Eens met SQ! Het is even pittig en zwaar en dat is gewoon ok. Anders dan je je had voorgesteld, maar ook dit is een onderdeel van ouderschap. Hoe ontzettend gewenst en geliefd een kindje ook is, je mág het ook best even zwaar en stom vindenquote:Op donderdag 17 november 2022 21:18 schreef SQ het volgende:
Oh en drie minuten tummy time is echt al heel lang voor een baby van een paar weken. Ter vergelijk: goud ging na 30 seconden al op standje misthoorn als ik dat deed.
Weet je bami... een heel groot en lastig stuk van het beginnende ouderschap is leren loslaten van ideaalbeelden en verwachtingen. De realiteit is zoveel rauwer dan je je ooit van te voren kunt voorstellen. En dat is best wel heel moeilijk. En je bent moe en wanhopig en je relatie verandert en je leven staat op zijn kop. Het is veel, erg veel, en dat komt ook met de nodige emoties. Maar het wordt over een paar maanden naar alle waarschijnlijkheid echt een stuk beter en leuker![]()
Hahaha, eens. Vaste volgorde vind ik ook nog lastig met soms wel en soms niet slapen, en mijn eigen behoefte om af en toe nog iets anders dan mijn woonkamer te zien.quote:Op donderdag 17 november 2022 21:28 schreef Lokasenna het volgende:
Ritme en regelmaat hoeft hem niet per se te zitten in vaste tijden, vaste rituelen en een vaste volgorde geven ook structuur en veiligheid, ook al doe je ze niet per se op hetzelfde tijdstip van de dag. Wel disclaimer dat dit meer vanuit mijn ervaring met dementerenden komt dan uit die met baby's.
Mijn laatste baby sliep bijna 3 maanden bijna alleen maar op mij overdag. Op de bank of in de doek. Pas tegen het einde van mijn verlof ging hij overdag ook wel eens in zijn bed slapen, dus het is echt niet iets heel geks. En hij slaapt snachts trouwens nog steeds het grootste deel tussen ons in en hij is nu ruim anderhalf jaar oudquote:Op vrijdag 18 november 2022 03:38 schreef Bami het volgende:
[..]
Hahaha, eens. Vaste volgorde vind ik ook nog lastig met soms wel en soms niet slapen, en mijn eigen behoefte om af en toe nog iets anders dan mijn woonkamer te zien.
Maar ga daar wel nog eens naar kijken, of ik daar iets mee kan nu ze ietsje groter wordt. En heel hard proberen te accepteren dat overdag in slaap vallen vooralsnog veel wiegen en rondjes lopen vereist, of de draagzak.
Ik vind dat wel moeilijk, om hem voor zoiets uit zijn nachtrust te halen als hij in de ochtend weer een drukke werkdag heeft terwijl ik de hele dag thuis zit. In de kraamweek maakte ik hem wakker voor de voedingen, maar dan kon hij overdag echt niet meer functioneren dus dat wil ik hem eigenlijk niet meer aandoen.quote:Op vrijdag 18 november 2022 09:29 schreef Elleska het volgende:
@:Lokasenna rechtop houden is iets wat je man ook kan doen![]()
Al volg ik dat advies zelf ook niet op, ik denk dan ach ik ben toch al wakker en heb daar sochtends spijt van.
En hoe functioneer jij overdag?quote:Op vrijdag 18 november 2022 10:37 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Ik vind dat wel moeilijk, om hem voor zoiets uit zijn nachtrust te halen als hij in de ochtend weer een drukke werkdag heeft terwijl ik de hele dag thuis zit. In de kraamweek maakte ik hem wakker voor de voedingen, maar dan kon hij overdag echt niet meer functioneren dus dat wil ik hem eigenlijk niet meer aandoen.
Tijdens zo'n nacht zit ik er helemaal doorheen en kan ik er wel om janken maar zodra het licht wordt gaat het ook eigenlijk wel weer. Voor de baby en het huis zorgen is best zwaar maar het is wel allemaal vrij repetitief en voorspelbaar nu ze nog zo klein is, dus met mijn hoofd vol watten lukt het me ook nog wel. Maar een dag op werk met aan alles tegelijk moeten denken en snel schakelen zou me zo echt niet lukken denk ik.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |