abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_205953758
Russian beats up two Ukrainian women in France because of Ukrainian music
https://www.pravda.com.ua/eng/news/2022/09/12/7367178/
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_205953775
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2022 22:16 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Klinkt allemaal als zaken die in nazi-Duitsland ook aan de orde van de dag waren. Ik probeer het risico van een nucleair incident niet te bagatelliseren of zo, dat is nu absoluut groter dan het voor 24 februari was, maar het is ook bij lange na niet zo groot als een hoop users hier denken.
Ik geloof er ook niet zo in, wel wat ze onberekenbaar zijn.
pi_205953784
twitter

Zelfs die geven de hoop op.
pi_205953804
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2022 22:16 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Klinkt allemaal als zaken die in nazi-Duitsland ook aan de orde van de dag waren. Ik probeer het risico van een nucleair incident niet te bagatelliseren of zo, dat is nu absoluut groter dan het voor 24 februari was, maar het is ook bij lange na niet zo groot als een hoop users hier denken.
Mocht daar echter toch sprake van zijn in Europa, dan zal niemand zich meer veilig kunnen voelen. De angst zal de hele maatschappij en de economie totaal ontwrichten.
pi_205953805
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2022 22:13 schreef Hatseflats22 het volgende:
Waarom maken mensen zich hier plots druk om atoombommen?

Ik denk dat Poetin zelf ook weet, stevige bewering zonder bron, dat Amerika hem dood maakt zodra hij 'op de knop' drukt, nog even los van de vraag of het bevel uitgevoerd wordt of kan worden aan het einde van de commandostructuur.
Dat is in deze topicreeks toch al vaak genoeg eerder genoemd? Als Rusland wordt afgeslacht is Poetin wellicht ook in levensgevaar. Wellicht ontstaat er dus een situatie waarin hij weet dat als hij niets doet hij zal eindigen als een Ceaușescu, en besluit hij toch tot een ultieme reddingspoging.
pi_205953826
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2022 22:13 schreef Hatseflats22 het volgende:
Waarom maken mensen zich hier plots druk om atoombommen?

Ik denk dat Poetin zelf ook weet, stevige bewering zonder bron, dat Amerika hem dood maakt zodra hij 'op de knop' drukt, nog even los van de vraag of het bevel uitgevoerd wordt of kan worden aan het einde van de commandostructuur.
Hoe ziet dat eruit dan, dat ‘dood maken’? Mutually assured destruction lijkt me nog steeds gelden.
pi_205953865
German Ambassador announced when Ukraine will receive IRIS-T air defense systems
Germany is planning to supply Ukraine with two IRIS-T air defense systems by the end of this year.
Two more will arrive in early 2023.

https://mil.in.ua/en/news(...)air-defense-systems/
pi_205953881
quote:
1s.gif Op maandag 12 september 2022 22:22 schreef Heph844 het volgende:

[..]
Hoe ziet dat eruit dan, dat ‘dood maken’? Mutually assured destruction lijkt me nog steeds gelden.
Nogmaals, Poetin is er gewoon zelf geweest als ie een kernbom gooit op Oekraïne. Dat is dus MAD. Dat weet ie dondersgoed en ook daarvoor dienen diplomatieke kanalen, om dat soort boodschappen nog voor de zekerheid over te brengen.

Edit: atoombommen gooien wordt nergens geaccepteerd
pi_205953912
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2022 22:19 schreef ipa84 het volgende:
[ twitter ]
Is dit echt? Want ik zag zojuist beelden van een interview van Tucker Carlson waarin de geïnterviewde aangeeft dat Oekraïne aan de verliezende hand is en dat we moeten stoppen met wapens leveren.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_205953913
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2022 22:24 schreef Hatseflats22 het volgende:

[..]
Nogmaals, Poetin is er gewoon zelf geweest als ie een kernbom gooit op Oekraïne. Dat is dus MAD. Dat weet ie dondersgoed en ook daarvoor dienen diplomatieke kanalen, om dat soort boodschappen nog voor de zekerheid over te brengen.
Nogmaals, er kan natuurlijk een situatie ontstaan waarbij Poetin er sowieso is geweest als hij de oorlog niet wint.
pi_205953921
Imported components found in seized Russian OEB-1TOD device
https://mil.in.ua/en/news(...)ian-oeb-1tod-device/
pi_205953936
quote:
10s.gif Op maandag 12 september 2022 22:26 schreef Slayage het volgende:

[..]
Is dit echt? Want ik zag zojuist beelden van een interview van Tucker Carlson waarin de geïnterviewde aangeeft dat Oekraïne aan de verliezende hand is en dat we moeten stoppen met wapens leveren.
Tucker Carlson zit in z'n eigen divisie.

Je kan precies zien wanneer Tucker Carlson een leugen vertelt, dan bewegen z'n lippen.
pi_205953939
quote:
7s.gif Op maandag 12 september 2022 22:26 schreef Aether het volgende:
Imported components found in seized Russian OEB-1TOD device
https://mil.in.ua/en/news(...)ian-oeb-1tod-device/
Zonder buitenlandse onderdelen schijnen de Russen niks te kunnen produceren
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_205953943
quote:

[..]
Fox is een opinie- en sensatiezender.
pi_205953950
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2022 22:26 schreef Raw85 het volgende:

[..]
Nogmaals, er kan natuurlijk een situatie ontstaan waarbij Poetin er sowieso is geweest als hij de oorlog niet wint.
Het zou kunnen hoor, maar dat is nu niet aan de orde. Poetin heeft nog voldoende opties.

Bij het begin van de opmerking die ik erover maakte, dus dat Poetin mijn inziens er geweest is bij het gooien van eeen atoombom op Oekraine, zei ik ook dat het stevige bewering zonder bron was. Maar ik maak me er totaal geen druk meer om. Verder is het speculatie.
pi_205953967
In eastern Poland, the creation of a center for the repair of equipment of Ukraine is being considered
Germany is negotiating with Poland to create a maintenance center for the repair of equipment provided to Ukraine.

https://mil.in.ua/en/news(...)is-being-considered/
pi_205953978
Lol.

twitter
pi_205953984
IAEA chief begins talks with Ukraine, Russia
https://www3.nhk.or.jp/nhkworld/en/news/20220913_01/
pi_205953995
quote:

[..]
Sommige zeggen dat het een fotoshop is. Maar Fox news heeft verschillende programma's. Een beetje zo als de npo dat je eerst het gewone nieuws hebt en daarna een uurtje bagger met ongehoord Nederland.
pi_205954009
quote:

[..]
Poetin heeft kinderen en een minnares. (die overigens allemaal in het westen leven) Wanneer 'ie met kernwapens begint te gooien tekent 'ie ook hun doodvonnis. Bovendien moet ik het nog maar eens zien of een evt. bevel van hem om met kernwapens te gooien ook daadwerkelijk uitgevoerd zal worden.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_205954017
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2022 22:20 schreef Raw85 het volgende:

[..]
Dat is in deze topicreeks toch al vaak genoeg eerder genoemd? Als Rusland wordt afgeslacht is Poetin wellicht ook in levensgevaar. Wellicht ontstaat er dus een situatie waarin hij weet dat als hij niets doet hij zal eindigen als een Ceaușescu, en besluit hij toch tot een ultieme reddingspoging.
Precies. De macht is gewoon enorm geconcentreerd daar in Rusland.

Ik mag toch ook hopen dat de Nederlandse overheid in het geheim het voortbestaan van bepaalde staatsinsituties heeft gewaarborgd. We weten immers niet hoe een nucleaire oorlog zich zou ontwikkelen. Totale vernietiging binnen 2 tot 4 uur is niet per se de meest waarschijnlijke scenario.

Ik snap dat men probeert geen paniek te zaaien maar een beetje voorlichting kan geen kwaad.
pi_205954018
quote:
7s.gif Op maandag 12 september 2022 22:18 schreef Aether het volgende:
Russian beats up two Ukrainian women in France because of Ukrainian music
https://www.pravda.com.ua/eng/news/2022/09/12/7367178/
Dat is wel heel dapper van die Rus geweest.
pi_205954030
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2022 22:31 schreef ipa84 het volgende:

[..]
Sommige zeggen dat het een fotoshop is. Maar Fox news heeft verschillende programma's. Een beetje zo als de npo dat je eerst het gewone nieuws hebt en daarna een uurtje bagger met ongehoord Nederland.
https://www.businessinsid(...)ional=true&r=US&IR=T
quote:
Fox News won a court case by 'persuasively' arguing that no 'reasonable viewer' takes Tucker Carlson seriously
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_205954057
quote:

[..]
Maar als die situatie ontstaan is, heeft hij dan nog de macht en invloed om op eigen houtje een atoombom af te schieten?
  maandag 12 september 2022 @ 22:37:13 #26
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_205954072
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2022 22:32 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
Poetin heeft kinderen en een minnares. (die overigens allemaal in het westen leven) Wanneer 'ie met kernwapens begint te gooien tekent 'ie ook hun doodvonnis. Bovendien moet ik het nog maar eens zien of een evt. bevel van hem om met kernwapens te gooien ook daadwerkelijk uitgevoerd zal worden.
De Amerikaanse piloten die de atoombommen op Hiroshima en Nagasaki gooiden hadden al niet dergelijke scrupules. Het is nogal naïef dit wel te verwachten van medewerkers in een autocratie.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  maandag 12 september 2022 @ 22:39:12 #27
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_205954088
De Russische ambtenaren die belast zijn met nucleaire afschrikking en activiteiten zullen ook al maanden met deze vraag rondlopen en allicht uitgangspunten en escapes opgesteld hebben indien en voor zover het verzoek onredelijk is en tegen het Russische belang in gaat.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
  FOK!fotograaf maandag 12 september 2022 @ 22:39:13 #28
842 Zorro
Z
pi_205954089
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2022 22:37 schreef BlaZ het volgende:

[..]
De Amerikaanse piloten die de atoombommen op Hiroshima en Nagasaki gooiden hadden al niet dergelijke scrupules. Het is nogal naïef dit wel te verwachten van medewerkers in een autocratie.
Dat is onvergelijkbaar.
De reden om niet mee te gaan hierin is het weten dat je er dan zelf ook om je oren krijgt.
Daar was destijds geen sprake van.
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
pi_205954095
Ik heb nog nooit 180 gegooid bij het darten. Hij gooit twee keer achter elkaar in de bullseye.

twitter
pi_205954103
Steeds meer berichten over een massale overgave.
De Oekraïners hebben als voorwaarde dat de Russen hun militaire equipement in tact laten, dus niet opzettelijk kapot achter laten.

twitter
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_205954109
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2022 22:36 schreef EinarBoe het volgende:

[..]
Maar als die situatie ontstaan is, heeft hij dan nog de macht en invloed om op eigen houtje een atoombom af te schieten?

Ik heb geen flauw idee. Erg logisch klinkt het niet per se, maar dat was deze oorlog sowieso al niet natuurlijk. Alle analisten zeiden voorafgaand aan de oorlog al dat het onmogelijk is om zo’n groot land als Oekraïne te bezetten. Toch probeerden ze het.

De kans dat Rusland/Poetin naar kernwapens grijpt lijkt me ook niet groot hoor, maar tegelijkertijd zijn we misschien wel nooit dichterbij het moment geweest dan nu.
pi_205954115
quote:
1s.gif Op maandag 12 september 2022 22:40 schreef capricia het volgende:

[ twitter ]
Dat zou weer een mooie tactische overwinning zijn
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
pi_205954122
quote:

[ twitter ]
Het is net seks op de middelbare school, iedereen praat erover maar er gebeurd weinig ;)
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_205954128
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2022 22:37 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Mutually Assured Destruction...
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_205954130
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2022 22:41 schreef zalkc het volgende:

[..]
Het is net seks op de middelbare school, iedereen praat erover maar er gebeurd weinig ;)
Zoiets kost tijd.
Als de toevoer stil ligt, houdt het wapengekletter vanzelf een keer op.
pi_205954141
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2022 22:41 schreef zalkc het volgende:

[..]
Ik weet niet op welke middelbare school jij zat.

Bij ons werd er heel veel gesekst.
pi_205954148
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2022 22:40 schreef Raw85 het volgende:

De kans dat Rusland/Poetin naar kernwapens grijpt lijkt me ook niet groot hoor, maar tegelijkertijd zijn we misschien wel nooit dichterbij het moment geweest dan nu.
Misschien hebben we over 5 jaar de anecdote hoe een medewerker van Poetin in haar eentje de derde wereldoorlog heeft voorkomen.
pi_205954162
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2022 22:42 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Zoiets kost tijd.
De eerste keer gaat bij de meesten vrij snel hoor.
  maandag 12 september 2022 @ 22:44:36 #39
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_205954175
quote:
De Oekraïners hebben als voorwaarde dat de Russen hun militaire equipement in tact laten, dus niet opzettelijk kapot achter laten.

[ twitter ]
Dit zou dan de bevrijding van Kherson betekenen, want die stad ligt ook aan de noordzijde van die rivier.
pi_205954219
Misschien moeten we (het westen incl Turkije) er maar eens over na gaan denken of we Oekraïne kunnen ondersteunen met de grote hoeveelheid krijgsgevangenen die ze nu krijgen?
There is a name for it:
We call them Poor"
  maandag 12 september 2022 @ 22:47:41 #41
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_205954235
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_205954240
quote:
1s.gif Op maandag 12 september 2022 22:46 schreef capricia het volgende:
Misschien moeten we (het westen incl Turkije) er maar eens over na gaan denken of we Oekraïne kunnen ondersteunen met de grote hoeveelheid krijgsgevangenen die ze nu krijgen?
We verwelkomen de strijders van kameraad Poetin met open armen.

Gr gr,
Thierry
pi_205954257
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2022 22:47 schreef EinarBoe het volgende:

[..]
We verwelkomen de strijders van kameraad Poetin met open armen.

Gr gr,
Thierry
_O-
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_205954275
quote:
Als de Europeanen betalen willen de Turken best wat mensen opvangen ;)
-Rabia Al-Basri
pi_205954287
-Rabia Al-Basri
pi_205954288
quote:
1s.gif Op maandag 12 september 2022 22:41 schreef Mortaxx het volgende:

[..]
Dat zou weer een mooie tactische overwinning zijn
Hoe hoe, dat hoor je over drie dagen pas te zeggen Rob.
zie email 27 oktober
  maandag 12 september 2022 @ 22:50:51 #47
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_205954293
quote:
10s.gif Op maandag 12 september 2022 22:50 schreef Slayage het volgende:

[..]
Why?
Om het geklungel en geestelijke onvermogen.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_205954323
quote:

[ twitter ]
Als ik UA was zou ik met een eenregelig bericht reageren ‘de bus naar het POW kamp staat morgen om 10 uur gereed aan onze kant van de linie, toegang uitsluitend ongewapend op vertoon van een witte vlag.’
zie email 27 oktober
pi_205954337
Oekraïne zou met 120.000 soldaten, 350 tanks en 1500 gepantserde voertuigen aan de tweede fase van het offensief beginnen.

twitter

[ Bericht 0% gewijzigd door polderturk op 12-09-2022 23:52:03 ]
pi_205954346
quote:
Zou wel een goed idee zijn, hoe comfortabeler je het nu maakt om je over te geven hoe sneller het voorbij is (zeker nu de chaos daar zo groot is).
pi_205954363
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2022 22:53 schreef polderturk het volgende:
Rusland zou met 120.000 soldaten, 350 tanks en 1500 gepantserde voertuigen aan de tweede fase van het offensief beginnen.

[ twitter ]
Welke 120k soldaten hebben ze daar nog die ze nu nog niet ingezet hebben?
  maandag 12 september 2022 @ 22:55:08 #52
6484 ExTec
Would you like to know more?
pi_205954368
quote:
Anders dan materieel kunnen we ze niet helpen. BV in polen een kamp optrekken, is geen optie.

Welk recht heb jij als natie die geen partij is in dit conflict om rus soldaten gevangen te houden?

Dan ben je strijdende partij geworden.
pi_205954392
quote:
Rusland zou met 120.000 soldaten, 350 tanks en 1500 gepantserde voertuigen aan de tweede fase van het offensief beginnen.

[ twitter ]
Er staat Oekraïne in zijn tweet. Waar zie jij Rusland?
pi_205954404
twitter

Wat is dit dan weer? Overlopers of wat?
zie email 27 oktober
pi_205954406
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2022 22:53 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Als ik UA was zou ik met een eenregelig bericht reageren ‘de bus naar het POW kamp staat morgen om 10 uur gereed aan onze kant van de linie, toegang uitsluitend ongewapend op vertoon van een witte vlag.’
Nee man.. :D
Oekraïne heeft een speciaal telefoonnummer in het leven geroepen waar Russen heen kunnen bellen om informatie te krijgen over hoe ze zich het beste kunnen overgeven. Not kidding.
Dat nummer is via een sms bom op alle Russische telefoonnummers in Oekraïne terecht gekomen. _O-
There is a name for it:
We call them Poor"
  maandag 12 september 2022 @ 22:57:20 #56
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_205954421
quote:

[ twitter ]
Gaat over Oekraïne.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_205954423
Ik denk dat we maar even moeten afwachten voordat we al conclusies beginnen te trekken.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_205954448
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2022 22:57 schreef Discombobulate het volgende:
Ik denk dat we maar even moeten afwachten voordat we al conclusies beginnen te trekken.
Wacht je nu opeens wel op de feiten?
pi_205954466
quote:
Ik durf de voorspelling wel aan dat als ze deze maand Kherson en Marioepol terugveroveren de oorlog wel klaar is :+
pi_205954472
quote:
Maar geef toe, je vindt het wel mooi dat Oekraïne nu terrein terug verovert.
pi_205954480
Blijkbaar wil Poetin geen mobilisatie, dus ik vraag me af of ie genoodzaakt was door te gaan om geen gezichtsverlies te lijden, anders had ie 't wel gedaan, maar omdat de inlichtingendiensten er een potje van gemaakt hebben raak je between rock and a hard place. Misschien is het schijn van Poetin en wil ie er zelf ook mee ophouden.
pi_205954486
twitter

Ik hou het nog even op een overwinningsroes, dolle dinsdag zo u wil, maar het wordt zo langzamerhand toch wel heel verleidelijk om te gaan denken dat we in de laatste fase zijn aanbeland.
zie email 27 oktober
pi_205954487
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2022 23:00 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Zeer zeker. :D
pi_205954496
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2022 22:59 schreef zalkc het volgende:

[..]
Ik durf de voorspelling wel aan dat als ze deze maand Kherson en Marioepol terugveroveren de oorlog wel klaar is :+
En de Krim ook nog sowieso. Oja en die republiekjes.
pi_205954500
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2022 23:00 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Ik prefereer de term ‘bevrijdt’.
zie email 27 oktober
pi_205954515
Maar dat wordt nog een hele klus ben ik bang.
pi_205954558
quote:
7s.gif Op maandag 12 september 2022 22:55 schreef ExTec het volgende:

[..]
Anders dan materieel kunnen we ze niet helpen. BV in polen een kamp optrekken, is geen optie.

Welk recht heb jij als natie die geen partij is in dit conflict om rus soldaten gevangen te houden?

Dan ben je strijdende partij geworden.
Niet volgens mij. Wij hebben dat recht niet. Denk dat we ze dan enkel naar huis kunnen sturen.

Maar we kunnen wel Oekraïne helpen met faciliteren?

Aan de ander kant, als de Russen vrijwillig voor een ander land kiezen om opgevangen te worden? Geen idee of zoiets mogelijk is.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_205954562
Een laatste fase lijkt wel optimistisch. Heeft Poetin al z'n economische belangen op spel gezet voor niets?
pi_205954575
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2022 23:04 schreef Jojoke het volgende:
Een laatste fase lijkt wel optimistisch. Heeft Poetin al z'n economische belangen op spel gezet voor niets?
Ja.
pi_205954607
twitter

Weten jullie nog dat Putin z’n peacekeepers teruggetrokken had? Het gedonder begint al. Gaat goed voor de Russen :')
zie email 27 oktober
  Moderator / Redactie Sport maandag 12 september 2022 @ 23:09:52 #72
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_205954630
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2022 23:08 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Weten jullie nog dat Putin z’n peacekeepers teruggetrokken had? Het gedonder begint al. Gaat goed voor de Russen :')
Ik wist niet eens dat Rusland daar de vrede bewaarde.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_205954635
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2022 23:01 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Ik prefereer de term ‘bevrijdt’.
Het één sluit het ander niet uit ;)
pi_205954641
TT _O_
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_205954642
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2022 23:08 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Die hele RF gaat in puin. Doet me denken aan deze tweet. En daar heeft ie 100% gelijk in.

twitter
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_205954666
quote:
:D :P
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_205954669
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2022 23:00 schreef Discombobulate het volgende:
Blijkbaar wil Poetin geen mobilisatie, dus ik vraag me af of ie genoodzaakt was door te gaan om geen gezichtsverlies te lijden, anders had ie 't wel gedaan, maar omdat de inlichtingendiensten er een potje van gemaakt hebben raak je between rock and a hard place. Misschien is het schijn van Poetin en wil ie er zelf ook mee ophouden.
Hij prefereert geen mobilisatie. Logisch. Maar de zaken gaan zo snel dat hij snel een definitieve beslissing daarover moet maken. De Russen gaan zonder grote aantallen versterkingen bij de volgende keer dat Oekraïne weer zo doorstoot gewoon omvallen. Ik denk dat hij en de topmensen nu aan het bekijken zijn of mobilisatie tot de mogelijkheden behoort en onder welke voorwaarden en wat het gehele plaatje is.

Als die nu al mobiliseert zet die gelijk de toekomst van de hele Russische Federatie op het spel. Maar dat weet hij wel.
Op woensdag 26 oktober 2022 07:33 schreef Lospedrosa:
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
pi_205954678
Ik weet niet hoeveel verzet er nog is in Georgië, maar nu is wel hun moment lijkt mij.
pi_205954681
Als je het interessant vind rtnews omgedraaid werkt gewoon.
Weinig over het offensief vandaag.
Zag wel deze;
https://swentr.site/russi(...)nts-ukraine-retreat/

quote:
. Woordvoerder zegt dat president Vladimir Poetin regelmatig wordt geïnformeerd over de bewegingen van het leger
Kremlin zegt dat Poetin volledig is geïnformeerd over 'hergroepering' van Oekraïne

De Russische president Vladimir Poetin ontvangt 24 uur per dag updates over de situatie met de militaire actie van Moskou in Oekraïne, zei zijn perssecretaris Dmitry Peskov, na te zijn ondervraagd over de terugtrekking van Russische troepen uit sommige gebieden om zich te "hergroeperen".

“Zeker, alles wat er gebeurt en alle acties van het leger tijdens de speciale operatie [in Oekraïne] worden gerapporteerd aan de opperbevelhebber”, vertelde de woordvoerder maandag aan de media.

Poetin kan op elk moment van de dag contact hebben met minister van Defensie Segey Shoigu en Russische militaire commandanten, zoals hij zou moeten doen, voegde Peskov eraan toe.

Russische journalisten ondervroegen Peskov over Poetins bewustzijn en communicatieschema nadat Oekraïense troepen vorige week een succesvol offensief hadden uitgevoerd. De troepen van Kiev slaagden erin de Russische troepen in Noord-Oekraïne uit een aantal nederzettingen in de regio Charkov te verdrijven. Het Russische ministerie van Defensie maakte weinig opmerkingen over de ontwikkeling en erkende slechts een terugtocht, die het als noodzakelijk beschreef om de troepen te 'hergroeperen'.

Oekraïne en de VS hebben meer informatie gedeeld voorafgaand aan het tegenoffensief – NYT LEES MEER Oekraïne en de VS hebben meer informatie gedeeld voorafgaand aan het tegenoffensief – NYT
De Amerikaanse senator Mark Warner (D-Virginia), die de inlichtingencommissie van de kamer voorzit, bevestigde in een interview met CNN dat het offensief was voorbereid met de hulp van de Amerikaanse en Britse inlichtingendiensten. De hulp 'hield de Russen, en Poetin in het bijzonder, op de hielen', beweerde hij.

In een reactie op wat de tegenslag betekende voor de uitkomst van de Russische militaire operatie, herhaalde Peskov dat Moskou ermee zal doorgaan “totdat de doelen die in het begin waren gesteld, zijn bereikt.”

De functionaris reageerde op vragen over een bericht op sociale media van de voormalige Russische president Dmitry Medvedev, nu de vicevoorzitter van de Russische nationale veiligheidsraad, die leek te suggereren dat Moskou de lat in Oekraïne zou kunnen verhogen.

In reactie op de weigering van de Oekraïense president Vladimir Zelensky om met Rusland te praten vanwege zijn "ultimatums", zei Medvedev maandag dat de eisen van zijn land slechts "een opwarmertje" waren in vergelijking met de "eisen van de toekomst". Hij voegde eraan toe dat Moskou zou kunnen streven naar “een totale capitulatie van het regime van Kiev, onder de voorwaarden van Rusland.”
Vakman pur sang
  Moderator / Redactie Sport maandag 12 september 2022 @ 23:13:56 #80
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_205954695
quote:
:D
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  maandag 12 september 2022 @ 23:14:36 #81
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_205954702
Phoe, het gaat dus hard. Vind dit stiekem wel een spannende fase omdat het mijn inziens twee kanten op kan gaan. De eerste kant is dat UA de hele oblast terugpakt en teruggaat naar de situatie voor 24-02, de tweede kant is dat Poetin nu maximaal gaat escaleren...
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_205954714
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2022 23:12 schreef Jojoke het volgende:
Ik weet niet hoeveel verzet er nog is in Georgië, maar nu is wel hun moment lijkt mij.
Als ik de Oekraïners was zou ik aan het eind van de oorlog bij Sandu (van Moldavië) eens polsen of zij het niet prettig zou vinden als de Oekraïners dat handjevol Russische 'vredestroepen' daar ook zou opvegen. Als je toch al bezig bent.
  Moderator / Redactie Sport maandag 12 september 2022 @ 23:15:42 #83
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_205954719
quote:
7s.gif Op maandag 12 september 2022 23:14 schreef phpmystyle het volgende:
Phoe, het gaat dus hard. Vind dit stiekem wel een spannende fase omdat het mijn inziens twee kanten op kan gaan. De eerste kant is dat UA de hele oblast terugpakt en teruggaat naar de situatie voor 24-02, de tweede kant is dat Poetin nu maximaal gaat escaleren...
Wat wil Putin doen dan? Onbewapende ongemotiveerde mensen die kant op sturen?
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  maandag 12 september 2022 @ 23:15:45 #84
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_205954721
quote:
1s.gif Op maandag 12 september 2022 23:13 schreef Lospedrosa het volgende:
Als je het interessant vind rtnews omgedraaid werkt gewoon.
Weinig over het offensief vandaag.
Zag wel deze;
https://swentr.site/russi(...)nts-ukraine-retreat/
[..]

Wordt onderhand steeds ongeloofwaardiger, zelfs de nieuws presentatoren (de meest verstokte propagandisten) zijn kritisch.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_205954724
quote:
1s.gif Op maandag 12 september 2022 23:10 schreef capricia het volgende:

[..]
Die hele RF gaat in puin. Doet me denken aan deze tweet. En daar heeft ie 100% gelijk in.

[ twitter ]
Dikke kans dat we inderdaad aan de vooravond van een nieuwe "Zeitwende" staan zoals 9/11 en de val van het ijzeren gordijn in 1989 dat ook waren.
pi_205954728
quote:
7s.gif Op maandag 12 september 2022 23:15 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Wordt onderhand steeds ongeloofwaardiger, zelfs de nieuws presentatoren (de meest verstokte propagandisten) zijn kritisch.
Klopt, maar was benieuwd wat er binnen het Russische nieuws nu wordt verteld.
Vakman pur sang
  maandag 12 september 2022 @ 23:16:59 #87
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_205954733
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2022 23:15 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Wat wil Putin doen dan? Onbewapende ongemotiveerde mensen die kant op sturen?
Kleine tactische nucleaire bom op grote hoogte op een onbewoond gebied laten afgaan als waarschuwing.
Deze man zit compleet vast geschaakt hé. Hij moet wat gaan proberen onderhand.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  Moderator / Redactie Sport maandag 12 september 2022 @ 23:17:28 #88
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_205954739
quote:
7s.gif Op maandag 12 september 2022 23:16 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Kleine tactische nucleaire bom op grote hoogte op een onbewoond gebied laten afgaan als waarschuwing.
Deze man zit compleet vast geschaakt hé. Hij moet wat gaan proberen onderhand.
Ik ben inmiddels op het punt aangekomen dat ik denk dat ie helemaal niet zo veel functionerende kernwapens meer heeft.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  maandag 12 september 2022 @ 23:17:44 #89
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_205954744
quote:
1s.gif Op maandag 12 september 2022 23:16 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Klopt, maar was benieuwd wat er binnen het Russische nieuws nu wordt verteld.
Heb het idee dat de gemiddelde Rus redelijk bekend is met telegram en reddit en proxyservers, daar is RT ongeveer hetzelfde als de NOS in corona tijd :P
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  maandag 12 september 2022 @ 23:18:25 #90
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_205954755
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2022 23:17 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Ik ben inmiddels op het punt aangekomen dat ik denk dat ie helemaal niet zo veel functionerende kernwapens meer heeft.
Ik ben ervan overtuigd dat hij die wel heeft, relatief goedkoop in onderhoud en maximaal doeltreffend.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  maandag 12 september 2022 @ 23:18:41 #91
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_205954759
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2022 22:19 schreef ipa84 het volgende:
[ twitter ]
Die zwarte letters zijn me iets te zwart.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_205954769
Ik denk dat de oorlog eerder tot einde komt door een machtwisseling in Moskou dan dat het leger echt over alle grenzen wordt gejaagd.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
  Moderator / Redactie Sport maandag 12 september 2022 @ 23:20:41 #93
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_205954797
quote:
7s.gif Op maandag 12 september 2022 23:18 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Ik ben ervan overtuigd dat hij die wel heeft, relatief goedkoop in onderhoud en maximaal doeltreffend.
De bommen zelf wel ja, maar die doen geen ene donder zonder functionerend ondstekingsmechanisme, en dan moet je ze ook nog op de goede plek zien te krijgen.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_205954803
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2022 23:17 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Ik vraag mij af of die raketten wel lanceren als hij het bevel geeft.
zie email 27 oktober
pi_205954815
quote:
1s.gif Op maandag 12 september 2022 23:18 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Ik denk dat de oorlog eerder tot einde komt door een machtwisseling in Moskou dan dat het leger echt over alle grenzen wordt gejaagd.
Dat weet ik wel zeker. Tot die tijd blijft er altijd tenminste latente oorlogsdreiging. Alleen kan dat wel eens lang gaan duren. De kans dat een nog grotere hardliner het overneemt acht ik op dit moment groter.
zie email 27 oktober
  maandag 12 september 2022 @ 23:22:40 #96
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_205954821
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2022 23:21 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Ik vraag mij af of die raketten wel lanceren als hij het bevel geeft.
Daar twijfel ik ook aan. Zoals ik al schreef: die ambtenaren zijn ook mentaal al maanden bezig met die vraag als die onverhoopt ooit zal komen.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_205954824
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2022 22:43 schreef polderturk het volgende:

[..]
Ik weet niet op welke middelbare school jij zat.

Bij ons werd er heel veel gesekst.
zat je op de mavo?
Weg met de riooljournalistiek. Klik er niet op. Ze vergiftigen de maatschappij.
pi_205954847
quote:
7s.gif Op maandag 12 september 2022 23:22 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Daar twijfel ik ook aan. Zoals ik al schreef: die ambtenaren zijn ook mentaal al maanden bezig met die vraag als die onverhoopt ooit zal komen.
Meneer Gerasimov komt vanavond ook graag weer thuis bij z’n gezin. Maar dat werkt wel twee kanten op natuurlijk.
zie email 27 oktober
pi_205954863
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2022 23:12 schreef Aloulu het volgende:

[..]
Hij prefereert geen mobilisatie. Logisch. Maar de zaken gaan zo snel dat hij snel een definitieve beslissing daarover moet maken. De Russen gaan zonder grote aantallen versterkingen bij de volgende keer dat Oekraïne weer zo doorstoot gewoon omvallen. Ik denk dat hij en de topmensen nu aan het bekijken zijn of mobilisatie tot de mogelijkheden behoort en onder welke voorwaarden en wat het gehele plaatje is.

Als die nu al mobiliseert zet die gelijk de toekomst van de hele Russische Federatie op het spel. Maar dat weet hij wel.
Tijd geleden was al in het nieuws dat ze mensen zochten die een eventuele staat van beleg konden vormgeven en uitvoeren. Hij kan natuurlijk ook de staat van beleg (en dus de mobilisatie) beperken tot bepaalde delen van het grondgebied om de middenklasse jongens te ontzien.

De vraag is wat je aan een leger jongens zonder motivatie hebt. Die gaan niet vechten of je moet op zijn Stalins 'lafaards' ter plekke executeren.
pi_205954887
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2022 23:24 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Meneer Gerasimov komt vanavond ook graag weer thuis bij z’n gezin. Maar dat werkt wel twee kanten op natuurlijk.
Die heeft ook een andere jas aangetrokken.
Mijn god zeg.
There is a name for it:
We call them Poor"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')