abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_205309132

Welkom in het Beursvloer-topic waarin je de beurzen en de laatste economische nieuws kunt volgen.

Noot: het innemen van een bepaalde positie geschiedt geheel op eigen risico, ook het overnemen van een beleggingsstrategie van andere users is dus geheel op eigen risico.

Nederlands
De Aandeelhouder
BNR Nieuwsradio
IEX
RTL Z

Internationaal
Morning Star
Bloomberg
CNBC
MarketWatch
Seeking Alpha
Finviz
Börse Online
The Motley Fool

Alle oude topics, mét titel, vind je hier

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 12-07-2022 10:56:31 ]
pi_205309167
Huilbaby Cavendish nog steeds in de OP?
pindazakje
pi_205312496
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2022 13:32 schreef AQuila360 het volgende:
Voor het eerste ooit denk ik er over om alles te verkopen omdat het me niet lekker zit met dat gas in Europa.
Wan hoe groot is de kans op het zwarte scenario dat de industrie afgeschaald moet worden straks in de winter?

Corona zie ik ook wel weer wat roer in het eten gooien en dan nog wat inflatie en recessie in de mix.

Alleen is er nu al wel veel van de koers af natuurlijk. Maar toch

Hoe zien jullie dat?
Ik heb geen idee hoe groot de kans is dat de industrie deze winter wordt afgeschaald omwille van gastekorten, noch van de impact van een dergelijk scenario voor de niet energiegevoelige onderdelen van onze economie. En als dat (mede) een recessie veroorzaakt ..... Maar aangezien ik niets plan of voorspel, is dat voor mij niet zo relevant. Ik werk long-only. Krijgen we deze winter een dip van -60%, dan zou je nu alles moeten verkopen om straks bijna twee keer zoveel van hetzelfde te kunnen bezitten. Maar wat doe je tot die tijd met je geld? Door de inflatie verdampt de waarde van het geld op spaarrekening toch ook. En wie zegt dat die dip -60% is, en niet -30% of -80%? Oftewel, wanneer koop je dan weer terug? En wat als die dip helemaal niet komt? Kortom: ik houd mijn portefeuille gewoon aan en probeer ondertussen geld opzij te zetten om te kunnen bijkopen tegen lagere koersen.

Wat de inflatie betreft. Inflatie is goed voor schulden, slecht voor spaargeld op de bank. Als product X nu 10 euro kost en door inflatie straks 12 euro, dan bezit ik nog steeds liever product X dan die 10 euro. Oftewel, ik zie in oplopende inflatie geen reden om een positie in aandelen terug te brengen.
  maandag 11 juli 2022 @ 22:33:36 #4
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_205312806
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2022 22:12 schreef Groepfunder het volgende:

[..]
Ik heb geen idee hoe groot de kans is dat de industrie deze winter wordt afgeschaald omwille van gastekorten, noch van de impact van een dergelijk scenario voor de niet energiegevoelige onderdelen van onze economie. En als dat (mede) een recessie veroorzaakt ..... Maar aangezien ik niets plan of voorspel, is dat voor mij niet zo relevant. Ik werk long-only. Krijgen we deze winter een dip van -60%, dan zou je nu alles moeten verkopen om straks bijna twee keer zoveel van hetzelfde te kunnen bezitten. Maar wat doe je tot die tijd met je geld? Door de inflatie verdampt de waarde van het geld op spaarrekening toch ook. En wie zegt dat die dip -60% is, en niet -30% of -80%? Oftewel, wanneer koop je dan weer terug? En wat als die dip helemaal niet komt? Kortom: ik houd mijn portefeuille gewoon aan en probeer ondertussen geld opzij te zetten om te kunnen bijkopen tegen lagere koersen.

Wat de inflatie betreft. Inflatie is goed voor schulden, slecht voor spaargeld op de bank. Als product X nu 10 euro kost en door inflatie straks 12 euro, dan bezit ik nog steeds liever product X dan die 10 euro. Oftewel, ik zie in oplopende inflatie geen reden om een positie in aandelen terug te brengen.
LT moet je juist bij inflatie in aandelen zitten. Niet in obligaties vanwege de te verwachten rentestijgingen, niet in cash uiteraard. Grondstoffen zijn neutraal en crypto/nft’s zijn sowieso onzin.
The End Times are wild
pi_205312896
Ik vraag me af hoe duurzaam die inflatie gaat zijn hoor. We hebben jaren gehad dat de inflatie met geen enkele mogelijkheid omhoog te krijgen was. Nu dan fors omhoog natuurlijk door de energieprijzen, maar die gaan niet nóg een jaar vertienvoudigen natuurlijk.

Energieprijzen zullen doorwerken in productieketens natuurlijk, maar zolang je geen loon-prijsspiraal krijgt kan inflatie ook weer langzaam uitdoven. Dan zijn we alleen wat armer geworden met zijn allen.
pi_205313159
Beurzen mogen van mij gerust nog 20% lager!
Cindy De Vuyst
  maandag 11 juli 2022 @ 23:19:03 #7
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_205313225
quote:
1s.gif Op maandag 11 juli 2022 22:40 schreef Heph844 het volgende:
Ik vraag me af hoe duurzaam die inflatie gaat zijn hoor. We hebben jaren gehad dat de inflatie met geen enkele mogelijkheid omhoog te krijgen was. Nu dan fors omhoog natuurlijk door de energieprijzen, maar die gaan niet nóg een jaar vertienvoudigen natuurlijk.

Energieprijzen zullen doorwerken in productieketens natuurlijk, maar zolang je geen loon-prijsspiraal krijgt kan inflatie ook weer langzaam uitdoven. Dan zijn we alleen wat armer geworden met zijn allen.
Dat verwacht ik dus ook.

Denk ook niet dat de maatregelen van de ECB wezenlijke effecten sorteren.
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
pi_205313317
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2022 22:33 schreef LXIV het volgende:

[..]
LT moet je juist bij inflatie in aandelen zitten. Niet in obligaties vanwege de te verwachten rentestijgingen, niet in cash uiteraard. Grondstoffen zijn neutraal en crypto/nft’s zijn sowieso onzin.
Maar de rente werkt grilliger dan de inflatie structureel zal worden.
De inflatie nu wordt grof overschat (in hoezeer die structureel gaat worden) door vanalles en nogwat.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_205313321
quote:
1s.gif Op maandag 11 juli 2022 22:40 schreef Heph844 het volgende:

GMTA.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_205313328
quote:
7s.gif Op maandag 11 juli 2022 23:19 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Dat verwacht ik dus ook.

Denk ook niet dat de maatregelen van de ECB wezenlijke effecten sorteren.
Ja de rentelast van Italië.
pi_205313712
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2022 23:11 schreef einzeinz het volgende:
Beurzen mogen van mij gerust nog 20% lager!
  dinsdag 12 juli 2022 @ 08:19:34 #12
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_205314097
Au, EUR/DOLLAR staat op 1. :{

Goed voor m’n aandelen, maar minder voor m’n aanstaande vakantie. _O-
pi_205314204
quote:
7s.gif Op dinsdag 12 juli 2022 08:19 schreef Zwansen het volgende:

De rente moet omhoog want een zwakkere euro wakkert de inflatie verder aan. Alleen dondert zuid Europa dan in elkaar...
pi_205314635
quote:
7s.gif Op dinsdag 12 juli 2022 08:19 schreef Zwansen het volgende:

Volstrekt debiel want de inflatie is echt veeeeeel ernstiger in de VS met al die stimi cheques. En de waarde dollar wordt overeind gehouden door het buitenland.

Als men van het dollar systeem afstapt zijn ze in een klap arm daar.

Echt deze situatie is onnatuurlijk as fuck.
  woensdag 13 juli 2022 @ 14:34:27 #15
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_205328241
inflatie VS op 9,1% (verwachting was 8,8)
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_205336754
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2022 09:29 schreef ludovico het volgende:

[..]
Volstrekt debiel want de inflatie is echt veeeeeel ernstiger in de VS met al die stimi cheques. En de waarde dollar wordt overeind gehouden door het buitenland.
Tsja... de VS is begonnen met het bestrijden van de inflatie. De EU doet niets, want ze kunnen niets. Ik blijf liever nog even in USD's.
pi_205337136
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2022 09:29 schreef ludovico het volgende:

[..]

Als men van het dollar systeem afstapt zijn ze in een klap arm daar.

Echt deze situatie is onnatuurlijk as fuck.
er is wat grappigs gebeurd met het woord inflatie

het gaat niet meer (alleen) over het verhogen van de geldoplage

toevalligerwijs doen we nu net alsof het allemaal samen hangt met de consumentenprijzen (CPI, zoals die van 9,1% in murika)

eigenlijk zijn dat twee hele andere dingen: het geld in omloop en consumentenprijzen
pi_205337193
quote:
10s.gif Op donderdag 14 juli 2022 08:30 schreef aTypisch het volgende:

[..]
er is wat grappigs gebeurd met het woord inflatie

het gaat niet meer (alleen) over het verhogen van de geldoplage

toevalligerwijs doen we nu net alsof het allemaal samen hangt met de consumentenprijzen (CPI, zoals die van 9,1% in murika)

eigenlijk zijn dat twee hele andere dingen: het geld in omloop en consumentenprijzen
Men bedoelt met inflatie 99/100x dus gewoon CPI.

Als je monetaire inflatie wilt aanduiden zou ik het er maar bij zetten. =).
pi_205337200
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2022 06:10 schreef jaco het volgende:

[..]
Tsja... de VS is begonnen met het bestrijden van de inflatie. De EU doet niets, want ze kunnen niets. Ik blijf liever nog even in USD's.
Effect van centrale bank erop wordt wat overschat.

Denk ik in ieder geval.
pi_205337216
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2022 08:41 schreef ludovico het volgende:

[..]
Men bedoelt met inflatie 99/100x dus gewoon CPI.

Als je monetaire inflatie wilt aanduiden zou ik het er maar bij zetten. =).
jup, mijn punt was meer dat dat het gesprek erover vertroebelt

CPI = allerlei verschillende factoren (waaronder geldcreatie)
geldcreatie = geldcreatie
pi_205352234
NWS / CEO SHELL van Beurden: Zware winter opkomst met hoge gasprijzen.

Is er nog een manier om Gronings gas te investeren ofzo?
pi_205352445
In andere woorden shell gaat monsterwinsten maken.
pi_205352682
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 juli 2022 18:09 schreef xminator het volgende:
In andere woorden shell gaat monsterwinsten maken.
Nou het kan best wat zijn om wat te hedgen door wat meer in te zetten op Shell,

Shell up, all else down.
Als ik mijn aandelen ooit terugkrijg zit ik overigens al prima voor hoge gasprijzen.

[ Bericht 7% gewijzigd door ludovico op 15-07-2022 18:54:02 ]
pi_205353292
Hey de banken zijn aan het moonen.
  vrijdag 15 juli 2022 @ 21:31:36 #25
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_205354546
Shell blijft mooi om lekker op te schrijven (naja behalve die keer dat ze binnen no time van 25 euro naar 10 euro doken).
Please Move The Deer Crossing Sign
pi_205354832
quote:
14s.gif Op vrijdag 15 juli 2022 21:31 schreef JimmyJames het volgende:
Shell blijft mooi om lekker op te schrijven (naja behalve die keer dat ze binnen no time van 25 euro naar 10 euro doken).
De beste om te schrijven zijn die nauwelijks omlaag kunnen maar ook weinig upside hebben.
  vrijdag 15 juli 2022 @ 22:01:22 #27
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_205354983
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2022 21:50 schreef ludovico het volgende:

[..]
De beste om te schrijven zijn die nauwelijks omlaag kunnen maar ook weinig upside hebben.
Dan krijg je vermoedelijk ook nauwelijks premie binnen.
  vrijdag 15 juli 2022 @ 22:17:20 #28
68638 Zwansen
pi_205355221
Ik heb dus totaal geen kennis van put opties en dat soort dingen. Misschien toch maar eens in verdiepen… :@
pi_205355265
quote:
7s.gif Op vrijdag 15 juli 2022 22:17 schreef Zwansen het volgende:
Ik heb dus totaal geen kennis van put opties en dat soort dingen. Misschien toch maar eens in verdiepen… :@
Er zijn altijd weer nieuwe manieren om geld te verliezen :+

Ik hou het bij aandeeltjes.
pi_205355402
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2022 22:01 schreef JimmyJames het volgende:

[..]
Dan krijg je vermoedelijk ook nauwelijks premie binnen.
Neuh, die bedrijven die nauwelijks naar beneden kunnen hebben soms wat rake tikken gehad. Daar blijft men een beetje uit de buurt.

Als je echt denkt dat het omhoog kan schieten vervolgens is een aandeel beter, als men er angstig voor is is de premie prima, en is een stabiel koersverloop ook prima (afhankelijk van uitoefenprijs).

Blijft een conservatieve methode, aangezien je praktisch gewoon het aandeel koopt met discount als het zakt, en anders krijg je de premie, ook goed.

Maarja, als het keihard stijgt mis je de prijs.
pi_205355423
quote:
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2022 22:20 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Er zijn altijd weer nieuwe manieren om geld te verliezen :+

Ik hou het bij aandeeltjes.
Wat verse prins zegt joh.

Normaliter gewoon bij wegblijven tenzij unieke situatie o.i.d. maarja, dan nog, je bent slechts een sterveling.
pi_205356013
twitter

Wat een boef.
pi_205356139
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2022 23:25 schreef ludovico het volgende:
[ twitter ]

Wat een boef.
pi_205356198
Laat de beurzen maar nog 20% zakken!
Cindy De Vuyst
pi_205356411
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2022 23:54 schreef einzeinz het volgende:
Nee.
pi_205356615
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2022 23:54 schreef einzeinz het volgende:
Down down down.
pi_205356617
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2022 00:22 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Nee.
Geen geld meer om in te leggen?
pi_205357634
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2022 01:06 schreef ludovico het volgende:

[..]
Geen geld meer om in te leggen?
Nee, duh.

Dit is het "Beursvloer" topic, niet het "Banken met hoogste rente" topic.
  zaterdag 16 juli 2022 @ 10:51:43 #39
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_205357956
quote:
Het is vrij eenvoudig als je het niet te ingewikkeld maakt voor jezelf :s)

Bij veel brokers in Nederland is het veel goedkoper qua transactiekosten om een aandeel in bezit te krijgen via een geschreven put bijv. 100 aandelen Shell kopen zal al gauw tussen de 6 en 10 euro kosten, terwijl je een optie kunt schrijven met gratis assignment voor 80 cent bij LYNX.

Maar het kan ook gruwelijk mis gaan met opties, dus wel oppassen en alleen doen met voldoende kennis.

==

Ik denk dat ik volgende week nog wat Shell bijkoop. Volgens mij is het letterlijk de goedkoopste large cap op de hele aandelenmarkt momenteel. Buffett gaat waarschijnlijk occidental petroleum inlijven en zijn positie in Chevron verder uitbreiden.

Enterprise Value/EBITDA:
Occidental Petroleum 5.78
Chevron 6.38
Shell 3.56

[ Bericht 4% gewijzigd door JimmyJames op 16-07-2022 11:03:15 ]
pi_205359590
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2022 09:52 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Nee, duh.

Dit is het "Beursvloer" topic, niet het "Banken met hoogste rente" topic.
Haha, all in of niet.

Mjajoh jij zit wel prima.
pi_205374576
Beurzen openen groen! Ziet er weer een dag uit met flinke winsten!
Cindy De Vuyst
pi_205374663
Vrijdag heb ik 4x Berkshire gekocht en twijfel over wellicht Intel deze week.
Hebben jullie iets op het oog komende week?
pi_205375343
Cijfertjesweek.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Tiësto Live @ Melkweg 2000
Best pilot in history
  maandag 18 juli 2022 @ 07:58:01 #45
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_205375482
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2022 23:14 schreef WammesWaggel het volgende:
Vrijdag heb ik 4x Berkshire gekocht en twijfel over wellicht Intel deze week.
Hebben jullie iets op het oog komende week?
Shell sowieso bijkopen/puts op schrijven. Google bijkopen. De rest even zien wat de cijfertjes doen. Normaliter ontstaan er vaak kansen tijdens het cijferseizoen.

Of schrijven VOOR de cijfers... Wel riskant natuurlijk. Op Shell nog gedaan, wel bizar dat ik 23 cent premie kon vangen voor 1 put met looptijd van 1 maand en strike op 20¤. Zolang Shell maar niet met bijna 20% crasht in een maand..

[ Bericht 4% gewijzigd door JimmyJames op 18-07-2022 09:46:30 ]
pi_205376445
  maandag 18 juli 2022 @ 10:23:10 #47
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_205376502
GlaxoSmithKline splitst vandaag zijn consumententak af. Eens zien wat dat met de waardering doet.
  maandag 18 juli 2022 @ 10:24:45 #48
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_205376514
quote:
1s.gif Op maandag 18 juli 2022 07:58 schreef JimmyJames het volgende:

[..]
Shell sowieso bijkopen/puts op schrijven. Google bijkopen. De rest even zien wat de cijfertjes doen. Normaliter ontstaan er vaak kansen tijdens het cijferseizoen.

Of schrijven VOOR de cijfers... Wel riskant natuurlijk. Op Shell nog gedaan, wel bizar dat ik 23 cent premie kon vangen voor 1 put met looptijd van 1 maand en strike op 20¤. Zolang Shell maar niet met bijna 20% crasht in een maand..
Maar ja, dat is dan 23 euro… de moeite toch niet waard..
The End Times are wild
pi_205376586
Rabobank beleggen ligt er ook weer eens uit.
Wat een knakentoko is dat toch ook, ze krijgen het daar niet voor elkaar.

Heb weer wat uitgekeerd dividend staan dus dacht nog even een order te kunnen zetten.
  maandag 18 juli 2022 @ 11:56:42 #50
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_205377193
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2022 10:24 schreef LXIV het volgende:

[..]
Maar ja, dat is dan 23 euro… de moeite toch niet waard..
Voorbeeld. Als je er 1000 schrijft is het een ander verhaal. Ik vind het best een lekkere premie, komt neer op bijna 14% op jaarbasis op een strike die toch niet echt grote kans heeft te worden geraakt.
pi_205377496
Ik logde net even in bij De Giro. Totdat men de stocksplit van Googl goed heeft verwerkt, kan mijn dag niet meer stuk en voel ik mij even rijk.
pi_205377506
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2022 12:30 schreef maan_man het volgende:
Ik logde net even in bij De Giro. Totdat men de stocksplit van Googl goed heeft verwerkt, kan mijn dag niet meer stuk en voel ik mij even rijk.
[ afbeelding ]
Snel cashen nu het nog kan!
pi_205377523
quote:
11s.gif Op maandag 18 juli 2022 12:31 schreef Heph844 het volgende:

[..]
Snel cashen nu het nog kan!
Beurs is dicht ;(
pi_205377647
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2022 12:30 schreef maan_man het volgende:
[ afbeelding ]
Ik zie het :D

_O- _O-

maandag 18 juli 2022 @ 14:30:14 #55
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_205378539
Wel handig die split. Hoef ik geen fracties meer te kopen.
pi_205378880
Tuinkabouter heeft ons verlaten.
pi_205379278
polykristallijn silicium(zonnepanelen)..wordt steeds duurder..is dat nog wat om in te inversteren? Of al te laat misschien zoja..welke moet je dan hebben?
Ik zwaai naar dieren.
  PR/Manusje van alles maandag 18 juli 2022 @ 17:47:56 #58
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_205380246
quote:
1s.gif Op maandag 18 juli 2022 10:17 schreef SOG het volgende:
[ afbeelding ]
Echt he.... :')
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_205380385
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2022 17:47 schreef Surveillance-Fiets het volgende:

[..]
Echt he.... :')
Toch 3,8% in de plus vandaag :P
pi_205380393
quote:
1s.gif Op maandag 18 juli 2022 15:52 schreef Geerd het volgende:
polykristallijn silicium(zonnepanelen)..wordt steeds duurder..is dat nog wat om in te inversteren? Of al te laat misschien zoja..welke moet je dan hebben?
Weet niet, volgens mij hobbel je altijd wat achter de markt aan met dat soort dingen.
Eigenlijk moet je zoiets al spotten voordat het in de mainstream media te lezen is en omdat je niet alle sectoren tegelijk in de gaten kan houden mis je dat.
pi_205393041
Ik dacht vorige week "Weet je wat? Ik maak eens een account aan bij het FD om 5 gratis artikelen te kunnen lezen."

Account aangemaakt maar bij het lezen van het eerste random artikel kreeg ik het verzoek om nog even akkoord te gaan met de voorwaarde dat het FD mij mag benaderen met nieuws, productinformatie en/of aanbiedingen.

Nou, daar had ik dan weer niet zoveel belangstelling bij maar zonder dat aan te vinken kwam ik echt niet verder naar de "gratis" artikelen.

Dus ingelogd en een methode gezocht om m'n account weer te verwijderen. Is er niet.

Dan maar een mailtje aan "klantenservice" met het verzoek mijn account te verwijderen.

Nou... ben in een mailwisseling van vele mails verder, aan de antwoorden zie ik dat er totaal niet gelezen wordt wat ik schrijf en inmiddels zelfs gewoon een pertinente weigering om m'n account te verwijderen.

Het geld zal er wel tegen de plinten klotsen :')
pi_205393175
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2022 18:05 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Toch 3,8% in de plus vandaag :P
Ja stond gisterochtend nog op plus 0.08 procent terwijl de rest vd markt omhoog was. Mooie inhaal idd.
pi_205393282
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 juli 2022 19:59 schreef SOG het volgende:

[..]
Ja stond gisterochtend nog op plus 0.08 procent terwijl de rest vd markt omhoog was. Mooie inhaal idd.
Ja, dat was een aardige stijging.
Evengoed nog een lage koers...
  dinsdag 19 juli 2022 @ 21:41:48 #64
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_205394746
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2022 19:46 schreef TheFreshPrince het volgende:
Ik dacht vorige week "Weet je wat? Ik maak eens een account aan bij het FD om 5 gratis artikelen te kunnen lezen."

Account aangemaakt maar bij het lezen van het eerste random artikel kreeg ik het verzoek om nog even akkoord te gaan met de voorwaarde dat het FD mij mag benaderen met nieuws, productinformatie en/of aanbiedingen.

Nou, daar had ik dan weer niet zoveel belangstelling bij maar zonder dat aan te vinken kwam ik echt niet verder naar de "gratis" artikelen.

Dus ingelogd en een methode gezocht om m'n account weer te verwijderen. Is er niet.

Dan maar een mailtje aan "klantenservice" met het verzoek mijn account te verwijderen.

Nou... ben in een mailwisseling van vele mails verder, aan de antwoorden zie ik dat er totaal niet gelezen wordt wat ik schrijf en inmiddels zelfs gewoon een pertinente weigering om m'n account te verwijderen.

Het geld zal er wel tegen de plinten klotsen :')
Geloof dat ze van HAL zijn, dus geld zat
The more debt, the better
pi_205394767
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2022 21:41 schreef flyguy het volgende:

[..]
Geloof dat ze van HAL zijn, dus geld zat
Klopt, maar FDMG (ook BNR) kan prima zijn eigen broek ophouden, draaien prima cijfers. Zijn ook totaal niet agressief qua marketing, dus snap dat verhaal niet zo goed.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Best pilot in history
pi_205395207
Gaat toch nog best aardig op de beurs zo.

Sta (met een portfolio van ~40 aandelen) maar 2,1% in de min t.o.v. m'n inleg vorig jaar.

Dat is niet optimaal maar ook geen drama.

edit: m'n portfolio bestaat voor zo'n 75% uit Amerikaanse bedrijven, de sterke Dollar (of zwakke Euro) heeft aardig bijgedragen aan de schadebeperking

[ Bericht 20% gewijzigd door TheFreshPrince op 19-07-2022 22:28:26 ]
pi_205395493
Wanneer gaan die beurzen eens instorten?
Cindy De Vuyst
pi_205395515
Je kan aan de reacties altijd prima zien wie er vuistdiep in aandelen zitten en wie er wachten op een aankoopmoment :+
pi_205395893
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2022 22:17 schreef TheFreshPrince het volgende:
Gaat toch nog best aardig op de beurs zo.

Sta (met een portfolio van ~40 aandelen) maar 2,1% in de min t.o.v. m'n inleg vorig jaar.

Dat is niet optimaal maar ook geen drama.

edit: m'n portfolio bestaat voor zo'n 75% uit Amerikaanse bedrijven, de sterke Dollar (of zwakke Euro) heeft aardig bijgedragen aan de schadebeperking
Hier vorig jaar juni begonnen en vandaag weer in het groen. Sterke dollar en een (weliswaar kleine) positie + 126% helpen daar wel bij. Aankopen die ik in het begin heb gedaan en die nu niet meer zou doen, zoals Just Eat, helpen daar iets minder bij.
pi_205396648
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2022 19:46 schreef TheFreshPrince het volgende:
Ik gebruik dit FD aanbod al jaren en ben nooit daadwerkelijk benaderd met nieuws, productinformatie en/of aanbiedingen. Er komt wel elke maand een email met een herinnering dat ik weer 5 artikelen mag lezen, maar dat stoort me niet.

Ik vind het een goede krant, zowel voor financiele zaken als 'gewoon' nieuws. Je zou het kunnen proberen, eventueel in combinatie met het automatisch wegfilteren van hun emails in je mailbox.
  woensdag 20 juli 2022 @ 05:33:35 #71
68638 Zwansen
pi_205396652
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2022 15:06 schreef TheFreshPrince het volgende:
Tuinkabouter heeft ons verlaten.
?
pi_205397186
Oei ASML... benieuwd naar de koersreactie.
Best pilot in history
pi_205397367
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2022 22:37 schreef TheFreshPrince het volgende:
Je kan aan de reacties altijd prima zien wie er vuistdiep in aandelen zitten en wie er wachten op een aankoopmoment :+
Kzit er tussenin, maar lagere koersen is gewoon hoger rendement als je bijlegt.
pi_205398057
Mijn TELL aandelen staan weer een heel klein beetje in de plus (0.23%)
pi_205398111
quote:
1s.gif Op woensdag 20 juli 2022 09:00 schreef nostra het volgende:
Op grond van welk nieuws? Ik zie niet zoveel schokkends. Er verschuift omzet naar 2023, dus de omzet dit jaar valt lager uit dan eerder verwacht, maar de order intake is onverminderd hoog.

[ Bericht 0% gewijzigd door recursief op 20-07-2022 11:43:07 ]
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
  woensdag 20 juli 2022 @ 11:02:39 #76
68638 Zwansen
pi_205398195
quote:
1s.gif Op woensdag 20 juli 2022 09:00 schreef nostra het volgende:
-0,66%. Zeer beperkt dus.
pi_205400493
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2022 09:27 schreef ludovico het volgende:

[..]
Kzit er tussenin, maar lagere koersen is gewoon hoger rendement als je bijlegt.
Heb jij ook in bitconnect gezeten ofzo :D
pi_205400495
Jeetje die kan echt op een tegeltje
pi_205400509
quote:
1s.gif Op woensdag 20 juli 2022 14:46 schreef SOG het volgende:

[..]
Heb jij ook in bitconnect gezeten ofzo :D
?

Neuh, zit vooral in PostNL nu.. Als de koersen algeheel wat zakken doe ik er wat Unilever / Kraft Heinz bij.
pi_205402069
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2022 22:37 schreef TheFreshPrince het volgende:
Heb nog 15.000 euro aan de zijlijn staan. Die moeten ergens heen! Maar de beurzen moeten echt wel dieper zakken.
Ik vind de afgelopen daling eigenlijk zelfs nog geen correctie.

We staan nog altijd hoger dan voor en/of tijdens corona.
Cindy De Vuyst
pi_205402146
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2022 16:47 schreef einzeinz het volgende:

[..]
Heb nog 15.000 euro aan de zijlijn staan. Die moeten ergens heen! Maar de beurzen moeten echt wel dieper zakken.
Ik vind de afgelopen daling eigenlijk zelfs nog geen correctie.

We staan nog altijd hoger dan voor en/of tijdens corona.
We staan niet hoger, door de inflatie staan we fors lager.
Het lijkt hoger.

;)
pi_205408218
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2022 10:55 schreef recursief het volgende:

[..]
Op grond van welk nieuws? Ik zie niet zoveel schokkends. Er verschuift omzet naar 2023, dus de omzet dit jaar valt lager uit dan eerder verwacht, maar de order intake is onverminderd hoog.
Ik las een andere samenvatting op De Tijd. :o Besi lijkt wel een matig verhaal te zijn.
Best pilot in history
  donderdag 21 juli 2022 @ 12:26:01 #83
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_205410239
quote:
1s.gif Op donderdag 21 juli 2022 07:29 schreef nostra het volgende:

[..]
Ik las een andere samenvatting op De Tijd. :o Besi lijkt wel een matig verhaal te zijn.
Lastig die chipbedrijven... Op papier zijn ze megagoedkoop nu, maar super cyclisch. En ASMI is x10 gegaan in een paar jaar. Ik begrijp die bedrijven ook niet en hun respectivelijke plek in de supply chain.
pi_205412600
Dus besi de volgende dividend trap. Leuk al dat dividend rendement als het aandeel min 40 procent gaat _O-
  donderdag 21 juli 2022 @ 17:05:51 #85
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_205413794
quote:
1s.gif Op donderdag 21 juli 2022 15:45 schreef SOG het volgende:
Dus besi de volgende dividend trap. Leuk al dat dividend rendement als het aandeel min 40 procent gaat _O-
Ben ook erg benieuwd wat mijn mijners RIO & BHP gaan doen.. Dividend volledig handhaven of toch wat moeten korten. Dividendrendement is boven de 10% op beide nu.

Zit ook te kijken naar Tencent.. Wellicht zoals jaco deed, Prosus op een gegeven moment inwisselen voor Tencent.
pi_205420535
Koers van Besi lijkt niet zo zwaar te lijden, voorlopig.
  vrijdag 22 juli 2022 @ 10:44:06 #87
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_205420571
quote:
7s.gif Op woensdag 20 juli 2022 11:02 schreef Zwansen het volgende:

[..]
-0,66%. Zeer beperkt dus.
Intussen ASML flink gestegen :D
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_205420900
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2022 16:51 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
We staan niet hoger, door de inflatie staan we fors lager.
Het lijkt hoger.

;)
Ja opzicht.
pi_205422682
Ugh meta gaat weer maar beneden door cijfers van snap :? Al de 2de x dit jaar :r
pi_205423245
Portfolio bij DeGiro staat zowaar 0,3% in de plus :D
Bij Rabobank nog 0,8% in de min.
pi_205425245
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2022 15:47 schreef TheFreshPrince het volgende:
Portfolio bij DeGiro staat zowaar 0,3% in de plus :D
Bij Rabobank nog 0,8% in de min.
Zoiets moet je afkloppen.
pi_205425784
Hier ng min 4.7 procent sinds nov 21.

Meta :r

Maar er is licht aan het einde van de tunnel B-)
pi_205427037
Vandaag Alphabet aka Google 5.8% in de min.
Moet niet te vaak gebeuren.
Maar ik geloof er nog wel in, blijf gewoon zitten.

Hoop ondertussen wel weer 3 aandelen Berkshire Hathaway te kopen voor $282,25 maar dat is nog niet gelukt.
Hmm wellicht Maandag.
pi_205429130
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2022 22:14 schreef WammesWaggel het volgende:
Vandaag Alphabet aka Google 5.8% in de min.
Moet niet te vaak gebeuren.
Maar ik geloof er nog wel in, blijf gewoon zitten.
Ik weet niet of je discounted cashflow berekeningen doet, maar je moet voor zowel earnings als free cash flow forse groei aannames doen om de huidige koers te rechtvaardigen. Google verdwijnt uiteraard niet, maar de groei zou best eens wat minder kunnen zijn dan de afgelopen 20 jaar.
pi_205440934
Herbert Diess wordt er bij Volkswagen uit gewerkt per 1 september.

Ben benieuwd of hij nu aan de slag gaat voor Tesla, iets wat ik eigenlijk altijd een beetje verwacht heb.
  zondag 24 juli 2022 @ 20:58:57 #96
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_205448643
Veel cijfers komende week.
Even gestolen van IEX:

Binnenland:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Buitenland:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_205448790
Dat is een erg mooi rijtje, heel benieuwd naar sommige.
Best pilot in history
pi_205451689
PHI op freeze.
Best pilot in history
  maandag 25 juli 2022 @ 09:17:20 #99
68638 Zwansen
pi_205451763
Ach, Philips toch.
pi_205451823
Philips maakt overigens prachtige (en zelfs onmisbare) apparatuur voor de medische sector.
Evengoed geen aandeel waar ik met deze extra korting in durf te stappen.
pi_205457258
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2022 09:27 schreef TheFreshPrince het volgende:
Philips maakt overigens prachtige (en zelfs onmisbare) apparatuur voor de medische sector.
Evengoed geen aandeel waar ik met deze extra korting in durf te stappen.
Ver vandaan blijven ja. :Y Stelletje heikneuters qua een bedrijf runnen.
Best pilot in history
pi_205457270
Morgen alle drie de NL bedrijven met cijfers in porto, zal mij benieuwen. Verwacht moois van Acomo. Unies beetje nerveus voor.
Best pilot in history
  dinsdag 26 juli 2022 @ 09:31:54 #103
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_205459759
Goeie cijfers van Unilever, je verwacht het niet..
pi_205459829
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 09:31 schreef JimmyJames het volgende:
En waarom niet? Ik had het wel verwacht.
Cindy De Vuyst
  dinsdag 26 juli 2022 @ 09:48:56 #105
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_205459880
Uitdagende huidige omstandigheden (inflatie).
  dinsdag 26 juli 2022 @ 09:50:32 #106
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_205459887
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 09:31 schreef JimmyJames het volgende:
Zo goed zijn ze toch niet? Ondanks een gereduceerd aantal aandelen is er minder winst per aandeel en die beperkte reductie is met name omdat de euro door het putje is gegaan. Anders was het nog beroerder.
The more debt, the better
pi_205460274
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 09:50 schreef flyguy het volgende:

[..]
Zo goed zijn ze toch niet? Ondanks een gereduceerd aantal aandelen is er minder winst per aandeel en die beperkte reductie is met name omdat de euro door het putje is gegaan. Anders was het nog beroerder.
Nou ja, hun pricing power ability valt me nog mee, had meer macht bij de retailers en/of volumedruk verwacht. USD/EUR helpt wel een stuk ja.
Best pilot in history
  woensdag 27 juli 2022 @ 20:05:51 #108
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_205474602
Google en Microsoft cijfers vallen in de smaak en RIO halveert even mijn dividend :'( :') (rio dagverlies alweer bijna weggewerkt trouwens).

Nu kijken of Apple en Amazon geen roet in het eten gooien.

[ Bericht 13% gewijzigd door JimmyJames op 27-07-2022 20:26:42 ]
pi_205475629

Wat een feest bij Google vandaag.
Mooi contrast met gisteren.
  woensdag 27 juli 2022 @ 21:32:11 #110
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_205475816
Nasdaq +4,43% :D
Morgen de kater.
pi_205481353
Postnl. Niet alleen het aandeel is kut. Vorige week een brief verstuurd, nooit aangekomen :r
pi_205481689
quote:
1s.gif Op donderdag 28 juli 2022 15:03 schreef SOG het volgende:
Postnl. Niet alleen het aandeel is kut. Vorige week een brief verstuurd, nooit aangekomen :r
Doe dat dan ook gewoon per fax.
Best pilot in history
pi_205483121
quote:
'Sell the rally' is nu het motto op aandelenmarkten
In de huidige berenmarkt zijn de dagen dat beleggers optimistisch zijn het moment om zonder kleerscheuren uit aandelen te stappen.
Kijk, dit zijn de koppen in het FD die je wil zien, dan gaan we richting bodem.
Best pilot in history
  donderdag 28 juli 2022 @ 18:46:58 #114
393893 Hyaenidae
Haaien-idee
pi_205483197
quote:
6s.gif Op donderdag 28 juli 2022 18:38 schreef nostra het volgende:

[..]
Kijk, dit zijn de koppen in het FD die je wil zien, dan gaan we richting bodem.
Zonder kleerscheuren uitstappen? Gaat dat nu nog? :')
pindazakje
pi_205483216
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2022 18:46 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]
Zonder kleerscheuren uitstappen? Gaat dat nu nog? :')
Ik niet, koop alles bij Decathlon en Zeeman.
Best pilot in history
  donderdag 28 juli 2022 @ 18:50:55 #116
393893 Hyaenidae
Haaien-idee
pi_205483235
quote:
9s.gif Op donderdag 28 juli 2022 18:48 schreef nostra het volgende:

[..]
Ik niet, koop alles bij Decathlon en Zeeman.
Soberso die mensen die je ooit buiten ziet lopen met gaten in hun spijkerbroek :')
Zijn die op het verkeerde moment uit aandelen gestapt?
pindazakje
  donderdag 28 juli 2022 @ 19:13:19 #117
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_205483425
Mijn RSX ETF is van de week hergewaarderd bij IB. Stond tot voor kort op $5 nu onder $1. Terwijl er al sinds maart geen handel meer in is.
pi_205483457
Beide portfolio's terug in het groen, gemiddeld ongeveer 1% *O*
Dat is al even geleden...
pi_205483511
De VS zit in een ''technische'' recessie

twitter
  donderdag 28 juli 2022 @ 19:50:01 #120
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_205483723
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2022 19:24 schreef Houtenbeen het volgende:

[ twitter ]
Denk dat iedereen dat al aanvoelde :P
In Europa een stuk scherper denk ik. Minus 3% zou me niet verbazen.
  donderdag 28 juli 2022 @ 20:21:12 #121
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_205484024
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2022 19:17 schreef TheFreshPrince het volgende:
Beide portfolio's terug in het groen, gemiddeld ongeveer 1% *O*
Dat is al even geleden...
Haha. Was bij mij ook precies vandaag. Gemeten vanaf mijn overstap naar DEGIRO.
The End Times are wild
pi_205484144
Ik sta nog minus 2.9 procent sinds november 21. Maja stond min 13.2 procent op het dieptepunt dus je hoort mij niet klagen
pi_205485201
Stem +22% door Biden's spending spree. Ik was nog een het DCA'en, ff rustig aan.
Best pilot in history
pi_205485981
Cijfers van Apple heel redelijk.
pi_205486420
Oh oh Intel, meisje toch.
Best pilot in history
pi_205487654
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2022 19:24 schreef Houtenbeen het volgende:

[ twitter ]
twitter
  vrijdag 29 juli 2022 @ 13:41:03 #127
68638 Zwansen
pi_205489772
Op DeGiro kun je geen grafiekjes krijgen met de waardeverandering in de tijd toch?

Ik ben wel benieuwd hoeveel ik vanaf het dieptepunt weer ben gestegen. Zelfs bij simpele aanbieders als Meesman heb je grafieken. Bij DeGiro kan ik dat nergens vinden. -O-
pi_205490294
quote:
7s.gif Op vrijdag 29 juli 2022 13:41 schreef Zwansen het volgende:
Op DeGiro kun je geen grafiekjes krijgen met de waardeverandering in de tijd toch?

Ik ben wel benieuwd hoeveel ik vanaf het dieptepunt weer ben gestegen. Zelfs bij simpele aanbieders als Meesman heb je grafieken. Bij DeGiro kan ik dat nergens vinden. -O-
Nope, heb je niet voor zover ik weet. Heb eens een begin gemaakt met een andere app om mijn portfolio bij te houden. Maar dat gaat manueel en daarom ook niet handig.
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
pi_205491275
Beursgenot. :D
  vrijdag 29 juli 2022 @ 16:34:31 #130
68638 Zwansen
pi_205491465
Intel op -10%, maar alsnog m’n portefeuille 1,4% in de plus. _O_
pi_205491543
Gaat hier ook lekker vandaag :D

Voor wie geïnteresseerd is in autotechniek in het algemeen en wat Tesla aan het doen is om z'n auto's goedkoper en lichter te krijgen, een filmpje van Sandy Munro over de evolutie van Tesla en de implementatie van "Giga Casting".

pi_205492369
Ik sta nu all time ook weer in de plus. ^O^
pi_205497137
quote:
7s.gif Op vrijdag 29 juli 2022 16:34 schreef Zwansen het volgende:
Intel op -10%, maar alsnog m’n portefeuille 1,4% in de plus. _O_
Wat denk je van Intel op de (middel)lange termijn? Koop je bij?
Best pilot in history
  zaterdag 30 juli 2022 @ 10:07:26 #134
68638 Zwansen
pi_205497493
quote:
7s.gif Op zaterdag 30 juli 2022 09:14 schreef nostra het volgende:

[..]
Wat denk je van Intel op de (middel)lange termijn? Koop je bij?
De reden dat ik in Intel zit is redelijk basic en niet op basis van een gedegen bedrijfsanalyse. :P

Ze hebben een progressief dividend-beleid en ze hebben te maken met een stijgende wereldbevolking én een toenemende hoeveelheid chips per personen.

Aangezien ze voldoende kapitaalkrachtig en innovatief zijn verwacht ik dat ze op termijn een redelijke marktaandeel zullen kunnen behouden.

Dus ja, ik koop op termijn nog wel wat bij.

Bovenstaande ‘analyse’ geldt ongeveer voor een groot deel van mijn aandelen. :+
pi_205507058
Intel heeft de top van '00 nooit meer gehaald. Best opvallend.

Div rendement is nu iets van 4 procent.

Lagere winst
Lagere omzet
Marktaandeel zit ook in een downtrend geloof ik
Ze schijnen dik achter te lopen op amd qua kwaliteit
Pc markt valt tegen laatste tijd

Ze hebben ng wel een bedrijf dat ze naar de aandelenmarkt kan brengen. Geloof in a.i. ofzo. https://www.mobileye.com/

Ik zeg: no buy :p
  zondag 31 juli 2022 @ 16:30:09 #136
13309 nostra
ask why
pi_205513214
Shell weer eens aan het blenden geslagen, nu met Iraanse/Iraakse olie, boefjes.
Best pilot in history
  zondag 31 juli 2022 @ 16:35:54 #137
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_205513352
quote:
7s.gif Op zondag 31 juli 2022 16:30 schreef nostra het volgende:
Shell weer eens aan het blenden geslagen, nu met Iraanse/Iraakse olie, boefjes.
Hoe bedoel je dat?

Russische olie met een bypass vermengen met olie uit niet sanctie landen?
  zondag 31 juli 2022 @ 16:43:24 #138
13309 nostra
ask why
pi_205513513
quote:
7s.gif Op zondag 31 juli 2022 16:35 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Hoe bedoel je dat?

Russische olie met een bypass vermengen met olie uit niet sanctie landen?
Tankertjes met Iraanse olie ship-to-ship op zee leveren aan Iraqi's. Deed Shell niet zelf overigens, maar deden wel handel met die partijen.

https://www.wsj.com/artic(...)nian-oil-11659276000
Best pilot in history
pi_205523014
Die aandelen PostNL gaan eruit zodra ik ze enigszins geschikt kwijt kan.
Wat een pauperbedrijf is dat, de laatste maanden is alles standaard te laat, "uitgesteld", weet ik veel.

Wat denk je? Pakket lag niet op het ophaalpunt.
"Misschien morgen na 15:30"...

:')

maandag 1 augustus 2022 @ 18:23:49 #140
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_205523516
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2022 16:58 schreef TheFreshPrince het volgende:
Wat een pauperbedrijf is dat, de laatste maanden is alles standaard te laat, "uitgesteld", weet ik veel.

[ afbeelding ]
Commercieeel kan het best een interessant bedrijf zijn. Geen service leveren..
pi_205523846
quote:

[ afbeelding ]
Mijn persoonlijke ervaring is dat PostNL pakketbezorging. meestal prima functioneert. De nummer twee is DHL en dat is vrijwel altijd drama hier.
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
pi_205525593
"Nearly one in six industrial firms in Germany is reducing or abandoning production in response to high energy prices, according to a survey published in late July by the Association of German Chambers of Industry and Commerce, or DIHK."

Siltronic heeft er voor gekozen om te investeren in het buitenland ipv Duitsland vanwege de huidige energieprijzen. Terwijl ze waarschijnlijk subsidie konden krijgen. Zou dat in Nederland ook gaan spelen? Wij zijn in die zin minder afhankelijk van Russisch gas.
pi_205525718
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2022 22:14 schreef floris_b het volgende:
"Nearly one in six industrial firms in Germany is reducing or abandoning production in response to high energy prices, according to a survey published in late July by the Association of German Chambers of Industry and Commerce, or DIHK."

Siltronic heeft er voor gekozen om te investeren in het buitenland ipv Duitsland vanwege de huidige energieprijzen. Terwijl ze waarschijnlijk subsidie konden krijgen. Zou dat in Nederland ook gaan spelen? Wij zijn in die zin minder afhankelijk van Russisch gas.
Het maakt op zich niets uit of je afhankelijk bent van Russisch gas, of Noors gas, of van LNG uit Amerika. De prijzen zijn over de hele linie gewoon te hoog.

De glastuinbouw in Nederland is al voor een groot gedeelte afgeschaald (misschien is het ook voorgoed verleden tijd dat we tropische vruchten verbouwen aan de Noordzee?). Maar ook andere bedrijven die grote hoeveelheden gas verbruiken zijn aan het afschalen. Aldel (aluminium-producent) draait nog maar een kwart van de productie vergeleken met wat het normaal draait.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 01-08-2022 22:29:05 ]
pi_205526544
quote:

[ afbeelding ]
Hoe noemen ze deze bias...

N=1, omdat je zelf iets meemaakt extrapoleer je dat op iedereen.

Feit is dat de alternatieven niet beter presteren en er ook niks te verzinnen valt dat die fouten opdoekt.

PostNL blijft een dikke buy. Mag eerst richting 6-7 euro voordat het duur wordt.
pi_205526549
quote:
1s.gif Op maandag 1 augustus 2022 19:11 schreef recursief het volgende:

[..]
Mijn persoonlijke ervaring is dat PostNL pakketbezorging. meestal prima functioneert. De nummer twee is DHL en dat is vrijwel altijd drama hier.
Eens :Y ... en DHL wordt niet voor niets DeHeL genoemd :P
pi_205526551
quote:
7s.gif Op zaterdag 30 juli 2022 10:07 schreef Zwansen het volgende:

[..]
De reden dat ik in Intel zit is redelijk basic en niet op basis van een gedegen bedrijfsanalyse. :P

Ze hebben een progressief dividend-beleid en ze hebben te maken met een stijgende wereldbevolking én een toenemende hoeveelheid chips per personen.

Aangezien ze voldoende kapitaalkrachtig en innovatief zijn verwacht ik dat ze op termijn een redelijke marktaandeel zullen kunnen behouden.

Dus ja, ik koop op termijn nog wel wat bij.

Bovenstaande ‘analyse’ geldt ongeveer voor een groot deel van mijn aandelen. :+
Niks mis mee. Men overdrijft vol wat bedrijven doen en kunnen. Growth stock zijn vaak overgewaardeerd en value onder.

En er wordt vooral gekeken naar hoe goed een bedrijf het doet ipv de aandelenprijs in de analyse te betrekken.
pi_205529500
Als ze crazy nancy uit de lucht schieten is dat mij de derde wereldoorlog wel waard.
pi_205529546
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2022 07:41 schreef ludovico het volgende:

[..]
Niks mis mee. Men overdrijft vol wat bedrijven doen en kunnen. Growth stock zijn vaak overgewaardeerd en value onder.

En er wordt vooral gekeken naar hoe goed een bedrijf het doet ipv de aandelenprijs in de analyse te betrekken.
Alternatieven hoeven nie binnen de postsector te zijn... aandeel postnl doet niks, behalve als die tsjech een scheet moet laten. Vind het een behoorlijke tegenvaller minus 33 procent ytd voor een valuestock.

Eerste alternatief wat in mij opkomt: ford. Lager gewaardeerd (ttm) en volle orderboeken tot sint juttemis. 4 procent yield. Beginnen eigk nu pas met EV. Lopen wel achter op tesla.

En hoe verhoudt postnl zich met bv onr goed aandelen. Er zullen er toch wel wat te vinden zijn met vergelijkbaar div rendement en groei in winst...
pi_205536932
PostNL gaat ineens skyhigh *O*

_O-

Nee, maar blijkbaar wordt het nieuws van de vaste contracten goed ontvangen.
  woensdag 3 augustus 2022 @ 11:42:19 #150
470095 Kaizen_
Luck favors the prepared
pi_205537050
Flinke drop Oatley:

The maker of Oatly and other specialty drinks has issued a recall for 53 of its products because of potential microbial contamination, according to the Food and Drug Administration.

https://www.inquirer.com/(...)nation-20220802.html

Zal wel weer omhoog corrigeren binnen een weekje, maar er is een risico om een hardere knal naar beneden als deze bacterie heftigere impact heeft dan verwacht.
Without new experiences, something inside of us sleeps. The sleeper must awaken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')