Een zoon kun je heus ook wel buttercup noemenquote:Op zaterdag 1 oktober 2022 20:09 schreef Smart_ass het volgende:
Gefeliciteerd Mahra!
Ik denk dat mijn baby verkouden is, aangestoken door de peuter. Er lijkt niet echt veel snot in haar neus te zitten maar toch ademt ze lastig/zwaar en ze wordt veel wakker. Ze jammert dan eventjes en valt weer in slaap. En ze hoest een klein beetje. En met melk teruggeven leek het ook wat slijmerig. Zielig baby’tje
. Oh ik heb besloten dat ik haar hier Blossom noem. Moet er eigenlijk ooit nog één dochter bij en dan hebben we het rijtje compleet
.
Kwam ik toendertijd aan met een Teletubbies taart en koffie & theequote:Op zondag 2 oktober 2022 09:41 schreef Mahra het volgende:
Dank! Het feest was gisteren een groot succes!
[..]
Dankjewel!quote:Op maandag 3 oktober 2022 19:13 schreef Bami het volgende:
Gefeliciteerd @:Mahra! Ziet eruit als een prachtig feestje.
Ahh leuk! Staat bij ons voor vandaag op de planning, als ze het langer dan 15 minuten volhoudt zonder borst.quote:Op maandag 3 oktober 2022 19:40 schreef Lokasenna het volgende:
We zijn vandaag voor het eerst met R. met de kinderwagen naar buiten geweest, zo leuk.
Voelde me helemaal trotse moeder.
Heftig hè. Ik zei ooit over die dagen tegen mijn man: 'kan je neit iets uitvinden dat ons full-time aan elkaar koppelt. Scheelt een hoop.' Hij: 'dat heet een navelstreng. Die heb ik net doorgeknipt.'. Ik: o ja. 😐quote:Op dinsdag 4 oktober 2022 14:25 schreef Bami het volgende:
[..]
Ahh leuk! Staat bij ons voor vandaag op de planning, als ze het langer dan 15 minuten volhoudt zonder borst.Leuk joh, regeldagen.
Ik zat nog te twijfelen hoe warm we haar nou aan moeten kleden en hoe dik het dekentje moet zijn enzo. Maargoed, we gaan ook maar een klein rondje doen dus zelfs als we er een laagje naast zitten zal dat niet meteen veel kwaad kunnen.
Moet wel zeggen dat ik niet echt een roze wolk ervaar ofzo. Ik vind haar mega lief en ben blij dat ze er is, maar vind deze dagen vooral heftig. In de middag is ze steeds zo onrustig, en dan is er dus helemaal geen “slapen als je baby slaapt” want mijn baby slaapt niet tussen 11 en 3 ongeveer. En tegen de tijd dat ze dat wel doet ben ik alweer over mijn slaap heen en hebben we vaak visite etc.
Ik mis mijn baby van einde van de kraamweek, die gewoon dronk en sliep.
Ik kreeg van mijn kraam bij Anna de tip om de gewone kleding te doen. Dan een wikkel deken en een extra dekentje er eventueel over. Mutsje op. Jasjes en pakjes zijn met.een newborn alleen maar gedoe als je weer binnen komt, een dekentje haal je makkelijk wegquote:Op dinsdag 4 oktober 2022 14:25 schreef Bami het volgende:
[..]
Ahh leuk! Staat bij ons voor vandaag op de planning, als ze het langer dan 15 minuten volhoudt zonder borst.Leuk joh, regeldagen.
Ik zat nog te twijfelen hoe warm we haar nou aan moeten kleden en hoe dik het dekentje moet zijn enzo. Maargoed, we gaan ook maar een klein rondje doen dus zelfs als we er een laagje naast zitten zal dat niet meteen veel kwaad kunnen.
Moet wel zeggen dat ik niet echt een roze wolk ervaar ofzo. Ik vind haar mega lief en ben blij dat ze er is, maar vind deze dagen vooral heftig. In de middag is ze steeds zo onrustig, en dan is er dus helemaal geen “slapen als je baby slaapt” want mijn baby slaapt niet tussen 11 en 3 ongeveer. En tegen de tijd dat ze dat wel doet ben ik alweer over mijn slaap heen en hebben we vaak visite etc.
quote:Op dinsdag 4 oktober 2022 14:48 schreef Zusje123 het volgende:
[..]
Heftig hè. Ik zei ooit over die dagen tegen mijn man: 'kan je neit iets uitvinden dat ons full-time aan elkaar koppelt. Scheelt een hoop.' Hij: 'dat heet een navelstreng. Die heb ik net doorgeknipt.'. Ik: o ja. 😐
Over aankleden: gewoon proberen. Je ziet vanzelf wat wel of niet werkt. En met die hele hete dagen zeiden ze tegen mij: beter een te koude baby dan een the warme. Als je twijfelt gooi je gewoon onder in de buggy een extra dekentje die je altijd nog kan gebruiken.
Wat H. vandaag heeft! Elke keer als ze 10 minuten in de box ligt of in de wandelwagen of waar dan ook zelf: gillen! Die zit echt vastgeplakt aan mij. Normaal heb ik wel losse kwartiertjes om een wasje op te hangen oid, maar dat is mij vandaag niet gegund.
Het is inderdaad wel warm ja. Baby heeft geen dikke winterjassen meer nodigquote:Op dinsdag 4 oktober 2022 16:10 schreef Lokasenna het volgende:
Ik vind de draagdoek echt top, had er een gekregen van man voor mijn verjaardag, het knopen is even wennen maar gaat steeds wat makkelijker.
Ga er denk ik nog eentje bij halen die wat soepeler van stof/luchtiger is, is binnenshuis misschien comfortabeler. Want ik zweet me wel rot als ik deze gebruik.
Echt hè haha. Dit lijkt op mijn bruiloft johquote:Op zondag 2 oktober 2022 11:58 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Kwam ik toendertijd aan met een Teletubbies taart en koffie & thee![]()
Prachtig!
Ah knuffel Bamiquote:Op dinsdag 4 oktober 2022 14:25 schreef Bami het volgende:
[..]
Mlquote:Op dinsdag 4 oktober 2022 14:48 schreef Zusje123 het volgende:
[..]
Heftig hè. Ik zei ooit over die dagen tegen mijn man: 'kan je neit iets uitvinden dat ons full-time aan elkaar koppelt. Scheelt een hoop.' Hij: 'dat heet een navelstreng. Die heb ik net doorgeknipt.'. Ik: o ja. 😐
Over aankleden: gewoon proberen. Je ziet vanzelf wat wel of niet werkt. En met die hele hete dagen zeiden ze tegen mij: beter een te koude baby dan een the warme. Als je twijfelt gooi je gewoon onder in de buggy een extra dekentje die je altijd nog kan gebruiken.
Wat H. vandaag heeft! Elke keer als ze 10 minuten in de box ligt of in de wandelwagen of waar dan ook zelf: gillen! Die zit echt vastgeplakt aan mij. Normaal heb ik wel losse kwartiertjes om een wasje op te hangen oid, maar dat is mij vandaag niet gegund.
Geweven linnen, met een soort jacquard structuur. Maar zo'n rekbare is misschien praktischer voor binnen?quote:Op dinsdag 4 oktober 2022 16:28 schreef Zusje123 het volgende:
Wij hadden van vrienden een draagdoek en een draagzak te leen gekregen om even uit te vinden wat wij fijn vonden. En een draagconsult. Inmiddels zijn wij helemaal om. Voor mijn verjaardag krijg ik nu een eigen draagdoek.
Ik gebruik het bijna dagelijks. Op dagen dat ze alleen maar bij je willen zijn, komt er toch wat uit je handen. Maar naar de winkel of op vakantie gebruik ik het ook. Mijn dochter blijft er veel langer rustig in dan in de wagen.
[..]
Het is inderdaad wel warm ja. Baby heeft geen dikke winterjassen meer nodig. Wat voor doek gebruik je nu?
Wij hebben kruiskeperverband. Wat dat dan ook betekent. Maar ik weet niet wat je bedoeld met raakbaar? Nog wel echt een doek of een draagzak?quote:Op dinsdag 4 oktober 2022 17:53 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Geweven linnen, met een soort jacquard structuur. Maar zo'n rekbare is misschien praktischer voor binnen?
Ja het geeft me ook nog een beetje contact met de buitenwereld, dat vind ik wel fijn! Het is sowieso nooit meer dan 1 visite per dag, alleen ben ik idd nog een beetje aan het zoeken wat een handige timing is. We gaan nu de ochtend proberen, omdat ze dan meestal nog wel zen is, en ik dan nog geen behoefte aan een dutje heb.quote:Op dinsdag 4 oktober 2022 19:57 schreef Lemijn het volgende:
Bami, vind je al dat kraambezoek wel echt fijn? Zo ja dan prima natuurlijk maar ik ontving bijna niemand de eerste 6 weken en dat was echt heerlijk. Geeft ook veel rust om precies te doen wat je wil, en dat was in mijn geval bijna niks. Dan is vermoeidheid minder erg en kan je makkelijker meeslapen of mee rusten.
Dankjewel! Haar jurk is inderdaad heel mooi, al zeg ik het zelf hahah. Die hebben we in Dubai gescoord, waar ze echt veel en leuke kinderkleding hebben.quote:Op dinsdag 4 oktober 2022 16:36 schreef _Lily_ het volgende:
[..]
Echt hè haha. Dit lijkt op mijn bruiloft joh
Maar inderdaad prachtige foto’s mahra! En wat had ze een schattig jurkje aan.
Geweldig, zulke feesten
nog niet, tot nu toe wordt iedereen met een grote lach begroet. maar er komt vanzelf zo'n fase waarin hij dat niet meer doet, daar zal de jouwe nu wel inzittenquote:Op woensdag 5 oktober 2022 14:02 schreef DjVero het volgende:
Hebben jullie baby's ook zo'n 'last' van onbekende mensen? Gister zag ze mijn broer en ze was on-troost-baar, wat een gebrul meteen toen ze hem zagNou is mijn broer ook wel een beer van een vent met een baard waar Sinterklaas jaloers op zou zijn, maar toch
Van mij mag ze overigens de komende twintig jaar bang blijven van grote onbekende mannen, maar vond het wel lullig voor m'n broer
Meestal niet huilen, maar wel altijd verlegen en de veiligheid bij mij of papa zoeken. Vind dat altijd heel aandoenlijkquote:Op woensdag 5 oktober 2022 14:02 schreef DjVero het volgende:
Hebben jullie baby's ook zo'n 'last' van onbekende mensen? Gister zag ze mijn broer en ze was on-troost-baar, wat een gebrul meteen toen ze hem zagNou is mijn broer ook wel een beer van een vent met een baard waar Sinterklaas jaloers op zou zijn, maar toch
Van mij mag ze overigens de komende twintig jaar bang blijven van grote onbekende mannen, maar vond het wel lullig voor m'n broer
Bij ons ook. Eenkennigheid nog niet aan de orde, daar is ze ook nog te jong voor. Ik ben het zelf trouwens niet of amper geweest, Dus ik ben benieuwd wat dat gaat worden, dus we zullen zien.quote:Op woensdag 5 oktober 2022 15:27 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
nog niet, tot nu toe wordt iedereen met een grote lach begroet. maar er komt vanzelf zo'n fase waarin hij dat niet meer doet, daar zal de jouwe nu wel inzitten
Goeie, ik heb daar nooit over nagedacht haha. Wij zouden het hier niet doen geloof ik. Ik gruwel er niet van maar ik ben dat totaal niet gewend vanuit mijn cultuur.quote:Op donderdag 6 oktober 2022 10:32 schreef DjVero het volgende:
Nog maar weer een vraagje: in bad gaan met je baby/kind, daar is toch niks raars aanMijn vrouw wil dat absoluut niet hebben, ze gruwelt daarvan zelfs. Zelf zou ze ook nooit met haar in bad gaan. Alleen met zwemkleding aan
![]()
Vanuit haar cultuur is dat not done. Geen idee waarom. Hoe kan ik hier het beste mee omgaan ook? Alsnog koppig in bad gaan zitten met haar lijkt me ook niet de beste optie
De zwemkleding dus, maar dat zie ik weer niet zitten. Even overleggen "wat als..." is wel een goede trouwens. Ik wist niet beter dan dat als doodnormaal in Nederland wordt gezien. Sterker nog, één van de weinige (vage) herinneringen die ik nog heb als peuter/kleuter is het badderen met papa/mama in het eerste ouderlijke huisquote:Op donderdag 6 oktober 2022 10:40 schreef _Lily_ het volgende:
[..]
Goeie, ik heb daar nooit over nagedacht haha. Wij zouden het hier niet doen geloof ik. Ik gruwel er niet van maar ik ben dat totaal niet gewend vanuit mijn cultuur.
Hoe ik ermee zou omgaan: vragen aan je vrouw wat zij ervan zou vinden als je het wel zou doen en zonee, wat een modus is die voor jullie allebei werkt
Wij hebben geen bad maar wij gaan beide met de kinderen onder de douche. De oudste wordt bijna 4 en vindt het alleen maar leuk.quote:Op donderdag 6 oktober 2022 10:32 schreef DjVero het volgende:
Nog maar weer een vraagje: in bad gaan met je baby/kind, daar is toch niks raars aanMijn vrouw wil dat absoluut niet hebben, ze gruwelt daarvan zelfs. Zelf zou ze ook nooit met haar in bad gaan. Alleen met zwemkleding aan
![]()
Vanuit haar cultuur is dat not done. Geen idee waarom. Hoe kan ik hier het beste mee omgaan ook? Alsnog koppig in bad gaan zitten met haar lijkt me ook niet de beste optie
Ik hou het liever een beetje vaag ivm herkenbaarheid maar in ieder geval niet westersquote:Op donderdag 6 oktober 2022 10:45 schreef DjVero het volgende:
[..]
De zwemkleding dus, maar dat zie ik weer niet zitten. Even overleggen "wat als..." is wel een goede trouwens. Ik wist niet beter dan dat als doodnormaal in Nederland wordt gezien. Sterker nog, één van de weinige (vage) herinneringen die ik nog heb als peuter/kleuter is het badderen met papa/mama in het eerste ouderlijke huis![]()
Over welke cultuur heb jij het over jezelf eigenlijk (als ik vragen mag uiteraard)?
Eigenlijk niet, nee. Ze schermt Larissa's gezicht al af als ik naakt de slaapkamer op kom...quote:Op donderdag 6 oktober 2022 11:07 schreef Tink89 het volgende:
Ik zit altijd met de kids in bad, ze zijn nu 1,5 en bijna 4. Manlief soms, maar vindt het ook wel wat ongemakkelijker dan ik. Maar ze komen ook binnenlopen als ik op het toilet zit ofzo. Vind ik helemaal prima.
Ik zou het gesprek aangaan: waarom niet? En wat is het bezwaar? Zou het wel oke zijn als je het wel doet, maar jullie dat verder aan niemand vertellen bijv? Omdat de angst m misschien zit in de reacties van anderen? En 'mag' je dan verder wel bloot zijn rondom je kinderen? Hoe doe je dat met omkleden in een zwembad? Enz...
Dat gelige kan bij borstvoeding langer duren. Bij S duurde het 2 maand voordat het echt weg was.quote:
Hoe oud is ze nu bami? Balen joh, die onzekerheid is heel begrijpelijk! Heel goed om met een lactatiekundige te bespreken. Wil je delen wat er gebeurt bij de borstvoeding? Evt in het bv topic?quote:Op donderdag 6 oktober 2022 17:40 schreef Bami het volgende:
Lastige situatie is dat zo.Voor nu kan je natuurlijk best een zwembroek aan idd, maar dit werkt wel door in meer gevallen.
Huuuu. Consultatiebureau was hier vandaag en Pukje is iets afgevallen sinds zaterdag volgens hun weeg-ding. Ik had gelukkig sowieso al een consult met een lactatiekundige gepland omdat het voeden niet helemaal loopt zoals ik denk dat het zou moeten, hopelijk heeft zij ook een idee over wat ervoor zorgt dat haar gewicht achterblijft. Ik word hier wel heel nerveus van iig.
Daarnaast is ze nog steeds wat gelig, en is haar naveltje wat onrustig. Dus mijn moederhart heeft het moeilijk vandaag.
Jep, bij J wel sneller maar toch ook een goed aantal weken dat hij geel was. Ik weet niet meer precies hoelang.quote:Op donderdag 6 oktober 2022 19:31 schreef Elleska het volgende:
[..]
Dat gelige kan bij borstvoeding langer duren. Bij S duurde het 2 maand voordat het echt weg was.
https://www.lalecheleague(...)rtikel/112-geelzucht
Ik ontdek nu pas het bestaan van dat topic.quote:Op donderdag 6 oktober 2022 19:50 schreef _Lily_ het volgende:
[..]
Hoe oud is ze nu bami? Balen joh, die onzekerheid is heel begrijpelijk! Heel goed om met een lactatiekundige te bespreken. Wil je delen wat er gebeurt bij de borstvoeding? Evt in het bv topic?
S was eind kraamweek ineens flink geel. Er is toen nog met spoed iemand langs gekomen voor bloedprikken en dagen daarna nog eens om te zien of het daalde. Super sneu die hakjes helemaal lek geprikt. Bloedprikken gebeurt bij die ukkies op dezelfde manier als de hielprik maar dan druppels bloed in een buisje verzamelen ipv op een kaartje stempelen.quote:Op donderdag 6 oktober 2022 19:51 schreef _Lily_ het volgende:
[..]
Jep, bij J wel sneller maar toch ook een goed aantal weken dat hij geel was. Ik weet niet meer precies hoelang.
Vanzelfsprekend moet er bij twijfel een arts kijken. Bij ons zijn er ook extra checks geweest. Maar bij een pasgeborene is niet elke geelheid ernstig.quote:Op donderdag 6 oktober 2022 21:43 schreef Bottoms_up het volgende:
Ja sorry dit triggert mij een beetje. Dat gele kan er idd bijhoren maar als je echt twijfelt of het ok is: laat prikken.
Hier werd ook telkens gezegd dat het erbij hoort (door vk en kraamzorg) en het valt wel mee bla bla. Tot we hals over kop naar het ziekenhuis moesten.
Ik wil echt geen angst zaaien en waarschijnlijk zal het helemaal in orde zijn. Maar zonder een oplettende kinderarts had het met mijn oudste echt heel anders kunnen aflopen. Allemaal door "het-zal-wel-meevallen"-itis.
Maggie is toen ze geel zag daarom ook geprikt.
Oef. Ben je erg moe? Ik had een enorme kater na 2 weken lol. Alle kraamzorg weg en de adrenaline van rondom de bevalling en verse baby die me wakker hield begon weg te ebben. En toen wilden mensen op bezoek komen enzo. Best een pittige tijdquote:Op donderdag 6 oktober 2022 19:59 schreef Bami het volgende:
[..]
Ik ontdek nu pas het bestaan van dat topic.
Vind het voor nu teveel om allemaal uit te typen, maar wie weet dat ik puf heb voor een samenvatting nadat de lactatiekundige is geweest.
Ze is nu bijna twee weken oud. Fijn iig om te horen dat hier ook baby’s zijn die langer geel zijn gebleven! Scheelt altijd al zoveel om te horen dat jouw baby niet een uitzondering is in zoiets.
Hier was dus geen twijfel. De kinderarts was voor iets anders en dus een gelukkig toeval. Wat iedereen in het ziekenhuis ons zei was dat je het dus niet aan de kleur kunt zien. Soms is een baby super geel en is er niks aan de hand. Soms lijkt het mee te vallen en is het heel slecht. Wij vielen helaas in de laatste categorie.quote:Op donderdag 6 oktober 2022 21:50 schreef _Lily_ het volgende:
[..]
Vanzelfsprekend moet er bij twijfel een arts kijken. Bij ons zijn er ook extra checks geweest. Maar bij een pasgeborene is niet elke geelheid ernstig.
Ik zal overigens biased zijn door mijn werk maar ik heb altijd een gezond wantrouwen bij medische informatie die mij wordt verstrekt door een iemand die geen arts is. De verpleegkundige op het cb heeft het nooit geweten maar ik checkte alles na wat ze zei lol
Ik zie je berichtje nu pas. Waarom moesten jullie hals over kop naar het ziekenhuis? Dan speelde er iets anders dan enkel geelheid die langzaam afneemt?quote:Op donderdag 6 oktober 2022 21:43 schreef Bottoms_up het volgende:
Ja sorry dit triggert mij een beetje. Dat gele kan er idd bijhoren maar als je echt twijfelt of het ok is: laat prikken.
Hier werd ook telkens gezegd dat het erbij hoort (door vk en kraamzorg) en het valt wel mee bla bla. Tot we hals over kop naar het ziekenhuis moesten.
Ik wil echt geen angst zaaien en waarschijnlijk zal het helemaal in orde zijn. Maar zonder een oplettende kinderarts had het met mijn oudste echt heel anders kunnen aflopen. Allemaal door "het-zal-wel-meevallen"-itis.
Nee puur voor de geelheid. Zelfs met zijn valt-wel-mee kleurtje zat hij over de grens voor wisseltransfusie. Dat hebben we gelukkig kunnen vermijden.quote:Op donderdag 6 oktober 2022 22:01 schreef Elleska het volgende:
[..]
Ik zie je berichtje nu pas. Waarom moesten jullie hals over kop naar het ziekenhuis? Dan speelde er iets anders dan enkel geelheid die langzaam afneemt?
Heftig hoor. Dat moet traumatiserend zijn geweest. Goed dat je het noemt, al denk ik wel dat we niet uit het oog moeten verliezen dat dit 1 van de minder gebruikelijke uitkomsten is.quote:Op donderdag 6 oktober 2022 22:01 schreef Bottoms_up het volgende:
[..]
Hier was dus geen twijfel. De kinderarts was voor iets anders en dus een gelukkig toeval. Wat iedereen in het ziekenhuis ons zei was dat je het dus niet aan de kleur kunt zien. Soms is een baby super geel en is er niks aan de hand. Soms lijkt het mee te vallen en is het heel slecht. Wij vielen helaas in de laatste categorie.
Toen hij opgenomen werd had de kraamzorg net afscheid genomen en was de vk ook voor de laatste keer geweest. Zonder iets op te merken.
Het klopt dat het meestal niets is, maar het checken is ook vrij eenvoudig. Paar minuten rot, dat wel (nu ben ik wel ongevoelig geworden daarvoor, oudste is zo vaak geprikt...).quote:Op donderdag 6 oktober 2022 22:06 schreef _Lily_ het volgende:
[..]
Heftig hoor. Dat moet traumatiserend zijn geweest. Goed dat je het noemt, al denk ik wel dat we niet uit het oog moeten verliezen dat dit 1 van de minder gebruikelijke uitkomsten is.
Niet dat je daar wat aan hebt als kraamvrouw die altijd aan staat, ik zou het nu meteen gecheckt willen hebben
Wat ik tegen bami zei ging niet over de geelheid zelf maar dat het bij borstvoeding vaak veel langzamer afneemt dan bij kunstvoeding omdat ze schreef "nog steeds geelig".quote:Op donderdag 6 oktober 2022 22:05 schreef Bottoms_up het volgende:
[..]
Nee puur voor de geelheid. Zelfs met zijn valt-wel-mee kleurtje zat hij over de grens voor wisseltransfusie. Dat hebben we gelukkig kunnen vermijden.
Dat herken ik niet echt. Een gespecialiseerd verpleegkundige weet gemiddeld meer dan een arts die net komt kijken. Gebruik van je gezonde verstand is altijd aan te raden en adviezen rondom baby’s/opvoeding zijn geen harde wetenschap, maar qua geprotocolleerd werken vertrouw ik ze gewoon.quote:Op donderdag 6 oktober 2022 21:50 schreef _Lily_ het volgende:
Ik zal overigens biased zijn door mijn werk maar ik heb altijd een gezond wantrouwen bij medische informatie die mij wordt verstrekt door een iemand die geen arts is. De verpleegkundige op het cb heeft het nooit geweten maar ik checkte alles na wat ze zei lol
Dat klopt. En het is ook niet altijd een goede eigenschap hoor. Ik ben bijv veel gelukkiger geworden als verse moeder toen ik gewoon naar m’n baby ging kijken ipv alles medisch benaderen.quote:Op donderdag 6 oktober 2022 22:47 schreef Lemijn het volgende:
[..]
Dat herken ik niet echt. Een gespecialiseerd verpleegkundige weet gemiddeld meer dan een arts die net komt kijken. Gebruik van je gezonde verstand is altijd aan te raden en adviezen rondom baby’s/opvoeding zijn geen harde wetenschap, maar qua geprotocolleerd werken vertrouw ik ze gewoon.
Goed die site, die kende ik nog niet. Deze mag best wat meer onder de aandacht worden gebracht.quote:Op donderdag 6 oktober 2022 22:50 schreef Lemijn het volgende:
Verder is er over geelzien bij pasgeborenen gelukkig een richtlijn, ook met versie voor ouders: klik.
Omdat er nog een ander, weinig voorkomend onderliggend probleem kon zijn waarvan ik de naam na bijna 3,5 jaar kwijt benquote:Op vrijdag 7 oktober 2022 09:38 schreef Elleska het volgende:
Het valt mij wel op dat ook hier wordt gesproken dat er bloed moet worden geprikt als de baby na drie weken nog geel is terwijl iedereen bij ons zei dat het wel 2 maanden kan duren voordat het helemaal weg is (komt ook overeen met wat LLL op de site heeft staan). Dat was dan wel na bloedprikken waarbij een duidelijke afname zichtbaar was, zit daar dan het verschil in?
Ah vandaar, die info staat dan weer niet bij de ouders. Dan moet ik die info voor de volledigheid ook even benoemen als ik ergens zeg dat S 2 maanden geel zag.quote:Op vrijdag 7 oktober 2022 10:12 schreef douche-eendje het volgende:
Omdat er nog een ander, weinig voorkomend onderliggend probleem kon zijn waarvan ik de naam na bijna 3,5 jaar kwijt ben . In ieder geval, de arts van het CB heeft dat toen uitgelegd omdat Bas ook nog lang geel zag -ah, lemijn haar link http://babyzietgeel.nl/jg(...)ijn/taken_jeugdarts/ , laatste punt -
Op dag 3/4 was bij S nog niets te zien van geelheid dus die test zou hier hebben gefaald.quote:Op vrijdag 7 oktober 2022 10:12 schreef douche-eendje het volgende:
Hier in de regio doet de verloskundige een huidmeting (flitsen) thuis op dag 3/4, maar dat is ook nog niet helemaal optimaal en zijn ze nog zoekende in. Bij Anna was de waarde toen via de huid te hoog, maar aan lab viel het nog mee.
Dankjewelquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wij gaan naar het dreumestopic!
quote:Op vrijdag 7 oktober 2022 13:27 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Dankjewel. Het jaar is echt voorbij gevlogen gewoon. Van een kleine baby die een maand te vroeg kwam met 2835 gram naar zo'n 9 kilo nu
![]()
Het is echt een heerlijk meisje. Altijd vrolijk, kletst onverstaanbare verhalen en weet goed wat ze wilt.Wat een droppieSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wij gaan naar het dreumestopic!
![]()
Ja, tijd vliegt echt. Bambi is vandaag 11 maanden. Het aftellen naar haar verjaardag is begonnen
What you forget, you are gonna repeat.
|| justdiggit.org ||
quote:Op vrijdag 7 oktober 2022 13:27 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Dankjewel. Het jaar is echt voorbij gevlogen gewoon. Van een kleine baby die een maand te vroeg kwam met 2835 gram naar zo'n 9 kilo nu
![]()
Het is echt een heerlijk meisje. Altijd vrolijk, kletst onverstaanbare verhalen en weet goed wat ze wilt.Mnoh.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wij gaan naar het dreumestopic!
Gefeliciteerd!
Lactatiekundige had goede adviezen, ik heb weer hoop.Weegschaal gehuurd om zo zelf ook ff te kunnen monitoren nu, en hopelijk zien we heel snel weer een stijgende lijn in haar gewicht.
Dat deed ik ook met peuter:Yquote:Op vrijdag 7 oktober 2022 13:56 schreef Bottoms_up het volgende:
Gefeliciteerd D-E! Die teentjes![]()
Ik hanteer een eigen berekening voor de even-lang-uit-buik-als-in. Doordat het een teruggeplaatst embryo is klopt het in mijn hoofd gewoon echt niet om de termijn aan te houden want ervoor zat ze in de vriezer en nog niet eens in de buurt van mijn buik. Ik tel dus evenveel dagen als tussen de terugplaatsing en de geboorte. Dat is ergens eind deze maand.
gefeliciteerdquote:Op maandag 10 oktober 2022 10:38 schreef _Lily_ het volgende:
Ook wij zwaaien af naar het dreumes topic! Wat een mijlpaal
J is vandaag 1 jaar geworden. En wat was het een prachtig jaar waarin de liefde en hechting alleen maar beter is geworden. Ik heb ervan genoten en ben heel benieuwd wat het komende jaar gaat brengen.
Gefeliciteerd! Tot gauw bij de dreumesenquote:Op maandag 10 oktober 2022 10:38 schreef _Lily_ het volgende:
Ook wij zwaaien af naar het dreumes topic! Wat een mijlpaal
J is vandaag 1 jaar geworden. En wat was het een prachtig jaar waarin de liefde en hechting alleen maar beter is geworden. Ik heb ervan genoten en ben heel benieuwd wat het komende jaar gaat brengen.
Beter gelukkig! Geen idee wat er nou gisteren aan de hand was maar vannacht heeft ze redelijk rustig kunnen slapen tussen de voedingen door. Wel nog steeds dat er veel lucht dwars zat en ik haar dan soms even moest troosten, maar niet meer dat hele harde huilen.quote:Op maandag 10 oktober 2022 10:06 schreef eponine het volgende:
Hoe is afgelopen nacht gegaan @:Lokasenna?
Gelukkig maar! Zielig hè, als ze zo hard moeten huilen en je kunt niet (echt) ontdekken wat er nu aan de hand is.quote:Op maandag 10 oktober 2022 11:56 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Beter gelukkig! Geen idee wat er nou gisteren aan de hand was maar vannacht heeft ze redelijk rustig kunnen slapen tussen de voedingen door. Wel nog steeds dat er veel lucht dwars zat en ik haar dan soms even moest troosten, maar niet meer dat hele harde huilen.
Waren er nog andere symptomen dan eigenlijk? Want bij ons zegt iedereen steeds, ja ze is niet suf en maar een beetje geel dus niks aan de hand zolang het niet erger wordt. Maar als er bij jullie naast het beetje geel ook verder geen symptoom was dan wil ik het zeker laten prikken.quote:Op donderdag 6 oktober 2022 21:43 schreef Bottoms_up het volgende:
Buiten geel zien alleen niet zo goed drinken. Hij bleef ook op hetzelfde gewicht hangen. Voor de rest merkten we niets. Het is niet voor niets door iedereen gemistquote:Op maandag 10 oktober 2022 15:29 schreef Bami het volgende:
[..]
Waren er nog andere symptomen dan eigenlijk? Want bij ons zegt iedereen steeds, ja ze is niet suf en maar een beetje geel dus niks aan de hand zolang het niet erger wordt. Maar als er bij jullie naast het beetje geel ook verder geen symptoom was dan wil ik het zeker laten prikken.
Loka, sneu is dat hè! Hier zijn de krampjes meestal overdag, dan kan ik ze wat beter hebben. Maar toen ze 4 dagen oud was had ze urenlang kramp midden in de nacht, dat was echt heftig.
@:_Lily_ Gefeliciteerd met J!
Wij hebben gisteren Pukje weer gewogen na 2 dagen de adviezen van de lactatiekundige toepassen, en ze is 40 gram aangekomen.Hopelijk lukt het nu om die lijn vast te houden en zit ze dan wanneer ze 3 weken oud is iig wel boven haar geboortegewicht.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |