abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 13 september 2022 @ 09:31:29 #251
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_205956910
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2022 08:34 schreef Beathoven het volgende:

[..]
Zijn ze niet,
Mja, dat weet ik zo net nog niet hoor. Ik denk eerlijk gezegd dat een aanzienlijk deel van de Russen het allemaal niet zo boeit wat er daar in het Kremlin gebeurt zolang ze er maar geen last van hebben wanneer er over de grens mensen worden afgeslacht. Nu hebben ze er wel last van, maar dat is dan natuurlijk de schuld van de VS en het westen en de nazi's en het vliegend spaghettimonster die allemaal uit zijn op de vernietiging van het geweldige Rusland.
Huilen dan.
pi_205956943
quote:
7s.gif Op dinsdag 13 september 2022 09:31 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Mja, dat weet ik zo net nog niet hoor. Ik denk eerlijk gezegd dat een aanzienlijk deel van de Russen het allemaal niet zo boeit wat er daar in het Kremlin gebeurt zolang ze er maar geen last van hebben wanneer er over de grens mensen worden afgeslacht. Nu hebben ze er wel last van, maar dat is dan natuurlijk de schuld van de VS en het westen en de nazi's en het vliegend spaghettimonster die allemaal uit zijn op de vernietiging van het geweldige Rusland.
Je zou denken dat we gewoon tevreden zouden kunnen zijn met onze wasmachines en verharde wegen, maar nee hoor. We zijn allemaal veel te druk met Rusland pesten.
  dinsdag 13 september 2022 @ 09:39:51 #253
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_205956986
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2022 09:35 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Je zou denken dat we gewoon tevreden zouden kunnen zijn met onze wasmachines en verharde wegen, maar nee hoor. We zijn allemaal veel te druk met Rusland pesten.
Kwestie van jaloezie. Hadden we het maar zo geweldig.

Huilen dan.
pi_205956987
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2022 09:21 schreef Spablauw214 het volgende:
[ twitter ]

Als dit waar is, erg mooi. Het financieel uitroken van deze club moet onverminderd doorgaan.
Afgrond is overdreven maar piekinkomsten zijn achter de rug. En oorlog kost geld.
pi_205957001
Gisteren bij Jinek was er al een jubelstemming. Ik kan me echt niet voorstellen dat het proces richting het afzetten van Putin voor ons veiliger wordt dan de huidige status quo. Daarnaast zal een eventuele opvolger mogelijk nog conservatiever zijn met alle gevolgen van dien..
pi_205957033
quote:
7s.gif Op dinsdag 13 september 2022 09:39 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Kwestie van jaloezie. Hadden we het maar zo geweldig.

[ afbeelding ]
Ik mag van de huisbaas geen poes hebben, dus wie hebben hier nou echt de vrijheid he?
pi_205957037
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2022 09:35 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
ja, want dat is wat we aan het doen zijn :')
pi_205957060
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2022 08:38 schreef Bensel het volgende:

[..]
nee, want als ze al een nuke gebruikt hebben, dan zal de US direct de mogelijkheid voor verdere nucleaire aanvallen willen wegnemen. Dan gaan er heel wat kruisraketten richting doelen over heel rusland en zullen er allerlei operaties plaats gaan vinden in rusland om zo snel mogelijk controle te krijgen. Want als de russen 1 keer een nuke gebruikt, dan is er weinig meer dat ze tegenhoudt om ze meer te gebruiken. En ja, rusland aanvallen met conventionele wapens is dan een risico, maar het niet doen nog meer
MAD, want onderzeeërs. Dus nee.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_205957066
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2022 09:45 schreef Malavita het volgende:

[..]
ja, want dat is wat we aan het doen zijn :')
Wellicht moet je niet alles letterlijk nemen.
  dinsdag 13 september 2022 @ 09:48:41 #260
6484 ExTec
Hostes Europae moriantur
pi_205957073
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2022 09:41 schreef byah het volgende:
Gisteren bij Jinek was er al een jubelstemming. Ik kan me echt niet voorstellen dat het proces richting het afzetten van Putin voor ons veiliger wordt dan de huidige status quo. Daarnaast zal een eventuele opvolger mogelijk nog conservatiever zijn met alle gevolgen van dien..
Prima, laten we oekraine vragen zich over te geven, om de huidige status quo te kunnen handhaven.

Ik chargeer; maar: wat is het alternatief?
Scorched earth
pi_205957076
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 september 2022 09:28 schreef speknek het volgende:
[ twitter ]

Oh nooooo
[..]
Dit lijkt me complete bullshit. Niemand is erbij gebaat Erdogans gewelddadige opportunisme te steunen, en zeker de VS niet. Dit is precies wat Erdogan nodig heeft om herkozen te worden, en wat de rest van het Westen niet nodig heeft.
Die waren ver van huis.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_205957081
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2022 08:38 schreef Bensel het volgende:
llerlei operaties plaats gaan vinden in rusland om zo snel mogelijk controle te krijgen
Heb je enig idee hoe groot rusland is? :P
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_205957090
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2022 09:41 schreef byah het volgende:
Dat ligt eraan natuurlijk. Het leger wordt met de dag minder machtig. Een opvolger kan niet zomaar een nieuw blik soldaten of tanks opentrekken. En met een beetje geluk snap de opvolger ook dat de nucleaire optie contraproductief is.
pi_205957096
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2022 09:49 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Heb je enig idee hoe groot rusland is? :P
Maar 11 tijdzones O-)

Daarom leeft een deel ook in het verleden :P
pi_205957099
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2022 09:47 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Wellicht moet je niet alles letterlijk nemen.
dat gaat op het internet wat lastiger, zeker voor iemand die geen sarcasme begrijpt. Maar zal het onthouden :)
pi_205957104
quote:
7s.gif Op dinsdag 13 september 2022 02:57 schreef skysherrif het volgende:
Aparte situatie eigenlijk, waar ik hier toch stiekem juist hoop op de Russische inmenging en succes.
Dat is verkeerd.
Armenië heeft met Russische steun Nagorno-Karabakh en 7 omringende Azerbeidzjaanse regios bezet en etnisch gezuiverd. De 7 Azerbeidzjaanse regios waren 90% Azerbeidzjaans. Armenië heeft ook 500+ Azerbeidzjaanse dorpen en steden met de grond gelijk gemaakt. Geen enkele Armeense dorp is met de grond gelijk gemaakt. Armenië heeft ook van veel nederzettingen de civiele bevolking uitgemoord. Zoals Khojali.

Rusland bezette de Zuid Kaukasus in 1806. Zowel Armenië als Azerbeidzjaan werden bezet. Armeniërs werden gelijk bevoordeeld. In 1806 waren Armeniërs de minderheid in Armenië. Rusland importeerde Armeniërs uit Iran en vestigde die in Armenië. Toen de Armeense bevolking groeide begonnen ze de Azerbeidzjanen etnisch te zuiveren. Ook werden Azerbeidzjaanse gebieden toegekend aan Armenië. Zo werd het Azerbeidzjaanse Zangezur door de Soviets overgedragen aan Armenië. En Armenië heeft Zangezur volledig etnisch gezuiverd.

Armeniërs zijn voor Russen niet anders dan Abkhaziërs, Ossetiërs en Serviërs.

Ze werden door Rusland gebruikt om bevolkingen te onderdrukken.

Dit is uit 1987. Armeniërs dwongen Azerbeidzjaanse burgers te vertrekken in bussen. Vervolgens werden de bussen gestopt en neegemaaid met machinegeweren.

twitter

twitter

Een Oekraïnse piloot die getuige was van de moordpartijen bij Khojali.

twitter

twitter
pi_205957108
@skysherrif

twitter

Bekijk deze video:

twitter

Dan moet je dit ook nog eens lezen. Het DOEL van de Armeniërs was het etnisch zuiver maken van Armenië.

twitter
pi_205957113
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2022 09:53 schreef Malavita het volgende:
sarcasme
Geen sarcasme begrijpen en op fok zitten. Succes ;( Ben je een beetje zoals Dwight van the office?
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_205957124
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2022 09:54 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Geen sarcasme begrijpen en op fok zitten. Succes ;( Ben je een beetje zoals Dwight van the office?
Haha gaat me meestal goed af gelukkig. Iets minder erg dan Dwight, laten we het daar op houden :D
pi_205957125
quote:
84s.gif Op dinsdag 13 september 2022 08:37 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Als de NAVO in moet grijpen, dan pakken ze ook de verantwoordelijke aan ;) En ze grijpen pas in als Rusland nukes gooit.
Ironisch dat Oekraïne een veiligheidsgarantie van o.a. de VS, het VK en Rusland kreeg toen ze hun kernwapens opgaven. Wat moet je dan als één van die drie zelf een nuke gooit.
  dinsdag 13 september 2022 @ 10:06:19 #271
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_205957219
Da's aardig van ze.

twitter
pi_205957251
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2022 10:06 schreef Ulx het volgende:
Da's aardig van ze.

[ twitter ]
Ze hadden nooit gedacht dat ze het gebied zouden verliezen.
  dinsdag 13 september 2022 @ 10:17:29 #274
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  dinsdag 13 september 2022 @ 10:18:40 #275
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_205957341
quote:
1s.gif [b]Op dinsdag 13 september 2022 09:28 schreef
[..]
Dit lijkt me complete bullshit. Niemand is erbij gebaat Erdogans gewelddadige opportunisme te steunen, en zeker de VS niet. Dit is precies wat Erdogan nodig heeft om herkozen te worden, en wat de rest van het Westen niet nodig heeft.
De Turken maken gebruik van de huidige situatie om Erdogan weer salonfähig te maken. Maar puntje bij paaltje is dat het zo’n treurige autocraat als Putin, die Turkije het liefst in een islamitische dictatuur a la Iran verandert. Kan me niet voorstellen dat de VS hier in trapt.
  dinsdag 13 september 2022 @ 10:20:35 #277
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_205957616
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2022 10:19 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
De Turken maken gebruik van de huidige situatie om Erdogan weer salonfähig te maken. Maar puntje bij paaltje is dat het zo’n treurige autocraat als Putin, die Turkije het liefst in een islamitische dictatuur a la Iran verandert. Kan me niet voorstellen dat de VS hier in trapt.
Het is niet aannemelijk dat de Amerikanen dit toejuichen, ik vermoed ook gewoon een opportunistische actie van de Azeris, maar het is zeker ook niet uitgesloten. Het is immers een kans om de Russen een hak te steken, die sinds het uiteenvallen van de Sovjets weer boots on the ground hebben in Azerbaycan tegenwoordig. En die eruit wippen is strategische gezien zinnig.
Besef ook dat soms verschillende Amerikaanse instanties niet altijd op 1 lijn zitten. Zo zal het politiek ondenkbaar zijn dat een Biden, Aliyev zou toejuichen voor deze acties, maar voor de inlichtingendiensten die zich niet zo bezighouden met publieke opinie ligt dat toch echt wel anders.
Een goed voorbeeld is dat de Amerikanen van defensie het helemaal geweldig om met de PKK/YPG te werken in Syrië. Echter vonden de Amerikanen van buitenlandse zaken het vreselijk omdat ze in contact waren met Turkse politici. Die discussies werden jarenlang open en bloot gevoerd.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_205957784
quote:
Ik vind het zo vaag hè. Gebieden waar zo lang om gevochten is. Met zoveel doden. Worden nu opeens vrijwillig verlaten?
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
pi_205957845
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 september 2022 11:07 schreef capricia het volgende:

[..]
Ik vind het zo vaag hè. Gebieden waar zo lang om gevochten is. Met zoveel doden. Worden nu opeens vrijwillig verlaten?
Vast niet vrijwillig, eerder gedwongen keuzes.
  dinsdag 13 september 2022 @ 11:11:51 #281
104963 ETA
European Travel Author
pi_205957862
quote:

[..]
te weinig kogels/eten en te weinig tijd om in te graven misschien? Ik denk dat de Russen nu focussen op Donbass te verdedigen. Daar ligt het oude front sinds 2014, dus daar zullen wel betere verdedigingslinies liggen.
Totaal Travel 04-24: 87 reizen, 151 vliegtickets, 58 landen, 6 continenten, 949 reisdagen, 163.804 foto's
Mijn reisfotos!
pi_205957956
quote:

[..]
Strategische terugtrekking _O-
  dinsdag 13 september 2022 @ 11:18:27 #283
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_205957958
quote:

[..]
Denk dat de meeste Russen niet in Ukraine willen zijn en nu hebben ze een goed excuus om zich terug te trekken zonder gezeik te krijgen.
pi_205957976
quote:

[..]
Er werd gespeculeerd dat de Russen zich mogelijk zouden terugkeren naar een beter te verdedigen lijn. Mogelijk doen ze eens iets verstandigs...
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_205957988
quote:

[..]
Klopt is ook vaag. Maar heb het gevoel dat er iets anders gaande is in het Russisch leger. Op sommige plekken hebben ze hun materiel nog wel opgeblazen/vernietigd maar ook op heel veel plaatsen is het nog gewoon heel. Het kan echt per dorp verschillen wat ik nu tegen kom aan filmpjes.
  dinsdag 13 september 2022 @ 11:22:58 #286
233102 cherrycoke
"Fear is a weapon."
pi_205958005
tussen Azerbijan is Armenië is de pleuris uitgebroken , dat krijg je met een zwakke Rusland
"I wear the mask to protect the city… but the city is what made the mask." – Batman
pi_205958011
quote:
„Russland hat diesen Krieg bereits verloren, aber die Ukraine hat ihn noch nicht gewonnen“, so Marie-Agnes Strack-Zimmermann (FDP), Vorsitzende im Verteidigungsausschuss.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
Wees nutteloos, want zodra je nuttig bent wordt je gebruikt
pi_205958047
Wat de beweegredenen voor de Duitsers ook moge zijn. Ik ben blij dat we niet volledig afhankelijk van ze zijn voor onze defensie.

twitter

"Much has been written about the causes of Berlin’s soft approach toward Moscow: The country’s business interests, the legacy of Ostpolitik and the German left’s Russophilia have all played a role.

But with Ukraine finally making significant progress on the battlefield, it’s difficult not to think Germany’s own history doesn’t have something to do with continued intransigence.

Call it the ghost of Stalingrad. It isn’t German war guilt over the damage Hitler’s armies inflicted on Russia that’s at play here (after all, Ukraine suffered more than Russia under German occupation). Rather it’s that like the Ukrainians, the Germans were convinced they could defeat Russia. Ultimately, however, they discovered they could not.

If the Germans want to reflect on the lessons of history, they would do better to ask themselves a different question. Rather than worry about the miscalculations that led to their loss during World War II, they should reflect on what Europe would look like now if they had been allowed to win."
-Rabia Al-Basri
pi_205958086
quote:
14s.gif Op dinsdag 13 september 2022 11:22 schreef cherrycoke het volgende:
tussen Azerbijan is Armenië is de pleuris uitgebroken , dat krijg je met een zwakke Rusland
Het is eerder andersom. Als de Russen niet met het conflict hadden bemoeid in 2020 hadden de Azeris de Armeniërs de genadeklap gegeben en was het conflict beslecht. Doordat de Russen zich gingen bemoeien werd het conflict weer verlengd met de huidige schermutselingen als resultaat.
-Rabia Al-Basri
  dinsdag 13 september 2022 @ 11:33:05 #290
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_205958103
quote:
10s.gif Op dinsdag 13 september 2022 11:26 schreef Slayage het volgende:
Wat de beweegredenen voor de Duitsers ook moge zijn. Ik ben blij dat we niet volledig afhankelijk van ze zijn voor onze defensie.
Het probleem voor de Duitsers is dat ze de geschiedenis nog niet is weggevoerd maar dat de rest van Europa wel heel erg kijkt naar Duitsland.

Wat willen we dat Duitsland doet? Europa leiden? Dan moeten we dat ook duidelijk maken. Duitsland wil gewoon niet; laat ze dan ook.
  dinsdag 13 september 2022 @ 11:35:55 #291
151456 Tokamak
Bad shrooms...
pi_205958125
twitter
pi_205958126
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2022 11:33 schreef xzaz het volgende:
Het probleem voor de Duitsers is dat ze de geschiedenis nog niet is weggevoerd maar dat de rest van Europa wel heel erg kijkt naar Duitsland.

Wat willen we dat Duitsland doet? Europa leiden? Dan moeten we dat ook duidelijk maken. Duitsland wil gewoon niet; laat ze dan ook.
De Duitsers zagen en zien minder de urgentie om vol voor Oekraine te kiezen dan wij in NL of Engeland of Frankrijk. Daar zal hun verleden zeker in meespelen. Vergeet alleen niet dat ze toch uiteindelijk om zijn gegaan en bijv de Gepard hebben geleverd alhoewel in niet heel veel aantallen maar waar de Oekrainers wel lovend over zijn.

Gelukkig kunnen de Duitsers niet meer terug nu Poetin de gehele gaskraam gewoon dicht heeft gedraaid. Daar is Poetin wel goed in eigenlijk, op de verkeerde knoppen drukken waardoor zijn belangen juist niet worden gediend.
Op woensdag 26 oktober 2022 07:33 schreef Lospedrosa:
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
pi_205958130
twitter
-Rabia Al-Basri
pi_205958135
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2022 11:36 schreef Aloulu het volgende:

[..]
De Duitsers zagen en zien minder de urgentie om vol voor Oekraine te kiezen dan wij in NL of Engeland of Frankrijk. Daar zal hun verleden zeker in meespelen. Vergeet alleen niet dat ze toch uiteindelijk om zijn gegaan en bijv de Gepard hebben geleverd alhoewel in niet heel veel aantallen maar waar de Oekrainers wel lovend over zijn.

Gelukkig kunnen de Duitsers niet meer terug nu Poetin de gehele gaskraam gewoon dicht heeft gedraaid. Daar is Poetin wel goed in eigenlijk, op de verkeerde knoppen drukken waardoor zijn belangen juist niet worden gediend.
Gaskraan dicht draaien. Daar heb je de duitsers wel mee ja :X o|O
  dinsdag 13 september 2022 @ 11:38:30 #295
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_205958148
Ook moet het bij de Duitsers nog binnenkomen dat de gehele periode onder Merkel voor niets is geweest.
pi_205958174
Duitsland heeft m270's, Gepards, PZH2000's geleverd. Zijn dit geen zware wapens?
pi_205958200
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2022 11:37 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Gaskraan dicht draaien. Daar heb je de duitsers wel mee ja :X o|O
Valt wel mee. Ze hebben vanaf de invasie al extra gas opgekocht rekening houdend met dit scenario en zaten paar weken geleden al op 70% van de benodigde voorraad om deze winter door te komen en geven nu aan dat ze genoeg hebben om dat te doen. Uiteraard gaat de prijs de pan uit, maar dat was al langer gaande. Maar het stelt niets voor bij de pijn die de Russen gaan voelen aankomend jaar en jaren omdat ze veruit hun beste klanten (Europa/West-Europa) voor altijd kwijt zijn waar ze 55% van hun gas naar exporteerden voor de best mogelijke marktprijs.

Als Poetin echt de grootste klap qua gas had willen geven had hij dat in April moeten doen, 4/6 weken na de invasie en toen men met sancties kwam. Gelijk geen enkel gas meer naar Europa. Klaar. 7 maanden later is ingecalculeerd en op voorbereid door landen. Ja, doet pijn. Nee, is geen catastrofe. Ook hier komt men doorheen.
Op woensdag 26 oktober 2022 07:33 schreef Lospedrosa:
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
  dinsdag 13 september 2022 @ 11:47:09 #298
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_205958238
Die 'voorraad' waar bij elk land over gesproken wordt is toch niet de gehele voorraad voor de winter maar voor een bepaalde periode?
  dinsdag 13 september 2022 @ 11:48:19 #299
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_205958249
twitter
pi_205958264
twitter

Het bewijs dat Rusland tegen Nato aan het vechten is...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')