SPOILER: Uitleg symbolen weerkaartenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.• Weeronline - begrippen (nederlands)
---
• WKN - Actueel weer in Nederland
• KNMI Daggegevens
• KNMI Geografische overzichten van het weer
• KNMI buienradar
---
• Klimaateffectatlas
• Nederland in de ban van de 'supercel'
• CAPE + Liftedindex
---
---
User locaties
Zo dat we ook nog weten wie waar ongeveer woont,
let op dit is een screenshot, klik op het kaartje of de link eronder voor live
DM (met plaats/stad naar); @kree of @Nattekat om erop toegevoegd te worden.
We gaan dit trouwens niet precies op GPS locatie toevoegen (tenzij op verzoek) plaats/stad lijkt me nauwkeurig genoeg voor dit doel
Do what you love, love what you do!
Ik weiger het te geloven. Ik wil kou, herfst, strenge wintersquote:Op dinsdag 16 augustus 2022 19:34 schreef DemonRage het volgende:
![]()
1250
![]()
GeenStijl: Hitte des doods KOMT WEER TERUG
Ze hebben daar ook lucht gekregen van de fratsen van GFS.
Eh, pas als de energieprijzen genormaliseerd zijn hoor. Een strenge winter is nu niet alleen kut, maar een extreme strop. Kan zomaar de economie stil laten vallen.quote:Op dinsdag 16 augustus 2022 19:48 schreef Elvi het volgende:
[..]
Ik weiger het te geloven. Ik wil kou, herfst, strenge winters
Nee.quote:Op dinsdag 16 augustus 2022 20:28 schreef RiKe het volgende:
Is er al een weeralarm of speciale code voor de onweer voor morgen?
Wel meer zin om te neuken. Telt dat ook?quote:Op dinsdag 16 augustus 2022 20:44 schreef crystal_meth het volgende:
Las onlangs (op de Guardian website) dat blootstelling aan zonlicht (UV neem ik aan) bij mannen de eetlust deed toenemen. Heeft iemand die ervaring? Ik heb de laatste week meer zonlicht dan in jaren gehad, maar niks van gemerkt. De proefpersonen kregen wel kunstmatig zonlicht, die maakten dus geen hittegolf mee.
Dit artikel was het: Sunlight may trigger hormone that makes men hungrier, study suggests
Dat wil je nu niet hebben idd.quote:Op dinsdag 16 augustus 2022 20:12 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Eh, pas als de energieprijzen genormaliseerd zijn hoor. Een strenge winter is nu niet alleen kut, maar een extreme strop. Kan zomaar de economie stil laten vallen.
Helemaal niks. Dus als het er al van komt hoop ik dat mensen er van kunnen genieten, leuk gaat het niet worden tho.quote:Op dinsdag 16 augustus 2022 20:55 schreef aloa het volgende:
[..]
Dat wil je nu niet hebben idd.
Maar wat doe je eraan.
Dat zou wel een keer mogen. Twee weken eind januari begin februari dan maarquote:Op dinsdag 16 augustus 2022 20:57 schreef Straatcommando. het volgende:
Sterker nog, ik hoop van ganse harte dat de winterliefhebberts ook een keer aan hun trekken komen.
Meer CO2 uitstotenquote:Op dinsdag 16 augustus 2022 20:55 schreef aloa het volgende:
[..]
Dat wil je nu niet hebben idd.
Maar wat doe je eraan.
Historisch wel de meest koude maanden, toch?quote:Op dinsdag 16 augustus 2022 21:06 schreef aloa het volgende:
[..]
Dat zou wel een keer mogen. Twee weken eind januari begin februari dan maar
Hey sjerrie jij hierquote:
Historisch gezien wel idd. December is echt vaak zo'n net niet maand.quote:Op dinsdag 16 augustus 2022 21:08 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Historisch wel de meest koude maanden, toch?
Heb alles al open staan, nog geen resultaatquote:Op dinsdag 16 augustus 2022 21:08 schreef Nattekat het volgende:
Ok, nu is het echt lekker doorluchtweer
staat nul 0,0 windquote:Op dinsdag 16 augustus 2022 21:08 schreef Nattekat het volgende:
het voelt iets frisser aan ja, daar is alles mee gezegdquote:Op dinsdag 16 augustus 2022 21:08 schreef Nattekat het volgende:
Inderdaad, buiten is het heerlijk.quote:
Bij mij daalt de tempratuur ook, maar dat komt niet van buiten.quote:Op dinsdag 16 augustus 2022 21:41 schreef aloa het volgende:
Alles staat weer open hier. De temperatuur in huis is weer dalende
Vannacht. Al zal het wel uitdoven voor het in de buurt komt.quote:Op dinsdag 16 augustus 2022 22:17 schreef quirina het volgende:
Wanneer krijgen we een keer boemeldeboemweer?
Ik ook… maar ja niks aan te doen.quote:Op woensdag 17 augustus 2022 04:58 schreef AdVictoriamN7 het volgende:
Verdomme keihard aan het regenen en moet zo op de fiets naar werk. En het blijft voorlopig hard regenen pff
Als je je voeten niet onder je dekbed houdt, kan je je lekker zware dekbed nog wat langer op je lichaam houden. Ik probeer op die manier het zo lang mogelijk uit te stellen, dat ik onder alleen maar een laken of niets moet slapen.quote:Op woensdag 17 augustus 2022 06:23 schreef josja het volgende:
Oooh afgekoeld tot een heerlijke 27.5 hier in huis. Heb zelfs vannacht in mijn slaap mijn dekbed weer over me heen getrokken zag ik vanochtend. Het gaat de goeie kant op.
Zware dekbeddenquote:Op woensdag 17 augustus 2022 06:31 schreef christmastsunami het volgende:
[..]
Als je je voeten niet onder je dekbed houdt, kan je je lekker zware dekbed nog wat langer op je lichaam houden. Ik probeer op die manier het zo lang mogelijk uit te stellen, dat ik onder alleen maar een laken of niets moet slapen.
Ik ben echt blij met die wollen dekbedden gek, dat had ik echt eerder moeten weten. Nu weet ik pas sinds 2 a 3 jaar dat wol ademt en dat die shit dus ook echt werkt. Je zweet niet zo snel onder wol, het ademt en is lekker zwaar en past zich aan, aan de temperatuur, is dat brilliant dan.quote:Op woensdag 17 augustus 2022 07:37 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Zware dekbedden![]()
Nu al een hele tijd onder niks, als het ooit nog fris wordt weer onder een dun laken
Nou zwaar hoeft van mij ook niet, maar ik moet wel iets over me heen, als is het maar een voddig lapje. Met niks doe ik geen oog dicht. Geen idee waarom eigenlijk.quote:Op woensdag 17 augustus 2022 07:37 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Zware dekbedden![]()
Nu al een hele tijd onder niks, als het ooit nog fris wordt weer onder een dun laken
Hier in het oosten des lands ook niet. Wel lekker donker aan het worden dus ik heb goede hoop. Nog even wachten graag want moet zo op de fiets.quote:
Texels schapenwollem dekbedquote:Op woensdag 17 augustus 2022 07:37 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Zware dekbedden![]()
Je kunt je aanmelden in Ter Apel daar doen ze dat ook massaal. Schijnt helemaal hip te zijn.quote:Op woensdag 17 augustus 2022 08:43 schreef Enawh het volgende:
Kan beter buiten slapen in een tentje.
Is te ver reizen vanaf Den Haagquote:Op woensdag 17 augustus 2022 08:45 schreef Haags het volgende:
[..]
Je kunt je aanmelden in Ter Apel daar doen ze dat ook massaal. Schijnt helemaal hip te zijn.
Bedankt voor de tip.quote:Op woensdag 17 augustus 2022 08:27 schreef StephanL het volgende:
Die beelden uit Parijs met ondergelopen straten en metro’s
Wordt dit het beeld van onze toekomst?quote:Op woensdag 17 augustus 2022 09:08 schreef TweedeKlum het volgende:
Flinke regen hier, ik zit helemaal te trillen, kan ik een klimaatpsycholoog raadplegen?
quote:Op woensdag 17 augustus 2022 09:49 schreef Oriente het volgende:
[..]
Wordt dit het beeld van onze toekomst?
Wel als bedrijven als ABN en Shell zo door blijven gaan!
Je dekbed ligt op zolder?quote:Op woensdag 17 augustus 2022 08:29 schreef DJMO het volgende:
[..]
Texels schapenwollem dekbedzelfs met deze warmte kan ik daar gewoon onder slapen
Niet alleen bedrijven. Ook de mens in zijn algemeen. We "vinden" met heel veel dat het anders moet, beter, klimaatverandering tegengaan etc.quote:Op woensdag 17 augustus 2022 09:49 schreef Oriente het volgende:
[..]
Wordt dit het beeld van onze toekomst?
Wel als bedrijven als ABN en Shell zo door blijven gaan!
Sorry, dit was een flauw grapje omdat er al een tijdje een reclame op de radio te horen is met een nepweerberichtquote:Op woensdag 17 augustus 2022 09:58 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Niet alleen bedrijven. Ook de mens in zijn algemeen. We "vinden" met heel veel dat het anders moet, beter, klimaatverandering tegengaan etc.
Maar puntje bij paaltje is bijna niemand bereid om serieuze concessies te doen.
- Niet meer elke dag euroknallers aan plofkip vlees kunnen vreteh? Doe gofferedomme normaal!!!!
- Niet meer op hete zomerdagen mijn zwembad in de tuin mogen vullen met kraanwater? Is toch gofferedomme me recht??
- Enzovoort...
Tsja. En natuurlijk het feit dat de mens uberhaupt een verdorven wezen is dat vooral aan zichzelf denkt en winst wilt maken op elke mogelijke manier zonder de gevolgen daarvan in acht te nemen
Goeiemorgen trouwens
Ik slaap op zolder ja. Ik ben tenslotte een FOK!ker :pquote:
klinkt goed! Op die hagel en overstromingen naquote:Op woensdag 17 augustus 2022 10:00 schreef Oriente het volgende:
[..]
Sorry, dit was een flauw grapje omdat er al een tijdje een reclame op de radio te horen is met een nepweerbericht:
Ow. Ik luister alleen spotify eigenlijk, nooit radioquote:Op woensdag 17 augustus 2022 10:00 schreef Oriente het volgende:
[..]
Sorry, dit was een flauw grapje omdat er al een tijdje een reclame op de radio te horen is met een nepweerbericht:
Ik ook niet, maar op kantoor staat de NPO altijd aanquote:Op woensdag 17 augustus 2022 10:14 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ow. Ik luister alleen spotify eigenlijk, nooit radio![]()
Huts!quote:Op woensdag 17 augustus 2022 10:15 schreef INViCTuS het volgende:
![]()
Later volgende week opnieuw warm
Ook maandag kan het nog een tijdje regenen, maar de dagen daarna stelt een hogedrukgebied orde op zaken en keert de zon terug. De wind draait opnieuw naar het noordoosten en daarmee komt ook de warmte terug. We zitten overdag alweer snel op temperaturen tussen 25 en 30 graden.
Erg mooiquote:Op woensdag 17 augustus 2022 10:35 schreef Nattekat het volgende:
Godsallemachtig, het wordt morgen gewoon weer net zo verschrikkelijk als gisteren
Toto natuurlijkquote:Op woensdag 17 augustus 2022 10:46 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Van wie ben jij nou weer een kloon
En dan lekker met al die vochtquote:Op woensdag 17 augustus 2022 10:35 schreef Nattekat het volgende:
Godsallemachtig, het wordt morgen gewoon weer net zo verschrikkelijk als gisteren
Ik heb het binnen nu voor het eerst sinds vorige week donderdag onder de 24, wat nou het koelt niet af?quote:
Ik beantwoord de clickbait even: neequote:
In Parijs (centrum) is er ook niet gigantisch veel groen om regenwater op te nemen wel? Snap wel dat die metro's daar vol lopen dan.quote:Op woensdag 17 augustus 2022 11:23 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik beantwoord de clickbait even: nee
Het overstroomt omdat de grond geen vocht meer opneemt.
quote:Op woensdag 17 augustus 2022 11:28 schreef Rabieluh het volgende:
Mensen, het is gruwelijk nat in Zeeland.
Ik heb het zonder airco aan nu op 21 binnen. Ramen sinds gisterochtend overal op kiepstand gehad en dat scheelt echt enorm, vandaag ook gewoon lekker doorgaan.quote:Op woensdag 17 augustus 2022 11:20 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik heb het binnen nu voor het eerst sinds vorige week donderdag onder de 24, wat nou het koelt niet af?
Voorlopig kan ik zelfs met airco alleen maar dromen van zulke temperaturen. Tijdens de koude dagen voor de hittegolf haalde ik de 21.0 maar op één avond, net aanquote:Op woensdag 17 augustus 2022 12:03 schreef Haags het volgende:
[..]
Ik heb het zonder airco aan nu op 21 binnen. Ramen sinds gisterochtend overal op kiepstand gehad en dat scheelt echt enorm, vandaag ook gewoon lekker doorgaan.
Wut? Heb jij geen warmte in je muren dat het zo snel gaat?quote:Op woensdag 17 augustus 2022 12:03 schreef Haags het volgende:
[..]
Ik heb het zonder airco aan nu op 21 binnen. Ramen sinds gisterochtend overal op kiepstand gehad en dat scheelt echt enorm, vandaag ook gewoon lekker doorgaan.
Wtf, alles gaat constant over de linkerhelft van het land en de rest kan de tering krijgen.quote:
qft.quote:Op woensdag 17 augustus 2022 12:57 schreef Kriegel het volgende:
[..]
Wtf, alles gaat constant over de linkerhelft van het land en de rest kan de tering krijgen.
Niet eerlijk dit.
98% luchtvochtigheid hier, dat komt er gratis bij.quote:Op woensdag 17 augustus 2022 12:57 schreef Kriegel het volgende:
[..]
Wtf, alles gaat constant over de linkerhelft van het land en de rest kan de tering krijgen.
Niet eerlijk dit.
Jep, benauwd weer met temperaturen tussen de 25 en 30 graden..quote:Op woensdag 17 augustus 2022 12:11 schreef AdVictoriamN7 het volgende:
Nou geniet er nog even van om het huis te koelen want er wordt weer gezegd dat vanaf volgende week weer tropische dagen kunnen komen.
sterkte met het stikkenquote:Op woensdag 17 augustus 2022 13:01 schreef Nattekat het volgende:
[..]
98% luchtvochtigheid hier, dat komt er gratis bij.
quote:Op woensdag 17 augustus 2022 12:58 schreef Lonaa het volgende:
[..]
qft.
Wat is het gruwelijk goor in Enschede zeg.
Inderdaad, dat voordeel heb je dan wel weer sinds eergisteren. Het was het allemaal waard.quote:Op woensdag 17 augustus 2022 13:01 schreef Nattekat het volgende:
[..]
98% luchtvochtigheid hier, dat komt er gratis bij.
quote:Op woensdag 17 augustus 2022 14:31 schreef Pvt.Webster het volgende:
Binnen blijft het 24.5, ondanks dat het hier regent, alles open staat en een temperatuur van 20 buiten.
Die hitte zit gewoon in de muren. Maargoed, we kunnen nog een weekje koelen
quote:Op woensdag 17 augustus 2022 14:39 schreef DemonRage het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
De temperatuur van de muur hier. Dit helpt niet echt idd.
De tandjesquote:Op woensdag 17 augustus 2022 14:39 schreef DemonRage het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
De temperatuur van de muur hier. Dit helpt niet echt idd.
Dit en niet gisteren?quote:Op woensdag 17 augustus 2022 14:50 schreef dick_laurent het volgende:
Nou ik vind DIT eerder pas smerig weer. Voel me nu al meer klam en zweterig dan toen het 32c was met lage luchtvochtigheid. Ughh.
Maar gisteren ook wel in die richting, en toen was het een stuk warmer.quote:Op woensdag 17 augustus 2022 14:58 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Lv momenteel iets van 95% hier. Goor. Doe mij maar gewoon de mediterrane droge warmte
Gisteren was het 25 graden met 80% luchtvochtigheid, dat is 100x ergerquote:Op woensdag 17 augustus 2022 14:58 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Lv momenteel iets van 95% hier. Goor. Doe mij maar gewoon de mediterrane droge warmte
Erg mooi dat die twee meetstations zich hebben opgeofferd voor ons cijferfetisjten.quote:Op woensdag 17 augustus 2022 15:10 schreef INViCTuS het volgende:
Enschede en hupsel zetten de hittegolf voort
Nu eindelijk een korte bui in 0541quote:
geen idee wat dat isquote:Op woensdag 17 augustus 2022 16:14 schreef Arizona het volgende:
Het voelt hier nu zoals de vlindertuin in de dierentuin
drukkend warm, extreem hoge luchtvochtigheid, benauwdquote:
Hier exact hetzelfde. Nieuwbouw met dikke betonnen muren, isolatie en baksteen. Duurt weken voordat de temperatuur binnen wat zakt.quote:Op woensdag 17 augustus 2022 14:31 schreef Pvt.Webster het volgende:
Binnen blijft het 24.5, ondanks dat het hier regent, alles open staat en een temperatuur van 20 buiten.
Die hitte zit gewoon in de muren. Maargoed, we kunnen nog een weekje koelen
3 druppels waren het hier.quote:Op woensdag 17 augustus 2022 16:13 schreef Arizona het volgende:
[..]
Nu eindelijk een korte bui in 0541
Haha, inderdaadquote:Op woensdag 17 augustus 2022 16:14 schreef Arizona het volgende:
Het voelt hier nu zoals de vlindertuin in de dierentuin
Wolkbreuken hebben ze daar.quote:Op woensdag 17 augustus 2022 17:00 schreef ACT-F het volgende:
Mooie paddenstoel bij Emmen![]()
[ afbeelding ]
Ter Apel krijgt de volle laag.quote:Op woensdag 17 augustus 2022 17:00 schreef ACT-F het volgende:
Mooie paddenstoel bij Emmen![]()
[ afbeelding ]
Die mensen kunnen niet zwemmen of wel?quote:Op woensdag 17 augustus 2022 17:17 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Ter Apel krijgt de volle laag.
Hopelijk hebben ze hun zwemvesten nogquote:Op woensdag 17 augustus 2022 17:17 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Ter Apel krijgt de volle laag.
Verplaatst niet heel snel.quote:Op woensdag 17 augustus 2022 17:20 schreef DemonRage het volgende:
Mooi lagedrukgebied boven het westen van Frankrijk.
quote:Op woensdag 17 augustus 2022 15:13 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Erg mooi dat die twee meetstations zich hebben opgeofferd voor ons cijferfetisjten.
Mwehquote:Op woensdag 17 augustus 2022 20:17 schreef Cheeseburgert het volgende:
[..]![]()
[ afbeelding ]
De 3 weken halen zit er nog wel in
![]()
Lol drie nachten achtereen 20 graden als minimum temp?quote:Op woensdag 17 augustus 2022 20:17 schreef Cheeseburgert het volgende:
[..]![]()
[ afbeelding ]
![]()
plakken als afdekfoliequote:Op woensdag 17 augustus 2022 21:05 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Lol drie nachten achtereen 20 graden als minimum temp?
[ afbeelding ]
Allemaal het gevolg van klimaatverandering.quote:Op woensdag 17 augustus 2022 21:25 schreef Vanyel het volgende:
Derde keer dit etmaal dat het regent hier.
quote:Op woensdag 17 augustus 2022 22:30 schreef INViCTuS het volgende:
Morgen estofex level 1 voor mij.
Level 3 op corsica
Goed bezig Eindhovenquote:Op woensdag 17 augustus 2022 20:17 schreef Cheeseburgert het volgende:
[..]![]()
[ afbeelding ]
![]()
Bij een mobiele airco is het gewoon een verwarming, ik maak er dan ook nooit gebruik van.quote:Op woensdag 17 augustus 2022 17:59 schreef crystal_meth het volgende:
Momenteel op m'n slaapkamer: 22°C, 57% luchtvochtigheid.
Probeer de airco nu in de dehumifier stand, heb geen idee hoe die precies werkt. Een airco verwijdert sowieso het water dat condenseert, dus wat is er speciaal aan de dehumidifier stand? Meer condensatie door sterkere koeling?
Ik dacht eerst dat de lucht misschien langs beide warmtewisselaars zou passeren, zodat je enkel het drogende effect overhield (dus eerst koelen en vocht verwijderen, daarna weer opwarmen). Maar dat is het blijkbaar niet.
Fquote:Op woensdag 17 augustus 2022 21:46 schreef TLC het volgende:
En nog steeds is het kurkdroog hier, ik weet bijna niet meer wat regen is
Ik heb nog zat over..gratis af te halenquote:Op woensdag 17 augustus 2022 21:46 schreef TLC het volgende:
En nog steeds is het kurkdroog hier, ik weet bijna niet meer wat regen is
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Trotse papa van Jyske O+ 07-03-2025 O+
Het leven van Jyske (en meer) is hier te lezen ---> https://frontpage.fok.nl/author/389368 Elke 14 dagen een nieuw verhaal!
quote:Op donderdag 18 augustus 2022 07:34 schreef _UserName_ het volgende:
Vanochtend wederom alles open gezet, wederom 2-2.5 graden eraf naar de 24.5, hoop vandaag op de 23 uit te komen maar dat zal er niet in zitten ben ik bang. Wel zal de hittegolf van het weekend ophouden hier (Winterswijk) met 24 graden op zaterdag en zondag. Kan zomaar zijn dat Hupsel het op gaat geven wat de hittegolf betreft. Anderzijds zal het me ook niet verbazen dat het die twee dagen 25.1 graden wordt. Volgens de lokale weerboer is de hittegolf nu 10 dagen bezig, 11 als ik die ene 25+ voor de 3 dertigers meereken (mag dat? de eerste van 3 25+ dagen meerekenen als daar 3 dagen 30+ op volgen?).De definitie is minimaal 5 zomerse dagen (maximumtemperatuur 25,0 °C of hoger), waarvan er minimaal drie tropische dagen (maximumtemperatuur 30,0 °C of hoger) zijn. Dus ja, dat is inderdaad een hittegolf van 11 dagen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.are we infinite or am I alone
Maar, op dag 5 waren er nog maar 2 dertigers, de derde kwam op dag 6. Dan zou de eerste zomerse dag moeten vervallen, lijkt mij toch?quote:Op donderdag 18 augustus 2022 07:48 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
De definitie is minimaal 5 zomerse dagen (maximumtemperatuur 25,0 °C of hoger), waarvan er minimaal drie tropische dagen (maximumtemperatuur 30,0 °C of hoger) zijn. Dus ja, dat is inderdaad een hittegolf van 11 dagen.
Hier gewoon blauwe lucht.quote:Op donderdag 18 augustus 2022 08:10 schreef Oriente het volgende:
Wat een grijs, grauw en deprimerend weer
Een voorbode op de komende maanden straks
Twente uit op bezoek bij Fiorentina en alle alarmen gaan af zie ik.quote:Op woensdag 17 augustus 2022 22:30 schreef INViCTuS het volgende:
Morgen estofex level 1 voor mij.
Level 3 op corsica
Een keer wat anders dan altijd de volle laag krijgenquote:Op donderdag 18 augustus 2022 10:23 schreef dick_laurent het volgende:
Wel bizar, gisteravond echt in een soort cirkel om mij heen op de buienradar bijna hele procincie Utrecht omringd door terreurbuien.... van woerden tot culemborg in een soort halve maan-cirkel.... En ik zat precies in het oog in het middenGeen regen gezien.
Serieus? In de Bilt stonden de straten blank. Het ging mega hard.. zo vanaf 20.30 tot bij 22quote:Op donderdag 18 augustus 2022 10:23 schreef dick_laurent het volgende:
Wel bizar, gisteravond echt in een soort cirkel om mij heen op de buienradar bijna hele procincie Utrecht omringd door terreurbuien.... van woerden tot culemborg in een soort halve maan-cirkel.... En ik zat precies in het oog in het middenGeen regen gezien.
Yep. Ik zit dus hemelsbreed een km of 15 ten zuiden van de Bilt, en bij ons werd de lucht wel ff dreigend gisteravond, maar uiteindelijk geen druppel en toen klaarde het weer opquote:Op donderdag 18 augustus 2022 11:02 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Serieus? In de Bilt stonden de straten blank. Het ging mega hard.. zo vanaf 20.30 tot bij 22
En smiddags ook best veel regen en wat onweer zat er bij.
Kun je nagaan hoe plaatselijk.
3 doden inmiddels.quote:Op donderdag 18 augustus 2022 09:05 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Twente uit op bezoek bij Fiorentina en alle alarmen gaan af zie ik.
op corsica dacht ik? Later vanavond weer nieuwe kansen voor italiequote:Op donderdag 18 augustus 2022 12:29 schreef aloa het volgende:
[..]
3 doden inmiddels.
Was een giga onweersbui.
Corsica idd. Windstoten tot 200 km.quote:Op donderdag 18 augustus 2022 12:41 schreef Frutsel het volgende:
[..]
op corsica dacht ik? Later vanavond weer nieuwe kansen voor italie
Jezus, daar spring je niet eens meer in voor een lekkere verkoeling.quote:Op donderdag 18 augustus 2022 12:47 schreef aloa het volgende:
Watertemperatuur zit daar rond de 30 graden.
Niet echt, maar goed het koelt altijd wel iets.quote:Op donderdag 18 augustus 2022 13:04 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Jezus, daar spring je niet eens meer in voor een lekkere verkoeling.
quote:Op donderdag 18 augustus 2022 09:05 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Twente uit op bezoek bij Fiorentina en alle alarmen gaan af zie ik.
Wel als het buiten flink boven de 30 isquote:Op donderdag 18 augustus 2022 13:04 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Jezus, daar spring je niet eens meer in voor een lekkere verkoeling.
Water boven een bepaalde temperatuur is gewoon niet lekker meer, zelfs als het buiten warmer is. Met 35 graden neem je ook geen douche van 35 graden, dat wordt eerder 25.quote:Op donderdag 18 augustus 2022 15:20 schreef hemarookworst het volgende:
[..]
Wel als het buiten flink boven de 30 is
Ik doe dat al jarenquote:Op donderdag 18 augustus 2022 16:23 schreef DemonRage het volgende:
Ze zeggen weleens dat je met warm weer juist niet koud moet douchen om af te koelen...
Een tijdje verrekte koud douchen (meteen en alleen uit de koude kraan dus) trekt alle overtollige warmte zo uit je lijf en dan heeft het ook gelijk geen behoefte meer om zweet te produceren. Wel grappig dat dan overal waar je op je blote poten loopt het lijkt alsof je over een verwarmde vloer loopt.
Scheelt ook wachten totdat het water op temperatuur is, dus het is kwa water-en energieverbruik nog zuiniger ook.quote:Op donderdag 18 augustus 2022 16:28 schreef aloa het volgende:
[..]
Ik doe dat al jarenHet was wel even wennen....
Jep, je stapt er zo onder. Scheelt zo een aantal liter.quote:Op donderdag 18 augustus 2022 16:31 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Scheelt ook wachten totdat het water op temperatuur is, dus het is kwa water-en energieverbruik nog zuiniger ook.
wees blij, voor 1 prijs in een keer alle attracties doen.quote:Op donderdag 18 augustus 2022 16:01 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Je zal d'r maar inzitten![]()
Was alleen aan de kust bij Piombino en niet in Florence
Die buitjes verplaatsen maar weinig van plek.quote:Op donderdag 18 augustus 2022 18:09 schreef Nattekat het volgende:
Ik heb net even een hoosbui van jewelste meegemaakt onderweg naar huis. En dan thuis is alles strakblauw
Nee, alle bewolking inclusief hoosbuien is verdwenen.quote:Op donderdag 18 augustus 2022 18:12 schreef aloa het volgende:
[..]
Die buitjes verplaatsen maar weinig van plek.
Ah, jij woont in zuid Holland toch?quote:Op donderdag 18 augustus 2022 18:14 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Nee, alle bewolking inclusief hoosbuien is verdwenen.
Jaquote:Op donderdag 18 augustus 2022 18:15 schreef aloa het volgende:
[..]
Ah, jij woont in zuid Holland toch?
Hier nog altijd 23 graden in huis, boven 24,5. En dat voor een jaren 70 hoekwoning. Zo blij dat ik flink heb geïnvesteerd in isolatie en rolluiken.quote:Op donderdag 18 augustus 2022 19:20 schreef josja het volgende:
Krijg die warmte voorlopig helaas niet uit mijn huis, nog steeds 27,5 ondanks hele dag alles open. Vandaag ook nog geen regen gezien.
Ja, klopt. Gisteren ook nog Enschede, maar die bleef vandaag net steken op 24.9.quote:Op donderdag 18 augustus 2022 18:56 schreef INViCTuS het volgende:
Alleen hupsel nog hittegolf, volgens mij
Hopen dat hupsel het weekend door komt met 25+quote:Op donderdag 18 augustus 2022 19:33 schreef Arcee het volgende:
[..]
Ja, klopt. Gisteren ook nog Enschede, maar die bleef vandaag net steken op 24.9.
Denk dat vandaag de laatste dag is, morgen en zondag 24 graden in Winterswijk, niet gek ver van Hupsel. Maar als Hupsel stand houdt, komen er zo weer 10 dagen extra bij. De langste hittegolf is van 2018 met 23 dagen meen ik. Vandaag is dag 12, kan zomaar de langste worden.quote:Op donderdag 18 augustus 2022 21:26 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Hopen dat hupsel het weekend door komt met 25+
Records zijn er om te brekenquote:Op vrijdag 19 augustus 2022 06:56 schreef _UserName_ het volgende:
[..]
Denk dat vandaag de laatste dag is, morgen en zondag 24 graden in Winterswijk, niet gek ver van Hupsel. Maar als Hupsel stand houdt, komen er zo weer 10 dagen extra bij. De langste hittegolf is van 2018 met 23 dagen meen ik. Vandaag is dag 12, kan zomaar de langste worden.
https://www.buienradar.nl/weer/de%20bilt/nl/2757783/14daagsequote:Op vrijdag 19 augustus 2022 09:07 schreef dick_laurent het volgende:
Nou nog twee zomerse dagen gok ik hier in midden NL en dan is het wel gedaan denk ik met de warme temperaturen.
Voelt s'ochtends ook echt al fris aan merk ik. Voor te slapen is het beter hoor, dat zal ik niet ontkennen.
Verwacht je geen 20+ meer? Das wel een negatieve gedachtequote:Op vrijdag 19 augustus 2022 09:07 schreef dick_laurent het volgende:
Nou nog twee zomerse dagen gok ik hier in midden NL en dan is het wel gedaan denk ik met de warme temperaturen.
Voelt s'ochtends ook echt al fris aan merk ik. Voor te slapen is het beter hoor, dat zal ik niet ontkennen.
Warme temperaturen is in mijn boekje 25+quote:Op vrijdag 19 augustus 2022 09:53 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Verwacht je geen 20+ meer? Das wel een negatieve gedachte
Ik denk dat we nog aantal 25+ dagen gaan krijgen. Aan de andere kant, herfst komt eraan!quote:Op vrijdag 19 augustus 2022 09:07 schreef dick_laurent het volgende:
dan is het wel gedaan denk ik met de warme temperaturen.
September kan nog best een prima maand zijn met 20+ graden doorgaans.quote:Op vrijdag 19 augustus 2022 10:33 schreef Lokfiets het volgende:
[..]
Ik denk dat we nog aantal 25+ dagen gaan krijgen. Aan de andere kant, herfst komt eraan!
Ik vind 20 graden op zich wel warm. Acceptabel buiten en korte broeken weer. Edoch, augustus 20 graden voelt vaak wel anders aan dan september 20 graden.quote:Op vrijdag 19 augustus 2022 10:10 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Warme temperaturen is in mijn boekje 25+
Rond de 20 graden is nog steeds een prima temp hoor, maar dat vind ik niet echt "warm" vanuit zomerperspectief.
Vooral einde middag kan er wel wat regen gaan vallen, wordt wel actiever nu.quote:Op vrijdag 19 augustus 2022 13:12 schreef Drass het volgende:
Ontstaan nu wat buien in het westen die naar het oosten trekken.. mag nog geen naam hebben.
Das niks, in de jaren 90 werd ik letterlijk snachts uit bed wakker geschud, dat was 5,5 of zo ietsquote:Op vrijdag 19 augustus 2022 13:20 schreef Drass het volgende:
Vanmorgen ook een kleine aardbeving in Uithuizen Grün, geweest 1.9.
Ik hoop de hele maand 20+quote:Op vrijdag 19 augustus 2022 10:49 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
September kan nog best een prima maand zijn met 20+ graden doorgaans.
Dit. Klamme boel, voelt totaal niet alsof het afkoelt.quote:Op vrijdag 19 augustus 2022 12:53 schreef Nattekat het volgende:
Ik vind de huidige 22 graden vooral afschuwelijk benauwd.
@de_boswachter wij maakten wel anders mee in '92. 5.8 genotquote:Op vrijdag 19 augustus 2022 13:20 schreef Drass het volgende:
Vanmorgen ook een kleine aardbeving in Uithuizen Grün, geweest 1.9.
5.8 inch in mn vot in Boaxum in 96!!!quote:Op vrijdag 19 augustus 2022 16:23 schreef Sfancta het volgende:
[..]
@:de_boswachter wij maakten wel anders mee in '92. 5.8 genot
Dit is best geilquote:Op vrijdag 19 augustus 2022 16:54 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
5.8 inch in mn vot in Boaxum in 96!!!
Bregenz is Oostenrijkquote:
Ah oke...ik ging ervan uit dat het Duitsland wasquote:Op vrijdag 19 augustus 2022 17:45 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Bregenz is Oostenrijk
Hier werd het rond 12 droog tot 17. 50 km verder dus kei harde regen hele dag. Kom goed weg. Al loop ik met regen ook de bergen wel in
Wel over de 200 mm al. Rijn gaat stijgen.quote:Op vrijdag 19 augustus 2022 17:48 schreef aloa het volgende:
[..]
Ah oke...ik ging ervan uit dat het Duitsland was
quote:
Even kijken hoor wie van jullie gelijk heeft....quote:Op zaterdag 20 augustus 2022 09:04 schreef bloodymary1 het volgende:
Niet. De hele week droog en lekker zonnig.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.NIET aanklikken! https://youtu.be/xp18TKxsbVM?si=3ty6rKpcYlU5zf9d
Het is nog steeds gewoon zomerquote:
Was om 9 uur vanmorgen even boodschappen doen... stond gewoon weer te zweten bij het sjouwen en doen...quote:
Ja, midden volgende week wordt het gewoon weer 30 graden...quote:
met regen, Florida klimaatquote:Op zaterdag 20 augustus 2022 13:13 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Ja, midden volgende week wordt het gewoon weer 30 graden...
Waar jij die regen vandaan blijft halen?!quote:
quote:Op zaterdag 20 augustus 2022 09:04 schreef bloodymary1 het volgende:
Niet. De hele week droog en lekker zonnig.
ik woon idd aan de Belgische grensquote:Op zaterdag 20 augustus 2022 15:59 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Waar jij die regen vandaan blijft halen?!
Heb jij een belgische weerkaart ofzo?
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |