SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Trotse papa van Jyske O+ 07-03-2025 O+
quote:Op donderdag 18 augustus 2022 07:34 schreef _UserName_ het volgende:
Vanochtend wederom alles open gezet, wederom 2-2.5 graden eraf naar de 24.5, hoop vandaag op de 23 uit te komen maar dat zal er niet in zitten ben ik bang. Wel zal de hittegolf van het weekend ophouden hier (Winterswijk) met 24 graden op zaterdag en zondag. Kan zomaar zijn dat Hupsel het op gaat geven wat de hittegolf betreft. Anderzijds zal het me ook niet verbazen dat het die twee dagen 25.1 graden wordt. Volgens de lokale weerboer is de hittegolf nu 10 dagen bezig, 11 als ik die ene 25+ voor de 3 dertigers meereken (mag dat? de eerste van 3 25+ dagen meerekenen als daar 3 dagen 30+ op volgen?).De definitie is minimaal 5 zomerse dagen (maximumtemperatuur 25,0 °C of hoger), waarvan er minimaal drie tropische dagen (maximumtemperatuur 30,0 °C of hoger) zijn. Dus ja, dat is inderdaad een hittegolf van 11 dagen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.are we infinite or am I alone
Maar, op dag 5 waren er nog maar 2 dertigers, de derde kwam op dag 6. Dan zou de eerste zomerse dag moeten vervallen, lijkt mij toch?quote:Op donderdag 18 augustus 2022 07:48 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
De definitie is minimaal 5 zomerse dagen (maximumtemperatuur 25,0 °C of hoger), waarvan er minimaal drie tropische dagen (maximumtemperatuur 30,0 °C of hoger) zijn. Dus ja, dat is inderdaad een hittegolf van 11 dagen.
Hier gewoon blauwe lucht.quote:Op donderdag 18 augustus 2022 08:10 schreef Oriente het volgende:
Wat een grijs, grauw en deprimerend weer
Een voorbode op de komende maanden straks
Twente uit op bezoek bij Fiorentina en alle alarmen gaan af zie ik.quote:Op woensdag 17 augustus 2022 22:30 schreef INViCTuS het volgende:
Morgen estofex level 1 voor mij.
Level 3 op corsica
Een keer wat anders dan altijd de volle laag krijgenquote:Op donderdag 18 augustus 2022 10:23 schreef dick_laurent het volgende:
Wel bizar, gisteravond echt in een soort cirkel om mij heen op de buienradar bijna hele procincie Utrecht omringd door terreurbuien.... van woerden tot culemborg in een soort halve maan-cirkel.... En ik zat precies in het oog in het middenGeen regen gezien.
Serieus? In de Bilt stonden de straten blank. Het ging mega hard.. zo vanaf 20.30 tot bij 22quote:Op donderdag 18 augustus 2022 10:23 schreef dick_laurent het volgende:
Wel bizar, gisteravond echt in een soort cirkel om mij heen op de buienradar bijna hele procincie Utrecht omringd door terreurbuien.... van woerden tot culemborg in een soort halve maan-cirkel.... En ik zat precies in het oog in het middenGeen regen gezien.
Yep. Ik zit dus hemelsbreed een km of 15 ten zuiden van de Bilt, en bij ons werd de lucht wel ff dreigend gisteravond, maar uiteindelijk geen druppel en toen klaarde het weer opquote:Op donderdag 18 augustus 2022 11:02 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Serieus? In de Bilt stonden de straten blank. Het ging mega hard.. zo vanaf 20.30 tot bij 22
En smiddags ook best veel regen en wat onweer zat er bij.
Kun je nagaan hoe plaatselijk.
3 doden inmiddels.quote:Op donderdag 18 augustus 2022 09:05 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Twente uit op bezoek bij Fiorentina en alle alarmen gaan af zie ik.
op corsica dacht ik? Later vanavond weer nieuwe kansen voor italiequote:Op donderdag 18 augustus 2022 12:29 schreef aloa het volgende:
[..]
3 doden inmiddels.
Was een giga onweersbui.
Corsica idd. Windstoten tot 200 km.quote:Op donderdag 18 augustus 2022 12:41 schreef Frutsel het volgende:
[..]
op corsica dacht ik? Later vanavond weer nieuwe kansen voor italie
Jezus, daar spring je niet eens meer in voor een lekkere verkoeling.quote:Op donderdag 18 augustus 2022 12:47 schreef aloa het volgende:
Watertemperatuur zit daar rond de 30 graden.
Niet echt, maar goed het koelt altijd wel iets.quote:Op donderdag 18 augustus 2022 13:04 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Jezus, daar spring je niet eens meer in voor een lekkere verkoeling.
quote:Op donderdag 18 augustus 2022 09:05 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Twente uit op bezoek bij Fiorentina en alle alarmen gaan af zie ik.
Wel als het buiten flink boven de 30 isquote:Op donderdag 18 augustus 2022 13:04 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Jezus, daar spring je niet eens meer in voor een lekkere verkoeling.
Water boven een bepaalde temperatuur is gewoon niet lekker meer, zelfs als het buiten warmer is. Met 35 graden neem je ook geen douche van 35 graden, dat wordt eerder 25.quote:Op donderdag 18 augustus 2022 15:20 schreef hemarookworst het volgende:
[..]
Wel als het buiten flink boven de 30 is
Ik doe dat al jarenquote:Op donderdag 18 augustus 2022 16:23 schreef DemonRage het volgende:
Ze zeggen weleens dat je met warm weer juist niet koud moet douchen om af te koelen...
Een tijdje verrekte koud douchen (meteen en alleen uit de koude kraan dus) trekt alle overtollige warmte zo uit je lijf en dan heeft het ook gelijk geen behoefte meer om zweet te produceren. Wel grappig dat dan overal waar je op je blote poten loopt het lijkt alsof je over een verwarmde vloer loopt.
Scheelt ook wachten totdat het water op temperatuur is, dus het is kwa water-en energieverbruik nog zuiniger ook.quote:Op donderdag 18 augustus 2022 16:28 schreef aloa het volgende:
[..]
Ik doe dat al jarenHet was wel even wennen....
Jep, je stapt er zo onder. Scheelt zo een aantal liter.quote:Op donderdag 18 augustus 2022 16:31 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Scheelt ook wachten totdat het water op temperatuur is, dus het is kwa water-en energieverbruik nog zuiniger ook.
wees blij, voor 1 prijs in een keer alle attracties doen.quote:Op donderdag 18 augustus 2022 16:01 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Je zal d'r maar inzitten![]()
Was alleen aan de kust bij Piombino en niet in Florence
Die buitjes verplaatsen maar weinig van plek.quote:Op donderdag 18 augustus 2022 18:09 schreef Nattekat het volgende:
Ik heb net even een hoosbui van jewelste meegemaakt onderweg naar huis. En dan thuis is alles strakblauw
Nee, alle bewolking inclusief hoosbuien is verdwenen.quote:Op donderdag 18 augustus 2022 18:12 schreef aloa het volgende:
[..]
Die buitjes verplaatsen maar weinig van plek.
Ah, jij woont in zuid Holland toch?quote:Op donderdag 18 augustus 2022 18:14 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Nee, alle bewolking inclusief hoosbuien is verdwenen.
Jaquote:Op donderdag 18 augustus 2022 18:15 schreef aloa het volgende:
[..]
Ah, jij woont in zuid Holland toch?
Hier nog altijd 23 graden in huis, boven 24,5. En dat voor een jaren 70 hoekwoning. Zo blij dat ik flink heb geïnvesteerd in isolatie en rolluiken.quote:Op donderdag 18 augustus 2022 19:20 schreef josja het volgende:
Krijg die warmte voorlopig helaas niet uit mijn huis, nog steeds 27,5 ondanks hele dag alles open. Vandaag ook nog geen regen gezien.
Ja, klopt. Gisteren ook nog Enschede, maar die bleef vandaag net steken op 24.9.quote:Op donderdag 18 augustus 2022 18:56 schreef INViCTuS het volgende:
Alleen hupsel nog hittegolf, volgens mij
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |