Dezelfde gozerquote:
Jeetje overal van die nazi´squote:Op zondag 31 juli 2022 19:22 schreef koffiekoekjes het volgende:
[..]
Dezelfde gozer
https://twitter.com/adv_djukanovic/status/1553675476123762690
Vertaling:
Everything seems to me that Serbia will be forced to begin the denazification of the Balkans. I'd like to be wrong.
:hmm:
Denazificeren. Waar kennen we dat toch van?quote:Op zondag 31 juli 2022 19:22 schreef koffiekoekjes het volgende:
[..]
Dezelfde gozer
[ twitter ]
Vertaling:
Everything seems to me that Serbia will be forced to begin the denazification of the Balkans. I'd like to be wrong.
quote:Op zondag 31 juli 2022 19:44 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Speciale militaire operatie?
De NAVO zit daar he?
He bahquote:
Strategisch slimme zet. Moeten de NAVO landen daar ineens troepen gaan versterken..quote:
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Operatie_Deliberate_Forcequote:Op zondag 31 juli 2022 19:25 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Denazificeren. Waar kennen we dat toch van?
Misschien kan Dutchbat zich vast klaarmaken voor revanche.
Als de NATO los gaat is Servië vrij snel klaar. Die gaan echt geen stand houden. Er zit al een hoop spul in de regio dus dat is snel geregeld.quote:Op zondag 31 juli 2022 19:52 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Strategisch slimme zet. Moeten de NAVO landen daar ineens troepen gaan versterken..
Laten we Hongarije dan meteen meepakkenquote:Op zondag 31 juli 2022 19:53 schreef koffiekoekjes het volgende:
[..]
Als de NATO los gaat is Servië vrij snel klaar. Die gaan echt geen stand houden. Er zit al een hoop spul in de regio dus dat is snel geregeld.
Wel een domme timing nu de NATO klaarstaat in Oost Europaquote:Op zondag 31 juli 2022 19:53 schreef koffiekoekjes het volgende:
[..]
Als de NATO los gaat is Servië vrij snel klaar. Die gaan echt geen stand houden. Er zit al een hoop spul in de regio dus dat is snel geregeld.
Isook, en wilde Servië ook niet bij de EU? Dan helpt dit ook niet, zeg maar.quote:Op zondag 31 juli 2022 19:53 schreef koffiekoekjes het volgende:
[..]
Nee toch? Servië is bondgenoot van Rusland.quote:Op zondag 31 juli 2022 20:03 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Isook, en wilde Servië ook niet bij de EU? Dan helpt dit ook niet, zeg maar.
Nee, Servië is kandidaat lidstaat.quote:Op zondag 31 juli 2022 20:04 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Nee toch? Servië is bondgenoot van Rusland.
Kosovo bedoel je denk ik?
Het geeft wel aan dat ze idd bij de EU willen, dat was immers de vraagquote:Op zondag 31 juli 2022 20:05 schreef Brembo het volgende:
[..]
Kandidaat lidstaat zegt niks, je bent lid of niet lid.
quote:Op zondag 31 juli 2022 19:47 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Vučić is een clown en een erfstuk uit de boedel van Milo¨ević. Als hij terug wil naar Joegoslavië moet hij bovendien 2 EU-lidstaten aanvallen en dat gaan ze toch niet doen.
Bosnië is altijd al een instabiel verstandshuwelijk geweest, maar Kosovo is een ander verhaal. Servië verslikt zich in die Albanezen. Dit loopt niet goed af.
Je hebt gelijk ja!quote:
Turkije staat ook al 85 jaar in de wacht. Zegt niet zoveel.quote:Op zondag 31 juli 2022 20:06 schreef sp3c het volgende:
[..]
Het geeft wel aan dat ze idd bij de EU willen, dat was immers de vraag
In Servië is een toyboy van Poetin aan de macht. Dat lijkt mij niet zo moeilijk dus.quote:
Wist je dat niet?quote:Op zondag 31 juli 2022 20:07 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Je hebt gelijk ja!
Maar een lidmaatschap kunnen ze wel vergeten
Als Servië zijn rechtsstaat en nationaal bestuur op korte termijn in orde krijgt en de diplomatieke relaties met Kosovo verbetert, zou het land tegen 2025 een volwaardig lid van de Europese Unie moeten zijn.
Ik wist niet dat Servië kandidaat was idd. Ik wist wel dat Kosovo bezig was lid te worden.quote:
Kosovo eigenlijk maar die vermoorden Serviërs in Kosovo.quote:
Laten we geen van beiden platgooien.quote:Op zondag 31 juli 2022 20:10 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Kosovo eigenlijk maar die vermoorden Serviërs in Kosovo.
Dus laten we dit keer maar Kosova platgooien.
Het geeft wel aan dat ze idd bij de EU willenquote:Op zondag 31 juli 2022 20:07 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Turkije staat ook al 85 jaar in de wacht. Zegt niet zoveel.
Servië terroriseert al sinds WOII haar buurlanden en toen die landen er genoeg van hadden (en de sterke man het hoekje om ging) hadden ze er massaal genoeg van.quote:
Als je op Baudetov stemt, dan ben je voor Servië.quote:
Dat kan helemaal niet, sommige lidstaten (oa Spanje en Griekenland uit mijn hoofd?) erkennen het helemaal niet als onafhankelijke staatquote:Op zondag 31 juli 2022 20:10 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Ik wist niet dat Servië kandidaat was idd. Ik wist wel dat Kosovo bezig was lid te worden.
Als je Baudet of Poetin een mooie vent vindt: Servië.quote:
Baudetić.quote:Op zondag 31 juli 2022 20:13 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Als je op Baudetov stemt, dan ben je voor Servië.
Klopt. Maar dat wil niet zeggen dat ze niet bezig zijn met een lidmaatschap.quote:Op zondag 31 juli 2022 20:13 schreef sp3c het volgende:
[..]
Dat kan helemaal niet, sommige lidstaten (oa Spanje en Griekenland uit mijn hoofd?) erkennen het helemaal niet als onafhankelijke staat
Ff opgezocht:quote:Op zondag 31 juli 2022 20:13 schreef sp3c het volgende:
[..]
Dat kan helemaal niet, sommige lidstaten (oa Spanje en Griekenland uit mijn hoofd?) erkennen het helemaal niet als onafhankelijke staat
Net zoals indien je uit Den Bosch komt, voor TOP moet zijn, ......lul!quote:Op zondag 31 juli 2022 20:13 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Oh, Spanje vast en zeker. Die zien bij elke afscheidingsbeweging in Europa ook meteen allerlei Catalaanse vlaggen voor hun geestesoog.quote:Op zondag 31 juli 2022 20:13 schreef sp3c het volgende:
[..]
Ik ben wel nieuwsgierig of hij met een congres komt met de Servische kijk op dit conflictquote:Op zondag 31 juli 2022 20:13 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ja en Spanje wil dat niet omdat hun eigen lokale separatisten daar dan weer wat over te zeggen hebbenquote:Op zondag 31 juli 2022 20:15 schreef tim020hoorn het volgende:
[..]
Ff opgezocht:
Kosovo heeft binnen de Europese Unie de status van potentiële kandidaat lidstaat. Van toetreding is echter nog lang geen sprake, omdat verschillende Europese landen Kosovo niet erkennen. Een besluit tot toetreding wordt unaniem genomen en vereist dus instemming van alle lidstaten.
Slim, dan hebben die Europeanen het te druk voor Oekraïne zal de gedachte zijn.quote:Op zondag 31 juli 2022 19:07 schreef trein2000 het volgende:
Blijkbaar praat die president over een ophanden zijnde aanval van Kosovo op Servië bij een Russisch persbureau.
Dan weet je het wel. Kosoïne
Nee joh dit komt om de zoveel tijd terug en dan haalt iedereen de schouders opquote:Op zondag 31 juli 2022 20:17 schreef Spablauw214 het volgende:
Vučić is een zetbaas van Putin, dus ik ben benieuwd of dit daadwerkelijk uit de koker van het Kremlin komt.
Je kan het ergens mee oneens zijn in een vergadering, maar dit ligt wel heel ver uit elkaar.quote:Op zondag 31 juli 2022 20:15 schreef tim020hoorn het volgende:
[..]
Ff opgezocht:
Kosovo heeft binnen de Europese Unie de status van potentiële kandidaat lidstaat. Van toetreding is echter nog lang geen sprake, omdat verschillende Europese landen Kosovo niet erkennen. Een besluit tot toetreding wordt unaniem genomen en vereist dus instemming van alle lidstaten.
Daar hebben we het uitgebreid over gehad in het Oekraïne topic. Sjonge kort geheugen?quote:Op zondag 31 juli 2022 20:10 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Ik wist niet dat Servië kandidaat was idd. Ik wist wel dat Kosovo bezig was lid te worden.
Dit zat er al jaren aan te komen.quote:Op zondag 31 juli 2022 20:17 schreef Spablauw214 het volgende:
Vučić is een zetbaas van Putin, dus ik ben benieuwd of dit daadwerkelijk uit de koker van het Kremlin komt.
Niet met mij.quote:Op zondag 31 juli 2022 20:19 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Daar hebben we het uitgebreid over gehad in het Oekraïne topic. Sjonge kort geheugen?
En: https://wnl.tv/2022/02/28(...)d-dat-is-echt-bizar/
De andere kant van de medaille is natuurlijk ook dat Rusland niet in staat is om ze op wat voor manier dan ook te steunen. Hoogstens diplomatiek maar dat zet gezien de huidige situatie ook niet veel zoden aan de dijk.quote:Op zondag 31 juli 2022 20:18 schreef Aether het volgende:
[..]
Slim, dan hebben die Europeanen het te druk voor Oekraïne zal de gedachte zijn.
Wat is dit?quote:
Nee, ze willen kunnen exporteren naar de EU zonder heffingen en dat geldt voor zowel Servie als Turkije. Mee kunnen stemmen binnen de EU is hen om het even. De benodigde hervormingen om tot de EU te kunnen toetreden komen er dan ook nooit.quote:Op zondag 31 juli 2022 20:11 schreef sp3c het volgende:
[..]
Het geeft wel aan dat ze idd bij de EU willen
Deden ze in '99 ook niet en toen liep er geen speciale militaire operatie volgens mijquote:Op zondag 31 juli 2022 20:21 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
De andere kant van de medaille is natuurlijk ook dat Rusland niet in staat is om ze op wat voor manier dan ook te steunen. Hoogstens diplomatiek maar dat zet gezien de huidige situatie ook niet veel zoden aan de dijk.
Russische tactiek is altijd voor verwarring, afleiding en chaos zorgen in dit soort gevallen.quote:Op zondag 31 juli 2022 20:21 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
De andere kant van de medaille is natuurlijk ook dat Rusland niet in staat is om ze op wat voor manier dan ook te steunen. Hoogstens diplomatiek maar dat zet gezien de huidige situatie ook niet veel zoden aan de dijk.
Het probleem met dit soort landen is dat trots hun ervan weerhoudt om als eerste een stapje terug te doen.quote:Op zondag 31 juli 2022 20:30 schreef koffiekoekjes het volgende:
Zolang het Servische leger Kosovo niet binnentrekt zal dit wel met een sisser aflopen gok ik.
Ga je ongewapend?quote:
quote:Serbia has a troubled history with the West while maintaining close historical, political, social and even religious ties with Russia. Yet Serbia is one of the five official candidates for accession to the European Union. The question is, could Serbia become a Trojan Horse for Russia within the EU club? What geopolitical role does Serbia play, and what is the reason for its citizens' widespread rejection of Western institutions? In this video we tell you all the details.
Net als Turkije. Die twee hebben nog wat anders gemeen: beiden maken nog minder kans dan Oekraine.quote:
Het gaat hen alleen om de handel met de EU en als kandidaat hebben ze geen last van de EU importheffingen, dat ze niet kunnen meestemmen binnen de EU is ze worst. Eigenlijk moet er een eindtermijn aan zo'n kandidatuur gesteld worden om zodoende dergelijk misbruik tegen te gaan. Daarnaast ontving Servie 2.8 miljard euro aan financiele steun van de EU. Lekker van 2 walletjes eten.quote:Op zondag 31 juli 2022 20:49 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Net als Turkije. Die twee hebben nog wat anders gemeen: beiden maken nog minder kans dan Oekraine.
Yep, Servie ontving al 2.8 miljard euro van de EU. Lekker van 2 walletjes eten.quote:Op zondag 31 juli 2022 21:00 schreef BEFEM het volgende:
Overigens is met een kandidatuur lidmaatschap ook geld gemoeid.
Als het goed is zijn er al meerdere NATO en Italiaanse eenheden in Kosovo gestationeerd. Lijkt me daarom ook wel erg raar als Servie ook echt iets nu gaat doen.quote:Op zondag 31 juli 2022 19:58 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Wel een domme timing nu de NATO klaarstaat in Oost Europa
kfor is max 4000 en Italie verdedigd het luchtruim afaikquote:Op zondag 31 juli 2022 21:11 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Als het goed is zijn er al meerdere NATO en Italiaanse eenheden in Kosovo gestationeerd. Lijkt me daarom ook wel erg raar als Servie ook echt iets nu gaat doen.
Ik las wel ergens dat met de staat van de Italiaanse politiek ze nu officieel geen sein zouden kunnen geven om de italiaanse luchtmacht ook te laten ingrijpen mocht er iets gebeuren.quote:Op zondag 31 juli 2022 21:13 schreef sp3c het volgende:
[..]
kfor is max 4000 en Italie verdedigd het luchtruim afaik
Mwa, Kroatië en Slovenië. Bosnië eigenlijk ook niet want de Republika Srpska kan niks meer. En de VS/NAVO zal onmiddellijk reageren mocht Servië Bosnië binnenvallen. Enige wat wel mis kan gaan is inderdaad Servië en Kosovo en Montenegro.quote:Op zondag 31 juli 2022 20:40 schreef XSbig het volgende:
Dit trekt echt de hele Balkan weer in een oorlog.
Ja daar heeft Poetin politiek gezien een flinke vinger in de pap.quote:Op zondag 31 juli 2022 21:16 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Ik las wel ergens dat met de staat van de Italiaanse politiek ze nu officieel geen sein zouden kunnen geven om de italiaanse luchtmacht ook te laten ingrijpen mocht er iets gebeuren.
Deze foto is overigens heel oud, ik weet dat ik deze zeker anderhalve maand of 2 maanden eerder al heb gezien.quote:Op zondag 31 juli 2022 21:22 schreef wpor het volgende:
Hmm, wat is dit nou weer, indien echt.
[ twitter ]
Oude fotoquote:Op zondag 31 juli 2022 21:22 schreef wpor het volgende:
Hmm, wat is dit nou weer, indien echt.
[ twitter ]
Fair enough wat betreft Bosnië. Weet wel van jongens uit mijn voetbalteams dat het echt een lastige en ingewikkelde situatie is, waar ‘haantjesgedrag’ vooral de oorzaak is.quote:Op zondag 31 juli 2022 21:16 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Mwa, Kroatië en Slovenië. Bosnië eigenlijk ook niet want de Republika Srpska kan niks meer. En de VS/NAVO zal onmiddellijk reageren mocht Servië Bosnië binnenvallen. Enige wat wel mis kan gaan is inderdaad Servië en Kosovo en Montenegro.
In dit geval is het weer een resultaat van het niet aanpassen van grenzen. Er is een minderheid van 140.000 serven in Kosovo. Bijna allen wonen in het noordwesten van Kosovo. Had men dat stuk land simpelweg bij Servië gevoegd dan was de situatie een stuk stabieler geweest.quote:Op zondag 31 juli 2022 20:38 schreef Droopie het volgende:
[..]
Het probleem met dit soort landen is dat trots hun ervan weerhoudt om als eerste een stapje terug te doen.
Dit escaleert straks in rap tempo ben ik bang, mede omdat er nog een paar oude rekeningen open staan.
Dat slaat echt nergens op. Servië wil lid worden van de EU dus dan zou dit wel de domste beslissing ooit zijn.quote:Op zondag 31 juli 2022 19:22 schreef koffiekoekjes het volgende:
[..]
Dezelfde gozer
[ twitter ]
Vertaling:
Zou daar het risico op een burgeroorlog niet groter zijn? Servië zou simpelweg Serviërs in Bosnië kunnen bewapenen.quote:Op zondag 31 juli 2022 21:16 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Mwa, Kroatië en Slovenië. Bosnië eigenlijk ook niet want de Republika Srpska kan niks meer. En de VS/NAVO zal onmiddellijk reageren mocht Servië Bosnië binnenvallen. Enige wat wel mis kan gaan is inderdaad Servië en Kosovo en Montenegro.
Maar wel dus een Servische militair met Z symbool.quote:Op zondag 31 juli 2022 21:23 schreef koffiekoekjes het volgende:
[..]
Oude foto
https://mobile.twitter.co(...)/1547875485320765440
Alexandr Dugin, de adviseur van Putin, had het een paar maanden terug over de '' great slavic revivel''quote:
Hebben ze daar dan zo'n groot overschot van dat ze het zich kunnen veroorloven? Ze kunnen de ontstane gaten immers niet aanvullen, Westerse landen zullen sowieso niet leveren en Rusland kan niet leveren omdat ze niet over NAVO gebied mogen vliegen.quote:Op zondag 31 juli 2022 21:29 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Zou daar het risico op een burgeroorlog niet groter zijn? Servië zou simpelweg Serviërs in Bosnië kunnen bewapenen.
Geen idee maar uit het verhaal van het onderstaande link zijn ze beide schuldig.quote:Op zondag 31 juli 2022 21:32 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Alexandr Dugin, de adviseur van Putin, had het een paar maanden terug over de '' great slavic revivel''
Onder leiding van Servië natuurlijk![]()
Vermoed dat het iets daarmee te maken heeft
Plus dat conflicten daar ook vaak gebruikt worden om oude familie vetes te beslechten.quote:Op zondag 31 juli 2022 21:24 schreef XSbig het volgende:
[..]
Fair enough wat betreft Bosnië. Weet wel van jongens uit mijn voetbalteams dat het echt een lastige en ingewikkelde situatie is, waar ‘haantjesgedrag’ vooral de oorzaak is.
Nee maar Servië mag dat wel.quote:Op zondag 31 juli 2022 21:32 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Hebben ze daar dan zo'n groot overschot van dat ze het zich kunnen veroorloven? Ze kunnen de ontstane gaten immers niet aanvullen, Westerse landen zullen sowieso niet leveren en Rusland kan niet leveren omdat ze niet over NAVO gebied mogen vliegen.
De spanningen zijn daar nooit weggeweestquote:Op zondag 31 juli 2022 21:39 schreef Nebelwerfer het volgende:
2 jaar geleden in Belgrado geweest. Toen leken de diverse relikwieën van oorlog uit een ver verleden..
Dan heb je slecht gekeken want in al die ex-YU-landen ligt de oorlog letterlijk onder elke stoeptegel.quote:Op zondag 31 juli 2022 21:39 schreef Nebelwerfer het volgende:
2 jaar geleden in Belgrado geweest. Toen leken de diverse relikwieën van oorlog uit een ver verleden..
Inderdaad, ik heb een beste maat die Servier is.quote:Op zondag 31 juli 2022 21:24 schreef XSbig het volgende:
[..]
Fair enough wat betreft Bosnië. Weet wel van jongens uit mijn voetbalteams dat het echt een lastige en ingewikkelde situatie is, waar ‘haantjesgedrag’ vooral de oorzaak is.
Ja, het is daar dezelfde tijd als in Nederland.quote:Op zondag 31 juli 2022 21:45 schreef Starhopper het volgende:
Hoelaat is het daar middernacht? Zitten ze in dezelfde tijdzone als ons?
Verschilt wel een beetje, Slovenië b.v. voelt echt heel anders aan dan een Bosnie of Servie.quote:Op zondag 31 juli 2022 21:43 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Dan heb je slecht gekeken want in al die ex-YU-landen ligt de oorlog letterlijk onder elke stoeptegel.
Beetje de aandacht van Oekraïne proberen af te leiden.quote:
Ik zit momenteel in Slovenië en dat voelt inderdaad anders dan Kroatië.quote:Op zondag 31 juli 2022 21:46 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Verschilt wel een beetje, Slovenië b.v. voelt echt heel anders aan dan een Bosnie of Servie.
Thnx! Nog ruim 2 uur wachten dusquote:Op zondag 31 juli 2022 21:45 schreef HSG het volgende:
[..]
Ja, het is daar dezelfde tijd als in Nederland.
Klopt, Slovenië is een beetje een vreemde eend in de bijt. Er is daar ook niet echt gevochten. Maar in Kroatië of Bosnië is het echt heel vers allemaal.quote:Op zondag 31 juli 2022 21:46 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Verschilt wel een beetje, Slovenië b.v. voelt echt heel anders aan dan een Bosnie of Servie.
Kroatië voelt al heel anders aan dan Servië. Ik ben een paar dagen in Novi Sad geweest, drie jaar geleden. Geen fijn gevoel daar. Kroatië totaal anders, blijmoediger en vrediger.quote:Op zondag 31 juli 2022 21:47 schreef HSG het volgende:
[..]
Ik zit momenteel in Slovenië en dat voelt inderdaad anders dan Kroatië.
Dat duurt wel even voordat zoiets opstart. En RBiH kan de hele boel gelijk isoleren via hun militaire basis bij Brcko. Bovendien is de Republika Srpska amper wat waard nu behalve een police force. RBiH heeft al het militaire spul in handen, tanks, artillerie, etc. Denk niet dat Servië dat heel makkelijk zou kunnen eerlijk gezegd. En mocht het zo zijn dan sanctioneren de VS en de EU ze kapot. 'Goede' Serviërs zijn meer dan capabel om hun leider omver te werpen zoals we gezien hebben.quote:Op zondag 31 juli 2022 21:29 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Zou daar het risico op een burgeroorlog niet groter zijn? Servië zou simpelweg Serviërs in Bosnië kunnen bewapenen.
Servië voelt als het NWS forum?quote:Op zondag 31 juli 2022 21:48 schreef Andromache het volgende:
[..]
Kroatië voelt al heel anders aan dan Servië. Ik ben een paar dagen in Novi Sad geweest, drie jaar geleden. Geen fijn gevoel daar. Kroatië totaal anders, blijmoediger en vrediger.
Wat lul jij nou? Je fitties met de crew start je maar in FB.quote:
De Kroaten zijn dan ook blij met hun herwonnen onafhankelijkheid en er is geen Kroaat te vinden die terug wil naar hoe het was.quote:Op zondag 31 juli 2022 21:48 schreef Andromache het volgende:
[..]
Kroatië voelt al heel anders aan dan Servië. Ik ben een paar dagen in Novi Sad geweest, drie jaar geleden. Geen fijn gevoel daar. Kroatië totaal anders, blijmoediger en vrediger.
Slovenië had het in 10 dagen voor elkaar gekregen om onafhankelijk te worden. Bij Kroatië duurde het wel een paar jaar.quote:Op zondag 31 juli 2022 21:47 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Klopt, Slovenië is een beetje een vreemde eend in de bijt. Er is daar ook niet echt gevochten. Maar in Kroatië of Bosnië is het echt heel vers allemaal.
Slovenië lijkt meer op Oostenrijk dan op de rest van de ex-YU-landen.
Het gekke is, dat het jongens uit verschillende gebieden waren. Dus een Bosnier, een Kosovaar, een Kroaat en een Servier. (Plus een Turkse jongen die moslim was). Wat ik ervan begreep was dat het vooral groepen waren die tegen elkaar opgezet werden. (En dat ging van dorpen, tot voetbalhooligans, tot politieke voorkeur) Er waren zoveel onderhuidse spanningen die misschien wel tientallen, zo niet honderden jaren teruggingen.quote:Op zondag 31 juli 2022 21:43 schreef Droopie het volgende:
[..]
Inderdaad, ik heb een beste maat die Servier is.
Maakt mij geen kenner, maar volgens mij is iedere Joegoslaaf erover eens dat de harde hand van Tito in ieder geval voor vrede zorgde.
Bratstvo i jedinstvo.quote:Op zondag 31 juli 2022 21:43 schreef Droopie het volgende:
[..]
Inderdaad, ik heb een beste maat die Servier is.
Maakt mij geen kenner, maar volgens mij is iedere Joegoslaaf erover eens dat de harde hand van Tito in ieder geval voor vrede zorgde.
twitter blijkbaarquote:Op zondag 31 juli 2022 21:51 schreef Starhopper het volgende:
Als ik twitter bekijk is dit behoorlijk ernstig. Wat maakt de spanningen nu dreigender dan vorig jaar?
quote:
En Sloveniërs zijn wel vriendelijker maar meer teruggetrokkener. Verder als je in het noorden bent lijkt het alsof je door Oostenrijk rijdt.quote:Op zondag 31 juli 2022 21:48 schreef Andromache het volgende:
[..]
Het conflict loopt ook langs meerdere lijnen. Verschillen in welvaartsniveau (HR + SI tegenover de rest), religie, nationalistische trekjes van de Serviërs en nog een paar zaken. Dat maakt het ook zo complex.quote:Op zondag 31 juli 2022 21:51 schreef XSbig het volgende:
[..]
Het gekke is, dat het jongens uit verschillende gebieden waren. Dus een Bosnier, een Kosovaar, een Kroaat en een Servier. (Plus een Turkse jongen die moslim was). Wat ik ervan begreep was dat het vooral groepen waren die tegen elkaar opgezet werden. (En dat ging van dorpen, tot voetbalhooligans, tot politieke voorkeur) Er waren zoveel onderhuidse spanningen die misschien wel tientallen, zo niet honderden jaren teruggingen.
Het viel me ook op dat de geschiedkundige kennis van deze jongens uitstekend was wat betreft hun land. Op een af en toe wat scherpe woordenwisseling na, konden ze wel heel goed met elkaar over weg. Ze hoefden alleen niet bij elkaar over de vloer te komen. (We waren rond de 16, dus iedereen woonde nog bij hun ouders.)
Slovenië is ook meer een Alpenland qua natuur, terwijl Kroatië en zeker Montenegro een veel meer mediterraan landschap hebben.quote:Op zondag 31 juli 2022 21:54 schreef HSG het volgende:
[..]
En Sloveniërs zijn wel vriendelijker maar meer teruggetrokkener. Verder als je in het noorden bent lijkt het alsof je door Oostenrijk rijdt.
Nog steeds gedoe rondom de kentekens ja ?quote:Op zondag 31 juli 2022 21:35 schreef HSG het volgende:
[..]
Geen idee maar uit het verhaal van het onderstaande link zijn ze beide schuldig.
https://exit.al/en/2022/0(...)easures-with-serbia/
Ik heb er ook echt verder geen kijk op daar !quote:Op zondag 31 juli 2022 21:43 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Dan heb je slecht gekeken want in al die ex-YU-landen ligt de oorlog letterlijk onder elke stoeptegel.
Behalve als je in het westen zit. Stadjes zoals Piran lijken erg op Italië. Verder zijn de steden erg saai. zelfs op vrijdagavond is bijna dood terwijl Zagreb een stuk levendiger is en de kust van Kroatië is heel mooi..quote:Op zondag 31 juli 2022 21:58 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Slovenië is ook meer een Alpenland qua natuur, terwijl Kroatië en zeker Montenegro een veel meer mediterraan landschap hebben.
Montenegro doet op sommige plekken zelfs aan Noorwegen denken, met die fjorden. Alleen dan in een mediterrane setting.
Niet alleen om de kentekenplaten maar ook op ID-kaarten.quote:Op zondag 31 juli 2022 21:58 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Nog steeds gedoe rondom de kentekens ja ?
Dan ga ik toch voor het verhaal van Dugin
De Serviërs zijn allemaal heel boos op de NAVO vanwege de bombardementen en omdat ze vinden dat Kosovo onterecht zou zijn afgetroggeld.quote:Op zondag 31 juli 2022 22:00 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Ik heb er ook echt verder geen kijk op daar !
Aan de mensen merk je het niet, die ogen vrij westers in hun doen en laten.
Die oorlog was in mijn vroege jeugd. Nooit heel erg in verdiept. De toon jegens de NAVO viel toen wel op.
Geloof sowieso niet dat er iemand daar wat gaat hebben aan een nieuwe smerige oorlog, wel een hoop verliezen.
En armoede.quote:Op zondag 31 juli 2022 21:43 schreef Droopie het volgende:
maar volgens mij is iedere Joegoslaaf erover eens dat de harde hand van Tito in ieder geval voor vrede zorgde.
Durrës, Budva, Herceg Novi, Dubrovnik, Split, Zadar, Pula, Triest, Prachtige plaatsen en erg belangrijk historisch gezien,quote:Op zondag 31 juli 2022 22:00 schreef HSG het volgende:
[..]
Behalve als je in het westen zit. Stadjes zoals Piran lijken erg op Italië. Verder zijn de steden erg saai. zelfs op vrijdagavond is bijna dood terwijl Zagreb een stuk levendiger is en de kust van Kroatië is heel mooi..
[..]
Niet alleen om de kentekenplaten maar ook op ID-kaarten.
Het was ook Italiaans. Tito heeft die Sloveense kustlijn en Istrië ergens begin jaren ‘50 geannexeerd.quote:Op zondag 31 juli 2022 22:00 schreef HSG het volgende:
[..]
Behalve als je in het westen zit. Stadjes zoals Piran lijken erg op Italië.
Monte negro betekent zwarte berg.quote:Op zondag 31 juli 2022 21:58 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Slovenië is ook meer een Alpenland qua natuur, terwijl Kroatië en zeker Montenegro een veel meer mediterraan landschap hebben.
Montenegro doet op sommige plekken zelfs aan Noorwegen denken, met die fjorden. Alleen dan in een mediterrane setting.
Hence the name. Het is ook heel bergachtig. Met een mooie kustlijn, dat wel.quote:Op zondag 31 juli 2022 22:06 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Monte negro betekent zwarte berg.
Zal inderdaad wel iets in de bergen zijn.
Ja in 1954 en officieel bekrachtigt in 1975 met het verdrag van Osimo.quote:Op zondag 31 juli 2022 22:06 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Het was ook Italiaans. Tito heeft die Sloveense kustlijn en Istrië ergens begin jaren ‘50 geannexeerd.
Ik ben in 1991 in Servië geweest. Dat was inderdaad geen pretje. Corrupte douaneambtenaren, overal militairen, verkeersborden die ondergekalkt zijn met leuzen als 'Welcome to Serbia of Srpska". O ja, op de groene kaart van je autoverzekering was YU afgekruist, en toch door dat land reizenquote:Op zondag 31 juli 2022 21:48 schreef Andromache het volgende:
[..]
Je kan ook zegen dat het oostenrijks-hongaars was, die hebben het weggegeven na de eerste wereldoorlog.quote:Op zondag 31 juli 2022 22:06 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Het was ook Italiaans. Tito heeft die Sloveense kustlijn en Istrië ergens begin jaren ‘50 geannexeerd.
Er is niks weggegeven door Oostenrijk-Hongarije. Oostenrijk-Hongarije is gewoon uit elkaar gevallen dus er viel niks weg te geven.quote:Op zondag 31 juli 2022 22:09 schreef cherrycoke het volgende:
[..]
Je kan ook zegen dat het oostenrijks-hongaars was, die hebben het weggegeven na de eerste wereldoorlog.
At the end of the 19th century and the beginning of the 20th century, Piran was an Austro-Hungarian town with over 15,000 inhabitants, roughly the same size as nearby Koper. Around 80% of the population was ethnically and culturally Italian, with a Slovene minority of around 15%.[5] It was a flourishing market and spa town with good transport connections. The first trolleybus line in the Balkans was introduced to public service on 24 October 1909 in Piran. In 1912, it was replaced by a tramway that operated on the same route till 1953.quote:Op zondag 31 juli 2022 22:10 schreef HSG het volgende:
[..]
Er is niks weggegeven door Oostenrijk-Hongarije. Oostenrijk-Hongarije is gewoon uit elkaar gevallen dus er viel niks weg te geven.
4.5/5quote:Op zondag 31 juli 2022 22:08 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Hence the name. Het is ook heel bergachtig. Met een mooie kustlijn, dat wel.
Ceded = ingenomen. Dat is iets anders dan weggegeven. Het rijk viel uit elkaar en Italië zag zijn kans.quote:Op zondag 31 juli 2022 22:11 schreef cherrycoke het volgende:
[..]
At the end of the 19th century and the beginning of the 20th century, Piran was an Austro-Hungarian town with over 15,000 inhabitants, roughly the same size as nearby Koper. Around 80% of the population was ethnically and culturally Italian, with a Slovene minority of around 15%.[5] It was a flourishing market and spa town with good transport connections. The first trolleybus line in the Balkans was introduced to public service on 24 October 1909 in Piran. In 1912, it was replaced by a tramway that operated on the same route till 1953.
After the First World War, together with Trieste and all Istria, the town was ceded to Italy.
bron wikipedia
Crne (zwarte) gore (berg) in het Servo-Kroatisch. Maar volgens mij heeft dat niets met een echte berg te maken. Geen idee waarom ze het zo noemen eigenlijk.quote:Op zondag 31 juli 2022 22:06 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Monte negro betekent zwarte berg.
Zal inderdaad wel iets in de bergen zijn.
Ik geloof het best, ik sta er ook niet raar van te kijken. Maar toentertijd was het niet echt iets waar je bij stilstond. Wat maakt intolerantie toch een hoop kapot.quote:Op zondag 31 juli 2022 22:03 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
De Serviërs zijn allemaal heel boos op de NAVO vanwege de bombardementen en omdat ze vinden dat Kosovo onterecht zou zijn afgetroggeld.
De oorlog is nooit ver weg. Spreek iemand aan als je er bent. Niet iedereen spreekt even goed Engels maar velen, zeker de ouderen, wel aardig Duits. Zeker in Bosnië heeft iedereen wel een familielid of een buurman die het niet heeft overleefd. Het is echt schrijnend.
ceded = afgestaanquote:Op zondag 31 juli 2022 22:12 schreef HSG het volgende:
[..]
Ceded = ingenomen. Dat is iets anders dan weggegeven. Het rijk viel uit elkaar en Italië zag zijn kans.
zucht.. deze shit er ook nog bijquote:
Wikipediaquote:Op zondag 31 juli 2022 22:13 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Crne (zwarte) gore (berg) in het Servo-Kroatisch. Maar volgens mij heeft dat niets met een echte berg te maken. Geen idee waarom ze het zo noemen eigenlijk.
Pas op he. Je gebruikte een aantal keren de letter "Z".quote:Op zondag 31 juli 2022 22:17 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Wikipedia![]()
"De taalkundige Matteo Bartoli schreef dat de naam Montenegro afgeleid werd van de Venetiaanse woorden voor "zwarte berg", vanwege de zwarte uitstraling van de berg Lovćen door de pinuswouden, waardoor de Venetiaanse veroveraars geïnspireerd werden."
Dat ja, en zijn vader leerde mij (ik was toen ook 16 ofzo) verder te kijken dan wat het nieuws op tv brengt.quote:Op zondag 31 juli 2022 21:51 schreef XSbig het volgende:
[..]
Het gekke is, dat het jongens uit verschillende gebieden waren. Dus een Bosnier, een Kosovaar, een Kroaat en een Servier. (Plus een Turkse jongen die moslim was). Wat ik ervan begreep was dat het vooral groepen waren die tegen elkaar opgezet werden. (En dat ging van dorpen, tot voetbalhooligans, tot politieke voorkeur) Er waren zoveel onderhuidse spanningen die misschien wel tientallen, zo niet honderden jaren teruggingen.
Het viel me ook op dat de geschiedkundige kennis van deze jongens uitstekend was wat betreft hun land. Op een af en toe wat scherpe woordenwisseling na, konden ze wel heel goed met elkaar over weg. Ze hoefden alleen niet bij elkaar over de vloer te komen. (We waren rond de 16, dus iedereen woonde nog bij hun ouders.)
Dank!quote:Op zondag 31 juli 2022 22:06 schreef Andromache het volgende:
Terugkijktip, deze documentairereeks, als je de conflicten en de oorlogen beter wil begrijpen.
NPO Start - De tranen van Tito
[ link | afbeelding ]
Of gewoon een lulverhaal.quote:Op zondag 31 juli 2022 22:22 schreef Ali_boo het volgende:
Wat zou die hiermee bedoelen ?
[ twitter ]
Stuk geloofwaardiger dan het verhaal over id's en kentekenplaten
srebrenicaquote:Op zondag 31 juli 2022 22:25 schreef cherrycoke het volgende:
de KFOR is in volle macht aanwezig (NAVO vredesmacht in Kosovo) dit gaat aflopen met een sisser.
Met Karremans 2.0quote:Op zondag 31 juli 2022 19:25 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Denazificeren. Waar kennen we dat toch van?
Misschien kan Dutchbat zich vast klaarmaken voor revanche.
En met een minimale uitrusting en Fransen die luchtsteun weigeren.quote:
quote:
Dat was weliswaar onder VN-vlag en niet de NAVO, maar toch.quote:Op zondag 31 juli 2022 22:33 schreef HSG het volgende:
[..]
En met een minimale uitrusting en Fransen die luchtsteun weigeren.
En dat is precies wat Putin wil.quote:Op zondag 31 juli 2022 22:44 schreef Class het volgende:
Mocht dit waar zijn.... de energieprijzen... de euro/dollar koers.. de Europese beurs in haar geheel
Als Servië aanvalt zal de hele NAVO erin gezogen worden.quote:Op zondag 31 juli 2022 22:44 schreef Class het volgende:
Mocht dit waar zijn.... de energieprijzen... de euro/dollar koers.. de Europese beurs in haar geheel
Goed excuus om de Russen geheel uit Oekraine te trappen.quote:Op zondag 31 juli 2022 22:47 schreef cherrycoke het volgende:
[..]
Als Servië aanvalt zal de hele NAVO erin gezogen worden.
Daar lijkt het wel op. Officieel zijn de Serven bood vanwege een nummerbord, maar dat zullen niet veel mensen serieus geloven.quote:Op zondag 31 juli 2022 22:47 schreef Hathor het volgende:
Oww gaan die Balkan mongolen ook weer beginnen? Op bevel van Puto of zo?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
Kosovo is geen Navo lid.quote:Op zondag 31 juli 2022 22:47 schreef cherrycoke het volgende:
[..]
Als Servië aanvalt zal de hele NAVO erin gezogen worden.
Ik maak me zorgen over alle Rusland gezinde landen.quote:Op zondag 31 juli 2022 22:47 schreef Class het volgende:
[..]
Putin? Ik maak me eerder zorgen over China en Taiwan....
Niet nee, maar de KFOR in Kosovo wel.quote:
quote:Op zondag 31 juli 2022 22:48 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Daar lijkt het wel op. Officieel zijn de Serven bood vanwege een nummerbord, maar dat zullen niet veel mensen serieus geloven.
Oh, en natuurlijk vanwege al die nazi's in Kosovo:Ja dat klinkt alsof het uit de koker van het Kremlin komt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
Ik ook niet. Dat zou best egoïstisch zijn.quote:Op zondag 31 juli 2022 22:51 schreef ondeugend het volgende:
Ik ben alleen maar blij dat ik geen kinderen op de wereld heb gezet.
Creative destruction hoort er nu eenmaal bij maar een 3e wereldoorlog lijkt me wat erg drastisch. Oorlogen horen bij de soort mens evanals bij chimps en vele mierensoorten. Accepteer dat de soort mens patriarchaal is en de neiging heeft te vallen voor alpha males en dat die alpha males oorlogen kunnen uitlokken/veroorzaken. Zorg ervoor dat je in staat bent te migreren als je eigen land in oorlog dreigt te belanden en wordt geen slachtoffer van het "boiling frog syndroom"quote:Op zondag 31 juli 2022 22:41 schreef manvanallefeiten het volgende:
Yesssss! Het wordt een keer tijd. Ik hoop zo op een 3e wereldoorlog. De opbouw daarna (als we het overleven), is goed voor de economie. Eindelijk weer eens bouwen ipv enkel afbreken zoals nu gebeurd.
Omdat Poetin dat wil?quote:Op zondag 31 juli 2022 22:48 schreef Momo het volgende:
Laten we maar hopen dat dit stoere praatjes en intimidatie enkel zijn.
Waarom zou je als Servië een nieuwe oorlog willen beginnen?
Poetin kan zo veel willen maar als er voor Servië niets in zit gaan ze natuurlijk niet aan allerlei militaire avontuurtjes beginnen.quote:
Heeft er weinig mee te maken.quote:Op zondag 31 juli 2022 22:51 schreef cherrycoke het volgende:
[..]
Niet nee, maar de KFOR in Kosovo wel.
Je overschat denk ik de power van het Servische leger. Bovendien zijn ze helemaal omsingeld door Navo landen en kan Rusland ze niet eens munitie sturen vanwege alle blokkades.quote:Op zondag 31 juli 2022 19:52 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Strategisch slimme zet. Moeten de NAVO landen daar ineens troepen gaan versterken..
Omg you are worried about crypto and not me, right 😅quote:Op zondag 31 juli 2022 23:03 schreef Class het volgende:
I haven't heard about that but I had a bad feeling because random 'news' keep popping up and asking if Kosovo is a part of Russia, if Serbs will give it up, and why do Serbs claim that Kosovo is theirs. Fucking hell if that is true.
But it seems that everyone is expecting drama there for some reason, like that is the logical step 🤷🏻♀️
/Servische ex
NAVO-troepen verdedigen Kosovo, dat wordt lastig.quote:
Daarvoor moet wel wat meer gebeuren dan wat schijnbewegingen.quote:Op zondag 31 juli 2022 23:09 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Wie neemt als eerste een Kosovaarse vlag als UI?
Navo leidt het wel operationeel, maar kfor is geen navo troepenmacht toch?quote:Op zondag 31 juli 2022 23:08 schreef Perrin het volgende:
[..]
NAVO-troepen verdedigen Kosovo, dat wordt lastig.
Navo doet helemaal niets, want er valt niets te winnen voor het westen.quote:Op zondag 31 juli 2022 23:08 schreef Perrin het volgende:
[..]
Omdat diegenen die daar nu politiek de dienst dienst uitmaken nationalisten met een klein piemeltje zijn.quote:Op zondag 31 juli 2022 22:48 schreef Momo het volgende:
Laten we maar hopen dat dit stoere praatjes en intimidatie enkel zijn.
Waarom zou je als Servië een nieuwe oorlog willen beginnen?
Nee zitten er als soort van vredesmacht.quote:Op zondag 31 juli 2022 23:08 schreef Perrin het volgende:
[..]
Stabilteit op de Balkan? Daar is wel degelijk heel veel mee te winnen. Waarom is er anders gebeurd wat er in 1999 gebeurd is?quote:Op zondag 31 juli 2022 23:11 schreef Droopie het volgende:
[..]
Navo doet helemaal niets, want er valt niets te winnen voor het westen.
Ja wat denk je dat hun taak is?quote:Op zondag 31 juli 2022 23:17 schreef raptorix het volgende:
[..]
Nee zitten er als soort van vredesmacht.
Iets minder dan de helft van de soldaten in Kosovo is een NAVO-soldaat.quote:Op zondag 31 juli 2022 23:11 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Navo leidt het wel operationeel, maar kfor is geen navo troepenmacht toch?
Niet, wel interessant om de Albanese Reddit te lezen en door google translate te halen.quote:Op zondag 31 juli 2022 23:13 schreef Spablauw214 het volgende:
Hebben de Albanezen eigenlijk al gereageerd?
Het zijn Navo millitairen, dat is het, het heeft weinig met Navo zelf te maken.quote:
Tuurlijk.quote:Op zondag 31 juli 2022 23:20 schreef raptorix het volgende:
[..]
Het zijn Navo millitairen, dat is het, het heeft weinig met Navo zelf te maken.
@Starhopperquote:Op zondag 31 juli 2022 23:09 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Wie neemt als eerste een Kosovaarse vlag als UI?
Eeuwig zonde dat r/2balkan4you gebanned isquote:Op zondag 31 juli 2022 23:18 schreef cherrycoke het volgende:
[..]
Niet, wel interessant om de Albanese Reddit te lezen en door google translate te halen.
https://www.reddit.com/r/(...)kosoves_dhe_serbies/
NOSquote:De onrust heeft te maken met nieuwe regels die om middernacht voor etnische Serviërs gaan gelden. De wetten hebben kwaad bloed gezet bij de etnische Serviërs, die in het noorden een grote groep vormen.
De Kosovaarse overheid wil hun vanaf morgen verplichten om Kosovaarse nummerborden te gebruiken. Nu rijden veel etnische Serviërs nog rond in auto's met een Servisch kenteken. Sinds de onafhankelijkheid van Kosovo in 2008 (die Servië overigens niet erkent) heeft Kosovo eigen nummerborden.
Daarnaast moeten Serviërs die Kosovo binnenkomen vanaf morgen een soort toegangsdocument bij de grens aanvragen en is alleen hun ID-kaart niet meer voldoende.
Kosovo en Servie hebben een (flink) meningsverschil en beide partijen gaan geen centimeter toegeven omdat de NAVO daar om vraagt.quote:Op zondag 31 juli 2022 23:18 schreef Andromache het volgende:
[..]
Stabilteit op de Balkan? Daar is wel degelijk heel veel mee te winnen. Waarom is er anders gebeurd wat er in 1999 gebeurd is?
Klopt totdat de toenmalige president Clinton er genoeg van had en met bombarderen begon.quote:Op zondag 31 juli 2022 23:28 schreef Droopie het volgende:
[..]
Kosovo en Servie hebben een (flink) meningsverschil en beide partijen gaan geen centimeter toegeven omdat de NAVO daar om vraagt.
Er zijn twee opties, beide partijen gaan heel veel schreeuwen en laten het daarbij. Dan zal Kosovo hun documentatie eisen moeten laten varen of iig niet handhaven.
Of ze gaan een paar dagen met wapens de boel opschudden en dan zal Kosovo eieren voor hun geld kiezen.
Het westen zal geen oorlog gaan voeren over een paspoort en andere kleur ID-kaart.
Zelfs bij genocide keken ze de andere kant op
Zou zeker een vorm van horizontale escalatie kunnen zijn omdat het niet super gaat met Rusland in Oekraïne. Saddam Hoessein had ook van die grappen om horizontaal te escaleren.quote:Op zondag 31 juli 2022 23:26 schreef XSbig het volgende:
Worden we hier wellicht niet gigantisch uitgelokt door Poetin?
Een confrontatie tussen de Nato KFOR en de Servische strijdkrachten, waarna Poetin uitlegt zat de Nato begon, waarna hij zelf ook tegen de Nato gaat omdat die zijn Servische ‘broedervolk’ wilt beschermen.
Lijkt me zelf niet heel realistisch/rationeel en eerder zelfmoord, maar een kat in het nauw maakt rare sprongen.
Putin heeft helemaal geen truukje nodig om tegen de Navo te beginnen, en vice versa. Dat het nog niet gebeurt is komt puur door de nukes. Dit conflict zal daar geen verandering in brengen.quote:Op zondag 31 juli 2022 23:26 schreef XSbig het volgende:
Een confrontatie tussen de Nato KFOR en de Servische strijdkrachten, waarna Poetin uitlegt zat de Nato begon, waarna hij zelf ook tegen de Nato gaat omdat die zijn Servische ‘broedervolk’ wilt beschermen.
Lijkt me zelf niet heel realistisch/rationeel en eerder zelfmoord, maar een kat in het nauw maakt rare sprongen.
quote:Op zondag 31 juli 2022 23:29 schreef noodgang het volgende:
[..]
Ik vind deze niet terug op de NATO site, die spellingscontrolestreep maakt t ook niet beter
De NAVO in het conflict trekken lijkt me nou niet echt iets waar Rusland bij gebaat is.quote:Op zondag 31 juli 2022 23:26 schreef XSbig het volgende:
China heeft er belang bij dat landen, zoals Servië en Montenegro, waar ze geïnvesteerd hebben in infrastructuur niet in staat zijn om hun schulden af te betalen waardoor voornamelijk havens in handen van de Chinezen komen. Niet alleen leuk voor de handel, maar ook voor militaire doeleinden....quote:
En daar krijg je de Europese onenigheid. Spanje heeft helemaal geen behoefte aan een erkenning van Kosovo want die zitten zelf met Baskenland en Catalonië.quote:
Tja, Spanje erkent Kosovo niet, net als Griekenland en Slovakije.quote:
Tja, Catalonië hè.quote:
Van Griekenland en Slowakije wist ik niet. Wel Roemenië en Spanje.quote:Op zondag 31 juli 2022 23:47 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Tja, Spanje erkent Kosovo niet, net als Griekenland en Slovakije.
Skynet wordt nog echt ook.quote:Op zondag 31 juli 2022 23:48 schreef YStec het volgende:
Nog een conflict waar de Bayraktar kan shinen.
De Turken moeten wel hun nieuwe speeltjes testen voordat ze deze voor hun volgende genocide kunnen gebruiken.quote:Op zondag 31 juli 2022 23:48 schreef YStec het volgende:
Nog een conflict waar de Bayraktar kan shinen.
quote:Op zondag 31 juli 2022 23:51 schreef HSG het volgende:
[..]
Van Griekenland en Slowakije wist ik niet. Wel Roemenië en Spanje.
Hoe zit het met Griekenland en Slowakije dan?
quote:As of 2022, Greece does not recognise the independence of Kosovo. In 2018, Greece was one of 51 countries that voted against Kosovo's bid to join Interpol.
quote:Slovakia has not recognised Kosovo, but has given indications that its stance could change in the future, especially if independence will be agreed with Serbia.
Voor Slowakije geldt hetzelfde als Roemenië (aanzienlijke Hongaarse minderheid) en in het geval van Griekenland zal het wel iets met Noord-Macedonië te maken hebben. De gebruikelijke Balkan shit eigenlijkquote:Op zondag 31 juli 2022 23:51 schreef HSG het volgende:
[..]
Van Griekenland en Slowakije wist ik niet. Wel Roemenië en Spanje.
Hoe zit het met Griekenland en Slowakije dan?
Ja leuk versta er alleen geen kut van.quote:
quote:
Hoe zit het dan met Griekenland? Ik snap die van Griekenland niet.quote:Op zondag 31 juli 2022 23:55 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Voor Slowakije geldt hetzelfde als Roemenië (aanzienlijke Hongaarse minderheid) en in het geval van Griekenland zal het wel iets met Noord-Macedonië te maken hebben. De gebruikelijke Balkan shit eigenlijk.
Ja en toch hebben ze de Serviers terug in hun hok getrapt.quote:Op zondag 31 juli 2022 23:28 schreef Droopie het volgende:
[..]
Kosovo en Servie hebben een (flink) meningsverschil en beide partijen gaan geen centimeter toegeven omdat de NAVO daar om vraagt.
Er zijn twee opties, beide partijen gaan heel veel schreeuwen en laten het daarbij. Dan zal Kosovo hun documentatie eisen moeten laten varen of iig niet handhaven.
Of ze gaan een paar dagen met wapens de boel opschudden en dan zal Kosovo eieren voor hun geld kiezen.
Het westen zal geen oorlog gaan voeren over een paspoort en andere kleur ID-kaart.
Zelfs bij genocide keken ze de andere kant op
De vertaling zegt ook niks:quote:
quote:Let's Do It Again Now!
They want to confuse the Balkans again, this time, you know, it won't be the same!
Topic kan een maandje op slotquote:Op maandag 1 augustus 2022 00:02 schreef cherrycoke het volgende:
[ twitter ]
we kunnen allemaal fijn slapen vannacht.
Waarom gaan ze er dan wel tegen voetballen op Europees niveau?quote:Op zondag 31 juli 2022 23:47 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Tja, Spanje erkent Kosovo niet, net als Griekenland en Slovakije.
Op initiatief van de USA, die daar over een maand een half miljoen personeel kan hebben.quote:
Eens kijken of die Serven dan nog zo'n praatjes hebben over de nummerbordenquote:Op maandag 1 augustus 2022 00:05 schreef cherrycoke het volgende:
[..]
Op initiatief van de USA, die daar over een maand een half miljoen personeel kan hebben.
Even een paar vliegdekschepen verplaatsen.quote:Op maandag 1 augustus 2022 00:06 schreef Perrin het volgende:
[..]
Eens kijken of die Serven dan nog zo'n praatjes hebben over de nummerborden
de harry s truman ligt er al in de buurtquote:Op maandag 1 augustus 2022 00:08 schreef Hathor het volgende:
[..]
Even een paar vliegdekschepen verplaatsen.
Bij post 20 ofzo vroeg hij in FB al om dit topic te reeksenquote:Op maandag 1 augustus 2022 00:14 schreef tjoptjop het volgende:
Jammer voor Starhopper, valt er weer wat minder te ramptoeristen voor hem
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |