abonnement Unibet Coolblue
pi_205159898
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2022 22:56 schreef Hanca het volgende:

[..]
Dat klopt wel. En dat hij om 1 of andere reden niet in de commissie financiën mag helpt ook niet, natuurlijk. Maar het valt wel op dat hij steeds vaker de kaart 'doel is goed, uitvoering niet, maar ik heb ook geen beter idee' speelt. Vind ik wel een zwaktebod. Zeker bij koopkracht toen, waar Stoffer die ook geen gigantische fractie achter zich heeft en die ingenieur is ipv dat hij econometrie heeft gestudeerd zoals Omtzigt wel met een stapel voorstellen kwam.

Maar goed, dit stikstof dossier wordt wel spannend. Blijft Van der Wal zo scherp?
Wat wel op valt is dat er in de kranten volop complimenten voor haar staan, dat ze een verademing is. Zou Rutte dan eindelijk zijn opvolger hebben?
Ik vind Van der Wal ook uitstekend, even los van de inhoud. Komt zeer krachtig over. Welke krantenberichten doel je overigens op?
Op donderdag 14 juli 2022 11:43 schreef Caland het volgende:
Pietjepuk is mijn vriend
pi_205160144
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2022 10:06 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Ik vind Van der Wal ook uitstekend, even los van de inhoud. Komt zeer krachtig over. Welke krantenberichten doel je overigens op?
Vooral columns e.d. Zoals deze:
https://www.trouw.nl/opin(...)verademing~b5babe98/

Of dit:
https://www.trouw.nl/poli(...)timistisch~b711d9ab/


Toevallig 2 uit trouw, maar ik heb het ook in andere kranten langs zien komen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_205160181
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2022 10:42 schreef Hanca het volgende:

[..]
Vooral columns e.d. Zoals deze:
https://www.trouw.nl/opin(...)verademing~b5babe98/

Of dit:
https://www.trouw.nl/poli(...)timistisch~b711d9ab/

Toevallig 2 uit trouw, maar ik heb het ook in andere kranten langs zien komen.
Dankjewel. Ja ik ben het er eigenlijk helemaal mee eens, ze doet het uitstekend. Alleen de boodschap bevalt veel mensen niet.
Op donderdag 14 juli 2022 11:43 schreef Caland het volgende:
Pietjepuk is mijn vriend
pi_205161110
Ondertussen blokkeren boeren een snelweg: https://nos.nl/artikel/24(...)d-door-boerenprotest

Volgens mij is dat een misdrijf en als er net een ambulance of donororgaan oid door moet is het zelfs levensgevaarlijk. Bij de blokkeerfriezen werd toen gemekd dat er in principe zelfs een celstraf op staat, maar die kregen 90 uur taakstraf. Ik mag toch hopen dat deze boeren dezelfde taakstraf krijgen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  maandag 27 juni 2022 @ 13:11:10 #105
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_205161200
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2022 12:59 schreef Hanca het volgende:
Ondertussen blokkeren boeren een snelweg: https://nos.nl/artikel/24(...)d-door-boerenprotest

Volgens mij is dat een misdrijf en als er net een ambulance of donororgaan oid door moet is het zelfs levensgevaarlijk. Bij de blokkeerfriezen werd toen gemekd dat er in principe zelfs een celstraf op staat, maar die kregen 90 uur taakstraf. Ik mag toch hopen dat deze boeren dezelfde taakstraf krijgen.
We kunnen ook het oefenterrein van de Luchtmacht verplaatsen van de Wadden naar deze snelweg.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
  maandag 27 juni 2022 @ 13:21:27 #106
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_205161297
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2022 12:59 schreef Hanca het volgende:
Ondertussen blokkeren boeren een snelweg: https://nos.nl/artikel/24(...)d-door-boerenprotest

Volgens mij is dat een misdrijf en als er net een ambulance of donororgaan oid door moet is het zelfs levensgevaarlijk. Bij de blokkeerfriezen werd toen gemekd dat er in principe zelfs een celstraf op staat, maar die kregen 90 uur taakstraf. Ik mag toch hopen dat deze boeren dezelfde taakstraf krijgen.
Het ergste wat de boeren tegemoet kunnen zien is lauwwarme thermoskoffie uitgereikt door de politieagenten.
pi_205172793
Gelderland heeft als eerste het plan af, die waren dan ook al een jaar bezig: https://nos.nl/collectie/(...)drijfstak-afschuiven

Geen idee of dit aan de eisen van Van der Wal voldoet en helaas wordt er erg veel ingezet op "innovatie stallen", maar wel hoopgevend dat deze provincie die toch erg veel boeren heeft en waar CDA, GL, PvdA, CU en VVD samen de coalitie vormen wel tot een plan komt waar toch wat moeilijke besluiten in zitten.

Ik ben wel heel benieuwd wat de onderbouwing onder de innovatie is, ik hoop dat Van der Wal daar niet te snel in mee gaat.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  Moderator dinsdag 28 juni 2022 @ 19:02:49 #108
54278 crew  Tijger_m
42
pi_205172850
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 juni 2022 18:59 schreef Hanca het volgende:
Gelderland heeft als eerste het plan af, die waren dan ook al een jaar bezig: https://nos.nl/collectie/(...)drijfstak-afschuiven

Geen idee of dit aan de eisen van Van der Wal voldoet en helaas wordt er erg veel ingezet op "innovatie stallen", maar wel hoopgevend dat deze provincie die toch erg veel boeren heeft en waar CDA, GL, PvdA, CU en VVD samen de coalitie vormen wel tot een plan komt waar toch wat moeilijke besluiten in zitten.

Ik ben wel heel benieuwd wat de onderbouwing onder de innovatie is, ik hoop dat Van der Wal daar niet te snel in mee gaat.
Innovatie stallen? Seriously? Dat verhaal kennen we toch al? Omdat ze binnen staan produceren koeien niet minder stikstof *zucht*

En dit is exact waarom je dit dossier niet bij de provincies moet leggen, dat wordt dus weer helemaal niks terwijl nu toch echt ingegrepen moet worden op korte termijn.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_205172916
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2022 19:02 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Innovatie stallen? Seriously? Dat verhaal kennen we toch al? Omdat ze binnen staan produceren koeien niet minder stikstof *zucht*

En dit is exact waarom je dit dossier niet bij de provincies moet leggen, dat wordt dus weer helemaal niks terwijl nu toch echt ingegrepen moet worden op korte termijn.
Het voordeel is straks: de minister kan het deel wat de provincies goed hebben gedaan overnemen en wat er mist zelf toevoegen. Maar Gelderland is zo snel klaar, ik neem aan dat die nu sowieso nog wel te horen krijgen of ze terug naar de tekentafel moeten. En nee, ik geloof ook niet in innovatie die 40% van het probleem op lost. Misschien 5 of 10%, zeker niet meer.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  Moderator dinsdag 28 juni 2022 @ 19:10:15 #110
54278 crew  Tijger_m
42
pi_205172932
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2022 19:08 schreef Hanca het volgende:

[..]
Het voordeel is straks: de minister kan het deel wat de provincies goed hebben gedaan overnemen en wat er mist zelf toevoegen. Maar Gelderland is zo snel klaar, ik neem aan dat die nu sowieso nog wel te horen krijgen of ze terug naar de tekentafel moeten. En nee, ik geloof ook niet in innovatie die 40% van het probleem op lost. Misschien 5 of 10%, zeker niet meer.
Het vertraagt allemaal en de hoop is dat van uitstel afstel komt want als iets wat de agri-industrie vooral goed heeft gedaan de afgelopen 20 jaar is alles vertragen en dat heeft ons tot dit punt gebracht.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_205172963
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2022 19:10 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Het vertraagt allemaal en de hoop is dat van uitstel afstel komt want als iets wat de agri-industrie vooral goed heeft gedaan de afgelopen 20 jaar is alles vertragen en dat heeft ons tot dit punt gebracht.
De kans dat hier nog afstel uit komt, lijkt me bijna 0.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_205173005

Dit is niet serieus te nemen.
  Moderator dinsdag 28 juni 2022 @ 19:19:19 #113
54278 crew  Tijger_m
42
pi_205173008
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2022 19:13 schreef Hanca het volgende:

[..]
De kans dat hier nog afstel uit komt, lijkt me bijna 0.
Nee, dat zal nu niet meer haalbaar zijn maar dat is natuurlijk wel waar bepaalde groepen op sturen.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Moderator dinsdag 28 juni 2022 @ 19:32:27 #114
54278 crew  Tijger_m
42
pi_205173168
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 juni 2022 19:19 schreef Heph844 het volgende:
[ afbeelding ]
Dit is niet serieus te nemen.
Lijkt mij ook niet, nee.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_205173343
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 juni 2022 19:19 schreef Heph844 het volgende:
[ afbeelding ]
Dit is niet serieus te nemen.
Ik verwacht van geen enkele provincie dat ze gelijk plannen maken die alles verhelpen. Hier zitten toch wel aanknopingspunten in om mee verder te gaan?

50 piekbelasters uitkopen, snelheid op snelwegen omlaag, wat gerichte ingrepen op zeer lokale industrie. Natuurlijk moet er meer. Dat zal de gedeputeerde ook weten. Maar er zitten al wel pijnlijke maatregelen in. Wellicht kom je wel een heel eind als je zegt dat alle andere boeren 20% moeten krimpen, oid. Maar daar moet dan wel een verdienmodel tegenover staan en dat moet het ministerie eerst bieden, dat kunnen de provincies niet.

Ik was in elk geval bij Gelderland (en Noord-Brabant) bang voor een keiharde 'nee, we doen niks wat echt pijn doet', dat blijkt hier in elk geval niet zo te zijn.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  Moderator / Redactie FP + Sport zaterdag 2 juli 2022 @ 12:16:37 #116
408813 crew  trein2000
pi_205209371
twitter


Draadje. Het cda heeft een serieuze veenbrand hoor, niet alleen Cornelis CDA-lid maar ook onder provinciale en regionale bestuurders en volksvertegenwoordigers. Dit wordt een probleem.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_205210136
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2022 19:02 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Innovatie stallen? Seriously? Dat verhaal kennen we toch al? Omdat ze binnen staan produceren koeien niet minder stikstof *zucht*

En dit is exact waarom je dit dossier niet bij de provincies moet leggen, dat wordt dus weer helemaal niks terwijl nu toch echt ingegrepen moet worden op korte termijn.
Is toch allemaal naar goed Ruttiaans gebruik om ongemakkelijke keuzes bij anderen over de schutting te gooien (zie ook de WMO en de uitvoering van de participatiewet)?
  zaterdag 2 juli 2022 @ 13:33:38 #118
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_205210162
Het CDA loopt met het CU als lemmingen naar de afgrond

https://www.telegraaf.nl/(...)e-partij-kapot-maken

quote:
NIJKERK - CDA-leider Wopke Hoekstra heeft tijdens een ledenraadpleging over stikstof in Nijkerk ongenadig ervan langs gekregen.
Meerdere CDA-leden verwijten hem onzichtbaarheid en een gebrek aan leiderschap.

Ze willen dat hij terug gaat naar de tekentafel en het stikstofroer drastisch omgooit. Maar daartoe toont de christendemocraat zich niet bereid.
quote:
De vraag is welke conclusies de partij uit de verhitte bijeenkomst in Nijkerk trekt.
Het CDA geeft weliswaar toe dat de boodschap over stikstof niet goed is gebracht, dat het stikstofkaartje een blunder was en dat CU-landbouwminister Staghouwer heeft gefaald door boeren geen perspectief te bieden, maar aan de stikstofdoelen wilde de partij tot dusverre niet tornen.
Zo'n ommezwaai zou de coalitie immers op scherp zetten. Het drukt het CDA in een pijnlijke spagaat.

When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_205210660
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2022 13:33 schreef michaelmoore het volgende:
Het CDA loopt met het CU als lemmingen naar de afgrond

https://www.telegraaf.nl/(...)e-partij-kapot-maken
[..]
[..]

Zou zo maar kunnen dat ze de coalitie laten klappen. Doen ze dat niet, worden ze afgestraft bij de volgende verkiezingen.
  Moderator / Redactie FP + Sport zaterdag 2 juli 2022 @ 17:30:21 #120
408813 crew  trein2000
pi_205213254
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2022 14:12 schreef Makrelis het volgende:

[..]
Zou zo maar kunnen dat ze de coalitie laten klappen. Doen ze dat niet, worden ze afgestraft bij de volgende verkiezingen.
twitter


Volgens mij is dit de eerste echte partijprominent die er klaar mee is. Maar als je hoort dat Van Hijum en De Bat ook witheet zijn wordt het steeds lastiger voorstelbaar dat het cda dit tot een goed einde brengt.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_205213323
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2022 13:33 schreef michaelmoore het volgende:
Het CDA loopt met het CU als lemmingen naar de afgrond

https://www.telegraaf.nl/(...)e-partij-kapot-maken
[..]
[..]

CU niet hoor. Sowieso is dat pro-boeren geluid daar inmiddels wel behoorlijk verdwenen op congressen en staan ze in peilingen nu zelfs op winst. CU moet het steeds meer van de gemeenschappen in middelgrote steden (Zwolle, Assen, Amersfoort, Apeldoorn) hebben.

Maar CDA heeft inderdaad wel een probleem.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_205213359
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2022 17:30 schreef trein2000 het volgende:

[..]
[ twitter ]

Volgens mij is dit de eerste echte partijprominent die er klaar mee is. Maar als je hoort dat Van Hijum en De Bat ook witheet zijn wordt het steeds lastiger voorstelbaar dat het cda dit tot een goed einde brengt.
Maar ja, wat dan? VVD zal dan over links gaan formeren want die populisten hebben ze geen zin in en CDA zal ook niet zomaar mogen aanschuiven als ze het nu opblazen. Die boeren moeten echt een toontje lager gaan zingen vind ik want in zo'n scenario zijn er in het geheel geen boerenpartijen in een nieuwe coalitie. Lastig hoor.
pi_205213396
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2022 19:45 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ik verwacht van geen enkele provincie dat ze gelijk plannen maken die alles verhelpen. Hier zitten toch wel aanknopingspunten in om mee verder te gaan?

50 piekbelasters uitkopen, snelheid op snelwegen omlaag, wat gerichte ingrepen op zeer lokale industrie. Natuurlijk moet er meer. Dat zal de gedeputeerde ook weten. Maar er zitten al wel pijnlijke maatregelen in. Wellicht kom je wel een heel eind als je zegt dat alle andere boeren 20% moeten krimpen, oid. Maar daar moet dan wel een verdienmodel tegenover staan en dat moet het ministerie eerst bieden, dat kunnen de provincies niet.

Ik was in elk geval bij Gelderland (en Noord-Brabant) bang voor een keiharde 'nee, we doen niks wat echt pijn doet', dat blijkt hier in elk geval niet zo te zijn.
Snelheid omlaag.. Keerl we mogen maar 100 overdag.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  zaterdag 2 juli 2022 @ 17:55:31 #124
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_205213568
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2022 17:30 schreef trein2000 het volgende:

[..]
[ twitter ]

Volgens mij is dit de eerste echte partijprominent die er klaar mee is. Maar als je hoort dat Van Hijum en De Bat ook witheet zijn wordt het steeds lastiger voorstelbaar dat het cda dit tot een goed einde brengt.
Als Schrijer-Pierik ademt dan vallen de insecten om haar heen dood uit de lucht, zo direct zijn haar lijntjes met de agrarische industrie.
pi_205213577
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2022 17:41 schreef ludovico het volgende:

[..]
Snelheid omlaag.. Keerl we mogen maar 100 overdag.
Het is je inmiddels toch wel duidelijk dat dat veel te weinig zoden aan de dijk zet???
pi_205213613
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2022 17:56 schreef Makrelis het volgende:

[..]
Het is je inmiddels toch wel duidelijk dat dat veel te weinig zoden aan de dijk zet???
Je gaat bij mijn auto geen enkele efficiëntie terugvinden onder de pakweg 110..
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_205213691
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2022 17:58 schreef ludovico het volgende:

[..]
Je gaat bij mijn auto geen enkele efficiëntie terugvinden onder de pakweg 110..
In de luchtvaart is er veel te winnen dmv glijvlucht tijdens de daling, maar dan zal het aantal vliegbewegingen wel behoorlijk moeten verminderen. Met zeker de helft, maar dat is NOx dan, geen ammoniak. Dat is dan winst op minder vliegtuigen en op brandstofbesparing ivm gebruikmaking van een efficiente glijvlucht.
pi_205213703
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2022 18:05 schreef Makrelis het volgende:

[..]
In de luchtvaart is er veel te winnen dmv glijvlucht tijdens de daling, maar dan zal het aantal vliegbewegingen wel behoorlijk moeten verminderen. Met zeker de helft, maar dat is NOx dan, geen ammoniak.
Waarom? Omdat het afhankelijk wordt van windrichting en je dan banen verliest?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_205213731
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2022 18:06 schreef ludovico het volgende:

[..]
Waarom? Omdat het afhankelijk wordt van windrichting en je dan banen verliest?
Het is nu geforceerd dalen. Een vliegtuig is in te stellen dat ze super brandstofeconomisch de nadering kunnen uitvoeren, maar het gaat wat langzamer. Alles moet snel nu voor een hogere luchthavencapaciteit.
pi_205213741
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2022 18:08 schreef Makrelis het volgende:

[..]
Het is nu geforceerd dalen. Een vliegtuig is in te stellen dat ze super brandstofeconomisch de nadering kunnen uitvoeren, maar het gaat wat langzamer. Alles moet snel nu voor een hogere luchthavencapaciteit.
Dat zie ik niet hoor.

Als alle vliegtuigen slomer dalen zijn ze nog steeds even snel van de landingsbaan af.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_205213756
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2022 18:09 schreef ludovico het volgende:

[..]
Dat zie ik niet hoor.

Als alle vliegtuigen slomer dalen zijn ze nog steeds even snel van de landingsbaan af.
Heeft meer te maken met de drukte in het luchtruim. Er wordt snel van hoogte gewisseld momenteel.
pi_205213769
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2022 18:10 schreef Makrelis het volgende:

[..]
Heeft meer te maken met de drukte in het luchtruim. Er wordt snel van hoogte gewisseld momenteel.
Mijn gezond verstand zegt dat je 50% verhaal schromelijk overdreven is.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_205213794
Als ik R'dam - London op de vliegsim uitvoer kan ik op de helft van de afstand al naar min of meer stationair motorvermogen (Airbus A318) door een langzame glijvlucht. In het echt gaat dat niet door de drukte.
pi_205213818
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2022 18:13 schreef Makrelis het volgende:
Als ik R'dam - London op de vliegsim uitvoer kan ik op de helft van de afstand al naar min of meer stationair motorvermogen (Airbus A318) door een langzame glijvlucht. In het echt gaat dat niet door de drukte.
Omdat op hoogte x het zorgt voor extra drukte.

Maar ze gaan ook langzamer dus evenredig aan de tijd beter te gokken waar iemand zit.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_205213843
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2022 18:15 schreef ludovico het volgende:

[..]
Omdat op hoogte x het zorgt voor extra drukte.

Maar ze gaan ook langzamer dus evenredig aan de tijd beter te gokken waar iemand zit.
Ik heb duizend vlieguren en heb er ook met echte piloten over gesproken. Er zijn ook milieu effect rapportages over. Als je me niet gelooft, helemaal prima. Ik ga het niet voor je opzoeken.
In ieder geval moet de helft van de veeboeren oprotten wat mij betreft.
pi_205213863
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2022 18:18 schreef Makrelis het volgende:

[..]
Ik heb duizend vlieguren en heb er ook met echte piloten over gesproken. Er zijn ook milieu effect rapportages over. Als je me niet gelooft, helemaal prima. Ik ga het niet voor je opzoeken.
In ieder geval moet de helft van de veeboeren oprotten wat mij betreft.
Nee klinkt inderdaad meer capped door evt foute regelgeving dan door de realiteit.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_205213907
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2022 17:41 schreef ludovico het volgende:

[..]
Snelheid omlaag.. Keerl we mogen maar 100 overdag.
N-wegen kunnen naar 80 in de buurt van Natura 2000. Snelwegen door een stad gaan vaak naar 80, waarom door/langs een natuurgebied niet? En waarom eigenlijk die rare verhoging na 19u?
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_205213927
quote:
7s.gif Op zaterdag 2 juli 2022 18:22 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Je bedoelt dat gezond verstand van jou dat ongehinderd door enige kennis van zaken overal iets van af denkt te weten, te beroerd is om zich ergens in te verdiepen, en er al meermaals gigantisch langs heeft gezeten?
Wat gedraag jij je fout zeg. Beetje stalk gedrag is het, met jou valt niet te praten.

1: ik wil me prima verdiepen.
2: waar the fuck zit ik er nou weer naast.

Wil je hiermee kappen of inhoudelijk posten? Dit slaat nergens op.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_205213959
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2022 18:22 schreef Hanca het volgende:

[..]
N-wegen kunnen naar 80 in de buurt van Natura 2000. Snelwegen door een stad gaan vaak naar 80, waarom door/langs een natuurgebied niet? En waarom eigenlijk die rare verhoging na 19u?
Men valt in slaap in de auto dat is bloedgevaarlijk.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  zaterdag 2 juli 2022 @ 18:27:09 #140
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_205213960
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 juli 2022 18:24 schreef ludovico het volgende:

[..]
Wat gedraag jij je fout zeg. Beetje stalk gedrag is het, met jou valt niet te praten.

1: ik wil me prima verdiepen.
2: waar the fuck zit ik er nou weer naast.

Wil je hiermee kappen of inhoudelijk posten? Dit slaat nergens op.
@Makrelis legt jou iets uit en zonder dat je daarvoor met argumenten komt serveer je het af als onzin omdat jouw gezond verstand het niet kan bevatten.
Huilen dan.
pi_205214031
quote:
7s.gif Op zaterdag 2 juli 2022 18:27 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
@:Makrelis legt jou iets uit en zonder dat je daarvoor met argumenten komt serveer je het af als onzin.
Er is niet meer of minder ruimte tussen vliegtuigen gemeten in afstand tot elkaar gemeten in tijd.

Wel in afstand gemeten in afstand. De vliegtuigen zouden korter op elkaar zitten. Maar op even groot verschil in tijd aanvliegen.

Kan prima dat er afstandgrenzen zijn waar aan moet worden voldaan, geloof ik gelijk.

Maar praktisch gezien komt het als teveel over. Die 50%.

Om dat te geloven heb ik een onderbouwing nodig. Ik heb die niet gezien. Jij gelooft mij - willekeurige fokker - ook niet op mijn woord. Maar andersom mag ik niet skeptisch zijn? Raar.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_205214367
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2022 18:27 schreef ludovico het volgende:

[..]
Men valt in slaap in de auto dat is bloedgevaarlijk.
Dan moet je wat aan je concentratieproblemen doen, zou ik zeggen...
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  zaterdag 2 juli 2022 @ 19:07:49 #143
494262 BehoorlijkKritisch
Niet te kritisch
pi_205214379
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2022 18:22 schreef Hanca het volgende:

[..]
N-wegen kunnen naar 80 in de buurt van Natura 2000. Snelwegen door een stad gaan vaak naar 80, waarom door/langs een natuurgebied niet? En waarom eigenlijk die rare verhoging na 19u?
Van mij mag de maximumsnelheid voor benzine en diesel auto's naar 80 en al die auto's begrensd op 85. Afgelopen met dat gezeik, lekker met het vrachtverkeer meerijden.

En dan een aparte baan voor electrische auto's die gewoon 100 mogen.
  zaterdag 2 juli 2022 @ 19:14:40 #144
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_205214427
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 juli 2022 17:35 schreef Hanca het volgende:

[..]
CU niet hoor. Sowieso is dat pro-boeren geluid daar inmiddels wel behoorlijk verdwenen op congressen en staan ze in peilingen nu zelfs op winst. CU moet het steeds meer van de gemeenschappen in middelgrote steden (Zwolle, Assen, Amersfoort, Apeldoorn) hebben.

Maar CDA heeft inderdaad wel een probleem.
CU is ook tegen de boeren en voor de TATA
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_205214462
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2022 19:14 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
CU is ook tegen de boeren en voor de TATA
Onzin. CU is voor de boeren, maar tegen de megastallen, megavervuiling en het slopen van het land. Zoals vandaag in Trouw staat: de boeren staan op de verkeerde plek met hun tractors, ze zouden de mega-boeren moeten blokkeren.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_205214464
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2022 18:33 schreef ludovico het volgende:

[..]
Er is niet meer of minder ruimte tussen vliegtuigen gemeten in afstand tot elkaar gemeten in tijd.

Wel in afstand gemeten in afstand. De vliegtuigen zouden korter op elkaar zitten. Maar op even groot verschil in tijd aanvliegen.

Kan prima dat er afstandgrenzen zijn waar aan moet worden voldaan, geloof ik gelijk.

Maar praktisch gezien komt het als teveel over. Die 50%.

Om dat te geloven heb ik een onderbouwing nodig. Ik heb die niet gezien. Jij gelooft mij - willekeurige fokker - ook niet op mijn woord. Maar andersom mag ik niet skeptisch zijn? Raar.
nadering van vliegtuigen naar dezelfde baan dan zijn vliegtuigen netjes opgelijnd met een bepaalde afstand tussen elkaar. Verkeersseparatie heet dat. Tussen afstandspunten dicteert men een bapaalde vlieghoogte en tussen de volgende twee punten een andere hoogte. Die wisseling van vlieghoogtes moet vlot want er gaat ook verkeer boven en onder je langs die een andere route volgen, dwars en ook tegengestelde richting. Met geringere drukte kan een gelijdelijke daling worden ingesteld en dat verbruikt beduidend minder brandstof op dezelfde afstand en geeft ook minder lawaai
pi_205214959
De helft van de boeren moet oprotten zodat jij door kan gaan met die hobby van je?

Hoeveel energie heb je verspeeld met 1000u op je zolderkamer flightsim spelen.
Om dan nog maar niet te beginnen over wat echte vliegtuigen verbruiken en uitstoten.

Hypocriet gedoe allemaal. De boeren moeten oprotten want boehoeeee natuur. maar wel troep uit China halen, lekker goedkoop een paar x per jaar vliegen en zo goedkoop mogelijk boodschappen doen.
  zaterdag 2 juli 2022 @ 20:14:26 #148
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_205214994
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2022 19:19 schreef Hanca het volgende:
CU is ook tegen de boeren en voor de TATA
CU is voor de TATA
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_205215048
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2022 18:22 schreef Hanca het volgende:

[..]
N-wegen kunnen naar 80 in de buurt van Natura 2000. Snelwegen door een stad gaan vaak naar 80, waarom door/langs een natuurgebied niet? En waarom eigenlijk die rare verhoging na 19u?
Idem binnen woonplaatsen bij Natura2000 gebieden: naar 30km/hr.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_205215084
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2022 20:14 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
CU is voor de TATA
Iedereen is voor Tata, omdat dat nou eenmaal een heel gebied aan het werk houdt. CU is voor een zo snel mogelijk uitstootvrij Tata: https://lc.nl/binnenland/(...)-Steel-27408745.html

En wat jij toch tegen dat ene bedrijf hebt...
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  zaterdag 2 juli 2022 @ 21:16:38 #151
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_205215635
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2022 20:25 schreef Hanca het volgende:

[..]
Iedereen is voor Tata, omdat dat nou eenmaal een heel gebied aan het werk houdt. CU is voor een zo snel mogelijk uitstootvrij Tata: https://lc.nl/binnenland/(...)-Steel-27408745.html

En wat jij toch tegen dat ene bedrijf hebt...
TATA is de grootste NO2 stikstof uitstoter van Nederland en fijnstof en andere kankerverwekkende stoffen aan de Nederlandse Noordzee kust
https://www.noordhollands(...)e&utm_medium=organic

https://www.wijnoordholla(...)lvervuilernederland/
quote:
De cijfers van het RIVM liegen niet: Tata Steel met o.a. vestigingen in IJmuiden en Beverwijk is met een uitstoot van 6 miljoen kg NO2 per jaar verreweg de grootste vervuiler van Nederland.

Veel van die vervuiling daalt neer in het duingebied en zorgt daar voor een verarming en verruiging van de natuur. Natuurbeheer is dweilen met de kraan open, zolang de uitstoot niet wordt teruggedrongen.

Kwetsbare natuur
Duinbehoud doet er alles aan om vervuilers langs de kust aan te pakken. Er wordt o.a. gestreden tegen de uitstoot van Tata Steel.
Ook worden de provincies geadviseerd bij het beleid voor aanpak van de stikstof. In het belang van de kwetsbare natuur in de duinen, en mensen die daarvan willen genieten.


[ Bericht 7% gewijzigd door michaelmoore op 02-07-2022 21:22:32 ]
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  zaterdag 2 juli 2022 @ 21:28:07 #152
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_205215815
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2022 19:19 schreef Hanca het volgende:

[..]
Onzin. CU is voor de boeren, maar tegen de megastallen, megavervuiling en het slopen van het land. Zoals vandaag in Trouw staat: de boeren staan op de verkeerde plek met hun tractors, ze zouden de mega-boeren moeten blokkeren.
https://www.atlasleefomgeving.nl/thema/schone-lucht/kennis
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  Moderator / Redactie FP + Sport zondag 3 juli 2022 @ 11:21:57 #153
408813 crew  trein2000
pi_205219835
En dan kom je met Johan Remkes, de architect van dit beleid. Sorry hoor, maar dan wil je niet daadwerkelijk bemiddelen.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_205220513
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2022 21:16 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
TATA is de grootste NO2 stikstof uitstoter van Nederland en fijnstof en andere kankerverwekkende stoffen aan de Nederlandse Noordzee kust
https://www.noordhollands(...)e&utm_medium=organic

https://www.wijnoordholla(...)lvervuilernederland/
[..]
[ afbeelding ]

Ik ken een deel van het Tata terrein: de Warmband. Daar is een katalytische De-NOx geplaatst waarmee de emissie sterk is gereduceerd. Ik weet niet welke andere installaties zoveel uitstoten, maar een De-NOx (duur!!) lijkt me de enige oplossing op termijn.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  zondag 3 juli 2022 @ 13:23:36 #155
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_205221048
Ik vind de exponentieel wordende klimaatverandering veel en veel erger dan het gecreerde stikstof probleem

Overigens laten koeien wel veel methaan winden en de droge veengebieden ademen Methaan uit.
Dus koeien weg zou voor klimaatverandering ook een goede zaak zijn en een baan als natuurbeheerder op eigen terrein met wat hobby koeien en geiten is toch ook een prima verdienmodel

Is intensieve stront schepperij echt leuk en noodzakelijk??



[ Bericht 12% gewijzigd door michaelmoore op 03-07-2022 13:32:39 ]
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  zondag 3 juli 2022 @ 18:09:18 #156
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_205225729
quote:
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2022 15:04 schreef EinarBoe het volgende:

[..]
Ja, geen idee. Sowieso zijn de hudiige plannen richtgevend en dus in zekere mate verfijnbaar via bemiddeling, maar nu mag Remkes dat als tussenpersoon gaan doen ofzo?
Ja ze zullen een oplossing moeten geven anders , worden er geen woningen meer gebouwd en dan worden de woningen in de provincie nog duurder

Omdat er ene stikstof probleem is

Of was dat de eigenlijke opzet en moeten nu de boeren het veld ruimen, omdat anders de statushouders niet een woning krijgen , ingewikkeld he provincie ambtenaren ??

De overheid heeft een oplossing *O* , we geven provincies ieder 2 miljard euro om hun akkoord , voor de bouw van 18.000 containerwoningen voor statushouders
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  zondag 3 juli 2022 @ 19:34:26 #157
480574 Smegma.
Ettert lekker onder je toompje
pi_205227033
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2022 11:21 schreef trein2000 het volgende:
En dan kom je met Johan Remkes, de architect van dit beleid. Sorry hoor, maar dan wil je niet daadwerkelijk bemiddelen.
Rutte wil vooral niet meer zelf besturen maar wel een kabinet dat zijn naam draagt behouden.
  Moderator / Redactie FP + Sport zondag 3 juli 2022 @ 21:05:12 #158
408813 crew  trein2000
pi_205228097
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2022 19:34 schreef Smegma. het volgende:

[..]
Rutte wil vooral niet meer zelf besturen maar wel een kabinet dat zijn naam draagt behouden.
‘In office, but not in power’ zoals de Britten dat zo mooi zeggen. Hij heeft ook helemaal niet meer het politieke of maatschappelijke draagvlak voor dit soort dingen.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_205228367
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2022 13:23 schreef michaelmoore het volgende:
Ik vind de exponentieel wordende klimaatverandering veel en veel erger dan het gecreerde stikstof probleem

Allereerst is het niet gecreëerd, maar daarnaast is elke stikstof maatregel ook zeer effectief tegen de uitstoot van gassen die klimaatverandering veroorzaken. Methaan is daarin bijvoorbeeld een grote boosdoener.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_205233495
De Nederlandse mestderogatie van de EU verloopt en de uitzonderingspositie van Nederland gaat niet verlengd worden: https://www.melkvee.nl/ar(...)de-derogatie-nadert/

Nederland mag momenteel meer dan de rest van de EU. De vorige verlenging ging al extreem moeizaam en toen was eigenlijk al duidelijk dat dat de laatste keer zou zijn. Boeren zullen dan dus hun mest moeten laten afvoeren door gespecialiseerde bedrijven, een kostbare aangelegenheid. Een extra reden om te snijden in de veestapel, lijkt me.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  Moderator / Redactie FP + Sport maandag 4 juli 2022 @ 19:31:50 #161
408813 crew  trein2000
pi_205238005
twitter

Zou het wel eens in die man opkomen dat het helemaal niet om z’n staat van dienst gaat, daar heeft iedereen respect voor.

Maar om dat Remkes op geen enkele manier onafhankelijk is.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  Moderator / Redactie FP + Sport maandag 4 juli 2022 @ 21:20:04 #162
408813 crew  trein2000
pi_205239681
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2022 19:31 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Zou het wel eens in die man opkomen dat het helemaal niet om z’n staat van dienst gaat, daar heeft iedereen respect voor.

Maar om dat Remkes op geen enkele manier onafhankelijk is.
https://www.nrc.nl/nieuws(...)ic&utm_term=20220704

In de NRC hetzelfde verhaal…
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_205239764
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2022 12:09 schreef Hanca het volgende:
De Nederlandse mestderogatie van de EU verloopt en de uitzonderingspositie van Nederland gaat niet verlengd worden: https://www.melkvee.nl/ar(...)de-derogatie-nadert/

Nederland mag momenteel meer dan de rest van de EU. De vorige verlenging ging al extreem moeizaam en toen was eigenlijk al duidelijk dat dat de laatste keer zou zijn. Boeren zullen dan dus hun mest moeten laten afvoeren door gespecialiseerde bedrijven, een kostbare aangelegenheid. Een extra reden om te snijden in de veestapel, lijkt me.
Zou je denken, maar ik krijg zo ergens een donkerbruin vermoeden dat de LTO daar een reden tot een mooie subsidieregeling in ziet.
  dinsdag 5 juli 2022 @ 06:58:44 #164
275286 Bondsrepubliek
Weltmeister 2014
pi_205241753
Kijk eens wat vaker over de grens.
twitter
  dinsdag 5 juli 2022 @ 17:13:48 #165
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_205246606
quote:
14s.gif Op dinsdag 5 juli 2022 11:06 schreef Vallon het volgende:

[..]
Nogmaals, het is een definitie(probleem). Mijn buurman vindt dat zijn tuin ook natuur is ... dat verder niets zegt hoe dat eruit ziet, ruikt, doet, was of is (geweest).

Prima om ergens vanuit te gaan als referentiemodel waarbij dan wel de kaarten eerlijk gespeeld en (uit)gedeeld moeten worden. De truc die - juridisch - wordt toegepast is geeneens "natuur" als te beschermen stelling maar dat de omgeving iets dat natuurlijk of oorspronkelijk zou zijn, door haar handelen wordt beïnvloed en dus; en dan komt, die omgeving ongewenst verandert.

Dat "beïnvloeden" is daarmee niets meer of minder dan een drogreden dat zegt dat aanwezigen in de omgeving van zoveel kilometer, moeten oprotten met hun activiteiten. Dit zonder dat die mensen daartegen iets in te brengen mag en kan hebben.
Meisje van de Wal is gewoon voor de zwijnen geflikkerd door de VVD en D66
die moet er voor opdraaien det het kabinet zichzelf schaakmat heeft gezet met de natura 2000 aanplantjes
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  dinsdag 5 juli 2022 @ 17:50:19 #166
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_205247089
quote:
De meest betrokken ministers, Van der Wal en Staghouwer, weerspreken het kritische commentaar op de VVD'er, die er vorig jaar nog in slaagde de vastzittende kabinetsformatie los te trekken. Van der Wal denkt dat Remkes een goede verbinder is, die het ingewikkelde stikstofdossier goed kent. "Hij kan bij de boeren de rust terugbrengen. Het gaat echt lukken."
Een grotere plaat voor je kop kan je niet hebben.

Leuk dat hij dossier goed kent maar het is zelfde man die de voorzet heeft gegeven.
pi_205247489
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2022 12:09 schreef Hanca het volgende:
De Nederlandse mestderogatie van de EU verloopt en de uitzonderingspositie van Nederland gaat niet verlengd worden: https://www.melkvee.nl/ar(...)de-derogatie-nadert/

Nederland mag momenteel meer dan de rest van de EU. De vorige verlenging ging al extreem moeizaam en toen was eigenlijk al duidelijk dat dat de laatste keer zou zijn. Boeren zullen dan dus hun mest moeten laten afvoeren door gespecialiseerde bedrijven, een kostbare aangelegenheid. Een extra reden om te snijden in de veestapel, lijkt me.
Waarom hadden de Nederlandse boeren een uitzonderingspositie om ons grondwater extra te vervuilen ten opzichte van andere eu landen?
"Academics, people who know the word for coal in seventeen languages but gape and stammer when asked to lay a fire."
pi_205247565
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2022 18:38 schreef Stephen_Dedalus het volgende:

[..]
Waarom hadden de Nederlandse boeren een uitzonderingspositie om ons grondwater extra te vervuilen ten opzichte van andere eu landen?
Tja, dat had Nederland bij elkaar gelobbyd ivm de megastalboeren, die nu doen alsof ze zo slecht behandeld worden.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_205247574
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2022 17:13 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Meisje van de Wal is gewoon voor de zwijnen geflikkerd door de VVD en D66
die moet er voor opdraaien det het kabinet zichzelf schaakmat heeft gezet met de natura 2000 aanplantjes
Wat een onzin weer van je. De meeste natura 2000 gebieden stammen uit de jaren 80, de vogelrichtlijn.

Alleen hadden we toen hetzelfde moeten doen als Duitsland: in een straal van 15km om een natura 2000 gebied geen veeteelt.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  dinsdag 5 juli 2022 @ 19:19:52 #170
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_205247840
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 juli 2022 18:50 schreef Hanca het volgende:

[..]
Wat een onzin weer van je. De meeste natura 2000 gebieden stammen uit de jaren 80, de vogelrichtlijn.

Alleen hadden we toen hetzelfde moeten doen als Duitsland: in een straal van 15km om een natura 2000 gebied geen veeteelt.
In de jaren 80 waren de provincies nog druk met het aanleggen van die natuurgebiedjes

dus dat had helemaal niet gekund
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  Beste debater 2022 dinsdag 5 juli 2022 @ 20:04:50 #171
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_205248417
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2022 17:13 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Meisje van de Wal is gewoon voor de zwijnen geflikkerd door de VVD en D66
die moet er voor opdraaien det het kabinet zichzelf schaakmat heeft gezet met de natura 2000 aanplantjes
Het is Minister van de Wal.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_205248533
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2022 19:19 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
In de jaren 80 waren de provincies nog druk met het aanleggen van die natuurgebiedjes

dus dat had helemaal niet gekund
Onzin, gebieden als De Peel, het Lauwersmeer (eerst een zee, maar sinds 1969 al een meer), de Biesbosch, de Hoge Veluwe, het Planken Wanbuis, de Veluwezoom, de Alde Feanen en de Weerribben zijn veel ouder dan dat. Allemaal gewoon Natura 2000 gebieden.

Waarom verdraai jij steeds simpel controleerbare feiten in deze discussie?
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  dinsdag 5 juli 2022 @ 20:27:03 #173
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_205248735
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2022 20:04 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Het is Minister van de Wal.
Van de Wal in de Sloot
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  dinsdag 5 juli 2022 @ 22:26:12 #174
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_205250292
Ha Ha Ha geweldig dit, dat is echt natuur beheer ^O^
Leuk bloementuintje bij Stroe in een natura 2000 gebied ,met extra stikstof mest ,
voor een goede groei en mooie bloemen *O* *O* ^O^

quote:
Boeren voeren 'natuurbeheer' uit, Staatbosbeheer doet aangifte
Jippie 05-07-2022 14:10 print
Staatsbosbeheer gaat aangifte doen van vernieling tegen een groep actievoerende boeren.
Gisteren hebben deze boeren met tractors een beschermd natuurgebied platgereden.

Ze reden een braakliggend stukje natuur bij Stroe op de Veluwe op, ploegden het om en strooiden mest over de grond uit.
Het gebied behoort tot het Natura 2000-gebied op de Veluwe.

'Agractie' plaatste een filmpje van de actie op YouTube met de volgende omschrijving:

"We weten allemaal dat NGO's een potje maken van natuurbeheer en de schuld bij #boeren leggen.
Daarom dachten deze boeren: dat kunnen we zelf veel beter, we pakken het even aan op 800m2 als voorbeeld en zaaien een mooi bloemenmengsel in.
Nu maar hopen op regen🙏"
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_205252158
Boeren die meedenken in plaats van de boel slopen, dat is wel mooi: https://www.trouw.nl/duur(...)-kunstmest~bf8bec53/

https://drive.google.com/(...)KiGm_B4ifXb5s0r/view


Hun 10 punten:
1) Duurzaam boeren kan alleen als er een eerlijke prijs wordt betaald.
2) Richt je met beprijzen en wetgeving op bronmaatregelen.
3) Streef naar een grondgebonden landbouw en sluit de kringloop
4) Zorg voor maatwerk en duidelijkheid met oog voor de boeren die deel van de oplossing zijn.
5) Zorg voor ondersteuning voor iedere boer die zich verder wil ontwikkelen op het pad van verduurzaming.
6) Zorg voor voorlichting over duurzame voeding, leg reclame voor ongezonde voeding aan banden en geef als overheid het goede voorbeeld met inkoopbeleid.
7) Versterk de positie van de boer in de korte keten.
8) Grondbeleid moet ten dienste staan van duurzame landbouw.
9) Veranker de principes van natuur-inclusief boeren in het agrarisch onderwijs en betrek boeren bij het onderzoek naar de transitie.
10) Zorg voor rechtvaardige, passende en stimulerende wet- en regelgeving.


Een deel is een beetje richting de boer geredeneerd, maar op zich vind ik het grotendeels een prima plan. Vooral het kringloopgedeelte, de grondgebondenheid, het feit dat de boer belangrijker moet zijn in de keten inclusief de bijbehorendr financiële component en het feit dat wetgeving moet worden aangepast omdat die nu is gericht op industrieel boeren, de megastallen, ipv op de boeren die je graag wil zien, de duurzame boeren.

Dit zijn nou boeren waarmee je het gesprek aan moet, wat mij betreft. Zij laten zien hoe het ook kan. Laat alle andere boeren hun bedrijf zo aanpassen dat ze minstens net zo duurzaam worden. Dan is er voor al die boeren gewoon plek in het land. Van der Wal en Staghouwer: vandaag nog bellen zou ik zeggen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_205252167
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2022 22:26 schreef michaelmoore het volgende:
Ha Ha Ha geweldig dit, dat is echt natuur beheer ^O^
Leuk bloementuintje bij Stroe in een natura 2000 gebied ,met extra stikstof mest ,
voor een goede groei en mooie bloemen *O* *O* ^O^
[..]

Dit is nou een typisch voorbeeld van vandalisme, ik hoop dat deze boeren snel vervolgd worden. Laat ze die bloemenvelden maar op eigen terrein aanleggen. Nou maar hopen dat ze de troep kunnen opruimen voor het echte schade doet.

[ Bericht 1% gewijzigd door Hanca op 06-07-2022 09:25:49 ]
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  Moderator / Redactie FP + Sport woensdag 6 juli 2022 @ 13:50:40 #177
408813 crew  trein2000
pi_205254885
twitter


Doei Henk.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  woensdag 6 juli 2022 @ 16:50:02 #178
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_205257417
quote:
1s.gif Op woensdag 6 juli 2022 09:16 schreef Hanca het volgende:

[..]
Dit is nou een typisch voorbeeld van vandalisme, ik hoop dat deze boeren snel vervolgd worden. Laat ze die bloemenvelden maar op eigen terrein aanleggen. Nou maar hopen dat ze de troep kunnen opruimen voor het echte schade doet.
ach bloementuin is ook natuur hoor
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  woensdag 6 juli 2022 @ 21:21:24 #179
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_205261173
knettergek die stikstof idioten

Nederladn wordt geregeerd door de wandel elite die een paar onkruid plantjes als heilig beschouwen , waarvoor alles moet wijken
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_205261781
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 21:21 schreef michaelmoore het volgende:
knettergek die stikstof idioten

Nederladn wordt geregeerd door de wandel elite die een paar onkruid plantjes als heilig beschouwen , waarvoor alles moet wijken
Jij bent pas echt gek, dat je na ongeveer 1000 bronnen van wetenschappers die hier zijn aangedragen het nog niet snapt. Erg vermoeiend, kun je niet gewoon stoppen je onkunde hier te verspreiden?
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  woensdag 6 juli 2022 @ 22:08:05 #181
494262 BehoorlijkKritisch
Niet te kritisch
pi_205261806
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 21:21 schreef michaelmoore het volgende:
knettergek die stikstof idioten

Nederladn wordt geregeerd door de wandel elite die een paar onkruid plantjes als heilig beschouwen , waarvoor alles moet wijken
De wandel elite _O-

De tering. _O-
pi_205261836
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 13:50 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]

Doei Henk.
Ik denk niet dat hij gelijk weg is, maar hij moet wel snel met iets komen. Hij heeft het voordeel dat er een prachtig plan ligt van Carola Schouten en dat de voorstellen van de boeren die vandaag zijn gedaan ook best redelijk zijn. Het enige wat hij echt moet doen is de keten de pin op de neus zetten, de summiere betaling per kilo/liter moet echt drastisch omhoog. We zijn ook steeds minder uit gaan geven aan voedsel, dat kan ook best wat veranderen: https://www.foodlog.nl/ar(...)esteden/allcomments/
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  woensdag 6 juli 2022 @ 22:13:01 #183
494262 BehoorlijkKritisch
Niet te kritisch
pi_205261857
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 22:10 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ik denk niet dat hij gelijk weg is, maar hij moet wel snel met iets komen. Hij heeft het voordeel dat er een prachtig plan ligt van Carola Schouten en dat de voorstellen van de boeren die vandaag zijn gedaan ook best redelijk zijn. Het enige wat hij echt moet doen is de keten de pin op de neus zetten, de summiere betaling per kilo/liter moet echt drastisch omhoog. We zijn ook steeds minder uit gaan geven aan voedsel, dat kan ook best wat veranderen: https://www.foodlog.nl/ar(...)esteden/allcomments/
Ja maar de arme mensen en de energie is ook al zo duur. De sigaretten zijn al onbetaalbaar en het hondenvoer wordt ook al maar duurder.

Straks kunnen Henk en Ingrid niet eens meer bbq-en in het weekend en met kerst gourmetten!
  donderdag 7 juli 2022 @ 06:51:58 #184
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_205263116
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 22:10 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ik denk niet dat hij gelijk weg is, maar hij moet wel snel met iets komen. Hij heeft het voordeel dat er een prachtig plan ligt van Carola Schouten en dat de voorstellen van de boeren die vandaag zijn gedaan ook best redelijk zijn. Het enige wat hij echt moet doen is de keten de pin op de neus zetten, de summiere betaling per kilo/liter moet echt drastisch omhoog. We zijn ook steeds minder uit gaan geven aan voedsel, dat kan ook best wat veranderen: https://www.foodlog.nl/ar(...)esteden/allcomments/
gelukkig doen de provincies niet mee met de stikstof onzin
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  Moderator / Redactie FP + Sport donderdag 7 juli 2022 @ 11:59:55 #185
408813 crew  trein2000
pi_205264982
Laatste nieuws: LTO wil niet met Remkes praten.

Daarmee lijkt die me wel uitgerangeerd. Niet geheel onterecht.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_205265372
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2022 11:59 schreef trein2000 het volgende:
Laatste nieuws: LTO wil niet met Remkes praten.

Daarmee lijkt die me wel uitgerangeerd. Niet geheel onterecht.
Het probleem van de LTO zit hem niet in de persoon Remkes, maar in zijn mandaat: https://www.lto.nl/lto-praat-niet-met-remkes/

quote:
LTO gaat het gesprek met Johan Remkes onder de voorwaarden zoals in de Kamerbrief dd. 6 juli van beide LNV-ministers beschreven niet aan. Dat heeft LTO aan kabinet, Kamer en provincies laten weten.

LTO heeft afgelopen weekend aangegeven in beginsel open te staan voor het gesprek met Remkes maar onder heldere voorwaarden. Het gesprek moet over de inhoud kunnen gaan: doelstelling, tijdspad en manier waarop. LTO is ervan uitgegaan dat een bemiddelaar van het statuur Remkes het échte probleem zou mogen bespreken.

In reactie op Kamervragen van het Lid Omtzigt hebben de ministers definitief aangegeven dat dit niet het geval is. Er kan wat het kabinet betreft níet over doelen en uitgangspunten worden gesproken, het vormt géén onderdeel van het mandaat van de heer Remkes. Daarmee blijven de kernbezwaren van LTO overeind; het geheel blijft een dictaat en we vrezen met dergelijke grootschalige ingrepen op korte termijn kaalslag op het platteland.

Nu dit definitief helder is, heeft dit traject geen zin. LTO zoekt graag naar een oplossing. Maar dan moeten beide partijen willen bewegen.
LTO wil morrelen aan de stikstofdoelen, dat lijkt me niet echt een haalbare kaart. Al zouden tijdspad en methode wellicht nog wel onderwerpen kunnen zijn van gesprek. Maar dan wel door de ministers zelf.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  Moderator donderdag 7 juli 2022 @ 13:02:14 #187
54278 crew  Tijger_m
42
pi_205265673
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2022 06:51 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
gelukkig doen de provincies niet mee met de stikstof onzin
Sorry? Er zijn al provincies die hun plan klaar hebben om te voldoen aan de eisen van de regering dus waar heb jij het over?
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Moderator donderdag 7 juli 2022 @ 13:04:40 #188
54278 crew  Tijger_m
42
pi_205265717
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2022 11:59 schreef trein2000 het volgende:
Laatste nieuws: LTO wil niet met Remkes praten.

Daarmee lijkt die me wel uitgerangeerd. Niet geheel onterecht.
Al zet je Van der Plas neer op die plek, de situatie gaat niet veranderen en LTO kan kiezen of meewerken en zoveel mogelijk de pijn verzachten (lees extra geld los krijgen) of niet en dan bepaalt de overheid het verder helemaal. Linksom of rechtsom , dit verhaal gaat door.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_205269922
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 22:10 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ik denk niet dat hij gelijk weg is, maar hij moet wel snel met iets komen. Hij heeft het voordeel dat er een prachtig plan ligt van Carola Schouten en dat de voorstellen van de boeren die vandaag zijn gedaan ook best redelijk zijn. Het enige wat hij echt moet doen is de keten de pin op de neus zetten, de summiere betaling per kilo/liter moet echt drastisch omhoog. We zijn ook steeds minder uit gaan geven aan voedsel, dat kan ook best wat veranderen: https://www.foodlog.nl/ar(...)esteden/allcomments/
Heb de boeren voorstellen gemist, welke zijn dat?
pi_205270173
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2022 19:40 schreef Joop_W het volgende:

[..]
Heb de boeren voorstellen gemist, welke zijn dat?
Deze, onderaan vorige pagina:
quote:
1s.gif Op woensdag 6 juli 2022 09:14 schreef Hanca het volgende:
Boeren die meedenken in plaats van de boel slopen, dat is wel mooi: https://www.trouw.nl/duur(...)-kunstmest~bf8bec53/

https://drive.google.com/(...)KiGm_B4ifXb5s0r/view


Hun 10 punten:
1) Duurzaam boeren kan alleen als er een eerlijke prijs wordt betaald.
2) Richt je met beprijzen en wetgeving op bronmaatregelen.
3) Streef naar een grondgebonden landbouw en sluit de kringloop
4) Zorg voor maatwerk en duidelijkheid met oog voor de boeren die deel van de oplossing zijn.
5) Zorg voor ondersteuning voor iedere boer die zich verder wil ontwikkelen op het pad van verduurzaming.
6) Zorg voor voorlichting over duurzame voeding, leg reclame voor ongezonde voeding aan banden en geef als overheid het goede voorbeeld met inkoopbeleid.
7) Versterk de positie van de boer in de korte keten.
8) Grondbeleid moet ten dienste staan van duurzame landbouw.
9) Veranker de principes van natuur-inclusief boeren in het agrarisch onderwijs en betrek boeren bij het onderzoek naar de transitie.
10) Zorg voor rechtvaardige, passende en stimulerende wet- en regelgeving.


Een deel is een beetje richting de boer geredeneerd, maar op zich vind ik het grotendeels een prima plan. Vooral het kringloopgedeelte, de grondgebondenheid, het feit dat de boer belangrijker moet zijn in de keten inclusief de bijbehorendr financiële component en het feit dat wetgeving moet worden aangepast omdat die nu is gericht op industrieel boeren, de megastallen, ipv op de boeren die je graag wil zien, de duurzame boeren.

Dit zijn nou boeren waarmee je het gesprek aan moet, wat mij betreft. Zij laten zien hoe het ook kan. Laat alle andere boeren hun bedrijf zo aanpassen dat ze minstens net zo duurzaam worden. Dan is er voor al die boeren gewoon plek in het land. Van der Wal en Staghouwer: vandaag nog bellen zou ik zeggen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_205270186
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2022 19:55 schreef Hanca het volgende:

[..]
Deze, onderaan vorige pagina:
[..]

Dank!
  donderdag 7 juli 2022 @ 22:14:06 #192
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_205271956
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2022 11:59 schreef trein2000 het volgende:
Laatste nieuws: LTO wil niet met Remkes praten.

Daarmee lijkt die me wel uitgerangeerd. Niet geheel onterecht.
quote:
Helemaal mis ging het met de benoeming van Johan Remkes als ’bemiddelaar’ in de stikstofcrisis.
Daar werd het geitenpaadje door de premier niet gevonden.
Ten eerste kan Remkes, als voorzitter van de commissie die het huidige beleid heeft voorgesteld, natuurlijk niet als onafhankelijk gezien worden.
Ten tweede heeft hij kennelijk gezegd eerst zes weken op vakantie te willen, hem zeer gegund, maar de crisis speelt nu en niet over twee maanden.
Maar vooral is aan zijn bemiddeling kennelijk meegegeven dat de stikstofdoelen niet veranderd mogen worden.
Maar dan valt er niets te bemiddelen, dan kan er alleen nog uitgelegd worden.

Acute crisis
Over de grens in Duitsland is er geen sprake van een stikstoffonds van 25 miljard euro of een acute crisis.

De criteria en normen zijn in Nederland destijds veel strenger gesteld dan elders, zonder dat iemand zich realiseerde dat daarmee grote schade werd toegebracht aan de Nederlandse agrarische sector.
En dat voor een groot deel omdat sommige van mijn biologische vakgenoten nu eenmaal gek zijn op biotopen op arme grond (dus geen bossen met bomen maar schrale heidegebieden).

Het moet de achterban van de VVD pijn doen dat voor het behouden van de biotoop van de zeggekorfslakken (die net over de grens in groten getale voorkomen) nu een hele economische sector wordt afgeknepen.
Rutte zal er niet aan ontkomen de benoeming en randvoorwaarden voor deze bemiddeling te heroverwegen.
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  Moderator / Redactie FP + Sport donderdag 7 juli 2022 @ 22:21:39 #193
408813 crew  trein2000
pi_205272036
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2022 22:14 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
[..]

Was getekend, Ronald Plasterk. En daarmee zeg ik wel genoeg.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_205273120
https://www.gld.nl/nieuws(...)or-de-stikstofcrisis

quote:
De boeren die het 'Groenboerenplan' hebben geschreven zijn de duurzame boeren. Zij vinden dat landbouw bedrijven ook zonder kunstmest en chemische bestrijdingsmiddelen kan. Ook zou er zo minder uitstoot van stikstof zijn.
'Kans van slagen'
Arink boert onder de vlag van Caring Farmers al jaren zo, in het Achterhoekse Lievelde. Hij denkt dan ook dat het plan zeker kans van slagen heeft in Den Haag. "Ik denk dat de minister heel blij is met een groep boeren die met de minister meedenkt en perspectief ziet voor de landbouw in Nederland."
Want de laatste weken wordt er vooral geprotesteerd door de boeren. Juist om er voor te zorgen dat boeren hun werk kunnen blijven doen. En dat is best vreemd, zegt Arink: "In 1971 protesteerden diezelfde boeren tegen intensievere veeteelt en nu protesteren ze om niet uit dat systeem te komen. Dat is het gekke. Daarnaast wordt er gezegd dat we het land uitgejaagd worden, dat is wat mij betreft niet waar."
Deze boer heeft volkomen gelijk. Dat zoveel boeren protesteren om de ratrace waar ze in vast zitten waarin ze steeds meer dieren moeten hebben en steeds grotere schulden moeten maken voor hetzelfde inkomen in stand te houden, is echt heel erg gek. Niet alleen het land is slachtoffer van de intensieve veehouderij, de boeren zelf ook. De enigen die profiteren zijn de grote verkopers van veevoer die soja uit Zuid-Amerika halen, de Rabobank en de supermarktketens, die steeds minder zijn betalen voor hun producten.


Ik hoop dat Staghouwer snel komt met een volledige omarming van de plannen van die 2500 boeren. Of dat volledig genoeg is qua stikstof moeten ze dan uitrekenen, natuurlijk. Wellicht blijft er uitkoop/verplaatsing uit de buurt van Natura2000 gebieden nodig, want bij sommige gebieden moet de uitstoot echt richting 0.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_205273573
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 13:50 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]

Doei Henk.
In het debat van gister (dat ik trouwens niet heb gezien) bleek blijkbaar de moeilijke positie van Staghouwer:
https://www.telegraaf.nl/(...)situatie-in-visserij

Het ging over de visserij (ligt dankzij de brandstofprijzen nu praktisch stil, terwijl in andere landen er wel steun is) en de glastuinbouw. VVD, CDA en CU boos dat de minister te weinig doet. Maar dan dit:
quote:
D66 laat echter weten er niet veel voor te voelen om de sectoren te hulp te schieten, blijkt uit de bijdrage van Kamerlid Tjeerd de Groot.
En laat Staghouwer nou net bij een partijlid van De Groot om geld moeten vragen voor die steun. Ik heb het idee dat ze hem in het kabinet ook wel echt laten vallen, 'hij is toch maar van de CU'.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  vrijdag 8 juli 2022 @ 09:03:25 #196
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_205273627
Als er gewoon een meerderheid in de kamer is voor die steun aan vissers dan is het niet zo relevant van welke kleur de minister is.
pi_205273800
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2022 09:03 schreef Hexagon het volgende:
Als er gewoon een meerderheid in de kamer is voor die steun aan vissers dan is het niet zo relevant van welke kleur de minister is.
Jij weet best dat het in een coalitie niet zo werkt. Je kunt niet als ministers steeds naar wisselende meerderheden zoeken tegen de zin van één of meer coalitiepartners in.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  Moderator / Redactie FP + Sport vrijdag 8 juli 2022 @ 11:46:35 #198
408813 crew  trein2000
pi_205274906
twitter

Snapt iemand het Remkes-toneelstuk nog?
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  Moderator vrijdag 8 juli 2022 @ 12:22:10 #199
54278 crew  Tijger_m
42
pi_205275180
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2022 11:46 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Snapt iemand het Remkes-toneelstuk nog?
Ik snap het wel omdat het een typische Rutte methode is om ergens een tussenpersoon in te zetten die de situatie dan probeert te polderen dan wel te inventariseren. En als de boeren slim zijn gaan ze gewoon met Remkes praten en kijken wat er nog te halen is, in het verleden zijn ze altijd in staat geweest om nog zaken binnen te halen, volgens mij.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  vrijdag 8 juli 2022 @ 12:25:44 #200
494262 BehoorlijkKritisch
Niet te kritisch
pi_205275210
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2022 12:22 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Ik snap het wel omdat het een typische Rutte methode is om ergens een tussenpersoon in te zetten die de situatie dan probeert te polderen dan wel te inventariseren. En als de boeren slim zijn gaan ze gewoon met Remkes praten en kijken wat er nog te halen is, in het verleden zijn ze altijd in staat geweest om nog zaken binnen te halen, volgens mij.
Toch, de keuze voor Remkes is eigenlijk al wel een dikke middelvinger naar de boeren.

Niet onterecht wat mij betreft, maar ik snap wel dat dit niet de persoon is waar ze graag mee gaan babbelen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')