abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 18 november 2022 @ 11:07:46 #276
319308 Tink89
To live is to dance
pi_206717848
En voor het huis zorgen is relatief he! Jouw man kan ook eten halen op weg naar huis of je gaat voor een gezonde thuisbezorgd. En of er gestofzuigd wordt en de badkamer spik en span en je ramen gewassen? Dat boeit echt niet nu. Echt. Niet.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_206717942
Thuis zijn met een baby is net zo goed werken.
Je geeft aan dat je te moe bent om haar een half uur rechtop te houden en het daarom mis gaat waarna ze uren wakker is. Jij krijgt daardoor nog minder slaap waardoor je de volgende voeding nog meer vermoeid bent.
Je man kan helpen om die cirkel te doorbreken. Het gaat er niet om of de zorg overdag met een hoofd vol watten lukt maar of je genoeg energie hebt voor de volgende nacht. 1x je man wakker maken kan al het verschil maken dat jij weer genoeg energie hebt om de nachten zelf te doen. Enne morgen is het weekend ;)

Alternatief is dat hij overdag voor haar zorgt terwijl jij kan slapen. Dat heb ik vorig weekend moeten doen nadat ik zo stom was om meerdere nachten voor baby en kleuter te zorgen ipv man wakker te maken. Een veel minder leuke optie want alle leuke weekendplannen moesten daardoor worden afgezegd.

[ Bericht 4% gewijzigd door Elleska op 18-11-2022 11:23:53 ]
pi_206718243
Pff ja jullie hebben ook gewoon gelijk, nog even leren toegeven aan mezelf dat het me niet altijd alleen lukt. Het is een work in progress. :')
pi_206718368
Misschien helpt het de nacht in shifts te verdelen? Dan er echt een iemand verantwoordelijk is?

Mijn man wilde dan de eerste helft. Vond hij minder erg dan wakker worden (bovendien moest ik hem dan wakker maken, wat ik werd alsnog als eerste wakker, wat nog steeds niet opschoot). Dan ging ik al heel vroeg slapen met de mededeling dat hij maar kwam als ze honger had en er geen gekolfde melk meer was. En omdat mijn man moest werken verdeelde we de nacht niet 50/50 maar 70/30 ofzo. Probeerde ik overdag nog een paar uur te pakken.
pi_206719744
Een halve nacht rust heb ik vaak wel ongeveer gelukkig. Want het gespook begint pas een uur of 4 na de avondvoeding en ik ga tegelijk met baby naar bed. Dus een vroege avondshift is hier wel lekker rustig, dat is haar lange slaapblokje die ze sinds kort heeft. :P

Volgende keer dat ik eigenlijk te moe ben om haar te geven wat ze nodig heeft, ga ik proberen op tijd om hulp te vragen. Nu heeft mijn man namelijk alsnog met een huilende baby rondgelopen toen ik het even niet meer trok, denk dat ik hem met een halfuurtje zitten met een rustige melkdronken baby hem, haar en mezelf meer plezier had gedaan. :')

On a positive note, net bij het cb weer gewogen en ze was lekker gegroeid, in twee weken van 4600 naar 5175 O+
Al niet echt meer een minibaby zo.
pi_206720422
Ik laat man alleen slapen op kantoordagen want dan moet hij er echt heel vroeg uit. Op dagen dat zijn wekker op een normaal tijdstip gaat helpt hij zeker wel mee. We gaan allebei wel eerder naar bed dan voor baby.

Wij hadden vandaag weer een consult bij de lactatiekundige omdat mijn gevoel heel sterk zei dat er iets niet lekker loopt bij de borstvoeding. Conclusie; er zit asymmetrie rondom haar kaak (ze heeft de laatste tijd ook een voorkeurshouding ontwikkeld) die er ws voor zorgt dat drinken haar een stuk meer moeite kost dan normaal. Verklaart ook wel waarom 1 voeding vaak best veel tijd kost. We hadden vrijdag sowieso nog een afspraak bij de osteopaat staan, dus dan gaan we daar naar laten kijken. Mocht dat niet (genoeg) helpen dan heb ik nog een andere osteopaat als optie en/of de kinderfysio.

Vind het wel heel fijn dat mijn gevoel dat er iets niet klopte het bij het juiste eind had. Hopelijk zien we snel verbetering. O+
pi_206720608
Goed dat je naar je gevoel hebt geluisterd! Kinderfysio bevalt hier trouwens erg goed, waardevolle adviezen en het wordt volledig vergoed.
pi_206735425
Fijn Bami! Hopelijk kan de osteopaat of kinderfysio er iets aan doen.

Ik had van tevoren echt niet gedacht dat ik de interactie tussen baby en peuter zo mooi zou vinden O+. Bubbles is echt super lief voor haar kleine zusje en Blossom lacht direct breeduit als ze haar grote zus ziet of hoort. Zo’n grote lach krijgt verder niemand :D.
pi_206756912
Ik wil deze week een dagje op visite bij een vriendin die wat verder weg woont. Maar twijfel een beetje wat ik moet meenemen voor baby om in te slapen. De kinderwagen meenemen in de auto vind ik eigenlijk vreselijk, want hij past er net in maar dan kan ik de achteruitkijkspiegel niet meer zien. Campingbedje mee (betwijfel wel of ze daarin gaat slapen in een vreemde omgeving)? Er vrede mee hebben dat baby de hele dag op mij plakt in de draagzak? Of toch met de kinderwagen gaan maar trein pakken in plaats van de auto :P
Het is nog een beetje puzzelen hoe ik het allemaal moet implementeren in het normale leven, haha.
  maandag 21 november 2022 @ 09:07:04 #285
149959 SQ
snelle trees
pi_206756956
Je hoeft toch niet de hele kinderwagen mee te nemen, alleen de reiswieg?
Maar waarschijnlijk heb je dr uiteindelijk toch gewoon de hele dag bij je liggen :D
disclaimer
pi_206757063
Lastig. Ik zou de deryan meenemen maar die moet je maar net hebben
pi_206757086
Als we ergens op bezoek zijn slaapt S vooral op schoot. Ik vind een wipstoeltje ideaal om mee te nemen en S vermaakt zich inmiddels ook goed op een speelkleed.
pi_206757135
Ik ben echt mega ongesteld sinds de bevalling, na 1,5 uur doorlekken bij super tampons terwijl ik voorheen 3 normal tampons op een dag gebruikte. Dikke klonten en al. Gaat dat weer over? Bij peuter had ik dit niet :{
pi_206757143
quote:
1s.gif Op maandag 21 november 2022 09:07 schreef SQ het volgende:
Je hoeft toch niet de hele kinderwagen mee te nemen, alleen de reiswieg?
Maar waarschijnlijk heb je dr uiteindelijk toch gewoon de hele dag bij je liggen :D
Waarschijnlijk is dit de makkelijkste oplossing. :D
De afgelopen maanden hebben echt mijn brein aangetast.
  maandag 21 november 2022 @ 10:09:17 #290
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_206757517
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2022 09:24 schreef B.ertha het volgende:
Ik ben echt mega ongesteld sinds de bevalling, na 1,5 uur doorlekken bij super tampons terwijl ik voorheen 3 normal tampons op een dag gebruikte. Dikke klonten en al. Gaat dat weer over? Bij peuter had ik dit niet :{
Ah dat klinkt echt kloterig :X :*

Ik ben nog niet ongesteld geweest (6 maanden na ks, heb sinds 3 maanden een koperspiraal en geef grotendeels bv), maar wel krampen en af en toe wat roze afscheiding. Maakt me onzeker, gek genoeg. Wat mij betreft mag het wel even doorzetten, al verheug ik me dan weer niet op de situatie die jij nu hebt!
  maandag 21 november 2022 @ 11:47:00 #291
208890 June.
Seriously?
pi_206758726
Wat ben ik blij dat ik kan thuiswerken zeg met deze nachten.. Overdag gaat het wel, dan slaapt hij goed, maar 's nachts is het een minimonster ;( En voeden helpt dus nu niet altijd.. Enige wat helpt is dan rondwandelen. Super vermoeiend. Heeft trouwens ook voor de 3e keer nu flink overgegeven na flesje poedermelk, dus misschien is het ook gewoon die melk. Flesje afgekolfde melk heeft hij namelijk helemaal geen last van.. Gelukkig waren we voorbereid en had vriend die fles overdag gegeven :+

En @Bami ik snap het helemaal. Als dit mijn eerste baby was, zou ik instortten denk ik, maar ik weet dat het echt beter en leuker gaat worden. Het is gewoon even niet anders. Probeer de momenten die je wel samen hebt te benutten. 's Avonds slaapt T eigenlijk altijd wel goed, dus als beide kids op bed liggen dan kiezen we soms voor slaap en soms voor quality time met elkaar.

quote:
:{

Hier geen tips, behalve dat als het erg lang aanhoudt je bloed even moet laten checken bij je huisarts (Hb, ferritine). Het laatste wat je kan gebruiken is nog minder energie door bloedarmoede en/of ijzergebrek. T is nu bijna 6 maanden, maar ben nog niet ongesteld geworden (door de bv denk ik). Ik ben trouwens ook bang dat het stukken heftiger gaat zijn straks vanwege de gecompliceerde bevalling. Nog maar even kop in het zand.
Shine bright like a diamond.
pi_206758768
quote:
17s.gif Op zaterdag 19 november 2022 16:06 schreef Smart_ass het volgende:
Fijn Bami! Hopelijk kan de osteopaat of kinderfysio er iets aan doen.

Ik had van tevoren echt niet gedacht dat ik de interactie tussen baby en peuter zo mooi zou vinden O+. Bubbles is echt super lief voor haar kleine zusje en Blossom lacht direct breeduit als ze haar grote zus ziet of hoort. Zo’n grote lach krijgt verder niemand :D.
Komt er ook nog een Buttercup? O+ :P
pi_206759412
Voor de mensen met ervaring met plakbaby’s; hoe hebben jullie zelfstandige slaapjes bereikt?
Zolang ik thuis ben kan ik best leven met een baby die niet zelfstandig in slaap valt, niet weg te leggen is en het beste slaapt in een draagzak. Maar over 6 weken moet ik weer aan het werk en Pukje naar de opvang, en ik betwijfel of zij het zien zitten om haar constant bij zich te dragen. :D
Dus wil toch graag wel oefenen met slapen zonder op iemand te liggen, maar weet niet zo goed hoe…
pi_206759463
Loka, wij nemen wel altijd de kinderwagen met reiswieg mee, maar ze is ook al meerdere malen alsnog in de draagzak geëindigd omdat ze anders haar rust niet kon vinden. Dus zonder reiswieg hadden we ons ook wel gered. :+
  maandag 21 november 2022 @ 12:56:02 #295
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_206759616
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2022 12:40 schreef Bami het volgende:
Voor de mensen met ervaring met plakbaby’s; hoe hebben jullie zelfstandige slaapjes bereikt?
Zolang ik thuis ben kan ik best leven met een baby die niet zelfstandig in slaap valt, niet weg te leggen is en het beste slaapt in een draagzak. Maar over 6 weken moet ik weer aan het werk en Pukje naar de opvang, en ik betwijfel of zij het zien zitten om haar constant bij zich te dragen. :D
Dus wil toch graag wel oefenen met slapen zonder op iemand te liggen, maar weet niet zo goed hoe…
Ah Bami! Hier ook een plakbaby gehad! Toen L 7 weken was, gingen we op zomervakantie in Utrecht. Dat viel precies tijdens die absurd tropische temperaturen, dus toen hebben we besloten dat ik met L naar huis zou gaan. Man bleef met T in Utrecht (hij had het zo naar z’n zin namelijk).
Dus toen was er ineens een ‘noodzaak’ om L af en toe weg te kunnen leggen, want ik zou 6 dagen continu alleen met hem zijn.

Ik ben gewoon begonnen met hem tijdens het eerste slaapje vd dag slapend weg te leggen in zijn wiegje. Bekende slaapplek voor hem, met elke keer hetzelfde ritueel.
Ik bleef er dan naast in een stoel. Werd hij wakker? Dan weer oppakken, in slaap krijgen en terugleggen. Lukte het niet? Dan fijn contactslaapje weer, en volgende dag weer proberen.
De ene keer lukte het wel, de andere keer niet. En zelden sliep hij langer dan 30 minuten, maar dat vond ik al superknap O+.

Gewoon op gevoel dit aangepakt iig. Heb ‘m absoluut niet laten huilen, en alleen gedaan als we allebei (relatief :+) fit en relaxed waren.
pi_206759780
quote:
Mijn ervaring is dat het plotseling om kan slaan, zonder dat je daar iets voor doet. Bij de oudste maakte ik me ook mega zorgen hoe dat allemaal moest als ik weer ging werken, maar rond die tijd kreeg hij ineens een update en gingen slaapjes plotseling iets beter. Ons kdv was ook heel relaxed trouwens, ze hadden een hangwiegje op de groep zodat ze lastige slapers lekker dichtbij konden hebben en door het bouncen sliepen ze ook nog eens makkelijker in. Inbakeren wil ook nog wel eens helpen, heb je dat al geprobeerd?

Bij de jongste ben ik op een gegeven moment wel bewust gaan oefenen met zelfstandig slapen in zijn co-sleeper. Hij kreeg opeens last van de herrie beneden met een peuter om zich heen, maar kon ook nog niet goed zelf in slaap komen. Toen heb ik hem daar gewoon neergelegd, naast hem gaan liggen en bij huilen even bij me nemen en dan weer in zijn bedje. Meestal werkt dat het beste bij de slaapjes in de ochtend.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_206759792
quote:
Ik moet zeggen: onze baby heeft op de opvang totaal ander slaapritme. Terwijl ze thuis voornamelijk boven op ons slaapt (behalve 's nachts gelukkig), slaapt ze op de opvang zelf, soms zelfs uren! Daarbij moet ik wel zeggen, de eerste drie a vier keer dat ze er was, hebben ze haar wel (s middags) gedragen. En nu heeft ze er geen/minder behoefte meer aan als ze daar is.
  maandag 21 november 2022 @ 13:35:53 #298
208890 June.
Seriously?
pi_206760055
quote:
Wat hier goed werkt bij beide kids is rust en regelmaat. Heel saai, maar wel effectief. Probeer te letten op slaapsignalen en / of wakkertijd. In de ochtend is T vaak na een 1-1,5 uur echt wel weer moe dus dan gaat hij terug op bed. Vaste tijden heb ik niet, want elke ochtend is hij op een ander moment wakker. En dus ook op een ander tijdstip weer moe. Voor het slapen doe ik wel altijd exact hetzelfde: kamer goed donker maken, klein lampje aan, verschonen/slaapzak etc en dan in bed. Huilt hij, dan troost ik hem in het bed met speen, knuffel, over z'n rug strelen etc. Werkt dat niet dan pak ik hem op en ga ik met hem wandelen/wiegen etc. Als hij dan rustig is en/of half slaapt leg ik hem weer terug in bed. In het begin kon ik wel 10x op en neer, maar nu valt hij (meestal) zelf in slaap als ik hem erin leg. Ik probeer wel te zorgen voor goede basisvoorwaarden, dus: geen honger, schone luier, niet te koud/warm etc. Laten huilen doe ik dus niet, want daar vind ik hem te jong voor.

Ik zou dus beginnen met het ochtendslaapje, dat gaat het makkelijkst. Derde slaapje in de middag lukt hier vaak ook niet, dan ga ik altijd even wandelen met samen de peuter. Disclaimer: ik denk wel dat je deels geluk moet hebben of je baby een slaper is of niet, maar ik ben er wel van overtuigd dat je bepaalde slaapassociaties kan creëren en dus ook kan voorkomen.

[ Bericht 2% gewijzigd door June. op 21-11-2022 13:40:56 ]
Shine bright like a diamond.
pi_206760171
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2022 12:56 schreef GotC het volgende:

[..]
Ah Bami! Hier ook een plakbaby gehad! Toen L 7 weken was, gingen we op zomervakantie in Utrecht. Dat viel precies tijdens die absurd tropische temperaturen, dus toen hebben we besloten dat ik met L naar huis zou gaan. Man bleef met T in Utrecht (hij had het zo naar z’n zin namelijk).
Dus toen was er ineens een ‘noodzaak’ om L af en toe weg te kunnen leggen, want ik zou 6 dagen continu alleen met hem zijn.

Ik ben gewoon begonnen met hem tijdens het eerste slaapje vd dag slapend weg te leggen in zijn wiegje. Bekende slaapplek voor hem, met elke keer hetzelfde ritueel.
Ik bleef er dan naast in een stoel. Werd hij wakker? Dan weer oppakken, in slaap krijgen en terugleggen. Lukte het niet? Dan fijn contactslaapje weer, en volgende dag weer proberen.
De ene keer lukte het wel, de andere keer niet. En zelden sliep hij langer dan 30 minuten, maar dat vond ik al superknap O+.

Gewoon op gevoel dit aangepakt iig. Heb ‘m absoluut niet laten huilen, en alleen gedaan als we allebei (relatief :+) fit en relaxed waren.
Dit is eigenlijk precies wat ik heb gedaan. En langzamerhand veranderde '5 minuten in bed met continu een hand erop en daarna op mij' in 'er even bij blijven en dan mag ik wegsluipen'
pi_206760455
quote:
Dit heb ik helaas ook en wordt vooralsnog bij mij niet beter helaas....
quote:
6 weken is echt nog een hele lange tijd voor zo'n kleine baby, dan is ze echt een stuk groter dan nu! Otis was ook zo'n lekkere plakkerd, ik heb mij daar het grootste deel aan overgegeven. Twee weken voor het einde van mijn verlof (toen was Otis 10 weken) ben ik hem gaan laten wennen met dutjes in zijn eigen bed en dat ging best goed al. Verder heb ik het gewoon aan de opvang gelaten ook, de meeste baby's gaan prima mee in het ritme en de rituelen en dingen van de opvang. En zij vonden inderdaad ook vanzelf hun weg met hem.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')