abonnement Unibet Coolblue
pi_205652656
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 11:21 schreef daNpy het volgende:

[..]
Dus komt er wetgeving die deze waterverspilling niet aanpakt maar enkel geld bij de burger haalt.
Zoals bij vele andere belastingen of verhogingen met als hoofdsmoes voornamelijk het klimaat.
Nee, totaal niet. Hoe kom je op dat idee?
  dinsdag 16 augustus 2022 @ 11:29:14 #52
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_205652657
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 11:26 schreef Joppiez het volgende:

[..]
En dat komt omdat de bevolking niks moet weten van zuinig aan doen. Die doet wat het wil. Het enige wat helpt is ze flink laten betalen naarmate ze meer consumeren. Of gewoon een quotum wanneer de nood echt aan de man is.
Wat een onzin. Als er problemen zijn, moet je die praktisch aanpakken. En dat is nou net waar het aan schort met onze regering. Die denken alles op te lossen door meer geld binnen te harken. Besparen hebben ze nog NOOIT van gehoord. En waar gaat al dat geld naartoe? Gaan ze dat ergens voor in zetten of is het gewoon een straf-belasting?
Ondertussen zijn er vele woonproblemen en lopen de kosten voor de burger de spuigaten uit.
Misschien verzinnen ze nog wel een belasting voor arme mensen, om te stimuleren dat je niet arm moet zijn.

|:(
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_205652659
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 11:25 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Ah, dus je geeft toe dat dit misschien weer niet het sterkste plan is. Hoewel ik me nog wel in het Belgische model kan vinden.
Nu verdraai je mijn woorden. Ik zeg dat mij alleen een verhoging niet het gewenste resultaat zal leveren. Iedereen moet dan meer gaan betalen.
pi_205652663
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 11:23 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Microsoft heeft dus zo'n 84.000 kuub water verbruikt, ofwel dezelfde hoeveelheid als 1.135 huishoudens.
Het zal op die 8 miljoen huishoudens geen deuk maken maar evengoed prima om er wat aan te doen, in het algemeen.
MS koelt zijn datacenters niet met kraanwater maar met oppervlaktewater wat ze daarna gewoon terug pompen net zoals een kerncentrale dat doet er gaat geen kraanwater verloren.
  dinsdag 16 augustus 2022 @ 11:30:13 #55
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_205652664
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 11:28 schreef laforest het volgende:

[..]
Als het tot verlaging van verspilling leidt wel.
Druppel op een gloeiende plaat is geen oplossing.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_205652670
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 11:30 schreef daNpy het volgende:

[..]
Druppel op een gloeiende plaat is geen oplossing.
Beter dan niets doen. Daarna kan men ook verder gaan.
  dinsdag 16 augustus 2022 @ 11:31:25 #57
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_205652676
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 11:29 schreef EinarBoe het volgende:

[..]
Nee, totaal niet. Hoe kom je op dat idee?
Heb je opgelet hoeveel belastingen er het laatste jaar al zijn verzonnen?
Wat hebben die belastingen bijgedragen aan een oplossing voor het bijbehorende "probleem"?

Helemaal niks dus.

quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 11:26 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Het is nog steeds bizar dat we toiletten doorspoelen met drinkwater...

Je zou iedere nieuwe woning sowieso kunnen uitrusten met regenwateropslag.
Of desnoods regel je dat voor een heel blok / straat / wijk in 1x.
Goed plan, maar praktische oplossingen hebben we niks aan, meer belastingen please!!
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_205652681
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 11:31 schreef daNpy het volgende:

[..]
Heb je opgelet hoeveel belastingen er het laatste jaar al zijn verzonnen?
Wat hebben die belastingen bijgedragen aan een oplossing voor het bijbehorende "probleem"?

Goed verhaal, als je inhoudelijks niets te melden hebt maar gewoon wil klagen om het klagen kun je dat ook gewoon zeggen hoor.
  dinsdag 16 augustus 2022 @ 11:32:37 #59
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_205652682
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 11:31 schreef laforest het volgende:

[..]
Beter dan niets doen. Daarna kan men ook verder gaan.
Je kan diezelfde energie ook steken in het aanpakken van een oplossing die zoden aan de dijk zet.

Maar dat is niet zo makkelijk, via de burger is altijd wel geld te halen. En dat is dus waar het om draait.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_205652688
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 11:29 schreef daNpy het volgende:

[..]
Wat een onzin. Als er problemen zijn, moet je die praktisch aanpakken.
Als het onzin is, waarom hebben de meeste mensen dan schijt? En een praktische oplossing wordt alleen als praktisch gezien wanneer het (in potentie) geld oplevert. Bijvoorbeeld het gebruik van zonnepanelen wat valt of staat met de salderingsregeling.

quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 11:29 schreef daNpy het volgende:
Ondertussen zijn er vele woonproblemen en lopen de kosten voor de burger de spuigaten uit.
Misschien verzinnen ze nog wel een belasting voor arme mensen, om te stimuleren dat je niet arm moet zijn.
Volgens mij bedoel je de middenklasse. De overheid bedenkt wel weer een compensatieregeling voor de armen die de middenklasse weer kan ophoesten natuurlijk.
  dinsdag 16 augustus 2022 @ 11:33:51 #61
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_205652693
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 11:32 schreef EinarBoe het volgende:

[..]
Goed verhaal, als je inhoudelijks niets te melden hebt maar gewoon wil klagen om het klagen kun je dat ook gewoon zeggen hoor.
Dieseltax klimaat tax vliegtax tc.
Maar jij weet zogenaamd weer nergens van, laat staan dat je kan aangeven welke problemen met die belastingen precies opgelost zijn.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  dinsdag 16 augustus 2022 @ 11:34:48 #62
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_205652704
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 11:33 schreef Joppiez het volgende:

[..]
Als het onzin is, waarom hebben de meeste mensen dan schijt? En een praktische oplossing wordt alleen als praktisch gezien wanneer het (in potentie) geld oplevert. Bijvoorbeeld het gebruik van zonnepanelen wat valt of staat met de salderingsregeling.

Nope kijk naar wat thefreshprince zegt. Dat is een praktische oplossing, zonder belastingen te verhogen.

Goh....
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_205652721
Vind dat eigenlijk niet zo heel gek.
  dinsdag 16 augustus 2022 @ 11:36:07 #64
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_205652726
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 11:29 schreef EinarBoe het volgende:

[..]
Vandaar de onderzoeken naar hoe watergebruik beter belast kan worden... Wat snap je daar niet aan?
Voor burgers, niet voor grootverbruikers.
Ik zie een trend.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_205652728
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 11:06 schreef Waldorf22 het volgende:
Als ik niet uitgebreid de tuin sproei zijn volgende maand al mijn planten en boompjes dood en waar gaan de vlinders en bijen dan heen? Bij de buren in de tegeltuin zitten zeker.
Wat moet jij een verdord leven hebben.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  dinsdag 16 augustus 2022 @ 11:37:26 #66
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_205652735
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 11:29 schreef EinarBoe het volgende:

[..]
Vandaar de onderzoeken naar hoe watergebruik beter belast kan worden... Wat snap je daar niet aan?
Maar men begint daarbij met de mogelijkheid de groep die al belasting betaalt hoger te belasten, en men kijkt later wel eens naar de groep die en veel meer verbruikt en helemaal geen belasting betaalt.

Die volgorde klopt niet, wat begrijp je daar niet aan?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_205652747
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 11:30 schreef Dries4Ever het volgende:

[..]
MS koelt zijn datacenters niet met kraanwater maar met oppervlaktewater wat ze daarna gewoon terug pompen net zoals een kerncentrale dat doet er gaat geen kraanwater verloren.
toch is dat een behoorlijk probleem omdat het koelwater enorm opgewarmd is als ze het terugpompen, warmer water bevat minder zuurstof en kan tot visssterfte leiden en beinvloed ook de groei van algen, in de meeste gevalllen blijkt dit koelwater tevens allerhande verontreinigingen te bevatten, of verzilt te zijn, door de processen rondom de koeling.

zeker bij lagere waterstanden is het terugpompen van opgewarmd koelwater een enorm probleem
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  dinsdag 16 augustus 2022 @ 11:41:04 #68
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_205652756
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 11:30 schreef Dries4Ever het volgende:

[..]
MS koelt zijn datacenters niet met kraanwater maar met oppervlaktewater wat ze daarna gewoon terug pompen net zoals een kerncentrale dat doet er gaat geen kraanwater verloren.
MS doet dat juist op dagen waarop het heet is, en dat zijn ook vaak de dagen dat mensen opgeroepen worden zuinig te zijn met water en niet te sproeien.

Volgens de MS methode zou ik dan water uit de naastgelegen sloot mogen pompen om mijn tuin te sproeien en volgens jou is er dan niets aan de hand.

Als het überhaupt al gaat zoals jij stelt, het drinkwaterverbruik van MS is niet voor niets zo duidelijk in beeld.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_205652767
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 11:29 schreef Anton91 het volgende:

[..]
Toen ik dit artikel las moest ik er ook aan denken, een regenton. Tegenwoordig zie je ze nooit meer, maar vroeger was het volgens mij redelijk normaal.
Ik heb er één staan, maar die doet momenteel ook weinig nut met dit weer. Maar wanneer het normaliter regent, is het inderdaad handig. Het is wel iets omslachtiger dan een slang aan de kraan koppelen, maar om enkel wat planten water te geven voldoet het hier prima.
pi_205652783
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 11:42 schreef xFriendx het volgende:

[..]
Ik heb er één staan, maar die doet momenteel ook weinig nut met dit weer. Maar wanneer het normaliter regent, is het inderdaad handig. Het is wel iets omslachtiger dan een slang aan de kraan koppelen, maar om enkel wat planten water te geven voldoet het hier prima.
Ik heb er 1 van 80L en die is nog nooit leeg geweest, ook nu is dievoor ca 60% gevuld.
En bij mij is het gieter eronder en kraantje open, net zoals bij de buitenkraan.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_205652788
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 11:32 schreef daNpy het volgende:

[..]
Je kan diezelfde energie ook steken in het aanpakken van een oplossing die zoden aan de dijk zet.

Maar dat is niet zo makkelijk, via de burger is altijd wel geld te halen. En dat is dus waar het om draait.
Post met hoog BNW gehalte.
pi_205652796
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 11:30 schreef Dries4Ever het volgende:

[..]
MS koelt zijn datacenters niet met kraanwater maar met oppervlaktewater wat ze daarna gewoon terug pompen net zoals een kerncentrale dat doet er gaat geen kraanwater verloren.
Oh dan liegen ze op tv bij de NOS
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_205652797
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 11:37 schreef Leandra het volgende:

[..]
Maar men begint daarbij met de mogelijkheid de groep die al belasting betaalt hoger te belasten, en men kijkt later wel eens naar de groep die en veel meer verbruikt en helemaal geen belasting betaalt.

Die volgorde klopt niet, wat begrijp je daar niet aan?
De volgorde van onderzoeken zegt niets over de wet die komt. En dit is de verdeling van leidingwatergebruik in NL - waar de onderzoeken specifiek naar kijken:

  dinsdag 16 augustus 2022 @ 11:46:28 #74
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_205652799
Overigens zou ik wel eens een bron willen zien van het verhaal dat MS oppervlaktewater zou gebruiken, ik lees alleen maar drinkwater, dat geleverd wordt door waterbedrijf PWN.

https://www.hollandskroon.nl/ontwikkelen/datacenters/watergebruik
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_205652805
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 11:34 schreef daNpy het volgende:

[..]
Nope kijk naar wat thefreshprince zegt. Dat is een praktische oplossing, zonder belastingen te verhogen.

Goh....
Bijvoorbeeld het toilet doorspoelen met regenwater is inderdaad een goede oplossing.
Maar wie gaat dat betalen?
Wat kan een installateur vragen voor zo iets? 5000 euro (opslagtank, pomp, integratie/installatie, voorrijkosten, materiaal enz enz)? 10000 euro? Kan ook best wel met de prijzen van tegenwoordig.

Dusja, leuk idee als het eenmaal in uitvoering is, maar totaal niet realistisch.
pi_205652811
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 11:46 schreef Leandra het volgende:
Overigens zou ik wel eens een bron willen zien van het verhaal dat MS oppervlaktewater zou gebruiken, ik lees alleen maar drinkwater, dat geleverd wordt door waterbedrijf PWN.

https://www.hollandskroon.nl/ontwikkelen/datacenters/watergebruik
Ze gebruiken ook drinkwater
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_205652823
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 11:39 schreef RM-rf het volgende:

[..]
toch is dat een behoorlijk probleem omdat het koelwater enorm opgewarmd is als ze het terugpompen, warmer water bevat minder zuurstof en kan tot visssterfte leiden en beinvloed ook de groei van algen, in de meeste gevalllen blijkt dit koelwater tevens allerhande verontreinigingen te bevatten, of verzilt te zijn, door de processen rondom de koeling.

zeker bij lagere waterstanden is het terugpompen van opgewarmd koelwater een enorm probleem
nee, want

in het ijsselmeer zit 2240 miljard liter water, microsoft gebruikt 84 miljoen liter water

Stel dat dit een zwembad is van 2240 miljard liter water waar geen water in of uit gaat, ze halen er 84miljoen liter water uit, dat water is voor het opwarmen 20 graden

ze brengen 84miljoen liter water aan de kook naar 100 graden en pompen het dan terug dan is de temperatuur van het ijselmeer uiteindelijk 20,003 graden, dat is nauwelijks merkbaar. Het koelwater zal geen 100 graden zijn, eerder iets van 60 verwacht ik, dan zal het ijselmeer 20,0015 graden worden

en dat is ook nog eens als je al het water in 1x gebruikt, opwarmt en terugpompt wat niet het geval is
pi_205652831
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 11:44 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Ik heb er 1 van 80L en die is nog nooit leeg geweest, ook nu is dievoor ca 60% gevuld.
En bij mij is het gieter eronder en kraantje open, net zoals bij de buitenkraan.
Hier 70 meen ik. Maar bedoel meer, als je een slang aansluit heb je druk en loop je met die slang je tuin rond. Hier is het idd kraan open en x gieters vullen. Op het oog net wat minder gemakkelijk, maar goed, zo'n slang is dan eigenlijk meer luxe vandaag de dag dan noodzakelijk.
pi_205652833
Niet de Afsluitdijk dicht, niet meren verhogen, geen extra opslag verzorgen, schoon water de zee in laten stromen, bedrijven alle ruimte geven tig miljoenen liters DRINKwater te laten verspillen..

Nee Jan met de pet moet meer gaan betalen.. dan is er plots genoeg water.

Hier in Nederland, met het grootste zoetwater reservoir op de planeet.

Het is dat het verboden is om mensen op te ruien tegen de overheid, maar misschien word het eens tijd?
Idem met het hele gas gebeuren, 2x meer betalen dan de rest.
pi_205652837
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 11:39 schreef RM-rf het volgende:

[..]
toch is dat een behoorlijk probleem omdat het koelwater enorm opgewarmd is als ze het terugpompen, warmer water bevat minder zuurstof en kan tot visssterfte leiden en beinvloed ook de groei van algen, in de meeste gevalllen blijkt dit koelwater tevens allerhande verontreinigingen te bevatten, of verzilt te zijn, door de processen rondom de koeling.

zeker bij lagere waterstanden is het terugpompen van opgewarmd koelwater een enorm probleem
klopt dat is ook zo, daarom produceren elektriciteitscentrales in de zomer ook minder elektriciteit als het droog is. Ze kunnen niet genoeg koelwater uit de rivieren halen vanwege terechte wetgeving.
Een datacenter kan niet terugschalen.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_205652838
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 11:41 schreef Leandra het volgende:
Volgens de MS methode zou ik dan water uit de naastgelegen sloot mogen pompen om mijn tuin te sproeien en volgens jou is er dan niets aan de hand.
nee, als je water uit je sloot pompt en in je tuin sproeit verlaag je het waterniveau van de sloot, dat doet microsoft niet
Microsoft pompt water uit de sloot, verwarmt het en pompt het daarna weer terug
pi_205652846
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 11:50 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Hier in Nederland, met het grootste zoetwater reservoir op de planeet.
Dat is het Baikal meer in Rusland :)
pi_205652849
quote:
99s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 11:36 schreef bijdehand het volgende:

[..]
Wat moet jij een verdord leven hebben.
Tegeltuinbezitter gespot
You need to be cold to be queen.
pi_205652856
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 11:46 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Oh dan liegen ze op tv bij de NOS
ook niet, het is potentieel drinkwater wat ze gebruiken, dat klopt, want het water uit het ijselmeer (of een rivier/kanaal) stroomt uiteindelijk ook door diverse leidingen in NL. In theorie kan het zo zijn dat het water wat MS gebruikt heeft om te koelen en terug heeft gepompt in het ijselmeer weer wordt opgepompt door een waterbedrijf en via filters als leidingwater bij jou uit de kraan komt.
  dinsdag 16 augustus 2022 @ 11:53:41 #85
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_205652858
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 11:45 schreef laforest het volgende:

[..]
Post met hoog BNW gehalte.
Lol geen scherpe antwoorden meer merk ik
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_205652862
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 11:47 schreef Joppiez het volgende:

[..]
Bijvoorbeeld het toilet doorspoelen met regenwater is inderdaad een goede oplossing.
Maar wie gaat dat betalen?
Wat kan een installateur vragen voor zo iets? 5000 euro (opslagtank, pomp, integratie/installatie, voorrijkosten, materiaal enz enz)? 10000 euro? Kan ook best wel met de prijzen van tegenwoordig.

Dusja, leuk idee als het eenmaal in uitvoering is, maar totaal niet realistisch.
ik heb hier weleens naar gekeken omdat ik ook de ruimte heb en een tijdje geleden kostte dit 1500 euro incl installatie. Maar de kosten zijn het probleem niet, want je bent aan de beurt als de droogte voorbij is.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_205652864
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 11:52 schreef Joppiez het volgende:

[..]
Dat is het Baikal meer in Rusland :)
Rusland bestaat wat mij betreft niet.

Verder neem ik aan dat je snapt wat ik bedoelde.
pi_205652871
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 11:49 schreef Dries4Ever het volgende:

[..]
nee, want

in het ijsselmeer zit 2240 miljard liter water, microsoft gebruikt 84 miljoen liter water

Stel dat dit een zwembad is van 2240 miljard liter water waar geen water in of uit gaat, ze halen er 84miljoen liter water uit, dat water is voor het opwarmen 20 graden

ze brengen 84miljoen liter water aan de kook naar 100 graden en pompen het dan terug dan is de temperatuur van het ijselmeer uiteindelijk 20,003 graden, dat is nauwelijks merkbaar. Het koelwater zal geen 100 graden zijn, eerder iets van 60 verwacht ik, dan zal het ijselmeer 20,0015 graden worden

en dat is ook nog eens als je al het water in 1x gebruikt, opwarmt en terugpompt wat niet het geval is
Lees even de link die @Leandra heeft gepost en evt de daar in staande verdere links naar verduidelijking.

Er word dus wel degelijk schoon en helder drinkwater gebruikt waarvan het grootste deel verdampt.

Het restant is niet schoon drinkwater maar mag wel geloosd worden.

Verder klopt je verhaal van die opwarming ook al niet erg. Als ergens koelwater wordt geloosd dan zorgt dat plaatselijk wel voor een opwarming van oppervlakte water met dus allerlei ongewenste gevolgen zoals blauwalg en dergelijke.
  dinsdag 16 augustus 2022 @ 11:55:49 #89
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_205652876
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 11:50 schreef Dries4Ever het volgende:

[..]
nee, als je water uit je sloot pompt en in je tuin sproeit verlaag je het waterniveau van de sloot, dat doet microsoft niet
Microsoft pompt water uit de sloot, verwarmt het en pompt het daarna weer terug
MS gebruikt drinkwater dat wordt geleverd door PWN.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_205652877
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 11:50 schreef xFriendx het volgende:

[..]
Hier 70 meen ik. Maar bedoel meer, als je een slang aansluit heb je druk en loop je met die slang je tuin rond. Hier is het idd kraan open en x gieters vullen. Op het oog net wat minder gemakkelijk, maar goed, zo'n slang is dan eigenlijk meer luxe vandaag de dag dan noodzakelijk.
oh zo, je geeft je tuin water met de slang, dat doe ik nooit, het pakken, aansluiten, afkoppelen, schoonmaken, oprollen en wegzetten kost mij teveel tijd.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_205652888
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 11:55 schreef qajariaq het volgende:

[..]
Lees even de link die @:Leandra heeft gepost en evt de daar in staande verdere links naar verduidelijking.

Er word dus wel degelijk schoon en helder drinkwater gebruikt waarvan het grootste deel verdampt.

Het restant is niet schoon drinkwater maar mag wel geloosd worden.

Verder klopt je verhaal van die opwarming ook al niet erg. Als ergens koelwater wordt geloosd dan zorgt dat plaatselijk wel voor een opwarming van oppervlakte water met dus allerlei ongewenste gevolgen zoals blauwalg en dergelijke.
dat je nog de moeite neemt bij deze gebruiker siert je
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  dinsdag 16 augustus 2022 @ 11:57:52 #92
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_205652902
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 11:55 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
oh zo, je geeft je tuin water met de slang, dat doe ik nooit, het pakken, aansluiten, afkoppelen, schoonmaken, oprollen en wegzetten kost mij teveel tijd.
Daarom dus bronpomp en beregeningsinstallatie, aangestuurd door een computer :Y)
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_205652906
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 11:21 schreef daNpy het volgende:

[..]
Dus komt er wetgeving die deze waterverspilling niet aanpakt maar enkel geld bij de burger haalt.
Zoals bij vele andere belastingen of verhogingen met als hoofdsmoes voornamelijk het klimaat.
Precies, wij gaan straks meer betalen voor hetzelfde, de industrie wordt ontzien en het geld wat extra binnenkomt gebruiken we in ieder geval niet voor de watervoorziening in de toekomst.
pi_205652911
quote:
14s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 11:57 schreef daNpy het volgende:

[..]
Daarom dus bronpomp en beregeningsinstallatie, aangestuurd door een computer :Y)
doe mij maar een gietertje _O_
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_205652912
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 11:55 schreef qajariaq het volgende:

[..]
Lees even de link die @:Leandra heeft gepost en evt de daar in staande verdere links naar verduidelijking.

Er word dus wel degelijk schoon en helder drinkwater gebruikt waarvan het grootste deel verdampt.

Het restant is niet schoon drinkwater maar mag wel geloosd worden.

Verder klopt je verhaal van die opwarming ook al niet erg. Als ergens koelwater wordt geloosd dan zorgt dat plaatselijk wel voor een opwarming van oppervlakte water met dus allerlei ongewenste gevolgen zoals blauwalg en dergelijke.
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 11:55 schreef Leandra het volgende:

[..]
MS gebruikt drinkwater dat wordt geleverd door PWN.
er staat (drink)water wat niet hoeft te betekenen dat het kraanwater of leidingwater is

wat in het ijselmeer zit is ook drinkwater, alleen moet het voordat je het echt kunt drinken eerst gefilterd worden voordat het leidingwater word
pi_205652920
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 11:58 schreef Dries4Ever het volgende:

[..]
[..]
er staat (drink)water wat niet hoeft te betekenen dat het kraanwater of leidingwater is

wat in het ijselmeer zit is ook drinkwater, alleen moet het voordat je het echt kunt drinken eerst gefilterd worden voordat het leidingwater word
Man man man, wanneer begin je eens met lezen en stop eens met die volkomen onzin te verkondigen. Je vervuilt het hele topic hiermee.
  dinsdag 16 augustus 2022 @ 12:00:25 #97
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_205652926
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 11:58 schreef Dries4Ever het volgende:

[..]
[..]
er staat (drink)water wat niet hoeft te betekenen dat het kraanwater of leidingwater is

wat in het ijselmeer zit is ook drinkwater, alleen moet het voordat je het echt kunt drinken eerst gefilterd worden voordat het leidingwater word
https://www.hollandskroon.nl/ontwikkelen/datacenters/watergebruik

Lees het nog een keer.
Drinkwater, niet "potentieel drinkwater" niet "opgepompt uit het IJsselmeer".

Drinkwater, geleverd door drinkwaterbedrijf PWN.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  dinsdag 16 augustus 2022 @ 12:00:58 #98
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_205652932
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 11:58 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
doe mij maar een gietertje _O_
quote:
kost mij teveel tijd.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_205652939
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 11:59 schreef qajariaq het volgende:

[..]
Man man man, wanneer begin je eens met lezen en stop eens met die volkomen onzin te verkondigen. Je vervuilt het hele topic hiermee.
zolang er reacties komen zal de troll gewoon verder gaan
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_205652943
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 12:01 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
zolang er reacties komen zal de troll gewoon verder gaan
Maar ook zonder reactie heeft die man het al zes keer beweerd. Hij blijft dus zijn zelf verzonnen onzin verkondigen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')