Uit doffe ellende ben ik met rijstebloem begonnen in de avondfles. Ik kolf dan toch vaak al, zodat ik eerder naar bed kan. Na 6 maanden mag je ook iets complexere granen geven.quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 19:44 schreef B.ertha het volgende:
Iemand tips voor langer doorslapen in de nacht? T. is ruim zes maanden maar wordt nog stipt elke vier uur wakker. Soms laat hij zich een klein uurtje afschepen met een speen maar dat is dan ook echt de max.
Rijstebloem kan ik eens proberenquote:Op woensdag 12 oktober 2022 16:23 schreef June. het volgende:
[..]
Uit doffe ellende ben ik met rijstebloem begonnen in de avondfles. Ik kolf dan toch vaak al, zodat ik eerder naar bed kan. Na 6 maanden mag je ook iets complexere granen geven.
Hier lijkt het wel te helpen, hij drinkt minder tot nauwelijks in de nacht afgelopen dagen, maar die 4 maanden slaapregressie is er nog steeds. Hij wil in de nacht alleen maar op mij in slaap vallen.. Zodra zijn hoofd het matras raakt is het weer gillen![]()
Koffie iemand?![]()
Kan dat nu al, overdag helemaal niet meer voeden?quote:Op woensdag 12 oktober 2022 19:06 schreef B.ertha het volgende:
Waarom ga je niet lekker over op altijd kv overdag en zelf de avond, nacht en ochtend? Dat heb ik heel lang gedaan en vond ik heel relaxed
Hoe oud is je kleintje nu? Bij mij ging dat niet qua productie voor de kindjes een maand of 11 waren.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 19:13 schreef Bottoms_up het volgende:
[..]
Kan dat nu al, overdag helemaal niet meer voeden?
Ja daar hebben er ook al op gelet. Dat wisten we nog van vorige keer want peuter was daar ook heel specifiek mee. En die lustte dan weer geen kv. Zo is het altijd watquote:Op woensdag 12 oktober 2022 20:46 schreef June. het volgende:
Is de melk wel warm genoeg @:Bottoms_up ? Flesvoeding geef je vaak op een lekker warme temperatuur, maar bv is altijd beetje gokken (vind ik) met opwarmen. Hier drinkt T geen bv uit de fles als het te koud is. Dus fles moet binnen 10 min op anders vind hij het te koud..
Ik ben met vijf maanden overdag helemaal gestopt. Dus zowel op kdv als van mij kreeg hij kunstvoeding. Nog een hele tijd de voeding van 5-6 uur en een late avondvoeding gegeven, later werd er dat één om 7-8 uur. En dan de ochtend (en heel af en toe nacht). Ging primaquote:Op woensdag 12 oktober 2022 19:13 schreef Bottoms_up het volgende:
[..]
Kan dat nu al, overdag helemaal niet meer voeden?
8 maanden is waarschijnlijk te vroeg om overdag niet meer te voeden (of te kolven). Je productie zal waarschijnlijk teveel afnemen om het nog zonder kv te reddenquote:Op woensdag 12 oktober 2022 20:16 schreef Bottoms_up het volgende:
Ze is nu bijna 8 maanden. Ik heb al 1 voeding afgebouwd in de ochtend. In de middag voed ik haar in slaap. Dat duurt vaak heel lang maar is echt ons momentje.
De opvang heeft trouwens niet gezegd geen bv meer mee te geven, enkel dat het fijn is voor hen dat ik ook kv meegeef. Ze proberen vaak meerdere keren de fles bv aan te bieden maar helaas. En tja, Maggie is zelf een stuk blijer met een fles fv, dat zien we thuis ook. Van afgekolfde melk laat ze vaak meer dan de helft staan. Hoe vers het is lijkt geen verschil te maken.
Nee joh, dat zeggen ze met 3-5 maanden, daarna is de kans aannemelijk dat het lukt. Hordes moeders doen datquote:Op woensdag 12 oktober 2022 23:44 schreef _Lily_ het volgende:
[..]
8 maanden is waarschijnlijk te vroeg om overdag niet meer te voeden (of te kolven). Je productie zal waarschijnlijk teveel afnemen om het nog zonder kv te redden
2x per 24 uur voeden (s ochtends en voor het slapengaan) is weinig om je productie op gang te houden als je baby 8 maanden oud is.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 09:11 schreef B.ertha het volgende:
[..]
Nee joh, dat zeggen ze met 3-5 maanden, daarna is de kans aannemelijk dat het lukt. Hordes moeders doen dat
Nee, maar het is vanaf. Met 3 maanden zeggen ze dat het sowieso niet lukt, daarna met afbouwen misschien wel. En bij mij was dat dus nog 3-4 keer per 24 uur met 5 maanden. En Maggie is dus al 8 maanden en drinkt ook nog volop s nachts volgens mij, toch @Bottoms_up?quote:Op donderdag 13 oktober 2022 09:32 schreef _Lily_ het volgende:
[..]
2x per 24 uur voeden (s ochtends en voor het slapengaan) is weinig om je productie op gang te houden als je baby 8 maanden oud is.
Ervan uitgaand dat je s nachts helemaal niet voedt. Ik ken weinig vrouwen bij wie dat is gelukt.
Als je s nachts voedt is het een ander verhaal. Dat an sich houdt je productie al makkelijker op peil.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 09:35 schreef B.ertha het volgende:
[..]
Nee, maar het is vanaf. Met 3 maanden zeggen ze dat het sowieso niet lukt, daarna met afbouwen misschien wel. En bij mij was dat dus nog 3-4 keer per 24 uur met 5 maanden. En Maggie is dus al 8 maanden en drinkt ook nog volop s nachts volgens mij, toch @:bottoms_up?
Dat zijn mooie cijfers, het gaat duidelijk de goede kant op.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 12:34 schreef Bami het volgende:
Ugh ja, kolven kijk ik nog niet naar uit.![]()
Pukje is weer goed aangekomen! 100 gram in twee dagen, daarmee is ze nu ook haar geboortegewicht voorbij.![]()
Morgenochtend gaan we naar de huisarts om bloed te laten prikken voor het geel zien, dan zijn alle zorgen van dit moment weer getackeld.
Jep, warmte helpt. Ik mocht tijdens het prikken troostvoeden (dat moest bij ons elke 6 uur, dagen lang, te sneu..), dat hielp enorm tegen het huilen. Vonden mijn hormonen ook heel fijn, dat ik toch iets kon doen.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 13:04 schreef Bottoms_up het volgende:
[..]
Dat zijn mooie cijfers, het gaat duidelijk de goede kant op.
Tip voor morgen: hoe warmer het voetje hoe vlotter het gaat. Heat pack of iets dergelijks tegen de hiel houden voor het prikken. Niet schrikken, het kan even duren voor ze het buisje volgedruppeld hebben.
Ik gebruikte vaak van die ijsblokinvriesbakjes (van de zeeman, met deksel en siliconen onderkant, dus makkelijk uitduwen). En dan invriezen en de blokjes in een ziplock, zodat ik niet tig van die bakjes in de vriezer had. Da's ook nog een ideequote:Op donderdag 13 oktober 2022 15:14 schreef Lokasenna het volgende:
In welke portiegrootte kan ik de moedermelk die ik heb gespaard het beste in gaan vriezen?
ochquote:Op donderdag 13 oktober 2022 13:48 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Jep, warmte helpt. Ik mocht tijdens het prikken troostvoeden (dat moest bij ons elke 6 uur, dagen lang, te sneu..), dat hielp enorm tegen het huilen. Vonden mijn hormonen ook heel fijn, dat ik toch iets kon doen.
En dat ze telkens moeten zoeken naar een plekje dat nog niet geprikt is. Het blijven nare herinneringenquote:Op donderdag 13 oktober 2022 13:48 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Jep, warmte helpt. Ik mocht tijdens het prikken troostvoeden (dat moest bij ons elke 6 uur, dagen lang, te sneu..), dat hielp enorm tegen het huilen. Vonden mijn hormonen ook heel fijn, dat ik toch iets kon doen.
Zo doe ik het ook. Avond van tevoren duw ik de blokjes alvast in een medela flesje en zet het dan in de koelkast. In de ochtend is het ontdooid en zit het meteen in een bewaarfles waarin het kdv de melk kan opwarmen.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 15:35 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Ik gebruikte vaak van die ijsblokinvriesbakjes (van de zeeman, met deksel en siliconen onderkant, dus makkelijk uitduwen). En dan invriezen en de blokjes in een ziplock, zodat ik niet tig van die bakjes in de vriezer had. Da's ook nog een ideeOntdooit ook sneller dan een massief blok van 100 ml.
Het went! Maar ja, het is ineens een hele verhuizing.quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 09:35 schreef Lokasenna het volgende:
Thanks, ik heb nog wel een ijsblokjesvorm liggen!
Ik moet zometeen naar de huisarts en baby moet mee, dat zoiets simpels als zo'n grote onderneming kan voelen.
Jij gaat alleen zeker? Ik ben vanochtend met man en baby naar huisarts en ziekenhuis geweest, dat viel me achteraf best mee maar was vooraf ook wel ff spannend.quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 09:35 schreef Lokasenna het volgende:
Thanks, ik heb nog wel een ijsblokjesvorm liggen!
Ik moet zometeen naar de huisarts en baby moet mee, dat zoiets simpels als zo'n grote onderneming kan voelen.
Fijn dat er plek is! Maar best een grote stap idd, ik kan me er ook nog weinig bij voorstellen om haar straks weg te brengen. Hoeveel dagen opvang gaan jullie gebruik van maken?quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 09:53 schreef Zusje123 het volgende:
[..]
Het went! Maar ja, het is ineens een hele verhuizing.
Kinderopvang heeft gebeld dat er plek is. Volgende week kennismaken en daarmee kan mijn nieuwe baan ook doorgaan. Zie er nu al tegenop om H. achter te laten.
Ach zo sneu.quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 09:56 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
Bambi vanochtend voor het eerst spuitspuug gehadZe is sinds de prikjes woensdag niet zo lekker te pas, en vanochtend kwam de fles er na een kwartier dus weer in zijn geheel uit
![]()
Badje vond ze gelukkig wel chill en de boterham gaat er ook goed in nu.
Ja ik ben alleen thuis vandaag dus moest wel. Gelukkig is het te doen lopend met de kinderwagen, dus het is helemaal goedgekomen.quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 12:09 schreef Bami het volgende:
[..]
Jij gaat alleen zeker? Ik ben vanochtend met man en baby naar huisarts en ziekenhuis geweest, dat viel me achteraf best mee maar was vooraf ook wel ff spannend.
Is het gelukt?
Zielig.quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 09:56 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
Bambi vanochtend voor het eerst spuitspuug gehadZe is sinds de prikjes woensdag niet zo lekker te pas, en vanochtend kwam de fles er na een kwartier dus weer in zijn geheel uit
![]()
Badje vond ze gelukkig wel chill en de boterham gaat er ook goed in nu.
Ik verwijs je graag naar het einde van de post die je quote.quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 14:00 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Ja ik ben alleen thuis vandaag dus moest wel. Gelukkig is het te doen lopend met de kinderwagen, dus het is helemaal goedgekomen.
Ik was zenuwachtig dat het stressvol zou worden omdat de baby al vanaf gistermiddag bijna elk uur wilde drinken en anders heel hard ging huilen. Maar zodra ze de wagen in ging is ze juist helemaal knock out gegaan en heeft ze heerlijk geslapen, dus ik kreeg juist eindelijk even wat rust
Fijn dat het bij jullie ook meeviel! Wanneer krijg je de uitslag van het prikken?
Twee dagen gaat ze naar de opvang. Ik ga drie dagen werken, mijn man heeft nu een dag vaderschapsverlof. Dus heel spannend.quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 12:09 schreef Bami het volgende:
[..]
Fijn dat er plek is! Maar best een grote stap idd, ik kan me er ook nog weinig bij voorstellen om haar straks weg te brengen. Hoeveel dagen opvang gaan jullie gebruik van maken?
[..]
Onthouden, dit is een life hackquote:Op vrijdag 14 oktober 2022 14:00 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Ja ik ben alleen thuis vandaag dus moest wel. Gelukkig is het te doen lopend met de kinderwagen, dus het is helemaal goedgekomen.
Ik was zenuwachtig dat het stressvol zou worden omdat de baby al vanaf gistermiddag bijna elk uur wilde drinken en anders heel hard ging huilen. Maar zodra ze de wagen in ging is ze juist helemaal knock out gegaan en heeft ze heerlijk geslapen, dus ik kreeg juist eindelijk even wat rust
Fijn dat het bij jullie ook meeviel! Wanneer krijg je de uitslag van het prikken?
Ach wat sneu! Hoe gaat het vandaag?quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 21:51 schreef LaBelleFleur27 het volgende:
Wat hier altijd werkt voor inslapen is de stofzuiger naast haar bed aanzetten, is ze binnen 5 minuten vertrokken. Doen we alleen als het echt nodig is i.v.m. aanwennen maar werkt als een tiet hier. Maar alleen als ik thuis ben dan.
![]()
Beterschap voor de zieken, hier gaat het ook niet zo lekker met W. Vorige week werd ze ziek en leek ze benauwd en zat ik daarom om 05:00 op de HAP. Longen klonken schoon gelukkig dus ze dacht dat de ademhaling door de koorts kwam. Dat ging vorig weekend beter, toen kreeg ze de afgelopen 5 dagen 2 nieuwe tanden door met bijbehorende ellende. Vandaag had ze eerst best een goede dag, valt ze vanmiddag uit de box op haar hoofd. Ik heb haar nog geen enkele optrekpoging zien doen maar de vermoedelijk 1e was vrij onsuccesvol blijkbaar
. Vanmiddag dus een bezoekje aan de huisarts en nu hebben we een wekadvies terwijl ik al een paar weken hoop op een fatsoenlijke nacht, niet deze dus
.
Zielig! Ik zou niks doen nu in het weekend hoor, bij dunne ontlasting kan je alle kleuren van de regenboog zien toch? Even aankijken en plassen in de gaten houden.quote:Op zaterdag 15 oktober 2022 11:36 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
Bambi heeft wit-gele ontlasting. Het stinkt ook echt enorm en is superdun. Ze is verder wel gewoon weer lekker zichzelf dus ik weet niet zo goed wat ik nu moet
Bij ons is dit de typische buikgrieppoep... Ik hou dan in de gaten dat ie genoeg vocht binnen krijgt. Maar meer ook niet eigenlijk.quote:Op zaterdag 15 oktober 2022 11:36 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
Bambi heeft wit-gele ontlasting. Het stinkt ook echt enorm en is superdun. Ze is verder wel gewoon weer lekker zichzelf dus ik weet niet zo goed wat ik nu moet
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 6% gewijzigd door LaBelleFleur27 op 16-10-2022 16:12:04 ]
Hoe is de nacht gegaan? Dat hart in de keel is herkenbaar ja 😂quote:Op zaterdag 15 oktober 2022 22:37 schreef eponine het volgende:
Wat een beauty![]()
Dat ene huiltje hadden wij een kwartier geleden ook en mijn hart zit daardoor nu nog ergens in m’n keel geloof ik
Oh fijn!quote:Op zondag 16 oktober 2022 10:05 schreef eponine het volgende:
Ik heb het hoofdeinde van haar matras omhoog gedaan met wat handdoeken, toen sliep ze van 23:30 tot 04:00. Toen werd ze even wakker, speen gegeven en sliep ze uiteindelijk tot 7 uur. Maar ik kon uiteraard niet echt meer slapen “want ze zal zo wel weer wakker worden” en toen ik net weer een beetje weg aan het dommelen was riep haar grote broer om kwart over 6 dat hij wakker was en met opa naar de dierentuin wilde
![]()
Dus we mogen niet klagen denk ik![]()
Hoe is het bij jullie nu?
Oh wat vervelend! Hopelijk heeft ze er niet veel last van. Ogen voor en achter soms met die kinderen, dat stopt helaas nietquote:Op zondag 16 oktober 2022 10:22 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
Tot overmaat van ramp valt ze net (net als alle andere 100 keren op een dag), tand door de lipMocht er niet in de buurt komen van haar dus nu is 'ie superdik
Lekker bijgetankt?quote:Op zondag 16 oktober 2022 12:10 schreef LaBelleFleur27 het volgende:
[..]
Oh fijn!Hier ging het ook goed, ik heb op een gegeven moment oordoppen in gedaan, toen viel ik wel in slaap. Heel onrustig geslapen en veel wakker want “ze zal zo wel wakker worden”, deed ze pas om 06:30!
Dat was echt weken geleden maar ik ben dus alsnog moe
. Vannacht gaat ze een nachtje naar opa en oma dus dan maar bijtanken
Haha. Katten en baby's maken een pact. Ik weet het zeker. Ze communiceren. Wie ons dit keer gaat wakker houden of wie ons de hele dag bezig houdt. 😉 Die twee katten van ons overtreden alle regels sinds H. is geboren.quote:Op maandag 17 oktober 2022 12:24 schreef eponine het volgende:
Lekker geslapen @:LaBelleFleur27?
Wij hebben doorgeslapen vannacht
(Baby- en kindgerelateerd dan. Één van de katten vond het een fantastische nacht om de vloer is lava te spelen)
Het scheelt al dat als je dan wakker wordt het iig niet door gehuil oid komt…quote:Op maandag 17 oktober 2022 20:13 schreef LaBelleFleur27 het volgende:
Heerlijk eponine! Op de kat na![]()
Afgelopen nacht was prettig! Ik ben alleen zelf ook geen fantastische slaper dus echt doorgeslapen is er niet. Maar alsnog liever dat dan een spokende baby
Ahh, beterschap! En hopelijk valt het mee!quote:Op maandag 17 oktober 2022 20:18 schreef Lokasenna het volgende:
Hier een verkouden baby.
Dus ik vrees voor onze nachtrust zometeen.
Pittig Takkiequote:Op maandag 17 oktober 2022 20:21 schreef Takkie88 het volgende:
Onze nacht was dramaKuiken werd om 23.00 wakker, om 00.45 heeft vriend me afgelost. Toen ging ze nog harder huilen. Om 1.15 dan maar in de cosleeper gelegd (wat eigenlijk niet meer kan aangezien mevr kan staan). Maar hierin ging ze ook steeds hard huilen. Uiteindelijk rond 2 uur op mij in slaap gevallen. Om 2.30 meldde kleuter zich. Om 3.30 wilde kuiken drinken en daarna kon ik haar voorzichtig in de cosleeper terugrollen en nog even slapen voordat om 6 uur m’n wekker ging…
![]()
Het is dat beide dames overdag zo leuk zijn
Jaaa joh, katten en baby’s zijn een gouden combiquote:Op maandag 17 oktober 2022 20:39 schreef Zusje123 het volgende:
[..]
Haha. Katten en baby's maken een pact. Ik weet het zeker. Ze communiceren. Wie ons dit keer gaat wakker houden of wie ons de hele dag bezig houdt. 😉 Die twee katten van ons overtreden alle regels sinds H. is geboren.
H. draait nu om haar eigen as op haar rug. Geen idee hoe. En ik elke keer maar gek kijken: ik had haar toch met haar voetjes naar links in de box gelegd, hoe liggen die voetjes ineens naar rechts. 🤷
wat kunnen ze toch al lekker een eigen karakter hebben hequote:Op maandag 17 oktober 2022 20:54 schreef eponine het volgende:
R was vandaag op het kdv even in een Bumbo stoeltje gezet. Ze wil zo graag zelf rechtop zitten maar het lukt haar op de grond nog niet (wel in de kinderstoel, maar toen ze haar daar in hadden gezet bleef ze boos en naar de grond kijken waar andere babies aan het spelen waren) en ze raakte zo gefrustreerd dat ze dat stoeltje dus ergens vandaan hebben getrokken. Zodra ze er op de grond in zat was direct haar hele dag weer goed, ze zat maar te lachen en om zich heen te kijken en de foto’s die ze gemaakt hebben zijn ook fantastisch
Het zijn soms net mensen!quote:Op maandag 17 oktober 2022 21:47 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
wat kunnen ze toch al lekker een eigen karakter hebben heheeft ze toch maar mooi voor elkaar gekregen
Ja met de oudste wel ervaring mee. Hij doet het nu minder vaak, af en toe hoor ik m 's nachts nog. Hij heeft het met periodes heel erg veel gedaan. Vooral in een periode dat hij alleen in ons bed wou slapenquote:Op donderdag 20 oktober 2022 13:58 schreef KaBuf het volgende:
We hebben hier een baby die het leuk / fijn vindt om te tandenknarsen![]()
![]()
Echt verschrikkelijk hahaha.
Als ik het internet mag geloven, is dit een fase en gaat wel over. Jullie nog ervaringen mee toevallig?
Op de kinderopvang geven ze hem al een speen, omdat een van de medewerksters er niet tegen kan. Maar even aangeven dat wij juist de speen nog maar nauwelijks gebruikenquote:Op donderdag 20 oktober 2022 14:50 schreef Bottoms_up het volgende:
[..]
Ja met de oudste wel ervaring mee. Hij doet het nu minder vaak, af en toe hoor ik m 's nachts nog. Hij heeft het met periodes heel erg veel gedaan. Vooral in een periode dat hij alleen in ons bed wou slapen![]()
Het is het ergste geluid dat er is.
Het is dus idd een fase maar die kan ook wat langer duren dus. Hij wordt volgende maand 3![]()
Ik hoop echt dat Maggie het niet gaat doen!
dat spul van dr leenaarts werkt goed. Wel eerst op een klein stukje proberen want het is bij baby's soms lastig t verschil te zien tussen eczeem en berg.quote:Op maandag 24 oktober 2022 02:07 schreef Smart_ass het volgende:
Baby heeft hier veel berg. Zijn daar middeltjes voor behalve zalf? Of maar gewoon afwachten tot het vanzelf weggaat?
Hier hielp de zalf van Dr. Leenarts goed maar geen idee of dat bij jullie te verkrijgen is. Mijn schoonzus gebruikte babyolie. ‘s Avonds op het hoofdje smeren, nachtje laten marinerenquote:Op maandag 24 oktober 2022 02:07 schreef Smart_ass het volgende:
Baby heeft hier veel berg. Zijn daar middeltjes voor behalve zalf? Of maar gewoon afwachten tot het vanzelf weggaat?
Zijn het krampjes?quote:Op maandag 24 oktober 2022 08:44 schreef Bami het volgende:
![]()
Tijd om op zoek te gaan naar een osteopaat. De afgelopen dagen lijken we met elke dag die voorbij gaat een net iets minder tevreden meisje te krijgen. Afgelopen nacht heeft dat ook voor het eerst de nacht beïnvloedt, waarbij Pukje moeilijker weer in slaap kwam na een voeding. Als de nachten slechter worden en de dagen blijven zoals de afgelopen twee dagen dan word ik echt wel sip, dus osteopaat voelt als een laagdrempelig iets om te kijken of we onze baby iets tevredener kunnen maken.
Lijkt het niet heel erg op, maar ik vind het ook lastig te herkennen. Ze spuugt de laatste dagen ook echt mega veel, dus ben nu met de lactatiekundige aan het appen of we daar nog iets aan/mee kunnen doen.quote:
quote:Op maandag 24 oktober 2022 07:17 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
dat spul van dr leenaarts werkt goed. Wel eerst op een klein stukje proberen want het is bij baby's soms lastig t verschil te zien tussen eczeem en berg.
Thanks voor de tips! Van die zalf heb ik gehoord inderdaad maar mijn baby heeft een volle bos met haar dus dat is geen doen. Kammen heb ik geprobeerd maar dat gaat ook allemaal in haar haren zitten. Maar ik ga het weleens proberen met die oliequote:Op maandag 24 oktober 2022 09:23 schreef eponine het volgende:
[..]
Hier hielp de zalf van Dr. Leenarts goed maar geen idee of dat bij jullie te verkrijgen is. Mijn schoonzus gebruikte babyolie. ‘s Avonds op het hoofdje smeren, nachtje laten marinerenen ‘s ochtends kon zij het zo wegkammen.
Ik vind het bijna jammer dat het zo goed werkt, echt super bevredigend om alles in het kammetje te zien zittenquote:Op maandag 24 oktober 2022 15:28 schreef Elleska het volgende:
Zalf van Dr. Leenarts vond ik juist tussen de haren goed te doen want het weekt de berg los waardoor je het eruit kan kammen/vegen/spoelen. 1x insmeren en alles is weg
Hier begon het met plakkaten op de wenkbrauwen, daarvoor werkte de zalf al goed maar later zat het ineens ook tussen het hoofdhaar en voorhoofd.
dit, ik heb het ook bij mijn kleuter gebruikt, en die heeft toch een stuk stugger/meer haar en dat gaat ook prima, gewoon zoals shampoo beetje inmasseren op de hoofdhuidquote:Op maandag 24 oktober 2022 15:28 schreef Elleska het volgende:
Zalf van Dr. Leenarts vond ik juist tussen de haren goed te doen want het weekt de berg los waardoor je het eruit kan kammen/vegen/spoelen. 1x insmeren en alles is weg
Hier begon het met plakkaten op de wenkbrauwen, daarvoor werkte de zalf al goed maar later zat het ineens ook tussen het hoofdhaar en op zijn voorhoofd.
Ik heb misschien nog wel wat. Kan morgenavond voor je kijken!quote:Op maandag 24 oktober 2022 21:33 schreef Lemijn het volgende:
Als het zo fantastisch werkt, dan zouden er toch heel veel 90% volle flessen in omloop moeten zijn? Voor Jacob heb ik destijds zo'n doorgeeffles gehad, maar voor deze tweede heb ik het nog niet gevonden helaas. Als er iemand iets kwijt wil dan houd ik me aanbevolen!
Ja dat vroeg ik me dus ook af. Mijn tube is naar een vriendin gegaan.quote:Op maandag 24 oktober 2022 21:33 schreef Lemijn het volgende:
Als het zo fantastisch werkt, dan zouden er toch heel veel 90% volle flessen in omloop moeten zijn? Voor Jacob heb ik destijds zo'n doorgeeffles gehad, maar voor deze tweede heb ik het nog niet gevonden helaas. Als er iemand iets kwijt wil dan houd ik me aanbevolen!
Hoe ging het, heeft ze het naar haar zin gehad vanmorgen?quote:Op woensdag 26 oktober 2022 11:23 schreef Zusje123 het volgende:
Ochtendje zonder baby!
H. is vanochtend wennen bij de opvang. Gelukkig kan ik veel volgen via de app, maar wat mis ik haar!
Ja, lekker gespeeld, gegeten en beter geslapen dan ze vaak thuis doet overdag. Dus dat gaat helemaal goedkomen.quote:Op woensdag 26 oktober 2022 14:55 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Hoe ging het, heeft ze het naar haar zin gehad vanmorgen?
Ohhh nee dat klinkt echt afschuwelijk.quote:Op woensdag 26 oktober 2022 19:21 schreef Bottoms_up het volgende:
Fijn dat het goed ging Zusje123. Altijd even spannend die eerste keer.
Wij zitten in de 8 maanden slaapregressie. Holy shit. Ze slaapt slechter dan in de eerste weken. Overdag slaapt ze amper, zeker op de opvang. Drinken uit de fles ook bijna niks. Als gevolg ben ik gisteren meer dan 4 uur bezig geweest haar op bed te krijgen. En dan volgden nog een paar nachtvoedingen.
Zelf ben ik nog flink verkouden en pas weer aan het werk en ik moet een peuter verjaardag voorbereiden.
En ik drink geen koffie
Ah. Gossie. Wat zielig! Gaat het Al beter?quote:Op woensdag 26 oktober 2022 20:10 schreef B.ertha het volgende:
Sterkte BU![]()
Hier is het officieel: mijn baby haat badderende afgelopen keren was het steeds krijsen maar was er vaak ook een reden voor zoals net gepoept, slechte timing (moe of honger) maar inmiddels kan ik er echt niet meer onderuit. Het is ook best sneu hoor, hij krijst zodra zijn billen het water raken en blijft de hele tijd gespannen (ook al lacht hij ook af en toe) tot het weer voorbij is.
En hij is ziek. Gisteren 4x gespuugd tot er echt niks meer over was, daarna weinig gedronken en vandaag nog twee keer een klein beetje gespuugd
Iets beter, maar hij drinkt nog slecht en slaapt veel.quote:Op donderdag 27 oktober 2022 09:03 schreef Zusje123 het volgende:
[..]
Ah. Gossie. Wat zielig! Gaat het Al beter?
Wat anderen zeggen ja, mee onder de douche. Wij hebben daar een specuale washand voor. Die doe je on je hand, zodat je zo'n glibberige baby minder snel laat glijden.
En heb je al andere dingen geprobeerd? Ander soort badje (tummy tub, ovaal vormig) of een andere plek in het huis? H. vond de eerste weken de tummy tub heerlijk en het wat ovalere, lagere badje naar. Nu vind ze alles wat water is fantastisch.
Volvette yoghurt? Met banaan ofzo? Dat helpt al een hoop tov een peer ofzo. En eventueel appelmoes bij/door het avondeten?quote:Op donderdag 27 oktober 2022 10:25 schreef Bottoms_up het volgende:
Beterschap b.ertha. Helaas geen tips voor het bad. Lijkt me heel moeilijk zo.
Maggie is al een hele tijd verkouden en is nu duidelijk aan het afvallen. Ik zie en voel het en de keukenweegschaal bevestigt het. En ze was al geen spekbaby. Toen ze in het begin goed groeide dacht ik dat we niet dezelfde zorgen zouden hebben als met de oudste. Maar hier zijn we weer![]()
Maar ik weet ook niet wat we nog kunnen doen. Flessen drinkt ze amper. Van vast voedsel gaat alleen fruit heel goed maar dat zet ook niet aan.
Yoghurt kan ik haar nog geven, dat mag nu net. Maar het zal ook niet genoeg zijn om in te halen wat ze tekort komt. Gisteren heeft ze overdag bij de opvang 70ml in totaal gedronken. En ik maak helaas niet genoeg melk om dat 's nachts in te halen. Ze is op de curve van 0 naar 1 naar nu -1.5 gegaan. Geen zin om naar het CB te gaan want vorige keer kwamen ze niet verder dan "hij mag wel meer eten". Ze eet nu al niet alles op wat we aanbieden.quote:Op donderdag 27 oktober 2022 10:40 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Volvette yoghurt? Met banaan ofzo? Dat helpt al een hoop tov een peer ofzo. En eventueel appelmoes bij/door het avondeten?
Het zijn herkenbare zorgen, hang in there, het wordt weer beter!
van ella's kitchen zijn er zakjes met banaan/kokos, die toen het goed qua calorieën. Zou je evt ook prima zelf kunnen maken met dikke kokosmelk/creme en banaanquote:Op donderdag 27 oktober 2022 10:25 schreef Bottoms_up het volgende:
Beterschap b.ertha. Helaas geen tips voor het bad. Lijkt me heel moeilijk zo.
Maggie is al een hele tijd verkouden en is nu duidelijk aan het afvallen. Ik zie en voel het en de keukenweegschaal bevestigt het. En ze was al geen spekbaby. Toen ze in het begin goed groeide dacht ik dat we niet dezelfde zorgen zouden hebben als met de oudste. Maar hier zijn we weer![]()
Maar ik weet ook niet wat we nog kunnen doen. Flessen drinkt ze amper. Van vast voedsel gaat alleen fruit heel goed maar dat zet ook niet aan.
Ik kwam net op insta dit principe tegen; https://www.thetot.com/baby/swaddle-bathing-what-is-it/quote:Op woensdag 26 oktober 2022 20:10 schreef B.ertha het volgende:
Sterkte BU![]()
Hier is het officieel: mijn baby haat badderende afgelopen keren was het steeds krijsen maar was er vaak ook een reden voor zoals net gepoept, slechte timing (moe of honger) maar inmiddels kan ik er echt niet meer onderuit. Het is ook best sneu hoor, hij krijst zodra zijn billen het water raken en blijft de hele tijd gespannen (ook al lacht hij ook af en toe) tot het weer voorbij is.
En hij is ziek. Gisteren 4x gespuugd tot er echt niks meer over was, daarna weinig gedronken en vandaag nog twee keer een klein beetje gespuugd
Hey! Thanksquote:Op donderdag 27 oktober 2022 22:36 schreef Phaidra het volgende:
Hey GotC, wat leuk!! Gefeliciteerd nog!
hoiquote:Op donderdag 27 oktober 2022 22:31 schreef GotC het volgende:
Hi!
Ik lees al een tijdje mee, dus meld me ook maar eens.
In mei is onze tweede zoon, L, geboren. Het is een heerlijk blij ei en ik vind het echt een rijkdom om het weer mee te mogen maken
. Ook zijn oudere broer (inmiddels al 9 jaar
) kon niet blijer zijn met zijn kleine broertje.
Dus, hoi!
Nee, dat duurt tot de puberteit.quote:Op zondag 30 oktober 2022 19:27 schreef Bami het volgende:
Dat je baby overdag alleen stil wordt in de auto of in de draagzak; dat is een fase toch?
Ze is 5 weken nu toch? Sprongetje…quote:Op zondag 30 oktober 2022 19:27 schreef Bami het volgende:
Dat je baby overdag alleen stil wordt in de auto of in de draagzak; dat is een fase toch?
Ik ook hoor, maak er met een vriendin ook altijd grapjes overquote:Op zondag 30 oktober 2022 19:53 schreef Bami het volgende:
Yes 5 weken en 1 dag idd. Ik heb heel veel moeite met de sprongetjes theorie alleen. Maar het past wel precies.
Ja vooral omdat ik weet dat de wetenschappelijke onderbouwing heel mager is.quote:Op zondag 30 oktober 2022 20:03 schreef eponine het volgende:
[..]
Ik ook hoor, maak er met een vriendin ook altijd grapjes overmaar bij beide kinderen kon en kan ik er de klok op gelijk zetten.
Ja! Hoe leukquote:Op zondag 30 oktober 2022 16:34 schreef elamanilo het volgende:
gefeliciteerd nog GotC, zitten we nog eens samen hier
quote:Op zondag 30 oktober 2022 20:29 schreef Bami het volgende:
[..]
Ja vooral omdat ik weet dat de wetenschappelijke onderbouwing heel mager is.
Man en ik verzuchtten net dat we ons echt niet kunnen voorstellen voor een tweede te willen gaan. Waarom zouden we onszelf dit twee keer aandoen.
Ik vind het nu even niet zo leuk allemaal. Hopelijk kan de osteopaat ons nog een beetje helpen, en de lactatiekundige ook want ik ben er van overtuigd dat Pukje’s aanhap/drinktechniek niet goed is maar het lukt mij niet om dat met aanleggen op te lossen.
Dat ga ik morgen ontdekken, of ik er snel terecht kan.quote:Op zondag 30 oktober 2022 21:33 schreef GotC het volgende:
[..]. Kun je vlot bij de osteopaat terecht?
Hier bracht de osteopaat een enorm positieve verandering, we zaten er al toen L. 11 dagen oud was. Was zo ongeveer ons eerste uitje.
Sprongetjes, tsja. Het zal best redelijk kloppen maar ik merk dat het me dit keer weinig boeit. Net zoals de slaapregressies (dat woord bestond 9 jaar geleden niet eens).
Zou kunnen. Is het een oplossing de wieg/het bedje iets omhoog te zetten? Bij ons stond de wieg ongelijk, daarom hebben we twee boeken onder de voorste poten gelegd. Werkt perfect!quote:Op maandag 31 oktober 2022 07:14 schreef Lokasenna het volgende:
Hier juist moeilijke nachten, na elke voeding veel spugen, moeilijk in slaap komen en na een uurtje wordt ze weer wakker met krampjes of omdat er nog een golf spuug uit komt. Ik hou haar al een tijd rechtop na de voeding maar het blijft toch omhoog komen. Doodvermoeiend.
Helpt ook niet dat ik de nachten alleen doe.
Overdag is het dan weer een modelbaby. Denk dat ze last heeft van het vele plat liggen in de nacht ofzo, dat ze daar niet goed tegen kan?
Aii dat klinkt heel naar, ook balen dat je dan zoveel slaap verliest. Ik ga me even inlezen.quote:Op maandag 31 oktober 2022 08:45 schreef littledrummergirl het volgende:
hier hadden we vannacht ineens pseudokroepik kende het al van de oudste dus het was geen grote paniek bij ons, maar wat is dat toch altijd zielig, kleintje kreeg bijna geen lucht, gieren, piepen ect. We hebben voor de zekerheid even de HAP gebeld om te checken of we goed zaten met pseudokroep en dat bleek zo te zijn, dus toen konden we (uiteindelijk uren later
) weer slapen.
tip van flip, lees je in over pseudokroep, goed om te weten wat het is en hoe het eruit ziet
Het is maar goed dat ze allebei maar de helft van de tijd zo zijn, anders draai je toch helemaal door.quote:Op maandag 31 oktober 2022 09:58 schreef Bami het volgende:
@:Lokasenna Dus als je onze baby’s combineert heb je 1 modelbaby en 1 moeilijk slapende spugende baby.![]()
Wij hebben de cosleeper ook een beetje schuin staan idd, geen idee of het wat uitmaakt maar voelde als een baat het niet dan schaadt het niet.
[..]
Aii dat klinkt heel naar, ook balen dat je dan zoveel slaap verliest. Ik ga me even inlezen.
De onderbouwing van sprongetjes is inderdaad waardeloos maar ook zonder sprongetjes zijn de eerste weken pittig. Rond de 6 weken zit de krampjespiek en de regeldagen met 6 weken is ook een bekende.quote:Op zondag 30 oktober 2022 20:29 schreef Bami het volgende:
[..]
Man en ik verzuchtten net dat we ons echt niet kunnen voorstellen voor een tweede te willen gaan. Waarom zouden we onszelf dit twee keer aandoen.![]()
Ik vind het nu even niet zo leuk allemaal. Hopelijk kan de osteopaat ons nog een beetje helpen, en de lactatiekundige ook want ik ben er van overtuigd dat Pukje’s aanhap/drinktechniek niet goed is maar het lukt mij niet om dat met aanleggen op te lossen.
Mijnes is van 8 januari, dus iets korter dit keer inderdaad.quote:Op zondag 30 oktober 2022 21:21 schreef GotC het volgende:
[..]
Ja! Hoe leukAlleen dit keer niet exact 6 maanden tussen onze kinderen, toch? Hoe gaat het met jullie?
Ja, mooi gezegd! L sliep hier overdag de eerste 3 of 4 maanden alleen maar op ons. Ook als hij wakker was, lag hij meestal bij ons, zeker eerste 2 maanden.quote:Op maandag 31 oktober 2022 11:06 schreef elamanilo het volgende:
Het boek 'Wat baby's nodig hebben' van Melanie Visscher is een aanrader! Ze legt echt heel mooi, helder, duidelijk en onderbouwt uit wat de blauwdruk van je baby en je moederbrein inhoudt en hoe je daar het soepelst in mee kunt gaan.
Wat mij betreft is onze maatschappij echt ver van z'n natuur geraakt en is het gewoon volstrekt normaal dat je baby niets anders wil dan tegen je aangeplakt zitten/liggen/slapen/wakker zijn, 24/7. Er zou daar ook ruimte voor moeten zijn waarbij moeders verzorgt worden, zodat zij voor de baby kunnen zorgen en vele handen die een baby ook vast kunnen houden waar nodig (zoals in de natuur gebeurd). Maar ik had bij m'n oudste ook nodig om eraan te wennen. Ik had nooit echt veel voorbeeld daarvan gehad ook.
Lastig is dat dan he, die tweestrijd? Mijn verstand hield me ook tegen om echt samen te slapen, maar de eerste maanden sliep hij vaak het eerste deel van de nacht in de cosleeper en het tweede deel op 1 van ons. Alleen durfde ik dan niet te gaan slapen, dusja..quote:Op maandag 31 oktober 2022 12:21 schreef Lokasenna het volgende:
Ik vind het overdag wel prima als baby op mij slaapt, ik heb haar toch het liefst zo dichtbij mogelijk. Maar vind het voor de nachten wel zoeken waar ik nou goed aan doe. Mijn gevoel zegt gewoon lekker op mij laten liggen als ze daar goed slaapt, maar mijn verstand weet dat het niet echt de veilige manier van slapen is.
Het bed past maar op één manier in de kamerquote:Op maandag 31 oktober 2022 20:44 schreef Bami het volgende:
@:Lokasenna, bed tegen de muur aanzetten is misschien ook nog een optie? Dan kan je haar tussen de muur en jezelf in leggen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En aan de raamkant zit weer een kier wegens de radiator.
Ik zie maar een oplossing, verhuizen, haha.
quote:Op dinsdag 1 november 2022 08:05 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Het bed past maar op één manier in de kamer
Fotootje ter demonstratie met welke ruimte we werkenHaha, check. Dan misschien toch een cosleeper.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En aan de raamkant zit weer een kier wegens de radiator.
Wij hadden gister een topdag.
Dus toen was de nacht drama natuurlijk.Zullen we afkloppen en duimen en doen dat dit niet de nieuwe trend voor de nachten wordt?
quote:Op dinsdag 1 november 2022 08:05 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Het bed past maar op één manier in de kamer
Fotootje ter demonstratie met welke ruimte we werkengebruiken jullie de deur nog?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En aan de raamkant zit weer een kier wegens de radiator.
Vakantie:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 1 november 2022 09:30 schreef Elleska het volgende:
[..]
gebruiken jullie de deur nog?
Vakantie:Ja, en achter die deur zit ook nog de deur van een inbouwkast waar de kleding van mijn man hangt, dus dat wiegje blijven we maar van voor naar achter door de kamer schuivenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Daar houd je ook geen centimeter over inderdaad! Het geeft ook ergens wel weer een knus gevoel vind ik, slapen in een kleine ruimte.
Knuffel bami. Er zijn heel veel vrouwen die het ook super zwaar vinden. Dus helemaal niet gek. Inderdaad nog maar even niet denken aan een 2e en eerst ritme vinden met pukje. Het zal vast beter gaan als ze groter isquote:Op zondag 30 oktober 2022 20:29 schreef Bami het volgende:
[..]
Man en ik verzuchtten net dat we ons echt niet kunnen voorstellen voor een tweede te willen gaan. Waarom zouden we onszelf dit twee keer aandoen.![]()
Tegelijk met baby gaan slapenquote:Op dinsdag 1 november 2022 14:09 schreef Smart_ass het volgende:
Ik vraag me altijd af hoe iedereen het zo lang volhoudt met baby op hun slaapkamer haha. Als de baby slaapt moet ik altijd zo super muisstilletjes de kamer insluipen, en hier piept en kraakt de deur naar de slaapkamer een beetje, dus zelfs als ik voorzichtig doe maak ik haar soms wakker. Dan lig ik eindelijk in bed, durf ik me nauwelijks om te draaien omdat ik bang ben dat ze daarvan wakker wordt. En dan heb ik het nog niet over de beperkte toegang tot onze slaapkamer gedurende de dag wanneer ze dutjes doet.
Hier verhuist ze volgende week eindelijk naar haar eigen kamer en ik kan niet wachten
Dat is wel heel vroeg ja. Mijn kleuter ligt rond die tijd al wel in bed maar S gaat pas om 21uur de nacht in en slaapt dan met wat nachtvoedingen klokje rond. De avonden zijn vaak rommelig met clusteren of huidhonger dus dan is bed lava en ligt hij afwisselend bij mij of mijn man.quote:Op dinsdag 1 november 2022 16:02 schreef Smart_ass het volgende:
Gaan slapen tussen 18:30-19:30u vind ik toch wel een tikkeltje vroeg, en dan is de peuter ook nog op.
Die van mij heeft 8 maanden bij mij op de kamer geslapen, daarna in z’n eigen kamer.quote:Op dinsdag 1 november 2022 14:09 schreef Smart_ass het volgende:
Ik vraag me altijd af hoe iedereen het zo lang volhoudt met baby op hun slaapkamer haha. Als de baby slaapt moet ik altijd zo super muisstilletjes de kamer insluipen, en hier piept en kraakt de deur naar de slaapkamer een beetje, dus zelfs als ik voorzichtig doe maak ik haar soms wakker. Dan lig ik eindelijk in bed, durf ik me nauwelijks om te draaien omdat ik bang ben dat ze daarvan wakker wordt. En dan heb ik het nog niet over de beperkte toegang tot onze slaapkamer gedurende de dag wanneer ze dutjes doet.
Hier verhuist ze volgende week eindelijk naar haar eigen kamer en ik kan niet wachten
Oh wat fijn! Je kan er ook speciale hoezen voor kopen, ik heb er één van Ilmaha. Pukje is nog geen groot fan, maar die is sowieso vrij kritisch.quote:Op dinsdag 1 november 2022 16:44 schreef Lokasenna het volgende:
Ik kreeg vanmorgen als tip van de kinderfysio om een soort nestje te maken van het voedingskussen met een hoeslakentje eromheen, zodat baby wat meer rechtop kan slapen met minder oprispingen. Ik heb haar nog nooit zo rustig zien slapen, helemaal knock out.
Leuk zeg! Hele trotse grote broer?quote:Op woensdag 2 november 2022 00:23 schreef GotC het volgende:
(...)
L ging vandaag voor het eerst naar de opvang en het ging helemaal super. Zijn grote broer gaat in hetzelfde gebouw naar school en BSO, echt zo fijn. Kreeg foto’s door dat T langskwam om te knuffelen
.
En ik hoefde maar 1x te kolven
Hele trotse! Hij is niet weg te slaan bij z’n broertje😬.quote:Op woensdag 2 november 2022 13:15 schreef Zusje123 het volgende:
[..]
Leuk zeg! Hele trotse grote broer?
1x kolven! En dat is genoeg voor een dag opvang? Lekker zeg!
Ik ben nog zoekend wat handig is en hoe ik mijn opbrengst kan vergroten. Gelukkig hadden we een behoorlijke vriezervoorraad.
Vinden julie het ook niet verschrikkelijk saai, dat kolven?
Wat leuk! Nog gefeliciteerd!quote:Op donderdag 27 oktober 2022 22:31 schreef GotC het volgende:
Hi!
Ik lees al een tijdje mee, dus meld me ook maar eens.
In mei is onze tweede zoon, L, geboren. Het is een heerlijk blij ei en ik vind het echt een rijkdom om het weer mee te mogen maken
. Ook zijn oudere broer (inmiddels al 9 jaar
) kon niet blijer zijn met zijn kleine broertje.
Dus, hoi!
Van beide kanten het positieve zeg maar! Ik ga ook eens denken over bijvoeden. H. heeft minimaal 600 mL nodig. Dat is nogal een uitdaging om de kolven. Morgen komt de dubbele kolf binnen, misschien dat dat het rendement nog verhoogd.quote:Op woensdag 2 november 2022 14:08 schreef GotC het volgende:
[..]
Hele trotse! Hij is niet weg te slaan bij z’n broertje😬.
Ah ik moet zeggen dat ik het prima vind dat hij op de opvang en 1x per dag thuis kv krijgt. Op alle andere momenten krijgt hij wel bv, dus dat kolven is puur om bv in stand te houden. Ik weet dus ook niet zo goed wat te doen met de afgekolfde melk
Ik wilde niet de stress van ‘hoeveel meegeven en niet genoeg kolven’. Klinkt beetje suf, maar ik ben vooral supertrots op dat ik verder altijd bv geef (vorige keer faalde keihard). En ik hou van het feit dat ik altijd zonder na te denken over voeding de deur uit kan stappen met en zonder L 😊
O, Joh! Wat zwaar! Logisch dat je overdag daar ook last van gaat krijgen. Slaapt ze overdag beter? Heb jij dan tijd om ook even te liggen?quote:Op donderdag 3 november 2022 13:45 schreef Takkie88 het volgende:
Kuiken hoort nog net in dit topic. Qua slapen lijkt ze ‘s nachts momenteel op een newborn![]()
2-3x per nacht wakker. Dat op zich is nog niet zo erg maar het duurt regelmatig 1.5 uur voordat ze weer slaapt. En al die tijd moet ik bij haar blijven anders raakt ze volledig overstuur.
Vannacht maar weer de cosleeper geprobeerd. Hielp niks, alsnog 2 uur aan het spoken en dan lig ik ook niet rustig. Ze probeert steeds te gaan staan, klautert over mij heen, trekt aan m’n haren etc.
Ik twijfel nu tussen 2 oplossingen; een extra ledikant op onze kamer zetten of een extra matras op haar kamer leggen.
Overdag vind ik haar echt heel leuk maar ik merk nu dat in de nachten m’n geduld en rust echt op aan het raken is.
Ze slaapt overdag meestal 1x 1.5 uur, van 11.00 tot 12.30. Ik heb nu vrij, laatste stukje betaald ouderschapsverlof opgenomen. Dus probeer zodra het kan ook echt even m’n rust te pakken. Donderdag weer aan het werk en dan lukt dat doordeweeks niet meer.quote:Op donderdag 3 november 2022 17:48 schreef Zusje123 het volgende:
[..]
O, Joh! Wat zwaar! Logisch dat je overdag daar ook last van gaat krijgen. Slaapt ze overdag beter? Heb jij dan tijd om ook even te liggen?
Heb je enig idee waar het vandaan komt? Droomt ze? Slaapregressie? Drukte overdag?
Hallo doorslapen!quote:Op vrijdag 4 november 2022 07:20 schreef Lokasenna het volgende:
Afgelopen dagen waren regeldagen bij R, dus ik had me al mentaal voorbereid op weer een lange nacht. Word ik vannacht ineens wakker van de stuwing in plaats van van haar, die heeft gewoon 5 uur achter elkaar liggen slapen! Zo lang heb ik sinds vroeg in de zwangerschap al niet meer aan een stuk geslapen, dus daarna nog wel een paar uur wakker gelegen omdat ik over mijn slaap heen was
Nu even duimen dat dit het nieuwe ritme wordt.
Lastig zeg. Zie je er ook tegenop, weer aan het werk?quote:Op donderdag 3 november 2022 19:43 schreef Takkie88 het volgende:
[..]
Ze slaapt overdag meestal 1x 1.5 uur, van 11.00 tot 12.30. Ik heb nu vrij, laatste stukje betaald ouderschapsverlof opgenomen. Dus probeer zodra het kan ook echt even m’n rust te pakken. Donderdag weer aan het werk en dan lukt dat doordeweeks niet meer.
Oorzaak weet ik niet. Dit speelt nu al sinds begin september.
Och nee.quote:Op donderdag 3 november 2022 13:45 schreef Takkie88 het volgende:
Kuiken hoort nog net in dit topic. Qua slapen lijkt ze ‘s nachts momenteel op een newborn![]()
2-3x per nacht wakker. Dat op zich is nog niet zo erg maar het duurt regelmatig 1.5 uur voordat ze weer slaapt. En al die tijd moet ik bij haar blijven anders raakt ze volledig overstuur.
Vannacht maar weer de cosleeper geprobeerd. Hielp niks, alsnog 2 uur aan het spoken en dan lig ik ook niet rustig. Ze probeert steeds te gaan staan, klautert over mij heen, trekt aan m’n haren etc.
Ik twijfel nu tussen 2 oplossingen; een extra ledikant op onze kamer zetten of een extra matras op haar kamer leggen.
Overdag vind ik haar echt heel leuk maar ik merk nu dat in de nachten m’n geduld en rust echt op aan het raken is.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op vrijdag 4 november 2022 19:40 schreef Lokasenna het volgende:
Dat is snel zeg!
Wij hebben vandaag een eerste pasfoto laten maken van baby, ik moet steeds lachen om haar punkhoofd met die rechtopstaande haren.babypasfoto's zijn epic, altijd met allerlei onderkinnen van het in elkaar gezakte zittenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
bewaren voor later
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
Dat is snel zeg!
Wij hebben vandaag een eerste pasfoto laten maken van baby, ik moet steeds lachen om haar punkhoofd met die rechtopstaande haren.Oh wat een heerlijke foto! Babypasfoto’s zijn echt geweldig jaSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt..
Mijn baby heeft deze week besloten ‘s nachts wat langer aaneengesloten te slapen. Afgelopen nacht 6u, eerder deze week zelfs 7u!
Mijn moeder is gisteravond na 5 hele fijne weken helaas weer vetrokken naar Nederland.. maaarrr dat betekent wel dat de baby deze week gaat verhuizen naar haar eigen kamer.![]()
Dat is snel zeg!
Wij hebben vandaag een eerste pasfoto laten maken van baby, ik moet steeds lachen om haar punkhoofd met die rechtopstaande haren.MnohSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Succes is a door that always slams.
|| justdiggit.org ||
Jouw mini dreumes is echt hilarisch.quote:Op maandag 7 november 2022 09:44 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
Mijn baby is vandaag een dreumes geworden. Al vind ze zelf al een tijdje dat ze een dreumes is. Ze loopt (en rent soms zelfs al) en ze brabbelt woordjes als mama, papa, bah, nee en tete (eten). Wat is de tijd snel gegaan zeg![]()
Tot in het dreumestopic!
Haha, jaquote:Op maandag 7 november 2022 10:26 schreef _Lily_ het volgende:
[..]
Jouw mini dreumes is echt hilarisch.
Ik weet nog bij die baby meet was ze de kleinste van allemaal. J was 5 maanden (en zij 4 ofzo? Ik weet t niet meer precies, maar J is iig ouder). J kon net een beetje rollen op het kleed en deed lekker mee. Zij lag nog half newborn te wezen in haar maxi cosi.
En nu rent ze rond?! J kan nog niet eens los staan hahaha
Nog gefeliciteerd jullie.quote:Op maandag 7 november 2022 10:32 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
[..]
Haha, ja![]()
We grappen ook steeds tegen elkaar dat ze volgend jaar al naar school wil. Kind gaat veel te snel
Zo zieligquote:Op dinsdag 8 november 2022 20:27 schreef Takkie88 het volgende:
Kuiken heeft nu voor de 6de keer in krap 4 maanden tijd dat ze alles uitspuugt. Het begon vanmiddag in de ballenbak van monkeytown![]()
![]()
Sindsdien komt alles eruit. Zelfs lepeltjes water spuugt ze binnen 10 minuten uit. Laatste uur spuugde ze alleen nog maar gal. Ze ligt nu sinds 20 minuten op me te slapen. En heeft nu dus langer dan een kwartier niet gespuugd. Ik hoop dat haar maag wat tot rust komt en dan zo maar proberen of ze wat borstvoeding binnenhoudt.
We vragen ons wel af wat nou toch steeds de oorzaak van het spugen is. Vorige keer heeft het spugen 2-3x per dag, bijna een week aangehouden.
Ook flauw! Hier laat ze er gelukkig sinds kort weer minstens 3 uur tussen ipv 2. Met voedingen die van wakker worden tot opnieuw wegleggen al snel richting een uur duren vond ik elke 2 uur ook wel wat heftig.quote:Op dinsdag 8 november 2022 20:37 schreef Lokasenna het volgende:
Het doorslapen van mijn baby van de week was een ongelukje denk ik
Ze komt de afgelopen nachten gewoon weer om de 2 uur, haha.
We maken allemaal weleens een foutje 😉quote:Op dinsdag 8 november 2022 20:37 schreef Lokasenna het volgende:
Het doorslapen van mijn baby van de week was een ongelukje denk ik
Ze komt de afgelopen nachten gewoon weer om de 2 uur, haha.
Ach, wat zielig! Gelukkig blijft ze zo alert, dat stelt wel gerust, denk ik.quote:Op woensdag 9 november 2022 20:03 schreef Takkie88 het volgende:
@:eponine; fijn dat R het zo naar haar zin heeft op het kdv!
@:Lokasenna; flauw is dat hè, dat ze dan maar 1 nachtje doorslapen. Je weet in ieder geval dat ze het kan!
Kuiken is nog steeds aan het spugen. Niet meer elke 10minuten maar echt elke voeding komt er uit. Ze plast nog maar heel weinig (luier van 11.00 tot 19.00 aangehad en was maar 15gram toegenomen) Gisteravond contact gehad met de HAP, vanochtend langs de huisarts geweest. En als het zo doorgaat moeten we morgen denk ik weer langs de huisarts. Ze blijft een blij ei en alert. Zodra ze gespuugd heeft is ze ook weer aan het lachen.
Fok wet is dat toch, dat ze zich nu na 2 uur alweer meldde?quote:Op woensdag 9 november 2022 19:56 schreef Bami het volgende:
[..]
Ook flauw! Hier laat ze er gelukkig sinds kort weer minstens 3 uur tussen ipv 2. Met voedingen die van wakker worden tot opnieuw wegleggen al snel richting een uur duren vond ik elke 2 uur ook wel wat heftig.![]()
luierbroekje eroverheen en idd een niet te strakke luier/romper?quote:Op donderdag 10 november 2022 11:52 schreef B.ertha het volgende:
Beterschap voor alle zieke baby's! En sterkte met de niet-doorslapers. Ik sluit me aan bij dat rijtje![]()
T. lekt tegenwoordig elke nacht door. Zowel in maat 3 (zit dan behoorlijk vol) als maat 4 (eigenlijk nog te groot) en ik let echt goed op de randjes enzo. Het is ook altijd zijn linkerzij, dus aan de bovenkant van de luier en met de zwaartekracht mee want dat is zijn voorkeurshouding met slapen. Ik ben echt helemaal klaar met elke dag slaapzakken wassen en hopen dat ze op tijd droog zijn!
Iemand tips?
Ander merk of luier 'losser' heb ik nog niet geprobeerd.quote:Op donderdag 10 november 2022 12:01 schreef eponine het volgende:
Oeh snap ik B.ertha! Grotere romper zodat de luier niet plat wordt gedrukt, ander merk luier, luier ‘losser’ vastmaken al geprobeerd?
Als tweede luier?quote:Op donderdag 10 november 2022 12:08 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
luierbroekje eroverheen en idd een niet te strakke luier/romper?
Hier ook pampers, nog maar nauwelijks doorlekken gelukkig. Zelfs als tie een hele nacht op zijn buik slaaptquote:Op donderdag 10 november 2022 13:35 schreef littledrummergirl het volgende:
onze oudste lekte soms door met kruidvat maar niet met pampers, dus ander merk of pasvorm kan al verschil maken ook
Ja, ik zag hem gisteren.quote:Op vrijdag 11 november 2022 12:52 schreef littledrummergirl het volgende:
moeten jullie ook huilen bij die pampers reclame met premature baby'tjes?
ja dat is intens he! en ik blijf me verbazen over hoeveel afstand ze ermee kunnen overbruggenquote:Op zaterdag 12 november 2022 14:34 schreef Smart_ass het volgende:
Vervelend dat doorlekken! Ik had vanochtend ook een doorgelekte baby maar ik had de luier vannacht in het donker denk ik niet goed aangedaan. Verder geen tips helaas.
Bubbles heeft afgelopen zaterdag een kinderfeestje gehad en sindsdien zijn zij en de baby ziek. Gisteren voor het eerst een projectielbrakende baby meegemaakt. Vanochtend zowaar weer. Wat is dat sneu zeg
.
quote:Op zaterdag 12 november 2022 14:34 schreef Smart_ass het volgende:
Vervelend dat doorlekken! Ik had vanochtend ook een doorgelekte baby maar ik had de luier vannacht in het donker denk ik niet goed aangedaan. Verder geen tips helaas.
Bubbles heeft afgelopen zaterdag een kinderfeestje gehad en sindsdien zijn zij en de baby ziek. Gisteren voor het eerst een projectielbrakende baby meegemaakt. Vanochtend zowaar weer. Wat is dat sneu zeg
.
Ach gossiequote:Op zondag 13 november 2022 09:47 schreef June. het volgende:
Wat naar @:B.ertha .. Hier ook geen tips helaas, ook een nachtbraker hierQua doorlekken, ander merk proberen kan zeker helpen. Etos past hier perfect, terwijl Kruidvat helemaal niet goed aansluit (zelfde maat). Pampers premium protection hadden we eerder, maar die worden altijd zo zompig/vochtig aan de buitenkant na een hele nacht (dat is ook het idee, zodat ze meer "doorluchten" en minder luieruitslag geven). Wat opvalt is dat de pampers hoger aansluiten bij de rug dus die paar cm kan net het verschil maken tussen een schone luier omdoen of je hele baby moeten omkleden
En hier iets nieuws geprobeerd, ook niet meer voorlopig![]()
We dachten, laten we eens een keer poedermelk proberen met wat rijstebloem 's avonds. Resultaat: niet slapen, krampen en alles eruit kotsen om 3u vannacht![]()
Ja, als we maar niet in de buurt van zijn ledikant komenquote:Op zondag 13 november 2022 02:35 schreef Smart_ass het volgende:
Ah wat naar, slaapgebrek hakt er zo hard in heMaar is ie gedurende de dag dan wel wel vrolijk?
Thee met cafeïne, alles met suiker (maar dan wel blijven eten, want dipje...). En slapen.quote:Op maandag 14 november 2022 12:07 schreef eponine het volgende:
Wat helpt er qua energie als je geen koffie drinkt?
Volgens mij doen R&W dat synchroonquote:Op maandag 14 november 2022 18:49 schreef eponine het volgende:
Ik hoop dat we vanavond weer kunnen slapen ja, R vond het een prima avond en nacht om lekker random te gaan liggen blèren.
Waarom zijn ze zoquote:Op maandag 14 november 2022 20:48 schreef LaBelleFleur27 het volgende:
[..]
Volgens mij doen R&W dat synchroon. En de oudste kleuter begon een uur daarna met overgeven
Drie hazenslaapjes op de opvangquote:
Aaah sterkte!quote:Op donderdag 17 november 2022 09:14 schreef Bami het volgende:
Hier nog niet optimaal, maar wel wat beter. We zijn vooral nog erg zoekend hoe ze het beste inslaapt. Tot nu toe was dat vaak aan de borst, maar haar zuigbehoefte lijkt groter te zijn dan de hoeveelheid melk die ze kwijt kan dus dan zit je weer met een spugende baby die daar ook wakker van wordt.
Gisteren was ik weer in tranen.Het is gewoon zo erg zoeken en puzzelen en daarmee zoveel zwaarder dan ik van tevoren verwacht had. Plus in hoeverre accepteer je dat het soms gewoon moeilijk is en baby’s huilen, en hoe lang zoek je door op het gevoel dat er toch iets moet zijn waarmee je het makkelijker maakt voor haar.
Plus man benoemt nu regelmatig dat hij het toch wel lastig vindt dat we nu meer als huisgenoten samenwonen. En dat vind ik ook, maar ongeveer het enige moment dat Pukje goed zelfstandig slaapt is in de nacht. Wanneer onze slaap dus ook prio krijgt boven het samen nog even gezellig maken. Ohja hij vindt ook dat ik zoveel op mijn telefoon zit. Is ook waar, maar hoeveel alternatieven heb ik als ik het merendeel van de dag ofwel aan het voeden ben of er op me geslapen wordt.
Nouja, struggles dus nog maar gelukkig wel weer wat meer slaap in de nachten.
Eens met SQ! Het is even pittig en zwaar en dat is gewoon ok. Anders dan je je had voorgesteld, maar ook dit is een onderdeel van ouderschap. Hoe ontzettend gewenst en geliefd een kindje ook is, je mág het ook best even zwaar en stom vindenquote:Op donderdag 17 november 2022 21:18 schreef SQ het volgende:
Oh en drie minuten tummy time is echt al heel lang voor een baby van een paar weken. Ter vergelijk: goud ging na 30 seconden al op standje misthoorn als ik dat deed.
Weet je bami... een heel groot en lastig stuk van het beginnende ouderschap is leren loslaten van ideaalbeelden en verwachtingen. De realiteit is zoveel rauwer dan je je ooit van te voren kunt voorstellen. En dat is best wel heel moeilijk. En je bent moe en wanhopig en je relatie verandert en je leven staat op zijn kop. Het is veel, erg veel, en dat komt ook met de nodige emoties. Maar het wordt over een paar maanden naar alle waarschijnlijkheid echt een stuk beter en leuker![]()
Hahaha, eens. Vaste volgorde vind ik ook nog lastig met soms wel en soms niet slapen, en mijn eigen behoefte om af en toe nog iets anders dan mijn woonkamer te zien.quote:Op donderdag 17 november 2022 21:28 schreef Lokasenna het volgende:
Ritme en regelmaat hoeft hem niet per se te zitten in vaste tijden, vaste rituelen en een vaste volgorde geven ook structuur en veiligheid, ook al doe je ze niet per se op hetzelfde tijdstip van de dag. Wel disclaimer dat dit meer vanuit mijn ervaring met dementerenden komt dan uit die met baby's.
Mijn laatste baby sliep bijna 3 maanden bijna alleen maar op mij overdag. Op de bank of in de doek. Pas tegen het einde van mijn verlof ging hij overdag ook wel eens in zijn bed slapen, dus het is echt niet iets heel geks. En hij slaapt snachts trouwens nog steeds het grootste deel tussen ons in en hij is nu ruim anderhalf jaar oudquote:Op vrijdag 18 november 2022 03:38 schreef Bami het volgende:
[..]
Hahaha, eens. Vaste volgorde vind ik ook nog lastig met soms wel en soms niet slapen, en mijn eigen behoefte om af en toe nog iets anders dan mijn woonkamer te zien.
Maar ga daar wel nog eens naar kijken, of ik daar iets mee kan nu ze ietsje groter wordt. En heel hard proberen te accepteren dat overdag in slaap vallen vooralsnog veel wiegen en rondjes lopen vereist, of de draagzak.
Ik vind dat wel moeilijk, om hem voor zoiets uit zijn nachtrust te halen als hij in de ochtend weer een drukke werkdag heeft terwijl ik de hele dag thuis zit. In de kraamweek maakte ik hem wakker voor de voedingen, maar dan kon hij overdag echt niet meer functioneren dus dat wil ik hem eigenlijk niet meer aandoen.quote:Op vrijdag 18 november 2022 09:29 schreef Elleska het volgende:
@:Lokasenna rechtop houden is iets wat je man ook kan doen![]()
Al volg ik dat advies zelf ook niet op, ik denk dan ach ik ben toch al wakker en heb daar sochtends spijt van.
En hoe functioneer jij overdag?quote:Op vrijdag 18 november 2022 10:37 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Ik vind dat wel moeilijk, om hem voor zoiets uit zijn nachtrust te halen als hij in de ochtend weer een drukke werkdag heeft terwijl ik de hele dag thuis zit. In de kraamweek maakte ik hem wakker voor de voedingen, maar dan kon hij overdag echt niet meer functioneren dus dat wil ik hem eigenlijk niet meer aandoen.
Tijdens zo'n nacht zit ik er helemaal doorheen en kan ik er wel om janken maar zodra het licht wordt gaat het ook eigenlijk wel weer. Voor de baby en het huis zorgen is best zwaar maar het is wel allemaal vrij repetitief en voorspelbaar nu ze nog zo klein is, dus met mijn hoofd vol watten lukt het me ook nog wel. Maar een dag op werk met aan alles tegelijk moeten denken en snel schakelen zou me zo echt niet lukken denk ik.quote:
Waarschijnlijk is dit de makkelijkste oplossing.quote:Op maandag 21 november 2022 09:07 schreef SQ het volgende:
Je hoeft toch niet de hele kinderwagen mee te nemen, alleen de reiswieg?
Maar waarschijnlijk heb je dr uiteindelijk toch gewoon de hele dag bij je liggen
Ah dat klinkt echt kloterigquote:Op maandag 21 november 2022 09:24 schreef B.ertha het volgende:
Ik ben echt mega ongesteld sinds de bevalling, na 1,5 uur doorlekken bij super tampons terwijl ik voorheen 3 normal tampons op een dag gebruikte. Dikke klonten en al. Gaat dat weer over? Bij peuter had ik dit niet
quote:Op maandag 21 november 2022 09:24 schreef B.ertha het volgende:
Ik ben echt mega ongesteld sinds de bevalling, na 1,5 uur doorlekken bij super tampons terwijl ik voorheen 3 normal tampons op een dag gebruikte. Dikke klonten en al. Gaat dat weer over? Bij peuter had ik dit niet
Komt er ook nog een Buttercup?quote:Op zaterdag 19 november 2022 16:06 schreef Smart_ass het volgende:
Fijn Bami! Hopelijk kan de osteopaat of kinderfysio er iets aan doen.
Ik had van tevoren echt niet gedacht dat ik de interactie tussen baby en peuter zo mooi zou vinden. Bubbles is echt super lief voor haar kleine zusje en Blossom lacht direct breeduit als ze haar grote zus ziet of hoort. Zo’n grote lach krijgt verder niemand
.
Ah Bami! Hier ook een plakbaby gehad! Toen L 7 weken was, gingen we op zomervakantie in Utrecht. Dat viel precies tijdens die absurd tropische temperaturen, dus toen hebben we besloten dat ik met L naar huis zou gaan. Man bleef met T in Utrecht (hij had het zo naar z’n zin namelijk).quote:Op maandag 21 november 2022 12:40 schreef Bami het volgende:
Voor de mensen met ervaring met plakbaby’s; hoe hebben jullie zelfstandige slaapjes bereikt?
Zolang ik thuis ben kan ik best leven met een baby die niet zelfstandig in slaap valt, niet weg te leggen is en het beste slaapt in een draagzak. Maar over 6 weken moet ik weer aan het werk en Pukje naar de opvang, en ik betwijfel of zij het zien zitten om haar constant bij zich te dragen.
Dus wil toch graag wel oefenen met slapen zonder op iemand te liggen, maar weet niet zo goed hoe…
Mijn ervaring is dat het plotseling om kan slaan, zonder dat je daar iets voor doet. Bij de oudste maakte ik me ook mega zorgen hoe dat allemaal moest als ik weer ging werken, maar rond die tijd kreeg hij ineens een update en gingen slaapjes plotseling iets beter. Ons kdv was ook heel relaxed trouwens, ze hadden een hangwiegje op de groep zodat ze lastige slapers lekker dichtbij konden hebben en door het bouncen sliepen ze ook nog eens makkelijker in. Inbakeren wil ook nog wel eens helpen, heb je dat al geprobeerd?quote:Op maandag 21 november 2022 12:40 schreef Bami het volgende:
Voor de mensen met ervaring met plakbaby’s; hoe hebben jullie zelfstandige slaapjes bereikt?
Zolang ik thuis ben kan ik best leven met een baby die niet zelfstandig in slaap valt, niet weg te leggen is en het beste slaapt in een draagzak. Maar over 6 weken moet ik weer aan het werk en Pukje naar de opvang, en ik betwijfel of zij het zien zitten om haar constant bij zich te dragen.
Dus wil toch graag wel oefenen met slapen zonder op iemand te liggen, maar weet niet zo goed hoe…
Ik moet zeggen: onze baby heeft op de opvang totaal ander slaapritme. Terwijl ze thuis voornamelijk boven op ons slaapt (behalve 's nachts gelukkig), slaapt ze op de opvang zelf, soms zelfs uren! Daarbij moet ik wel zeggen, de eerste drie a vier keer dat ze er was, hebben ze haar wel (s middags) gedragen. En nu heeft ze er geen/minder behoefte meer aan als ze daar is.quote:Op maandag 21 november 2022 12:40 schreef Bami het volgende:
Wat hier goed werkt bij beide kids is rust en regelmaat. Heel saai, maar wel effectief. Probeer te letten op slaapsignalen en / of wakkertijd. In de ochtend is T vaak na een 1-1,5 uur echt wel weer moe dus dan gaat hij terug op bed. Vaste tijden heb ik niet, want elke ochtend is hij op een ander moment wakker. En dus ook op een ander tijdstip weer moe. Voor het slapen doe ik wel altijd exact hetzelfde: kamer goed donker maken, klein lampje aan, verschonen/slaapzak etc en dan in bed. Huilt hij, dan troost ik hem in het bed met speen, knuffel, over z'n rug strelen etc. Werkt dat niet dan pak ik hem op en ga ik met hem wandelen/wiegen etc. Als hij dan rustig is en/of half slaapt leg ik hem weer terug in bed. In het begin kon ik wel 10x op en neer, maar nu valt hij (meestal) zelf in slaap als ik hem erin leg. Ik probeer wel te zorgen voor goede basisvoorwaarden, dus: geen honger, schone luier, niet te koud/warm etc. Laten huilen doe ik dus niet, want daar vind ik hem te jong voor.quote:Op maandag 21 november 2022 12:40 schreef Bami het volgende:
Dit is eigenlijk precies wat ik heb gedaan. En langzamerhand veranderde '5 minuten in bed met continu een hand erop en daarna op mij' in 'er even bij blijven en dan mag ik wegsluipen'quote:Op maandag 21 november 2022 12:56 schreef GotC het volgende:
[..]
Ah Bami! Hier ook een plakbaby gehad! Toen L 7 weken was, gingen we op zomervakantie in Utrecht. Dat viel precies tijdens die absurd tropische temperaturen, dus toen hebben we besloten dat ik met L naar huis zou gaan. Man bleef met T in Utrecht (hij had het zo naar z’n zin namelijk).
Dus toen was er ineens een ‘noodzaak’ om L af en toe weg te kunnen leggen, want ik zou 6 dagen continu alleen met hem zijn.
Ik ben gewoon begonnen met hem tijdens het eerste slaapje vd dag slapend weg te leggen in zijn wiegje. Bekende slaapplek voor hem, met elke keer hetzelfde ritueel.
Ik bleef er dan naast in een stoel. Werd hij wakker? Dan weer oppakken, in slaap krijgen en terugleggen. Lukte het niet? Dan fijn contactslaapje weer, en volgende dag weer proberen.
De ene keer lukte het wel, de andere keer niet. En zelden sliep hij langer dan 30 minuten, maar dat vond ik al superknap.
Gewoon op gevoel dit aangepakt iig. Heb ‘m absoluut niet laten huilen, en alleen gedaan als we allebei (relatief) fit en relaxed waren.
Dit heb ik helaas ook en wordt vooralsnog bij mij niet beter helaas....quote:Op maandag 21 november 2022 09:24 schreef B.ertha het volgende:
6 weken is echt nog een hele lange tijd voor zo'n kleine baby, dan is ze echt een stuk groter dan nu! Otis was ook zo'n lekkere plakkerd, ik heb mij daar het grootste deel aan overgegeven. Twee weken voor het einde van mijn verlof (toen was Otis 10 weken) ben ik hem gaan laten wennen met dutjes in zijn eigen bed en dat ging best goed al. Verder heb ik het gewoon aan de opvang gelaten ook, de meeste baby's gaan prima mee in het ritme en de rituelen en dingen van de opvang. En zij vonden inderdaad ook vanzelf hun weg met hem.quote:Op maandag 21 november 2022 12:40 schreef Bami het volgende:
Dit doe ik ook, we zijn al van slapen lukt een paar minuten met een hand erbij, naar een cyclus van een halfuur in eigen bedje gegaan. Dan wordt ze wakker en als ze dan niemand hoort of ziet zet ze meteen een keel op en laat ik haar bij mij verder slapen als ze weer rustig is, maar ik ben al reuzetrots dat dit nu lukt! En ergens geeft het ook wel een gier gevoel dat ze me nodig heeftquote:Op maandag 21 november 2022 12:56 schreef GotC het volgende:
[..]
Ah Bami! Hier ook een plakbaby gehad! Toen L 7 weken was, gingen we op zomervakantie in Utrecht. Dat viel precies tijdens die absurd tropische temperaturen, dus toen hebben we besloten dat ik met L naar huis zou gaan. Man bleef met T in Utrecht (hij had het zo naar z’n zin namelijk).
Dus toen was er ineens een ‘noodzaak’ om L af en toe weg te kunnen leggen, want ik zou 6 dagen continu alleen met hem zijn.
Ik ben gewoon begonnen met hem tijdens het eerste slaapje vd dag slapend weg te leggen in zijn wiegje. Bekende slaapplek voor hem, met elke keer hetzelfde ritueel.
Ik bleef er dan naast in een stoel. Werd hij wakker? Dan weer oppakken, in slaap krijgen en terugleggen. Lukte het niet? Dan fijn contactslaapje weer, en volgende dag weer proberen.
De ene keer lukte het wel, de andere keer niet. En zelden sliep hij langer dan 30 minuten, maar dat vond ik al superknap.
Gewoon op gevoel dit aangepakt iig. Heb ‘m absoluut niet laten huilen, en alleen gedaan als we allebei (relatief) fit en relaxed waren.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |