abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_205642106
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2022 09:14 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Vooral de economie in Europa krijgt nog wel een klap vermoed ik ook.
Zit voor 75% in US aandelen en dank dat dat wel een aardige strategie is voorlopig.
Die S en P tip was klasse. Je had daarin absoluut gelijk. ;)
pi_205642257
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2022 09:15 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Die S en P tip was klasse. Je had daarin absoluut gelijk. ;)
Ik geef geen tips, ik deel alleen m'n mening :P
pi_205642329
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2022 09:36 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Ik geef geen tips, ik deel alleen m'n mening :P
Mijn indruk is dat je er een stuk meer verstand van hebt dan de cowboys hier die op losse aandelen inzetten. :)
pi_205642337
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2022 09:44 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Mijn indruk is dat je er een stuk meer verstand van hebt dan de cowboys hier die op losse aandelen inzetten. :)
Ik ben zo'n cowboy met ~40 losse aandelen, ik heb geen ETF's (meer) :+
pi_205642348
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2022 09:45 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Ik ben zo'n cowboy met ~40 losse aandelen, ik heb geen ETF's (meer) :+
_O- :D Meen je? En je kwam pas met allerlei ideeën over hoe je het beste je ETF-portefeuille kunt verdelen.
pi_205642354
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2022 09:46 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
_O- :D Meen je? En je kwam pas met allerlei ideeën over hoe je het beste je ETF-portefeuille kunt verdelen.
Oh ja, ik ben nog steeds van mening dat je met een S&P500 ETF je risico's meer dan genoeg spreidt.

Dit is m'n portfolio, eigenlijk ook gewoon een ETF :+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_205642362
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2022 09:47 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Oh ja, ik ben nog steeds van mening dat je met een S&P500 ETF je risico's meer dan genoeg spreidt.

Dit is m'n portfolio, eigenlijk ook gewoon een ETF :+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Een brede spreiding ja. Maar wel veel transactiekosten dan toch? Of valt dat wel mee?
pi_205642370
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2022 09:48 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Een brede spreiding ja. Maar wel veel transactiekosten dan toch? Of valt dat wel mee?
Dat valt wel mee, het gaat wel om redelijke bedragen per aandeel en verder verandert er het laatste half jaar niet veel aan.
Zet alleen nog dividend om in aandelen.
pi_205642374
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2022 09:49 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Dat valt wel mee, het gaat wel om redelijke bedragen per aandeel en verder verandert er het laatste half jaar niet veel aan.
Zet alleen nog dividend om in aandelen.
Dan heb je goed geboerd. :)
pi_205642376
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2022 09:50 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Dan heb je goed geboerd. :)
Ja, op zich niet te klagen.
Heb ook andere tijden gekend ;)
pi_205642412
Warren Buffett stelt op zijn beurt juist weer dat je maar een stuk of 3 / 4 goede bedrijven nodig hebt om in te beleggen maar erkent evengoed wel dat een ETF voor veel mensen prima zal zijn.

Buffett leest voor z'n hobby jaarrapporten van bedrijven bij de koffie, dus die staat er ook wat anders in.
pi_205642413
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2022 09:50 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Ja, op zich niet te klagen.
Heb ook andere tijden gekend ;)
Dat geloof ik zeker hoor. Ik ga die losse aandelen niet meer wagen, was bij mij geen denderend succes en veel kwijtgeraakt aan transacties.
pi_205642449
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2022 09:56 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Dat geloof ik zeker hoor. Ik ga die losse aandelen niet meer wagen, was bij mij geen denderend succes en veel kwijtgeraakt aan transacties.
Ongeveer de helft staat op verlies, de andere helft op winst maar niets extreems en het middelt aardig uit. Door de koers van de Dollar sta ik in z'n geheel nog wel op winst.

De tijd zal leren of het een goede portfolio is maar heb er iig geen stress van en de meeste bedrijven zullen niet direct omvallen en maken winst. Beyond Meat is daar dan bijvoorbeeld een uitzondering op maar dat vind ik wel weer een interessant bedrijf en zit er niet heel diep in.
pi_205642505
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2022 10:00 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Ongeveer de helft staat op verlies, de andere helft op winst maar niets extreems en het middelt aardig uit. Door de koers van de Dollar sta ik in z'n geheel nog wel op winst.

De tijd zal leren of het een goede portfolio is maar heb er iig geen stress van en de meeste bedrijven zullen niet direct omvallen en maken winst. Beyond Meat is daar dan bijvoorbeeld een uitzondering op maar dat vind ik wel weer een interessant bedrijf en zit er niet heel diep in.
Ik vind het altijd wel mooi en te respecteren als mensen een eigen porto samen stellen die harder gaat dan ETF's, dan heb je er echt wel verstand van.
pi_205642573
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2022 10:10 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Ik vind het altijd wel mooi en te respecteren als mensen een eigen porto samen stellen die harder gaat dan ETF's, dan heb je er echt wel verstand van.
Die van mij gaat iig niet harder en verstand heb ik er sowieso niet van, anders had ik hier in 2021 niet hoeven vragen of beleggen bij Brand New Day een goed idee was :+
pi_205642703
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2022 10:00 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Doe je netjes, ik zit meer in de pennystocks en sta zo'n 30% in de min.
Gelukkig heb ik nog wat gokjes gewaagd met hefboomproducten en daar sta ik meer dan 100% mee in de plus.
Maar dat doe ik met kleine bedragen dus die winsten zijn niet genoeg om de 30% verlies goed te maken.
  maandag 15 augustus 2022 @ 11:10:47 #217
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_205643115
S&P 500 ETF staat inmiddels alweer bijna op z'n ATH. Toch wel bizar. Had dat niet verwacht zo snel.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_205643183
quote:
2s.gif Op maandag 15 augustus 2022 11:10 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
S&P 500 ETF staat inmiddels alweer bijna op z'n ATH. Toch wel bizar. Had dat niet verwacht zo snel.
Deels ook door de $ naar ¤ koers denk ik? Of ook in punten?
  maandag 15 augustus 2022 @ 13:22:05 #219
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_205644365
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2022 09:56 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Ik wil alleen aandelen die dividend betalen dus ik kies ze ook zo uit en ik hoef ook niet perse de rest te verslaan maar gewoon rustig steeds meer inkomsten uit dividend verkrijgen dus ik handel ook nooit. 1x kopen is vaak voorgoed op de plank.
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
  maandag 15 augustus 2022 @ 13:30:33 #220
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_205644458
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2022 13:22 schreef AQuila360 het volgende:

[..]
Ik wil alleen aandelen die dividend betalen dus ik kies ze ook zo uit en ik hoef ook niet perse de rest te verslaan maar gewoon rustig steeds meer inkomsten uit dividend verkrijgen dus ik handel ook nooit. 1x kopen is vaak voorgoed op de plank.
Prima strategie.
The End Times are wild
pi_205644501
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2022 11:16 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Deels ook door de $ naar ¤ koers denk ik? Of ook in punten?
Ook al in punten ja.
  maandag 15 augustus 2022 @ 13:35:26 #222
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_205644512
Je zult maar TomTom hebben. Al 15? jaar oud, nog nooit een cent dividend gemaakt en netto ook geen koerswinst. Zie je je geld door inflatie en VRH ook verdampen. Er is ook weinig kans dat ze ooit nog dividend gaan betalen. Beetje schommelen tussen de 5 en de 10 euro en dat was het dan.
Als TT ook maar 3% dividend per jaar had betaald was het plaatje volkomen anders geweest. Daarom wil ik ook het liefste dividend-aandelen.
The End Times are wild
pi_205644570
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2022 13:35 schreef LXIV het volgende:
Je zult maar TomTom hebben. Al 15? jaar oud, nog nooit een cent dividend gemaakt en netto ook geen koerswinst. Zie je je geld door inflatie en VRH ook verdampen. Er is ook weinig kans dat ze ooit nog dividend gaan betalen. Beetje schommelen tussen de 5 en de 10 euro en dat was het dan.
Als TT ook maar 3% dividend per jaar had betaald was het plaatje volkomen anders geweest. Daarom wil ik ook het liefste dividend-aandelen.
Het blijft dan ook vrij stompzinnig om in 1 aandeel te gaan zitten. Dan snap je het echt niet.
  maandag 15 augustus 2022 @ 13:43:40 #224
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_205644597
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2022 13:41 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Het blijft dan ook vrij stompzinnig om in 1 aandeel te gaan zitten. Dan snap je het echt niet.
Je moet helemaal niet in TT zitten. Ook niet deels
The End Times are wild
pi_205645212
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2022 13:35 schreef LXIV het volgende:
Het is van belang dat jij je realiseert dat jij een onderneming koop en dan is TomTom toch wel het brekebeentje van de Nederlandse beurs. Een beetje de Nokia van Nederland. Ze hebben de slag volledig gemist en zijn voorbij gelopen. De casus was niet veel beter geweest als TomTom in de hoogtijdagen wel dividend had uitbetaald. Dividend is ook maar zeker zolang een bedrijf het kan ophoesten.

Net zoals KLM geen top investering is op de lange termijn. Daarom moet je ook goed weten wat je koopt. Daarnaast heb je bij een ETF deze brekebeentjes ook in het mandje zitten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')