Die S en P tip was klasse. Je had daarin absoluut gelijk.quote:Op maandag 15 augustus 2022 09:14 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Vooral de economie in Europa krijgt nog wel een klap vermoed ik ook.
Zit voor 75% in US aandelen en dank dat dat wel een aardige strategie is voorlopig.
Ik geef geen tips, ik deel alleen m'n meningquote:Op maandag 15 augustus 2022 09:15 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Die S en P tip was klasse. Je had daarin absoluut gelijk.
Mijn indruk is dat je er een stuk meer verstand van hebt dan de cowboys hier die op losse aandelen inzetten.quote:Op maandag 15 augustus 2022 09:36 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ik geef geen tips, ik deel alleen m'n mening
Ik ben zo'n cowboy met ~40 losse aandelen, ik heb geen ETF's (meer)quote:Op maandag 15 augustus 2022 09:44 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Mijn indruk is dat je er een stuk meer verstand van hebt dan de cowboys hier die op losse aandelen inzetten.
quote:Op maandag 15 augustus 2022 09:45 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ik ben zo'n cowboy met ~40 losse aandelen, ik heb geen ETF's (meer)
Oh ja, ik ben nog steeds van mening dat je met een S&P500 ETF je risico's meer dan genoeg spreidt.quote:Op maandag 15 augustus 2022 09:46 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]![]()
Meen je? En je kwam pas met allerlei ideeën over hoe je het beste je ETF-portefeuille kunt verdelen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 15 augustus 2022 09:47 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Oh ja, ik ben nog steeds van mening dat je met een S&P500 ETF je risico's meer dan genoeg spreidt.
Dit is m'n portfolio, eigenlijk ook gewoon een ETF
Een brede spreiding ja. Maar wel veel transactiekosten dan toch? Of valt dat wel mee?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat valt wel mee, het gaat wel om redelijke bedragen per aandeel en verder verandert er het laatste half jaar niet veel aan.quote:Op maandag 15 augustus 2022 09:48 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Een brede spreiding ja. Maar wel veel transactiekosten dan toch? Of valt dat wel mee?
Dan heb je goed geboerd.quote:Op maandag 15 augustus 2022 09:49 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Dat valt wel mee, het gaat wel om redelijke bedragen per aandeel en verder verandert er het laatste half jaar niet veel aan.
Zet alleen nog dividend om in aandelen.
Dat geloof ik zeker hoor. Ik ga die losse aandelen niet meer wagen, was bij mij geen denderend succes en veel kwijtgeraakt aan transacties.quote:Op maandag 15 augustus 2022 09:50 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ja, op zich niet te klagen.
Heb ook andere tijden gekend
Ongeveer de helft staat op verlies, de andere helft op winst maar niets extreems en het middelt aardig uit. Door de koers van de Dollar sta ik in z'n geheel nog wel op winst.quote:Op maandag 15 augustus 2022 09:56 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Dat geloof ik zeker hoor. Ik ga die losse aandelen niet meer wagen, was bij mij geen denderend succes en veel kwijtgeraakt aan transacties.
Ik vind het altijd wel mooi en te respecteren als mensen een eigen porto samen stellen die harder gaat dan ETF's, dan heb je er echt wel verstand van.quote:Op maandag 15 augustus 2022 10:00 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ongeveer de helft staat op verlies, de andere helft op winst maar niets extreems en het middelt aardig uit. Door de koers van de Dollar sta ik in z'n geheel nog wel op winst.
De tijd zal leren of het een goede portfolio is maar heb er iig geen stress van en de meeste bedrijven zullen niet direct omvallen en maken winst. Beyond Meat is daar dan bijvoorbeeld een uitzondering op maar dat vind ik wel weer een interessant bedrijf en zit er niet heel diep in.
Die van mij gaat iig niet harder en verstand heb ik er sowieso niet van, anders had ik hier in 2021 niet hoeven vragen of beleggen bij Brand New Day een goed idee wasquote:Op maandag 15 augustus 2022 10:10 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Ik vind het altijd wel mooi en te respecteren als mensen een eigen porto samen stellen die harder gaat dan ETF's, dan heb je er echt wel verstand van.
Doe je netjes, ik zit meer in de pennystocks en sta zo'n 30% in de min.quote:Op maandag 15 augustus 2022 10:00 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ongeveer de helft staat op verlies, de andere helft op winst maar niets extreems en het middelt aardig uit. Door de koers van de Dollar sta ik in z'n geheel nog wel op winst.
De tijd zal leren of het een goede portfolio is maar heb er iig geen stress van en de meeste bedrijven zullen niet direct omvallen en maken winst. Beyond Meat is daar dan bijvoorbeeld een uitzondering op maar dat vind ik wel weer een interessant bedrijf en zit er niet heel diep in.
Deels ook door de $ naar ¤ koers denk ik? Of ook in punten?quote:Op maandag 15 augustus 2022 11:10 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
S&P 500 ETF staat inmiddels alweer bijna op z'n ATH. Toch wel bizar. Had dat niet verwacht zo snel.
Ik wil alleen aandelen die dividend betalen dus ik kies ze ook zo uit en ik hoef ook niet perse de rest te verslaan maar gewoon rustig steeds meer inkomsten uit dividend verkrijgen dus ik handel ook nooit. 1x kopen is vaak voorgoed op de plank.quote:Op maandag 15 augustus 2022 09:56 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Dat geloof ik zeker hoor. Ik ga die losse aandelen niet meer wagen, was bij mij geen denderend succes en veel kwijtgeraakt aan transacties.
Prima strategie.quote:Op maandag 15 augustus 2022 13:22 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Ik wil alleen aandelen die dividend betalen dus ik kies ze ook zo uit en ik hoef ook niet perse de rest te verslaan maar gewoon rustig steeds meer inkomsten uit dividend verkrijgen dus ik handel ook nooit. 1x kopen is vaak voorgoed op de plank.
Ook al in punten ja.quote:Op maandag 15 augustus 2022 11:16 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Deels ook door de $ naar ¤ koers denk ik? Of ook in punten?
Het blijft dan ook vrij stompzinnig om in 1 aandeel te gaan zitten. Dan snap je het echt niet.quote:Op maandag 15 augustus 2022 13:35 schreef LXIV het volgende:
Je zult maar TomTom hebben. Al 15? jaar oud, nog nooit een cent dividend gemaakt en netto ook geen koerswinst. Zie je je geld door inflatie en VRH ook verdampen. Er is ook weinig kans dat ze ooit nog dividend gaan betalen. Beetje schommelen tussen de 5 en de 10 euro en dat was het dan.
Als TT ook maar 3% dividend per jaar had betaald was het plaatje volkomen anders geweest. Daarom wil ik ook het liefste dividend-aandelen.
Je moet helemaal niet in TT zitten. Ook niet deelsquote:Op maandag 15 augustus 2022 13:41 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Het blijft dan ook vrij stompzinnig om in 1 aandeel te gaan zitten. Dan snap je het echt niet.
Het is van belang dat jij je realiseert dat jij een onderneming koop en dan is TomTom toch wel het brekebeentje van de Nederlandse beurs. Een beetje de Nokia van Nederland. Ze hebben de slag volledig gemist en zijn voorbij gelopen. De casus was niet veel beter geweest als TomTom in de hoogtijdagen wel dividend had uitbetaald. Dividend is ook maar zeker zolang een bedrijf het kan ophoesten.quote:Op maandag 15 augustus 2022 13:35 schreef LXIV het volgende:
Je zult maar TomTom hebben. Al 15? jaar oud, nog nooit een cent dividend gemaakt en netto ook geen koerswinst. Zie je je geld door inflatie en VRH ook verdampen. Er is ook weinig kans dat ze ooit nog dividend gaan betalen. Beetje schommelen tussen de 5 en de 10 euro en dat was het dan.
Als TT ook maar 3% dividend per jaar had betaald was het plaatje volkomen anders geweest. Daarom wil ik ook het liefste dividend-aandelen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |