abonnement Unibet Coolblue
  Jaap van Dissel-award 2022 woensdag 10 augustus 2022 @ 19:04:59 #1
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_205601690
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  Jaap van Dissel-award 2022 woensdag 10 augustus 2022 @ 19:06:47 #2
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_205601712
twitter


:')
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  woensdag 10 augustus 2022 @ 19:08:33 #3
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_205601722
Als dat van de luchtbasis in Crimea idd terplekke plaatsen van explosieven bij een aantal munitiebunkers is geweest dan is dit een James Bond stijl operatie geweest.

Hoe kun je ongezien in meerdere van die -neem ik aan zwaar bewaakte- bunkers getimede of op afstand getriggerde explosieven plaatsen?!
Vr het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  woensdag 10 augustus 2022 @ 19:10:58 #6
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_205601756
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 19:08 schreef Perrin het volgende:
Als dat van de luchtbasis in Crimea idd terplekke plaatsen van explosieven bij een aantal munitiebunkers is geweest dan is dit een James Bond stijl operatie geweest.

Hoe kun je ongezien in meerdere van die -neem ik aan zwaar bewaakte- bunkers getimede of op afstand getriggerde explosieven plaatsen?!
Russisch sprekende mensen, in Russische uniformen, waarschijnlijk getraind in Soviet leger, die dus absoluut niet opvallen op zo’n basis.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_205601777
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 19:02 schreef J.B. het volgende:
[ twitter ]

Misschien al voorbijgekomen hier aangezien het nieuws al een paar dagen oud is, maar de collaborateur die de Russen aangesteld hebben als hoofd van de Cherson-oblast (Vladimir Saldo) is vergiftigd geworden. Hij zou op een IC-afdeling in Moskou liggen.
Zou een mooi koekje van eigen deeg zijn.
  woensdag 10 augustus 2022 @ 19:13:47 #8
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_205601785
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 19:10 schreef nixxx het volgende:

[..]
Russisch sprekende mensen, in Russische uniformen, waarschijnlijk getraind in Soviet leger, die dus absoluut niet opvallen op zo’n basis.
Dat is wel een film-waardig scenario.
Vr het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  woensdag 10 augustus 2022 @ 19:14:11 #9
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_205601787
Dus de ouders dachten dat hun zoon was omgekomen en kregen een verbrand lijk om te begraven maar zien daarna dat hij nog leeft als krijgsgevangene?
twitter


[ Bericht 4% gewijzigd door slashdotter3 op 10-08-2022 19:21:40 ]
  woensdag 10 augustus 2022 @ 19:18:40 #10
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_205601828
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 18:38 schreef ipa84 het volgende:

[..]
Alleen maar beter nu wordt de Russische bevolking ook gewoon met hun neus op de feiten gedrukt. Door alle propaganda zullen ze wel denken dat het 1 grote zegen tocht is in Oekrane voor het Russische leger.
Natuurlijk denken ze dat niet, ze zijn niet achterlijk. Hoewel het uiteraard minder vrij is dan hier, is het in de verste verte geen Noord-Korea. Op basis waarvan heb je deze beeldvorming?

Ondanks alle propaganda via de staatskanalen die natuurlijk niet valt te ontkennen: die mensen weten ook wel dat deze oorlog nu al bijna een half jaar duurt, ze spreken gewoon hun familieleden in het buitenland, ze horen de verhalen van plaats- of landgenoten wiens zoon in een lijkzak is teruggekeerd, etc.

Daarnaast werd afgelopen mei al geschat dat 30% van de 100 miljoen internetgebruikers inmiddels een VPN had.

https://www.washingtonpos(...)ship-disinformation/
  woensdag 10 augustus 2022 @ 19:23:05 #11
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_205601917
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 19:18 schreef Repentless het volgende:

[..]
Natuurlijk denken ze dat niet, ze zijn niet achterlijk. Hoewel het uiteraard minder vrij is dan hier, is het in de verste verte geen Noord-Korea. Op basis waarvan heb je deze beeldvorming?

Ondanks alle propaganda via de staatskanalen die natuurlijk niet valt te ontkennen: die mensen weten ook wel dat deze oorlog nu al bijna een half jaar duurt, ze spreken gewoon hun familieleden in het buitenland, ze horen de verhalen van plaats- of landgenoten wiens zoon in een lijkzak is teruggekeerd, etc.

Daarnaast werd afgelopen mei al geschat dat 30% van de 100 miljoen internetgebruikers inmiddels een VPN had.

https://www.washingtonpos(...)ship-disinformation/
Maar blijkbaar is dat nog altijd niet voldoende om uiting te geven aan hun eventuele oorlogsmoeheid. Er moeten dus nog een de nodige zinken kisten teruggestuurd worden naar Rusland voordat de baboesjkas de straat op gaan om het hoofd van die dwerg met zijn rattenogen in het Kremlin te eisen.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_205601931
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 19:14 schreef slashdotter3 het volgende:
Dus de ouders dachten dat hun zoon was omgekomen en kregen een verbrand lijk om te begraven maar zien daarna dat hij nog leeft als krijgsgevangene?
[ twitter ]
Precies ja. Krijgsgevangenen mogen volgens het oorlogsrecht dan wel niet gefilmd worden maar het blijkt in het geval van Russische krijgsgevangenen toch handig om dat wel te doen, dat is voor de familie klaarblijkelijk de enige manier om te weten of ze nog leven of niet. Wat een regime heerst er in dat boevenland zeg, ze liegen zelfs over het leven van hun eigen soldaten :|W
pi_205601933
quote:
Komt dat door gebrek aan onderhoud Russische stijl of omdat die dingen zo ontzettend veel onderhoud vergen dat ze na vijf schoten gereviseerd moeten worden?
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  woensdag 10 augustus 2022 @ 19:33:32 #16
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  Jaap van Dissel-award 2022 woensdag 10 augustus 2022 @ 19:34:59 #17
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_205601974
quote:
1s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 19:30 schreef J.B. het volgende:

[..]
Precies ja. Krijgsgevangenen mogen volgens het oorlogsrecht dan wel niet gefilmd worden maar het blijkt in het geval van Russische krijgsgevangenen toch handig om dat wel te doen, dat is voor de familie klaarblijkelijk de enige manier om te weten of ze nog leven of niet. Wat een regime heerst er in dat boevenland zeg, ze liegen zelfs over het leven van hun eigen soldaten :|W
Dat zie je ook bij die interviews met orcs als ze ouders/familie sturen. Ze krijgen geen info. Heel soms staan ze op de lijst vermist.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_205601977
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 19:30 schreef DDDDDaaf het volgende:
Komt dat door gebrek aan onderhoud Russische stijl of omdat die dingen zo ontzettend veel onderhoud vergen dat ze na vijf schoten gereviseerd moeten worden?
Al het materiaal heeft onderhoud nodig op zijn tijd. Laatst werd hier een beetje lacherig gedaan over Russische artillerie wat uitviel en het dus allemaal maar troep zou zijn... Ook westers spul kan je niet 24/7 inzetten zonder blokonderhoud...

Dat de dienstplichtigen vroeger doodgegooid werden met onderhoud had een reden. En nog trouwens, alleen geen dipli's meer.
  woensdag 10 augustus 2022 @ 19:38:35 #19
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_205601996
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 19:35 schreef AchJa het volgende:

[..]
Al het materiaal heeft onderhoud nodig op zijn tijd. Laatst werd hier een beetje lacherig gedaan over Russische artillerie wat uitviel en het dus allemaal maar troep zou zijn... Ook westers spul kan je niet 24/7 inzetten zonder blokonderhoud...
Ik las laatst dat een F14 Tomcat per vlieguur (1tje!), 24 uur onderhoud nodig heeft.

Maar in de context van de Russische artillerie werd er lacherig gedaan dat het uitviel. En significant sneller dan de bedoeling was. Ergo, die kregen berhaupt geen onderhoud/ waren al slachtoffer geweest van achterstallig onderhoud. En dat is natuurlijk wel tekenend voor de staat van het Russische leger.
pi_205602006
quote:
Over engineered?

Weten we in ieder geval ook dat ze vrij snel nutteloos worden mochten wij ze in zo'n situatie nodig hebben. Dit is natuurlijk wat anders dan paar keer per dag in Afghanistan schieten.
  woensdag 10 augustus 2022 @ 19:40:51 #21
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_205602017
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 19:39 schreef BEFEM het volgende:

[..]
Over engineered?

Weten we in ieder geval ook dat ze vrij snel nutteloos worden mochten wij ze in zo'n situatie nodig hebben. Dit is natuurlijk wat anders dan paar keer per dag in Afghanistan schieten.
Je moet gewoon het onderhoud op orde hebben. Onderdeel van logistiek. Maand schieten, terughalen, fixen en hup weer terug naar het front.

Vergeet niet dat geschut behoorlijk wat lomp geweld ter verduren krijgt.
pi_205602034
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 19:40 schreef bleiblei het volgende:

[..]
Je moet gewoon het onderhoud op orde hebben. Onderdeel van logistiek. Maand schieten, terughalen, fixen en hup weer terug naar het front.

Vergeet niet dat geschut behoorlijk wat lomp geweld ter verduren krijgt.
Snap ik. Maar als je ziet hoeveel bewegende onderdelen erin zitten dan kan ik me voorstellen dat die eerder kapot gaat, en moeilijker te onderhouden is, dan andere artillerie. Alleen high tech precieze artillerie schiet je dan uiteindelijk minder mee op dan een mix van high tech en wat minder high tech.
pi_205602048
quote:
84s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 19:06 schreef Starhopper het volgende:
[ twitter ]

:')
Geruststellende gedachte dat het handvol pantserhouwitsers dat Nederland nog heeft in een oorlog binnen de kortste keren aan de kant zal staan vanwege gebrek aan reserveonderdelen/onderhoud.
pi_205602050
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 19:14 schreef slashdotter3 het volgende:
Dus de ouders dachten dat hun zoon was omgekomen en kregen een verbrand lijk om te begraven maar zien daarna dat hij nog leeft als krijgsgevangene?
[ twitter ]
Moeten ze dan ook de auto weer inleveren?
pi_205602085
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 19:35 schreef AchJa het volgende:

[..]
Al het materiaal heeft onderhoud nodig op zijn tijd. Laatst werd hier een beetje lacherig gedaan over Russische artillerie wat uitviel en het dus allemaal maar troep zou zijn... Ook westers spul kan je niet 24/7 inzetten zonder blokonderhoud...

Dat de dienstplichtigen vroeger doodgegooid werden met onderhoud had een reden. En nog trouwens, alleen geen dipli's meer.
De eerste berichten over pzh's die niet meer gebruikt kunnen worden waren al na een week ofzo te lezen. Met dat handjevol pzh's wat Nederland en Duitsland samen heeft zouden we de Russen "im Ernstfall" waarschijnlijk dus hooguit een paar dagen op kunnen houden. Dan kun je die dingen nu dus beter gewoon allemaal aan Oekrane schenken en zelf een bestelling voor honderden nieuwe pzh's plaatsen.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  Jaap van Dissel-award 2022 woensdag 10 augustus 2022 @ 19:54:14 #26
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_205602099
quote:
Mooi man, een dikke lada _O-
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  woensdag 10 augustus 2022 @ 19:55:05 #27
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_205602120
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 19:40 schreef bleiblei het volgende:

[..]
Je moet gewoon het onderhoud op orde hebben. Onderdeel van logistiek. Maand schieten, terughalen, fixen en hup weer terug naar het front.

Vergeet niet dat geschut behoorlijk wat lomp geweld ter verduren krijgt.
Dat is het probleem nu juist; de eerste berichten dat die pzh's wegens benodigd onderhoud niet meer ingezet konden worden waren al na veel minder dan een maand te lezen.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_205602144
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 19:18 schreef Repentless het volgende:

[..]
Natuurlijk denken ze dat niet, ze zijn niet achterlijk. Hoewel het uiteraard minder vrij is dan hier, is het in de verste verte geen Noord-Korea. Op basis waarvan heb je deze beeldvorming?

Ondanks alle propaganda via de staatskanalen die natuurlijk niet valt te ontkennen: die mensen weten ook wel dat deze oorlog nu al bijna een half jaar duurt, ze spreken gewoon hun familieleden in het buitenland, ze horen de verhalen van plaats- of landgenoten wiens zoon in een lijkzak is teruggekeerd, etc.

Daarnaast werd afgelopen mei al geschat dat 30% van de 100 miljoen internetgebruikers inmiddels een VPN had.

https://www.washingtonpos(...)ship-disinformation/
Ik weet dat veel mensen gebruik maken van een vpn maar dat wordt ook steeds lastiger gemaakt.
https://www.vpngids.nl/ni(...)verboden-in-rusland/

Maar de Russische propaganda is helemaal niet zo gericht op hoofdzakelijk jongen mensen die nog wel een connectie hebben met het buitenland. Dat is vooral gericht op mensen die geen toegang hebben tot internet en computers en alleen maar de Russische tv kijken.

Soldaten worden in Rusland hoofdzakelijk in de arme gedeeltes van het land gerekruteerd. Gelukkig voor Rusland heeft het heel wat van die gebieden. Maar de mensen die op vakantie gaan naar de Krim komen niet uit die gebieden.
twitter

twitter
pi_205602217
twitter
Het is koud, het is guur....
  woensdag 10 augustus 2022 @ 20:18:27 #31
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_205602282
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 20:00 schreef ipa84 het volgende:

[..]
Ik weet dat veel mensen gebruik maken van een vpn maar dat wordt ook steeds lastiger gemaakt.
https://www.vpngids.nl/ni(...)verboden-in-rusland/

Maar de Russische propaganda is helemaal niet zo gericht op hoofdzakelijk jongen mensen die nog wel een connectie hebben met het buitenland. Dat is vooral gericht op mensen die geen toegang hebben tot internet en computers en alleen maar de Russische tv kijken.

Soldaten worden in Rusland hoofdzakelijk in de arme gedeeltes van het land gerekruteerd. Gelukkig voor Rusland heeft het heel wat van die gebieden. Maar de mensen die op vakantie gaan naar de Krim komen niet uit die gebieden.
[ twitter ]
[ twitter ]
Jij had het over "de Russische bevolking" die door alle propaganda denkt dat het een grote zegetocht is voor het Russische leger in Oekrane.

Het land heeft 144 miljoen inwoners, 100 miljoen daarvan zijn internetgebruikers. In mei waren er al 30 miljoen VPN-gebruikers. Dat zijn geen volledig gesoleerde individuen die verder geen enkel contact hebben met andere mensen. Dus die informatie kan ook onder een breder publiek bekend zijn.

Zoals je aangeeft, worden soldaten vooral in de armere gedeeltes gerekruteerd, waar ze alleen toegang hebben tot de staatsmedia. Dat zijn nu net de plekken waar veel zonen in lijkzakken terugkeren. Denk je dat ze daar dan denken dat het lekker gaat?
  woensdag 10 augustus 2022 @ 20:27:52 #32
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_205602854
twitter


The coolest thing made in Arkansas. _O_
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  woensdag 10 augustus 2022 @ 21:15:32 #34
8369 speknek
Another day another slay
pi_205602856
twitter
twitter
twitter


Een beste klapper weer.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  woensdag 10 augustus 2022 @ 21:21:44 #35
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_205602931
(weet niet of dit al gepost was, maar kwam het niet tegen in dit deel)


Steven Seagal duikt op in gevangenenkamp in Donetsk
quote:
De Amerikaanse acteur Steven Seagal is opgedoken in de regio Donetsk in het oosten van Oekrane. De 70-jarige Amerikaan bezocht een gevangenenkamp in het bezette Oost-Oekraense Olenivka. Eind juli kwamen daar ongeveer vijftig krijgsgevangenen om het leven.

Moskou en Kiev wijzen naar elkaar over wat zich toen afspeelde in het gevangenenkamp. Volgens een Oekraense lezing zijn krijgsgevangenen in een barak gedreven waar vervolgens een bom tot ontploffing is gebracht. Russen en pro-Russische rebellen beweren dat Oekrane het gebouw heeft bestookt met raketten. In een video die door Russische staatsmedia werd verspreid steunde Seagal die lezing.

Seagal staat al lange tijd bekend als een fervent Rusland-liefhebber. De acteur die in talloze actiefilms speelde, noemde de Russische president Vladimir Poetin ooit "een vriend die ik als broer beschouw". In 2016 ontving Seagal hoogstpersoonlijk uit handen van Poetin een Russisch paspoort. Mede daarom werd Seagal in 2017 voor vijf jaar de toegang tot Oekrane ontzegd.

https://www.telegraaf.nl/(...)genenkamp-in-donetsk
Misschien is Seagal wel ingezet om Zelenski uit te schakelen :P

Er zit trouwens een video bij dat artikel waar Seagal letterlijk over nazi's spreekt :D Koekoek >:O

[ Bericht 2% gewijzigd door Tengano op 10-08-2022 21:28:08 ]
pi_205602986
twitter
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  woensdag 10 augustus 2022 @ 21:27:47 #38
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_205603013
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 21:21 schreef Tengano het volgende:
(weet niet of dit al gepost was, maar kwam het niet tegen in dit deel)

[ afbeelding ]
Steven Seagal duikt op in gevangenenkamp in Donetsk
[..]
Misschien is Seagal wel ingezet om Zelenski uit te schakelen :P

Dit kwam ik ook net tegen...
quote:
The head of the self-proclaimed DPR, Denis Pushilin, stated that Seagal is making a documentary film about the war in Donbass. The film is supposed to "change the view" of the war.
twitter
pi_205603027
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 20:18 schreef Repentless het volgende:

[..]
Jij had het over "de Russische bevolking" die door alle propaganda denkt dat het een grote zegetocht is voor het Russische leger in Oekrane.

Het land heeft 144 miljoen inwoners, 100 miljoen daarvan zijn internetgebruikers. In mei waren er al 30 miljoen VPN-gebruikers. Dat zijn geen volledig gesoleerde individuen die verder geen enkel contact hebben met andere mensen. Dus die informatie kan ook onder een breder publiek bekend zijn.

Zoals je aangeeft, worden soldaten vooral in de armere gedeeltes gerekruteerd, waar ze alleen toegang hebben tot de staatsmedia. Dat zijn nu net de plekken waar veel zonen in lijkzakken terugkeren. Denk je dat ze daar dan denken dat het lekker gaat?
Ik zou het twitterdraadje nog is door lezen dan snap je meer waarom ze in de arme gebieden het leger ingaan en dat Rusland niet zoveel om die gebieden geeft. Voor de rest is dit twitterdraadje ook goed over hoe Russen naar dingen kijken en hun persoonlijke leven belangrijker vinden dan een paar doden (zolang maar het niet in hun eigen familie is).
twitter

Daarom die uittocht op de Krim de oorlog komt te dichtbij voor ze. Terwijl Rusland zei het het daar veilig was.
  woensdag 10 augustus 2022 @ 21:29:21 #41
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_205603037
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 21:27 schreef Anton91 het volgende:

[..]
Dit kwam ik ook net tegen...
[..]
[ twitter ]
Die boy is echt helemaal loco joh :D
twitter
pi_205603042
quote:
1s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 21:15 schreef speknek het volgende:
[ twitter ][ twitter ][ twitter ]

Een beste klapper weer.
Interessant dat zelfs vliegtuigen die tussen van die dijken (of hoe noem je zoiets?) staan, juist als bescherming tegen ontploffingen, ook naar de haaien zijn.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_205603067
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 21:29 schreef Tengano het volgende:

[..]
Die boy is echt helemaal loco joh :D

[ twitter ]
Ach ja, zo'n Steven Seagal heeft natuurlijk ook geen enkele autoriteit op dit gebied, dus die lult ook maar wat 'm wordt opgedragen.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  Jaap van Dissel-award 2022 woensdag 10 augustus 2022 @ 21:33:36 #44
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_205603087
quote:
6s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 21:26 schreef Anton91 het volgende:
[ twitter ]
BIEM
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_205603097
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 21:29 schreef Tengano het volgende:

[..]
Die boy is echt helemaal loco joh :D
[ twitter ]
Op 00:26 moest hij volgens mij even op z'n notities kijken.
  woensdag 10 augustus 2022 @ 21:37:08 #46
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_205603147
quote:
So de ju.....
  woensdag 10 augustus 2022 @ 21:42:34 #47
172669 Papierversnipperaar
Cafene is ook maar een drug.
pi_205603226
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 21:27 schreef Anton91 het volgende:

[..]
Dit kwam ik ook net tegen...
[..]
[ twitter ]
Dat kan alleen maar een airplane-achtige film zijn.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  woensdag 10 augustus 2022 @ 21:49:40 #48
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_205603329
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 21:28 schreef ipa84 het volgende:

[..]
Ik zou het twitterdraadje nog is door lezen dan snap je meer waarom ze in de arme gebieden het leger ingaan en dat Rusland niet zoveel om die gebieden geeft. Voor de rest is dit twitterdraadje ook goed over hoe Russen naar dingen kijken en hun persoonlijke leven belangrijker vinden dan een paar doden (zolang maar het niet in hun eigen familie is).
[ twitter ]
Daarom die uittocht op de Krim de oorlog komt te dichtbij voor ze. Terwijl Rusland zei het het daar veilig was.
Dit was de discussie toch helemaal niet? Jij had het over het Russische volk dat nu met de neus op de feiten wordt gedrukt, terwijl ze volgens jou door alle propaganda waarschijnlijk dachten dat het een grote zegetocht is voor het Russische leger in Oekrane. Daar reageerde ik op, door aan te geven dat het geen Noord-Korea is en ze zelf na een half jaar ook wel snappen dat het niet gesmeerd loopt (met een aantal punten). Ik vroeg aan jou hoe deze beeldvorming is ontstaan.

Waarom ze in arme gebieden het leger ingaan en of ze deze oorlog ondanks de doden steunen, is een totaal ander onderwerp.
pi_205603373
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 14:14 schreef Perrin het volgende:

[..]
Turkije heeft altijd al een soort dubbelrol gespeeld. De brug tussen oost en west.

Ook terwijl Turkije van twee walletjes eet (misschien zelfs daardr?) is het land zo van belang van de Navo.

Erdogan is echt ontzettend actief op internationaal vlak rondom deze oorlog, voor een heel groot deel lopen zijn activiteiten parallel met het belang van zowel de Oekraine als de Navo.
De graandeal heeft ook met Turkse hulp plaatsgevonden.

Ik had zelf liever gezien dat Turkije alle banden met Rusland had afgesneden. Helaas zijn er (conflicterende) belangen in Syri, bouwt Rusland een kerncentrale in Turkije en zijn er meer zaken waar ik nu niet op kom.
pi_205603418
quote:
10s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 21:32 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Ach ja, zo'n Steven Seagal heeft natuurlijk ook geen enkele autoriteit op dit gebied, dus die lult ook maar wat 'm wordt opgedragen.
Ik dacht dat Steven aantal keer een stel terroristen had aangepakt (al was dit gescript) en hierom prima kwalificaties bezit om in rusland commentaar te geven over de situatie in Oekraine (als in voor lezen wat het script het vertelt)
pi_205603438
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 21:54 schreef Anton91 het volgende:

[..]
[ twitter ]
Een brouwerij, da's een misdaad tegen de menselijkheid, ik verwacht een furieus rapport van Amnesty. :(
Het is koud, het is guur....
pi_205603604
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 21:49 schreef Repentless het volgende:

[..]
Dit was de discussie toch helemaal niet? Jij had het over het Russische volk dat nu met de neus op de feiten wordt gedrukt, terwijl ze volgens jou door alle propaganda waarschijnlijk dachten dat het een grote zegetocht is voor het Russische leger in Oekrane. Daar reageerde ik op, door aan te geven dat het geen Noord-Korea is en ze zelf na een half jaar ook wel snappen dat het niet gesmeerd loopt (met een aantal punten). Ik vroeg aan jou hoe deze beeldvorming is ontstaan.

Waarom ze in arme gebieden het leger ingaan en of ze deze oorlog ondanks de doden steunen, is een totaal ander onderwerp.
Russen gaan op vakantie in de Krim vooral de rijkere mensen want armen hebben daar geen geld voor. Buitenland wordt lastig maar de Krim is altijd al een bekent vakantiegebied geweest van de Russen eigenlijk de hele zwarte zee kust. Rusland zegt het is veilig want Oekrane stelt niks voor en kan de Krim niet aanvallen. Oekrane valt de Krim aan en ze rennen weg. Dus het is niet zo veilig daarzo. Snap je het?
pi_205603654
quote:
Gezien de paddestoelen vind ik de schade aardig meevallen... Ik tel zo snel iets van 8 compleet opgerookte toestellen... Wat er op vergelijkingsfoto's staat is niet hetzelfde als wat er op de eindresultaat staat.
pi_205603662
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 21:57 schreef Korenfok het volgende:

[..]
Ik dacht dat Steven aantal keer een stel terroristen had aangepakt (al was dit gescript) en hierom prima kwalificaties bezit om in rusland commentaar te geven over de situatie in Oekraine (als in voor lezen wat het script het vertelt)
Je moet niet zoveel van die Hollywood verhalen geloven.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  Jaap van Dissel-award 2022 woensdag 10 augustus 2022 @ 22:30:11 #56
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_205603732
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 21:54 schreef Anton91 het volgende:

[..]
[ twitter ]
Lekker _O_
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  woensdag 10 augustus 2022 @ 22:33:28 #57
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_205603763
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 22:18 schreef ipa84 het volgende:

[..]
Russen gaan op vakantie in de Krim vooral de rijkere mensen want armen hebben daar geen geld voor. Buitenland wordt lastig maar de Krim is altijd al een bekent vakantiegebied geweest van de Russen eigenlijk de hele zwarte zee kust. Rusland zegt het is veilig want Oekrane stelt niks voor en kan de Krim niet aanvallen. Oekrane valt de Krim aan en ze rennen weg. Dus het is niet zo veilig daarzo. Snap je het?
Nogmaals: jij had het over de Russische bevolking die door propaganda denkt dat het leger aan een grote zegetocht bezig is in Oekrane. "Ze dachten dat De Krim veilig was maar dat is niet zo" is een volledig andere insteek.
  woensdag 10 augustus 2022 @ 22:36:45 #58
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_205603788
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 21:21 schreef Tengano het volgende:
(weet niet of dit al gepost was, maar kwam het niet tegen in dit deel)

[ afbeelding ]
Steven Seagal duikt op in gevangenenkamp in Donetsk
[..]
Misschien is Seagal wel ingezet om Zelenski uit te schakelen :P

Er zit trouwens een video bij dat artikel waar Seagal letterlijk over nazi's spreekt :D Koekoek >:O



|:)
pi_205603861
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 19:08 schreef Perrin het volgende:
Als dat van de luchtbasis in Crimea idd terplekke plaatsen van explosieven bij een aantal munitiebunkers is geweest dan is dit een James Bond stijl operatie geweest.

Hoe kun je ongezien in meerdere van die -neem ik aan zwaar bewaakte- bunkers getimede of op afstand getriggerde explosieven plaatsen?!
Natuurlijk zoals dat altijd gaat.
De geheime dienst zet kun beste mensen in om de militairen die zwak zijn te paaien, met geld, mooie vrouwen, een kind ontvoeren of zo iets om personeel wat daar al toegang heeft die acties te laten uitvoeren
Vakman pur sang
pi_205603943
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 22:36 schreef Kleffe_Dop het volgende:

[..]
[ afbeelding ]

|:)
Hier speelt ie een Russische militair met een week training?
pi_205603969
_O- _O- _O-

twitter
Het is koud, het is guur....
pi_205604001
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 22:22 schreef AchJa het volgende:

[..]
Gezien de paddestoelen vind ik de schade aardig meevallen... Ik tel zo snel iets van 8 compleet opgerookte toestellen... Wat er op vergelijkingsfoto's staat is niet hetzelfde als wat er op de eindresultaat staat.
Ik tel er echt meer op die foto’s.
  woensdag 10 augustus 2022 @ 23:06:10 #63
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_205604079
Dit lijken me toch echt impactkraters van vrij forse raketten te zijn:




Op die plekken stonden gebouwtjes, mogelijk hielp wat daar lag opgeslagen ook nog mee:



Wel erg accuraat als dat idd het werk van raketten is.
Vr het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  Jaap van Dissel-award 2022 woensdag 10 augustus 2022 @ 23:21:35 #64
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_205604230
twitter
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  woensdag 10 augustus 2022 @ 23:26:13 #65
172669 Papierversnipperaar
Cafene is ook maar een drug.
pi_205604252
quote:
Weer een sigaret?
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  woensdag 10 augustus 2022 @ 23:28:42 #66
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  woensdag 10 augustus 2022 @ 23:30:00 #67
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_205604285
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 23:28 schreef slashdotter3 het volgende:
Ruiten op 1.6km van de explosies zijn kapot
https://www.reddit.com/r/(...)ty_is_holding_their/
Dat moet toch bijna van grote secundaire explosies zijn. Maar wie slaat nu zoveel explosieve dingen op vlak naast de vliegtuigen?
Vr het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  woensdag 10 augustus 2022 @ 23:30:52 #68
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_205604290
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 23:06 schreef Perrin het volgende:
Dit lijken me toch echt impactkraters van vrij forse raketten te zijn:

Wel erg accuraat als dat idd het werk van raketten is.
Schade is veel groter dan verwacht. Ook de flightline in de buurt van de stored Be-12s is gepakt.

43 OMShAP was eerder al 2 Su-30SMen verloren. Meestal staan er pakweg 4 in onderhoud op het noordwestelijke gedeelte van het veld. Dus nominaal heeft Saki er maar 8 ops.

Ik tel er sowieso al 2 w / o op deze foto's. Die Fencers heeft de AV-MF een hoop. Die Su-30SMen zijn de jackpot.
  woensdag 10 augustus 2022 @ 23:31:26 #69
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_205604295
Er zijn nog wel een paar vliegtuigen die onbeschadigd lijken te zijn maar als er 30+ piloten dood zijn dan zullen ze wel niemand meer hebben om ze te vliegen.
pi_205604296
Eliot Higgins, Bellincat, heeft een heel draadje over de schade op het Russische vliegveld. Incl kleurenfoto's in de draad:
https://twitter.com/Eliot(...)uyqMP6PwBm0VIsg&s=19
Definitely not CIA
  Overall beste user 2022 woensdag 10 augustus 2022 @ 23:34:32 #71
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_205604311
Het lijkt erop dat slechts vijf militaire en n civiele jet zijn vertrokken na de aanval.

Da's lijkt te duiden op schade bij de rest. En wel zulke schade dat vliegen met die kisten niet verstandig is.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  woensdag 10 augustus 2022 @ 23:34:38 #72
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  woensdag 10 augustus 2022 @ 23:39:23 #73
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_205604342
Toch wel jammer dat ze 3 weken geleden alle duikboten en schepen weggehaald hebben uit Sevastopol. Anders was de Black Sea fleet nu weggevaagd.

twitter


[ Bericht 81% gewijzigd door slashdotter3 op 11-08-2022 00:34:07 ]
  woensdag 10 augustus 2022 @ 23:40:42 #74
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_205604349
quote:
1s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 23:31 schreef capricia het volgende:
Eliot Higgins, Bellincat, heeft een heel draadje over de schade op het Russische vliegveld. Incl kleurenfoto's in de draad:
https://twitter.com/Eliot(...)uyqMP6PwBm0VIsg&s=19
Meest plausibele verhaal wat ik heb gelezen is dat de Grom-2 in dienst is genomen, misschien is Oekraine geholpen de ontwikkeling wat te versnellen.

De beelden lijken me echt te wijzen op ballistische raketten met wat groter bereik en ATACMS lijken er nog niet te zijn.
Vr het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  woensdag 10 augustus 2022 @ 23:40:45 #75
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_205604350
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 23:34 schreef Ulx het volgende:
Het lijkt erop dat slechts vijf militaire en n civiele jet zijn vertrokken na de aanval.
Die "civiele" jet van Eliot Higgins is geen "private jet" maar een VKS Tu-134UBL overigens.
pi_205604379
Dit is het grootse verlies voor de Russische luchtmacht in n klap na de tweede wereldoorlog, denk ik zo.

En waar was de luchtverdediging?
Definitely not CIA
pi_205604384
quote:
1s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 23:45 schreef capricia het volgende:
Dit is het grootse verlies voor de Russische luchtmacht in n klap na de tweede wereldoorlog, denk ik zo.

En waar was de luchtverdediging?
Een sigaretje roken.
  Overall beste user 2022 woensdag 10 augustus 2022 @ 23:47:55 #78
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_205604392
quote:
1s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 23:45 schreef capricia het volgende:

En waar was de luchtverdediging?
Niet aanwezig. Of niet geschikt.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  woensdag 10 augustus 2022 @ 23:50:33 #79
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_205604404
quote:
1s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 23:45 schreef capricia het volgende:
Dit is het grootse verlies voor de Russische luchtmacht in n klap na de tweede wereldoorlog, denk ik zo.

En waar was de luchtverdediging?
Die S-400 werkt alleen in de reclamefilmpjes.
Vr het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_205604433
quote:
1s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 23:45 schreef capricia het volgende:
Dit is het grootse verlies voor de Russische luchtmacht in n klap na de tweede wereldoorlog, denk ik zo.

En waar was de luchtverdediging?
Dan ga je er vanuit dat het wel missiles moeten zijn of een luchtaanval geweest moet zijn... Als de boel opgeblazen is doet de luverd daar helemaal niks tegen. Dus dat is nog steeds het meest voor de hand liggend scenario.
  donderdag 11 augustus 2022 @ 00:07:07 #82
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_205604461
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 23:59 schreef AchJa het volgende:

[..]
Dan ga je er vanuit dat het wel missiles moeten zijn of een luchtaanval geweest moet zijn... Als de boel opgeblazen is doet de luverd daar helemaal niks tegen. Dus dat is nog steeds het meest voor de hand liggend scenario.
En dan gewoon bij daglicht? Of al de nacht ervoor?

De kraters lijken eerder van raketimpact te zijn, volgens sommige experts.
Vr het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  donderdag 11 augustus 2022 @ 00:12:24 #83
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_205604476
En er lijkt sprake van meer langere-afstand aanvallen.
twitter


Die partizanen/special forces hebben het maar druk.
Vr het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_205604481
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 00:07 schreef Perrin het volgende:

[..]
En dan gewoon bij daglicht? Of al de nacht ervoor?

De kraters lijken eerder van raketimpact te zijn, volgens sommige experts.
Als het ammo dumps waren krijg je ook zoiets
  donderdag 11 augustus 2022 @ 00:15:30 #85
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_205604487
quote:
1s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 00:13 schreef AchJa het volgende:

[..]
Als het ammo dumps waren krijg je ook zoiets
Overigens wel opvallend dat zulke bergen ammo vlak naast de dure vliegtuigen liggen :{
Vr het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  donderdag 11 augustus 2022 @ 00:17:44 #86
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_205604492
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 00:15 schreef Perrin het volgende:

Overigens wel opvallend dat zulke bergen ammo vlak naast de dure vliegtuigen liggen :{
Dat was toch iets met de logistiek? Dat ze in Rusland geen/weinig hefvork voertuigen gebruiken en alles met gratis conscript mankracht doen om spullen te verplaatsen. In dat geval is het logisch om alles dicht bij elkaar te plaatsen.
pi_205604496
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 00:12 schreef Perrin het volgende:
En er lijkt sprake van meer langere-afstand aanvallen.
[ twitter ]

Die partizanen/special forces hebben het maar druk.
Ziet er in ieder geval behoorlijk groot uit:

twitter


Edit: gisteren ook al voorspeld:

twitter
  donderdag 11 augustus 2022 @ 00:26:19 #88
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_205604525
quote:
1s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 00:18 schreef J.B. het volgende:

[..]
Ziet er in ieder geval behoorlijk groot uit:

[ twitter ]

Edit: gisteren ook al voorspeld:

[ twitter ]
Ben erg benieuwd hoeveel Russische doelwitten buiten bereik van HIMARS de komende dagen exploderen..
Vr het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_205604586
Arme toeristen, zomaar hun vakantie verpest ;(
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_205604629
quote:
1s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 23:45 schreef capricia het volgende:
Dit is het grootse verlies voor de Russische luchtmacht in n klap na de tweede wereldoorlog, denk ik zo.

En waar was de luchtverdediging?
Moest worden opgeblazen.
https://redd.it/wkyvz8
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  donderdag 11 augustus 2022 @ 01:07:34 #91
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_205604656
quote:
7s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 00:53 schreef Aether het volgende:

[..]
Moest worden opgeblazen.
https://redd.it/wkyvz8
En dan niet door een HARM-raket maar met lucht..

Vr het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_205604663
quote:
7s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 00:53 schreef Aether het volgende:

[..]
Moest worden opgeblazen.
https://redd.it/wkyvz8
Dit moet een grap zijn.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_205604685
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 22:33 schreef Repentless het volgende:

[..]
Nogmaals: jij had het over de Russische bevolking die door propaganda denkt dat het leger aan een grote zegetocht bezig is in Oekrane. "Ze dachten dat De Krim veilig was maar dat is niet zo" is een volledig andere insteek.
Nee hoor. Waarom dat niet zo is. Tig bronnen die hier al gemeld hebben dat de Russen alle HIMARS had vernietigd of zelfs 1 gekocht hadden. De Russen hebben al geclaimd meer HIMARS gesloopt te hebben dan de Oekrane gekregen heeft. 1tje stond volgens de Russen zelfs op de 2de verdieping van een appartementen complex. De Russen hebben inmiddels het dubbelen aantal vliegtuigen vernietig dan de Oekraners ooit gehad hebben. Dus de Russische mensen die op vakantie gaan wannen zich veilig anders gaan ze niet zo massaal weg nu. Dat geeft gewoon aan de ze vertrouwde dat het Russische leger gewoon goed bezig is in de Oekrane. Want ze gaan niet op vakantie naar een gebied wat naast een oorlogsgebied ligt wat beschoten kan worden. Russen zijn ook weer niet zo gek.
twitter

Als kers op de taart hoe veilig de Krim is. De upgrade S-400 is zelfs zo aardig dat die even naar de camera zwaait. Dit filmpje komt ook met een reden natuurlijk vandaag op tv want de Russen zitten helemaal niet te wachten op de paniek die in de Krim is ontstaan.
  donderdag 11 augustus 2022 @ 01:48:29 #94
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  donderdag 11 augustus 2022 @ 01:54:00 #95
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_205604729
Holy shit 12 trillion!
Met dit wordt Ukraine een van de rijkste landen ter wereld qua grondstoffen.

https://www.reddit.com/r/(...)ies_in_ukraine_with/
https://www.washingtonpos(...)ergy-mineral-wealth/
Russia occupies territories in Ukraine with natural resources worth more than $12 trillion

By occupying Ukrainian territories, Russia gained control over energy deposits, metals and minerals worth at least $12.4 trillion.
"At least $12.4 trillion worth of Ukraine's energy deposits, metals and minerals are now under Russian control," reads the article by The Washington Post.

It is noted that Ukraine harbors some of the world's largest reserves of titanium and iron ore, fields of untapped lithium and massive deposits of coal. Collectively, they are worth tens of trillions of dollars.

According to The Washington Post, in case of annexation of the territories occupied by Russia, Kyiv would permanently lose access to almost two-thirds of its deposits, including storages of natural gas, oil and rare earth minerals necessary for some high-tech components, which may prevent Western Europe from looking for alternatives to imports from Russia and China.

"In addition to 63 percent of the country's coal deposits, Moscow has seized 11 percent of its oil deposits, 20 percent of its natural gas deposits, 42 percent of its metals and 33 percent of its deposits of rare earth and other critical minerals including lithium," the article reads.

As Ukrinform reported, the Security Service of Ukraine in June blocked the assets of a Russian oligarch's mining companies for more than UAH 1 billion

The Cabinet of Ministers introduced amendments to four normative acts regulating the use of subsoil in Ukraine.

[ Bericht 33% gewijzigd door slashdotter3 op 11-08-2022 02:21:19 ]
  donderdag 11 augustus 2022 @ 02:06:20 #96
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_205604747
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 01:54 schreef slashdotter3 het volgende:
Holy shit 12 trillion!
Met dit wordt Ukraine een van de rijkste landen ter wereld qua grondstoffen.

https://www.reddit.com/r/(...)ies_in_ukraine_with/
Russia occupies territories in Ukraine with natural resources worth more than $12 trillion
Waar dacht je dat dit conflict over ging dan?

De helft van het Russische BNP komt voort uit gas/olieexport richting Europa. Dit conflict gaat om drie gebieden. Eenmaal ontgonnen kan Ukraine preferred supplier worden waarbij het de rol van Rusland als tankstation voor Europa over kan nemen. Waarbij Rusland ecomisch ten gronde gaat. De andere grote bron voor Europese energie is Noorwegen overigens.
  donderdag 11 augustus 2022 @ 02:12:02 #97
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_205604794
Commentaren op de trage vooruitgang van de Russen bij Bachmoet

0% for the big guy
5 uur geleden
"By the time the Russians take bakhmut It would probably time for me to start collecting my pension"

justRORIRARU
5 uur geleden
"Smart idea to invest in famous Soviet sparkling wine from Artemovsk 👍"

Paul King
4 uur geleden
"How long would you take to rotate, rest and resupply a conquering army?"

Peter T
4 uur geleden
"I don't think it will fall that quickly"
pi_205604797
De markt in Kherson enkele dagen geleden


Wat valt (mij) op.
Ten eerste de dode vis naast de dode gans ongekoeld in de brandende zon met muggen er om heen, wat eventueel tot de volgende corona-uitbraak zal kunnen leiden.
Veel variatie in groenten en fruit.
@4:12 Bordje dat de groenten aanprijst, is in het Russisch.
Een poes die het niet uitmaakt of Kherson nu Russisch of Oekraens is.. .
pi_205604827
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 01:13 schreef Barbusse het volgende:

[..]
Dit moet een grap zijn.
Opblaasbaar fake materieel werd ook al in WOII gebruikt, alleen is het in deze tijden niet zo handig om op internet te zetten. Kijk op een satelliet opname is het best lastig te onderscheiden natuurlijk, en op die manier krijgt je vijand veel false positives.

https://en.wikipedia.org/wiki/Dummy_tank
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_205604843
Overigens zou me niet verbazen als er vandaag een enorme wraakactie van de Russen komt, bijvoorbeeld zware beschietingen op steden in het Oosten.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_205604851
- verkeerde topic -
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_205604857
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 06:14 schreef raptorix het volgende:

[..]
Opblaasbaar fake materieel werd ook al in WOII gebruikt, alleen is het in deze tijden niet zo handig om op internet te zetten. Kijk op een satelliet opname is het best lastig te onderscheiden natuurlijk, en op die manier krijgt je vijand veel false positives.

https://en.wikipedia.org/wiki/Dummy_tank
Vandaag maar eens drijven op mijn opblaasraketje. Russen provoceren.
pi_205604901
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 06:44 schreef quirina het volgende:

[..]
Vandaag maar eens drijven op mijn opblaasraketje. Russen provoceren.
https://m.made-in-china.c(...)plica-708401532.html

:D
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  Jaap van Dissel-award 2022 donderdag 11 augustus 2022 @ 07:15:59 #106
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_205604915
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 06:14 schreef raptorix het volgende:

[..]
Opblaasbaar fake materieel werd ook al in WOII gebruikt, alleen is het in deze tijden niet zo handig om op internet te zetten. Kijk op een satelliet opname is het best lastig te onderscheiden natuurlijk, en op die manier krijgt je vijand veel false positives.

https://en.wikipedia.org/wiki/Dummy_tank
Maar ziet er wel lullig uit op zo'n filmpje _O- _O-
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  Jaap van Dissel-award 2022 donderdag 11 augustus 2022 @ 07:21:25 #107
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_205604924
Ze hebben trouwens opblaasbare dingen in alle soorten :D









Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  Moderator donderdag 11 augustus 2022 @ 07:22:03 #108
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_205604930
Zolang het er op de FLIR maar goed uitziet zal niemand het wat kunnen schelen gok ik

[ Bericht 3% gewijzigd door sp3c op 11-08-2022 10:22:27 ]
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Jaap van Dissel-award 2022 donderdag 11 augustus 2022 @ 07:29:51 #109
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_205604952
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_205604983
Ik dacht trouwens dat die Vliegtuigen in ieder geval ergens onder zo een betonnen koepel stonden.....
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_205605091
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 02:06 schreef PluggieOD het volgende:

[..]
Waar dacht je dat dit conflict over ging dan?

De helft van het Russische BNP komt voort uit gas/olieexport richting Europa. Dit conflict gaat om drie gebieden. Eenmaal ontgonnen kan Ukraine preferred supplier worden waarbij het de rol van Rusland als tankstation voor Europa over kan nemen. Waarbij Rusland ecomisch ten gronde gaat. De andere grote bron voor Europese energie is Noorwegen overigens.
Precies. Dit gaat om grondstoffen. Maar dat is voor elk conflict wel de grootste reden. En zeker de Donbass is van belang. En daar steken de Russen ook de meeste energie in.
pi_205605095
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 01:54 schreef slashdotter3 het volgende:
Holy shit 12 trillion!
Met dit wordt Ukraine een van de rijkste landen ter wereld qua grondstoffen.

https://www.reddit.com/r/(...)ies_in_ukraine_with/
https://www.washingtonpos(...)ergy-mineral-wealth/
Russia occupies territories in Ukraine with natural resources worth more than $12 trillion

By occupying Ukrainian territories, Russia gained control over energy deposits, metals and minerals worth at least $12.4 trillion.
"At least $12.4 trillion worth of Ukraine's energy deposits, metals and minerals are now under Russian control," reads the article by The Washington Post.

It is noted that Ukraine harbors some of the world's largest reserves of titanium and iron ore, fields of untapped lithium and massive deposits of coal. Collectively, they are worth tens of trillions of dollars.

According to The Washington Post, in case of annexation of the territories occupied by Russia, Kyiv would permanently lose access to almost two-thirds of its deposits, including storages of natural gas, oil and rare earth minerals necessary for some high-tech components, which may prevent Western Europe from looking for alternatives to imports from Russia and China.

"In addition to 63 percent of the country's coal deposits, Moscow has seized 11 percent of its oil deposits, 20 percent of its natural gas deposits, 42 percent of its metals and 33 percent of its deposits of rare earth and other critical minerals including lithium," the article reads.

As Ukrinform reported, the Security Service of Ukraine in June blocked the assets of a Russian oligarch's mining companies for more than UAH 1 billion

The Cabinet of Ministers introduced amendments to four normative acts regulating the use of subsoil in Ukraine.
Trillion is biljoen.
Nog steeds verschrikkelijk veel geld wel.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_205605150
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 01:54 schreef slashdotter3 het volgende:
Holy shit 12 trillion!
Met dit wordt Ukraine een van de rijkste landen ter wereld qua grondstoffen.

Kom je daar nu pas achter?
Vakman pur sang
pi_205605181
quote:
84s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 07:21 schreef Starhopper het volgende:
Ze hebben trouwens opblaasbare dingen in alle soorten :D

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Mooie springkussens! ^O^
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  Jaap van Dissel-award 2022 donderdag 11 augustus 2022 @ 08:35:25 #116
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_205605201
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 08:32 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
Mooie springkussens! ^O^
Ja :D _O-
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_205605327
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 07:38 schreef raptorix het volgende:
Ik dacht trouwens dat die Vliegtuigen in ieder geval ergens onder zo een betonnen koepel stonden.....
Kan, maar je ziet ze op de satalietfoto's ook tussen zulke dingen staan:
https://en.wikipedia.org/wiki/Revetment_(aircraft)
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_205605329
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 07:38 schreef raptorix het volgende:
Ik dacht trouwens dat die Vliegtuigen in ieder geval ergens onder zo een betonnen koepel stonden.....
Doen de Russen van oudsher al niet. Dat is iets typisch NATO/Westers om dat te doen.
pi_205605365
quote:
1s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 09:00 schreef AchJa het volgende:

[..]
Die dingen zijn verwarmd en alles.
Die Russen zullen het kacheltje er wel uit gestolen hebben en verkocht aan een vrachtwagenchauffeur :')
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  Overall beste user 2022 donderdag 11 augustus 2022 @ 09:04:18 #121
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_205605388
Ligt het aan mij of lijken die opblaasdingen niet leeggelopen na de explosies? Hebben de Russen speciaal wonderplastic?
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_205605400
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 09:04 schreef Ulx het volgende:
Ligt het aan mij of lijken die opblaasdingen niet leeggelopen na de explosies? Hebben de Russen speciaal wonderplastic?
Die fotos waren echt he ;)
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_205605444
Lekker in de file. Als de Russen straks allemaal weg zijn, kunnen de EU-burgers er op vakantie. :D

twitter
Definitely not CIA
pi_205605461
quote:
1s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 09:11 schreef capricia het volgende:
Lekker in de file. Als de Russen straks allemaal weg zijn, kunnen de EU-burgers er op vakantie. :D

[ twitter ]
Elke EU burger een gratis vakantie als cadeautje voor alle steun.
pi_205605467
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 09:13 schreef Simmertje het volgende:

[..]
Elke EU burger een gratis vakantie als cadeautje voor alle steun.
Kaaier.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  donderdag 11 augustus 2022 @ 09:15:02 #126
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_205605482
quote:
1s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 09:11 schreef capricia het volgende:
Lekker in de file. Als de Russen straks allemaal weg zijn, kunnen de EU-burgers er op vakantie. :D

[ twitter ]
Als het enigszins zou kunnen zou je met een Oekraense straaljager even laag langs die rij moeten vliegen. Altijd een mooi verhaal als ze thuis komen.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_205605540
Ook mooi:
twitter
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  donderdag 11 augustus 2022 @ 09:22:52 #128
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_205605544
twitter


Zou mooi zijn.
&lt;signature here&gt;.
pi_205605550
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 01:54 schreef slashdotter3 het volgende:
Holy shit 12 trillion!
Met dit wordt Ukraine een van de rijkste landen ter wereld qua grondstoffen.

https://www.reddit.com/r/(...)ies_in_ukraine_with/
https://www.washingtonpos(...)ergy-mineral-wealth/
Russia occupies territories in Ukraine with natural resources worth more than $12 trillion

By occupying Ukrainian territories, Russia gained control over energy deposits, metals and minerals worth at least $12.4 trillion.
"At least $12.4 trillion worth of Ukraine's energy deposits, metals and minerals are now under Russian control," reads the article by The Washington Post.

It is noted that Ukraine harbors some of the world's largest reserves of titanium and iron ore, fields of untapped lithium and massive deposits of coal. Collectively, they are worth tens of trillions of dollars.

According to The Washington Post, in case of annexation of the territories occupied by Russia, Kyiv would permanently lose access to almost two-thirds of its deposits, including storages of natural gas, oil and rare earth minerals necessary for some high-tech components, which may prevent Western Europe from looking for alternatives to imports from Russia and China.

"In addition to 63 percent of the country's coal deposits, Moscow has seized 11 percent of its oil deposits, 20 percent of its natural gas deposits, 42 percent of its metals and 33 percent of its deposits of rare earth and other critical minerals including lithium," the article reads.

As Ukrinform reported, the Security Service of Ukraine in June blocked the assets of a Russian oligarch's mining companies for more than UAH 1 billion

The Cabinet of Ministers introduced amendments to four normative acts regulating the use of subsoil in Ukraine.
Dat zijn altijd fictieve getallen. Venezuela heeft de grootste olievoorraad ter wereld maar is niet economisch om het eruit te halen etc

En kolen die over 10 jaar een stuk minder in trek zijn dan nu.
pi_205605570
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 09:23 schreef BEFEM het volgende:

[..]
Dat zijn altijd fictieve getallen. Venezuela heeft de grootste olievoorraad ter wereld maar is niet economisch om het eruit te halen etc

En kolen die over 10 jaar een stuk minder in trek zijn dan nu.
Suriname hetzelfde toch? Dat land is schatrijk qua grondstoffen (volgens mij olie).
pi_205605585
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 09:25 schreef Simmertje het volgende:

[..]
Suriname hetzelfde toch? Dat land is schatrijk qua grondstoffen (volgens mij olie).
En bauxiet.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_205605602
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 09:25 schreef Simmertje het volgende:

[..]
Suriname hetzelfde toch? Dat land is schatrijk qua grondstoffen (volgens mij olie).
Ja en Uganda of Kenia hebben ze pas ook 'de grootste olievondst ooit gedaan'. :D

Chili heeft de helft van de lithium markt momenteel maar ze worden er amper rijker door.
pi_205605669
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 09:23 schreef BEFEM het volgende:

[..]
Dat zijn altijd fictieve getallen. Venezuela heeft de grootste olievoorraad ter wereld maar is niet economisch om het eruit te halen etc

En kolen die over 10 jaar een stuk minder in trek zijn dan nu.
Toen het grootste aardgas ter wereld ontdekt werd in Qatar was dat ook het geval, nu lopen ze compleet binnen :)
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_205605688
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 07:38 schreef raptorix het volgende:
Ik dacht trouwens dat die Vliegtuigen in ieder geval ergens onder zo een betonnen koepel stonden.....
Dat is in het westen zo. Niet in Rusland.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_205605765
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 09:40 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Dat is in het westen zo. Niet in Rusland.
Ze komen sowieso over alsof ze hier geen rekening mee hebben gehouden.

Dit lijkt me ook de grootste winst voor Oekrane, Russen die zich nu ook nog druk moeten maken over een schiereiland die zo’n beetje de helft van hun bezette gebied betreft.

Wie of wat is nog altijd niet bekend?
pi_205605861
Ik zat er niet heel ver naast zo te lezen...

quote:
At least eight Russian warplanes appear to have been damaged or destroyed in the recent attack on Saky airbase in Crimea, according to newly released satellite images, in contrast to Russian claims that none were damaged.

Zelenskiy himself referred to the attack in his Wednesday evening address. “In just one day, the occupiers lost 10 combat aircraft: nine in Crimea and one more in the direction of Zaporizhzhia,” he said.

Justin Bronk, an aviation analyst with the Rusi thinktank, said that, having studied social media videos of the incident, he could see no evidence of incoming missiles and that he was “almost certain” there were “secondary explosions” of ammunition stores or fuel bunkers which were stored on or near the airstrip.
https://www.theguardian.c(...)atellite-images-show
  donderdag 11 augustus 2022 @ 10:10:58 #138
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_205605922
quote:
1s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 10:00 schreef AchJa het volgende:
Ik zat er niet heel ver naast zo te lezen...
[..]
https://www.theguardian.c(...)atellite-images-show
Qua wat precies?

Vooralsnog is oekraine niet helder in dat ze er uberhaupt mee te maken hebben.

twitter
&lt;signature here&gt;.
pi_205605928
quote:
84s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 07:21 schreef Starhopper het volgende:
Ze hebben trouwens opblaasbare dingen in alle soorten :D

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Ja, Weet je waarom? Omdat het nog steeds prima werkt. Als Oekrane ook maar 1x denkt dat het echt is en er wat rakketen op af schiet heb je al winst gemaakt
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
  donderdag 11 augustus 2022 @ 10:14:49 #140
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_205605952
quote:
5s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 10:10 schreef ExTec het volgende:

[..]
Qua wat precies?

Vooralsnog is oekraine niet helder in dat ze er uberhaupt mee te maken hebben.

[ twitter ]
Dat lijkt me een bewuste actie, ze willen ook geen escalatie als het even kan. Als de Russen dit duidelijk gaan benoemen als een aanval op Russisch grondgebied dan kunnen ze makkelijker mobiliseren.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_205605999
quote:
5s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 10:10 schreef ExTec het volgende:

[..]
Qua wat precies?

Vooralsnog is oekraine niet helder in dat ze er uberhaupt mee te maken hebben.

[ twitter ]
Gisteren op BNR in de podcast van de steeds meer irritantere pratende en lachende Arend-Jan Boekestijn (het lijkt erop dat hij elke dag zich vooraf steeds meer gaat indrinken) werd ook door zijn gast gemeld, dat een Oekraense raketinslag niet het meest waarschijnlijke is.

Meer voor de hand liggend is een aanval van een ondergrondse Oekraense verzetsbeweging op de Krim, of een sabotage-acte van de Russische militairen, die zo te proberen om op het veiliger Krim gelegerd te mogen blijven in plaats van om naar het Khersonfront te worden gestuurd..
  Jaap van Dissel-award 2022 donderdag 11 augustus 2022 @ 10:20:56 #142
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_205606001
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 10:11 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Ja, Weet je waarom? Omdat het nog steeds prima werkt. Als Oekrane ook maar 1x denkt dat het echt is en er wat rakketen op af schiet heb je al winst gemaakt
Dat vraag ik mij af. Google voor de grap eens naar de foto's die de USA 224 in Iran heeft gemaakt. Dit zijn foto's uit de ruimte! Wat de UAV's aan boord hebben weten we volgens mij niet maar dat zal geen telefooncamera zijn. Het onderscheid tussen een een opblaastank en een echte tank is wel te maken.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_205606029
quote:
84s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 10:20 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Dat vraag ik mij af. Google voor de grap eens naar de foto's die de USA 224 in Iran heeft gemaakt. Dit zijn foto's uit de ruimte! Wat de UAV's aan boord hebben weten we volgens mij niet maar dat zal geen telefooncamera zijn.
Ja. Tuurlijk is er genoeg spul wat meteen ziet dat er nep is. Maar ook genoeg spul wat dit niet ziet. Normale drones die ze veel gebruiken. Oude vliegtuigen waar ze nog steeds mee vliegen uit ussr tijd. Andere wapens uit ussr tijd.

Sure voor het moderne spul gaat het niet helpen. Maar het punt is. Zelf al werkt het maar 1% van de tijd. Zelfs dan is het nog de moeite waard want je stuurt raketten van heel veel geld af op lucht
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
  Moderator donderdag 11 augustus 2022 @ 10:26:33 #144
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_205606043
quote:
5s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 10:10 schreef ExTec het volgende:

[..]
Qua wat precies?

Vooralsnog is oekraine niet helder in dat ze er uberhaupt mee te maken hebben.

[ twitter ]
Qua aantallen

8 vliegtuigen vernietigd dacht hij gister dat lijkt er dicht bovenop te zitten :Y
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  donderdag 11 augustus 2022 @ 10:26:46 #145
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_205606047
quote:
88s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 07:22 schreef sp3c het volgende:
Zolang het er op de FLIR maar goed uitziet zal niemand het wat kunnen schelen gok ik
De Irakezen deden dat ook in de golfoorlog, inclusief pan heet water er in om het in IR wat interessanter te maken :Y
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_205606051
quote:
84s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 10:20 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Dat vraag ik mij af. Google voor de grap eens naar de foto's die de USA 224 in Iran heeft gemaakt. Dit zijn foto's uit de ruimte! Wat de UAV's aan boord hebben weten we volgens mij niet maar dat zal geen telefooncamera zijn. Het onderscheid tussen een een opblaastank en een echte tank is wel te maken.
Was dat die blunder van Trump?
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  Moderator donderdag 11 augustus 2022 @ 10:27:53 #147
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_205606057
quote:
84s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 10:20 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Dat vraag ik mij af. Google voor de grap eens naar de foto's die de USA 224 in Iran heeft gemaakt. Dit zijn foto's uit de ruimte! Wat de UAV's aan boord hebben weten we volgens mij niet maar dat zal geen telefooncamera zijn. Het onderscheid tussen een een opblaastank en een echte tank is wel te maken.
Camouflage net erover en je ziet het verschil echt niet
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Moderator donderdag 11 augustus 2022 @ 10:29:00 #148
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_205606067
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 10:26 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]
De Irakezen deden dat ook in de golfoorlog, inclusief pan heet water er in om het in IR wat interessanter te maken :Y
Servirs ook
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_205606069
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 10:27 schreef sp3c het volgende:

[..]
Camouflage net erover en je ziet het verschil echt niet
Dan moet je wat het eea in andere golflengten bekijken zoals UV en IR. ;)
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  Jaap van Dissel-award 2022 donderdag 11 augustus 2022 @ 10:32:48 #150
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_205606088
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 10:25 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Ja. Tuurlijk is er genoeg spul wat meteen ziet dat er nep is. Maar ook genoeg spul wat dit niet ziet. Normale drones die ze veel gebruiken. Oude vliegtuigen waar ze nog steeds mee vliegen uit ussr tijd. Andere wapens uit ussr tijd.

Sure voor het moderne spul gaat het niet helpen. Maar het punt is. Zelf al werkt het maar 1% van de tijd. Zelfs dan is het nog de moeite waard want je stuurt raketten van heel veel geld af op lucht
Oekraine krijgt dagelijks inlichtingen van de Amerikanen. Ga er maar vanuit dat de Oekrainers dondersgoed weten waar Rusland opblaaspoppen heeft staan.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  Jaap van Dissel-award 2022 donderdag 11 augustus 2022 @ 10:35:28 #151
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_205606111
quote:
2s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 10:27 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Was dat die blunder van Trump?
Ja :Y
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_205606120
quote:
84s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 10:32 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Oekraine krijgt dagelijks inlichtingen van de Amerikanen. Ga er maar vanuit dat de Oekrainers dondersgoed weten waar Rusland opblaaspoppen heeft staan.
Nogmaals. Het hoeft maar 1x te werken om nuttig te zijn.

Snap dat je wilt RUSLAND DOM HAHAHA. Maar dit is gewoon niet zo gek.
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
  donderdag 11 augustus 2022 @ 10:37:46 #153
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_205606126
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 10:20 schreef Idisrom het volgende:
Meer voor de hand liggend is een aanval van een ondergrondse Oekraense verzetsbeweging op de Krim, of een sabotage-acte van de Russische militairen,
Die kans lijkt me zeer klein.

Ff een paar rambo'tjes die wel ff diep tot achter de linies een basis infiltreren, en dan op de meest uiteenlopende plekken op een militaire luchthaven wel allemaal bommen plaatsen, daarna zonder gepakt te worden weer egress doen.

Risico is astronomisch, je kan daar niet over een landingsbaan hobbelen in een een burgerkloffie -> moet je een rus uniform aan doen. Dan gepakt worden: executie, keurig volgens alle geldende regels. Astronomisch risico voor wat in essentie een PR stunt is. Slechte besteding van je schaarse SOF troepen, of verzetsleden.

En de destructie is te grondig, te groot, voor een Soldaat Conscriptovich die alleen maar weg wil wezen, die doet het niet zo grondig.
&lt;signature here&gt;.
pi_205606145
quote:
12s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 10:37 schreef ExTec het volgende:

[..]
Die kans lijkt me zeer klein.

Ff een paar rambo'tjes die wel ff diep tot achter de linies een basis infiltreren, en dan op de meest uiteenlopende plekken op een militaire luchthaven wel allemaal bommen plaatsen, daarna zonder gepakt te worden weer egress doen.

Risico is astronomisch, je kan daar niet over een landingsbaan hobbelen in een een burgerkloffie -> moet je een rus uniform aan doen. Dan gepakt worden: executie, keurig volgens alle geldende regels. Astronomisch risico voor wat in essentie een PR stunt is. Slechte besteding van je schaarse SOF troepen, of verzetsleden.

En de destructie is te grondig, te groot, voor een Soldaat Conscriptovich die alleen maar weg wil wezen, die doet het niet zo grondig.
Uiteindelijk zijn beide scenario's net zo schadelijk voor Rusland.
pi_205606159
quote:
12s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 10:37 schreef ExTec het volgende:

[..]
Die kans lijkt me zeer klein.

Ff een paar rambo'tjes die wel ff diep tot achter de linies een basis infiltreren, en dan op de meest uiteenlopende plekken op een militaire luchthaven wel allemaal bommen plaatsen, daarna zonder gepakt te worden weer egress doen.

Risico is astronomisch, je kan daar niet over een landingsbaan hobbelen in een een burgerkloffie -> moet je een rus uniform aan doen. Dan gepakt worden: executie, keurig volgens alle geldende regels. Astronomisch risico voor wat in essentie een PR stunt is. Slechte besteding van je schaarse SOF troepen, of verzetsleden.

En de destructie is te grondig, te groot, voor een Soldaat Conscriptovich die alleen maar weg wil wezen, die doet het niet zo grondig.
Dat het op klaarlichte dag gebeurde maakt het er ook niet waarschijnlijker op dat het een Oekraense sabotageactie was.

[ Bericht 1% gewijzigd door J.B. op 11-08-2022 11:15:59 ]
  Jaap van Dissel-award 2022 donderdag 11 augustus 2022 @ 10:45:04 #156
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_205606169
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 10:37 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Nogmaals. Het hoeft maar 1x te werken om nuttig te zijn.

Snap dat je wilt RUSLAND DOM HAHAHA. Maar dit is gewoon niet zo gek.
Oekraine schiet heel veel raketten en granaten af. Dat ze misschien eens zo'n opblaaspop raken kan ik niet echt als overwinning/nuttig zien voor de Russen. De moeite die de Russen hier in steken kunnen ze beter anders gebruiken. Maarja, dat is ook lastig bij gebrek aan echte wapens
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_205606187
quote:
5s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 10:10 schreef ExTec het volgende:

Qua wat precies?

Vooralsnog is oekraine niet helder in dat ze er uberhaupt mee te maken hebben.

[ twitter ]
Aantal toestellen (ik zei een stuk of 8) en dat het geen missiles oid zijn geweest.
  donderdag 11 augustus 2022 @ 10:48:00 #158
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_205606189
quote:
1s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 10:44 schreef J.B. het volgende:

[..]
Dat het op klaarlichte dag gebeurde maakt het er ook niet waarschijnlijker op dat het web Oekraense sabotageactie was.
Precies.

Tegenargument daarvoor: ze kunnen de bommen s'nachts geplaatst hebben.

Counter daartegen: dan is het window waarin die bommen ontdekt kunnen worden meteen weer behoorlijk groot.
&lt;signature here&gt;.
pi_205606191
quote:
84s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 10:45 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Oekraine schiet heel veel raketten en granaten af. Dat ze misschien eens zo'n opblaaspop raken kan ik niet echt als overwinning/nuttig zien voor de Russen. De moeite die de Russen hier in steken kunnen ze beter anders gebruiken. Maarja, dat is ook lastig bij gebrek aan echte wapens
Tuurlijk is het nuttig voor rusland als oekraine raketten van 100K + op een stukje lucht + plastic van 20 euro schiet...
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_205606219
twitter


:D
pi_205606240
Rusland wordt nu dus ook stevig aangevallen op de Krim, best ver weg van de grens.. Ben benieuwd of de pro russen hier nog steeds zo optimistisch zijn over de verovering van Oekraine door Rusland. Ondertussen krijgt Oekrane nog steeds nieuwe wapens, wapen trainingen etc en wordt de voorraad van Rusland kleiner en kleiner.......
pi_205606279
quote:
1s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 10:47 schreef AchJa het volgende:

[..]
Aantal toestellen (ik zei een stuk of 8) en dat het geen missiles oid zijn geweest.
Je had gelijk.

Zou gewoon een ongeluk goed mogelijk zijn?
pi_205606288
Letse parlement heeft ingestemd met het benoemen van Rusland als " State sponsor of terrorism"
pi_205606314
quote:
12s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 10:48 schreef ExTec het volgende:

[..]
Precies.

Tegenargument daarvoor: ze kunnen de bommen s'nachts geplaatst hebben.

Counter daartegen: dan is het window waarin die bommen ontdekt kunnen worden meteen weer behoorlijk groot.
En toch, ook deze pro-Oekraense Youtuber meent dat het wel een sabotage moet zijn. Een raketaanval op klaarlichte dag moet door meerdere personen daar zijn opgemerkt. En ondanks dat het daar druk is/was, zijn daar geen meldingen van gekomen
pi_205606339
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 11:01 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
Je had gelijk.

Zou gewoon een ongeluk goed mogelijk zijn?
Dat denk ik niet, dit is gewoon een gerichte actie geweest. 1 Ammo depot kan nog maar 3 "per ongeluk" is onmogelijk wmb.
  donderdag 11 augustus 2022 @ 11:17:39 #166
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_205606422
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 11:05 schreef Idisrom het volgende:
Een raketaanval op klaarlichte dag moet door meerdere personen daar zijn opgemerkt.
Nou ja, we kunnen constateren dat er geen filmpjes zijn die dat lijken te bevestigen. Maar dat is beslist geen bewijs dat het ook geen raketten waren.

En raketten die aantal maal snelheid van geluid gaan, zijn maar heel kort in beeld.
&lt;signature here&gt;.
  donderdag 11 augustus 2022 @ 11:20:44 #167
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_205606455
quote:
1s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 10:47 schreef AchJa het volgende:
en dat het geen missiles oid zijn geweest.
Om jezelf te quoten: je moet wat minder films kijken. :)
&lt;signature here&gt;.
pi_205606466
Wellicht zitten de Krim-Tartaren, de autochtone bevolking van De Krim erachter. https://www.volkskrant.nl(...)an-de-krim~bcf7b6e0/
pi_205606474
quote:
12s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 10:37 schreef ExTec het volgende:

[..]
Die kans lijkt me zeer klein.

Ff een paar rambo'tjes die wel ff diep tot achter de linies een basis infiltreren, en dan op de meest uiteenlopende plekken op een militaire luchthaven wel allemaal bommen plaatsen, daarna zonder gepakt te worden weer egress doen.

Risico is astronomisch, je kan daar niet over een landingsbaan hobbelen in een een burgerkloffie -> moet je een rus uniform aan doen. Dan gepakt worden: executie, keurig volgens alle geldende regels. Astronomisch risico voor wat in essentie een PR stunt is. Slechte besteding van je schaarse SOF troepen, of verzetsleden.

En de destructie is te grondig, te groot, voor een Soldaat Conscriptovich die alleen maar weg wil wezen, die doet het niet zo grondig.
Dit kan al maandenlang voorbereid zijn he, mensen die op de basis werken en toch pro Oekraine oid zijn. Of omgekocht voor veel geld of wat dan ook. Het hoeft geen Jack Reacher achtige infiltratie actie geweest te zijn... Dat is bij de Amerikanen ook al een aantal keren gebeurd dat een ingehuurde local de boel opblies of dat een VS militair het vuur opende.

Daarbij zei je laatst zelf ook dat de administratie en regels wat minder nauwgezet bijgehouden en gevolgd worden want oorlog dat geldt natuurlijk ook voor de Russen, die hebben ook wel wat anders aan hun hoofd dan iedereen aanspreken die zonder pasje oid rondloopt.
  Jaap van Dissel-award 2022 donderdag 11 augustus 2022 @ 11:25:47 #171
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_205606519
Misschien was het Max Otto von Stierlitz :T
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_205606529
het is niet heel veel gekker dan met 2 helikopters Pakistan zonder toestemming invliegen. Bin laden doden en weer weg gaan (met 1 heli omdat het niet geweldig ging :P )
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_205606552
quote:
12s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 10:48 schreef ExTec het volgende:

Precies.

Tegenargument daarvoor: ze kunnen de bommen s'nachts geplaatst hebben.

Counter daartegen: dan is het window waarin die bommen ontdekt kunnen worden meteen weer behoorlijk groot.
Een pakketje C4 (je hebt maar weinig nodig) ergens achter/ onder een bult munitie valt niet eerder op dan het moment dat je daar daadwerkelijk aan toegekomen bent.
pi_205606582
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 11:26 schreef over_hedge het volgende:
het is niet heel veel gekker dan met 2 helikopters Pakistan zonder toestemming invliegen. Bin laden doden en weer weg gaan (met 1 heli omdat het niet geweldig ging :P )
Daarnaast, de overeenkomst met meerdere explosies in de Krim is dat het allemaal dicht aan het water grenst. Een infiltratie via het water kan ook goed.
pi_205606606
quote:
84s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 11:25 schreef Starhopper het volgende:
Misschien was het Max Otto von Stierlitz :T
Of Otto Skorzeny
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_205606636
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 11:05 schreef Idisrom het volgende:

[..]
En toch, ook deze pro-Oekraense Youtuber meent dat het wel een sabotage moet zijn. Een raketaanval op klaarlichte dag moet door meerdere personen daar zijn opgemerkt. En ondanks dat het daar druk is/was, zijn daar geen meldingen van gekomen
Iteressant filmpje, lijkt inderdaad een interne sabotage actie alhoewel we een Oekrane special forces team ook niet moeten uitsluiten
  donderdag 11 augustus 2022 @ 12:00:19 #177
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_205606918
quote:
1s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 11:28 schreef AchJa het volgende:

[..]
Een pakketje C4 (je hebt maar weinig nodig) ergens achter/ onder een bult munitie valt niet eerder op dan het moment dat je daar daadwerkelijk aan toegekomen bent.
Ja, jack reacher / rambo scenario dus :)

Deze brug is ook opgeblazen, al is dat behoorlijk onder de radar gegaan.

45.98791702658615, 34.55282517352742

Ongeveer ~180 KM van dicht bijzijndste front.

Ook rambo actie? ;)
&lt;signature here&gt;.
  Jaap van Dissel-award 2022 donderdag 11 augustus 2022 @ 12:04:06 #178
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_205606962
quote:
7s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 12:00 schreef ExTec het volgende:

[..]
Ja, jack reacher / rambo scenario dus :)

Deze brug is ook opgeblazen, al is dat behoorlijk onder de radar gegaan.

45.98791702658615, 34.55282517352742

Ongeveer ~180 KM van dicht bijzijndste front.

Ook rambo actie? ;)
Dit is prima te doen met een clubje getrainde mensen.

twitter
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  donderdag 11 augustus 2022 @ 12:05:57 #179
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_205606986
twitter
&lt;signature here&gt;.
pi_205607236
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 09:38 schreef raptorix het volgende:

[..]
Toen het grootste aardgas ter wereld ontdekt werd in Qatar was dat ook het geval, nu lopen ze compleet binnen :)
Ja in sommige gevallen is het ook echt zo maar lang niet altijd.
pi_205607265
Ben benieuwd of de Russen zelf al weten waar de aanval vandaan kwam.
pi_205607274
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 09:38 schreef raptorix het volgende:

[..]
Toen het grootste aardgas ter wereld ontdekt werd in Qatar was dat ook het geval, nu lopen ze compleet binnen :)
Het hangt vooral van het beheer af, Noorwegen is er steenrijk mee geworden terwijl Rusland, Nigeria, Venezuela etc. vooral corrupte pauperstaten zijn waar alleen de elite profiteert.
pi_205607320
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 12:30 schreef J.B. het volgende:

[..]
Het hangt vooral van het beheer af, Noorwegen is er steenrijk mee geworden terwijl Rusland, Nigeria, Venezuela etc. vooral corrupte pauperstaten zijn waar alleen de elite profiteert.
Daarnaast heb je ook weer landen als Nederland die bijna alles weggegeven hebben aan de bevolking.
pi_205607357
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 12:34 schreef Simmertje het volgende:

[..]
Daarnaast heb je ook weer landen als Nederland die bijna alles weggegeven hebben aan de bevolking.
Was het maar waar, het is voor een heel groot deel in onrendabele projecten gaan zitten.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  donderdag 11 augustus 2022 @ 12:48:41 #185
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  Jaap van Dissel-award 2022 donderdag 11 augustus 2022 @ 12:51:06 #186
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_205607492
twitter


_O-
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_205607891
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 12:34 schreef Simmertje het volgende:

[..]
Daarnaast heb je ook weer landen als Nederland die bijna alles weggegeven hebben aan de bevolking.
Haha. Al het geld is verbrast en het gas is voor een appel en een ei gexporteerd terwijl wij hier al jaren de hoofdprijs betalen.
pi_205607932
quote:
Lekker man, roken tijdens een ammoniak-lek. :')
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_205607944
quote:
2s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 13:46 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Lekker man, roken tijdens een ammoniak-lek. :')
Sowieso in 2022 nog roken :r
pi_205608196
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 10:54 schreef LethalNinja het volgende:
Ondertussen krijgt Oekrane nog steeds nieuwe wapens, wapen trainingen etc en wordt de voorraad van Rusland kleiner en kleiner.......
Want je dacht dat de productielijnen van de Russische wapenindustrie stilstaan momenteel?

Buiten dat komen er voor de Russen ook droons uit Iran , Turkije en misschien China bij de komende maand..
pi_205608208
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 11:35 schreef LethalNinja het volgende:

[..]
Iteressant filmpje, lijkt inderdaad een interne sabotage actie alhoewel we een Oekrane special forces team ook niet moeten uitsluiten
Als het interne sabbotage is geweest, is misschien wel zorgelijker dan een raket aanval.
  donderdag 11 augustus 2022 @ 14:16:10 #192
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_205608222
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 14:12 schreef riazop het volgende:
Buiten dat komen er voor de Russen ook droons uit Iran , Turkije en misschien China bij de komende maand..
Bron voor turkije en misschien china? :)
&lt;signature here&gt;.
pi_205608225
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 12:30 schreef BEFEM het volgende:
Ben benieuwd of de Russen zelf al weten waar de aanval vandaan kwam.
Op dit moment houden ze hun kaarten tegen de borst, maar reken maar dat er een grote wraakactie komt.
pi_205608243
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 14:16 schreef riazop het volgende:

[..]
Op dit moment houden ze hun kaarten tegen de borst, maar reken maar dat er een grote wraakactie komt.
je bent wel echt een fangirl of niet?
pi_205608250
Gelukkig krijgen we een nieuw navolid erbij de komende tijd. Als de Turken genoeg worden gecompenseerd tenminste.

Zweden.

En dan direct groot machtsvertoon van het Zweedse leger!

  Jaap van Dissel-award 2022 donderdag 11 augustus 2022 @ 14:22:35 #196
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_205608270
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 14:18 schreef riazop het volgende:
Gelukkig krijgen we een nieuw navolid erbij de komende tijd. Als de Turken genoeg worden gecompenseerd tenminste.

Zweden.

En dan direct groot machtsvertoon van het Zweedse leger!

Eng he, een regenboogvlag.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_205608275
Al die jonge Russische mannen die omkomen of gehandicapt raken aldaar... een nog groter overschot aan vrouwen daar dus.
Gelukkig heeft China weer het tegenovergestelde probleem dus wellicht wat vrouwen ruilen voor drones? Rusland heeft sowieso weinig toekomst dus nog minder babies kan geen bezwaar zijn.
pi_205608282
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 14:18 schreef riazop het volgende:
Gelukkig krijgen we een nieuw navolid erbij de komende tijd. Als de Turken genoeg worden gecompenseerd tenminste.

Zweden.

En dan direct groot machtsvertoon van het Zweedse leger!

Wat wil je hier nou mee zeggen dan?

Ik heb liever die vlag dan die walgelijke ontgroeningen in het Russische leger. Elk jaar tientallen zo niet honderden rekruten die kapotgeslagen worden of zo gemarteld en vernederd dat ze zelfmoord plegen. Goed voor de moraal enzo ook :')
pi_205608293
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 14:25 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Wat wil je hier nou mee zeggen dan?
...)
Die ontgroeningen heb je bij de Nederlandse commando's in Roosendaal ook.

En bij onze commando's is ook niet echt een sfeer om er voor uit te komen dat je homo bent.
pi_205608296
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 14:18 schreef riazop het volgende:
Gelukkig krijgen we een nieuw navolid erbij de komende tijd. Als de Turken genoeg worden gecompenseerd tenminste.

Zweden.

En dan direct groot machtsvertoon van het Zweedse leger!

Oh noes ze doen aan PR!! Hoe durven ze!!1!?!?!! :( :( :(
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_205608297
quote:
81s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 14:22 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Eng he, een regenboogvlag.
In oorlogstijd zal met deze cultuur natuurlijk genadeloos en onmiddellijk worden afgerekend, maar het draagt nou niet echt bij aan het moraal lijkt me. Bizar dat de strijdkrachten zich zo diep laten zinken. Dat kring je er van als er teveel politieke invloed is.
  donderdag 11 augustus 2022 @ 14:27:55 #202
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_205608307
quote:
1s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 14:25 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Wat wil je hier nou mee zeggen dan?

Ik heb liever die vlag dan die walgelijke ontgroeningen in het Russische leger. Elk jaar tientallen zo niet honderden rekruten die kapotgeslagen worden of zo gemarteld en vernederd dat ze zelfmoord plegen. Goed voor de moraal enzo ook :')
Door die fantastische cultuur in het leger van Rusland is de kans groter dat een Russische soldaat ervaring heeft met een man in bed als een Zweedse. Schijnt dat het niet ongebruikelijk is dat nieuwe rekruten door hun oudere collega's worden misbruikt en zelfs moeten hoereren.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_205608309
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 14:26 schreef riazop het volgende:

[..]
Die ontgroeningen heb je bij de Nederlandse commando's in Roosendaal ook.

En bij onze commando's is ook niet echt een sfeer om er voor uit te komen dat je homo bent.
“Ja maar hullie”. Goed argument.

Zoek eens op dedovchina. Dat is wel van een andere orde vriend.
pi_205608314
quote:
7s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 14:16 schreef ExTec het volgende:

[..]
Bron voor turkije en misschien china? :)
Die is er niet. In ieder geval voor Turkije:

Putin Pushing for Ukraine's Drone Supplier to Make Weapons for Him: Turkey


quote:
The report by CNN Turk comes shortly after the CEO of Baykar, Haluk Bayraktar spoke with CNN and said that the company does not plan to provide weapons to Russia.

"We have not delivered or supplied them with anything, [and] we will as well never do such a thing because we support Ukraine, support its sovereignty, its resistance for its independence," Bayraktar told CNN.
Riazop loopt weer eens feitenvrije onzin te verspreiden.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  Jaap van Dissel-award 2022 donderdag 11 augustus 2022 @ 14:30:46 #205
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_205608326
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 14:26 schreef Confetti het volgende:

[..]
In oorlogstijd zal met deze cultuur natuurlijk genadeloos en onmiddellijk worden afgerekend, maar het draagt nou niet echt bij aan het moraal lijkt me. Bizar dat de strijdkrachten zich zo diep laten zinken. Dat kring je er van als er teveel politieke invloed is.
?
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_205608332
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 14:27 schreef zalkc het volgende:

[..]
Door die fantastische cultuur in het leger van Rusland is de kans groter dat een Russische soldaat ervaring heeft met een man in bed als een Zweedse. Schijnt dat het niet ongebruikelijk is dat nieuwe rekruten door hun oudere collega's worden misbruikt en zelfs moeten hoereren.
@riazop verteld ons net in al zijn wijsheid dat dit in Nederland bij de Commando's (Hoi Storms!) ook gebeurd. Ik durf er wel vergif op in te nemen dat het hier in Nederland lang niet zo aan toe gaat als in Rusland.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_205608352
quote:
10s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 14:31 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
@:riazop verteld ons net in al zijn wijsheid dat dit in Nederland bij de Commando's (Hoi Storms!) ook gebeurd. Ik durf er wel vergif op in te nemen dat het hier in Nederland lang niet zo aan toe gaat als in Rusland.
quote:
The culture of the army is so brutal that even in times of peace, a new conscript faces high odds that he will suffer a grave injury, maiming, or even death due to a widespread practice of hazing by older soldiers.
https://www.aei.org/econo(...)-are-really-treated/

Dagelijkse kost in het Nederlandse leger, toch @AchJa?
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  donderdag 11 augustus 2022 @ 14:37:25 #208
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_205608360
Finnen, maar ook Zweden, hebben een aardige partij goede snipers.
Lapua koningen. B:)B
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_205608369
Het moet ook wel pijnlijk zijn voor sommigen dat die super mannelijke Russische soldaten het zo afleggen tegen regenboogsoldaten die ten westen van hun wonen.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_205608375
quote:
10s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 14:31 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
@:riazop verteld ons net in al zijn wijsheid dat dit in Nederland bij de Commando's (Hoi Storms!) ook gebeurd. Ik durf er wel vergif op in te nemen dat het hier in Nederland lang niet zo aan toe gaat als in Rusland.
Er zijn legio verhalen bekend van rekruten die letterlijk zijn doodgeslagen, of die dronken in de sneeuw werden gedumpt waarna er ledematen geamputeerd moesten worden, groepsverkrachtingen en allerlei ander seksueel misbruik en wat al niet meer. Die dedovshchina gaat wel wat verder dan een beetje plagen of voor lul zetten.
pi_205608385
Het verklaart wel waarom de moraal in het Russische leger zo kut is. Dat er een cultuur van totale wet- en straffeloosheid heerst maakt het ook al niet beter.
pi_205608387
quote:
1s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 14:41 schreef AchJa het volgende:

[..]
Uiteraard... :')
Ik dacht, laat ik het de expert even vragen...

;)
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_205608391
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 14:26 schreef riazop het volgende:

Die ontgroeningen heb je bij de Nederlandse commando's in Roosendaal ook.

En bij onze commando's is ook niet echt een sfeer om er voor uit te komen dat je homo bent.
Oh? Van welke lichting ben jij eigenlijk?
pi_205608395
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 14:40 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Er zijn legio verhalen bekend van rekruten die letterlijk zijn doodgeslagen, of die dronken in de sneeuw werden gedumpt waarna er ledematen geamputeerd moesten worden, groepsverkrachtingen en allerlei ander seksueel misbruik en wat al niet meer. Die dedovshchina gaat wel wat verder dan een beetje plagen of voor lul zetten.
Dagelijkse kost bij de commando's in Roosendaal hoor.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_205608403
quote:
10s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 14:43 schreef Barbusse het volgende:

[..]
Ik dacht, laat ik het de expert even vragen...

;)
Als dit in Nederland zou gebeuren zou het land te klein zijn. In Rusland geeft niemand er een fuck om.

Het is precies wat @ipa84 gisteren postte. Zo lang het de Russen niet persoonlijk raakt boeit het ze niet dat er mensen vernederd, verminkt of afgemaakt worden.
pi_205608405
quote:
6s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 14:43 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Dagelijkse kost bij de commando's in Roosendaal hoor.
Dit is de werkelijke reden dat Nederland zo'n klein leger heeft natuurlijk.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_205608419
quote:
1s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 14:43 schreef AchJa het volgende:

[..]
Oh? Van welke lichting ben jij eigenlijk?
Lichting S5 denk ik.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_205608449
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 14:46 schreef Barbusse het volgende:

[..]
Lichting S5 denk ik.
Ik dacht zelf aan de lichting Call of Duty.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_205608468
Kan iemand mij uitleggen waarom het parlement nog steeds bijeen kan komen? Je zou denken dat de Russen voldoende mogelijkheden hebben om het parlement te bestoken met raketten? Of is het gebouw goed beveiligd met anti missiles systems? Of is het gewoon een morele keuze van de Russen om dat maar niet te doen?
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
pi_205608470
https://www.telegraaf.nl/(...)anzinnige-verrijking

Helaas een bedelmuur maar ik hoop toch dat mocht Putin ooit omgeduwd worden, dat deze ranzige kliek financieel ook volledig wordt uitgekleed :r
  Jaap van Dissel-award 2022 donderdag 11 augustus 2022 @ 14:55:35 #222
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_205608473
quote:
7s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 14:54 schreef phpmystyle het volgende:
Kan iemand mij uitleggen waarom het parlement nog steeds bijeen kan komen? Je zou denken dat de Russen voldoende mogelijkheden hebben om het parlement te bestoken met raketten? Of is het gebouw goed beveiligd met anti missiles systems? Of is het gewoon een morele keuze van de Russen om dat maar niet te doen?
Die zitten ergens in een kelder toch?
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_205608482
quote:
7s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 14:54 schreef phpmystyle het volgende:
Kan iemand mij uitleggen waarom het parlement nog steeds bijeen kan komen? Je zou denken dat de Russen voldoende mogelijkheden hebben om het parlement te bestoken met raketten? Of is het gebouw goed beveiligd met anti missiles systems? Of is het gewoon een morele keuze van de Russen om dat maar niet te doen?
Geen morele keuze, eerder een strategische keuze denk ik. Als ze dat doen verliezen ze de weinige politieke steun die ze nog hebben.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_205608487
quote:
84s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 14:55 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Die zitten ergens in een kelder toch?
Nee toch?
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
pi_205608495
quote:
7s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 14:54 schreef phpmystyle het volgende:
Kan iemand mij uitleggen waarom het parlement nog steeds bijeen kan komen? Je zou denken dat de Russen voldoende mogelijkheden hebben om het parlement te bestoken met raketten? Of is het gebouw goed beveiligd met anti missiles systems? Of is het gewoon een morele keuze van de Russen om dat maar niet te doen?
Geen idee. Waarom is Poetin nog niet aan het front gaan kijken eigenlijk?
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_205608513
quote:
84s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 07:21 schreef Starhopper het volgende:
Ze hebben trouwens opblaasbare dingen in alle soorten :D

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Zo lang ze opblaasbare groene mannetjes hebben zou ik zeggen: gaan met die wapensystemen.
And it's only the giving
That makes you
What you are
pi_205608515
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 14:26 schreef riazop het volgende:

[..]
Die ontgroeningen heb je bij de Nederlandse commando's in Roosendaal ook.

En bij onze commando's is ook niet echt een sfeer om er voor uit te komen dat je homo bent.
Volgens mij is hier duidelijk gevraagd of je een bron wil plaatsen als je met een stevige stelling komt, maar jij hebt blijkbaar zo'n groot bord voor je kop dat je dat volledig ontgaan is.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_205608520
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 15:01 schreef Hathor het volgende:

[..]
Volgens mij is hier duidelijk gevraagd of je een bron wil plaatsen als je met een stevige stelling komt, maar jij hebt blijkbaar zo'n groot bord voor je kop dat je dat volledig ontgaan is.
Das z'n standaard modus operandi.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_205608521
quote:
1s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 14:43 schreef AchJa het volgende:

[..]
Oh? Van welke lichting ben jij eigenlijk?
Riazop is van de oplichting.
And it's only the giving
That makes you
What you are
pi_205608523
quote:
7s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 14:59 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Geen idee. Waarom is Poetin nog niet aan het front gaan kijken eigenlijk?
Snap ik ook niet, even zijn jongens een hart onder de riem steken.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
pi_205608524
quote:
7s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 14:59 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Geen idee. Waarom is Poetin nog niet aan het front gaan kijken eigenlijk?
Waarom ligt er geen internationaal arrestatiebevel voor Putin en consorten eigenlijk? Die vent hoort voor het Internationaal Strafhof thuis.
pi_205608534
quote:
7s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 15:03 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Snap ik ook niet, even zijn jongens een hart onder de riem steken.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Toen de shit uitbrak in Minsk stond Lukashenko wel tussen de oproerpolitie met een Kalashnikov te zwaaien. Totaalmongool :')
pi_205608538
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 15:04 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Toen de shit uitbrak in Minsk stond Lukashenko wel tussen de oproerpolitie met een Kalashnikov te zwaaien. Totaalmongool :')
Kleine pielemuis compenseren.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_205608561
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 15:06 schreef Barbusse het volgende:

[..]
Kleine pielemuis compenseren.
Ach die arme Wit-Russen waren er wel heel dichtbij. Maar ze durfden de wapens niet op te pakken en Lukashenko had steun van het leger. Had het ze wel gegund om van die clown af te geraken.
  donderdag 11 augustus 2022 @ 15:10:49 #235
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_205608574
quote:
7s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 14:59 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Geen idee. Waarom is Poetin nog niet aan het front gaan kijken eigenlijk?
Omdat ie bang is voor een "verdwaalde".300 Win Mag?
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_205608580
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 15:03 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Waarom ligt er geen internationaal arrestatiebevel voor Putin en consorten eigenlijk? Die vent hoort voor het Internationaal Strafhof thuis.
Rusland erkent het internationaal strafhof niet, volgens mij komt het daar op neer.

En mocht Oekrane hem te pakken krijgen, ik meen dat zij sinds kort wel het strafhof erkennen, dan wordt dat land in staat geacht Poetin zelf te bestraffen. Een dus ook dan speelt het Strafhof in geen rol
pi_205608605
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 15:11 schreef Hatseflats22 het volgende:

[..]
Rusland erkent het internationaal strafhof niet, volgens mij komt het daar op neer.

En mocht Oekrane hem te pakken krijgen, ik meen dat zij sinds kort wel het strafhof erkennen, dan wordt dat land in staat geacht Poetin zelf te bestraffen. Een dus ook dan speelt het Strafhof in geen rol
Nou ja. Ik denk ook niet dat het veel zoden aan de dijk zet. De Russen kiezen gewoon weer de volgende engnek als “sterke man”. Ik heb niet de illusie dat daar heel snel een democratie van de grond zal komen.
  donderdag 11 augustus 2022 @ 15:17:37 #238
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_205608630
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 14:28 schreef Barbusse het volgende:

[..]
Die is er niet. In ieder geval voor Turkije:

Putin Pushing for Ukraine's Drone Supplier to Make Weapons for Him: Turkey
[..]
Riazop loopt weer eens feitenvrije onzin te verspreiden.
quote:
Stevige stelling = stevige bron. Onderbouw je posts, svp
&lt;signature here&gt;.
pi_205608658
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 15:11 schreef Hatseflats22 het volgende:

[..]
Rusland erkent het internationaal strafhof niet, volgens mij komt het daar op neer.

En mocht Oekrane hem te pakken krijgen, ik meen dat zij sinds kort wel het strafhof erkennen, dan wordt dat land in staat geacht Poetin zelf te bestraffen. Een dus ook dan speelt het Strafhof in geen rol
Ik erken het strafhof ook niet, maar reken maar dat ik gewoon opgepakt word als ik misdaden bega. Overigens levert de VS net zo goed geen mensen uit.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_205608664
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 15:22 schreef raptorix het volgende:

[..]
Ik erken het strafhof ook niet, maar reken maar dat ik gewoon opgepakt word als ik misdaden bega. Overigens levert de VS net zo goed geen mensen uit.
Als Oekrane Putin te pakken krijgt dan gaat hij tegen de muur, dat is wel een zekerheidje denk ik.
pi_205608677
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 15:23 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Als Oekrane Putin te pakken krijgt dan gaat hij tegen de muur, dat is wel een zekerheidje denk ik.
Mwoah dat gaat never nooit gebeuren natuurlijk, en als het al gebeurt dan zullen ze hem zeer waarschijnlijk wel uitleveren naar het Strafhof, maar de kans dat hij veroordeeld wordt voordat hij door ouderdom zal overlijden acht ik 90%
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_205608702
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 14:12 schreef riazop het volgende:

[..]
Want je dacht dat de productielijnen van de Russische wapenindustrie stilstaan momenteel?

Buiten dat komen er voor de Russen ook droons uit Iran , Turkije en misschien China bij de komende maand..
Bron?
pi_205608710
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 14:16 schreef riazop het volgende:

[..]
Op dit moment houden ze hun kaarten tegen de borst, maar reken maar dat er een grote wraakactie komt.
Jij bent wel een van de staatmongolen op Fok, of niet?
pi_205608719
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 15:22 schreef raptorix het volgende:

[..]
Ik erken het strafhof ook niet, maar reken maar dat ik gewoon opgepakt word als ik misdaden bega. Overigens levert de VS net zo goed geen mensen uit.
Waar reageer je eigenlijk op?
pi_205608721
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 15:03 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Waarom ligt er geen internationaal arrestatiebevel voor Putin en consorten eigenlijk? Die vent hoort voor het Internationaal Strafhof thuis.
Maak je geen illusies, dat gaat nooit gebeuren. Die gebruikt nog liever nukes dan dat hij in handen valt van Oekrane of de VS.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_205608725
twitter
pi_205608731
quote:
Zit natuurlijk vol met Oekraense militairen, dat wil Amnesty vast en zeker wel bevestigen.
pi_205608814
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 14:27 schreef zalkc het volgende:

[..]
Door die fantastische cultuur in het leger van Rusland is de kans groter dat een Russische soldaat ervaring heeft met een man in bed als een Zweedse. Schijnt dat het niet ongebruikelijk is dat nieuwe rekruten door hun oudere collega's worden misbruikt en zelfs moeten hoereren.
Klopt ik las toevallig eergisteren dit twitterdraadje,
twitter

Dus ja erg gezellig in het Russische leger.
pi_205608824
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 14:12 schreef riazop het volgende:

[..]
Want je dacht dat de productielijnen van de Russische wapenindustrie stilstaan momenteel?

Buiten dat komen er voor de Russen ook droons uit Iran , Turkije en misschien China bij de komende maand..
Die staan inderdaad al een tijdje zo goed als stil.

https://www.forbes.com/si(...)t-62s-are-proof/amp/
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_205608826
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 15:47 schreef ipa84 het volgende:

[..]
Klopt ik las toevallig eergisteren dit twitterdraadje,
[ twitter ]
Dus ja erg gezellig in het Russische leger.
"Anal orgies" 8)7 _O-
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_205608922
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 15:23 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Als Oekrane Putin te pakken krijgt dan gaat hij tegen de muur, dat is wel een zekerheidje denk ik.
Ik mag toch hopen dat ze voor een gepastere straf met een Stanley mesje of een ijzeren pijp en prikkeldraad kiezen...
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_205608924
quote:
10s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 15:49 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
"Anal orgies" 8)7 _O-
Is overgekomen uit de gevangeniscultuur. Zou wel leuk zijn als er een apenpokken uitbraak is in het Russische leger en dat dan het halve leger onder de bulten zit.
pi_205608935
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 15:47 schreef ipa84 het volgende:

[..]
Klopt ik las toevallig eergisteren dit twitterdraadje,
[ twitter ]
Dus ja erg gezellig in het Russische leger.
Is dit serieus?

Zo'n stempeltje in het engels vind ik niet logisch in een russisch talig boekje.
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
pi_205608938
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 15:31 schreef Hatseflats22 het volgende:

[..]
Waar reageer je eigenlijk op?
Ik bedoel te zeggen dat het niet erkennen van een strafhof als land betekent dat als je als ingezetene van dat land nog steeds vervolgt kan worden, het al dan niet erkennen heeft met name te maken met het uitleveren van verdachten.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_205608988
quote:
7s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 16:04 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Is dit serieus?

Zo'n stempeltje in het engels vind ik niet logisch in een russisch talig boekje.
Dat Engels is de vertaling van het Russisch. Die man die dit schrijft kan je wel serieus nemen is een Rus die in de VS woont en dus Russische spreekt en begrijpt. Daarnaast doet hij al jaren lang onderzoek naar Rusland en de Sovjet-Unie enzovoort. Hij heeft best veel interessante twitterdraadjes over de Russische cultuur, hoe Russen denken, over de Russische economie en het Russische leger. Altijd met bronnen er bij maar die zijn vaak in het Russisch dus staat er de vertaling in het Engels er gewoon bij. Zoals je in dit voorbeeld zag.
pi_205609251
quote:
11s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 15:17 schreef ExTec het volgende:

[..]
[..]

_O-
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_205609660
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 16:04 schreef raptorix het volgende:

[..]
Ik bedoel te zeggen dat het niet erkennen van een strafhof als land betekent dat als je als ingezetene van dat land nog steeds vervolgt kan worden, het al dan niet erkennen heeft met name te maken met het uitleveren van verdachten.
Aha, dankjewel, sorry ook nog voor mijn wat chagrijnige reactie
  Moderator donderdag 11 augustus 2022 @ 17:37:22 #260
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_205609688
twitter
pi_205609761
quote:
1s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 17:37 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
_O-
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  donderdag 11 augustus 2022 @ 17:46:21 #262
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_205609772
quote:
1s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 17:37 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Ziet er uit als een biolab-experiment.
Vr het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_205609995
Wanneer laten ze die Krim brug eens ploffen?
pi_205610024
Volkswagen, Mercedes-Benz Reportedly Quitting Russia
https://www.wardsauto.com(...)edly-quitting-russia

Media reports indicate Volkswagen has begun a search for bidders for its flagship Russian plant in Kaluga, while Mercedes-Benz is looking to shed its inventory of unsold cars in the country.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_205610146
quote:
1s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 18:13 schreef quirina het volgende:
Wanneer laten ze die Krim brug eens ploffen?
Voorlopig niet, die brug staat vermoedelijk nog vol met vakantiegangers die overhaast terugkeren naar huis. Trouwens straks hebben ze die brug nodig om Rusland binnen te vallen dus die blazen de russen zelf wel op.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_205610294
quote:
7s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 14:59 schreef xpompompomx het volgende:
Geen idee. Waarom is Poetin nog niet aan het front gaan
Die is zo arrogant dat het front naar hem moet komen.
pi_205610337
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 18:36 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Voorlopig niet, die brug staat vermoedelijk nog vol met vakantiegangers die overhaast terugkeren naar huis. Trouwens straks hebben ze die brug nodig om Rusland binnen te vallen dus die blazen de russen zelf wel op.
Oekraners vallen Rusland niet binnen.
Russen wel in Oekrane.
pi_205610373
quote:
1s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 19:02 schreef quirina het volgende:

[..]
Oekraners vallen Rusland niet binnen.
Russen wel in Oekrane.
Bezetten en reparatie eisen. Zeg nooit, nooit.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_205610386
Nee gewoon boem weg dat ding.
pi_205610567
Retired 4 star general Ben Hodges.

twitter
pi_205610595
quote:
1s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 19:02 schreef quirina het volgende:

[..]
Oekraners vallen Rusland niet binnen.
Russen wel in Oekrane.
De Krim is dan ook Oekrane, Rusland heeft het slechts bezet.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_205610734
twitter
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  donderdag 11 augustus 2022 @ 19:38:30 #273
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_205610749
quote:
14s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 19:37 schreef Aether het volgende:
[ twitter ]
Verder prima voorstel van Sjerrie. Ik stem voor.
Vr het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_205610763
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 16:02 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
Ik mag toch hopen dat ze voor een gepastere straf met een Stanley mesje of een ijzeren pijp en prikkeldraad kiezen...
Blood eagle.
Net als Ragnar Lodbrook
Vakman pur sang
pi_205610913
twitter

A hij is weer terug van weggeweest.
pi_205610971
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 19:53 schreef ipa84 het volgende:
[ twitter ]
A hij is weer terug van weggeweest.
Misschien kunnen we dit… figuur er dan ook uittrappen.

twitter
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_205611021
quote:
7s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 20:00 schreef Aether het volgende:

[..]
Misschien kunnen we dit… figuur er dan ook uittrappen.

[ twitter ]
Ah, een attention whore. Die heb je overal, in dit geval is terug afzender beter want ze loopt het risico aangevallen te worden en dat levert nog meer verkeerde publiciteit op.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_205611029
Ben ik naef als ik gevoelsmatig Russische toeristen juist wl toe zou willen laten?

Die oligarchen met vies geld heb je liever niet in St Tropez enz natuurlijk, maar de groepen daaronder misschien juist wel. Laat ze juist maar hier komen en het liefst zoveel mogelijk Europeanen spreken om ze te laten merken hoe er hier wordt gedacht over Rusland.

Als ze volledig gesoleerd worden zijn ze nog sneller geneigd de staatstelevisie te geloven.
pi_205611054
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 19:53 schreef ipa84 het volgende:
[ twitter ]
A hij is weer terug van weggeweest.
Wazig verhaal ook. Je wilt toch juist dat de russen in eigen land hun centen uitgeven en niet in het verderfelijke westen. Hoe de huidige russen dergelijke paradoxen kunnen integreren in hun hersenweefsel zegt veel over de werking van de evolutie theorie.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_205611118
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 20:06 schreef Raw85 het volgende:
Ben ik naef als ik gevoelsmatig Russische toeristen juist wl toe zou willen laten?

Die oligarchen met vies geld heb je liever niet in St Tropez enz natuurlijk, maar de groepen daaronder misschien juist wel. Laat ze juist maar hier komen en het liefst zoveel mogelijk Europeanen spreken om ze te laten merken hoe er hier wordt gedacht over Rusland.

Als ze volledig gesoleerd worden zijn ze nog sneller geneigd de staatstelevisie te geloven.
Alsof die Russen het wat uitmaakt als wat Europeanen wat zeggen over de oorlog. Die moet je gewoon kei hard in hun eigen stront laten zakken, dus niet de EU binnenlaten.
  donderdag 11 augustus 2022 @ 20:20:13 #282
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_205611147
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 20:06 schreef Raw85 het volgende:
Ben ik naef als ik gevoelsmatig Russische toeristen juist wl toe zou willen laten?

Die oligarchen met vies geld heb je liever niet in St Tropez enz natuurlijk, maar de groepen daaronder misschien juist wel. Laat ze juist maar hier komen en het liefst zoveel mogelijk Europeanen spreken om ze te laten merken hoe er hier wordt gedacht over Rusland.

Als ze volledig gesoleerd worden zijn ze nog sneller geneigd de staatstelevisie te geloven.
Als je gewone Duitsers eind 1939 met open armen ontvangt in Nederland is dat.

Nee nee nee. Het zijn gebrainwashte vijanden die niet te redden zijn.
  Moderator donderdag 11 augustus 2022 @ 20:23:22 #284
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_205611181
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 20:20 schreef Confetti het volgende:

[..]
Als je gewone Duitsers eind 1939 met open armen ontvangt in Nederland is dat.

Nee nee nee. Het zijn gebrainwashte vijanden die niet te redden zijn.
sterker nog we gaven ze zelfs rondleidingen op de grebbeberg enzo om te laten zien dat we echt wel neutraal
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Jaap van Dissel-award 2022 donderdag 11 augustus 2022 @ 20:24:27 #285
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_205611193
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 20:06 schreef Raw85 het volgende:
Ben ik naef als ik gevoelsmatig Russische toeristen juist wl toe zou willen laten?

Die oligarchen met vies geld heb je liever niet in St Tropez enz natuurlijk, maar de groepen daaronder misschien juist wel. Laat ze juist maar hier komen en het liefst zoveel mogelijk Europeanen spreken om ze te laten merken hoe er hier wordt gedacht over Rusland.

Als ze volledig gesoleerd worden zijn ze nog sneller geneigd de staatstelevisie te geloven.
Hoe weet je zeker dat het toeristen zijn? Petrov en Bosjirov (de daders van de vergiftiging van Skripal) kwamen op een toeristenvisum GB binnen.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  Jaap van Dissel-award 2022 donderdag 11 augustus 2022 @ 20:25:34 #286
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_205611208
Je zou natuurlijk ook pas een visum kunnen geven als ze op de vragenlijst aankruisen tegen de oorlog in Oekraine te zijn :+
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  Moderator donderdag 11 augustus 2022 @ 20:26:53 #287
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_205611220
ja en dan allemaal asiel aanvragen omdat ze thuis hun leven niet zeker zijn

gezellig met de Oekrainers in de opvangcentra ... goed plan weer man
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_205611247
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 20:06 schreef Raw85 het volgende:
Ben ik naef als ik gevoelsmatig Russische toeristen juist wl toe zou willen laten?

Die oligarchen met vies geld heb je liever niet in St Tropez enz natuurlijk, maar de groepen daaronder misschien juist wel. Laat ze juist maar hier komen en het liefst zoveel mogelijk Europeanen spreken om ze te laten merken hoe er hier wordt gedacht over Rusland.

Als ze volledig gesoleerd worden zijn ze nog sneller geneigd de staatstelevisie te geloven.
De russen die hier komen/kwamen weten dat al wel maar dat is een minderheid van de russische bevolking. De plattelanders die zich laten volproppen met staatspropaganda zul je hier zelden tegenkomen. Vandaag liet kanselier Scholz weten tegen een visa-verbod te zijn. Door de financiele beperkingen die Rusland zelf oplegt is het sowieso lastig buiten Rusland op vakantie te gaan voor de russen. Als zich in een land veel oekrainse vluchtelingen bevinden ligt het misschien anders maar die kunnen zoals Estland zelf stoppen Visa te verstrekken. De visa moeten zich trouwens gaan beperken tot het land en niet als algemene toegang tot de EU kunnen dienen. Die opmerking is al gemaakt door de finse regering. Ben benieuwd of er een concensus over wordt bereikt.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  donderdag 11 augustus 2022 @ 20:31:14 #289
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_205611254
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 20:06 schreef Raw85 het volgende:
Ben ik naef als ik gevoelsmatig Russische toeristen juist wl toe zou willen laten?

Die oligarchen met vies geld heb je liever niet in St Tropez enz natuurlijk, maar de groepen daaronder misschien juist wel. Laat ze juist maar hier komen en het liefst zoveel mogelijk Europeanen spreken om ze te laten merken hoe er hier wordt gedacht over Rusland.

Als ze volledig gesoleerd worden zijn ze nog sneller geneigd de staatstelevisie te geloven.
En dan bevestig je dat er eigenlijk helemaal niks aan de hand is, business as usual, kunnen nog steeds gaan en staan waar ze willen. Je idee dat als ze hier zouden zijn ze vanzelf wel het licht gaan zien, nav "gesprekken met europeanen" laat ik even buiten beschouwing. ;)
&lt;signature here&gt;.
  donderdag 11 augustus 2022 @ 20:33:18 #290
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_205611270
quote:
1s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 20:09 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Wazig verhaal ook. Je wilt toch juist dat de russen in eigen land hun centen uitgeven en niet in het verderfelijke westen. Hoe de huidige russen dergelijke paradoxen kunnen integreren in hun hersenweefsel zegt veel over de werking van de evolutie theorie.
Deze meneer weet ook wel dat er heel veel Russen heel erg pissig worden van zo'n visumban.
Vr het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  donderdag 11 augustus 2022 @ 20:34:03 #291
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_205611275
quote:
84s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 20:25 schreef Starhopper het volgende:
Je zou natuurlijk ook pas een visum kunnen geven als ze op de vragenlijst aankruisen tegen de oorlog in Oekraine te zijn :+
En een wederopbouwbelasting betalen.
Vr het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  donderdag 11 augustus 2022 @ 20:42:51 #292
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_205611404
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 20:33 schreef Perrin het volgende:

[..]
Deze meneer weet ook wel dat er heel veel Russen heel erg pissig worden van zo'n visumban.
Ik verwacht geen algehele visum-ban. Met het vliegtuig kunnen ze de EU niet in. Estland komt binnenkort met een visum-ban. Mogelijk volgen er meer landen vanwege het volgende.

quote:
https://abcnews.go.com/In(...)as-entering-88243286
The European Union, of which Estonia is a member, already has banned air travel from Russia after it invaded Ukraine. But Russians can still travel by land to Estonia and apparently are then take flights to other European destinations.

By imposing the sanction, Estonia wants Russia “to be unable to continue its ordinary international life also at the level of its citizens,” Reinsalu said according to BNS, the region's main news agency. He added that they had observed “a massive growth in the number of Russian citizens transiting through or arriving in Estonia.”
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  donderdag 11 augustus 2022 @ 20:47:12 #294
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_205611464
quote:
14s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 19:37 schreef Aether het volgende:
[ twitter ]
Samen met zijn partijgenoten uit de kamer smijten, de FvD verbieden en hen allen verbieden nog ooit verbieden lid van een partij te worden of zelf een partij op te richten wegens landverraad.

[ Bericht 1% gewijzigd door DDDDDaaf op 11-08-2022 20:55:35 ]
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_205611515
quote:
Aan de ogen te zien hebben ze naast hitler nu ook putin..
pi_205611552
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 20:50 schreef AchJa het volgende:

[..]
1970 Wilde zijn "Zoek het vijfde zwijn" raadseltje terug... :')
1940; die bestond nl. al met Hitler.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_205611603
quote:
10s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 20:17 schreef BEFEM het volgende:

[..]
Alsof die Russen het wat uitmaakt als wat Europeanen wat zeggen over de oorlog. Die moet je gewoon kei hard in hun eigen stront laten zakken, dus niet de EU binnenlaten.
Russen willen pas verandering wanneer ze zelf met ongemak geconfronteerd worden, een algeheel visaverbod voor Russen en leden van de Russische vijfde colonne, zoals die mevrouw uit dat twitterbericht hier boven, de EU uit smijten zouden wat mij betreft prima maatregelen zijn.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')