abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_205856601
Welkom in het babytopic!

De baby wiki-lijst vind je hier: klik
Het is natuurlijk niet verplicht gegevens in dit lijstje toe te voegen/aan te passen.

Een lijst met de verjaardagen van veel OUD-users en hun kindjes vind je op de Fok!wiki:

Ons motto:
Have babies they said, it will be fun they said *O*

Verboden woorden: egopost, faalmoeder. Het is niet egoistisch om even je gevoel te spuien zonder op anderen te reageren, en wat je ook doet: je bent altijd de beste moeder voor jouw baby.

• Komkommerschijfje: F., 16 augustus
• BellaaElisa: A, 4 september
• Rebubbled: Elvie, 8 september
• Mahra: Titi, 1 oktober
• douche-eendje: Anna, 7 oktober
• _Lily_: J, 10 oktober
• LauriLynne: Purk, 15 oktober
• TheGirlNextDoor: Bambi, 7 november
• Takkie88: kuiken, half november
• Eponine: "R", begin januari
• littledrummergirl: kleine kaptein, eind januari
• KaBuf: Frummel, eind januari
• LaBelleFleur27: W., 3 februari
• Bottoms_up: Maggie, 22 februari
• B.ertha: T., 1 april
• DjVero: Larissa, 27 april
• June.: T., begin juni
• Zusje123: H., begin juli
• Elleska: S., juli
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_205857775
Oja dat ook. J is 11 maanden en heeft nog steeds geen enkele tand
pi_205858502
Even een vraagje bij jullie omdat zink zalf bij baby's wat frequenter gesmeerd wordt.

We hebben nu net voor de 3e keer de zinkzalf van Zwitsal gebruikt. Alle 3 de keren huilen en krijsen wanneer ik de zalf smeer. Het ligt echt aan die zalf, want sudo en vaseline gaan prima. Ik heb de tube weggegooid. Het lijkt wel of er iets is toegevoegd oid, want dit is sinds er een nieuwe verpakking is.

Hebben jullie dezelfde ervaring?

[ Bericht 8% gewijzigd door Sunshine1982 op 05-09-2022 19:35:30 ]
pi_205860547
Ik heb sowieso niets van Zwitsal, zoveel meuk toegevoegd. Ik zou gewoon zinkzalf bij de apotheek halen, daarvoor heb je geen recept nodig.
Shine bright like a diamond.
pi_205860581
Ik heb zinkzalf van Daro, die gebruikte ze toen in het ziekenhuis ook voor Anna. Werkt top, vind hem echt fijner dan sudo. Ze is nogal gevoelig voor smetjes in spekplooien.
pi_205860594
Sterkte ldg!

quote:
1s.gif Op maandag 5 september 2022 19:27 schreef Sunshine1982 het volgende:
Even een vraagje bij jullie omdat zink zalf bij baby's wat frequenter gesmeerd wordt.

We hebben nu net voor de 3e keer de zinkzalf van Zwitsal gebruikt. Alle 3 de keren huilen en krijsen wanneer ik de zalf smeer. Het ligt echt aan die zalf, want sudo en vaseline gaan prima. Ik heb de tube weggegooid. Het lijkt wel of er iets is toegevoegd oid, want dit is sinds er een nieuwe verpakking is.

Hebben jullie dezelfde ervaring?
Heb je tussendoor ook probleemloos andere zalf gesmeerd? Anders kan het gekrijs ook toeval zijn, dat het met andere zalf ook was gebeurd.
pi_205860616
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2022 18:41 schreef _Lily_ het volgende:
Succes met wat komen gaat. Hier was draak ook laat, maar kreeg ze vervolgens allemaal tegelijkertijd..
pi_205860737
quote:
1s.gif Op maandag 5 september 2022 21:19 schreef June. het volgende:
Ik heb sowieso niets van Zwitsal, zoveel meuk toegevoegd. Ik zou gewoon zinkzalf bij de apotheek halen, daarvoor heb je geen recept nodig.
Thanks voor de tip. Wist niet eens dat ze daar ook zink zalf verkochten. Ga er morgen even naartoe :)
pi_205860795
quote:
1s.gif Op maandag 5 september 2022 21:23 schreef June. het volgende:

[..]
Succes met wat komen gaat. Hier was draak ook laat, maar kreeg ze vervolgens allemaal tegelijkertijd..
Ojee en hij slaapt ook al niet haha
Ik doe nu pas mee voor het echie qua tropentijd

Nog maar even genieten dan, van het schattige tandeloze mondje
pi_205861123
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2022 21:34 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Thanks voor de tip. Wist niet eens dat ze daar ook zink zalf verkochten. Ga er morgen even naartoe :)
Sterker nog, ze kunnen het speciaal voor je maken als ze het niet hebben. Alleen wordt er steeds minder bereid tegenwoordig, alleen als het echt niet anders kan (bv maken van zetpillen of een drank als die variant niet is gemaakt dpor de farmaceutische industrie)
pi_205862371
Wij hebben zwitsal zinkzalf voor de dreumes, nooit problemen mee gehad. Eigenlijk ook erg weinig nodig gehad, misschien <10 keer mee gesmeerd. Maar als ik het zo zie hebben wij wel de oude verpakking.
  dinsdag 6 september 2022 @ 08:19:08 #12
319308 Tink89
To live is to dance
pi_205863084
Ik zweer bij zinkolie ipv zalf. Stuk fijner smeren en ik vind het beter werken.

https://mediq.nl/producten/zinkolie/6844?variantid=3001068 bij de apotheek of die van dr Swaab bijvoorbeeld.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_205868441
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2022 18:41 schreef _Lily_ het volgende:
ik zag net dat er hier minstens vier tegelijkertijd komen, efficiënt wel ^O^
pi_205870692
Heeft iemand tips mbt flessen die goed werken tegen krampjes? Iemand goede ervaringen met bepaalde merken/types?
pi_205871012
Wij hebben bij beide kinderen Difrax flessen gebruikt. Werkte prima, maar wel met de wetenschap en acceptatie dat het hebben van krampjes ook iets is waar ze doorheen moeten en dat het weer over gaat.

Dr Brown hoor ik positieve dingen over, maar dat was hier een merk dat krampjes erger leek te maken.

Verder niets geprobeerd omdat het met Difrax dus snel goed ging.
pi_205871074
eerlijk gezegd vraag ik me af of flessen daadwerkelijk veel verschil maken bij krampjes...

je kind krijgt krampjes, of niet, en zo ja, dan is het even doorbijten en dan gaat het weer over. Als je er middenin zit is het intens, maar het gaat voorbij ^O^. Hier hielp vooral dragen in de vliegtuighouding goed :Y
pi_205871111
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 september 2022 20:17 schreef littledrummergirl het volgende:
(…) Als je er middenin zit is het intens, maar het gaat voorbij ^O^. Hier hielp vooral dragen in de vliegtuighouding goed :Y
En dit! O+
pi_205871116
Ah oke, ga ik naar kijken! Krampjes zijn een nieuw fenomeen hier. Oudste heeft er nooit last van gehad maar die heeft dan ook nooit een fles gehad :') . Ik probeer zo langzaam mogelijk de fles te geven maar het wordt hier vaak zo gulzig opgeslokt met veel lucht erbij dat ik dacht misschien dat een andere fles verschil maakt. Maar ik snap inderdaad dat het niet 100% te voorkomen is.
  dinsdag 6 september 2022 @ 21:50:43 #19
319308 Tink89
To live is to dance
pi_205872325
Het maakte hier niks uit welke fles we gebruiken voor die voedingen die de oudste met de fles kreeg (gekolfd en een tijdje kv moeten bij geven). Wat wel iets leek te helpen is regelmatig een klein beetje geven (zoals bij clusteren aan de borst), heel veel dragen in de vliegtuighouding en met de beentjes zachtjes in een rondje bewegen. Dus niet fietsen met de beentjes maar juist de knietjes bij elkaar en ze samen naar de buik toe bewegen.
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_205874407
Mijn zoon had aan de borst meer krampjes dan aan de avent fles. De moedermelk stroomde veel te snel en hij moest snel slikken.

Maar ook aan de borst waren de krampjes minimaal. Dus zal wel per kind verschillen
  woensdag 7 september 2022 @ 07:46:39 #21
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_205874461
In de heftigste krampjes periode hier gaven wij infacol. Dat leek wel iets te helpen. Geen wondermiddel maar haalt wel het heftigste eraf.
When ego leads, failure follows.
|| justdiggit.org ||
pi_205874566
S_a, therapeutisch voeden met de fles zorgt ervoor dat je kindje er harder voor moet werken en dat het geven van een fles langer duurt (mijn dochter had anders haar fles met afgekolfde melk ook in 5 minuten leeg in het begin). Google er maar eens op.
pi_205875183
Hier Dr. Brown met (in het begin) een prematuur tut. Hij was niet prematuur (41.1) maar daardoor wel gedwongen rustiger te drinken hhaha.
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
pi_205876120
Dank voor alle tips!
pi_205876161
De mijnes drinkt zijn fles ook in 10 minuten leeg (als ie hem leegdrinkt :') ) maar hij wordt boos van alle oplossingen die we hebben geprobeerd zoals kleinere speen of pauzes nemen :D
pi_205878112
hier ook zon turbodrinker, nu nog tankt ie ruim 240 weg binnen vijf minuten :')
pi_205878122
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mijne is gewoon 11 maanden vandaag. Van 2835 gram /maat 44 bij geboorte nu naar deze reus in maat 74.
pi_205878187
quote:
17s.gif Op woensdag 7 september 2022 13:51 schreef douche-eendje het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mijne is gewoon 11 maanden vandaag. Van 2835 gram /maat 44 bij geboorte nu naar deze reus in maat 74.
zon leuk sprekend bekkie heeft ze O+

(en dat truitje, orka's :o ? waar heb je die gekocht O-) )
pi_205879234
Hoe is het hier met iedereen?

Mijn kleine dame heeft sinds een paar dagen gaatjes!

[ Bericht 65% gewijzigd door Mahra op 07-09-2022 17:23:12 ]
  woensdag 7 september 2022 @ 16:25:54 #30
319308 Tink89
To live is to dance
pi_205879657
quote:
17s.gif Op woensdag 7 september 2022 13:51 schreef douche-eendje het volgende:
SPOILER
Volgens mij heb ik dat ook en is het geen truitje, maar een romper.
pi_205879842
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2022 13:59 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

De hema heeft die print een tijdje gehad :)
pi_205880030
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2022 13:59 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

Truitje van Hema uit 2019 :D was toen een hele lijn van.
Sprekend bekkie heeft ze zeker. Hele verhalen als ze wakker is, mijn kleine kletskous O+
pi_205880086
quote:
1s.gif Op woensdag 7 september 2022 16:48 schreef Aure het volgende:

[..]
De hema heeft die print een tijdje gehad :)
yeah, nieuw gevonden op vinted in de toekomstige maat van de kleinste kapitein O+
pi_205881016
nu sale bij de Kruidvat *O* veul pampers gekocht net, ruim 40¤ korting. duurt ff voordat je door de drukte heen bent, maar wel de moeite waard :Y duurt nog tot vanavond 00:00
pi_205886634
Mijn baby houdt de afgelopen nachten ineens een newborn schema aan; elke 2 uur wakker :{ en dan ook nog eens moeilijk in slaap vallen ‘s avonds en ‘s nachts -O-

Gisteravond sliep ze uiteindelijk om 22.00, wakker om: 24.00, 1.45 (sliep toen pas weer om 2.30), 4.00, 5.30. :O
pi_205888433
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2022 18:47 schreef littledrummergirl het volgende:
nu sale bij de Kruidvat *O* veul pampers gekocht net, ruim 40¤ korting. duurt ff voordat je door de drukte heen bent, maar wel de moeite waard :Y duurt nog tot vanavond 00:00
Ik check altijd de aanbiedingen via www.luieraanbiedingen.net ;) Bol en Wehkamp bijv. hadden van de zomer 270 luiers voor ¤38 ofzo
pi_205888736
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2022 06:23 schreef Takkie88 het volgende:
Mijn baby houdt de afgelopen nachten ineens een newborn schema aan; elke 2 uur wakker :{ en dan ook nog eens moeilijk in slaap vallen ‘s avonds en ‘s nachts -O-

Gisteravond sliep ze uiteindelijk om 22.00, wakker om: 24.00, 1.45 (sliep toen pas weer om 2.30), 4.00, 5.30. :O
Slopend zeg!
pi_205888748
T. is weer goedgekeurd bij het CB: 68 cm en 7,7 kilo. Een lijntje gezakt maar dat komt door de overstap op flesvoeding. En prikjes :X Hij heeft er wel veel last van gehad, het arme ding.
pi_205889856
Slopend Takkie, -O-

Wij zijn ook weer goedgekeurd op het cb.
9,2kg en 73cm lang (met 8 maanden).
In december weer terug voor vaccinaties.

[ Bericht 4% gewijzigd door eponine op 08-09-2022 21:15:42 ]
pi_205896443
Oh wat intens Takkie, heeft ze niet ergens last van?

Lieve foto D-E! O+

En ik las goede stats ^O^

Hier gaat ook alles goed, terror W. van vakantie is gelukkig weer ingewisseld voor de vrolijke variant. En haar eczeem is helemaal onder controle dankzij de eczeempoli _O_ .

Plaatje bij het praatje, gisteren kwam haar wintermutsje binnen O+ :')

SPOILER

[ Bericht 3% gewijzigd door LaBelleFleur27 op 10-09-2022 16:13:34 ]
pi_205897511
Intens is wel een goede beschrijving :')
ze bleek vanochtend wel ineens snotterig te zijn en is wat aan het kuchen.
Maar ja, het vele wakker worden is al vanaf zondag. Misschien tanden?

Goede stats! Als ik het zo zie dan heb ik wel weer een ukkie gebakken :P

Die foto van W met haar muts op O+

Kuiken slaapt nu :X dus ik ga sluipend de trap op en duik ook m’n bed in. Benieuwd welke muppet als eerste roept :s) :')
pi_205898901
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2022 20:29 schreef Takkie88 het volgende:
Intens is wel een goede beschrijving :')
ze bleek vanochtend wel ineens snotterig te zijn en is wat aan het kuchen.
Maar ja, het vele wakker worden is al vanaf zondag. Misschien tanden?

Goede stats! Als ik het zo zie dan heb ik wel weer een ukkie gebakken :P

Die foto van W met haar muts op O+

Kuiken slaapt nu :X dus ik ga sluipend de trap op en duik ook m’n bed in. Benieuwd welke muppet als eerste roept :s) :')
Mama? Mamaa?? MAMMAAAAH?
:') ;(
pi_205901882
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2022 10:53 schreef DjVero het volgende:

[..]
Ik check altijd de aanbiedingen via www.luieraanbiedingen.net ;) Bol en Wehkamp bijv. hadden van de zomer 270 luiers voor ¤38 ofzo
daar haal ik ze normaal ook altijd, van die bulkverpakkingen, maar dit was dus nog goedkoper *O* (en een drama in die webshop, maar een mensch moet wat in tijden van inflatie :') )
pi_205901884
quote:
1s.gif Op donderdag 8 september 2022 19:53 schreef LaBelleFleur27 het volgende:
Oh wat intens Takkie, heeft ze niet ergens last van?

Lieve foto D-E! O+

En ik las goede stats ^O^

Hier gaat ook alles goed, terror W. van vakantie is gelukkig weer ingewisseld voor de vrolijke variant. En haar eczeem is helemaal onder controle dankzij de eczeempoli _O_ .

Plaatje bij het praatje, gisteren kwam haar wintermutsje binnen O+ :')

SPOILER
boh O+ en dan die tandjes :D O+
pi_205903364
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2022 06:26 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]
daar haal ik ze normaal ook altijd, van die bulkverpakkingen, maar dit was dus nog goedkoper *O* (en een drama in die webshop, maar een mensch moet wat in tijden van inflatie :') )
Precies hetzelfde hier! Mooie aanbieding, maar die website en het bestellen..... Brr!

Wat een grote baby's! :D Hier een dreumes van bijna 13 maanden (volgende week) en die zal nu rond de 9,5/9,6 kilo wegen?
pi_205903687
hier hadden we vannacht ineens een doorslaper zonder nachtvoeding.Dat hij vond dat die dag om 4:45 moest beginnen was wat jammer, maar het is een begin *O* toch een ruk van 9.5 uur achter elkaar.

we zijn al drie weken zo vroeg wakker steeds :{ mijn wallen hebben wallen inmiddels
pi_205903867
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2022 09:59 schreef Komkommerschijfje het volgende:

[..]
Precies hetzelfde hier! Mooie aanbieding, maar die website en het bestellen..... Brr!

Wat een grote baby's! :D Hier een dreumes van bijna 13 maanden (volgende week) en die zal nu rond de 9,5/9,6 kilo wegen?
Ja dat denk ik ook steeds haha, zeker grote baby’s. J is 11 maanden en ik heb eergister maat 68 opgeborgen. Het is echt een klein kuikentje

Bij 10 maanden was hij 7,9 kg. Ik ga hem dit weekend weer wegen, spannend! Ik hoop dat hij goed gegroeid is
pi_205911993
Vandaag naar CJG geweest. Ze is nu 10,5 kilo en 76 cm!
pi_205913675
:W

Wij zijn op een eerste “echt ver weg” vakantie met Frummel. Met de auto naar het Gardameer. O+
Autorit heeft tie goed gedaan. Hier en daar wat klagen en dan kreeg tie de tut of een extra speeltje en dan was het weer goed. Tussenovernachting was wel fijn, hoeft tie niet gelijk 14 uur in de maxicosi :P
Ook hier doet hij het heel goed. Schema dat we thuis aanhouden is compleet verpest door de uitstapjes en alles, maar daar klaagt hij weinig over. Wij proberen flexibel te zijn door bijv. een hapje te geven bij in een parkje in Verona als we daar toch een dagje heen zijn.
Ook nu wat meer de tut maar goed, tis vakantie. Als we thuis zijn, wordt dat weer afbouwen :P
Slapen gaat ook goed. Slaapt nachten goed door en slaapt stiekem een beetje uit (7:15 ipv 6:15/6:30 hahaha)

Dat wilde ik even delen O+
pi_205913776
Fijn kabuf, klinkt echt heerlijk! Ja op vakantie gaat het allemaal gewoon wat anders, gewoon niet al te strak zijn met het schema ;)
pi_205915675
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2022 10:34 schreef littledrummergirl het volgende:
hier hadden we vannacht ineens een doorslaper zonder nachtvoeding.Dat hij vond dat die dag om 4:45 moest beginnen was wat jammer, maar het is een begin *O* toch een ruk van 9.5 uur achter elkaar.

we zijn al drie weken zo vroeg wakker steeds :{ mijn wallen hebben wallen inmiddels
Wat fijn! Vannacht weer succes gehad?

Wij hadden ook een succesje, normaal krijgt ze haar laatste fles tussen 21:30 en 22:00. Gisteravond kwam het zo uit dat ze de laatste fles om 19:00 kreeg en vanochtend om 06:45 hoorden we haar pas weer *O*
pi_205915678
quote:
2s.gif Op vrijdag 9 september 2022 22:52 schreef KaBuf het volgende:
:W

Wij zijn op een eerste “echt ver weg” vakantie met Frummel. Met de auto naar het Gardameer. O+
Autorit heeft tie goed gedaan. Hier en daar wat klagen en dan kreeg tie de tut of een extra speeltje en dan was het weer goed. Tussenovernachting was wel fijn, hoeft tie niet gelijk 14 uur in de maxicosi :P
Ook hier doet hij het heel goed. Schema dat we thuis aanhouden is compleet verpest door de uitstapjes en alles, maar daar klaagt hij weinig over. Wij proberen flexibel te zijn door bijv. een hapje te geven bij in een parkje in Verona als we daar toch een dagje heen zijn.
Ook nu wat meer de tut maar goed, tis vakantie. Als we thuis zijn, wordt dat weer afbouwen :P
Slapen gaat ook goed. Slaapt nachten goed door en slaapt stiekem een beetje uit (7:15 ipv 6:15/6:30 hahaha)

Dat wilde ik even delen O+
Fijn KaBuf! Prettige vakantie nog O+
pi_205916755
Wat fijn, die goede slapers! En fijne vakantie nog KaBuf! Wij zijn vroeger ook vaak naar het gardameer geweest, goede herinneringen aan.

We hebben de foto’s van de newborn shoot terug en op eentje lijkt ze te lachen, ik smelt O+

SPOILER
  zaterdag 10 september 2022 @ 10:50:50 #54
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_205916983
Zo lief die foto's O+
|| justdiggit.org ||
pi_205917241
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 september 2022 10:31 schreef Smart_ass het volgende:
Wat fijn, die goede slapers! En fijne vakantie nog KaBuf! Wij zijn vroeger ook vaak naar het gardameer geweest, goede herinneringen aan.

We hebben de foto’s van de newborn shoot terug en op eentje lijkt ze te lachen, ik smelt O+

SPOILER
Wat lief! En wat een bos haar!
  zaterdag 10 september 2022 @ 11:31:30 #56
149959 SQ
snelle trees
pi_205917407
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 september 2022 10:31 schreef Smart_ass het volgende:

SPOILER
O+!
disclaimer
pi_205919146
Gewogen!
Vandaag 11 maanden. 73 cm en 8,4 kg!
pi_205926626
Ons elfje is 1! Ze klimt alle trappen op, staat los, zegt 'deze', 'aaien' en 'mama' en is dol op eten. Wij gaan door naar de dreumesen. Tot snel! O+

Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
pi_205926716
Gefeliciteerd met de knapperd en tot over 3 weekjes.
pi_205929999
Wat een mooie foto's O+ Gefeliciteerd met de grote meid!
pi_205930207
Prachtig! O+ Gefeliciteerd! *O*
pi_205930322
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 september 2022 07:54 schreef eponine het volgende:

[..]
Wat fijn! Vannacht weer succes gehad?

nee joh _O- eenmalige actie kennelijk.

is het bij jullie nog een keer gelukt?
pi_205930331
gefeliciteerd, wat een plaatje met die blonde haartjes O+
pi_205931008
Onze kleine blondie. Papa heeft zwart haar en ik ben een brunette. De oudste heeft mijn haar. Waar deze blonde vandaan komt is een raadsel. En ook interessant hoe zijn zwarte haar toch niet dominant blijkt bij ons.

Thnx voor de felicitaties!
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
pi_205932164
Rebubbled, wat een plaatje! O+ O+ O+ Van harte gefeliciteerd!
pi_205932274
quote:
0s.gif Op zondag 11 september 2022 09:17 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]
nee joh _O- eenmalige actie kennelijk.

is het bij jullie nog een keer gelukt?
Het kwam gisteren allemaal weer anders uit dus de laatste fles was weer gewoon om 21:00, maar heb wel minder gegeven en ze sliep door dus denk dat we hem langzaam gaan afbouwen *O*
  zondag 11 september 2022 @ 16:37:46 #67
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_205936553
Tandjes ellende hier ;( Arm kind heeft er echt heel veel last van. Volgens mij zijn het de voor-boventandjes. Lijkt wel alsof ze hier meer last van heeft dan van de voor-ondertandjes ;(
|| justdiggit.org ||
pi_205939425
Was hier ook, TGND! Bovenin gaf meer druk dan onderin. Maar het eten gaat als een speer als er boven ook tanden zitten, makkelijk met afhappen van iets. :)
  maandag 12 september 2022 @ 19:34:57 #69
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_205951076
Vandaag op moeten halen van de opvang vanwege koorts. Net in bed gelegd met 39,2 ;( Zo sneu ;( Hopelijk zorgt de pcm dat ze een goede nacht heeft.
|| justdiggit.org ||
pi_205955942
quote:
17s.gif Op maandag 12 september 2022 19:34 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
Vandaag op moeten halen van de opvang vanwege koorts. Net in bed gelegd met 39,2 ;( Zo sneu ;( Hopelijk zorgt de pcm dat ze een goede nacht heeft.
heeft ze een beetje goed kunnen slapen? Hoe gaat het nu?
  dinsdag 13 september 2022 @ 07:29:08 #71
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_205956157
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2022 05:36 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]
heeft ze een beetje goed kunnen slapen? Hoe gaat het nu?
Ze was regelmatig kort wakker. Maar dan was het even hoesten, omdraaien en weer verder slapen. Heb niet naar haar toe hoeven gaan. Vanochtend 38,9. Nieuwe pcm erin gedaan. Ze wankelt heel erg met lopen nu, valt veel vaker. En dat lopen doet ze juist het liefst nu ze het kan. Dus dat is wel sneu. Maar we liggen lekker met haar in bed nu. Ze is met een boekje aan het spelen as we speak. Ze voelt zich duidelijk niet lekker maar vind het wel prima om zo in bed te spelen :)
|| justdiggit.org ||
  dinsdag 13 september 2022 @ 19:04:09 #72
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_205962605
39,4 net. Hele dag hoog gezeten tenzij pcm. Laagste wat we haalden vandaag was 37,8. Vind haar zo zielig. Hoop dat ze een beetje goed slaapt vannacht en dat het morgen beter gaat ;(
|| justdiggit.org ||
pi_205963624
Ahh wat sneu inderdaad! ;( hopelijk knapt ze snel op!
pi_205964324
Beterschap :*
pi_205993988
Hier ook de eerste tandjes, volgens mij (5 maanden oud :? ). Ze bijt ongelooflijk hard op mijn vinger en gromt als een hond waarvan je een stuk touw probeert af te pakken. Iedereen zegt dat het wat vroeg is, maar ze vertoont alle symptomen...
pi_206000226
Kan goed hoor! Volgens mij is 5 maanden ook niet extreem vroeg, van wat ik online lees in elk geval. Het verschilt ook heel erg per kind, onze oudste kreeg pas bij bijna 9 maanden haar eerste tandje. En soms duurt het ook eventjes voordat ze door zijn. Hopelijk heeft ze er niet teveel last van!
pi_206000608
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 september 2022 13:43 schreef _Lily_ het volgende:
Gewogen!
Vandaag 11 maanden. 73 cm en 8,4 kg!
Consultatiebureau 11 maanden, 71 cm en 8,6 kg. Gaat aardig gelijk op.
pi_206000800
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 september 2022 19:18 schreef Smart_ass het volgende:
Kan goed hoor! Volgens mij is 5 maanden ook niet extreem vroeg, van wat ik online lees in elk geval. Het verschilt ook heel erg per kind, onze oudste kreeg pas bij bijna 9 maanden haar eerste tandje. En soms duurt het ook eventjes voordat ze door zijn. Hopelijk heeft ze er niet teveel last van!
Was hier ook zo, met 10 maanden pas. Helaas wel een heleboel meteen tegelijk :')
  FOK!fossiel zaterdag 17 september 2022 @ 19:50:02 #79
1455 Keroppi
kool kikker
pi_206010293
Ik geloof dat de baby de 6e ziekte heeft. Vanuit het niets hoge koorts (straalkacheltje was er niets bij) gedurende enkele dagen en nu vlekjes die zich volgens het beschreven patroon ontwikkelen.

Helaas tijdens de vakantie, maar van de andere kant scheelt het de 'wie neemt er vrij van werk-stress'.

Vandaag lijkt het alweer goed te gaan. De eetlust is in ieder geval weer terug.

Omdat ze slecht dronk zaten we weer met nachtelijke drinksessies. Afgelopen nacht was ik zo moe dat ik zo'n "Heb ik mijn kind wel op bed gelegd of ben ik het vergeten en ligt ze nog ergens in bed" moment (inclusief het zoeken) dat had ik eigenlijk alleen in de newborn-fase :D
Chick on a mission
pi_206014298
wij vieren het maandelijkse jubileum van ochtenden die rond vijf uur beginnen ;( inmiddels wel een beetje op ons tandvlees
  zondag 18 september 2022 @ 08:25:13 #81
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_206014570
@Keroppi Kan me nog zo'n newborn fase moment herinneren waarin ik half slapend mijn man vroeg om de baby aan mij te geven. Hij deed dat. Ik pakte de baby aan. En paar seconden later vroeg ik aan hem, waar is de baby dan?! :D Die lag gewoon in zijn eigen bedje! Hahaha! :D
  zondag 18 september 2022 @ 10:11:34 #82
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_206015565
Pittige week achter de rug. Helaas net onze laatste vakantie week, dus alles wat we tot rust waren gekomen is alweer foetsie. Morgen weer aan het werk ;(

Maar gelukkig gaat het weer goed met Bambi. Nog wat huilerig af en toe, denk dat de - nog steeds niet doorgekomen }:| - tandjes nog wel aan het plagen zijn maar de echte pijn nu even geweken is. Ze is in ieder geval weer ons vrolijke meisje met gekke streken.

Ze is wel wat kieskeuriger geworden met eten. Eerst at ze alles, nu begint ze toch dingen te weigeren. Ook dingen die ze eerder wel at. Maar eet wel nog goed verder, ik geef haar dan maar gewoon wat meer van dat wat ze wel wil.

Nog anderhalve maand en ze is officieel een dreumes :o
|| justdiggit.org ||
pi_206015673
@Keroppi Zo herkenbaar! Minstens twee keer per week, terwijl ze haar nachtvoedingen in de schommelstoel krijgt ipv in bed. En dan loop ik maar te sjorren aan mijn man. Afgelopen nacht was het mijn kussen, maakte ik hem tenminste niet wakker
pi_206017305
Weet iemand of je een pak kunstvoeding mee kan meenemen als handbagage? We vliegen zo met Emirates en op internet word ik niet wijzer.
pi_206017490
Lijkt me wel toch? Anders zouden er veel baby’s verhongeren :P.
pi_206017718
quote:
1s.gif Op zondag 18 september 2022 13:17 schreef Smart_ass het volgende:
Lijkt me wel toch? Anders zouden er veel baby’s verhongeren :P.
Ja, maar misschien ruimbagage en geen handbagage? Voor mij allemaal voor het eerst dit.
pi_206018394
Jaren geleden hebben wij gevlogen met mijn zwager en nichtje en ik kan mij herinneren dat er toen een speciale rij was ofzo en daar konden ze je water en poeder(?) testen
pi_206018709
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2022 13:33 schreef Mahra het volgende:

[..]
Ja, maar misschien ruimbagage en geen handbagage? Voor mij allemaal voor het eerst dit.
In de handbagage mag gewoon, ook mag je extra water meenemen dan die 100ml. Wel even aangeven dat het voor voeding tijdens de vlucht is.
pi_206023028
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2022 13:01 schreef Mahra het volgende:
Weet iemand of je een pak kunstvoeding mee kan meenemen als handbagage? We vliegen zo met Emirates en op internet word ik niet wijzer.
Zou je niet een melktoren willen proberen?
pi_206023071
quote:
17s.gif Op zondag 18 september 2022 10:11 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
Pittige week achter de rug. Helaas net onze laatste vakantie week, dus alles wat we tot rust waren gekomen is alweer foetsie. Morgen weer aan het werk ;(

Maar gelukkig gaat het weer goed met Bambi. Nog wat huilerig af en toe, denk dat de - nog steeds niet doorgekomen }:| - tandjes nog wel aan het plagen zijn maar de echte pijn nu even geweken is. Ze is in ieder geval weer ons vrolijke meisje met gekke streken.

Ze is wel wat kieskeuriger geworden met eten. Eerst at ze alles, nu begint ze toch dingen te weigeren. Ook dingen die ze eerder wel at. Maar eet wel nog goed verder, ik geef haar dan maar gewoon wat meer van dat wat ze wel wil.

Nog anderhalve maand en ze is officieel een dreumes :o
Ah dit is echt zo balen
Zo zonde van je vakantie

Hier ook aan het aftellen voor het dreumes topic! J heeft op de valreep voor z’n verjaardag toch nog een tandje gekregen. Net doorgebroken
Verder weer ziek waarbij hij eten schrapt uit zijn vocabulaire

En s avonds standaard 45-60 min gemieter in bed voor hij slaapt. Ik heb nu een modus waarbij ik naast het bedje lig op de vloer (op kussens).
Dit gaat goed. Ik een uurtje me-time op m’n telefoon, hij valt uiteindelijk braaf in slaap in zijn eigen bedje, is blij dat mama naast hem ligt
pi_206027334
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 september 2022 19:18 schreef Smart_ass het volgende:
Ze heeft er zeker wel veel last van, tot het onhandelbare aan toe. Alleen bij mijn vrouw is ze redelijk rustig; het lijken de eerste drie maanden wel weer :'( En echt doorkomen doen ze ook nog niet...
pi_206027967
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2022 10:55 schreef DjVero het volgende:

[..]
Ze heeft er zeker wel veel last van, tot het onhandelbare aan toe. Alleen bij mijn vrouw is ze redelijk rustig; het lijken de eerste drie maanden wel weer :'( En echt doorkomen doen ze ook nog niet...
Weet niet of je ook iets van druppels oid ertegen gebruikt? Dentinox was bij ons echt reddend _O_
pi_206029514
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2022 10:55 schreef DjVero het volgende:

[..]
paracetamolletje, dentinox _O_ en koffie, veel koffie :')
pi_206030727
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2022 13:49 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]
paracetamolletje, dentinox _O_ en koffie, veel koffie :')
Doe je die koffie dan gewoon in het flesje? :P
pi_206030855
quote:
2s.gif Op maandag 19 september 2022 15:39 schreef KaBuf het volgende:

[..]
Doe je die koffie dan gewoon in het flesje? :P
beetje melk erbij,cappuccino ^O^
pi_206034096
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2022 15:51 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]
beetje melk erbij,cappuccino ^O^
:D
pi_206061344
Anna draait nog even snel wat updates voor haar verjaardag _O- dinsdag ging ze ineens zelfstandig naar zit, gisteren ging ze zich optrekken tot staan en er komen 2 boventanden door :D
pi_206061586
:D even wat mijlpalen wegtikken
pi_206065387
hier worden aanstalten gedaan tot los lopen :'( hij wordt volgende week acht maanden. geef me mn baby terug :(
pi_206065468
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2022 14:32 schreef littledrummergirl het volgende:
hier worden aanstalten gedaan tot los lopen :'( hij wordt volgende week acht maanden. geef me mn baby terug :(
Wuuuut :o
Wat een snelle! Mijne is 8,5 maand en vindt het wel prima om de wereld horizontaal te bekijken :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')