Hij stijgt idd behoorlijk.quote:Op maandag 15 augustus 2022 17:33 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Maar dat zei ik dus ook nergens.Wel weer een grote stijging vandaag.
Ik snap zulke dingen echt niet.quote:Op donderdag 18 augustus 2022 09:09 schreef Tjoent het volgende:
Blij dat m'n Adyen kooporder gisteren niet is uitgevoerd omdat ik te laag had ingeschreven.
Prachtige cijfers, 60% volumegroei : aandeel keldert doodleuk 13%
Zo prachtig dat ze een k/w van 80 rechtvaardigen?quote:Op donderdag 18 augustus 2022 10:09 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Ik snap zulke dingen echt niet.
Het zijn zeker prachtige cijfers.
Dat soort koersbewegingen worden grotendeels gevoed door verwachtingen over de toekomst, niet op basis van behaalde resultaten.quote:Op donderdag 18 augustus 2022 09:09 schreef Tjoent het volgende:
Blij dat m'n Adyen kooporder gisteren niet is uitgevoerd omdat ik te laag had ingeschreven.
Precies. Er is meer dan de resultaten van vandaag. Als je slim belegt kijk je een slag verder dan de kwartaal cijfers.quote:Op donderdag 18 augustus 2022 10:14 schreef dop het volgende:
[..]
Zo prachtig dat zeeën k/w van 80 rechtvaardigen?
Dat is aan de markt om te bepalen.quote:Op donderdag 18 augustus 2022 10:14 schreef dop het volgende:
[..]
Zo prachtig dat zeeën k/w van 80 rechtvaardigen?
Stijgende rentes -> hogere financieringskosten. Dat is meestal wel een verklaring.quote:Op donderdag 18 augustus 2022 10:21 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Dat is aan de markt om te bepalen.
Maar waarom dan de afgelopen 2 jaar wel en nu ineens weer niet?
quote:Als ik de cijfers gisteren had gezien was ik long gegaan.
Vandaar dat ik nog steeds moet werken voor m'n geld waarschijnlijk
winstnemingen na de cijfersquote:Op donderdag 18 augustus 2022 09:09 schreef Tjoent het volgende:
Dan zal ik wel te moeilijk denken. In februari kwamen ze ook met cijfers, maar zou moeten nakijken hoe die dan waren. Toen had ik geluk, want in één dag 15% winst. Het is sowieso een ietwat tricky aandeel. Tijdje geleden voor 1150 ofzo, waren ze leuk geweestquote:Op donderdag 18 augustus 2022 10:43 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
winstnemingen na de cijfers
simpel
Voor elke transactie moet er ook een koper zijn; collectief winst nemen kan niet want er moeten evenredige instappers zijn.quote:Op donderdag 18 augustus 2022 10:43 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
winstnemingen na de cijfers
simpel
Top bedankt. Dit geeft echt een mooi overzicht.quote:Op dinsdag 16 augustus 2022 13:00 schreef maan_man het volgende:
[..]
Nee, uitdraai lukt niet. Maar als je rechtsboven op rendement klinkt, dan krijg je een popup met die gegevens.
Hoe kan het dat jouw effect in wisselkoers wijziging veel hoger is dan effect koers wijziging?quote:Op maandag 15 augustus 2022 22:45 schreef maan_man het volgende:
Hoe houden jullie je resultaten eigenlijk bij? Ik vind het bij De Giro altijd extreem lastig om een goed overzicht te krijgen en heb al gepoogd diverse spreadsheets te bouwen. Maar het blijft behelpen. Zit nu in de 7 dagen proefperiode van https://portfoliodividendtracker.com/.
Weet nog niet wat ik ga doen. Van de ene kant betaal ik niet graag ergens voor maar van de andere kant ben ik er wel over te spreken. Importeren vanuit De Giro verliep makkelijk.
Nooit dingen zo inzichtelijk gehad. 14-06-2021 mijn eerste aandeel gekocht. Sinds die tijd:
Totaal rendement: 13,31%
Verlies door effectprijs wijziging: 0,47%
Winst door wisselkoers wijziging: 10,61%
Dividenden: 3,64%
Transactiekosten: 0,55%
Brokerkosten: 0,23%
Ytd:
Totaal rendement: 7,98%
Verlies door effectprijs wijziging: 0,30%
Winst door wisselkoers wijziging: 6,24%
Dividenden: 2,18%
Transactiekosten: 0,22%
Brokerkosten: 0,09%
Bij mij vergelijkbaar, ook iets van 30%.quote:Op donderdag 18 augustus 2022 15:51 schreef Patroon het volgende:
[..]
Top bedankt. Dit geeft echt een mooi overzicht.
Totaal rendement 31,64%
Winst door effectprijs wijziging 28,03%
Winst door wisselkoers wijziging 0,13%
Dividenden 3,95%
Transactiekosten 0,17%
Brokerkosten 0,32%
Je kan hier mooi terugzien dat ik begin maart 2020 na de corona dip extra heb bijgekocht
[ afbeelding ]
Lijkt mij vrij simpel. De waarde van mijn aandelen is amper gestegen/beperkt gedaald, terwijl de Dollar sterk is gestegen ten opzichte van de Euro.quote:Op donderdag 18 augustus 2022 16:00 schreef Patroon het volgende:
[..]
Hoe kan het dat jouw effect in wisselkoers wijziging veel hoger is dan effect koers wijziging?
Helder.. Hoe lang zit je er nu in? Want bijna alles is afgelopen jaren gestegen.quote:Op donderdag 18 augustus 2022 20:14 schreef maan_man het volgende:
[..]
Lijkt mij vrij simpel. De waarde van mijn aandelen is amper gestegen/beperkt gedaald, terwijl de Dollar sterk is gestegen ten opzichte van de Euro.
Juni vorig jaar. Wat dat betreft volg ik redelijk de sp 500 en de aex. Die schommelen over die periode ook rond de 0. Daarnaast heb ik in 2021 nog wat leergeld betaald met Philips en just eat. Vanaf 2022 gaat het beter.quote:Op donderdag 18 augustus 2022 22:32 schreef Patroon het volgende:
[..]
Helder.. Hoe lang zit je er nu in? Want bijna alles is afgelopen jaren gestegen.
Ik hou mijn portefeulle ook heel simpel bij in Excel. Ik noteer elke maand de storting en trek dan de waarde van de portefeuille af van de stortingen. Het rendement is dan nagenoeg gelijk aan dat wat dat programma laat zien, alleen mis ik wel de mooie grafieken, maar om daar nou 5 euro voor te betalen. Wellicht krijg ik hetzelfde als ik elke 1e van de maand de waarde van de portefeuille noteer. Zal eens wat proberen.quote:Op donderdag 18 augustus 2022 19:29 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Bij mij vergelijkbaar, ook iets van 30%.
Overigens ben ik wel benieuwd of de verandering van RDS naar Shell nog voor verkeerde data zorgt. Hij ziet dat wel als twee aparte aandelen. Voor Unilever geldt iets vergelijkbaars dacht ik.
Jij hebt ook een vrij basic strategie toch? Elke maand geld in één ETF stoppen? Dan is zo’n overzicht ook wat minder relevant ja.quote:Op vrijdag 19 augustus 2022 08:25 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ik hou mijn portefeulle ook heel simpel bij in Excel. Ik noteer elke maand de storting en trek dan de waarde van de portefeuille af van de stortingen. Het rendement is dan nagenoeg gelijk aan dat wat dat programma laat zien, alleen mis ik wel de mooie grafieken, maar om daar nou 5 euro voor te betalen. Wellicht krijg ik hetzelfde als ik elke 1e van de maand de waarde van de portefeuille noteer. Zal eens wat proberen.
Ja klopt, recht toe recht aan alleen kopen en bij dikke daling (zoals toen met begin covid wat extra kopen).quote:Op vrijdag 19 augustus 2022 09:18 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Jij hebt ook een vrij basic strategie toch? Elke maand geld in één ETF stoppen? Dan is zo’n overzicht ook wat minder relevant ja.
Ik heb vooral met Shell enorm veel transacties gedaan. Heeft me geen windeieren gelegd, maar heb zelf totaal geen overzicht meer wat m’n winst is. Voor mij is dit wel een meerwaarde (als de data klopt).
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |