Ja, Bergkamp heeft nu minstens een gele kaart gehad en eigenlijk moet ze gewoon opstappen. Dat het kabinet in grijpt als de voorzitter zit te slapen vind ik wel terecht. Kaag moet dealen met de gevolgen van zulke insinuaties. De manier van ingrijpen door het kabinet had wellicht anders gekund.quote:Op donderdag 22 september 2022 11:46 schreef trein2000 het volgende: [ twitter ] Ik heb nog even heel scherp teruggeluisterd maar ik moet de marmot gelijk geven. Onthutsend optreden van de Voorzitter. Van Miltenburg heeft een opvolger. Voor de goede orde: dat staat los van de inhoud van het ingrijpen, dat was gewoon terecht.
Voor visie moet je naar de oogarts.quote:Op donderdag 22 september 2022 11:02 schreef Slobeend het volgende:
Als het over visie gaat valt Rutte direct door de mand.
700quote:Op donderdag 22 september 2022 11:50 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
In NL kan een patient er voor kiezen Euthanasie te ondergaan. Een groot goed.
[..]
Dit kan je vast wel onderbouwen met wat cijfers en een linkje?
[..]
Klopt, ik betaal 120 Euro in de maand voor mijn NL zorgverzekering, mijn man betaald bijna 700 voor zijn D zorgverzekering.
En na de winter gaat blijken dat die groep mensen te weinig geholpen is bij het energieplafond, want amper isolatie, en geen rekening mee gehouden door Rutte4. En dat het geld voornamelijk bij de energiebedrijven terecht gekomen is. En dan zeggen ze weer 'wacht maar tot prinsjesdag'.quote:Op donderdag 22 september 2022 10:48 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Muren isoleren, dubbel glas, etc, dat wordt al sinds de jaren 70 geroepen, toch zijn er nog steeds heel veel huizen, met name van Woningcooperaties, die tochten en niet geïsoleerd zijn. Dit had 40 jaar geleden al opgelost kunnen zijn.
Overheidsfaalbeleid.
Wat een enorm cynische post. Jij vindt dat het kabinet zelf zijn inflatiecijfers moet verzinnen? Ze mogen niet meer uit gaan van het CPB?quote:Op donderdag 22 september 2022 11:53 schreef probeer het volgende:
[..]
En na de winter gaat blijken dat die groep mensen te weinig geholpen is bij het energieplafond, want amper isolatie, en geen rekening mee gehouden door Rutte4. En dat het geld voornamelijk bij de energiebedrijven terecht gekomen is. En dan zeggen ze weer 'wacht maar tot prinsjesdag'.
En de neo-liberalen huilden van het lachen. Om maar weer hard te roepen dat ze het niet aan zagen komen.
Zelfde met die 2,6% inflatie voor 2023 waar ze nu van uit gaan. Wordt straks weer één grote 'goh dit hadden we absoluut niet verwacht hoor!'
Ik baseer me op het gebrek aan handelen van dit kabinet in 2022. Voorjaarsnota afwachten, prinsjesdag afwachten, en ze zijn het jaar door. Zonder noemenswaardige hulp aan de mensen die nu al diep in de schulden zitten.quote:
Dat mogen ze best. Maar ze dienen nu al serieus rekening te houden met de mogelijkheid dat er geen steek van zal kloppen. Net als in 2022.quote:Jij vindt dat het kabinet zelf zijn inflatiecijfers moet verzinnen? Ze mogen niet meer uit gaan van het CPB?
Lege beloften.quote:En je hebt Segers en Paternotte niet gehoord?
Dat doen ze ook.quote:Op donderdag 22 september 2022 11:59 schreef probeer het volgende:
[..]
Dat mogen ze best. Maar ze dienen nu al serieus rekening te houden met de mogelijkheid dat er geen steek van zal kloppen. Net als in 2022.
Nee, ze zeggen louter 'dat zien we dan wel'.quote:
Ik geef je toch een compliment voor iets wat vanzelfsprekend zou moeten zijn. Het is zo'n verademing tegenwoordig dat mensen niet beginnen met kant kiezen, of beter gezegd al gekozen hebben, en dan alles tegen die partij prima vinden en recht lullen wat krom is en andersom, ipv van even afstand te nemen en iets op zijn democratische en staatsrechteijjke merites te beoordelen ongeacht wat je inhoudelijk van het slachtoffer vindt.quote:Op donderdag 22 september 2022 11:46 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Ik heb nog even heel scherp teruggeluisterd maar ik moet de marmot gelijk geven. Onthutsend optreden van de Voorzitter. Van Miltenburg heeft een opvolger.
Voor de goede orde: dat staat los van de inhoud van het ingrijpen, dat was gewoon terecht.
Nee, het was niet aan het kabinet om in te grijpen. Dat gaat tegen alle democratische en staatsrechtelijke principes in.quote:Op donderdag 22 september 2022 11:52 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ja, Bergkamp heeft nu minstens een gele kaart gehad en eigenlijk moet ze gewoon opstappen. Dat het kabinet in grijpt als de voorzitter zit te slapen vind ik wel terecht. Kaag moet dealen met de gevolgen van zulke insinuaties. De manier van ingrijpen door het kabinet had wellicht anders gekund.
Ook leden van het kabinet mogen een persoonlijk feit maken. Daar is ook wel precedent voor.quote:Op donderdag 22 september 2022 12:02 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik geef je toch een compliment voor iets wat vanzelfsprekend zou moeten zijn. Het is zo'n verademing tegenwoordig dat mensen niet beginnen met kant kiezen, of beter gezegd al gekozen hebben, en dan alles tegen die partij prima vinden en recht lullen wat krom is en andersom, ipv van even afstand te nemen en iets op zijn democratische en staatsrechteijjke merites te beoordelen ongeacht wat je inhoudelijk van het slachtoffer vindt.
[..]
Nee, het was niet aan het kabinet om in te grijpen. Dat gaat tegen alle democratische en staatsrechtelijke principes in.
Ze kunnen moeilijk modellen uitbrengen met fictieve cijfers en dan doen alsof ze daar niet op reageren. En een inflatie van 10%+ of zelfs 6%+ is totaal onwaarschijnlijk volgens alle economen.quote:Op donderdag 22 september 2022 12:01 schreef probeer het volgende:
[..]
Nee, ze zeggen louter 'dat zien we dan wel'.
Terwijl ze ook best een modelletje of wat naar buiten kunnen brengen voor een inflatie die 5-10% is. Of 10+%.
Maar dat doen ze niet. Stug vasthouden aan 2,6%, en de waarschijnlijk hete aardappel doorschuiven naar 2023. We zien nu al hoe dat in 2022 uitpakte.
Ander zorgstelsel. Als je een nieuwe knie krijgt, ga je een bepaalde periode in ReHa. Hier ga je naar huis en revalideert ambulant, alleen als je heel erg beperkt bent ga je intern. Hier sta je na een operatie een dag later buiten en er wordt qua bedden op een bezettingsgraad gemanaged. Leeg bed kost geld. Daarom hadden ze in Duitsland meer bedden over, hier is alles al geminimaliseerd.quote:Op donderdag 22 september 2022 11:53 schreef Treinhoer het volgende:
[..]
700![]()
Waarom zoveel? Speciaal pakket of misschien meer risico door gezondheidheidsproblemen? (Dat laatste hoef je niet op te reageren als je niet wilt natuurlijk, ik ben niet uit op prive dingen los te wrikken).
Lol. Dat is PRECIES wat ze doen.quote:Op donderdag 22 september 2022 12:04 schreef Hanca het volgende:
Ze kunnen moeilijk modellen uitbrengen met fictieve cijfers
Onzin, het is aan degene die aangevallen wordt om in te grijpen als de voorzitter dat niet doet. Dat is juist de bedoeling in de Kamer.quote:Op donderdag 22 september 2022 12:02 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Nee, het was niet aan het kabinet om in te grijpen. Dat gaat tegen alle democratische en staatsrechtelijke principes in.
Nee, die 2,6% hebben ze gekregen van economen. Dat is gewoon een gegeven, ze gaan niet het CPB corrigeren, dat is echt not done in de Kamer.quote:Op donderdag 22 september 2022 12:05 schreef probeer het volgende:
[..]
Lol. Dat is PRECIES wat ze doen.
Of is 2023 al geweest en ligt die 2,6% al feitelijk vast?
Jij ziet een totaal ander debat dan ik?quote:Op donderdag 22 september 2022 12:07 schreef RAVW het volgende:
Die Rutte word echt afgeslacht.
Niemand staat achter hem ..![]()
![]()
![]()
Dat klopt. Maar dat betekent niet dat die 2,6% dus al vastligt in steen.quote:Op donderdag 22 september 2022 12:07 schreef Hanca het volgende:
[..]
Nee, die 2,6% hebben ze gekregen van economen. Dat is gewoon een gegeven, ze gaan niet het CPB corrigeren, dat is echt not done in de Kamer.
Buiten vergadering, dus dan moet FvD maar aangifte doen of een zaak aanspannen ofzo. Ga elders de kleuterschool naspelen man Freek.quote:Op donderdag 22 september 2022 12:10 schreef Akathisia het volgende:
[ twitter ]
Kazenrepubliek in optima forma.
Ja, dat snap ik. En dat snappen ze in de kamer en het kabinet ook. Daarom de belofte dat ze als het verkeerd dreigt te gaan, weer gaan ingrijpen. Maar nu uit gaan van een totaal uit de lucht gegrepen getal (en nee, dat is die 2,6% niet) en daar beleid op maken is natuurlijk onzin.quote:Op donderdag 22 september 2022 12:10 schreef probeer het volgende:
[..]
Dat klopt. Maar dat betekent niet dat die 2,6% dus vastligt in steen.
Die economen maken een voorspelling. Dat is dus een fictief cijfer. Geen feitelijk cijfer. Want dat valt niet van te voren vast te stellen.
Dit 17 miljard plan is dus ook gewoon gebaseerd op een fictieve voorspelling. Niet de werkelijkheid. Dat kan nog niet. Want het is 2022 en niet 2023.
Dat snap je toch wel he?
Je ziet hier geen kleuterschoolgedrag in bij Rutte nee?quote:Op donderdag 22 september 2022 12:11 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Buiten vergadering, dus dan moet FvD maar aangifte doen of een zaak aanspannen ofzo. Ga elders de kleuterschool naspelen man Freek.
Van Rutte? Nee hoor. Rutte deed wat hij moest doen, voor zijn team gaan staan. Toen Kaag eenmaal weg liep met nog een stuk of 5 kon hij niet meer anders. Die speech bij terugkeer was wel absurd.quote:Op donderdag 22 september 2022 12:13 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Je ziet hier geen kleuterschoolgedrag in bij Rutte nee?
Vooralsnog is de enige die daar gister duidelijk een toezegging over maakte, Seegers. De rest vond dit pakket toch echt wel best, en sprak zich niet uit over enige afwijking daarvan.quote:Op donderdag 22 september 2022 12:12 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ja, dat snap ik. En dat snappen ze in de kamer en het kabinet ook. Daarom de belofte dat ze als het verkeerd dreigt te gaan, weer gaan ingrijpen. Maar nu uit gaan van een totaal uit de lucht gegrepen getal (en nee, dat is die 2,6% niet) en daar beleid op maken is natuurlijk onzin.
Bij Economie leert je al gelijk als je inkomen lager word dan moet je je uitgaven daar op aanpassen.quote:Op donderdag 22 september 2022 12:13 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Je ziet hier geen kleuterschoolgedrag in bij Rutte nee?
Ik heb het over hoe hij hier zijn insinuatie niet durft te verhelderen. De speech gemist helaas trouwens. Strekking?quote:Op donderdag 22 september 2022 12:14 schreef trein2000 het volgende:
Van Rutte? Nee hoor. Rutte deed wat hij moest doen, voor zijn team gaan staan. Toen Kaag eenmaal weg liep met nog een stuk of 5 kon hij niet meer anders. Die speech bij terugkeer was wel absurd.
Bij dat 'wat als het geen 2,6% is' moet je dan dus ook die extra maatregelen die ze dan gaan nemen mee rekenen. En dat hangt gewoon af van die hoogte en waar dat aan licht.quote:Op donderdag 22 september 2022 12:15 schreef probeer het volgende:
[..]
Vooralsnog is de enige die daar gister duidelijk een toezegging over maakte, Seegers. De rest vond dit pakket toch echt wel best, en sprak zich niet uit over enige afwijking daarvan.
En ja, in plannen kan prima rekening gehouden worden met een 'wat als het toch niet 2,6% blijkt te zijn'.
Hoe werkt dat, wel met een voorspelling kunnen rekenen, maar er geen rekening mee kunnen houden dat die voorspelling af kan wijken?
Heel treurig dat de staat van de overheid zo deplorabel is.quote:Op donderdag 22 september 2022 12:17 schreef TAmaru het volgende:
Rutte kan niet beloven dat er rekening wordt gehouden met mensen met een warmtepomp. We kunnen dus nu al zeggen dat die het slachtoffer gaan worden van het prijsplafond ...
JA!quote:Op donderdag 22 september 2022 12:17 schreef Hanca het volgende:
[..]
Bij dat 'wat als het geen 2,6% is' moet je dan dus ook die extra maatregelen die ze dan gaan nemen mee rekenen. En dat hangt gewoon af van die hoogte en waar dat aan licht.
Ben ook erg benieuwd of er iets gezegd is over de mensen die noodgedwongen vastzitten aan stadsverwarming (kan het debat niet volgen).quote:Op donderdag 22 september 2022 12:17 schreef TAmaru het volgende:
Rutte kan niet beloven dat er rekening wordt gehouden met mensen met een warmtepomp. We kunnen dus nu al zeggen dat die het slachtoffer gaan worden van het prijsplafond ...
Ik zit er ook op te wachten , ik heb zelf blok verwarming en ben er dus ook niet blij er meequote:Op donderdag 22 september 2022 12:20 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ben ook erg benieuwd of er iets gezegd is over de mensen die noodgedwongen vastzitten aan stadsverwarming (kan het debat niet volgen.
Ik ben er net in gevallen dus weet het ook niet.quote:Op donderdag 22 september 2022 12:20 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ben ook erg benieuwd of er iets gezegd is over de mensen die noodgedwongen vastzitten aan stadsverwarming (kan het debat niet volgen).
Weet iemand dat?
Ik trok juist de andere conclusie: zowel CDA, VVD als CU en ook PvdA en GL hebben hier aandacht voor gevraagd, er komt dus nog wel een wijziging.quote:Op donderdag 22 september 2022 12:17 schreef TAmaru het volgende:
Zo werkt het nou eenmaal. En die oogkleppen zijn er niet, daarom de voorjaarsnota. Zo werkt het elk jaar. Waarom je dit jaar plots de onafhankelijkheid van het CPB aan de kant zou schuiven en met zelf verzonnen cijfers zou willen gaan reken, ik zie de reden niet.quote:Op donderdag 22 september 2022 12:18 schreef probeer het volgende:
[..]
JA!
Als je gaat rekenen en plannen op basis van een fictieve voorspelling, dan is het inderdaad nogal slim om er in die plannen óók rekening mee te houden dat die voorspelling wellicht niet uit gaat komen ja.
Nu wordt een voorspelling heilig verklaard, en gaan de oogkleppen op voor enige mogelijke afwijking van die voorspelling. En ik snap dat je daar als christen wellicht weinig moeite mee hebt (flauw grapje), maar dat is toch geen manier van adequaat regeren, vooruit zien?
Niet helemaal. Er zijn best produkten en produktgroepen waarbij het wat lastig ligt. Men zou wel al per direct kunnen beginnen met BTW op vers groente en fruit (waarop dus geen enkele bewerking heeft plaatsgevonden) op nul te zetten, wat mij betreft.quote:Op donderdag 22 september 2022 12:23 schreef 3rr0r het volgende:
Slappe smoezen over wat bewerkt of niet is qua groenten en fruit.
Dat pakte dit jaar inderdaad hartstikke goed uit, die correctie op de daadwerkelijke financiële situatie van burgers, middels de voorjaarsnota.quote:Op donderdag 22 september 2022 12:25 schreef Hanca het volgende:
En die oogkleppen zijn er niet, daarom de voorjaarsnota.
Ja vind ik ook, daarom een slappe smoes dat het allemaal maar moet wachten totdat men er over uit is hoe het moet bij producten die voor de houdbaarheid wat hebben toegevoegd gekregen.quote:Op donderdag 22 september 2022 12:25 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Niet helemaal. Er zijn best produkten en produktgroepen waarbij het wat lastig ligt. Men zou wel al per direct kunnen beginnen met BTW op vers groente en fruit (waarop dus geen enkele bewerking heeft plaatsgevonden) op nul te zetten, wat mij betreft.
quote:Op donderdag 22 september 2022 12:23 schreef GlennQuagmire het volgende:
Verschuiving van belasting op vermogen naar op inkomen? Het probleem is toch dat juist vermogen weinig belast wordt?
Kunnen de systemen dat wel aan bij de belastingdienst?quote:Op donderdag 22 september 2022 12:25 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Niet helemaal. Er zijn best produkten en produktgroepen waarbij het wat lastig ligt. Men zou wel al per direct kunnen beginnen met BTW op vers groente en fruit (waarop dus geen enkele bewerking heeft plaatsgevonden) op nul te zetten, wat mij betreft.
In een jaar waarin de verzonnen cijfers van het CPB geen werkelijkheid bleken, zie jij geen enkele reden om er rekening mee te houden dat de verzonnen cijfers van het CPB voor volgend jaar, geen werkelijkheid worden?quote:Op donderdag 22 september 2022 12:25 schreef Hanca het volgende:
[..]
Zo werkt het nou eenmaal. En die oogkleppen zijn er niet, daarom de voorjaarsnota. Zo werkt het elk jaar. Waarom je dit jaar plots de onafhankelijkheid van het CPB aan de kant zou schuiven en met zelf verzonnen cijfers zou willen gaan reken, ik zie de reden niet.
Er komen antwoorden voor de AFB, dat is vrij snel.quote:Op donderdag 22 september 2022 12:30 schreef Whiskers2009 het volgende:
Maar goed, ik mag me dus nog even zorgen maken of mijn warmtenota niet alsnog door het dak schiet omdat het kabinet niet heeft nagedacht over huishoudens die noodgedwongen stadsverwarming hebben? En idem voor de mensen die ook in een "vergeten groep" zitten? Lekker dan..![]()
![]()
Volgens Hanca kunnen we dat alleen maar vaststellen wanneer het achteraf gezien al te laat is. Vooruitzien is er niet meer bij.quote:Op donderdag 22 september 2022 12:30 schreef Whiskers2009 het volgende:
Maar goed, ik mag me dus nog even zorgen maken of mijn warmtenota niet alsnog door het dak schiet omdat het kabinet niet heeft nagedacht over huishoudens die noodgedwongen stadsverwarming hebben? En idem voor de mensen die ook in een "vergeten groep" zitten? Lekker dan..![]()
![]()
Dank voor de info!quote:Op donderdag 22 september 2022 12:31 schreef Hanca het volgende:
[..]
Er komen antwoorden voor de AFB, dat is vrij snel.
Ja, en alle huurders die energie via hun verhuurder afnemen. Dat is waarschijnlijk een zakelijk contract, daarvoor geldt het prijsplafond niet lijkt me.quote:Op donderdag 22 september 2022 12:30 schreef Whiskers2009 het volgende:
![]()
De problemen die spelen in de maatschappij vinden ze totaal niet boeiend. Ze zitten daar voor hun eigen ijdelheid.quote:Op donderdag 22 september 2022 12:29 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Ondertussen zit Thierry niet bij Davide maar bij ON…
quote:Op donderdag 22 september 2022 12:29 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Daar mag hij tenminste uitpraten.quote:Op donderdag 22 september 2022 12:29 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Onzin. Maar je kijkt wel vooruit binnen bepaalde kaders en daar is de verwachting van het CPB er 1 van.quote:Op donderdag 22 september 2022 12:31 schreef probeer het volgende:
[..]
Volgens Hanca kunnen we dat alleen maar vaststellen wanneer het achteraf gezien al te laat is. Vooruitzien is er niet meer bij.
In een jaar waarin de verzonnen cijfers van het CPB geen werkelijkheid bleken, zie jij geen enkele reden om er rekening mee te houden dat de verzonnen cijfers van het CPB voor volgend jaar, geen werkelijkheid worden?quote:Op donderdag 22 september 2022 12:36 schreef Hanca het volgende:
[..]
Onzin. Maar je kijkt wel vooruit binnen bepaalde kaders en daar is de verwachting van het CPB er 1 van.
Dat je hier natuurlijk moet kijken naar gevolgen van het prijsplafond voor allerlei groepen is logisch. En dat gaan ze dus ook doen, voor de AFB.
Ja. Hij zegt heel vaak 'ik interumpeer weinig', maar dat komt gewoon omdat er vaak halve debatten niet is.quote:Op donderdag 22 september 2022 12:36 schreef Frozen-assassin het volgende:
Jeetje is Van Haga ook al weggelopen bij APB
Nee, aangezien ik zie dat alle economen een dalende inflatie voorspellen.quote:Op donderdag 22 september 2022 12:37 schreef probeer het volgende:
[..]
In een jaar waarin de verzonnen cijfers van het CPB geen werkelijkheid bleken, zie jij geen enkele reden om er rekening mee te houden dat de verzonnen cijfers van het CPB voor volgend jaar, geen werkelijkheid worden?
Oh, ik dacht dat die over 2/3 weken waren. Excuus.quote:Op donderdag 22 september 2022 12:38 schreef Whiskers2009 het volgende:
De AFB zijn pas op 22-11-2022 lees ik net..![]()
@:Hanca Dat is wat mij betreft NIET "vrij snel" in dit geval. Aangezien het nogal wat stress oplevert niet te weten waar je (financieel) aan toe bent en het dan meteorologisch al zo goed als winter is..
Bij de voorjaarsnota opschuiven naar Prinsjesdag, bij Prinsjesdag opschuiven naar de financiële beschouwingen, en daar doorschuiven naar de voorjaarsnota.quote:Op donderdag 22 september 2022 12:38 schreef Whiskers2009 het volgende:
@:Hanca Dat is wat mij betreft NIET "vrij snel" in dit geval. Aangezien het nogal wat stress oplevert niet te weten waar je (financieel) aan toe bent en het dan meteorologisch al zo goed als winter is..
Weet jij dit trouwens zeker? De AFB zijn voor alle begrotingsbehandelingen, volgens mij is dat helemaal niet haalbaar als dat pas eind november is. Wat is je bron?quote:Op donderdag 22 september 2022 12:38 schreef Whiskers2009 het volgende:
Nou, fijn dat jij nu al met zekerheid vast kan stellen dat de onzekerheid door de oorlog per 1-1-2023 afgelopen is. Dat je geen rekening houdt met een compleet niet te voorziene natuurramp, a la. Maar die oorlog en bijkomende financiële onzekerheid, daar zitten we nu midden in he.quote:Op donderdag 22 september 2022 12:39 schreef Hanca het volgende:
[..]
Nee, aangezien ik zie dat alle economen een dalende inflatie voorspellen.
Dat het dit jaar, dankzij een inval door Poetin, helemaal niet klopte is natuurlijk zeer uitzonderlijk. Als komend jaar er allerlei rampen gebeuren, dan zal de inflatie ook anders zijn. Niemand heeft nou eenmaal een glazen bol.
Nee, die onzekerheid zit in de voorspellingen van alle economen.quote:Op donderdag 22 september 2022 12:42 schreef probeer het volgende:
[..]
Nou, fijn dat jij nu al met zekerheid vast kan stellen dat de onzekerheid door de oorlog per 1-1-2023 afgelopen is.
Dit kabinet, en ook jij in dit topic, weigert pertinent om rekening te houden met die onzekerheid.
Hah, wat een onzin.quote:Op donderdag 22 september 2022 12:43 schreef Hanca het volgende:
[..]
Nee, die onzekerheid zit in de voorspellingen van alle economen.
Bij Davide niet dan?quote:Op donderdag 22 september 2022 12:34 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Daar mag hij tenminste uitpraten.
Nee, het is een voorspelling. Het is geen zekerheid.quote:Op donderdag 22 september 2022 12:48 schreef probeer het volgende:
[..]
Hah, wat een onzin.
Dus hoewel die onzekerheid momenteel werkelijkheid is (en dat is het), kunnen al die economen nu al met zekerheid vaststellen dat, wat de uitkomst van die oorlog en bijkomende financiële situatie ook zal mogen zijn, de inflatie sowieso rond de 2,6% uit gaat komen? Rusland wint? 2.6%. Oekraine wint? 2.6%. Sancties? 2,6%. Russisch gas weer open? 2.6%
Nou, fuck me. Wellicht moeten diezelfde economen dan ook eens op andere gebieden de toekomst gaan voorspellen. Ze lijken het nogal zeker te weten met z'n allen.
Kom op zeg. Het lijkt alsof je in deze elke mate van realiteitszin verloren bent.
Gaaf land.quote:Op donderdag 22 september 2022 12:41 schreef probeer het volgende:
[..]
Bij de voorjaarsnota opschuiven naar Prinsjesdag, bij Prinsjesdag opschuiven naar de financiële beschouwingen, en daar doorschuiven naar de voorjaarsnota.
Zo rollen ze.
Nee! Vertel eens.quote:Op donderdag 22 september 2022 12:50 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Had ik al eens verteld dat Davide wel eens mijn hand vastgepakt heeft?
Ok, dus het is een voorspelling. Maar men weigert er gewoon rekening mee te houden dat die voorspelling niet uit komt?quote:Op donderdag 22 september 2022 12:49 schreef Hanca het volgende:
[..]
Nee, het is een voorspelling. Het is geen zekerheid.
Dat de inflatie gaat dalen is economisch trouwens logisch: inflatie is ten opzichte van de huidige, hoge, prijzen. Er zit een grens aan hoeveel die kunnen stijgen.
Enerzijds stel je dat het een voorspelling is waar we van uit moeten gaan, zonder vooraf enige rekening te willen houden met het niet uitkomen van die voorspelling.quote:In een jaar waarin de verzonnen cijfers van het CPB geen werkelijkheid bleken, zie jij geen enkele reden om er rekening mee te houden dat de verzonnen cijfers van het CPB voor volgend jaar, geen werkelijkheid worden?
Jaren eerder, voordat ze bekend werd. Ze is een paar jaar ouder dan ik maar we zaten samen in een team voor een wedstrijd…quote:
Ja, precies dit dus.quote:Op donderdag 22 september 2022 12:51 schreef Hamlapjes het volgende:
Die 2.6% is natuurlijk een gemiddelde, volgens mij heeft het CPB ook altijd wel nog een aantal extra scenario's als bepaalde zaken gunstiger of minder gunstig uitvallen. Daar horen we alleen weinig over, want dan wordt het allemaal vrij ingewikkeld voor de gemiddelde burger om het te begrijpen. Prima om primair te werken met het gemiddelde natuurlijk, maar het zou ook wel verstandig zijn om qua beleid voor te bereiden op die andere scenario's, zodat je snel kan schakelen wanneer het nodig is. Dit jaar heeft wel laten zien dat dat nogal gebrekkig ging, met eerst verwijzen naar de Voorjaarsnota en daarna naar Prinsjesdag wat nogal wat onnodige vertraging op heeft gelopen.
En precies dat doen ze dus ook. Alleen nee, ze gaan die fictieve cijfers niet naar buiten gooien. Dat zou echt onzin zijn.quote:
Dus daarom zeiden al die coalitie-fractievoorzitters gister 'dat zien we dan wel weer, voor nu is dit pakket afdoende'?quote:Op donderdag 22 september 2022 12:54 schreef Hanca het volgende:
[..]
En precies dat doen ze dus ook. Alleen nee, ze gaan die fictieve cijfers niet naar buiten gooien. Dat zou echt onzin zijn.
Waar heb je het over? Corona?quote:Op donderdag 22 september 2022 12:56 schreef probeer het volgende:
Het kabinet weigert in tijden van onzekerheid, toekomstige onzekerheid in te calculeren.
Daar komt het simpelweg gewoon op neer. Bizar.
Dat ging om welke maatregelen er dan precies moeten worden genomen. Ja, dat zie je op dat moment. Dat hangt ook van de situatie af. Als het probleem dan in de benzine zit, pak je dat aan. Zit het in de boodschappen, heb je een heel ander pakket.quote:Op donderdag 22 september 2022 12:54 schreef probeer het volgende:
[..]
Dus daarom zeiden al die coalitie-fractievoorzitters gister 'dat zien we dan wel weer, voor nu is dit pakket afdoende'?
Daar ben ik het niet helemaal mee eens, in die zin dat het (nu in ieder geval) nog wat veel blijft hangen op 'we gaan wat doen als het nodig is' zonder dat wat op ook maar enige manier verder in te vullen. Waarbij het risico kan ontstaan dat op het moment dat het nodig is, allerlei oplossingen weer worden afgeschoten als onhaalbaar omdat er nu geen voorbereidingen voor zijn getroffen.quote:Op donderdag 22 september 2022 12:54 schreef Hanca het volgende:
[..]
En precies dat doen ze dus ook. Alleen nee, ze gaan die fictieve cijfers niet naar buiten gooien. Dat zou echt onzin zijn.
Jezus, wat ben jij een jonkie voor een FOK!er. Maar goed, spannend verhaal wel. Welke sport?quote:Op donderdag 22 september 2022 12:52 schreef trein2000 het volgende:
Jaren eerder, voordat ze bekend werd. Ze is een paar jaar ouder dan ik maar we zaten samen in een team voor een wedstrijd…
Ah zo. Jullie deden een soort scrum met z'n allen ofzo?quote:Op donderdag 22 september 2022 12:52 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Jaren eerder, voordat ze bekend werd. Ze is een paar jaar ouder dan ik maar we zaten samen in een team voor een wedstrijd…
Dat is wat ze doen. Crises veroorzasken zodat ze aan crisismanagement kunnen doen. Behalve dat de crises altijd op wonderbaarlijke wijze goed uitpakken voor het internationale grootkapitaal, geef het de regering ook meer macht over de volksvertegenwoordiging en de bevolking via noodbevoegdheden ondanks dat het geen echte noodsituaties zijn. Ook geeft het meer macht aan andere onverkozenen zoals de EU, de NAVO en allerlei andere internationale organisaties.quote:Op donderdag 22 september 2022 12:56 schreef probeer het volgende:
Het kabinet weigert in tijden van onzekerheid, toekomstige onzekerheid in te calculeren.
Daar komt het simpelweg gewoon op neer. Bizar.
Bijvoorbeeld.quote:Op donderdag 22 september 2022 12:57 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Waar heb je het over? Corona?
L'histoire se répète
Ja, de overheid veroorzaakt de crises?quote:Op donderdag 22 september 2022 13:11 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dat is wat ze doen. Crises veroorzasken zodat ze aan crisismanagement kunnen doen. Behalve dat de crises altijd op wonderbaarlijke wijze goed uitpakken voor het internationale grootkapitaal, geef het de regering ook meer macht over de volksvertegenwoordiging en de bevolking via noodbevoegdheden ondanks dat het geen echte noodsituaties zijn. Ook geeft het meer macht aan andere onverkozenen zoals de EU, de NAVO en allerlei andere internationale organisaties.
Precies. Het heilig verklaren van een gemiddelde voorspelling, en de oogkleppen op voor enige mogelijke afwijking.quote:Op donderdag 22 september 2022 12:57 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dat ging om welke maatregelen er dan precies moeten worden genomen. Ja, dat zie je op dat moment. Dat hangt ook van de situatie af. Als het probleem dan in de benzine zit, pak je dat aan. Zit het in de boodschappen, heb je een heel ander pakket.
Maar ik weiger wel de suggestie dat je er van te voren vanuit moet gaan dat het CPB er per definitie naast zit. Dat raakt aan de onafhankelijkheid van het CPB en de cijfers waar ze mee rekenen. Die onafhankelijkheid is essentieel.
Dat is dus onzin. Openbaar in de cijfers precenteren ze die 2,6% die ze hebben gekregen van onafhankelijke economen, maar het is echt niet zo dat ze intern helemaal geen rekening houden met andere cijfers.quote:Op donderdag 22 september 2022 13:12 schreef probeer het volgende:
[..]
Bijvoorbeeld.
Maar realistischer. Dat uitkomst A van de oorlog en sancties, niet tot dezelfde 2.6% gaan leiden als uitkomst B, of C, of D.
En dan wordt er gezegd, ja maar die 2.6% is een gemiddelde!
Terwijl het kabinet en coalitie er momenteel zeer halsstarrig aan vast blijft houden dat die gemiddelde 2.6% toch echt werkelijkheid gaat worden. Totaal onderkennende dat het, maar een gemiddelde is.
Als ik uit ga eten, en voorspel dat het me ergens tussen 50 en 100 euro gaat kosten. Dan neem ik niet maar 75 euro mee, want dat is nou eenmaal het gemiddelde. Dan bereid ik me voor op zowel 50, 75, én 100 euro.
Dat gebeurt nu niet. Want er is 2.6% voorspeld.
Oow ja, ik voorspel nu al dat de energiebedrijven hier rijker uit gaan komen.quote:Op donderdag 22 september 2022 13:11 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dat is wat ze doen. Crises veroorzasken zodat ze aan crisismanagement kunnen doen. Behalve dat de crises altijd op wonderbaarlijke wijze goed uitpakken voor het internationale grootkapitaal, geef het de regering ook meer macht over de volksvertegenwoordiging en de bevolking via noodbevoegdheden ondanks dat het geen echte noodsituaties zijn. Ook geeft het meer macht aan andere onverkozenen zoals de EU, de NAVO en allerlei andere internationale organisaties.
Dus de plannen die er intern liggen zijn ook afgestemd op afwijkingen van die 2,6%, wil je zeggen? En er is helemaal geen sprake van 'dat zien we dan wel'? Als die 2,6% afwijkt, legt het kabinet meteen een ander plan op tafel en zegt 'kijk, dit hadden we al in de la liggen, en was altijd al een van de alternatieve plannen, mocht het toch anders uitpakken dan die 2,6%'?quote:Op donderdag 22 september 2022 13:14 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dat is dus onzin. Openbaar in de cijfers precenteren ze die 2,6% die ze hebben gekregen van onafhankelijke economen, maar het is echt niet zo dat ze intern helemaal geen rekening houden met andere cijfers.
Ik blijk die voor de EK gevonden te hebben i.p.v. voor de TK: https://www.eerstekamer.n(...)nciele_beschouwingenquote:Op donderdag 22 september 2022 12:40 schreef Hanca het volgende:
[..]
Oh, ik dacht dat die over 2/3 weken waren. Excuus.
Nee, dat is helemaal niet toevallig. Net zo min als het toevallig is dat de crisis in de eurolanden nog wat groter is dan die van de EU-lidstaten zonder de euro. Het is ook niet toevallig dat Zwitserland en Noorwegen een nog veel kleinere crisis hebben, en dat Hongarije en Polen geen asielcrisis hebben.quote:Op donderdag 22 september 2022 13:12 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ja, de overheid veroorzaakt de crises?
Wel toevallig dat alle landen in de EU precies dezelfde crises hebben, dan...
Voor wie nietquote:Op donderdag 22 september 2022 13:38 schreef 3rr0r het volgende:
Langer warm douchen is ook ook goed voor mijn spieren in de winter
Ja, zo werken de AB, gisteren de Kamer, vandaag het kabinet.quote:Op donderdag 22 september 2022 13:41 schreef Bocaj het volgende:
Is Rutte nu nog steeds aan het woord?
~Bocaj schakelt ff weer in!
Ja, is heel lekker... Vooral voor slapen gaan... ben dan meteen vaak weg...quote:Op donderdag 22 september 2022 13:38 schreef 3rr0r het volgende:
Langer warm douchen is ook ook goed voor mijn spieren in de winter
Rutte is nu helemaal in zijn element. Iedereen suflullen, veel praten en niks (toe)zeggen.quote:Op donderdag 22 september 2022 13:41 schreef Bocaj het volgende:
Is Rutte nu nog steeds aan het woord?
~Bocaj schakelt ff weer in!
Als, waarschijnlijk de rijkste man op aarde, zal dat geen rare gedachte zijn hequote:Op donderdag 22 september 2022 13:14 schreef L3gend het volgende:
Ook toevallig dat Putin de grootste crisis veroorzaakt dit jaar. Je zou bijna denken dat hij voor het internationale grootkapitaal is.
quote:Op donderdag 22 september 2022 13:42 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Ja, zo werken de AB, gisteren de Kamer, vandaag het kabinet.
Wel met een envelopje met snoep en het glaasje chocomel!quote:Op donderdag 22 september 2022 13:43 schreef Aurelius het volgende:
[..]
Rutte is nu helemaal in zijn element. Iedereen suflullen, veel praten en niks (toe)zeggen.
Dit houdt hij tot vanavond laat vol als het moet.
En als hij het toch een beetje lastig krijgt , helpt de voorzitter hem.quote:Op donderdag 22 september 2022 13:43 schreef Aurelius het volgende:
[..]
Rutte is nu helemaal in zijn element. Iedereen suflullen, veel praten en niks (toe)zeggen.
Dit houdt hij tot vanavond laat vol als het moet.
Hand op de knip! (De knip staat sowieso al wagenwijd open!)quote:Op donderdag 22 september 2022 13:45 schreef RAVW het volgende:
Die Rutte is echt een geval van niet willen.
Wie wil denk in oplossingen , wie niet wil zoekt redenen
Mjaquote:Op donderdag 22 september 2022 13:46 schreef Madhouse11 het volgende:
[..]
En als hij het toch een beetje lastig krijgt , helpt de voorzitter hem.
Echt een makkie vandaag zo.
Hand op/in wiens knip?quote:Op donderdag 22 september 2022 13:46 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Hand op de knip! (De knip staat sowieso al wagenwijd open!)
dit gaat al 10 jaar zoquote:Op donderdag 22 september 2022 13:47 schreef Silverdigger2 het volgende:
Haha dit gaat al drie uur zo, bedoelt hij niet zo gaat dit al meerdere kabinetten zo.
Enkelglas zeker?quote:Op donderdag 22 september 2022 13:48 schreef monkyyy het volgende:
En iemand die een keurig appartement van 70m2 verhuurt voor ¤530, wordt die ook aangepakt?
ja en dan over het een paar jaar klagen dat je voor schone lucht moet gaan betalen , doe je dat niet word je afgeslotenquote:Op donderdag 22 september 2022 13:51 schreef StephanL het volgende:
[..]
Enkelglas zeker?Aanpakken die huisjesmelker
Ik hoor dat huisjesmelker juist minimaal wordt aangepakt. Zou in ieder geval nu je dit weet van Klaver, geen GroenLinks stemmen
Zo gaat het altijd al zo. Maar nou vroeg Klaver ook wel een onmogelijk te beantwoorden vraag: "wat gaat 'de huisjesmelker' betalen aan belasting?' Dat hangt natuurlijk van allerlei factoren af. Bijvoorbeeld of die huizen in een BV zijn gestopt, hoeveel huizen, hoeveel huur, hoeveel kosten, wat hij verder aan vermogen en inkomen heeft, enz. Dat was gewoon een niet te beantwoorden vraag. Leuk voor de buhne, politiek niet echt inhoudelijk.quote:Op donderdag 22 september 2022 13:47 schreef Silverdigger2 het volgende:
Haha dit gaat al drie uur zo, bedoelt hij niet zo gaat dit al meerdere kabinetten zo.
Dat deed ik al niet! Ik vind het alleen niet netjes dat iedereen die iets verhuurt meteen wordt weggezet als de as van het kwaad die parasiteert op anderen.quote:Op donderdag 22 september 2022 13:51 schreef StephanL het volgende:
[..]
Enkelglas zeker?Aanpakken die huisjesmelker
Ik hoor dat huisjesmelker juist minimaal wordt aangepakt. Zou in ieder geval nu je dit weet van Klaver, geen GroenLinks stemmen
VOC is nooit weggeweestquote:Op donderdag 22 september 2022 14:01 schreef Bocaj het volgende:
Sylvava met haar systemische.... (ze zegt het niet helemaal..)
quote:Op donderdag 22 september 2022 14:03 schreef monkyyy het volgende:
Zou Wilders dit voor de spiegel oefenen?
ja dat gaat echt een probleem worden, maar erg mooi om te zien.quote:Op donderdag 22 september 2022 14:05 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Links en rechts vallen samen aan
Rutte wordt gesandwitched
Ja, maar kan wel wat concreter. Welke systemenquote:Op donderdag 22 september 2022 14:07 schreef StephanL het volgende:
Sylvana heeft wel gelijk. Systemen zijn kapot en werken niet. Staan toekomst van Nederland in de weg.
Nu is het tijd voor de uitsmijter carpaccio en de verse jusquote:Op donderdag 22 september 2022 14:06 schreef Bocaj het volgende:
Hebben ze al een bammetje gegeten tussen de middag?
Maakt niet uit want bijde overheid heeft nog nooit iets goed gewerktquote:Op donderdag 22 september 2022 14:08 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
Ja, maar kan wel wat concreter. Welke systemen
Belastingdienst als in fysieke systemen. Regels uit Europaquote:Op donderdag 22 september 2022 14:08 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
En dan is de oplossing om hele bedrijfstakken door de overheid uit te laten voeren?quote:Op donderdag 22 september 2022 14:09 schreef RAVW het volgende:
[..]
Maakt niet uit want bijde overheid heeft nog nooit iets goed gewerkt
quote:Op donderdag 22 september 2022 14:08 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
Eerst maar de systemen bij de belastingdienst...quote:Op donderdag 22 september 2022 14:09 schreef RAVW het volgende:
[..]
Maakt niet uit want bijde overheid heeft nog nooit iets goed gewerkt
Hongerige discussies zijn leuker voor de kijker thuis.quote:Op donderdag 22 september 2022 14:06 schreef Bocaj het volgende:
Hebben ze al een bammetje gegeten tussen de middag?
Daar zijn ze mee bezig: https://nos.nl/artikel/24(...)gen-aan-zegt-van-rijquote:Op donderdag 22 september 2022 14:11 schreef Bocaj het volgende:
[..]
[..]
Eerst maar de systemen bij de belastingdienst...
Het zijn natuurlijk wel gecompliceerde systemen, dus ergens kan ik wel begrijpen dat het zolang duurt.quote:Op donderdag 22 september 2022 14:18 schreef Hanca het volgende:
[..]
Daar zijn ze mee bezig: https://nos.nl/artikel/24(...)gen-aan-zegt-van-rij
Dus dat pakken ze aan, duurt alleen wel lang.
Gewoon de systemen, dat de oorzaak systemisch is, dat het aan de systemen ligt dus. We hebben crisis na crisis omdat het in de systemen niet goed zit. Duidelijker kan ik het niet maken hoor.quote:Op donderdag 22 september 2022 14:08 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
Ja. En je kunt ze geen seconde uit zetten, want elke seconde worden er wel transacties afgehandeld waar mensen of bedrijven van afhankelijk zijn. Maar dubbel draaien gaat ook niet, je wil geen dingen dubbel uitkeren. Best een lastige.quote:Op donderdag 22 september 2022 14:21 schreef XSbig het volgende:
[..]
Het zijn natuurlijk wel gecompliceerde systemen, dus ergens kan ik wel begrijpen dat het zolang duurt.
Kan prima. Redundantie heet dat. Heel veel systemen in de inustrie, scheepvaart, /luchtvaart en het bankwezen zijn meervoudig uitgevoerd, maar bij overheden zijn systemen nogal een puinhoop.quote:Op donderdag 22 september 2022 14:28 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ja. En je kunt ze geen seconde uit zetten, want elke seconde worden er wel transacties afgehandeld waar mensen of bedrijven van afhankelijk zijn. Maar dubbel draaien gaat ook niet, je wil geen dingen dubbel uitkeren. Best een lastige.
"Wat wordt er gedaan voor de talloze mensen die nu al met een armoedeval te maken hebben?"quote:Op donderdag 22 september 2022 13:54 schreef Hanca het volgende:
[..]
Zo gaat het altijd al zo. Maar nou vroeg Klaver ook wel een onmogelijk te beantwoorden vraag: "wat gaat 'de huisjesmelker' betalen aan belasting?' Dat hangt natuurlijk van allerlei factoren af. Bijvoorbeeld of die huizen in een BV zijn gestopt, hoeveel huizen, hoeveel huur, hoeveel kosten, wat hij verder aan vermogen en inkomen heeft, enz. Dat was gewoon een niet te beantwoorden vraag. Leuk voor de buhne, politiek niet echt inhoudelijk.
Die is binnenkort weg.quote:Op donderdag 22 september 2022 14:56 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
We hebben een lafaard als Kamervoorzitter…
Wellicht is die van jou gewoon gemiddelde voor jouw soort huishouden.quote:Op donderdag 22 september 2022 14:59 schreef VelitoX het volgende:
Wel leuk trouwens die 2400 kwh gemiddeld.... maar eeh... mn eneco jaarrekening van vorig jaar zegt toch echt dat 3000 het gemiddelde is per huishouden? Lekker sjoemelen met cijfertjes dus vant kabinet?
Sinds jarendag kwam de hoogwaardige electronica altijd al daar in die buurt vandaan...quote:Op donderdag 22 september 2022 14:56 schreef monkyyy het volgende:
We hebben ASML die Chip machines maakt. Het is mij een raadsel waarom al die Chips aan de andere kant van de wereld gemaakt moeten worden. Zet hier een Chip fabriek neer
Ja zo makkelijk zal het zijn inderdaadquote:Op donderdag 22 september 2022 14:56 schreef monkyyy het volgende:
We hebben ASML die Chip machines maakt. Het is mij een raadsel waarom al die Chips aan de andere kant van de wereld gemaakt moeten worden. Zet hier een Chip fabriek neer
Nope staan gemiddelden van 1-2-3-4-5 persoons huishoudens. en daar dan het gemiddelde van iedereen staat dr ook (3000)quote:Op donderdag 22 september 2022 15:00 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Wellicht is die van jou gewoon gemiddelde voor jouw soort huishouden.
Het is eerst goed om uit te zoeken over welke gemiddeldes we praten.
Dat schijnt miljarden te kosten, nog los van het vinden van geschikt personeel.quote:Op donderdag 22 september 2022 14:56 schreef monkyyy het volgende:
Dan heb je het wellicht over alleen gemiddeldes van alle Eneco-klanten. Je hebt nog tal van andere aanbieders.quote:Op donderdag 22 september 2022 15:01 schreef VelitoX het volgende:
[..]
Nope staan gemiddelden van 1-2-3-4-5 persoons huishoudens. en daar dan het gemiddelde van iedereen staat dr ook (3000)
Precies wat ik ook dachtquote:Op donderdag 22 september 2022 14:56 schreef monkyyy het volgende:
Nu wordt 65% van de alle wereldwijde chips en 90% van de geavanceerde chips in Taiwan gemaakt.quote:Op donderdag 22 september 2022 15:04 schreef StephanL het volgende:
[..]
Precies wat ik ook dacht![]()
Hoe moeilijk kan het zijn
Eneco is vrij groot zou ik zeggen, lijkt me iig redelijk representatief....quote:Op donderdag 22 september 2022 15:03 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Dan heb je het wellicht over alleen gemiddeldes van alle Eneco-klanten. Je hebt nog tal van andere aanbieders.
Vrij moeilijk, allemaal enorm gespecialiseerde stappen, grondstoffen, kennis. Die haal je niet even naar één plek door een fabriek te bouwen.quote:Op donderdag 22 september 2022 15:04 schreef StephanL het volgende:
[..]
Precies wat ik ook dacht![]()
Hoe moeilijk kan het zijn
Ja zou wel wat minder kunnen.quote:Op donderdag 22 september 2022 15:06 schreef monkyyy het volgende:
[..]
Nu wordt 65% van de alle wereldwijde chips en 90% van de geavanceerde chips in Taiwan gemaakt.
Ik vind dat spannend.
Vrij grootquote:Op donderdag 22 september 2022 15:06 schreef VelitoX het volgende:
[..]
Eneco is vrij groot zou ik zeggen, lijkt me iig redelijk representatief....
[ afbeelding ]
Zo budget is Budget Energie dus nietquote:Op donderdag 22 september 2022 15:15 schreef Frozen-assassin het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Bizarre prijzen van Eneco en Greenchoice. Dat gaat het kabinet toch niet allemaal bijpassen tot aan plafond?
Nuon was naar wat ik me herinner ook altijd redelijk duur, maar Vattenfall valt reuze mee.quote:Op donderdag 22 september 2022 15:16 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Zo budget is Budget Energie dus niet
Die prijzen zijn nog onder de huidige inkoopprijzen. Dus ja, het kabinet zal dat moeten bijpassen.quote:Op donderdag 22 september 2022 15:15 schreef Frozen-assassin het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Bizarre prijzen van Eneco en Greenchoice. Dat gaat het kabinet toch niet allemaal bijpassen tot aan plafond?
De groenste zijn nog het duurstquote:Op donderdag 22 september 2022 15:18 schreef Sked het volgende:
[..]
Nuon was naar wat ik me herinner ook altijd redelijk duur, maar Vattenfall valt reuze mee.
Eens.quote:Op donderdag 22 september 2022 15:24 schreef TweedeKlum het volgende:
Van Haga is ook al zo'n lafbek.
Kuiken van PvdA.quote:Op donderdag 22 september 2022 15:26 schreef hunterrnl het volgende:
Weet niet wie de dame van net was, maar zei ze nou om de Oekrainers maar hier te laten blijven om hier nou een toekomst op te bouwen.... Uhh is deze dame de woningcrisis vergeten ?
Die betalen we met z'n alleen een hoop subsidie. Voor bv. een biomassacentrale in Diemen. Ofzo.quote:Op donderdag 22 september 2022 15:18 schreef Sked het volgende:
[..]
Nuon was naar wat ik me herinner ook altijd redelijk duur, maar Vattenfall valt reuze mee.
Ze heeft in de lunchpauze de pers te woord gestaan (zoe oa het liveblog van de NOS). Lijkt me prima, 's morgens zal ze gericht zijn geweest op deze voor haar belangrijkste werkdag van het jaar.quote:Op donderdag 22 september 2022 14:56 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
We hebben een lafaard als Kamervoorzitter…
Ja en daar krijg je dus niet je welkom bonusquote:Op donderdag 22 september 2022 15:24 schreef StephanL het volgende:
[..]
De groenste zijn nog het duurst
Van de week ook een cafetaria die een rekening kreeg van 50.000 euro per maand. Zat ook bij zo'n kleine. Is alleen leuk voor de aanmeld bonus, daarna betaal je alleen maar meer want Vattenfall koopt voor veel meer mensen in
Dankzij GroenLinks flapdrollen.quote:Op donderdag 22 september 2022 15:27 schreef loveli het volgende:
[..]
Die betalen we met z'n alleen een hoop subsidie. Voor bv. een biomassacentrale in Diemen. Ofzo.
https://www.nu.nl/economi(...)-gebouwd-worden.html
https://solarmagazine.nl/(...)ne-energie-in-diemen
Niet.quote:Op donderdag 22 september 2022 16:06 schreef RAVW het volgende:
Wanneer komt de volgende?
Begin dat geblaat van Mark nu wel een beetje zat te worden
Jawel, tweede termijn, later vandaag.quote:
Ja goed, maar daar heeft RAVW het niet over gokte ik. Er gaat niemand anders van het kabinet spreken vandaag. Rutte doet alle blokjes en dan is het inderdaad tweede termijn Kamer.quote:Op donderdag 22 september 2022 16:08 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Jawel, tweede termijn, later vandaag.
Hier moet je Bergkamp toch niet op aankijken? Moet zij Rutte dan dwingen uit de losse pols wat te verzinnen? Rutte en zijn staf hebben dit niet goed voorbereid, hier kan Bergkamp weinig aan doen.quote:Op donderdag 22 september 2022 16:16 schreef Weltschmerz het volgende:
Het is toch vokomen van de ratten besnuffeld. Een volksvertegenwoordiger stelt vragen, de premier negeert die Ouwehand volledig, en dan moet hij van de voorzetter zijn best doen om te kijken of hij ze nog kan beantwoorden.
Bergkam beslist gewoon even dat sommige kamerleden geen recht hebben op beantwoording.
Zij bepaalt dat het een inspanningsverplichting is in plaats van een resultaatverplichting. Omdat Bergkamp aan de leiband van de regering loopt, weet Rutte al dat hij ermee wegkomt en kan dus rustig het verhaal en de vragen van Ouwehand negeren.quote:Op donderdag 22 september 2022 16:24 schreef Hanca het volgende:
[..]
Hier moet je Bergkamp toch niet op aankijken? Moet zij Rutte dan dwingen uit de losse pols wat te verzinnen? Rutte en zijn staf hebben dit niet goed voorbereid, hier kan Bergkamp weinig aan doen.
..en herkozen worden.quote:Op donderdag 22 september 2022 16:47 schreef Cupfighter het volgende:
Rutte was weer eens kampioen vragen ontwijken, en maar vooruit schuiven
Dit is onzin, ze loopt niet aan de leiband van de regering. Maar Rutte gaat wel over zijn eigen antwoorden, zo werkt het.quote:Op donderdag 22 september 2022 16:40 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Zij bepaalt dat het een inspanningsverplichting is in plaats van een resultaatverplichting. Omdat Bergkamp aan de leiband van de regering loopt, weet Rutte al dat hij ermee wegkomt en kan dus rustig het verhaal en de vragen van Ouwehand negeren.
High energy.quote:Op donderdag 22 september 2022 17:02 schreef Bocaj het volgende:
Wat een baas is die Rutte ook hè? Bellen, koffie slurpen, lachen... alles in multitask mode...
quote:Baudet niet in de Kamer, maar wel bij Ongehoord Nederland
Forum voor Democratie-voorman Baudet heeft bij omroep Ongehoord Nederland gereageerd op het weglopen van het kabinet, gisteravond bij de Algemene Politieke Beschouwingen. "Ik heb niet gezegd dat minister Kaag een spion is. Ik zei alleen dat de plek in Oxford waar ze heeft gestudeerd een plek is waar marxisten en overheden bij elkaar komen."
"Ik was ook echt heel erg verbaasd. Ik probeerde te duiden wat er aan de hand is in de wereld. Op de een of andere manier raakte dat een snaar en liep ze weg, terwijl ze daar gewoon gestudeerd heeft", zei Baudet.
Hij was te gast bij het opinieprogramma Ongehoord Nieuws van omroep ON. Baudet is vandaag niet in de Tweede Kamer bij het vervolg van de Algemene Politieke Beschouwingen, omdat zijn vrouw op het punt van bevallen staat. Hij zei kort voor de uitzending op sociale media dat zijn vrouw het "wel goed vond dat hij even weg was."
Minister Kaag noemde de woorden van Baudet vannacht "halve waarheden, framing en in dit geval natuurlijk ook namens een dictator een half verhaal ophangen." Kaag doelt daarmee op de pro-Russische opmerkingen van de FvD-leider.
Z'n vrouw vindt het wel prima als hij niet bij de bevalling is, want het is niet zijn kind?quote:
Een eerste kind komt meestal niet binnen een paar minuten.quote:Op donderdag 22 september 2022 17:14 schreef monkyyy het volgende:
[..]
Z'n vrouw vindt het wel prima als hij niet bij de bevalling is, want het is niet zijn kind?
Ik stel alleen een vraag.
Hoe lang mag er eigenlijk tussen zitten na vliezen gebroken en de daadwerkelijke geboorte?quote:Op donderdag 22 september 2022 17:16 schreef loveli het volgende:
[..]
Een eerste kind komt meestal niet binnen een paar minuten.
Daar kan nog wel wat tijd tussen zitten.quote:Op donderdag 22 september 2022 17:22 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Hoe lang mag er eigenlijk tussen zitten na vliezen gebroken en de daadwerkelijke geboorte?
Max drie dagen, daarna gaan ze inleidenquote:Op donderdag 22 september 2022 17:22 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Hoe lang mag er eigenlijk tussen zitten na vliezen gebroken en de daadwerkelijke geboorte?
Lang genoeg voor de algemene politieke beschouwingen.quote:Op donderdag 22 september 2022 17:24 schreef Heph844 het volgende:
[..]
Max drie dagen, daarna gaan ze inleiden
Thierry lijkt me ook meer het type dat sigaren rookt in de wachtruimte. Ik zie hem nog niet mee-puffen.quote:Op donderdag 22 september 2022 17:25 schreef loveli het volgende:
[..]
Lang genoeg voor de algemene politieke beschouwingen.
Ik zou er toch niet op gokken, mijn eerste kwam binnen anderhalf uur... en bij de eerste weet je juist niet of het makkelijk zal gaan.quote:Op donderdag 22 september 2022 17:16 schreef loveli het volgende:
[..]
Een eerste kind komt meestal niet binnen een paar minuten.
Een goede verloskundige kan een aardige inschatting maken.quote:Op donderdag 22 september 2022 17:51 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik zou er toch niet op gokken, mijn eerste kwam binnen anderhalf uur... en bij de eerste weet je juist niet of het makkelijk zal gaan.
Ja, ze kunnen ook weinig anders. Het is volgens hen alleen te laat, maar daar is weinig meer aan te doen. Inhoudelijk zullen bijna alle partijen dit een heel behoorlijk pakket vinden.quote:Op donderdag 22 september 2022 17:50 schreef Raw85 het volgende:
Puur inhoudelijk gezien is de oppositie eigenlijk behoorlijk mild over de plannen dit keer.
Dat is niet zo verwonderlijk, lijkt mij, de regering is behoorlijk gul in de voorgestelde maatregelen.quote:Op donderdag 22 september 2022 17:50 schreef Raw85 het volgende:
Puur inhoudelijk gezien is de oppositie eigenlijk behoorlijk mild over de plannen dit keer.
En dé oplossing vooral niet in het regelement zoeken, dat biedt zat opties die deze slappe voorzitter niet gebruikt. Nu eens niet vluchten maar het echte probleem adresseren.quote:Op donderdag 22 september 2022 18:08 schreef Hanca het volgende:
Forse kritiek op Bergkamp: https://www.ad.nl/politie(...)-handhaven~ac26cc77/
Ik zou als ik haar was dit weekend eens heel hard mijn positie gaan overwegen.
Het reglement eens opfrissen is geen slecht idee, maar met een slechte voorzitter heb je daar inderdaad niks aan.quote:Op donderdag 22 september 2022 18:12 schreef trein2000 het volgende:
[..]
En dé oplossing vooral niet in het regelement zoeken, dat biedt zat opties die deze slappe voorzitter niet gebruikt. Nu eens niet vluchten maar het echte probleem adresseren.
Vorig jaar of twee jaar terug is dat regelement nog intergraal herzien. Het is een schaamlap, zolang de voorzitter niet eens het zwaarste middel (uitsluiting) heeft ingezet moet je niet praten over meer bevoegdheden maar over toepassing van de huidige.quote:Op donderdag 22 september 2022 18:21 schreef Hanca het volgende:
[..]
Het reglement eens opfrissen is geen slecht idee, maar met een slechte voorzitter heb je daar inderdaad niks aan.
Dit is de door Rutte/Kaag gedroomde en bekokstoofde voorzitter.quote:Op donderdag 22 september 2022 18:12 schreef trein2000 het volgende:
[..]
En dé oplossing vooral niet in het regelement zoeken, dat biedt zat opties die deze slappe voorzitter niet gebruikt. Nu eens niet vluchten maar het echte probleem adresseren.
Ik weet het. Nog iets wat dat duo verkloot heeft.quote:Op donderdag 22 september 2022 18:31 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Dit is de door Rutte/Kaag gedroomde en bekokstoofde voorzitter.
Uitsluiting is ook wel heel extreem hoor. Gisteren zeiden ze op tv dat het door de vorige voorzitters Arib en Miltenburg ook nooit is aangeroepen.quote:Op donderdag 22 september 2022 18:25 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Vorig jaar of twee jaar terug is dat regelement nog intergraal herzien. Het is een schaamlap, zolang de voorzitter niet eens het zwaarste middel (uitsluiting) heeft ingezet moet je niet praten over meer bevoegdheden maar over toepassing van de huidige.
Nee joh. Rost van Tonningen. Maar we zijn ook wel in een extreme situatie beland inmiddels. Als je enigszins prominent bent in dit land heb je een politiepost voor je deur.quote:Op donderdag 22 september 2022 18:36 schreef Elan het volgende:
[..]
Uitsluiting is ook wel heel extreem hoor. Gisteren zeiden ze op tv dat het door de vorige voorzitters Arib en Miltenburg ook nooit is aangeroepen.
Laatste keer dat zij zich konden herinneren was was met een racistische bejegening JanMaat begreep ik. Die is al 20 jaar dood
Die herziening viel toen behoorlijk tegen, dacht ik. Dat ze nu specifiek bedreiging en intimidatie gaan noemen vind ik wel goed. Al mogen ze dat van mij uitbreiden naar 'alle opmerkingen over personen die niet ter zake doen of over het privé leven van kamerleden of bewindspersonen'.quote:Op donderdag 22 september 2022 18:25 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Vorig jaar of twee jaar terug is dat regelement nog intergraal herzien. Het is een schaamlap, zolang de voorzitter niet eens het zwaarste middel (uitsluiting) heeft ingezet moet je niet praten over meer bevoegdheden maar over toepassing van de huidige.
Hebben ze grotendeels aan zichzelf te danken door de GGZ de afgelopen decennia kapot te saneren.quote:Op donderdag 22 september 2022 18:38 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Nee joh. Rost van Tonningen. Maar we zijn ook wel in een extreme situatie beland inmiddels. Als je enigszins prominent bent in dit land heb je een politiepost voor je deur.
Was eerst tweede helft september... Het duurt en duurt maarquote:Johan Remkes komt over een kleine twee weken, op 5 oktober, met zijn bevindingen naar aanleiding van de gesprekken die hij heeft gevoerd over de aanpak van het stikstofprobleem. Dat laat een woordvoerder weten.
Tja, hier botsen de meningen. Ik ben het volledig met jou eens. Je leeft ook niet om te werken, wat mij betreft. Maar als je naar de personeelstekorten kijkt en bedenkt dat ze geen mensen tevoorschijn kunnen toveren, is de mensen langer laten werken wel weer logisch. En een worcaholic zoals de meeste kamerleden zijn, heeft natuurlijk vooral oog voor dat laatste.quote:Op donderdag 22 september 2022 18:54 schreef Frozen-assassin het volgende:
Bonus voor mensen die 40 uur werkenTerwijl consensus bijna overal is dat het beter minder kan, naar 36 of zelfs 32 uur per week...
Nederland is dood en doodziek
Waardeloos gewoon, blijf maar uitstellenquote:Op donderdag 22 september 2022 18:58 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Was eerst tweede helft september... Het duurt en duurt maar
He? Maar ik hoorde van alle coalitieapologeten dat de vaart er zo lekker in zat en dat het nu echt aangepakt ging worden. Het zou toch niet zo zijn dat een kabinet Rutte weer loopt te schuiven en rekken?quote:Op donderdag 22 september 2022 18:58 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Was eerst tweede helft september... Het duurt en duurt maar
Dat zal ook eens tijd worden. Bespottelijk om te moeten betalen om naar een ander deel van onze provincie te kunnen, vroeger de Zeelandbrug en nu al 20 jaar de tunnel. Zulke idioterie vind je nergens anders en nee begin niet over de Kiltunnel.quote:Op donderdag 22 september 2022 18:50 schreef Hanca het volgende:
In elk geval goed nieuws voor de Zeeuwen: de Westerscheldetunnel wordt uiterlijk 2025 tolvrij. Motie van de SGP heeft steun van de hele coalitie.
Wat dacht je van de eilanden?quote:Op donderdag 22 september 2022 19:08 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Dat zal ook eens tijd worden. Bespottelijk om te moeten betalen om naar een ander deel van onze provincie te kunnen, vroeger de Zeelandbrug en nu al 20 jaar de tunnel. Zulke idioterie vind je nergens anders en nee begin niet over de Kiltunnel.
Maar je kan ook omrijden hoor!quote:Op donderdag 22 september 2022 19:08 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Dat zal ook eens tijd worden. Bespottelijk om te moeten betalen om naar een ander deel van onze provincie te kunnen, vroeger de Zeelandbrug en nu al 20 jaar de tunnel. Zulke idioterie vind je nergens anders en nee begin niet over de Kiltunnel.
Voor inwoners en hun family is dat toch gratis?quote:Op donderdag 22 september 2022 19:14 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Wat dacht je van de eilanden?
Met de boot heb ik nooit moeite gehad maar toen er een vaste oeververbinding zou worden gebouwd was de tol een zeer onaangename verrassing.quote:Op donderdag 22 september 2022 19:14 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Neen. Wel gereduceerd tarief https://www.teso.nl/vaste-reizigers/texelaar/quote:Op donderdag 22 september 2022 19:18 schreef Elan het volgende:
[..]
Voor inwoners en hun family is dat toch gratis?
Wat is het verschil dan?quote:Op donderdag 22 september 2022 19:19 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Met de boot heb ik nooit moeite gehad maar toen er een vaste oeververbinding zou worden gebouwd was de tol een zeer onaangename verrassing.
Vooral gevoelsmatig. Bij een veerpont betaal je voor een dienst die de kapitein levert. Bij een tunnel voor gewoon een stukje snelweg, waarbij het redelijk willekeurig is dat je voor de grote bruggen naar Zuid-Holland, Flevoland of de rest van Zeeland niet hoeft te betalen (en de belastingbetaler dat dus doet) en hier wel.quote:Op donderdag 22 september 2022 19:14 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Poeh wat een naaiers. Maar die gebieden zijn tenminste nog te bereiken. Zoveel buslijnen zijn gewoon grotendeels geschrapt.quote:Op donderdag 22 september 2022 19:19 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Neen. Wel gereduceerd tarief https://www.teso.nl/vaste-reizigers/texelaar/
Het voelt heel oneerlijk dat er tig tunnels zijn in dit land zonder tol en wij moeten betalen terwijl we altijd al voor de boot moesten betalen.quote:
Wel terecht deze keerquote:Op donderdag 22 september 2022 20:04 schreef Madhouse11 het volgende:
Zeer verrassend, een motie van wantrouwen van Geert.
Nutteloos en het holt de positie van de kamer uit, maar Geert moet toch wat doen om aandacht te trekken.quote:Op donderdag 22 september 2022 20:04 schreef Madhouse11 het volgende:
Zeer verrassend, een motie van wantrouwen van Geert.
Het hele debat in de tweede kamer is eigenlijk nutteloos.quote:Op donderdag 22 september 2022 20:10 schreef Hanca het volgende:
[..]
Nutteloos en het holt de positie van de kamer uit, maar Geert moet toch wat doen om aandacht te trekken.
Dat is onzin. Natuurlijk wordt er niet met tientallen miljarden versleept, maar je gaat breed ondertekende moties zien en er is ook echt consensus onder alle partijen getoond dat het prijsplafond moet worden aangepast, daar heeft het kabinet deze 2 weken tot de AFB echt huiswerk gekregen.quote:Op donderdag 22 september 2022 20:15 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Het hele debat in de tweede kamer is eigenlijk nutteloos.
Zeg je terwijl er een gezamelijke motie met de CU wordt aangekondigd door de SP...quote:Op donderdag 22 september 2022 20:20 schreef TweedeKlum het volgende:
Ach het dualisme is allang dood. Bolkesteijn was zo'n beetje de laatste die in de tijd van Paars nog wel wil eens wilde krabben aan de korsten. Dit is allemaal geneuzel in de marge.
Dat is allemaal peanuts man.quote:Op donderdag 22 september 2022 20:22 schreef Hanca het volgende:
[..]
Zeg je terwijl er een gezamelijke motie met de CU wordt aangekondigd door de SP...
Over het algemeen is het wel zo dat het in grote mate voorgekookt is. De coalitie heeft vooral al bedacht waar ze in de tweede kamer mee willen scoren en daar komen de coalitiebrede moties voor honderden miljoenen, of soms ook moties van 1 of 2 partijen waar ze weten dat er voldoende steun uit andere partijen komt zodat bepaalde andere coalitiepartijen daar nu juist afstand van kunnen houden. Voor de oppositie zijn er dan kruimels, soms samen met 1 of 2 coalitiepartijen.quote:Op donderdag 22 september 2022 20:22 schreef Hanca het volgende:
[..]
Zeg je terwijl er een gezamelijke motie met de CU wordt aangekondigd door de SP...
De gehandicapteninstelling waar mijn vrouw werkt, werkt zo'n 8 op de 10 105% (36 uur is fulltime, ze werken allemaal 38 uur). Het kan wel. Niet voor iedereen, natuurlijk.quote:Op donderdag 22 september 2022 20:29 schreef Oostblokkert het volgende:
Een fulltime-bonus voor in de zorg
Mijn stem heeft ze. Gaat namelijk om de inhoud.quote:Op donderdag 22 september 2022 20:35 schreef Oostblokkert het volgende:
Die Kuiken vind ik zo'n lomp, onaantrekkelijk boers wijf.
Met alle respect maar dat is niet te vergelijken met specialistische ziekenhuiszorg waar elke minuut telt.quote:Op donderdag 22 september 2022 20:30 schreef Hanca het volgende:
[..]
De gehandicapteninstelling waar mijn vrouw werkt, werkt zo'n 8 op de 10 105% (36 uur is fulltime, ze werken allemaal 38 uur). Het kan wel. Niet voor iedereen, natuurlijk.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |