Ik las wel ergens dat met de staat van de Italiaanse politiek ze nu officieel geen sein zouden kunnen geven om de italiaanse luchtmacht ook te laten ingrijpen mocht er iets gebeuren.quote:Op zondag 31 juli 2022 21:13 schreef sp3c het volgende:
[..]
kfor is max 4000 en Italie verdedigd het luchtruim afaik
Mwa, Kroati en Sloveni. Bosni eigenlijk ook niet want de Republika Srpska kan niks meer. En de VS/NAVO zal onmiddellijk reageren mocht Servi Bosni binnenvallen. Enige wat wel mis kan gaan is inderdaad Servi en Kosovo en Montenegro.quote:Op zondag 31 juli 2022 20:40 schreef XSbig het volgende:
Dit trekt echt de hele Balkan weer in een oorlog.
Ja daar heeft Poetin politiek gezien een flinke vinger in de pap.quote:Op zondag 31 juli 2022 21:16 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Ik las wel ergens dat met de staat van de Italiaanse politiek ze nu officieel geen sein zouden kunnen geven om de italiaanse luchtmacht ook te laten ingrijpen mocht er iets gebeuren.
Deze foto is overigens heel oud, ik weet dat ik deze zeker anderhalve maand of 2 maanden eerder al heb gezien.quote:Op zondag 31 juli 2022 21:22 schreef wpor het volgende:
Hmm, wat is dit nou weer, indien echt.
[ twitter ]
Oude fotoquote:Op zondag 31 juli 2022 21:22 schreef wpor het volgende:
Hmm, wat is dit nou weer, indien echt.
[ twitter ]
Fair enough wat betreft Bosni. Weet wel van jongens uit mijn voetbalteams dat het echt een lastige en ingewikkelde situatie is, waar ‘haantjesgedrag’ vooral de oorzaak is.quote:Op zondag 31 juli 2022 21:16 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Mwa, Kroati en Sloveni. Bosni eigenlijk ook niet want de Republika Srpska kan niks meer. En de VS/NAVO zal onmiddellijk reageren mocht Servi Bosni binnenvallen. Enige wat wel mis kan gaan is inderdaad Servi en Kosovo en Montenegro.
In dit geval is het weer een resultaat van het niet aanpassen van grenzen. Er is een minderheid van 140.000 serven in Kosovo. Bijna allen wonen in het noordwesten van Kosovo. Had men dat stuk land simpelweg bij Servi gevoegd dan was de situatie een stuk stabieler geweest.quote:Op zondag 31 juli 2022 20:38 schreef Droopie het volgende:
[..]
Het probleem met dit soort landen is dat trots hun ervan weerhoudt om als eerste een stapje terug te doen.
Dit escaleert straks in rap tempo ben ik bang, mede omdat er nog een paar oude rekeningen open staan.
Dat slaat echt nergens op. Servi wil lid worden van de EU dus dan zou dit wel de domste beslissing ooit zijn.quote:Op zondag 31 juli 2022 19:22 schreef koffiekoekjes het volgende:
[..]
Dezelfde gozer
[ twitter ]
Vertaling:
Everything seems to me that Serbia will be forced to begin the denazification of the Balkans. I'd like to be wrong.
:hmm:
Zou daar het risico op een burgeroorlog niet groter zijn? Servi zou simpelweg Servirs in Bosni kunnen bewapenen.quote:Op zondag 31 juli 2022 21:16 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Mwa, Kroati en Sloveni. Bosni eigenlijk ook niet want de Republika Srpska kan niks meer. En de VS/NAVO zal onmiddellijk reageren mocht Servi Bosni binnenvallen. Enige wat wel mis kan gaan is inderdaad Servi en Kosovo en Montenegro.
Maar wel dus een Servische militair met Z symbool.quote:Op zondag 31 juli 2022 21:23 schreef koffiekoekjes het volgende:
[..]
Oude foto
https://mobile.twitter.co(...)/1547875485320765440
Alexandr Dugin, de adviseur van Putin, had het een paar maanden terug over de '' great slavic revivel''quote:
Hebben ze daar dan zo'n groot overschot van dat ze het zich kunnen veroorloven? Ze kunnen de ontstane gaten immers niet aanvullen, Westerse landen zullen sowieso niet leveren en Rusland kan niet leveren omdat ze niet over NAVO gebied mogen vliegen.quote:Op zondag 31 juli 2022 21:29 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Zou daar het risico op een burgeroorlog niet groter zijn? Servi zou simpelweg Servirs in Bosni kunnen bewapenen.
Geen idee maar uit het verhaal van het onderstaande link zijn ze beide schuldig.quote:Op zondag 31 juli 2022 21:32 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Alexandr Dugin, de adviseur van Putin, had het een paar maanden terug over de '' great slavic revivel''
Onder leiding van Servi natuurlijk![]()
Vermoed dat het iets daarmee te maken heeft
Plus dat conflicten daar ook vaak gebruikt worden om oude familie vetes te beslechten.quote:Op zondag 31 juli 2022 21:24 schreef XSbig het volgende:
[..]
Fair enough wat betreft Bosni. Weet wel van jongens uit mijn voetbalteams dat het echt een lastige en ingewikkelde situatie is, waar ‘haantjesgedrag’ vooral de oorzaak is.
Nee maar Servi mag dat wel.quote:Op zondag 31 juli 2022 21:32 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Hebben ze daar dan zo'n groot overschot van dat ze het zich kunnen veroorloven? Ze kunnen de ontstane gaten immers niet aanvullen, Westerse landen zullen sowieso niet leveren en Rusland kan niet leveren omdat ze niet over NAVO gebied mogen vliegen.
De spanningen zijn daar nooit weggeweestquote:Op zondag 31 juli 2022 21:39 schreef Nebelwerfer het volgende:
2 jaar geleden in Belgrado geweest. Toen leken de diverse relikwien van oorlog uit een ver verleden..
Dan heb je slecht gekeken want in al die ex-YU-landen ligt de oorlog letterlijk onder elke stoeptegel.quote:Op zondag 31 juli 2022 21:39 schreef Nebelwerfer het volgende:
2 jaar geleden in Belgrado geweest. Toen leken de diverse relikwien van oorlog uit een ver verleden..
Inderdaad, ik heb een beste maat die Servier is.quote:Op zondag 31 juli 2022 21:24 schreef XSbig het volgende:
[..]
Fair enough wat betreft Bosni. Weet wel van jongens uit mijn voetbalteams dat het echt een lastige en ingewikkelde situatie is, waar ‘haantjesgedrag’ vooral de oorzaak is.
Ja, het is daar dezelfde tijd als in Nederland.quote:Op zondag 31 juli 2022 21:45 schreef Starhopper het volgende:
Hoelaat is het daar middernacht? Zitten ze in dezelfde tijdzone als ons?
Verschilt wel een beetje, Sloveni b.v. voelt echt heel anders aan dan een Bosnie of Servie.quote:Op zondag 31 juli 2022 21:43 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Dan heb je slecht gekeken want in al die ex-YU-landen ligt de oorlog letterlijk onder elke stoeptegel.
Beetje de aandacht van Oekrane proberen af te leiden.quote:
Ik zit momenteel in Sloveni en dat voelt inderdaad anders dan Kroati.quote:Op zondag 31 juli 2022 21:46 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Verschilt wel een beetje, Sloveni b.v. voelt echt heel anders aan dan een Bosnie of Servie.
Thnx! Nog ruim 2 uur wachten dusquote:Op zondag 31 juli 2022 21:45 schreef HSG het volgende:
[..]
Ja, het is daar dezelfde tijd als in Nederland.
Klopt, Sloveni is een beetje een vreemde eend in de bijt. Er is daar ook niet echt gevochten. Maar in Kroati of Bosni is het echt heel vers allemaal.quote:Op zondag 31 juli 2022 21:46 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Verschilt wel een beetje, Sloveni b.v. voelt echt heel anders aan dan een Bosnie of Servie.
Kroati voelt al heel anders aan dan Servi. Ik ben een paar dagen in Novi Sad geweest, drie jaar geleden. Geen fijn gevoel daar. Kroati totaal anders, blijmoediger en vrediger.quote:Op zondag 31 juli 2022 21:47 schreef HSG het volgende:
[..]
Ik zit momenteel in Sloveni en dat voelt inderdaad anders dan Kroati.
Dat duurt wel even voordat zoiets opstart. En RBiH kan de hele boel gelijk isoleren via hun militaire basis bij Brcko. Bovendien is de Republika Srpska amper wat waard nu behalve een police force. RBiH heeft al het militaire spul in handen, tanks, artillerie, etc. Denk niet dat Servi dat heel makkelijk zou kunnen eerlijk gezegd. En mocht het zo zijn dan sanctioneren de VS en de EU ze kapot. 'Goede' Servirs zijn meer dan capabel om hun leider omver te werpen zoals we gezien hebben.quote:Op zondag 31 juli 2022 21:29 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Zou daar het risico op een burgeroorlog niet groter zijn? Servi zou simpelweg Servirs in Bosni kunnen bewapenen.
Servi voelt als het NWS forum?quote:Op zondag 31 juli 2022 21:48 schreef Andromache het volgende:
[..]
Kroati voelt al heel anders aan dan Servi. Ik ben een paar dagen in Novi Sad geweest, drie jaar geleden. Geen fijn gevoel daar. Kroati totaal anders, blijmoediger en vrediger.
Wat lul jij nou? Je fitties met de crew start je maar in FB.quote:
De Kroaten zijn dan ook blij met hun herwonnen onafhankelijkheid en er is geen Kroaat te vinden die terug wil naar hoe het was.quote:Op zondag 31 juli 2022 21:48 schreef Andromache het volgende:
[..]
Kroati voelt al heel anders aan dan Servi. Ik ben een paar dagen in Novi Sad geweest, drie jaar geleden. Geen fijn gevoel daar. Kroati totaal anders, blijmoediger en vrediger.
Sloveni had het in 10 dagen voor elkaar gekregen om onafhankelijk te worden. Bij Kroati duurde het wel een paar jaar.quote:Op zondag 31 juli 2022 21:47 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Klopt, Sloveni is een beetje een vreemde eend in de bijt. Er is daar ook niet echt gevochten. Maar in Kroati of Bosni is het echt heel vers allemaal.
Sloveni lijkt meer op Oostenrijk dan op de rest van de ex-YU-landen.
Het gekke is, dat het jongens uit verschillende gebieden waren. Dus een Bosnier, een Kosovaar, een Kroaat en een Servier. (Plus een Turkse jongen die moslim was). Wat ik ervan begreep was dat het vooral groepen waren die tegen elkaar opgezet werden. (En dat ging van dorpen, tot voetbalhooligans, tot politieke voorkeur) Er waren zoveel onderhuidse spanningen die misschien wel tientallen, zo niet honderden jaren teruggingen.quote:Op zondag 31 juli 2022 21:43 schreef Droopie het volgende:
[..]
Inderdaad, ik heb een beste maat die Servier is.
Maakt mij geen kenner, maar volgens mij is iedere Joegoslaaf erover eens dat de harde hand van Tito in ieder geval voor vrede zorgde.
Bratstvo i jedinstvo.quote:Op zondag 31 juli 2022 21:43 schreef Droopie het volgende:
[..]
Inderdaad, ik heb een beste maat die Servier is.
Maakt mij geen kenner, maar volgens mij is iedere Joegoslaaf erover eens dat de harde hand van Tito in ieder geval voor vrede zorgde.
twitter blijkbaarquote:Op zondag 31 juli 2022 21:51 schreef Starhopper het volgende:
Als ik twitter bekijk is dit behoorlijk ernstig. Wat maakt de spanningen nu dreigender dan vorig jaar?
quote:
En Slovenirs zijn wel vriendelijker maar meer teruggetrokkener. Verder als je in het noorden bent lijkt het alsof je door Oostenrijk rijdt.quote:Op zondag 31 juli 2022 21:48 schreef Andromache het volgende:
[..]
Het conflict loopt ook langs meerdere lijnen. Verschillen in welvaartsniveau (HR + SI tegenover de rest), religie, nationalistische trekjes van de Servirs en nog een paar zaken. Dat maakt het ook zo complex.quote:Op zondag 31 juli 2022 21:51 schreef XSbig het volgende:
[..]
Het gekke is, dat het jongens uit verschillende gebieden waren. Dus een Bosnier, een Kosovaar, een Kroaat en een Servier. (Plus een Turkse jongen die moslim was). Wat ik ervan begreep was dat het vooral groepen waren die tegen elkaar opgezet werden. (En dat ging van dorpen, tot voetbalhooligans, tot politieke voorkeur) Er waren zoveel onderhuidse spanningen die misschien wel tientallen, zo niet honderden jaren teruggingen.
Het viel me ook op dat de geschiedkundige kennis van deze jongens uitstekend was wat betreft hun land. Op een af en toe wat scherpe woordenwisseling na, konden ze wel heel goed met elkaar over weg. Ze hoefden alleen niet bij elkaar over de vloer te komen. (We waren rond de 16, dus iedereen woonde nog bij hun ouders.)
Sloveni is ook meer een Alpenland qua natuur, terwijl Kroati en zeker Montenegro een veel meer mediterraan landschap hebben.quote:Op zondag 31 juli 2022 21:54 schreef HSG het volgende:
[..]
En Slovenirs zijn wel vriendelijker maar meer teruggetrokkener. Verder als je in het noorden bent lijkt het alsof je door Oostenrijk rijdt.
Nog steeds gedoe rondom de kentekens ja ?quote:Op zondag 31 juli 2022 21:35 schreef HSG het volgende:
[..]
Geen idee maar uit het verhaal van het onderstaande link zijn ze beide schuldig.
https://exit.al/en/2022/0(...)easures-with-serbia/
Ik heb er ook echt verder geen kijk op daar !quote:Op zondag 31 juli 2022 21:43 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Dan heb je slecht gekeken want in al die ex-YU-landen ligt de oorlog letterlijk onder elke stoeptegel.
Behalve als je in het westen zit. Stadjes zoals Piran lijken erg op Itali. Verder zijn de steden erg saai. zelfs op vrijdagavond is bijna dood terwijl Zagreb een stuk levendiger is en de kust van Kroati is heel mooi..quote:Op zondag 31 juli 2022 21:58 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Sloveni is ook meer een Alpenland qua natuur, terwijl Kroati en zeker Montenegro een veel meer mediterraan landschap hebben.
Montenegro doet op sommige plekken zelfs aan Noorwegen denken, met die fjorden. Alleen dan in een mediterrane setting.
Niet alleen om de kentekenplaten maar ook op ID-kaarten.quote:Op zondag 31 juli 2022 21:58 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Nog steeds gedoe rondom de kentekens ja ?
Dan ga ik toch voor het verhaal van Dugin
De Servirs zijn allemaal heel boos op de NAVO vanwege de bombardementen en omdat ze vinden dat Kosovo onterecht zou zijn afgetroggeld.quote:Op zondag 31 juli 2022 22:00 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Ik heb er ook echt verder geen kijk op daar !
Aan de mensen merk je het niet, die ogen vrij westers in hun doen en laten.
Die oorlog was in mijn vroege jeugd. Nooit heel erg in verdiept. De toon jegens de NAVO viel toen wel op.
Geloof sowieso niet dat er iemand daar wat gaat hebben aan een nieuwe smerige oorlog, wel een hoop verliezen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |