Heb je tussendoor ook probleemloos andere zalf gesmeerd? Anders kan het gekrijs ook toeval zijn, dat het met andere zalf ook was gebeurd.quote:Op maandag 5 september 2022 19:27 schreef Sunshine1982 het volgende:
Even een vraagje bij jullie omdat zink zalf bij baby's wat frequenter gesmeerd wordt.
We hebben nu net voor de 3e keer de zinkzalf van Zwitsal gebruikt. Alle 3 de keren huilen en krijsen wanneer ik de zalf smeer. Het ligt echt aan die zalf, want sudo en vaseline gaan prima. Ik heb de tube weggegooid. Het lijkt wel of er iets is toegevoegd oid, want dit is sinds er een nieuwe verpakking is.
Hebben jullie dezelfde ervaring?
Succes met wat komen gaat. Hier was draak ook laat, maar kreeg ze vervolgens allemaal tegelijkertijd..quote:Op maandag 5 september 2022 18:41 schreef _Lily_ het volgende:
Oja dat ook. J is 11 maanden en heeft nog steeds geen enkele tand
Thanks voor de tip. Wist niet eens dat ze daar ook zink zalf verkochten. Ga er morgen even naartoequote:Op maandag 5 september 2022 21:19 schreef June. het volgende:
Ik heb sowieso niets van Zwitsal, zoveel meuk toegevoegd. Ik zou gewoon zinkzalf bij de apotheek halen, daarvoor heb je geen recept nodig.
Ojee en hij slaapt ook al niet hahaquote:Op maandag 5 september 2022 21:23 schreef June. het volgende:
[..]
Succes met wat komen gaat. Hier was draak ook laat, maar kreeg ze vervolgens allemaal tegelijkertijd..
Sterker nog, ze kunnen het speciaal voor je maken als ze het niet hebben. Alleen wordt er steeds minder bereid tegenwoordig, alleen als het echt niet anders kan (bv maken van zetpillen of een drank als die variant niet is gemaakt dpor de farmaceutische industrie)quote:Op maandag 5 september 2022 21:34 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Thanks voor de tip. Wist niet eens dat ze daar ook zink zalf verkochten. Ga er morgen even naartoe
ik zag net dat er hier minstens vier tegelijkertijd komen, efficiënt welquote:Op maandag 5 september 2022 18:41 schreef _Lily_ het volgende:
Oja dat ook. J is 11 maanden en heeft nog steeds geen enkele tand
En dit!quote:Op dinsdag 6 september 2022 20:17 schreef littledrummergirl het volgende:
(…) Als je er middenin zit is het intens, maar het gaat voorbij. Hier hielp vooral dragen in de vliegtuighouding goed
![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Mijne is gewoon 11 maanden vandaag. Van 2835 gram /maat 44 bij geboorte nu naar deze reus in maat 74.
quote:Op woensdag 7 september 2022 13:51 schreef douche-eendje het volgende:
zon leuk sprekend bekkie heeft zeSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Mijne is gewoon 11 maanden vandaag. Van 2835 gram /maat 44 bij geboorte nu naar deze reus in maat 74.![]()
(en dat truitje, orka's? waar heb je die gekocht
)
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
quote:Op woensdag 7 september 2022 13:51 schreef douche-eendje het volgende:
Volgens mij heb ik dat ook en is het geen truitje, maar een romper.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Mijne is gewoon 11 maanden vandaag. Van 2835 gram /maat 44 bij geboorte nu naar deze reus in maat 74.K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
De hema heeft die print een tijdje gehadquote:Op woensdag 7 september 2022 13:59 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
zon leuk sprekend bekkie heeft ze![]()
)
Truitje van Hema uit 2019quote:Op woensdag 7 september 2022 13:59 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
zon leuk sprekend bekkie heeft ze![]()
)
yeah, nieuw gevonden op vinted in de toekomstige maat van de kleinste kapiteinquote:Op woensdag 7 september 2022 16:48 schreef Aure het volgende:
[..]
De hema heeft die print een tijdje gehad
Ik check altijd de aanbiedingen via www.luieraanbiedingen.netquote:Op woensdag 7 september 2022 18:47 schreef littledrummergirl het volgende:
nu sale bij de Kruidvatveul pampers gekocht net, ruim 40¤ korting. duurt ff voordat je door de drukte heen bent, maar wel de moeite waard
duurt nog tot vanavond 00:00
Slopend zeg!quote:Op donderdag 8 september 2022 06:23 schreef Takkie88 het volgende:
Mijn baby houdt de afgelopen nachten ineens een newborn schema aan; elke 2 uur wakkeren dan ook nog eens moeilijk in slaap vallen ‘s avonds en ‘s nachts
![]()
Gisteravond sliep ze uiteindelijk om 22.00, wakker om: 24.00, 1.45 (sliep toen pas weer om 2.30), 4.00, 5.30.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 3% gewijzigd door LaBelleFleur27 op 10-09-2022 16:13:34 ]
Mama? Mamaa?? MAMMAAAAH?quote:Op donderdag 8 september 2022 20:29 schreef Takkie88 het volgende:
Intens is wel een goede beschrijving![]()
ze bleek vanochtend wel ineens snotterig te zijn en is wat aan het kuchen.
Maar ja, het vele wakker worden is al vanaf zondag. Misschien tanden?
Goede stats! Als ik het zo zie dan heb ik wel weer een ukkie gebakken![]()
Die foto van W met haar muts op![]()
Kuiken slaapt nudus ik ga sluipend de trap op en duik ook m’n bed in. Benieuwd welke muppet als eerste roept
![]()
daar haal ik ze normaal ook altijd, van die bulkverpakkingen, maar dit was dus nog goedkoperquote:Op donderdag 8 september 2022 10:53 schreef DjVero het volgende:
[..]
Ik check altijd de aanbiedingen via www.luieraanbiedingen.netBol en Wehkamp bijv. hadden van de zomer 270 luiers voor ¤38 ofzo
quote:Op donderdag 8 september 2022 19:53 schreef LaBelleFleur27 het volgende:
Oh wat intens Takkie, heeft ze niet ergens last van?
Lieve foto D-E!![]()
En ik las goede stats![]()
Hier gaat ook alles goed, terror W. van vakantie is gelukkig weer ingewisseld voor de vrolijke variant. En haar eczeem is helemaal onder controle dankzij de eczeempoli.
Plaatje bij het praatje, gisteren kwam haar wintermutsje binnen![]()
bohSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.en dan die tandjes
![]()
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
Precies hetzelfde hier! Mooie aanbieding, maar die website en het bestellen..... Brr!quote:Op vrijdag 9 september 2022 06:26 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
daar haal ik ze normaal ook altijd, van die bulkverpakkingen, maar dit was dus nog goedkoper(en een drama in die webshop, maar een mensch moet wat in tijden van inflatie
)
Ja dat denk ik ook steeds haha, zeker grote baby’s. J is 11 maanden en ik heb eergister maat 68 opgeborgen. Het is echt een klein kuikentjequote:Op vrijdag 9 september 2022 09:59 schreef Komkommerschijfje het volgende:
[..]
Precies hetzelfde hier! Mooie aanbieding, maar die website en het bestellen..... Brr!
Wat een grote baby's!Hier een dreumes van bijna 13 maanden (volgende week) en die zal nu rond de 9,5/9,6 kilo wegen?
Wat fijn! Vannacht weer succes gehad?quote:Op vrijdag 9 september 2022 10:34 schreef littledrummergirl het volgende:
hier hadden we vannacht ineens een doorslaper zonder nachtvoeding.Dat hij vond dat die dag om 4:45 moest beginnen was wat jammer, maar het is een begintoch een ruk van 9.5 uur achter elkaar.
we zijn al drie weken zo vroeg wakker steedsmijn wallen hebben wallen inmiddels
Fijn KaBuf! Prettige vakantie nogquote:Op vrijdag 9 september 2022 22:52 schreef KaBuf het volgende:
![]()
Wij zijn op een eerste “echt ver weg” vakantie met Frummel. Met de auto naar het Gardameer.
Autorit heeft tie goed gedaan. Hier en daar wat klagen en dan kreeg tie de tut of een extra speeltje en dan was het weer goed. Tussenovernachting was wel fijn, hoeft tie niet gelijk 14 uur in de maxicosi
Ook hier doet hij het heel goed. Schema dat we thuis aanhouden is compleet verpest door de uitstapjes en alles, maar daar klaagt hij weinig over. Wij proberen flexibel te zijn door bijv. een hapje te geven bij in een parkje in Verona als we daar toch een dagje heen zijn.
Ook nu wat meer de tut maar goed, tis vakantie. Als we thuis zijn, wordt dat weer afbouwen
Slapen gaat ook goed. Slaapt nachten goed door en slaapt stiekem een beetje uit (7:15 ipv 6:15/6:30 hahaha)
Dat wilde ik even delen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zaterdag 10 september 2022 10:31 schreef Smart_ass het volgende:
Wat fijn, die goede slapers! En fijne vakantie nog KaBuf! Wij zijn vroeger ook vaak naar het gardameer geweest, goede herinneringen aan.
We hebben de foto’s van de newborn shoot terug en op eentje lijkt ze te lachen, ik smeltWat lief! En wat een bos haar!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zaterdag 10 september 2022 10:31 schreef Smart_ass het volgende:
Wat fijn, die goede slapers! En fijne vakantie nog KaBuf! Wij zijn vroeger ook vaak naar het gardameer geweest, goede herinneringen aan.
We hebben de foto’s van de newborn shoot terug en op eentje lijkt ze te lachen, ik smeltSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.!
disclaimer
nee johquote:Op zaterdag 10 september 2022 07:54 schreef eponine het volgende:
[..]
Wat fijn! Vannacht weer succes gehad?
Het kwam gisteren allemaal weer anders uit dus de laatste fles was weer gewoon om 21:00, maar heb wel minder gegeven en ze sliep door dus denk dat we hem langzaam gaan afbouwenquote:Op zondag 11 september 2022 09:17 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
nee joheenmalige actie kennelijk.
is het bij jullie nog een keer gelukt?
heeft ze een beetje goed kunnen slapen? Hoe gaat het nu?quote:Op maandag 12 september 2022 19:34 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
Vandaag op moeten halen van de opvang vanwege koorts. Net in bed gelegd met 39,2Zo sneu
Hopelijk zorgt de pcm dat ze een goede nacht heeft.
Ze was regelmatig kort wakker. Maar dan was het even hoesten, omdraaien en weer verder slapen. Heb niet naar haar toe hoeven gaan. Vanochtend 38,9. Nieuwe pcm erin gedaan. Ze wankelt heel erg met lopen nu, valt veel vaker. En dat lopen doet ze juist het liefst nu ze het kan. Dus dat is wel sneu. Maar we liggen lekker met haar in bed nu. Ze is met een boekje aan het spelen as we speak. Ze voelt zich duidelijk niet lekker maar vind het wel prima om zo in bed te spelenquote:Op dinsdag 13 september 2022 05:36 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
heeft ze een beetje goed kunnen slapen? Hoe gaat het nu?
Consultatiebureau 11 maanden, 71 cm en 8,6 kg. Gaat aardig gelijk op.quote:Op zaterdag 10 september 2022 13:43 schreef _Lily_ het volgende:
Gewogen!
Vandaag 11 maanden. 73 cm en 8,4 kg!
Was hier ook zo, met 10 maanden pas. Helaas wel een heleboel meteen tegelijkquote:Op vrijdag 16 september 2022 19:18 schreef Smart_ass het volgende:
Kan goed hoor! Volgens mij is 5 maanden ook niet extreem vroeg, van wat ik online lees in elk geval. Het verschilt ook heel erg per kind, onze oudste kreeg pas bij bijna 9 maanden haar eerste tandje. En soms duurt het ook eventjes voordat ze door zijn. Hopelijk heeft ze er niet teveel last van!
Ja, maar misschien ruimbagage en geen handbagage? Voor mij allemaal voor het eerst dit.quote:Op zondag 18 september 2022 13:17 schreef Smart_ass het volgende:
Lijkt me wel toch? Anders zouden er veel baby’s verhongeren.
In de handbagage mag gewoon, ook mag je extra water meenemen dan die 100ml. Wel even aangeven dat het voor voeding tijdens de vlucht is.quote:Op zondag 18 september 2022 13:33 schreef Mahra het volgende:
[..]
Ja, maar misschien ruimbagage en geen handbagage? Voor mij allemaal voor het eerst dit.
Zou je niet een melktoren willen proberen?quote:Op zondag 18 september 2022 13:01 schreef Mahra het volgende:
Weet iemand of je een pak kunstvoeding mee kan meenemen als handbagage? We vliegen zo met Emirates en op internet word ik niet wijzer.
Ah dit is echt zo balenquote:Op zondag 18 september 2022 10:11 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
Pittige week achter de rug. Helaas net onze laatste vakantie week, dus alles wat we tot rust waren gekomen is alweer foetsie. Morgen weer aan het werk![]()
Maar gelukkig gaat het weer goed met Bambi. Nog wat huilerig af en toe, denk dat de - nog steeds niet doorgekomen- tandjes nog wel aan het plagen zijn maar de echte pijn nu even geweken is. Ze is in ieder geval weer ons vrolijke meisje met gekke streken.
Ze is wel wat kieskeuriger geworden met eten. Eerst at ze alles, nu begint ze toch dingen te weigeren. Ook dingen die ze eerder wel at. Maar eet wel nog goed verder, ik geef haar dan maar gewoon wat meer van dat wat ze wel wil.
Nog anderhalve maand en ze is officieel een dreumes
Ze heeft er zeker wel veel last van, tot het onhandelbare aan toe. Alleen bij mijn vrouw is ze redelijk rustig; het lijken de eerste drie maanden wel weerquote:Op vrijdag 16 september 2022 19:18 schreef Smart_ass het volgende:
Kan goed hoor! Volgens mij is 5 maanden ook niet extreem vroeg, van wat ik online lees in elk geval. Het verschilt ook heel erg per kind, onze oudste kreeg pas bij bijna 9 maanden haar eerste tandje. En soms duurt het ook eventjes voordat ze door zijn. Hopelijk heeft ze er niet teveel last van!
Weet niet of je ook iets van druppels oid ertegen gebruikt? Dentinox was bij ons echt reddendquote:Op maandag 19 september 2022 10:55 schreef DjVero het volgende:
[..]
Ze heeft er zeker wel veel last van, tot het onhandelbare aan toe. Alleen bij mijn vrouw is ze redelijk rustig; het lijken de eerste drie maanden wel weerEn echt doorkomen doen ze ook nog niet...
paracetamolletje, dentinoxquote:Op maandag 19 september 2022 10:55 schreef DjVero het volgende:
[..]
Ze heeft er zeker wel veel last van, tot het onhandelbare aan toe. Alleen bij mijn vrouw is ze redelijk rustig; het lijken de eerste drie maanden wel weerEn echt doorkomen doen ze ook nog niet...
Doe je die koffie dan gewoon in het flesje?quote:Op maandag 19 september 2022 13:49 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
paracetamolletje, dentinoxen koffie, veel koffie
beetje melk erbij,cappuccinoquote:Op maandag 19 september 2022 15:39 schreef KaBuf het volgende:
[..]
Doe je die koffie dan gewoon in het flesje?
quote:Op maandag 19 september 2022 15:51 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
beetje melk erbij,cappuccino
Wuuuutquote:Op donderdag 22 september 2022 14:32 schreef littledrummergirl het volgende:
hier worden aanstalten gedaan tot los lopenhij wordt volgende week acht maanden. geef me mn baby terug
ik vind het ook helemaal niet leukquote:Op donderdag 22 september 2022 14:41 schreef eponine het volgende:
[..]
Wuuuut![]()
Wat een snelle! Mijne is 8,5 maand en vindt het wel prima om de wereld horizontaal te bekijken
Snap ik! Je kleine babyquote:Op donderdag 22 september 2022 14:59 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
ik vind het ook helemaal niet leukdoe rustig maatje
Bovendien luistert 'ie waarschijnlijk ook nog niet zo goed dus das extra opletten. Mijnes was weer van een andere orde, die liep pas met 2 (!) jaar maar zo vroeg lijkt me ook niksquote:Op donderdag 22 september 2022 14:59 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
ik vind het ook helemaal niet leukdoe rustig maatje
Ik dacht dat de mijne snel was met 9,5 maandquote:Op donderdag 22 september 2022 14:32 schreef littledrummergirl het volgende:
hier worden aanstalten gedaan tot los lopenhij wordt volgende week acht maanden. geef me mn baby terug
Is ze dan ook van een co-sleeper naar een groot bed/ledikantje gegaan?quote:Op zaterdag 24 september 2022 11:17 schreef Bottoms_up het volgende:
Maggie had gewoon haar beste nacht in tijden![]()
Kleine meid was er dus een hele tijd eerder klaar voor dan ik
(Helaas wilde mama toch het afscheid van Federer zien dus die heeft niet extra geslapen. Stom)
Nu maar alles gaan ruimen. Cosleeper op marktplaats. En volgende week eindelijk de kleinste maatjes op Vinted. De twee nunki lakens waren binnen het uur al weg! Makkelijk verdiend zo. Als ik het tenminste niet snel uitgeef aan nieuw spul
Ja. We lieten haar al een tijdje overdag slapen in haar ledikant. En op vakantie heeft ze een hele week in een ledikant op onze kamer geslapen. Daarom hebben we maar onmiddellijk doorgepakt. Misschien is het maar eenmalig maar anders ligt het misschien aan onze aanwezigheid.quote:Op zaterdag 24 september 2022 11:26 schreef Zusje123 het volgende:
[..]
Is ze dan ook van een co-sleeper naar een groot bed/ledikantje gegaan?
Wel heerlijk zeg! Duimen dat het zo blijft gaanquote:Op zaterdag 24 september 2022 11:33 schreef Bottoms_up het volgende:
[..]
Ja. We lieten haar al een tijdje overdag slapen in haar ledikant. En op vakantie heeft ze een hele week in een ledikant op onze kamer geslapen. Daarom hebben we maar onmiddellijk doorgepakt. Misschien is het maar eenmalig maar anders ligt het misschien aan onze aanwezigheid.
Gefeliciteerd! Flinke baby zeg! Alles goed met moeder/ouders en kind?quote:Op zaterdag 24 september 2022 21:27 schreef Bami het volgende:
Meld met verse baby. Vanochtend bevallen van onze 51cm lange en 4080gr zware dochter, dus blijkbaar hoor ik nu hier thuis.![]()
In het zwangerschapstopic staat haar echte naam, op fok zal ze door het leven gaan als Pukje.
Ja terwijl mijn buik echt niet mega was, dus veel mensen waren verbaasd.quote:Op zaterdag 24 september 2022 21:36 schreef Zusje123 het volgende:
[..]
Gefeliciteerd! Flinke baby zeg! Alles goed met moeder/ouders en kind?
Hier ging J pas met 8-9 maanden naar zijn eigen kamer haha. Ging wel in 1x goedquote:Op zaterdag 24 september 2022 15:22 schreef Smart_ass het volgende:
Wat fijn bottoms! Heerlijk dat ze zo goed sliep. Bubbles sliep na een week of 5 al in haar ledikant op haar eigen kamer en heeft vanaf toen al 6/7u aan een stuk geslapen.
Ik wil de baby eigenlijk ook in ledikant op haar eigen kamer leggen maar mijn moeder komt voor 5 weken op bezoek dus we hebben een kamertekort nu.
De bassinet waar ze in ligt begint wel krap te worden dus we gaan Bubbles maar upgraden naar een groot bed en dan de baby in de ledikant bij ons op de kamer en als mijn moeder weg is op die kamer.
Oooooh je bent al bevallen! Hartelijk gefeliciteerdquote:Op zaterdag 24 september 2022 21:27 schreef Bami het volgende:
Meld met verse baby. Vanochtend bevallen van onze 51cm lange en 4080gr zware dochter, dus blijkbaar hoor ik nu hier thuis.![]()
In het zwangerschapstopic staat haar echte naam, op fok zal ze door het leven gaan als Pukje.
Ja lol hoe verschilt dat he. Ik had een enorme toeter, dat mensen bij 6 maanden al vroegen wanneer ik met verlof ging. En toen kwam er een baby van 3 kg uit lolquote:Op zaterdag 24 september 2022 21:42 schreef Bami het volgende:
[..]
Ja terwijl mijn buik echt niet mega was, dus veel mensen waren verbaasd.
Alles super! Bevalling verliep echt precies zoals gehoopt (al was minder pijn welkom geweest), vader is zo mogelijk nog verliefder dan ik en ze ligt nu lekker te tukken in de cosleeper.
Vooralsnog lijkt de borstvoeding ook soepel te verlopen, hopelijk blijft dat zo!
Jawel! Voedingen lopen nog niet mega lekker, Pukje heeft meer honger dan dat ik haar op dit moment voeding kan bieden. Dus toch maar wat kunstvoeding bij gegeven nu, want het was echt geen doen afgelopen nacht. En nu ben ik meteen bang daarmee het hele borstvoedingsavontuur verpest te hebben, terwijl ik weet dat het niet zo’n vaart loopt. Kolf is ook gehuurd trouwens, om te helpen de productie op gang te brengen zodat vraag en aanbod hopelijk snel wat meer in evenwicht zijn.quote:Op zondag 25 september 2022 19:16 schreef _Lily_ het volgende:
[..]
Oooooh je bent al bevallen! Hartelijk gefeliciteerd
Ik ga gauw naar de naam spieken. Alles goed met jullie?
No worries, dat zal wel loslopen. Mijn J heeft een beetje kunstvoeding gehad aan het begin omdat hij teveel was afgevallen. Vervolgens heb ik 10 dagen niet live gevoed ivm overproductie en gesloopte tepels. Dus na de kraamtijd had J de fles vaker gezien dan mijn borst. Ik kolfde alles. Had ook een huurkolf en heb daarna mijn eigen kolf aangeschaft.quote:Op zondag 25 september 2022 20:46 schreef Bami het volgende:
[..]
Jawel! Voedingen lopen nog niet mega lekker, Pukje heeft meer honger dan dat ik haar op dit moment voeding kan bieden. Dus toch maar wat kunstvoeding bij gegeven nu, want het was echt geen doen afgelopen nacht. En nu ben ik meteen bang daarmee het hele borstvoedingsavontuur verpest te hebben, terwijl ik weet dat het niet zo’n vaart loopt. Kolf is ook gehuurd trouwens, om te helpen de productie op gang te brengen zodat vraag en aanbod hopelijk snel wat meer in evenwicht zijn.
En ik voel het slaaptekort nu wel natuurlijk.Maar naast MOE en dus de voedings struggles gaat het hier mega goed. Lieve man, lieve baby en alledrie in goede gezondheid.
Dan doe je dat toch nietquote:Op dinsdag 27 september 2022 20:05 schreef Bami het volgende:
En waar ik me ff overheen moet zetten denk ik is de drempel van het uit- en aan kleden voor huid op huid contact. Ze is altijd zo overstuur bij het omkleden dat ik daardoor nu minder huid op huid met haar lig dan dat ik eigenlijk zou willen.
Oh dat ja. Uitkleden, wegen, voeden. Mijn kraamverzorgster was er een ster in dat zo te plannen dat we daarna gewoon lekker een hele tijd lagen te kroelen op bedquote:Op dinsdag 27 september 2022 21:19 schreef Elleska het volgende:
Omkleden deed ik ook het liefst zo min mogelijk. In de kraamweek zorgde de kraamhulp voor het uitkleden met het weegmoment en daarna lekker huid op huid.
Later bijvoorbeeld deels huid op huid na het verschonen want dan is broekje al uit (of pakje open). En verder standaard een badje/douchen lekker droog knuffelen en voeden.
Ja en de balans van dat alles met slaaptekort en een kraamzorg die wel verwacht dat je haar in haar bedje legt is dan soms best ingewikkeld.quote:Op dinsdag 27 september 2022 21:29 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Oh dat ja. Uitkleden, wegen, voeden. Mijn kraamverzorgster was er een ster in dat zo te plannen dat we daarna gewoon lekker een hele tijd lagen te kroelen op bed.
Het is ook gewoon allemaal zo zoeken de eerste periode, wennen aan elkaar en je nieuwe rol. Het continu aan staan, zorgen voor. Wees vooral ook lief voor jezelf in deze periode.
En mijn kleine babywenst niet meer geholpen te worden met het avondeten en heeft ze vanavond vakkundig 2 borden bami weggewerkt. Sorry @:Bami
.
Fijn dat de kraamzorg dat verwacht maar echt, doe wat voor jullie werkt. Wij hebben in januari best wat adviezen van de kraam naast ons neergelegd omdat we er niets mee konden of het zo niet uitkwam. Zolang je geen gekke dingen doet gaat er niemand stukquote:Op dinsdag 27 september 2022 23:38 schreef Bami het volgende:
[..]
Ja en de balans van dat alles met slaaptekort en een kraamzorg die wel verwacht dat je haar in haar bedje legt is dan soms best ingewikkeld.Want juist in de avond en nacht lijkt ze meer behoefte te hebben aan op je liggen.
We hebben nu wat krampjes leed in de overgang van meconium naar gewone poep, zo sneu.
Haha, wij eten ook graag bami dus ik snap je baby wel!
Over veel dingen zijn we het wel aardig eens gelukkig, maar zij vind het logischerwijs ook heel belangrijk dat ik in de nachten genoeg rust krijg en ik vind het met name belangrijk dat mijn baby niet huilt.quote:Op woensdag 28 september 2022 07:30 schreef eponine het volgende:
[..]
Fijn dat de kraamzorg dat verwacht maar echt, doe wat voor jullie werkt. Wij hebben in januari best wat adviezen van de kraam naast ons neergelegd omdat we er niets mee konden of het zo niet uitkwam. Zolang je geen gekke dingen doet gaat er niemand stuk
Dat klinkt echt heel schattig. Is het dat ook?quote:
Ja elke meter voelt als te ver weg he?quote:Op woensdag 28 september 2022 21:02 schreef Bami het volgende:
Ik ben wel heel blij met de cosleeper, zou haar echt niet op haar eigen kamer willen hebben oid.
Lichamelijk gaat het super! Had geen hechtingen nodig dus dat scheelt een hoop denk ik. Mentaal ook alles goed. Begin te wennen aan het idee dat dit mijn baby is.Ze lijkt ontzettend op haar vader als baby, waardoor ik mezelf niet in haar herken. Dus dat was ff schakelen. Maar ben sowieso verliefd op haar, ze is zo zoet.
Man vond het de eerste dagen wel heftig en vergat voor zichzelf te zorgen, ook mentaal. Nu we iets meer een idee hebben van hoe dagen zijn en gaan, gaat dat gelukkig ook weer veel beter. En ik denk dat hij nog verliefder is dan ik.
Dit had J ook. Hij had het koud. Het lukte beter toen hij wat groter was. Ik heb het later ruimschoots ingehaald maar in het begin leek het alsof hij er minder plezier van had dan ik. Ik heb dan maar veel geknuffeld met kleertjes aan. Of eerst de kamer goed warm stoken. Tegenwoordig met de energie ook niet echt meer een aanrader.quote:Op dinsdag 27 september 2022 20:05 schreef Bami het volgende:
Co-sleeper hebben we idd! En ik heb me al ingesteld op een nacht met veel voeden, want we moeten vraag en aanbod nu af gaan stemmen.
Kolven ga ik iig alleen voor en na de nacht doen (maar niet tijdens) en het is dus ook de bedoeling om geen kunstvoeding meer te geven nu. Dus gewoon (ws heel vaak) voeden en hopen dat ze tussendoor wel slaapt in haar eigen bedje.
Liggend voeden heb ik geprobeerd maar is nog niet gelukt, ws omdat ik het pas probeerde als ze al overstuur was.
En waar ik me ff overheen moet zetten denk ik is de drempel van het uit- en aan kleden voor huid op huid contact. Ze is altijd zo overstuur bij het omkleden dat ik daardoor nu minder huid op huid met haar lig dan dat ik eigenlijk zou willen.
Klopt we zijn aan het proberen voor nummer 2. Over de hele lijn heb ik er wel een goed gevoel bij hoor, toch wel een roze wolkje bij dit eerste baby jaar.quote:Op donderdag 29 september 2022 07:09 schreef Bami het volgende:
Zo leuk om te lezen over wat jullie wel/niet herkennen in jullie kleintjes.
Ben inderdaad ook mega benieuwd hoe ze wordt, wat voor haar ze krijgt bijvoorbeeld en hoe ze wordt als mensje. Kijk er echt naar uit om haar te zien groeien en te leren kennen.
@:_Lily_ Als ze eenmaal ligt is ze helemaal ontspannen en content, ze vindt alleen het uitkleden en daarna aankleden niet zo’n goed idee en dat laat ze duidelijk weten.![]()
Hè bah, dat van die weggestopte emoties klinkt naar.Jullie zijn ook aan het proberen voor een tweede toch? Kan me voorstellen dat het dan wel fijn is als je eea uit J’s kraamtijd dan iets meer een plekje hebt kunnen geven.
Wij hebben echt een top nacht gehad. Ze kwam om de 2 a 3 uur en ik kon haar na elke voeding vrijwel probleemloos terug in bed leggen. Nu heb ik opeens iets van 6 uur slaap gehad.En lig ik haar te bewonderen terwijl ze langzaam wakker aan het worden is. Mijn roze wolk is aan.
Ik heb ook pijn bij links aanpappen, een paar gek gekleurde vlekjes daar, en meerdere keren schimmelinfectie gehad tijdens de zwangerschap, dus op zich klopt het hele plaatje wel, maar kan het wel eens opzoeken.quote:Op donderdag 29 september 2022 13:30 schreef Bami het volgende:
Ik heb van verschillende lactatiekundigen begrepen dat spruw best wel vaak onterecht wordt vastgesteld. Lactatiekundige Teddy Roorda heeft daar op instagram recent nog een post aan besteed. Misschien wel interessant om die te lezen?
Iig fijn dat je productie zo goed op gang is!
Dit, ja! Hier is T ook niet tevreden te krijgen als hij honger heeft, dan gilt ie alles bij elkaar.quote:Op woensdag 28 september 2022 09:01 schreef Elleska het volgende:
Wissel bij uren lang huilen af met je partner zodat je beide een uurtje kan slapen. Dat is iets dat ik nog wel eens vergeet als ik er middenin zit maar huid op huid of gewoon knuffelen kan ook heel goed bij papa. Bij ons blijkt dat een hele goede check of het huidhonger is of hongerhonger, als bij papa liggen niet werkte dan was het hongerhonger.
Ben wel benieuwd wat voor festijn dat gaat worden als je er bijna 2 volle weken voor nodig hebt om voor te bereidenquote:Op donderdag 29 september 2022 15:41 schreef _Lily_ het volgende:
Nemen jullie nog het betaalde ouderschapsverlof op in het eerste jaar?
Ik heb vanaf nu weer ouderschapsverlof tot J 1 jaar wordt op 10 oktober, echt fijn.
Ik weet niet hoe ik straks z’n 2e jaar zonder ouderschapsverlof moet fixen hahaha, ik heb die vrije tijd nu echt nodig om zijn verjaardag voor te bereiden en een traktatie voor het KDV in elkaar te knutselen
Omg, mijn baby is alweer bijna een jaar en ik begeef me voor het eerst in mijn leven in die echte “moederwereld” van traktaties knutselen. Can’t believe it.
Anna krijgt ook al een tijdje volle yoghurt als toetje. De melkvoedingen vervangen door koemelk mag nog niet, maar wat zuivel kan geen kwaad.quote:Op donderdag 29 september 2022 15:51 schreef littledrummergirl het volgende:
hier zijn de nachten ook nog steeds dramanog een nachtvoeding (hij is acht maanden) en gemiddeld drie of vier keer huilend wakker, en dan weer op om 5 uur
![]()
vandaag bij het cjg, die adviseerde meer eten minder melk, en de nachtvoedingen afbouwen door steeds minder melkpoeder in de flessen te doen. Ook gaven ze aan dat we yoguurt of kwark mochten geven na het eten of als ontbijt ect. ik dacht dat zuivel helemaal nog niet "mocht", of is dat achterhaald
?
Wij wel, maar daar hebben we ook nog even tijd voor natuurlijk.quote:Op donderdag 29 september 2022 15:41 schreef _Lily_ het volgende:
Ik heb vanaf nu weer ouderschapsverlof tot J 1 jaar wordt op 10 oktober, echt fijn.
Ik weet niet hoe ik straks z’n 2e jaar zonder ouderschapsverlof moet fixen hahaha, ik heb die vrije tijd nu echt nodig om zijn verjaardag voor te bereiden en een traktatie voor het KDV in elkaar te knutselen
Omg, mijn baby is alweer bijna een jaar en ik begeef me voor het eerst in mijn leven in die echte “moederwereld” van traktaties knutselen. Can’t believe it.
Ik heb morgen en maandag nog en dan zijn mijn 9 weken opquote:Op donderdag 29 september 2022 15:41 schreef _Lily_ het volgende:
Wat ga je trakteren? Ik zoek nog wat voor haar traktatie maandag.quote:Op donderdag 29 september 2022 15:41 schreef _Lily_ het volgende:
Ik heb even de brief van mijn werk erbij gehaald en het klopt ja. 70 %.quote:Op donderdag 29 september 2022 20:20 schreef Mahra het volgende:
Ouderschapsverlof is toch tot 70% betaald? En niet 100%?
Haha ik ga er precies 1 middag aan besteden. Maar zo’n middag heb ik meestal niet eens tijdens een werkweekquote:Op donderdag 29 september 2022 15:49 schreef SQ het volgende:
[..]
Ben wel benieuwd wat voor festijn dat gaat worden als je er bijna 2 volle weken voor nodig hebt om voor te bereiden
Ja echt chill, ik vind 3 dagen ook wel veel.quote:Op donderdag 29 september 2022 17:55 schreef Bami het volgende:
[..]
Wij wel, maar daar hebben we ook nog even tijd voor natuurlijk.
Plan hier is om het allebei 1 dag per week in te zetten. We werken nu allebei 4 om 5 dagen, dat wordt dan dus allebei 3 om 4. Daarmee hebben we in haar eerste levensjaar maar 2 dagen opvang nodig ipv 3. Dat vind ik wel een heel fijn idee voor zo’n kleintje.
Ik moet de traktatie nog verzinnen haha. Het wordt iets simpels. Beestjes ofzoquote:Op donderdag 29 september 2022 20:18 schreef Mahra het volgende:
[..]
Wat ga je trakteren? Ik zoek nog wat voor haar traktatie maandag.
Zaterdag is hier haar verjaardag en dus ook het feestje. Ik heb ook erg uitgepakt, catering, locatie, decoratie, taart, ballonnenboog en zelfs uitnodigingskaarten.
Ik heb lange maisstengels met een vingerpopje erop. Zo klaarquote:Op donderdag 29 september 2022 20:18 schreef Mahra het volgende:
[..]
Wat ga je trakteren? Ik zoek nog wat voor haar traktatie maandag.
Zaterdag is hier haar verjaardag en dus ook het feestje. Ik heb ook erg uitgepakt, catering, locatie, decoratie, taart, ballonnenboog en zelfs uitnodigingskaarten.
Ja ik heb ook vooral heel erg hard gelachen.quote:Op vrijdag 30 september 2022 20:27 schreef Lokasenna het volgende:
Hier ook al een muurpoepje gehad.
Erg hard om gelachen. Gelukkig is het nog makkelijk schoon te maken die borstvoedingspoep.
Ah leuk, ik ga eens kijken. Ik heb nog steeds niks hahaha.quote:Op donderdag 29 september 2022 20:42 schreef _Lily_ het volgende:
[..]
Ik moet de traktatie nog verzinnen haha. Het wordt iets simpels. Beestjes ofzo
https://www.leukmetkids.n(...)op-creche-of-school/
Feestje ook simpel. Maar wel eten voor ons bestellen haha
Een zoon kun je heus ook wel buttercup noemenquote:Op zaterdag 1 oktober 2022 20:09 schreef Smart_ass het volgende:
Gefeliciteerd Mahra!
Ik denk dat mijn baby verkouden is, aangestoken door de peuter. Er lijkt niet echt veel snot in haar neus te zitten maar toch ademt ze lastig/zwaar en ze wordt veel wakker. Ze jammert dan eventjes en valt weer in slaap. En ze hoest een klein beetje. En met melk teruggeven leek het ook wat slijmerig. Zielig baby’tje
. Oh ik heb besloten dat ik haar hier Blossom noem. Moet er eigenlijk ooit nog één dochter bij en dan hebben we het rijtje compleet
.
Kwam ik toendertijd aan met een Teletubbies taart en koffie & theequote:Op zondag 2 oktober 2022 09:41 schreef Mahra het volgende:
Dank! Het feest was gisteren een groot succes!
[..]
Dankjewel!quote:Op maandag 3 oktober 2022 19:13 schreef Bami het volgende:
Gefeliciteerd @:Mahra! Ziet eruit als een prachtig feestje.
Ahh leuk! Staat bij ons voor vandaag op de planning, als ze het langer dan 15 minuten volhoudt zonder borst.quote:Op maandag 3 oktober 2022 19:40 schreef Lokasenna het volgende:
We zijn vandaag voor het eerst met R. met de kinderwagen naar buiten geweest, zo leuk.
Voelde me helemaal trotse moeder.
Heftig hè. Ik zei ooit over die dagen tegen mijn man: 'kan je neit iets uitvinden dat ons full-time aan elkaar koppelt. Scheelt een hoop.' Hij: 'dat heet een navelstreng. Die heb ik net doorgeknipt.'. Ik: o ja. 😐quote:Op dinsdag 4 oktober 2022 14:25 schreef Bami het volgende:
[..]
Ahh leuk! Staat bij ons voor vandaag op de planning, als ze het langer dan 15 minuten volhoudt zonder borst.Leuk joh, regeldagen.
Ik zat nog te twijfelen hoe warm we haar nou aan moeten kleden en hoe dik het dekentje moet zijn enzo. Maargoed, we gaan ook maar een klein rondje doen dus zelfs als we er een laagje naast zitten zal dat niet meteen veel kwaad kunnen.
Moet wel zeggen dat ik niet echt een roze wolk ervaar ofzo. Ik vind haar mega lief en ben blij dat ze er is, maar vind deze dagen vooral heftig. In de middag is ze steeds zo onrustig, en dan is er dus helemaal geen “slapen als je baby slaapt” want mijn baby slaapt niet tussen 11 en 3 ongeveer. En tegen de tijd dat ze dat wel doet ben ik alweer over mijn slaap heen en hebben we vaak visite etc.
Ik mis mijn baby van einde van de kraamweek, die gewoon dronk en sliep.
Ik kreeg van mijn kraam bij Anna de tip om de gewone kleding te doen. Dan een wikkel deken en een extra dekentje er eventueel over. Mutsje op. Jasjes en pakjes zijn met.een newborn alleen maar gedoe als je weer binnen komt, een dekentje haal je makkelijk wegquote:Op dinsdag 4 oktober 2022 14:25 schreef Bami het volgende:
[..]
Ahh leuk! Staat bij ons voor vandaag op de planning, als ze het langer dan 15 minuten volhoudt zonder borst.Leuk joh, regeldagen.
Ik zat nog te twijfelen hoe warm we haar nou aan moeten kleden en hoe dik het dekentje moet zijn enzo. Maargoed, we gaan ook maar een klein rondje doen dus zelfs als we er een laagje naast zitten zal dat niet meteen veel kwaad kunnen.
Moet wel zeggen dat ik niet echt een roze wolk ervaar ofzo. Ik vind haar mega lief en ben blij dat ze er is, maar vind deze dagen vooral heftig. In de middag is ze steeds zo onrustig, en dan is er dus helemaal geen “slapen als je baby slaapt” want mijn baby slaapt niet tussen 11 en 3 ongeveer. En tegen de tijd dat ze dat wel doet ben ik alweer over mijn slaap heen en hebben we vaak visite etc.
quote:Op dinsdag 4 oktober 2022 14:48 schreef Zusje123 het volgende:
[..]
Heftig hè. Ik zei ooit over die dagen tegen mijn man: 'kan je neit iets uitvinden dat ons full-time aan elkaar koppelt. Scheelt een hoop.' Hij: 'dat heet een navelstreng. Die heb ik net doorgeknipt.'. Ik: o ja. 😐
Over aankleden: gewoon proberen. Je ziet vanzelf wat wel of niet werkt. En met die hele hete dagen zeiden ze tegen mij: beter een te koude baby dan een the warme. Als je twijfelt gooi je gewoon onder in de buggy een extra dekentje die je altijd nog kan gebruiken.
Wat H. vandaag heeft! Elke keer als ze 10 minuten in de box ligt of in de wandelwagen of waar dan ook zelf: gillen! Die zit echt vastgeplakt aan mij. Normaal heb ik wel losse kwartiertjes om een wasje op te hangen oid, maar dat is mij vandaag niet gegund.
Het is inderdaad wel warm ja. Baby heeft geen dikke winterjassen meer nodigquote:Op dinsdag 4 oktober 2022 16:10 schreef Lokasenna het volgende:
Ik vind de draagdoek echt top, had er een gekregen van man voor mijn verjaardag, het knopen is even wennen maar gaat steeds wat makkelijker.
Ga er denk ik nog eentje bij halen die wat soepeler van stof/luchtiger is, is binnenshuis misschien comfortabeler. Want ik zweet me wel rot als ik deze gebruik.
Echt hè haha. Dit lijkt op mijn bruiloft johquote:Op zondag 2 oktober 2022 11:58 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Kwam ik toendertijd aan met een Teletubbies taart en koffie & thee![]()
Prachtig!
Ah knuffel Bamiquote:Op dinsdag 4 oktober 2022 14:25 schreef Bami het volgende:
[..]
Mlquote:Op dinsdag 4 oktober 2022 14:48 schreef Zusje123 het volgende:
[..]
Heftig hè. Ik zei ooit over die dagen tegen mijn man: 'kan je neit iets uitvinden dat ons full-time aan elkaar koppelt. Scheelt een hoop.' Hij: 'dat heet een navelstreng. Die heb ik net doorgeknipt.'. Ik: o ja. 😐
Over aankleden: gewoon proberen. Je ziet vanzelf wat wel of niet werkt. En met die hele hete dagen zeiden ze tegen mij: beter een te koude baby dan een the warme. Als je twijfelt gooi je gewoon onder in de buggy een extra dekentje die je altijd nog kan gebruiken.
Wat H. vandaag heeft! Elke keer als ze 10 minuten in de box ligt of in de wandelwagen of waar dan ook zelf: gillen! Die zit echt vastgeplakt aan mij. Normaal heb ik wel losse kwartiertjes om een wasje op te hangen oid, maar dat is mij vandaag niet gegund.
Geweven linnen, met een soort jacquard structuur. Maar zo'n rekbare is misschien praktischer voor binnen?quote:Op dinsdag 4 oktober 2022 16:28 schreef Zusje123 het volgende:
Wij hadden van vrienden een draagdoek en een draagzak te leen gekregen om even uit te vinden wat wij fijn vonden. En een draagconsult. Inmiddels zijn wij helemaal om. Voor mijn verjaardag krijg ik nu een eigen draagdoek.
Ik gebruik het bijna dagelijks. Op dagen dat ze alleen maar bij je willen zijn, komt er toch wat uit je handen. Maar naar de winkel of op vakantie gebruik ik het ook. Mijn dochter blijft er veel langer rustig in dan in de wagen.
[..]
Het is inderdaad wel warm ja. Baby heeft geen dikke winterjassen meer nodig. Wat voor doek gebruik je nu?
Wij hebben kruiskeperverband. Wat dat dan ook betekent. Maar ik weet niet wat je bedoeld met raakbaar? Nog wel echt een doek of een draagzak?quote:Op dinsdag 4 oktober 2022 17:53 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Geweven linnen, met een soort jacquard structuur. Maar zo'n rekbare is misschien praktischer voor binnen?
Ja het geeft me ook nog een beetje contact met de buitenwereld, dat vind ik wel fijn! Het is sowieso nooit meer dan 1 visite per dag, alleen ben ik idd nog een beetje aan het zoeken wat een handige timing is. We gaan nu de ochtend proberen, omdat ze dan meestal nog wel zen is, en ik dan nog geen behoefte aan een dutje heb.quote:Op dinsdag 4 oktober 2022 19:57 schreef Lemijn het volgende:
Bami, vind je al dat kraambezoek wel echt fijn? Zo ja dan prima natuurlijk maar ik ontving bijna niemand de eerste 6 weken en dat was echt heerlijk. Geeft ook veel rust om precies te doen wat je wil, en dat was in mijn geval bijna niks. Dan is vermoeidheid minder erg en kan je makkelijker meeslapen of mee rusten.
Dankjewel! Haar jurk is inderdaad heel mooi, al zeg ik het zelf hahah. Die hebben we in Dubai gescoord, waar ze echt veel en leuke kinderkleding hebben.quote:Op dinsdag 4 oktober 2022 16:36 schreef _Lily_ het volgende:
[..]
Echt hè haha. Dit lijkt op mijn bruiloft joh
Maar inderdaad prachtige foto’s mahra! En wat had ze een schattig jurkje aan.
Geweldig, zulke feesten
nog niet, tot nu toe wordt iedereen met een grote lach begroet. maar er komt vanzelf zo'n fase waarin hij dat niet meer doet, daar zal de jouwe nu wel inzittenquote:Op woensdag 5 oktober 2022 14:02 schreef DjVero het volgende:
Hebben jullie baby's ook zo'n 'last' van onbekende mensen? Gister zag ze mijn broer en ze was on-troost-baar, wat een gebrul meteen toen ze hem zagNou is mijn broer ook wel een beer van een vent met een baard waar Sinterklaas jaloers op zou zijn, maar toch
Van mij mag ze overigens de komende twintig jaar bang blijven van grote onbekende mannen, maar vond het wel lullig voor m'n broer
Meestal niet huilen, maar wel altijd verlegen en de veiligheid bij mij of papa zoeken. Vind dat altijd heel aandoenlijkquote:Op woensdag 5 oktober 2022 14:02 schreef DjVero het volgende:
Hebben jullie baby's ook zo'n 'last' van onbekende mensen? Gister zag ze mijn broer en ze was on-troost-baar, wat een gebrul meteen toen ze hem zagNou is mijn broer ook wel een beer van een vent met een baard waar Sinterklaas jaloers op zou zijn, maar toch
Van mij mag ze overigens de komende twintig jaar bang blijven van grote onbekende mannen, maar vond het wel lullig voor m'n broer
Bij ons ook. Eenkennigheid nog niet aan de orde, daar is ze ook nog te jong voor. Ik ben het zelf trouwens niet of amper geweest, Dus ik ben benieuwd wat dat gaat worden, dus we zullen zien.quote:Op woensdag 5 oktober 2022 15:27 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
nog niet, tot nu toe wordt iedereen met een grote lach begroet. maar er komt vanzelf zo'n fase waarin hij dat niet meer doet, daar zal de jouwe nu wel inzitten
Goeie, ik heb daar nooit over nagedacht haha. Wij zouden het hier niet doen geloof ik. Ik gruwel er niet van maar ik ben dat totaal niet gewend vanuit mijn cultuur.quote:Op donderdag 6 oktober 2022 10:32 schreef DjVero het volgende:
Nog maar weer een vraagje: in bad gaan met je baby/kind, daar is toch niks raars aanMijn vrouw wil dat absoluut niet hebben, ze gruwelt daarvan zelfs. Zelf zou ze ook nooit met haar in bad gaan. Alleen met zwemkleding aan
![]()
Vanuit haar cultuur is dat not done. Geen idee waarom. Hoe kan ik hier het beste mee omgaan ook? Alsnog koppig in bad gaan zitten met haar lijkt me ook niet de beste optie
De zwemkleding dus, maar dat zie ik weer niet zitten. Even overleggen "wat als..." is wel een goede trouwens. Ik wist niet beter dan dat als doodnormaal in Nederland wordt gezien. Sterker nog, één van de weinige (vage) herinneringen die ik nog heb als peuter/kleuter is het badderen met papa/mama in het eerste ouderlijke huisquote:Op donderdag 6 oktober 2022 10:40 schreef _Lily_ het volgende:
[..]
Goeie, ik heb daar nooit over nagedacht haha. Wij zouden het hier niet doen geloof ik. Ik gruwel er niet van maar ik ben dat totaal niet gewend vanuit mijn cultuur.
Hoe ik ermee zou omgaan: vragen aan je vrouw wat zij ervan zou vinden als je het wel zou doen en zonee, wat een modus is die voor jullie allebei werkt
Wij hebben geen bad maar wij gaan beide met de kinderen onder de douche. De oudste wordt bijna 4 en vindt het alleen maar leuk.quote:Op donderdag 6 oktober 2022 10:32 schreef DjVero het volgende:
Nog maar weer een vraagje: in bad gaan met je baby/kind, daar is toch niks raars aanMijn vrouw wil dat absoluut niet hebben, ze gruwelt daarvan zelfs. Zelf zou ze ook nooit met haar in bad gaan. Alleen met zwemkleding aan
![]()
Vanuit haar cultuur is dat not done. Geen idee waarom. Hoe kan ik hier het beste mee omgaan ook? Alsnog koppig in bad gaan zitten met haar lijkt me ook niet de beste optie
Ik hou het liever een beetje vaag ivm herkenbaarheid maar in ieder geval niet westersquote:Op donderdag 6 oktober 2022 10:45 schreef DjVero het volgende:
[..]
De zwemkleding dus, maar dat zie ik weer niet zitten. Even overleggen "wat als..." is wel een goede trouwens. Ik wist niet beter dan dat als doodnormaal in Nederland wordt gezien. Sterker nog, één van de weinige (vage) herinneringen die ik nog heb als peuter/kleuter is het badderen met papa/mama in het eerste ouderlijke huis![]()
Over welke cultuur heb jij het over jezelf eigenlijk (als ik vragen mag uiteraard)?
Eigenlijk niet, nee. Ze schermt Larissa's gezicht al af als ik naakt de slaapkamer op kom...quote:Op donderdag 6 oktober 2022 11:07 schreef Tink89 het volgende:
Ik zit altijd met de kids in bad, ze zijn nu 1,5 en bijna 4. Manlief soms, maar vindt het ook wel wat ongemakkelijker dan ik. Maar ze komen ook binnenlopen als ik op het toilet zit ofzo. Vind ik helemaal prima.
Ik zou het gesprek aangaan: waarom niet? En wat is het bezwaar? Zou het wel oke zijn als je het wel doet, maar jullie dat verder aan niemand vertellen bijv? Omdat de angst m misschien zit in de reacties van anderen? En 'mag' je dan verder wel bloot zijn rondom je kinderen? Hoe doe je dat met omkleden in een zwembad? Enz...
Dat gelige kan bij borstvoeding langer duren. Bij S duurde het 2 maand voordat het echt weg was.quote:
Hoe oud is ze nu bami? Balen joh, die onzekerheid is heel begrijpelijk! Heel goed om met een lactatiekundige te bespreken. Wil je delen wat er gebeurt bij de borstvoeding? Evt in het bv topic?quote:Op donderdag 6 oktober 2022 17:40 schreef Bami het volgende:
Lastige situatie is dat zo.Voor nu kan je natuurlijk best een zwembroek aan idd, maar dit werkt wel door in meer gevallen.
Huuuu. Consultatiebureau was hier vandaag en Pukje is iets afgevallen sinds zaterdag volgens hun weeg-ding. Ik had gelukkig sowieso al een consult met een lactatiekundige gepland omdat het voeden niet helemaal loopt zoals ik denk dat het zou moeten, hopelijk heeft zij ook een idee over wat ervoor zorgt dat haar gewicht achterblijft. Ik word hier wel heel nerveus van iig.
Daarnaast is ze nog steeds wat gelig, en is haar naveltje wat onrustig. Dus mijn moederhart heeft het moeilijk vandaag.
Jep, bij J wel sneller maar toch ook een goed aantal weken dat hij geel was. Ik weet niet meer precies hoelang.quote:Op donderdag 6 oktober 2022 19:31 schreef Elleska het volgende:
[..]
Dat gelige kan bij borstvoeding langer duren. Bij S duurde het 2 maand voordat het echt weg was.
https://www.lalecheleague(...)rtikel/112-geelzucht
Ik ontdek nu pas het bestaan van dat topic.quote:Op donderdag 6 oktober 2022 19:50 schreef _Lily_ het volgende:
[..]
Hoe oud is ze nu bami? Balen joh, die onzekerheid is heel begrijpelijk! Heel goed om met een lactatiekundige te bespreken. Wil je delen wat er gebeurt bij de borstvoeding? Evt in het bv topic?
S was eind kraamweek ineens flink geel. Er is toen nog met spoed iemand langs gekomen voor bloedprikken en dagen daarna nog eens om te zien of het daalde. Super sneu die hakjes helemaal lek geprikt. Bloedprikken gebeurt bij die ukkies op dezelfde manier als de hielprik maar dan druppels bloed in een buisje verzamelen ipv op een kaartje stempelen.quote:Op donderdag 6 oktober 2022 19:51 schreef _Lily_ het volgende:
[..]
Jep, bij J wel sneller maar toch ook een goed aantal weken dat hij geel was. Ik weet niet meer precies hoelang.
Vanzelfsprekend moet er bij twijfel een arts kijken. Bij ons zijn er ook extra checks geweest. Maar bij een pasgeborene is niet elke geelheid ernstig.quote:Op donderdag 6 oktober 2022 21:43 schreef Bottoms_up het volgende:
Ja sorry dit triggert mij een beetje. Dat gele kan er idd bijhoren maar als je echt twijfelt of het ok is: laat prikken.
Hier werd ook telkens gezegd dat het erbij hoort (door vk en kraamzorg) en het valt wel mee bla bla. Tot we hals over kop naar het ziekenhuis moesten.
Ik wil echt geen angst zaaien en waarschijnlijk zal het helemaal in orde zijn. Maar zonder een oplettende kinderarts had het met mijn oudste echt heel anders kunnen aflopen. Allemaal door "het-zal-wel-meevallen"-itis.
Maggie is toen ze geel zag daarom ook geprikt.
Oef. Ben je erg moe? Ik had een enorme kater na 2 weken lol. Alle kraamzorg weg en de adrenaline van rondom de bevalling en verse baby die me wakker hield begon weg te ebben. En toen wilden mensen op bezoek komen enzo. Best een pittige tijdquote:Op donderdag 6 oktober 2022 19:59 schreef Bami het volgende:
[..]
Ik ontdek nu pas het bestaan van dat topic.
Vind het voor nu teveel om allemaal uit te typen, maar wie weet dat ik puf heb voor een samenvatting nadat de lactatiekundige is geweest.
Ze is nu bijna twee weken oud. Fijn iig om te horen dat hier ook baby’s zijn die langer geel zijn gebleven! Scheelt altijd al zoveel om te horen dat jouw baby niet een uitzondering is in zoiets.
Hier was dus geen twijfel. De kinderarts was voor iets anders en dus een gelukkig toeval. Wat iedereen in het ziekenhuis ons zei was dat je het dus niet aan de kleur kunt zien. Soms is een baby super geel en is er niks aan de hand. Soms lijkt het mee te vallen en is het heel slecht. Wij vielen helaas in de laatste categorie.quote:Op donderdag 6 oktober 2022 21:50 schreef _Lily_ het volgende:
[..]
Vanzelfsprekend moet er bij twijfel een arts kijken. Bij ons zijn er ook extra checks geweest. Maar bij een pasgeborene is niet elke geelheid ernstig.
Ik zal overigens biased zijn door mijn werk maar ik heb altijd een gezond wantrouwen bij medische informatie die mij wordt verstrekt door een iemand die geen arts is. De verpleegkundige op het cb heeft het nooit geweten maar ik checkte alles na wat ze zei lol
Ik zie je berichtje nu pas. Waarom moesten jullie hals over kop naar het ziekenhuis? Dan speelde er iets anders dan enkel geelheid die langzaam afneemt?quote:Op donderdag 6 oktober 2022 21:43 schreef Bottoms_up het volgende:
Ja sorry dit triggert mij een beetje. Dat gele kan er idd bijhoren maar als je echt twijfelt of het ok is: laat prikken.
Hier werd ook telkens gezegd dat het erbij hoort (door vk en kraamzorg) en het valt wel mee bla bla. Tot we hals over kop naar het ziekenhuis moesten.
Ik wil echt geen angst zaaien en waarschijnlijk zal het helemaal in orde zijn. Maar zonder een oplettende kinderarts had het met mijn oudste echt heel anders kunnen aflopen. Allemaal door "het-zal-wel-meevallen"-itis.
Nee puur voor de geelheid. Zelfs met zijn valt-wel-mee kleurtje zat hij over de grens voor wisseltransfusie. Dat hebben we gelukkig kunnen vermijden.quote:Op donderdag 6 oktober 2022 22:01 schreef Elleska het volgende:
[..]
Ik zie je berichtje nu pas. Waarom moesten jullie hals over kop naar het ziekenhuis? Dan speelde er iets anders dan enkel geelheid die langzaam afneemt?
Heftig hoor. Dat moet traumatiserend zijn geweest. Goed dat je het noemt, al denk ik wel dat we niet uit het oog moeten verliezen dat dit 1 van de minder gebruikelijke uitkomsten is.quote:Op donderdag 6 oktober 2022 22:01 schreef Bottoms_up het volgende:
[..]
Hier was dus geen twijfel. De kinderarts was voor iets anders en dus een gelukkig toeval. Wat iedereen in het ziekenhuis ons zei was dat je het dus niet aan de kleur kunt zien. Soms is een baby super geel en is er niks aan de hand. Soms lijkt het mee te vallen en is het heel slecht. Wij vielen helaas in de laatste categorie.
Toen hij opgenomen werd had de kraamzorg net afscheid genomen en was de vk ook voor de laatste keer geweest. Zonder iets op te merken.
Het klopt dat het meestal niets is, maar het checken is ook vrij eenvoudig. Paar minuten rot, dat wel (nu ben ik wel ongevoelig geworden daarvoor, oudste is zo vaak geprikt...).quote:Op donderdag 6 oktober 2022 22:06 schreef _Lily_ het volgende:
[..]
Heftig hoor. Dat moet traumatiserend zijn geweest. Goed dat je het noemt, al denk ik wel dat we niet uit het oog moeten verliezen dat dit 1 van de minder gebruikelijke uitkomsten is.
Niet dat je daar wat aan hebt als kraamvrouw die altijd aan staat, ik zou het nu meteen gecheckt willen hebben
Wat ik tegen bami zei ging niet over de geelheid zelf maar dat het bij borstvoeding vaak veel langzamer afneemt dan bij kunstvoeding omdat ze schreef "nog steeds geelig".quote:Op donderdag 6 oktober 2022 22:05 schreef Bottoms_up het volgende:
[..]
Nee puur voor de geelheid. Zelfs met zijn valt-wel-mee kleurtje zat hij over de grens voor wisseltransfusie. Dat hebben we gelukkig kunnen vermijden.
Dat herken ik niet echt. Een gespecialiseerd verpleegkundige weet gemiddeld meer dan een arts die net komt kijken. Gebruik van je gezonde verstand is altijd aan te raden en adviezen rondom baby’s/opvoeding zijn geen harde wetenschap, maar qua geprotocolleerd werken vertrouw ik ze gewoon.quote:Op donderdag 6 oktober 2022 21:50 schreef _Lily_ het volgende:
Ik zal overigens biased zijn door mijn werk maar ik heb altijd een gezond wantrouwen bij medische informatie die mij wordt verstrekt door een iemand die geen arts is. De verpleegkundige op het cb heeft het nooit geweten maar ik checkte alles na wat ze zei lol
Dat klopt. En het is ook niet altijd een goede eigenschap hoor. Ik ben bijv veel gelukkiger geworden als verse moeder toen ik gewoon naar m’n baby ging kijken ipv alles medisch benaderen.quote:Op donderdag 6 oktober 2022 22:47 schreef Lemijn het volgende:
[..]
Dat herken ik niet echt. Een gespecialiseerd verpleegkundige weet gemiddeld meer dan een arts die net komt kijken. Gebruik van je gezonde verstand is altijd aan te raden en adviezen rondom baby’s/opvoeding zijn geen harde wetenschap, maar qua geprotocolleerd werken vertrouw ik ze gewoon.
Goed die site, die kende ik nog niet. Deze mag best wat meer onder de aandacht worden gebracht.quote:Op donderdag 6 oktober 2022 22:50 schreef Lemijn het volgende:
Verder is er over geelzien bij pasgeborenen gelukkig een richtlijn, ook met versie voor ouders: klik.
Omdat er nog een ander, weinig voorkomend onderliggend probleem kon zijn waarvan ik de naam na bijna 3,5 jaar kwijt benquote:Op vrijdag 7 oktober 2022 09:38 schreef Elleska het volgende:
Het valt mij wel op dat ook hier wordt gesproken dat er bloed moet worden geprikt als de baby na drie weken nog geel is terwijl iedereen bij ons zei dat het wel 2 maanden kan duren voordat het helemaal weg is (komt ook overeen met wat LLL op de site heeft staan). Dat was dan wel na bloedprikken waarbij een duidelijke afname zichtbaar was, zit daar dan het verschil in?
Ah vandaar, die info staat dan weer niet bij de ouders. Dan moet ik die info voor de volledigheid ook even benoemen als ik ergens zeg dat S 2 maanden geel zag.quote:Op vrijdag 7 oktober 2022 10:12 schreef douche-eendje het volgende:
Omdat er nog een ander, weinig voorkomend onderliggend probleem kon zijn waarvan ik de naam na bijna 3,5 jaar kwijt ben . In ieder geval, de arts van het CB heeft dat toen uitgelegd omdat Bas ook nog lang geel zag -ah, lemijn haar link http://babyzietgeel.nl/jg(...)ijn/taken_jeugdarts/ , laatste punt -
Op dag 3/4 was bij S nog niets te zien van geelheid dus die test zou hier hebben gefaald.quote:Op vrijdag 7 oktober 2022 10:12 schreef douche-eendje het volgende:
Hier in de regio doet de verloskundige een huidmeting (flitsen) thuis op dag 3/4, maar dat is ook nog niet helemaal optimaal en zijn ze nog zoekende in. Bij Anna was de waarde toen via de huid te hoog, maar aan lab viel het nog mee.
Dankjewelquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wij gaan naar het dreumestopic!
quote:Op vrijdag 7 oktober 2022 13:27 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Dankjewel. Het jaar is echt voorbij gevlogen gewoon. Van een kleine baby die een maand te vroeg kwam met 2835 gram naar zo'n 9 kilo nu
![]()
Het is echt een heerlijk meisje. Altijd vrolijk, kletst onverstaanbare verhalen en weet goed wat ze wilt.Wat een droppieSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wij gaan naar het dreumestopic!
![]()
Ja, tijd vliegt echt. Bambi is vandaag 11 maanden. Het aftellen naar haar verjaardag is begonnen
When ego leads, failure follows.
|| justdiggit.org ||
quote:Op vrijdag 7 oktober 2022 13:27 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Dankjewel. Het jaar is echt voorbij gevlogen gewoon. Van een kleine baby die een maand te vroeg kwam met 2835 gram naar zo'n 9 kilo nu
![]()
Het is echt een heerlijk meisje. Altijd vrolijk, kletst onverstaanbare verhalen en weet goed wat ze wilt.Mnoh.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wij gaan naar het dreumestopic!
Gefeliciteerd!
Lactatiekundige had goede adviezen, ik heb weer hoop.Weegschaal gehuurd om zo zelf ook ff te kunnen monitoren nu, en hopelijk zien we heel snel weer een stijgende lijn in haar gewicht.
Dat deed ik ook met peuter:Yquote:Op vrijdag 7 oktober 2022 13:56 schreef Bottoms_up het volgende:
Gefeliciteerd D-E! Die teentjes![]()
Ik hanteer een eigen berekening voor de even-lang-uit-buik-als-in. Doordat het een teruggeplaatst embryo is klopt het in mijn hoofd gewoon echt niet om de termijn aan te houden want ervoor zat ze in de vriezer en nog niet eens in de buurt van mijn buik. Ik tel dus evenveel dagen als tussen de terugplaatsing en de geboorte. Dat is ergens eind deze maand.
gefeliciteerdquote:Op maandag 10 oktober 2022 10:38 schreef _Lily_ het volgende:
Ook wij zwaaien af naar het dreumes topic! Wat een mijlpaal
J is vandaag 1 jaar geworden. En wat was het een prachtig jaar waarin de liefde en hechting alleen maar beter is geworden. Ik heb ervan genoten en ben heel benieuwd wat het komende jaar gaat brengen.
Gefeliciteerd! Tot gauw bij de dreumesenquote:Op maandag 10 oktober 2022 10:38 schreef _Lily_ het volgende:
Ook wij zwaaien af naar het dreumes topic! Wat een mijlpaal
J is vandaag 1 jaar geworden. En wat was het een prachtig jaar waarin de liefde en hechting alleen maar beter is geworden. Ik heb ervan genoten en ben heel benieuwd wat het komende jaar gaat brengen.
Beter gelukkig! Geen idee wat er nou gisteren aan de hand was maar vannacht heeft ze redelijk rustig kunnen slapen tussen de voedingen door. Wel nog steeds dat er veel lucht dwars zat en ik haar dan soms even moest troosten, maar niet meer dat hele harde huilen.quote:Op maandag 10 oktober 2022 10:06 schreef eponine het volgende:
Hoe is afgelopen nacht gegaan @:Lokasenna?
Gelukkig maar! Zielig hè, als ze zo hard moeten huilen en je kunt niet (echt) ontdekken wat er nu aan de hand is.quote:Op maandag 10 oktober 2022 11:56 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Beter gelukkig! Geen idee wat er nou gisteren aan de hand was maar vannacht heeft ze redelijk rustig kunnen slapen tussen de voedingen door. Wel nog steeds dat er veel lucht dwars zat en ik haar dan soms even moest troosten, maar niet meer dat hele harde huilen.
Waren er nog andere symptomen dan eigenlijk? Want bij ons zegt iedereen steeds, ja ze is niet suf en maar een beetje geel dus niks aan de hand zolang het niet erger wordt. Maar als er bij jullie naast het beetje geel ook verder geen symptoom was dan wil ik het zeker laten prikken.quote:Op donderdag 6 oktober 2022 21:43 schreef Bottoms_up het volgende:
Buiten geel zien alleen niet zo goed drinken. Hij bleef ook op hetzelfde gewicht hangen. Voor de rest merkten we niets. Het is niet voor niets door iedereen gemistquote:Op maandag 10 oktober 2022 15:29 schreef Bami het volgende:
[..]
Waren er nog andere symptomen dan eigenlijk? Want bij ons zegt iedereen steeds, ja ze is niet suf en maar een beetje geel dus niks aan de hand zolang het niet erger wordt. Maar als er bij jullie naast het beetje geel ook verder geen symptoom was dan wil ik het zeker laten prikken.
Loka, sneu is dat hè! Hier zijn de krampjes meestal overdag, dan kan ik ze wat beter hebben. Maar toen ze 4 dagen oud was had ze urenlang kramp midden in de nacht, dat was echt heftig.
@:_Lily_ Gefeliciteerd met J!
Wij hebben gisteren Pukje weer gewogen na 2 dagen de adviezen van de lactatiekundige toepassen, en ze is 40 gram aangekomen.Hopelijk lukt het nu om die lijn vast te houden en zit ze dan wanneer ze 3 weken oud is iig wel boven haar geboortegewicht.
nope hier nog steeds drama ..soms zelfs nog twee voedingen ( ruim acht maandenquote:Op dinsdag 11 oktober 2022 19:44 schreef B.ertha het volgende:
Iemand tips voor langer doorslapen in de nacht? T. is ruim zes maanden maar wordt nog stipt elke vier uur wakker. Soms laat hij zich een klein uurtje afschepen met een speen maar dat is dan ook echt de max.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |