abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_205652446
Luxetaks voor drinkwater: plan van waterbedrijven moet zuinigheid stimuleren
Verspilling van drinkwater wordt mogelijk duurder. Waterbeheerders onderzoeken of hogere prijzen kunnen helpen om bedrijven en consumenten aan te zetten tot zuiniger watergebruik en meer bewustzijn.

"Een andere tariefstelling kan in combinatie met meer informatie en waterbesparende technieken bijdragen aan zuiniger watergebruik en meer bewustzijn bij klanten’’, bevestigt Madelon Vink van de vereniging van Drinkwaterbedrijven (Vewin). Half september verschijnen de eerste resultaten van een onderzoek van bureau Berenschot in opdracht van het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat naar manieren om bewuster en duurzamer waterverbruik te stimuleren.

In het onderzoek wordt mogelijk gekeken naar België, waar consumenten een basisprijs betalen voor de hoeveelheid die een gemiddeld huishouden per persoon nodig heeft, en een zogenoemde comfortprijs voor alles wat daarboven zit. De comfortprijs is het dubbele van de basisprijs. Zo blijft water als eerste levensbehoefte beschikbaar, maar moet extra worden betaald voor overmatig gebruik, zoals uitgebreid de tuin besproeien of een groot zwembad vullen.

Ook belasting van industrieel waterverbruik ligt bij een vervolgonderzoek op tafel. In Nederland is drinkwater goedkoper dan in Vlaanderen. Daar kost 1000 liter drinkwater zo’n 4,30 euro, In Nederland 1,91 euro. Dat laatste is inclusief 35 cent belasting op leidingwater. Bedrijven die veel water gebruiken, zijn nu nog van die belasting vrijgesteld.

Vewin onderstreept dat waterleidingbedrijven op dit moment aan hun leveringsplicht kunnen voldoen. ,,Maar we voorzien wel dat we binnen een aantal jaar voor heel grote uitdagingen staan”, zegt Vink. ,,Om ook morgen nog genoeg drinkwater te leveren is echt een transitie nodig waaraan bedrijfsleven, overheden, consumenten en de drinkwaterbedrijven zelf een bijdrage moeten leveren.’’

Beschikbaar water beter vasthouden, nieuwe bronnen aanwijzen en beschermen, bij woningbouw beter kijken naar de drinkwatervoorziening - er is heel veel nodig, aldus de Vewin. En dus ook een andere kijk op watergebruik: ,,Consumptie en hygiëne vragen om de hoogste kwaliteit, maar sommige toepassingen van drinkwater vragen deze hoogste kwaliteit niet. Het is belangrijk om bewust gebruik van drinkwater aan te moedigen. Iedereen kan een steentje bijdragen.’’

Erik Driessen, een waterexpert die al langer bepleit dat Nederlanders veel meer van water zouden moeten weten, noemt het Belgische model ‘charmant’, maar gelooft allereerst in het aanpakken van industrieel watergebruik. ,,In landen om ons heen zie je bedrijven al hard werken aan hergebruik van water, in Nederland nog nauwelijks’’, zegt hij. ,,Als iets niet duur is, ontbreekt de reden om er op te besparen.’’ Hij pleit ook voor veel betere voorlichting over watergebruik.

https://www.ad.nl/binnenl(...)stimuleren~aba8b2e0/

Nog meer bewustwording.
Fijn dat de overheid ons op al deze punten aanmoedigt tot spaarzaamheid.
pi_205652458
Als ik niet uitgebreid de tuin sproei zijn volgende maand al mijn planten en boompjes dood en waar gaan de vlinders en bijen dan heen? Bij de buren in de tegeltuin zitten zeker.
You need to be cold to be queen.
  dinsdag 16 augustus 2022 @ 11:07:20 #3
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_205652462
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 11:05 schreef Za het volgende:

Nog meer bewustwording.
Fijn dat de overheid ons op al deze punten aanmoedigt tot spaarzaamheid.
Het enige wat de overheid kan is meer belastingen verzinnen.

Het gaat niet om praktische oplossingen of verbeteringen. Het gaat om geld binnen harken.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_205652464
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 11:06 schreef Waldorf22 het volgende:
Als ik niet uitgebreid de tuin sproei zijn volgende maand al mijn planten en boompjes dood en waar gaan de vlinders en bijen dan heen? Bij de buren in de tegeltuin zitten zeker.
Het is puur de bewustwording!
pi_205652469
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 11:07 schreef Za het volgende:

[..]
Het is puur de bewustwording!
Ik zet al bewust geen zwembad op in de tuin en heb geen tegels liggen. Krijg ik daar dan subsidie voor.
pi_205652474
quote:
Dan moet je je tuin aan het klimaat aanpassen in las Vegas hebben de meeste huizen nu ook al woestijn tuinen. ;)
pi_205652483
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 11:09 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Dan moet je je tuin aan het klimaat aanpassen in las Vegas hebben de meeste huizen nu ook al woestijn tuinen. ;)
Ik zal een cactus planten.
pi_205652486
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 11:08 schreef Waldorf22 het volgende:

[..]
Ik zet al bewust geen zwembad op in de tuin en heb geen tegels liggen. Krijg ik daar dan subsidie voor.
Nee jij blijft gewoon een normale prijs voor het basis verbeuik van water betalen. Misschien kun je wel de niet verbruikt kuubs aan grootverbruikers gaan verkopen. 8-)
pi_205652504
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 11:10 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Nee jij blijft gewoon een normale prijs voor het basis verbeuik van water betalen. Misschien kun je wel de niet verbruikt kuubs aan grootverbruikers gaan verkopen. 8-)
Ohja, dan is het goed.
@tatasteel kopen?
pi_205652506
quote:

Je bent gewoon goed bezig, vast ook bijenhotels etc.

Ik bedoelde het cynisch, dit schrijft de Rijksoverheid over de belachelijk hoge energieprijzen in Nederland:

De overheid wil dat u zuiniger en efficiënter omgaat met energie. Daarom heft de overheid belasting over het verbruik van elektriciteit en aardgas. Door de belasting wordt de totaalprijs van energie hoger. Een hogere energieprijs kan mensen stimuleren minder energie te gebruiken.
https://www.rijksoverheid(...)gen/energiebelasting
pi_205652507
De algemene - bijna gratis - watervoorziening in Nederland is bedoeld om iedereen toegang te geven tot schoon (drink)water. Niet om je zwembad mee te vullen, of om er deels je verdienmodel van te maken omdat je het in grote mate gebruikt in je bedrijfsactiviteiten.

Dus je wil er wel iets mee ja, met waterverspililng.
  dinsdag 16 augustus 2022 @ 11:13:30 #12
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_205652515
quote:
Het Microsoft-datacenter in Noord-Holland verbruikte voor het koelen van zijn servers vorig jaar 84 miljoen liter drinkwater.

Dat is ruim vier keer meer dan de 12 tot 20 miljoen liter water die Microsoft zei vorig jaar verbruikt te hebben.

https://www.rtlnieuws.nl/(...)ter-84-miljoen-liter
Pak dit soort zooi keihard aan in plaats van het burgertje die z'n auto op zaterdag doet wassen of z'n postzegel van een tuintje besproeid weer wat extra te pesten aub.
pi_205652516
quote:

[..]
Als je niet én-én-én doet, waarom zou je dan in een hoger tarief terecht komen?
  dinsdag 16 augustus 2022 @ 11:14:01 #14
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_205652521
Ah, weer eens eerst de kleinverbruikers aanpakken en daarna eens onderzoeken of de grootverbruikers aangepakt kunnen worden, grootverbruikers die nu nota bene nog vrijgesteld zijn van de belasting die kleinverbruikers wel betalen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_205652528
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 11:14 schreef Leandra het volgende:
Ah, weer eens eerst de kleinverbruikers aanpakken en daarna eens onderzoeken of de grootverbruikers aangepakt kunnen worden, grootverbruikers die nu nota bene nog vrijgesteld zijn van de belasting die kleinverbruikers wel betalen.
Heb je het nieuwsbericht gelezen?
pi_205652535
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 11:13 schreef EinarBoe het volgende:

[..]
Als je niet én-én-én doet, waarom zou je dan in een hoger tarief terecht komen?
quote:
In het onderzoek wordt mogelijk gekeken naar België, waar consumenten een basisprijs betalen voor de hoeveelheid die een gemiddeld huishouden per persoon nodig heeft, en een zogenoemde comfortprijs voor alles wat daarboven zit. De comfortprijs is het dubbele van de basisprijs. Zo blijft water als eerste levensbehoefte beschikbaar, maar moet extra worden betaald voor overmatig gebruik, zoals uitgebreid de tuin besproeien of een groot zwembad vullen.
En omdat VVD.
  dinsdag 16 augustus 2022 @ 11:16:13 #17
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_205652537
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 11:12 schreef EinarBoe het volgende:
De algemene - bijna gratis - watervoorziening in Nederland is bedoeld om iedereen toegang te geven tot schoon (drink)water. Niet om je zwembad mee te vullen, of om er deels je verdienmodel van te maken omdat je het in grote mate gebruikt in je bedrijfsactiviteiten.

Waarom zijn bedrijven dan nu nog vrijgesteld van die 35 cent belasting per kuub?
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_205652541
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 11:13 schreef Twiitch het volgende:

[..]
Pak dit soort zooi keihard aan in plaats van het burgertje die z'n auto op zaterdag doet wassen of z'n postzegel van een tuintje besproeid weer wat extra te pesten aub.
Je snapt het niet he?

dat is toekomstig drinkwater, maar absoluut geen kraanwater: ze pompen water uit een meer of rivier (etc), koelen de servers daarmee en pompen het daarna terug, daar gaat geen kraanwater aan verloren

de waterbedrijven gebruiken die zelfde meren of rivieren, filteren dat en stoppen het in de leiding, dan is het kraanwater of leidingwater
pi_205652545
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 11:16 schreef Waldorf22 het volgende:

[..]
[..]
En omdat VVD.
Je baseert het nergens op dus. Maar wel leuk dat je zo snel de slachtofferrol hebt kunnen pakken, inclusief verontwaardiging!
pi_205652548
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 11:16 schreef Leandra het volgende:

[..]
Waarom zijn bedrijven dan nu nog vrijgesteld van die 35 cent belasting per kuub?
Omdat we nu wetgeving hebben die niet adequaat waterverspilling tegengaat.
  dinsdag 16 augustus 2022 @ 11:17:37 #21
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_205652552
He ja, en dan moet de overheid weer ingrijpen omdat mensen hun waterrekening niet kunnen betalen. Goed plan.
pi_205652557
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 11:17 schreef herverwijderd het volgende:
He ja, en dan moet de overheid weer ingrijpen omdat mensen hun waterrekening niet kunnen betalen. Goed plan.
Heb je het bericht gelezen?
pi_205652567
In Nederland betaal je ¤0,0008 per liter water.

Eigenlijk onvoorstelbaar goedkoop.
  dinsdag 16 augustus 2022 @ 11:18:55 #24
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_205652568
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 11:14 schreef EinarBoe het volgende:

[..]
Heb je het nieuwsbericht gelezen?
Ja:

quote:
Ook belasting van industrieel waterverbruik ligt bij een vervolgonderzoek op tafel.
Niet bij het onderzoek dat in september uitkomt dus, bij het vervolgonderzoek gaan ze het industrieel verbruik eens bekijken.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_205652569
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 11:18 schreef EinarBoe het volgende:

[..]
Heb jij het gelezen?
  dinsdag 16 augustus 2022 @ 11:19:14 #26
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_205652572
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 11:18 schreef EinarBoe het volgende:

[..]
Ja.
  dinsdag 16 augustus 2022 @ 11:20:27 #27
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_205652577
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 11:16 schreef Dries4Ever het volgende:

[..]
ze pompen water uit een meer of rivier (etc), koelen de servers daarmee en pompen het warme water daarna terug,
Allemaal meer belasting betalen want de aarde warmt op :z
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_205652586
quote:
In dit soort warme weken giet ik alleen water rond de planten en struiken die het moeilijk hebben.
Gras herstelt wel weer.
  dinsdag 16 augustus 2022 @ 11:21:28 #29
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_205652592
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 11:17 schreef EinarBoe het volgende:

[..]
Dus komt er wetgeving die deze waterverspilling niet aanpakt maar enkel geld bij de burger haalt.
Zoals bij vele andere belastingen of verhogingen met als hoofdsmoes voornamelijk het klimaat.
  dinsdag 16 augustus 2022 @ 11:21:31 #30
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_205652593
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 11:17 schreef EinarBoe het volgende:

[..]
Nee, dat is geen reden om bepaalde gebruikers een belasting niet te laten betalen.

En als deze belasting het verschil al is tussen wel of niet adequaat met water omgaan, dan betekent dat dus dat er voor de huishoudens al een regel is die verspilling tegengaat en ze dus nog een keer hetzelfde willen doen, wederom zonder eerst naar de grootverbruikers te kijken.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_205652594
Goed plan. Ik vind het niet erg meer te betalen.
Jehovah=Power of God Lucifer=Light of God Satan=Love of God Jesus=Unity of God
pi_205652598
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 11:20 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
In dit soort warme weken giet ik alleen water rond de planten en struiken die het moeilijk hebben.
Gras herstelt wel weer.
Alles wat er bij mij in staat is dit jaar geplant dus die hebben het allemaal moeilijk ;(
  Redactie Sport dinsdag 16 augustus 2022 @ 11:22:28 #33
274204 crew  Mexicanobakker
pi_205652601
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 11:21 schreef laforest het volgende:
Goed plan. Ik vind het niet erg meer te betalen.
Nou, dan betaal jij meer! Probleem opgelost.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  dinsdag 16 augustus 2022 @ 11:23:26 #34
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_205652608
quote:

[..]
Idd, het is godsgeklaagd dat ze daar drinkwater voor gebruiken.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_205652610
quote:

[..]
Microsoft heeft dus zo'n 84.000 kuub water verbruikt, ofwel dezelfde hoeveelheid als 1.135 huishoudens.
Het zal op die 8 miljoen huishoudens geen deuk maken maar evengoed prima om er wat aan te doen, in het algemeen.
pi_205652612
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 11:22 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Nou, dan betaal jij meer! Probleem opgelost.
Nee, daarmee is de maatschappij en de natuur niet geholpen.
pi_205652614
Laten we vooral weer huishoudens pakken, die verbruiken in verhouding tot de industrie namelijk enorm veel water. Absurd.
pi_205652617
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 11:12 schreef EinarBoe het volgende:

dinsdag 16 augustus 2022 @ 11:24:29 #39
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_205652620
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 11:23 schreef laforest het volgende:

[..]
Met belastingverhogingen ook niet.
  dinsdag 16 augustus 2022 @ 11:24:43 #40
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_205652623
Laat ze dat dan in staffels doen zodat alleen verspillers meer moeten betalen

Verder hebben we water zat. We moeten vooral de huishouding anders inregelen
pi_205652627
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 11:22 schreef Waldorf22 het volgende:

[..]
Alles wat er bij mij in staat is dit jaar geplant dus die hebben het allemaal moeilijk ;(
Dan geef je het wat extra water, het is geen moord.
  Redactie Sport dinsdag 16 augustus 2022 @ 11:25:02 #42
pi_205652629
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 11:23 schreef laforest het volgende:

[..]
Ah, dus je geeft toe dat dit misschien weer niet het sterkste plan is. Hoewel ik me nog wel in het Belgische model kan vinden.
pi_205652636
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 11:07 schreef daNpy het volgende:

[..]

Het gaat niet om praktische oplossingen of verbeteringen. Het gaat om geld binnen harken.
En dat komt omdat de bevolking niks moet weten van zuinig aan doen. Die doet wat het wil. Het enige wat helpt is ze flink laten betalen naarmate ze meer consumeren. Of gewoon een quotum wanneer de nood echt aan de man is.
pi_205652637
quote:
Daar kost 1000 liter drinkwater zo’n 4,30 euro, In Nederland 1,91 euro. Dat laatste is inclusief 35 cent belasting op leidingwater.
edit: dat waren prijzen voor bedrijven, voor consumenten ligt het anders

in Antwerpen kost 1m3 water basistarief bv 3.87 euro
Dit is voor de eerste 30m3 per huis + 30m3 per bewoner (dus 1 bewoner 60m3, 2 bewoners 90m3 etc)

Alles daar boven kost 7,73/m3

en ook de tarieven in NL kloppen niet

in Arnhem kost bv 1m3 water 1,11 euro
Er zijn ook gemeentes die de rioolheffing per m3 bepalen, dan is de rioolheffing laag maar komt er 2 euro boven op een m3 waardoor 1m3 dan 3,11 kost

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 16-08-2022 11:28:29 ]
pi_205652638
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 11:24 schreef Hexagon het volgende:
Laat ze dat dan in staffels doen zodat alleen verspillers meer moeten betalen

Verder hebben we water zat. We moeten vooral de huishouding anders inregelen
Het is nog steeds bizar dat we toiletten doorspoelen met drinkwater...

Je zou iedere nieuwe woning sowieso kunnen uitrusten met regenwateropslag.
Of desnoods regel je dat voor een heel blok / straat / wijk in 1x.
pi_205652641
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 11:18 schreef Leandra het volgende:

[..]
Ja:
[..]
Niet bij het onderzoek dat in september uitkomt dus, bij het vervolgonderzoek gaan ze het industrieel verbruik eens bekijken.
Maar een onderzoek is geen volgorde van wetgeving...
pi_205652649
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 11:24 schreef daNpy het volgende:

[..]
Met belastingverhogingen ook niet.
Als het tot verlaging van verspilling leidt wel.
  dinsdag 16 augustus 2022 @ 11:28:18 #48
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_205652651
quote:

[..]

inderdaad.

Mensen eten ongezond…

En in plaats van groenten en fruit goedkoper maken, maken ze vet eten duurder.

En zo gaat het dus altijd.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_205652654
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 11:26 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Toen ik dit artikel las moest ik er ook aan denken, een regenton. Tegenwoordig zie je ze nooit meer, maar vroeger was het volgens mij redelijk normaal.
pi_205652655
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 11:21 schreef Leandra het volgende:

[..]
Nee, dat is geen reden om bepaalde gebruikers een belasting niet te laten betalen.
Vandaar de onderzoeken naar hoe watergebruik beter belast kan worden... Wat snap je daar niet aan?
pi_205652656
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 11:21 schreef daNpy het volgende:

[..]
Dus komt er wetgeving die deze waterverspilling niet aanpakt maar enkel geld bij de burger haalt.
Zoals bij vele andere belastingen of verhogingen met als hoofdsmoes voornamelijk het klimaat.
Nee, totaal niet. Hoe kom je op dat idee?
  dinsdag 16 augustus 2022 @ 11:29:14 #52
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_205652657
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 11:26 schreef Joppiez het volgende:

[..]
En dat komt omdat de bevolking niks moet weten van zuinig aan doen. Die doet wat het wil. Het enige wat helpt is ze flink laten betalen naarmate ze meer consumeren. Of gewoon een quotum wanneer de nood echt aan de man is.
Wat een onzin. Als er problemen zijn, moet je die praktisch aanpakken. En dat is nou net waar het aan schort met onze regering. Die denken alles op te lossen door meer geld binnen te harken. Besparen hebben ze nog NOOIT van gehoord. En waar gaat al dat geld naartoe? Gaan ze dat ergens voor in zetten of is het gewoon een straf-belasting?
Ondertussen zijn er vele woonproblemen en lopen de kosten voor de burger de spuigaten uit.
Misschien verzinnen ze nog wel een belasting voor arme mensen, om te stimuleren dat je niet arm moet zijn.

|:(
pi_205652659
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 11:25 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Ah, dus je geeft toe dat dit misschien weer niet het sterkste plan is. Hoewel ik me nog wel in het Belgische model kan vinden.
Nu verdraai je mijn woorden. Ik zeg dat mij alleen een verhoging niet het gewenste resultaat zal leveren. Iedereen moet dan meer gaan betalen.
pi_205652663
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 11:23 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Microsoft heeft dus zo'n 84.000 kuub water verbruikt, ofwel dezelfde hoeveelheid als 1.135 huishoudens.
Het zal op die 8 miljoen huishoudens geen deuk maken maar evengoed prima om er wat aan te doen, in het algemeen.
MS koelt zijn datacenters niet met kraanwater maar met oppervlaktewater wat ze daarna gewoon terug pompen net zoals een kerncentrale dat doet er gaat geen kraanwater verloren.
  dinsdag 16 augustus 2022 @ 11:30:13 #55
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_205652664
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 11:28 schreef laforest het volgende:

[..]
Als het tot verlaging van verspilling leidt wel.
Druppel op een gloeiende plaat is geen oplossing.
pi_205652670
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 11:30 schreef daNpy het volgende:

[..]
Druppel op een gloeiende plaat is geen oplossing.
Beter dan niets doen. Daarna kan men ook verder gaan.
  dinsdag 16 augustus 2022 @ 11:31:25 #57
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_205652676
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 11:29 schreef EinarBoe het volgende:

[..]
Nee, totaal niet. Hoe kom je op dat idee?
Heb je opgelet hoeveel belastingen er het laatste jaar al zijn verzonnen?
Wat hebben die belastingen bijgedragen aan een oplossing voor het bijbehorende "probleem"?

Helemaal niks dus.

quote:

[..]

Goed plan, maar praktische oplossingen hebben we niks aan, meer belastingen please!!
pi_205652681
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 11:31 schreef daNpy het volgende:

[..]
Heb je opgelet hoeveel belastingen er het laatste jaar al zijn verzonnen?
Wat hebben die belastingen bijgedragen aan een oplossing voor het bijbehorende "probleem"?

Goed verhaal, als je inhoudelijks niets te melden hebt maar gewoon wil klagen om het klagen kun je dat ook gewoon zeggen hoor.
  dinsdag 16 augustus 2022 @ 11:32:37 #59
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_205652682
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 11:31 schreef laforest het volgende:

[..]
Beter dan niets doen. Daarna kan men ook verder gaan.
Je kan diezelfde energie ook steken in het aanpakken van een oplossing die zoden aan de dijk zet.

Maar dat is niet zo makkelijk, via de burger is altijd wel geld te halen. En dat is dus waar het om draait.
pi_205652688
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 11:29 schreef daNpy het volgende:

[..]
Wat een onzin. Als er problemen zijn, moet je die praktisch aanpakken.
Als het onzin is, waarom hebben de meeste mensen dan schijt? En een praktische oplossing wordt alleen als praktisch gezien wanneer het (in potentie) geld oplevert. Bijvoorbeeld het gebruik van zonnepanelen wat valt of staat met de salderingsregeling.

quote:
Ondertussen zijn er vele woonproblemen en lopen de kosten voor de burger de spuigaten uit.
Misschien verzinnen ze nog wel een belasting voor arme mensen, om te stimuleren dat je niet arm moet zijn.
Volgens mij bedoel je de middenklasse. De overheid bedenkt wel weer een compensatieregeling voor de armen die de middenklasse weer kan ophoesten natuurlijk.
  dinsdag 16 augustus 2022 @ 11:33:51 #61
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_205652693
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 11:32 schreef EinarBoe het volgende:

[..]
Goed verhaal, als je inhoudelijks niets te melden hebt maar gewoon wil klagen om het klagen kun je dat ook gewoon zeggen hoor.
Dieseltax klimaat tax vliegtax tc.
Maar jij weet zogenaamd weer nergens van, laat staan dat je kan aangeven welke problemen met die belastingen precies opgelost zijn.
  dinsdag 16 augustus 2022 @ 11:34:48 #62
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_205652704
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 11:33 schreef Joppiez het volgende:

[..]
Als het onzin is, waarom hebben de meeste mensen dan schijt? En een praktische oplossing wordt alleen als praktisch gezien wanneer het (in potentie) geld oplevert. Bijvoorbeeld het gebruik van zonnepanelen wat valt of staat met de salderingsregeling.

Nope kijk naar wat thefreshprince zegt. Dat is een praktische oplossing, zonder belastingen te verhogen.

Goh....
pi_205652721
Vind dat eigenlijk niet zo heel gek.
  dinsdag 16 augustus 2022 @ 11:36:07 #64
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_205652726
quote:

[..]
Vandaar de onderzoeken naar hoe watergebruik beter belast kan worden... Wat snap je daar niet aan?
Voor burgers, niet voor grootverbruikers.
Ik zie een trend.
pi_205652728
quote:
Wat moet jij een verdord leven hebben.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  dinsdag 16 augustus 2022 @ 11:37:26 #66
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_205652735
quote:

[..]
Maar men begint daarbij met de mogelijkheid de groep die al belasting betaalt hoger te belasten, en men kijkt later wel eens naar de groep die en veel meer verbruikt en helemaal geen belasting betaalt.

Die volgorde klopt niet, wat begrijp je daar niet aan?
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_205652747
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 11:30 schreef Dries4Ever het volgende:

[..]
MS koelt zijn datacenters niet met kraanwater maar met oppervlaktewater wat ze daarna gewoon terug pompen net zoals een kerncentrale dat doet er gaat geen kraanwater verloren.
toch is dat een behoorlijk probleem omdat het koelwater enorm opgewarmd is als ze het terugpompen, warmer water bevat minder zuurstof en kan tot visssterfte leiden en beinvloed ook de groei van algen, in de meeste gevalllen blijkt dit koelwater tevens allerhande verontreinigingen te bevatten, of verzilt te zijn, door de processen rondom de koeling.

zeker bij lagere waterstanden is het terugpompen van opgewarmd koelwater een enorm probleem
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  dinsdag 16 augustus 2022 @ 11:41:04 #68
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_205652756
quote:

[..]
MS doet dat juist op dagen waarop het heet is, en dat zijn ook vaak de dagen dat mensen opgeroepen worden zuinig te zijn met water en niet te sproeien.

Volgens de MS methode zou ik dan water uit de naastgelegen sloot mogen pompen om mijn tuin te sproeien en volgens jou is er dan niets aan de hand.

Als het überhaupt al gaat zoals jij stelt, het drinkwaterverbruik van MS is niet voor niets zo duidelijk in beeld.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_205652767
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 11:29 schreef Anton91 het volgende:

[..]
Toen ik dit artikel las moest ik er ook aan denken, een regenton. Tegenwoordig zie je ze nooit meer, maar vroeger was het volgens mij redelijk normaal.
Ik heb er één staan, maar die doet momenteel ook weinig nut met dit weer. Maar wanneer het normaliter regent, is het inderdaad handig. Het is wel iets omslachtiger dan een slang aan de kraan koppelen, maar om enkel wat planten water te geven voldoet het hier prima.
pi_205652783
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 11:42 schreef xFriendx het volgende:

[..]
Ik heb er één staan, maar die doet momenteel ook weinig nut met dit weer. Maar wanneer het normaliter regent, is het inderdaad handig. Het is wel iets omslachtiger dan een slang aan de kraan koppelen, maar om enkel wat planten water te geven voldoet het hier prima.
Ik heb er 1 van 80L en die is nog nooit leeg geweest, ook nu is dievoor ca 60% gevuld.
En bij mij is het gieter eronder en kraantje open, net zoals bij de buitenkraan.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_205652788
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 11:32 schreef daNpy het volgende:

[..]
Je kan diezelfde energie ook steken in het aanpakken van een oplossing die zoden aan de dijk zet.

Maar dat is niet zo makkelijk, via de burger is altijd wel geld te halen. En dat is dus waar het om draait.
Post met hoog BNW gehalte.
pi_205652796
quote:

[..]
Oh dan liegen ze op tv bij de NOS
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_205652797
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 11:37 schreef Leandra het volgende:

[..]
Maar men begint daarbij met de mogelijkheid de groep die al belasting betaalt hoger te belasten, en men kijkt later wel eens naar de groep die en veel meer verbruikt en helemaal geen belasting betaalt.

Die volgorde klopt niet, wat begrijp je daar niet aan?
De volgorde van onderzoeken zegt niets over de wet die komt. En dit is de verdeling van leidingwatergebruik in NL - waar de onderzoeken specifiek naar kijken:

dinsdag 16 augustus 2022 @ 11:46:28 #74
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_205652799
Overigens zou ik wel eens een bron willen zien van het verhaal dat MS oppervlaktewater zou gebruiken, ik lees alleen maar drinkwater, dat geleverd wordt door waterbedrijf PWN.

https://www.hollandskroon.nl/ontwikkelen/datacenters/watergebruik
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_205652805
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 11:34 schreef daNpy het volgende:

[..]
Nope kijk naar wat thefreshprince zegt. Dat is een praktische oplossing, zonder belastingen te verhogen.

Goh....
Bijvoorbeeld het toilet doorspoelen met regenwater is inderdaad een goede oplossing.
Maar wie gaat dat betalen?
Wat kan een installateur vragen voor zo iets? 5000 euro (opslagtank, pomp, integratie/installatie, voorrijkosten, materiaal enz enz)? 10000 euro? Kan ook best wel met de prijzen van tegenwoordig.

Dusja, leuk idee als het eenmaal in uitvoering is, maar totaal niet realistisch.
pi_205652811
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 11:46 schreef Leandra het volgende:
Overigens zou ik wel eens een bron willen zien van het verhaal dat MS oppervlaktewater zou gebruiken, ik lees alleen maar drinkwater, dat geleverd wordt door waterbedrijf PWN.

Ze gebruiken ook drinkwater
pi_205652823
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 11:39 schreef RM-rf het volgende:

[..]
toch is dat een behoorlijk probleem omdat het koelwater enorm opgewarmd is als ze het terugpompen, warmer water bevat minder zuurstof en kan tot visssterfte leiden en beinvloed ook de groei van algen, in de meeste gevalllen blijkt dit koelwater tevens allerhande verontreinigingen te bevatten, of verzilt te zijn, door de processen rondom de koeling.

zeker bij lagere waterstanden is het terugpompen van opgewarmd koelwater een enorm probleem
nee, want

in het ijsselmeer zit 2240 miljard liter water, microsoft gebruikt 84 miljoen liter water

Stel dat dit een zwembad is van 2240 miljard liter water waar geen water in of uit gaat, ze halen er 84miljoen liter water uit, dat water is voor het opwarmen 20 graden

ze brengen 84miljoen liter water aan de kook naar 100 graden en pompen het dan terug dan is de temperatuur van het ijselmeer uiteindelijk 20,003 graden, dat is nauwelijks merkbaar. Het koelwater zal geen 100 graden zijn, eerder iets van 60 verwacht ik, dan zal het ijselmeer 20,0015 graden worden

en dat is ook nog eens als je al het water in 1x gebruikt, opwarmt en terugpompt wat niet het geval is
pi_205652831
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 11:44 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Ik heb er 1 van 80L en die is nog nooit leeg geweest, ook nu is dievoor ca 60% gevuld.
En bij mij is het gieter eronder en kraantje open, net zoals bij de buitenkraan.
Hier 70 meen ik. Maar bedoel meer, als je een slang aansluit heb je druk en loop je met die slang je tuin rond. Hier is het idd kraan open en x gieters vullen. Op het oog net wat minder gemakkelijk, maar goed, zo'n slang is dan eigenlijk meer luxe vandaag de dag dan noodzakelijk.
pi_205652833
Niet de Afsluitdijk dicht, niet meren verhogen, geen extra opslag verzorgen, schoon water de zee in laten stromen, bedrijven alle ruimte geven tig miljoenen liters DRINKwater te laten verspillen..

Nee Jan met de pet moet meer gaan betalen.. dan is er plots genoeg water.

Hier in Nederland, met het grootste zoetwater reservoir op de planeet.

Het is dat het verboden is om mensen op te ruien tegen de overheid, maar misschien word het eens tijd?
Idem met het hele gas gebeuren, 2x meer betalen dan de rest.
pi_205652837
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 11:39 schreef RM-rf het volgende:

[..]

klopt dat is ook zo, daarom produceren elektriciteitscentrales in de zomer ook minder elektriciteit als het droog is. Ze kunnen niet genoeg koelwater uit de rivieren halen vanwege terechte wetgeving.
Een datacenter kan niet terugschalen.
pi_205652838
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 11:41 schreef Leandra het volgende:
Volgens de MS methode zou ik dan water uit de naastgelegen sloot mogen pompen om mijn tuin te sproeien en volgens jou is er dan niets aan de hand.
nee, als je water uit je sloot pompt en in je tuin sproeit verlaag je het waterniveau van de sloot, dat doet microsoft niet
Microsoft pompt water uit de sloot, verwarmt het en pompt het daarna weer terug
pi_205652846
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 11:50 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Hier in Nederland, met het grootste zoetwater reservoir op de planeet.
Dat is het Baikal meer in Rusland :)
pi_205652849
quote:
99s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 11:36 schreef bijdehand het volgende:

[..]
Wat moet jij een verdord leven hebben.
Tegeltuinbezitter gespot
pi_205652856
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 11:46 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Oh dan liegen ze op tv bij de NOS
ook niet, het is potentieel drinkwater wat ze gebruiken, dat klopt, want het water uit het ijselmeer (of een rivier/kanaal) stroomt uiteindelijk ook door diverse leidingen in NL. In theorie kan het zo zijn dat het water wat MS gebruikt heeft om te koelen en terug heeft gepompt in het ijselmeer weer wordt opgepompt door een waterbedrijf en via filters als leidingwater bij jou uit de kraan komt.
  dinsdag 16 augustus 2022 @ 11:53:41 #85
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_205652858
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 11:45 schreef laforest het volgende:

[..]
Post met hoog BNW gehalte.
Lol geen scherpe antwoorden meer merk ik
pi_205652862
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 11:47 schreef Joppiez het volgende:

[..]
Bijvoorbeeld het toilet doorspoelen met regenwater is inderdaad een goede oplossing.
Maar wie gaat dat betalen?
Wat kan een installateur vragen voor zo iets? 5000 euro (opslagtank, pomp, integratie/installatie, voorrijkosten, materiaal enz enz)? 10000 euro? Kan ook best wel met de prijzen van tegenwoordig.

Dusja, leuk idee als het eenmaal in uitvoering is, maar totaal niet realistisch.
ik heb hier weleens naar gekeken omdat ik ook de ruimte heb en een tijdje geleden kostte dit 1500 euro incl installatie. Maar de kosten zijn het probleem niet, want je bent aan de beurt als de droogte voorbij is.
pi_205652864
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 11:52 schreef Joppiez het volgende:

[..]
Dat is het Baikal meer in Rusland :)
Rusland bestaat wat mij betreft niet.

Verder neem ik aan dat je snapt wat ik bedoelde.
pi_205652871
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 11:49 schreef Dries4Ever het volgende:

[..]
nee, want

in het ijsselmeer zit 2240 miljard liter water, microsoft gebruikt 84 miljoen liter water

Stel dat dit een zwembad is van 2240 miljard liter water waar geen water in of uit gaat, ze halen er 84miljoen liter water uit, dat water is voor het opwarmen 20 graden

ze brengen 84miljoen liter water aan de kook naar 100 graden en pompen het dan terug dan is de temperatuur van het ijselmeer uiteindelijk 20,003 graden, dat is nauwelijks merkbaar. Het koelwater zal geen 100 graden zijn, eerder iets van 60 verwacht ik, dan zal het ijselmeer 20,0015 graden worden

en dat is ook nog eens als je al het water in 1x gebruikt, opwarmt en terugpompt wat niet het geval is
Lees even de link die @Leandra heeft gepost en evt de daar in staande verdere links naar verduidelijking.

Er word dus wel degelijk schoon en helder drinkwater gebruikt waarvan het grootste deel verdampt.

Het restant is niet schoon drinkwater maar mag wel geloosd worden.

Verder klopt je verhaal van die opwarming ook al niet erg. Als ergens koelwater wordt geloosd dan zorgt dat plaatselijk wel voor een opwarming van oppervlakte water met dus allerlei ongewenste gevolgen zoals blauwalg en dergelijke.
  dinsdag 16 augustus 2022 @ 11:55:49 #89
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_205652876
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 11:50 schreef Dries4Ever het volgende:

[..]
nee, als je water uit je sloot pompt en in je tuin sproeit verlaag je het waterniveau van de sloot, dat doet microsoft niet
Microsoft pompt water uit de sloot, verwarmt het en pompt het daarna weer terug
MS gebruikt drinkwater dat wordt geleverd door PWN.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_205652877
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 11:50 schreef xFriendx het volgende:

[..]
Hier 70 meen ik. Maar bedoel meer, als je een slang aansluit heb je druk en loop je met die slang je tuin rond. Hier is het idd kraan open en x gieters vullen. Op het oog net wat minder gemakkelijk, maar goed, zo'n slang is dan eigenlijk meer luxe vandaag de dag dan noodzakelijk.
oh zo, je geeft je tuin water met de slang, dat doe ik nooit, het pakken, aansluiten, afkoppelen, schoonmaken, oprollen en wegzetten kost mij teveel tijd.
pi_205652888
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 11:55 schreef qajariaq het volgende:

[..]
Lees even de link die @:Leandra heeft gepost en evt de daar in staande verdere links naar verduidelijking.

Er word dus wel degelijk schoon en helder drinkwater gebruikt waarvan het grootste deel verdampt.

Verder klopt je verhaal van die opwarming ook al niet erg. Als ergens koelwater wordt geloosd dan zorgt dat plaatselijk wel voor een opwarming van oppervlakte water met dus allerlei ongewenste gevolgen zoals blauwalg en dergelijke.
dat je nog de moeite neemt bij deze gebruiker siert je
  dinsdag 16 augustus 2022 @ 11:57:52 #92
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_205652902
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 11:55 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
oh zo, je geeft je tuin water met de slang, dat doe ik nooit, het pakken, aansluiten, afkoppelen, schoonmaken, oprollen en wegzetten kost mij teveel tijd.
Daarom dus bronpomp en beregeningsinstallatie, aangestuurd door een computer :Y)
pi_205652906
quote:

[..]
Precies, wij gaan straks meer betalen voor hetzelfde, de industrie wordt ontzien en het geld wat extra binnenkomt gebruiken we in ieder geval niet voor de watervoorziening in de toekomst.
pi_205652911
quote:
14s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 11:57 schreef daNpy het volgende:

[..]
Daarom dus bronpomp en beregeningsinstallatie, aangestuurd door een computer :Y)
doe mij maar een gietertje _O_
pi_205652912
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 11:55 schreef qajariaq het volgende:

[..]
Lees even de link die @:Leandra heeft gepost en evt de daar in staande verdere links naar verduidelijking.

quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 11:55 schreef Leandra het volgende:

[..]
MS gebruikt drinkwater dat wordt geleverd door PWN.
er staat (drink)water wat niet hoeft te betekenen dat het kraanwater of leidingwater is

wat in het ijselmeer zit is ook drinkwater, alleen moet het voordat je het echt kunt drinken eerst gefilterd worden voordat het leidingwater word
pi_205652920
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 11:58 schreef Dries4Ever het volgende:

[..]
[..]
er staat (drink)water wat niet hoeft te betekenen dat het kraanwater of leidingwater is

wat in het ijselmeer zit is ook drinkwater, alleen moet het voordat je het echt kunt drinken eerst gefilterd worden voordat het leidingwater word
Man man man, wanneer begin je eens met lezen en stop eens met die volkomen onzin te verkondigen. Je vervuilt het hele topic hiermee.
  dinsdag 16 augustus 2022 @ 12:00:25 #97
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_205652926
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 11:58 schreef Dries4Ever het volgende:

[..]
[..]

Lees het nog een keer.
Drinkwater, niet "potentieel drinkwater" niet "opgepompt uit het IJsselmeer".

Drinkwater, geleverd door drinkwaterbedrijf PWN.
Wullie bin KOEL © Soneal
  dinsdag 16 augustus 2022 @ 12:00:58 #98
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_205652932
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 11:58 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
doe mij maar een gietertje _O_
quote:
kost mij teveel tijd.
pi_205652939
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 11:59 schreef qajariaq het volgende:

[..]
Man man man, wanneer begin je eens met lezen en stop eens met die volkomen onzin te verkondigen. Je vervuilt het hele topic hiermee.
zolang er reacties komen zal de troll gewoon verder gaan
pi_205652943
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 12:01 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
zolang er reacties komen zal de troll gewoon verder gaan
Maar ook zonder reactie heeft die man het al zes keer beweerd. Hij blijft dus zijn zelf verzonnen onzin verkondigen.
  dinsdag 16 augustus 2022 @ 12:03:29 #101
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_205652951
Als ik mijn tuin sproei, dan doe ik dat al bewust met water uit het kanaal.
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
  dinsdag 16 augustus 2022 @ 12:04:11 #102
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_205652956
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 12:02 schreef qajariaq het volgende:

[..]
Maar ook zonder reactie heeft die man het al zes keer beweerd. Hij blijft dus zijn zelf verzonnen onzin verkondigen.
Ja, maar na die eerste keer heeft hij het de volgende keer ergens gelezen en dan is het dus waar.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_205652973
quote:

[..]

Wat vind je er van dat bedrijven zonder belasting jouw drinkwater kunnen gebruiken? De zwakste schouders dragen de zwaarste last
  dinsdag 16 augustus 2022 @ 12:06:19 #104
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_205652976
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 12:03 schreef monkyyy het volgende:
Als ik mijn tuin sproei, dan doe ik dat al bewust met water uit het kanaal.
Het verschilt per waterschap of dat mag, en waterschappen kunnen ook een tijdelijk verbod inzetten.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_205652991
Iedereen moet zuinig zijn, maar waren we maar eens zuinig met bevolkingsgroei. 18 miljoen mensen verbruiken nu eenmaal meer water dan 15 miljoen mensen.

pi_205653021
OMG heb nu het hele artikel gelezen, de burgers moeten het weer eens oplossen. Dacht dat we hier een overheid voor hadden, maar die kiepert alles over de schutting bij lagere overheden en burgers. Wat is Mark rutte toch een incompetent figuur.
  dinsdag 16 augustus 2022 @ 12:13:01 #107
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_205653032
quote:
16s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 12:07 schreef Alpha0 het volgende:
Iedereen moet zuinig zijn, maar waren we maar eens zuinig met bevolkingsgroei. 18 miljoen mensen verbruiken nu eenmaal meer water dan 15 miljoen mensen.

Het waterverbruik van de afgelopen 30 jaar in Nederland gaat niet mee in deze theorie, dus kun je dit onderbouwen?
pi_205653038
quote:
In het onderzoek wordt mogelijk gekeken naar België, waar consumenten een basisprijs betalen voor de hoeveelheid die een gemiddeld huishouden per persoon nodig heeft, en een zogenoemde comfortprijs voor alles wat daarboven zit. De comfortprijs is het dubbele van de basisprijs.
Iedereen kan nu al aan voelen komen dat de basisprijs de huidige prijs wordt en je dus aan het eind van de maand duurder uit bent. Of als je heel zuinig doet, even veel betaalt als nu.

En zoals anderen al zeiden, die datacenters en Tata steel maar lekker verbruiken. Maar hey, het geeft werkgelegenheid natuurlijk. Standaard VVD excuus, dus we kunnen niks doen.

En natuurlijk gaslighten ze de hogere prijzen als "stimuleren" of "bewustwording". Flikker op man. Wat is ondertussen nog niet bizar in prijs gestegen?
  dinsdag 16 augustus 2022 @ 12:16:18 #109
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_205653052
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 12:06 schreef Leandra het volgende:

[..]
Het verschilt per waterschap of dat mag, en waterschappen kunnen ook een tijdelijk verbod inzetten.
Dat hou ik in de gaten. Zolang het niet mag doe ik het niet. Hier is nog niet zo'n verbod van kracht. Zo op het oog staat het water ook best hoog, maar daar zal wel bewust op gestuurd worden door het waterschap.
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
pi_205653057
laten we alles onbetaalbaar maken. Goed bezig.
pi_205653058
Ik ga NU mijn gele hesje aantrekken. :(

:+
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
pi_205653066
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 12:17 schreef TweedeKlum het volgende:
Ik ga NU mijn gele hesje aantrekken. :(

:+
Zal nu ook veiliger zijn, water besparen dus het waterkanon is wellicht ook uit de running oO<
pi_205653071
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 12:13 schreef EinarBoe het volgende:

[..]
Het waterverbruik van de afgelopen 30 jaar in Nederland gaat niet mee in deze theorie,
Geen idee wat je hiermee bedoelt

quote:
dus kun je dit onderbouwen?
Zeker. Een deelverzameling van een geheel verbruikt altijd minder (niet noodzakelijk strikt minder) dan het geheel. QED.
pi_205653118
quote:
Terug de natoerrr in, waar ze horen. Ipv in jouw kunstmatige aangelegde tuin.
pindazakje
pi_205653121
quote:

[..]

In jouw wereld zijn woningen niet alleen halve elektriciteitscentrales, maar nu ook nog waterreservoirs voor grijs water. Mogen we er ook nog in wonen?????
pi_205653125
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 11:27 schreef EinarBoe het volgende:

[..]
Maar een onderzoek is geen volgorde van wetgeving...
Misschien moet je je eens verdiepen in de legio belastigen die de burger wel en het bedrijfsleven niet betaalt.
Als je verspilling, consumptie en vervuiling wil terugdringen moet je bij het bedrijfsleven beginnen.
Zolang het bedrijfsleven niet de werkelijke prijs voor hun product betaalt, zal de consument dat ook niet doen.

De bizarre waarheid in de Nederlandse politiek is dat bedrijven zonder stemrecht veel meer invloed hebben op het beleid dan de burgers die wel stemrecht hebben.
Alhoewel de waterschappen daarin wel en uitzondering vormen, aangezien oa boeren daarin vertegenwoordigd worden.

[ Bericht 0% gewijzigd door Tanatos op 16-08-2022 12:58:50 ]
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_205653128
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 11:49 schreef Dries4Ever het volgende:

[..]
nee, want

Sowww Dries ik wist niet dat je zo wiskundig begaafd was, het begint bij mij te duizelen als ik al die moeilijke getalletjes zie :'(
pindazakje
pi_205653169
Ach hebben ze weer een stok gevonden om hun inwoners mee te slaan.

Vond het interview bij Eenvandaag wel grappig met een meneer van Vewin. Toen hij begon over bevolkings groei als 1 van de oorzaken werd hij gelijk afgekapt.
pi_205653195
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 12:33 schreef hunterrnl het volgende:
Ach hebben ze weer een stok gevonden om hun inwoners mee te slaan.

Vond het interview bij Eenvandaag wel grappig met een meneer van Vewin. Toen hij begon over bevolkings groei als 1 van de oorzaken werd hij gelijk afgekapt.
waar na te zien / horen?
pi_205653225
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 12:27 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]
Terug de natoerrr in, waar ze horen. Ipv in jouw kunstmatige aangelegde tuin.
Die bijen hebben daar geen boodschap aan.
pi_205653233
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 12:35 schreef Alpha0 het volgende:

[..]
waar na te zien / horen?
https://www.npostart.nl/eenvandaag/15-08-2022/AT_300002961 Of je provider app.

5-7 min in de uitzending. Althans op mijn provider app. Kan later zijn.
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 16 augustus 2022 @ 12:39:50 #122
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_205653238
quote:
waar consumenten een basisprijs betalen voor de hoeveelheid die een gemiddeld huishouden per persoon nodig heeft
Deze hoeveelheid zou vanuit de overheid geregeld moeten worden, ipv dat je er voor moet betalen. Daarboven dan gewoon betalen.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_205653245
quote:

[..]
https://www.h2owaternetwe(...)-vragen-op-te-roepen

De datacenters liggen al langer onder vuur door het vermeende hoge energiegebruik. Nu komt daar het debat over het gebruik van water voor de koeling bij. Over het werkelijke gebruik lopen de meningen uiteen, maar feit is wel dat de datacenters drinkwater gebruiken als koelwater.

De lobbyclub is het er uiteraard niet mee eens:
Volgens de brancheorganisatie Dutch Datacenter Association is het drinkwatergebruik dat De Telegraaf meldt, een 'schromelijke overdrijving'. “Er wordt een ramp gesuggereerd, maar het ligt echt totaal anders”, vertelt directeur Stijn Grove van de organisatie tegen de website Computable.

Daar komt nog bij:
Ook worden chemicaliën gebruikt om bacteriën te doden en kalkvorming tegen te gaan. Onduidelijk is hoeveel chemicaliën worden gebruikt en de vraag is dan ook of er door de datacenters wel wordt nagedacht over wat de stoffen in het milieu doen en wat er in de lozing overblijft aan stoffen, zegt Arthur Singendonk tijdens het webinar in een toelichting op het onderzoek. “Wij hebben geconcludeerd dat de registratie van chemicaliën onvoldoende is.”

Gezien het krakter van de Nederlandse politiek zal de rekening wel weer bij de burger worden neergelegd en zal het bedrijfsleven wel weer worden ontzien, met als resultaat meer onnodige consumptie tegen de verkeerde (te lage) prijs.
Alhoewel een groot gedeelte van de consumptie van data natuurlijk helemaal niet door de consument, maar door de privacy schendende aanbieders wordt veroorzaakt.
(Voor het "afluisteren" en het aanbieden van ongewenste reclame op basis van het "afluisteren", nog los van andere verwerpelijke doeleinden van die eindeloze privacy schending.)
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_205653295
Lost helemaal niets op dit. Niets.

De kleine verbruikers pak je niet omdat die toch al niet zo veel water gebruiken. Hooguit een klein koter zwembadje in de tuin met 30 graden. Whoopdiefucking do.

De grote gebruiker met een groter huis en een grotere tuin gaat toch weer gewoon verder, want het boeit ze geen flikker omdat ze het toch kunnen betalen.

Als je maar rijk bent. Verkeerd signaal dit.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_205653302
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 11:26 schreef Joppiez het volgende:

[..]
Het bedrijfsleven is daarin vele malen erger en wordt vaak geheel of gedeeltelijk ontzien van allerlei belastingen die de burger wel moet betalen, daardoor betaalt de consument niet de werkelijke prijs en dat zet aan tot consumptie.
pi_205653309
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 12:40 schreef Tanatos het volgende:
Gezien het krakter van de Nederlandse politiek zal de rekening wel weer bij de burger worden neergelegd
rutte doctrine. Nieuw elan. Gaaf land.

En de datacenters en industrie maar doorpompen. Middenklasse betaald de rekening wel.
^p^
1947-2016
pi_205653338
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 12:44 schreef Tanatos het volgende:

[..]
Het bedrijfsleven is daarin vele malen erger en wordt vaak geheel of gedeeltelijk ontzien van allerlei belastingen die de burger wel moet betalen, daardoor betaalt de consument niet de werkelijke prijs en dat zet aan tot consumptie.
Betaalde we maar de werkelijke prijs.
Kijk naar energie. Opslag Duurzame Energie en energiebelasting. Weet je wie de subsidies krijgen die door de consument wordt betaald?
De industrie. Die mag lekker goedkoop opwekkers bouwen met subsidie en lage kosten betalen bij grootverbruik.
1947-2016
pi_205653355
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 11:42 schreef xFriendx het volgende:

[..]
Als je meer opslag hebt dan een regenton wordt het steeds nuttiger voor droge periodes.
  Redactie Sport dinsdag 16 augustus 2022 @ 12:49:59 #129
pi_205653367
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 12:45 schreef Red_85 het volgende:

[..]

En de datacenters en industrie maar doorpompen. Middenklasse betaald de rekening wel.
^p^
Jammer dat er nauwelijks een politieke partij is die dit probleem gaat oplossen. :{ Iedereen is vergroeid aan het grootkapitaal of heeft zijn alternatieve elite (de kapitaalkrachtige boer of de borealist)

Enige uitzonderingen zijn SP en misschien de PVV. :{ (De PVV is een beetje een wolf in schaapskleren wat economie betreft voor mijn gevoel, links lullen rechts vullen dat soort credo's)
  dinsdag 16 augustus 2022 @ 12:57:13 #130
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_205653455
quote:

[..]
Wat een onzin. Als er problemen zijn, moet je die praktisch aanpakken. En dat is nou net waar het aan schort met onze regering. Die denken alles op te lossen door meer geld binnen te harken. Besparen hebben ze nog NOOIT van gehoord. En waar gaat al dat geld naartoe? Gaan ze dat ergens voor in zetten of is het gewoon een straf-belasting?

|:(
Met het vaker voorkomen van (drink)watertekorten nemen ook de kosten voor het waterbeheer toe, dus dat je bij excessief waterverbruik meer gaat betalen dan het lage basistarief vind ik prima te verkopen. Ook omdat mensen pas hun gedrag veranderen (= praktische oplossingen verzinnen) wanneer ze het in de portemonnee merken.
Huilen dan.
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 16 augustus 2022 @ 12:58:40 #131
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_205653473
quote:
Die denken alles op te lossen door meer geld binnen te harken. Besparen hebben ze nog NOOIT van gehoord.
Behalve als er bespaard moet worden, dan hebben ze één trucje ineens wel gehoord, want dan moet er weer ergens geld vandaan gehaald worden en kan Defensie voor de honderdmiljoenste keer weer leeggetrokken worden _O-

Alsof iemand roept 'we moeten besparen' en een of andere minister dan gelijk antwoordt met 'oh, Defensie!'.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_205653481
quote:

[..]

^p^
Ik zie hier veel aversie tegen een hogere belasting op drinkwater terwijl als uiteindelijk een groep hier van gaat profiteren dan is het de burger
  dinsdag 16 augustus 2022 @ 13:01:11 #133
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_205653506
quote:

[..]
ik haal met mijn mobile airco water uit de lucht .. heb al aardig wat emmers vol staan ...
Waar kan ik ze inleveren ?

Deze gebruik ik dus weer om thee en koffie van te maken ..
Hoe zo onnodig water verbruik
Of ik gooi het gelijk na dat ik door getrokken heb in de stortbak ..
"Als mannen sneller als risico worden gezien en vrouwen overal mee wegkomen, dan verliezen we de nuance en rechtvaardigheid in het gesprek over grensoverschrijdend gedrag.
Dat is geen bescherming meer.
Dat is machtsmisbruik vermomd als moraal."
pi_205653527
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 11:52 schreef Waldorf22 het volgende:

[..]
Tegeltuinbezitter gespot
Try again :')
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_205653612
quote:

[..]

^p^
Maar als je de datacenters en industrie meer gaat belasten, dan rekenen zij het toch weer door aan de consument? Volgens mij valt er niet aan te ontkomen dat de consument betaalt.

Af en toe fiets ik door een wat duurdere wijk en dan stoor ik me wel enigszins aan de mensen die allemaal hun enorme grasveld aan het besproeien zijn, van mij mogen die best wat meer betalen. Helemaal als het voor de kleingebruikers dan wat goedkoper kan. Op zich herstelt je gras zich na droogte wel weer, alleen heb je een tijdje geen groen gras, maar dat is toch ook geen ramp. Alleen wil je ook niet dat er dan ipv gras tegels en grind gelegd wordt, dus dan moet er ook een soort tegeltaks komen, als je meer dan x m2 aan tegels hebt moet je betalen :)
Maar eigenlijk denk ik dat er vooral gekeken moet worden naar oplossingen voor de waterhuishouding en wanneer je welk water nodig hebt, we gebruiken best veel schoon drinkwater waar ook wat vervuilder water (of zeewater) voor gebruikt zou kunnen worden.
Dus wees maar lief, dat kan geen kwaad 🎶
  dinsdag 16 augustus 2022 @ 13:13:54 #136
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_205653637
Grappig dat iedereen de laatste alinea van het artikel lijkt te negeren waarin een waterexpert simpelweg stelt wat een hoop users ook al roepen:

quote:
Erik Driessen, een waterexpert die al langer bepleit dat Nederlanders veel meer van water zouden moeten weten, noemt het Belgische model ‘charmant’, maar gelooft allereerst in het aanpakken van industrieel watergebruik. ,,In landen om ons heen zie je bedrijven al hard werken aan hergebruik van water, in Nederland nog nauwelijks’’, zegt hij. ,,Als iets niet duur is, ontbreekt de reden om er op te besparen.’’ Hij pleit ook voor veel betere voorlichting over watergebruik.
De prijs voor bedrijfsmatig gebruik eerst maar eens omhoog gooien dus, zodat bedrijven een reden hebben zuiniger met water om te gaan.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_205653688
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 13:11 schreef MizzezAmy het volgende:

[..]
Maar als je de datacenters en industrie meer gaat belasten, dan rekenen zij het toch weer door aan de consument? Volgens mij valt er niet aan te ontkomen dat de consument betaalt.
een deel zal in de prijs worden doorberekend inderdaad. Alleen als ze nu niks tot weinig bijdragen en de burger nagenoeg alles, wat maakt het dan uit? Als die bedrijven internationaal proberen te concurreren dan wordt de winst lager en stijgt de overheidsopbrengsten waar de burger van profiteert. Daarnaast zal de industrie proberen te innoveren of kijken naar alternatieven, wat wederom in ons voordeel is.
  dinsdag 16 augustus 2022 @ 13:21:34 #138
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_205653738
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 12:28 schreef Tanatos het volgende:

[..]
Misschien moet je je eens verdiepen in de legio belastigen die de burger wel en het bedrijfsleven niet betaalt.
Begin er een topic over zodat je niet dit draadje hoeft te vervuilen met een algemene klaagzang om het klagen.
  Spellchecker dinsdag 16 augustus 2022 @ 13:47:07 #139
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_205654035
quote:
Die bijen worden bijgevoerd vanwege de droogte https://www.omroepbrabant(...)e-redden-van-de-dood
pi_205654040
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 13:11 schreef MizzezAmy het volgende:

Dan leg je het juist op de goede plek. Microsoft verbruikt meer water, dus hogere rekening. Microsoft moet die doorberekenen in de services die ze hosten in dat datacenter, dus de tarieven voor de gebruikers van MS gaan omhoog.
1947-2016
pi_205654123
Als ik af en toe de tokkies hier zo trots zie posten dat ze midden in een droogte weer 1000 liter in hun zwembad hebben gegooid want 'ik betaal ervoor dus ik mag doen wat ik wil', dan snap ik de roep om dit soort maatregelen wel. Mensen hebben echt het IQ van een pinda en zijn door en door egoïstisch. Ik betwijfel alleen of dit helemaal de manier is. Uiteindelijk heb je hier namelijk alleen de armen mee. Rijke mensen geven echt geen neuk hoeveel ze voor hun drinkwater betalen.

Als je dit dan echt wil reguleren, en dat lijkt steeds meer nodig te worden, kun je het beter goed doen en gewoon op slimme watermeters overstappen. Als er dan een officieel drinkwater tekort wordt afgekondigd, en iedereen verplicht zuinig moet doen, dan kan je de asociale misbruikers gewoon achteraf op de bon slingeren. Gooi je midden in een droogte je zwembad vol? Veel plezier met je boete van 1000 euro. Zoiets.
No amount of money ever bought a second of time.
  dinsdag 16 augustus 2022 @ 14:00:05 #142
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_205654179
He er is een debat over koopdracht. Die schijnt toch te zakken ondanks de vele belastingen.
pi_205654182
Wat een argument om je winst per liter drinkwater te maximaliseren.
pi_205654222
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 11:55 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Dan heb je een te kleine tuin.
Overigens is het niet alleen drinkwater vanuit de drinkwatervoorziening maar ook pompen ze zelf grondwater op. Wat ten koste gaat van de reservoirs.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  FOK!fotograaf dinsdag 16 augustus 2022 @ 14:05:57 #145
842 Zorro
Z
pi_205654228
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 11:20 schreef daNpy het volgende:

[..]
Allemaal meer belasting betalen want de aarde warmt op :z
Dan moeten ze het koelen. Met water.
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
pi_205654268
quote:

[..]

Regenwater is er voor de natuur, Heino. Als dat overal gedaan wordt, droogt de hele grond uit.
pi_205654304
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 11:34 schreef daNpy het volgende:

[..]

Goh....
Waarom denk je dat het in veel delen van de wereld, m.n. de VS, verboden is om dat te doen? :{
pi_205654309
quote:

[..]

Hoe moet ik met deze droogte des doods zomer dan mijn kak doorspoelen???
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_205654439
quote:
5s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 14:16 schreef vosss het volgende:

[..]
Met je water in je regenton.
pi_205654479
quote:
5s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 14:16 schreef vosss het volgende:

[..]
je douche water opvangen en daarmee je toilet doorspoelen. :+
pi_205654605
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 13:54 schreef TigerXtrm het volgende:
Als ik af en toe de tokkies hier zo trots zie posten dat ze midden in een droogte weer 1000 liter in hun zwembad hebben gegooid want 'ik betaal ervoor dus ik mag doen wat ik wil' .....

Gooi je midden in een droogte je zwembad vol? Veel plezier met je boete van 1000 euro. Zoiets.
Maar ja, zoals je zegt;
quote:
Rijke mensen geven echt geen neuk hoeveel ze voor hun drinkwater betalen.
Dus dat boete idee van jou slaat nergens op, want zoals je al zegt;
quote:
Uiteindelijk heb je hier namelijk alleen de armen mee.
Nee, lekker dan.
  dinsdag 16 augustus 2022 @ 14:56:01 #152
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_205654620
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 14:16 schreef FlauwKapsel het volgende:

[..]
Waarom denk je dat het in veel delen van de wereld, m.n. de VS, verboden is om dat te doen? :{
Dezelfde reden waarom je je dieselmotor niet op frituurvet mag laten lopen: dan loopt staat bizar veel inkomsten mis?
  dinsdag 16 augustus 2022 @ 14:56:40 #153
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_205654627
quote:
4s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 14:54 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]
Maar ja, zoals je zegt;
[..]
[..]
Nee, lekker dan.
Daarom een belasting op arm-zijn. Dan laten mensen dat wel :Y
  dinsdag 16 augustus 2022 @ 14:59:28 #154
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_205654647
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 14:12 schreef FlauwKapsel het volgende:

[..]
Regenwater is er voor de natuur, Heino. Als dat overal gedaan wordt, droogt de hele grond uit.
Je weet dat het regenwater nu vrijwel overal vanaf de hemelwaterafvoer het riool in gaat?
Als je het vanaf de HWA opslaat in een reservoir onder je tuin dat of gebruikt wordt weer af te geven aan je tuin (infiltratiekratten) of te hergebruiken voor het doorspoelen van de WC is dat sowieso al een enorme verbetering op het weg laten lopen in het riool.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_205654655
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 14:56 schreef daNpy het volgende:

[..]
Dezelfde reden waarom je je dieselmotor niet op frituurvet mag laten lopen: dan loopt staat bizar veel inkomsten mis?
Ik heb zelf het antwoord al gegeven...
  dinsdag 16 augustus 2022 @ 15:00:08 #156
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_205654656
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 14:16 schreef FlauwKapsel het volgende:

[..]
Wat bedoel je precies met dat het verboden is om dat te doen? Wat is volgens jou in de VS verboden?
Wullie bin KOEL © Soneal
  dinsdag 16 augustus 2022 @ 15:03:03 #157
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_205654685
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 14:37 schreef Basp1 het volgende:

[..]
je douche water opvangen en daarmee je toilet doorspoelen. :+
En dit idd, het hergebruik van water moet echt een punt worden in de woningbouw (waardoor de woningen overigens nog weer duurder worden, dat wel).

Douchewater opslaan voor het doorspoelen van de WC en wasmachine, de HWA aansluiten op infiltratiekratten zodat het water langzaam weer aan de tuin wordt afgegeven.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_205654693
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 15:00 schreef Leandra het volgende:

[..]
Wat bedoel je precies met dat het verboden is om dat te doen? Wat is volgens jou in de VS verboden?
Dat zeg ik toch?

https://worldpopulationre(...)to-collect-rainwater
pi_205654718
Meer betalen, meer betalen, meer betalen, meer betalen. Je hoort niks anders meer. Wanneer gaat het UWv mij eens compenseren voor deze waanzin!
U MAD?
  dinsdag 16 augustus 2022 @ 15:06:40 #160
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_205654721
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 15:00 schreef FlauwKapsel het volgende:

[..]
Ik heb zelf het antwoord al gegeven...
Ja dat klopt. Je zegt dat het voor de natuur is.
Dat is feitelijk al het water. Nu gebruiken we water wat al in de natuur is ook om de WC door te spoelen. Echter is het nog gefilterd zodat we het ook kunnen drinken en dat is best zonde.

Als we het regenwater opvangen om de WC door te spoelen komt het inderdaad wat minder verdeeld in de natuur. Maar water wat op een dak valt komt toch al niet bij de natuur, in stedelijk gebied wordt het (nog veel) afgevoerd via het riool. Aan de andere kant worden natuurlijke reservoirs vóór filtering minder belast. De WC doorspoelen kost best veel water.
Er zal best een goede casus gemaakt moeten worden en ik begrijp je punt, maar ik denk zelf dat het effect vrij klein zal zijn, of iig dat het ook per gebied zal schelen natuurlijk.

quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 14:59 schreef Leandra het volgende:

[..]
Je weet dat het regenwater nu vrijwel overal vanaf de hemelwaterafvoer het riool in gaat?
Als je het vanaf de HWA opslaat in een reservoir onder je tuin dat of gebruikt wordt weer af te geven aan je tuin (infiltratiekratten) of te hergebruiken voor het doorspoelen van de WC is dat sowieso al een enorme verbetering op het weg laten lopen in het riool.
Bij nieuwbouw wordt HWA en riool gescheiden ;)
  dinsdag 16 augustus 2022 @ 15:07:01 #161
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_205654724
:')

[ Bericht 87% gewijzigd door Leandra op 16-08-2022 15:22:40 ]
Wullie bin KOEL © Soneal
  dinsdag 16 augustus 2022 @ 15:08:51 #162
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_205654741
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 15:03 schreef Leandra het volgende:

[..]

Douchewater opslaan voor het doorspoelen van de WC en wasmachine, de HWA aansluiten op infiltratiekratten zodat het water langzaam weer aan de tuin wordt afgegeven.
Let wel dat het opslaan van water weer andere nadelen geeft zoals legionella. Ook moet je het kwijt kunnen (ruimte) en dat is in NL wel een dingetje, want hier moeten per sé heel veel mensen bij elkaar op weinig m2 wonen.
  dinsdag 16 augustus 2022 @ 15:12:40 #163
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_205654777
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 15:06 schreef daNpy het volgende:

[..]
Ja dat klopt. Je zegt dat het voor de natuur is.
Dat is feitelijk al het water. Nu gebruiken we water wat al in de natuur is ook om de WC door te spoelen. Echter is het nog gefilterd zodat we het ook kunnen drinken en dat is best zonde.

Als we het regenwater opvangen om de WC door te spoelen komt het inderdaad wat minder verdeeld in de natuur. Maar water wat op een dak valt komt toch al niet bij de natuur, in stedelijk gebied wordt het (nog veel) afgevoerd via het riool. Aan de andere kant worden natuurlijke reservoirs vóór filtering minder belast. De WC doorspoelen kost best veel water.
Er zal best een goede casus gemaakt moeten worden en ik begrijp je punt, maar ik denk zelf dat het effect vrij klein zal zijn, of iig dat het ook per gebied zal schelen natuurlijk.
[..]
Bij nieuwbouw wordt HWA en riool gescheiden ;)
Ja, ik weet het, hier in onze wijk is de HWA helemaal niet meer op het riool aangesloten maar loopt het water de weg op, via de weg moet het dan weer naar de wadi lopen.
Mocht je toevallig aan de wadi wonen mag je je huis weer niet laten afwateren op de wadi, maar moet het via de weg, die dus met iedere flinke regenbui blank staat.
In de naastgelegen wijk (die later ontwikkeld is) hebben ze dat al beter aangepakt, waar alle huizen de HWA aansluiting op een geul met een rooster hebben die weer op de verschillende wadi's uitkomt.

Dus ja, ik weet dat in de nieuwbouw de boel gescheiden is, neemt niet weg dat in het gros van de wijken het regenwater nog gewoon het riool in loopt.
Dus ik zou niet weten water er daar op tegen is dat mensen infiltratiekratten in hun tuin leggen en de HWA daar op aansluiten.
Overigens mag dat in nieuwbouw waar de boel gescheiden is ook geen probleem zijn, het water gaat dan via die infiltratiekratten sowieso de natuur weer in, alleen langzamer, en dus stabieler dan met een horrorbui eens in de 4 maanden.

Ik weet dat bij andere nieuwbouw in de gemeente die infiltratiekratten sowieso in de tuinen geplaatst zullen gaan worden, en dat het in België ook al verplicht is.
Wullie bin KOEL © Soneal
  dinsdag 16 augustus 2022 @ 15:18:09 #164
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_205654816
quote:
Je hebt de link verder wel goed bekeken?
Alleen in de gele staten is het legal (with restrictions), de groene is het sowieso legal en de blauwe is het zelfs encouraged....

Er zijn dus geen staten waar het illegaal is.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_205654935
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 15:03 schreef Leandra het volgende:

[..]
En dit idd, het hergebruik van water moet echt een punt worden in de woningbouw (waardoor de woningen overigens nog weer duurder worden, dat wel).

Douche water voor de waschine waarna er andere zepen gedoseerd worden lijkt me dan weer een slecht plan. :P

Verder kan men tegenwoordig ook nog warmte wisselaars in de douche afvoer zetten zodat je koud douchewater ook nog wat voorverwarmd wordt.
pi_205655179
quote:
4s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 14:54 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]
Maar ja, zoals je zegt;
[..]
[..]
Nee, lekker dan.
Een boete van 1000 euro is natuurlijk wel iets anders dan 20 cent betalen voor 1000 liter water in plaats van 10 cent (ik noem maar wat, geen idee wat water kost tegenwoordig :') ). En wat mij betreft zijn boetes ook alleen effectief op het moment dat ze schalen met iemand's inkomen/vermogen.
No amount of money ever bought a second of time.
pi_205655368
  dinsdag 16 augustus 2022 @ 16:21:18 #168
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_205655420
quote:
Goed systeem wel.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  dinsdag 16 augustus 2022 @ 16:25:58 #169
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_205655458
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 15:34 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Douche water voor de waschine waarna er andere zepen gedoseerd worden lijkt me dan weer een slecht plan. :P

Verder kan men tegenwoordig ook nog warmte wisselaars in de douche afvoer zetten zodat je koud douchewater ook nog wat voorverwarmd wordt.
Klopt maar zo'n WTW installatie doet verder ook niets met het douchewater, dat loopt nog steeds gewoon het riool in.

Dat douchewater voor de wasmachine maak ik me dan weer niet zo druk om, minder bodywash gebruiken en minder wasmiddel in de machine.

Maar het kan ook gewoon voor de WC gebruikt worden.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_205655461
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 16:21 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]
Goed systeem wel.
Wel een beetje eng.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
  dinsdag 16 augustus 2022 @ 16:26:26 #171
Why is all the rum gone?
pi_205655466
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 16:26 schreef tesssssssss het volgende:

[..]
Wel een beetje eng.
Wat is er eng aan?
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_205655479
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 16:26 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]
Wat is er eng aan?
Nou het feit dat er echt mensen op zitten te letten hoe lang jij je tuin sproeit.

Dat voelt niet zo relaxed.

Tenminste voor mij niet zo, dan.
pi_205655487
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 15:54 schreef TigerXtrm het volgende:

[..]
Een boete van 1000 euro is natuurlijk wel iets anders dan 20 cent betalen voor 1000 liter water in plaats van 10 cent (ik noem maar wat, geen idee wat water kost tegenwoordig :') ). En wat mij betreft zijn boetes ook alleen effectief op het moment dat ze schalen met iemand's inkomen/vermogen.
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 11:18 schreef TheFreshPrince het volgende:
In Nederland betaal je ¤0,0008 per liter water.

Eigenlijk onvoorstelbaar goedkoop.
  dinsdag 16 augustus 2022 @ 16:33:13 #174
Why is all the rum gone?
pi_205655518
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 16:28 schreef tesssssssss het volgende:

Nou het feit dat er echt mensen op zitten te letten hoe lang jij je tuin sproeit.

Misschien wordt het gewoon tijd dat we ons er van bewust zijn dat schoon drinkwater voor heel veel mensen geen vanzelfsprekendheid is. Ik vind het helemaal prima als er aan overmatig verbruik een prijskaartje komt te hangen.
  dinsdag 16 augustus 2022 @ 16:33:21 #175
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_205655520
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 16:28 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Nou nee, het maakt geen bal uit of je in de zomer wekelijks je tuin sproeit of het hele jaar dagelijks een bad van 200 liter vult om in te gaan zitten bubbelen.
Als je verbruik boven de standaard is voor jouw huishoudgrootte dan betaal je meer per kuub.

Dus als 130m³ de standaard is voor een driepersoons huishouden en jij gebruikt 150m³ water in jouw driepersoons huishouden dan betaal je voor die 20m³ boven de standaard het dubbele per kuub dan voor die 130m³ tot de standaard.

En het maakt niet uit of je je tuin ermee sproeit, iedere dag de halve avond in je bubbelbad zit of het verdomt de rubbers van je lekkende kranen te vervangen.
Wullie bin KOEL © Soneal
  dinsdag 16 augustus 2022 @ 16:36:14 #176
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_205655550
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 16:33 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]
Misschien wordt het gewoon tijd dat we ons er van bewust zijn dat schoon drinkwater voor heel veel mensen geen vanzelfsprekendheid is. Ik vind het helemaal prima als er aan overmatig verbruik een prijskaartje komt te hangen.
Nee idd, maar laten we eens beginnen de bedrijfsmatige waterverbruikers dezelfde belasting te laten betalen als de huishoudelijke gebruikers.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_205655552
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 16:33 schreef Leandra het volgende:

[..]
Nou nee, het maakt geen bal uit of je in de zomer wekelijks je tuin sproeit of het hele jaar dagelijks een bad van 200 liter vult om in te gaan zitten bubbelen.
Als je verbruik boven de standaard is voor jouw huishoudgrootte dan betaal je meer per kuub.

Dus als 130m³ de standaard is voor een driepersoons huishouden en jij gebruikt 150m³ water in jouw driepersoons huishouden dan betaal je voor die 20m³ boven de standaard het dubbele per kuub dan voor die 130m³ tot de standaard.

En het maakt niet uit of je je tuin ermee sproeit, iedere dag de halve avond in je bubbelbad zit of het verdomt de rubbers van je lekkende kranen te vervangen.
Ja, maar dan zou het - bij wijze van spreken- voordeliger zijn om helemaal geen plantje in de tuin te hebben, of vergis ik me?

Om eventueel bijbetalen te voorkomen.
pi_205655573
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 16:36 schreef Leandra het volgende:

[..]
Nee idd, maar laten we eens beginnen de bedrijfsmatige waterverbruikers dezelfde belasting te laten betalen als de huishoudelijke gebruikers.
Onbegrijpelijk dat mensen hier op tegen kunnen zijn
  dinsdag 16 augustus 2022 @ 16:39:11 #179
Why is all the rum gone?
pi_205655577
quote:

[..]
Geheel mee eens.
pi_205655580
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 12:11 schreef Alpha0 het volgende:
OMG heb nu het hele artikel gelezen, de burgers moeten het weer eens oplossen. Dacht dat we hier een overheid voor hadden, maar die kiepert alles over de schutting bij lagere overheden en burgers. Wat is Mark rutte toch een incompetent figuur.
Dat is geen incompetentie. Dat is zeer doelgericht en bewust, precies de ingezette werkwijze.

Wanneer snapt men nou eens dat deze neo-liberalen precies doen wat neo-liberalen altijd doen.
"Pools are perfect for holding water"
  dinsdag 16 augustus 2022 @ 16:40:41 #181
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_205655583
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 16:36 schreef tesssssssss het volgende:

[..]
Ja, maar dan zou het - bij wijze van spreken- voordeliger zijn om helemaal geen plantje in de tuin te hebben, of vergis ik me?
Nou, het gros van de plantjes in de tuin kan ook prima zonder sproeien.

Toevallig heb ik gisteren de jonge magnoliaboom een gieter water gegeven, en de bak met klavers die al uit de tuin komen van het huis waar mijn moeder geboren is, maar het gras bij de buren is idd een stuk groener, want ingebouwde sproeiers bij de buren.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mijn gras is geel, maar dat herstelt zich wel weer.
Ik heb gisteren weer onkruid tussen de tegels van de oprit weg kunnen halen, dus als dat nog groeit dan valt het wel mee met moeten sproeien.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_205655586
quote:

[..]
En prijs per m3.
"Pools are perfect for holding water"
pi_205655593
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 16:40 schreef Leandra het volgende:

[..]
Nou, het gros van de plantjes in de tuin kan ook prima zonder sproeien.

Toevallig heb ik gisteren de jonge magnoliaboom een gieter water gegeven, en de bak met klavers die al uit de tuin komen van het huis waar mijn moeder geboren is, maar het gras bij de buren is idd een stuk groener, want ingebouwde sproeiers bij de buren.

Mijn gras is geel, maar dat herstelt zich wel weer.
Ik heb gisteren weer onkruid tussen de tegels van de oprit weg kunnen halen, dus als dat nog groeit dan valt het wel mee met moeten sproeien.
Okee, dat snap ik maar ik denk dat mensen met een laag inkomen, beter de tuin kunnen laten betegelen, inderdaad.

Want de zomers worden ook steeds heter.
pi_205655613
quote:

[..]
Laten we dan niet beginnen met water maar met energieprijzen die grootverbruiker betalen en accijnzen op kerosine tbv vliegverkeer.
pi_205655617
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 16:42 schreef tesssssssss het volgende:

[..]
Okee, dat snap ik maar ik denk dat mensen met een laag inkomen, beter de tuin kunnen laten betegelen, inderdaad.

Van betegelen wordt de tuin alleen maar warmer
pi_205655626
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 16:44 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Van betegelen wordt de tuin alleen maar warmer
Ja, maar dan hoef je niet meer te sproeien.

Dat kan straks toch niemand meer betalen al die prijs-verhogingen.
  dinsdag 16 augustus 2022 @ 16:45:36 #187
Why is all the rum gone?
pi_205655629
quote:

[..]

Of je vangt regenwater op. Kost niks.
  dinsdag 16 augustus 2022 @ 16:46:27 #188
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_205655635
quote:

[..]

Een betegelde tuin is nog veel heter.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_205655640
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 16:45 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]
Ik heb zelf al geen planten meer. Alleen een paar voor in potjes.
  dinsdag 16 augustus 2022 @ 16:48:26 #190
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_205655647
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 16:44 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Laten we dan niet beginnen met water maar met energieprijzen die grootverbruiker betalen en accijnzen op kerosine tbv vliegverkeer.
Ook.
Het hoeft niet of/of te zijn, laten we vooral en/en doen.
Belastingen op water, elektriciteit, gas, benzine, diesel vooral niet beperken voor bedrijven, en de BTW erop niet (meer) aftrekbaar laten zijn.
Wullie bin KOEL © Soneal
  Spellchecker dinsdag 16 augustus 2022 @ 16:49:09 #191
197773 crew  maily
pi_205655651
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 16:45 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]
Zet een emmer naast je in de douche, scheelt minstens één keer wc doorspoelen.
  dinsdag 16 augustus 2022 @ 16:50:15 #192
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_205655659
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 16:45 schreef tesssssssss het volgende:

[..]
Ja, maar dan hoef je niet meer te sproeien.

Dat kan straks toch niemand meer betalen al die prijs-verhogingen.
Leg even uit waarom je een grasveld zou moeten sproeien?

Voor die paar planten die echt kwetsbaar zijn kun je best een gieter pakken, en planten planten ipv in potten houden helpt ook.
Wullie bin KOEL © Soneal
  dinsdag 16 augustus 2022 @ 16:51:33 #193
Why is all the rum gone?
pi_205655667
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 16:44 schreef Basp1 het volgende:

....en accijnzen op kerosine tbv vliegverkeer.
Dat gaat alleen werken als het wereldwijd gebeurt. Of in ieder geval voor heel Europa. Alleen in Nederland heeft het geen zin en zet uiteraard ook de concurrentiepositie van Nederlandse luchtvaartmaatschappijen onder druk.
pi_205655670
quote:
Geen sloot in de buurt?
pi_205655677
quote:
Ik zie hier wel een win-win in door korting te geven afhankelijk van hoeveel m2 groen je in je tuin hebt (tot een bepaalde grens natuurlijk). Stimuleert mensen om meer groen in hun tuin te nemen en straft niet de tuinliefhebbers af zodat er nog meer tuinarmoede ontstaat.
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_205655679
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 16:50 schreef Leandra het volgende:

[..]
Leg even uit waarom je een grasveld zou moeten sproeien?

Voor die paar planten die echt kwetsbaar zijn kun je best een gieter pakken, en planten planten ipv in potten houden helpt ook.
Nee, ik bedoel gewoon helemaal vol met tegels.

Gewoon niks meer om te sproeien.

Die grond hier in Brabant was zo droog, als je sproeide bleef het water er gewoon op liggen.

Ik heb alle planten eruit gegooid.

Ik dacht nog "dat wordt straks hartstikke duur"en dat is nu ook zo.
pi_205655712
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 16:53 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Die grond hier in Brabant was zo droog, als je sproeide bleef het water er gewoon op liggen.

Heb je wel knappe afvoer op je plaatsje? Anders bij een flinke hoosbui kan het water niet weg.
pi_205655713
Zolang we bedrijven niet gaan weigeren/sluiten zal de gemiddelde burger gewoon de rekening moeten betalen.

Alles voor corporate profits!
pi_205655726
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 17:00 schreef xFriendx het volgende:

[..]
Heb je wel knappe afvoer op je plaatsje? Anders bij een flinke hoosbui kan het water niet weg.
Ja, die heb ik wel, ik heb het gewoon professioneel laten doen, maar qua waterkosten zag ik de bui al hangen.

( ja, juist geen bui, dan he ;) )

Als alles duurder wordt, dan ga ik dan gewoon niet meer kunnen betalen. Zo is het gewoon.
  dinsdag 16 augustus 2022 @ 17:03:09 #200
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_205655731
quote:

[..]

En warm, en door de tegels kan het water helemaal niet meer weg.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_205655736
quote:
Ik zie hier wel een win-win in door korting te geven afhankelijk van hoeveel m2 groen je in je tuin hebt (tot een bepaalde grens natuurlijk). Stimuleert mensen om meer groen in hun tuin te nemen en straft niet de tuinliefhebbers af zodat er nog meer tuinarmoede ontstaat.
quote:

[..]
Kan ook niet op andere wijze. De enige manier om gedrag bij de burger te veranderen is op kosten te sturen en te straffen.
Vragen aan de burger of hij alsjeblieft geen zwembad in de tuin wil plaatsen of maar 1 minuut per dag de tuin te besproeien helpt natuurlijk niet.
  dinsdag 16 augustus 2022 @ 17:04:49 #202
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_205655745
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 17:02 schreef tesssssssss het volgende:

[..]
Ja, die heb ik wel, ik heb het gewoon professioneel laten doen, maar qua waterkosten zag ik de bui al hangen.

( ja, juist geen bui, dan he ;) )

Als alles duurder wordt, dan ga ik dan gewoon niet meer kunnen betalen. Zo is het gewoon.
En het water van je afvoer loopt waarnaartoe weg?
Wullie bin KOEL © Soneal
  Spellchecker dinsdag 16 augustus 2022 @ 17:05:14 #203
197773 crew  maily
pi_205655747
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 17:03 schreef Leandra het volgende:

[..]
En warm, en door de tegels kan het water helemaal niet meer weg.
Heeft ze gratis water ^O^
pi_205655755
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 17:04 schreef Leandra het volgende:

[..]
En het water van je afvoer loopt waarnaartoe weg?
Naar het riool.
pi_205655759
quote:

[..]

Ik was bezig met ondergrondse regenwater opslag en ik las dat een huis gemiddeld 1500 liter sproeit. Stel jij sproeide het dubbele dan scheelt jou al die planten eruit trekken vier euro per jaar.

Ik hoop dat die tuintegels gratis waren
  dinsdag 16 augustus 2022 @ 17:08:03 #206
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_205655760
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 17:06 schreef tesssssssss het volgende:

[..]
Naar het riool.
En je denkt werkelijk dat dat beter is dan regenwater dat in de grond wegzakt?
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_205655763
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 17:05 schreef maily het volgende:

[..]
Heeft ze gratis water ^O^
Ja, ik wilde eigenlijk ook wel gewoon een balkon, maar die appartementen zijn 3 x zo duur als mijn hele huis.

Dus daar kom ik niet aan.

Maar dat was inderdaad het beste geweest. Kort samengevat.
  dinsdag 16 augustus 2022 @ 17:10:06 #208
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_205655771
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 17:08 schreef tesssssssss het volgende:

[..]
Ja, ik wilde eigenlijk ook wel gewoon een balkon, maar die appartementen zijn 3 x zo duur als mijn hele huis.
Oeh... een appartement dat 3 keer zo duur is als mijn huis...
Prinsengracht, here I come! *O*
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_205655780
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 17:10 schreef Leandra het volgende:

[..]
Oeh... een appartement dat 3 keer zo duur is als mijn huis...
Prinsengracht, here I come! *O*
Jij weet niet hoeveel huur ik nu betaal.

Maar anyway, prettige voortzetting allemaal!

Ik ga nou die tegels er niet weer uitgooien als jullie het niet erg vinden.
pi_205655816
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 13:21 schreef EinarBoe het volgende:

[..]
Begin er een topic over zodat je niet dit draadje hoeft te vervuilen met een algemene klaagzang om het klagen.
Waarom zou ik een apart topic openen, dezelfde problematiek speelt ook bij waterverbruik, de grootverbruiker betaalt volstrekt niet naar rato.
En dat heeft (onnodige) verspilling tot gevolg.
pi_205655834
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 16:52 schreef Azula2.0 het volgende:

[..]
Geen sloot in de buurt?
Nee, wel een regenton maar die is ook leeg nu.

quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 16:53 schreef Knipoogje het volgende:

[..]
Van een blokje van 8 huizen ben ik de enige die de tegels eruit heeft gehaald. 3 keer raden waar het water naartoe stroomt als het wel een keer regent. :')
  dinsdag 16 augustus 2022 @ 19:42:38 #212
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_205657080
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 17:04 schreef Knipoogje het volgende:

Kan ook niet op andere wijze. De enige manier om gedrag bij de burger te veranderen is op kosten te sturen en te straffen.
Vragen aan de burger of hij alsjeblieft geen zwembad in de tuin wil plaatsen of maar 1 minuut per dag de tuin te besproeien helpt natuurlijk niet.
Sjonge, soms verbaast het me nog steeds hoe mensen zo makkelijk mee gaan met nóg een belasting, of nóg een verhoging.
Ja, straf ons!! Meer meer meer!!

We zijn blijkbaar vergeten dat de overheid voor óns werkt, niet andersom. Waarom moet die belastingdruk alsmaar hoger en hoger? In andere berichten (en topics hier) lees je dat er steeds meer mensen niet meer rondkomen. Dat strookt toch totaal niet met elkaar? Wat gaan ze dáár aan doen? Belasting op brandstof verlagen, zodat de prijs bij de pomp gelijk blijft en er nog meer geld naar de bedrijven gaat? Goede oplossing wel, uiteindelijk komen de accijnzen toch bijna net zo hard binnen.

Zoals ik al zo vaak heb gezegd, al die belastingen lossen helemaal geen erbij verzonnen probleem op.
Het levert alleen maar geld op, voor de staat dan. De werkende Nederlander gaat er telkens weer een beetje op achteruit. En daadwerkelijke oplossingen in de praktijk? Daar wil de overheid niks van weten.
  dinsdag 16 augustus 2022 @ 19:48:47 #213
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_205657144
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 17:04 schreef Knipoogje het volgende:

[..]
[..]
De mensen die het kunnen betalen flikkeren sowieso wel een zwembad in hun tuin. En wellicht nog wat exorbitante fonteinen. Die prijsopdrijving raakt echt niet de groep die het meest verspilt.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_205657175
quote:
hoef je niet uitgebreid voor te sproeien, kan je primna heel gericht een druppelsysteem voor gebruiken
pi_205661264
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 11:14 schreef Leandra het volgende:
Stoere taal dus veel plusjes, maar toch goeddeels zinloos.
Grootverbruikers (bedrijven) zullen elke kostenverhoging mee nemen in hun prijzen. Sterker nog over de extra kosten pakken ze ook nog een percentage winst.
En uiteindelijk komt de rekening altijd bij de consument, wij dus, terecht.
-
  Spellchecker woensdag 17 augustus 2022 @ 00:00:48 #216
197773 crew  maily
pi_205661305
quote:
Beetje traditie dit in bepaalde wijken in Den Haag. Is al jaren aan de gang. Beetje triest maar goed ik snap ook niet dat er nog niks aan dit probleem gedaan is. Een slot erop of iets dergelijks, snap dat het niet wenselijk is voor de brandweer maar je zal toch iets moeten...
Zonder wrijving geen glans
  woensdag 17 augustus 2022 @ 00:05:20 #218
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_205661319
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 23:57 schreef quo_ het volgende:

[..]
Stoere taal dus veel plusjes, maar toch goeddeels zinloos.
Grootverbruikers (bedrijven) zullen elke kostenverhoging mee nemen in hun prijzen. Sterker nog over de extra kosten pakken ze ook nog een percentage winst.
En uiteindelijk komt de rekening altijd bij de consument, wij dus, terecht.
Leuk, maar nu betalen wij die rekening ook al, plus dat ze dan wel een reden hebben zuiniger met water om te gaan.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_205661370
quote:

[..]
Dan krijg je deugpunten :P
pi_205661654
Tekentafelmaatregel die geen enkel effect sorteert, nog erger dan de btw op fruit naar 0% brengen.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Tiësto Live @ Melkweg 2000
Best pilot in history
pi_205662378
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 19:42 schreef daNpy het volgende:
Zoals ik al zo vaak heb gezegd, al die belastingen lossen helemaal geen erbij verzonnen probleem op.
Het levert alleen maar geld op, voor de staat dan. De werkende Nederlander gaat er telkens weer een beetje op achteruit. En daadwerkelijke oplossingen in de praktijk? Daar wil de overheid niks van weten.
Verzonnen probleem :')
Die watermaatschappen luiden voor de lol de noodklok :{

Hoe ga je overmatig watergebruik bij de burger dan oplossen? Dit staat los van de grootbedrijven, welke uiteraard al decennia beschermd worden en wat mij betreft ook veel meer mogen betalen dan de fractie van de prijs wij zelf moeten ophoesten.

Want fucking hell, de burger verspilt water als een malle. Kranen laten lopen, half uurtje douchen, zwembads volplempen, overmatig tuin besproeien etc etc. Dat moet aangepakt worden zodat we onze mentaliteit wat verbeterd hebben als het echt nodig gaat zijn.
  woensdag 17 augustus 2022 @ 08:57:12 #222
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_205662391
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2022 08:55 schreef Knipoogje het volgende:

[..]

Hoe ga je overmatig watergebruik bij de burger dan oplossen?
Is dit een probleem dan? Of is het de bekende druppel op een gloeiende plaat, net als de emissie van auto's?

quote:
Dit staat los van de grootbedrijven,
Nee.
pi_205662394
Prima idee. Het wordt steeds moeilijker om drinkwater te winnen. Leuk dat je tijdens de droogte continue je zwembadje opnieuw loopt te vullen maar dan betaal je er ook maar extra voor.
Ô mon citoyens vous serez unis.
  Spellchecker woensdag 17 augustus 2022 @ 12:53:19 #224
197773 crew  maily
pi_205664687
Waarschijnlijk spuit (!) 11, maar tegeltaks invoeren ^O^
  woensdag 17 augustus 2022 @ 13:21:19 #225
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_205664957
quote:
1s.gif Op woensdag 17 augustus 2022 12:53 schreef maily het volgende:
Waarschijnlijk spuit (!) 11, maar tegeltaks invoeren ^O^
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 19:42 schreef daNpy het volgende:

[..]
Ja, straf ons!! Meer meer meer!!

Forum Admin woensdag 17 augustus 2022 @ 13:23:16 #226
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_205664971
quote:
7s.gif Op woensdag 17 augustus 2022 08:57 schreef HSG het volgende:
Prima idee. Het wordt steeds moeilijker om drinkwater te winnen. Leuk dat je tijdens de droogte continue je zwembadje opnieuw loopt te vullen maar dan betaal je er ook maar extra voor.
Ma me kindere hebbe gewoon recht op badje, betaal er gwn voor laat ze lekker krijse daar vul em gwn elke dag opnieuw hoor
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_205665080
quote:
pi_205665186
Extra tax op een eerst levensbehoefte. Kots
  woensdag 17 augustus 2022 @ 15:30:16 #229
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_205666081
Goede zaak, water is een luxeproduct. Dan maar wat minderen en wat meer bier drinken.
pi_205666330
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2022 00:03 schreef Haags het volgende:

[..]
Beetje traditie dit in bepaalde wijken in Den Haag. Is al jaren aan de gang. Beetje triest maar goed ik snap ook niet dat er nog niks aan dit probleem gedaan is. Een slot erop of iets dergelijks, snap dat het niet wenselijk is voor de brandweer maar je zal toch iets moeten...
Tja als de dader niet te vinden is...

Waarschijnlijk een van de vadsige tokkies die erbij staat.
  woensdag 17 augustus 2022 @ 16:15:30 #231
Why is all the rum gone?
pi_205666488
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2022 08:57 schreef daNpy het volgende:

Is dit een probleem dan? Of is het de bekende druppel op een gloeiende plaat, net als de emissie van auto's?

Huishoudens verbruiken 2/3 van het totaal aan geproduceerd drinkwater in Nederland. 1/3 wordt gebruikt door bedrijven. Dus de burger bewuster maken van waterverbruik levert zeker iets op.
pi_205666565
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2022 16:15 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]
Huishoudens verbruiken 2/3 van het totaal aan geproduceerd drinkwater in Nederland. 1/3 wordt gebruikt door bedrijven. Dus de burger bewuster maken van waterverbruik levert zeker iets op.
zeker en bedrijven bewuster maken van hun verbruik ook!
  woensdag 17 augustus 2022 @ 22:38:58 #233
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_205671133
quote:
7s.gif Op woensdag 17 augustus 2022 08:57 schreef HSG het volgende:
Huishoudens verbruikten 818 miljoen m³ (in 2019), of 130 lter per dag per persoon.

Maar Nederland heeft meer dan genoeg zoet oppervlaktewater, zo werd 6604 miljoen m³ gebruikt voor koeling in bedrijven en elektriciteitscentrales.

Misschien moet men eerder focussen op de aanleg van reserves, en waar mogelijk grondwater vervangen door oppervlaktewater.
are we infinite or am I alone
pi_205671171
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2022 22:38 schreef crystal_meth het volgende:

[..]
Huishoudens verbruikten 818 miljoen m³ (in 2019), of 130 lter per dag per persoon.

Maar Nederland heeft meer dan genoeg zoet oppervlaktewater, zo werd 6604 miljoen m³ gebruikt voor koeling in bedrijven en elektriciteitscentrales.

[ afbeelding ]

Misschien moet men eerder focussen op de aanleg van reserves, en waar mogelijk grondwater vervangen door oppervlaktewater.
Minder consumeren gaat ook enorm helpen.
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_205672458
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2022 22:38 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Oppervlakte water wordt juist geinfiltreerd om er grondwater van te maken. De bodem is een goede reiniger.
  donderdag 18 augustus 2022 @ 08:56:13 #236
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_205672646
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2022 08:31 schreef qajariaq het volgende:

[..]
Oppervlakte water wordt juist geinfiltreerd om er grondwater van te maken. De bodem is een goede reiniger.
Blijkbaar niet voldoende. En als je oppervlaktewater reserves aanlegt zorgt dat ook voor meer infiltratie.
Grondwatergebruik blijft stijgen, ondanks groeiend tekort in de zomer
pi_205677802
quote:
13s.gif Op woensdag 17 augustus 2022 13:49 schreef FL_Freak het volgende:
Beetje kort door de bocht als je bijv. een zwembad in je tuin staat te vullen. Ik gebruik circa 24 kuub water per jaar als alleenstaande met een appartement en ben zuinig met watergebruik. Je zou bijv. 25 kuub per jaar per persoon kunnen aanhouden als primair en inderdaad al het meerdere onder een luxe tarief kunnen plaatsen. Ben daar groot voorstander van.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_205678740
In de basis vind ik wel dat de prijs van water erg laag is als je ziet wat het kost om schoon drinkwater te produceren. Dus dat daar naar gekeken wordt vind ik helemaal prima.

Maar om verspilling ten te gaan, wellicht eens beginnen met regentonnen te verstrekken. Een modale tuin kun je ook tijdens een langere droge periode behoorlijk lang met een ton onderhouden.
pi_205678847
quote:

In het onderzoek wordt mogelijk gekeken naar België, waar consumenten een basisprijs betalen voor de hoeveelheid die een gemiddeld huishouden per persoon nodig heeft, en een zogenoemde comfortprijs voor alles wat daarboven zit.
Ze zijn zo stom nog niet. Zou voor veel meer voorzieningen moeten gelden.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_205678870
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2022 19:54 schreef Bart2002 het volgende:

[..]
Voor water is dat echt een prima systeem. Voor gas en electra wat lastiger omdat woningen en de wijze van verwarmen wel heel erg verschillend zijn.
  donderdag 18 augustus 2022 @ 19:58:27 #241
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_205678890
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2022 19:54 schreef Bart2002 het volgende:

[..]
Water, elektra, gas, afvalverwerking, benzine, alcoholische dranken?
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_205678897
Betalen wij trouwens ook niet behoorlijk via de waterschapsbelasting?
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_205678933
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2022 19:56 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Voor water is dat echt een prima systeem. Voor gas en electra wat lastiger omdat woningen en de wijze van verwarmen wel heel erg verschillend zijn.
Ja eens. Maar over dit soort systemen en basis-beprijzingen wordt in NL HELEMAAL niet nagedacht lijkt het. Onze bestuurders boeit het allemaal niks en lopen achter de feiten aan. Of meestal dat niet eens.

Zo zag je in het energiecrisis-topic in de OP dat ons omringende landen bepaalde maatregelen nemen.
En in NL? Geen ene flying fuck.

Het boeit onze regering helemaal niet en eigenlijk hebben ze een grote hekel en een diepe minachting voor de burger. Ik hoop (en verwacht) dat de VVD gedecimeerd word hierom de volgende verkiezingen. Hun totale desinteresse en onnozelheid dient afgestraft m.i.
pi_205678940
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2022 19:58 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Behalve die laatste zeer zeker. ;) :)
  donderdag 18 augustus 2022 @ 20:03:06 #245
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_205678958
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2022 20:02 schreef Bart2002 het volgende:

[..]
Behalve die laatste zeer zeker. ;) :)
Waarom die laatste nu weer niet?
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_205678993
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2022 19:58 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Elektra en gas gaat bijna niet, omdat huishoudens in zo'n totaal andere verhoudingen van die twee gebruik maken. Maar voor afval kan het zeker en is het op veel plekken al zo. Lokale overheden denken daar veel verder in door, al moet het registratiesysteem natuurlijk niet duurder zijn dat wat het opbrengt.

Water kan het natuurlijk heel eenvoudig, want in de basis heeft de ene persoon niet meer water nodig dan de andere, tenzij je om medische reden bijvoorbeeld vaker moet wassen of douchen.
  donderdag 18 augustus 2022 @ 20:10:59 #247
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_205679068
In Nederland betaalt men 0.87¤ per m³, maar met de vaste kosten erbij komt dat op ongeveer 2.2¤ (bron). In Vlaanderen ongeveer 4.3¤ (bron). Het verbruik in Nederland is ongeveer 130 liter per dag per persoon, in Vlaanderen: alleenstaanden 99 liter, gezin van 4 personen: 87 liter (per persoon per dag). De minimum noodzakelijke hoeveelheid wordt geschat op 90 liter voor alleenstaanden, en 70 liter (pp) voor een gezin van 4 personen.

quote:
Het gemiddeld kraanwaterverbruik van een gemiddeld gezin (2,3 personen) bedraagt in 2021 74 m³ per jaar ofwel 89 liter per persoon per dag. De minimum waterbehoefte voor een Vlaams gezin wordt geschat op 90 liter per dag voor een alleenstaande en 70 liter water per persoon per dag voor een koppel met twee kinderen. Deze informatie is terug te vinden in de studie Implementatie van de betaalbaarheidstoets voor de integrale waterfactuur). Het vastgestelde gemiddelde kraanwaterverbruik ligt maar iets hoger dan het minimum noodzakelijke.
https://www.vmm.be/data/g(...)k-gezinnen#section-1
pi_205679082
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2022 20:03 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Waarom die laatste nu weer niet?
Doe ook maar dan. Ik stook het toch min of meer zelf. Pure Wodka Moonshine.
Ik ben er wel voor dat dit ook voor grootverbruikers als bedrijven gaat gelden.
Heb je een aluminiumsmelterij die per dag net zo veel verbruikt als de provincie NH? Betalen zal je.
En anders is je business niet geschikt. Zoals dat nu is kan het alleen uit met indirecte subsidie van alle belastingbetalers.
pi_205679103
quote:
13s.gif Op woensdag 17 augustus 2022 13:49 schreef FL_Freak het volgende:
Nee. Niet op de eerste levensbehoefte. Op hetgeen dat je meer gebruikt dan anderen van een eerste levensbehoefte.
pi_205679319
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2022 20:10 schreef crystal_meth het volgende:
Deze informatie is terug te vinden in de studie Implementatie van de betaalbaarheidstoets voor de integrale waterfactuur). Het vastgestelde gemiddelde kraanwaterverbruik ligt maar iets hoger dan het minimum noodzakelijke.
Dit vind ik ook al heel hartverwarmend. Uw regering is begaan met de betaalbaarheid van primaire levensbehoeften en daar houden we ons dus volop mee bezig door middel van serieus onderzoek.

In Nederland: doodse stilte tot het echt niet meer kan. Pas dan gaan we de problematiek proberen door te schuiven naar het volgende kabinet. Zo ongelooflijk lui. Zo weinig waarde voor ons geld. Prutsers zijn het. Maar zeer berekende prutsers.
pi_205679335
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2022 20:13 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Nee. Niet op de eerste levensbehoefte. Op hetgeen dat je meer gebruikt dan anderen van een eerste levensbehoefte.
Ja. Dat verschil moet je even zien. :)
pi_205679352
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2022 20:01 schreef Bart2002 het volgende:

[..]
Ja eens. Maar over dit soort systemen en basis-beprijzingen wordt in NL HELEMAAL niet nagedacht lijkt het. Onze bestuurders boeit het allemaal niks en lopen achter de feiten aan. Of meestal dat niet eens.

Zo zag je in het energiecrisis-topic in de OP dat ons omringende landen bepaalde maatregelen nemen.
En in NL? Geen ene flying fuck.

Het boeit onze regering helemaal niet en eigenlijk hebben ze een grote hekel en een diepe minachting voor de burger. Ik hoop (en verwacht) dat de VVD gedecimeerd word hierom de volgende verkiezingen. Hun totale desinteresse en onnozelheid dient afgestraft m.i.
Je zou bijna denken dat ze een visie hebben. Een beleid en de ballen om impopulaire beslissingen te nemen :o

Kaag die het gewoon hardop durft te zeggen dat we allemaal een beetje armer worden. Vervelende boodschap maar ze durft het
  donderdag 18 augustus 2022 @ 20:51:35 #253
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_205679609
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2022 20:32 schreef Bart2002 het volgende:

[..]
Dit vind ik ook al heel hartverwarmend. Uw regering is begaan met de betaalbaarheid van primaire levensbehoeften en daar houden we ons dus volop mee bezig door middel van serieus onderzoek.

In Nederland: doodse stilte tot het echt niet meer kan. Pas dan gaan we de problematiek proberen door te schuiven naar het volgende kabinet. Zo ongelooflijk lui. Zo weinig waarde voor ons geld. Prutsers zijn het. Maar zeer berekende prutsers.
Lol.
Een schrale troost wanneer we uiteindelijk 2x meer betalen dan in Nederland.
pi_205679707
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2022 20:05 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
Water kan het natuurlijk heel eenvoudig, want in de basis heeft de ene persoon niet meer water nodig dan de andere, tenzij je om medische reden bijvoorbeeld vaker moet wassen of douchen.
Ligt aan je woning of dat kan, bij mij in ieder geval niet. En alsof er iemand op zijn waterverbruik gaat passen als dat een tientje meer kost.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Tiësto Live @ Melkweg 2000
Best pilot in history
pi_205679710
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2022 20:51 schreef crystal_meth het volgende:

[..]
Lol.
Een schrale troost wanneer we uiteindelijk 2x meer betalen dan in Nederland.
Wij hebben natuurlijk een Koning die zich actief bezighoudt met "watermanagement" EN we hebben veel meer water waar je wat mee kunt. :) Dus net als het Gronings gas voorheen een luxepositie.

Maar echt hoor: je ziet het om je heen gebeuren (buiten NL) dat de verantwoordelijke bestuurders er zich mee bezighouden en goede dingen doen in deze. Boodschap: uw en onze problemen staan hoog op de agenda.

En hier dus niets dan oorverdovende stilte.. Dat is zorgelijk.

[ Bericht 0% gewijzigd door Bart2002 op 18-08-2022 21:58:32 ]
pi_205679839
quote:
1s.gif Op donderdag 18 augustus 2022 20:34 schreef opgebaarde het volgende:
Kaag die het gewoon hardop durft te zeggen dat we allemaal een beetje armer worden. Vervelende boodschap maar ze durft het
Kijk als Kaag en haar man een beetje armer worden dan merken ze daar niks van omdat ze samen zeker 20 keer modaal binnenharken. Laat dat dan door de crisis 19 keer modaal worden (gevoelsmatig door gestegen vaste lasten). Dat zorgt voor een bron van inkomsten waar je nog steeds riant van leeft inderdaad. Ze zwijgen verder als het graf over de grote groep die door die derving cq verplicht verhoogde vaste lasten door het putje dreigt te gaan.

Zo'n ongelofelijke hoer van het kapitaal die Kaag. :{
pi_205679902
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2022 21:04 schreef Bart2002 het volgende:

[..]
Kijk als Kaag en haar man een beetje armer worden dan merken ze daar niks van omdat ze samen zeker 20 keer modaal binnenharken. Laat dat dan door de crisis 19 keer modaal worden (gevoelsmatig door gestegen vaste lasten). Dat zorgt voor een bron van inkomsten waar je nog steeds riant van leeft inderdaad. Ze zwijgen verder als het graf over de grote groep die door die derving cq verplicht verhoogde vaste lasten door het putje dreigt te gaan.

Zo'n ongelofelijke hoer van het kapitaal die Kaag. :{
Kaag is in ieder geval eerlijk in tegenstelling tot de hele oppositie. Prima dat jij haar dan een hoer noemt, dat zegt alles over jou en dat jij, icm met die eerste alinea, dus niet in staat bent om een normaal gesprek te voeren
pi_205680573
quote:
1s.gif Op donderdag 18 augustus 2022 21:07 schreef opgebaarde het volgende:
Kaag is in ieder geval eerlijk in tegenstelling tot de hele oppositie.
Ja dat lijkt zo. Ze kan heel "eerlijk" zijn omdat het haar persoonlijk niet raakt. Dat probeerde ik duidelijk te maken. Maar dat komt niet door blijkbaar.

Voor velen is het veel ernstiger om "een beetje armer te worden" dan voor Kaag. Want die merkt daar persoonlijk helemaal niks van. Daarom vind ik het zo aanmatigend als ze het over "we" heeft. Ze bedoelt natuurlijk "jullie, maar ik niet". :)
pi_205681307
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 11:18 schreef Leandra het volgende:

[..]
Ja:
[..]
Langere periode dat ze door lobbyisten gefêteerd kunnen worden :7
pi_205681622
Dit soort plannen :')

Zeg gewoon dat je meer geld wil innen, met je aids excuusjes...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')