abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_206065623
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2022 14:41 schreef eponine het volgende:

[..]
Wuuuut :o
Wat een snelle! Mijne is 8,5 maand en vindt het wel prima om de wereld horizontaal te bekijken :')
ik vind het ook helemaal niet leuk :') doe rustig maatje
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_206066217
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2022 14:59 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]
Snap ik! Je kleine baby ;(
pi_206066739
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2022 14:59 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]
Bovendien luistert 'ie waarschijnlijk ook nog niet zo goed dus das extra opletten. Mijnes was weer van een andere orde, die liep pas met 2 (!) jaar maar zo vroeg lijkt me ook niks :P

Ben benieuwd wanneer m'n 2e draak gaat lopen.. Vooralsnog eerste mijlpaal: hij draaide van zijn rug naar zij O+
Shine bright like a diamond.
  donderdag 22 september 2022 @ 17:22:02 #104
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_206066796
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2022 14:32 schreef littledrummergirl het volgende:
hier worden aanstalten gedaan tot los lopen :'( hij wordt volgende week acht maanden. geef me mn baby terug :(
Ik dacht dat de mijne snel was met 9,5 maand _O-
When ego leads, failure follows.
|| justdiggit.org ||
pi_206078742
Verkoudheid, doorkomende tandjes en drie dagen kinderopvang waren vermoeiend voor Frummel denk ik.
Hij is na het boeren op m’n schouder in slaap gevallen. Terwijl tie normaal altijd rond 19u naar bed gaat, ligt hij nu al een klein kwartiertje zo bij mij te slapen.
Zo maar naar bed brengen maar stiekem eerst even van dit genieten. :@ O+

Gepland badje komt morgen wel :P
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
pi_206079362
Om vervolgens nu niet meer in bed te willen slapen :')
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
pi_206079417
Wow dat is snel ldg :o
Maggie begint met 7 maanden maar net aanstalten tot tijgeren te maken.

Lekker knuffelen kabuf, geniet ervan O+

Maggie gaat voor het eerst een nacht op haar eigen kamer slapen. Ook weer een mijlpaal. Ik had haar graag nog een paar nachten naast mij gehad maar deze timing is handiger.
pi_206084649
Maggie had gewoon haar beste nacht in tijden :o
Kleine meid was er dus een hele tijd eerder klaar voor dan ik :@

(Helaas wilde mama toch het afscheid van Federer zien dus die heeft niet extra geslapen. Stom)

Nu maar alles gaan ruimen. Cosleeper op marktplaats. En volgende week eindelijk de kleinste maatjes op Vinted. De twee nunki lakens waren binnen het uur al weg! Makkelijk verdiend zo. Als ik het tenminste niet snel uitgeef aan nieuw spul :P
pi_206084709
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 september 2022 11:17 schreef Bottoms_up het volgende:
Maggie had gewoon haar beste nacht in tijden :o
Kleine meid was er dus een hele tijd eerder klaar voor dan ik :@

(Helaas wilde mama toch het afscheid van Federer zien dus die heeft niet extra geslapen. Stom)

Nu maar alles gaan ruimen. Cosleeper op marktplaats. En volgende week eindelijk de kleinste maatjes op Vinted. De twee nunki lakens waren binnen het uur al weg! Makkelijk verdiend zo. Als ik het tenminste niet snel uitgeef aan nieuw spul :P
Is ze dan ook van een co-sleeper naar een groot bed/ledikantje gegaan?
pi_206084743
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 september 2022 11:26 schreef Zusje123 het volgende:

[..]
Is ze dan ook van een co-sleeper naar een groot bed/ledikantje gegaan?
Ja. We lieten haar al een tijdje overdag slapen in haar ledikant. En op vakantie heeft ze een hele week in een ledikant op onze kamer geslapen. Daarom hebben we maar onmiddellijk doorgepakt. Misschien is het maar eenmalig maar anders ligt het misschien aan onze aanwezigheid.
pi_206084906
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 september 2022 11:33 schreef Bottoms_up het volgende:

[..]
Ja. We lieten haar al een tijdje overdag slapen in haar ledikant. En op vakantie heeft ze een hele week in een ledikant op onze kamer geslapen. Daarom hebben we maar onmiddellijk doorgepakt. Misschien is het maar eenmalig maar anders ligt het misschien aan onze aanwezigheid.
Wel heerlijk zeg! Duimen dat het zo blijft gaan

Wij zijn nu op vakantie en onze drie maander weigert te slapen in het ledikant daar. Of het nu het vreemde bedje is, of dat het zoveel groter is. 🤷 Dus nu maar gewoon de reiswieg, vertrouwd en knus.

Als ze definitief te groot word om in de wieg thuis te slapen is het vroeg genoeg om daar energie in te steken
pi_206086655
Wat fijn bottoms! Heerlijk dat ze zo goed sliep. Bubbles sliep na een week of 5 al in haar ledikant op haar eigen kamer en heeft vanaf toen al 6/7u aan een stuk geslapen.

Ik wil de baby eigenlijk ook in ledikant op haar eigen kamer leggen maar mijn moeder komt voor 5 weken op bezoek dus we hebben een kamertekort nu :') .

De bassinet waar ze in ligt begint wel krap te worden dus we gaan Bubbles maar upgraden naar een groot bed en dan de baby in de ledikant bij ons op de kamer en als mijn moeder weg is op die kamer :Y.
pi_206090164
:W
Meld met verse baby. Vanochtend bevallen van onze 51cm lange en 4080gr zware dochter, dus blijkbaar hoor ik nu hier thuis. :D O+
In het zwangerschapstopic staat haar echte naam, op fok zal ze door het leven gaan als Pukje.
pi_206090303
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 september 2022 21:27 schreef Bami het volgende:
Meld met verse baby. Vanochtend bevallen van onze 51cm lange en 4080gr zware dochter, dus blijkbaar hoor ik nu hier thuis. :D O+
In het zwangerschapstopic staat haar echte naam, op fok zal ze door het leven gaan als Pukje.
Gefeliciteerd! Flinke baby zeg! Alles goed met moeder/ouders en kind?
pi_206090357
Nogmaals gefeliciteerd Bami! Wat een heerlijke chubby baby.
pi_206090388
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 september 2022 21:36 schreef Zusje123 het volgende:

[..]
Gefeliciteerd! Flinke baby zeg! Alles goed met moeder/ouders en kind?
Ja terwijl mijn buik echt niet mega was, dus veel mensen waren verbaasd. :D
Alles super! Bevalling verliep echt precies zoals gehoopt (al was minder pijn welkom geweest _O- ), vader is zo mogelijk nog verliefder dan ik en ze ligt nu lekker te tukken in de cosleeper.
Vooralsnog lijkt de borstvoeding ook soepel te verlopen, hopelijk blijft dat zo!
pi_206090483
wat fijn @Bami O+ gefeliciteerd! ik heb zo met je meegeleefd toen we een tijdje samen in het zwangertopic zaten en nu is ze er, jullie pukje O+
pi_206094489
Hoi @Bami en Pukje O+
pi_206095394
Gefeliciteerd bami!
pi_206099603
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 september 2022 15:22 schreef Smart_ass het volgende:
Wat fijn bottoms! Heerlijk dat ze zo goed sliep. Bubbles sliep na een week of 5 al in haar ledikant op haar eigen kamer en heeft vanaf toen al 6/7u aan een stuk geslapen.

Ik wil de baby eigenlijk ook in ledikant op haar eigen kamer leggen maar mijn moeder komt voor 5 weken op bezoek dus we hebben een kamertekort nu :') .

De bassinet waar ze in ligt begint wel krap te worden dus we gaan Bubbles maar upgraden naar een groot bed en dan de baby in de ledikant bij ons op de kamer en als mijn moeder weg is op die kamer :Y.
Hier ging J pas met 8-9 maanden naar zijn eigen kamer haha. Ging wel in 1x goed
Wat een snellerds hier trouwens! J doet rustiger aan. Over 2 weken zwaaien wij al af naar het dreumestopic! Wat ben ik trots en wat gaat het supersnel. Hij kan nu langs randjes lopen. Nog niet al te snel en aan de hand staan kan hij ook nog niet.
pi_206099619
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 september 2022 21:27 schreef Bami het volgende:
Oooooh je bent al bevallen! Hartelijk gefeliciteerd
Ik ga gauw naar de naam spieken. Alles goed met jullie?
pi_206099665
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 september 2022 21:42 schreef Bami het volgende:

[..]
Ja terwijl mijn buik echt niet mega was, dus veel mensen waren verbaasd. :D
Alles super! Bevalling verliep echt precies zoals gehoopt (al was minder pijn welkom geweest _O- ), vader is zo mogelijk nog verliefder dan ik en ze ligt nu lekker te tukken in de cosleeper.
Vooralsnog lijkt de borstvoeding ook soepel te verlopen, hopelijk blijft dat zo!
Ja lol hoe verschilt dat he. Ik had een enorme toeter, dat mensen bij 6 maanden al vroegen wanneer ik met verlof ging. En toen kwam er een baby van 3 kg uit lol
pi_206100961
quote:
0s.gif Op zondag 25 september 2022 19:16 schreef _Lily_ het volgende:

[..]
Oooooh je bent al bevallen! Hartelijk gefeliciteerd
Ik ga gauw naar de naam spieken. Alles goed met jullie?
Jawel! Voedingen lopen nog niet mega lekker, Pukje heeft meer honger dan dat ik haar op dit moment voeding kan bieden. Dus toch maar wat kunstvoeding bij gegeven nu, want het was echt geen doen afgelopen nacht. En nu ben ik meteen bang daarmee het hele borstvoedingsavontuur verpest te hebben, terwijl ik weet dat het niet zo’n vaart loopt. Kolf is ook gehuurd trouwens, om te helpen de productie op gang te brengen zodat vraag en aanbod hopelijk snel wat meer in evenwicht zijn.
En ik voel het slaaptekort nu wel natuurlijk. :D Maar naast MOE en dus de voedings struggles gaat het hier mega goed. Lieve man, lieve baby en alledrie in goede gezondheid.
pi_206101144
Heel herkenbaar de borstvoedingsstress.
Hier gaan de voedingen nu wel goed maar de kleine is in de eerste 24 uur veel gewicht verloren, waardoor we moeten bijvoeden tot ze weer een beetje op een gezonde lijn zit. Word er zo onzeker van, en de extra handeling van het finger feeding na elke voeding maakt het allemaal weer extra gedoe en vermoeiend.
pi_206103048
Ja en het duurt al zo lang allemaal. :D Vind dat finger feeden ook nog wel gedoe idd, en ze was maar 80 gram afgevallen na dag 1 dus ik snap niet hoe ze dan toch zoveel honger kan hebben dat kunstvoeding nodig is.
Net ook met kan besproken dat ik gewoon een consult van een lactatiekundige wil, om te checken dat de randvoorwaarden kloppen voordat we alles toeschrijven aan het traag op gang komen van de productie.

Nu is ze de hele avond chill bijvoorbeeld, maar wel pas na een tijdje huid op huid contact. Nouja, het is maar zoeken allemaal.

Wel fijn dat de voedingen bij jullie nu goed lopen Loka!
pi_206103877
quote:
0s.gif Op zondag 25 september 2022 20:46 schreef Bami het volgende:

[..]
Jawel! Voedingen lopen nog niet mega lekker, Pukje heeft meer honger dan dat ik haar op dit moment voeding kan bieden. Dus toch maar wat kunstvoeding bij gegeven nu, want het was echt geen doen afgelopen nacht. En nu ben ik meteen bang daarmee het hele borstvoedingsavontuur verpest te hebben, terwijl ik weet dat het niet zo’n vaart loopt. Kolf is ook gehuurd trouwens, om te helpen de productie op gang te brengen zodat vraag en aanbod hopelijk snel wat meer in evenwicht zijn.
En ik voel het slaaptekort nu wel natuurlijk. :D Maar naast MOE en dus de voedings struggles gaat het hier mega goed. Lieve man, lieve baby en alledrie in goede gezondheid.
No worries, dat zal wel loslopen. Mijn J heeft een beetje kunstvoeding gehad aan het begin omdat hij teveel was afgevallen. Vervolgens heb ik 10 dagen niet live gevoed ivm overproductie en gesloopte tepels. Dus na de kraamtijd had J de fles vaker gezien dan mijn borst. Ik kolfde alles. Had ook een huurkolf en heb daarna mijn eigen kolf aangeschaft.

Is allemaal goed gekomen, hij kon daarna nog steeds als de beste aan de borst drinken toen ik hem na 10 dagen weer ging aanleggen. Heb 9 maanden gevoed en ben toen gestopt omdat ik het wel welletjes vond. J heeft er geen traan om gelaten
pi_206112827
Loka en Bami, alles moet opgestart worden. Je lichaam gaat pas vanaf dag 3/4 echt volle bak melk aanmaken, dan ga je ook stuwing krijgen. Waarschijnlijk morgen en overmorgen op z'n ergst. Hoort er allemaal bij. Lekker baby veel bij je hebben (het liefst huid-op-huid), zodat ze bij ieder kikje kan drinken. Die productie moet de eerste weken nog helemaal afgestemd worden en dat lukt alleen door baby vaak aan te leggen.
pi_206112944
Nou de stuwing is al begonnen. :'(
Vandaag was dag 4. Kraamtramen ook check. :P

R. zit rond de -10% lijn en heeft moeite met op temperatuur blijven, dus voor nu is het wel even nodig om bij te voeden. Hoop dat ze snel in een stijgende lijn komt en haar warmte vast kan houden, en dan gewoon genoeg gaat hebben aan mijn bv, want het aanleggen gaat nu prima en ik vind het heerlijk als ze bij me ligt te drinken. O+
pi_206114315
Mijn stuwing is vandaag op gang gekomen haha.
Wij naderen de 7% gewichtsverlies dus blijven ook nog wel even bijvoeden. Maar ik kolfde net nog 10ml na een voeding, dus heb ook wel hoop dat we morgen wellicht de switch naar bijvoeden met borstvoeding ipv kunstvoeding kunnen maken.

Jaaa dat voeden is zo gezellig hè. O+
pi_206117071
Ze was vandaag wel lekker aangekomen. O+
Ook flink geclusterd vannacht/vanmorgen, en mijn voeding is nu wel echt op gang gekomen.

Ik heb wel een kolf besteld (huur was niet meer beschikbaar in de regio), maar denk dat ik het voor nu wel even goed vind met een beetje kv tot ze weer op gewicht is. Ook nog erbij moeten kolven vind ik wel heftig qua hoeveel tijd het kost en zo heeft man ook zijn momentje met de baby.
pi_206117199
ik heb overigens nog een vrij nieuwe (in maart gekochte en vier maanden gebruikte) medela solo te koop, mocht iemand op zoek zijn. is een oplaadbare kolf waarmee je tijdens het voeden de andere kant kunt kolven. fokprijsje uiteraard ^O^

overigens ook nog een hele berg kleine melkbewaarflesjes (130 en 150 ml)
pi_206117449
Dit keer had ik aan het eind van de zwangerschap best wel veel vocht vastgehouden en toen m'n baby geboren werd, zag ik meteen dat zij ook best veel vocht had! Ze is toen ook wat afgevallen (mijn andere baby's hadden dat allemaal niet en zijn niet/nauwelijks afgevallen, alle vijf een lotusgeboorte), maar dat was dus erg logisch vanwege zoveel vocht! Anyway, hielden jullie baby's ook veel vocht vast aan het einde van de zwangerschap? En hoe lang heeft de navelstreng uitgeklopt? Beide dingen kunnen (veel) verschil maken in gewichtverlies de eerste week!

Maar ik lees dat bij jullie allebei de stuwing is ingekickt wat betekent dat de melk stroomt en je baby dus echt steeds meer melk van je binnenkrijgt!

Maak je ook niet meteen teveel zorgen. Dat je baby in het begin onrustig is komt ook omdat je baby de bevalling ook verwerkt. Plus het hele nieuwe leven op aarde. De eerste dag/nacht zijn er vaak veel slaapstofjes waardoor baby's dan heel rustig zijn, maar daarna heb je vaak een hele onrustige dag/nacht. Dat wil niet zeggen dat dat alleen maar melkhonger van de baby is. Het is vooral huidhonger naar mama! Baby is gewend aan 24/7 omhuld te zijn door jouw lichaam, en nu is het ineens koud en fris en licht en hard...

Ik weet ook nog wel dat ik het bij m'n eerste baby superspannend vond. Maar bij elke baby daarna ging het steeds meer vanzelf. :D
pi_206117955
Ja ik had achteraf ook sterk het gevoel dat ze meer huidhonger dan melkhonger had. Maar heb voor nu wel even vrede met wat kunstvoeding en daardoor wellicht iets meer/langere slaapkamers voor ons.

Ik hield zelf vrijwel geen vocht vast tijdens de zwangerschap en zij volgens mij ook niet. Navelstreng was wit en klopte niet meer, denk na 15-20 minuten doorgeknipt?

Vandaag moet ze nog gewogen worden, dus ik ben benieuwd! Heb al gepland vanavond weer lekker veel huid op huid te doen en wil dan wel proberen zonder kunstvoeding. Als ze dan vaker komt is dat prima want dat is de stimulans die mijn lijf nodig heeft. Alleen dat kolven hoop ik wel snel vanaf te zijn, vind dat vooral in de nachten wel erg belastend. Maar ze lijkt het beetje extra voeding nog best hard nodig te hebben, dus ja…
pi_206118259
Ik denk hier wel veel vocht bij de baby, eerste 24 uur had ze al 4 plasluiers, daar voed je natuurlijk niet tegenop met een paar druppels colostrum. :P

Zelf heb ik me ook helemaal rot geplast na de bevalling, ben die eerste dag een stuk meer kwijtgeraakt dan alleen de babykilo's. :')
De laatste weken was ik helemaal stram en opgezet, wat een verschil kan dat maken in hoe je lichaam aanvoelt.

Verder hebben we aan haar een hele rustige en tevreden baby tot nu toe, de kraam zei ook al niet te veel zorgen maken en gewoon lekker van haar genieten, en dat lukt ook wel. O+
Maar spannend blijft het natuurlijk toch.
pi_206118401
Hier ook veel vocht, maar dat uitte zich in 4 poepluiers op de eerste dag :D Direct op dag 1 al meconeum en gewone babypoep
pi_206119414
Met veel vocht ook logischer dat er wat gewicht af gaat ;)

Bami, in de avond zoveel mogelijk aan de borst laten, dat helpt denk ik het meest 's nachts. Het boek 'wat baby's nodig hebben' van Melanie Visscher vond ik heel fijn. Die legt supermooi uit waarom de meeste baby's veel drinken, ook 's nachts. Dat helpt ook om je er meer aan over te kunnen geven. Je slaapritme verandert die eerste tijd enorm. Ik slaap nu vaak 1 uur meer per nacht dan ooit voor ik kinderen kreeg en rust daarmee evenveel uit. Ik ben heel gewend aan onderbroken slaap om mn baby aan te leggen.

Ik denk dat baby's niet zo vlug kunstvoeding nodig hebben (uitzonderingen zwangerschapsdiabetes en te lage suikerspiegel en borstvoeding nog niet opgang), maar gewoon heel veel zuigbehoefte en huidhonger en borstvoeding opgang brengen. Wil je toch kv geven dan altijd eerst aanleggen en daarna aanleggen aan de andere kant. En dan pas kunstvoeding/donormelk en tegelijk dan zelf ook kolven. Heel veel werk, en behoorlijk risico om overproductie te triggeren en borstontsteking, dus altijd voorzichtig mee zijn!

Investeren in liggend voeden en een co-sleeper of slaapplekje voor de baby in jouw bed zijn aanraders wat mij betreft. Dan kun je 's nachts blijven liggen en zelf vlug weer doorsoezen.

Wat wij deden: Mijn lief verschoonde 's nachts de luiers zolang dat nodig was (zodra er niet meer 's nachts gepoept werd, verschoonden we 's avonds en 's ochtends). En mijn lief stond op met de baby in de ochtend zodat ik dan nog 1 uur extra kon slapen zonder gedoe aan mijn lichaam. Mijn lief kon dus doorslapen vanaf dat er niet meer 's nachts werd gepoept. En de eerste tijd, zolang nodig, overdag meeslapen met de baby om ook zoveel mogelijk uit te rusten. Ik deed de voedingen dus.

Vooral mentaal is het groots, het is echt een hele grote les in overgave en go-with-the-flow en je prioriteiten vinden, zo'n babytje. :*
pi_206122129
Co-sleeper hebben we idd! En ik heb me al ingesteld op een nacht met veel voeden, want we moeten vraag en aanbod nu af gaan stemmen.

Kolven ga ik iig alleen voor en na de nacht doen (maar niet tijdens) en het is dus ook de bedoeling om geen kunstvoeding meer te geven nu. Dus gewoon (ws heel vaak) voeden en hopen dat ze tussendoor wel slaapt in haar eigen bedje.

Liggend voeden heb ik geprobeerd maar is nog niet gelukt, ws omdat ik het pas probeerde als ze al overstuur was.

En waar ik me ff overheen moet zetten denk ik is de drempel van het uit- en aan kleden voor huid op huid contact. Ze is altijd zo overstuur bij het omkleden dat ik daardoor nu minder huid op huid met haar lig dan dat ik eigenlijk zou willen.
pi_206122765
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2022 20:05 schreef Bami het volgende:

En waar ik me ff overheen moet zetten denk ik is de drempel van het uit- en aan kleden voor huid op huid contact. Ze is altijd zo overstuur bij het omkleden dat ik daardoor nu minder huid op huid met haar lig dan dat ik eigenlijk zou willen.
Dan doe je dat toch niet :) Je geeft borstvoeding en heel veel liefde. Ze krijgt met bv ook al huid op huid via haar hoofdje en voelt elke keer een half uur jouw warmte en hartslag. Als uitkleden jou tegenstaat, dan hoeft dat heus niet per se :) Blije mama, blije baby
pi_206123064
Omkleden deed ik ook het liefst zo min mogelijk. In de kraamweek zorgde de kraamhulp voor het uitkleden met het weegmoment en daarna lekker huid op huid.
Later bijvoorbeeld deels huid op huid na het verschonen want dan is broekje al uit (of pakje open). En verder standaard na een badje/douchen lekker droog knuffelen en voeden.

[ Bericht 0% gewijzigd door Elleska op 28-09-2022 09:56:17 ]
pi_206123261
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2022 21:19 schreef Elleska het volgende:
Omkleden deed ik ook het liefst zo min mogelijk. In de kraamweek zorgde de kraamhulp voor het uitkleden met het weegmoment en daarna lekker huid op huid.
Later bijvoorbeeld deels huid op huid na het verschonen want dan is broekje al uit (of pakje open). En verder standaard een badje/douchen lekker droog knuffelen en voeden.
Oh dat ja. Uitkleden, wegen, voeden. Mijn kraamverzorgster was er een ster in dat zo te plannen dat we daarna gewoon lekker een hele tijd lagen te kroelen op bed O+.
Het is ook gewoon allemaal zo zoeken de eerste periode, wennen aan elkaar en je nieuwe rol. Het continu aan staan, zorgen voor. Wees vooral ook lief voor jezelf in deze periode O+ .

En mijn kleine baby :P wenst niet meer geholpen te worden met het avondeten en heeft ze vanavond vakkundig 2 borden bami weggewerkt. Sorry @Bami :P .
pi_206124698
quote:
17s.gif Op dinsdag 27 september 2022 21:29 schreef douche-eendje het volgende:

[..]
Oh dat ja. Uitkleden, wegen, voeden. Mijn kraamverzorgster was er een ster in dat zo te plannen dat we daarna gewoon lekker een hele tijd lagen te kroelen op bed O+.
Het is ook gewoon allemaal zo zoeken de eerste periode, wennen aan elkaar en je nieuwe rol. Het continu aan staan, zorgen voor. Wees vooral ook lief voor jezelf in deze periode O+ .

En mijn kleine baby :P wenst niet meer geholpen te worden met het avondeten en heeft ze vanavond vakkundig 2 borden bami weggewerkt. Sorry @:Bami :P .
Ja en de balans van dat alles met slaaptekort en een kraamzorg die wel verwacht dat je haar in haar bedje legt is dan soms best ingewikkeld. :D Want juist in de avond en nacht lijkt ze meer behoefte te hebben aan op je liggen.

We hebben nu wat krampjes leed in de overgang van meconium naar gewone poep, zo sneu.

Haha, wij eten ook graag bami dus ik snap je baby wel!
pi_206125368
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2022 23:38 schreef Bami het volgende:

[..]
Ja en de balans van dat alles met slaaptekort en een kraamzorg die wel verwacht dat je haar in haar bedje legt is dan soms best ingewikkeld. :D Want juist in de avond en nacht lijkt ze meer behoefte te hebben aan op je liggen.

We hebben nu wat krampjes leed in de overgang van meconium naar gewone poep, zo sneu.

Haha, wij eten ook graag bami dus ik snap je baby wel!
Fijn dat de kraamzorg dat verwacht maar echt, doe wat voor jullie werkt. Wij hebben in januari best wat adviezen van de kraam naast ons neergelegd omdat we er niets mee konden of het zo niet uitkwam. Zolang je geen gekke dingen doet gaat er niemand stuk O+
pi_206125421
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2022 07:30 schreef eponine het volgende:

[..]
Fijn dat de kraamzorg dat verwacht maar echt, doe wat voor jullie werkt. Wij hebben in januari best wat adviezen van de kraam naast ons neergelegd omdat we er niets mee konden of het zo niet uitkwam. Zolang je geen gekke dingen doet gaat er niemand stuk O+
Over veel dingen zijn we het wel aardig eens gelukkig, maar zij vind het logischerwijs ook heel belangrijk dat ik in de nachten genoeg rust krijg en ik vind het met name belangrijk dat mijn baby niet huilt. :D
Ze gelooft dus alleen niet helemaal in veilig samen slapen, daar hebben we al wel een kleine discussie over gehad haha.

Poeh, dat ‘wat krampjes leed’ werd 4 a 5 uur lang bijna onafgebroken huilen en krijsen. Wat doet dat pijn aan je moederhart zeg. Goede combi ook met kraamtranen.
Maaaar, toen de krampjes over waren heeft ze zich volgetankt bij mij en nu is ze 4 uur na die voeding aan het wakker worden. Dus ik denk dat mijn borstvoeding wel op gang is nu. :D Plus we hebben daardoor zelf ook zo’n 3 uur aaneengesloten geslapen en dat compenseert een hoop zeg!

[ Bericht 0% gewijzigd door Bami op 28-09-2022 07:59:45 ]
pi_206125930
Dat zinnetje viel mij ook direct op. Naar mijn idee krijg je de meeste rust/slaap als je baby niet huilt en niet omdat je baby in een bedje ligt.
's Nachts zit de kraamzorg niet naast je bed te kijken hoe je slaapt dus doe vooral wat voor jou het beste voelt.

Wissel bij uren lang huilen af met je partner zodat je beide een uurtje kan slapen. Dat is iets dat ik nog wel eens vergeet als ik er middenin zit maar huid op huid of gewoon knuffelen kan ook heel goed bij papa. Bij ons blijkt dat een hele goede check of het huidhonger is of hongerhonger, als bij papa liggen niet werkte dan was het hongerhonger.
pi_206129474
Oh ja, dat slapen in eigen bedje. :D Hier wilde ze alleen in haar babynestje in de co-sleeper, maar het liefst sliep ze op ons. En de eerste nacht wilde ze alleen tussen ons in, alleen daar werd ze rustig (of drinkend bij mij). Echt, doe vooral waar je je zelf goed bij voelt. Uiteindelijk gaan ze in een gewoon ledikant (hier pas eind april toen ze ruim acht maanden oud was), maar in het begin willen ze nog zo graag bij je zijn. Geef daar echt aan toe dan. Mijn dochter is nu ruim 13 maanden en gedraagt zich in de nacht ook nog als een baby, slaapt alleen tussen ons verder als ze vanaf 5:00 uur wakker is voor drinken. :D
pi_206130051
Mijn baby gromt :')
pi_206132940
Iedereen doet het op z’n eigen manier. Jij bent haar moeder, niet de kraamverzorgende. Dus doe inderdaad wat goed voelt voor jou. Hier hebben de baby’s nooit bij ons in bed gelegen. En de bassinet was ook al geen lang leven beschoren hier want die bleek al heel snel te klein :P.
pi_206133329
en kraamverzorgenden moeten gewoon t protocol volgen he, en dat soort adviezen horen erbij,mag je gewoon naast je neerleggen.

de onze zei ook dat er volgens het protocol niks op de trappen in huis mag liggen :') bij ons ligt daar altijd wel wat (en meer :P ) heb gezegd dat ze dat gewoon mag laten liggen
pi_206133780
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2022 15:16 schreef eponine het volgende:
Mijn baby gromt :')
Dat klinkt echt heel schattig. Is het dat ook? :+

Ja ze moet protocollen volgen idd, dus ik snap het ook wel. Aan de andere kant was ze vandaag ook echt blij dat het zo goed gaat met het voeden, heel lief. O+

Ik ga Pukje zo maar wakker maken. Haar laatste voeding is circa 4 uur geleden en ze slaapt nu nog steeds, zonder echt honger signalen.
pi_206133904
Ik vind het vooral heel grappig. Ze wil zitten, maar het lukt haar niet. Ze ligt steeds maar moeite te doen om rechtop te komen en daarbij te grommen en te kreunen :D

Wat fijn dat de voedingen goed gaan Bami! Hoe voel jij je verder lichamelijk en mentaal? En Pukjes papa?
pi_206134177
Baby ligt hier in de reisweg van de kinderwagen naast mij op bed. Ook niet volgens protocol natuurlijk, maar ik wil haar gewoon lekker dichtbij. :@
pi_206134285
Ik ben wel heel blij met de cosleeper, zou haar echt niet op haar eigen kamer willen hebben oid.

Lichamelijk gaat het super! Had geen hechtingen nodig dus dat scheelt een hoop denk ik. Mentaal ook alles goed. Begin te wennen aan het idee dat dit mijn baby is. :D Ze lijkt ontzettend op haar vader als baby, waardoor ik mezelf niet in haar herken. Dus dat was ff schakelen. Maar ben sowieso verliefd op haar, ze is zo zoet. O+

Man vond het de eerste dagen wel heftig en vergat voor zichzelf te zorgen, ook mentaal. Nu we iets meer een idee hebben van hoe dagen zijn en gaan, gaat dat gelukkig ook weer veel beter. En ik denk dat hij nog verliefder is dan ik. *;
pi_206134350
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2022 21:02 schreef Bami het volgende:
Ik ben wel heel blij met de cosleeper, zou haar echt niet op haar eigen kamer willen hebben oid.

Lichamelijk gaat het super! Had geen hechtingen nodig dus dat scheelt een hoop denk ik. Mentaal ook alles goed. Begin te wennen aan het idee dat dit mijn baby is. :D Ze lijkt ontzettend op haar vader als baby, waardoor ik mezelf niet in haar herken. Dus dat was ff schakelen. Maar ben sowieso verliefd op haar, ze is zo zoet. O+

Man vond het de eerste dagen wel heftig en vergat voor zichzelf te zorgen, ook mentaal. Nu we iets meer een idee hebben van hoe dagen zijn en gaan, gaat dat gelukkig ook weer veel beter. En ik denk dat hij nog verliefder is dan ik. *;
Ja elke meter voelt als te ver weg he? :D
Ik herken ook vrij weinig van mezelf in haar tot nu toe, maar zie dat sowieso nooit zo goed bij zulke kleintjes, op wie ze nou lijken. Elke dag lijkt het gezichtje ook met weer wat anders.

Wel fijn dat je zo goed herstelt. Ik ervaar het lichamelijk ook niet als zwaar, vooral omdat het zo'n verademing is om niet meer dat zwangere lijf mee te hoeven slepen denk ik. :')
pi_206134398
Snap ik. Ik zie nu al op tegen het moment dat ze uit haar wieg groeit. Dan moet ze wel naar de andere kamer, want haar ledikant past niet bij ons. Maar goed, zien we dan wel weer...

Ach, veel zeggen mij in onze dochter te herkennen. Zelf zie ik het niet. Zie er vooral naar uit haar meer te leren kennen naar mate ze ouder word. Op wie ze lijkt qua karakter ed
  woensdag 28 september 2022 @ 21:26:45 #155
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_206134527
Mijn baby leek de eerste paar weken enorm op mijn vriend, maar is nu een kopie van mij. Dat gezichtje veranderd nog zoveel, dat er nog steeds dagen zijn dat ik denk 'vandaag lijk je wel echt weer meer op je papa'. Valt wat mij betreft echt nog zo weinig over te zeggen. Ben benieuwd hoe dat over een paar jaar is, en inderdaad met het karakter erbij. Al toont ze wel echt al haar humor, zo schattig O+
|| justdiggit.org ||
pi_206135273
Mijn dochter leek eerst echt extreem veel op mijn man, de babyfoto's waren gewoon identiek. Nu ze ouder is, zie ik mezelf er echt in. Ze heeft nu veel meer mijn oogopslag, maar wel de grote kijkers van mijn man. Dat is nu nog het enige zichtbare dat ze specifiek van hem heeft.

Het karakter, tsjaa... Ze is nogal temperamentvol, eigenwijs, eigengereid en ENERGIEK. Niet normaal. Verder is ze heel observerend en ze ziet/hoort alles. Die laatste dingen zijn wel van mij. Nja, oké, uiteindelijk denk ik dat het karakter ook meer van mij komt. :D
pi_206136060
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2022 20:05 schreef Bami het volgende:
Co-sleeper hebben we idd! En ik heb me al ingesteld op een nacht met veel voeden, want we moeten vraag en aanbod nu af gaan stemmen.

Kolven ga ik iig alleen voor en na de nacht doen (maar niet tijdens) en het is dus ook de bedoeling om geen kunstvoeding meer te geven nu. Dus gewoon (ws heel vaak) voeden en hopen dat ze tussendoor wel slaapt in haar eigen bedje.

Liggend voeden heb ik geprobeerd maar is nog niet gelukt, ws omdat ik het pas probeerde als ze al overstuur was.

Dit had J ook. Hij had het koud. Het lukte beter toen hij wat groter was. Ik heb het later ruimschoots ingehaald maar in het begin leek het alsof hij er minder plezier van had dan ik. Ik heb dan maar veel geknuffeld met kleertjes aan. Of eerst de kamer goed warm stoken. Tegenwoordig met de energie ook niet echt meer een aanrader.

Pfff…. Stuwing, hele dag voeden etc… zo blij dat ik er (voor nu) vanaf ben haha. Vind het heel leuk om over de verse baby’s te lezen maar ik merk dat het ook minder leuke emoties uit de kraamtijd losmaakt die ik diep had weggestopt.
pi_206136903
Zo leuk om te lezen over wat jullie wel/niet herkennen in jullie kleintjes. O+

Ben inderdaad ook mega benieuwd hoe ze wordt, wat voor haar ze krijgt bijvoorbeeld en hoe ze wordt als mensje. Kijk er echt naar uit om haar te zien groeien en te leren kennen.

@_Lily_ Als ze eenmaal ligt is ze helemaal ontspannen en content, ze vindt alleen het uitkleden en daarna aankleden niet zo’n goed idee en dat laat ze duidelijk weten. _O-
Hè bah, dat van die weggestopte emoties klinkt naar. ;( Jullie zijn ook aan het proberen voor een tweede toch? Kan me voorstellen dat het dan wel fijn is als je eea uit J’s kraamtijd dan iets meer een plekje hebt kunnen geven. :*

Wij hebben echt een top nacht gehad. Ze kwam om de 2 a 3 uur en ik kon haar na elke voeding vrijwel probleemloos terug in bed leggen. Nu heb ik opeens iets van 6 uur slaap gehad. :o En lig ik haar te bewonderen terwijl ze langzaam wakker aan het worden is. Mijn roze wolk is aan. O+
pi_206137006
hier hielp een speentje erg goed tegen het huilen tijdens het aankleden, vooral na het badje. ik zag het de kraam doen, zou dat zelf nooit bedacht hebben :D
pi_206137279
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2022 07:09 schreef Bami het volgende:
Zo leuk om te lezen over wat jullie wel/niet herkennen in jullie kleintjes. O+

Ben inderdaad ook mega benieuwd hoe ze wordt, wat voor haar ze krijgt bijvoorbeeld en hoe ze wordt als mensje. Kijk er echt naar uit om haar te zien groeien en te leren kennen.

@:_Lily_ Als ze eenmaal ligt is ze helemaal ontspannen en content, ze vindt alleen het uitkleden en daarna aankleden niet zo’n goed idee en dat laat ze duidelijk weten. _O-
Hè bah, dat van die weggestopte emoties klinkt naar. ;( Jullie zijn ook aan het proberen voor een tweede toch? Kan me voorstellen dat het dan wel fijn is als je eea uit J’s kraamtijd dan iets meer een plekje hebt kunnen geven. :*

Wij hebben echt een top nacht gehad. Ze kwam om de 2 a 3 uur en ik kon haar na elke voeding vrijwel probleemloos terug in bed leggen. Nu heb ik opeens iets van 6 uur slaap gehad. :o En lig ik haar te bewonderen terwijl ze langzaam wakker aan het worden is. Mijn roze wolk is aan. O+
Klopt we zijn aan het proberen voor nummer 2. Over de hele lijn heb ik er wel een goed gevoel bij hoor, toch wel een roze wolkje bij dit eerste baby jaar.
pi_206138947
ik herkende in mijn eerste mezelf pas na een jaar of 2,3. Hij kan net zo ondeugend glunderen als ik O+ en hij heeft mijn stuiterballenhoofd :Y qua karakter denk ik dat het meer zijn vader is.

mijn tweede lijkt qua gezicht en uitstraling echt op mij O+ rond gezichtje, pretbekkie :Y thats me haha. hij is tot nu toe heel rustig en meegaand, dus denk dat ie dat van zijn vader heeft O-) :Y
pi_206139905
Leuk inderdaad al die verhalen.
Mijn baby heeft nu een flinke bos donker haar, ben benieuwd met welke kleur ze eindigt. :D

Straks even de huisarts bellen want de VK zag dat ze spruw heeft bij de controle. Misschien lukt het haar dan als dat behandeld wordt beter om genoeg te drinken, want blijkbaar heb ik wel productie genoeg, kolfde gisteren 100cc.
pi_206140354
Ik heb van verschillende lactatiekundigen begrepen dat spruw best wel vaak onterecht wordt vastgesteld. Lactatiekundige Teddy Roorda heeft daar op instagram recent nog een post aan besteed. Misschien wel interessant om die te lezen?
Iig fijn dat je productie zo goed op gang is!
pi_206140945
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2022 13:30 schreef Bami het volgende:
Ik heb van verschillende lactatiekundigen begrepen dat spruw best wel vaak onterecht wordt vastgesteld. Lactatiekundige Teddy Roorda heeft daar op instagram recent nog een post aan besteed. Misschien wel interessant om die te lezen?
Iig fijn dat je productie zo goed op gang is!
Ik heb ook pijn bij links aanpappen, een paar gek gekleurde vlekjes daar, en meerdere keren schimmelinfectie gehad tijdens de zwangerschap, dus op zich klopt het hele plaatje wel, maar kan het wel eens opzoeken.
pi_206141015
Mijn oudste leek heel erg op mij (en zijn nichtjes) nadat hij geboren was. Daarna een periode dat ie meer op z’n vader leek. Nu is hij een mix, met nét iets meer van mij. En laatst zat hij op de bank en was hij qua houding precies mijn vader.

R lijkt niet op mij, maar ook niet op haar vader 8)7. Benieuwd waar zij uiteindelijk naartoe trekt qua uiterlijk. En haarkleur. Ze lijkt nu rossig/rood. Wij en broer zijn alledrie blond (man wel met wat rossige ondertoon).
pi_206141054
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2022 09:01 schreef Elleska het volgende:

Wissel bij uren lang huilen af met je partner zodat je beide een uurtje kan slapen. Dat is iets dat ik nog wel eens vergeet als ik er middenin zit maar huid op huid of gewoon knuffelen kan ook heel goed bij papa. Bij ons blijkt dat een hele goede check of het huidhonger is of hongerhonger, als bij papa liggen niet werkte dan was het hongerhonger.
Dit, ja! Hier is T ook niet tevreden te krijgen als hij honger heeft, dan gilt ie alles bij elkaar.
Helaas ook nog steeds 's nachts }:| Ik ben dat zó niet gewend, mijn eerste sliep dus al door met deze leeftijd (van 23u tot 6u). Maar goed, hij zal het wel nodig hebben nog.

En die slaapregressie met 4 maanden is ook leuk, lekker als je net weer begint met werken ;(
Shine bright like a diamond.
pi_206141414
Wij zitten ook weer in een slaapregressie :O
Ofwel is het door de eerste hele dagen opvang dat ze hele nachten op mij wil plakken.
Ik hoor van iedereen hoe hard Maggie op mij lijkt. Zelf zie ik het niet zo eigenlijk.

Lokasenna, hier ook in het begin spruw maar na behandeling ging ze niet beter drinken. Toen bleek het toch ook het tongriempje te zijn (gaf ook een witte aanslag op de tong). Daar hebben we door de spruw te lang mee rondgelopen.

Succes met de verse baby's. Opstarten kan pittig zijn.

Volgende week weer werken! Ik ben er wel aan toe eigenlijk.
pi_206141671
Nemen jullie nog het betaalde ouderschapsverlof op in het eerste jaar?
Ik heb vanaf nu weer ouderschapsverlof tot J 1 jaar wordt op 10 oktober, echt fijn.
Ik weet niet hoe ik straks z’n 2e jaar zonder ouderschapsverlof moet fixen hahaha, ik heb die vrije tijd nu echt nodig om zijn verjaardag voor te bereiden en een traktatie voor het KDV in elkaar te knutselen

Omg, mijn baby is alweer bijna een jaar en ik begeef me voor het eerst in mijn leven in die echte “moederwereld” van traktaties knutselen. Can’t believe it.
  donderdag 29 september 2022 @ 15:49:06 #169
149959 SQ
snelle trees
pi_206141726
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2022 15:41 schreef _Lily_ het volgende:
Ik heb vanaf nu weer ouderschapsverlof tot J 1 jaar wordt op 10 oktober, echt fijn.
Ik weet niet hoe ik straks z’n 2e jaar zonder ouderschapsverlof moet fixen hahaha, ik heb die vrije tijd nu echt nodig om zijn verjaardag voor te bereiden en een traktatie voor het KDV in elkaar te knutselen

Omg, mijn baby is alweer bijna een jaar en ik begeef me voor het eerst in mijn leven in die echte “moederwereld” van traktaties knutselen. Can’t believe it.
Ben wel benieuwd wat voor festijn dat gaat worden als je er bijna 2 volle weken voor nodig hebt om voor te bereiden :D
disclaimer
pi_206141751
hier zijn de nachten ook nog steeds drama -O- nog een nachtvoeding (hij is acht maanden) en gemiddeld drie of vier keer huilend wakker, en dan weer op om 5 uur :O

vandaag bij het cjg, die adviseerde meer eten minder melk, en de nachtvoedingen afbouwen door steeds minder melkpoeder in de flessen te doen :? . Ook gaven ze aan dat we yoguurt of kwark mochten geven na het eten of als ontbijt ect. ik dacht dat zuivel helemaal nog niet "mocht", of is dat achterhaald :P ?
pi_206142200
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2022 15:51 schreef littledrummergirl het volgende:
hier zijn de nachten ook nog steeds drama -O- nog een nachtvoeding (hij is acht maanden) en gemiddeld drie of vier keer huilend wakker, en dan weer op om 5 uur :O

vandaag bij het cjg, die adviseerde meer eten minder melk, en de nachtvoedingen afbouwen door steeds minder melkpoeder in de flessen te doen :? . Ook gaven ze aan dat we yoguurt of kwark mochten geven na het eten of als ontbijt ect. ik dacht dat zuivel helemaal nog niet "mocht", of is dat achterhaald :P ?
Anna krijgt ook al een tijdje volle yoghurt als toetje. De melkvoedingen vervangen door koemelk mag nog niet, maar wat zuivel kan geen kwaad.

Ik heb echt 2 uitersten gebakken. De peuter is blond met blauwe ogen, Anna heeft bruin haar met bruine ogen. Ook wel grappig, Anna heeft al vanaf haar geboorte duidelijke wenkbrauwen. Die van Bas zijn met 3 jaar nog altijd amper zichtbaar :P

Ouderschapsverlof heb ik niet opgenomen. Net in maart begonnen bij een nieuwe werkgever, ik vind het wel prima zo. Volgende week is ze gewoon 1 :D .

Slapen gaat wisselend. Soms geen voedingen snachts, soms 2. En regelmatig een peuter in paniek midden in de nacht, wat echt meer tijd kost.

[ Bericht 5% gewijzigd door douche-eendje op 29-09-2022 16:50:36 ]
pi_206142347
Hier ook met 6 maanden nog 1-2 nachtvoedingen en totaal geen ritme. Er zit overdag wel steeds 4 uur tussen voedingen, maar 's avonds en 's nachts is het volstrekte willekeur. 's Avonds soms maar 2,5 uur ertussen en 's nachts 4-6 uur. Maar dat betekent ook dat hij elke dag op andere tijden drinkt (want die willekeur werkt overdag door). En dus ook soms netjes 23u-3u-7u drinkt maar soms ook 20u-1u-5u. Dat zijn dus twee nachtvoedingen. En daaromheen nog 2x krijsen en vaak om 5 uur alleen nog bij ons in bed/op mij willen slapen.
pi_206142905
quote:

Wij wel, maar daar hebben we ook nog even tijd voor natuurlijk. :D
Plan hier is om het allebei 1 dag per week in te zetten. We werken nu allebei 4 om 5 dagen, dat wordt dan dus allebei 3 om 4. Daarmee hebben we in haar eerste levensjaar maar 2 dagen opvang nodig ipv 3. Dat vind ik wel een heel fijn idee voor zo’n kleintje.
pi_206143426
quote:

Ik heb morgen en maandag nog en dan zijn mijn 9 weken op :)
Mijn vriend heeft deze maand 3 weken genomen en voor de rest zal zijn part time dag de komende zoveel weken betaald zijn.
pi_206145217
Hier geen ouderschapsverlof. Geldkwestie… en ik werk maar 3 dagen, man 4 (en altijd thuis). We vinden het voor nu prima. Heb eventueel voor later nog het ‘gewone’ ouderschapsverlof dat je mag inzetten tot de 8e verjaardag (? volgens mij).

Verder voor de stats; in principe geen nachtvoedingen meer sinds ze 10 weken oud is. Heel soms incidenteel een klein flesje, maar meestal is de speen terug in haar mond stoppen ‘s nachts voldoende als ze jammert.
In totaal 5 flessen tussen 07:00 en 21:00. ‘s Ochtends laat ze er met gemak 4 à 5 uur tussen, vanaf de middag tot de avond vaak maximaal 3 uur.

Op de opvang eet ze brood en crackers alsof haar leven er vanaf hangt, als ik het thuis geeft smijt ze het op de grond :'). Fruit gaat wel super, groente over het algemeen ook.
pi_206145314
quote:

Wat ga je trakteren? Ik zoek nog wat voor haar traktatie maandag.

Zaterdag is hier haar verjaardag en dus ook het feestje. Ik heb ook erg uitgepakt, catering, locatie, decoratie, taart, ballonnenboog en zelfs uitnodigingskaarten.
pi_206145323
Zowel de heen- als terugreis naar Dubai gingen goed! Ze heeft het zo goed gedaan, ook op vakantie.
pi_206145343
Ouderschapsverlof is toch tot 70% betaald? En niet 100%?
pi_206145384
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2022 20:20 schreef Mahra het volgende:
Ouderschapsverlof is toch tot 70% betaald? En niet 100%?
Ik heb even de brief van mijn werk erbij gehaald en het klopt ja. 70 %.
pi_206145502
quote:
1s.gif Op donderdag 29 september 2022 15:49 schreef SQ het volgende:

[..]
Ben wel benieuwd wat voor festijn dat gaat worden als je er bijna 2 volle weken voor nodig hebt om voor te bereiden :D
Haha ik ga er precies 1 middag aan besteden. Maar zo’n middag heb ik meestal niet eens tijdens een werkweek :(
pi_206145567
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2022 17:55 schreef Bami het volgende:

[..]
Wij wel, maar daar hebben we ook nog even tijd voor natuurlijk. :D
Plan hier is om het allebei 1 dag per week in te zetten. We werken nu allebei 4 om 5 dagen, dat wordt dan dus allebei 3 om 4. Daarmee hebben we in haar eerste levensjaar maar 2 dagen opvang nodig ipv 3. Dat vind ik wel een heel fijn idee voor zo’n kleintje.
Ja echt chill, ik vind 3 dagen ook wel veel.
Ik heb het anders gedaan met ouderschapsverlof. Ik heb telkens 1 week per maand opgenomen (dus die dagen achter elkaar en dan de hele week vrij). Was net vakantie, af en toe zelfs een paar dagen weg.

En de andere weken dan wel m’n hele contract werken, dat is 38 uur in 4 dagen
pi_206145722
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2022 20:18 schreef Mahra het volgende:

[..]

Zaterdag is hier haar verjaardag en dus ook het feestje. Ik heb ook erg uitgepakt, catering, locatie, decoratie, taart, ballonnenboog en zelfs uitnodigingskaarten.
Ik moet de traktatie nog verzinnen haha. Het wordt iets simpels. Beestjes ofzo

https://www.leukmetkids.n(...)op-creche-of-school/

Feestje ook simpel. Maar wel eten voor ons bestellen haha
pi_206146753
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2022 20:18 schreef Mahra het volgende:

[..]

Ik heb lange maisstengels met een vingerpopje erop. Zo klaar *) .
Beetje jammer alleen dat ze ineens van 12 naar 16 kindjes op de groep zijn gegaan, had nu te weinig vingerpopjes van dezelfde soort. Ach, dan maar een setje hysterische ertussen.
pi_206155212
Baby is eindelijk een keer lekker gegroeid, ze was vandaag ineens bijna 100 gram zwaarder. O+
Toch een geruststelling voor je idee.
Ook drinkt ze nu iets actiever aan de borst, dus we gaan nu proberen of ze zonder structureel bijvoeden ook op gewicht blijft.
pi_206157370
Ohh wat lekker zeg! Hopelijk blijft het zonder bijvoeden ook goed gaan. O+

Wij hadden vandaag ons eerste spuitpoep incident. Het zat in mijn haar, op de commode, haar ledikant en de muur. _O- Ben vooral blij dat het wel goed van de muur af kwam, dat vond ik even spannend haha.
pi_206157677
_O-
Hier ook al een muurpoepje gehad. :D
Erg hard om gelachen. Gelukkig is het nog makkelijk schoon te maken die borstvoedingspoep. :P
pi_206157782
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2022 20:27 schreef Lokasenna het volgende:
_O-
Hier ook al een muurpoepje gehad. :D
Erg hard om gelachen. Gelukkig is het nog makkelijk schoon te maken die borstvoedingspoep. :P
Ja ik heb ook vooral heel erg hard gelachen. _O-

Maar valt reuze mee idd die borstvoedingspoep! Gelukkig maar. :D
pi_206160915
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2022 20:42 schreef _Lily_ het volgende:

[..]
Ik moet de traktatie nog verzinnen haha. Het wordt iets simpels. Beestjes ofzo

https://www.leukmetkids.n(...)op-creche-of-school/

Feestje ook simpel. Maar wel eten voor ons bestellen haha
Ah leuk, ik ga eens kijken. Ik heb nog steeds niks hahaha.
pi_206160917
Mijn baby is jarig!
pi_206161393
Gefeliciteerd Mahra! Op naar de dreumesen :P
pi_206161404
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2022 08:32 schreef Mahra het volgende:
Mijn baby is jarig!
Gefeliciteerd!
pi_206161436
Gefeliciteerd Mahra! Tot snel bij de dreumesen
pi_206164333
Gefeliciteerd mahra!
pi_206164501
Gefeliciteerd O+
  zaterdag 1 oktober 2022 @ 15:45:56 #195
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_206164760
Gefeliciteerd Mahra!
|| justdiggit.org ||
pi_206165513
Mahra gefeliciteerd!
pi_206165764
Gefeliciteerd Mahra!

Hier nog nooit een muurpoepje (haha) gehad. :o
pi_206165870
Gefeliciteerd!
pi_206168256
Gefeliciteerd Mahra!

Ik denk dat mijn baby verkouden is, aangestoken door de peuter ;( . Er lijkt niet echt veel snot in haar neus te zitten maar toch ademt ze lastig/zwaar en ze wordt veel wakker. Ze jammert dan eventjes en valt weer in slaap. En ze hoest een klein beetje. En met melk teruggeven leek het ook wat slijmerig. Zielig baby’tje ;(. Oh ik heb besloten dat ik haar hier Blossom noem. Moet er eigenlijk ooit nog één dochter bij en dan hebben we het rijtje compleet :') .
pi_206170515
Gefeliciteerd Mahra!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')