Ik vind Van der Wal ook uitstekend, even los van de inhoud. Komt zeer krachtig over. Welke krantenberichten doel je overigens op?quote:Op zondag 26 juni 2022 22:56 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dat klopt wel. En dat hij om 1 of andere reden niet in de commissie financiën mag helpt ook niet, natuurlijk. Maar het valt wel op dat hij steeds vaker de kaart 'doel is goed, uitvoering niet, maar ik heb ook geen beter idee' speelt. Vind ik wel een zwaktebod. Zeker bij koopkracht toen, waar Stoffer die ook geen gigantische fractie achter zich heeft en die ingenieur is ipv dat hij econometrie heeft gestudeerd zoals Omtzigt wel met een stapel voorstellen kwam.
Maar goed, dit stikstof dossier wordt wel spannend. Blijft Van der Wal zo scherp?
Wat wel op valt is dat er in de kranten volop complimenten voor haar staan, dat ze een verademing is. Zou Rutte dan eindelijk zijn opvolger hebben?
Vooral columns e.d. Zoals deze:quote:Op maandag 27 juni 2022 10:06 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Ik vind Van der Wal ook uitstekend, even los van de inhoud. Komt zeer krachtig over. Welke krantenberichten doel je overigens op?
Dankjewel. Ja ik ben het er eigenlijk helemaal mee eens, ze doet het uitstekend. Alleen de boodschap bevalt veel mensen niet.quote:Op maandag 27 juni 2022 10:42 schreef Hanca het volgende:
[..]
Vooral columns e.d. Zoals deze:
https://www.trouw.nl/opin(...)verademing~b5babe98/
Of dit:
https://www.trouw.nl/poli(...)timistisch~b711d9ab/
Toevallig 2 uit trouw, maar ik heb het ook in andere kranten langs zien komen.
We kunnen ook het oefenterrein van de Luchtmacht verplaatsen van de Wadden naar deze snelweg.quote:Op maandag 27 juni 2022 12:59 schreef Hanca het volgende:
Ondertussen blokkeren boeren een snelweg: https://nos.nl/artikel/24(...)d-door-boerenprotest
Volgens mij is dat een misdrijf en als er net een ambulance of donororgaan oid door moet is het zelfs levensgevaarlijk. Bij de blokkeerfriezen werd toen gemekd dat er in principe zelfs een celstraf op staat, maar die kregen 90 uur taakstraf. Ik mag toch hopen dat deze boeren dezelfde taakstraf krijgen.
Het ergste wat de boeren tegemoet kunnen zien is lauwwarme thermoskoffie uitgereikt door de politieagenten.quote:Op maandag 27 juni 2022 12:59 schreef Hanca het volgende:
Ondertussen blokkeren boeren een snelweg: https://nos.nl/artikel/24(...)d-door-boerenprotest
Volgens mij is dat een misdrijf en als er net een ambulance of donororgaan oid door moet is het zelfs levensgevaarlijk. Bij de blokkeerfriezen werd toen gemekd dat er in principe zelfs een celstraf op staat, maar die kregen 90 uur taakstraf. Ik mag toch hopen dat deze boeren dezelfde taakstraf krijgen.
Innovatie stallen? Seriously? Dat verhaal kennen we toch al? Omdat ze binnen staan produceren koeien niet minder stikstof *zucht*quote:Op dinsdag 28 juni 2022 18:59 schreef Hanca het volgende:
Gelderland heeft als eerste het plan af, die waren dan ook al een jaar bezig: https://nos.nl/collectie/(...)drijfstak-afschuiven
Geen idee of dit aan de eisen van Van der Wal voldoet en helaas wordt er erg veel ingezet op "innovatie stallen", maar wel hoopgevend dat deze provincie die toch erg veel boeren heeft en waar CDA, GL, PvdA, CU en VVD samen de coalitie vormen wel tot een plan komt waar toch wat moeilijke besluiten in zitten.
Ik ben wel heel benieuwd wat de onderbouwing onder de innovatie is, ik hoop dat Van der Wal daar niet te snel in mee gaat.
Het voordeel is straks: de minister kan het deel wat de provincies goed hebben gedaan overnemen en wat er mist zelf toevoegen. Maar Gelderland is zo snel klaar, ik neem aan dat die nu sowieso nog wel te horen krijgen of ze terug naar de tekentafel moeten. En nee, ik geloof ook niet in innovatie die 40% van het probleem op lost. Misschien 5 of 10%, zeker niet meer.quote:Op dinsdag 28 juni 2022 19:02 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Innovatie stallen? Seriously? Dat verhaal kennen we toch al? Omdat ze binnen staan produceren koeien niet minder stikstof *zucht*
En dit is exact waarom je dit dossier niet bij de provincies moet leggen, dat wordt dus weer helemaal niks terwijl nu toch echt ingegrepen moet worden op korte termijn.
Het vertraagt allemaal en de hoop is dat van uitstel afstel komt want als iets wat de agri-industrie vooral goed heeft gedaan de afgelopen 20 jaar is alles vertragen en dat heeft ons tot dit punt gebracht.quote:Op dinsdag 28 juni 2022 19:08 schreef Hanca het volgende:
[..]
Het voordeel is straks: de minister kan het deel wat de provincies goed hebben gedaan overnemen en wat er mist zelf toevoegen. Maar Gelderland is zo snel klaar, ik neem aan dat die nu sowieso nog wel te horen krijgen of ze terug naar de tekentafel moeten. En nee, ik geloof ook niet in innovatie die 40% van het probleem op lost. Misschien 5 of 10%, zeker niet meer.
De kans dat hier nog afstel uit komt, lijkt me bijna 0.quote:Op dinsdag 28 juni 2022 19:10 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Het vertraagt allemaal en de hoop is dat van uitstel afstel komt want als iets wat de agri-industrie vooral goed heeft gedaan de afgelopen 20 jaar is alles vertragen en dat heeft ons tot dit punt gebracht.
Nee, dat zal nu niet meer haalbaar zijn maar dat is natuurlijk wel waar bepaalde groepen op sturen.quote:Op dinsdag 28 juni 2022 19:13 schreef Hanca het volgende:
[..]
De kans dat hier nog afstel uit komt, lijkt me bijna 0.
Lijkt mij ook niet, nee.quote:Op dinsdag 28 juni 2022 19:19 schreef Heph844 het volgende:
[ afbeelding ]
Dit is niet serieus te nemen.
Ik verwacht van geen enkele provincie dat ze gelijk plannen maken die alles verhelpen. Hier zitten toch wel aanknopingspunten in om mee verder te gaan?quote:Op dinsdag 28 juni 2022 19:19 schreef Heph844 het volgende:
[ afbeelding ]
Dit is niet serieus te nemen.
Is toch allemaal naar goed Ruttiaans gebruik om ongemakkelijke keuzes bij anderen over de schutting te gooien (zie ook de WMO en de uitvoering van de participatiewet)?quote:Op dinsdag 28 juni 2022 19:02 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Innovatie stallen? Seriously? Dat verhaal kennen we toch al? Omdat ze binnen staan produceren koeien niet minder stikstof *zucht*
En dit is exact waarom je dit dossier niet bij de provincies moet leggen, dat wordt dus weer helemaal niks terwijl nu toch echt ingegrepen moet worden op korte termijn.
quote:NIJKERK - CDA-leider Wopke Hoekstra heeft tijdens een ledenraadpleging over stikstof in Nijkerk ongenadig ervan langs gekregen.
Meerdere CDA-leden verwijten hem onzichtbaarheid en een gebrek aan leiderschap.
Ze willen dat hij terug gaat naar de tekentafel en het stikstofroer drastisch omgooit. Maar daartoe toont de christendemocraat zich niet bereid.
quote:De vraag is welke conclusies de partij uit de verhitte bijeenkomst in Nijkerk trekt.
Het CDA geeft weliswaar toe dat de boodschap over stikstof niet goed is gebracht, dat het stikstofkaartje een blunder was en dat CU-landbouwminister Staghouwer heeft gefaald door boeren geen perspectief te bieden, maar aan de stikstofdoelen wilde de partij tot dusverre niet tornen.
Zo'n ommezwaai zou de coalitie immers op scherp zetten. Het drukt het CDA in een pijnlijke spagaat.
Zou zo maar kunnen dat ze de coalitie laten klappen. Doen ze dat niet, worden ze afgestraft bij de volgende verkiezingen.quote:Op zaterdag 2 juli 2022 13:33 schreef michaelmoore het volgende:
Het CDA loopt met het CU als lemmingen naar de afgrond
https://www.telegraaf.nl/(...)e-partij-kapot-maken
[..]
[..]
quote:Op zaterdag 2 juli 2022 14:12 schreef Makrelis het volgende:
[..]
Zou zo maar kunnen dat ze de coalitie laten klappen. Doen ze dat niet, worden ze afgestraft bij de volgende verkiezingen.
CU niet hoor. Sowieso is dat pro-boeren geluid daar inmiddels wel behoorlijk verdwenen op congressen en staan ze in peilingen nu zelfs op winst. CU moet het steeds meer van de gemeenschappen in middelgrote steden (Zwolle, Assen, Amersfoort, Apeldoorn) hebben.quote:Op zaterdag 2 juli 2022 13:33 schreef michaelmoore het volgende:
Het CDA loopt met het CU als lemmingen naar de afgrond
https://www.telegraaf.nl/(...)e-partij-kapot-maken
[..]
[..]
Maar ja, wat dan? VVD zal dan over links gaan formeren want die populisten hebben ze geen zin in en CDA zal ook niet zomaar mogen aanschuiven als ze het nu opblazen. Die boeren moeten echt een toontje lager gaan zingen vind ik want in zo'n scenario zijn er in het geheel geen boerenpartijen in een nieuwe coalitie. Lastig hoor.quote:Op zaterdag 2 juli 2022 17:30 schreef trein2000 het volgende:
[..]
[ twitter ]
Volgens mij is dit de eerste echte partijprominent die er klaar mee is. Maar als je hoort dat Van Hijum en De Bat ook witheet zijn wordt het steeds lastiger voorstelbaar dat het cda dit tot een goed einde brengt.
Snelheid omlaag.. Keerl we mogen maar 100 overdag.quote:Op dinsdag 28 juni 2022 19:45 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik verwacht van geen enkele provincie dat ze gelijk plannen maken die alles verhelpen. Hier zitten toch wel aanknopingspunten in om mee verder te gaan?
50 piekbelasters uitkopen, snelheid op snelwegen omlaag, wat gerichte ingrepen op zeer lokale industrie. Natuurlijk moet er meer. Dat zal de gedeputeerde ook weten. Maar er zitten al wel pijnlijke maatregelen in. Wellicht kom je wel een heel eind als je zegt dat alle andere boeren 20% moeten krimpen, oid. Maar daar moet dan wel een verdienmodel tegenover staan en dat moet het ministerie eerst bieden, dat kunnen de provincies niet.
Ik was in elk geval bij Gelderland (en Noord-Brabant) bang voor een keiharde 'nee, we doen niks wat echt pijn doet', dat blijkt hier in elk geval niet zo te zijn.
Als Schrijer-Pierik ademt dan vallen de insecten om haar heen dood uit de lucht, zo direct zijn haar lijntjes met de agrarische industrie.quote:Op zaterdag 2 juli 2022 17:30 schreef trein2000 het volgende:
[..]
[ twitter ]
Volgens mij is dit de eerste echte partijprominent die er klaar mee is. Maar als je hoort dat Van Hijum en De Bat ook witheet zijn wordt het steeds lastiger voorstelbaar dat het cda dit tot een goed einde brengt.
Het is je inmiddels toch wel duidelijk dat dat veel te weinig zoden aan de dijk zet???quote:Op zaterdag 2 juli 2022 17:41 schreef ludovico het volgende:
[..]
Snelheid omlaag.. Keerl we mogen maar 100 overdag.
Je gaat bij mijn auto geen enkele efficiëntie terugvinden onder de pakweg 110..quote:Op zaterdag 2 juli 2022 17:56 schreef Makrelis het volgende:
[..]
Het is je inmiddels toch wel duidelijk dat dat veel te weinig zoden aan de dijk zet???
In de luchtvaart is er veel te winnen dmv glijvlucht tijdens de daling, maar dan zal het aantal vliegbewegingen wel behoorlijk moeten verminderen. Met zeker de helft, maar dat is NOx dan, geen ammoniak. Dat is dan winst op minder vliegtuigen en op brandstofbesparing ivm gebruikmaking van een efficiente glijvlucht.quote:Op zaterdag 2 juli 2022 17:58 schreef ludovico het volgende:
[..]
Je gaat bij mijn auto geen enkele efficiëntie terugvinden onder de pakweg 110..
Waarom? Omdat het afhankelijk wordt van windrichting en je dan banen verliest?quote:Op zaterdag 2 juli 2022 18:05 schreef Makrelis het volgende:
[..]
In de luchtvaart is er veel te winnen dmv glijvlucht tijdens de daling, maar dan zal het aantal vliegbewegingen wel behoorlijk moeten verminderen. Met zeker de helft, maar dat is NOx dan, geen ammoniak.
Het is nu geforceerd dalen. Een vliegtuig is in te stellen dat ze super brandstofeconomisch de nadering kunnen uitvoeren, maar het gaat wat langzamer. Alles moet snel nu voor een hogere luchthavencapaciteit.quote:Op zaterdag 2 juli 2022 18:06 schreef ludovico het volgende:
[..]
Waarom? Omdat het afhankelijk wordt van windrichting en je dan banen verliest?
Dat zie ik niet hoor.quote:Op zaterdag 2 juli 2022 18:08 schreef Makrelis het volgende:
[..]
Het is nu geforceerd dalen. Een vliegtuig is in te stellen dat ze super brandstofeconomisch de nadering kunnen uitvoeren, maar het gaat wat langzamer. Alles moet snel nu voor een hogere luchthavencapaciteit.
Heeft meer te maken met de drukte in het luchtruim. Er wordt snel van hoogte gewisseld momenteel.quote:Op zaterdag 2 juli 2022 18:09 schreef ludovico het volgende:
[..]
Dat zie ik niet hoor.
Als alle vliegtuigen slomer dalen zijn ze nog steeds even snel van de landingsbaan af.
Mijn gezond verstand zegt dat je 50% verhaal schromelijk overdreven is.quote:Op zaterdag 2 juli 2022 18:10 schreef Makrelis het volgende:
[..]
Heeft meer te maken met de drukte in het luchtruim. Er wordt snel van hoogte gewisseld momenteel.
Omdat op hoogte x het zorgt voor extra drukte.quote:Op zaterdag 2 juli 2022 18:13 schreef Makrelis het volgende:
Als ik R'dam - London op de vliegsim uitvoer kan ik op de helft van de afstand al naar min of meer stationair motorvermogen (Airbus A318) door een langzame glijvlucht. In het echt gaat dat niet door de drukte.
Ik heb duizend vlieguren en heb er ook met echte piloten over gesproken. Er zijn ook milieu effect rapportages over. Als je me niet gelooft, helemaal prima. Ik ga het niet voor je opzoeken.quote:Op zaterdag 2 juli 2022 18:15 schreef ludovico het volgende:
[..]
Omdat op hoogte x het zorgt voor extra drukte.
Maar ze gaan ook langzamer dus evenredig aan de tijd beter te gokken waar iemand zit.
Nee klinkt inderdaad meer capped door evt foute regelgeving dan door de realiteit.quote:Op zaterdag 2 juli 2022 18:18 schreef Makrelis het volgende:
[..]
Ik heb duizend vlieguren en heb er ook met echte piloten over gesproken. Er zijn ook milieu effect rapportages over. Als je me niet gelooft, helemaal prima. Ik ga het niet voor je opzoeken.
In ieder geval moet de helft van de veeboeren oprotten wat mij betreft.
N-wegen kunnen naar 80 in de buurt van Natura 2000. Snelwegen door een stad gaan vaak naar 80, waarom door/langs een natuurgebied niet? En waarom eigenlijk die rare verhoging na 19u?quote:Op zaterdag 2 juli 2022 17:41 schreef ludovico het volgende:
[..]
Snelheid omlaag.. Keerl we mogen maar 100 overdag.
Wat gedraag jij je fout zeg. Beetje stalk gedrag is het, met jou valt niet te praten.quote:Op zaterdag 2 juli 2022 18:22 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Je bedoelt dat gezond verstand van jou dat ongehinderd door enige kennis van zaken overal iets van af denkt te weten, te beroerd is om zich ergens in te verdiepen, en er al meermaals gigantisch langs heeft gezeten?
Men valt in slaap in de auto dat is bloedgevaarlijk.quote:Op zaterdag 2 juli 2022 18:22 schreef Hanca het volgende:
[..]
N-wegen kunnen naar 80 in de buurt van Natura 2000. Snelwegen door een stad gaan vaak naar 80, waarom door/langs een natuurgebied niet? En waarom eigenlijk die rare verhoging na 19u?
@Makrelis legt jou iets uit en zonder dat je daarvoor met argumenten komt serveer je het af als onzin omdat jouw gezond verstand het niet kan bevatten.quote:Op zaterdag 2 juli 2022 18:24 schreef ludovico het volgende:
[..]
Wat gedraag jij je fout zeg. Beetje stalk gedrag is het, met jou valt niet te praten.
1: ik wil me prima verdiepen.
2: waar the fuck zit ik er nou weer naast.
Wil je hiermee kappen of inhoudelijk posten? Dit slaat nergens op.
Er is niet meer of minder ruimte tussen vliegtuigen gemeten in afstand tot elkaar gemeten in tijd.quote:Op zaterdag 2 juli 2022 18:27 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
@:Makrelis legt jou iets uit en zonder dat je daarvoor met argumenten komt serveer je het af als onzin.
Dan moet je wat aan je concentratieproblemen doen, zou ik zeggen...quote:Op zaterdag 2 juli 2022 18:27 schreef ludovico het volgende:
[..]
Men valt in slaap in de auto dat is bloedgevaarlijk.
Van mij mag de maximumsnelheid voor benzine en diesel auto's naar 80 en al die auto's begrensd op 85. Afgelopen met dat gezeik, lekker met het vrachtverkeer meerijden.quote:Op zaterdag 2 juli 2022 18:22 schreef Hanca het volgende:
[..]
N-wegen kunnen naar 80 in de buurt van Natura 2000. Snelwegen door een stad gaan vaak naar 80, waarom door/langs een natuurgebied niet? En waarom eigenlijk die rare verhoging na 19u?
CU is ook tegen de boeren en voor de TATAquote:Op zaterdag 2 juli 2022 17:35 schreef Hanca het volgende:
[..]
CU niet hoor. Sowieso is dat pro-boeren geluid daar inmiddels wel behoorlijk verdwenen op congressen en staan ze in peilingen nu zelfs op winst. CU moet het steeds meer van de gemeenschappen in middelgrote steden (Zwolle, Assen, Amersfoort, Apeldoorn) hebben.
Maar CDA heeft inderdaad wel een probleem.
Onzin. CU is voor de boeren, maar tegen de megastallen, megavervuiling en het slopen van het land. Zoals vandaag in Trouw staat: de boeren staan op de verkeerde plek met hun tractors, ze zouden de mega-boeren moeten blokkeren.quote:Op zaterdag 2 juli 2022 19:14 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
CU is ook tegen de boeren en voor de TATA
nadering van vliegtuigen naar dezelfde baan dan zijn vliegtuigen netjes opgelijnd met een bepaalde afstand tussen elkaar. Verkeersseparatie heet dat. Tussen afstandspunten dicteert men een bapaalde vlieghoogte en tussen de volgende twee punten een andere hoogte. Die wisseling van vlieghoogtes moet vlot want er gaat ook verkeer boven en onder je langs die een andere route volgen, dwars en ook tegengestelde richting. Met geringere drukte kan een gelijdelijke daling worden ingesteld en dat verbruikt beduidend minder brandstof op dezelfde afstand en geeft ook minder lawaaiquote:Op zaterdag 2 juli 2022 18:33 schreef ludovico het volgende:
[..]
Er is niet meer of minder ruimte tussen vliegtuigen gemeten in afstand tot elkaar gemeten in tijd.
Wel in afstand gemeten in afstand. De vliegtuigen zouden korter op elkaar zitten. Maar op even groot verschil in tijd aanvliegen.
Kan prima dat er afstandgrenzen zijn waar aan moet worden voldaan, geloof ik gelijk.
Maar praktisch gezien komt het als teveel over. Die 50%.
Om dat te geloven heb ik een onderbouwing nodig. Ik heb die niet gezien. Jij gelooft mij - willekeurige fokker - ook niet op mijn woord. Maar andersom mag ik niet skeptisch zijn? Raar.
CU is voor de TATAquote:
Idem binnen woonplaatsen bij Natura2000 gebieden: naar 30km/hr.quote:Op zaterdag 2 juli 2022 18:22 schreef Hanca het volgende:
[..]
N-wegen kunnen naar 80 in de buurt van Natura 2000. Snelwegen door een stad gaan vaak naar 80, waarom door/langs een natuurgebied niet? En waarom eigenlijk die rare verhoging na 19u?
Iedereen is voor Tata, omdat dat nou eenmaal een heel gebied aan het werk houdt. CU is voor een zo snel mogelijk uitstootvrij Tata: https://lc.nl/binnenland/(...)-Steel-27408745.htmlquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |