abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_206171450
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 oktober 2022 20:09 schreef Smart_ass het volgende:
Gefeliciteerd Mahra!

Ik denk dat mijn baby verkouden is, aangestoken door de peuter ;( . Er lijkt niet echt veel snot in haar neus te zitten maar toch ademt ze lastig/zwaar en ze wordt veel wakker. Ze jammert dan eventjes en valt weer in slaap. En ze hoest een klein beetje. En met melk teruggeven leek het ook wat slijmerig. Zielig baby’tje ;(. Oh ik heb besloten dat ik haar hier Blossom noem. Moet er eigenlijk ooit nog één dochter bij en dan hebben we het rijtje compleet :') .
Een zoon kun je heus ook wel buttercup noemen :P
pi_206173845
Dank! Het feest was gisteren een groot succes!

quote:

pi_206175048
Wauw!!! Dat ziet er prachtig uit. Hoeveel mensen kwamen er wel niet?
pi_206175233
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2022 09:41 schreef Mahra het volgende:
Dank! Het feest was gisteren een groot succes!
[..]

Kwam ik toendertijd aan met een Teletubbies taart en koffie & thee :')

Prachtig!
pi_206175309
Thanks! We hadden tussen de 20/30 mensen en ook nog wel 10 kinderen.
pi_206191634
Gefeliciteerd @Mahra! Ziet eruit als een prachtig feestje. O+
pi_206192073
We zijn vandaag voor het eerst met R. met de kinderwagen naar buiten geweest, zo leuk. O+
Voelde me helemaal trotse moeder.
  Moderator maandag 3 oktober 2022 @ 22:06:45 #208
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_206194414
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_206194429
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2022 19:13 schreef Bami het volgende:
Gefeliciteerd @:Mahra! Ziet eruit als een prachtig feestje. O+
Dankjewel!
pi_206199599
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2022 19:40 schreef Lokasenna het volgende:
We zijn vandaag voor het eerst met R. met de kinderwagen naar buiten geweest, zo leuk. O+
Voelde me helemaal trotse moeder.
Ahh leuk! Staat bij ons voor vandaag op de planning, als ze het langer dan 15 minuten volhoudt zonder borst. :') Leuk joh, regeldagen.

Ik zat nog te twijfelen hoe warm we haar nou aan moeten kleden en hoe dik het dekentje moet zijn enzo. Maargoed, we gaan ook maar een klein rondje doen dus zelfs als we er een laagje naast zitten zal dat niet meteen veel kwaad kunnen.

Moet wel zeggen dat ik niet echt een roze wolk ervaar ofzo. Ik vind haar mega lief en ben blij dat ze er is, maar vind deze dagen vooral heftig. In de middag is ze steeds zo onrustig, en dan is er dus helemaal geen “slapen als je baby slaapt” want mijn baby slaapt niet tussen 11 en 3 ongeveer. En tegen de tijd dat ze dat wel doet ben ik alweer over mijn slaap heen en hebben we vaak visite etc.

Ik mis mijn baby van einde van de kraamweek, die gewoon dronk en sliep. :+
pi_206199897
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 oktober 2022 14:25 schreef Bami het volgende:

[..]
Ahh leuk! Staat bij ons voor vandaag op de planning, als ze het langer dan 15 minuten volhoudt zonder borst. :') Leuk joh, regeldagen.

Ik zat nog te twijfelen hoe warm we haar nou aan moeten kleden en hoe dik het dekentje moet zijn enzo. Maargoed, we gaan ook maar een klein rondje doen dus zelfs als we er een laagje naast zitten zal dat niet meteen veel kwaad kunnen.

Moet wel zeggen dat ik niet echt een roze wolk ervaar ofzo. Ik vind haar mega lief en ben blij dat ze er is, maar vind deze dagen vooral heftig. In de middag is ze steeds zo onrustig, en dan is er dus helemaal geen “slapen als je baby slaapt” want mijn baby slaapt niet tussen 11 en 3 ongeveer. En tegen de tijd dat ze dat wel doet ben ik alweer over mijn slaap heen en hebben we vaak visite etc.

Heftig hè. Ik zei ooit over die dagen tegen mijn man: 'kan je neit iets uitvinden dat ons full-time aan elkaar koppelt. Scheelt een hoop.' Hij: 'dat heet een navelstreng. Die heb ik net doorgeknipt.'. Ik: o ja. 😐

Over aankleden: gewoon proberen. Je ziet vanzelf wat wel of niet werkt. En met die hele hete dagen zeiden ze tegen mij: beter een te koude baby dan een the warme. Als je twijfelt gooi je gewoon onder in de buggy een extra dekentje die je altijd nog kan gebruiken.

Wat H. vandaag heeft! Elke keer als ze 10 minuten in de box ligt of in de wandelwagen of waar dan ook zelf: gillen! Die zit echt vastgeplakt aan mij. Normaal heb ik wel losse kwartiertjes om een wasje op te hangen oid, maar dat is mij vandaag niet gegund.
pi_206200164
quote:

[..]

Ik kreeg van mijn kraam bij Anna de tip om de gewone kleding te doen. Dan een wikkel deken en een extra dekentje er eventueel over. Mutsje op. Jasjes en pakjes zijn met.een newborn alleen maar gedoe als je weer binnen komt, een dekentje haal je makkelijk weg ^O^
pi_206200665
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2022 14:48 schreef Zusje123 het volgende:

[..]
Heftig hè. Ik zei ooit over die dagen tegen mijn man: 'kan je neit iets uitvinden dat ons full-time aan elkaar koppelt. Scheelt een hoop.' Hij: 'dat heet een navelstreng. Die heb ik net doorgeknipt.'. Ik: o ja. 😐

Over aankleden: gewoon proberen. Je ziet vanzelf wat wel of niet werkt. En met die hele hete dagen zeiden ze tegen mij: beter een te koude baby dan een the warme. Als je twijfelt gooi je gewoon onder in de buggy een extra dekentje die je altijd nog kan gebruiken.

Wat H. vandaag heeft! Elke keer als ze 10 minuten in de box ligt of in de wandelwagen of waar dan ook zelf: gillen! Die zit echt vastgeplakt aan mij. Normaal heb ik wel losse kwartiertjes om een wasje op te hangen oid, maar dat is mij vandaag niet gegund.
_O- Ja die navelstreng was zo gek nog niet.

Ohja goede! Vooral om in gedachten te houden dat ze beter iets te koud dan iets te warm kunnen zijn. Wij neigen snel naar meer warmte namelijk.

Draagdoek nog een optie? Ik wil zelf snel een draagconsult plannen, denk dat ik daarmee ook een hoop vrijheid win. Wel lastig, zulke plak dagen.
pi_206200770
Ik vind de draagdoek echt top, had er een gekregen van man voor mijn verjaardag, het knopen is even wennen maar gaat steeds wat makkelijker.
Ga er denk ik nog eentje bij halen die wat soepeler van stof/luchtiger is, is binnenshuis misschien comfortabeler. Want ik zweet me wel rot als ik deze gebruik. :P
pi_206200992
Wij hadden van vrienden een draagdoek en een draagzak te leen gekregen om even uit te vinden wat wij fijn vonden. En een draagconsult. Inmiddels zijn wij helemaal om. Voor mijn verjaardag krijg ik nu een eigen draagdoek.

Ik gebruik het bijna dagelijks. Op dagen dat ze alleen maar bij je willen zijn, komt er toch wat uit je handen. Maar naar de winkel of op vakantie gebruik ik het ook. Mijn dochter blijft er veel langer rustig in dan in de wagen.

quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2022 16:10 schreef Lokasenna het volgende:
Ik vind de draagdoek echt top, had er een gekregen van man voor mijn verjaardag, het knopen is even wennen maar gaat steeds wat makkelijker.
Ga er denk ik nog eentje bij halen die wat soepeler van stof/luchtiger is, is binnenshuis misschien comfortabeler. Want ik zweet me wel rot als ik deze gebruik. :P
Het is inderdaad wel warm ja. Baby heeft geen dikke winterjassen meer nodig :). Wat voor doek gebruik je nu?
pi_206201060
quote:
1s.gif Op zondag 2 oktober 2022 11:58 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Kwam ik toendertijd aan met een Teletubbies taart en koffie & thee :')

Prachtig!
Echt hè haha. Dit lijkt op mijn bruiloft joh

Maar inderdaad prachtige foto’s mahra! En wat had ze een schattig jurkje aan.
Geweldig, zulke feesten
pi_206201128
quote:

[..]

Ah knuffel Bami
Je zit ook wel in een pittige tijd, ik heb toch goede hoop dat het wel weer beter wordt!

Ik hoor van veel mensen dat ze ook geen roze wolk hadden. Toen J zo oud was als jouw baby had ik het gevoel dat het totaal onmogelijk was om ooit weer aan het werk te gaan. De eerste keer consultatiebureau stond het zweet op m’n rug van de logistiek.

Maar dat kan ik me nu niet meer voorstellen, ik hol overal naartoe met baby.

En dat meeslapen is leuk, maar je krijgt stress als het dan niet lukt. Je kan ook je “nachtslaap” naar voren halen om je aantal wakkere uren s nachts te compenseren. Ik ging dus gewoon om 20u naar bed. Man zorgde voor baby. Tussen 23u—0u de eerste “shift” en ging ik eruit om baby te voeden. Man ging dan slapen. 2e shift in het holst vd nacht deed ik ook. 3e shift in het holst vd ochtend (tussen 5-7u) deed man en ik bleef dan tukken tot 8-9u

Zo kwamen we allebei aan onze slaap
Overdag op en visite ontvangen. Sterkte!
pi_206201136
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2022 14:48 schreef Zusje123 het volgende:

[..]

Ml

Die navelstreng heb je alleen symbolisch doorgeknipt, hij zit virtueel nog steeds aan je vast hoor! En na 8 maanden ook nog steeds
pi_206201625
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 oktober 2022 16:28 schreef Zusje123 het volgende:
Wij hadden van vrienden een draagdoek en een draagzak te leen gekregen om even uit te vinden wat wij fijn vonden. En een draagconsult. Inmiddels zijn wij helemaal om. Voor mijn verjaardag krijg ik nu een eigen draagdoek.

Ik gebruik het bijna dagelijks. Op dagen dat ze alleen maar bij je willen zijn, komt er toch wat uit je handen. Maar naar de winkel of op vakantie gebruik ik het ook. Mijn dochter blijft er veel langer rustig in dan in de wagen.
[..]
Het is inderdaad wel warm ja. Baby heeft geen dikke winterjassen meer nodig :). Wat voor doek gebruik je nu?
Geweven linnen, met een soort jacquard structuur. Maar zo'n rekbare is misschien praktischer voor binnen?
pi_206201688
Ik vind het ook een pittige tijd, ga eigenlijk continu heen en weer tussen de roze wolk en een regenwolk vol huilbuien. :')
Man is nu weer aan het werk, best overweldigend dat gevoel van verantwoordelijkheid voor een klein mensje.

Vooral de bv vind ik erg stressvol. Baby laat soms erg lang tussen de voedingen zitten, en als ik haar dan eerder aanleg drinkt ze matig. Zit me soms echt op te vreten of ze wel genoeg binnen krijgt, ook al weet ik rationeel gezien dat het vast oké is met hoeveel ze plast, en dat er nu wel stijgende lijn in haar gewicht zit. En ik heb een soort tepelblaar, ook om te janken. :'(
pi_206201994
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2022 17:53 schreef Lokasenna het volgende:

[..]
Geweven linnen, met een soort jacquard structuur. Maar zo'n rekbare is misschien praktischer voor binnen?
Wij hebben kruiskeperverband. Wat dat dan ook betekent. Maar ik weet niet wat je bedoeld met raakbaar? Nog wel echt een doek of een draagzak?
  dinsdag 4 oktober 2022 @ 18:46:03 #222
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_206202111
Draagdoeken O+
Voor het even snel en makkelijk heb ik een Tula draagzak. Voor lange stukken wandelen of iets dergelijks heb ik een fijne draagdoek O+ Maar zowel zakken als doeken heb je natuurlijk in dikkere en dunnere stoffen. Dus qua warmte maakt het niet veel uit, maar voor even snel in huis kan ik een draagzak wel echt aanraden :Y

En een draagconsult, kan ik ook zeker aanraden!
What you forget, you are gonna repeat.
|| justdiggit.org ||
  dinsdag 4 oktober 2022 @ 19:57:46 #223
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_206203248
Bami, vind je al dat kraambezoek wel echt fijn? Zo ja dan prima natuurlijk maar ik ontving bijna niemand de eerste 6 weken en dat was echt heerlijk. Geeft ook veel rust om precies te doen wat je wil, en dat was in mijn geval bijna niks. Dan is vermoeidheid minder erg en kan je makkelijker meeslapen of mee rusten.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_206203681
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2022 19:57 schreef Lemijn het volgende:
Bami, vind je al dat kraambezoek wel echt fijn? Zo ja dan prima natuurlijk maar ik ontving bijna niemand de eerste 6 weken en dat was echt heerlijk. Geeft ook veel rust om precies te doen wat je wil, en dat was in mijn geval bijna niks. Dan is vermoeidheid minder erg en kan je makkelijker meeslapen of mee rusten.
Ja het geeft me ook nog een beetje contact met de buitenwereld, dat vind ik wel fijn! Het is sowieso nooit meer dan 1 visite per dag, alleen ben ik idd nog een beetje aan het zoeken wat een handige timing is. We gaan nu de ochtend proberen, omdat ze dan meestal nog wel zen is, en ik dan nog geen behoefte aan een dutje heb. :D
pi_206203827
Naar buiten gaan met haar was ook magisch fijn trouwens. O+
pi_206204983
R is alweer 9 maanden, hoeeee dan :o
Afgelopen weekend heb ik haar in de babyset van de tripp trapp gezet (i.p.v. de newbornset) en ze vond het fantastisch, het is ook veel gezelliger zo met haar aan tafel O+
pi_206208923
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2022 16:36 schreef _Lily_ het volgende:

[..]
Echt hè haha. Dit lijkt op mijn bruiloft joh

Maar inderdaad prachtige foto’s mahra! En wat had ze een schattig jurkje aan.
Geweldig, zulke feesten
Dankjewel! Haar jurk is inderdaad heel mooi, al zeg ik het zelf hahah. Die hebben we in Dubai gescoord, waar ze echt veel en leuke kinderkleding hebben.
pi_206212150
Hebben jullie baby's ook zo'n 'last' van onbekende mensen? Gister zag ze mijn broer en ze was on-troost-baar, wat een gebrul meteen toen ze hem zag _O- Nou is mijn broer ook wel een beer van een vent met een baard waar Sinterklaas jaloers op zou zijn, maar toch :D

Van mij mag ze overigens de komende twintig jaar bang blijven van grote onbekende mannen, maar vond het wel lullig voor m'n broer :+
pi_206213124
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2022 14:02 schreef DjVero het volgende:
Hebben jullie baby's ook zo'n 'last' van onbekende mensen? Gister zag ze mijn broer en ze was on-troost-baar, wat een gebrul meteen toen ze hem zag _O- Nou is mijn broer ook wel een beer van een vent met een baard waar Sinterklaas jaloers op zou zijn, maar toch :D

Van mij mag ze overigens de komende twintig jaar bang blijven van grote onbekende mannen, maar vond het wel lullig voor m'n broer :+
nog niet, tot nu toe wordt iedereen met een grote lach begroet. maar er komt vanzelf zo'n fase waarin hij dat niet meer doet, daar zal de jouwe nu wel inzitten ;)
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  woensdag 5 oktober 2022 @ 15:37:13 #230
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_206213256
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2022 14:02 schreef DjVero het volgende:

Meestal niet huilen, maar wel altijd verlegen en de veiligheid bij mij of papa zoeken. Vind dat altijd heel aandoenlijk O+
|| justdiggit.org ||
pi_206213775
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2022 15:27 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]
nog niet, tot nu toe wordt iedereen met een grote lach begroet. maar er komt vanzelf zo'n fase waarin hij dat niet meer doet, daar zal de jouwe nu wel inzitten ;)
Bij ons ook. Eenkennigheid nog niet aan de orde, daar is ze ook nog te jong voor. Ik ben het zelf trouwens niet of amper geweest, Dus ik ben benieuwd wat dat gaat worden, dus we zullen zien.

Vandaag bij het CB eerste prikje gehaald. Dat was wel even gillen :(. Gelukkig is borstvoeding multifunctioneel op die momenten.
  woensdag 5 oktober 2022 @ 16:43:42 #232
208890 June.
Seriously?
pi_206213989
Brrr, wat is die 4 maanden slaapregressie heftig c_/ x 1000
Shine bright like a diamond.
pi_206222650
Nog maar weer een vraagje: in bad gaan met je baby/kind, daar is toch niks raars aan :? Mijn vrouw wil dat absoluut niet hebben, ze gruwelt daarvan zelfs. Zelf zou ze ook nooit met haar in bad gaan. Alleen met zwemkleding aan _O-

Vanuit haar cultuur is dat not done. Geen idee waarom. Hoe kan ik hier het beste mee omgaan ook? Alsnog koppig in bad gaan zitten met haar lijkt me ook niet de beste optie :+
pi_206222749
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 10:32 schreef DjVero het volgende:
Nog maar weer een vraagje: in bad gaan met je baby/kind, daar is toch niks raars aan :? Mijn vrouw wil dat absoluut niet hebben, ze gruwelt daarvan zelfs. Zelf zou ze ook nooit met haar in bad gaan. Alleen met zwemkleding aan _O-

Vanuit haar cultuur is dat not done. Geen idee waarom. Hoe kan ik hier het beste mee omgaan ook? Alsnog koppig in bad gaan zitten met haar lijkt me ook niet de beste optie :+
Goeie, ik heb daar nooit over nagedacht haha. Wij zouden het hier niet doen geloof ik. Ik gruwel er niet van maar ik ben dat totaal niet gewend vanuit mijn cultuur.
Hoe ik ermee zou omgaan: vragen aan je vrouw wat zij ervan zou vinden als je het wel zou doen en zonee, wat een modus is die voor jullie allebei werkt
pi_206222795
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 10:40 schreef _Lily_ het volgende:

[..]
Goeie, ik heb daar nooit over nagedacht haha. Wij zouden het hier niet doen geloof ik. Ik gruwel er niet van maar ik ben dat totaal niet gewend vanuit mijn cultuur.
Hoe ik ermee zou omgaan: vragen aan je vrouw wat zij ervan zou vinden als je het wel zou doen en zonee, wat een modus is die voor jullie allebei werkt
De zwemkleding dus, maar dat zie ik weer niet zitten. Even overleggen "wat als..." is wel een goede trouwens. Ik wist niet beter dan dat als doodnormaal in Nederland wordt gezien. Sterker nog, één van de weinige (vage) herinneringen die ik nog heb als peuter/kleuter is het badderen met papa/mama in het eerste ouderlijke huis :+

Over welke cultuur heb jij het over jezelf eigenlijk (als ik vragen mag uiteraard)?

[ Bericht 3% gewijzigd door DjVero op 06-10-2022 11:03:57 ]
  donderdag 6 oktober 2022 @ 11:07:40 #236
319308 Tink89
To live is to dance
pi_206223010
Ik zit altijd met de kids in bad, ze zijn nu 1,5 en bijna 4. Manlief soms, maar vindt het ook wel wat ongemakkelijker dan ik. Maar ze komen ook binnenlopen als ik op het toilet zit ofzo. Vind ik helemaal prima.

Ik zou het gesprek aangaan: waarom niet? En wat is het bezwaar? Zou het wel oke zijn als je het wel doet, maar jullie dat verder aan niemand vertellen bijv? Omdat de angst m misschien zit in de reacties van anderen? En 'mag' je dan verder wel bloot zijn rondom je kinderen? Hoe doe je dat met omkleden in een zwembad? Enz...
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_206223089
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 10:32 schreef DjVero het volgende:

Wij hebben geen bad maar wij gaan beide met de kinderen onder de douche. De oudste wordt bijna 4 en vindt het alleen maar leuk.

Hoe je ermee om zou moeten gaan… blijf in overleg met je vrouw denk ik, leg uit waarom het voor jou niet iets geks is. Lijkt me lastig als de cultuurverschillen soms in de weg zitten!
pi_206223094
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 10:45 schreef DjVero het volgende:

[..]
De zwemkleding dus, maar dat zie ik weer niet zitten. Even overleggen "wat als..." is wel een goede trouwens. Ik wist niet beter dan dat als doodnormaal in Nederland wordt gezien. Sterker nog, één van de weinige (vage) herinneringen die ik nog heb als peuter/kleuter is het badderen met papa/mama in het eerste ouderlijke huis :+

Over welke cultuur heb jij het over jezelf eigenlijk (als ik vragen mag uiteraard)?
Ik hou het liever een beetje vaag ivm herkenbaarheid maar in ieder geval niet westers
pi_206223264
Slaapregressies zijn idd heftig, June. Wij lijken net uit de volgende de komen. Sterkte!

Bloot is hier gewoon normaal. Mijn vriend doucht met beide kinderen en we gaan allebei met ze in bad. Ik kolf ook gewoon waar peuter bij is, het is anders niet te doen. Moeilijk als ze er zo'n sterke gevoelens bij heeft. Ik zou proberen open het gesprek aan te gaan en een manier te vinden die goed voelt voor jullie allebei. Want gaan jullie op deze manier later kunnen omkleden in een familiekleedkamer in het zwembad en zo?
pi_206223521
Ik vind er niks raars aan! Tot een bepaalde leeftijd natuurlijk, maar dat geeft het kind zelf wel aan.

Ik moet erbij zeggen, ik ben het niet gewend van thuis uit. Voor mij voelt het echter heel natuurlijk. Nu is mijn dochter nog maar 3 maanden, dus gevoelsmatig zijn wij nog bijna een. De figuurlijke navelstreng hangt er nog, zoals van de week treffend werd opgemerkt. 🙂
pi_206223618
Hier gaat zowel vriend als ik met baby en/of kleuter in bad/douche.

Zou vooral het gesprek aangaan en een manier vinden die voor beide goed voelt
  donderdag 6 oktober 2022 @ 12:47:42 #242
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_206224165
Wat hierboven genoemd wordt inderdaad; het gesprek aangaan. Waarom is het voor haar (en haar cultuur) een issue? En wat als jij dat niet zo ziet?

Ik probeer het bloot zijn zo normaal mogelijk te houden. Tot op zekere hoogte uiteraard. Maar samen naakt douchen voelt voor mij heel normaal :Y
|| justdiggit.org ||
pi_206225246
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 11:07 schreef Tink89 het volgende:
Ik zit altijd met de kids in bad, ze zijn nu 1,5 en bijna 4. Manlief soms, maar vindt het ook wel wat ongemakkelijker dan ik. Maar ze komen ook binnenlopen als ik op het toilet zit ofzo. Vind ik helemaal prima.

Ik zou het gesprek aangaan: waarom niet? En wat is het bezwaar? Zou het wel oke zijn als je het wel doet, maar jullie dat verder aan niemand vertellen bijv? Omdat de angst m misschien zit in de reacties van anderen? En 'mag' je dan verder wel bloot zijn rondom je kinderen? Hoe doe je dat met omkleden in een zwembad? Enz...
Eigenlijk niet, nee. Ze schermt Larissa's gezicht al af als ik naakt de slaapkamer op kom...
Omkleden in het zwembad is ook wel een goed argument, ja ^O^
pi_206225949
En als je, ondanks dat je het onzin vindt, gewoon even een zwembroek aantrekt? Als compromis?
pi_206226251
Als tijdelijke oplossing kan een zwembroek aandoen misschien, maar het gaat om meer dan dat. Ook een stukje opvoeding. Lastig om dan een compromis te vinden als je zoveel van mening verschilt.
Is ze zelf ook wel eens naakt bij Larissa of zelfs dat niet? En mag jij haar wel aankleden?
pi_206226361
Lastige situatie is dat zo. :{ Voor nu kan je natuurlijk best een zwembroek aan idd, maar dit werkt wel door in meer gevallen.

Huuuu. Consultatiebureau was hier vandaag en Pukje is iets afgevallen sinds zaterdag volgens hun weeg-ding. Ik had gelukkig sowieso al een consult met een lactatiekundige gepland omdat het voeden niet helemaal loopt zoals ik denk dat het zou moeten, hopelijk heeft zij ook een idee over wat ervoor zorgt dat haar gewicht achterblijft. Ik word hier wel heel nerveus van iig. ;(
Daarnaast is ze nog steeds wat gelig, en is haar naveltje wat onrustig. Dus mijn moederhart heeft het moeilijk vandaag.
pi_206227733
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 17:40 schreef Bami het volgende:
Daarnaast is ze nog steeds wat gelig,
Dat gelige kan bij borstvoeding langer duren. Bij S duurde het 2 maand voordat het echt weg was.
https://www.lalecheleague(...)rtikel/112-geelzucht
pi_206228084
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 17:40 schreef Bami het volgende:
Lastige situatie is dat zo. :{ Voor nu kan je natuurlijk best een zwembroek aan idd, maar dit werkt wel door in meer gevallen.

Huuuu. Consultatiebureau was hier vandaag en Pukje is iets afgevallen sinds zaterdag volgens hun weeg-ding. Ik had gelukkig sowieso al een consult met een lactatiekundige gepland omdat het voeden niet helemaal loopt zoals ik denk dat het zou moeten, hopelijk heeft zij ook een idee over wat ervoor zorgt dat haar gewicht achterblijft. Ik word hier wel heel nerveus van iig. ;(
Daarnaast is ze nog steeds wat gelig, en is haar naveltje wat onrustig. Dus mijn moederhart heeft het moeilijk vandaag.
Hoe oud is ze nu bami? Balen joh, die onzekerheid is heel begrijpelijk! Heel goed om met een lactatiekundige te bespreken. Wil je delen wat er gebeurt bij de borstvoeding? Evt in het bv topic?
pi_206228103
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 19:31 schreef Elleska het volgende:

[..]
Dat gelige kan bij borstvoeding langer duren. Bij S duurde het 2 maand voordat het echt weg was.
https://www.lalecheleague(...)rtikel/112-geelzucht
Jep, bij J wel sneller maar toch ook een goed aantal weken dat hij geel was. Ik weet niet meer precies hoelang.
pi_206228288
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 19:50 schreef _Lily_ het volgende:

[..]
Hoe oud is ze nu bami? Balen joh, die onzekerheid is heel begrijpelijk! Heel goed om met een lactatiekundige te bespreken. Wil je delen wat er gebeurt bij de borstvoeding? Evt in het bv topic?
Ik ontdek nu pas het bestaan van dat topic. :D
Vind het voor nu teveel om allemaal uit te typen, maar wie weet dat ik puf heb voor een samenvatting nadat de lactatiekundige is geweest. :)

Ze is nu bijna twee weken oud. Fijn iig om te horen dat hier ook baby’s zijn die langer geel zijn gebleven! Scheelt altijd al zoveel om te horen dat jouw baby niet een uitzondering is in zoiets.
pi_206230032
Ja sorry dit triggert mij een beetje. Dat gele kan er idd bijhoren maar als je echt twijfelt of het ok is: laat prikken.
Hier werd ook telkens gezegd dat het erbij hoort (door vk en kraamzorg) en het valt wel mee bla bla. Tot we hals over kop naar het ziekenhuis moesten.
Ik wil echt geen angst zaaien en waarschijnlijk zal het helemaal in orde zijn. Maar zonder een oplettende kinderarts had het met mijn oudste echt heel anders kunnen aflopen. Allemaal door "het-zal-wel-meevallen"-itis.

Maggie is toen ze geel zag daarom ook geprikt.
pi_206230149
Jammer dat dat bij het huisbezoek niet is verteld. Al verbaast het me ook niets als ik soms hoor hoe weinig borstvoedingskennis er aanwezig is. Vraag het vooral nog eens na bij de lactatiekundige die weet er als het goed is ook meer over.

quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 19:51 schreef _Lily_ het volgende:

[..]
Jep, bij J wel sneller maar toch ook een goed aantal weken dat hij geel was. Ik weet niet meer precies hoelang.
S was eind kraamweek ineens flink geel. Er is toen nog met spoed iemand langs gekomen voor bloedprikken en dagen daarna nog eens om te zien of het daalde. Super sneu die hakjes helemaal lek geprikt. Bloedprikken gebeurt bij die ukkies op dezelfde manier als de hielprik maar dan druppels bloed in een buisje verzamelen ipv op een kaartje stempelen.
pi_206230164
quote:
1s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 21:43 schreef Bottoms_up het volgende:
Ja sorry dit triggert mij een beetje. Dat gele kan er idd bijhoren maar als je echt twijfelt of het ok is: laat prikken.
Hier werd ook telkens gezegd dat het erbij hoort (door vk en kraamzorg) en het valt wel mee bla bla. Tot we hals over kop naar het ziekenhuis moesten.
Ik wil echt geen angst zaaien en waarschijnlijk zal het helemaal in orde zijn. Maar zonder een oplettende kinderarts had het met mijn oudste echt heel anders kunnen aflopen. Allemaal door "het-zal-wel-meevallen"-itis.

Vanzelfsprekend moet er bij twijfel een arts kijken. Bij ons zijn er ook extra checks geweest. Maar bij een pasgeborene is niet elke geelheid ernstig.

Ik zal overigens biased zijn door mijn werk maar ik heb altijd een gezond wantrouwen bij medische informatie die mij wordt verstrekt door een iemand die geen arts is. De verpleegkundige op het cb heeft het nooit geweten maar ik checkte alles na wat ze zei lol
pi_206230293
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 19:59 schreef Bami het volgende:

[..]
Ik ontdek nu pas het bestaan van dat topic. :D
Vind het voor nu teveel om allemaal uit te typen, maar wie weet dat ik puf heb voor een samenvatting nadat de lactatiekundige is geweest. :)

Ze is nu bijna twee weken oud. Fijn iig om te horen dat hier ook baby’s zijn die langer geel zijn gebleven! Scheelt altijd al zoveel om te horen dat jouw baby niet een uitzondering is in zoiets.
Oef. Ben je erg moe? Ik had een enorme kater na 2 weken lol. Alle kraamzorg weg en de adrenaline van rondom de bevalling en verse baby die me wakker hield begon weg te ebben. En toen wilden mensen op bezoek komen enzo. Best een pittige tijd

En dan die borstvoeding ja. Zooooo vaak op het punt gestaan om de handdoek in de ring te gooien
pi_206230363
quote:
1s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 21:50 schreef _Lily_ het volgende:

[..]
Vanzelfsprekend moet er bij twijfel een arts kijken. Bij ons zijn er ook extra checks geweest. Maar bij een pasgeborene is niet elke geelheid ernstig.

Ik zal overigens biased zijn door mijn werk maar ik heb altijd een gezond wantrouwen bij medische informatie die mij wordt verstrekt door een iemand die geen arts is. De verpleegkundige op het cb heeft het nooit geweten maar ik checkte alles na wat ze zei lol
Hier was dus geen twijfel. De kinderarts was voor iets anders en dus een gelukkig toeval. Wat iedereen in het ziekenhuis ons zei was dat je het dus niet aan de kleur kunt zien. Soms is een baby super geel en is er niks aan de hand. Soms lijkt het mee te vallen en is het heel slecht. Wij vielen helaas in de laatste categorie.
Toen hij opgenomen werd had de kraamzorg net afscheid genomen en was de vk ook voor de laatste keer geweest. Zonder iets op te merken.
pi_206230366
quote:

Ik zie je berichtje nu pas. Waarom moesten jullie hals over kop naar het ziekenhuis? Dan speelde er iets anders dan enkel geelheid die langzaam afneemt?
pi_206230427
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 22:01 schreef Elleska het volgende:

[..]
Ik zie je berichtje nu pas. Waarom moesten jullie hals over kop naar het ziekenhuis? Dan speelde er iets anders dan enkel geelheid die langzaam afneemt?
Nee puur voor de geelheid. Zelfs met zijn valt-wel-mee kleurtje zat hij over de grens voor wisseltransfusie. Dat hebben we gelukkig kunnen vermijden.
pi_206230444
quote:
1s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 22:01 schreef Bottoms_up het volgende:

[..]
Hier was dus geen twijfel. De kinderarts was voor iets anders en dus een gelukkig toeval. Wat iedereen in het ziekenhuis ons zei was dat je het dus niet aan de kleur kunt zien. Soms is een baby super geel en is er niks aan de hand. Soms lijkt het mee te vallen en is het heel slecht. Wij vielen helaas in de laatste categorie.
Toen hij opgenomen werd had de kraamzorg net afscheid genomen en was de vk ook voor de laatste keer geweest. Zonder iets op te merken.
Heftig hoor. Dat moet traumatiserend zijn geweest. Goed dat je het noemt, al denk ik wel dat we niet uit het oog moeten verliezen dat dit 1 van de minder gebruikelijke uitkomsten is.

Niet dat je daar wat aan hebt als kraamvrouw die altijd aan staat, ik zou het nu meteen gecheckt willen hebben :')
pi_206230547
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 22:06 schreef _Lily_ het volgende:

[..]
Heftig hoor. Dat moet traumatiserend zijn geweest. Goed dat je het noemt, al denk ik wel dat we niet uit het oog moeten verliezen dat dit 1 van de minder gebruikelijke uitkomsten is.

Niet dat je daar wat aan hebt als kraamvrouw die altijd aan staat, ik zou het nu meteen gecheckt willen hebben :')
Het klopt dat het meestal niets is, maar het checken is ook vrij eenvoudig. Paar minuten rot, dat wel (nu ben ik wel ongevoelig geworden daarvoor, oudste is zo vaak geprikt...).
En het is lastig voor ons om via een forum te zeggen dat alles ok is.

Maggie werd dus ook geprikt na een paar dagen. Het was dezelfde vk dus die ging daar zonder problemen in mee. Ik denk niet dat die tegen mij in durfde gaan :P
pi_206230629
quote:
1s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 22:05 schreef Bottoms_up het volgende:

[..]
Nee puur voor de geelheid. Zelfs met zijn valt-wel-mee kleurtje zat hij over de grens voor wisseltransfusie. Dat hebben we gelukkig kunnen vermijden.
Wat ik tegen bami zei ging niet over de geelheid zelf maar dat het bij borstvoeding vaak veel langzamer afneemt dan bij kunstvoeding omdat ze schreef "nog steeds geelig".
  donderdag 6 oktober 2022 @ 22:47:00 #261
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_206231049
quote:
1s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 21:50 schreef _Lily_ het volgende:

Dat herken ik niet echt. Een gespecialiseerd verpleegkundige weet gemiddeld meer dan een arts die net komt kijken. Gebruik van je gezonde verstand is altijd aan te raden en adviezen rondom baby’s/opvoeding zijn geen harde wetenschap, maar qua geprotocolleerd werken vertrouw ik ze gewoon.
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  donderdag 6 oktober 2022 @ 22:50:41 #262
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_206231102
Verder is er over geelzien bij pasgeborenen gelukkig een richtlijn, ook met versie voor ouders: klik.
pi_206231397
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 22:47 schreef Lemijn het volgende:

[..]
Dat herken ik niet echt. Een gespecialiseerd verpleegkundige weet gemiddeld meer dan een arts die net komt kijken. Gebruik van je gezonde verstand is altijd aan te raden en adviezen rondom baby’s/opvoeding zijn geen harde wetenschap, maar qua geprotocolleerd werken vertrouw ik ze gewoon.
Dat klopt. En het is ook niet altijd een goede eigenschap hoor. Ik ben bijv veel gelukkiger geworden als verse moeder toen ik gewoon naar m’n baby ging kijken ipv alles medisch benaderen.

Maarja, bepaalde trekken kan je bij jezelf niet altijd onderdrukken.
Daarnaast was ik ook absoluut niet rationeel toen ik net bevallen was. Ik was onrustig, angstig en ik probeerde te compenseren door te control freaken, vooral op medisch gebied.

Zo had J de gehoorscreening. Die bleef maar afwijkend zijn totdat een regionaal iemand (CB had dus opgeschaald) zelfs bij ons thuis was gekomen en allemaal plakkertjes op het hoofd van J had geplakt om het te testen.

Ik wist niks van dit soort testen af en dacht dat ze keken of J doof was. Dat lag veel genuanceerder maar dat had niemand me uitgelegd. Dat irriteerde me al want in mijn eigen spreekkamer op m’n werk heb ik niet dit soort miscommunicaties. Dus dat vond ik onacceptabel.

Toen werd ik weer heel erg bang en vroeg die verpleegkundige op het cb wat de positief voorspellende waarde was van die test. Zodat ik voor mezelf kon uitmaken hoe groot de kans was dat er iets was met het gehoor van J met de tot dan bekende uitslagen. En dat ik dus kon peilen of ik ging panieken of niet.

Dat kon die vrouw me niet vertellen, ze wist zelfs niet eens wat ik bedoelde. Toen ben ik woedend geworden op dat CB en heb iets geroepen over dat ik ze niet serieus kon nemen als ze geeneens inhoudelijke vragen konden beantwoorden.

Het deed mijn wantrouwen in ieder geval geen goed. Elke arts had die vraag kunnen en moeten beantwoorden. Daar bereid je je op voor als je een dergelijk consult met iemand hebt. Je hoeft het antwoord niet pasklaar te hebben maar dan zoek je het op. Ik verwacht hetzelfde niveau van iedereen die zich opwerpt als expert. Daar heb ik nog woorden over gehad met mijn man want die durfde niet meer met mij naar het CB hahaha

Ik heb t later losgelaten en luister weer braaf naar het CB. Ik dacht: zo wordt niemand gelukkig en als er iets met J is is er niemand en geen enkele test die er wat aan kan veranderen.

Bij de allerlaatste test deed het oortje van J het trouwens prima gelukkig

[ Bericht 1% gewijzigd door _Lily_ op 06-10-2022 23:18:04 ]
  vrijdag 7 oktober 2022 @ 06:23:16 #264
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_206232598
Dank voor je uitleg Lily, en best een begrijpelijke hormonale reactie.
pi_206232781
@_Lily_

Begrijpelijk allemaal.
Ik heb een flink wantrouwen wat betreft artsen. Door vroegere ervaringen al. Dat is nu niet veel beter geworden en daar is een wantrouwen voor protocollen bijgekomen. Ik zoek nu veel meer zelf op. Ik vind het ook jammer dat het vaak lastig is om een duidelijke uitleg uit zorgverleners te krijgen.

On topic: Maggie is voor de eerste keer verkouden en chagrijnig dat ze moeilijker slaapt. Zit nu sinds 6 met haar in de stoel. Niet dat het in mijn bed beter zou zijn want daar ligt een hoestende peuter. :O
pi_206233566
Tussen CB en CB zit gigantisch veel verschil als ik de verhalen zo lees. Ik heb het echt heel erg getroffen met mijn CB. Op het huisbezoek bij L na heb ik geen enkel raar advies gehoord en ben altijd goed geholpen.

Wel erg jammer dat juist bij het allereerste huisbezoek paniek werd gezaaid over het gewicht en verkeerde borstvoedingsadviezen werden gegeven want als verse kraamvrouw sta je nog niet zo sterk. Ik heb die borstvoedingsadviezen hier toen nog gecheckt en daarna bij de lactatiekundige voordat ik het aan de kant durfde te leggen. En nu bij S merkte ik wel dat het die angst voor slechte groei best diep zat terwijl er niets aan de hand was.

quote:
1s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 22:50 schreef Lemijn het volgende:
Verder is er over geelzien bij pasgeborenen gelukkig een richtlijn, ook met versie voor ouders: klik.
Goed die site, die kende ik nog niet. Deze mag best wat meer onder de aandacht worden gebracht.

Het valt mij wel op dat ook hier wordt gesproken dat er bloed moet worden geprikt als de baby na drie weken nog geel is terwijl iedereen bij ons zei dat het wel 2 maanden kan duren voordat het helemaal weg is (komt ook overeen met wat LLL op de site heeft staan). Dat was dan wel na bloedprikken waarbij een duidelijke afname zichtbaar was, zit daar dan het verschil in?

[ Bericht 0% gewijzigd door Elleska op 07-10-2022 10:01:37 ]
  vrijdag 7 oktober 2022 @ 09:42:52 #267
319308 Tink89
To live is to dance
pi_206233615
Mijn baby was na 18 uur geel en werd geprikt. Daarna 9 dagen tussen de blauwe lampen op de grens voor wisseltransfusie en dus met heel weinig huid op huid en in coronatijd dus zonder bezoek en met manlief die na 4 dagen toch ook echt weer bij onze oudste moet gaan zijn.

Traumatisch, jep... maar gelukkig is het bij het overgrote merendeel van de baby's niet zo als bij die van mij.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_206233629
ik zoek vaak ook zelf veel op/uit in wetenschappelijke stukken voordat of nadat ik met de baby naar het cb ga met een specifieke vraag. Ook omdat ik me niet wil laten afschepen met " oh dat kijken we even aan" of "nou maakt u zich maar geen zorgen hoor mevrouw, in negen van de tien gevallen is er niks aan de hand".

geef me echte en volledige informatie, zodat ik weloverwogen vervolgstappen kan nemen.
pi_206233788
Geen idee of dit überouderwets is, maar wij hebben er nog één: een wijkverpleegkundige. Ik heb haar een paar keer gebeld met wat vraagjes. Hoewel ik altijd wel fijn geholpen en benaderd ben bij het CB, voelde het bij haar toch iets beter aan.
pi_206233820
Elleska Ja vooral die afname is belangrijk. Toen bij ons duidelijk werd dat er een daling inzat werd hij niet meer gerpikt ondanks dat hij nog een hele tijd geel was.

ldg, dat is exact hoe ik me erbij voel. Ik wil meegenomen worden in de afweging. Statistieken zijn allemaal heel leuk, totdat het jouw kind is dat daar ligt
Ik wil ook alles weten. Toen Maggie geprikt werd en we de uitslag kregen wilden ze mij afschepen met "het is in orde". Nee nee nee, geef mij de bili waarde maar.

Wij hebben een gelijkaardig verhaal zo te zien Tink. Alleen was het bij mij de eerste en geen corona, dus mijn vriend is er de hele tijd bijgeweest. Helemaal alleen moet het super zwaar geweest zijn :*

Geen klachten over het CB hier. Ik deel niet altijd hun mening maar ik kan gewoon met ze in gesprek en ze zijn best relaxed.

En om toch wat positief te zijn over de zorg: in het ziekenhuis zijn we fantastische mensen tegengekomen _O_
pi_206233878
Hier geen klagen over het cb. Er is alleen één arts met wie ik liever geen afspraken heb en dat heb ik aangegeven dus daar wordt zoveel mogelijk omheen gepland.

Mijn baby heeft een update gehad geloof ik. Ze kan binnen één week zitten in de kinderstoel, ze eet als een bootwerker allemaal dingen die ze eerst niet at en ze begint steeds meer te brabbelen O+
pi_206233883
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2022 09:38 schreef Elleska het volgende:
Het valt mij wel op dat ook hier wordt gesproken dat er bloed moet worden geprikt als de baby na drie weken nog geel is terwijl iedereen bij ons zei dat het wel 2 maanden kan duren voordat het helemaal weg is (komt ook overeen met wat LLL op de site heeft staan). Dat was dan wel na bloedprikken waarbij een duidelijke afname zichtbaar was, zit daar dan het verschil in?
Omdat er nog een ander, weinig voorkomend onderliggend probleem kon zijn waarvan ik de naam na bijna 3,5 jaar kwijt ben :'). In ieder geval, de arts van het CB heeft dat toen uitgelegd omdat Bas ook nog lang geel zag -ah, lemijn haar link :P http://babyzietgeel.nl/jg(...)ijn/taken_jeugdarts/ , laatste punt -

Hier in de regio doet de verloskundige een huidmeting (flitsen) thuis op dag 3/4, maar dat is ook nog niet helemaal optimaal en zijn ze nog zoekende in. Bij Anna was de waarde toen via de huid te hoog, maar aan lab viel het nog mee. En dat bloed prikken, pfff. Die arme voetjes van haar. Eerst al met de glucosemetingen, toen voor lab vanwege geelzien, nog een keer lab, toen al die bepalingen met RSV, daarna nog 2x bloed moeten prikken.
pi_206234045
Hier is vandaag het cb langs geweest voor intake, vond het wel een prettig gesprek. Beter dan met de kraamzorg in elk geval, die vond ik soms wat betuttelend en in korte tijd veel tegenstrijdige adviezen gekregen.

Ons meisje is weer boven haar geboortegewicht, nu 3480 gram. O+
Eigenlijk moet ik het nu niet meer dagelijks gaan wegen, maar dat ga ik toch niet kunnen laten, haha.
  vrijdag 7 oktober 2022 @ 10:44:25 #274
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_206234125
quote:
17s.gif Op vrijdag 7 oktober 2022 10:12 schreef douche-eendje het volgende:

[..]
Gefeliciteerd met Anna!! O+
|| justdiggit.org ||
pi_206234137
quote:
Omdat er nog een ander, weinig voorkomend onderliggend probleem kon zijn waarvan ik de naam na bijna 3,5 jaar kwijt ben . In ieder geval, de arts van het CB heeft dat toen uitgelegd omdat Bas ook nog lang geel zag -ah, lemijn haar link http://babyzietgeel.nl/jg(...)ijn/taken_jeugdarts/ , laatste punt -
Ah vandaar, die info staat dan weer niet bij de ouders. Dan moet ik die info voor de volledigheid ook even benoemen als ik ergens zeg dat S 2 maanden geel zag.
De labwaardes zijn aan het CB doorgegeven. Bij de eerste bezoekje aan het CB is genoteerd dat hij nog geel zag maar duidelijk minder. Bij het 2e bezoekje is genoteerd dat de geelheid niet meer zichtbaar was dus het is wel netjes opgevolgd.

quote:

Hier in de regio doet de verloskundige een huidmeting (flitsen) thuis op dag 3/4, maar dat is ook nog niet helemaal optimaal en zijn ze nog zoekende in. Bij Anna was de waarde toen via de huid te hoog, maar aan lab viel het nog mee.
Op dag 3/4 was bij S nog niets te zien van geelheid dus die test zou hier hebben gefaald.
pi_206234589
Er is hier überhaupt nog geen extra controle geweest, behalve dus dat ze nog wat geel ziet en wij nu zelf in de gaten moeten houden of dat erger wordt. Denk dat ik gewoon ga bellen of ze daar niet wat bloed voor kunnen afnemen, want dan weet je het gewoon ipv dat het aannames zijn.

Ik ben erg jaloers op de baby’s boven geboortegewicht. :+ Hopelijk kan de lactatiekundige ons vandaag verder helpen!
  vrijdag 7 oktober 2022 @ 12:41:12 #277
426379 elamanilo
elämänilo
pi_206235206
Morgen is mijn baby 9 maanden oud en precies evenlang uit als in de buik ook nog eens!
Ze is echt zo lief en schattig en snoetig. O+ Ze komt nu telkens naar de keuken gekropen als ik daar ben. En ze kan kiekeboe spelen met een doek over m'n hoofd (die ze dan wegtrekt). Ze kan mama zeggen en 'poes' (heel zachtjes) en papa/tata. En ze kan liedjes zingen O+ en dansjes doen. Ze loopt langs de randjes en in onze bolderwagen staat ze dan de hele weg voorin als de kapitein op het schip. :D

Wij hebben geen bad :'( maar ook geen babybadje. De baby gaat op de arm mee onder de douche. Als ik een bad had, zou ik er gewoon in gaan met mijn kinderen. Ik vind het zelf best extreem dat een baby z'n oogjes afgedekt moeten worden als mama of papa naakt in de kamer is. Of dat je je baby niet in je blootje mag vasthouden. Van nature zijn we nu eenmaal 'gewoon' bloot.

Ik vind het zelf wel heel belangrijk dat mijn kind zelf ook een comfortabele band mijn z'n lichaam mag hebben. En een kind doet vooral na wat je voorleeft. Als iemand zo bang is voor z'n eigen lichaam en dat de baby maar iets van bloot ziet of aanraakt, daar zit denk ik veel trauma. Ik zou zeker met iemand daarover gaan praten!
Verder lijkt me ook dat een vader ook zeggenschap heeft over z'n eigen baby en ook gewoon daarmee in bad mag?! Ook als de moeder het zelf niet zou doen/wil. Maar praten is natuurlijk belangrijk, want je wilt ook geen ruzie maken uiteraard. Naar mijn idee is professionele hulp bij die naakt-angsten wel belangrijk.
pi_206235348
Mijnes is morgen 39 weken en 4 dagen en dat is net zo lang als ze in de buik heeft gezeten O+
As we speak zit ze haar broer aan z’n haren te trekken en daarbij heel hard te lachen, kleine sadist :')
pi_206235792
quote:
17s.gif Op vrijdag 7 oktober 2022 10:44 schreef TheGirlNextDoor het volgende:

[..]
Gefeliciteerd met Anna!! O+
Dankjewel O+ . Het jaar is echt voorbij gevlogen gewoon. Van een kleine baby die een maand te vroeg kwam met 2835 gram naar zo'n 9 kilo nu :D

Het is echt een heerlijk meisje. Altijd vrolijk, kletst onverstaanbare verhalen en weet goed wat ze wilt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wij gaan naar het dreumestopic :) !
pi_206236036
Gefeliciteerd D-E! Die teentjes O+

Ik hanteer een eigen berekening voor de even-lang-uit-buik-als-in. Doordat het een teruggeplaatst embryo is klopt het in mijn hoofd gewoon echt niet om de termijn aan te houden want ervoor zat ze in de vriezer en nog niet eens in de buurt van mijn buik. Ik tel dus evenveel dagen als tussen de terugplaatsing en de geboorte. Dat is ergens eind deze maand.
pi_206236317
Gefeliciteerd met Anna! Lekkere spekkige beentjes heeft ze!

Wat betreft geel zien: hier werd bij de eerste paar bezoekjes aan de pediatrician haar bilirubinelevel gemeten met een soort apparaatje dat licht tegen haar huid scheen. Zal waarschijnlijk niet zo betrouwbaar zijn als bloed prikken maar het scheelt toch weer prikjes :P.
  vrijdag 7 oktober 2022 @ 14:28:56 #282
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_206236347
quote:
17s.gif Op vrijdag 7 oktober 2022 13:27 schreef douche-eendje het volgende:

[..]
Dankjewel O+ . Het jaar is echt voorbij gevlogen gewoon. Van een kleine baby die een maand te vroeg kwam met 2835 gram naar zo'n 9 kilo nu :D

Het is echt een heerlijk meisje. Altijd vrolijk, kletst onverstaanbare verhalen en weet goed wat ze wilt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat een droppie O+

Ja, tijd vliegt echt. Bambi is vandaag 11 maanden. Het aftellen naar haar verjaardag is begonnen :o
|| justdiggit.org ||
pi_206236409
quote:
17s.gif Op vrijdag 7 oktober 2022 13:27 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

SPOILER
Mnoh. O+ Gefeliciteerd!

Lactatiekundige had goede adviezen, ik heb weer hoop. ;) Weegschaal gehuurd om zo zelf ook ff te kunnen monitoren nu, en hopelijk zien we heel snel weer een stijgende lijn in haar gewicht.
pi_206236954
Gefeliciteerd met Anna O+
pi_206236959
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2022 13:56 schreef Bottoms_up het volgende:
Gefeliciteerd D-E! Die teentjes O+

Ik hanteer een eigen berekening voor de even-lang-uit-buik-als-in. Doordat het een teruggeplaatst embryo is klopt het in mijn hoofd gewoon echt niet om de termijn aan te houden want ervoor zat ze in de vriezer en nog niet eens in de buurt van mijn buik. Ik tel dus evenveel dagen als tussen de terugplaatsing en de geboorte. Dat is ergens eind deze maand.
Dat deed ik ook met peuter:Y
pi_206258216
Baby had vannacht haar eerste echte huilnacht, zo zielig, ze had veel last van krampjes, helemaal ontroostbaar.
Erg blij dat ik verder niks hoef te doen vandaag. :P
pi_206272348
Hoe is afgelopen nacht gegaan @Lokasenna?
pi_206272674
Ook wij zwaaien af naar het dreumes topic! Wat een mijlpaal

J is vandaag 1 jaar geworden. En wat was het een prachtig jaar waarin de liefde en hechting alleen maar beter is geworden. Ik heb ervan genoten en ben heel benieuwd wat het komende jaar gaat brengen.
pi_206273008
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2022 10:38 schreef _Lily_ het volgende:

J is vandaag 1 jaar geworden. En wat was het een prachtig jaar waarin de liefde en hechting alleen maar beter is geworden. Ik heb ervan genoten en ben heel benieuwd wat het komende jaar gaat brengen.
gefeliciteerd O+ :* en tot over een tijdje bij de dreumessen
  maandag 10 oktober 2022 @ 11:14:44 #290
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_206273054
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2022 10:38 schreef _Lily_ het volgende:

Gefeliciteerd! Tot gauw bij de dreumesen :D
|| justdiggit.org ||
pi_206273229
Gefeliciteerd Lily *O*
pi_206273523
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2022 10:06 schreef eponine het volgende:
Hoe is afgelopen nacht gegaan @:Lokasenna?
Beter gelukkig! Geen idee wat er nou gisteren aan de hand was maar vannacht heeft ze redelijk rustig kunnen slapen tussen de voedingen door. Wel nog steeds dat er veel lucht dwars zat en ik haar dan soms even moest troosten, maar niet meer dat hele harde huilen.
pi_206273594
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2022 11:56 schreef Lokasenna het volgende:

[..]
Beter gelukkig! Geen idee wat er nou gisteren aan de hand was maar vannacht heeft ze redelijk rustig kunnen slapen tussen de voedingen door. Wel nog steeds dat er veel lucht dwars zat en ik haar dan soms even moest troosten, maar niet meer dat hele harde huilen.
Gelukkig maar! Zielig hè, als ze zo hard moeten huilen en je kunt niet (echt) ontdekken wat er nu aan de hand is.
pi_206275736
D-E en Lily, van harte gefeliciteerd!
D-E wat een snoetje O+ En die heerlijke beentjes O+

Bottoms-up: ik heb op internet ergens de datum van de ovulatie en de datum van de geboorte ingevuld en daar werd dan berekend hoeveel dagen en daarna heb ik de geboortedatum + aantal dagen erbij opgeteld en dan kwam daar een dag uit tevoorschijn. :D Het lijkt me in jouw geval ook logisch om de terugplaatsing te nemen, met de dagen 'in' de buik. :*

Loksenna, awww wat stom zo'n huilnacht. Gelukkig ging het beter daarna. Hier heb ik ook eens zo'n huilnacht gehad met een piepkleine baby en toen had hij het te koud, hij wilde ook nonstop aan de borst (om op te warmen dus).
pi_206275975
quote:

Waren er nog andere symptomen dan eigenlijk? Want bij ons zegt iedereen steeds, ja ze is niet suf en maar een beetje geel dus niks aan de hand zolang het niet erger wordt. Maar als er bij jullie naast het beetje geel ook verder geen symptoom was dan wil ik het zeker laten prikken.

Loka, sneu is dat hè! Hier zijn de krampjes meestal overdag, dan kan ik ze wat beter hebben. Maar toen ze 4 dagen oud was had ze urenlang kramp midden in de nacht, dat was echt heftig. ;(

@_Lily_ Gefeliciteerd met J!

Wij hebben gisteren Pukje weer gewogen na 2 dagen de adviezen van de lactatiekundige toepassen, en ze is 40 gram aangekomen. *O* Hopelijk lukt het nu om die lijn vast te houden en zit ze dan wanneer ze 3 weken oud is iig wel boven haar geboortegewicht.

[ Bericht 7% gewijzigd door Bami op 10-10-2022 15:53:35 ]
pi_206277425
Ja heel sneu, als het lijkt alsof je niks kunt doen om het beter te maken. En dat het dan midden in de nacht is maakt het nog minder fijn.

Komt vast helemaal goed met het groeien, als ze eenmaal over dat kantelpunt is! Lekker spekjes gaan kweken. Fijn dat de tips van de lactatiekundige je goed geholpen hebben, ik vond het ook wel waardevol om zo'n consult te hebben gedaan. Kraamzorg/vk gaven toch een hoop tegenstrijdige adviezen in die eerste week.

R is nu bijna een halve kilo zwaarder dan toen ze op haar lichtst was, nu heeft ze ineens een onderkinnetje. :D
En de eerste maat 50 pakjes worden te klein, maar daarvan geef ik de bamboe luiers de schuld, haha.
pi_206277737
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2022 15:29 schreef Bami het volgende:

[..]
Waren er nog andere symptomen dan eigenlijk? Want bij ons zegt iedereen steeds, ja ze is niet suf en maar een beetje geel dus niks aan de hand zolang het niet erger wordt. Maar als er bij jullie naast het beetje geel ook verder geen symptoom was dan wil ik het zeker laten prikken.

Loka, sneu is dat hè! Hier zijn de krampjes meestal overdag, dan kan ik ze wat beter hebben. Maar toen ze 4 dagen oud was had ze urenlang kramp midden in de nacht, dat was echt heftig. ;(

@:_Lily_ Gefeliciteerd met J!

Wij hebben gisteren Pukje weer gewogen na 2 dagen de adviezen van de lactatiekundige toepassen, en ze is 40 gram aangekomen. *O* Hopelijk lukt het nu om die lijn vast te houden en zit ze dan wanneer ze 3 weken oud is iig wel boven haar geboortegewicht.
Buiten geel zien alleen niet zo goed drinken. Hij bleef ook op hetzelfde gewicht hangen. Voor de rest merkten we niets. Het is niet voor niets door iedereen gemist :P

Dus als ze nu aankomt is dat zeker een goed teken!
pi_206284687
95 gram aangekomen in 2 dagen! *O* *O*
pi_206286639
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2022 12:44 schreef Bami het volgende:
95 gram aangekomen in 2 dagen! *O* *O*
*O*
pi_206288889
Iemand tips voor langer doorslapen in de nacht? T. is ruim zes maanden maar wordt nog stipt elke vier uur wakker. Soms laat hij zich een klein uurtje afschepen met een speen maar dat is dan ook echt de max.
:O
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')