abonnement Unibet Coolblue
pi_205123190
Alle informatie over de kinderopvangtoeslag

Mijn Toeslagen inlogpagina
Mijn Toeslagen

LRKP register voor het opzoeken van je lrkp nummer (identificatienummer dat je nodig hebt voor de toeslagen)
informatie van de Rijksoverheid over kinderopvang

De voorwaarden waar je aan moet voldoen om kinderopvangtoeslag te krijgen (2018)

Hoeveel uren kinderopvangtoeslag?
0-4 jaar: 140% van het aantal uren dat de minst werkende ouder op contract heeft (reistijd telt niet mee)
4-12 jaar: 70% van het aantal uren dat de minst werkende ouder op contract heeft (reistijd telt niet mee)

https://www.belastingdien(...)k/ik-stop-met-werken

Hierin staat ook de doorkliklink over het eventueel uren bufferen en uitsmeren. Dus dat je niet automatisch je toeslag stopzet na drie maanden werkloosheid.

Bij beëindiging van een traject naar werk, studie of (verplichte) inburgering geldt de drie maanden na afloop niet. Wel geldt de urenbufferen en uitsmeren, net als wij werkenden.

https://www.belastingdien(...)k/opvanguren-opmaken

Als de definitieve berekening van de Belastingdienst niet klopt: bezwaar maken.

Vorige delen
http://forum.fok.nl/topic/1730350
pi_205123205
Deze week voor het laatst (volledig) kinderopvang betalen voor twee kinderen!
Als we in juli, voor augustus, betalen, dan is het ineens alleen voor de jongste. De oudste mag dan naar school. *)
pi_205136306
Ik heb weer de brief gehad over dat ik alles in moet vullen. |:)
Protège moi de mes désirs.
pi_205141340
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 juni 2022 13:27 schreef arvensis het volgende:
Ik heb weer de brief gehad over dat ik alles in moet vullen. |:)
Pff, wat willen ze dan allemaal weten?
  zaterdag 25 juni 2022 @ 11:34:51 #5
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_205145392
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2022 10:49 schreef silliegirl het volgende:

[..]
Er lopen nu 2 regelingen kort na elkaar:
Vergoeding van bso over sluitingsperiode 3 (december/januari 2021/2022). Die is inmiddels al uitbetaald en afgerond, uitbetaling was eerder deze maand.


Daarnaast volgt een nabetaling over sluitingsperiode 1 en 2 voor mensen die te weinig tegemoetkoming hebben ontvangen. Bericht daarover komt “rond de 23e juni”. Nabetaling volgt dan de 28e geloof ik, uit mijn hoofd…
Wij hebben inderdaad vandaag een brief gehad mbt het onderste. Gaat om bijna ¤500,- dus dat is wel de moeite!
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  Moderator zaterdag 25 juni 2022 @ 13:09:17 #6
382129 crew  Donna
pi_205146094
Ik heb ingelogd bij de SVB, wij krijgen niks want we hebben schijnbaar al teveel gehad wat we niet terug hoeven te betalen. Prima.
pi_205146701
Wij krijgen ook bijna ¤400 terug *O* Wel grappig, had het nav dit topic net online gecheckt en een half uur later kwam de brief van SVB binnen.
pi_205146819
Ik krijg ook nog weer een paar honderd euro. Wat ik niet snap, maar soit. Ik klaag niet.
pi_205146820
Ik had helemaal gemist dat er een correctie zou zijn, maar ook wij krijgen nog wat terug.
pi_205314622
Elke keer is huilen wanneer we A weg brengen. Er komt ook geen verbetering in. Hij gaat er nu ongeveer 3/4 jaar naartoe.

Als ik 'm ophaal krijg ik vaak te horen dat het goed is gegaan, dus ik gok dat het alleen het wegbrengmoment is wat dramatisch verloopt, maar ik vraag me wel af wanneer het minder wordt. Voor allebei niet leuk zo :{
pi_205318563
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2022 09:28 schreef Sunshine1982 het volgende:
Elke keer is huilen wanneer we A weg brengen. Er komt ook geen verbetering in. Hij gaat er nu ongeveer 3/4 jaar naartoe.

Als ik 'm ophaal krijg ik vaak te horen dat het goed is gegaan, dus ik gok dat het alleen het wegbrengmoment is wat dramatisch verloopt, maar ik vraag me wel af wanneer het minder wordt. Voor allebei niet leuk zo :{
Wat klote zeg.. Geef je er op het moment zelf ook al extra aandacht aan, of probeer je het nog zoveel mogelijk te negeren?
pi_205318578
Hier net de factuur binnen voor augustus. Dan begint de basisschool op 2/3 van de maand ongeveer, dus ineens 500 euro minder kosten (bruto). *)
  dinsdag 12 juli 2022 @ 16:51:09 #13
149959 SQ
snelle trees
pi_205318597
Ja, bruto. Netto scheelt het significant minder :P
disclaimer
pi_205318644
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 juli 2022 16:51 schreef SQ het volgende:
Ja, bruto. Netto scheelt het significant minder :P
Helaas. :9 Maar goed, vanaf die periode gaan we toch 'n 200 euro netto per maand minder betalen straks i.v.m. stoppen van de opvang. Scheelt natuurlijk niet zoveel meer doordat het tweede kind dan gewoon eerste kind kosten wordt. :+
  dinsdag 12 juli 2022 @ 17:27:05 #15
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_205318988
quote:
U krijgt geen nabetaling
De vergoeding waar u recht op heeft is lager dan of hetzelfde als de vergoeding die u eerder kreeg. Daarom ziet u hier een 0 staan. Het bedrag dat u eventueel te veel heeft ontvangen, hoeft u niet terug te betalen. U krijgt geen brief van ons.
Helaas, het bedrag is hetzelfde gebleven. :+
Protège moi de mes désirs.
pi_205378504
Man heeft een nieuwe baan met een significante stijging van zijn inkomen. Hij begint per 1 september

Dus dat moeten we doorgeven aan de belastingdienst ivm de toeslag.
Moet dat dan vóór 1 september of als het eerste salaris is ontvangen?

Mijn verstand zegt voor 1 sept maar dan moet ik een schatting maken van het inkomen want we weten het niet precies. Volgt er dan nog een correctie oid?
pi_205378672
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2022 14:26 schreef _Lily_ het volgende:
Man heeft een nieuwe baan met een significante stijging van zijn inkomen. Hij begint per 1 september

Dus dat moeten we doorgeven aan de belastingdienst ivm de toeslag.
Moet dat dan vóór 1 september of als het eerste salaris is ontvangen?

Mijn verstand zegt voor 1 sept maar dan moet ik een schatting maken van het inkomen want we weten het niet precies. Volgt er dan nog een correctie oid?
Het wordt uiteindelijk allemaal op jaarbasis berekend. Ik zou daarom nu vast een schatting maken en naar boven afronden en eventueel corrigeren als je zijn loonstrook ook hebt. Hou er sowieso rekening mee dat je de laatste maanden van 2022 fors minder toeslag krijgt of zelfs moet terugbetalen omdat het jaarinkomen omhoog gaat.
pi_205397490
Ah thanks. Jep het is wat het is als we terug moeten betalen
  Moderator woensdag 20 juli 2022 @ 09:57:40 #19
382129 crew  Donna
pi_205397669
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2022 09:41 schreef _Lily_ het volgende:
Ah thanks. Jep het is wat het is als we terug moeten betalen
Je kan alvast een proefberekening maken voor dit jaar, dan weet je hoe je er voor staat. :)
pi_205851334
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 juni 2022 13:27 schreef arvensis het volgende:
Ik heb weer de brief gehad over dat ik alles in moet vullen. |:)
Maar nog steeds geen bericht. 🤔
Protège moi de mes désirs.
  Moderator maandag 5 september 2022 @ 09:11:38 #21
382129 crew  Donna
pi_205851651
quote:
1s.gif Op maandag 5 september 2022 08:19 schreef arvensis het volgende:

[..]
Maar nog steeds geen bericht. 🤔
Ik had dit jaar geen brief, maar afgelopen jaren altijd begin juni de brief, midden september reactie.
pi_205851699
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2022 09:11 schreef Donna het volgende:

[..]
Ik had dit jaar geen brief, maar afgelopen jaren altijd begin juni de brief, midden september reactie.
Ja, zo iets staat mij ook bij. Nog even wachten dan. :)
Protège moi de mes désirs.
pi_205851703
Ja help.

Ex en ik zijn gescheiden inmiddels. Hij heeft gewoon fulltime contract, ik ZZP.

Kind staat al jaar+ op een wachtlijst voor de BSO. Zelf wil ik niets meer met toeslagen te maken hebben op mijn rekeningnummer. Al dat gezeik steeds met terug betalen. Ik hoef die toeslagen niet. Hoe werkt dit? :@

Zijn rooster is vervelend geworden, ik kan zelf ook niet drie vier keer per week even om 14:15 op komen draven om daarna niet meer te kunnen werken.
  maandag 5 september 2022 @ 09:21:10 #24
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_205851737
Wat wil je precies? Helemaal geen toeslagen ontvangen? Of de toeslagen op zijn rekening laten binnenkomen?
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_205851754
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2022 09:21 schreef SaskiaR het volgende:
Wat wil je precies? Helemaal geen toeslagen ontvangen? Of de toeslagen op zijn rekening laten binnenkomen?
Op zijn rekening. Maar ook hoe lang is normaal om op een wachtlijst te staan. Heb niet het idee dat ‘ie al in de buurt komt van een plekje en de site helpt ook niet mee. De antwoorden in de FAQ heb je precies niets aan.

Ik ben het zat om alles te knippen en plakken qua tijd.
pi_205851773
Geen idee of we recht hebben op toeslagen ook. Ik weet alleen dat ik geen enkele toeslag meer voor wat dan ook wil ontvangen. Moet steeds duizenden euro’s terug betalen en m’n ex heeft daar destijds ook 0 aan meegeholpen met dat terugbetalen. Toedeledoki. Deze keer mag hij dat lekker regelen.
  maandag 5 september 2022 @ 09:27:10 #27
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_205851792
quote:
1s.gif Op maandag 5 september 2022 09:23 schreef Azula2.0 het volgende:

[..]
Op zijn rekening. Maar ook hoe lang is normaal om op een wachtlijst te staan. Heb niet het idee dat ‘ie al in de buurt komt van een plekje en de site helpt ook niet mee. De antwoorden in de FAQ heb je precies niets aan.

Ik ben het zat om alles te knippen en plakken qua tijd.
Ja, een jaar klinkt wel enorm lang. Maar er zijn zoveel problemen met personeelstekort dat het echt heel lastig is. Hier komen ook wel verhalen voorbij van opvang die zomaar gesloten wordt enzo. Bel ze eens op anders?

En wat betreft toeslagen ontvangen, je kan natuurlijk alles op zijn rekening laten komen, maar dan ben je nog steeds beide verantwoordelijk voor het terugbetalen als je allebei voogdij hebt (denk ik). Wat ik doe is altijd ons gezamenlijke inkomen heel laag inschatten op toeslagen.nl, dan ontvang je bijna altijd geld terug.
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_205851819
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2022 09:27 schreef SaskiaR het volgende:

[..]
Ja, een jaar klinkt wel enorm lang. Maar er zijn zoveel problemen met personeelstekort dat het echt heel lastig is. Hier komen ook wel verhalen voorbij van opvang die zomaar gesloten wordt enzo. Bel ze eens op anders?

En wat betreft toeslagen ontvangen, je kan natuurlijk alles op zijn rekening laten komen, maar dan ben je nog steeds beide verantwoordelijk voor het terugbetalen als je allebei voogdij hebt (denk ik). Wat ik doe is altijd ons gezamenlijke inkomen heel laag inschatten op toeslagen.nl, dan ontvang je bijna altijd geld terug.
Nou, dat vindt hij niet nu ik erom vroeg om eens naar die 6000 toeslagen die ik terug moest betalen destijds begon (betaald met m’n stufi, hij had gewoon inkomen), dus dit keer mag hij alles hebben (en terug betalen). Ik geef hem al de volledige kinderbijslag.

De financiële situatie is na de scheiding een beetje anders gelopen dan verwacht. Ik had niks, nu wel. Hij mocht alles wat hem hielp dus houden (plus boodschappen, 50je hier 100je daar), want ik dacht dat hij het nodig had totdat hij ineens twee keer achter elkaar op vliegvakantie kon en ik maar werken om alles bij elkaar te knopen. :')

Ben iets minder gul nu. :X
pi_205973908
Ik lees net dat het morgen dag van de leidster is. Glad vergeten. Vandaag is de laatste dag van de week dat hij daar is en ik heb geen tijd meer om wat te kopen. Morgen terug gaan met wat? Of zou dat een beetje too much zijn.

Heb ook geen idee wat te kopen ook :')
pi_205973959
Oh shit, inderdaad. Ik heb het al de hele week in mijn agenda staan en toch weer glad vergeten iets te kopen. Ik heb ook nooit een idee wat dan. Mijn eerste ingeving is altijd iets lekkers maar onze gastouder heeft type 2 diabetes dus dat is ook niet ideaal. :')
  woensdag 14 september 2022 @ 16:28:32 #31
319308 Tink89
To live is to dance
pi_205974220
Een fijne geurkaars, voorleesboek, leuk theeglas met zakjes thee of gewoon een knutsel van je kind?
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_205974253
Onze oudercommissie geeft dit jaar kaarsen (+ kaarsenhouders). Dat vonden we sowieso wel charmant, maar met het oog op de hele energiecrisis ook wel passend.
pi_205974351
Hmmm we hebben 2 vaste leidsters en de rest is een beetje random. Maakt het wel een beetje lastig. Weet ook niet of ze op een donderdag werken.

Een voorleesboek lijkt me in dit geval wel een handig ideetje :Y
pi_205977014
Ik heb twee leuke kaarsen in een cadeauverpakking gekocht en ik doe er nog een kaartje bij. Mijn dochter is net een maandje 1 jaar oud, dus echt iets knutselen is nog wat te vroeg (en ze ligt op bed, dus ik kan nog moeilijk haar hand verven voor een handafdruk :D).
Hier een gastouder, dus wel lekker overzichtelijk. Daarnaast komt er slechts 1 ander kindje (naast haar eigen kids), dus ook weinig kans op hetzelfde cadeautje. Het gaat ook vooral om het gebaar.
  Moderator woensdag 14 september 2022 @ 20:03:59 #35
382129 crew  Donna
pi_205977152
Ha, mijn dochter is er niet op donderdag. Maar als de meiden jarig zijn denk ik altijd heel goed aan de leidsters, dus ik denk niet dat ze het me kwalijk nemen. _O-
  donderdag 15 september 2022 @ 08:19:37 #36
149959 SQ
snelle trees
pi_205981215
Onze oudercommissie had in juli gemaild met "knutsel iets in het thema bloemen en veel succes er mee"

Needless to say dat wij het glad vergaten en als enigen geen bossen rozen en zelfgebakken koekjes hadden vandaag.

Ik haat zulke dagen.
disclaimer
  donderdag 15 september 2022 @ 08:20:43 #37
319308 Tink89
To live is to dance
pi_205981221
Ik ga straks op weg naar ophalen maar even bij de action stoppen ofzo...
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_205981378
Ik heb net bij de boodschappen een reep chocolade meegepakt en een geurkaars uit de kast gepakt. :') Ik krijg weleens kaarsen cadeau maar heb er zelf helemaal niks mee, zij hopelijk wel, dan komt het nog goed terecht.
pi_205981395
Ik geef niets aan de BSO. Mijn kind gaat niet op donderdag, ze zijn zelf totaal niet flexibel en meedenkend en ik betaal voor veel meer uren dan mijn kind gaat. Knutselen wilde hij niet. Ik vind t wel best.
  donderdag 15 september 2022 @ 08:47:10 #40
149959 SQ
snelle trees
pi_205981401
Ja hier staan er 5 juffen per groep ofzo, daar kom ik dus niet mee weg. Ik vertel ze wel dat ik ze echt wel waardeer en dat ik dat liever op een andere manier laat blijken dan op een geforceerd moment met een oudercommissie die te lui is om er meer energie in te steken dan 1 mail :P
disclaimer
pi_205981596
Ik zit zelf in de oudercommissie. Vorig jaar waren we het straal vergeten (nieuwe locatiemanager en die was vergeten de datum door te geven). Dit jaar zijn we dus maar op tijd begonnen. We hebben per groep iets uitgedeeld om te knutselen en daar heeft iemand anders van de ouderraad een soort schilderij van gemaakt. Ik heb via Tikkie geld ingezameld onder de ouders en voor alle medewerkers (14 vrouwen, 1 man) een pakketje bij de Rituals laten maken. Vanmiddag ga ik alles brengen, mijn kinderen zijn als enige van de OR op donderdag aanwezig oO<.

Waarschijnlijk mijn laatste act als OR-lid. Er wordt weer gehusseld met locaties en indeling van de OR, en ik heb er eigenlijk niet zoveel zin meer in. Het is mooi geweest, ik denk dat ik het bijna 8 jaar gedaan heb. Ik denk dat de oudste het schooljaar ook niet meer vol gaat maken, het is dat hij nog 1 vriendje daar heeft dat hij ook alleen daar ziet, anders hadden we hem dit schooljaar al eraf gehaald.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_205982332
quote:
1s.gif Op donderdag 15 september 2022 08:47 schreef SQ het volgende:
Ja hier staan er 5 juffen per groep ofzo, daar kom ik dus niet mee weg. Ik vertel ze wel dat ik ze echt wel waardeer en dat ik dat liever op een andere manier laat blijken dan op een geforceerd moment met een oudercommissie die te lui is om er meer energie in te steken dan 1 mail :P
Ik zit in een OC, wij hebben ook het thema bloemen en ik voel me bijna persoonlijk aangesproken :') Alleen steken wij er wel meer moeite in (achter de schermen) en is de mail niet in juli verstuurd :+
  donderdag 15 september 2022 @ 10:15:50 #43
149959 SQ
snelle trees
pi_205982365
Ik heb ook jaren in allerlei OC's gezeten hoor ;) het was alleen vaak zo: óf we doen helemaal niks, of we doen het goed. Dat halfslachtige trek ik niet zo goed.
disclaimer
pi_205982477
Ik heb nog nooit van een oudercommissie gehoord bij onze kdv. Is zoiets standaard en dat ik er gewoon zelf over moet vragen?
  donderdag 15 september 2022 @ 10:31:34 #45
149959 SQ
snelle trees
pi_205982585
Waarschijnlijk is jullie oc dan net zo lui als de onze 8-)
disclaimer
pi_205982751
Een oudercommissie is verplicht in de kinderopvang. Maar het verschilt heel erg hoe dat ingericht wordt en hoeveel je er als ouder van meekrijgt.
pi_205982857
Wij hebben ca. 3 bijeenkomsten per jaar en we denken mee over het beleid. De verslagen van de bijeenkomsten worden gedeeld met de ouders. Bij wisselingen van de wacht stellen we ons netjes even voor via het ouderportaal en ouders kunnen contact met ons opnemen via e-mail. Dit laatste is nog nooit gebeurd zolang ik er zit.

Toen de kinderen op het kdv zaten, had je in de wandelgangen nog wel regelmatig contact met andere ouders, maar op de bso is dat toch veel minder. Tegenwoordig komen de kinderen ook vaker zelfstandig naar huis, dus dan krijg je helemaal weinig mee van de gang van zaken. Ik voel gewoon minder binding met de organisatie, daarom voelt het niet meer helemaal ok om wel mee te praten in de OR.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_205983649
Wij zijn ook een beetje een halfslachtige OC. Niemand had een tekst gemaakt over vandaag voor in de app, dus heb ik dat gister nog laten plaatsen. Maar ik heb dus ook voor 19 personen cadeautjes geregeld en de kaartjes geschreven. En vandaag alles in mijn eentje langs gebracht want niemand heeft gereageerd toen ik vroeg of er iemand mee ging... En we zijn toch met zijn zessen in totaal. Afijn. Gelukkig voor de medewerkers ben ik er :+

Maar we regelen wel 1 a 2 x per jaar een inhoudelijke bijeenkomst voor ouders (bijv over schoolkeuze, voeding, zindelijkheid ofzoiets).
  vrijdag 16 september 2022 @ 10:02:10 #49
149959 SQ
snelle trees
pi_205994095
quote:
1s.gif Op donderdag 15 september 2022 12:03 schreef Aure het volgende:
Wij zijn ook een beetje een halfslachtige OC. Niemand had een tekst gemaakt over vandaag voor in de app, dus heb ik dat gister nog laten plaatsen. Maar ik heb dus ook voor 19 personen cadeautjes geregeld en de kaartjes geschreven. En vandaag alles in mijn eentje langs gebracht want niemand heeft gereageerd toen ik vroeg of er iemand mee ging... En we zijn toch met zijn zessen in totaal. Afijn. Gelukkig voor de medewerkers ben ik er :+

Maar we regelen wel 1 a 2 x per jaar een inhoudelijke bijeenkomst voor ouders (bijv over schoolkeuze, voeding, zindelijkheid ofzoiets).
Dat soort avonden vind ik ook wel echt heel tof ja. Bij ons eerste kdv zat ik ook in de OC en wij hoefden niet te knutselen, ook de dag van de PM werd niet gevierd (antroposofische kinderopvang, die doen niet aan zulke dagen). Maar we organiseerden wel allerlei informatieve en creatieve bijeenkomsten, we adviseerden het bestuur en we waren echt een klankbord.
disclaimer
pi_205996571
Even een vraagje. Ik krijg over 2021 nog KOT terug. Dagtekening is 2 september, maar tot op heden nog niks ontvangen. Heb ook geen openstaande zaken, dus daarmee kunnen ze het niet verrekenen.
Nu heb ik recent aangegeven dat ze de KOT rechtstreeks over mogen maken aan het KDV, maar zouden ze dat met dit extra geld ook doen…?

Normaliter staat het geld binnen een week sinds dagtekening op de rekening. Of ben ik toch te ongeduldig? :+

Dacht; misschien heeft iemand hier ervaring voordat ik een poging ga doen om met de Belastingtelefoon te bellen.
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_205996624
quote:
1s.gif Op donderdag 15 september 2022 08:47 schreef SQ het volgende:
Ja hier staan er 5 juffen per groep ofzo, daar kom ik dus niet mee weg. Ik vertel ze wel dat ik ze echt wel waardeer en dat ik dat liever op een andere manier laat blijken dan op een geforceerd moment met een oudercommissie die te lui is om er meer energie in te steken dan 1 mail :P
Als je tijd had om uitgebreid voor ze te knutselen, had je ze waarschijnlijk ook niet nodig.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  Moderator dinsdag 20 september 2022 @ 15:09:21 #52
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_206040610
Ik heb vandaag de KOT ontvangen, 225 euro in plaats van de 873 die we normaal krijgen. Ik heb onlangs een verandering doorgegeven in ons salaris (iets omhoog) maar daaruit kwam dat we nog steeds ruim 8000 per jaar aan toeslag krijgen. Wordt dit nu opeens deze maand verrekend of zou er een fout gemaakt zijn?
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_206040637
Ik neem aan dat de correctie in de maanden november en december verrekend wordt. Je kunt toch vrij makkelijk het recht op de oude en nieuwe beschikking vergelijken?
Zu hause ist alles besser
pi_206040707
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2022 15:09 schreef MaJo het volgende:
Ik heb vandaag de KOT ontvangen, 225 euro in plaats van de 873 die we normaal krijgen. Ik heb onlangs een verandering doorgegeven in ons salaris (iets omhoog) maar daaruit kwam dat we nog steeds ruim 8000 per jaar aan toeslag krijgen. Wordt dit nu opeens deze maand verrekend of zou er een fout gemaakt zijn?
Heb je vorig jaar teveel ontvangen en hebben ze dat nu verrekend?
  Moderator dinsdag 20 september 2022 @ 15:34:19 #55
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_206040763
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2022 15:13 schreef kaputwiehund het volgende:
Ik neem aan dat de correctie in de maanden november en december verrekend wordt. Je kunt toch vrij makkelijk het recht op de oude en nieuwe beschikking vergelijken?
Daar staat alleen wat je per jaar krijgt, niet per maand.

quote:
17s.gif Op dinsdag 20 september 2022 15:24 schreef douche-eendje het volgende:

[..]
Heb je vorig jaar teveel ontvangen en hebben ze dat nu verrekend?
Dat is ook het geval maar daar hebben we een aparte betalingsregeling voor.
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_206040792
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2022 15:09 schreef MaJo het volgende:
Ik heb vandaag de KOT ontvangen, 225 euro in plaats van de 873 die we normaal krijgen. Ik heb onlangs een verandering doorgegeven in ons salaris (iets omhoog) maar daaruit kwam dat we nog steeds ruim 8000 per jaar aan toeslag krijgen. Wordt dit nu opeens deze maand verrekend of zou er een fout gemaakt zijn?
Jouw maandbedrag was gebaseerd op de oude gegevens. Met de nieuwe gegevens doen ze een herberekening. Het bedrag wat je op jaarbasis nog zou krijgen verdelen ze inderdaad over de resterende maanden van 2022.

Dus, stel:
oud jaarbedrag voor 2022 was 6000 euro = kwam neer op 500 per maand
aangepast jaarbedrag voor 2022 is nu 5000 euro op basis van de nieuwe salarisgegevens
Je hebt al 9*500=4500 ontvangen in 2022. Je krijgt dus nog 5000-4500=500 totaal over 2022, dus 166 per maand.

Jouw bedragen zijn anders, maar je kunt het dus zelf even narekenen
En ja, dat doet ff pijn... }:|
  Moderator dinsdag 20 september 2022 @ 16:06:33 #57
382129 crew  Donna
pi_206040983
Wat hierboven gezegd wordt inderdaad.
  dinsdag 20 september 2022 @ 17:14:24 #58
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_206041636
Wat mm zegt. Verder, als je inlogt op mijntoeslagen kun je ook je maandbedragen per maand zien. Als het goed is staat daar dan voor dit jaar voor de laatste drie maanden een ander bedrag dan de eerste negen.
  Moderator dinsdag 20 september 2022 @ 17:51:35 #59
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_206041985
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2022 15:39 schreef mousemicky het volgende:

[..]
Jouw maandbedrag was gebaseerd op de oude gegevens. Met de nieuwe gegevens doen ze een herberekening. Het bedrag wat je op jaarbasis nog zou krijgen verdelen ze inderdaad over de resterende maanden van 2022.

Dus, stel:
oud jaarbedrag voor 2022 was 6000 euro = kwam neer op 500 per maand
aangepast jaarbedrag voor 2022 is nu 5000 euro op basis van de nieuwe salarisgegevens
Je hebt al 9*500=4500 ontvangen in 2022. Je krijgt dus nog 5000-4500=500 totaal over 2022, dus 166 per maand.

Jouw bedragen zijn anders, maar je kunt het dus zelf even narekenen
En ja, dat doet ff pijn... }:|
Oef, dat doet flink pijn inderdaad :X Dat wordt de komende maanden niet sparen -O-
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2022 17:14 schreef Nanukerst het volgende:
Wat mm zegt. Verder, als je inlogt op mijntoeslagen kun je ook je maandbedragen per maand zien. Als het goed is staat daar dan voor dit jaar voor de laatste drie maanden een ander bedrag dan de eerste negen.
Ah, ik ga daar eens naar kijken. Kon laatst alleen het jaarbedrag vinden.

Edit: daar staat ¤ 753,- per maand vanaf oktober. Morgen toch maar eens bellen!
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  Moderator dinsdag 20 september 2022 @ 20:12:58 #60
382129 crew  Donna
pi_206043865
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 september 2022 17:51 schreef MaJo het volgende:

[..]
Oef, dat doet flink pijn inderdaad :X Dat wordt de komende maanden niet sparen -O-
[..]
Ah, ik ga daar eens naar kijken. Kon laatst alleen het jaarbedrag vinden.

Edit: daar staat ¤ 753,- per maand vanaf oktober. Morgen toch maar eens bellen!
En wat staat er bij de vorige maanden? Dat is als het goed is mee veranderd en dan staat daar niet meer de ¤873 die je per maand kreeg. Als je je inkomen omhoog zet, heeft dat invloed op het gehele jaar. Je hebt dus de afgelopen maanden teveel gehad, dat verrekenen ze met de komende maanden.
Dan kan het inderdaad zijn dat je 1 maand weinig krijgt en daarna weer een normaal bedrag.
  Moderator dinsdag 20 september 2022 @ 20:16:49 #61
382129 crew  Donna
pi_206043947
Ik heb vanmiddag een wijziging andersom doorgegeven. Ik had ons inkomen veel te hoog gezet en heb het een beetje lager gezet om wat meer in de buurt van het realistische te komen.
We kregen ¤1510 per maand. In dat overzicht kan ik zien dat we door mijn wijziging de afgelopen maanden (en de maanden in de toekomst) recht hebben op ¤1548. Ik kan dus nog 10x 38 euro verwachten en vanaf oktober die ¤1548.

Ik weet niet of je dit snapt, maar in jouw geval is het dus andersom. ;)
  dinsdag 20 september 2022 @ 20:20:50 #62
149959 SQ
snelle trees
pi_206044015
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2022 20:16 schreef Donna het volgende:
Ik heb vanmiddag een wijziging andersom doorgegeven. Ik had ons inkomen veel te hoog gezet en heb het een beetje lager gezet om wat meer in de buurt van het realistische te komen.
We kregen ¤1510 per maand. In dat overzicht kan ik zien dat we door mijn wijziging de afgelopen maanden (en de maanden in de toekomst) recht hebben op ¤1548. Ik kan dus nog 10x 38 euro verwachten en vanaf oktober die ¤1548.

Ik weet niet of je dit snapt, maar in jouw geval is het dus andersom. ;)
En da's allemaal op opvang voor 1 kind? :o
disclaimer
  Moderator dinsdag 20 september 2022 @ 20:22:46 #63
382129 crew  Donna
pi_206044048
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 september 2022 20:20 schreef SQ het volgende:

[..]
En da's allemaal op opvang voor 1 kind? :o
Nee 2. 1 kind KDV 4 dagen en 1 kind BSO 11 weken (vakantie) x 4 dagen en elke vrijdagmiddag. Dat gaat ook veranderen, maar om het even simpel te houden laat ik dat even achterwege in die uitleg. :P :P
pi_206047400
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 september 2022 17:51 schreef MaJo het volgende:

[..]
Oef, dat doet flink pijn inderdaad :X Dat wordt de komende maanden niet sparen -O-
[..]
Ah, ik ga daar eens naar kijken. Kon laatst alleen het jaarbedrag vinden.

Edit: daar staat ¤ 753,- per maand vanaf oktober. Morgen toch maar eens bellen!
Succes! Reken ruim 1 uur wachttijd. Ik heb dinsdag aan de telefoon gehangen :{
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  Moderator woensdag 21 september 2022 @ 09:13:23 #65
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_206048252
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2022 20:12 schreef Donna het volgende:

[..]
En wat staat er bij de vorige maanden? Dat is als het goed is mee veranderd en dan staat daar niet meer de ¤873 die je per maand kreeg. Als je je inkomen omhoog zet, heeft dat invloed op het gehele jaar. Je hebt dus de afgelopen maanden teveel gehad, dat verrekenen ze met de komende maanden.
Dan kan het inderdaad zijn dat je 1 maand weinig krijgt en daarna weer een normaal bedrag.
Dat is een beetje het rare, het staat niet per maand aangegeven maar voor meerdere maanden. Er staat 1 bedrag van januari tot juli en dan vanaf oktober tot later weer 1 bedrag. Ik ga toch maar eens bellen.

quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2022 20:16 schreef Donna het volgende:
Ik heb vanmiddag een wijziging andersom doorgegeven. Ik had ons inkomen veel te hoog gezet en heb het een beetje lager gezet om wat meer in de buurt van het realistische te komen.
We kregen ¤1510 per maand. In dat overzicht kan ik zien dat we door mijn wijziging de afgelopen maanden (en de maanden in de toekomst) recht hebben op ¤1548. Ik kan dus nog 10x 38 euro verwachten en vanaf oktober die ¤1548.

Ik weet niet of je dit snapt, maar in jouw geval is het dus andersom. ;)
Helemaal duidelijk :Y

quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2022 07:02 schreef automatic_ het volgende:

[..]
Succes! Reken ruim 1 uur wachttijd. Ik heb dinsdag aan de telefoon gehangen :{
Meh -O- Ik leg de telefoon dan gewoon weg op speaker en ga wat anders doen _O-
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  Moderator woensdag 21 september 2022 @ 09:36:36 #66
382129 crew  Donna
pi_206048475
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2022 09:13 schreef MaJo het volgende:

[..]
Dat is een beetje het rare, het staat niet per maand aangegeven maar voor meerdere maanden. Er staat 1 bedrag van januari tot juli en dan vanaf oktober tot later weer 1 bedrag. Ik ga toch maar eens bellen.
[..]
Helemaal duidelijk :Y
[..]
Meh -O- Ik leg de telefoon dan gewoon weg op speaker en ga wat anders doen _O-
Ja dat klopt wel inderdaad, maar zou dan wel even bellen. Dan heb je het hopelijk duidelijk uitgelegd! :Y :Y
pi_206048562
Had ik ook gedaan Majo! En toen drukte ik hem bijna weg toen ik een medewerker kreeg haha.
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_206048668
Maar als je al 9 maanden 873 hebt gekregen en je zegt dat je met de nieuwe berekening nog ruim 8000 krijgt op jaarbasis. Dan ben je al bijna bij die 8000 toeslag op basis van die 9 x 873.

En dat nieuwe maandbedrag is denk ik wat het maandbedrag zou zijn als deze gegevens al vanaf het begin bekend waren. Wij hebben in ieder geval ook zoiets, er staat bij ons ook een nieuw maandbedrag vanaf juni omdat ik toen gegevens heb gewijzigd. Maar het daadwerkelijke bedrag wat we nu steeds krijgen is lager, omdat we in het eerste half jaar dus eigenlijk teveel hebben gekregen. Maar als ik nu alles optel van wat we hebben gekregen en krijgen (dus echt wat er is en wordt overgemaakt, niet de bedragen die ik nu bij mijn toeslagen zie staan) , dan komt dat wel overeen met het nieuwe jaarbedrag.
  woensdag 21 september 2022 @ 10:53:56 #69
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_206049282
Never mind
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_206557038
Kinderopvang fors duurder in 2023, ouders betalen tot 40 procent meer.


https://www.rtlnieuws.nl/(...)ng-2023-tien-procent

:o
pi_206557129
Bij ons hebben ze vandaag bekend gemaakt dat de tarieven met 5 procent gaan stijgen. Het valt me nog mee..
pi_206557239
Nog niks gehoord. Ben benieuwd.
  Moderator vrijdag 4 november 2022 @ 17:07:12 #73
382129 crew  Donna
pi_206557260
Wij ook nog niets.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie vrijdag 4 november 2022 @ 17:36:03 #74
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_206557548
Wij hebben volgende week groot overleg met alle oc's en de organisatie. Dan zal het wel aan bod komen
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_206558634
Hier is de uurprijs net zoveel gestegen als het max uurtarief waar de belastingdienst toeslag over geeft, zodat je netto nog precies hetzelfde zult betalen.
  zaterdag 5 november 2022 @ 09:11:08 #76
319308 Tink89
To live is to dance
pi_206563314
Wij zochten voor onze dreumes woensdagochtendopvang. Het kdv van maa en don heeft op dat dagdeel pas in april plek, de psz mag hij pas eind maart heen. Gastouder is te betalen, maar doordat je voor het bureau nog idioot veel kosten betaalt, komen we op dik 9,50 per uur. Terwijl je voor een gastouder toeslag krijgt tot 6,50. Auw...
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  zaterdag 5 november 2022 @ 09:14:23 #77
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_206563329
Ben heeeel benieuwd wat het hier gaat worden.
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_206563933
Ik hou al rekening met nog meer zelf betalen. Het tarief van dit jaar is al een paar cent meer dan het Max uurtarief van volgend jaar :{
pi_206564067
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2022 09:11 schreef Tink89 het volgende:
Wij zochten voor onze dreumes woensdagochtendopvang. Het kdv van maa en don heeft op dat dagdeel pas in april plek, de psz mag hij pas eind maart heen. Gastouder is te betalen, maar doordat je voor het bureau nog idioot veel kosten betaalt, komen we op dik 9,50 per uur. Terwijl je voor een gastouder toeslag krijgt tot 6,50. Auw...
Ik betaalde bij de gastouder meer per maand dan nu bij het kdv. Voor minder uren nog wel. Ik betaalde 90 euro aan het gastouderbureau per maand. Een serieus bedrag vind ik zelf. Ik vraag me af waar dat bedrag op gebaseerd is.
pi_206564265
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2022 11:00 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Ik betaalde bij de gastouder meer per maand dan nu bij het kdv. Voor minder uren nog wel. Ik betaalde 90 euro aan het gastouderbureau per maand. Een serieus bedrag vind ik zelf. Ik vraag me af waar dat bedrag op gebaseerd is.
Er zit een héél groot verschil in het bedrag per gastouderbureau inderdaad. Als je gastouder bij meerdere bureaus is aangesloten kan het de moeite zijn om over te stappen. (Anderzijds merkte ik ook wel een redelijk verschil in serviceniveau toen we overstapten)
  zaterdag 5 november 2022 @ 11:22:27 #81
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_206564302
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2022 11:00 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Ik betaalde bij de gastouder meer per maand dan nu bij het kdv. Voor minder uren nog wel. Ik betaalde 90 euro aan het gastouderbureau per maand. Een serieus bedrag vind ik zelf. Ik vraag me af waar dat bedrag op gebaseerd is.
De markt :P
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_206564451
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2022 11:19 schreef lunapuella het volgende:

[..]
Er zit een héél groot verschil in het bedrag per gastouderbureau inderdaad. Als je gastouder bij meerdere bureaus is aangesloten kan het de moeite zijn om over te stappen. (Anderzijds merkte ik ook wel een redelijk verschil in serviceniveau toen we overstapten)
Ik gok dat het bij de goedkopere wat moeilijk gaat om vervanging te vinden bij vakantie of ziekte?

Wij hebben eigenlijk geen noemenswaardige problemen gehad wat dat betreft. Over het algemeen het bureau niet eens nodig gehad (alleen bij de afwikkeling van stopzetting gastouder). Dan vind ik 90 euro per maand een best bedrag ;) Maar anderzijds als je wel wat nodig hebt is het fijn dat je op het bureau terug kan vallen.
pi_206564913
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 november 2022 11:36 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik gok dat het bij de goedkopere wat moeilijk gaat om vervanging te vinden bij vakantie of ziekte?
Ja, en de persoonlijkheid van de service. Het duurdere bureau was een stuk kleiner en lokaler, dus de lijntjes waren veel korter. Je had een eigen contactpersoon die ook de gastouders allemaal goed kende enzo. Het goedkope bureau is een landelijke kolos, daar is het wel anders.

We twijfelen nu trouwens erg wat we gaan doen qua opvang. De jongste gaat als het goed is in januari naar school en dan hebben we eigenlijk geen vaste opvang meer nodig. Maar incidentele opvang voor studiedagen en vakanties vinden we wel heel fijn. We kunnen wel over naar een flexibel contract, maar ja, dan betalen we dus ook in maanden dat we geen opvang afnemen ruim ¤50 aan bureaukosten. Vind het een moeilijke afweging.
  zaterdag 5 november 2022 @ 14:17:04 #84
319308 Tink89
To live is to dance
pi_206565799
Wij betalen aan het bureau voor 4 uur per week meer dan 50 euro per maand. Vind ik best idioot veel eigenlijk. Vooral omdat we geen gebruik maken van vervanging bij ziekte en onze eigen vakanties enzo moeten doorbetalen.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_206577796
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 november 2022 16:39 schreef Sunshine1982 het volgende:
Kinderopvang fors duurder in 2023, ouders betalen tot 40 procent meer.

https://www.rtlnieuws.nl/(...)ng-2023-tien-procent

:o
Las het van de week! Afwachten wat het tarief gaat doen inderdaad..

Voor m'n gevoel had ik het vorig jaar al eerder gehoord, het nieuwe tarief.
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 november 2022 19:36 schreef Aure het volgende:
Hier is de uurprijs net zoveel gestegen als het max uurtarief waar de belastingdienst toeslag over geeft, zodat je netto nog precies hetzelfde zult betalen.
Netjes!
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zondag 6 november 2022 @ 17:48:24 #86
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_206579943
Vraagje, als je kind in de grote vakantie jarig is, mag deze dan normaal op het kdv blijven tot school begint? Of stopt dat met 4 jaar?

K ga t nog vragen hier, maar vroeg me dat net af
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_206580002
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2022 17:48 schreef Ynske het volgende:
Vraagje, als je kind in de grote vakantie jarig is, mag deze dan normaal op het kdv blijven tot school begint? Of stopt dat met 4 jaar?

K ga t nog vragen hier, maar vroeg me dat net af
Ligt aan je contract, meestal is er wel wat te regelen maar er is geen wet voor ofzo.
pi_206580461
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2022 17:48 schreef Ynske het volgende:
Vraagje, als je kind in de grote vakantie jarig is, mag deze dan normaal op het kdv blijven tot school begint? Of stopt dat met 4 jaar?

K ga t nog vragen hier, maar vroeg me dat net af
Meestal geen probleem, maar vraag het op tijd aan! Vaak is je plek al vrij snel vergeven aan een nieuw kind, dus afhankelijk van de wachtlijsten van je opvang..
pi_206582213
Mijnes mocht idd gewoon de hele zomer blijven gaan destijds en dat gold voor alle kinderen in die situatie :)
pi_206582544
Mijn oudste werd in de laatste week 4, hebben we toen wel bewust al 2 dagen laten oefenen bij de bso, zodat de week erna alleen school helemaal nieuw zou zijn.
De jongste zal rond start zomervakantie 4 worden, ik verwacht idd dat zij nog even op de dagopvang kan overbruggen.
pi_206582573
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 november 2022 16:39 schreef Sunshine1982 het volgende:
Kinderopvang fors duurder in 2023, ouders betalen tot 40 procent meer.


https://www.rtlnieuws.nl/(...)ng-2023-tien-procent

:o
Heftig joh.
Afwachten maar weer
Vind het wel spannend
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 7 november 2022 @ 06:52:08 #92
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_206585985
Er komt heel er geen bdo. Contract loopt tot verjaardag. Ik ga. Er vandaag eens over bellen. Thnx
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_206586011
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2022 06:52 schreef Ynske het volgende:
Er komt heel er geen bdo. Contract loopt tot verjaardag. Ik ga. Er vandaag eens over bellen. Thnx
Dan is het duidelijk toch? De opvang stopt dan wanneer je kind jarig is.
Protège moi de mes désirs.
pi_206586039
hier kon extra kinderopvang ook gewoon toen het spannend werd of de grote Kaptein op tijd zindelijk zou zijn. In principe contract tot zijn verjaardag maar het kwam vaker voor dat kinderen idd in de zomervakantie jarig waren of er nog niet helemaal klaar voor waren, en die konden gewoon langer blijven indien nodig. Je gaat ze bellen lees ik ^O^ hopelijk kan het bij die van jullie ook :D
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_206586109
Sjaak is tot 4,5 jaar naar de psz gegaan, omdat hij thuis kwam te zitten van school. Ze hebben wat met de financiering moeten doen geloof ik (ik betaalde voor bso op papier), maar het was geen probleem.

Inderdaad bellen dus O+
pi_206586628
Ik ga onze tarieven en toeslagen even afwachten. Mijn jongste duo wordt in maart 9 jaar. Ze gaan nu op ma-di-do naar VSO en BSO, waarbij de BSO op maandag neerkomt op 1 uur en een beetje opvang. Ze komen om 14.45 uur uit school en gaan om 16:00 uur al naar huis voor voetbaltraining. Ik vind het nu al zonde van mijn geld, dus als het nog duurder wordt dan wordt dat gevoel nog erger. Ik zit dan alleen in de vakanties met ze thuis, maar dat is slechts 6 maandagen per jaar omdat de overige 6 maandagen mijn man vrij is.

Ik heb nog een beetje een trauma van de lockdown periode en werken met kinderen thuis, dat is eigenlijk het enige wat nog in de weg staat als het gaat om het opzeggen van de maandagen. :{
pi_206587008
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2022 17:48 schreef Ynske het volgende:
Vraagje, als je kind in de grote vakantie jarig is, mag deze dan normaal op het kdv blijven tot school begint? Of stopt dat met 4 jaar?

K ga t nog vragen hier, maar vroeg me dat net af
Officieel vallen ze onder de bso en dus een andere kind-leidster ratio. Een leidster mag officieel geen bso en kdv kids tegelijk verzorgen dus dan moet er een extra medewerker zijn voor jouw kind.
Dit is echter in theorie, de praktijk kan anders zijn.

Dat zal denk ik ook de reden zijn dat mevrouw Cactus bso betaalde voor Sjaak terwijl hij naar het kdv ging zodat het administratief klopte.
pi_206587578
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2022 06:52 schreef Ynske het volgende:
Er komt heel er geen bdo. Contract loopt tot verjaardag. Ik ga. Er vandaag eens over bellen. Thnx
Verstandig. Wij kunnen bij onze organisatie 3 maanden voor de 4e verjaardag een verlenging van maximaal 3 maanden aanvragen, om zo de zomer te overbruggen. Wist ik ook niet tot we belden :P
pi_206587771
Bij onze organisatie kan je ook overbruggen, maar je moet dat dan wel op tijd aanvragen inderdaad, anders stopt het gewoon bij het einde van je contract. En je krijgt er ook gewoon toeslag over:

https://www.belastingdien(...)nt/mijn-kind-wordt-4

quote:
Het kan zijn dat uw kind 4 wordt maar niet meteen naar de basisschool gaat. Bijvoorbeeld omdat er nog een vakantie tussen zit. Als uw kind in de zomervakantie nog naar het kinderdagverblijf gaat, dan kunt u daar gewoon toeslag voor krijgen. En hoeft u nog niks door te geven.
pi_206587811
Zolang ze nog niet naar school gaan, is het ook nog gewoon dagopvang en geen bso trouwens. Ook als ze al vier zijn dus.
  Moderator maandag 14 november 2022 @ 10:06:57 #101
236264 crew  capricia
pi_206670124
Het schijnt dat als je online je uurtarief wijzigt je een nieuwe melding krijgt:

twitter


Meer mensen die dit gezien hebben?
Definitely not CIA
pi_206670431
Ik moet mijn wijzingen nog doorgeven maar dat zou bizar zijn als je voor kdv&bso verschillende organisaties hebt. Of zoals Bas, die daar naar kdv van organisatie 1 en psz van organisatie 2.

-edit- bij verder klikken gaat het om het laten uitbetalen van KOT aan de opvang in plaats van aan jezelf.
  maandag 14 november 2022 @ 11:20:27 #103
319308 Tink89
To live is to dance
pi_206670816
quote:
17s.gif Op maandag 14 november 2022 10:41 schreef douche-eendje het volgende:
Ik moet mijn wijzingen nog doorgeven maar dat zou bizar zijn als je voor kdv&bso verschillende organisaties hebt. Of zoals Bas, die daar naar kdv van organisatie 1 en psz van organisatie 2.

-edit- bij verder klikken gaat het om het laten uitbetalen van KOT aan de opvang in plaats van aan jezelf.
Precies. En da's niet zo gek, dat de BD niet aan verschillende organisaties de KOT gesplitst gaat uitbetalen.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  maandag 14 november 2022 @ 11:40:38 #104
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_206671105
quote:
1s.gif Op maandag 14 november 2022 10:06 schreef capricia het volgende:
Het schijnt dat als je online je uurtarief wijzigt je een nieuwe melding krijgt:

[ twitter ]

Meer mensen die dit gezien hebben?
Is alleen als je de KOT laat uitbetalen direct aan de organisatie (de BD kan maar 1 rekeningnummer aan). Als je het zelf ontvangt is het geen probleem.
Carpe diem, quam minimum credula postero.
  Moderator maandag 14 november 2022 @ 11:48:41 #105
236264 crew  capricia
pi_206671231
quote:
17s.gif Op maandag 14 november 2022 10:41 schreef douche-eendje het volgende:
Ik moet mijn wijzingen nog doorgeven maar dat zou bizar zijn als je voor kdv&bso verschillende organisaties hebt. Of zoals Bas, die daar naar kdv van organisatie 1 en psz van organisatie 2.

-edit- bij verder klikken gaat het om het laten uitbetalen van KOT aan de opvang in plaats van aan jezelf.
Okay. Thanks. :D
Definitely not CIA
  maandag 14 november 2022 @ 15:49:15 #106
470095 Kaizen_
Luck favors the prepared
pi_206674033
Zelf ben ik nu aan het onderzoeken of ik ga wisselen van kinderopvang locatie. Zelf zitten wij nu met onze twee kids vlakbij huis (Nederland). Nu heb ik begrepen dat kinderopvang in Belgie makkelijk de helf goedkoper kan zijn, dus er is een grote kans dat wij binnenkort overstappen.

Kwartiertje rijden in plaats van 5 minuten lopen, maar het kan dus boven de 500 euro per maand schelen voor ons..

Zijn er meer mensen die hier naar hebben gekeken of ook zoiets hebben ondernomen? Zijn er nog specifieke Belgische toeslag puntjes of regels waar rekening mee moet worden gehouden? Alle tips en ervaringen van jullie zijn welkom. :)
Without new experiences, something inside of us sleeps. The sleeper must awaken.
pi_206693913
Slapen jullie kinderen ook pas laat na een dagje kdv? De mijne slaapt meestal pas tegen een uur of 21.30/22 uur en ik word daar eigenlijk een beetje tureluurs van.

Op het kdv al regelmatig aangegeven om hem niet te laten slapen en ik krijg vaak bij het ophalen te horen dat ze het geprobeerd hebben, maar dat hij te moe was. Als ik dat hoor dan weet ik, dit wordt weer een lange avond...
  woensdag 16 november 2022 @ 08:34:25 #108
319308 Tink89
To live is to dance
pi_206694032
De mijne zijn juist kapot na een dag kdv. Jongste slaapt daar meestal nog 1,5 tot 2 uur, maar heeft dat echt nog nodig ook.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  Moderator woensdag 16 november 2022 @ 08:53:52 #109
382129 crew  Donna
pi_206694151
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2022 08:34 schreef Tink89 het volgende:
De mijne zijn juist kapot na een dag kdv. Jongste slaapt daar meestal nog 1,5 tot 2 uur, maar heeft dat echt nog nodig ook.
Same. Jongste slaapt thuis al weken niet meer 's middags, maar op de opvang nog wel en dat heeft ze ook echt nodig.
pi_206694166
quote:
1s.gif Op woensdag 16 november 2022 08:15 schreef Sunshine1982 het volgende:
Slapen jullie kinderen ook pas laat na een dagje kdv? De mijne slaapt meestal pas tegen een uur of 21.30/22 uur en ik word daar eigenlijk een beetje tureluurs van.

Op het kdv al regelmatig aangegeven om hem niet te laten slapen en ik krijg vaak bij het ophalen te horen dat ze het geprobeerd hebben, maar dat hij te moe was. Als ik dat hoor dan weet ik, dit wordt weer een lange avond...
Die van mij is inmiddels 7, maar toen ze een jaar of 3 was, was ze ook wel klaar met die middagslaapjes. Thuis althans, want op het kdv moest ze gewoon in het bedje gaan liggen en dan viel ze in die 2u wel in slaap. Dan was het 's avonds ook altijd een heel lange zit. Heel veel discussie over gehad op het kdv. Zij zeiden ook dat ze gewoon te moe was, maar dat leek me sterk (had ze thuis nooit last van, ook niet na een ochtend in de speelhal). Uiteindelijk bleek het daar gewoon hun beleid te zijn want zij 'moesten ook pauze kunnen nemen' :') Uiteindelijk mocht ze met iemand (die al eerder pauze had gehad) tijdens het middagslaapje een boekje lezen of puzzelen. Iig een rustige activiteit. Ging toen ook veel beter 's avonds.
pi_206694557
quote:
1s.gif Op woensdag 16 november 2022 08:55 schreef MorganLeFay het volgende:

[..]
Die van mij is inmiddels 7, maar toen ze een jaar of 3 was, was ze ook wel klaar met die middagslaapjes. Thuis althans, want op het kdv moest ze gewoon in het bedje gaan liggen en dan viel ze in die 2u wel in slaap. Dan was het 's avonds ook altijd een heel lange zit. Heel veel discussie over gehad op het kdv. Zij zeiden ook dat ze gewoon te moe was, maar dat leek me sterk (had ze thuis nooit last van, ook niet na een ochtend in de speelhal). Uiteindelijk bleek het daar gewoon hun beleid te zijn want zij 'moesten ook pauze kunnen nemen' :') Uiteindelijk mocht ze met iemand (die al eerder pauze had gehad) tijdens het middagslaapje een boekje lezen of puzzelen. Iig een rustige activiteit. Ging toen ook veel beter 's avonds.
Ik wil niet persee de leidsters in twijfel trekken. Het kan best dat hij moe is. Hij is daar immers actiever bezig dan thuis. Thuis slaapt hij niet. Soms valt hij laat in de middag wel even weg op de bank, maar hij is in elk geval nooit rond lunchtijd moe.

Ik wil ook weer geen zeur zijn op dat kdv, maar ik vind het wel ruk. Mijn wekker gaat ook ontzettend vroeg. Ik kan gelijk naar bed wanneer hij eindelijk slaapt :{
pi_206694845
quote:
1s.gif Op woensdag 16 november 2022 08:15 schreef Sunshine1982 het volgende:
Slapen jullie kinderen ook pas laat na een dagje kdv? De mijne slaapt meestal pas tegen een uur of 21.30/22 uur en ik word daar eigenlijk een beetje tureluurs van.

Op het kdv al regelmatig aangegeven om hem niet te laten slapen en ik krijg vaak bij het ophalen te horen dat ze het geprobeerd hebben, maar dat hij te moe was. Als ik dat hoor dan weet ik, dit wordt weer een lange avond...
Bij ons hebben ze na de lunch een rustige activiteit voor de kinderen die geen middagslaapje doen. Bas viel soms nog wel eens in slaap, dan belden ze even voor overleg. Als hij overdag slaapt hebben wij ook drama tot 22:00
  Moderator woensdag 16 november 2022 @ 10:25:07 #113
382129 crew  Donna
pi_206694905
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2022 09:33 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Ik wil niet persee de leidsters in twijfel trekken. Het kan best dat hij moe is. Hij is daar immers actiever bezig dan thuis. Thuis slaapt hij niet. Soms valt hij laat in de middag wel even weg op de bank, maar hij is in elk geval nooit rond lunchtijd moe.

Ik wil ook weer geen zeur zijn op dat kdv, maar ik vind het wel ruk. Mijn wekker gaat ook ontzettend vroeg. Ik kan gelijk naar bed wanneer hij eindelijk slaapt :{
Hoelang slaapt hij daar? Kunnen ze dat beperken tot 30/45 min bijv? Of heb je hetzelfde gedoe dan nog in de avond?
pi_206695986
Nieuwe tarieven hier bekend, valt hier goed mee. Van 0,20 boven het maximum vergoede tarief naar 0,21.
Qua tabel verandert er hier niet zoveel, dus denk dat ik er netto niet veel op achteruit ga. Misschien met het hogere kindgebonden budget zelfs wel op vooruit, even alle hogere kosten weggedacht. :9
pi_206696506
quote:
1s.gif Op woensdag 16 november 2022 08:15 schreef Sunshine1982 het volgende:
Slapen jullie kinderen ook pas laat na een dagje kdv? De mijne slaapt meestal pas tegen een uur of 21.30/22 uur en ik word daar eigenlijk een beetje tureluurs van.

Op het kdv al regelmatig aangegeven om hem niet te laten slapen en ik krijg vaak bij het ophalen te horen dat ze het geprobeerd hebben, maar dat hij te moe was. Als ik dat hoor dan weet ik, dit wordt weer een lange avond...
Bij mij ook. Op het KDV laten ze hem regelmatig tot 17u slapen dus dan is hij echt nog niet moe om 19u
Bij ons thuis slaapt hij meestal niet na 16u
Herkenbaar probleem. Ik heb het tot nu op z’n beloop gelaten (ik vind het wel gezellig als hij tot laat wakker is haha, dan zie ik hem nog tenminste). Maar ik lees wel mee voor tips
  woensdag 16 november 2022 @ 13:21:08 #116
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_206696565
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2022 12:23 schreef NicolasJoy het volgende:
Nieuwe tarieven hier bekend, valt hier goed mee. Van 0,20 boven het maximum vergoede tarief naar 0,21.
Qua tabel verandert er hier niet zoveel, dus denk dat ik er netto niet veel op achteruit ga. Misschien met het hogere kindgebonden budget zelfs wel op vooruit, even alle hogere kosten weggedacht. :9
Dat valt zeker mee! Wij zitten al op ¤1,80 boven het tarief.
Dus dat betekent voor ons dat we ¤245 per maand sowieso volledig uit eigen zak betalen. Gelukkig nog maar 4,5 maand vanaf 2023. :X
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_206696793
Ik had dat met mijn oudste ook een tijdje Sun. Die mocht op een gegeven moment ook nog maar een uur slapen overdag, anders was het savonds bal. Volgens mij komen ze vaak wel in zo'n fase terecht en is dat echt zo'n overgang van nog wel slapen naar niet meer slapen. De jongste heeft dat nu nog niet, die is echt kapot moe na een kdv dag inclusief dutje van 1.5-3 uur. Maar dat komt vast ook wel weer :') oh joy.
  woensdag 16 november 2022 @ 14:18:26 #118
470095 Kaizen_
Luck favors the prepared
pi_206697185
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2022 13:21 schreef Mariposas het volgende:
Dus dat betekent voor ons dat we ¤245 per maand sowieso volledig uit eigen zak betalen.
Kom ik aan met 1300 euro per maand aan kinderopvang kosten... (twee kids) :X
Without new experiences, something inside of us sleeps. The sleeper must awaken.
  woensdag 16 november 2022 @ 17:08:06 #119
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_206698509
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2022 14:18 schreef Kaizen_ het volgende:

[..]
Kom ik aan met 1300 euro per maand aan kinderopvang kosten... (twee kids) :X
En kan je nagaan dat dit alleen voor de dagopvang is. Voor de oudste hebben we bso maar daar is het tarief nog niet bekend, dus wat de totale kosten gaan zijn weet ik nog niet. Maar die zaten ook al vorig jaar ruim boven het tarief. Tja, randstad-tarieven.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
  Miss 200.000.000! woensdag 16 november 2022 @ 17:15:16 #120
367000 roos94
pi_206698561
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2022 14:18 schreef Kaizen_ het volgende:

[..]
Kom ik aan met 1300 euro per maand aan kinderopvang kosten... (twee kids) :X
1300 zelf dokken?
  woensdag 16 november 2022 @ 18:50:51 #121
149959 SQ
snelle trees
pi_206699451
Ik lap ook 1300 zelf, maar ik gok niet dat mariposas dat bedoelt? Ik denk dat ze over 245 euro geen KOT krijgt. KOT is sowieso nooit 100% en met 2 (bijna) fulltime inkomens ga ik er van uit dat ze wel wat meer betaalt dan die 245 ;)

[ Bericht 0% gewijzigd door SQ op 16-11-2022 18:56:12 ]
disclaimer
pi_206699986
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2022 10:25 schreef Donna het volgende:

[..]
Hoelang slaapt hij daar? Kunnen ze dat beperken tot 30/45 min bijv? Of heb je hetzelfde gedoe dan nog in de avond?
Ze maken hem na een uur altijd wakker zeggen ze, omdat ze weten dat hij in de avond moeilijk in slaap komt. Vandaag hebben ze hem niet naar bed gedaan, maar 20 minuutjes op een zacht matje gelegd. Volgens de leidster wilde hij wel mee naar bed met de andere kinderen.

Vind dit wel lastig hoor. Ik wil 'm niet van zijn slaap onthouden als hij moe is. Maar elke keer van die lange avonden vind ik ook niet top :@

Pfoe, 1300 euro per maand betalen :o Ik vind ruim 300 euro per maand al een heel bedrag eerlijk gezegd.
  woensdag 16 november 2022 @ 20:03:03 #123
149959 SQ
snelle trees
pi_206700619
Ja nou ja, alles in verhouding he ;)
Jij zult vast ook minder uren afnemen :P
disclaimer
pi_206700790
quote:
1s.gif Op woensdag 16 november 2022 20:03 schreef SQ het volgende:
Ja nou ja, alles in verhouding he ;)
Jij zult vast ook minder uren afnemen :P
Ja, dat ook weer waar :P
  Moderator woensdag 16 november 2022 @ 20:30:39 #125
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_206701105
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2022 19:32 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Ze maken hem na een uur altijd wakker zeggen ze, omdat ze weten dat hij in de avond moeilijk in slaap komt. Vandaag hebben ze hem niet naar bed gedaan, maar 20 minuutjes op een zacht matje gelegd. Volgens de leidster wilde hij wel mee naar bed met de andere kinderen.

Vind dit wel lastig hoor. Ik wil 'm niet van zijn slaap onthouden als hij moe is. Maar elke keer van die lange avonden vind ik ook niet top :@

Pfoe, 1300 euro per maand betalen :o Ik vind ruim 300 euro per maand al een heel bedrag eerlijk gezegd.
Voor hoeveel dagen is dat? Wij betalen 450 bij voor 3 dagen, vind dat ook veel geld.

De laatste maanden betalen we door een stomme fout zelfs 1100 euro zelf, er wordt dus even niet gespaard :'(
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  Moderator woensdag 16 november 2022 @ 20:31:29 #126
382129 crew  Donna
pi_206701116
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2022 19:32 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Ze maken hem na een uur altijd wakker zeggen ze, omdat ze weten dat hij in de avond moeilijk in slaap komt. Vandaag hebben ze hem niet naar bed gedaan, maar 20 minuutjes op een zacht matje gelegd. Volgens de leidster wilde hij wel mee naar bed met de andere kinderen.

Vind dit wel lastig hoor. Ik wil 'm niet van zijn slaap onthouden als hij moe is. Maar elke keer van die lange avonden vind ik ook niet top :@

Pfoe, 1300 euro per maand betalen :o Ik vind ruim 300 euro per maand al een heel bedrag eerlijk gezegd.
En is hij nu wel lekker naar bed gegaan thuis??
pi_206701571
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2022 20:30 schreef MaJo het volgende:

[..]
Voor hoeveel dagen is dat? Wij betalen 450 bij voor 3 dagen, vind dat ook veel geld.

De laatste maanden betalen we door een stomme fout zelfs 1100 euro zelf, er wordt dus even niet gespaard :'(
2 dagen in de week :)

Zo, dat hakt er even flink in :{
pi_206701607
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2022 20:31 schreef Donna het volgende:

[..]
En is hij nu wel lekker naar bed gegaan thuis??
Net hoorde ik hem nog door de babyfoon, maar dat komt denk ik ook door de buurman die om 20.30 nog besloot te klussen ;( . Hij ligt ik elk geval rustig, da's al een hele vooruitgang.
  donderdag 17 november 2022 @ 10:22:51 #129
470095 Kaizen_
Luck favors the prepared
pi_206705711
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2022 19:32 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Pfoe, 1300 euro per maand betalen :o Ik vind ruim 300 euro per maand al een heel bedrag eerlijk gezegd.
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2022 17:15 schreef roos94 het volgende:

[..]
1300 zelf dokken?
Ja! Maar ik heb net met de belastingdienst gebeld.. Blijkbaar is het ergens misgegaan met het inschrijven van ons tweede kind voor de kinderopvang toeslag.

Dit is nu gefixed. :+ We hebben de afgelopen drie maanden (sinds toen it de jongste bij de opvang) EUR700 per maand teveel betaald. Als het goed is krijgen we dit nog met terugwerkende kracht. Even in de gaten houden de komende tijd..

Dus voor twee kids, twee dagen in de week, betalen we vanaf deze maand geen 1300 euro, maar rond de 600. Alsnog een fors bedrag, maar in ieder geval minder absurd..
Without new experiences, something inside of us sleeps. The sleeper must awaken.
  Miss 200.000.000! donderdag 17 november 2022 @ 10:44:12 #130
367000 roos94
pi_206705878
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2022 10:22 schreef Kaizen_ het volgende:

[..]
[..]
Ja! Maar ik heb net met de belastingdienst gebeld.. Blijkbaar is het ergens misgegaan met het inschrijven van ons tweede kind voor de kinderopvang toeslag.

Dit is nu gefixed. :+ We hebben de afgelopen drie maanden (sinds toen it de jongste bij de opvang) EUR700 per maand teveel betaald. Als het goed is krijgen we dit nog met terugwerkende kracht. Even in de gaten houden de komende tijd..

Dus voor twee kids, twee dagen in de week, betalen we vanaf deze maand geen 1300 euro, maar rond de 600. Alsnog een fors bedrag, maar in ieder geval minder absurd..
Indd ik vond het al heel hoog
pi_206705960
Hoe zit het eigenlijk met toeslag en zzp? Het inkomen van mijn vrouw is enorm wisselend, echt variërend van een paar honderd euro per maand tot ongeveer duizend euro. Hoe weet de belastingdienst wat zij verdient? Toetsen zij dat a.d.h.v. de btw-aangifte? Krijgen we elke maand dus een wisselende toeslag? Vanaf 7 december gaat onze kleine één dag in de week naar de opvang, ben benieuwd :)
pi_206705982
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2022 10:50 schreef DjVero het volgende:
Hoe zit het eigenlijk met toeslag en zzp? Het inkomen van mijn vrouw is enorm wisselend, echt variërend van een paar honderd euro per maand tot ongeveer duizend euro. Hoe weet de belastingdienst wat zij verdient? Toetsen zij dat a.d.h.v. de btw-aangifte? Krijgen we elke maand dus een wisselende toeslag? Vanaf 7 december gaat onze kleine één dag in de week naar de opvang, ben benieuwd :)
Ik denk dat je dat zelf iedere maand moet opgeven en corrigeren waar nodig.

Of je moet er rekening mee houden dat je na een jaar een deel terug krijgt of terug moet betalen… ligt er maar net aan wat ze heeft ingevuld.
Protège moi de mes désirs.
pi_206706048
quote:
1s.gif Op donderdag 17 november 2022 10:52 schreef arvensis het volgende:

[..]
Ik denk dat je dat zelf iedere maand moet opgeven en corrigeren waar nodig.

Of je moet er rekening mee houden dat je na een jaar een deel terug krijgt of terug moet betalen… ligt er maar net aan wat ze heeft ingevuld.
De kinderopvang had aangegeven dat de belastingdienst zelf het gezamenlijke inkomen toetst, maar dat leek me al een raar antwoord, juist omdat haar inkomen zo wisselend is.
pi_206706250
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2022 10:59 schreef DjVero het volgende:

[..]
De kinderopvang had aangegeven dat de belastingdienst zelf het gezamenlijke inkomen toetst, maar dat leek me al een raar antwoord, juist omdat haar inkomen zo wisselend is.
De belastingdienst toetst het wel, maar pas na afloop op jaarbasis. Op maandbasis kun je het beter zelf in de gaten houden dus.
pi_206706285
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2022 10:59 schreef DjVero het volgende:

[..]
De kinderopvang had aangegeven dat de belastingdienst zelf het gezamenlijke inkomen toetst, maar dat leek me al een raar antwoord, juist omdat haar inkomen zo wisselend is.
Ze kijken dan naar jullie beiden jaarinkomens, het aantal uur opvang en of je daar te veel of te weinig toeslag over hebt ontvangen.
Je vrouw kan iedere maand de hoogte van haar inkomen aanpassen. Dan krijg je straks in ieder geval geen verrassingen…

Ik geef ons jaarloon hoger dan normaal op. Dan ontvangen we per maand iets minder toeslag, maar wordt dat met de definitieve beschikking gecorrigeerd.
As we speak wacht ik nog steeds op de definitieve beschikking over 2021, maar soit.
Protège moi de mes désirs.
pi_206706314
quote:
1s.gif Op donderdag 17 november 2022 11:17 schreef arvensis het volgende:

[..]

Je vrouw kan iedere maand de hoogte van haar inkomen aanpassen. Dan krijg je straks in ieder geval geen verrassingen

Ah kijk, je kunt het dus iedere maand aanpassen, het antwoord waar ik op hoopte. Geen idee hoe nog, maar dat zoek ik t.z.t. wel weer uit. Thanks in ieder geval.
  donderdag 17 november 2022 @ 11:51:00 #137
319308 Tink89
To live is to dance
pi_206706682
Via toeslagen.nl of de toeslagen-app. Als je het één keer gedaan hebt, is het daarna niet meer moeilijk.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  Moderator donderdag 17 november 2022 @ 12:36:22 #138
382129 crew  Donna
pi_206707237
Je kan het maandelijks aanpassen of je neemt een gemiddelde en zet een beetje hoger in en dan krijg je later nog wat extra terug.

Mijn vriend is ook ZZPer en ik gok altijd zijn jaarinkomen. Elke maand aanpassen vind ik onhandig.
  donderdag 17 november 2022 @ 13:00:30 #139
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_206707560
Wij zijn allebei zzp'er en ik heb onze jaarinkomens flink te hoog ingeschat. Ik pas dat ook verder nooit aan aan het werkelijke inkomen; ik zie de verrekening wel verschijnen nadat we de belastingaangifte gedaan hebben. Tot nu toe krijgen we altijd nog wat extra achteraf.
Carpe diem, quam minimum credula postero.
  donderdag 17 november 2022 @ 13:32:06 #140
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_206707890
quote:
1s.gif Op woensdag 16 november 2022 18:50 schreef SQ het volgende:
Ik lap ook 1300 zelf, maar ik gok niet dat mariposas dat bedoelt? Ik denk dat ze over 245 euro geen KOT krijgt. KOT is sowieso nooit 100% en met 2 (bijna) fulltime inkomens ga ik er van uit dat ze wel wat meer betaalt dan die 245 ;)
Ja dat inderdaad. Zeker met een tweede kind, waar je verhoudingsgewijs veel toeslag over ontvangt, is dat best een bedrag wat je aan toeslag misloopt. Tot een aantal jaar geleden liep het uurtarief min of meer gelijk aan het maximale tarief voor de KOT, maar het gaat echt steeds verder uit elkaar liggen. :{
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
  Moderator donderdag 17 november 2022 @ 15:18:48 #141
382129 crew  Donna
pi_206709163
Brief ontvangen. Het tarief was eerst 37 cent per uur hoger dan de max. KOT vergoeding en dat wordt nu 61 cent. Even snel doorgerekend gaan we ongeveer 50 euro per maand meer uit eigen zak betalen.
pi_206710097
Wij zaten op 1,74 boven KOT tarief, komend jaar 2, 05...
gaat lekker.
De andere opvang in het dorp is nog 40 cent per uur duurder.

[ Bericht 30% gewijzigd door watmoetikkiezen op 17-11-2022 16:53:42 ]
pi_206712380
Hoe weten jullie allemaal al wat je aan toeslagen krijgt :@

Proefberekening kan pas vanaf 25 november krijg ik te zien :D
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen &lt;3
  Moderator donderdag 17 november 2022 @ 20:27:53 #144
382129 crew  Donna
pi_206713101
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2022 19:54 schreef tombolafan het volgende:
Hoe weten jullie allemaal al wat je aan toeslagen krijgt :@

Proefberekening kan pas vanaf 25 november krijg ik te zien :D
De max. vergoeding en de inkomenstabel met percentages zijn al bekend. Even Googlen en dan met de rekenmachine aan de slag. :Y
  donderdag 17 november 2022 @ 20:31:19 #145
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_206713163
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2022 19:54 schreef tombolafan het volgende:
Hoe weten jullie allemaal al wat je aan toeslagen krijgt :@

Proefberekening kan pas vanaf 25 november krijg ik te zien :D
Zelf berekenen. De bedragen zijn al bekend (als de opvang tenminste het bedrag bekend heeft gemaakt.
Hier de tabel voor de percentages toeslag: https://www.rijksoverheid(...)eropvangtoeslag-2023
En op die pagina staan ook de maximum toeslag uurtarieven (dagopvang ¤ 8,97, buitenschoolse opvang ¤ 7,72, gastouderopvang ¤ 6,73).
Sommige opvangcentra sturen een tabel mee waarin je kunt zien wat de eigen bijdrage is per dag.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
  donderdag 17 november 2022 @ 21:11:15 #146
149959 SQ
snelle trees
pi_206713641
Ik heb nog niets gehoord van de opvang. En ik ga ook niet voorberekenen. Ik moet het toch wel lappen :')

Gelukkig krijgen we een paar procent salarisverhoging, dat dekt toch wel een klein beetje inflatie _O-
disclaimer
pi_206713845
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2022 11:19 schreef DjVero het volgende:

[..]
Ah kijk, je kunt het dus iedere maand aanpassen, het antwoord waar ik op hoopte. Geen idee hoe nog, maar dat zoek ik t.z.t. wel weer uit. Thanks in ieder geval.
Ik zou een gemiddelde proberen in te schatten voor het jaar. Als je elke maand gaat doorgeven hoe het dan is geweest/wordt dan word je gek van de wisselende bedragen.

Stel dat je vrouw dus de ene maand 200/300 euro verdient en de andere maand 1000 euro.. Kijken wat het meest voorkomt of gemiddeld is. Stel het is 3x300, 2x500, 1x800 en 6x1000 = 8700 = 725 gemiddeld per maand. Ga je aan de veilige kant zitten 10/20% erbij, alles wordt namelijk duurder, je vrouw vast ook; 850 per maand nemen. 850x12= jaarinkomen van ~ 10.000 euro invullen.

Als gedurende het jaar blijkt dat ze steeds veel meer binnenhaalt; tijdig omhoog zetten. Als blijkt dat het veel minder is kun je het naar beneden zetten, maar je kunt het dan ook zien als een spaarpotje. Meestal heb je rond juni/juli je definitieve aangifte IB, dan volgt september je definitieve berekening toeslagen (over het jaar ervoor dus).

Liever een paar honderd tegoed dan terugbetalen denk ik persoonlijk..
  Moderator vrijdag 18 november 2022 @ 10:20:32 #148
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_206717395
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2022 20:55 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
2 dagen in de week :)

Zo, dat hakt er even flink in :{
Als ik hier zo lees betaald iedereen zo'n 150 per dag dat het kind naar de opvang gaat bij. Dat tikt aardig aan met meerdere kinderen die een paar dagen per week naar de opvang gaan :o

Ja dat was echt een grote tegenvaller. Gelukkig kunnen wij het betalen door even niet te sparen maar niet iedereen kan zomaar even ruim 1000 euro uit eigen zak betalen :X
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_206720069
Krijg net hier de nieuwe tarieven binnen.

van 7 cent boven het maxiumtoeslagtarief naar gelijk aan het maximum.
Dat valt enorm mee moet ik zeggen, zelfs relatief gunstige verandering qua tarieven en toeslagen dus.
pi_206730431
quote:
1s.gif Op donderdag 17 november 2022 10:52 schreef arvensis het volgende:

[..]
Ik denk dat je dat zelf iedere maand moet opgeven en corrigeren waar nodig.

Of je moet er rekening mee houden dat je na een jaar een deel terug krijgt of terug moet betalen… ligt er maar net aan wat ze heeft ingevuld.
Ik vond het zo’n enorm gedoe. Misschien hebben we het opgeven verkeerd gedaan. Maar het inkomen van mijn man veranderde fors afgelopen september dus wij hebben dit geprobeerd op te geven bij de belasting. Het leek wel alsof ik voor een compleet nieuwe belastingaangifte voor een heel jaar moest doen. Wat een werkverschaffing. Ik heb hier met een drukke baan echt absoluut geen tijd voor. Dus wij dachten fuck it, we horen het wel bij de jaarlijkse aangifte en dokken terug wat nodig is.

Oeps
pi_206730466
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2022 08:57 schreef _Lily_ het volgende:

[..]
Ik vond het zo’n enorm gedoe. Misschien hebben we het opgeven verkeerd gedaan. Maar het inkomen van mijn man veranderde fors afgelopen september dus wij hebben dit geprobeerd op te geven bij de belasting. Het leek wel alsof ik voor een compleet nieuwe belastingaangifte voor een heel jaar moest doen. Wat een werkverschaffing. Ik heb hier met een drukke baan echt absoluut geen tijd voor. Dus wij dachten fuck it, we horen het wel bij de jaarlijkse aangifte en dokken terug wat nodig is.

Oeps
Ik lees tussen de regels door dat de verrassing flink tegenviel? :P
Protège moi de mes désirs.
pi_206730526
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 november 2022 09:04 schreef arvensis het volgende:

[..]
Ik lees tussen de regels door dat de verrassing flink tegenviel? :P
Nee die moet nog komen haha

Gewoon dat ik het wsch anders doe dan de meesten. Ik betaal liever terug dan dat ik terug krijg. Ivm inflatie. Je krijgt vaak meer voor je euro in het verleden dan in de toekomst, dus maar liever nu het geld ontvangen.

En daarnaast ben ik heeeeel kritisch op wat mij extra (onnodig) administratieve last geeft. Daarvan heb ik namelijk al meer dan zat op m’n werk. Moet ik er een paar uur aan opofferen in m’n schaarse vrije tijd om het inkomen op te geven? No thanks, stuur me maar een briefje met een betaalverzoek, gaat sneller

We hebben wel vooraf een berekening gemaakt om globaal te weten waar we aan toe zijn, dit bedrag hebben we al opzij gezet
pi_206730603
Hier gaan we komend jaar 10 cent extra per uur betalen aan de gastouder. Dit jaar is het 6 euro, vanaf 1 januari 6,10. Daar ben ik al blij mee. Verder wordt het voor ons gunstig: de gastouder dekt dit door voor alle drie de opvangkinderen standaard 10 uur per dag te rekenen, ook als ze maar 8 uur per dag komen. Voor ons is dat prima, want onze dreumes gaat toch altijd van 7:30 tot 17:30 uur. :D
pi_206730702
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2022 09:25 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Hier gaan we komend jaar 10 cent extra per uur betalen aan de gastouder. Dit jaar is het 6 euro, vanaf 1 januari 6,10. Daar ben ik al blij mee. Verder wordt het voor ons gunstig: de gastouder dekt dit door voor alle drie de opvangkinderen standaard 10 uur per dag te rekenen, ook als ze maar 8 uur per dag komen. Voor ons is dat prima, want onze dreumes gaat toch altijd van 7:30 tot 17:30 uur. :D
Huh, ik snap het niet. Hoezo dekt ze dat door eventueel langer te rekenen?

Gastouders rekenen normaal gezien per uur. Tenminste, dat is wat ik gewend ben.
pi_206731679
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2022 09:36 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Huh, ik snap het niet. Hoezo dekt ze dat door eventueel langer te rekenen?

Gastouders rekenen normaal gezien per uur. Tenminste, dat is wat ik gewend ben.
Waarschijnlijk dat ze nu dan bij iedereen standaard 10 uur factureert. Waar ze eerder alleen werkelijke uren rekende, waardoor de stijging nu minder hoog uitpakt.
pi_206736016
Zo'n gastouder zou ik snel bij weg zijn, wij nemen nooit hele dagen af wegens korte diensten.
pi_206736987
Wat NJ zegt, ja.
Voor ons is het gunstig, zoals ik al zei. Onze dochter gaat standaard van 7:30 tot 17:30. Ik moet om 8:30 aanwezig zijn (heb 50 minuten reistijd) en ik werk altijd tot 16:45/17:00, man ook, dus ze wordt altijd pas om 17:30 opgehaald. Ik ga per dag dus 1 euro extra betalen. Nou, dat is niks als ik hoor wat voor verhoging er bijvoorbeeld doorgevoerd wordt bij kdv's en bso's van kinderen van collega's.
Ik snap dat je niet naar zo'n gastouder zou gaan als je altijd maar een korte dag nodig hebt, maar dat is toch voor iedereen anders? Dan moet je op zoek gaan naar iets anders.
Ik ben heel erg tevreden over mijn gastouder en ik ga daar niet zomaar bij weg.
pi_206737468
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2022 18:29 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Wat NJ zegt, ja.
Voor ons is het gunstig, zoals ik al zei. Onze dochter gaat standaard van 7:30 tot 17:30. Ik moet om 8:30 aanwezig zijn (heb 50 minuten reistijd) en ik werk altijd tot 16:45/17:00, man ook, dus ze wordt altijd pas om 17:30 opgehaald. Ik ga per dag dus 1 euro extra betalen. Nou, dat is niks als ik hoor wat voor verhoging er bijvoorbeeld doorgevoerd wordt bij kdv's en bso's van kinderen van collega's.
Ik snap dat je niet naar zo'n gastouder zou gaan als je altijd maar een korte dag nodig hebt, maar dat is toch voor iedereen anders? Dan moet je op zoek gaan naar iets anders.
Ik ben heel erg tevreden over mijn gastouder en ik ga daar niet zomaar bij weg.
Dat is alleen maar heel fijn dat jullie het zo getroffen hebben :)
  maandag 21 november 2022 @ 12:53:39 #159
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_206759587
Wij gaan van ¤8,81 naar ¤9,25 per uur, dus we zitten er wel boven.
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  maandag 21 november 2022 @ 13:00:10 #160
319308 Tink89
To live is to dance
pi_206759648
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2022 12:53 schreef automatic_ het volgende:
Wij gaan van ¤8,81 naar ¤9,25 per uur, dus we zitten er wel boven.
Ik betaal zelfs m'n gastouder meer per uur komend jaar... -O-

Gelukkig is het tijdelijk, als de jongste twee wordt gaat hij dat dagdeel naar de psz.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_206759845
De tarieven gaan hier waarschijnlijk (de ouderraad moet nog akkoord gaan) naar ¤9,72 voor kdv en ¤9,20 voor bso. Flexibele opvang gaat naar ¤11,22 per uur.

Wij overwegen om de oudste helemaal van de bso te halen (hij gaat alleen nog op donderdagmiddag van 15-17 uur) en de jongste alleen nog de lange woensdagmiddag te laten gaan. Maar ik hou zo van de enige dag dat de kinderen gewoon van 9 tot 17 uur van huis zijn... En het zou betekenen dat de oudste ook in de vakantieweken geen opvang meer heeft. Samen kunnen ze de boel flink op stelten zetten (druk zijn, ruzie maken) en als je dan eigenlijk nog een paar uurtjes wil werken, is dat niet ideaal. Aan de andere kant is het zo ontzettend zonde van je geld voor die paar uurtjes.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_206775776
Hier zijn de resultaten ook binnen. 8,5% verhoging naar een tarief van 9,71, ruildagen komen te vervallen en op feestdagen je kind uiterlijk om 17:00 ophalen. Lekker dan, volgend jaar met een beetje geluk 2 kindjes om dit voor op te hoesten. Ga denk ik het ouderschapsverlof maar uitmaxen, los van het feit dat je nu 6 weken 70% loon krijgt scheelt het ook fors als de baby later kan starten.
pi_206776194
Ik werd toch wel benieuwd naar wat de tariefswijziging netto zou inhouden, dus ik heb de inkomenstabel erbij gepakt en e.e.a. nagerekend voor zowel mijzelf (2 kinderen 3 dagen bso en vso) als mijn zus (1 kind 3 dagen kdv en 1 kind 3 dagen bso en vso). Voor ons allebei komt het netto neer op 11-14 euro per maand erbij. Dit is niet een 'kijk mij er nou weinig op achteruit gaan' post, maar vooral een 'ik denk dat het algemeen genomen meevalt omdat de tarieven wel behoorlijk stijgen maar de tegemoetkomingspercentages ook' post. ;)

Omdat de inkomensafhankelijke percentages best wat omhoog gaan valt het ondanks de forse verhoging van het uurtarief van de bso/kdv dus alsnog mee. Zeker als je in dezelfde inkomenscategorie blijft hangen als dit jaar.

Kortom, alvorens dagen op te zeggen omdat het zo duur wordt loont het om even na te rekenen via de inkomenstabel of te wachten op de beschikking die a.s. vrijdag bekend wordt gemaakt.

[ Bericht 0% gewijzigd door _NIKKI_ op 22-11-2022 14:05:43 ]
pi_206777260
Hier vandaag ook een mail
Verhoging tarieven met 8,5%

De kosten voor al onze diensten stijgen in 2023 met 8,5%. De inflatie, simpel gezegd de algemene stijging van de kosten van goederen en diensten, is gedurende 2022 explosief gestegen. Deze stijging heeft effect op al onze kosten, zoals huisvesting, energie en inkoop van goederen.

Ook de ruilservice komt te vervallen en met speciale dagen sluiten ze om 17:00
pi_206779609
Ruildagen hebben wij officieel nog wel, maar sinds begin 2020 in de praktijk geen optie meer.. Met feestdagen is het hier officieel ook gewoon een hele dag, maar 1-2 weken van te voren komt het verzoek je kind tussen 16 en 17 op te halen. :+
pi_206783269
We hebben ook de tarieven voor 2023 ontvangen. Gaat bij de dagopvang van ¤0,37 boven KOT tarief, naar ¤0,34 boven het KOT tarief.

BSO is wel een stuk duurder geworden, maar valt nog steeds binnen het max tarief.

Ruildagen hebben we ook al sinds 2020 niet meer, het is qua personeel niet te regelen. En op feestdagen gingen ze altijd al om 17:00 dicht.
  dinsdag 22 november 2022 @ 22:26:41 #167
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_206783772
Jeetje wat een verschillen. Het uurtarief van onze bso is per 2023 ¤10,09 per uur. Omdat wij dus enorm boven het maximale tarief zitten, gaan wij per volgend jaar, inclusief dagopvang, netto ¤100 meer per maand betalen.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_206785115
Dat is ook wel extreem duur Mariposas. Hebben jullie een speciale (sport) BSO? Of betaal je alleen per daadwerkelijk afgenomen uur ipv de volle middag? Dan zou ik die tarieven nog wel kunnen begrijpen.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸&gt;&lt;(((º&gt;
  woensdag 23 november 2022 @ 11:28:47 #169
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_206787374
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2022 07:31 schreef FlyingFish het volgende:
Dat is ook wel extreem duur Mariposas. Hebben jullie een speciale (sport) BSO? Of betaal je alleen per daadwerkelijk afgenomen uur ipv de volle middag? Dan zou ik die tarieven nog wel kunnen begrijpen.
Het enige is dat ze met een limo worden opgehaald van school.
Nee grapje, er is echt niets bijzonders aan deze opvang, het is gewoon een grote keten hier. Ik heb alleen wel gezien dat het uurtarief bij ons soort contract (48 weken) zo extreem hoog is. Waarschijnlijk omdat ze van die contracten af willen (worden niet meer aangeboden ook). Als ik ons contract wijzig naar 52 weken dan is het uurtarief ¤9,35. En dan zijn we netto per maand ¤3 goedkoper uit. Dus dat ga ik maar doen, want we kwamen nu toch al nooit uit met de uren.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
  woensdag 23 november 2022 @ 18:33:33 #170
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_206793554
Oh wow. Wij boffen dan met de ruildagen! Die zijn tot het einde van het jaar geldig en we kunnen ze ook echt inzetten.
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_206794017
Wat mij frustreert is dat elk jaar bij de eerste berekening ze ons verzamelinkomen met 10000den euro's omlaag gooien.
Hoe wil je het mensen moeilijk maken zeg... :N
Ik zie er echt de logica niet van in..

Vandaag eens doorgerekend en voor ons blijft het gelijk tot 10 euro minder per maand dus daar geen zorgen over.
  Moderator woensdag 23 november 2022 @ 19:23:29 #172
382129 crew  Donna
pi_206794274
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2022 19:01 schreef Nolita het volgende:
Wat mij frustreert is dat elk jaar bij de eerste berekening ze ons verzamelinkomen met 10000den euro's omlaag gooien.
Hoe wil je het mensen moeilijk maken zeg... :N
Ik zie er echt de logica niet van in..

Vandaag eens doorgerekend en voor ons blijft het gelijk tot 10 euro minder per maand dus daar geen zorgen over.
Dat was bij mij vroeger al zo met zorgtoeslag en bij mijn moeder doen ze dat ook steeds weer. 1x hadden ze haar op 5000 per jaar gezet. :')
Bij ons schatten ze het nooit meer te laag tegenwoordig, maar altijd precies gelijk aan het inkomen van het jaar ervoor.
pi_206794751
Toch bijzonder hoe het dan werkt.. Hier zetten ze het inkomen standaard 10-20% hoger dan het jaar ervoor.
pi_206794840
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2022 19:50 schreef NicolasJoy het volgende:
Toch bijzonder hoe het dan werkt.. Hier zetten ze het inkomen standaard 10-20% hoger dan het jaar ervoor.
Hier doen ze dat ook ja. Gaat leuk worden met mn nieuwe baan waarmee ik minder ben gaan verdienen _O-
pi_206798178
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2022 11:28 schreef Mariposas het volgende:

[..]
Het enige is dat ze met een limo worden opgehaald van school.
Nee grapje, er is echt niets bijzonders aan deze opvang, het is gewoon een grote keten hier. Ik heb alleen wel gezien dat het uurtarief bij ons soort contract (48 weken) zo extreem hoog is. Waarschijnlijk omdat ze van die contracten af willen (worden niet meer aangeboden ook). Als ik ons contract wijzig naar 52 weken dan is het uurtarief ¤9,35. En dan zijn we netto per maand ¤3 goedkoper uit. Dus dat ga ik maar doen, want we kwamen nu toch al nooit uit met de uren.
Dat is al helemaal raar, dat je met meer uren goedkoper uit bent :D Heeft er toch iemand niet op zitten letten op kantoor.

Wij betalen ¤8,02 voor 52 weken BSO. Alleen schoolweken is ¤8,76 per uur. Ook bij een grote lokale keten (waarbij wij bij een erg kleine locatie zitten met vrijwel alleen onze kleine school met net geen 200 leerlingen). Maar de BSO op de naastgelegen school is ook een stuk duurder, die betaalden dit jaar al 8,77 per uur (voor 52 weken). uiteindelijk waren voor ons de kosten van het KDV een van de redenen om voor het goedkopere KDV te kiezen, en vanuit dat KDV ook weer voor de daarbij behorende school en goedkopere BSO. Alle kdv's waar we geweest zijn waren prima, dus dan kiezen we voor gemak (afstand) en prijs. De school zelf is overigens wel veel duurder dan de school die bij de dure BSO hoort :')
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸&gt;&lt;(((º&gt;
pi_206798295
Ik heb nog geen nieuwe tarieven gezien. Maar bij onze bso zitten ze met hun 52 weken contract al jaren precies óp de maximale vergoeding, 48 weken 50 cent per uur meer en zonder vakanties 1 euro per uur er bovenop. Ik vraag me af hoe kritisch de oudercommissie daar naar kijkt :') maar ja. Ze hebben in ieder geval tot nu toe voldoende personeel, een redelijk groene omgeving en geen taxi vervoer, dus we doen het er maar mee.
pi_206798320
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2022 23:02 schreef FlyingFish het volgende:

[..]
Dat is al helemaal raar, dat je met meer uren goedkoper uit bent :D Heeft er toch iemand niet op zitten letten op kantoor.

Komt wel vaker voor. Hier is dat ook het geval. Werd ook wel aangegeven door het kdv toen we moesten overstappen van flex naar vaste bso.

En daar staat dan tegenover dat je over die extra uren ook toeslag krijgt terwijl je dat over het deel boven de Max uurprijs niet krijgt.
pi_206798947
Ik heb ook ooit een berekening voor exclusief vakantieopvang gemaakt, maar dat bleek inderdaad netto duurder te zijn. Dat maakte de keuze simpel, want goedkoper en de mogelijkheid om ze in vakanties ook te kunnen brengen vond ik een win-win. :)

Mijn dolle duo gaat in januari terug naar 2 dagen bso/vso. Ze gaan op dit moment op maandagen slechts 1 uur omdat ze daarna voetbaltraining hebben. Omdat ik zo'n beetje 95% van de maandagen thuiswerk heb ik mijn vader gevraagd of hij incidenteel dat uurtje op wil vangen. Scheelt ons toch weer zo'n 150 euro per maand. :) Kunnen we dat mooi aan de gasrekening besteden. :')
pi_206800755
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 november 2022 13:52 schreef _NIKKI_ het volgende:
Ik werd toch wel benieuwd naar wat de tariefswijziging netto zou inhouden, dus ik heb de inkomenstabel erbij gepakt en e.e.a. nagerekend voor zowel mijzelf (2 kinderen 3 dagen bso en vso) als mijn zus (1 kind 3 dagen kdv en 1 kind 3 dagen bso en vso). Voor ons allebei komt het netto neer op 11-14 euro per maand erbij. Dit is niet een 'kijk mij er nou weinig op achteruit gaan' post, maar vooral een 'ik denk dat het algemeen genomen meevalt omdat de tarieven wel behoorlijk stijgen maar de tegemoetkomingspercentages ook' post. ;)

Omdat de inkomensafhankelijke percentages best wat omhoog gaan valt het ondanks de forse verhoging van het uurtarief van de bso/kdv dus alsnog mee. Zeker als je in dezelfde inkomenscategorie blijft hangen als dit jaar.

Kortom, alvorens dagen op te zeggen omdat het zo duur wordt loont het om even na te rekenen via de inkomenstabel of te wachten op de beschikking die a.s. vrijdag bekend wordt gemaakt.
Ik heb dat ook uitgerekend en bij ons is komt t neer op 1 kind 1 dag en 1 kind 2 dagen nso 31,- meer. vind ik best veel.
Ligt er dus vooral aan hoeveel je nso duurder is dan de max. vergoeding. (niet dat we keuze hebben, dit is de goedkoopste hier)

maar wat ik vooral veel vind is dat ik uitrekende dat de dag dat de jongste wordt opgehaald uit school en dan na 1,25 uur naar sport gaat ons dus 170,- kost per maand. Voor effectief iets meer dan 5 uur per maand dus.. Dure uurtjes..(en de vakantieopvang van die dag gebruiken we niet en konden we ook niet ruilen)

[ Bericht 5% gewijzigd door watmoetikkiezen op 24-11-2022 11:39:07 ]
  Moderator donderdag 24 november 2022 @ 11:40:14 #180
382129 crew  Donna
pi_206801055
Vakantieopvang is bij ons niet duurder. Wij zijn van 1 middag BSO (en vakanties) naar alleen vakanties gegaan. Gelukkig voor dezelfde uurprijs. Blij mee als ik dit zo lees.
  donderdag 24 november 2022 @ 11:42:57 #181
319308 Tink89
To live is to dance
pi_206801096
Vakantieopvang kan hier ook op twee manieren:

Bij onze eigen bso krijg je een strippenkaart voor de vakanties met je aantal uren per week x het aantal weken vakantie (12). Die uren kun je in de vakanties inzetten. In ons geval kunnen we dus 120 vakantie-uren inzetten.
Extra uren kun je bijkopen in een nieuwe strippenkaart per 5 of 10 uur geloof ik.

De bso die we wrs gaan gebruiken voor de zomer (want in het bos en dus koeler en samen met broertje op het kdv daar) laat vakantie-bso'ers gewoon inschrijven. Wie het eerst komt, wie het eerst maalt. En daar krijg je dan de rekening voor.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_206802881
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2022 21:28 schreef NicolasJoy het volgende:

[..]
Ik zou een gemiddelde proberen in te schatten voor het jaar. Als je elke maand gaat doorgeven hoe het dan is geweest/wordt dan word je gek van de wisselende bedragen.

Stel dat je vrouw dus de ene maand 200/300 euro verdient en de andere maand 1000 euro.. Kijken wat het meest voorkomt of gemiddeld is. Stel het is 3x300, 2x500, 1x800 en 6x1000 = 8700 = 725 gemiddeld per maand. Ga je aan de veilige kant zitten 10/20% erbij, alles wordt namelijk duurder, je vrouw vast ook; 850 per maand nemen. 850x12= jaarinkomen van ~ 10.000 euro invullen.

Als gedurende het jaar blijkt dat ze steeds veel meer binnenhaalt; tijdig omhoog zetten. Als blijkt dat het veel minder is kun je het naar beneden zetten, maar je kunt het dan ook zien als een spaarpotje. Meestal heb je rond juni/juli je definitieve aangifte IB, dan volgt september je definitieve berekening toeslagen (over het jaar ervoor dus).

Liever een paar honderd tegoed dan terugbetalen denk ik persoonlijk..
Beetje laat, maar thanks, dit is een erg nuttig antwoord! ^O^
pi_206803541
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 november 2022 19:36 schreef Aure het volgende:
Hier is de uurprijs net zoveel gestegen als het max uurtarief waar de belastingdienst toeslag over geeft, zodat je netto nog precies hetzelfde zult betalen.
Nou dit bleek dus toch niet haalbaar. Dus nu toch een 1.7% extra stijging, bovenop de 5.6% stijging. Dus dat betekent bij ons 9.52 euro voor de HDO en 8.53 voor de BSO }:|
  donderdag 24 november 2022 @ 15:14:01 #184
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_206803656
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2022 23:16 schreef Hupje het volgende:
Ik heb nog geen nieuwe tarieven gezien. Maar bij onze bso zitten ze met hun 52 weken contract al jaren precies óp de maximale vergoeding, 48 weken 50 cent per uur meer en zonder vakanties 1 euro per uur er bovenop. Ik vraag me af hoe kritisch de oudercommissie daar naar kijkt :') maar ja. Ze hebben in ieder geval tot nu toe voldoende personeel, een redelijk groene omgeving en geen taxi vervoer, dus we doen het er maar mee.
Ik zit in een OC, maar het valt tegen in hoeverre je inzicht krijgt in de kosten. De opvang is namelijk niet verplicht om de OC volledige inzage in de begroting of jaarrekening te geven. Ze moeten het advies wel kunnen onderbouwen, maar dat gaat vnl op basis van de kostenprognose van Ayit gecombineerd met locatiespecifieke gegevens, zoals prognose personeelsleden. Bovendien is de organisatie niet verplicht het advies van de OC op te volgen. Wel moet de organisatie de prijsverhoging kunnen onderbouwen. Als OC is het dus behoorlijk lastig om een negatief advies te geven, eigenlijk kan dit alleen bij een bovenproportionele stijging die onvoldoende kan worden gemotiveerd.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_206804487
Vanaf morgen is de proefberekening ook weer mogelijk voor de kinderopvangtoeslag (en kindgebonden budget, zorg- en huurtoeslag).
pi_206804644
Onze gastouder gaat van ¤5,75 naar ¤6,00, nog steeds ruim binnen de maximumtarieven. En het ging laatst over bureaukosten he? Wij stappen over naar een ander gastouderbureau, want we hebben alleen nog incidenteel opvang nodig en dan zijn de bureaukosten bij het andere bureau (toeslag per uur ipv lumpsum) voordeliger.
pi_206804742
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2022 15:14 schreef Mariposas het volgende:

[..]
Ik zit in een OC, maar het valt tegen in hoeverre je inzicht krijgt in de kosten.
Klopt hoor, op het kdv zat ik ook in de OC, dus ik weet een beetje hoe het gaat. Maar dat je jaar na jaar je tarieven vaststelt met 3 tredes die altijd hetzelfde zijn (max vergoeding, +0,50,+1), blijf ik bijzonder vinden.
pi_206805336
Hier volgend jaar een stijging van 9,39%. Voor KDV betalen we nu (2022) ¤9,09 per uur en voor BSO ¤8,11. Dus daar komt nog behoorlijk wat bovenop -O-

[ Bericht 10% gewijzigd door eponine op 24-11-2022 18:31:29 ]
pi_206806306
Mijn beschikking voor 2023 is al beschikbaar. Wellicht geldt dat voor meer mensen. :)
pi_206806799
quote:
1s.gif Op donderdag 24 november 2022 18:50 schreef _NIKKI_ het volgende:
Mijn beschikking voor 2023 is al beschikbaar. Wellicht geldt dat voor meer mensen. :)
Klopt! Hier ook online, kan de eigen berekening nakijken (komt overeen!) en zie inderdaad een aanzienlijke aanpassing kindgebonden budget.
  Moderator donderdag 24 november 2022 @ 20:30:26 #191
382129 crew  Donna
pi_206807868
Yes, ook gezien. En onze inkomens voor de verandering ook eens een beetje hoger geschat, wauw Belastingdienst!

De IB aangifte voor 2021 is net klaar en mijn vriend heeft een 'iets beter' ZZP jaar gehad dan we dachten. Beetje terugbetalen, zat gelukkig al redelijk goed met mijn inschatting.
pi_206807871
quote:
1s.gif Op donderdag 24 november 2022 18:50 schreef _NIKKI_ het volgende:
Mijn beschikking voor 2023 is al beschikbaar. Wellicht geldt dat voor meer mensen. :)
Yes hier ook. Er staat ook een bedrag aan kindgebonden budget bij :? Heb dat nog nooit gekregen.
  Moderator donderdag 24 november 2022 @ 20:33:15 #193
382129 crew  Donna
pi_206807914
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2022 20:30 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Yes hier ook. Er staat ook een bedrag aan kindgebonden budget bij :? Heb dat nog nooit gekregen.
Die regels zijn (voor het zoveelste jaar op rij) verruimd. Dus het kan zomaar zijn dat je nu ineens wel binnen de grens valt.

Wij ook voor het eerst. Wel 3 hele euro's per maand. _O_
pi_206807928
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2022 20:33 schreef Donna het volgende:

[..]
Die regels (zijn voor het zoveelste jaar op rij) verruimd. Dus het kan zomaar zijn dat je nu ineens wel binnen de grens valt.

Wij ook voor het eerst. Wel 3 hele euro's per maand. _O_
Oh :P Krijg je dat dan per maand? Of gelijk het hele bedrag?

Per maand dus :P
  Moderator donderdag 24 november 2022 @ 20:34:48 #195
382129 crew  Donna
pi_206807937
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2022 20:34 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Oh :P Krijg je dat dan per maand? Of gelijk het hele bedrag?
Het is per maand inderdaad. Dus als er een jaarbedrag staat, krijg je dat /12.
  Moderator donderdag 24 november 2022 @ 21:41:07 #196
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_206809113
Het nieuwe tarief is hier ook bekend, een verhoging van 7,9%. Ik heb even uitgerekend dat onze eigen bijdrage van ¤ 450,- naar ¤ 514,- per maand gaat, een stijging van 14 (!!!) procent. Ik vraag me echt af hoe mensen met meerdere kinderen dit doen, dat is toch bijna niet te betalen :?
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  Moderator donderdag 24 november 2022 @ 21:43:44 #197
382129 crew  Donna
pi_206809173
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2022 21:41 schreef MaJo het volgende:
Het nieuwe tarief is hier ook bekend, een verhoging van 7,9%. Ik heb even uitgerekend dat onze eigen bijdrage van ¤ 450,- naar ¤ 514,- per maand gaat, een stijging van 14 (!!!) procent. Ik vraag me echt af hoe mensen met meerdere kinderen dit doen, dat is toch bijna niet te betalen :?
Voor kind 2 (het kind wat de meeste uren afneemt is kind 1, leeftijd doet er niet toe) en volgende kinderen krijg je een hoger percentage toeslag. Dus het is niet dat je ¤514 per kind eigen bijdrage zou moeten betalen. Thank god.
  Moderator donderdag 24 november 2022 @ 21:45:01 #198
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_206809216
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2022 21:43 schreef Donna het volgende:

[..]
Voor kind 2 (het kind wat de meeste uren afneemt is kind 1, leeftijd doet er niet toe) en volgende kinderen krijg je een hoger percentage toeslag. Dus het is niet dat je ¤514 per kind eigen bijdrage zou moeten betalen. Thank god.
Ik had al wel zo’n vermoeden, anders is het niet te doen nee :D kinderbijslag is ook iets hoger toch?
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  Moderator donderdag 24 november 2022 @ 21:46:36 #199
382129 crew  Donna
pi_206809241
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2022 21:45 schreef MaJo het volgende:

[..]
Ik had al wel zo’n vermoeden, anders is het niet te doen nee :D kinderbijslag is ook iets hoger toch?
Dat gaat dan wel weer gewoon dubbel, maar daar zijn 3 leeftijdsgroepen. Dit jaar is het bijv;

Bedrag per kind per kwartaal
Leeftijd kind Bedrag
0 tot en met 5 jaar ¤ 249,31
6 tot en met 11 jaar ¤ 302,74
12 tot en met 17 jaar ¤ 356,16
pi_206809328
Wij krijgen ook ineens kindgebonden budget. Die inkomenseis is vast behoorlijk aangepast, want we hebben er voorheen nog nooit recht op gehad. Ik kon er nog geen rekenregels voor vinden, dus ik vertrouw er voorlopig maar op dat het klopt.

@MaJo als je meerdere kinderen hebt krijg je voor de 2e en volgende(n) een veel hoger percentage toeslag, dus dat maakt dat het nog enigszins meevalt. Al blijven het bizarre bedragen. :X
  Moderator donderdag 24 november 2022 @ 22:01:30 #201
382129 crew  Donna
pi_206809511
quote:
1s.gif Op donderdag 24 november 2022 21:51 schreef _NIKKI_ het volgende:
Wij krijgen ook ineens kindgebonden budget. Die inkomenseis is vast behoorlijk aangepast, want we hebben er voorheen nog nooit recht op gehad. Ik kon er nog geen rekenregels voor vinden, dus ik vertrouw er voorlopig maar op dat het klopt.

@:Majo als je meerdere kinderen hebt krijg je voor de 2e en volgende(n) een veel hoger percentage toeslag, dus dat maakt dat het nog enigszins meevalt. Al blijven het bizarre bedragen. :X
Er zijn daar heel veel verschillende regels voor, want het heeft ook met de hoeveelheid kinderen en de leeftijden van de kinderen te maken. Daarom staat er aangegeven dat je even een proefberekening moet doen. Het omslagpunt bij 1 jong kind lijkt te liggen bij een inkomen van rond de ¤67.000 per jaar en bij 2 jonge kinderen rond de ¤90.000 per jaar.
  Moderator donderdag 24 november 2022 @ 22:06:23 #202
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_206809574
Ik schrik me net een hoedje. Keek even bij de toeslagen en daar blijkt dat we zo’n 800 euro zelf moeten betalen :? Kijk ik bij ons inkomen, hebben ze deze bijna 20.000 euro omhoog gegooid :') Snel maar weer aanpassen dus :)
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_206809585
Het is gewoon echt behoorlijk aangepakt. Wij gaan van 104 naar 186 euro per maand.

Dus flink verruimd welke inkomens recht hebben, maar ook de hoogte bij men die er al recht op had.
Om oa tegemoet te komen aan alle stijgende kosten.. Hier zorgt het ervoor dat we de extra kosten kinderopvang kunnen opvangen.
pi_206809665
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2022 22:06 schreef MaJo het volgende:
Ik schrik me net een hoedje. Keek even bij de toeslagen en daar blijkt dat we zo’n 800 euro zelf moeten betalen :? Kijk ik bij ons inkomen, hebben ze deze bijna 20.000 euro omhoog gegooid :') Snel maar weer aanpassen dus :)
Ja bij ons waren ze ook weer extreem optimistisch _O- . Ik heb het ook maar gelijk aangepast.
Peuterspeelzaal ging ool flink omhoog, volgend jaar zitten ze op 9.88 per uur.
pi_206809915
Jeetje de prijzen die ik hier voorbij zie komen :o
Onze bso heeft het tarief voor de vaste uren verhoogd van 7,31 naar 7,80 en de vakantie bso van 8,00 naar 8,75.

Wij nemen 1 middag per week af voor 2 kinderen dus het kost ons maar iets extra, en daar hebben we ontzettend veel geluk mee als ik andere verhalen zie.
  Moderator donderdag 24 november 2022 @ 22:42:23 #206
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_206810109
quote:
17s.gif Op donderdag 24 november 2022 22:13 schreef douche-eendje het volgende:

[..]
Ja bij ons waren ze ook weer extreem optimistisch _O- . Ik heb het ook maar gelijk aangepast.
Peuterspeelzaal ging ool flink omhoog, volgend jaar zitten ze op 9.88 per uur.
Het is denk ik wel slim om het ietsje hoger in te schatten zodat je bij een loonverhoging niet opeens moet terugbetalen (ja hoi :W :')) maar dit is wel erg optimistisch inderdaad :D

quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2022 22:28 schreef Schanu het volgende:
Jeetje de prijzen die ik hier voorbij zie komen :o
Onze bso heeft het tarief voor de vaste uren verhoogd van 7,31 naar 7,80 en de vakantie bso van 8,00 naar 8,75.

Wij nemen 1 middag per week af voor 2 kinderen dus het kost ons maar iets extra, en daar hebben we ontzettend veel geluk mee als ik andere verhalen zie.
Daar heb je zeker geluk mee :Y Wij zouden eigenlijk 4 dagen opvang moeten hebben maar het is gewoon niet te betalen, dus schipperen we 1 dagje met werken en Aapie thuis.
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_206810565
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2022 22:01 schreef Donna het volgende:

[..]
Er zijn daar heel veel verschillende regels voor, want het heeft ook met de hoeveelheid kinderen en de leeftijden van de kinderen te maken. Daarom staat er aangegeven dat je even een proefberekening moet doen. Het omslagpunt bij 1 jong kind lijkt te liggen bij een inkomen van rond de ¤67.000 per jaar en bij 2 jonge kinderen rond de ¤90.000 per jaar.
Wij hebben 3 kinderen en blijkbaar krijgen we voor de 12-jarige inderdaad nog iets bovenop het standaard budget. We krijgen niet veel, maar totaal toch 44 euro per maand.

Volgens de proefberekening stopt het kindgebonden budget in onze situatie (3 kinderen waarvan één >= 12 jaar) pas bij een inkomen van +/- 117k. Wat mij betreft had die grens een heel stuk lager mogen liggen, want als je met een inkomen van 100k+ al een tegemoetkoming nodig hebt voor het levensonderhoud van je kind(eren) dan doe je volgens mij iets fout. :@
pi_206810695
quote:
1s.gif Op donderdag 24 november 2022 23:35 schreef _NIKKI_ het volgende:

[..]
Wij hebben 3 kinderen en blijkbaar krijgen we voor de 12-jarige inderdaad nog iets bovenop het standaard budget. We krijgen niet veel, maar totaal toch 44 euro per maand.

Volgens de proefberekening stopt het kindgebonden budget in onze situatie (3 kinderen waarvan één >= 12 jaar) pas bij een inkomen van +/- 117k. Wat mij betreft had die grens een heel stuk lager mogen liggen, want als je met een inkomen van 100k+ al een tegemoetkoming nodig hebt voor het levensonderhoud van je kind(eren) dan doe je volgens mij iets fout. :@
Hier geen kindgebonden budget. Morgen maar eens even kijken wat ze gedaan hebben met salarissen dan want zo hoog komen we niet (maar nog geen kind boven de 12 misschien dat dat scheelt, en maar twee kinderen)
pi_206811304
Ons inkomen is ook wat hoger geschat, maar dat zou met de aankomende salarisverhoging van mijn vriend nog wel kunnen kloppen. We zitten met twee jonge kinderen op een 100+ inkomen en hebben er dan geen recht op, maar goed, ik snap dat ook wel :P
  vrijdag 25 november 2022 @ 08:23:56 #210
338319 ZarB
Piña colada
pi_206811511
Hier ook geen kindgebondenbudget. 1 kind en jaarinkomen rond 100k. Begrijpelijk dat daar geen recht op is. Helaas :+

Hebben jullie al ergens nieuwe uurtarieven van de kdv's? Ik kreeg vandaag een nieuwe berekening voor voorschot 2023 maar ze hebben met dezelfde uurtarieven gerekend als dit jaar. Maar ze gaan het vást verhogen.
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
pi_206812440
Wij krijgen de nieuwe tarieven volgende week, maar omdat ik in de OC zit weet ik ze wel al. Ze hadden hier de CAO onderhandelingen nog afgewacht (en daardoor dus toch iets meer verhoogd dan ze wilden).
  vrijdag 25 november 2022 @ 11:35:35 #212
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_206813304
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2022 08:23 schreef ZarB het volgende:
Hier ook geen kindgebondenbudget. 1 kind en jaarinkomen rond 100k. Begrijpelijk dat daar geen recht op is. Helaas :+

Hebben jullie al ergens nieuwe uurtarieven van de kdv's? Ik kreeg vandaag een nieuwe berekening voor voorschot 2023 maar ze hebben met dezelfde uurtarieven gerekend als dit jaar. Maar ze gaan het vást verhogen.
Ja hier beide binnen en nieuwe uurtarief meteen ingevuld voor de KOT. Je krijgt dan direct een herberekening, maar zoveel hoger kwam ik niet uit ;)
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  zaterdag 26 november 2022 @ 17:19:38 #213
338319 ZarB
Piña colada
pi_206830049
Wauw nieuwe uurtarief is binnen: 9.18. 2021 was 8.60, 2022 8.70. Flinke stijging :{
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
pi_206847390
Nieuw tarief hier 10.20 pff.

200 euro extra betalen volgend jaar
-Er valt elke dag wel wat te klagen. :)
pi_206854464
Onze opvang is ontzettend goedkoop met wat ik hier lees… 7,98 nieuwe uurprijs. Ze hebben het verhoogd maar wel gelijk met de toeslagen gehouden, netto hoeven we dus niet méér zelf bij te leggen.
Vakanties zelfde prijs, ruilen in theorie binnen half jaar maar in praktijk lukt dat niet.
pi_206855940
En ik vond onze 8,16 per uur al hoog (BSO). Maar dat valt dus goed mee.
pi_206856685
Hier 7,86 nu. Maar nu er een kind stopt vanaf 1-1 en inkomsten omhoog gaan, betaal ik netto maar ¤30 minder dan dit jaar voor 2 kinderen (voor 1 middag opvang en wat vakantie opvang)
pi_206905542
8.97 wordt het nieuwe uurtarief. Vanavond eventjes het nieuwe bedrag doorgeven ivm toeslag.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 maandag 5 december 2022 @ 20:34:48 #219
269689 crew  Viv
pi_206958373
Vandaag twee artikelen op NOS:

quote:
Kinderopvangtoeslag stijgt volgend jaar niet mee met de tarieven
Het kabinet komt niet met een extra aanpassing van de hoogte van de kinderopvangtoeslag voor komend jaar. De prijzen voor opvang stijgen vanwege de inflatie sterker dan voorzien, maar de toeslag stijgt niet volledig mee.
https://nos.nl/artikel/24(...)-mee-met-de-tarieven

quote:
Minder of helemaal stoppen met werken door dure kinderopvang: 'Dit is heftig'
Hoeveel ouders overwegen om minder te gaan werken of te stoppen, weet Boink niet. "Maar we horen het ontzettend vaak. Er dan zijn er ook nog veel ouders, met name met een laag inkomen, die niet eens weten wat er op ze afkomt."

Zij zien volgens Boink wel dat het volgend jaar duurder wordt, maar "het zijn allemaal cijfertjes en ze weten nog niet dat de compensatie achterblijft". "Het is allemaal ingewikkeld en de gevolgen ervan beginnen nu pas duidelijker te worden."
https://nos.nl/artikel/24(...)opvang-dit-is-heftig

:{
pi_206958481
quote:
Ik vraag me weleens af waar het allemaal eindigt. Zoveel dingen worden duurder, deze situatie is straks voor een hoop mensen niet meer te doen ;(
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 maandag 5 december 2022 @ 20:47:31 #221
269689 crew  Viv
pi_206958750
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2022 20:38 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Ik vraag me weleens af waar het allemaal eindigt. Zoveel dingen worden duurder, deze situatie is straks voor een hoop mensen niet meer te doen ;(
Ja, en als er overal personeelstekorten zijn, moet je het als overheid toch juist stimuleren dat beide ouders werken? :? Zoals in dat tweede artikel, een juf die overweegt minder of niet meer te werken, dat is op gezinsniveau heel begrijpelijk maar maatschappelijk gezien natuurlijk dramatisch.
pi_206959183
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2022 20:47 schreef Viv het volgende:

[..]
Ja, en als er overal personeelstekorten zijn, moet je het als overheid toch juist stimuleren dat beide ouders werken? :? Zoals in dat tweede artikel, een juf die overweegt minder of niet meer te werken, dat is op gezinsniveau heel begrijpelijk maar maatschappelijk gezien natuurlijk dramatisch.
Ik snap er ook helemaal niks van.

Ik zal blij zijn wanneer de jongste naar school kan en we geen opvang meer nodig hebben. BSO hebben we niet meer nodig dan. Plus dat mijn ouderschapsverlof dan afloopt. Gaat echt een hoop schelen.
pi_206959452
en vervolgens in de reacties vooral heel veel 'ik snap niet dat er überhaupt toeslag voor is, je kiest toch zelf voor kinderen!'

Denk dat ze niet overzien wat er zou gebeuren als er geen toeslag is. :9
pi_206959712
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2022 21:18 schreef NicolasJoy het volgende:
en vervolgens in de reacties vooral heel veel 'ik snap niet dat er überhaupt toeslag voor is, je kiest toch zelf voor kinderen!'

Denk dat ze niet overzien wat er zou gebeuren als er geen toeslag is. :9
Nu moet ik wel zeggen dat ik de opvang erg duur vind :@ Voor 8 dagen in de maand flink in de 800 euro (zonder toeslag uiteraard).

Ik denk dat deze mensen geen flauw benul hebben wat het allemaal kost.
pi_206964326
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2022 20:38 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Ik vraag me weleens af waar het allemaal eindigt. Zoveel dingen worden duurder, deze situatie is straks voor een hoop mensen niet meer te doen ;(
Dit is ook mijn grootste zorg. Ik heb telkens een onbestemd gevoel dat er een enorme maatschappelijke ontwrichting op komst is omdat het dagelijks leven gewoon niet meer te betalen is. Of dat de opvang minder veilig wordt en er ongelukken gaan gebeuren.
  Moderator dinsdag 6 december 2022 @ 12:00:14 #226
236264 crew  capricia
pi_206964516
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2022 20:38 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Ik vraag me weleens af waar het allemaal eindigt. Zoveel dingen worden duurder, deze situatie is straks voor een hoop mensen niet meer te doen ;(
Ja. En het is ook niet even eenmalig dat je financieel iets op moet vangen hè.
Het is gewoon structureel. Die prijzen gaan niet meer worden wat het een jaar geleden was.
Zie het er maar weer bij te krijgen qua salaris. Dat gaat veel mensen niet lukken. Dus ben je gewoon over de hele linie 10% (of zo) armer geworden. En genoeg mensen die die ruimte helemaal niet hebben.

Ik maak me daar ook zorgen over.
Definitely not CIA
pi_206965740
Ik hoor in de media bedragen van 13 euro per uur :o Dan ben ik toch maar blij met iets meer dan 8 euro.

Overigens schrijnend zoals iemand op Twitter zei, een (zinloze) Corona maatregel kan er in 4 uur doorheen en als er geld nodig is voor een bank oid dan staat het morgen klaar. Maar de grootste groep Nederlanders, de werkende middenklasse, kan zoals altijd de tering krijgen.
  Moderator dinsdag 6 december 2022 @ 13:53:26 #228
382129 crew  Donna
pi_206965814
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2022 13:48 schreef GereDathan het volgende:
Ik hoor in de media bedragen van 13 euro per uur :o Dan ben ik toch maar blij met iets meer dan 8 euro.

Overigens schrijnend zoals iemand op Twitter zei, een (zinloze) Corona maatregel kan er in 4 uur doorheen en als er geld nodig is voor een bank oid dan staat het morgen klaar. Maar de grootste groep Nederlanders, de werkende middenklasse, kan zoals altijd de tering krijgen.
De corona tegemoetkoming voor de opvang die via de SVB kwam voor ouders werd ook genoemd en het is volgens mij nog niet helemaal uitgesloten dat er via zo'n zelfde weg mogelijk toch een inflatie compensatie kan komen voor kinderopvang kosten.
pi_206966028
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2022 13:53 schreef Donna het volgende:

[..]
De corona tegemoetkoming voor de opvang die via de SVB kwam voor ouders werd ook genoemd en het is volgens mij nog niet helemaal uitgesloten dat er via zo'n zelfde weg mogelijk toch een inflatie compensatie kan komen voor kinderopvang kosten.
Het laatste wat ik gehoord heb is dat er helemaal niks mogelijk is omdat de computersystemen eigenlijk telramen zijn...

Ik reken nergens op. Ik prijs mij gelukkig met een uurtarief van 8,16 en de schatting dat het 1-3-2023 niet meer nodig is hier.
  Moderator dinsdag 6 december 2022 @ 15:09:48 #230
382129 crew  Donna
pi_206966816
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2022 14:07 schreef GereDathan het volgende:

[..]
Het laatste wat ik gehoord heb is dat er helemaal niks mogelijk is omdat de computersystemen eigenlijk telramen zijn...

Ik reken nergens op. Ik prijs mij gelukkig met een uurtarief van 8,16 en de schatting dat het 1-3-2023 niet meer nodig is hier.
Ja het is treurig gesteld bij de Belastingdienst. :')
pi_206967002
Ik heb er alle begrip voor dat de overheid niet alles kan compenseren, maar het wordt wel een beetje veel zo. Ik denk dat we een hoop moeders gaan zien die er toch maar voor kiezen om minder, of helemaal niet meer, te gaan werken. Wij krijgen als alles goed gaat een 2e in juni en als ik zie wat er overblijft na de kinderopvang kosten dan weet ik niet of ik zo heel gemotiveerd blijf om 4 dagen in de week te werken. De pest is wel dat mijn functie al moeilijk te vervullen is in vier dagen, laat staan in nog minder tijd. Maar als ze ook nog eens gaan morrelen aan de ondergrens van de kwaliteit van de opvang dan denk ik dat er niet zo heel veel meer op zit dan toch een flinke stap terug te doen, en daar baal ik van. Natuurlijk, wij wilden kinderen, en wij zijn verantwoordelijk, maar de overheid is ook hierin weer niet echt een betrouwbare partner gebleken.

Ik kan trouwens ook al een paar dagen niet op toeslagen.nl, meer mensen die hier tegenaan lopen?
pi_206967028
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2022 13:53 schreef Donna het volgende:

[..]
De corona tegemoetkoming voor de opvang die via de SVB kwam voor ouders werd ook genoemd en het is volgens mij nog niet helemaal uitgesloten dat er via zo'n zelfde weg mogelijk toch een inflatie compensatie kan komen voor kinderopvang kosten.
Dan hoop ik wel dat ze dit snel en duidelijk communiceren voordat mensen onomkeerbare beslissingen maken zoals hun baan op te zeggen, dat zou extra zuur zijn.
  Moderator dinsdag 6 december 2022 @ 15:47:34 #233
382129 crew  Donna
pi_206967271
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2022 15:27 schreef Michelangela het volgende:
Ik heb er alle begrip voor dat de overheid niet alles kan compenseren, maar het wordt wel een beetje veel zo. Ik denk dat we een hoop moeders gaan zien die er toch maar voor kiezen om minder, of helemaal niet meer, te gaan werken. Wij krijgen als alles goed gaat een 2e in juni en als ik zie wat er overblijft na de kinderopvang kosten dan weet ik niet of ik zo heel gemotiveerd blijf om 4 dagen in de week te werken. De pest is wel dat mijn functie al moeilijk te vervullen is in vier dagen, laat staan in nog minder tijd. Maar als ze ook nog eens gaan morrelen aan de ondergrens van de kwaliteit van de opvang dan denk ik dat er niet zo heel veel meer op zit dan toch een flinke stap terug te doen, en daar baal ik van. Natuurlijk, wij wilden kinderen, en wij zijn verantwoordelijk, maar de overheid is ook hierin weer niet echt een betrouwbare partner gebleken.

Ik kan trouwens ook al een paar dagen niet op toeslagen.nl, meer mensen die hier tegenaan lopen?
Geen problemen mee. Kan je helemaal niet op de site of kan je niet inloggen? In het laatste geval even je cookies verwijderen of incognito gaan. Hij onthoud anders je verlopen sessie waardoor je een foutmelding krijgt.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 dinsdag 13 december 2022 @ 10:25:41 #234
269689 crew  Viv
pi_207063476
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2022 15:28 schreef Michelangela het volgende:

[..]
Dan hoop ik wel dat ze dit snel en duidelijk communiceren voordat mensen onomkeerbare beslissingen maken zoals hun baan op te zeggen, dat zou extra zuur zijn.
Ah, de kinderopvangtoeslag gaat alsnog extra omhoog:

https://nos.nl/artikel/24(...)ijk-gestegen-prijzen

Deze maatregel kost 57 miljoen euro, vind ik helemaal niet veel geld als je bedenkt hoeveel het de maatschappij zou kosten als veel mensen stoppen met werken. :)
  Moderator dinsdag 13 december 2022 @ 10:31:47 #235
382129 crew  Donna
pi_207063515
Gelukkig. Maar hopen dat niet al te veel mensen de opvang of hun baan al hadden opgezegd.
pi_207064557
Minder werken is geen optie voor onze overheid dus ik dacht al wel dat ze over de brug zouden komen
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 dinsdag 13 december 2022 @ 12:09:38 #237
269689 crew  Viv
pi_207064656
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2022 12:02 schreef _Lily_ het volgende:
Minder werken is geen optie voor onze overheid dus ik dacht al wel dat ze over de brug zouden komen
Niet alleen voor onze overheid hoor. :?

Ik zou het zelf ook niet handig vinden als docenten, verpleegkundigen en mensen met andere essentiële beroepen minder gaan werken terwijl er al personeelstekorten zijn.
pi_207066440
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2022 10:25 schreef Viv het volgende:

[..]
Ah, de kinderopvangtoeslag gaat alsnog extra omhoog:

https://nos.nl/artikel/24(...)ijk-gestegen-prijzen

Deze maatregel kost 57 miljoen euro, vind ik helemaal niet veel geld als je bedenkt hoeveel het de maatschappij zou kosten als veel mensen stoppen met werken. :)
nou, poeh...Als dat genoemde percentage klopt scheelt ons deze extra toelage wel 3,90 per maand.
(kost 1,5 dag NSO per week ons nog maar 417 euro ipv 420,90 per maand)
Kan me niet voorstellen dat de keuze wel of niet blijven werken hier vanaf gaat hangen..
pi_207066950
Extra verhoging in 2023

Het kabinet heeft half december 2022 besloten om de maximum uurprijs voor kinderopvangkosten extra te verhogen. Daardoor krijgen ouders een hogere vergoeding via de kinderopvangtoeslag, wegens de hoge inflatie in 2022. De maximale vergoedingen per uur worden:

voor de dagopvang ¤ 9,06;
voor de buitenschoolse opvang ¤ 7,79;
voor de gastouderopvang ¤ 6,80.

Er wordt nog gekeken per wanneer deze extra verhoging voor 2023, met terugwerkende kracht, doorgevoerd kan worden.
pi_207066958
Dus de aankondiging al wel, maar nog de vraag wanneer het lukt om het te verwerken. Kennelijk heel lastig te verwerken om die cijfers wat te veranderen.. Ik zal er wel te weinig verstand van hebben om in te denken hoe makkelijk of moeilijk deze aanpassing is.

Al met al scheelt het hier toch 'n tientje per maand.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 dinsdag 13 december 2022 @ 15:58:42 #241
269689 crew  Viv
pi_207067287
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 december 2022 14:37 schreef watmoetikkiezen het volgende:

[..]
nou, poeh...Als dat genoemde percentage klopt scheelt ons deze extra toelage wel 3,90 per maand.
(kost 1,5 dag NSO per week ons nog maar 417 euro ipv 420,90 per maand)
Kan me niet voorstellen dat de keuze wel of niet blijven werken hier vanaf gaat hangen..
Oh, matig :{ (ik had het zelf niet doorgerekend, want het is niet op mij van toepassing)
pi_207068568
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2022 15:58 schreef Viv het volgende:

[..]
Oh, matig :{ (ik had het zelf niet doorgerekend, want het is niet op mij van toepassing)
Ik heb ook niks berekend want linksom of rechtsom moeten wij toch blijven werken en de kinderopvang blijven betalen, wat ze er ook tegenaan gooien qua prijsverhoging

Maar er waren meerdere berichten op de NOS van mensen die overwogen om minder te gaan werken
  Moderator dinsdag 13 december 2022 @ 18:20:55 #243
382129 crew  Donna
pi_207068801
Wij zaten al boven het maximum tarief, dus elke euro toeslag extra is mooi meegenomen door deze maatregel.
Maar als je onder of op dat tarief zat en je moet ineens 50 cent of meer per uur zelf betalen (door de verhoging van de opvang) gaat het wel hard met 2 of 3 kinderen enkele dagen naar de opvang. Dan scheelt het wel behoorlijk als een deel daarvan weer binnen de toeslag valt.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 dinsdag 13 december 2022 @ 18:41:22 #244
269689 crew  Viv
pi_207069063
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2022 18:01 schreef _Lily_ het volgende:

[..]

Maar er waren meerdere berichten op de NOS van mensen die overwogen om minder te gaan werken
Ja, die had ik eerder in dit topic gepost. ;) Daarom kwam ik vandaag ook met deze update.
  woensdag 14 december 2022 @ 13:15:42 #245
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_207077516
Even snel vraagje.

Wij gaan de vso opzeggen en hebben het nieuwe contract niet getekend. We zijn het niet eens met het tarief en de uren.

Nu hebben we opgezegd en hanteert de opvang een maand opzegtermijn, prima. Maar nu willen ze over de paar dagen van januari wel gewoon de nieuwe tijden hanteren en het nieuwe tarief waar we niet voor getekend hebben en het niet mee eens zijn.

Misschien een gekke vraag, maar mag dat? het klinkt voor mij niet logisch en het voelt als nepperij..
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 14 december 2022 @ 13:33:15 #246
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_207077735
quote:
1s.gif Op woensdag 14 december 2022 13:15 schreef SacreCoeur het volgende:
Even snel vraagje.

Wij gaan de vso opzeggen en hebben het nieuwe contract niet getekend. We zijn het niet eens met het tarief en de uren.

Nu hebben we opgezegd en hanteert de opvang een maand opzegtermijn, prima. Maar nu willen ze over de paar dagen van januari wel gewoon de nieuwe tijden hanteren en het nieuwe tarief waar we niet voor getekend hebben en het niet mee eens zijn.

Misschien een gekke vraag, maar mag dat? het klinkt voor mij niet logisch en het voelt als nepperij..
het lijkt mij niet dat je de oude prijs mag hanteren als deze wijzigt per het nieuwe jaar.
Heb je deze pas in december gekregen? waardoor je niet de mogelijkheid had om met de maand opzegtermijn op tijd op te zeggen voor de nieuwe prijzen ingaan?
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  woensdag 14 december 2022 @ 14:01:59 #247
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_207078013
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2022 13:33 schreef Ynske het volgende:

[..]
het lijkt mij niet dat je de oude prijs mag hanteren als deze wijzigt per het nieuwe jaar.
Heb je deze pas in december gekregen? waardoor je niet de mogelijkheid had om met de maand opzegtermijn op tijd op te zeggen voor de nieuwe prijzen ingaan?
Ja, 6 december ontvangen. Toen nog wat heen en weer mailen over de tijden (we nemen nu vanaf 7.30 en per januari vervalt die optie en is alles 7.00) en 11 december opgezegd.

Dus voor ons een dubbele stijging zowel in uurtarief als tijd.


Maar dat even terzijde. Je krijgt toch een optie om te tekenen en dat doe ik niet. Ik heb getekend voor een maand opzegtermijn natuurlijk, maar wel onder de oude voorwaarden.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 14 december 2022 @ 14:05:49 #248
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_207078046
quote:
1s.gif Op woensdag 14 december 2022 14:01 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]
Ja, 6 december ontvangen. Toen nog wat heen en weer mailen over de tijden (we nemen nu vanaf 7.30 en per januari vervalt die optie en is alles 7.00) en 11 december opgezegd.

Dus voor ons een dubbele stijging zowel in uurtarief als tijd.

Maar dat even terzijde. Je krijgt toch een optie om te tekenen en dat doe ik niet. Ik heb getekend voor een maand opzegtermijn natuurlijk, maar wel onder de oude voorwaarden.
is dat nieuwe tekenen voor de uren? ik ken dat niet nl, hier loopt je contract en krijg je wel die prijswijzigingen te horen en kun je opzeggen maar nieuw tekenen gebeurt hier niet.
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  woensdag 14 december 2022 @ 14:10:34 #249
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_207078081
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2022 14:05 schreef Ynske het volgende:

[..]
is dat nieuwe tekenen voor de uren? ik ken dat niet nl, hier loopt je contract en krijg je wel die prijswijzigingen te horen en kun je opzeggen maar nieuw tekenen gebeurt hier niet.
Ah oke, nee wij krijgen ieder jaar een contract wijziging die je digitaal moet ondertekenen voor het nieuwe tarief en dit keer dus ook de tijden.
  woensdag 14 december 2022 @ 14:12:43 #250
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_207078096
Overigens laten ze je voor elke scheet opnieuw tekenen hier, ook bij andere tussentijdse veranderingen zoals locatie, dagen, van kdv naar bso en van bso naar vso etc. Heb al heel wat getekend.
pi_207078283
@SacreCoeur Wat staat er in de voorwaarden van de opvang? Staat daar iets in over opzegtermijn en/of verandering van tarief?

Mijn logica zou zeggen dat als je niet tekent en wel opzegt, je die maand opzegtermijn hebt met het oude tarief.
pi_207078345
Volgens mij bij dit soort wijzigingen als je de aanpassing weigert doe je dat per ingangsdatum. Ongeacht opzegtermijn. Je zegt nl niet op, je weigert hun wijziging van de voorwaarden. Dat is imo iets anders.
Dat zetten de Netflixen en verzekeringen van deze wereld er altijd bij in hun aankondiging.

Edit: even zo'n wijzigingsmail opgezocht. Stond in de AV.
quote:
Per de ingangsdatum die op het polisblad staat.
• Controleer de gegevens op het polisblad altijd nauwkeurig.
• U heeft tot veertien dagen na ontvangst van het polisblad het recht de verzekering kosteloos te beëindigen.
Zonder tegenbericht binnen veertien dagen, gaan wij ervan uit dat u instemt met de gegevens op het
polisblad.
Die opzegtermijn gold dus ook bij wijzigingen. Per ingangsdatum van de wijziging.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_207078493
^ Dat vind ik ook een goede idd.
  woensdag 14 december 2022 @ 15:26:32 #254
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_207078751
Het is opgelost.

Degene waarmee ik sprak was verkeerd geïnformeerd.

Het contract stopt per 1 januari omdat ik niet akkoord ga met de nieuwe wijzigingen.
pi_207090786
Goed nieuws deze week, eerst werd er al 57 miljoen extra vrijgemaakt. Vandaag nog eens 45 miljoen. Hiermee wordt het maximale uurtarief opgeschroefd.

Voor wie gelijk gaat juichen, dit is voor 2023 maar het is nog niet bekend wanneer dit ingevoerd kan worden. Overheid en IT is een bekende chaos. Zoals het er nu uitziet krijgt iedereen volgend jaar een eenmalige uitkering (gelijkend op hoe ze de Coronasluiting tegemoetkoming hebben geregeld denk ik).

Niet ideaal, maar het is goed om te zien dat de politiek eindelijk eens iets serieus neemt.
pi_207090797
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2022 14:12 schreef SacreCoeur het volgende:
Overigens laten ze je voor elke scheet opnieuw tekenen hier, ook bij andere tussentijdse veranderingen zoals locatie, dagen, van kdv naar bso en van bso naar vso etc. Heb al heel wat getekend.
Bizar. Ik denk dat ik in totaal 2 handtekeningen heb gezet de afgelopen jaren. 1 voor het KDV en 1 voor de wijziging naar BSO.
  Moderator donderdag 15 december 2022 @ 13:45:34 #257
382129 crew  Donna
pi_207090822
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2022 13:43 schreef GereDathan het volgende:

[..]
Bizar. Ik denk dat ik in totaal 2 handtekeningen heb gezet de afgelopen jaren. 1 voor het KDV en 1 voor de wijziging naar BSO.
Same.
pi_207092307
@SacreCoeur lees de voorwaarden eens terug, zou ik zeggen. Want over het algemeen geldt dat als jij moet tekenen voor een verhoging en je doet dat niet, dat je contract niet meer geldt. Dat overrulet die opzegtermijn van een maand lijkt me.
Dan heb je ófwel dus per 1 januari geen contract meer, ondanks dat je te laat hebt afgezegd, omdat je niet akkoord bent met de nieuwe voorwaarden, ófwel het is tegen de oude tarieven. Want ze kunnen nooit iets opleggen van hun zijde wat niet contractueel is geregeld, maar zelf wel volgens contract werken.
pi_207092439
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2022 16:33 schreef B.ertha het volgende:
@:SacreCoeur lees de voorwaarden eens terug, zou ik zeggen. Want over het algemeen geldt dat als jij moet tekenen voor een verhoging en je doet dat niet, dat je contract niet meer geldt. Dat overrulet die opzegtermijn van een maand lijkt me.
Dan heb je ófwel dus per 1 januari geen contract meer, ondanks dat je te laat hebt afgezegd, omdat je niet akkoord bent met de nieuwe voorwaarden, ófwel het is tegen de oude tarieven. Want ze kunnen nooit iets opleggen van hun zijde wat niet contractueel is geregeld, maar zelf wel volgens contract werken.
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2022 15:26 schreef SacreCoeur het volgende:
Het is opgelost.

Degene waarmee ik sprak was verkeerd geïnformeerd.

Het contract stopt per 1 januari omdat ik niet akkoord ga met de nieuwe wijzigingen.
:P
Protège moi de mes désirs.
pi_207092539
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2022 13:43 schreef GereDathan het volgende:

[..]
Bizar. Ik denk dat ik in totaal 2 handtekeningen heb gezet de afgelopen jaren. 1 voor het KDV en 1 voor de wijziging naar BSO.
Ik ook. Maar bij ons zijn de nieuwe tarieven altijd gecommuniceerd voor 1 december, zodat je het contract nog met de vastgestelde opzegtermijn per 1 januari kan beëindigen.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_207093233
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2022 16:56 schreef Phaidra het volgende:

[..]
Ik ook. Maar bij ons zijn de nieuwe tarieven altijd gecommuniceerd voor 1 december, zodat je het contract nog met de vastgestelde opzegtermijn per 1 januari kan beëindigen.
Hier zijn al jaren wachtlijsten, geen enkel probleem dus om per de volgende dag op te zeggen :)
pi_207138026
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2022 13:42 schreef GereDathan het volgende:
Goed nieuws deze week, eerst werd er al 57 miljoen extra vrijgemaakt. Vandaag nog eens 45 miljoen. Hiermee wordt het maximale uurtarief opgeschroefd.

Voor wie gelijk gaat juichen, dit is voor 2023 maar het is nog niet bekend wanneer dit ingevoerd kan worden. Overheid en IT is een bekende chaos. Zoals het er nu uitziet krijgt iedereen volgend jaar een eenmalige uitkering (gelijkend op hoe ze de Coronasluiting tegemoetkoming hebben geregeld denk ik).

Niet ideaal, maar het is goed om te zien dat de politiek eindelijk eens iets serieus neemt.
Toch weer 'n ¤ 7,- per maand extra. Alle beetje helpen!
pi_207197478
Nu de overheid toch besloten heeft KOT volgend jaar te verhogen heeft onze kdv een tweede prijswijziging gemaild. Ze gaan nu naar 9.12 per uur. Vanavond maar weer aanpassen.
pi_207197490
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2022 11:12 schreef Sunshine1982 het volgende:
Nu de overheid toch besloten heeft KOT volgend jaar te verhogen heeft onze kdv een tweede prijswijziging gemaild. Ze gaan nu naar 9.12 per uur. Vanavond maar weer aanpassen.
Wauw..
Protège moi de mes désirs.
pi_207197567
Ik zou dan wel willen weten welke extra kosten zij hebben aan de verhoogde kot, dat ze het geld eerst niet nodig hadden en nu wel. :')
pi_207198637
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2022 11:20 schreef Hupje het volgende:
Ik zou dan wel willen weten welke extra kosten zij hebben aan de verhoogde kot, dat ze het geld eerst niet nodig hadden en nu wel. :')
Een reden wordt niet echt genoemd (buiten dat KOT verhoogd wordt):

Wij hebben eerder, vanuit het belang van u als ouder/ verzorger, ervoor gekozen om
onze nieuwe tarieven voor 2023 niet te laten stijgen overeenkomstig de inflatie (>10%)
maar gelijk te houden met het stijgingspercentage van het maximum uurtarief KOT. Dit
om de opvang bij blabla voor ouders betaalbaar te houden.
Nu het maximum uurtarief KOT extra wordt verhoogd, hebben wij besloten om onze
tarieven hierop aan te passen en nogmaals te verhogen, gelijk aan stijging van het KOT
tarief. Dit was 5,58% per 01-01-2023 en wordt nu 7,32% per 01-02-2023.

Hier kunnen we het mee doen.

[ Bericht 2% gewijzigd door Sunshine1982 op 23-12-2022 12:44:48 ]
  vrijdag 23 december 2022 @ 14:24:32 #267
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_207200096
Ik heb gelezen dat dit meerdere kinderopvangorganisaties nog een extra prijsstijging doorvoeren nu de KOT nogmaals is verhoogd. Ik vind het allereerst bijzonder dat ze deze prijsverhoging binnen enkele dagen doorvoeren, heeft daar überhaupt een OC een advies in kunnen geven? Ik zou de OC benaderen en vragen of zij advies hebben gegeven. Anders is de prijsverhoging in strijd met de wetgeving.

Ten tweede is de stijging van het maximale tarief nadrukkelijk bedoeld om ouders te compenseren en niet om de personeelskosten of inflatie van de opvang te compenseren.
quote:
De minister Van Gennip stelt duidelijk dat de verhoging een tegemoetkoming is aan de ouders: “Kinderopvang is van essentieel belang voor ouders om werk en de zorg voor hun kind(eren) te kunnen combineren. Daarom wil ik dat de kinderopvang toegankelijk en betaalbaar blijft. Zeker nu veel sectoren personeelstekorten kennen. De extra verhoging van de maximum uurprijs gaat daarbij helpen.”
quote:
Ook mag deze indexatie op zich geen reden zijn voor ondernemers om hun uurtarieven extra te verhogen. BOinK kreeg daarover afgelopen dagen al diverse berichten van ouders. Het feit dat ouders meer vergoeding krijgen van de overheid voor hun kinderopvangkosten is immers geen kostenstijging voor ondernemers. En dit is dus ook geen argument om een hogere uurprijs door te voeren in 2023. Een verhoging van het uurtarief van een kinderopvangorganisatie hoort immers inhoudelijk onderbouwd te worden én vergezeld te gaan van een adviesprocedure via de oudercommissie. Zie ook pagina 63 en verder in onze brochure Prijzen in de kinderopvang 2023.
https://www.boink.info/ar(...)maals-extra-verhoogd

Ik lees nu trouwens dat ze bij jou @Sunshine1982 de tarieven per 1 januari 2023 willen verhogen? Dat kan dus sowieso al niet. Moet een kalendermaand + een week van te voren. Tenzij de algemene voorwaarden vaan de branchevereniging kinderopvang niet van toepassing zijn bij jullie organisatie, maar dit is wel ongebruikelijk. Wel iets om na te kijken.

[ Bericht 6% gewijzigd door Mariposas op 23-12-2022 14:38:51 ]
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_207216650
quote:
Voor hoeveel opvanguren krijg ik kinderopvangtoeslag?
U kunt tot maximaal 230 opvanguren per maand en per kind vergoed krijgen. Dit maximum geldt vanaf 2023 voor iedereen die recht heeft op kinderopvangtoeslag. Het maakt niet meer uit hoeveel uur u werkt. En ook niet of u bijvoorbeeld werkt of studeert.
Huh, dit is ook nieuw.
https://www.belastingdien(...)erkt%20of%20studeert
Protège moi de mes désirs.
  Moderator zaterdag 24 december 2022 @ 22:46:22 #269
382129 crew  Donna
pi_207217854
quote:
Ja klopt!
pi_207551516
Hier is de prijs van de kinderopvang met 70 euro per maand gestegen. Ik vind het zo vervelend
pi_207552474
Ja bizar he, hier 93 euro gestegen voor Otis. Ik weet niet zo goed hoe de netto stijging is, want de toeslag is ook met een deel bso voor Jip.
  zaterdag 14 januari 2023 @ 12:53:37 #272
149959 SQ
snelle trees
pi_207552504
Hier met 180 euro per maand ofzo.

Het is maar goed dat de hypotheekrente nog bijna 7 jaar vast staat anders konden we wel opdoeken denk ik. _O-
disclaimer
  Moderator zaterdag 14 januari 2023 @ 13:14:43 #273
382129 crew  Donna
pi_207552760
Netto ongeveer ¤70. Normaliter is het ongeveer ¤40 elk jaar en toen namen we meer uren af. Dus het is wel een flinke stijging in verhouding. :')
pi_207552797
Als dit nou de enige gestegen rekening was, maar nee :')
  zaterdag 14 januari 2023 @ 13:23:19 #275
149959 SQ
snelle trees
pi_207552842
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 januari 2023 13:18 schreef Aure het volgende:
Als dit nou de enige gestegen rekening was, maar nee :')
Nou ja dat dus _O- ;(
disclaimer
pi_207553522
Die stijging was voor ons reden om ons dolle duo 1 dag minder naar de BSO te laten gaan. Die dag werk ik toch altijd thuis tegenwoordig, dus het is in theorie geen probleem dat ze die middag thuis zijn. Al vind ik het echt wel een stuk chiller als ze gewoon naar de BSO zouden gaan hoor, maar voor een netto besparing van 175 euro per maand neem ik ik het 'gedoe' maar voor lief. Gelukkig komen ze wel zelf naar huis, dat scheelt wel.
  zaterdag 14 januari 2023 @ 14:16:42 #277
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_207553567
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 januari 2023 13:23 schreef SQ het volgende:

[..]
Nou ja dat dus _O- ;(
Lekker werken om te overleven O+

Herkenbaar wel... Het loopt echt uit de klauwen allemaal joh
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_207556317
Even kijken hoe t loopt maar het is voor ons een overweging dat man een dag minder gaat werken.

Dat zou ons gewoon geld opleveren als we daarmee 1 dag opvang per week besparen
  zondag 15 januari 2023 @ 06:42:28 #279
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_207566520
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2023 17:02 schreef _Lily_ het volgende:
Even kijken hoe t loopt maar het is voor ons een overweging dat man een dag minder gaat werken.

Dat zou ons gewoon geld opleveren als we daarmee 1 dag opvang per week besparen
Bizar eigenlijk hè. Maar snap de overweging volledig.
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_207607932
Recent heb ik een wijziging doorgegeven per later in het jaar die behoorlijk van invloed is op de toeslag. Wordt de totale toeslag nu herberekend en gemiddeld uitbetaald over de resterende maanden, of zit er een knip in het jaar (de periode vóór het moment dat de wijziging ingaat en de periode vanaf het moment dat de wijziging ingaat, al dan niet in hele maanden)?

Voor het totaal maakt het natuurlijk niet uit, voor de maandelijkse cashflow wel.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
  woensdag 18 januari 2023 @ 08:57:52 #281
149959 SQ
snelle trees
pi_207607973
als je een wijziging in de toekomst doorgeeft gaat het pas in op het moment van die wijziging. Een aanpassing in het verleden wordt herberekend en verrekend met eerstvolgende uitbetaling.
disclaimer
  Moderator woensdag 18 januari 2023 @ 09:00:37 #282
382129 crew  Donna
pi_207608003
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2023 08:54 schreef baskick het volgende:
Recent heb ik een wijziging doorgegeven per later in het jaar die behoorlijk van invloed is op de toeslag. Wordt de totale toeslag nu herberekend en gemiddeld uitbetaald over de resterende maanden, of zit er een knip in het jaar (de periode vóór het moment dat de wijziging ingaat en de periode vanaf het moment dat de wijziging ingaat, al dan niet in hele maanden)?

Voor het totaal maakt het natuurlijk niet uit, voor de maandelijkse cashflow wel.
Er zit een knip in het jaar. Waarschijnlijk zie je dat in je overzicht ook al. Tot en met maand X staat je huidige bedrag en vanaf maand X staat je nieuwe bedrag er al.
pi_207608033
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2023 09:00 schreef Donna het volgende:

[..]
Er zit een knip in het jaar. Waarschijnlijk zie je dat in je overzicht ook al. Tot en met maand X staat je huidige bedrag en vanaf maand X staat je nieuwe bedrag er al.
Dank voor je reactie. Ik zie wel een knip, maar alleen de door mij ingevoerde uren en tarieven, niet wat ik uitbetaald krijg. Begrijp ik goed dat ik ergens de maandelijkse bedragen kan zien?
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
  woensdag 18 januari 2023 @ 09:08:43 #284
149959 SQ
snelle trees
pi_207608062
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2023 09:04 schreef baskick het volgende:

[..]
Dank voor je reactie. Ik zie wel een knip, maar alleen de door mij ingevoerde uren en tarieven, niet wat ik uitbetaald krijg. Begrijp ik goed dat ik ergens de maandelijkse bedragen kan zien?
Ja gewoon in het overzicht van je beschikkingen toch?

In het jaaroverzicht staat bovenaan een blauwe balk met daarin een bedrag, dat is wat je per maand betaald krijgt. Wanneer heb je de wijziging doorgegeven? Want de herberekening kan soms ff duren.
disclaimer
  Moderator woensdag 18 januari 2023 @ 09:13:33 #285
382129 crew  Donna
pi_207608114
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2023 09:04 schreef baskick het volgende:

[..]
Dank voor je reactie. Ik zie wel een knip, maar alleen de door mij ingevoerde uren en tarieven, niet wat ik uitbetaald krijg. Begrijp ik goed dat ik ergens de maandelijkse bedragen kan zien?
Als je (in een browser) inlogt kom je meteen op je overzicht, waar 'Kinderopvangtoeslag' staat. Als je dan op het huidige jaartal klikt, kom je direct in een scherm terecht wat je maandbedrag toont. Dat is het overzicht van de beschikking.
pi_207608217
quote:
1s.gif Op woensdag 18 januari 2023 09:08 schreef SQ het volgende:

[..]
Ja gewoon in het overzicht van je beschikkingen toch?

In het jaaroverzicht staat bovenaan een blauwe balk met daarin een bedrag, dat is wat je per maand betaald krijgt. Wanneer heb je de wijziging doorgegeven? Want de herberekening kan soms ff duren.
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2023 09:13 schreef Donna het volgende:

[..]
Als je (in een browser) inlogt kom je meteen op je overzicht, waar 'Kinderopvangtoeslag' staat. Als je dan op het huidige jaartal klikt, kom je direct in een scherm terecht wat je maandbedrag toont. Dat is het overzicht van de beschikking.
Eerder deze week. De nieuwe voorschotbeschikking is nog niet beschikbaar.

Maar goed, op basis van jullie reacties heb ik in de oude beschikking de donkerblauwe balk met maandbedragen gevonden *O* Die balk is me dus nog nooit opgevallen -O-

Ik heb altijd alleen de PDF van de beschikking erbij gehad en daar staat alleen een jaarbedrag (welke gedeeld door 12 maandelijks gestort wordt).

Even afwachten op de nieuwe beschikking en dan kan ik de nieuwe details zien. Mijn dank is groot!
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_207641439
Wat een puzzel om dit aan te vragen zeg. _O- Maar de aanvraag is gelukkig de deur uit nu, en kosten schelen circa 30 euro met wat ik voor de jaarwisseling uitgerekend had, dus dat valt me niet veel tegen. Vooral niet omdat ik het hele concept ouderschapsverlof maar even buiten de aanvraag gelaten heb, dus ons inkomen dit jaar lager is dan waar we nu mee gerekend hebben.

Oh en; lekker handig ook om de maandelijkse aftrekbare rente te vragen terwijl die bij 99 van de 100 aanvragers elke maand zal dalen want annuïtaire hypotheek. *O* |:(

[ Bericht 28% gewijzigd door Bami op 20-01-2023 15:36:31 ]
  vrijdag 20 januari 2023 @ 16:36:19 #288
149959 SQ
snelle trees
pi_207642137
Maandelijks aftrekbare rente vragen?

Bedoel je het rekentooltje voor verzamelinkomen?
disclaimer
pi_207642772
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 januari 2023 16:36 schreef SQ het volgende:
Maandelijks aftrekbare rente vragen?

Bedoel je het rekentooltje voor verzamelinkomen?
Ja die!
  vrijdag 20 januari 2023 @ 18:18:30 #290
149959 SQ
snelle trees
pi_207643060
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2023 17:47 schreef Bami het volgende:

[..]
Ja die!
Oh joh da's alleen om een zo goed mogelijke inschatting te maken van je inkomen, er is echt geen enkele reden waarom dat tot op de cent nauwkeurig zou moeten ofzo. En die rente zal echt het verschil niet maken _O-
disclaimer
pi_207643682
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 januari 2023 18:18 schreef SQ het volgende:

[..]
Oh joh da's alleen om een zo goed mogelijke inschatting te maken van je inkomen, er is echt geen enkele reden waarom dat tot op de cent nauwkeurig zou moeten ofzo. En die rente zal echt het verschil niet maken _O-
Dat was ook wel mijn voorzichtige conclusie nadat ik het hele ding doorlopen had. :')
pi_207644500
Hoi!

Onze dochter gaat nu al een jaar naar de GO (twee dagen per week) en we ontvangen dus al een jaar KOT.
Nu is het zo dat ik haar na de zomervakantie ook wil laten starten op de voorschool. Ik neem aan dat je extra KOT krijgt als je kind naast dagopvang ook nog naar de voorschool gaat? Of niet? Het is dus niet bij dezelfde organisatie.
Mensen met ervaringen hiermee?
  Moderator zaterdag 21 januari 2023 @ 07:45:03 #293
382129 crew  Donna
pi_207650432
Ja. Dat is gewoon extra opvang.
pi_207652273
Top. Dan gaan we haar definitief aanmelden. :)
  Moderator zaterdag 21 januari 2023 @ 11:19:46 #295
382129 crew  Donna
pi_207652316
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2023 11:16 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Top. Dan gaan we haar definitief aanmelden. :)
Ja je hebt bijv. 100 uren per maand bij opvang 1. En dan nog 30 uren in de maand bij opvang 2. Kan gewoon naast elkaar bestaan, is geen probleem. Goed opletten dat je de juiste uren en tarieven bij de juiste opvang invult enzo. Even extra opletten met het invullen. :Y
pi_207667441
Soms hoor je wel verhalen dat het met de toeslag iets ingewikkelder is met twee organisaties, maar dat is meer met de controle geloof ik.
pi_207910103
Even een peiling over 'letsels' bij jullie kinderen als ze van het kdv af komen. Hoe vaak komt dat bij jullie voor?

A zit nu sinds 1,5 maand in een andere groep. Ik merkte net bij het verschonen (net na het ophalen van kdv, bomvolle luier :{ ) dat hij een flinke rode plek had bij zijn bovenbeen. Vorige week kwam hij thuis met een flinke bult op zijn voorhoofd en de week ervoor ook een flinke blauwe plek. Volgens leiding is het een ondernemend type dat erg van klimmen houdt. Dat kan, maar ik vind het toch apart dat deze lichte letsels bij de vorige groep niet voor kwamen.

Dusja, hebben jullie kinderen (naar mate ze ouder worden) ook geregeld plekken van het vallen na een dagje kdv?
pi_207910147
Ja. Hoe ouder, hoe uitdagender de omgeving in de groep (niet meer baby-veilig) en het spel.
Maar als je je zorgen maakt, even bespreken met de leidsters?
pi_207910185
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2023 18:03 schreef Hupje het volgende:
Ja. Hoe ouder, hoe uitdagender de omgeving in de groep (niet meer baby-veilig) en het spel.
Maar als je je zorgen maakt, even bespreken met de leidsters?
Ja, dan krijg ik te horen dat hij erg ondernemend is en van klimmen houdt :P

Misschien maak ik me ook druk om niks hoor. Het is alleen iets wat ik nog niet eerder heb gezien.
pi_207910226
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2023 18:05 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Ja, dan krijg ik te horen dat hij erg ondernemend is en van klimmen houdt :P
En dan zeg jij wat je hier ook typt: in de vorige groep had hij dat niet zo vaak. Kun je vertellen hoe bult x gekomen is?
pi_207910274
Slotje :)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')