abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_206441319
Ja, hier zie ik met ruim 14m ook berg. Maar ze heeft sinds 1,5 week een staartje in, dus daarom zie ik het ook goed nu.
pi_206452255
Ochtendje zonder baby!
H. is vanochtend wennen bij de opvang. Gelukkig kan ik veel volgen via de app, maar wat mis ik haar!
pi_206454367
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2022 11:23 schreef Zusje123 het volgende:
Ochtendje zonder baby!
H. is vanochtend wennen bij de opvang. Gelukkig kan ik veel volgen via de app, maar wat mis ik haar!
Hoe ging het, heeft ze het naar haar zin gehad vanmorgen?
pi_206455316
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2022 14:55 schreef Lokasenna het volgende:

[..]
Hoe ging het, heeft ze het naar haar zin gehad vanmorgen?
Ja, lekker gespeeld, gegeten en beter geslapen dan ze vaak thuis doet overdag. Dus dat gaat helemaal goedkomen.
pi_206457467
Fijn dat het goed ging Zusje123. Altijd even spannend die eerste keer.

Wij zitten in de 8 maanden slaapregressie. Holy shit. Ze slaapt slechter dan in de eerste weken. Overdag slaapt ze amper, zeker op de opvang. Drinken uit de fles ook bijna niks. Als gevolg ben ik gisteren meer dan 4 uur bezig geweest haar op bed te krijgen. En dan volgden nog een paar nachtvoedingen.
Zelf ben ik nog flink verkouden en pas weer aan het werk en ik moet een peuter verjaardag voorbereiden.
En ik drink geen koffie :'(
pi_206458101
Och Bottoms, sterkte ;( :*
pi_206458336
quote:
1s.gif Op woensdag 26 oktober 2022 19:21 schreef Bottoms_up het volgende:
Fijn dat het goed ging Zusje123. Altijd even spannend die eerste keer.

Wij zitten in de 8 maanden slaapregressie. Holy shit. Ze slaapt slechter dan in de eerste weken. Overdag slaapt ze amper, zeker op de opvang. Drinken uit de fles ook bijna niks. Als gevolg ben ik gisteren meer dan 4 uur bezig geweest haar op bed te krijgen. En dan volgden nog een paar nachtvoedingen.
Zelf ben ik nog flink verkouden en pas weer aan het werk en ik moet een peuter verjaardag voorbereiden.
En ik drink geen koffie :'(
Ohhh nee dat klinkt echt afschuwelijk. :'( Sterkte en hopelijk wordt het snel beter!
pi_206458337
Sterkte BU :O

Hier is het officieel: mijn baby haat badderen ;( de afgelopen keren was het steeds krijsen maar was er vaak ook een reden voor zoals net gepoept, slechte timing (moe of honger) maar inmiddels kan ik er echt niet meer onderuit. Het is ook best sneu hoor, hij krijst zodra zijn billen het water raken en blijft de hele tijd gespannen (ook al lacht hij ook af en toe) tot het weer voorbij is.

En hij is ziek. Gisteren 4x gespuugd tot er echt niks meer over was, daarna weinig gedronken en vandaag nog twee keer een klein beetje gespuugd ;(
pi_206458582
R vond het badje ook niet fijn, B.ertha, dus nu gaat ze mee onder de douche. Wat overigens ook niet haar hobby is, maar ze vindt het minder vervelend dan het badje. Is dat voor jullie een optie om te proberen?
  woensdag 26 oktober 2022 @ 20:28:23 #110
319308 Tink89
To live is to dance
pi_206458597
Zou het helpen als je samen baddert of doucht? Mijn kindjes vonden het babybad kut, maar samen in het grote bad O+ O+
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_206463530
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2022 20:10 schreef B.ertha het volgende:

Hier is het officieel: mijn baby haat badderen ;( de afgelopen keren was het steeds krijsen maar was er vaak ook een reden voor zoals net gepoept, slechte timing (moe of honger) maar inmiddels kan ik er echt niet meer onderuit. Het is ook best sneu hoor, hij krijst zodra zijn billen het water raken en blijft de hele tijd gespannen (ook al lacht hij ook af en toe) tot het weer voorbij is.

En hij is ziek. Gisteren 4x gespuugd tot er echt niks meer over was, daarna weinig gedronken en vandaag nog twee keer een klein beetje gespuugd ;(
Ah. Gossie. Wat zielig! Gaat het Al beter?

Wat anderen zeggen ja, mee onder de douche. Wij hebben daar een specuale washand voor. Die doe je on je hand, zodat je zo'n glibberige baby minder snel laat glijden.

En heb je al andere dingen geprobeerd? Ander soort badje (tummy tub, ovaal vormig) of een andere plek in het huis? H. vond de eerste weken de tummy tub heerlijk en het wat ovalere, lagere badje naar. Nu vind ze alles wat water is fantastisch.
pi_206463765
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2022 09:03 schreef Zusje123 het volgende:

[..]
Ah. Gossie. Wat zielig! Gaat het Al beter?

Wat anderen zeggen ja, mee onder de douche. Wij hebben daar een specuale washand voor. Die doe je on je hand, zodat je zo'n glibberige baby minder snel laat glijden.

En heb je al andere dingen geprobeerd? Ander soort badje (tummy tub, ovaal vormig) of een andere plek in het huis? H. vond de eerste weken de tummy tub heerlijk en het wat ovalere, lagere badje naar. Nu vind ze alles wat water is fantastisch.
Iets beter, maar hij drinkt nog slecht en slaapt veel.

Onder de douche vind ie ook niet leuk en vind ik zelf zoveel gedoe. Tummy tub ging een tijdje goed (na de eerste huiltjes) maar nu ook al een hele tijd niet meer. En in die tijd vond hij het badje ook acceptabel.
pi_206464191
Beterschap b.ertha. Helaas geen tips voor het bad. Lijkt me heel moeilijk zo.

Maggie is al een hele tijd verkouden en is nu duidelijk aan het afvallen. Ik zie en voel het en de keukenweegschaal bevestigt het. En ze was al geen spekbaby. Toen ze in het begin goed groeide dacht ik dat we niet dezelfde zorgen zouden hebben als met de oudste. Maar hier zijn we weer :{
Maar ik weet ook niet wat we nog kunnen doen. Flessen drinkt ze amper. Van vast voedsel gaat alleen fruit heel goed maar dat zet ook niet aan.
  donderdag 27 oktober 2022 @ 10:40:34 #114
319308 Tink89
To live is to dance
pi_206464324
quote:
1s.gif Op donderdag 27 oktober 2022 10:25 schreef Bottoms_up het volgende:

Maggie is al een hele tijd verkouden en is nu duidelijk aan het afvallen. Ik zie en voel het en de keukenweegschaal bevestigt het. En ze was al geen spekbaby. Toen ze in het begin goed groeide dacht ik dat we niet dezelfde zorgen zouden hebben als met de oudste. Maar hier zijn we weer :{
Maar ik weet ook niet wat we nog kunnen doen. Flessen drinkt ze amper. Van vast voedsel gaat alleen fruit heel goed maar dat zet ook niet aan.
Volvette yoghurt? Met banaan ofzo? Dat helpt al een hoop tov een peer ofzo. En eventueel appelmoes bij/door het avondeten?

Het zijn herkenbare zorgen, hang in there, het wordt weer beter!
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_206464473
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2022 10:40 schreef Tink89 het volgende:

[..]
Volvette yoghurt? Met banaan ofzo? Dat helpt al een hoop tov een peer ofzo. En eventueel appelmoes bij/door het avondeten?

Het zijn herkenbare zorgen, hang in there, het wordt weer beter!
Yoghurt kan ik haar nog geven, dat mag nu net. Maar het zal ook niet genoeg zijn om in te halen wat ze tekort komt. Gisteren heeft ze overdag bij de opvang 70ml in totaal gedronken. En ik maak helaas niet genoeg melk om dat 's nachts in te halen. Ze is op de curve van 0 naar 1 naar nu -1.5 gegaan. Geen zin om naar het CB te gaan want vorige keer kwamen ze niet verder dan "hij mag wel meer eten". Ze eet nu al niet alles op wat we aanbieden.
pi_206464634
Geen idee wat je al hebt geprobeerd. Ik spui even wat ideeën die bij mij opkomen, leg vooral naast je neer waar je niets mee kan.
Zou ze op een andere manier melk willen drinken dan de fles? open beker, rietjes beker.
Misschien niet de eerste keuze maar omdat je schrijft dat je niet genoeg melk hebt om snachts in te halen snachts gekolfde melk bijgeven met een borstvoedingshulpset?

CB heb je met dat soort adviezen weinig aan. Als je het idee hebt dat de verkoudheid te lang duurt langs de huisarts om te kijken of er meer speelt dan alleen een verkoudheid? Een lactatiekundige kan ook helpen bij flesvoeding.
pi_206466058
Ah er lijkt (hopelijk) een verklaring voor het slechte drinken: tandjes. Ik had al een paar keer gevoeld maar blijkbaar niet ver genoeg. De tweede snijtanden boven lijken eerst door te komen. Ik hoop dat de eerste snijtanden snel volgens anders gaat ze er als een kleine vampier uitzien :D
En ik hoop dat ze snel door zijn en dat dat het ook was.
pi_206466675
Net een zieke frummel van de opvang gehaald, had drie keer overgegeven en drink slecht.
Is verder vrolijk en drinkt nu bij mij wel een flesje goed door. Hopelijk valt het mee :P

Zo wel een badje want hij stinkt naar melkkots :r _O-
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
pi_206469456
quote:
1s.gif Op donderdag 27 oktober 2022 10:25 schreef Bottoms_up het volgende:

van ella's kitchen zijn er zakjes met banaan/kokos, die toen het goed qua calorieën. Zou je evt ook prima zelf kunnen maken met dikke kokosmelk/creme en banaan
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_206470526
Dames ik kan het inmiddels echt niet meer ontkennen. Mijn kleine baby is vorige week echt dreumes geworden. Tussen twee keer ziek zijn gelukkig wel genoten van haar eerste verjaardag.

Iedereen tot snel bij de dreumessen!
pi_206470578
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2022 20:10 schreef B.ertha het volgende:

Ik kwam net op insta dit principe tegen; https://www.thetot.com/baby/swaddle-bathing-what-is-it/
Misschien is dat iets? Ik weet niet hoe oud hij is, maar elke baby past in een xxl hydrofiel. :D
  donderdag 27 oktober 2022 @ 22:31:33 #122
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_206471942
Hi!

Ik lees al een tijdje mee, dus meld me ook maar eens :).
In mei is onze tweede zoon, L, geboren O+. Het is een heerlijk blij ei en ik vind het echt een rijkdom om het weer mee te mogen maken O+. Ook zijn oudere broer (inmiddels al 9 jaar :o) kon niet blijer zijn met zijn kleine broertje.

Dus, hoi!
pi_206472015
Hey GotC, wat leuk!! Gefeliciteerd nog! *O*
Venus in pocketformaat
© loveli
  donderdag 27 oktober 2022 @ 22:38:18 #124
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_206472031
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2022 22:36 schreef Phaidra het volgende:
Hey GotC, wat leuk!! Gefeliciteerd nog! *O*
Hey! Thanks :D
Ik was nog benieuwd of iemand me nog zou herkennen!
pi_206472490
quote:
1s.gif Op donderdag 27 oktober 2022 22:31 schreef GotC het volgende:
Hi!

Ik lees al een tijdje mee, dus meld me ook maar eens :).
In mei is onze tweede zoon, L, geboren O+. Het is een heerlijk blij ei en ik vind het echt een rijkdom om het weer mee te mogen maken O+. Ook zijn oudere broer (inmiddels al 9 jaar :o) kon niet blijer zijn met zijn kleine broertje.

Dus, hoi!
hoi :D

met terugwerkende kracht :P alsnog gefeliciteerd!
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')