abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_206652261
Ik heb voor de nacht wolbroekjes voor over de luiers, ik gebruik ze over wasbare luiers maar misschien helpen ze ook wel tegen lekkage bij wegwerp?
pi_206652829
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 november 2022 14:34 schreef Smart_ass het volgende:
Vervelend dat doorlekken! Ik had vanochtend ook een doorgelekte baby maar ik had de luier vannacht in het donker denk ik niet goed aangedaan. Verder geen tips helaas.

Bubbles heeft afgelopen zaterdag een kinderfeestje gehad en sindsdien zijn zij en de baby ziek. Gisteren voor het eerst een projectielbrakende baby meegemaakt :o. Vanochtend zowaar weer. Wat is dat sneu zeg ;(.
;(

Het rugrandje omvouwen lijkt voorlopig te werken, maar het kan ook zijn dat we nu zo vaak zijn luier verschonen in de nacht dat we niet aan doorlekken toekomen :'(
Baby verzet zich namelijk kicking and screaming tegen slapen. Echt keihard krijsen en het is pas weer goed als het licht aan gaat. Verlatingsangst kan het niet zijn want hij doet het ook als we samen in de stoel zitten. Een paar dagen lang hielp een klein extra flesje maar zelfs dat helpt nu niet of slechts voor een hazenslaapje. En als het echt honger was, dan zou het krijsen toch niet mogen stoppen als ik het opgeef en met hem ga spelen...
Ik ben best wel moedeloos :{
pi_206657427
Ah wat naar, slaapgebrek hakt er zo hard in he :'( Maar is ie gedurende de dag dan wel wel vrolijk?
  zondag 13 november 2022 @ 09:47:03 #229
208890 June.
Seriously?
pi_206658219
Wat naar @B.ertha .. Hier ook geen tips helaas, ook een nachtbraker hier :O Qua doorlekken, ander merk proberen kan zeker helpen. Etos past hier perfect, terwijl Kruidvat helemaal niet goed aansluit (zelfde maat). Pampers premium protection hadden we eerder, maar die worden altijd zo zompig/vochtig aan de buitenkant na een hele nacht (dat is ook het idee, zodat ze meer "doorluchten" en minder luieruitslag geven). Wat opvalt is dat de pampers hoger aansluiten bij de rug dus die paar cm kan net het verschil maken tussen een schone luier omdoen of je hele baby moeten omkleden ;)

En hier iets nieuws geprobeerd, ook niet meer voorlopig :')
We dachten, laten we eens een keer poedermelk proberen met wat rijstebloem 's avonds. Resultaat: niet slapen, krampen en alles eruit kotsen om 3u vannacht :'( ;(

[ Bericht 5% gewijzigd door June. op 13-11-2022 10:04:40 ]
Shine bright like a diamond.
pi_206658602
quote:
0s.gif Op zondag 13 november 2022 09:47 schreef June. het volgende:
Wat naar @:B.ertha .. Hier ook geen tips helaas, ook een nachtbraker hier :O Qua doorlekken, ander merk proberen kan zeker helpen. Etos past hier perfect, terwijl Kruidvat helemaal niet goed aansluit (zelfde maat). Pampers premium protection hadden we eerder, maar die worden altijd zo zompig/vochtig aan de buitenkant na een hele nacht (dat is ook het idee, zodat ze meer "doorluchten" en minder luieruitslag geven). Wat opvalt is dat de pampers hoger aansluiten bij de rug dus die paar cm kan net het verschil maken tussen een schone luier omdoen of je hele baby moeten omkleden ;)

En hier iets nieuws geprobeerd, ook niet meer voorlopig :')
We dachten, laten we eens een keer poedermelk proberen met wat rijstebloem 's avonds. Resultaat: niet slapen, krampen en alles eruit kotsen om 3u vannacht :'( ;(
Ach gossie ;(
quote:
1s.gif Op zondag 13 november 2022 02:35 schreef Smart_ass het volgende:
Ah wat naar, slaapgebrek hakt er zo hard in he :'( Maar is ie gedurende de dag dan wel wel vrolijk?
Ja, als we maar niet in de buurt van zijn ledikant komen :')
pi_206671592
Wat helpt er qua energie als je geen koffie drinkt? :O
  maandag 14 november 2022 @ 13:09:58 #232
319308 Tink89
To live is to dance
pi_206672262
quote:
0s.gif Op maandag 14 november 2022 12:07 schreef eponine het volgende:
Wat helpt er qua energie als je geen koffie drinkt? :O
Thee met cafeïne, alles met suiker (maar dan wel blijven eten, want dipje...). En slapen.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_206676154
Ik hoop dat we vanavond weer kunnen slapen ja :O, R vond het een prima avond en nacht om lekker random te gaan liggen blèren.
pi_206677625
Ik zal voor je duimen!

Hier hopen we ook op een iets betere nacht. Geen uur voorbij gegaan zonder krampjes en huilen gisteren.
pi_206678195
quote:
0s.gif Op maandag 14 november 2022 18:49 schreef eponine het volgende:
Ik hoop dat we vanavond weer kunnen slapen ja :O, R vond het een prima avond en nacht om lekker random te gaan liggen blèren.
Volgens mij doen R&W dat synchroon :'). En de oudste kleuter begon een uur daarna met overgeven ;(
pi_206678246
Wat vervelend Bertha! Hopelijk gaat ie snel weer lekker slapen!

En bij jullie ook Lokasenna.

Hier hebben we al 2,5 week dag en nacht dunne luiers en véél omkleedsessies. Er gaat ook wel een buikvirus in huis rond + 2 nieuwe tanden maar hopelijk is het snel een keer klaar }:|
pi_206678683
quote:
1s.gif Op maandag 14 november 2022 20:48 schreef LaBelleFleur27 het volgende:

[..]
Volgens mij doen R&W dat synchroon :'). En de oudste kleuter begon een uur daarna met overgeven ;(
Waarom zijn ze zo :D :'), en sterkte voor de kleuter!
Ik hoop eigenlijk dat R nu eindelijk eens tanden krijgt zodat het geblèr ergens naartoe leidt, want met haar ruim 10 maanden heeft ze dus nog steeds geen tanden :{w

@Lokasenna ik duim ook voor jullie!
pi_206678694
@B.ertha, hoe is het?
pi_206678971
quote:
0s.gif Op maandag 14 november 2022 21:13 schreef eponine het volgende:
@:B.ertha, hoe is het?
Drie hazenslaapjes op de opvang :{
Hij en peuter zijn nu ook ziek, hoesten zich de longen uit het lijf

Eponine, Lokasenna en LBF ook sterkte..
pi_206681058
Wat een hoop zieke nachtspokende baby’s! Beterschap en sterkte allemaal! :*

Kuiken is ook nog steeds niet zichzelf. Spuugt niet meer maar eet nog steeds niets vast. Borstvoeding drinkt ze gelukkig wel maar ook minder ten opzichte van normaal. En het blijft ook lang heel hoog zitten bij d’r. Ze wordt nu wel (weer) een mager scharminkeltje :{
pi_206681270
Pukje doet gezellig mee aan de slechte nachten. :O

Ze heeft dit weekend een regeldag gehad en sindsdien lijkt ze echt uit haar doen. Veel spugen, meer huilen en ze wordt dus opeens ‘s nachts wakker van iets anders dan honger. Maar wat dat iets anders dan precies is kan ik niet echt achterhalen. :{
pi_206681335
Ook H doet gezellig mee met (voor haar doen) al twee slechte nachten op rij. Vannacht iets te lang bij ons in bed gelegen. 😬 Ik probeer het te vermijden, maar ach, als we zo allemaal aan onze slaap toekomen

Het ligt vast aan de naan ofzo. Of aan het weer 🤔. Zo allemaal tegelijkertijd.
pi_206681385
Pff iedereen veel succes ermee. Misschien de combinatie van de omslag in het weer en het virusseizoen.

Vannacht gewoon een 'normale' slechte nacht gehad.
Na de eerste nachtvoeding moest ik twee uur opzitten met haar omdat ze zoveel oprispingen had, de voedingen daarna gingen wel goed dat ik haar erna weer plat kon leggen. Maar geen krampjes aanvallen gelukkig.

Ze slaapt ook even in ons bed tot het allemaal wat beter gaat met de krampjes en de reflux, als ik er elke keer uit moet wanneer er wat met haar is, kan ik overdag niet functioneren denk ik. :P
Als ik in bed kan blijven doe ik het meeste op halve slaapstand en ben ik zo weer vertrokken.
pi_206685989
Ah ja sterkte iedereen met de niet slapende baby’s en slechte nachten. Hier is de baby sinds afgelopen week 3 maanden oud en ja hoor, haaruitval is weer begonnen. Kon er echt de klok weer op gelijk zetten :D.
pi_206702249
Haaruitval, check... vorige keer begon het na drie maanden en duurde het vijf maanden ofzo voordat het stopte, maar nu begon het zo ongeveer gelijk na de bevalling en heb ik het nog steeds :{ ;(

Inmiddels is R verkouden geworden, inclusief groene snotslierten }:| , dus dat verklaart haar slapeloosheid wel een beetje. Ben vanavond ook alweer een paar keer bij haar geweest, gelukkig was ze tot nu toe te troosten met haar speen.
pi_206704396
Hoe gaat het momenteel met de slechte slapers?
pi_206705072
Check haaruitval. Hier ook nog steeds.

Maggie is aan het inhalen na de verkoudheid en de tandjes. Ze komt 's nachts nu elke 3 uur voor een voeding :O
Ik denk niet dat zij bij 9 maanden zelf besluit dat de borstvoeding klaar is, zoals haar broer wel deed.
pi_206705089
Hier nog niet optimaal, maar wel wat beter. We zijn vooral nog erg zoekend hoe ze het beste inslaapt. Tot nu toe was dat vaak aan de borst, maar haar zuigbehoefte lijkt groter te zijn dan de hoeveelheid melk die ze kwijt kan dus dan zit je weer met een spugende baby die daar ook wakker van wordt.
Gisteren was ik weer in tranen. :') Het is gewoon zo erg zoeken en puzzelen en daarmee zoveel zwaarder dan ik van tevoren verwacht had. Plus in hoeverre accepteer je dat het soms gewoon moeilijk is en baby’s huilen, en hoe lang zoek je door op het gevoel dat er toch iets moet zijn waarmee je het makkelijker maakt voor haar.

Plus man benoemt nu regelmatig dat hij het toch wel lastig vindt dat we nu meer als huisgenoten samenwonen. En dat vind ik ook, maar ongeveer het enige moment dat Pukje goed zelfstandig slaapt is in de nacht. Wanneer onze slaap dus ook prio krijgt boven het samen nog even gezellig maken. Ohja hij vindt ook dat ik zoveel op mijn telefoon zit. Is ook waar, maar hoeveel alternatieven heb ik als ik het merendeel van de dag ofwel aan het voeden ben of er op me geslapen wordt.

Nouja, struggles dus nog maar gelukkig wel weer wat meer slaap in de nachten.
  donderdag 17 november 2022 @ 09:40:11 #249
319308 Tink89
To live is to dance
pi_206705317
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2022 09:14 schreef Bami het volgende:
Hier nog niet optimaal, maar wel wat beter. We zijn vooral nog erg zoekend hoe ze het beste inslaapt. Tot nu toe was dat vaak aan de borst, maar haar zuigbehoefte lijkt groter te zijn dan de hoeveelheid melk die ze kwijt kan dus dan zit je weer met een spugende baby die daar ook wakker van wordt.
Gisteren was ik weer in tranen. :') Het is gewoon zo erg zoeken en puzzelen en daarmee zoveel zwaarder dan ik van tevoren verwacht had. Plus in hoeverre accepteer je dat het soms gewoon moeilijk is en baby’s huilen, en hoe lang zoek je door op het gevoel dat er toch iets moet zijn waarmee je het makkelijker maakt voor haar.

Plus man benoemt nu regelmatig dat hij het toch wel lastig vindt dat we nu meer als huisgenoten samenwonen. En dat vind ik ook, maar ongeveer het enige moment dat Pukje goed zelfstandig slaapt is in de nacht. Wanneer onze slaap dus ook prio krijgt boven het samen nog even gezellig maken. Ohja hij vindt ook dat ik zoveel op mijn telefoon zit. Is ook waar, maar hoeveel alternatieven heb ik als ik het merendeel van de dag ofwel aan het voeden ben of er op me geslapen wordt.

Nouja, struggles dus nog maar gelukkig wel weer wat meer slaap in de nachten.
Aaah sterkte!

En je man moet misschien zijn verwachtingen ook een beetje bijstellen: julie leven is nu eenmaal compleet veranderd door die kleine. De eerste jaren zijn tropenjaren en kost de baby heel veel tijd. Maar... dat wil natuurlijk niet zeggen dat je relatie niet belangrijk is. Zou het helpen om met een draagdoek/zak of de wandelwagen samen lekker te gaan wandelen? Zodat je eens lekker kunt kletsen zonder telefoon? Of om - hoe lastig dat ook is - een keertje een oppas te vragen voor een uurtje of twee, zodat jullie eens lekker kunnen gaan lunchen of het gezellig kunnen maken ;-) Deed ik in het begin ook niet hoor (en nog veel te weinig), maar kan ook voor jezelf even als adempauze voelen.

Mijn ervaring is dat je ook aan je relatie moet blijven denken, maar dat het ook helpt om dat in te plannen. Om bijv eens per maand eens te gaan lunchen ofzo. Gewoon in je agenda zetten, op tijd twee uurtjes oppas regelen en gaan. Ofzo... Hier werkt het iig niet om te proberen dat spontaan eens te doen. Dat komt namelijk nooit uit...

Hang in there, het wordt echt makkelijker!

En wat zuigbehoefte bij in slaap vallen betreft: misschien een speentje?
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_206705484
Knuffel @Bami :*
Slaapt ze misschien wel in een draagdoek/zak?
Ik vind dat zoveel verschil maken als je twee vrije handen hebt, werd na een tijdje ook tureluurs van alleen maar naar mijn telefoon kunnen staren en niet eens wat te drinken voor mezelf kunnen pakken.
Als ze in de doek zit, lukt het ineens ook om een boek lezen of aan een dekentje te breien ofzo.
En een speentje voor het inslapen werkt hier ook goed bij onze spuugbaby. :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')