Waarschijnlijk is dit de makkelijkste oplossing.quote:Op maandag 21 november 2022 09:07 schreef SQ het volgende:
Je hoeft toch niet de hele kinderwagen mee te nemen, alleen de reiswieg?
Maar waarschijnlijk heb je dr uiteindelijk toch gewoon de hele dag bij je liggen
Ah dat klinkt echt kloterigquote:Op maandag 21 november 2022 09:24 schreef B.ertha het volgende:
Ik ben echt mega ongesteld sinds de bevalling, na 1,5 uur doorlekken bij super tampons terwijl ik voorheen 3 normal tampons op een dag gebruikte. Dikke klonten en al. Gaat dat weer over? Bij peuter had ik dit niet
quote:Op maandag 21 november 2022 09:24 schreef B.ertha het volgende:
Ik ben echt mega ongesteld sinds de bevalling, na 1,5 uur doorlekken bij super tampons terwijl ik voorheen 3 normal tampons op een dag gebruikte. Dikke klonten en al. Gaat dat weer over? Bij peuter had ik dit niet
Komt er ook nog een Buttercup?quote:Op zaterdag 19 november 2022 16:06 schreef Smart_ass het volgende:
Fijn Bami! Hopelijk kan de osteopaat of kinderfysio er iets aan doen.
Ik had van tevoren echt niet gedacht dat ik de interactie tussen baby en peuter zo mooi zou vinden. Bubbles is echt super lief voor haar kleine zusje en Blossom lacht direct breeduit als ze haar grote zus ziet of hoort. Zo’n grote lach krijgt verder niemand
.
Ah Bami! Hier ook een plakbaby gehad! Toen L 7 weken was, gingen we op zomervakantie in Utrecht. Dat viel precies tijdens die absurd tropische temperaturen, dus toen hebben we besloten dat ik met L naar huis zou gaan. Man bleef met T in Utrecht (hij had het zo naar z’n zin namelijk).quote:Op maandag 21 november 2022 12:40 schreef Bami het volgende:
Voor de mensen met ervaring met plakbaby’s; hoe hebben jullie zelfstandige slaapjes bereikt?
Zolang ik thuis ben kan ik best leven met een baby die niet zelfstandig in slaap valt, niet weg te leggen is en het beste slaapt in een draagzak. Maar over 6 weken moet ik weer aan het werk en Pukje naar de opvang, en ik betwijfel of zij het zien zitten om haar constant bij zich te dragen.
Dus wil toch graag wel oefenen met slapen zonder op iemand te liggen, maar weet niet zo goed hoe…
Mijn ervaring is dat het plotseling om kan slaan, zonder dat je daar iets voor doet. Bij de oudste maakte ik me ook mega zorgen hoe dat allemaal moest als ik weer ging werken, maar rond die tijd kreeg hij ineens een update en gingen slaapjes plotseling iets beter. Ons kdv was ook heel relaxed trouwens, ze hadden een hangwiegje op de groep zodat ze lastige slapers lekker dichtbij konden hebben en door het bouncen sliepen ze ook nog eens makkelijker in. Inbakeren wil ook nog wel eens helpen, heb je dat al geprobeerd?quote:Op maandag 21 november 2022 12:40 schreef Bami het volgende:
Voor de mensen met ervaring met plakbaby’s; hoe hebben jullie zelfstandige slaapjes bereikt?
Zolang ik thuis ben kan ik best leven met een baby die niet zelfstandig in slaap valt, niet weg te leggen is en het beste slaapt in een draagzak. Maar over 6 weken moet ik weer aan het werk en Pukje naar de opvang, en ik betwijfel of zij het zien zitten om haar constant bij zich te dragen.
Dus wil toch graag wel oefenen met slapen zonder op iemand te liggen, maar weet niet zo goed hoe…
Ik moet zeggen: onze baby heeft op de opvang totaal ander slaapritme. Terwijl ze thuis voornamelijk boven op ons slaapt (behalve 's nachts gelukkig), slaapt ze op de opvang zelf, soms zelfs uren! Daarbij moet ik wel zeggen, de eerste drie a vier keer dat ze er was, hebben ze haar wel (s middags) gedragen. En nu heeft ze er geen/minder behoefte meer aan als ze daar is.quote:Op maandag 21 november 2022 12:40 schreef Bami het volgende:
Wat hier goed werkt bij beide kids is rust en regelmaat. Heel saai, maar wel effectief. Probeer te letten op slaapsignalen en / of wakkertijd. In de ochtend is T vaak na een 1-1,5 uur echt wel weer moe dus dan gaat hij terug op bed. Vaste tijden heb ik niet, want elke ochtend is hij op een ander moment wakker. En dus ook op een ander tijdstip weer moe. Voor het slapen doe ik wel altijd exact hetzelfde: kamer goed donker maken, klein lampje aan, verschonen/slaapzak etc en dan in bed. Huilt hij, dan troost ik hem in het bed met speen, knuffel, over z'n rug strelen etc. Werkt dat niet dan pak ik hem op en ga ik met hem wandelen/wiegen etc. Als hij dan rustig is en/of half slaapt leg ik hem weer terug in bed. In het begin kon ik wel 10x op en neer, maar nu valt hij (meestal) zelf in slaap als ik hem erin leg. Ik probeer wel te zorgen voor goede basisvoorwaarden, dus: geen honger, schone luier, niet te koud/warm etc. Laten huilen doe ik dus niet, want daar vind ik hem te jong voor.quote:Op maandag 21 november 2022 12:40 schreef Bami het volgende:
Dit is eigenlijk precies wat ik heb gedaan. En langzamerhand veranderde '5 minuten in bed met continu een hand erop en daarna op mij' in 'er even bij blijven en dan mag ik wegsluipen'quote:Op maandag 21 november 2022 12:56 schreef GotC het volgende:
[..]
Ah Bami! Hier ook een plakbaby gehad! Toen L 7 weken was, gingen we op zomervakantie in Utrecht. Dat viel precies tijdens die absurd tropische temperaturen, dus toen hebben we besloten dat ik met L naar huis zou gaan. Man bleef met T in Utrecht (hij had het zo naar z’n zin namelijk).
Dus toen was er ineens een ‘noodzaak’ om L af en toe weg te kunnen leggen, want ik zou 6 dagen continu alleen met hem zijn.
Ik ben gewoon begonnen met hem tijdens het eerste slaapje vd dag slapend weg te leggen in zijn wiegje. Bekende slaapplek voor hem, met elke keer hetzelfde ritueel.
Ik bleef er dan naast in een stoel. Werd hij wakker? Dan weer oppakken, in slaap krijgen en terugleggen. Lukte het niet? Dan fijn contactslaapje weer, en volgende dag weer proberen.
De ene keer lukte het wel, de andere keer niet. En zelden sliep hij langer dan 30 minuten, maar dat vond ik al superknap.
Gewoon op gevoel dit aangepakt iig. Heb ‘m absoluut niet laten huilen, en alleen gedaan als we allebei (relatief) fit en relaxed waren.
Dit heb ik helaas ook en wordt vooralsnog bij mij niet beter helaas....quote:Op maandag 21 november 2022 09:24 schreef B.ertha het volgende:
6 weken is echt nog een hele lange tijd voor zo'n kleine baby, dan is ze echt een stuk groter dan nu! Otis was ook zo'n lekkere plakkerd, ik heb mij daar het grootste deel aan overgegeven. Twee weken voor het einde van mijn verlof (toen was Otis 10 weken) ben ik hem gaan laten wennen met dutjes in zijn eigen bed en dat ging best goed al. Verder heb ik het gewoon aan de opvang gelaten ook, de meeste baby's gaan prima mee in het ritme en de rituelen en dingen van de opvang. En zij vonden inderdaad ook vanzelf hun weg met hem.quote:Op maandag 21 november 2022 12:40 schreef Bami het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |