abonnement Unibet Coolblue
pi_205953758
Russian beats up two Ukrainian women in France because of Ukrainian music
https://www.pravda.com.ua/eng/news/2022/09/12/7367178/
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_205953775
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2022 22:16 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Klinkt allemaal als zaken die in nazi-Duitsland ook aan de orde van de dag waren. Ik probeer het risico van een nucleair incident niet te bagatelliseren of zo, dat is nu absoluut groter dan het voor 24 februari was, maar het is ook bij lange na niet zo groot als een hoop users hier denken.
Ik geloof er ook niet zo in, wel wat ze onberekenbaar zijn.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_205953784
twitter

Zelfs die geven de hoop op.
pi_205953804
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2022 22:16 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Klinkt allemaal als zaken die in nazi-Duitsland ook aan de orde van de dag waren. Ik probeer het risico van een nucleair incident niet te bagatelliseren of zo, dat is nu absoluut groter dan het voor 24 februari was, maar het is ook bij lange na niet zo groot als een hoop users hier denken.
Mocht daar echter toch sprake van zijn in Europa, dan zal niemand zich meer veilig kunnen voelen. De angst zal de hele maatschappij en de economie totaal ontwrichten.
pi_205953805
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2022 22:13 schreef Hatseflats22 het volgende:
Waarom maken mensen zich hier plots druk om atoombommen?

Ik denk dat Poetin zelf ook weet, stevige bewering zonder bron, dat Amerika hem dood maakt zodra hij 'op de knop' drukt, nog even los van de vraag of het bevel uitgevoerd wordt of kan worden aan het einde van de commandostructuur.
Dat is in deze topicreeks toch al vaak genoeg eerder genoemd? Als Rusland wordt afgeslacht is Poetin wellicht ook in levensgevaar. Wellicht ontstaat er dus een situatie waarin hij weet dat als hij niets doet hij zal eindigen als een Ceaușescu, en besluit hij toch tot een ultieme reddingspoging.
pi_205953826
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2022 22:13 schreef Hatseflats22 het volgende:
Waarom maken mensen zich hier plots druk om atoombommen?

Ik denk dat Poetin zelf ook weet, stevige bewering zonder bron, dat Amerika hem dood maakt zodra hij 'op de knop' drukt, nog even los van de vraag of het bevel uitgevoerd wordt of kan worden aan het einde van de commandostructuur.
Hoe ziet dat eruit dan, dat ‘dood maken’? Mutually assured destruction lijkt me nog steeds gelden.
pi_205953865
German Ambassador announced when Ukraine will receive IRIS-T air defense systems
Germany is planning to supply Ukraine with two IRIS-T air defense systems by the end of this year.
Two more will arrive in early 2023.

https://mil.in.ua/en/news(...)air-defense-systems/
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_205953881
quote:
1s.gif Op maandag 12 september 2022 22:22 schreef Heph844 het volgende:

[..]
Hoe ziet dat eruit dan, dat ‘dood maken’? Mutually assured destruction lijkt me nog steeds gelden.
Nogmaals, Poetin is er gewoon zelf geweest als ie een kernbom gooit op Oekraïne. Dat is dus MAD. Dat weet ie dondersgoed en ook daarvoor dienen diplomatieke kanalen, om dat soort boodschappen nog voor de zekerheid over te brengen.

Edit: atoombommen gooien wordt nergens geaccepteerd
pi_205953912
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2022 22:19 schreef ipa84 het volgende:
[ twitter ]
Zelfs die geven de hoop op.
Is dit echt? Want ik zag zojuist beelden van een interview van Tucker Carlson waarin de geïnterviewde aangeeft dat Oekraïne aan de verliezende hand is en dat we moeten stoppen met wapens leveren.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_205953913
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2022 22:24 schreef Hatseflats22 het volgende:

[..]
Nogmaals, Poetin is er gewoon zelf geweest als ie een kernbom gooit op Oekraïne. Dat is dus MAD. Dat weet ie dondersgoed en ook daarvoor dienen diplomatieke kanalen, om dat soort boodschappen nog voor de zekerheid over te brengen.
Nogmaals, er kan natuurlijk een situatie ontstaan waarbij Poetin er sowieso is geweest als hij de oorlog niet wint.
pi_205953921
Imported components found in seized Russian OEB-1TOD device
https://mil.in.ua/en/news(...)ian-oeb-1tod-device/
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_205953936
quote:
10s.gif Op maandag 12 september 2022 22:26 schreef Slayage het volgende:

[..]
Is dit echt? Want ik zag zojuist beelden van een interview van Tucker Carlson waarin de geïnterviewde aangeeft dat Oekraïne aan de verliezende hand is en dat we moeten stoppen met wapens leveren.
Tucker Carlson zit in z'n eigen divisie.

Je kan precies zien wanneer Tucker Carlson een leugen vertelt, dan bewegen z'n lippen.
pi_205953939
quote:
7s.gif Op maandag 12 september 2022 22:26 schreef Aether het volgende:
Imported components found in seized Russian OEB-1TOD device
https://mil.in.ua/en/news(...)ian-oeb-1tod-device/
Zonder buitenlandse onderdelen schijnen de Russen niks te kunnen produceren
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_205953943
quote:
10s.gif Op maandag 12 september 2022 22:26 schreef Slayage het volgende:

[..]
Is dit echt? Want ik zag zojuist beelden van een interview van Tucker Carlson waarin de geïnterviewde aangeeft dat Oekraïne aan de verliezende hand is en dat we moeten stoppen met wapens leveren.
Fox is een opinie- en sensatiezender.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_205953950
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2022 22:26 schreef Raw85 het volgende:

[..]
Nogmaals, er kan natuurlijk een situatie ontstaan waarbij Poetin er sowieso is geweest als hij de oorlog niet wint.
Het zou kunnen hoor, maar dat is nu niet aan de orde. Poetin heeft nog voldoende opties.

Bij het begin van de opmerking die ik erover maakte, dus dat Poetin mijn inziens er geweest is bij het gooien van eeen atoombom op Oekraine, zei ik ook dat het stevige bewering zonder bron was. Maar ik maak me er totaal geen druk meer om. Verder is het speculatie.
pi_205953967
In eastern Poland, the creation of a center for the repair of equipment of Ukraine is being considered
Germany is negotiating with Poland to create a maintenance center for the repair of equipment provided to Ukraine.

https://mil.in.ua/en/news(...)is-being-considered/
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_205953978
Lol.

twitter
pi_205953984
IAEA chief begins talks with Ukraine, Russia
https://www3.nhk.or.jp/nhkworld/en/news/20220913_01/
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_205953995
quote:
10s.gif Op maandag 12 september 2022 22:26 schreef Slayage het volgende:

[..]
Is dit echt? Want ik zag zojuist beelden van een interview van Tucker Carlson waarin de geïnterviewde aangeeft dat Oekraïne aan de verliezende hand is en dat we moeten stoppen met wapens leveren.
Sommige zeggen dat het een fotoshop is. Maar Fox news heeft verschillende programma's. Een beetje zo als de npo dat je eerst het gewone nieuws hebt en daarna een uurtje bagger met ongehoord Nederland.
pi_205954009
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2022 22:26 schreef Raw85 het volgende:

[..]
Nogmaals, er kan natuurlijk een situatie ontstaan waarbij Poetin er sowieso is geweest als hij de oorlog niet wint.
Poetin heeft kinderen en een minnares. (die overigens allemaal in het westen leven) Wanneer 'ie met kernwapens begint te gooien tekent 'ie ook hun doodvonnis. Bovendien moet ik het nog maar eens zien of een evt. bevel van hem om met kernwapens te gooien ook daadwerkelijk uitgevoerd zal worden.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_205954017
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2022 22:20 schreef Raw85 het volgende:

[..]
Dat is in deze topicreeks toch al vaak genoeg eerder genoemd? Als Rusland wordt afgeslacht is Poetin wellicht ook in levensgevaar. Wellicht ontstaat er dus een situatie waarin hij weet dat als hij niets doet hij zal eindigen als een Ceaușescu, en besluit hij toch tot een ultieme reddingspoging.
Precies. De macht is gewoon enorm geconcentreerd daar in Rusland.

Ik mag toch ook hopen dat de Nederlandse overheid in het geheim het voortbestaan van bepaalde staatsinsituties heeft gewaarborgd. We weten immers niet hoe een nucleaire oorlog zich zou ontwikkelen. Totale vernietiging binnen 2 tot 4 uur is niet per se de meest waarschijnlijke scenario.

Ik snap dat men probeert geen paniek te zaaien maar een beetje voorlichting kan geen kwaad.
pi_205954018
quote:
7s.gif Op maandag 12 september 2022 22:18 schreef Aether het volgende:
Russian beats up two Ukrainian women in France because of Ukrainian music
https://www.pravda.com.ua/eng/news/2022/09/12/7367178/
Dat is wel heel dapper van die Rus geweest.
pi_205954030
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2022 22:31 schreef ipa84 het volgende:

[..]
Sommige zeggen dat het een fotoshop is. Maar Fox news heeft verschillende programma's. Een beetje zo als de npo dat je eerst het gewone nieuws hebt en daarna een uurtje bagger met ongehoord Nederland.
https://www.businessinsid(...)ional=true&r=US&IR=T
quote:
Fox News won a court case by 'persuasively' arguing that no 'reasonable viewer' takes Tucker Carlson seriously
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_205954057
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2022 22:26 schreef Raw85 het volgende:

[..]
Nogmaals, er kan natuurlijk een situatie ontstaan waarbij Poetin er sowieso is geweest als hij de oorlog niet wint.
Maar als die situatie ontstaan is, heeft hij dan nog de macht en invloed om op eigen houtje een atoombom af te schieten?
  maandag 12 september 2022 @ 22:37:13 #26
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_205954072
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2022 22:32 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
Poetin heeft kinderen en een minnares. (die overigens allemaal in het westen leven) Wanneer 'ie met kernwapens begint te gooien tekent 'ie ook hun doodvonnis. Bovendien moet ik het nog maar eens zien of een evt. bevel van hem om met kernwapens te gooien ook daadwerkelijk uitgevoerd zal worden.
De Amerikaanse piloten die de atoombommen op Hiroshima en Nagasaki gooiden hadden al niet dergelijke scrupules. Het is nogal naïef dit wel te verwachten van medewerkers in een autocratie.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_205954088
De Russische ambtenaren die belast zijn met nucleaire afschrikking en activiteiten zullen ook al maanden met deze vraag rondlopen en allicht uitgangspunten en escapes opgesteld hebben indien en voor zover het verzoek onredelijk is en tegen het Russische belang in gaat.
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
  FOK!fotograaf maandag 12 september 2022 @ 22:39:13 #28
842 Zorro
Z
pi_205954089
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2022 22:37 schreef BlaZ het volgende:

[..]
De Amerikaanse piloten die de atoombommen op Hiroshima en Nagasaki gooiden hadden al niet dergelijke scrupules. Het is nogal naïef dit wel te verwachten van medewerkers in een autocratie.
Dat is onvergelijkbaar.
De reden om niet mee te gaan hierin is het weten dat je er dan zelf ook om je oren krijgt.
Daar was destijds geen sprake van.
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
pi_205954095
Ik heb nog nooit 180 gegooid bij het darten. Hij gooit twee keer achter elkaar in de bullseye.

twitter
pi_205954103
Steeds meer berichten over een massale overgave.
De Oekraïners hebben als voorwaarde dat de Russen hun militaire equipement in tact laten, dus niet opzettelijk kapot achter laten.

twitter
Definitely not CIA
pi_205954109
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2022 22:36 schreef EinarBoe het volgende:

[..]
Maar als die situatie ontstaan is, heeft hij dan nog de macht en invloed om op eigen houtje een atoombom af te schieten?

Ik heb geen flauw idee. Erg logisch klinkt het niet per se, maar dat was deze oorlog sowieso al niet natuurlijk. Alle analisten zeiden voorafgaand aan de oorlog al dat het onmogelijk is om zo’n groot land als Oekraïne te bezetten. Toch probeerden ze het.

De kans dat Rusland/Poetin naar kernwapens grijpt lijkt me ook niet groot hoor, maar tegelijkertijd zijn we misschien wel nooit dichterbij het moment geweest dan nu.
  Knapste mannelijke user 2022 maandag 12 september 2022 @ 22:41:20 #32
206731 Mortaxx
Doomer
pi_205954115
quote:
1s.gif Op maandag 12 september 2022 22:40 schreef capricia het volgende:
Steeds meer berichten over een massale overgave.

[ twitter ]
Dat zou weer een mooie tactische overwinning zijn
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
pi_205954122
quote:
1s.gif Op maandag 12 september 2022 22:40 schreef capricia het volgende:
Steeds meer berichten over een massale overgave.

[ twitter ]
Het is net seks op de middelbare school, iedereen praat erover maar er gebeurd weinig ;)
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_205954128
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2022 22:37 schreef BlaZ het volgende:

[..]
De Amerikaanse piloten die de atoombommen op Hiroshima en Nagasaki gooiden hadden al niet dergelijke scrupules. Het is nogal naïef dit wel te verwachten van medewerkers in een autocratie.
Mutually Assured Destruction...
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_205954130
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2022 22:41 schreef zalkc het volgende:

[..]
Het is net seks op de middelbare school, iedereen praat erover maar er gebeurd weinig ;)
Zoiets kost tijd.
Als de toevoer stil ligt, houdt het wapengekletter vanzelf een keer op.
pi_205954141
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2022 22:41 schreef zalkc het volgende:

[..]
Het is net seks op de middelbare school, iedereen praat erover maar er gebeurd weinig ;)
Ik weet niet op welke middelbare school jij zat.

Bij ons werd er heel veel gesekst.
pi_205954148
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2022 22:40 schreef Raw85 het volgende:

De kans dat Rusland/Poetin naar kernwapens grijpt lijkt me ook niet groot hoor, maar tegelijkertijd zijn we misschien wel nooit dichterbij het moment geweest dan nu.
Misschien hebben we over 5 jaar de anecdote hoe een medewerker van Poetin in haar eentje de derde wereldoorlog heeft voorkomen.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_205954162
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2022 22:42 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Zoiets kost tijd.
De eerste keer gaat bij de meesten vrij snel hoor.
  maandag 12 september 2022 @ 22:44:36 #39
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_205954175
quote:
1s.gif Op maandag 12 september 2022 22:40 schreef capricia het volgende:
Steeds meer berichten over een massale overgave.
De Oekraïners hebben als voorwaarde dat de Russen hun militaire equipement in tact laten, dus niet opzettelijk kapot achter laten.

[ twitter ]
Dit zou dan de bevrijding van Kherson betekenen, want die stad ligt ook aan de noordzijde van die rivier.
pi_205954219
Misschien moeten we (het westen incl Turkije) er maar eens over na gaan denken of we Oekraïne kunnen ondersteunen met de grote hoeveelheid krijgsgevangenen die ze nu krijgen?
Definitely not CIA
pi_205954235
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
pi_205954240
quote:
1s.gif Op maandag 12 september 2022 22:46 schreef capricia het volgende:
Misschien moeten we (het westen incl Turkije) er maar eens over na gaan denken of we Oekraïne kunnen ondersteunen met de grote hoeveelheid krijgsgevangenen die ze nu krijgen?
We verwelkomen de strijders van kameraad Poetin met open armen.

Gr gr,
Thierry
pi_205954257
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2022 22:47 schreef EinarBoe het volgende:

[..]
We verwelkomen de strijders van kameraad Poetin met open armen.

Gr gr,
Thierry
_O-
Definitely not CIA
pi_205954275
quote:
1s.gif Op maandag 12 september 2022 22:46 schreef capricia het volgende:
Misschien moeten we (het westen incl Turkije) er maar eens over na gaan denken of we Oekraïne kunnen ondersteunen met de grote hoeveelheid krijgsgevangenen die ze nu krijgen?
Als de Europeanen betalen willen de Turken best wat mensen opvangen ;)
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_205954287
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  Moderator / Redactie FP + Sport maandag 12 september 2022 @ 22:50:31 #46
408813 crew  trein2000
pi_205954288
quote:
1s.gif Op maandag 12 september 2022 22:41 schreef Mortaxx het volgende:

[..]
Dat zou weer een mooie tactische overwinning zijn
Hoe hoe, dat hoor je over drie dagen pas te zeggen Rob.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_205954293
quote:
10s.gif Op maandag 12 september 2022 22:50 schreef Slayage het volgende:

[..]
Why?
Om het geklungel en geestelijke onvermogen.
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
  Moderator / Redactie FP + Sport maandag 12 september 2022 @ 22:53:03 #48
408813 crew  trein2000
pi_205954323
quote:
1s.gif Op maandag 12 september 2022 22:40 schreef capricia het volgende:
Steeds meer berichten over een massale overgave.
De Oekraïners hebben als voorwaarde dat de Russen hun militaire equipement in tact laten, dus niet opzettelijk kapot achter laten.

[ twitter ]
Als ik UA was zou ik met een eenregelig bericht reageren ‘de bus naar het POW kamp staat morgen om 10 uur gereed aan onze kant van de linie, toegang uitsluitend ongewapend op vertoon van een witte vlag.’
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_205954337
Oekraïne zou met 120.000 soldaten, 350 tanks en 1500 gepantserde voertuigen aan de tweede fase van het offensief beginnen.

twitter


[ Bericht 0% gewijzigd door polderturk op 12-09-2022 23:52:03 ]
pi_205954346
quote:
1s.gif Op maandag 12 september 2022 22:46 schreef capricia het volgende:
Misschien moeten we (het westen incl Turkije) er maar eens over na gaan denken of we Oekraïne kunnen ondersteunen met de grote hoeveelheid krijgsgevangenen die ze nu krijgen?
Zou wel een goed idee zijn, hoe comfortabeler je het nu maakt om je over te geven hoe sneller het voorbij is (zeker nu de chaos daar zo groot is).
pi_205954363
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2022 22:53 schreef polderturk het volgende:
Rusland zou met 120.000 soldaten, 350 tanks en 1500 gepantserde voertuigen aan de tweede fase van het offensief beginnen.

[ twitter ]
Welke 120k soldaten hebben ze daar nog die ze nu nog niet ingezet hebben?
  maandag 12 september 2022 @ 22:55:08 #52
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_205954368
quote:
1s.gif Op maandag 12 september 2022 22:46 schreef capricia het volgende:
Misschien moeten we (het westen incl Turkije) er maar eens over na gaan denken of we Oekraïne kunnen ondersteunen met de grote hoeveelheid krijgsgevangenen die ze nu krijgen?
Anders dan materieel kunnen we ze niet helpen. BV in polen een kamp optrekken, is geen optie.

Welk recht heb jij als natie die geen partij is in dit conflict om rus soldaten gevangen te houden?

Dan ben je strijdende partij geworden.
&lt;signature here&gt;.
pi_205954392
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2022 22:53 schreef polderturk het volgende:
Rusland zou met 120.000 soldaten, 350 tanks en 1500 gepantserde voertuigen aan de tweede fase van het offensief beginnen.

[ twitter ]
Er staat Oekraïne in zijn tweet. Waar zie jij Rusland?
  Moderator / Redactie FP + Sport maandag 12 september 2022 @ 22:56:56 #54
408813 crew  trein2000
pi_205954404
twitter

Wat is dit dan weer? Overlopers of wat?
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_205954406
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2022 22:53 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Als ik UA was zou ik met een eenregelig bericht reageren ‘de bus naar het POW kamp staat morgen om 10 uur gereed aan onze kant van de linie, toegang uitsluitend ongewapend op vertoon van een witte vlag.’
Nee man.. :D
Oekraïne heeft een speciaal telefoonnummer in het leven geroepen waar Russen heen kunnen bellen om informatie te krijgen over hoe ze zich het beste kunnen overgeven. Not kidding.
Dat nummer is via een sms bom op alle Russische telefoonnummers in Oekraïne terecht gekomen. _O-
Definitely not CIA
  maandag 12 september 2022 @ 22:57:20 #56
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_205954421
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2022 22:53 schreef polderturk het volgende:
Rusland zou met 120.000 soldaten, 350 tanks en 1500 gepantserde voertuigen aan de tweede fase van het offensief beginnen.

[ twitter ]
Gaat over Oekraïne.
Definitely not CIA
pi_205954423
Ik denk dat we maar even moeten afwachten voordat we al conclusies beginnen te trekken.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_205954448
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2022 22:57 schreef Discombobulate het volgende:
Ik denk dat we maar even moeten afwachten voordat we al conclusies beginnen te trekken.
Wacht je nu opeens wel op de feiten?
pi_205954466
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2022 22:57 schreef Discombobulate het volgende:
Ik denk dat we maar even moeten afwachten voordat we al conclusies beginnen te trekken.
Ik durf de voorspelling wel aan dat als ze deze maand Kherson en Marioepol terugveroveren de oorlog wel klaar is :+
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_205954472
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2022 22:57 schreef Discombobulate het volgende:
Ik denk dat we maar even moeten afwachten voordat we al conclusies beginnen te trekken.
Maar geef toe, je vindt het wel mooi dat Oekraïne nu terrein terug verovert.
pi_205954480
Blijkbaar wil Poetin geen mobilisatie, dus ik vraag me af of ie genoodzaakt was door te gaan om geen gezichtsverlies te lijden, anders had ie 't wel gedaan, maar omdat de inlichtingendiensten er een potje van gemaakt hebben raak je between rock and a hard place. Misschien is het schijn van Poetin en wil ie er zelf ook mee ophouden.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  Moderator / Redactie FP + Sport maandag 12 september 2022 @ 23:00:48 #63
408813 crew  trein2000
pi_205954486
twitter


Ik hou het nog even op een overwinningsroes, dolle dinsdag zo u wil, maar het wordt zo langzamerhand toch wel heel verleidelijk om te gaan denken dat we in de laatste fase zijn aanbeland.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_205954487
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2022 23:00 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Maar geef toe, je vindt het wel mooi dat Oekraïne nu terrein terug verovert.
Zeer zeker. :D
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_205954496
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2022 22:59 schreef zalkc het volgende:

[..]
Ik durf de voorspelling wel aan dat als ze deze maand Kherson en Marioepol terugveroveren de oorlog wel klaar is :+
En de Krim ook nog sowieso. Oja en die republiekjes.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  Moderator / Redactie FP + Sport maandag 12 september 2022 @ 23:01:33 #66
408813 crew  trein2000
pi_205954500
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2022 23:00 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Maar geef toe, je vindt het wel mooi dat Oekraïne nu terrein terug verovert.
Ik prefereer de term ‘bevrijdt’.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_205954515
Maar dat wordt nog een hele klus ben ik bang.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_205954558
quote:
7s.gif Op maandag 12 september 2022 22:55 schreef ExTec het volgende:

[..]
Anders dan materieel kunnen we ze niet helpen. BV in polen een kamp optrekken, is geen optie.

Welk recht heb jij als natie die geen partij is in dit conflict om rus soldaten gevangen te houden?

Dan ben je strijdende partij geworden.
Niet volgens mij. Wij hebben dat recht niet. Denk dat we ze dan enkel naar huis kunnen sturen.

Maar we kunnen wel Oekraïne helpen met faciliteren?

Aan de ander kant, als de Russen vrijwillig voor een ander land kiezen om opgevangen te worden? Geen idee of zoiets mogelijk is.
Definitely not CIA
pi_205954562
Een laatste fase lijkt wel optimistisch. Heeft Poetin al z'n economische belangen op spel gezet voor niets?
pi_205954575
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2022 23:04 schreef Jojoke het volgende:
Een laatste fase lijkt wel optimistisch. Heeft Poetin al z'n economische belangen op spel gezet voor niets?
Ja.
  Moderator / Redactie FP + Sport maandag 12 september 2022 @ 23:08:04 #71
408813 crew  trein2000
pi_205954607
twitter

Weten jullie nog dat Putin z’n peacekeepers teruggetrokken had? Het gedonder begint al. Gaat goed voor de Russen :')
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  Moderator / Redactie Sport maandag 12 september 2022 @ 23:09:52 #72
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_205954630
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2022 23:08 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Weten jullie nog dat Putin z’n peacekeepers teruggetrokken had? Het gedonder begint al. Gaat goed voor de Russen :')
Ik wist niet eens dat Rusland daar de vrede bewaarde.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_205954635
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2022 23:01 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Ik prefereer de term ‘bevrijdt’.
Het één sluit het ander niet uit ;)
pi_205954641
TT _O_
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_205954642
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2022 23:08 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Weten jullie nog dat Putin z’n peacekeepers teruggetrokken had? Het gedonder begint al. Gaat goed voor de Russen :')
Die hele RF gaat in puin. Doet me denken aan deze tweet. En daar heeft ie 100% gelijk in.

twitter
Definitely not CIA
pi_205954666
quote:
:D :P
Definitely not CIA
pi_205954669
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2022 23:00 schreef Discombobulate het volgende:
Blijkbaar wil Poetin geen mobilisatie, dus ik vraag me af of ie genoodzaakt was door te gaan om geen gezichtsverlies te lijden, anders had ie 't wel gedaan, maar omdat de inlichtingendiensten er een potje van gemaakt hebben raak je between rock and a hard place. Misschien is het schijn van Poetin en wil ie er zelf ook mee ophouden.
Hij prefereert geen mobilisatie. Logisch. Maar de zaken gaan zo snel dat hij snel een definitieve beslissing daarover moet maken. De Russen gaan zonder grote aantallen versterkingen bij de volgende keer dat Oekraïne weer zo doorstoot gewoon omvallen. Ik denk dat hij en de topmensen nu aan het bekijken zijn of mobilisatie tot de mogelijkheden behoort en onder welke voorwaarden en wat het gehele plaatje is.

Als die nu al mobiliseert zet die gelijk de toekomst van de hele Russische Federatie op het spel. Maar dat weet hij wel.
Op woensdag 26 oktober 2022 07:33 schreef Lospedrosa:
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
pi_205954678
Ik weet niet hoeveel verzet er nog is in Georgië, maar nu is wel hun moment lijkt mij.
pi_205954681
Als je het interessant vind rtnews omgedraaid werkt gewoon.
Weinig over het offensief vandaag.
Zag wel deze;
https://swentr.site/russi(...)nts-ukraine-retreat/

quote:
. Woordvoerder zegt dat president Vladimir Poetin regelmatig wordt geïnformeerd over de bewegingen van het leger
Kremlin zegt dat Poetin volledig is geïnformeerd over 'hergroepering' van Oekraïne

De Russische president Vladimir Poetin ontvangt 24 uur per dag updates over de situatie met de militaire actie van Moskou in Oekraïne, zei zijn perssecretaris Dmitry Peskov, na te zijn ondervraagd over de terugtrekking van Russische troepen uit sommige gebieden om zich te "hergroeperen".

“Zeker, alles wat er gebeurt en alle acties van het leger tijdens de speciale operatie [in Oekraïne] worden gerapporteerd aan de opperbevelhebber”, vertelde de woordvoerder maandag aan de media.

Poetin kan op elk moment van de dag contact hebben met minister van Defensie Segey Shoigu en Russische militaire commandanten, zoals hij zou moeten doen, voegde Peskov eraan toe.

Russische journalisten ondervroegen Peskov over Poetins bewustzijn en communicatieschema nadat Oekraïense troepen vorige week een succesvol offensief hadden uitgevoerd. De troepen van Kiev slaagden erin de Russische troepen in Noord-Oekraïne uit een aantal nederzettingen in de regio Charkov te verdrijven. Het Russische ministerie van Defensie maakte weinig opmerkingen over de ontwikkeling en erkende slechts een terugtocht, die het als noodzakelijk beschreef om de troepen te 'hergroeperen'.

Oekraïne en de VS hebben meer informatie gedeeld voorafgaand aan het tegenoffensief – NYT LEES MEER Oekraïne en de VS hebben meer informatie gedeeld voorafgaand aan het tegenoffensief – NYT
De Amerikaanse senator Mark Warner (D-Virginia), die de inlichtingencommissie van de kamer voorzit, bevestigde in een interview met CNN dat het offensief was voorbereid met de hulp van de Amerikaanse en Britse inlichtingendiensten. De hulp 'hield de Russen, en Poetin in het bijzonder, op de hielen', beweerde hij.

In een reactie op wat de tegenslag betekende voor de uitkomst van de Russische militaire operatie, herhaalde Peskov dat Moskou ermee zal doorgaan “totdat de doelen die in het begin waren gesteld, zijn bereikt.”

De functionaris reageerde op vragen over een bericht op sociale media van de voormalige Russische president Dmitry Medvedev, nu de vicevoorzitter van de Russische nationale veiligheidsraad, die leek te suggereren dat Moskou de lat in Oekraïne zou kunnen verhogen.

In reactie op de weigering van de Oekraïense president Vladimir Zelensky om met Rusland te praten vanwege zijn "ultimatums", zei Medvedev maandag dat de eisen van zijn land slechts "een opwarmertje" waren in vergelijking met de "eisen van de toekomst". Hij voegde eraan toe dat Moskou zou kunnen streven naar “een totale capitulatie van het regime van Kiev, onder de voorwaarden van Rusland.”
Vakman pur sang
  Moderator / Redactie Sport maandag 12 september 2022 @ 23:13:56 #80
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_205954695
quote:
:D
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_205954702
Phoe, het gaat dus hard. Vind dit stiekem wel een spannende fase omdat het mijn inziens twee kanten op kan gaan. De eerste kant is dat UA de hele oblast terugpakt en teruggaat naar de situatie voor 24-02, de tweede kant is dat Poetin nu maximaal gaat escaleren...
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
pi_205954714
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2022 23:12 schreef Jojoke het volgende:
Ik weet niet hoeveel verzet er nog is in Georgië, maar nu is wel hun moment lijkt mij.
Als ik de Oekraïners was zou ik aan het eind van de oorlog bij Sandu (van Moldavië) eens polsen of zij het niet prettig zou vinden als de Oekraïners dat handjevol Russische 'vredestroepen' daar ook zou opvegen. Als je toch al bezig bent.
  Moderator / Redactie Sport maandag 12 september 2022 @ 23:15:42 #83
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_205954719
quote:
7s.gif Op maandag 12 september 2022 23:14 schreef phpmystyle het volgende:
Phoe, het gaat dus hard. Vind dit stiekem wel een spannende fase omdat het mijn inziens twee kanten op kan gaan. De eerste kant is dat UA de hele oblast terugpakt en teruggaat naar de situatie voor 24-02, de tweede kant is dat Poetin nu maximaal gaat escaleren...
Wat wil Putin doen dan? Onbewapende ongemotiveerde mensen die kant op sturen?
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_205954721
quote:
1s.gif Op maandag 12 september 2022 23:13 schreef Lospedrosa het volgende:
Als je het interessant vind rtnews omgedraaid werkt gewoon.
Weinig over het offensief vandaag.
Zag wel deze;
https://swentr.site/russi(...)nts-ukraine-retreat/
[..]

Wordt onderhand steeds ongeloofwaardiger, zelfs de nieuws presentatoren (de meest verstokte propagandisten) zijn kritisch.
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
pi_205954724
quote:
1s.gif Op maandag 12 september 2022 23:10 schreef capricia het volgende:

[..]
Die hele RF gaat in puin. Doet me denken aan deze tweet. En daar heeft ie 100% gelijk in.

[ twitter ]
Dikke kans dat we inderdaad aan de vooravond van een nieuwe "Zeitwende" staan zoals 9/11 en de val van het ijzeren gordijn in 1989 dat ook waren.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_205954728
quote:
7s.gif Op maandag 12 september 2022 23:15 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Wordt onderhand steeds ongeloofwaardiger, zelfs de nieuws presentatoren (de meest verstokte propagandisten) zijn kritisch.
Klopt, maar was benieuwd wat er binnen het Russische nieuws nu wordt verteld.
Vakman pur sang
pi_205954733
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2022 23:15 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Wat wil Putin doen dan? Onbewapende ongemotiveerde mensen die kant op sturen?
Kleine tactische nucleaire bom op grote hoogte op een onbewoond gebied laten afgaan als waarschuwing.
Deze man zit compleet vast geschaakt hé. Hij moet wat gaan proberen onderhand.
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
  Moderator / Redactie Sport maandag 12 september 2022 @ 23:17:28 #88
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_205954739
quote:
7s.gif Op maandag 12 september 2022 23:16 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Kleine tactische nucleaire bom op grote hoogte op een onbewoond gebied laten afgaan als waarschuwing.
Deze man zit compleet vast geschaakt hé. Hij moet wat gaan proberen onderhand.
Ik ben inmiddels op het punt aangekomen dat ik denk dat ie helemaal niet zo veel functionerende kernwapens meer heeft.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_205954744
quote:
1s.gif Op maandag 12 september 2022 23:16 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Klopt, maar was benieuwd wat er binnen het Russische nieuws nu wordt verteld.
Heb het idee dat de gemiddelde Rus redelijk bekend is met telegram en reddit en proxyservers, daar is RT ongeveer hetzelfde als de NOS in corona tijd :P
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
pi_205954755
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2022 23:17 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Ik ben inmiddels op het punt aangekomen dat ik denk dat ie helemaal niet zo veel functionerende kernwapens meer heeft.
Ik ben ervan overtuigd dat hij die wel heeft, relatief goedkoop in onderhoud en maximaal doeltreffend.
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
  maandag 12 september 2022 @ 23:18:41 #91
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_205954759
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2022 22:19 schreef ipa84 het volgende:
[ twitter ]
Zelfs die geven de hoop op.
Die zwarte letters zijn me iets te zwart.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_205954769
Ik denk dat de oorlog eerder tot einde komt door een machtwisseling in Moskou dan dat het leger echt over alle grenzen wordt gejaagd.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
  Moderator / Redactie Sport maandag 12 september 2022 @ 23:20:41 #93
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_205954797
quote:
7s.gif Op maandag 12 september 2022 23:18 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Ik ben ervan overtuigd dat hij die wel heeft, relatief goedkoop in onderhoud en maximaal doeltreffend.
De bommen zelf wel ja, maar die doen geen ene donder zonder functionerend ondstekingsmechanisme, en dan moet je ze ook nog op de goede plek zien te krijgen.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  Moderator / Redactie FP + Sport maandag 12 september 2022 @ 23:21:30 #94
408813 crew  trein2000
pi_205954803
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2022 23:17 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Ik ben inmiddels op het punt aangekomen dat ik denk dat ie helemaal niet zo veel functionerende kernwapens meer heeft.
Ik vraag mij af of die raketten wel lanceren als hij het bevel geeft.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  Moderator / Redactie FP + Sport maandag 12 september 2022 @ 23:22:20 #95
408813 crew  trein2000
pi_205954815
quote:
1s.gif Op maandag 12 september 2022 23:18 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Ik denk dat de oorlog eerder tot einde komt door een machtwisseling in Moskou dan dat het leger echt over alle grenzen wordt gejaagd.
Dat weet ik wel zeker. Tot die tijd blijft er altijd tenminste latente oorlogsdreiging. Alleen kan dat wel eens lang gaan duren. De kans dat een nog grotere hardliner het overneemt acht ik op dit moment groter.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_205954821
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2022 23:21 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Ik vraag mij af of die raketten wel lanceren als hij het bevel geeft.
Daar twijfel ik ook aan. Zoals ik al schreef: die ambtenaren zijn ook mentaal al maanden bezig met die vraag als die onverhoopt ooit zal komen.
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
pi_205954824
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2022 22:43 schreef polderturk het volgende:

[..]
Ik weet niet op welke middelbare school jij zat.

Bij ons werd er heel veel gesekst.
zat je op de mavo?
"Ow, my schnoz! My punim! My pupik! My genechtagazoink!"
  Moderator / Redactie FP + Sport maandag 12 september 2022 @ 23:24:06 #98
408813 crew  trein2000
pi_205954847
quote:
7s.gif Op maandag 12 september 2022 23:22 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Daar twijfel ik ook aan. Zoals ik al schreef: die ambtenaren zijn ook mentaal al maanden bezig met die vraag als die onverhoopt ooit zal komen.
Meneer Gerasimov komt vanavond ook graag weer thuis bij z’n gezin. Maar dat werkt wel twee kanten op natuurlijk.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_205954863
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2022 23:12 schreef Aloulu het volgende:

[..]
Hij prefereert geen mobilisatie. Logisch. Maar de zaken gaan zo snel dat hij snel een definitieve beslissing daarover moet maken. De Russen gaan zonder grote aantallen versterkingen bij de volgende keer dat Oekraïne weer zo doorstoot gewoon omvallen. Ik denk dat hij en de topmensen nu aan het bekijken zijn of mobilisatie tot de mogelijkheden behoort en onder welke voorwaarden en wat het gehele plaatje is.

Als die nu al mobiliseert zet die gelijk de toekomst van de hele Russische Federatie op het spel. Maar dat weet hij wel.
Tijd geleden was al in het nieuws dat ze mensen zochten die een eventuele staat van beleg konden vormgeven en uitvoeren. Hij kan natuurlijk ook de staat van beleg (en dus de mobilisatie) beperken tot bepaalde delen van het grondgebied om de middenklasse jongens te ontzien.

De vraag is wat je aan een leger jongens zonder motivatie hebt. Die gaan niet vechten of je moet op zijn Stalins 'lafaards' ter plekke executeren.
pi_205954887
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2022 23:24 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Meneer Gerasimov komt vanavond ook graag weer thuis bij z’n gezin. Maar dat werkt wel twee kanten op natuurlijk.
Die heeft ook een andere jas aangetrokken.
Mijn god zeg.
Definitely not CIA
pi_205954891
quote:
1s.gif Op maandag 12 september 2022 23:18 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Ik denk dat de oorlog eerder tot einde komt door een machtwisseling in Moskou dan dat het leger echt over alle grenzen wordt gejaagd.
Nou is dat in de meeste oorlogen die grootmachten verloren hebben, Vietnam en twee keer Afghanistan (zowel de Sovjets als de Amerikanen), natuurlijk ook niet gebeurd. Daar hebben ze landen in kwestie zich terug getrokken omdat de kosten voor hen te hoog opliepen en zo'n grens hebben de Russen, hoe hard ze ook anders roepen, in deze oorlog natuurlijk ook.
pi_205954901
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2022 23:24 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Meneer Gerasimov komt vanavond ook graag weer thuis bij z’n gezin. Maar dat werkt wel twee kanten op natuurlijk.
Zoiets inderdaad. Mensen praten met elkaar, dus er zijn ongetwijfeld ideeën over hoe om te gaan met ongehoorde verzoeken.

Daarbij heb ik goede hoop dat de VS en Britten goed zijn ingelicht als er bepaalde movements plaatsvinden om die snel uit te schakelen.
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
  Moderator / Redactie FP + Sport maandag 12 september 2022 @ 23:30:35 #103
408813 crew  trein2000
pi_205954936
quote:
1s.gif Op maandag 12 september 2022 23:26 schreef capricia het volgende:

[..]
Die heeft ook een andere jas aangetrokken.
Mijn god zeg.
[ afbeelding ]
Rechter arm omhoog, heil Vlad! :')
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  maandag 12 september 2022 @ 23:32:55 #104
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_205954970
quote:
1s.gif Op maandag 12 september 2022 21:11 schreef Wantie het volgende:
Anyway, ik heb het zelf vreemd gevonden dat Rusland niet eerst de vitale infrastructuur van Oekraïne uitgeschakelde voordat de invasie zelf begon.
Hij dacht echt dat ie Kiev ff in een paar dagen zou overnemen, regering uitschakelen en dat een groot deel van de bevolking blij zou zijn. De overwinningsspeech was al klaar en is ook daadwerkelijk uitgelekt (voorbarig gepubliceerd en snel weer ingetrokken)

Als je dat denkt ga je natuurlijk niet eerst de boel bombarderen
"Ow, my schnoz! My punim! My pupik! My genechtagazoink!"
  maandag 12 september 2022 @ 23:33:15 #106
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_205954976
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2022 23:15 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Wat wil Putin doen dan? Onbewapende ongemotiveerde mensen die kant op sturen?
Kindsoldaten! *O*
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_205954987
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2022 22:53 schreef polderturk het volgende:
Rusland zou met 120.000 soldaten, 350 tanks en 1500 gepantserde voertuigen aan de tweede fase van het offensief beginnen.

[ twitter ]
"... Ukrayna askerî ... gruplanmaya başladı".


In de war door "karşı"? In ieder geval, het gaat zoals de rest al heeft aangegeven om een tegenoffensief door Oekraïne.
  maandag 12 september 2022 @ 23:34:28 #108
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_205954993
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2022 23:32 schreef slashdotter3 het volgende:
Hmm :?
[ twitter ]
Als ik Ukraine was zou ik gewoon Belgorod veroveren. Is een legitiem doel ter verdediging van Ukraine.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_205954997
quote:
1s.gif Op maandag 12 september 2022 23:26 schreef capricia het volgende:

[..]
Die heeft ook een andere jas aangetrokken.
Mijn god zeg.
[ afbeelding ]
De ene hoge Russische pief rijdt met ontbloot bovenlijf paard en de ander loopt er als een leernicht bij, tsjerrie's wereldbeeld stort nog sneller in als de Russische federatie. :')
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  maandag 12 september 2022 @ 23:35:02 #110
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_205955003
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2022 23:17 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Ik ben inmiddels op het punt aangekomen dat ik denk dat ie helemaal niet zo veel functionerende kernwapens meer heeft.
#metoo
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_205955011
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2022 23:15 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Als ik de Oekraïners was zou ik aan het eind van de oorlog bij Sandu (van Moldavië) eens polsen of zij het niet prettig zou vinden als de Oekraïners dat handjevol Russische 'vredestroepen' daar ook zou opvegen. Als je toch al bezig bent.
Ook een overweging. Dat munitiedepot daar een beetje opruimen in verband met de veiligheid van Oekraïne en Moldavië kan helemaal geen kwaad.
  maandag 12 september 2022 @ 23:36:30 #112
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_205955017
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2022 23:21 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Ik vraag mij af of die raketten wel lanceren als hij het bevel geeft.
[insert filmpje wild rondtollende s300]
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  maandag 12 september 2022 @ 23:38:06 #113
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_205955034
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2022 23:34 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
De ene hoge Russische pief rijdt met ontbloot bovenlijf paard en de ander loopt er als een leernicht bij, tsjerrie's wereldbeeld stort nog sneller in als de Russische federatie. :')
Was Queen niet heel populair in Rusland, vonden ze hele stoere band.

Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_205955041
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2022 23:32 schreef slashdotter3 het volgende:
Hmm :?
[ twitter ]
Something's going on...
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_205955049
quote:
7s.gif Op maandag 12 september 2022 23:34 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
Als ik Ukraine was zou ik gewoon Belgorod veroveren. Is een legitiem doel ter verdediging van Ukraine.
Dan verlaag je je gewoon tot je vijand. Dom gelul dit.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  Jaap van Dissel-award 2022 maandag 12 september 2022 @ 23:41:44 #116
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_205955079
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2022 23:32 schreef slashdotter3 het volgende:
Hmm :?
[ twitter ]
Ik gok dat alle toegangswegen naar Oekraïne naar de tering worden gebombardeerd?
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_205955084
quote:
7s.gif Op maandag 12 september 2022 23:16 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Kleine tactische nucleaire bom op grote hoogte op een onbewoond gebied laten afgaan als waarschuwing.
Deze man zit compleet vast geschaakt hé. Hij moet wat gaan proberen onderhand.
Dat heeft toch alleen maar nadelige gevolgen voor Rusland?
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  Moderator / Redactie FP + Sport maandag 12 september 2022 @ 23:42:28 #118
408813 crew  trein2000
pi_205955092
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2022 23:38 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Something's going on...
Ja het telt wel heel erg op de laatste dagen. Er moet zo langzamerhand een tegenzet gaan komen, want anders dit wel eens een negatieve spiraal worden voor de Russen. Waar je niet meer uit komt. Ik hoop dat natuurlijk, maar ik verwacht niet dat Poetin dat zomaar laat gebeuren l.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  maandag 12 september 2022 @ 23:42:36 #119
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_205955094
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2022 23:39 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Dan verlaag je je gewoon tot je vijand. Dom gelul dit.
Nee hoor. Als vandaar raketten op Kharkiv worden afgeschoten, is het gewoon een legitiem militair doel.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_205955096
De Russische federatie implodeert, allerlei break-away regio’s gaan de strijd aan voor onafhankelijkheid als Rusland ernstig verzwakt en uitgeput is, de Oekrainse oorlog wordt verloren, de etnische Rus radicaliseert nog meer in een tijd waarin de Russische economie door sancties helemaal naar de afgrond is geholpen en de Rus in miserabele toestand leeft…extreem nationalistische figuren en krachten krijgen goed hun voet aan de grond in dat nieuwe Rusland. Het lijkt me beter dat Rusland volledig uitgeput wordt en zoveel mogelijk gedemilitariseerd voordat het in een post-Oekraïne oorlog scenario dezelfde kant opgaat als Duitsland na de eerste Wereldoorlog met een collectief trauma aan het verlies zoals de Russen ook collectief een trauma zullen overhouden aan deze oorlog in Oekraïne en zich “heel veel onrecht aangedaan” voelen.

Oekraïne kan zichzelf wel bevrijden met Westerse aanhoudende steun maar het grootste doel moet zijn in een post-Poetin Rusland dat ze die nucleaire wapens wegdoen.
Op woensdag 26 oktober 2022 07:33 schreef Lospedrosa:
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
pi_205955098
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2022 22:30 schreef polderturk het volgende:
Lol.

[ twitter ]
Goede meme.
pi_205955101
quote:
7s.gif Op maandag 12 september 2022 23:38 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
Was Queen niet heel populair in Rusland, vonden ze hele stoere band.

[ afbeelding ]
Voor zo'n ongeciviliseerd volk hebben ze dan wel weer verstand van goeie muziek. :+
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_205955113
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2022 23:39 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Dan verlaag je je gewoon tot je vijand. Dom gelul dit.
zou volkomen legitiem zijn, maar niet erg slim, als ze op Russich grondgebied gaan vechten dan geven ze Putler zoveel te meer reden om algehele mobilisatie af te kondigen want dan is moedertje Rusland in gevaar en zal de bevolking het eerder pikken
"Ow, my schnoz! My punim! My pupik! My genechtagazoink!"
pi_205955123
quote:
7s.gif Op maandag 12 september 2022 23:34 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
Als ik Ukraine was zou ik gewoon Belgorod veroveren. Is een legitiem doel ter verdediging van Ukraine.
Ik gok dat Oekraïne zich strikt aan de grenzen houdt onder druk van de VS en Europa.
pi_205955132
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2022 23:34 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
De ene hoge Russische pief rijdt met ontbloot bovenlijf paard en de ander loopt er als een leernicht bij, tsjerrie's wereldbeeld stort nog sneller in als de Russische federatie. :')
Wel spannend zo'n lange leren jas, zou hij er nog iets onder dragen?
  maandag 12 september 2022 @ 23:45:02 #126
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_205955135
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2022 23:42 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Ja het telt wel heel erg op de laatste dagen. Er moet zo langzamerhand een tegenzet gaan komen, want anders dit wel eens een negatieve spiraal worden voor de Russen. Waar je niet meer uit komt. Ik hoop dat natuurlijk, maar ik verwacht niet dat Poetin dat zomaar laat gebeuren l.
De tegenzet waren wat raketten op woonwijken en infrastructuur.

Er is geen plan B. Er zijn geen reserves. Er is geen (negatief) momentum. Er is geen initiatief. De geniale Putin moet alles zelf bedenken, want hij vertrouwd niemand meer.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_205955140
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2022 23:44 schreef Jojoke het volgende:

[..]
Ik gok dat Oekraïne zich schrikt aan de grenzen houdt onder druk van de VS en Europa.
En, met alle respect, wat moeten ze met Belgorod? Is toch niet veel meer dan lege velden met af en toe een uitermate armoedig dorpje gevuld met nare mensen.
  Jaap van Dissel-award 2022 maandag 12 september 2022 @ 23:45:37 #128
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_205955143
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2022 23:43 schreef vaarsuvius het volgende:

[..]
zou volkomen legitiem zijn, maar niet erg slim, als ze op Russich grondgebied gaan vechten dan geven ze Putler zoveel te meer reden om algehele mobilisatie af te kondigen want dan is moedertje Rusland in gevaar en zal de bevolking het eerder pikken
Er zijn al genoeg raketten op Belgorod en andere militaire doelen binnen Rusland geschoten. Vandaag nog aanvallen op meerdere doelwitten binnen Rusland. En ze doen geen reet.
En weet je nog dat ze dreigde met kernbommen als de krim aangevallen zou worden? ;)
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  maandag 12 september 2022 @ 23:47:03 #129
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_205955157
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2022 23:44 schreef Jojoke het volgende:

[..]
Ik gok dat Oekraïne zich strikt aan de grenzen houdt onder druk van de VS en Europa.
Ik denk dat ze militaire bedreigingen gewoon gaan uitschakelen.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  Moderator / Redactie FP + Sport maandag 12 september 2022 @ 23:47:11 #130
408813 crew  trein2000
pi_205955160
quote:
7s.gif Op maandag 12 september 2022 23:45 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
De tegenzet waren wat raketten op woonwijken en infrastructuur.

Er is geen plan B. Er zijn geen reserves. Er is geen (negatief) momentum. Er is geen initiatief. De geniale Putin moet alles zelf bedenken, want hij vertrouwd niemand meer.
Er is zeker wel negatief momentum, as we speak wordt z’n vazalstaat Armenië aangevallen door Erdoganpuppet Azerbijan. Dat is significant, echt een teken van verval van de Russische invloed.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  Jaap van Dissel-award 2022 maandag 12 september 2022 @ 23:47:17 #131
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_205955161
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2022 23:45 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
En, met alle respect, wat moeten ze met Belgorod? Is toch niet veel meer dan lege velden met af en toe een uitermate armoedig dorpje gevuld met nare mensen.
Een DMZ maken.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_205955171
Geweld losgebarsten tussen Azerbeidzjan en Armenië.

twitter
  maandag 12 september 2022 @ 23:48:12 #133
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_205955177
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2022 23:45 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
En, met alle respect, wat moeten ze met Belgorod? Is toch niet veel meer dan lege velden met af en toe een uitermate armoedig dorpje gevuld met nare mensen.
Er is daar misschien meer leger dan gewone bewoners.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  Jaap van Dissel-award 2022 maandag 12 september 2022 @ 23:48:14 #134
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_205955178
quote:
7s.gif Op maandag 12 september 2022 23:47 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
Ik denk dat ze militaire bedreigingen gewoon gaan uitschakelen.
En dat valt gewoon onder verdedigen :)
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_205955179
quote:
10s.gif Op maandag 12 september 2022 23:44 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
Wel spannend zo'n lange leren jas, zou hij er nog iets onder dragen?
Ik denk een uniform van Hugo Boss.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_205955183
quote:
10s.gif Op maandag 12 september 2022 23:44 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
Wel spannend zo'n lange leren jas, zou hij er nog iets onder dragen?
Zo te zien wel. Het is natuurlijk wel bijna najaar en de Russen krijgen het al koud onder de 23 graden

  Moderator / Redactie FP + Sport maandag 12 september 2022 @ 23:48:27 #137
408813 crew  trein2000
pi_205955185
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2022 23:47 schreef polderturk het volgende:
Geweld losgebarsten tussen Azerbeidzjan en Armenië.

[ twitter ]
Dat zei ik al ;)
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_205955193
Azerbeidzjan heeft net een Armeense S300 opgeblazen.

twitter
  maandag 12 september 2022 @ 23:49:17 #139
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_205955200
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2022 23:47 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Er is zeker wel negatief momentum, as we speak wordt z’n vazalstaat Armenië aangevallen door Erdoganpuppet Azerbijan. Dat is significant, echt een teken van verval van de Russische invloed.
Dat bedoelde ik, maar ik was niet erg duidelijk. :@
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  Moderator / Redactie FP + Sport maandag 12 september 2022 @ 23:49:40 #140
408813 crew  trein2000
pi_205955201
quote:
84s.gif Op maandag 12 september 2022 23:48 schreef Starhopper het volgende:

[..]
En dat valt gewoon onder verdedigen :)
Zeker. Alleen de vraag is of het slim is, zowel richting Rusland als in het kader van de afspraken/relatie met het westen.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_205955205
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2022 23:33 schreef YStec het volgende:

[..]
"... Ukrayna askerî ... gruplanmaya başladı".


In de war door "karşı"? In ieder geval, het gaat zoals de rest al heeft aangegeven om een tegenoffensief door Oekraïne.
Oeps. Foutje.
  Moderator / Redactie FP + Sport maandag 12 september 2022 @ 23:50:44 #142
408813 crew  trein2000
pi_205955211
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2022 23:49 schreef polderturk het volgende:
Azerbeidzjan heeft net een Armeense S300 opgeblazen.

[ twitter ]
Die ruiken hun kans. Wie zal de volgende zijn? Georgië? Moldavië?
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_205955222
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2022 22:56 schreef dudewhereismycar het volgende:

[..]
Er staat Oekraïne in zijn tweet. Waar zie jij Rusland?
Sorry. Foutje.
pi_205955224
Armenie werd toch "beschermd" door de Russen of juist andersom?
pi_205955228
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2022 23:15 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Als ik de Oekraïners was zou ik aan het eind van de oorlog bij Sandu (van Moldavië) eens polsen of zij het niet prettig zou vinden als de Oekraïners dat handjevol Russische 'vredestroepen' daar ook zou opvegen. Als je toch al bezig bent.
Als het Transnistrische varkentje is gewassen kunnen ze zich aansluiten bij Roemenië en zijn ze meteen lid van de EU en de NAVO. Zou voor Moldavië in the end ook beter zijn denk ik.
pi_205955231
quote:
7s.gif Op maandag 12 september 2022 23:51 schreef skysherrif het volgende:
Armenie werd toch "beschermd" door de Russen of juist andersom?
Klopt. Maar ja, wat gaan die na het debacle in Oekraïne allemaal uithalen waar de Azeri's bang van moeten worden?
pi_205955244
quote:
1s.gif Op maandag 12 september 2022 23:18 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Ik denk dat de oorlog eerder tot einde komt door een machtwisseling in Moskou dan dat het leger echt over alle grenzen wordt gejaagd.
Dan moet je hopen dat het niet Medvedev word want die is nog gekker dan Putin. Putin krijgt door een bepaalde groep in het Kremlin commentaar dat hij te slap is.
pi_205955246
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2022 23:47 schreef polderturk het volgende:
Geweld losgebarsten tussen Azerbeidzjan en Armenië.

[ twitter ]
Nu nog een Franz Ferdinand momentje en het feest kan echt beginnen.
  Moderator / Redactie FP + Sport maandag 12 september 2022 @ 23:54:22 #149
408813 crew  trein2000
pi_205955247
En dan mag je zo langzamerhand ook wel weer naar Belarus gaan kijken, men wat een clusterfuck.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_205955250
quote:
7s.gif Op maandag 12 september 2022 23:51 schreef skysherrif het volgende:
Armenie werd toch "beschermd" door de Russen of juist andersom?
Zijn beide CSTO leden. Zijn verplicht elkaar te helpen bij oorlog.

Maar Azerbeidzjan en Rusland hebben een niet aanvalsverdrag afgesloten. Ze hebben afgesproken elkaar niet aan te vallen _O-
  maandag 12 september 2022 @ 23:55:08 #151
8369 speknek
Another day another slay
pi_205955252
Blyatskrieg _O_.

Ja Rusland gaat niets kunnen beginnen tegen Azerbeijan, en zo klapt de CSTO.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  Jaap van Dissel-award 2022 maandag 12 september 2022 @ 23:55:23 #152
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_205955254
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2022 23:49 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Zeker. Alleen de vraag is of het slim is, zowel richting Rusland als in het kader van de afspraken/relatie met het westen.
De afspraak met het westen is verdediging. Ze mogen dus gewoon op munitiedepots, infrastructuur en raketinstallaties in Rusland schieten. Oekraïne heeft al genoeg militaire doelen in Rusland uitgeschakeld en er worden nog steeds volop wapens naar Oekraïne gebracht.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  Moderator / Redactie Sport maandag 12 september 2022 @ 23:55:23 #153
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_205955255
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2022 23:54 schreef trein2000 het volgende:
En dan mag je zo langzamerhand ook wel weer naar Belarus gaan kijken, men wat een clusterfuck.
Daar zit al maanden wat te borrelen, die wachten gewoon rustig hun kans af en saboteren waar mogelijk.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_205955261
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2022 23:44 schreef Jojoke het volgende:

[..]
Ik gok dat Oekraïne zich strikt aan de grenzen houdt onder druk van de VS en Europa.
En gelijk hebben de VS en Europa.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_205955262
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2022 23:54 schreef trein2000 het volgende:
En dan mag je zo langzamerhand ook wel weer naar Belarus gaan kijken, men wat een clusterfuck.
En daar krijgen wij uiteindelijk ook last van als dat allemaal in elkander donderd. Maar dat is voor latere zorg.
pi_205955263
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2022 23:54 schreef Confetti het volgende:

[..]
Nu nog een Franz Ferdinand momentje en het feest kan echt beginnen.
Nu nog geweld in Abkhazië, Zuid-Ossetië en Transnitië bedoel je.
  Moderator / Redactie FP + Sport maandag 12 september 2022 @ 23:57:39 #157
408813 crew  trein2000
pi_205955282
quote:
84s.gif Op maandag 12 september 2022 23:55 schreef Starhopper het volgende:

[..]
De afspraak met het westen is verdediging. Ze mogen dus gewoon op munitiedepots, infrastructuur en raketinstallaties in Rusland schieten. Oekraïne heeft al genoeg militaire doelen in Rusland uitgeschakeld en er worden nog steeds volop wapens naar Oekraïne gebracht.
Voor zover ik begrepen heb is de afspraak juist om dat niet te doen. (Met een beperkte uitzonder voor zaken die echt direct gebruikt worden om op Oekraïne te schieten) Dat is ook de reden dat ze geen ATACMS krijgen.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  Jaap van Dissel-award 2022 maandag 12 september 2022 @ 23:57:48 #158
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_205955284
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2022 23:54 schreef trein2000 het volgende:
En dan mag je zo langzamerhand ook wel weer naar Belarus gaan kijken, men wat een clusterfuck.
Wat staat daar te gebeuren? Loekie wegschoppen?
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_205955286
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2022 23:53 schreef Cherni het volgende:

[..]
Dan moet je hopen dat het niet Medvedev word want die is nog gekker dan Putin. Putin krijgt door een bepaalde groep in het Kremlin commentaar dat hij te slap is.
Als Poetin gaat, dan implodeert zijn regime lijkt mij. Misschien wensdenken maar als de geest uit de fles is, dan is dat meer dan alleen Poetin vervangen. Aan de grenzen van Rusland rommelt het steeds meer. Zie dan eerder de RF uiteenvallen.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
pi_205955289
twitter

twitter


Meer dan 300 mensen opgeleid voor HIMARS systemen, die maar 3 man personeel nodig hebben.

Dat is wellicht een veelbetekende statistiek... (Oekraine heeft er 16)
  Moderator / Redactie FP + Sport maandag 12 september 2022 @ 23:58:25 #161
408813 crew  trein2000
pi_205955292
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2022 23:55 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Daar zit al maanden wat te borrelen, die wachten gewoon rustig hun kans af en saboteren waar mogelijk.
Is nog wel wat anders hoor, zo’n burgeropstand sla je met wat Rosgvardia zo neer. Maar toch.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_205955298
De RF implodeert niet, dat land blijft echt nog wel bestaan en we krijgen vast en zeker een hardliner als opvolger. Beetje naïef om te denken dat het de val van de sovjet unie 2.0 wordt.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  Jaap van Dissel-award 2022 maandag 12 september 2022 @ 23:59:12 #163
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_205955300
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2022 23:57 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Voor zover ik begrepen heb is de afspraak juist om dat niet te doen. (Met een beperkte uitzonder voor zaken die echt direct gebruikt worden om op Oekraïne te schieten) Dat is ook de reden dat ze geen ATACMS krijgen.
Ze hebben de afgelopen weken munitiedepots en artillerie uitgeschakeld in oa Belgorod.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  Moderator / Redactie FP + Sport maandag 12 september 2022 @ 23:59:35 #164
408813 crew  trein2000
pi_205955310
quote:
7s.gif Op maandag 12 september 2022 23:58 schreef skysherrif het volgende:
[ twitter ]
[ twitter ]

Meer dan 300 mensen opgeleid voor HIMARS systemen, die maar 3 man personeel nodig hebben.

Dat is wellicht een veelbetekende statistiek... (Oekraine heeft er 16)
Maar wat is “on HIMARS” dat kan ook incluis commando voering, logistiek en planning zijn. Dan praat je over veel meer mensen ineens.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_205955315
Kunnen ze met Atcams moskou raken?
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  Moderator / Redactie FP + Sport maandag 12 september 2022 @ 23:59:48 #166
408813 crew  trein2000
pi_205955316
quote:
84s.gif Op maandag 12 september 2022 23:59 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Ze hebben de afgelopen weken munitiedepots en artillerie uitgeschakeld in oa Belgorod.
Met westerse wapens? Dat kan natuurlijk prima onder die uitzondering vallen.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_205955317
quote:
1s.gif Op maandag 12 september 2022 23:57 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Als Poetin gaat, dan implodeert zijn regime lijkt mij. Misschien wensdenken maar als de geest uit de fles is, dan is dat meer dan alleen Poetin vervangen. Aan de grenzen van Rusland rommelt het steeds meer. Zie dan eerder de RF uiteenvallen.
Die nucleaire wapens moeten weg uit dat onbetrouwbare kutland. Daar moet het Westen alles op focussen qua toekomstige diplomatie en post-Poetin Rusland een goede wortel voorhouden bij goed gedrag (ermee instemmen).
Op woensdag 26 oktober 2022 07:33 schreef Lospedrosa:
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
pi_205955321
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2022 23:55 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Daar zit al maanden wat te borrelen, die wachten gewoon rustig hun kans af en saboteren waar mogelijk.
Één moment van Russische zwakte en Loekasjenko wordt uit zijn paleis gesleurd en op de Belarussische nationale televisie afgemaakt.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  Jaap van Dissel-award 2022 dinsdag 13 september 2022 @ 00:00:39 #169
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_205955322
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2022 23:58 schreef Discombobulate het volgende:
De RF implodeert niet, dat land blijft echt nog wel bestaan en we krijgen vast en zeker een hardliner als opvolger. Beetje naïef om te denken dat het de val van de sovjet unie 2.0 wordt.
Er zijn meerdere staatjes die ik hun kans wel zie pakken hoor. Om te beginnen met Tsjetsjenië
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_205955324
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2022 23:58 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Is nog wel wat anders hoor, zo’n burgeropstand sla je met wat Rosgvardia zo neer. Maar toch.
Die moeten dan natuurlijk wel de middelen en mankracht hebben om dat te doen. Al is dat wel een goede reden voor Poetin om er nu mee te nokken, dan zorg je dat in ieder geval nog voldoende capaciteit hebt om ander landen binnen je koloniale rij... eh invloedssfeer te houden.
  dinsdag 13 september 2022 @ 00:00:56 #171
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_205955325
quote:
7s.gif Op maandag 12 september 2022 23:51 schreef skysherrif het volgende:
Armenie werd toch "beschermd" door de Russen of juist andersom?
Ja, werd: de Russen hebben hun handen nu vol met een ander akkefietje en Azerbeidzjan is klaarblijkelijk niet meer zo onder de indruk van de bescherming die Rusland te bieden heeft.
Huilen dan.
pi_205955327
Haalt Rusland al troepen weg uit Syrie?
pi_205955333
quote:
5s.gif Op dinsdag 13 september 2022 00:01 schreef Alpha0 het volgende:
Haalt Rusland al troepen weg uit Syrie?
Die fase zijn we al voorbij
pi_205955336
quote:
1s.gif Op maandag 12 september 2022 23:57 schreef 0ne_of_the_few het volgende:

[..]
Als Poetin gaat, dan implodeert zijn regime lijkt mij. Misschien wensdenken maar als de geest uit de fles is, dan is dat meer dan alleen Poetin vervangen. Aan de grenzen van Rusland rommelt het steeds meer. Zie dan eerder de RF uiteenvallen.
Ik vrees van niet. Ik denk niet dat de Russen nog een keer zin hebben in een Jeltsin periode.
En al zou dat wel gebeuren dan is dat voor de stabiliteit een groot gevaar.

De beste optie is isoleren. Figuurlijk een grote muur om Rusland heen en ze zoeken het maar uit. In een wespennest moet je niet gaan zitten.
pi_205955339
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2022 23:59 schreef Discombobulate het volgende:
Kunnen ze met Atcams moskou raken?
Neuh, ik dacht dat het verste bereik van die dingen een kilometer of 300 was. Bij lange na niet genoeg om Moskou te treffen.
pi_205955340
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2022 23:55 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Daar zit al maanden wat te borrelen, die wachten gewoon rustig hun kans af en saboteren waar mogelijk.
Lukashenko zit er nog bij de gratie van Putin en een paar outlaw knokploegen. Als dat wegvalt is het voor die snor ook einde oefening.
pi_205955343
quote:
7s.gif Op dinsdag 13 september 2022 00:00 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Ja, werd: de Russen hebben hun handen nu vol met een ander akkefietje en Azerbeidzjan is klaarblijkelijk niet meer zo onder de indruk van de bescherming die Rusland te bieden heeft.
Wordt dan een mogelijke slachtpartij voor de Armenen vrees ik, geloof dat de Azeri's veel beter bewapend zijn?
pi_205955346
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2022 23:59 schreef Aloulu het volgende:

[..]
Die nucleaire wapens moeten weg uit dat onbetrouwbare kutland. Daar moet het Westen alles op focussen qua toekomstige diplomatie en post-Poetin Rusland een goede wortel voorhouden bij goed gedrag (ermee instemmen).
Een Russische president die daarmee instemt wordt nog voor zonsopgang geëxecuteerd. Het blijft een tikkende tijdbom vrees ik.
  Jaap van Dissel-award 2022 dinsdag 13 september 2022 @ 00:03:07 #179
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_205955347
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2022 23:59 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Met westerse wapens? Dat kan natuurlijk prima onder die uitzondering vallen.
Of het westerse wapens waren weet ik niet. Vandaag zijn er ook wat raketten geschoten op Oblast Rostov.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_205955354
quote:
7s.gif Op maandag 12 september 2022 23:58 schreef skysherrif het volgende:
[ twitter ]
[ twitter ]

Meer dan 300 mensen opgeleid voor HIMARS systemen, die maar 3 man personeel nodig hebben.

Dat is wellicht een veelbetekende statistiek... (Oekraine heeft er 16)
dan hebben ze er steeds 48 man voor nodig. die kunnen niet 24/7 werken. je hebt ook nog eens te maken met uitval van mensen.

zo gek is dat niet en betekend zeker niet dat er ineens veel meer HIMARS systemen komen, wat ik overigens toch wel tof zou vinden :)
Ich hock in meinem Bonker
pi_205955356
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2022 23:58 schreef Discombobulate het volgende:
De RF implodeert niet, dat land blijft echt nog wel bestaan en we krijgen vast en zeker een hardliner als opvolger. Beetje naïef om te denken dat het de val van de sovjet unie 2.0 wordt.
Daar zou ik niet zo maar klakkeloos van uitgaan.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_205955367
quote:
7s.gif Op dinsdag 13 september 2022 00:00 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Ja, werd: de Russen hebben hun handen nu vol met een ander akkefietje en Azerbeidzjan is klaarblijkelijk niet meer zo onder de indruk van de bescherming die Rusland te bieden heeft.
De Russen beschermden Armenië niet.
Ze hebben de Armeense premier die toen regeerde en pro-hervormingen en pro-democratie/anti-corruptie was tegen het oude establishment lekker wekenlang laten bungelen en verliezen laten lijden.

Hun rol was volgens mij alleen als door beide partijen neutrale partij na te zien op het staakt het vuren met wat soldaatjes. Rusland koos expliciet geen kant in dat conflict omdat eigenlijk Azerbeidzjan veel meer te bieden heeft dan het armoedige Armenië.
Op woensdag 26 oktober 2022 07:33 schreef Lospedrosa:
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
pi_205955369
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2022 00:04 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
Daar zou ik niet zo maar klakkeloos van uitgaan.
Het tegendeel ook niet hoor. Dat kan net zo goed wensdenken zijn zoals jij zo veel doet.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_205955388
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2022 00:06 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Het tegendeel ook niet hoor. Dat kan net zo goed wensdenken zijn zoals jij zo veel doet.
De Russische federatie is gewoon ten dode opgeschreven hoor, als het nu niet gebeurt is het over een paar jaar wel prijs.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_205955390
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2022 00:03 schreef Confetti het volgende:
Een Russische president die daarmee instemt wordt nog voor zonsopgang geëxecuteerd. Het blijft een tikkende tijdbom vrees ik.
Er valt toe te werken juist in deze zwakte van Rusland en domme besluiten van Poetin naar een situatie waarin Rusland in de toekomst om in beter vaarwater te komen international concessies moet doen op bijv hun nucleaire wapens en daarvoor in ruil veel terugkrijgen.
Links of rechtsom, die wapens moeten weg. Dat land is niet te vertrouwen en zeker niet in een scenario waarin Poetin weg is en ze verliezen hebben geleden en men verder radicaliseert want het ligt aan de hele wereld etc etc. En hun economische toekomstplaatje ziet er rampzalig uit. Armoede, collectief trauma, wemelt van complottheorieën van “boze westen dat ons aanvalt”…zit je zo in een situatie als voordat ene Oostenrijkse schilder in Duitsland de macht overnam. Maar dan in een land dat al nucleaire wapens heeft…
Op woensdag 26 oktober 2022 07:33 schreef Lospedrosa:
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
pi_205955393
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2022 00:04 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
Daar zou ik niet zo maar klakkeloos van uitgaan.
Mocht het wel uit elkander klappen is dat natuurlijk de natte droom voor neoliberalen.
pi_205955394
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2022 23:58 schreef Discombobulate het volgende:
De RF implodeert niet, dat land blijft echt nog wel bestaan en we krijgen vast en zeker een hardliner als opvolger. Beetje naïef om te denken dat het de val van de sovjet unie 2.0 wordt.
Wat zou China nu nog tegenhouden? Of al die andere staten aan de grens met Rusland.
  dinsdag 13 september 2022 @ 00:09:47 #188
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_205955395
quote:
7s.gif Op dinsdag 13 september 2022 00:02 schreef skysherrif het volgende:

[..]
Wordt dan een mogelijke slachtpartij voor de Armenen vrees ik, geloof dat de Azeri's veel beter bewapend zijn?
Ben er bang voor ja. Armenië heeft de pech om zich tussen twee bloeddorstige dictatoriale schurkenstaten te bevinden.
Huilen dan.
  dinsdag 13 september 2022 @ 00:10:03 #189
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_205955397
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2022 23:59 schreef Discombobulate het volgende:
Kunnen ze met Atcams moskou raken?
Als ze dichtbij genoeg zijn, wel ja.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  Moderator / Redactie FP + Sport dinsdag 13 september 2022 @ 00:10:32 #190
408813 crew  trein2000
pi_205955401
quote:
7s.gif Op dinsdag 13 september 2022 00:02 schreef skysherrif het volgende:

[..]
Wordt dan een mogelijke slachtpartij voor de Armenen vrees ik, geloof dat de Azeri's veel beter bewapend zijn?
Erdo heeft van de week nog Bayraktars geleverd naar het schijnt
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  Moderator / Redactie FP + Sport dinsdag 13 september 2022 @ 00:13:02 #191
408813 crew  trein2000
pi_205955417
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 september 2022 00:09 schreef Aloulu het volgende:

[..]
Er valt toe te werken juist in deze zwakte van Rusland en domme besluiten van Poetin naar een situatie waarin Rusland in de toekomst om in beter vaarwater te komen international concessies moet doen op bijv hun nucleaire wapens en daarvoor in ruil veel terugkrijgen.
Links of rechtsom, die wapens moeten weg. Dat land is niet te vertrouwen en zeker niet in een scenario waarin Poetin weg is en ze verliezen hebben geleden en men verder radicaliseert want het ligt aan de hele wereld etc etc. En hun economische toekomstplaatje ziet er rampzalig uit. Armoede, collectief trauma, wemelt van complottheorieën van “boze westen dat ons aanvalt”…zit je zo in een situatie als voordat ene Oostenrijkse schilder in Duitsland de macht overnam. Maar dan in een land dat al nucleaire wapens heeft…
Kernwapens zijn de ultieme levensverzekering voor elk regime (recentste voorbeeld: NK) gaat echt geen land opgeven.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_205955421
quote:
1s.gif Op maandag 12 september 2022 23:41 schreef Wantie het volgende:

[..]
Dat heeft toch alleen maar nadelige gevolgen voor Rusland?
Wat dan? Grote hulp van India en China kreeg Rusland al niet, dus zoveel verliest hij daar niet bij.

Het Westen wordt fors afgeschrikt en komt voor de vraag te staan of het Westen hier mee verder wil.
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
  Moderator / Redactie FP + Sport dinsdag 13 september 2022 @ 00:13:45 #193
408813 crew  trein2000
pi_205955424
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2022 00:09 schreef dudewhereismycar het volgende:

[..]
Wat zou China nu nog tegenhouden? Of al die andere staten aan de grens met Rusland.
Kernwapens. Zie hier waarom Rusland die nooit zal opgeven
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_205955439
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2022 00:13 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Kernwapens. Zie hier waarom Rusland die nooit zal opgeven
China hoeft niets te doen. Rusland is in principe al in het bezit van China.
  Moderator / Redactie FP + Sport dinsdag 13 september 2022 @ 00:16:19 #195
408813 crew  trein2000
pi_205955443
quote:
7s.gif Op dinsdag 13 september 2022 00:13 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Wat dan? Grote hulp van India en China kreeg Rusland al niet, dus zoveel verliest hij daar niet bij.
Wie neemt dan z’n gas en olie nog af dan? Wie levert er dan wapens?
quote:
Het Westen wordt fors afgeschrikt en komt voor de vraag te staan of het Westen hier mee verder wil.
Het westen (of moet ik zeggen Amerika) laat zich niet meer afschrikken. Die zijn te diep gegaan al.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_205955445
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2022 00:13 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Kernwapens. Zie hier waarom Rusland die nooit zal opgeven
Ik zou het toch wel een klein wonder vinden als niet nog veel meer landen die krengen gaan ontwikkelen ;(. Uit de afgelopen twintig jaar blijkt toch wel dat alle andere mechanismes die grootmachten ervan zouden moeten weerhouden om te doen en laten wat ze willen niet echt bijster goed werken in de praktijk.
  dinsdag 13 september 2022 @ 00:17:25 #197
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_205955451
twitter


Zou mooi zijn, hier schiet niemand wat mee op.
pi_205955457
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2022 00:13 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Kernwapens. Zie hier waarom Rusland die nooit zal opgeven
Ach nee joh deze sciencefiction game over het verre jaar 2015 gaat eindelijk realiteit worden.
pi_205955460
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_205955462
quote:
Wappie alert.
  dinsdag 13 september 2022 @ 00:19:19 #202
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_205955464
quote:
Putin had gelijk! :o Er zijn helemaal geen Ukrainers. Het zijn allemaal Amerikanen!
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_205955465
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2022 00:16 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Wie neemt dan z’n gas en olie nog af dan? Wie levert er dan wapens?
[..]
Het westen (of moet ik zeggen Amerika) laat zich niet meer afschrikken. Die zijn te diep gegaan al.
Weet niet of een klein bommetje er gelijk toe leidt dat China en India in ons kamp staan (lees boycotten van oil en gas) maar wil maar aangeven dat China en INdia niet erg scheutig zijn met het leveren van wapens. Dus wat houdt Poetin tegen?
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
pi_205955471
quote:
Buitenlandse huurlingen als dat waar is.
Moet voor de Russen geen onbekend fenomeen zijn.
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
pi_205955473
Is toch allang bekend dat er duizenden amerikanen, australiers, canadezen en vele andere engelstalige landen vrijwilligers hebben in Oekraine. Daar doet ook echt niemand geheimzinnig over? En aangezien dat veelal ex militairen zijn, zullen die vast NAVO training hebben gehad.

Wauw wat een ontdekking.
pi_205955477
quote:
7s.gif Op dinsdag 13 september 2022 00:20 schreef skysherrif het volgende:
Is toch allang bekend dat er duizenden amerikanen, australiers, canadezen en vele andere engelstalige landen vrijwilligers hebben in Oekraine. Daar doet ook echt niemand geheimzinnig over? En aangezien dat veelal ex militairen zijn, zullen die vast NAVO training hebben gehad.

Wauw wat een ontdekking.
Is wel een verschil he als die lui betaald worden door NATO landen. Dan is het in feite gewoon een beroepsleger..
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
pi_205955481
quote:
7s.gif Op dinsdag 13 september 2022 00:19 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Weet niet of een klein bommetje er gelijk toe leidt dat China en India in ons kamp staan (lees boycotten van oil en gas) maar wil maar aangeven dat China en INdia niet erg scheutig zijn met het leveren van wapens. Dus wat houdt Poetin tegen?
Ze zijn niet scheutig maar ook zij hebben ergens wel hun grens liggen. Geen van hen heeft er belang bij dat een kernwapen inzetten iets wordt waar je mee weg kunt komen, ze hebben veel te veel nucleair bewapende rivalen aan elkaars grenzen zitten.
pi_205955484
quote:
7s.gif Op dinsdag 13 september 2022 00:21 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Is wel een verschil he als die lui betaald worden door NATO landen. Dan is het in feite gewoon een beroepsleger..
Welk beroepsleger, zijn gewoon vrijwillgers hoor.
pi_205955487
quote:
7s.gif Op dinsdag 13 september 2022 00:19 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Weet niet of een klein bommetje er gelijk toe leidt dat China en India in ons kamp staan (lees boycotten van oil en gas) maar wil maar aangeven dat China en INdia niet erg scheutig zijn met het leveren van wapens. Dus wat houdt Poetin tegen?
Zowel India als China hebben rivaliserende kernmachten en ieder jaar sneuvelen honderden soldaten op de grens tussen beide landen. Die hebben een heel heel groot belang bij kernwapens taboe houden om te gebruiken. Weet ook niet waarom de kernwapenhype hier iedere avond weer terugkomt.
pi_205955504
quote:
7s.gif Op dinsdag 13 september 2022 00:21 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Is wel een verschil he als die lui betaald worden door NATO landen. Dan is het in feite gewoon een beroepsleger..
Hmmm weet niet zeker hoe je dit moet zien. Oekraine betaald natuurlijk mensen die maanden lang voor hun eigen gevaar daar heen gaan. Vrijwillig in de zin dat ze er vrijwillig heen gaan moet je het meer zien.

Dat oekraine geld gebruikt dat ze kregen van andere landen voor militaire doeleinden, om ook te betalen voor militaire doeleinden ( buitelandse 'vrijwilligers') ... ik vind het allemaal vrij logisch.

Maargoed het zou me ook echt niet verbazen als de NAVO en Amerikaanse inlichtingdiensten op de achtergrond veel meer doet dan wij weten.
pi_205955507
quote:
7s.gif Op dinsdag 13 september 2022 00:17 schreef skysherrif het volgende:
[ twitter ]

Zou mooi zijn, hier schiet niemand wat mee op.
Iedere keer hetzelfde verhaal.

Er was een landroute afgesproken tussen Azerbeidzjan en een exclave over Armeens grondgebied. Dit was onderdeel van het verdrag dat het einde van de oorlog betekende. Die landroute is er nog steeds niet.

Daarom is er van tijd tot tijd een opleving van het geweld.
pi_205955511
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2022 00:21 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Ze zijn niet scheutig maar ook zij hebben ergens wel hun grens liggen. Geen van hen heeft er belang bij dat een kernwapen inzetten iets wordt waar je mee weg kunt komen, ze hebben veel te veel nucleair bewapende rivalen aan elkaars grenzen zitten.
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2022 00:22 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Zowel India als China hebben rivaliserende kernmachten en ieder jaar sneuvelen honderden soldaten op de grens tussen beide landen. Die hebben een heel heel groot belang bij kernwapens taboe houden om te gebruiken. Weet ook niet waarom de kernwapenhype hier iedere avond weer terugkomt.
Mogelijk hebben jullie gelijk hoor, dat het gebruik niet passend is in de doctrine van China en India. Maar moet Rusland daar perse naar luisteren, zij hebben nu hele grote problemen. En natuurlijk kunnen ze er voor kiezen om dat niet te doen om Chinese en Indiase belangen veilig te stellen, maar dat gaat dan wel ten koste van zichzelf.

Laat ik helde rzijn: ik verwacht niet dat Rusland kernwapens gaat inzetten, maar het risico is zeker wel aanwezig.
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
  Moderator / Redactie FP + Sport dinsdag 13 september 2022 @ 00:29:48 #213
408813 crew  trein2000
pi_205955532
quote:
7s.gif Op dinsdag 13 september 2022 00:19 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Weet niet of een klein bommetje er gelijk toe leidt dat China en India in ons kamp staan (lees boycotten van oil en gas)
Je schuift al op ;) Maar ook dat is niet zwart-wit natuurlijk. Putin is vragende partij, India en China kunnen betalen en afnemen wat ze willen.
quote:
maar wil maar aangeven dat China en INdia niet erg scheutig zijn met het leveren van wapens.
Maar dat is maar een deel van hulp.
quote:
Dus wat houdt Poetin tegen?
Écht geïsoleerd zitten houdt geen land duurzaam vol.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_205955546
twitter
pi_205955552
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2022 00:29 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Je schuift al op ;) Maar ook dat is niet zwart-wit natuurlijk. Putin is vragende partij, India en China kunnen betalen en afnemen wat ze willen.
[..]
Maar dat is maar een deel van hulp.
[..]
Écht geïsoleerd zitten houdt geen land duurzaam vol.
Welke andere hulp dan vraag naar olie en gas waar ze voor moeten betalen (krijgen wel korting) ontvangt Rusland van deze landen dan?

Ik weet niet of Poetin nog echt rekening houdt met macro economische ontwikkelingen die zijn beleid tot gevolg heeft, of andere lange termijneffecten. Deze man is denk ik best wel ideologisch ingestoken.
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
pi_205955557
quote:
10s.gif Op maandag 12 september 2022 23:44 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
Wel spannend zo'n lange leren jas, zou hij er nog iets onder dragen?
Als die over 2 weken positief test op apenpokken dan weten we het antwoord wel.
  Moderator / Redactie FP + Sport dinsdag 13 september 2022 @ 00:36:26 #217
408813 crew  trein2000
pi_205955560
quote:
7s.gif Op dinsdag 13 september 2022 00:33 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Welke andere hulp dan vraag naar olie en gas waar ze voor moeten betalen (krijgen wel korting) ontvangt Rusland van deze landen dan?
Diplomatieke steun, wapentransacties. Maar je moet ook niet doen alsof het in grote hoeveelheden afnemen van fossiele brandstoffen niets is. Daar drijft de hele Russische economie op, een groot pompstation.
quote:
Ik weet niet of Poetin nog echt rekening houdt met macro economische ontwikkelingen die zijn beleid tot gevolg heeft, of andere lange termijneffecten. Deze man is denk ik best wel ideologisch ingestoken.
Hij zal wel moeten, als de taart maar klein genoeg wordt gaan er vanzelf subversieve krachten spelen.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  Overall beste user 2022 dinsdag 13 september 2022 @ 00:39:10 #218
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_205955576
Klopte niet.

[ Bericht 98% gewijzigd door Ulx op 13-09-2022 00:44:00 (Klopt niet. Oude video.) ]
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_205955760
twitter

Tos-1 aan schroot.
pi_205955803
twitter


Oligarchen met een eigen leger... What could possibly go wrong :D
pi_205955818
twitter
twitter
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_205955826
twitter


Ceasefire niet gewerkt... :{
pi_205955830
Aparte situatie eigenlijk, waar ik hier toch stiekem juist hoop op de Russische inmenging en succes.
pi_205955836
pi_205956015
twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_205956036
quote:
7s.gif Op dinsdag 13 september 2022 02:53 schreef skysherrif het volgende:
[ twitter ]

Ceasefire niet gewerkt... :{
twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  Jaap van Dissel-award 2022 dinsdag 13 september 2022 @ 07:16:14 #227
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_205956113
quote:
7s.gif Op dinsdag 13 september 2022 00:25 schreef skysherrif het volgende:

[..]
Hmmm weet niet zeker hoe je dit moet zien. Oekraine betaald natuurlijk mensen die maanden lang voor hun eigen gevaar daar heen gaan. Vrijwillig in de zin dat ze er vrijwillig heen gaan moet je het meer zien.

Dat oekraine geld gebruikt dat ze kregen van andere landen voor militaire doeleinden, om ook te betalen voor militaire doeleinden ( buitelandse 'vrijwilligers') ... ik vind het allemaal vrij logisch.

Maargoed het zou me ook echt niet verbazen als de NAVO en Amerikaanse inlichtingdiensten op de achtergrond veel meer doet dan wij weten.
Klopt. Zo moet je het ook zien. Vrijwillig in dienst. Ze krijgen een contract voor dacht ik minimaal 2 jaar.

quote:
7s.gif Op dinsdag 13 september 2022 00:20 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Buitenlandse huurlingen als dat waar is.
Moet voor de Russen geen onbekend fenomeen zijn.
Nee. Het zijn geen huurlingen. Ze zijn gewoon in dienst van het Oekraïense leger. Een club als Wagner, dat zijn huurlingen ;)
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_205956158
Oh oligarchen moeten privelegers betalen van Putin?
Dat verklaart al die valpartijen uit ramen en miljoenenjachten. Aaaah…
pi_205956222
quote:
7s.gif Op dinsdag 13 september 2022 02:37 schreef Aether het volgende:
[ twitter ][ twitter ]
Schijtwijf of niet?
Daarom gaat het ook zo goed in de Balkan altijd, met je wijze woorden en Slavische harses.
Vakman pur sang
pi_205956240
quote:
10s.gif Op dinsdag 13 september 2022 06:32 schreef Slayage het volgende:

[..]
[ twitter ]
Not Balkan level complicated :).
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_205956263
quote:
7s.gif Op dinsdag 13 september 2022 00:13 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Wat dan? Grote hulp van India en China kreeg Rusland al niet, dus zoveel verliest hij daar niet bij.

Het Westen wordt fors afgeschrikt en komt voor de vraag te staan of het Westen hier mee verder wil.
Ik denk eerder dat inzet van een kernwapen zal leiden tot ingrijpen van NAVO in Oekraïne met conventionele wapens. Daar waarschuwt de VS al vanaf het begin voor.
  Jaap van Dissel-award 2022 dinsdag 13 september 2022 @ 08:16:27 #232
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_205956369
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2022 07:58 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]
Ik denk eerder dat inzet van een kernwapen zal leiden tot ingrijpen van NAVO in Oekraïne met conventionele wapens. Daar waarschuwt de VS al vanaf het begin voor.
En dat ingrijpen stopt niet bij de Russische grens. Dan trekken ze Poetin uit het Kremlin })
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_205956434
quote:
84s.gif Op dinsdag 13 september 2022 08:16 schreef Starhopper het volgende:

[..]
En dat ingrijpen stopt niet bij de Russische grens. Dan trekken ze Poetin uit het Kremlin })
Ze blazen Rusland Oekraine uit en stoppen dan. Rusland aanvallen in Rusland geeft een te hoog risico op nukes overal.
pi_205956476
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2022 19:35 schreef Alpha0 het volgende:
Toch opvallend dat behoorlijk veel Russen voor deze invasie zijn. Hoe kan dat eigenlijk?
Zijn ze niet, maar als ze het laten blijken dan komt men in opdracht van de inlichtingendiensten even langs. Tussen wat men in de huiskamer onderling laat blijken en 'in the open' zit een heel verschil.

Zelfde als in de oorlogsjaren van WO2 afvragen waarom heel NL pro-Duitsland is. In de huiskamers klonk gefluisterd protest, maar je ging niet op straat met de middelvinger opgestoken lopen.
  Jaap van Dissel-award 2022 dinsdag 13 september 2022 @ 08:37:50 #235
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_205956488
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2022 08:28 schreef descon het volgende:

[..]
Ze blazen Rusland Oekraine uit en stoppen dan. Rusland aanvallen in Rusland geeft een te hoog risico op nukes overal.
Als de NAVO in moet grijpen, dan pakken ze ook de verantwoordelijke aan ;) En ze grijpen pas in als Rusland nukes gooit.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_205956492
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2022 08:28 schreef descon het volgende:

[..]
Ze blazen Rusland Oekraine uit en stoppen dan. Rusland aanvallen in Rusland geeft een te hoog risico op nukes overal.
nee, want als ze al een nuke gebruikt hebben, dan zal de US direct de mogelijkheid voor verdere nucleaire aanvallen willen wegnemen. Dan gaan er heel wat kruisraketten richting doelen over heel rusland en zullen er allerlei operaties plaats gaan vinden in rusland om zo snel mogelijk controle te krijgen. Want als de russen 1 keer een nuke gebruikt, dan is er weinig meer dat ze tegenhoudt om ze meer te gebruiken. En ja, rusland aanvallen met conventionele wapens is dan een risico, maar het niet doen nog meer
For every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15
  dinsdag 13 september 2022 @ 08:42:26 #237
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_205956507
Eerste iraanse drone gespot.

twitter
&lt;signature here&gt;.
  Jaap van Dissel-award 2022 dinsdag 13 september 2022 @ 08:44:03 #238
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_205956521
quote:
7s.gif Op dinsdag 13 september 2022 08:42 schreef ExTec het volgende:
Eerste iraanse drone gespot.

[ twitter ]
Neergeschoten _O-
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  dinsdag 13 september 2022 @ 08:46:11 #239
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_205956533
quote:
84s.gif Op dinsdag 13 september 2022 08:44 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Neergeschoten _O-
Ja, een wuwa ging het niet zijn, nee ;)
&lt;signature here&gt;.
  dinsdag 13 september 2022 @ 08:46:21 #240
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_205956537
quote:
Klopt die titel niet, of betekent 'RU' iets anders dan 'Russian'? In de omschrijving staat juist dat UKR units die weg veroverd zouden hebben
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_205956540
De gemiddelde Rus en z'n opinie



"laat ik eens nee invullen" zei bijna niemand.
  dinsdag 13 september 2022 @ 08:56:33 #242
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_205956588
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2022 08:38 schreef Bensel het volgende:

[..]
nee, want als ze al een nuke gebruikt hebben, dan zal de US direct de mogelijkheid voor verdere nucleaire aanvallen willen wegnemen. Dan gaan er heel wat kruisraketten richting doelen over heel rusland en zullen er allerlei operaties plaats gaan vinden in rusland om zo snel mogelijk controle te krijgen. Want als de russen 1 keer een nuke gebruikt, dan is er weinig meer dat ze tegenhoudt om ze meer te gebruiken. En ja, rusland aanvallen met conventionele wapens is dan een risico, maar het niet doen nog meer
Dat zou wel wat hypocriet zijn aangezien het juist de VS is die zelf wel kernwapens ingezet heeft op een burgerbevolking.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  dinsdag 13 september 2022 @ 09:02:22 #243
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_205956637
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2022 08:47 schreef Beathoven het volgende:
De gemiddelde Rus en z'n opinie

[ afbeelding ]

"laat ik eens nee invullen" zei bijna niemand.
Daar was ook geen stemming voor nodig overigens. Na het uiteenvallen van Oostenrijk-Hongarije wilde Oostenrijk eigenlijk zich eigenlijk direct in 1918 al aansluiten bij Duitsland.

quote:
In September 1919 Austria had to sign the Treaty of Saint Germain, which did not only mean significant losses of territory but it was also forced to change its name from "German Austria" to "Austria". Furthermore, Article 88 of the treaty stated that "the independence of Austria is inalienable otherwise than with the consent of the Council of the League of Nations", to prevent any attempt to unite with Germany.
quote:
After the end of World War I, the newly founded Austria claimed sovereignty over the majority German-speaking territory of the former Habsburg empire. According to its provisional constitution it declared to be part of the also newly founded German Republic. Later plebiscites in Tyrol and Salzburg in 1921, where majorities of 98.77%[7] and 99.11%[8] voted for a unification with Germany, showed that it was also backed by the population.
https://books.google.com.(...)#v=onepage&q&f=false
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_205956643
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2022 08:56 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Dat zou wel wat hypocriet zijn aangezien het juist de VS is die zelf wel kernwapens ingezet heeft op een burgerbevolking.
jep. maar niemand die daar iets aan kan doen.
For every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15
  dinsdag 13 september 2022 @ 09:09:23 #245
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  Jaap van Dissel-award 2022 dinsdag 13 september 2022 @ 09:16:38 #246
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_205956736
twitter
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_205956782
twitter


Als dit waar is, erg mooi. Het financieel uitroken van deze club moet onverminderd doorgaan.
  dinsdag 13 september 2022 @ 09:23:01 #248
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_205956803
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2022 09:21 schreef Spablauw214 het volgende:
[ twitter ]

Als dit waar is, erg mooi. Het financieel uitroken van deze club moet onverminderd doorgaan.
Wat is eigenlijk totale begroting van Rusland?
pi_205956818
quote:
Strijdkrachten van Oekraïne kondigden de bevrijding aan van meer dan 20 nederzettingen per dag
07:31, 12 september 2022Bron: Generale Staf van Oekraïne
Volgens de ochtendsamenvatting van de generale staf van de strijdkrachten van Oekraïne op 12 september hebben de Oekraïense strijdkrachten de afgelopen dag Russische troepen verdreven uit meer dan 20 nederzettingen.

De bevrijding van nederzettingen van Russische indringers in de regio's Charkov en Donetsk gaat door. Zoals eerder gemeld, verlaten Russische troepen tijdens de terugtocht haastig hun posities en dringen ze diep de tijdelijk bezette gebieden of het grondgebied van de Russische Federatie binnen. Deze trend zet zich voort.

In het bijzonder wordt in het rapport opgemerkt dat de Russen de dorpen Veliky Burluk en Dvurechnaya in de regio Charkov hebben verlaten, samen met het "geplunderde bezit". Ook verlieten de Russische militairen met hun families de stad Svatovo in de regio Lugansk, waar volgens de strijdkrachten van Oekraïne alleen de soldaten van de zogenaamde "volksmilitie" van de lokale bewoners achterbleven.

Begin september lanceerde het Oekraïense leger een offensief in de regio Charkov. Het Ministerie van Defensie van de Russische Federatie, die commentaar gaf op de terugtrekking van zijn troepen, zei dat ze een "operatie hadden uitgevoerd om troepen in te perken en over te brengen" om "de inspanningen in de richting van Donetsk te vergroten".

Op 11 september zei de opperbevelhebber van de strijdkrachten van Oekraïne, Valeriy Zaluzhny , dat het Oekraïense leger sinds begin september meer dan drieduizend vierkante kilometer grondgebied onder controle van Oekraïne heeft teruggegeven. Volgens het American Institute for the Study of War (ISW) is dit meer dan het Russische leger sinds april heeft bezet. Het hoofd van de regio Charkov, Oleg Sinegubov , zei dat het Oekraïense leger sinds begin september meer dan 40 nederzettingen in de regio heeft bevrijd.
https://meduza.io/news/20(...)nyh-punktov-za-sutki

Vooral dit is opvallend

quote:
Ook verlieten de Russische militairen met hun families de stad Svatovo in de regio Lugansk
Ze trekken zich blijkbaar nu ook al gedeeltelijk terug uit oblast Loehansk.
Ô mon citoyens vous serez unis.
  dinsdag 13 september 2022 @ 09:28:58 #250
8369 speknek
Another day another slay
pi_205956867
twitter


Oh nooooo

quote:
Dit lijkt me complete bullshit. Niemand is erbij gebaat Erdogans gewelddadige opportunisme te steunen, en zeker de VS niet. Dit is precies wat Erdogan nodig heeft om herkozen te worden, en wat de rest van het Westen niet nodig heeft.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  dinsdag 13 september 2022 @ 09:31:29 #251
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_205956910
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2022 08:34 schreef Beathoven het volgende:

[..]
Zijn ze niet,
Mja, dat weet ik zo net nog niet hoor. Ik denk eerlijk gezegd dat een aanzienlijk deel van de Russen het allemaal niet zo boeit wat er daar in het Kremlin gebeurt zolang ze er maar geen last van hebben wanneer er over de grens mensen worden afgeslacht. Nu hebben ze er wel last van, maar dat is dan natuurlijk de schuld van de VS en het westen en de nazi's en het vliegend spaghettimonster die allemaal uit zijn op de vernietiging van het geweldige Rusland.
Huilen dan.
pi_205956943
quote:
7s.gif Op dinsdag 13 september 2022 09:31 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Mja, dat weet ik zo net nog niet hoor. Ik denk eerlijk gezegd dat een aanzienlijk deel van de Russen het allemaal niet zo boeit wat er daar in het Kremlin gebeurt zolang ze er maar geen last van hebben wanneer er over de grens mensen worden afgeslacht. Nu hebben ze er wel last van, maar dat is dan natuurlijk de schuld van de VS en het westen en de nazi's en het vliegend spaghettimonster die allemaal uit zijn op de vernietiging van het geweldige Rusland.
Je zou denken dat we gewoon tevreden zouden kunnen zijn met onze wasmachines en verharde wegen, maar nee hoor. We zijn allemaal veel te druk met Rusland pesten.
  dinsdag 13 september 2022 @ 09:39:51 #253
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_205956986
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2022 09:35 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Je zou denken dat we gewoon tevreden zouden kunnen zijn met onze wasmachines en verharde wegen, maar nee hoor. We zijn allemaal veel te druk met Rusland pesten.
Kwestie van jaloezie. Hadden we het maar zo geweldig.

Huilen dan.
pi_205956987
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2022 09:21 schreef Spablauw214 het volgende:
[ twitter ]

Als dit waar is, erg mooi. Het financieel uitroken van deze club moet onverminderd doorgaan.
Afgrond is overdreven maar piekinkomsten zijn achter de rug. En oorlog kost geld.
pi_205957001
Gisteren bij Jinek was er al een jubelstemming. Ik kan me echt niet voorstellen dat het proces richting het afzetten van Putin voor ons veiliger wordt dan de huidige status quo. Daarnaast zal een eventuele opvolger mogelijk nog conservatiever zijn met alle gevolgen van dien..
pi_205957033
quote:
7s.gif Op dinsdag 13 september 2022 09:39 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Kwestie van jaloezie. Hadden we het maar zo geweldig.

[ afbeelding ]
Ik mag van de huisbaas geen poes hebben, dus wie hebben hier nou echt de vrijheid he?
pi_205957037
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2022 09:35 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Je zou denken dat we gewoon tevreden zouden kunnen zijn met onze wasmachines en verharde wegen, maar nee hoor. We zijn allemaal veel te druk met Rusland pesten.
ja, want dat is wat we aan het doen zijn :')
pi_205957060
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2022 08:38 schreef Bensel het volgende:

[..]
nee, want als ze al een nuke gebruikt hebben, dan zal de US direct de mogelijkheid voor verdere nucleaire aanvallen willen wegnemen. Dan gaan er heel wat kruisraketten richting doelen over heel rusland en zullen er allerlei operaties plaats gaan vinden in rusland om zo snel mogelijk controle te krijgen. Want als de russen 1 keer een nuke gebruikt, dan is er weinig meer dat ze tegenhoudt om ze meer te gebruiken. En ja, rusland aanvallen met conventionele wapens is dan een risico, maar het niet doen nog meer
MAD, want onderzeeërs. Dus nee.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_205957066
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2022 09:45 schreef Malavita het volgende:

[..]
ja, want dat is wat we aan het doen zijn :')
Wellicht moet je niet alles letterlijk nemen.
  dinsdag 13 september 2022 @ 09:48:41 #260
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_205957073
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2022 09:41 schreef byah het volgende:
Gisteren bij Jinek was er al een jubelstemming. Ik kan me echt niet voorstellen dat het proces richting het afzetten van Putin voor ons veiliger wordt dan de huidige status quo. Daarnaast zal een eventuele opvolger mogelijk nog conservatiever zijn met alle gevolgen van dien..
Prima, laten we oekraine vragen zich over te geven, om de huidige status quo te kunnen handhaven.

Ik chargeer; maar: wat is het alternatief?
&lt;signature here&gt;.
pi_205957076
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 september 2022 09:28 schreef speknek het volgende:
[ twitter ]

Oh nooooo
[..]
Dit lijkt me complete bullshit. Niemand is erbij gebaat Erdogans gewelddadige opportunisme te steunen, en zeker de VS niet. Dit is precies wat Erdogan nodig heeft om herkozen te worden, en wat de rest van het Westen niet nodig heeft.
Die waren ver van huis.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_205957081
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2022 08:38 schreef Bensel het volgende:
llerlei operaties plaats gaan vinden in rusland om zo snel mogelijk controle te krijgen
Heb je enig idee hoe groot rusland is? :P
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_205957090
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2022 09:41 schreef byah het volgende:
Gisteren bij Jinek was er al een jubelstemming. Ik kan me echt niet voorstellen dat het proces richting het afzetten van Putin voor ons veiliger wordt dan de huidige status quo. Daarnaast zal een eventuele opvolger mogelijk nog conservatiever zijn met alle gevolgen van dien..
Dat ligt eraan natuurlijk. Het leger wordt met de dag minder machtig. Een opvolger kan niet zomaar een nieuw blik soldaten of tanks opentrekken. En met een beetje geluk snap de opvolger ook dat de nucleaire optie contraproductief is.
pi_205957096
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2022 09:49 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Heb je enig idee hoe groot rusland is? :P
Maar 11 tijdzones O-)

Daarom leeft een deel ook in het verleden :P
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_205957099
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2022 09:47 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Wellicht moet je niet alles letterlijk nemen.
dat gaat op het internet wat lastiger, zeker voor iemand die geen sarcasme begrijpt. Maar zal het onthouden :)
pi_205957104
quote:
7s.gif Op dinsdag 13 september 2022 02:57 schreef skysherrif het volgende:
Aparte situatie eigenlijk, waar ik hier toch stiekem juist hoop op de Russische inmenging en succes.
Dat is verkeerd.
Armenië heeft met Russische steun Nagorno-Karabakh en 7 omringende Azerbeidzjaanse regios bezet en etnisch gezuiverd. De 7 Azerbeidzjaanse regios waren 90% Azerbeidzjaans. Armenië heeft ook 500+ Azerbeidzjaanse dorpen en steden met de grond gelijk gemaakt. Geen enkele Armeense dorp is met de grond gelijk gemaakt. Armenië heeft ook van veel nederzettingen de civiele bevolking uitgemoord. Zoals Khojali.

Rusland bezette de Zuid Kaukasus in 1806. Zowel Armenië als Azerbeidzjaan werden bezet. Armeniërs werden gelijk bevoordeeld. In 1806 waren Armeniërs de minderheid in Armenië. Rusland importeerde Armeniërs uit Iran en vestigde die in Armenië. Toen de Armeense bevolking groeide begonnen ze de Azerbeidzjanen etnisch te zuiveren. Ook werden Azerbeidzjaanse gebieden toegekend aan Armenië. Zo werd het Azerbeidzjaanse Zangezur door de Soviets overgedragen aan Armenië. En Armenië heeft Zangezur volledig etnisch gezuiverd.

Armeniërs zijn voor Russen niet anders dan Abkhaziërs, Ossetiërs en Serviërs.

Ze werden door Rusland gebruikt om bevolkingen te onderdrukken.

Dit is uit 1987. Armeniërs dwongen Azerbeidzjaanse burgers te vertrekken in bussen. Vervolgens werden de bussen gestopt en neegemaaid met machinegeweren.

twitter


twitter



Een Oekraïnse piloot die getuige was van de moordpartijen bij Khojali.

twitter


twitter
pi_205957108
@skysherrif

twitter


Bekijk deze video:

twitter


Dan moet je dit ook nog eens lezen. Het DOEL van de Armeniërs was het etnisch zuiver maken van Armenië.

twitter
pi_205957113
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2022 09:53 schreef Malavita het volgende:
sarcasme
Geen sarcasme begrijpen en op fok zitten. Succes ;( Ben je een beetje zoals Dwight van the office?
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_205957124
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2022 09:54 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Geen sarcasme begrijpen en op fok zitten. Succes ;( Ben je een beetje zoals Dwight van the office?
Haha gaat me meestal goed af gelukkig. Iets minder erg dan Dwight, laten we het daar op houden :D
pi_205957125
quote:
84s.gif Op dinsdag 13 september 2022 08:37 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Als de NAVO in moet grijpen, dan pakken ze ook de verantwoordelijke aan ;) En ze grijpen pas in als Rusland nukes gooit.
Ironisch dat Oekraïne een veiligheidsgarantie van o.a. de VS, het VK en Rusland kreeg toen ze hun kernwapens opgaven. Wat moet je dan als één van die drie zelf een nuke gooit.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  dinsdag 13 september 2022 @ 10:06:19 #271
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  Overall beste user 2022 dinsdag 13 september 2022 @ 10:06:51 #272
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_205957219
Da's aardig van ze.

twitter
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_205957251
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2022 10:06 schreef Ulx het volgende:
Da's aardig van ze.

[ twitter ]
Ze hadden nooit gedacht dat ze het gebied zouden verliezen.
  dinsdag 13 september 2022 @ 10:17:29 #274
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  dinsdag 13 september 2022 @ 10:18:40 #275
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_205957341
quote:
1s.gif [b]Op dinsdag 13 september 2022 09:28 schreef
[..]
Dit lijkt me complete bullshit. Niemand is erbij gebaat Erdogans gewelddadige opportunisme te steunen, en zeker de VS niet. Dit is precies wat Erdogan nodig heeft om herkozen te worden, en wat de rest van het Westen niet nodig heeft.
De Turken maken gebruik van de huidige situatie om Erdogan weer salonfähig te maken. Maar puntje bij paaltje is dat het zo’n treurige autocraat als Putin, die Turkije het liefst in een islamitische dictatuur a la Iran verandert. Kan me niet voorstellen dat de VS hier in trapt.
  dinsdag 13 september 2022 @ 10:20:35 #277
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_205957616
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2022 10:19 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
De Turken maken gebruik van de huidige situatie om Erdogan weer salonfähig te maken. Maar puntje bij paaltje is dat het zo’n treurige autocraat als Putin, die Turkije het liefst in een islamitische dictatuur a la Iran verandert. Kan me niet voorstellen dat de VS hier in trapt.
Het is niet aannemelijk dat de Amerikanen dit toejuichen, ik vermoed ook gewoon een opportunistische actie van de Azeris, maar het is zeker ook niet uitgesloten. Het is immers een kans om de Russen een hak te steken, die sinds het uiteenvallen van de Sovjets weer boots on the ground hebben in Azerbaycan tegenwoordig. En die eruit wippen is strategische gezien zinnig.
Besef ook dat soms verschillende Amerikaanse instanties niet altijd op 1 lijn zitten. Zo zal het politiek ondenkbaar zijn dat een Biden, Aliyev zou toejuichen voor deze acties, maar voor de inlichtingendiensten die zich niet zo bezighouden met publieke opinie ligt dat toch echt wel anders.
Een goed voorbeeld is dat de Amerikanen van defensie het helemaal geweldig om met de PKK/YPG te werken in Syrië. Echter vonden de Amerikanen van buitenlandse zaken het vreselijk omdat ze in contact waren met Turkse politici. Die discussies werden jarenlang open en bloot gevoerd.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_205957784
quote:
Ik vind het zo vaag hè. Gebieden waar zo lang om gevochten is. Met zoveel doden. Worden nu opeens vrijwillig verlaten?
Definitely not CIA
pi_205957845
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 september 2022 11:07 schreef capricia het volgende:

[..]
Ik vind het zo vaag hè. Gebieden waar zo lang om gevochten is. Met zoveel doden. Worden nu opeens vrijwillig verlaten?
Vast niet vrijwillig, eerder gedwongen keuzes.
  dinsdag 13 september 2022 @ 11:11:51 #281
104963 ETA
European Travel Author
pi_205957862
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 september 2022 11:07 schreef capricia het volgende:

[..]
Ik vind het zo vaag hè. Gebieden waar zo lang om gevochten is. Met zoveel doden. Worden nu opeens vrijwillig verlaten?
te weinig kogels/eten en te weinig tijd om in te graven misschien? Ik denk dat de Russen nu focussen op Donbass te verdedigen. Daar ligt het oude front sinds 2014, dus daar zullen wel betere verdedigingslinies liggen.
Totaal Travel 04-24: 87 reizen, 151 vliegtickets, 58 landen, 6 continenten, 949 reisdagen, 163.804 foto's
Mijn reisfotos!
pi_205957956
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 september 2022 11:07 schreef capricia het volgende:

[..]
Ik vind het zo vaag hè. Gebieden waar zo lang om gevochten is. Met zoveel doden. Worden nu opeens vrijwillig verlaten?
Strategische terugtrekking _O-
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  dinsdag 13 september 2022 @ 11:18:27 #283
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_205957958
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 september 2022 11:07 schreef capricia het volgende:

[..]
Ik vind het zo vaag hè. Gebieden waar zo lang om gevochten is. Met zoveel doden. Worden nu opeens vrijwillig verlaten?
Denk dat de meeste Russen niet in Ukraine willen zijn en nu hebben ze een goed excuus om zich terug te trekken zonder gezeik te krijgen.
pi_205957976
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 september 2022 11:07 schreef capricia het volgende:

[..]
Ik vind het zo vaag hè. Gebieden waar zo lang om gevochten is. Met zoveel doden. Worden nu opeens vrijwillig verlaten?
Er werd gespeculeerd dat de Russen zich mogelijk zouden terugkeren naar een beter te verdedigen lijn. Mogelijk doen ze eens iets verstandigs...
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_205957988
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 september 2022 11:07 schreef capricia het volgende:

[..]
Ik vind het zo vaag hè. Gebieden waar zo lang om gevochten is. Met zoveel doden. Worden nu opeens vrijwillig verlaten?
Klopt is ook vaag. Maar heb het gevoel dat er iets anders gaande is in het Russisch leger. Op sommige plekken hebben ze hun materiel nog wel opgeblazen/vernietigd maar ook op heel veel plaatsen is het nog gewoon heel. Het kan echt per dorp verschillen wat ik nu tegen kom aan filmpjes.
  dinsdag 13 september 2022 @ 11:22:58 #286
233102 cherrycoke
Burdened with glorious purpose
pi_205958005
tussen Azerbijan is Armenië is de pleuris uitgebroken , dat krijg je met een zwakke Rusland
"Been A Long Journey For You, Hasn't It? Lot Of Running, Lot Of Pain. And You, You're A Flea On The Back Of A Dragon In For One Hell Of A Ride, But You Did Manage To Hang On. I Guess That Counts For Something."
pi_205958011
quote:
„Russland hat diesen Krieg bereits verloren, aber die Ukraine hat ihn noch nicht gewonnen“, so Marie-Agnes Strack-Zimmermann (FDP), Vorsitzende im Verteidigungsausschuss.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_205958047
Wat de beweegredenen voor de Duitsers ook moge zijn. Ik ben blij dat we niet volledig afhankelijk van ze zijn voor onze defensie.

twitter


"Much has been written about the causes of Berlin’s soft approach toward Moscow: The country’s business interests, the legacy of Ostpolitik and the German left’s Russophilia have all played a role.

But with Ukraine finally making significant progress on the battlefield, it’s difficult not to think Germany’s own history doesn’t have something to do with continued intransigence.

Call it the ghost of Stalingrad. It isn’t German war guilt over the damage Hitler’s armies inflicted on Russia that’s at play here (after all, Ukraine suffered more than Russia under German occupation). Rather it’s that like the Ukrainians, the Germans were convinced they could defeat Russia. Ultimately, however, they discovered they could not.

If the Germans want to reflect on the lessons of history, they would do better to ask themselves a different question. Rather than worry about the miscalculations that led to their loss during World War II, they should reflect on what Europe would look like now if they had been allowed to win."
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_205958086
quote:
14s.gif Op dinsdag 13 september 2022 11:22 schreef cherrycoke het volgende:
tussen Azerbijan is Armenië is de pleuris uitgebroken , dat krijg je met een zwakke Rusland
Het is eerder andersom. Als de Russen niet met het conflict hadden bemoeid in 2020 hadden de Azeris de Armeniërs de genadeklap gegeben en was het conflict beslecht. Doordat de Russen zich gingen bemoeien werd het conflict weer verlengd met de huidige schermutselingen als resultaat.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  dinsdag 13 september 2022 @ 11:33:05 #290
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_205958103
quote:
10s.gif Op dinsdag 13 september 2022 11:26 schreef Slayage het volgende:
Wat de beweegredenen voor de Duitsers ook moge zijn. Ik ben blij dat we niet volledig afhankelijk van ze zijn voor onze defensie.
Het probleem voor de Duitsers is dat ze de geschiedenis nog niet is weggevoerd maar dat de rest van Europa wel heel erg kijkt naar Duitsland.

Wat willen we dat Duitsland doet? Europa leiden? Dan moeten we dat ook duidelijk maken. Duitsland wil gewoon niet; laat ze dan ook.
  dinsdag 13 september 2022 @ 11:35:55 #291
151456 Tokamak
Bad shrooms...
pi_205958125
twitter
pi_205958126
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2022 11:33 schreef xzaz het volgende:
Het probleem voor de Duitsers is dat ze de geschiedenis nog niet is weggevoerd maar dat de rest van Europa wel heel erg kijkt naar Duitsland.

Wat willen we dat Duitsland doet? Europa leiden? Dan moeten we dat ook duidelijk maken. Duitsland wil gewoon niet; laat ze dan ook.
De Duitsers zagen en zien minder de urgentie om vol voor Oekraine te kiezen dan wij in NL of Engeland of Frankrijk. Daar zal hun verleden zeker in meespelen. Vergeet alleen niet dat ze toch uiteindelijk om zijn gegaan en bijv de Gepard hebben geleverd alhoewel in niet heel veel aantallen maar waar de Oekrainers wel lovend over zijn.

Gelukkig kunnen de Duitsers niet meer terug nu Poetin de gehele gaskraam gewoon dicht heeft gedraaid. Daar is Poetin wel goed in eigenlijk, op de verkeerde knoppen drukken waardoor zijn belangen juist niet worden gediend.
Op woensdag 26 oktober 2022 07:33 schreef Lospedrosa:
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
pi_205958130
twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_205958135
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2022 11:36 schreef Aloulu het volgende:

[..]
De Duitsers zagen en zien minder de urgentie om vol voor Oekraine te kiezen dan wij in NL of Engeland of Frankrijk. Daar zal hun verleden zeker in meespelen. Vergeet alleen niet dat ze toch uiteindelijk om zijn gegaan en bijv de Gepard hebben geleverd alhoewel in niet heel veel aantallen maar waar de Oekrainers wel lovend over zijn.

Gelukkig kunnen de Duitsers niet meer terug nu Poetin de gehele gaskraam gewoon dicht heeft gedraaid. Daar is Poetin wel goed in eigenlijk, op de verkeerde knoppen drukken waardoor zijn belangen juist niet worden gediend.
Gaskraan dicht draaien. Daar heb je de duitsers wel mee ja :X o|O
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
  dinsdag 13 september 2022 @ 11:38:30 #295
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_205958148
Ook moet het bij de Duitsers nog binnenkomen dat de gehele periode onder Merkel voor niets is geweest.
  Overall beste user 2022 dinsdag 13 september 2022 @ 11:41:14 #296
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_205958174
Duitsland heeft m270's, Gepards, PZH2000's geleverd. Zijn dit geen zware wapens?
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_205958200
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2022 11:37 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Gaskraan dicht draaien. Daar heb je de duitsers wel mee ja :X o|O
Valt wel mee. Ze hebben vanaf de invasie al extra gas opgekocht rekening houdend met dit scenario en zaten paar weken geleden al op 70% van de benodigde voorraad om deze winter door te komen en geven nu aan dat ze genoeg hebben om dat te doen. Uiteraard gaat de prijs de pan uit, maar dat was al langer gaande. Maar het stelt niets voor bij de pijn die de Russen gaan voelen aankomend jaar en jaren omdat ze veruit hun beste klanten (Europa/West-Europa) voor altijd kwijt zijn waar ze 55% van hun gas naar exporteerden voor de best mogelijke marktprijs.

Als Poetin echt de grootste klap qua gas had willen geven had hij dat in April moeten doen, 4/6 weken na de invasie en toen men met sancties kwam. Gelijk geen enkel gas meer naar Europa. Klaar. 7 maanden later is ingecalculeerd en op voorbereid door landen. Ja, doet pijn. Nee, is geen catastrofe. Ook hier komt men doorheen.
Op woensdag 26 oktober 2022 07:33 schreef Lospedrosa:
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
  dinsdag 13 september 2022 @ 11:47:09 #298
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_205958238
Die 'voorraad' waar bij elk land over gesproken wordt is toch niet de gehele voorraad voor de winter maar voor een bepaalde periode?
  Jaap van Dissel-award 2022 dinsdag 13 september 2022 @ 11:48:19 #299
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_205958249
twitter
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_205958264
twitter

Het bewijs dat Rusland tegen Nato aan het vechten is...
pi_205958269
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2022 11:47 schreef xzaz het volgende:
Die 'voorraad' waar bij elk land over gesproken wordt is toch niet de gehele voorraad voor de winter maar voor een bepaalde periode?
Dat is lastig te voorspellen, aangezien dit van het weer afhangt lijkt me. Bij een milde winter zullen we minder verbruiken, en bij een strenge gaan we er zo doorheen
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')