abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_206290570
Welkom in het babytopic!

De baby wiki-lijst vind je hier: klik
Het is natuurlijk niet verplicht gegevens in dit lijstje toe te voegen/aan te passen.

Een lijst met de verjaardagen van veel OUD-users en hun kindjes vind je op de Fok!wiki:

Ons motto:
Have babies they said, it will be fun they said *O*

Verboden woorden: egopost, faalmoeder. Het is niet egoistisch om even je gevoel te spuien zonder op anderen te reageren, en wat je ook doet: je bent altijd de beste moeder voor jouw baby.

• Komkommerschijfje: F., 16 augustus
• BellaaElisa: A, 4 september
• Rebubbled: Elvie, 8 september
• Mahra: Titi, 1 oktober
• douche-eendje: Anna, 7 oktober
• _Lily_: J, 10 oktober
• LauriLynne: Purk, 15 oktober
• TheGirlNextDoor: Bambi, 7 november
• Takkie88: kuiken, half november
• Eponine: "R", begin januari
• littledrummergirl: kleine kaptein, eind januari
• KaBuf: Frummel, eind januari
• LaBelleFleur27: W., 3 februari
• Bottoms_up: Maggie, 22 februari
• B.ertha: T., 1 april
• DjVero: Larissa, 27 april
• June.: T., begin juni
• Zusje123: H., begin juli
• Elleska: S., juli
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_206291316
Oeh, mogen Pukje en ik ook in de OP? O+
pi_206293472
Hier werkte het om te kijken of hij overdag niet te veel sliep. Dan werd hij vaak de volgende ochtend te vroeg wakker :X
Volgen daarvoor ook de slaapgids van slaaptipsvoorbabys.nl
Maar ja, wat voor de een werkt, hoeft niet voor de ander te werken helaas :P
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
  woensdag 12 oktober 2022 @ 10:25:42 #4
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_206294395
Weer goedgekeurd bij het CB. 74,2 cm en 9,15 kg. Ze liep naar het hoekje met speelgoed en boekjes en pakte een boekje. Dat vonden ze bijzonder want de meeste kindjes pakken speelgoed. Maar mijn baby, die al een tijdje vind dat ze al een dreumes is, is gek op boekjes O+
What you forget, you are gonna repeat.
|| justdiggit.org ||
pi_206298908
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2022 19:44 schreef B.ertha het volgende:
Iemand tips voor langer doorslapen in de nacht? T. is ruim zes maanden maar wordt nog stipt elke vier uur wakker. Soms laat hij zich een klein uurtje afschepen met een speen maar dat is dan ook echt de max.
:O
Uit doffe ellende ben ik met rijstebloem begonnen in de avondfles. Ik kolf dan toch vaak al, zodat ik eerder naar bed kan. Na 6 maanden mag je ook iets complexere granen geven.
Hier lijkt het wel te helpen, hij drinkt minder tot nauwelijks in de nacht afgelopen dagen, maar die 4 maanden slaapregressie is er nog steeds. Hij wil in de nacht alleen maar op mij in slaap vallen.. Zodra zijn hoofd het matras raakt is het weer gillen ;(

Koffie iemand? c_/
Shine bright like a diamond.
pi_206300895
Doorslapen, wat is dat? :O
Maggie heeft het een handvol keer gedaan. Nu is ze flink verkouden en hebben we weer even newborn nachten. Oh nee wacht, toen sliep ze meer dan nu...
Overdag doet ze ook maar hazenslaapjes.
Sterkte iedereen! Helaas geen tips.

Maggie drinkt dus weer geen gekolfde melk. Tijdens de overdracht op de opvang las ik tussen de regels dat ze liever alleen kv hebben. Ik snap het ook wel, voor hun is het dubbel werk en uiteindelijk drinkt ze toch bijna alleen kv. Dan krijgt ze in het vervolg thuis een paar keer per week bv uit de fles tot we zien dat ze het drinkt. Maar als dat nooit gebeurt kolf ik nu dus voor niks (jaja productie op peil houden maar het voelt zo zonde) :{
pi_206300950
Waarom ga je niet lekker over op altijd kv overdag en zelf de avond, nacht en ochtend? Dat heb ik heel lang gedaan en vond ik heel relaxed :)
pi_206300963
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2022 16:23 schreef June. het volgende:

[..]
Uit doffe ellende ben ik met rijstebloem begonnen in de avondfles. Ik kolf dan toch vaak al, zodat ik eerder naar bed kan. Na 6 maanden mag je ook iets complexere granen geven.
Hier lijkt het wel te helpen, hij drinkt minder tot nauwelijks in de nacht afgelopen dagen, maar die 4 maanden slaapregressie is er nog steeds. Hij wil in de nacht alleen maar op mij in slaap vallen.. Zodra zijn hoofd het matras raakt is het weer gillen ;(

Koffie iemand? c_/
Rijstebloem kan ik eens proberen ^O^
Jouw nachten klinken ook heerlijk :{
pi_206301093
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2022 19:06 schreef B.ertha het volgende:
Waarom ga je niet lekker over op altijd kv overdag en zelf de avond, nacht en ochtend? Dat heb ik heel lang gedaan en vond ik heel relaxed :)
Kan dat nu al, overdag helemaal niet meer voeden?
  woensdag 12 oktober 2022 @ 19:51:51 #10
319308 Tink89
To live is to dance
pi_206301853
quote:
1s.gif Op woensdag 12 oktober 2022 19:13 schreef Bottoms_up het volgende:

[..]
Hoe oud is je kleintje nu? Bij mij ging dat niet qua productie voor de kindjes een maand of 11 waren.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  woensdag 12 oktober 2022 @ 20:06:45 #11
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_206302241
Ik zou denken dat de opvang de boom in kan. Maar ik heb makkelijk praten want mijn kind weigerde kunstvoeding dus het was geen optie. Hij dronk gewoon in vlagen heel weinig.

Niet meer fulltime voeden zou ik zelf nooit aandurven zo vroeg, te bang dat de productie instort. Maar het verschilt natuurlijk per persoon hoe erg je dat vindt.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_206302447
Ze is nu bijna 8 maanden. Ik heb al 1 voeding afgebouwd in de ochtend. In de middag voed ik haar in slaap. Dat duurt vaak heel lang maar is echt ons momentje.
De opvang heeft trouwens niet gezegd geen bv meer mee te geven, enkel dat het fijn is voor hen dat ik ook kv meegeef. Ze proberen vaak meerdere keren de fles bv aan te bieden maar helaas. En tja, Maggie is zelf een stuk blijer met een fles fv, dat zien we thuis ook. Van afgekolfde melk laat ze vaak meer dan de helft staan. Hoe vers het is lijkt geen verschil te maken.
pi_206303132
Is de melk wel warm genoeg @Bottoms_up ? Flesvoeding geef je vaak op een lekker warme temperatuur, maar bv is altijd beetje gokken (vind ik) met opwarmen. Hier drinkt T geen bv uit de fles als het te koud is. Dus fles moet binnen 10 min op anders vind hij het te koud..
pi_206303578
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2022 20:46 schreef June. het volgende:
Is de melk wel warm genoeg @:Bottoms_up ? Flesvoeding geef je vaak op een lekker warme temperatuur, maar bv is altijd beetje gokken (vind ik) met opwarmen. Hier drinkt T geen bv uit de fles als het te koud is. Dus fles moet binnen 10 min op anders vind hij het te koud..
Ja daar hebben er ook al op gelet. Dat wisten we nog van vorige keer want peuter was daar ook heel specifiek mee. En die lustte dan weer geen kv. Zo is het altijd wat :s)
pi_206303621
quote:
1s.gif Op woensdag 12 oktober 2022 19:13 schreef Bottoms_up het volgende:

[..]
Ik ben met vijf maanden overdag helemaal gestopt. Dus zowel op kdv als van mij kreeg hij kunstvoeding. Nog een hele tijd de voeding van 5-6 uur en een late avondvoeding gegeven, later werd er dat één om 7-8 uur. En dan de ochtend (en heel af en toe nacht). Ging prima :)
pi_206303889
Als je pap maakt van de bv drinkt ze het dan wel? of eet met een lepel.
Ik weet niet of de opvang daar iets aan heeft maar dan kolf je tenminste niet voor niets.
pi_206305109
quote:
1s.gif Op woensdag 12 oktober 2022 20:16 schreef Bottoms_up het volgende:
Ze is nu bijna 8 maanden. Ik heb al 1 voeding afgebouwd in de ochtend. In de middag voed ik haar in slaap. Dat duurt vaak heel lang maar is echt ons momentje.
De opvang heeft trouwens niet gezegd geen bv meer mee te geven, enkel dat het fijn is voor hen dat ik ook kv meegeef. Ze proberen vaak meerdere keren de fles bv aan te bieden maar helaas. En tja, Maggie is zelf een stuk blijer met een fles fv, dat zien we thuis ook. Van afgekolfde melk laat ze vaak meer dan de helft staan. Hoe vers het is lijkt geen verschil te maken.
8 maanden is waarschijnlijk te vroeg om overdag niet meer te voeden (of te kolven). Je productie zal waarschijnlijk teveel afnemen om het nog zonder kv te redden
pi_206306563
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2022 23:44 schreef _Lily_ het volgende:

[..]
8 maanden is waarschijnlijk te vroeg om overdag niet meer te voeden (of te kolven). Je productie zal waarschijnlijk teveel afnemen om het nog zonder kv te redden
Nee joh, dat zeggen ze met 3-5 maanden, daarna is de kans aannemelijk dat het lukt. Hordes moeders doen dat :s)
pi_206306703
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2022 09:11 schreef B.ertha het volgende:

[..]
Nee joh, dat zeggen ze met 3-5 maanden, daarna is de kans aannemelijk dat het lukt. Hordes moeders doen dat :s)
2x per 24 uur voeden (s ochtends en voor het slapengaan) is weinig om je productie op gang te houden als je baby 8 maanden oud is.
Ervan uitgaand dat je s nachts helemaal niet voedt. Ik ken weinig vrouwen bij wie dat is gelukt. Ik deed het zelf trouwens wel. Maar toen ik naar 1x per 24 uur ging bij 8 maanden was het einde verhaal.

Ik sluit me aan bij Lemijn
pi_206306724
quote:
1s.gif Op donderdag 13 oktober 2022 09:32 schreef _Lily_ het volgende:

[..]
2x per 24 uur voeden (s ochtends en voor het slapengaan) is weinig om je productie op gang te houden als je baby 8 maanden oud is.
Ervan uitgaand dat je s nachts helemaal niet voedt. Ik ken weinig vrouwen bij wie dat is gelukt.
Nee, maar het is vanaf. Met 3 maanden zeggen ze dat het sowieso niet lukt, daarna met afbouwen misschien wel. En bij mij was dat dus nog 3-4 keer per 24 uur met 5 maanden. En Maggie is dus al 8 maanden en drinkt ook nog volop s nachts volgens mij, toch @Bottoms_up?
pi_206306748
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2022 09:35 schreef B.ertha het volgende:

[..]
Nee, maar het is vanaf. Met 3 maanden zeggen ze dat het sowieso niet lukt, daarna met afbouwen misschien wel. En bij mij was dat dus nog 3-4 keer per 24 uur met 5 maanden. En Maggie is dus al 8 maanden en drinkt ook nog volop s nachts volgens mij, toch @:bottoms_up?
Als je s nachts voedt is het een ander verhaal. Dat an sich houdt je productie al makkelijker op peil.

Maar als je baby doorslaapt en jij s nachts dus niet voedt, dan is 2x overdag voeden weinig om je productie te behouden
pi_206306929
@bottoms up: volgens mij heb je een paar opties als jij de borstvoeding wil voortzetten, Maggie de afgekolfde melk niet drinkt en het kolven jou begint tegen te staan:

- je stopt overdag met kolven en je voedt Maggie live s ochtends, s avonds en s nachts. Daarbij is denk ik wel echt belangrijk om je te realiseren dat je ook bij 8 maanden oud wsch wel die nachtvoedingen nodig hebt om je productie op peil te houden. Dus nachtwerk
- je stopt overdag met kolven en je ziet wel waar het schip strandt. Heb je kunstvoeding nodig, dan geef je kunstvoeding. Belangrijk om vooraf te bedenken of je vrede hebt met het worst case scenario dat de borstvoeding op z’n eind gaat komen. Want ookal kan t prima gaan, garanties heb je vooraf niet
- je neemt ouderschapsverlof op (70% betaald tot de kleine 1 jaar is) zodat je nog een paar maanden volledig live kan voeden. Heerlijk

In al deze opties hang je je kolfapparaat aan de wilgen en dat is een verbetering van je kwaliteit van leven haha.
pi_206307279
Ik denk dat ik gewoon doorga zoals ik nu doe en zoals gepland met 9 maanden stop met overdag kolven. Dan ga ik over een paar weken over op 1 maal overdag kolven.
Nachtwerk heb ik sowieso. Nu ze verkouden is, komt ze makkelijk 5 keer. Soms wel maar een paar slokken om weer in slaap te vallen. De enkele keer dat ze doorslaapt is dat met 1 nachtvoeding.
Als mijn cyclus terug op gang komt is de lol er sowieso af. Vorige keer had ik dan 2 dips per maand. Laat maar, dan is het mooi geweest.
Ik zie dan wel wanneer Maggie er zelf mee ophoudt, peuter wilde na 9 maanden niet meer drinken.
Mijn betaald ouderschapsverlof is al op :P
pi_206308457
Ugh ja, kolven kijk ik nog niet naar uit. :')

Pukje is weer goed aangekomen! 100 gram in twee dagen, daarmee is ze nu ook haar geboortegewicht voorbij. *O*

Morgenochtend gaan we naar de huisarts om bloed te laten prikken voor het geel zien, dan zijn alle zorgen van dit moment weer getackeld.
pi_206308771
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2022 12:34 schreef Bami het volgende:
Ugh ja, kolven kijk ik nog niet naar uit. :')

Pukje is weer goed aangekomen! 100 gram in twee dagen, daarmee is ze nu ook haar geboortegewicht voorbij. *O*

Morgenochtend gaan we naar de huisarts om bloed te laten prikken voor het geel zien, dan zijn alle zorgen van dit moment weer getackeld.
Dat zijn mooie cijfers, het gaat duidelijk de goede kant op.

Tip voor morgen: hoe warmer het voetje hoe vlotter het gaat. Heat pack of iets dergelijks tegen de hiel houden voor het prikken. Niet schrikken, het kan even duren voor ze het buisje volgedruppeld hebben.
  donderdag 13 oktober 2022 @ 13:48:53 #26
319308 Tink89
To live is to dance
pi_206309358
quote:
1s.gif Op donderdag 13 oktober 2022 13:04 schreef Bottoms_up het volgende:

[..]
Dat zijn mooie cijfers, het gaat duidelijk de goede kant op.

Tip voor morgen: hoe warmer het voetje hoe vlotter het gaat. Heat pack of iets dergelijks tegen de hiel houden voor het prikken. Niet schrikken, het kan even duren voor ze het buisje volgedruppeld hebben.
Jep, warmte helpt. Ik mocht tijdens het prikken troostvoeden (dat moest bij ons elke 6 uur, dagen lang, te sneu..), dat hielp enorm tegen het huilen. Vonden mijn hormonen ook heel fijn, dat ik toch iets kon doen.
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_206309788
Bij de hielprik heeft ze geen kik gegeven, dus ben benieuwd hoe het morgen gaat! Idd even kijken hoe we zorgen voor een lekker warm voetje.
pi_206310148
In welke portiegrootte kan ik de moedermelk die ik heb gespaard het beste in gaan vriezen?
pi_206310232
Ik deed altijd zakjes van 50, 100 en rest. Zo kwam ik altijd aan juiste porties zonder te verspillen.
Protège moi de mes désirs.
  donderdag 13 oktober 2022 @ 15:35:27 #30
319308 Tink89
To live is to dance
pi_206310308
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2022 15:14 schreef Lokasenna het volgende:
In welke portiegrootte kan ik de moedermelk die ik heb gespaard het beste in gaan vriezen?
Ik gebruikte vaak van die ijsblokinvriesbakjes (van de zeeman, met deksel en siliconen onderkant, dus makkelijk uitduwen). En dan invriezen en de blokjes in een ziplock, zodat ik niet tig van die bakjes in de vriezer had. Da's ook nog een idee :) Ontdooit ook sneller dan een massief blok van 100 ml.
pi_206310775
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2022 13:48 schreef Tink89 het volgende:

[..]
Jep, warmte helpt. Ik mocht tijdens het prikken troostvoeden (dat moest bij ons elke 6 uur, dagen lang, te sneu..), dat hielp enorm tegen het huilen. Vonden mijn hormonen ook heel fijn, dat ik toch iets kon doen.
och ;( :*
pi_206311357
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2022 13:48 schreef Tink89 het volgende:

[..]
En dat ze telkens moeten zoeken naar een plekje dat nog niet geprikt is. Het blijven nare herinneringen :*
Gelukkig kunnen die kleine baby's verbazingwekkend veel hebben. Meer dan hun moeders ;)
pi_206313677
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2022 15:35 schreef Tink89 het volgende:

[..]
Ik gebruikte vaak van die ijsblokinvriesbakjes (van de zeeman, met deksel en siliconen onderkant, dus makkelijk uitduwen). En dan invriezen en de blokjes in een ziplock, zodat ik niet tig van die bakjes in de vriezer had. Da's ook nog een idee :) Ontdooit ook sneller dan een massief blok van 100 ml.
Zo doe ik het ook. Avond van tevoren duw ik de blokjes alvast in een medela flesje en zet het dan in de koelkast. In de ochtend is het ontdooid en zit het meteen in een bewaarfles waarin het kdv de melk kan opwarmen.
pi_206313780
En ten aanzien van combineren van bv met kv, het verschilt ook erg per persoon of het lukt of niet. Bij m'n eerste lukte het wel om met 5 maanden alleen 's ochtends en 's avonds te voeden. Vriendin van mij lukt het ook, maar baby is ouder (9 maand)

Denk dat je vooraf vooral moet realiseren dat er een kans is dat je productie instort en dat je dus vooraf moet bedenken of je daar oke mee ben of niet.
pi_206314884
Ik heb zakjes die ik vul met 100ml (plat ingevroren dat ontdooit het makkelijkste)
en de rest in ijsblokjes (gebruik ook de bakjes van de zeeman, zag ze gisteren nog in de winkel liggen)

S heeft deze week zijn eerste flesjes gehad. Hij is gelukkig niet kieskeurig in temperatuur, zo rond kamertemperatuur is prima dus lekker makkelijk.
Binnenkort nog even wat diepvriesmelk ontdooien om te proberen. L dronk dat niet graag dus deze keer eerst maar even proberen voordat ik meer melk in de vriezer gooi.
pi_206318067
Thanks, ik heb nog wel een ijsblokjesvorm liggen!

Ik moet zometeen naar de huisarts en baby moet mee, dat zoiets simpels als zo'n grote onderneming kan voelen. :')
pi_206318254
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2022 09:35 schreef Lokasenna het volgende:

Ik moet zometeen naar de huisarts en baby moet mee, dat zoiets simpels als zo'n grote onderneming kan voelen. :')
Het went! Maar ja, het is ineens een hele verhuizing.

Kinderopvang heeft gebeld dat er plek is. Volgende week kennismaken en daarmee kan mijn nieuwe baan ook doorgaan. Zie er nu al tegenop om H. achter te laten.
  vrijdag 14 oktober 2022 @ 09:56:26 #38
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_206318279
Bambi vanochtend voor het eerst spuitspuug gehad ;( Ze is sinds de prikjes woensdag niet zo lekker te pas, en vanochtend kwam de fles er na een kwartier dus weer in zijn geheel uit ;(

Badje vond ze gelukkig wel chill en de boterham gaat er ook goed in nu.
|| justdiggit.org ||
pi_206319654
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2022 09:35 schreef Lokasenna het volgende:

Jij gaat alleen zeker? Ik ben vanochtend met man en baby naar huisarts en ziekenhuis geweest, dat viel me achteraf best mee maar was vooraf ook wel ff spannend. :D

Is het gelukt?

quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2022 09:53 schreef Zusje123 het volgende:

[..]
Het went! Maar ja, het is ineens een hele verhuizing.

Kinderopvang heeft gebeld dat er plek is. Volgende week kennismaken en daarmee kan mijn nieuwe baan ook doorgaan. Zie er nu al tegenop om H. achter te laten.
Fijn dat er plek is! Maar best een grote stap idd, ik kan me er ook nog weinig bij voorstellen om haar straks weg te brengen. Hoeveel dagen opvang gaan jullie gebruik van maken?

quote:
17s.gif Op vrijdag 14 oktober 2022 09:56 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
Bambi vanochtend voor het eerst spuitspuug gehad ;( Ze is sinds de prikjes woensdag niet zo lekker te pas, en vanochtend kwam de fles er na een kwartier dus weer in zijn geheel uit ;(

Ach zo sneu. ;( Hopelijk was het eenmalig en knapt ze snel weer op!

Wij hebben de uitslag van het bloedprikken voor het geel zien al binnen. De waarde was inderdaad wat verhoogd, maar niet zorgwekkend hoog dus geen vervolg onderzoek nodig. We moeten nog steeds wel in de gaten houden dat het niet erger wordt natuurlijk, maar verwachting is dat het binnenkort wegtrekt. Dus dat is ook fijn om nu zekerder te weten!
pi_206320714
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2022 12:09 schreef Bami het volgende:

[..]
Jij gaat alleen zeker? Ik ben vanochtend met man en baby naar huisarts en ziekenhuis geweest, dat viel me achteraf best mee maar was vooraf ook wel ff spannend. :D

Is het gelukt?
Ja ik ben alleen thuis vandaag dus moest wel. Gelukkig is het te doen lopend met de kinderwagen, dus het is helemaal goedgekomen.
Ik was zenuwachtig dat het stressvol zou worden omdat de baby al vanaf gistermiddag bijna elk uur wilde drinken en anders heel hard ging huilen. Maar zodra ze de wagen in ging is ze juist helemaal knock out gegaan en heeft ze heerlijk geslapen, dus ik kreeg juist eindelijk even wat rust :')

Fijn dat het bij jullie ook meeviel! Wanneer krijg je de uitslag van het prikken?
pi_206320732
quote:
17s.gif Op vrijdag 14 oktober 2022 09:56 schreef TheGirlNextDoor het volgende:

Zielig. ;(
Maar misschien luchtte het wel heel erg op, als ze sindsdien weer goed te pas is.
pi_206321608
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2022 14:00 schreef Lokasenna het volgende:

[..]
Ja ik ben alleen thuis vandaag dus moest wel. Gelukkig is het te doen lopend met de kinderwagen, dus het is helemaal goedgekomen.
Ik was zenuwachtig dat het stressvol zou worden omdat de baby al vanaf gistermiddag bijna elk uur wilde drinken en anders heel hard ging huilen. Maar zodra ze de wagen in ging is ze juist helemaal knock out gegaan en heeft ze heerlijk geslapen, dus ik kreeg juist eindelijk even wat rust :')

Fijn dat het bij jullie ook meeviel! Wanneer krijg je de uitslag van het prikken?
Ik verwijs je graag naar het einde van de post die je quote. :D Uitslag is al binnen, haha.
pi_206321626
_O-
Ik geef het slaaptekort maar de schuld. :P
Maar fijn dat je nu zekerheid hebt, scheelt toch een hoop zorgen.
pi_206321754
L is alweer aan het spugen en aan de diarree -O- in augustus en september ook al een paar dagen, 2 weken geleden nog 5 dagen hoge koorts door de zesde ziekte. Ze blijft er dit keer zelf vrolijk onder maar ik ben het wel een beetje zat. Ben al 2 nachten op rij ondergekotst :X

Fijn Bami dat de uitslag goed was! Ook fijn dat het zo snel bekend is :)
pi_206322535
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2022 12:09 schreef Bami het volgende:

[..]
Fijn dat er plek is! Maar best een grote stap idd, ik kan me er ook nog weinig bij voorstellen om haar straks weg te brengen. Hoeveel dagen opvang gaan jullie gebruik van maken?
[..]

Twee dagen gaat ze naar de opvang. Ik ga drie dagen werken, mijn man heeft nu een dag vaderschapsverlof. Dus heel spannend.
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2022 14:00 schreef Lokasenna het volgende:

[..]

Onthouden, dit is een life hack :) Bij H werkt vooral de draagdoek, dus ik heb wat meters gemaakt in mijn eigen huis en door de wijk.
pi_206324337
Autorijden werkt hier ook altijd goed. Is alleen in combinatie met je eigen slaapgebrek niet altijd even handig ;)
pi_206325534
Wat hier altijd werkt voor inslapen is de stofzuiger naast haar bed aanzetten, is ze binnen 5 minuten vertrokken. Doen we alleen als het echt nodig is i.v.m. aanwennen maar werkt als een tiet hier :'). Maar alleen als ik thuis ben dan. :P

Beterschap voor de zieken, hier gaat het ook niet zo lekker met W. Vorige week werd ze ziek en leek ze benauwd en zat ik daarom om 05:00 op de HAP. Longen klonken schoon gelukkig dus ze dacht dat de ademhaling door de koorts kwam. Dat ging vorig weekend beter, toen kreeg ze de afgelopen 5 dagen 2 nieuwe tanden door met bijbehorende ellende. Vandaag had ze eerst best een goede dag, valt ze vanmiddag uit de box op haar hoofd ;(. Ik heb haar nog geen enkele optrekpoging zien doen maar de vermoedelijk 1e was vrij onsuccesvol blijkbaar :'). Vanmiddag dus een bezoekje aan de huisarts en nu hebben we een wekadvies terwijl ik al een paar weken hoop op een fatsoenlijke nacht, niet deze dus :').
pi_206327868
Geen idee wat er aan de hand was maar R heeft gisteravond/vannacht tussen 22:30 en 02:00 ofzo alleen maar gehuild en geblèrd :{
Uit ellende en wanhoop (en om te zorgen dat grote broer niet wakker zou worden) ben ik maar met haar gaan autorijden. Binnen 5 minuten was ze in slaap. En zodra ik thuis was en de autostoel op tafel zette om haar eruit te halen was het weer gillen. Zo sneu.
Uiteindelijk is ze toch in slaap gevallen bij ons in bed. Maar wat er nou was… :? En nu heb ik hoofdpijn ;(

[ Bericht 0% gewijzigd door eponine op 15-10-2022 09:52:22 ]
pi_206327872
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 oktober 2022 21:51 schreef LaBelleFleur27 het volgende:
Wat hier altijd werkt voor inslapen is de stofzuiger naast haar bed aanzetten, is ze binnen 5 minuten vertrokken. Doen we alleen als het echt nodig is i.v.m. aanwennen maar werkt als een tiet hier :'). Maar alleen als ik thuis ben dan. :P

Beterschap voor de zieken, hier gaat het ook niet zo lekker met W. Vorige week werd ze ziek en leek ze benauwd en zat ik daarom om 05:00 op de HAP. Longen klonken schoon gelukkig dus ze dacht dat de ademhaling door de koorts kwam. Dat ging vorig weekend beter, toen kreeg ze de afgelopen 5 dagen 2 nieuwe tanden door met bijbehorende ellende. Vandaag had ze eerst best een goede dag, valt ze vanmiddag uit de box op haar hoofd ;(. Ik heb haar nog geen enkele optrekpoging zien doen maar de vermoedelijk 1e was vrij onsuccesvol blijkbaar :'). Vanmiddag dus een bezoekje aan de huisarts en nu hebben we een wekadvies terwijl ik al een paar weken hoop op een fatsoenlijke nacht, niet deze dus :').
Ach wat sneu! Hoe gaat het vandaag?
pi_206327969
Ach gos, knuffels voor R. en W. :*
pi_206328157
Sterkte met alle zielige baby's!
Wij doen gezellig mee. Hier lijken het weer tandjes. Continu op haar vingers kauwen, geen fles willen drinken maar 's avonds wel uren aan de borst willen hangen.
Deze ochtend ook alleen maar huilen en ze heeft duidelijk pijn. Na een paracetamol lijkt ze eindelijk rustig te worden. Ik herken mijn vrolijke meisje niet ;(
  zaterdag 15 oktober 2022 @ 11:36:42 #52
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_206328806
Bambi heeft wit-gele ontlasting. Het stinkt ook echt enorm en is superdun. Ze is verder wel gewoon weer lekker zichzelf dus ik weet niet zo goed wat ik nu moet :{
|| justdiggit.org ||
  zaterdag 15 oktober 2022 @ 12:05:18 #53
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_206329066
quote:
17s.gif Op zaterdag 15 oktober 2022 11:36 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
Bambi heeft wit-gele ontlasting. Het stinkt ook echt enorm en is superdun. Ze is verder wel gewoon weer lekker zichzelf dus ik weet niet zo goed wat ik nu moet :{
Zielig! Ik zou niks doen nu in het weekend hoor, bij dunne ontlasting kan je alle kleuren van de regenboog zien toch? Even aankijken en plassen in de gaten houden.
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_206329100
quote:
17s.gif Op zaterdag 15 oktober 2022 11:36 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
Bij ons is dit de typische buikgrieppoep... Ik hou dan in de gaten dat ie genoeg vocht binnen krijgt. Maar meer ook niet eigenlijk.
  zaterdag 15 oktober 2022 @ 12:17:58 #55
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_206329183
Hm, ik dacht dat wit-gele ontlasting reden tot paniek was. Dus net toch ook maar even de HAP gebeld. Die zegt ook dat, naar aanleiding van alle vragen, er voor nu niets is om zorgen over te maken. Waarschijnlijk gewoon een hoop tegelijk (verkouden, tandjes en vaccinaties). Moet het wel even in de gaten houden inderdaad. Zeker omdat ze weinig drinkt en eet.

Gelukkig is ze verder gewoon haar vrolijke actieve zelf (alleen wat meer wankel dan normaal).

Pff, je moederhart kan echt binnen no time van 0 naar paniekstand schieten hè :')
|| justdiggit.org ||
pi_206329733
sterkte met de zieke kleintjes!

mijn achtmaander heeft nu echt volle bak zn volumeknop ontdekt, ik dacht dat we die fase al hadden gehad, maar kennelijk was dat slechts voorspel :') mensenkinderen wat roept ie hard :{w
pi_206331807
Hier gaat ook alles op standje 100 qua volume ja, de buurvrouw is gelukkig doof :')

Inmiddels hebben we hier één knalrode wang en is ze constant op haar speen aan het kauwen. Geen verhoging. Slecht drinken en eten… Ik hoop dat dit gewoon een voorbode van tand nummer 1 is. Mag ook wel met 9,5 maand. Nu met een zetpil naar bed, stuk vroeger dan normaal maar ze heeft vandaag ook maar 1 dutje gedaan in plaats van twee, na het nachtelijke avontuur sliep ze tot 09:00 (zij wel :O) en toen een dutje van 11:00 tot 13:00. Daarna stond ze de rest van de dag aan :D. Kleine eigenwijze drol…
pi_206333081
Vervelend Eponine!

Hier was de nacht ook zeer ruk, en nu is ze na een uur ook alweer wakker #klaarmee :{
pi_206333121
-O-
Ik zit ook weer bij haar nu.

Sterkte vanavond :*
pi_206334583
Jij ook! :* Wij lagen om 20:50 in bed, toen ik bijna sliep kwam er een eenmalig huiltje en nu kan ik uiteraard niet meer in slaap komen :')

Oh en de rode wang hadden wij ook deze week :P

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 6% gewijzigd door LaBelleFleur27 op 16-10-2022 16:12:04 ]
pi_206334785
Wat een beauty O+

Dat ene huiltje hadden wij een kwartier geleden ook en mijn hart zit daardoor nu nog ergens in m’n keel geloof ik :{w
pi_206337342
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2022 22:37 schreef eponine het volgende:
Wat een beauty O+

Dat ene huiltje hadden wij een kwartier geleden ook en mijn hart zit daardoor nu nog ergens in m’n keel geloof ik :{w
Hoe is de nacht gegaan? Dat hart in de keel is herkenbaar ja 😂
pi_206337501
Ik heb het hoofdeinde van haar matras omhoog gedaan met wat handdoeken, toen sliep ze van 23:30 tot 04:00 *O* . Toen werd ze even wakker, speen gegeven en sliep ze uiteindelijk tot 7 uur. Maar ik kon uiteraard niet echt meer slapen “want ze zal zo wel weer wakker worden” en toen ik net weer een beetje weg aan het dommelen was riep haar grote broer om kwart over 6 dat hij wakker was en met opa naar de dierentuin wilde :')
Dus we mogen niet klagen denk ik :D

Hoe is het bij jullie nu?
  zondag 16 oktober 2022 @ 10:22:26 #64
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_206337624
Tot overmaat van ramp valt ze net (net als alle andere 100 keren op een dag), tand door de lip :'( Mocht er niet in de buurt komen van haar dus nu is 'ie superdik :'(
|| justdiggit.org ||
pi_206338482
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2022 10:05 schreef eponine het volgende:
Ik heb het hoofdeinde van haar matras omhoog gedaan met wat handdoeken, toen sliep ze van 23:30 tot 04:00 *O* . Toen werd ze even wakker, speen gegeven en sliep ze uiteindelijk tot 7 uur. Maar ik kon uiteraard niet echt meer slapen “want ze zal zo wel weer wakker worden” en toen ik net weer een beetje weg aan het dommelen was riep haar grote broer om kwart over 6 dat hij wakker was en met opa naar de dierentuin wilde :')
Dus we mogen niet klagen denk ik :D

Hoe is het bij jullie nu?
Oh fijn! *) Hier ging het ook goed, ik heb op een gegeven moment oordoppen in gedaan, toen viel ik wel in slaap. Heel onrustig geslapen en veel wakker want “ze zal zo wel wakker worden”, deed ze pas om 06:30! :') Dat was echt weken geleden maar ik ben dus alsnog moe :'). Vannacht gaat ze een nachtje naar opa en oma dus dan maar bijtanken :P
pi_206338504
quote:
17s.gif Op zondag 16 oktober 2022 10:22 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
Tot overmaat van ramp valt ze net (net als alle andere 100 keren op een dag), tand door de lip :'( Mocht er niet in de buurt komen van haar dus nu is 'ie superdik :'(
Oh wat vervelend! Hopelijk heeft ze er niet veel last van. Ogen voor en achter soms met die kinderen, dat stopt helaas niet ;(
pi_206348713
Hoe ging het vannacht met alle slechte slapers? Hing zeker in de lucht, hier werd eind vorige week ook slechter geslapen dan normaal, maar gelukkig niet zo slecht als ik hier lees!
quote:
1s.gif Op zondag 16 oktober 2022 12:10 schreef LaBelleFleur27 het volgende:

[..]
Oh fijn! *) Hier ging het ook goed, ik heb op een gegeven moment oordoppen in gedaan, toen viel ik wel in slaap. Heel onrustig geslapen en veel wakker want “ze zal zo wel wakker worden”, deed ze pas om 06:30! :') Dat was echt weken geleden maar ik ben dus alsnog moe :'). Vannacht gaat ze een nachtje naar opa en oma dus dan maar bijtanken :P
Lekker bijgetankt?
pi_206350045
Lekker geslapen @LaBelleFleur27?

Wij hebben doorgeslapen vannacht *O*
(Baby- en kindgerelateerd dan. Één van de katten vond het een fantastische nacht om de vloer is lava te spelen :'))
pi_206356399
Heerlijk eponine! Op de kat na :')

Afgelopen nacht was prettig! Ik ben alleen zelf ook geen fantastische slaper dus echt doorgeslapen is er niet :'). Maar alsnog liever dat dan een spokende baby :P
pi_206356505
Hier een verkouden baby.
Dus ik vrees voor onze nachtrust zometeen.
pi_206356539
Onze nacht was drama :'( Kuiken werd om 23.00 wakker, om 00.45 heeft vriend me afgelost. Toen ging ze nog harder huilen. Om 1.15 dan maar in de cosleeper gelegd (wat eigenlijk niet meer kan aangezien mevr kan staan). Maar hierin ging ze ook steeds hard huilen. Uiteindelijk rond 2 uur op mij in slaap gevallen. Om 2.30 meldde kleuter zich. Om 3.30 wilde kuiken drinken en daarna kon ik haar voorzichtig in de cosleeper terugrollen en nog even slapen voordat om 6 uur m’n wekker ging… :O

Het is dat beide dames overdag zo leuk zijn ;)
pi_206356621
Zo lang je er naast ligt kan het slapen toch best in de cosleeper takkie? Hier ook een lastige slaper en die heeft tot bijna anderhalf jaar in de cosleeper gelegen :+ wel steeds pas vanaf ergens laat in de avond als ik er dus ook zelf naast kon gaan liggen.
pi_206356780
quote:
1s.gif Op maandag 17 oktober 2022 12:24 schreef eponine het volgende:
Lekker geslapen @:LaBelleFleur27?

Wij hebben doorgeslapen vannacht *O*
(Baby- en kindgerelateerd dan. Één van de katten vond het een fantastische nacht om de vloer is lava te spelen :'))
Haha. Katten en baby's maken een pact. Ik weet het zeker. Ze communiceren. Wie ons dit keer gaat wakker houden of wie ons de hele dag bezig houdt. 😉 Die twee katten van ons overtreden alle regels sinds H. is geboren.

H. draait nu om haar eigen as op haar rug. Geen idee hoe. En ik elke keer maar gek kijken: ik had haar toch met haar voetjes naar links in de box gelegd, hoe liggen die voetjes ineens naar rechts. 🤷
pi_206356850
quote:
1s.gif Op maandag 17 oktober 2022 20:13 schreef LaBelleFleur27 het volgende:
Heerlijk eponine! Op de kat na :')

Afgelopen nacht was prettig! Ik ben alleen zelf ook geen fantastische slaper dus echt doorgeslapen is er niet :'). Maar alsnog liever dat dan een spokende baby :P
Het scheelt al dat als je dan wakker wordt het iig niet door gehuil oid komt…

quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2022 20:18 schreef Lokasenna het volgende:
Hier een verkouden baby.
Dus ik vrees voor onze nachtrust zometeen.
Ahh, beterschap! En hopelijk valt het mee!

quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2022 20:21 schreef Takkie88 het volgende:
Onze nacht was drama :'( Kuiken werd om 23.00 wakker, om 00.45 heeft vriend me afgelost. Toen ging ze nog harder huilen. Om 1.15 dan maar in de cosleeper gelegd (wat eigenlijk niet meer kan aangezien mevr kan staan). Maar hierin ging ze ook steeds hard huilen. Uiteindelijk rond 2 uur op mij in slaap gevallen. Om 2.30 meldde kleuter zich. Om 3.30 wilde kuiken drinken en daarna kon ik haar voorzichtig in de cosleeper terugrollen en nog even slapen voordat om 6 uur m’n wekker ging… :O

Het is dat beide dames overdag zo leuk zijn ;)
Pittig Takkie ;(

quote:
1s.gif Op maandag 17 oktober 2022 20:39 schreef Zusje123 het volgende:

[..]
Haha. Katten en baby's maken een pact. Ik weet het zeker. Ze communiceren. Wie ons dit keer gaat wakker houden of wie ons de hele dag bezig houdt. 😉 Die twee katten van ons overtreden alle regels sinds H. is geboren.

H. draait nu om haar eigen as op haar rug. Geen idee hoe. En ik elke keer maar gek kijken: ik had haar toch met haar voetjes naar links in de box gelegd, hoe liggen die voetjes ineens naar rechts. 🤷
Jaaa joh, katten en baby’s zijn een gouden combi :D. Toen onze oudste werd geboren hadden we 4 katten, nu helaas nog maar 2. Ze zijn echt ondeugend… gelukkig ook wel heel lief O+
pi_206356979
R was vandaag op het kdv even in een Bumbo stoeltje gezet. Ze wil zo graag zelf rechtop zitten maar het lukt haar op de grond nog niet (wel in de kinderstoel, maar toen ze haar daar in hadden gezet bleef ze boos en naar de grond kijken waar andere babies aan het spelen waren) en ze raakte zo gefrustreerd dat ze dat stoeltje dus ergens vandaan hebben getrokken. Zodra ze er op de grond in zat was direct haar hele dag weer goed, ze zat maar te lachen en om zich heen te kijken en de foto’s die ze gemaakt hebben zijn ook fantastisch O+
pi_206357737
quote:
1s.gif Op maandag 17 oktober 2022 20:54 schreef eponine het volgende:
R was vandaag op het kdv even in een Bumbo stoeltje gezet. Ze wil zo graag zelf rechtop zitten maar het lukt haar op de grond nog niet (wel in de kinderstoel, maar toen ze haar daar in hadden gezet bleef ze boos en naar de grond kijken waar andere babies aan het spelen waren) en ze raakte zo gefrustreerd dat ze dat stoeltje dus ergens vandaan hebben getrokken. Zodra ze er op de grond in zat was direct haar hele dag weer goed, ze zat maar te lachen en om zich heen te kijken en de foto’s die ze gemaakt hebben zijn ook fantastisch O+
wat kunnen ze toch al lekker een eigen karakter hebben he O+ heeft ze toch maar mooi voor elkaar gekregen ^O^
pi_206358280
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2022 21:47 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]
wat kunnen ze toch al lekker een eigen karakter hebben he O+ heeft ze toch maar mooi voor elkaar gekregen ^O^
Het zijn soms net mensen! :D

Wel grappig, tot drie weken geleden vond ze liggen en een beetje rond rollen meer dan prima. Nu is dat stom :Y
pi_206386718
We hebben hier een baby die het leuk / fijn vindt om te tandenknarsen :X :X :X

Echt verschrikkelijk hahaha.

Als ik het internet mag geloven, is dit een fase en gaat wel over. Jullie nog ervaringen mee toevallig?
pi_206387361
quote:
2s.gif Op donderdag 20 oktober 2022 13:58 schreef KaBuf het volgende:
We hebben hier een baby die het leuk / fijn vindt om te tandenknarsen :X :X :X

Echt verschrikkelijk hahaha.

Als ik het internet mag geloven, is dit een fase en gaat wel over. Jullie nog ervaringen mee toevallig?
Ja met de oudste wel ervaring mee. Hij doet het nu minder vaak, af en toe hoor ik m 's nachts nog. Hij heeft het met periodes heel erg veel gedaan. Vooral in een periode dat hij alleen in ons bed wou slapen :X
Het is het ergste geluid dat er is.
Het is dus idd een fase maar die kan ook wat langer duren dus. Hij wordt volgende maand 3 :P

Ik hoop echt dat Maggie het niet gaat doen!
pi_206388059
quote:
1s.gif Op donderdag 20 oktober 2022 14:50 schreef Bottoms_up het volgende:

[..]
Ja met de oudste wel ervaring mee. Hij doet het nu minder vaak, af en toe hoor ik m 's nachts nog. Hij heeft het met periodes heel erg veel gedaan. Vooral in een periode dat hij alleen in ons bed wou slapen :X
Het is het ergste geluid dat er is.
Het is dus idd een fase maar die kan ook wat langer duren dus. Hij wordt volgende maand 3 :P

Ik hoop echt dat Maggie het niet gaat doen!
Op de kinderopvang geven ze hem al een speen, omdat een van de medewerksters er niet tegen kan. Maar even aangeven dat wij juist de speen nog maar nauwelijks gebruiken :')

Ik zal voor je duimen hahaha
pi_206395441
Oh dat tandenknarsen, daar krijg ik echt de rillingen van! Oudste deed het als baby en Kuiken doet het nu ook. Bij oudste was het over toen de tanden goed door waren. Ik hoop dat dit voor L ook zo gaat zijn. In de tussentijd geef ik haar meestal iets van speelgoed om op te bijten. Ze heeft bijvoorbeeld een bijtkikker die in de koelkast klaar ligt. Speen op zulke momenten hier juist liever niet want dan gaat ze daar in bijten.
pi_206400380
Ik hoop niet dat R. dat gaat doen, een tandenknarsend man in huis is al erg genoeg. :P

Vanmiddag ben ik met haar op mijn werk geweest, de bejaarden op de afdeling vonden het helemaal leuk, zo'n klein kindje. :D
En ik heb geregeld dat ik nog 6 weken vakantie opneem na mijn bevallingsverlof, 1 februari weer beginnen, dan is R. ruim 4 maanden. Voor mijn gevoel toch fijner dan bij amper 3 maanden.
pi_206409246
Tandenknarsen :'(
Oudste deed het héél even en R heeft nog steeds geen tanden maar ik hoop dat zij het niet gaat doen. Krijg alweer de rillingen als ik eraan denk :{
pi_206428971
Baby heeft hier veel berg. Zijn daar middeltjes voor behalve zalf? Of maar gewoon afwachten tot het vanzelf weggaat?
pi_206429226
quote:
1s.gif Op maandag 24 oktober 2022 02:07 schreef Smart_ass het volgende:
Baby heeft hier veel berg. Zijn daar middeltjes voor behalve zalf? Of maar gewoon afwachten tot het vanzelf weggaat?
dat spul van dr leenaarts werkt goed. Wel eerst op een klein stukje proberen want het is bij baby's soms lastig t verschil te zien tussen eczeem en berg.
pi_206429558
Tijd om op zoek te gaan naar een osteopaat. De afgelopen dagen lijken we met elke dag die voorbij gaat een net iets minder tevreden meisje te krijgen. Afgelopen nacht heeft dat ook voor het eerst de nacht beïnvloedt, waarbij Pukje moeilijker weer in slaap kwam na een voeding. Als de nachten slechter worden en de dagen blijven zoals de afgelopen twee dagen dan word ik echt wel sip, dus osteopaat voelt als een laagdrempelig iets om te kijken of we onze baby iets tevredener kunnen maken.
pi_206429821
quote:
1s.gif Op maandag 24 oktober 2022 02:07 schreef Smart_ass het volgende:
Hier hielp de zalf van Dr. Leenarts goed maar geen idee of dat bij jullie te verkrijgen is. Mijn schoonzus gebruikte babyolie. ‘s Avonds op het hoofdje smeren, nachtje laten marineren :+ en ‘s ochtends kon zij het zo wegkammen.
  maandag 24 oktober 2022 @ 10:50:54 #88
208890 June.
Seriously?
pi_206430607
Dr Leenarts werkte hier als een tierelier. In de ochtend wat zalf erop gedaan, in de middag eruit gekamd met bijbehorend kammetje (wat is dat bevredigend zeg :D ) en daarna even in bad om alle vettigheid van de zalf weg te spoelen. Het is nu na een maand nog steeds niet terug.. Spijt dat ik het niet eerder heb gedaan, op een gegeven moment begon die berg toch wat muffig te ruiken.
pi_206431032
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2022 08:44 schreef Bami het volgende:
Tijd om op zoek te gaan naar een osteopaat. De afgelopen dagen lijken we met elke dag die voorbij gaat een net iets minder tevreden meisje te krijgen. Afgelopen nacht heeft dat ook voor het eerst de nacht beïnvloedt, waarbij Pukje moeilijker weer in slaap kwam na een voeding. Als de nachten slechter worden en de dagen blijven zoals de afgelopen twee dagen dan word ik echt wel sip, dus osteopaat voelt als een laagdrempelig iets om te kijken of we onze baby iets tevredener kunnen maken.
Zijn het krampjes?
pi_206432844
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2022 11:27 schreef _Lily_ het volgende:

[..]
Zijn het krampjes?
Lijkt het niet heel erg op, maar ik vind het ook lastig te herkennen. Ze spuugt de laatste dagen ook echt mega veel, dus ben nu met de lactatiekundige aan het appen of we daar nog iets aan/mee kunnen doen.
pi_206433174
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2022 07:17 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]
dat spul van dr leenaarts werkt goed. Wel eerst op een klein stukje proberen want het is bij baby's soms lastig t verschil te zien tussen eczeem en berg.
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2022 09:23 schreef eponine het volgende:

[..]
Hier hielp de zalf van Dr. Leenarts goed maar geen idee of dat bij jullie te verkrijgen is. Mijn schoonzus gebruikte babyolie. ‘s Avonds op het hoofdje smeren, nachtje laten marineren :+ en ‘s ochtends kon zij het zo wegkammen.
Thanks voor de tips! Van die zalf heb ik gehoord inderdaad maar mijn baby heeft een volle bos met haar dus dat is geen doen. Kammen heb ik geprobeerd maar dat gaat ook allemaal in haar haren zitten. Maar ik ga het weleens proberen met die olie :Y. En anders maar gewoon afwachten tot het vanzelf weggaat. Dat is dan weer het voordeel van al dat haar, je ziet opzich alleen een klein randje op haar voorhoofd bij haar haargrens.
pi_206433871
Zalf van Dr. Leenarts vond ik juist tussen de haren goed te doen want het weekt de berg los waardoor je het eruit kan kammen/vegen/spoelen. 1x insmeren en alles is weg :D
Hier begon het met plakkaten op de wenkbrauwen, daarvoor werkte de zalf al goed maar later zat het ineens ook tussen het hoofdhaar en op zijn voorhoofd.

[ Bericht 16% gewijzigd door Elleska op 24-10-2022 18:49:47 ]
pi_206434242
Vandaag bij het cb geweest, R. is nu 4080 gram en 55cm O+
Precies een kilo zwaarder dan het lichtste dat ze geweest is.

Ze heeft wel een voorkeurshouding en dat kon de kinderarts ook wel zien, dus we hebben een verwijzing gekregen voor kinderfysiotherapie.
  maandag 24 oktober 2022 @ 18:28:21 #94
208890 June.
Seriously?
pi_206435413
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2022 15:28 schreef Elleska het volgende:
Zalf van Dr. Leenarts vond ik juist tussen de haren goed te doen want het weekt de berg los waardoor je het eruit kan kammen/vegen/spoelen. 1x insmeren en alles is weg :D
Hier begon het met plakkaten op de wenkbrauwen, daarvoor werkte de zalf al goed maar later zat het ineens ook tussen het hoofdhaar en voorhoofd.
Ik vind het bijna jammer dat het zo goed werkt, echt super bevredigend om alles in het kammetje te zien zitten :') :@
  maandag 24 oktober 2022 @ 18:28:38 #95
208890 June.
Seriously?
pi_206435417
Edit
pi_206435878
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2022 15:28 schreef Elleska het volgende:
Hier begon het met plakkaten op de wenkbrauwen, daarvoor werkte de zalf al goed maar later zat het ineens ook tussen het hoofdhaar en op zijn voorhoofd.
dit, ik heb het ook bij mijn kleuter gebruikt, en die heeft toch een stuk stugger/meer haar en dat gaat ook prima, gewoon zoals shampoo beetje inmasseren op de hoofdhuid :Y
  maandag 24 oktober 2022 @ 21:33:29 #97
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_206438121
Als het zo fantastisch werkt, dan zouden er toch heel veel 90% volle flessen in omloop moeten zijn? Voor Jacob heb ik destijds zo'n doorgeeffles gehad, maar voor deze tweede heb ik het nog niet gevonden helaas. Als er iemand iets kwijt wil dan houd ik me aanbevolen!
pi_206438320
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2022 21:33 schreef Lemijn het volgende:
Als het zo fantastisch werkt, dan zouden er toch heel veel 90% volle flessen in omloop moeten zijn? Voor Jacob heb ik destijds zo'n doorgeeffles gehad, maar voor deze tweede heb ik het nog niet gevonden helaas. Als er iemand iets kwijt wil dan houd ik me aanbevolen!
Ik heb misschien nog wel wat. Kan morgenavond voor je kijken!
  maandag 24 oktober 2022 @ 22:43:04 #99
208890 June.
Seriously?
pi_206438897
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2022 21:33 schreef Lemijn het volgende:
Ja dat vroeg ik me dus ook af. Mijn tube is naar een vriendin gegaan.
pi_206440859
ik heb het ook doorgegeven
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')