abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_206063577
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2022 12:17 schreef TAmaru het volgende:
Rutte kan niet beloven dat er rekening wordt gehouden met mensen met een warmtepomp. We kunnen dus nu al zeggen dat die het slachtoffer gaan worden van het prijsplafond ...
Heel treurig dat de staat van de overheid zo deplorabel is.
zie email 27 oktober
pi_206063584
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2022 12:17 schreef Hanca het volgende:

[..]
Bij dat 'wat als het geen 2,6% is' moet je dan dus ook die extra maatregelen die ze dan gaan nemen mee rekenen. En dat hangt gewoon af van die hoogte en waar dat aan licht.
JA!

Als je gaat rekenen en plannen op basis van een fictieve voorspelling, dan is het inderdaad nogal slim om er in die plannen óók rekening mee te houden dat die voorspelling wellicht niet uit gaat komen ja.

Nu wordt een voorspelling heilig verklaard, en gaan de oogkleppen op voor enige mogelijke afwijking van die voorspelling. Dat is toch geen manier van adequaat regeren, vooruit zien?

[ Bericht 7% gewijzigd door probeer op 22-09-2022 12:24:58 ]
"Pools are perfect for holding water"
  donderdag 22 september 2022 @ 12:20:50 #33
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_206063608
quote:
Rutte kan niet beloven dat er rekening wordt gehouden met mensen met een warmtepomp. We kunnen dus nu al zeggen dat die het slachtoffer gaan worden van het prijsplafond ...
Ben ook erg benieuwd of er iets gezegd is over de mensen die noodgedwongen vastzitten aan stadsverwarming (kan het debat niet volgen).

Weet iemand dat?
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  donderdag 22 september 2022 @ 12:22:08 #34
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_206063633
quote:
1s.gif Op donderdag 22 september 2022 12:20 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Ben ook erg benieuwd of er iets gezegd is over de mensen die noodgedwongen vastzitten aan stadsverwarming (kan het debat niet volgen.
Ik zit er ook op te wachten , ik heb zelf blok verwarming en ben er dus ook niet blij er mee
"Als mannen sneller als risico worden gezien en vrouwen overal mee wegkomen, dan verliezen we de nuance en rechtvaardigheid in het gesprek over grensoverschrijdend gedrag.
Dat is geen bescherming meer.
Dat is machtsmisbruik vermomd als moraal."
pi_206063636
Per 2024 :')
pi_206063643
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2022 12:22 schreef 3rr0r het volgende:
Per 2024 :')
Zo moeilijk allemaal ;(
pi_206063647
Slappe smoezen over wat bewerkt of niet is qua groenten en fruit.
pi_206063651
quote:
1s.gif Op donderdag 22 september 2022 12:20 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Ben ook erg benieuwd of er iets gezegd is over de mensen die noodgedwongen vastzitten aan stadsverwarming (kan het debat niet volgen).

Weet iemand dat?
Ik ben er net in gevallen dus weet het ook niet.

Zelf zit ik in nog een zeldzamere situatie waar ik ook geen informatie over heb
Mja
pi_206063656
Verschuiving van belasting op vermogen naar op inkomen? Het probleem is toch dat juist vermogen weinig belast wordt?
pi_206063658
quote:
Ik trok juist de andere conclusie: zowel CDA, VVD als CU en ook PvdA en GL hebben hier aandacht voor gevraagd, er komt dus nog wel een wijziging.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_206063684
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2022 12:18 schreef probeer het volgende:

[..]
JA!

Als je gaat rekenen en plannen op basis van een fictieve voorspelling, dan is het inderdaad nogal slim om er in die plannen óók rekening mee te houden dat die voorspelling wellicht niet uit gaat komen ja.

Nu wordt een voorspelling heilig verklaard, en gaan de oogkleppen op voor enige mogelijke afwijking van die voorspelling. En ik snap dat je daar als christen wellicht weinig moeite mee hebt (flauw grapje), maar dat is toch geen manier van adequaat regeren, vooruit zien?
Zo werkt het nou eenmaal. En die oogkleppen zijn er niet, daarom de voorjaarsnota. Zo werkt het elk jaar. Waarom je dit jaar plots de onafhankelijkheid van het CPB aan de kant zou schuiven en met zelf verzonnen cijfers zou willen gaan reken, ik zie de reden niet.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_206063687
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2022 12:23 schreef 3rr0r het volgende:
Slappe smoezen over wat bewerkt of niet is qua groenten en fruit.
Niet helemaal. Er zijn best produkten en produktgroepen waarbij het wat lastig ligt. Men zou wel al per direct kunnen beginnen met BTW op vers groente en fruit (waarop dus geen enkele bewerking heeft plaatsgevonden) op nul te zetten, wat mij betreft.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_206063709
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2022 12:25 schreef Hanca het volgende:
En die oogkleppen zijn er niet, daarom de voorjaarsnota.
Dat pakte dit jaar inderdaad hartstikke goed uit, die correctie op de daadwerkelijke financiële situatie van burgers, middels de voorjaarsnota.

:')
pi_206063714
quote:
7s.gif Op donderdag 22 september 2022 12:25 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Niet helemaal. Er zijn best produkten en produktgroepen waarbij het wat lastig ligt. Men zou wel al per direct kunnen beginnen met BTW op vers groente en fruit (waarop dus geen enkele bewerking heeft plaatsgevonden) op nul te zetten, wat mij betreft.
Ja vind ik ook, daarom een slappe smoes dat het allemaal maar moet wachten totdat men er over uit is hoe het moet bij producten die voor de houdbaarheid wat hebben toegevoegd gekregen.
  donderdag 22 september 2022 @ 12:27:48 #45
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_206063716
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2022 12:23 schreef GlennQuagmire het volgende:
Verschuiving van belasting op vermogen naar op inkomen? Het probleem is toch dat juist vermogen weinig belast wordt?
:Y Relatief gezien.
pi_206063744
twitter

Ondertussen zit Thierry niet bij Davide maar bij ON…
zie email 27 oktober
  Redactie Sport / Supervogel donderdag 22 september 2022 @ 12:29:57 #47
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_206063748
quote:
7s.gif Op donderdag 22 september 2022 12:25 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Kunnen de systemen dat wel aan bij de belastingdienst?
pi_206063757
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2022 12:25 schreef Hanca het volgende:

[..]
Zo werkt het nou eenmaal. En die oogkleppen zijn er niet, daarom de voorjaarsnota. Zo werkt het elk jaar. Waarom je dit jaar plots de onafhankelijkheid van het CPB aan de kant zou schuiven en met zelf verzonnen cijfers zou willen gaan reken, ik zie de reden niet.
In een jaar waarin de verzonnen cijfers van het CPB geen werkelijkheid bleken, zie jij geen enkele reden om er rekening mee te houden dat de verzonnen cijfers van het CPB voor volgend jaar, geen werkelijkheid worden?

Echt niet?

Als dit jaar jouw inboedelverzekering niet afdoende blijkt te dekken bij een onvoorziene tegenvaller zoals brand of inbraak, dan zie jij geen enkele reden om de dekking van je inboedelverzekering voor volgend jaar te verhogen?
  donderdag 22 september 2022 @ 12:30:47 #49
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_206063768
Maar goed, ik mag me dus nog even zorgen maken of mijn warmtenota niet alsnog door het dak schiet omdat het kabinet niet heeft nagedacht over huishoudens die noodgedwongen stadsverwarming hebben? En idem voor de mensen die ook in een "vergeten groep" zitten? Lekker dan.. -O- -O- -O-
pi_206063789
quote:
1s.gif Op donderdag 22 september 2022 12:30 schreef Whiskers2009 het volgende:
Maar goed, ik mag me dus nog even zorgen maken of mijn warmtenota niet alsnog door het dak schiet omdat het kabinet niet heeft nagedacht over huishoudens die noodgedwongen stadsverwarming hebben? En idem voor de mensen die ook in een "vergeten groep" zitten? Lekker dan.. -O- -O- -O-
Er komen antwoorden voor de AFB, dat is vrij snel.
pi_206063791
quote:
Volgens Hanca kunnen we dat alleen maar vaststellen wanneer het achteraf gezien al te laat is. Vooruitzien is er niet meer bij.
  donderdag 22 september 2022 @ 12:32:30 #52
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_206063805
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2022 12:31 schreef Hanca het volgende:

[..]
Er komen antwoorden voor de AFB, dat is vrij snel.
Dank voor de info! ^O^
pi_206063817
quote:
Ja, en alle huurders die energie via hun verhuurder afnemen. Dat is waarschijnlijk een zakelijk contract, daarvoor geldt het prijsplafond niet lijkt me.
  donderdag 22 september 2022 @ 12:34:09 #54
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_206063824
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2022 12:29 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
De problemen die spelen in de maatschappij vinden ze totaal niet boeiend. Ze zitten daar voor hun eigen ijdelheid.
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
pi_206063827
quote:
[ twitter ]
pi_206063833
quote:
[ twitter ]
Daar mag hij tenminste uitpraten.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_206063866
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2022 12:31 schreef probeer het volgende:

[..]
Volgens Hanca kunnen we dat alleen maar vaststellen wanneer het achteraf gezien al te laat is. Vooruitzien is er niet meer bij.
Onzin. Maar je kijkt wel vooruit binnen bepaalde kaders en daar is de verwachting van het CPB er 1 van.

Dat je hier natuurlijk moet kijken naar gevolgen van het prijsplafond voor allerlei groepen is logisch. En dat gaan ze dus ook doen, voor de AFB.
pi_206063867
Jeetje is Van Haga ook al weggelopen bij APB :')
pi_206063890
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2022 12:36 schreef Hanca het volgende:

[..]
Onzin. Maar je kijkt wel vooruit binnen bepaalde kaders en daar is de verwachting van het CPB er 1 van.

Dat je hier natuurlijk moet kijken naar gevolgen van het prijsplafond voor allerlei groepen is logisch. En dat gaan ze dus ook doen, voor de AFB.
In een jaar waarin de verzonnen cijfers van het CPB geen werkelijkheid bleken, zie jij geen enkele reden om er rekening mee te houden dat de verzonnen cijfers van het CPB voor volgend jaar, geen werkelijkheid worden?
pi_206063892
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2022 12:36 schreef Frozen-assassin het volgende:
Jeetje is Van Haga ook al weggelopen bij APB :')
Ja. Hij zegt heel vaak 'ik interumpeer weinig', maar dat komt gewoon omdat er vaak halve debatten niet is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')