abonnement Unibet Coolblue
pi_205309132


Welkom in het Beursvloer-topic waarin je de beurzen en de laatste economische nieuws kunt volgen.

Noot: het innemen van een bepaalde positie geschiedt geheel op eigen risico, ook het overnemen van een beleggingsstrategie van andere users is dus geheel op eigen risico.



Nederlands
De Aandeelhouder
BNR Nieuwsradio
IEX
RTL Z

Internationaal
Morning Star
Bloomberg
CNBC
MarketWatch
Seeking Alpha
Finviz
Börse Online
The Motley Fool

Alle oude topics, mét titel, vind je hier



[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 12-07-2022 10:56:31 ]
pi_205309167
Huilbaby Cavendish nog steeds in de OP?
pindazakje
pi_205312496
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2022 13:32 schreef AQuila360 het volgende:
Voor het eerste ooit denk ik er over om alles te verkopen omdat het me niet lekker zit met dat gas in Europa.
Wan hoe groot is de kans op het zwarte scenario dat de industrie afgeschaald moet worden straks in de winter?

Corona zie ik ook wel weer wat roer in het eten gooien en dan nog wat inflatie en recessie in de mix.

Alleen is er nu al wel veel van de koers af natuurlijk. Maar toch

Hoe zien jullie dat?
Ik heb geen idee hoe groot de kans is dat de industrie deze winter wordt afgeschaald omwille van gastekorten, noch van de impact van een dergelijk scenario voor de niet energiegevoelige onderdelen van onze economie. En als dat (mede) een recessie veroorzaakt ..... Maar aangezien ik niets plan of voorspel, is dat voor mij niet zo relevant. Ik werk long-only. Krijgen we deze winter een dip van -60%, dan zou je nu alles moeten verkopen om straks bijna twee keer zoveel van hetzelfde te kunnen bezitten. Maar wat doe je tot die tijd met je geld? Door de inflatie verdampt de waarde van het geld op spaarrekening toch ook. En wie zegt dat die dip -60% is, en niet -30% of -80%? Oftewel, wanneer koop je dan weer terug? En wat als die dip helemaal niet komt? Kortom: ik houd mijn portefeuille gewoon aan en probeer ondertussen geld opzij te zetten om te kunnen bijkopen tegen lagere koersen.

Wat de inflatie betreft. Inflatie is goed voor schulden, slecht voor spaargeld op de bank. Als product X nu 10 euro kost en door inflatie straks 12 euro, dan bezit ik nog steeds liever product X dan die 10 euro. Oftewel, ik zie in oplopende inflatie geen reden om een positie in aandelen terug te brengen.
  maandag 11 juli 2022 @ 22:33:36 #4
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_205312806
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2022 22:12 schreef Groepfunder het volgende:

[..]
Ik heb geen idee hoe groot de kans is dat de industrie deze winter wordt afgeschaald omwille van gastekorten, noch van de impact van een dergelijk scenario voor de niet energiegevoelige onderdelen van onze economie. En als dat (mede) een recessie veroorzaakt ..... Maar aangezien ik niets plan of voorspel, is dat voor mij niet zo relevant. Ik werk long-only. Krijgen we deze winter een dip van -60%, dan zou je nu alles moeten verkopen om straks bijna twee keer zoveel van hetzelfde te kunnen bezitten. Maar wat doe je tot die tijd met je geld? Door de inflatie verdampt de waarde van het geld op spaarrekening toch ook. En wie zegt dat die dip -60% is, en niet -30% of -80%? Oftewel, wanneer koop je dan weer terug? En wat als die dip helemaal niet komt? Kortom: ik houd mijn portefeuille gewoon aan en probeer ondertussen geld opzij te zetten om te kunnen bijkopen tegen lagere koersen.

Wat de inflatie betreft. Inflatie is goed voor schulden, slecht voor spaargeld op de bank. Als product X nu 10 euro kost en door inflatie straks 12 euro, dan bezit ik nog steeds liever product X dan die 10 euro. Oftewel, ik zie in oplopende inflatie geen reden om een positie in aandelen terug te brengen.
LT moet je juist bij inflatie in aandelen zitten. Niet in obligaties vanwege de te verwachten rentestijgingen, niet in cash uiteraard. Grondstoffen zijn neutraal en crypto/nft’s zijn sowieso onzin.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_205312896
Ik vraag me af hoe duurzaam die inflatie gaat zijn hoor. We hebben jaren gehad dat de inflatie met geen enkele mogelijkheid omhoog te krijgen was. Nu dan fors omhoog natuurlijk door de energieprijzen, maar die gaan niet nóg een jaar vertienvoudigen natuurlijk.

Energieprijzen zullen doorwerken in productieketens natuurlijk, maar zolang je geen loon-prijsspiraal krijgt kan inflatie ook weer langzaam uitdoven. Dan zijn we alleen wat armer geworden met zijn allen.
pi_205313159
Beurzen mogen van mij gerust nog 20% lager!
Cindy De Vuyst
pi_205313225
quote:
1s.gif Op maandag 11 juli 2022 22:40 schreef Heph844 het volgende:
Ik vraag me af hoe duurzaam die inflatie gaat zijn hoor. We hebben jaren gehad dat de inflatie met geen enkele mogelijkheid omhoog te krijgen was. Nu dan fors omhoog natuurlijk door de energieprijzen, maar die gaan niet nóg een jaar vertienvoudigen natuurlijk.

Energieprijzen zullen doorwerken in productieketens natuurlijk, maar zolang je geen loon-prijsspiraal krijgt kan inflatie ook weer langzaam uitdoven. Dan zijn we alleen wat armer geworden met zijn allen.
Dat verwacht ik dus ook.

Denk ook niet dat de maatregelen van de ECB wezenlijke effecten sorteren.
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
pi_205313317
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2022 22:33 schreef LXIV het volgende:

[..]
LT moet je juist bij inflatie in aandelen zitten. Niet in obligaties vanwege de te verwachten rentestijgingen, niet in cash uiteraard. Grondstoffen zijn neutraal en crypto/nft’s zijn sowieso onzin.
Maar de rente werkt grilliger dan de inflatie structureel zal worden.
De inflatie nu wordt grof overschat (in hoezeer die structureel gaat worden) door vanalles en nogwat.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_205313321
quote:
1s.gif Op maandag 11 juli 2022 22:40 schreef Heph844 het volgende:
Ik vraag me af hoe duurzaam die inflatie gaat zijn hoor. We hebben jaren gehad dat de inflatie met geen enkele mogelijkheid omhoog te krijgen was. Nu dan fors omhoog natuurlijk door de energieprijzen, maar die gaan niet nóg een jaar vertienvoudigen natuurlijk.

Energieprijzen zullen doorwerken in productieketens natuurlijk, maar zolang je geen loon-prijsspiraal krijgt kan inflatie ook weer langzaam uitdoven. Dan zijn we alleen wat armer geworden met zijn allen.
GMTA.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_205313328
quote:
7s.gif Op maandag 11 juli 2022 23:19 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Dat verwacht ik dus ook.

Denk ook niet dat de maatregelen van de ECB wezenlijke effecten sorteren.
Ja de rentelast van Italië.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_205313712
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2022 23:11 schreef einzeinz het volgende:
Beurzen mogen van mij gerust nog 20% lager!
  dinsdag 12 juli 2022 @ 08:19:34 #12
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_205314097
Au, EUR/DOLLAR staat op 1. :{

Goed voor m’n aandelen, maar minder voor m’n aanstaande vakantie. _O-
pi_205314204
quote:
7s.gif Op dinsdag 12 juli 2022 08:19 schreef Zwansen het volgende:
Au, EUR/DOLLAR staat op 1. :{

Goed voor m’n aandelen, maar minder voor m’n aanstaande vakantie. _O-
De rente moet omhoog want een zwakkere euro wakkert de inflatie verder aan. Alleen dondert zuid Europa dan in elkaar...
pi_205314635
quote:
7s.gif Op dinsdag 12 juli 2022 08:19 schreef Zwansen het volgende:
Au, EUR/DOLLAR staat op 1. :{

Goed voor m’n aandelen, maar minder voor m’n aanstaande vakantie. _O-
Volstrekt debiel want de inflatie is echt veeeeeel ernstiger in de VS met al die stimi cheques. En de waarde dollar wordt overeind gehouden door het buitenland.

Als men van het dollar systeem afstapt zijn ze in een klap arm daar.

Echt deze situatie is onnatuurlijk as fuck.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  woensdag 13 juli 2022 @ 14:34:27 #15
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_205328241
inflatie VS op 9,1% (verwachting was 8,8)
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_205336754
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2022 09:29 schreef ludovico het volgende:

[..]
Volstrekt debiel want de inflatie is echt veeeeeel ernstiger in de VS met al die stimi cheques. En de waarde dollar wordt overeind gehouden door het buitenland.
Tsja... de VS is begonnen met het bestrijden van de inflatie. De EU doet niets, want ze kunnen niets. Ik blijf liever nog even in USD's.
pi_205337136
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2022 09:29 schreef ludovico het volgende:

[..]
Volstrekt debiel want de inflatie is echt veeeeeel ernstiger in de VS met al die stimi cheques. En de waarde dollar wordt overeind gehouden door het buitenland.

Als men van het dollar systeem afstapt zijn ze in een klap arm daar.

Echt deze situatie is onnatuurlijk as fuck.
er is wat grappigs gebeurd met het woord inflatie

het gaat niet meer (alleen) over het verhogen van de geldoplage

toevalligerwijs doen we nu net alsof het allemaal samen hangt met de consumentenprijzen (CPI, zoals die van 9,1% in murika)

eigenlijk zijn dat twee hele andere dingen: het geld in omloop en consumentenprijzen
pi_205337193
quote:
10s.gif Op donderdag 14 juli 2022 08:30 schreef aTypisch het volgende:

[..]
er is wat grappigs gebeurd met het woord inflatie

het gaat niet meer (alleen) over het verhogen van de geldoplage

toevalligerwijs doen we nu net alsof het allemaal samen hangt met de consumentenprijzen (CPI, zoals die van 9,1% in murika)

eigenlijk zijn dat twee hele andere dingen: het geld in omloop en consumentenprijzen
Men bedoelt met inflatie 99/100x dus gewoon CPI.

Als je monetaire inflatie wilt aanduiden zou ik het er maar bij zetten. =).
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_205337200
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2022 06:10 schreef jaco het volgende:

[..]
Tsja... de VS is begonnen met het bestrijden van de inflatie. De EU doet niets, want ze kunnen niets. Ik blijf liever nog even in USD's.
Effect van centrale bank erop wordt wat overschat.

Denk ik in ieder geval.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_205337216
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2022 08:41 schreef ludovico het volgende:

[..]
Men bedoelt met inflatie 99/100x dus gewoon CPI.

Als je monetaire inflatie wilt aanduiden zou ik het er maar bij zetten. =).
jup, mijn punt was meer dat dat het gesprek erover vertroebelt

CPI = allerlei verschillende factoren (waaronder geldcreatie)
geldcreatie = geldcreatie
pi_205352234
NWS / CEO SHELL van Beurden: Zware winter opkomst met hoge gasprijzen.

Is er nog een manier om Gronings gas te investeren ofzo?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_205352445
In andere woorden shell gaat monsterwinsten maken.
pi_205352682
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 juli 2022 18:09 schreef xminator het volgende:
In andere woorden shell gaat monsterwinsten maken.
Nou het kan best wat zijn om wat te hedgen door wat meer in te zetten op Shell,

Shell up, all else down.
Als ik mijn aandelen ooit terugkrijg zit ik overigens al prima voor hoge gasprijzen.

[ Bericht 7% gewijzigd door ludovico op 15-07-2022 18:54:02 ]
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_205353292
Hey de banken zijn aan het moonen.
  vrijdag 15 juli 2022 @ 21:31:36 #25
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_205354546
Shell blijft mooi om lekker op te schrijven (naja behalve die keer dat ze binnen no time van 25 euro naar 10 euro doken).
Please Move The Deer Crossing Sign
pi_205354832
quote:
14s.gif Op vrijdag 15 juli 2022 21:31 schreef JimmyJames het volgende:
Shell blijft mooi om lekker op te schrijven (naja behalve die keer dat ze binnen no time van 25 euro naar 10 euro doken).
De beste om te schrijven zijn die nauwelijks omlaag kunnen maar ook weinig upside hebben.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  vrijdag 15 juli 2022 @ 22:01:22 #27
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_205354983
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2022 21:50 schreef ludovico het volgende:

[..]
De beste om te schrijven zijn die nauwelijks omlaag kunnen maar ook weinig upside hebben.
Dan krijg je vermoedelijk ook nauwelijks premie binnen.
Please Move The Deer Crossing Sign
  vrijdag 15 juli 2022 @ 22:17:20 #28
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_205355221
Ik heb dus totaal geen kennis van put opties en dat soort dingen. Misschien toch maar eens in verdiepen… :@
pi_205355265
quote:
7s.gif Op vrijdag 15 juli 2022 22:17 schreef Zwansen het volgende:
Ik heb dus totaal geen kennis van put opties en dat soort dingen. Misschien toch maar eens in verdiepen… :@
Er zijn altijd weer nieuwe manieren om geld te verliezen :+

Ik hou het bij aandeeltjes.
pi_205355402
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2022 22:01 schreef JimmyJames het volgende:

[..]
Dan krijg je vermoedelijk ook nauwelijks premie binnen.
Neuh, die bedrijven die nauwelijks naar beneden kunnen hebben soms wat rake tikken gehad. Daar blijft men een beetje uit de buurt.

Als je echt denkt dat het omhoog kan schieten vervolgens is een aandeel beter, als men er angstig voor is is de premie prima, en is een stabiel koersverloop ook prima (afhankelijk van uitoefenprijs).

Blijft een conservatieve methode, aangezien je praktisch gewoon het aandeel koopt met discount als het zakt, en anders krijg je de premie, ook goed.

Maarja, als het keihard stijgt mis je de prijs.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_205355423
quote:
7s.gif Op vrijdag 15 juli 2022 22:17 schreef Zwansen het volgende:
Ik heb dus totaal geen kennis van put opties en dat soort dingen. Misschien toch maar eens in verdiepen… :@
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2022 22:20 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Er zijn altijd weer nieuwe manieren om geld te verliezen :+

Ik hou het bij aandeeltjes.
Wat verse prins zegt joh.

Normaliter gewoon bij wegblijven tenzij unieke situatie o.i.d. maarja, dan nog, je bent slechts een sterveling.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_205356013
twitter


Wat een boef.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_205356139
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2022 23:25 schreef ludovico het volgende:
[ twitter ]

Wat een boef.
pi_205356198
Laat de beurzen maar nog 20% zakken!
Cindy De Vuyst
pi_205356411
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2022 23:54 schreef einzeinz het volgende:
Laat de beurzen maar nog 20% zakken!
Nee.
pi_205356615
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2022 23:54 schreef einzeinz het volgende:
Laat de beurzen maar nog 20% zakken!
Down down down.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_205356617
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2022 00:22 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Nee.
Geen geld meer om in te leggen?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_205357634
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2022 01:06 schreef ludovico het volgende:

[..]
Geen geld meer om in te leggen?
Nee, duh.

Dit is het "Beursvloer" topic, niet het "Banken met hoogste rente" topic.
  zaterdag 16 juli 2022 @ 10:51:43 #39
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_205357956
quote:
7s.gif Op vrijdag 15 juli 2022 22:17 schreef Zwansen het volgende:
Ik heb dus totaal geen kennis van put opties en dat soort dingen. Misschien toch maar eens in verdiepen… :@
Het is vrij eenvoudig als je het niet te ingewikkeld maakt voor jezelf :s)

Bij veel brokers in Nederland is het veel goedkoper qua transactiekosten om een aandeel in bezit te krijgen via een geschreven put bijv. 100 aandelen Shell kopen zal al gauw tussen de 6 en 10 euro kosten, terwijl je een optie kunt schrijven met gratis assignment voor 80 cent bij LYNX.

Maar het kan ook gruwelijk mis gaan met opties, dus wel oppassen en alleen doen met voldoende kennis.

==

Ik denk dat ik volgende week nog wat Shell bijkoop. Volgens mij is het letterlijk de goedkoopste large cap op de hele aandelenmarkt momenteel. Buffett gaat waarschijnlijk occidental petroleum inlijven en zijn positie in Chevron verder uitbreiden.

Enterprise Value/EBITDA:
Occidental Petroleum 5.78
Chevron 6.38
Shell 3.56

[ Bericht 4% gewijzigd door JimmyJames op 16-07-2022 11:03:15 ]
Please Move The Deer Crossing Sign
pi_205359590
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2022 09:52 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Nee, duh.

Dit is het "Beursvloer" topic, niet het "Banken met hoogste rente" topic.
Haha, all in of niet.

Mjajoh jij zit wel prima.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_205374576
Beurzen openen groen! Ziet er weer een dag uit met flinke winsten!
Cindy De Vuyst
pi_205374663
Vrijdag heb ik 4x Berkshire gekocht en twijfel over wellicht Intel deze week.
Hebben jullie iets op het oog komende week?
pi_205375343
Cijfertjesweek.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
  maandag 18 juli 2022 @ 07:58:01 #45
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_205375482
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2022 23:14 schreef WammesWaggel het volgende:
Vrijdag heb ik 4x Berkshire gekocht en twijfel over wellicht Intel deze week.
Hebben jullie iets op het oog komende week?
Shell sowieso bijkopen/puts op schrijven. Google bijkopen. De rest even zien wat de cijfertjes doen. Normaliter ontstaan er vaak kansen tijdens het cijferseizoen.

Of schrijven VOOR de cijfers... Wel riskant natuurlijk. Op Shell nog gedaan, wel bizar dat ik 23 cent premie kon vangen voor 1 put met looptijd van 1 maand en strike op 20¤. Zolang Shell maar niet met bijna 20% crasht in een maand..

[ Bericht 4% gewijzigd door JimmyJames op 18-07-2022 09:46:30 ]
Please Move The Deer Crossing Sign
pi_205376445
  maandag 18 juli 2022 @ 10:23:10 #47
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_205376502
GlaxoSmithKline splitst vandaag zijn consumententak af. Eens zien wat dat met de waardering doet.
  maandag 18 juli 2022 @ 10:24:45 #48
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_205376514
quote:
1s.gif Op maandag 18 juli 2022 07:58 schreef JimmyJames het volgende:

[..]
Shell sowieso bijkopen/puts op schrijven. Google bijkopen. De rest even zien wat de cijfertjes doen. Normaliter ontstaan er vaak kansen tijdens het cijferseizoen.

Of schrijven VOOR de cijfers... Wel riskant natuurlijk. Op Shell nog gedaan, wel bizar dat ik 23 cent premie kon vangen voor 1 put met looptijd van 1 maand en strike op 20¤. Zolang Shell maar niet met bijna 20% crasht in een maand..
Maar ja, dat is dan 23 euro… de moeite toch niet waard..
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_205376586
Rabobank beleggen ligt er ook weer eens uit.
Wat een knakentoko is dat toch ook, ze krijgen het daar niet voor elkaar.

Heb weer wat uitgekeerd dividend staan dus dacht nog even een order te kunnen zetten.
  maandag 18 juli 2022 @ 11:56:42 #50
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_205377193
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2022 10:24 schreef LXIV het volgende:

[..]
Maar ja, dat is dan 23 euro… de moeite toch niet waard..
Voorbeeld. Als je er 1000 schrijft is het een ander verhaal. Ik vind het best een lekkere premie, komt neer op bijna 14% op jaarbasis op een strike die toch niet echt grote kans heeft te worden geraakt.
Please Move The Deer Crossing Sign
pi_205377496
Ik logde net even in bij De Giro. Totdat men de stocksplit van Googl goed heeft verwerkt, kan mijn dag niet meer stuk en voel ik mij even rijk.
pi_205377506
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2022 12:30 schreef maan_man het volgende:
Ik logde net even in bij De Giro. Totdat men de stocksplit van Googl goed heeft verwerkt, kan mijn dag niet meer stuk en voel ik mij even rijk.
[ afbeelding ]
Snel cashen nu het nog kan!
pi_205377523
quote:
11s.gif Op maandag 18 juli 2022 12:31 schreef Heph844 het volgende:

[..]
Snel cashen nu het nog kan!
Beurs is dicht ;(
pi_205377647
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2022 12:30 schreef maan_man het volgende:
Ik logde net even in bij De Giro. Totdat men de stocksplit van Googl goed heeft verwerkt, kan mijn dag niet meer stuk en voel ik mij even rijk.
[ afbeelding ]
Ik zie het :D

_O- _O-

  maandag 18 juli 2022 @ 14:30:14 #55
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_205378539
Wel handig die split. Hoef ik geen fracties meer te kopen.
Please Move The Deer Crossing Sign
pi_205378880
Tuinkabouter heeft ons verlaten.
pi_205379278
polykristallijn silicium(zonnepanelen)..wordt steeds duurder..is dat nog wat om in te inversteren? Of al te laat misschien zoja..welke moet je dan hebben?
Ik zwaai naar dieren.
  PR/Manusje van alles maandag 18 juli 2022 @ 17:47:56 #58
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_205380246
quote:
1s.gif Op maandag 18 juli 2022 10:17 schreef SOG het volgende:
[ afbeelding ]
Echt he.... :')
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_205380385
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2022 17:47 schreef Surveillance-Fiets het volgende:

[..]
Echt he.... :')
Toch 3,8% in de plus vandaag :P
pi_205380393
quote:
1s.gif Op maandag 18 juli 2022 15:52 schreef Geerd het volgende:
polykristallijn silicium(zonnepanelen)..wordt steeds duurder..is dat nog wat om in te inversteren? Of al te laat misschien zoja..welke moet je dan hebben?
Weet niet, volgens mij hobbel je altijd wat achter de markt aan met dat soort dingen.
Eigenlijk moet je zoiets al spotten voordat het in de mainstream media te lezen is en omdat je niet alle sectoren tegelijk in de gaten kan houden mis je dat.
pi_205393041
Ik dacht vorige week "Weet je wat? Ik maak eens een account aan bij het FD om 5 gratis artikelen te kunnen lezen."

Account aangemaakt maar bij het lezen van het eerste random artikel kreeg ik het verzoek om nog even akkoord te gaan met de voorwaarde dat het FD mij mag benaderen met nieuws, productinformatie en/of aanbiedingen.

Nou, daar had ik dan weer niet zoveel belangstelling bij maar zonder dat aan te vinken kwam ik echt niet verder naar de "gratis" artikelen.

Dus ingelogd en een methode gezocht om m'n account weer te verwijderen. Is er niet.

Dan maar een mailtje aan "klantenservice" met het verzoek mijn account te verwijderen.

Nou... ben in een mailwisseling van vele mails verder, aan de antwoorden zie ik dat er totaal niet gelezen wordt wat ik schrijf en inmiddels zelfs gewoon een pertinente weigering om m'n account te verwijderen.

Het geld zal er wel tegen de plinten klotsen :')
pi_205393175
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2022 18:05 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Toch 3,8% in de plus vandaag :P
Ja stond gisterochtend nog op plus 0.08 procent terwijl de rest vd markt omhoog was. Mooie inhaal idd.
pi_205393282
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 juli 2022 19:59 schreef SOG het volgende:

[..]
Ja stond gisterochtend nog op plus 0.08 procent terwijl de rest vd markt omhoog was. Mooie inhaal idd.
Ja, dat was een aardige stijging.
Evengoed nog een lage koers...
  dinsdag 19 juli 2022 @ 21:41:48 #64
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_205394746
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2022 19:46 schreef TheFreshPrince het volgende:
Ik dacht vorige week "Weet je wat? Ik maak eens een account aan bij het FD om 5 gratis artikelen te kunnen lezen."

Account aangemaakt maar bij het lezen van het eerste random artikel kreeg ik het verzoek om nog even akkoord te gaan met de voorwaarde dat het FD mij mag benaderen met nieuws, productinformatie en/of aanbiedingen.

Nou, daar had ik dan weer niet zoveel belangstelling bij maar zonder dat aan te vinken kwam ik echt niet verder naar de "gratis" artikelen.

Dus ingelogd en een methode gezocht om m'n account weer te verwijderen. Is er niet.

Dan maar een mailtje aan "klantenservice" met het verzoek mijn account te verwijderen.

Nou... ben in een mailwisseling van vele mails verder, aan de antwoorden zie ik dat er totaal niet gelezen wordt wat ik schrijf en inmiddels zelfs gewoon een pertinente weigering om m'n account te verwijderen.

Het geld zal er wel tegen de plinten klotsen :')
Geloof dat ze van HAL zijn, dus geld zat
The more debt, the better
pi_205394767
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2022 21:41 schreef flyguy het volgende:

[..]
Geloof dat ze van HAL zijn, dus geld zat
Klopt, maar FDMG (ook BNR) kan prima zijn eigen broek ophouden, draaien prima cijfers. Zijn ook totaal niet agressief qua marketing, dus snap dat verhaal niet zo goed.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_205395207
Gaat toch nog best aardig op de beurs zo.

Sta (met een portfolio van ~40 aandelen) maar 2,1% in de min t.o.v. m'n inleg vorig jaar.

Dat is niet optimaal maar ook geen drama.

edit: m'n portfolio bestaat voor zo'n 75% uit Amerikaanse bedrijven, de sterke Dollar (of zwakke Euro) heeft aardig bijgedragen aan de schadebeperking

[ Bericht 20% gewijzigd door TheFreshPrince op 19-07-2022 22:28:26 ]
pi_205395493
Wanneer gaan die beurzen eens instorten?
Cindy De Vuyst
pi_205395515
Je kan aan de reacties altijd prima zien wie er vuistdiep in aandelen zitten en wie er wachten op een aankoopmoment :+
pi_205395893
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2022 22:17 schreef TheFreshPrince het volgende:
Gaat toch nog best aardig op de beurs zo.

Sta (met een portfolio van ~40 aandelen) maar 2,1% in de min t.o.v. m'n inleg vorig jaar.

Dat is niet optimaal maar ook geen drama.

edit: m'n portfolio bestaat voor zo'n 75% uit Amerikaanse bedrijven, de sterke Dollar (of zwakke Euro) heeft aardig bijgedragen aan de schadebeperking
Hier vorig jaar juni begonnen en vandaag weer in het groen. Sterke dollar en een (weliswaar kleine) positie + 126% helpen daar wel bij. Aankopen die ik in het begin heb gedaan en die nu niet meer zou doen, zoals Just Eat, helpen daar iets minder bij.
pi_205396648
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2022 19:46 schreef TheFreshPrince het volgende:
Account aangemaakt maar bij het lezen van het eerste random artikel kreeg ik het verzoek om nog even akkoord te gaan met de voorwaarde dat het FD mij mag benaderen met nieuws, productinformatie en/of aanbiedingen.
Ik gebruik dit FD aanbod al jaren en ben nooit daadwerkelijk benaderd met nieuws, productinformatie en/of aanbiedingen. Er komt wel elke maand een email met een herinnering dat ik weer 5 artikelen mag lezen, maar dat stoort me niet.

Ik vind het een goede krant, zowel voor financiele zaken als 'gewoon' nieuws. Je zou het kunnen proberen, eventueel in combinatie met het automatisch wegfilteren van hun emails in je mailbox.
  woensdag 20 juli 2022 @ 05:33:35 #71
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_205396652
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2022 15:06 schreef TheFreshPrince het volgende:
Tuinkabouter heeft ons verlaten.
?
pi_205397186
Oei ASML... benieuwd naar de koersreactie.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_205397367
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2022 22:37 schreef TheFreshPrince het volgende:
Je kan aan de reacties altijd prima zien wie er vuistdiep in aandelen zitten en wie er wachten op een aankoopmoment :+
Kzit er tussenin, maar lagere koersen is gewoon hoger rendement als je bijlegt.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_205398057
Mijn TELL aandelen staan weer een heel klein beetje in de plus (0.23%)
pi_205398111
quote:
1s.gif Op woensdag 20 juli 2022 09:00 schreef nostra het volgende:
Oei ASML... benieuwd naar de koersreactie.
Op grond van welk nieuws? Ik zie niet zoveel schokkends. Er verschuift omzet naar 2023, dus de omzet dit jaar valt lager uit dan eerder verwacht, maar de order intake is onverminderd hoog.

[ Bericht 0% gewijzigd door recursief op 20-07-2022 11:43:07 ]
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
  woensdag 20 juli 2022 @ 11:02:39 #76
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_205398195
quote:
1s.gif Op woensdag 20 juli 2022 09:00 schreef nostra het volgende:
Oei ASML... benieuwd naar de koersreactie.
-0,66%. Zeer beperkt dus.
pi_205400493
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2022 09:27 schreef ludovico het volgende:

[..]
Kzit er tussenin, maar lagere koersen is gewoon hoger rendement als je bijlegt.
Heb jij ook in bitconnect gezeten ofzo :D
pi_205400495
Jeetje die kan echt op een tegeltje
pi_205400509
quote:
1s.gif Op woensdag 20 juli 2022 14:46 schreef SOG het volgende:

[..]
Heb jij ook in bitconnect gezeten ofzo :D
?

Neuh, zit vooral in PostNL nu.. Als de koersen algeheel wat zakken doe ik er wat Unilever / Kraft Heinz bij.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_205402069
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2022 22:37 schreef TheFreshPrince het volgende:
Je kan aan de reacties altijd prima zien wie er vuistdiep in aandelen zitten en wie er wachten op een aankoopmoment :+
Heb nog 15.000 euro aan de zijlijn staan. Die moeten ergens heen! Maar de beurzen moeten echt wel dieper zakken.
Ik vind de afgelopen daling eigenlijk zelfs nog geen correctie.

We staan nog altijd hoger dan voor en/of tijdens corona.
Cindy De Vuyst
pi_205402146
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2022 16:47 schreef einzeinz het volgende:

[..]
Heb nog 15.000 euro aan de zijlijn staan. Die moeten ergens heen! Maar de beurzen moeten echt wel dieper zakken.
Ik vind de afgelopen daling eigenlijk zelfs nog geen correctie.

We staan nog altijd hoger dan voor en/of tijdens corona.
We staan niet hoger, door de inflatie staan we fors lager.
Het lijkt hoger.

;)
pi_205408218
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2022 10:55 schreef recursief het volgende:

[..]
Op grond van welk nieuws? Ik zie niet zoveel schokkends. Er verschuift omzet naar 2023, dus de omzet dit jaar valt lager uit dan eerder verwacht, maar de order intake is onverminderd hoog.
Ik las een andere samenvatting op De Tijd. :o Besi lijkt wel een matig verhaal te zijn.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
  donderdag 21 juli 2022 @ 12:26:01 #83
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_205410239
quote:
1s.gif Op donderdag 21 juli 2022 07:29 schreef nostra het volgende:

[..]
Ik las een andere samenvatting op De Tijd. :o Besi lijkt wel een matig verhaal te zijn.
Lastig die chipbedrijven... Op papier zijn ze megagoedkoop nu, maar super cyclisch. En ASMI is x10 gegaan in een paar jaar. Ik begrijp die bedrijven ook niet en hun respectivelijke plek in de supply chain.
Please Move The Deer Crossing Sign
pi_205412600
Dus besi de volgende dividend trap. Leuk al dat dividend rendement als het aandeel min 40 procent gaat _O-
  donderdag 21 juli 2022 @ 17:05:51 #85
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_205413794
quote:
1s.gif Op donderdag 21 juli 2022 15:45 schreef SOG het volgende:
Dus besi de volgende dividend trap. Leuk al dat dividend rendement als het aandeel min 40 procent gaat _O-
Ben ook erg benieuwd wat mijn mijners RIO & BHP gaan doen.. Dividend volledig handhaven of toch wat moeten korten. Dividendrendement is boven de 10% op beide nu.

Zit ook te kijken naar Tencent.. Wellicht zoals jaco deed, Prosus op een gegeven moment inwisselen voor Tencent.
Please Move The Deer Crossing Sign
pi_205420535
Koers van Besi lijkt niet zo zwaar te lijden, voorlopig.
  vrijdag 22 juli 2022 @ 10:44:06 #87
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_205420571
quote:
7s.gif Op woensdag 20 juli 2022 11:02 schreef Zwansen het volgende:

[..]
-0,66%. Zeer beperkt dus.
Intussen ASML flink gestegen :D
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_205420900
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2022 16:51 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
We staan niet hoger, door de inflatie staan we fors lager.
Het lijkt hoger.

;)
Ja opzicht.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_205422682
Ugh meta gaat weer maar beneden door cijfers van snap :? Al de 2de x dit jaar :r
pi_205423245
Portfolio bij DeGiro staat zowaar 0,3% in de plus :D
Bij Rabobank nog 0,8% in de min.
pi_205425245
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2022 15:47 schreef TheFreshPrince het volgende:
Portfolio bij DeGiro staat zowaar 0,3% in de plus :D
Bij Rabobank nog 0,8% in de min.
Zoiets moet je afkloppen.
pi_205425784
Hier ng min 4.7 procent sinds nov 21.

Meta :r

Maar er is licht aan het einde van de tunnel B-)
pi_205427037
Vandaag Alphabet aka Google 5.8% in de min.
Moet niet te vaak gebeuren.
Maar ik geloof er nog wel in, blijf gewoon zitten.

Hoop ondertussen wel weer 3 aandelen Berkshire Hathaway te kopen voor $282,25 maar dat is nog niet gelukt.
Hmm wellicht Maandag.
pi_205429130
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2022 22:14 schreef WammesWaggel het volgende:
Vandaag Alphabet aka Google 5.8% in de min.
Moet niet te vaak gebeuren.
Maar ik geloof er nog wel in, blijf gewoon zitten.
Ik weet niet of je discounted cashflow berekeningen doet, maar je moet voor zowel earnings als free cash flow forse groei aannames doen om de huidige koers te rechtvaardigen. Google verdwijnt uiteraard niet, maar de groei zou best eens wat minder kunnen zijn dan de afgelopen 20 jaar.
pi_205440934
Herbert Diess wordt er bij Volkswagen uit gewerkt per 1 september.

Ben benieuwd of hij nu aan de slag gaat voor Tesla, iets wat ik eigenlijk altijd een beetje verwacht heb.
  zondag 24 juli 2022 @ 20:58:57 #96
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_205448643
Veel cijfers komende week.
Even gestolen van IEX:

Binnenland:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Buitenland:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_205448790
Dat is een erg mooi rijtje, heel benieuwd naar sommige.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_205451689
PHI op freeze.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
  maandag 25 juli 2022 @ 09:17:20 #99
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_205451763
Ach, Philips toch.
pi_205451823
Philips maakt overigens prachtige (en zelfs onmisbare) apparatuur voor de medische sector.
Evengoed geen aandeel waar ik met deze extra korting in durf te stappen.
pi_205457258
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2022 09:27 schreef TheFreshPrince het volgende:
Philips maakt overigens prachtige (en zelfs onmisbare) apparatuur voor de medische sector.
Evengoed geen aandeel waar ik met deze extra korting in durf te stappen.
Ver vandaan blijven ja. :Y Stelletje heikneuters qua een bedrijf runnen.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_205457270
Morgen alle drie de NL bedrijven met cijfers in porto, zal mij benieuwen. Verwacht moois van Acomo. Unies beetje nerveus voor.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
  dinsdag 26 juli 2022 @ 09:31:54 #103
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_205459759
Goeie cijfers van Unilever, je verwacht het niet..
Please Move The Deer Crossing Sign
pi_205459829
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 09:31 schreef JimmyJames het volgende:
Goeie cijfers van Unilever, je verwacht het niet..
En waarom niet? Ik had het wel verwacht.
Cindy De Vuyst
  dinsdag 26 juli 2022 @ 09:48:56 #105
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_205459880
Uitdagende huidige omstandigheden (inflatie).
Please Move The Deer Crossing Sign
  dinsdag 26 juli 2022 @ 09:50:32 #106
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_205459887
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 09:31 schreef JimmyJames het volgende:
Goeie cijfers van Unilever, je verwacht het niet..
Zo goed zijn ze toch niet? Ondanks een gereduceerd aantal aandelen is er minder winst per aandeel en die beperkte reductie is met name omdat de euro door het putje is gegaan. Anders was het nog beroerder.
The more debt, the better
pi_205460274
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 09:50 schreef flyguy het volgende:

[..]
Zo goed zijn ze toch niet? Ondanks een gereduceerd aantal aandelen is er minder winst per aandeel en die beperkte reductie is met name omdat de euro door het putje is gegaan. Anders was het nog beroerder.
Nou ja, hun pricing power ability valt me nog mee, had meer macht bij de retailers en/of volumedruk verwacht. USD/EUR helpt wel een stuk ja.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
  woensdag 27 juli 2022 @ 20:05:51 #108
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_205474602
Google en Microsoft cijfers vallen in de smaak en RIO halveert even mijn dividend :'( :') (rio dagverlies alweer bijna weggewerkt trouwens).

Nu kijken of Apple en Amazon geen roet in het eten gooien.

[ Bericht 13% gewijzigd door JimmyJames op 27-07-2022 20:26:42 ]
Please Move The Deer Crossing Sign
pi_205475629


Wat een feest bij Google vandaag.
Mooi contrast met gisteren.
  woensdag 27 juli 2022 @ 21:32:11 #110
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_205475816
Nasdaq +4,43% :D
Morgen de kater.
Please Move The Deer Crossing Sign
pi_205481353
Postnl. Niet alleen het aandeel is kut. Vorige week een brief verstuurd, nooit aangekomen :r
pi_205481689
quote:
1s.gif Op donderdag 28 juli 2022 15:03 schreef SOG het volgende:
Postnl. Niet alleen het aandeel is kut. Vorige week een brief verstuurd, nooit aangekomen :r
Doe dat dan ook gewoon per fax.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_205483121
quote:
'Sell the rally' is nu het motto op aandelenmarkten
In de huidige berenmarkt zijn de dagen dat beleggers optimistisch zijn het moment om zonder kleerscheuren uit aandelen te stappen.
Kijk, dit zijn de koppen in het FD die je wil zien, dan gaan we richting bodem.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
  donderdag 28 juli 2022 @ 18:46:58 #114
393893 Hyaenidae
Haaien-idee
pi_205483197
quote:
6s.gif Op donderdag 28 juli 2022 18:38 schreef nostra het volgende:

[..]
Kijk, dit zijn de koppen in het FD die je wil zien, dan gaan we richting bodem.
Zonder kleerscheuren uitstappen? Gaat dat nu nog? :')
pindazakje
pi_205483216
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2022 18:46 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]
Zonder kleerscheuren uitstappen? Gaat dat nu nog? :')
Ik niet, koop alles bij Decathlon en Zeeman.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
  donderdag 28 juli 2022 @ 18:50:55 #116
393893 Hyaenidae
Haaien-idee
pi_205483235
quote:
9s.gif Op donderdag 28 juli 2022 18:48 schreef nostra het volgende:

[..]
Ik niet, koop alles bij Decathlon en Zeeman.
Soberso die mensen die je ooit buiten ziet lopen met gaten in hun spijkerbroek :')
Zijn die op het verkeerde moment uit aandelen gestapt?
pindazakje
  donderdag 28 juli 2022 @ 19:13:19 #117
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_205483425
Mijn RSX ETF is van de week hergewaarderd bij IB. Stond tot voor kort op $5 nu onder $1. Terwijl er al sinds maart geen handel meer in is.
Please Move The Deer Crossing Sign
pi_205483457
Beide portfolio's terug in het groen, gemiddeld ongeveer 1% *O*
Dat is al even geleden...
pi_205483511
De VS zit in een ''technische'' recessie

twitter
  donderdag 28 juli 2022 @ 19:50:01 #120
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_205483723
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2022 19:24 schreef Houtenbeen het volgende:
De VS zit in een ''technische'' recessie

[ twitter ]
Denk dat iedereen dat al aanvoelde :P
In Europa een stuk scherper denk ik. Minus 3% zou me niet verbazen.
Please Move The Deer Crossing Sign
  donderdag 28 juli 2022 @ 20:21:12 #121
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_205484024
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2022 19:17 schreef TheFreshPrince het volgende:
Beide portfolio's terug in het groen, gemiddeld ongeveer 1% *O*
Dat is al even geleden...
Haha. Was bij mij ook precies vandaag. Gemeten vanaf mijn overstap naar DEGIRO.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_205484144
Ik sta nog minus 2.9 procent sinds november 21. Maja stond min 13.2 procent op het dieptepunt dus je hoort mij niet klagen
pi_205485201
Stem +22% door Biden's spending spree. Ik was nog een het DCA'en, ff rustig aan.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_205485981
Cijfers van Apple heel redelijk.
pi_205486420
Oh oh Intel, meisje toch.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_205487654
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2022 19:24 schreef Houtenbeen het volgende:
De VS zit in een ''technische'' recessie

[ twitter ]
twitter
  vrijdag 29 juli 2022 @ 13:41:03 #127
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_205489772
Op DeGiro kun je geen grafiekjes krijgen met de waardeverandering in de tijd toch?

Ik ben wel benieuwd hoeveel ik vanaf het dieptepunt weer ben gestegen. Zelfs bij simpele aanbieders als Meesman heb je grafieken. Bij DeGiro kan ik dat nergens vinden. -O-
pi_205490294
quote:
7s.gif Op vrijdag 29 juli 2022 13:41 schreef Zwansen het volgende:
Op DeGiro kun je geen grafiekjes krijgen met de waardeverandering in de tijd toch?

Ik ben wel benieuwd hoeveel ik vanaf het dieptepunt weer ben gestegen. Zelfs bij simpele aanbieders als Meesman heb je grafieken. Bij DeGiro kan ik dat nergens vinden. -O-
Nope, heb je niet voor zover ik weet. Heb eens een begin gemaakt met een andere app om mijn portfolio bij te houden. Maar dat gaat manueel en daarom ook niet handig.
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
pi_205491275
Beursgenot. :D
Op donderdag 14 juli 2022 11:43 schreef Caland het volgende:
Pietjepuk is mijn vriend
  vrijdag 29 juli 2022 @ 16:34:31 #130
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_205491465
Intel op -10%, maar alsnog m’n portefeuille 1,4% in de plus. _O_
pi_205491543
Gaat hier ook lekker vandaag :D

Voor wie geïnteresseerd is in autotechniek in het algemeen en wat Tesla aan het doen is om z'n auto's goedkoper en lichter te krijgen, een filmpje van Sandy Munro over de evolutie van Tesla en de implementatie van "Giga Casting".

pi_205492369
Ik sta nu all time ook weer in de plus. ^O^
pi_205497137
quote:
7s.gif Op vrijdag 29 juli 2022 16:34 schreef Zwansen het volgende:
Intel op -10%, maar alsnog m’n portefeuille 1,4% in de plus. _O_
Wat denk je van Intel op de (middel)lange termijn? Koop je bij?
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
  zaterdag 30 juli 2022 @ 10:07:26 #134
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_205497493
quote:
7s.gif Op zaterdag 30 juli 2022 09:14 schreef nostra het volgende:

[..]
Wat denk je van Intel op de (middel)lange termijn? Koop je bij?
De reden dat ik in Intel zit is redelijk basic en niet op basis van een gedegen bedrijfsanalyse. :P

Ze hebben een progressief dividend-beleid en ze hebben te maken met een stijgende wereldbevolking én een toenemende hoeveelheid chips per personen.

Aangezien ze voldoende kapitaalkrachtig en innovatief zijn verwacht ik dat ze op termijn een redelijke marktaandeel zullen kunnen behouden.

Dus ja, ik koop op termijn nog wel wat bij.

Bovenstaande ‘analyse’ geldt ongeveer voor een groot deel van mijn aandelen. :+
pi_205507058
Intel heeft de top van '00 nooit meer gehaald. Best opvallend.

Div rendement is nu iets van 4 procent.

Lagere winst
Lagere omzet
Marktaandeel zit ook in een downtrend geloof ik
Ze schijnen dik achter te lopen op amd qua kwaliteit
Pc markt valt tegen laatste tijd

Ze hebben ng wel een bedrijf dat ze naar de aandelenmarkt kan brengen. Geloof in a.i. ofzo. https://www.mobileye.com/

Ik zeg: no buy :p
  zondag 31 juli 2022 @ 16:30:09 #136
13309 nostra
ask why
pi_205513214
Shell weer eens aan het blenden geslagen, nu met Iraanse/Iraakse olie, boefjes.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_205513352
quote:
7s.gif Op zondag 31 juli 2022 16:30 schreef nostra het volgende:
Shell weer eens aan het blenden geslagen, nu met Iraanse/Iraakse olie, boefjes.
Hoe bedoel je dat?

Russische olie met een bypass vermengen met olie uit niet sanctie landen?
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
  zondag 31 juli 2022 @ 16:43:24 #138
13309 nostra
ask why
pi_205513513
quote:
7s.gif Op zondag 31 juli 2022 16:35 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Hoe bedoel je dat?

Russische olie met een bypass vermengen met olie uit niet sanctie landen?
Tankertjes met Iraanse olie ship-to-ship op zee leveren aan Iraqi's. Deed Shell niet zelf overigens, maar deden wel handel met die partijen.

https://www.wsj.com/artic(...)nian-oil-11659276000
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_205523014
Die aandelen PostNL gaan eruit zodra ik ze enigszins geschikt kwijt kan.
Wat een pauperbedrijf is dat, de laatste maanden is alles standaard te laat, "uitgesteld", weet ik veel.

Wat denk je? Pakket lag niet op het ophaalpunt.
"Misschien morgen na 15:30"...

:')

pi_205523516
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2022 16:58 schreef TheFreshPrince het volgende:
Die aandelen PostNL gaan eruit zodra ik ze enigszins geschikt kwijt kan.
Wat een pauperbedrijf is dat, de laatste maanden is alles standaard te laat, "uitgesteld", weet ik veel.

Wat denk je? Pakket lag niet op het ophaalpunt.
"Misschien morgen na 15:30"...

:')

[ afbeelding ]
Commercieeel kan het best een interessant bedrijf zijn. Geen service leveren..
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
pi_205523846
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2022 16:58 schreef TheFreshPrince het volgende:
Die aandelen PostNL gaan eruit zodra ik ze enigszins geschikt kwijt kan.
Wat een pauperbedrijf is dat, de laatste maanden is alles standaard te laat, "uitgesteld", weet ik veel.

Wat denk je? Pakket lag niet op het ophaalpunt.
"Misschien morgen na 15:30"...

:')

[ afbeelding ]
Mijn persoonlijke ervaring is dat PostNL pakketbezorging. meestal prima functioneert. De nummer twee is DHL en dat is vrijwel altijd drama hier.
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
pi_205525593
"Nearly one in six industrial firms in Germany is reducing or abandoning production in response to high energy prices, according to a survey published in late July by the Association of German Chambers of Industry and Commerce, or DIHK."

Siltronic heeft er voor gekozen om te investeren in het buitenland ipv Duitsland vanwege de huidige energieprijzen. Terwijl ze waarschijnlijk subsidie konden krijgen. Zou dat in Nederland ook gaan spelen? Wij zijn in die zin minder afhankelijk van Russisch gas.
pi_205525718
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2022 22:14 schreef floris_b het volgende:
"Nearly one in six industrial firms in Germany is reducing or abandoning production in response to high energy prices, according to a survey published in late July by the Association of German Chambers of Industry and Commerce, or DIHK."

Siltronic heeft er voor gekozen om te investeren in het buitenland ipv Duitsland vanwege de huidige energieprijzen. Terwijl ze waarschijnlijk subsidie konden krijgen. Zou dat in Nederland ook gaan spelen? Wij zijn in die zin minder afhankelijk van Russisch gas.
Het maakt op zich niets uit of je afhankelijk bent van Russisch gas, of Noors gas, of van LNG uit Amerika. De prijzen zijn over de hele linie gewoon te hoog.

De glastuinbouw in Nederland is al voor een groot gedeelte afgeschaald (misschien is het ook voorgoed verleden tijd dat we tropische vruchten verbouwen aan de Noordzee?). Maar ook andere bedrijven die grote hoeveelheden gas verbruiken zijn aan het afschalen. Aldel (aluminium-producent) draait nog maar een kwart van de productie vergeleken met wat het normaal draait.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 01-08-2022 22:29:05 ]
pi_205526544
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2022 16:58 schreef TheFreshPrince het volgende:
Die aandelen PostNL gaan eruit zodra ik ze enigszins geschikt kwijt kan.
Wat een pauperbedrijf is dat, de laatste maanden is alles standaard te laat, "uitgesteld", weet ik veel.

Wat denk je? Pakket lag niet op het ophaalpunt.
"Misschien morgen na 15:30"...

:')

[ afbeelding ]
Hoe noemen ze deze bias...

N=1, omdat je zelf iets meemaakt extrapoleer je dat op iedereen.

Feit is dat de alternatieven niet beter presteren en er ook niks te verzinnen valt dat die fouten opdoekt.

PostNL blijft een dikke buy. Mag eerst richting 6-7 euro voordat het duur wordt.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_205526549
quote:
1s.gif Op maandag 1 augustus 2022 19:11 schreef recursief het volgende:

[..]
Mijn persoonlijke ervaring is dat PostNL pakketbezorging. meestal prima functioneert. De nummer twee is DHL en dat is vrijwel altijd drama hier.
Eens :Y ... en DHL wordt niet voor niets DeHeL genoemd :P
pi_205526551
quote:
7s.gif Op zaterdag 30 juli 2022 10:07 schreef Zwansen het volgende:

[..]
De reden dat ik in Intel zit is redelijk basic en niet op basis van een gedegen bedrijfsanalyse. :P

Ze hebben een progressief dividend-beleid en ze hebben te maken met een stijgende wereldbevolking én een toenemende hoeveelheid chips per personen.

Aangezien ze voldoende kapitaalkrachtig en innovatief zijn verwacht ik dat ze op termijn een redelijke marktaandeel zullen kunnen behouden.

Dus ja, ik koop op termijn nog wel wat bij.

Bovenstaande ‘analyse’ geldt ongeveer voor een groot deel van mijn aandelen. :+
Niks mis mee. Men overdrijft vol wat bedrijven doen en kunnen. Growth stock zijn vaak overgewaardeerd en value onder.

En er wordt vooral gekeken naar hoe goed een bedrijf het doet ipv de aandelenprijs in de analyse te betrekken.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_205529500
Als ze crazy nancy uit de lucht schieten is dat mij de derde wereldoorlog wel waard.
pi_205529546
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2022 07:41 schreef ludovico het volgende:

[..]
Niks mis mee. Men overdrijft vol wat bedrijven doen en kunnen. Growth stock zijn vaak overgewaardeerd en value onder.

En er wordt vooral gekeken naar hoe goed een bedrijf het doet ipv de aandelenprijs in de analyse te betrekken.
Alternatieven hoeven nie binnen de postsector te zijn... aandeel postnl doet niks, behalve als die tsjech een scheet moet laten. Vind het een behoorlijke tegenvaller minus 33 procent ytd voor een valuestock.

Eerste alternatief wat in mij opkomt: ford. Lager gewaardeerd (ttm) en volle orderboeken tot sint juttemis. 4 procent yield. Beginnen eigk nu pas met EV. Lopen wel achter op tesla.

En hoe verhoudt postnl zich met bv onr goed aandelen. Er zullen er toch wel wat te vinden zijn met vergelijkbaar div rendement en groei in winst...
pi_205536932
PostNL gaat ineens skyhigh *O*

_O-

Nee, maar blijkbaar wordt het nieuws van de vaste contracten goed ontvangen.
  woensdag 3 augustus 2022 @ 11:42:19 #150
470095 Kaizen_
Luck favors the prepared
pi_205537050
Flinke drop Oatley:

The maker of Oatly and other specialty drinks has issued a recall for 53 of its products because of potential microbial contamination, according to the Food and Drug Administration.

https://www.inquirer.com/(...)nation-20220802.html

Zal wel weer omhoog corrigeren binnen een weekje, maar er is een risico om een hardere knal naar beneden als deze bacterie heftigere impact heeft dan verwacht.
Without new experiences, something inside of us sleeps. The sleeper must awaken.
pi_205537314
quote:
1s.gif Op donderdag 28 juli 2022 15:03 schreef SOG het volgende:
Postnl. Niet alleen het aandeel is kut. Vorige week een brief verstuurd, nooit aangekomen :r
Vandaag alsnog aangekomen :D
pi_205537499
Ik laat al m'n pakketjes vanaf nu op het afhaalpunt bezorgen. Het is nu bij ieder pakket bijna standaard "levering uitgesteld" terwijl je er toch voor thuis probeert te blijven. Geen zin meer in, krijg wel bericht als het er ligt.

Helaas staat de koers nog te laag om de aandelen te dumpen.
pi_205537681
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2022 11:42 schreef Kaizen_ het volgende:
Flinke drop Oatley:

The maker of Oatly and other specialty drinks has issued a recall for 53 of its products because of potential microbial contamination, according to the Food and Drug Administration.

https://www.inquirer.com/(...)nation-20220802.html

Zal wel weer omhoog corrigeren binnen een weekje, maar er is een risico om een hardere knal naar beneden als deze bacterie heftigere impact heeft dan verwacht.
Ben ingestapt op $8 in November, had ik niet moeten doen.
Probleem is dat zij geld verbranden en er dus een kans op verwatering is.
Op de korte termijn weinig optimisme.
Wellicht over een paar jaar.
Vandaag een smoothie gemaakt met sojamelk van een huismerk. :7
pi_205537723
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2022 12:31 schreef TheFreshPrince het volgende:
Ik laat al m'n pakketjes vanaf nu op het afhaalpunt bezorgen. Het is nu bij ieder pakket bijna standaard "levering uitgesteld" terwijl je er toch voor thuis probeert te blijven. Geen zin meer in, krijg wel bericht als het er ligt.

Helaas staat de koers nog te laag om de aandelen te dumpen.
ja doe ik ook idd, veel beter
  woensdag 3 augustus 2022 @ 13:00:14 #155
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_205537814
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2022 12:31 schreef TheFreshPrince het volgende:
Ik laat al m'n pakketjes vanaf nu op het afhaalpunt bezorgen. Het is nu bij ieder pakket bijna standaard "levering uitgesteld" terwijl je er toch voor thuis probeert te blijven. Geen zin meer in, krijg wel bericht als het er ligt.

Helaas staat de koers nog te laag om de aandelen te dumpen.
Sowieso ook gewoon aanhouden joh.
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_205538160
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2022 12:31 schreef TheFreshPrince het volgende:
Ik laat al m'n pakketjes vanaf nu op het afhaalpunt bezorgen.
Ik voel jouw nieuwe aankoop aankomen ..... Inpost. :Y <grapje>
pi_205538541
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2022 11:25 schreef Tjoent het volgende:
PostNL gaat ineens skyhigh *O*

_O-

Nee, maar blijkbaar wordt het nieuws van de vaste contracten goed ontvangen.
Ik gun iedereen met postnl een shot naar de maan hoor. Heb er zelf gewoon geen goed gevoel bij. Maja had zelf ook Meta in de porto :')
pi_205538842
Ik heb een paar weken geleden 10k PostNL teruggekocht op ¤2,43. Daar zijn er nu 7,5k van weggegaan op ¤2,63. Ik kan zelf namelijk niet heel goed plaatsen waarom het contractnieuws waarde zou toevoegen aan PostNL.
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
pi_205545346
twitter
pi_205552320
quote:
Desastreus idd als je de (herbelegde) dividenden niet meeneemt én de huidige beermarkt negeert.
pi_205562446
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 augustus 2022 15:19 schreef SOG het volgende:

[..]
Alternatieven hoeven nie binnen de postsector te zijn... aandeel postnl doet niks, behalve als die tsjech een scheet moet laten. Vind het een behoorlijke tegenvaller minus 33 procent ytd voor een valuestock.

Eerste alternatief wat in mij opkomt: ford. Lager gewaardeerd (ttm) en volle orderboeken tot sint juttemis. 4 procent yield. Beginnen eigk nu pas met EV. Lopen wel achter op tesla.

En hoe verhoudt postnl zich met bv onr goed aandelen. Er zullen er toch wel wat te vinden zijn met vergelijkbaar div rendement en groei in winst...
Vast wel.

Outperformance door thaler en bondt ging over loser portefeuille met20% slechtst performende aandelen VS 20% beste.... Die aandelen zullen wel dieper rood gaan dan 33%.

Ik kijk wat minder op van de volatiliteit iig.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_205575935
Iex podcast: cathy wood zit weer in bull market.


Vind dat wel een ruim gebruik van de term bull market.

https://finance.yahoo.com/quote/ARKK/

Min 74 procent ongeveer van top naar bodem. Dan plus 50 procent vanaf bodem, maar dan sta je nog min 64 procent vanaf de top. Lekkere bull market is dat :{w
pi_205579076
De cijfers van PostNL vielen tegen maar de koers van het aandeel stijgt :?
Dat snap ik niet helemaal...
pi_205579125
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2022 11:43 schreef Tjoent het volgende:
De cijfers van PostNL vielen tegen maar de koers van het aandeel stijgt :?
Dat snap ik niet helemaal...
Misschien vallen ze minder tegen dan dat beleggers verwachten.
Soms is het ondoorgrondelijk.
  maandag 8 augustus 2022 @ 12:53:27 #165
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_205579649
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2022 11:43 schreef Tjoent het volgende:
De cijfers van PostNL vielen tegen maar de koers van het aandeel stijgt :?
Dat snap ik niet helemaal...
De onzekerheid is nu weg. Onzekerheid is vaak slechter voor de koers dan duidelijkheid over hoe veel minder de cijfers zijn.
pi_205581366
BBBY :') _O_
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_205581403
Ik zie de lijst met dividend weer groeien bij DeGiro *O*
  maandag 8 augustus 2022 @ 20:13:41 #168
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_205583165
Zijn er mensen met Aegon hier?
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
  PR/Manusje van alles dinsdag 9 augustus 2022 @ 00:13:21 #169
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_205585396
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2022 20:13 schreef AQuila360 het volgende:
Zijn er mensen met Aegon hier?
Jep
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  dinsdag 9 augustus 2022 @ 07:02:28 #170
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_205585777
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 00:13 schreef Surveillance-Fiets het volgende:

[..]
Jep
Wat denk je er van donderdag? Ze hebben het over een verlies maar ik vraag me af hoe dat kan?
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
  dinsdag 9 augustus 2022 @ 07:44:39 #171
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_205585891
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2022 16:37 schreef TheFreshPrince het volgende:
Ik zie de lijst met dividend weer groeien bij DeGiro *O*
Ja, altijd een fijn moment. O+
pi_205586484
quote:
Oftewel investeren in de Nasdaq.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_205587006
Vandaag krijgt postnl alsnog een flinke tik. Morgen ex dividend datum dus dan nog wat eraf.
pi_205598167
Ik zoek nog een aandeel of drie voor de langere termijn:

- niet supervolatiel
- dividendhistorie 4% of hoger
- geen olies

Tips? En als het even kan een zinnetje met het waarom.
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
pi_205600430
quote:
1s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 12:00 schreef recursief het volgende:
Ik zoek nog een aandeel of drie voor de langere termijn:

- niet supervolatiel
- dividendhistorie 4% of hoger
- geen olies

Tips? En als het even kan een zinnetje met het waarom.
Lastig, ik denk dat dit kenmerken zijn waar veel mensen naar zoeken. Volgens mij voldoet zo'n beetje iedere sigarettenboeren (BAT, MO, PM,....) wel aan jouw eisen van niet supervolatiel en meer dan 4% dividend. Waarom? Geen idee. Omdat ze vallen binnen hetgeen jij zoekt.
pi_205600635
Tabak wil ook ook niet helaas, maar bedankt voor het meedenken.

Ik kijk zelf naar financials zoals ASR en NN. Ik heb wel eea in die sector maar er kan misschien nog wel wat bij.
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
pi_205601206
quote:
1s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 16:19 schreef recursief het volgende:
Tabak wil ook ook niet helaas, maar bedankt voor het meedenken.

Ik kijk zelf naar financials zoals ASR en NN. Ik heb wel eea in die sector maar er kan misschien nog wel wat bij.
Kraft Heinz misschien. Beetje het lelijke eendje van de sector, maar de blue chips halen je minimum van 4% niet.
pi_205601472
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 17:52 schreef DIJK het volgende:

[..]
Kraft Heinz misschien. Beetje het lelijke eendje van de sector, maar de blue chips halen je minimum van 4% niet.
Gaat op het lijstje, dank je wel!
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
  woensdag 10 augustus 2022 @ 21:10:07 #179
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_205602786
Netflix herstelt aardig. Hoogste koers sinds de duik van april.

Hier nog wellicht een interessant artikel over de gamingambities van Netflix: https://www.ft.com/content/162bb017-3989-4aec-9ffa-465bcf6774df

quote:
1s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 12:00 schreef recursief het volgende:
Ik zoek nog een aandeel of drie voor de langere termijn:

- niet supervolatiel
- dividendhistorie 4% of hoger
- geen olies

Tips? En als het even kan een zinnetje met het waarom.
Geen makkelijk te beantwoorden vraag. Geeft wel aan hoe hoog de koersen eigenlijk nog zijn.

Voor de echte LT (buy and forget) zit ik zelf aardig in RIO en BHP. De twee grote Australische mijnbouwbedrijven. Waarderingen zijn laag, dividenden hoog. Volatiel zijn ze daarentegen wel. Zo ook het dividend.

[ Bericht 56% gewijzigd door JimmyJames op 10-08-2022 21:29:46 ]
Please Move The Deer Crossing Sign
pi_205604145
Starwood proprty trust. Geen idee hoe ik er aan ben gekomen. Laatste 5 jaar gemiddeld 8.77 procent div. Ytd min 2 procent in prijs.


Vandaag heerlijk dagje met mn grootste positie ahold ^O^
pi_205605497
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2022 20:13 schreef AQuila360 het volgende:
Zijn er mensen met Aegon hier?
Yep, ik bezit er redelijk wat. Denk dat ik ze vandaag van de hand doe.
Aankomend dividend weegt niet op tegen de winst die ik vandaag kan maken.
8% stijging had ook geen mens verwacht denk ik zo...

A few moments later :T verkocht :D

[ Bericht 16% gewijzigd door Tjoent op 11-08-2022 09:26:25 (reeds verkocht) ]
pi_205607653
Ja goede analistenverwachting daar (not).
pi_205607884
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 09:16 schreef Tjoent het volgende:

[..]
Yep, ik bezit er redelijk wat. Denk dat ik ze vandaag van de hand doe.
Aankomend dividend weegt niet op tegen de winst die ik vandaag kan maken.
8% stijging had ook geen mens verwacht denk ik zo...

A few moments later :T verkocht :D
Sweet! Wel mooie cijfers ja.

Ik blijf altijd zitten voor het dividend hoe dan ook. Daar probeer ik gewoon extra inkomen mee op te bouwen dus de koerst anzich maakt me niet heel veel uit maar als het goed gaat is uiteraard beter.

Tot nu toe hebben mijn grote posities hebben het steeds goed gedaan en m'n kleine slecht dat is wel frappant.
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_205607894
quote:
1s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 16:19 schreef recursief het volgende:
Tabak wil ook ook niet helaas, maar bedankt voor het meedenken.

Ik kijk zelf naar financials zoals ASR en NN. Ik heb wel eea in die sector maar er kan misschien nog wel wat bij.
Ik heb zowel NN,ASR als Aegon. (ben een verzekeraar fan, vraag me niet waarom..) maar die hou ik dus mooi aan voor het dividend steeds. En met aandeleninkoop erbij heb je toch een mooie rendement.
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_205607929
Tantoe beurs me monnie in rook op a niffos
pi_205609274
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 13:42 schreef AQuila360 het volgende:

[..]
Ik heb zowel NN,ASR als Aegon. (ben een verzekeraar fan, vraag me niet waarom..) maar die hou ik dus mooi aan voor het dividend steeds. En met aandeleninkoop erbij heb je toch een mooie rendement.
Ik heb in de financials nu vooral ING en Aegon maar daar kan nog wel iets bij
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
pi_205609746
quote:
1s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 16:43 schreef recursief het volgende:

[..]
Ik heb in de financials nu vooral ING en Aegon maar daar kan nog wel iets bij
NN en ASR zijn vooralsnog wat solider dan Aegon maar ik verwacht dat Aegon over een jaar of 3 daar wel aanhaakt.
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_205618873
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2022 16:37 schreef TheFreshPrince het volgende:
Ik zie de lijst met dividend weer groeien bij DeGiro *O*
Ga je herinvesteren of cash gebruiken? Anders wordt een dollarrekening met z'n lijst misschien wel interessant.
pi_205619038
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2022 17:08 schreef maan_man het volgende:

[..]
Ga je herinvesteren of cash gebruiken? Anders wordt een dollarrekening met z'n lijst misschien wel interessant.
Ik koop er direct weer aandelen voor zodra het een leuk bedrag is.
pi_205619104
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2022 17:24 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Ik koop er direct weer aandelen voor zodra het een leuk bedrag is.
Jij hebt volgens mij het meeste in dollars dan heb je twee keer 0,25% wisselkosten. Een keer bij het uitbetalen van het dividend en een keer bij het weer investeren. Heb je een dollarrekening bij DeGiro dan heb je al weer 0,5 procent gewonnen.

Bij mezelf is dit voor het beperkte dividend teveel gedoe.
  vrijdag 12 augustus 2022 @ 17:35:40 #191
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_205619142
x

[ Bericht 99% gewijzigd door michaelmoore op 12-08-2022 17:43:31 ]
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_205619155
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2022 17:30 schreef maan_man het volgende:

[..]
Jij hebt volgens mij het meeste in dollars dan heb je twee keer 0,25% wisselkosten. Een keer bij het uitbetalen van het dividend en een keer bij het weer investeren. Heb je een dollarrekening bij DeGiro dan heb je al weer 0,5 procent gewonnen.

Bij mezelf is dit voor het beperkte dividend teveel gedoe.
Bedankt, ik zal het eens uitzoeken.
Nu zijn m'n US aandelen overigens niet de aandelen met het meeste dividend, dat gaat vaak maar om $9 (Nvidia :')) tot maximaal $750 (PepsiCo *O*)

ASR, NN, Randstad, PostNL, Ahold, ING betalen veruit het meest.
pi_205619211
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2022 17:36 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Bedankt, ik zal het eens uitzoeken.
Nu zijn m'n US aandelen overigens niet de aandelen met het meeste dividend, dat gaat vaak maar om $9 (Nvidia :')) tot maximaal $750 (PepsiCo *O*)

ASR, NN, Randstad, PostNL, Ahold, ING betalen veruit het meest.
$ 750 zijn toch al redelijke bedragen. Moet je onder Valuta afhandeling de dollar op handmatig zetten. Ik heb het wel eens gebruikt toen ik uit het ene Amerikaanse aandeel wilde en in het andere.

Daarna gelijk weer op automatisch gezet. Werd het restant in dollars de volgens nacht tegen de gebruikelijke kosten omgezet in dollars.
pi_205619229
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2022 17:42 schreef maan_man het volgende:

[..]
$ 750 zijn toch al redelijke bedragen. Moet je onder Valuta afhandeling de dollar op handmatig zetten. Ik heb het wel eens gebruikt toen ik uit het ene Amerikaanse aandeel wilde en in het andere.

Daarna gelijk weer op automatisch gezet. Werd het restant in dollars de volgens nacht tegen de gebruikelijke kosten omgezet in dollars.
Het is wel zo dat ik de laatste tijd Besi van dividend heb bijgekocht dus in dat geval had ik het toch in ¤ nodig ;)
pi_205624471
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2022 17:30 schreef maan_man het volgende:

[..]
Jij hebt volgens mij het meeste in dollars dan heb je twee keer 0,25% wisselkosten. Een keer bij het uitbetalen van het dividend en een keer bij het weer investeren. Heb je een dollarrekening bij DeGiro dan heb je al weer 0,5 procent gewonnen.
Je gooit niet alleen die 0,5 procent weg. Ik durf te wedden dat Degiro ook nog eens een ongunstige wisselkoers gebruikt waar GWK zich voor zou schamen.
pi_205629172
Wel grappig hoe het brein van Musk werkt.

Heb hem in een interview (volgens mij was dat met Munro maar niet zeker) ook wel eens horen vertellen dat je voor het oplossen van bepaalde problemen bij het ontwerpen of bouwen van auto's of raketten ook mensen nodig hebt die geen specifieke kennis hebben van het ontwerpen van auto's of raketten.

Mensen die hun hele leven in de auto industrie gewerkt hebben, zijn gewend om met standaard oplossingen te komen "omdat we het altijd al zo doen". Iemand die engineer is maar geen verstand heeft van auto's, zal sneller naar een efficiënte manier kijken om iets op te lossen en niet gehinderd worden door enige 'legacy knowledge'.




[ Bericht 6% gewijzigd door TheFreshPrince op 13-08-2022 19:26:30 ]
pi_205629555
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2022 19:19 schreef TheFreshPrince het volgende:
Wel grappig hoe het brein van Musk werkt.

Heb hem in een interview (volgens mij was dat met Munro maar niet zeker) ook wel eens horen vertellen dat je voor het oplossen van bepaalde problemen bij het ontwerpen of bouwen van auto's of raketten ook mensen nodig hebt die geen specifieke kennis hebben van het ontwerpen van auto's of raketten.

Mensen die hun hele leven in de auto industrie gewerkt hebben, zijn gewend om met standaard oplossingen te komen "omdat we het altijd al zo doen". Iemand die engineer is maar geen verstand heeft van auto's, zal sneller naar een efficiënte manier kijken om iets op te lossen en niet gehinderd worden door enige 'legacy knowledge'.


Geen slechte gedachte idd, iemand die er helemaal blanco ingaat als toevoeging van een team.
pi_205629974
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2022 20:02 schreef Malavita het volgende:

[..]
Geen slechte gedachte idd, iemand die er helemaal blanco ingaat als toevoeging van een team.
Zo bedacht iemand:

"Waarom hebben we eigenlijk een los deksel voor de accu's en een vloer voor de auto. Dat kan toch 1 geheel zijn?" -> Structural battery pack
"Waarom lassen we de voor- en achterkant uit tientallen stukjes plaat? Kunnen we dat niet uit 1 geheel gieten?" -> Megacast
"Waarom hebben we overal slangen en kleppen voor het koel- en verwarmingssysteem, kan dat niet 1 geheel worden?" -> Octovalve

Etc...
pi_205642074
De beurzen herstellen zich opnieuw best prima na de klap van de Oekraïne-oorlog. S en P gaat voor de zoveelste keer richting een ATH.

Mijn inschatting is dat we vanaf oktober echt weer een flinke dip gaan krijgen, puur gebaseerd op het gedoe rond de gas en energieprijzen. Wat denken jullie?

(En ja, het blijft natte vingerwerk maar speculeren is best leuk)
Op donderdag 14 juli 2022 11:43 schreef Caland het volgende:
Pietjepuk is mijn vriend
pi_205642097
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2022 09:12 schreef PietjePuk2000 het volgende:
De beurzen herstellen zich opnieuw best prima na de klap van de Oekraïne-oorlog. S en P gaat voor de zoveelste keer richting een ATH.

Mijn inschatting is dat we vanaf oktober echt weer een flinke dip gaan krijgen, puur gebaseerd op het gedoe rond de gas en energieprijzen. Wat denken jullie?

(En ja, het blijft natte vingerwerk maar speculeren is best leuk)
Vooral de economie in Europa krijgt nog wel een klap vermoed ik ook.
Zit voor 75% in US aandelen en dank dat dat wel een aardige strategie is voorlopig.
pi_205642106
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2022 09:14 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Vooral de economie in Europa krijgt nog wel een klap vermoed ik ook.
Zit voor 75% in US aandelen en dank dat dat wel een aardige strategie is voorlopig.
Die S en P tip was klasse. Je had daarin absoluut gelijk. ;)
Op donderdag 14 juli 2022 11:43 schreef Caland het volgende:
Pietjepuk is mijn vriend
pi_205642257
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2022 09:15 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Die S en P tip was klasse. Je had daarin absoluut gelijk. ;)
Ik geef geen tips, ik deel alleen m'n mening :P
pi_205642329
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2022 09:36 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Ik geef geen tips, ik deel alleen m'n mening :P
Mijn indruk is dat je er een stuk meer verstand van hebt dan de cowboys hier die op losse aandelen inzetten. :)
Op donderdag 14 juli 2022 11:43 schreef Caland het volgende:
Pietjepuk is mijn vriend
pi_205642337
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2022 09:44 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Mijn indruk is dat je er een stuk meer verstand van hebt dan de cowboys hier die op losse aandelen inzetten. :)
Ik ben zo'n cowboy met ~40 losse aandelen, ik heb geen ETF's (meer) :+
pi_205642348
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2022 09:45 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Ik ben zo'n cowboy met ~40 losse aandelen, ik heb geen ETF's (meer) :+
_O- :D Meen je? En je kwam pas met allerlei ideeën over hoe je het beste je ETF-portefeuille kunt verdelen.
Op donderdag 14 juli 2022 11:43 schreef Caland het volgende:
Pietjepuk is mijn vriend
pi_205642354
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2022 09:46 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
_O- :D Meen je? En je kwam pas met allerlei ideeën over hoe je het beste je ETF-portefeuille kunt verdelen.
Oh ja, ik ben nog steeds van mening dat je met een S&P500 ETF je risico's meer dan genoeg spreidt.

Dit is m'n portfolio, eigenlijk ook gewoon een ETF :+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_205642362
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2022 09:47 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Oh ja, ik ben nog steeds van mening dat je met een S&P500 ETF je risico's meer dan genoeg spreidt.

Dit is m'n portfolio, eigenlijk ook gewoon een ETF :+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Een brede spreiding ja. Maar wel veel transactiekosten dan toch? Of valt dat wel mee?
Op donderdag 14 juli 2022 11:43 schreef Caland het volgende:
Pietjepuk is mijn vriend
pi_205642370
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2022 09:48 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Een brede spreiding ja. Maar wel veel transactiekosten dan toch? Of valt dat wel mee?
Dat valt wel mee, het gaat wel om redelijke bedragen per aandeel en verder verandert er het laatste half jaar niet veel aan.
Zet alleen nog dividend om in aandelen.
pi_205642374
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2022 09:49 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Dat valt wel mee, het gaat wel om redelijke bedragen per aandeel en verder verandert er het laatste half jaar niet veel aan.
Zet alleen nog dividend om in aandelen.
Dan heb je goed geboerd. :)
Op donderdag 14 juli 2022 11:43 schreef Caland het volgende:
Pietjepuk is mijn vriend
pi_205642376
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2022 09:50 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Dan heb je goed geboerd. :)
Ja, op zich niet te klagen.
Heb ook andere tijden gekend ;)
pi_205642412
Warren Buffett stelt op zijn beurt juist weer dat je maar een stuk of 3 / 4 goede bedrijven nodig hebt om in te beleggen maar erkent evengoed wel dat een ETF voor veel mensen prima zal zijn.

Buffett leest voor z'n hobby jaarrapporten van bedrijven bij de koffie, dus die staat er ook wat anders in.
pi_205642413
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2022 09:50 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Ja, op zich niet te klagen.
Heb ook andere tijden gekend ;)
Dat geloof ik zeker hoor. Ik ga die losse aandelen niet meer wagen, was bij mij geen denderend succes en veel kwijtgeraakt aan transacties.
Op donderdag 14 juli 2022 11:43 schreef Caland het volgende:
Pietjepuk is mijn vriend
pi_205642449
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2022 09:56 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Dat geloof ik zeker hoor. Ik ga die losse aandelen niet meer wagen, was bij mij geen denderend succes en veel kwijtgeraakt aan transacties.
Ongeveer de helft staat op verlies, de andere helft op winst maar niets extreems en het middelt aardig uit. Door de koers van de Dollar sta ik in z'n geheel nog wel op winst.

De tijd zal leren of het een goede portfolio is maar heb er iig geen stress van en de meeste bedrijven zullen niet direct omvallen en maken winst. Beyond Meat is daar dan bijvoorbeeld een uitzondering op maar dat vind ik wel weer een interessant bedrijf en zit er niet heel diep in.
pi_205642505
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2022 10:00 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Ongeveer de helft staat op verlies, de andere helft op winst maar niets extreems en het middelt aardig uit. Door de koers van de Dollar sta ik in z'n geheel nog wel op winst.

De tijd zal leren of het een goede portfolio is maar heb er iig geen stress van en de meeste bedrijven zullen niet direct omvallen en maken winst. Beyond Meat is daar dan bijvoorbeeld een uitzondering op maar dat vind ik wel weer een interessant bedrijf en zit er niet heel diep in.
Ik vind het altijd wel mooi en te respecteren als mensen een eigen porto samen stellen die harder gaat dan ETF's, dan heb je er echt wel verstand van.
Op donderdag 14 juli 2022 11:43 schreef Caland het volgende:
Pietjepuk is mijn vriend
pi_205642573
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2022 10:10 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Ik vind het altijd wel mooi en te respecteren als mensen een eigen porto samen stellen die harder gaat dan ETF's, dan heb je er echt wel verstand van.
Die van mij gaat iig niet harder en verstand heb ik er sowieso niet van, anders had ik hier in 2021 niet hoeven vragen of beleggen bij Brand New Day een goed idee was :+
pi_205642703
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2022 10:00 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Ongeveer de helft staat op verlies, de andere helft op winst maar niets extreems en het middelt aardig uit. Door de koers van de Dollar sta ik in z'n geheel nog wel op winst.

De tijd zal leren of het een goede portfolio is maar heb er iig geen stress van en de meeste bedrijven zullen niet direct omvallen en maken winst. Beyond Meat is daar dan bijvoorbeeld een uitzondering op maar dat vind ik wel weer een interessant bedrijf en zit er niet heel diep in.
Doe je netjes, ik zit meer in de pennystocks en sta zo'n 30% in de min.
Gelukkig heb ik nog wat gokjes gewaagd met hefboomproducten en daar sta ik meer dan 100% mee in de plus.
Maar dat doe ik met kleine bedragen dus die winsten zijn niet genoeg om de 30% verlies goed te maken.
  maandag 15 augustus 2022 @ 11:10:47 #217
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_205643115
S&P 500 ETF staat inmiddels alweer bijna op z'n ATH. Toch wel bizar. Had dat niet verwacht zo snel.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_205643183
quote:
2s.gif Op maandag 15 augustus 2022 11:10 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
S&P 500 ETF staat inmiddels alweer bijna op z'n ATH. Toch wel bizar. Had dat niet verwacht zo snel.
Deels ook door de $ naar ¤ koers denk ik? Of ook in punten?
  maandag 15 augustus 2022 @ 13:22:05 #219
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_205644365
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2022 09:56 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Dat geloof ik zeker hoor. Ik ga die losse aandelen niet meer wagen, was bij mij geen denderend succes en veel kwijtgeraakt aan transacties.
Ik wil alleen aandelen die dividend betalen dus ik kies ze ook zo uit en ik hoef ook niet perse de rest te verslaan maar gewoon rustig steeds meer inkomsten uit dividend verkrijgen dus ik handel ook nooit. 1x kopen is vaak voorgoed op de plank.
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
  maandag 15 augustus 2022 @ 13:30:33 #220
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_205644458
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2022 13:22 schreef AQuila360 het volgende:

[..]
Ik wil alleen aandelen die dividend betalen dus ik kies ze ook zo uit en ik hoef ook niet perse de rest te verslaan maar gewoon rustig steeds meer inkomsten uit dividend verkrijgen dus ik handel ook nooit. 1x kopen is vaak voorgoed op de plank.
Prima strategie.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_205644501
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2022 11:16 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Deels ook door de $ naar ¤ koers denk ik? Of ook in punten?
Ook al in punten ja.
Op donderdag 14 juli 2022 11:43 schreef Caland het volgende:
Pietjepuk is mijn vriend
  maandag 15 augustus 2022 @ 13:35:26 #222
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_205644512
Je zult maar TomTom hebben. Al 15? jaar oud, nog nooit een cent dividend gemaakt en netto ook geen koerswinst. Zie je je geld door inflatie en VRH ook verdampen. Er is ook weinig kans dat ze ooit nog dividend gaan betalen. Beetje schommelen tussen de 5 en de 10 euro en dat was het dan.
Als TT ook maar 3% dividend per jaar had betaald was het plaatje volkomen anders geweest. Daarom wil ik ook het liefste dividend-aandelen.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_205644570
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2022 13:35 schreef LXIV het volgende:
Je zult maar TomTom hebben. Al 15? jaar oud, nog nooit een cent dividend gemaakt en netto ook geen koerswinst. Zie je je geld door inflatie en VRH ook verdampen. Er is ook weinig kans dat ze ooit nog dividend gaan betalen. Beetje schommelen tussen de 5 en de 10 euro en dat was het dan.
Als TT ook maar 3% dividend per jaar had betaald was het plaatje volkomen anders geweest. Daarom wil ik ook het liefste dividend-aandelen.
Het blijft dan ook vrij stompzinnig om in 1 aandeel te gaan zitten. Dan snap je het echt niet.
Op donderdag 14 juli 2022 11:43 schreef Caland het volgende:
Pietjepuk is mijn vriend
  maandag 15 augustus 2022 @ 13:43:40 #224
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_205644597
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2022 13:41 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Het blijft dan ook vrij stompzinnig om in 1 aandeel te gaan zitten. Dan snap je het echt niet.
Je moet helemaal niet in TT zitten. Ook niet deels
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_205645212
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2022 13:35 schreef LXIV het volgende:
Je zult maar TomTom hebben. Al 15? jaar oud, nog nooit een cent dividend gemaakt en netto ook geen koerswinst. Zie je je geld door inflatie en VRH ook verdampen. Er is ook weinig kans dat ze ooit nog dividend gaan betalen. Beetje schommelen tussen de 5 en de 10 euro en dat was het dan.
Als TT ook maar 3% dividend per jaar had betaald was het plaatje volkomen anders geweest. Daarom wil ik ook het liefste dividend-aandelen.
Het is van belang dat jij je realiseert dat jij een onderneming koop en dan is TomTom toch wel het brekebeentje van de Nederlandse beurs. Een beetje de Nokia van Nederland. Ze hebben de slag volledig gemist en zijn voorbij gelopen. De casus was niet veel beter geweest als TomTom in de hoogtijdagen wel dividend had uitbetaald. Dividend is ook maar zeker zolang een bedrijf het kan ophoesten.

Net zoals KLM geen top investering is op de lange termijn. Daarom moet je ook goed weten wat je koopt. Daarnaast heb je bij een ETF deze brekebeentjes ook in het mandje zitten.
  maandag 15 augustus 2022 @ 15:02:23 #226
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_205645219
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2022 15:01 schreef maan_man het volgende:

[..]
Het is van belang dat jij je realiseert dat jij een onderneming koop en dan is TomTom toch wel het brekebeentje van de Nederlandse beurs. Een beetje de Nokia van Nederland. Ze hebben de slag volledig gemist en zijn voorbij gelopen. De casus was niet veel beter geweest als TomTom in de hoogtijdagen wel dividend had uitbetaald. Dividend is ook maar zeker zolang een bedrijf het kan ophoesten.

Net zoals KLM geen top investering is op de lange termijn. Daarom moet je ook goed weten wat je koopt. Daarnaast heb je bij een ETF deze brekebeentjes ook in het mandje zitten.
Niet als ze uit de AEX zijn natuurlijk.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_205645296
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2022 15:02 schreef LXIV het volgende:

[..]
Niet als ze uit de AEX zijn natuurlijk.
Niet letterlijk deze, maar brekebeentjes zoals deze. In de AEX heb je Just eat, word je ook niet vrolijk van. S&P 500 heeft ook zijn brekebeentjes. Het gaat allemaal om gemiddelde prestatie of je nu losse aandelen of een etf hebt.
pi_205645733
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2022 09:12 schreef PietjePuk2000 het volgende:
De beurzen herstellen zich opnieuw best prima na de klap van de Oekraïne-oorlog. S en P gaat voor de zoveelste keer richting een ATH.

Mijn inschatting is dat we vanaf oktober echt weer een flinke dip gaan krijgen, puur gebaseerd op het gedoe rond de gas en energieprijzen. Wat denken jullie?

(En ja, het blijft natte vingerwerk maar speculeren is best leuk)
In lira?
pi_205645736
quote:
1s.gif Op maandag 15 augustus 2022 16:05 schreef SOG het volgende:

[..]
In lira?
In punten.
Op donderdag 14 juli 2022 11:43 schreef Caland het volgende:
Pietjepuk is mijn vriend
pi_205645744
Vorig jaar 4818 geweest.
pi_205645789
quote:
1s.gif Op maandag 15 augustus 2022 16:07 schreef SOG het volgende:
Vorig jaar 4818 geweest.
Ik zeg ook in de richting van. Staat nu alweer op 4300.
Op donderdag 14 juli 2022 11:43 schreef Caland het volgende:
Pietjepuk is mijn vriend
pi_205645795
quote:
1s.gif Op maandag 15 augustus 2022 16:07 schreef SOG het volgende:
Vorig jaar 4818 geweest.
Ik heb het niet opgezocht maar we zitten idd nog niet aan de oude top.
pi_205646496
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2022 16:12 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Ik heb het niet opgezocht maar we zitten idd nog niet aan de oude top.
Maar dat zei ik dus ook nergens. ;) Wel weer een grote stijging vandaag.
Op donderdag 14 juli 2022 11:43 schreef Caland het volgende:
Pietjepuk is mijn vriend
  maandag 15 augustus 2022 @ 17:53:56 #234
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_205646611
Mijn gevoel zegt nu om een deel te verkopen zodat ik ooit goedkoper kan terugkopen. Mijn verstand zegt ‘time in the market > timing the market’.

Vooralsnog wint het verstand het. :P
pi_205649357
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2022 17:33 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Maar dat zei ik dus ook nergens. ;) Wel weer een grote stijging vandaag.
Maar wat sta jij dan ytd? Deze cowboy staat plus 2.5%. Hoort mij niet klagen :s)

pi_205649392
6,1% in de plus met hele portfolio (sinds april 2021) maar daar zit wel veel stijging van de Dollar t.o.v. Euro in verwerkt.
pi_205649545
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2022 21:55 schreef TheFreshPrince het volgende:
6,1% in de plus met hele portfolio (sinds april 2021) maar daar zit wel veel stijging van de Dollar t.o.v. Euro in verwerkt.
En ytd

Heb ff gekeken wat de etfs doen vs de aandelen bij mij. Scheelt bijna niks. Ik ga denk ik toch wat meer in etfs zitten. Heb nu 1/3 etf 2/3 aandelen.
pi_205649619
quote:
1s.gif Op maandag 15 augustus 2022 22:10 schreef SOG het volgende:

[..]
En ytd
Geen idee...

quote:
Heb ff gekeken wat de etfs doen vs de aandelen bij mij. Scheelt bijna niks. Ik ga denk ik toch wat meer in etfs zitten. Heb nu 1/3 etf 2/3 aandelen.

Lijkt me niets mis mee.
pi_205650017
Hoe houden jullie je resultaten eigenlijk bij? Ik vind het bij De Giro altijd extreem lastig om een goed overzicht te krijgen en heb al gepoogd diverse spreadsheets te bouwen. Maar het blijft behelpen. Zit nu in de 7 dagen proefperiode van https://portfoliodividendtracker.com/.

Weet nog niet wat ik ga doen. Van de ene kant betaal ik niet graag ergens voor maar van de andere kant ben ik er wel over te spreken. Importeren vanuit De Giro verliep makkelijk.

Nooit dingen zo inzichtelijk gehad. 14-06-2021 mijn eerste aandeel gekocht. Sinds die tijd:

Totaal rendement: 13,31%
Verlies door effectprijs wijziging: 0,47%
Winst door wisselkoers wijziging: 10,61%
Dividenden: 3,64%
Transactiekosten: 0,55%
Brokerkosten: 0,23%

Ytd:

Totaal rendement: 7,98%
Verlies door effectprijs wijziging: 0,30%
Winst door wisselkoers wijziging: 6,24%
Dividenden: 2,18%
Transactiekosten: 0,22%
Brokerkosten: 0,09%

Rendement op effecten ben ik gezien de markt gematigd blij mee. Al zie je natuurlijk graag alles is de plus. Over het totale rendement mag ik ook niet klagen. Daarnaast ben ik blij dat mijn kosten dit jaar de kosten van een gemiddelde ETF amper overstijgen.
pi_205650216
In excel, importeren vanuit degiro, handmatig aanpassingen maken en dan 1x per jaar de balans opmaken :')
  maandag 15 augustus 2022 @ 23:27:00 #241
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_205650353
quote:
1s.gif Op maandag 15 augustus 2022 23:05 schreef SOG het volgende:
In excel, importeren vanuit degiro, handmatig aanpassingen maken en dan 1x per jaar de balans opmaken :')
Ja, heel simpel eigenlijk, maar dat zou toch niet moeten hoeven als je jezelf als bedrijf enigszins serieus neemt? :{
pi_205650743
quote:
7s.gif Op maandag 15 augustus 2022 23:27 schreef Zwansen het volgende:

[..]
Ja, heel simpel eigenlijk, maar dat zou toch niet moeten hoeven als je jezelf als bedrijf enigszins serieus neemt? :{
Ik irriteerde me voorheen ook aan de slechte rapportage mogelijkheden van mijn brokers. Later realiseerde ik me dat beleggers hun resultaten op sterk verschillende wijze willen inzien. Dat wordt voor een broker lastig om iedereen tevreden te stellen. Ik heb liever dat de broker zich richt op het zo efficient mogelijk maken van kopen en verkopen.

Er zijn verschillende sites die zich focussen op rapportage. Die van Maan_man ziet er degelijk uit. Ik gebruik zelf gurufocus.com en morningstar.com (die zijn duur, maar ik doe er ook andere dingen mee). Veel particuliere beleggers zijn tevreden met tikr.com

Kortom: wacht niet op je broker, maar tel een paar tientjes uit voor goede rapportages van een gespecialiseerde partij.
pi_205651048
quote:
7s.gif Op maandag 15 augustus 2022 17:53 schreef Zwansen het volgende:
Mijn gevoel zegt nu om een deel te verkopen zodat ik ooit goedkoper kan terugkopen. Mijn verstand zegt ‘time in the market > timing the market’.

Vooralsnog wint het verstand het. :P
Dit blijft voor mij ook regelmatig terugkomen, maar hier blijf ik ook vasthouden aan time in de market. Ik zit 100% in EFT (VWRL) en kijk er eigenlijk niet naar om. Koop elke maand wat bij en kijk af en toe wat de stand is, maar ook puur uit interesse. Mijn idee is dat over 20 jaar een dip als corona niet eens meer zichtbaar is in je resultaat. Ik heb trouwens ook voldoende spaargeld achter de hand zodat ik er geen stress van heb. Tijdens de corona dip heb ik ook extra gekocht en dat ben ik straks ook weer van plan. Als ik nu uitstap heb ik er ook weer stress van wanneer ik weer moet instappen.
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_205651176
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2022 22:45 schreef maan_man het volgende:
Hoe houden jullie je resultaten eigenlijk bij? Ik vind het bij De Giro altijd extreem lastig om een goed overzicht te krijgen en heb al gepoogd diverse spreadsheets te bouwen. Maar het blijft behelpen. Zit nu in de 7 dagen proefperiode van https://portfoliodividendtracker.com/.

Weet nog niet wat ik ga doen. Van de ene kant betaal ik niet graag ergens voor maar van de andere kant ben ik er wel over te spreken. Importeren vanuit De Giro verliep makkelijk.

Nooit dingen zo inzichtelijk gehad. 14-06-2021 mijn eerste aandeel gekocht. Sinds die tijd:

Totaal rendement: 13,31%
Verlies door effectprijs wijziging: 0,47%
Winst door wisselkoers wijziging: 10,61%
Dividenden: 3,64%
Transactiekosten: 0,55%
Brokerkosten: 0,23%

Ytd:

Totaal rendement: 7,98%
Verlies door effectprijs wijziging: 0,30%
Winst door wisselkoers wijziging: 6,24%
Dividenden: 2,18%
Transactiekosten: 0,22%
Brokerkosten: 0,09%

Rendement op effecten ben ik gezien de markt gematigd blij mee. Al zie je natuurlijk graag alles is de plus. Over het totale rendement mag ik ook niet klagen. Daarnaast ben ik blij dat mijn kosten dit jaar de kosten van een gemiddelde ETF amper overstijgen.
Ziet er goed uit! Ik heb ook even een proefperiode gestart. Heb de rendementsperiode op absoluut gezet en kom dan op totaal 32% rendement... weet niet of dat wel klopt.. Wij zijn november 2017 begonnen.
Hoe heb jij dat bovenstaande lijstje zo uitgedraaid?
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_205653499
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 08:40 schreef Patroon het volgende:

[..]
Ziet er goed uit! Ik heb ook even een proefperiode gestart. Heb de rendementsperiode op absoluut gezet en kom dan op totaal 32% rendement... weet niet of dat wel klopt.. Wij zijn november 2017 begonnen.
Hoe heb jij dat bovenstaande lijstje zo uitgedraaid?
Nee, uitdraai lukt niet. Maar als je rechtsboven op rendement klinkt, dan krijg je een popup met die gegevens.
pi_205656031
Had nog wat dividend staan, ING kwam er ook bij vandaag.
Koers van Alfen zakte fors in.

Dus maar wat Alfen bij gekocht :+
pi_205656102
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2022 22:45 schreef maan_man het volgende:
Hoe houden jullie je resultaten eigenlijk bij? Ik vind het bij De Giro altijd extreem lastig om een goed overzicht te krijgen en heb al gepoogd diverse spreadsheets te bouwen. Maar het blijft behelpen. Zit nu in de 7 dagen proefperiode van https://portfoliodividendtracker.com/.

Weet nog niet wat ik ga doen. Van de ene kant betaal ik niet graag ergens voor maar van de andere kant ben ik er wel over te spreken. Importeren vanuit De Giro verliep makkelijk.

Nooit dingen zo inzichtelijk gehad. 14-06-2021 mijn eerste aandeel gekocht. Sinds die tijd:

Totaal rendement: 13,31%
Verlies door effectprijs wijziging: 0,47%
Winst door wisselkoers wijziging: 10,61%
Dividenden: 3,64%
Transactiekosten: 0,55%
Brokerkosten: 0,23%

Ytd:

Totaal rendement: 7,98%
Verlies door effectprijs wijziging: 0,30%
Winst door wisselkoers wijziging: 6,24%
Dividenden: 2,18%
Transactiekosten: 0,22%
Brokerkosten: 0,09%

Rendement op effecten ben ik gezien de markt gematigd blij mee. Al zie je natuurlijk graag alles is de plus. Over het totale rendement mag ik ook niet klagen. Daarnaast ben ik blij dat mijn kosten dit jaar de kosten van een gemiddelde ETF amper overstijgen.
Ja, ben je tevreden? Ik ben al tijden op zoek naar zoiets.

Heb tot nu toe My Stocks Portfolio gevonden. Gratis, maar moet wel alles handmatig invoeren. :') Dus zou ook wel bereid zijn om te betalen als het goed werkt i.c.m. DeGiro.
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
pi_205656144
CEO RVRC stapt middenin de nacht voor de jaarcijfers per direct "uit eigen beweging" op. -35%. :')

ADES "very near" een deal +20%.

BBBY +70% mememememe.

Bewogen dagje.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
  dinsdag 16 augustus 2022 @ 18:45:07 #249
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_205656546
Resultaten BHP zijn toch wel vinger lickin' good: https://www.bhp.com/-/med(...)022_presentation.pdf
https://www.bhp.com/-/med(...)rended30june2022.pdf

Bij dipjes koop ik bij voor de LT.
Please Move The Deer Crossing Sign
pi_205656783
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 17:58 schreef Hojdhopper het volgende:

[..]
Ja, ben je tevreden? Ik ben al tijden op zoek naar zoiets.

Heb tot nu toe My Stocks Portfolio gevonden. Gratis, maar moet wel alles handmatig invoeren. :') Dus zou ook wel bereid zijn om te betalen als het goed werkt i.c.m. DeGiro.
Ik denk wel dat het de beste optie is die ik tot nu toe heb gezien. Heb ik een keer mijn portfolio geïmporteerd en dat ging goed. Nieuwe transacties toevoegen moet denk ik handmatig of je moe weer je volledige portfolio toevoegen denk ik. Nog geen ervaring mee.

Mis wel bepaalde dingen, zoals vergelijken met indexen. Dat zijn ze wel aan creëren. Je kun namelijk dingen invoeren die je mist en daar kunnen andere dan op stemmen. Ook mis ik opties, maar dat heb je bijna overal. Heb in het begin wat met opties gerommeld, waardoor mijn portfolio niet helemaal compleet is.

Maar al met al de best optie die ik tot nu heb gevonden. My Stocks Portfolio ken ik nog niet.
pi_205657626
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2022 17:33 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Maar dat zei ik dus ook nergens. ;) Wel weer een grote stijging vandaag.
Hij stijgt idd behoorlijk.
Ik had verwacht dat de dip langer aan zou houden.
  woensdag 17 augustus 2022 @ 13:43:25 #252
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_205665123
Shell ook opmerkelijk weinig volatiel de laatste tijd. Blijft een beetje hangen rond de 26 euro's.
Please Move The Deer Crossing Sign
pi_205672780
Blij dat m'n Adyen kooporder gisteren niet is uitgevoerd omdat ik te laag had ingeschreven.
Prachtige cijfers, 60% volumegroei : aandeel keldert doodleuk 13% :{
pi_205673367
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2022 09:09 schreef Tjoent het volgende:
Blij dat m'n Adyen kooporder gisteren niet is uitgevoerd omdat ik te laag had ingeschreven.
Prachtige cijfers, 60% volumegroei : aandeel keldert doodleuk 13% :{
Ik snap zulke dingen echt niet.
Het zijn zeker prachtige cijfers.
  donderdag 18 augustus 2022 @ 10:14:04 #255
545 dop
:copyright: dop
pi_205673400
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2022 10:09 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Ik snap zulke dingen echt niet.
Het zijn zeker prachtige cijfers.
Zo prachtig dat ze een k/w van 80 rechtvaardigen?

[ Bericht 0% gewijzigd door dop op 18-08-2022 10:28:50 ]
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_205673432
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2022 09:09 schreef Tjoent het volgende:
Blij dat m'n Adyen kooporder gisteren niet is uitgevoerd omdat ik te laag had ingeschreven.
Prachtige cijfers, 60% volumegroei : aandeel keldert doodleuk 13% :{
Dat soort koersbewegingen worden grotendeels gevoed door verwachtingen over de toekomst, niet op basis van behaalde resultaten.
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
  donderdag 18 augustus 2022 @ 10:18:08 #257
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_205673434
quote:
1s.gif Op donderdag 18 augustus 2022 10:14 schreef dop het volgende:

[..]
Zo prachtig dat zeeën k/w van 80 rechtvaardigen?
Precies. Er is meer dan de resultaten van vandaag. Als je slim belegt kijk je een slag verder dan de kwartaal cijfers.

En vergeet niet, Adyen zit in een markt met massa's concurrentie en een relatief eenvoudig kopieerbaar concept.
pi_205673468
quote:
1s.gif Op donderdag 18 augustus 2022 10:14 schreef dop het volgende:

[..]
Zo prachtig dat zeeën k/w van 80 rechtvaardigen?
Dat is aan de markt om te bepalen.
Maar waarom dan de afgelopen 2 jaar wel en nu ineens weer niet?
Als ik de cijfers gisteren had gezien was ik long gegaan.
Vandaar dat ik nog steeds moet werken voor m'n geld waarschijnlijk :P
pi_205673542
Zijn er trouwens mensen hier die in Centrus Energy Corp (LEU) zitten? Ze leveren uranium als brandstof voor kernenergiecentrales, in een vorm die veel efficienter is dan de "traditionele" vorm. De belofte is dat daarmee kleine efficiente kerncentrales commercieel haalbaar worden.

Ik heb al een tijdje een klein aantal aandelen. Nogal speculatief, maar ik vond het destijds wel een gok waard. Liever heb ik TerraPower, maar die zijn niet beursgenoteerd.

Overigens : DYOR, de handelsvolumes in dit aandeel zijn niet enorm, dus er is risico.
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
pi_205673552
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2022 10:21 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Dat is aan de markt om te bepalen.
Maar waarom dan de afgelopen 2 jaar wel en nu ineens weer niet?
Stijgende rentes -> hogere financieringskosten. Dat is meestal wel een verklaring.
quote:
Als ik de cijfers gisteren had gezien was ik long gegaan.
Vandaar dat ik nog steeds moet werken voor m'n geld waarschijnlijk :P
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
  donderdag 18 augustus 2022 @ 10:43:10 #261
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_205673649
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2022 09:09 schreef Tjoent het volgende:
Blij dat m'n Adyen kooporder gisteren niet is uitgevoerd omdat ik te laag had ingeschreven.
Prachtige cijfers, 60% volumegroei : aandeel keldert doodleuk 13% :{
winstnemingen na de cijfers

simpel
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_205673725
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2022 10:43 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
winstnemingen na de cijfers

simpel
Dan zal ik wel te moeilijk denken. In februari kwamen ze ook met cijfers, maar zou moeten nakijken hoe die dan waren. Toen had ik geluk, want in één dag 15% winst. Het is sowieso een ietwat tricky aandeel. Tijdje geleden voor 1150 ofzo, waren ze leuk geweest :)
  donderdag 18 augustus 2022 @ 12:12:40 #263
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_205674689
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2022 10:43 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
winstnemingen na de cijfers

simpel
Voor elke transactie moet er ook een koper zijn; collectief winst nemen kan niet want er moeten evenredige instappers zijn.
The more debt, the better
pi_205676609
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 13:00 schreef maan_man het volgende:

[..]
Nee, uitdraai lukt niet. Maar als je rechtsboven op rendement klinkt, dan krijg je een popup met die gegevens.
Top bedankt. Dit geeft echt een mooi overzicht.

Totaal rendement 31,64%
Winst door effectprijs wijziging 28,03%
Winst door wisselkoers wijziging 0,13%
Dividenden 3,95%
Transactiekosten 0,17%
Brokerkosten 0,32%

Je kan hier mooi terugzien dat ik begin maart 2020 na de corona dip extra heb bijgekocht

Maar ik kan 't mis hebben...
pi_205676680
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2022 22:45 schreef maan_man het volgende:
Hoe houden jullie je resultaten eigenlijk bij? Ik vind het bij De Giro altijd extreem lastig om een goed overzicht te krijgen en heb al gepoogd diverse spreadsheets te bouwen. Maar het blijft behelpen. Zit nu in de 7 dagen proefperiode van https://portfoliodividendtracker.com/.

Weet nog niet wat ik ga doen. Van de ene kant betaal ik niet graag ergens voor maar van de andere kant ben ik er wel over te spreken. Importeren vanuit De Giro verliep makkelijk.

Nooit dingen zo inzichtelijk gehad. 14-06-2021 mijn eerste aandeel gekocht. Sinds die tijd:

Totaal rendement: 13,31%
Verlies door effectprijs wijziging: 0,47%
Winst door wisselkoers wijziging: 10,61%

Dividenden: 3,64%
Transactiekosten: 0,55%
Brokerkosten: 0,23%

Ytd:

Totaal rendement: 7,98%
Verlies door effectprijs wijziging: 0,30%
Winst door wisselkoers wijziging: 6,24%
Dividenden: 2,18%
Transactiekosten: 0,22%
Brokerkosten: 0,09%

Hoe kan het dat jouw effect in wisselkoers wijziging veel hoger is dan effect koers wijziging?
Maar ik kan 't mis hebben...
  donderdag 18 augustus 2022 @ 19:29:46 #266
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_205678651
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2022 15:51 schreef Patroon het volgende:

[..]
Top bedankt. Dit geeft echt een mooi overzicht.

Totaal rendement 31,64%
Winst door effectprijs wijziging 28,03%
Winst door wisselkoers wijziging 0,13%
Dividenden 3,95%
Transactiekosten 0,17%
Brokerkosten 0,32%

Je kan hier mooi terugzien dat ik begin maart 2020 na de corona dip extra heb bijgekocht

[ afbeelding ]
Bij mij vergelijkbaar, ook iets van 30%.

Overigens ben ik wel benieuwd of de verandering van RDS naar Shell nog voor verkeerde data zorgt. Hij ziet dat wel als twee aparte aandelen. Voor Unilever geldt iets vergelijkbaars dacht ik.
pi_205679114
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2022 16:00 schreef Patroon het volgende:

[..]
Hoe kan het dat jouw effect in wisselkoers wijziging veel hoger is dan effect koers wijziging?
Lijkt mij vrij simpel. De waarde van mijn aandelen is amper gestegen/beperkt gedaald, terwijl de Dollar sterk is gestegen ten opzichte van de Euro.
pi_205681065
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2022 20:14 schreef maan_man het volgende:

[..]
Lijkt mij vrij simpel. De waarde van mijn aandelen is amper gestegen/beperkt gedaald, terwijl de Dollar sterk is gestegen ten opzichte van de Euro.
Helder.. Hoe lang zit je er nu in? Want bijna alles is afgelopen jaren gestegen.
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_205682475
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2022 22:32 schreef Patroon het volgende:

[..]
Helder.. Hoe lang zit je er nu in? Want bijna alles is afgelopen jaren gestegen.
Juni vorig jaar. Wat dat betreft volg ik redelijk de sp 500 en de aex. Die schommelen over die periode ook rond de 0. Daarnaast heb ik in 2021 nog wat leergeld betaald met Philips en just eat. Vanaf 2022 gaat het beter.
pi_205682701
Zo dan, inflatie heeft de piek nog niet bereikt.

twitter
pi_205682718
quote:
7s.gif Op donderdag 18 augustus 2022 19:29 schreef Zwansen het volgende:

[..]
Bij mij vergelijkbaar, ook iets van 30%.

Overigens ben ik wel benieuwd of de verandering van RDS naar Shell nog voor verkeerde data zorgt. Hij ziet dat wel als twee aparte aandelen. Voor Unilever geldt iets vergelijkbaars dacht ik.
Ik hou mijn portefeulle ook heel simpel bij in Excel. Ik noteer elke maand de storting en trek dan de waarde van de portefeuille af van de stortingen. Het rendement is dan nagenoeg gelijk aan dat wat dat programma laat zien, alleen mis ik wel de mooie grafieken, maar om daar nou 5 euro voor te betalen. Wellicht krijg ik hetzelfde als ik elke 1e van de maand de waarde van de portefeuille noteer. Zal eens wat proberen.
Maar ik kan 't mis hebben...
  vrijdag 19 augustus 2022 @ 09:18:41 #272
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_205683102
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2022 08:25 schreef Patroon het volgende:

[..]
Ik hou mijn portefeulle ook heel simpel bij in Excel. Ik noteer elke maand de storting en trek dan de waarde van de portefeuille af van de stortingen. Het rendement is dan nagenoeg gelijk aan dat wat dat programma laat zien, alleen mis ik wel de mooie grafieken, maar om daar nou 5 euro voor te betalen. Wellicht krijg ik hetzelfde als ik elke 1e van de maand de waarde van de portefeuille noteer. Zal eens wat proberen.
Jij hebt ook een vrij basic strategie toch? Elke maand geld in één ETF stoppen? Dan is zo’n overzicht ook wat minder relevant ja.

Ik heb vooral met Shell enorm veel transacties gedaan. Heeft me geen windeieren gelegd, maar heb zelf totaal geen overzicht meer wat m’n winst is. Voor mij is dit wel een meerwaarde (als de data klopt).
pi_205683168
quote:
7s.gif Op vrijdag 19 augustus 2022 09:18 schreef Zwansen het volgende:

[..]
Jij hebt ook een vrij basic strategie toch? Elke maand geld in één ETF stoppen? Dan is zo’n overzicht ook wat minder relevant ja.

Ik heb vooral met Shell enorm veel transacties gedaan. Heeft me geen windeieren gelegd, maar heb zelf totaal geen overzicht meer wat m’n winst is. Voor mij is dit wel een meerwaarde (als de data klopt).
Ja klopt, recht toe recht aan alleen kopen en bij dikke daling (zoals toen met begin covid wat extra kopen).
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_205684262
https://www.cnbc.com/2022(...)urce=androidappshare

En zn calls ook verkocht. Weer een horde bagholders gecreëerd
  vrijdag 19 augustus 2022 @ 12:17:36 #275
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_205684646
Bijzonder dat Prosus stijgt op het nieuws dat ze meer geld gaan steken in maaltijdbezorging.

TELL gaat overigens ook wel hard momenteel. Beetje te zelfs.
Please Move The Deer Crossing Sign
pi_205684840
Hoe kan het dat de koers van een distributing S&P500 ETF hoger is dan in november/ december 2021 maar de index zelf staat lager?
Op vrijdag 14 april 2023 07:00 schreef Lokale_Notabele het volgende:
"Orkun Kokcu is een dynamischere verbeterde versie van Andrea Pirlo".
pi_205684883
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2022 12:35 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Hoe kan het dat de koers van een distributing S&P500 ETF hoger is dan in november/ december 2021 maar de index zelf staat lager?
Waarschijnlijk een ETF die geprijsd is in euro's. In de ETF zit in een bepaalde waarde in dollars die in euro's meer waard is geworden door de koersontwikkeling euro/dollar.
pi_205684905
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2022 12:39 schreef maan_man het volgende:

[..]
Waarschijnlijk een ETF die geprijsd is in euro's. In de ETF zit in een bepaalde waarde in dollars die in euro's meer waard is geworden door de koersontwikkeling euro/dollar.
Oh ja, thanks.
VUSA ETF inderdaad.
Op vrijdag 14 april 2023 07:00 schreef Lokale_Notabele het volgende:
"Orkun Kokcu is een dynamischere verbeterde versie van Andrea Pirlo".
pi_205685092
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2022 12:17 schreef JimmyJames het volgende:
Bijzonder dat Prosus stijgt op het nieuws dat ze meer geld gaan steken in maaltijdbezorging.

TELL gaat overigens ook wel hard momenteel. Beetje te zelfs.
Just Eat Takeaway stijgt ook maar liefst 38% nu, omdat ze hun belang van 33% in iFood verkocht hebben aan Prosus. En Prosus inderdaad volgt gewoon de normale trend van de AEX.
Grappig.
pi_205693253
https://finance.yahoo.com/quote/LNG/

Cheniere boot gemist :( was voor total gegaan
pi_205695060
Ik was net even naar mijn transactie van gisteren aan kijken. Zal wel mijn onwetendheid zijn, maar ik kom er net achter dat die stokbroodeters transactiebelasting in rekening brengen bij een aankoop als de marktwaarden van het bedrijf waarvan je aandelen koopt meer dan 1 miljard bedraagt.
pi_205695282
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2022 14:29 schreef maan_man het volgende:
Ik was net even naar mijn transactie van gisteren aan kijken. Zal wel mijn onwetendheid zijn, maar ik kom er net achter dat die stokbroodeters transactiebelasting in rekening brengen bij een aankoop als de marktwaarden van het bedrijf waarvan je aandelen koopt meer dan 1 miljard bedraagt.
Speculeren voorkomen. Althans, dat is het verhaal. Doet de UK ook.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_205701934
Ik ben helemaal niet bezig met beleggen (alleen defensief) maar stuitte toevallig op het volgende:

quote:
Quantum Computing Will Be Bigger Than the Discovery of Fire!

Quantum computing is the most underrated, most transformational technological breakthrough since the internet

1d ago · By Luke Lango

Haim Israel, head of global thematic investing research at Bank of America, believes quantum computing is “a revolution for humanity bigger than fire, bigger than the wheel.”
Scientists at leading tech companies have started to figure out how to harness the power of quantum mechanics to make a new generation of super quantum computers -- infinitely faster and more powerful than even today’s fastest supercomputers.
Google has built a quantum computer that’s about 158 million times faster than the world’s fastest supercomputer.
Quantum computing could allow us to create a million-mile EV rather soon. And through material simulation and battery optimization modeling, it’d also dramatically reduce the costs of EV manufacturing.

https://investorplace.com(...)orlds-energy-crisis/
Onderaan in het artikel trok het onderstaande mijn aandacht:

quote:
In other words, with the help of quantum computing, we could be just years away from $15,000 EVs that can drive up to 1,000 miles on a single charge.

Indeed, auto makers like Hyundai (HYMTF) and Volkswagen (VWAGY) are already using quantum computers to make next-gen high-performance, low-cost EVs. These are EVs that actually drive as far as your gas car — and cost less than it, too!

And those are the vehicles that will change the world, not today’s $70,000 Teslas or $100,000-plus Lucid (LCID) cars. The EVs that will change the world will drive 1,000-plus miles and cost less than $15,000.

We truly believe that quantum computing will meaningfully accelerate the EV Revolution. Over the next few years, it will help to develop new EVs that last forever and cost next to nothing.

Forget Tesla. Focus on the next wave of EV makers that will make these quantum-enabled cars.

Believe it or not, one of those companies is Apple (AAPL).

Yep. You read that right. The world’s largest company is reportedly preparing to launch an electric vehicle very soon. Given its expertise in creating home-run-hit hardware products, we think Apple’s EV will drive us into an electric future.
Ik ben geenszins in staat te oordelen of er wat in zit, en of het dus wijsheid is om in een of alle van de drie te beleggen. Mening?
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_205702054
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2022 10:24 schreef Akathisia het volgende:
Ik ben helemaal niet bezig met beleggen (alleen defensief) maar stuitte toevallig op het volgende:
[..]
Onderaan in het artikel trok het onderstaande mijn aandacht:
[..]
Ik ben geenszins in staat te oordelen of er wat in zit, en of het dus wijsheid is om in een of alle van de drie te beleggen. Mening?
Als je defensief wilt spelen kan het alle drie, maareh, het zijn grote namen met veel macht. In die zin wat defensiever ook nog.

Maar je koopt zoiets voor de leuk, of het een goede investering is is ook afhankelijk van de beurskoers immers.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_205702100
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2022 10:24 schreef Akathisia het volgende:
Ik ben helemaal niet bezig met beleggen (alleen defensief) maar stuitte toevallig op het volgende:
[..]
Onderaan in het artikel trok het onderstaande mijn aandacht:
[..]
Ik ben geenszins in staat te oordelen of er wat in zit, en of het dus wijsheid is om in een of alle van de drie te beleggen. Mening?
Het hele artikel is een lokkertje om je lekker te maken voor dat $3 aandeel, met die link helemaal onderaan.

Die 3 merken die je vet hebt gedruk staan er alleen maar in om het artikel 'credibility' te geven.

Er staan claims in van "$15.000 EV with 1.000 mile range" maar dat is niet iets dat niet mogelijk is zonder quantum computers. Dat is vooral mogelijk door schaalvergroting en hogere energiedichtheid van accu's.

edit: hier doet hij dat ook weer, heel artikel en onderaan dan een "klein solar-aandeel met giga groeimogelijkheden"

https://investorplace.com/hypergrowthinvesting/2022/08/a-big-short-squeeze-is-brewing-for-stocks-and-were-bullish/

[ Bericht 5% gewijzigd door TheFreshPrince op 21-08-2022 10:56:53 ]
pi_205702152
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2022 10:50 schreef TheFreshPrince het volgende:
Het hele artikel is een lokkertje om je lekker te maken voor dat $3 aandeel.

Die 3 merken die je vet hebt gedruk staan er alleen maar in om het artikel 'credibility' te geven.
Het is ook geschreven alsof er iets verkocht moet worden, maar misschien zit er desondanks iets in. Het hoeft elkaar niet uit te sluiten.

quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2022 10:50 schreef TheFreshPrince het volgende:
Er staan claims in van "$15.000 EV with 1.000 mile range" maar dat is niet iets dat niet mogelijk is zonder quantum computers. Dat is vooral mogelijk door schaalvergroting en hogere energiedichtheid van accu's.
Dat is duidelijk, maar het gaat toch juist om de snelheid van de ontwikkeling wanneer je de potentiële winst wil bepalen, en de toepassing van QC kan daarin het verschil maken.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_205702209
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2022 10:57 schreef Akathisia het volgende:

[..]
Het is ook geschreven alsof er iets verkocht moet worden, maar misschien zit er desondanks iets in. Het hoeft elkaar niet uit te sluiten.
[..]
Dat is duidelijk, maar het gaat toch juist om de snelheid van de ontwikkeling wanneer je de potentiële winst wil bepalen, en de toepassing van QC kan daarin het verschil maken.
Het is gewoon een commercieel praatje met wat buzzwords om je zover te krijgen dat je je e-mail adres achterlaat.

Ja, quantum computing heeft gigantische potentie maar het is in geen enkel opzicht duidelijk of en welke vooruitgang VW, Hyundai, Apple en andere merken er mee gehaald hebben en of ze dat enig voordeel geeft t.o.v. concurrentie.

Wat je kan doen is per bedrijf dat genoemd wordt uitzoeken hoe ze quantum computing toepassen.
Bij Volkswagen vond ik bijvoorbeeld na 5 seconden zoeken dat ze het gebruiken om navigatie te verbeteren maar dat heeft op zich weinig met accu's te maken.

Je kan ook kijken naar bedrijven die zich toeleggen op de ontwikkeling van quantum computers, zoals IBM, Google, IonQ, Nvidia. Maar ook dan zit er nog een hoop lucht tussen een laboratorium opstelling die miljarden heeft gekost en een praktisch toepasbare en commercieel interessante oplossing.

Dit artikel (verkapte advertentie) is iig niet bruikbaar.
pi_205702312
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2022 11:08 schreef TheFreshPrince het volgende:
Het is gewoon een commercieel praatje met wat buzzwords om je zover te krijgen dat je je e-mail adres achterlaat.
Het was sowieso al suspect omdat het (de ophemeling van de Google QC) via de Chrome feed tot me kwam.

quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2022 11:08 schreef TheFreshPrince het volgende:
Ja, quantum computing heeft gigantische potentie maar het is in geen enkel opzicht duidelijk of en welke vooruitgang VW, Hyundai, Apple en andere merken er mee gehaald hebben en of ze dat enig voordeel geeft t.o.v. concurrentie.

Wat je kan doen is per bedrijf dat genoemd wordt uitzoeken hoe ze quantum computing toepassen.
Bij Volkswagen vond ik bijvoorbeeld na 5 seconden zoeken dat ze het gebruiken om navigatie te verbeteren maar dat heeft op zich weinig met accu's te maken.
Toen ik de vraag stelde hoopte ik natuurlijk op de aanwezigheid van iemand die zich er in verdiept heeft.

Als je iets langer dan 5 seconden had gezocht, was je misschien het volgende tegengekomen: https://www.volkswagen-ne(...)battery-research-351

quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2022 11:08 schreef TheFreshPrince het volgende:
Je kan ook kijken naar bedrijven die zich toeleggen op de ontwikkeling van quantum computers, zoals IBM, Google, IonQ, Nvidia. Maar ook dan zit er nog een hoop lucht tussen een laboratorium opstelling die miljarden heeft gekost en een praktisch toepasbare en commercieel interessante oplossing.
Eigenlijk is dit nog interessanter. Ik kan me trouwens voorstellen dat zo een lab-opstelling evengoed veel waarde/commerciële opties impliceert. Op zijn minst teneinde de ontwikkeling van de eigen producten. Is er daarbij een scenario mogelijk dat de eigenaar van zo een totaal onpraktisch en miljardenkostende QC 'computing' opdrachten zal krijgen/aannemen?
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_205702375
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2022 11:21 schreef Akathisia het volgende:

[..]
Het was sowieso al suspect omdat het (de ophemeling van de Google QC) via de Chrome feed tot me kwam.
[..]
Toen ik de vraag stelde hoopte ik natuurlijk op de aanwezigheid van iemand die zich er in verdiept heeft.

Als je iets langer dan 5 seconden had gezocht, was je misschien het volgende tegengekomen: https://www.volkswagen-ne(...)battery-research-351
Maar dat is toch prima? Jij bent degene die er in geïnteresseerd is. Dit is een deeltje van je research.
Maar ook hier kan ik niet uit opmaken of het product er beter van is geworden en of er voorsprong is behaald op de concurrentie.

Zo te zien gebruiken ze een clouddienst van Google dus het zal nog wel om een hybride oplossing gaan, klassieke computers die gekoppeld zijn aan een quantum computer met een beperkt aantal qubits.

IonQ biedt ook zoiets aan.

quote:
[..]
Eigenlijk is dit nog interessanter. Ik kan me trouwens voorstellen dat zo een lab-opstelling evengoed veel waarde/commerciële opties impliceert. Op zijn minst teneinde de ontwikkeling van de eigen producten. Is er daarbij een scenario mogelijk dat de eigenaar van zo een totaal onpraktisch en miljardenkostende QC 'computing' opdrachten zal krijgen/aannemen?
Ze zijn continu op zoek naar meer qubits dus kan me voorstellen dat je de eerste generatie hybrids als clouddienst aangeboden krijgt en dat die lab-setups vooral zijn om meer qubits in zo'n QC te krijgen.

Nu begin ik ook al met buzzwords.
pi_205702675
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2022 11:34 schreef TheFreshPrince het volgende:
Zo te zien gebruiken ze een clouddienst van Google dus het zal nog wel om een hybride oplossing gaan, klassieke computers die gekoppeld zijn aan een quantum computer met een beperkt aantal qubits.

Kan Google via deze weg trouwens geen deeleigenaarschap van het patent afdwingen, of is de competitie daar te hoog voor?
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_205702856
Vind altijd dat er teveel gekeken wordt naar technologische innovatie maar te weinig naar welke beurskoersen dat zou moeten rechtvaardigen.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_205704454
Als je overigens die link volgt van InvestorPlace en je aanmeldt, krijg je een link naar deze site met een oneindig lang voelend filmpje waar je niet doorheen kan skippen, want je moet natuurlijk een "fear of missing out" krijgen tijdens z'n praatje.

https://orders.investorplace.com/?cid=MKT639809&eid=MKT666683&assetId=AST251988&page=1

Zouden mensen hier intrappen? :D Die Luke Lango komt zo uit The Wolf of Wall Street...

edit: filmpje duurt al minimaal 45 minuten en nog geen onthulling _O-
edit2: heb het idee dat er geen onthulling komt maar dat je één of ander document kan kopen
edit3: oh ja, natuurlijk, even lid worden en dan krijg je die documenten "gratis" _O-

Trap er niet in mensen :D

[ Bericht 4% gewijzigd door TheFreshPrince op 21-08-2022 16:34:53 ]
pi_205706083
pi_205710405
pi_205710443
quote:
Ja, gaat lekker zo he :X
Nog even en Europa gaat richting Turkije of Libanon met z'n muntje.
pi_205710545
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2022 10:27 schreef Tjoent het volgende:

[..]
Ja, gaat lekker zo he :X
Nog even en Europa gaat richting Turkije of Libanon met z'n muntje.
Het enige voordeel is nog dat m'n aandelenportfolio voor 75% in Amerikaanse bedrijven zit.
Maar het klinkt niet heel gunstig verder...
pi_205710557
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2022 10:27 schreef Tjoent het volgende:

[..]
Ja, gaat lekker zo he :X
Nog even en Europa gaat richting Turkije of Libanon met z'n muntje.
Wordt wel gevaarlijk dit.
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
pi_205710687
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2022 10:45 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Het enige voordeel is nog dat m'n aandelenportfolio voor 75% in Amerikaanse bedrijven zit.
Maar het klinkt niet heel gunstig verder...
Ja, me too :Y vorig jaar nog een partij dollars voor 1,18 gekocht en van de hand gedaan op 1,02 ongeveer.
Maar een portefeuille, nota bene 'zeer defensief' staat op zo'n 6% winst tot nu toe. Uitsluitend Amerikaanse onderdelen.

quote:
7s.gif Op maandag 22 augustus 2022 10:47 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Wordt wel gevaarlijk dit.
URSULAAAA :o ... SIGRID DOE IETSSSSS

Ohnee... daar hoeven we niks van te verwachten :N
pi_205710869
twitter
  maandag 22 augustus 2022 @ 12:53:16 #300
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_205711650
Ben ik even blij dat ik mijn salaris niet ontvang in euros.

Als het verder uit de hand loopt toch maar even wat ¤ dividendaandeeltjes kopen die hun geld grotendeels buiten de ¤ verdienen. Maar als het goed is, zou dat eigenlijk al in de koers moeten zitten...

Ik kom niet veel verder dan Unies? Franse aandelen is volgens mij altijd gedonder met dividendbelastingen. Verder in Duitsland nog wat leuks?
Please Move The Deer Crossing Sign
  maandag 22 augustus 2022 @ 13:14:21 #301
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_205711880
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2022 12:53 schreef JimmyJames het volgende:
Ben ik even blij dat ik mijn salaris niet ontvang in euros.

Als het verder uit de hand loopt toch maar even wat ¤ dividendaandeeltjes kopen die hun geld grotendeels buiten de ¤ verdienen. Maar als het goed is, zou dat eigenlijk al in de koers moeten zitten...

Ik kom niet veel verder dan Unies? Franse aandelen is volgens mij altijd gedonder met dividendbelastingen. Verder in Duitsland nog wat leuks?
Ahold & Aegon?
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')