En is hij nu wel lekker naar bed gegaan thuis??quote:Op woensdag 16 november 2022 19:32 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Ze maken hem na een uur altijd wakker zeggen ze, omdat ze weten dat hij in de avond moeilijk in slaap komt. Vandaag hebben ze hem niet naar bed gedaan, maar 20 minuutjes op een zacht matje gelegd. Volgens de leidster wilde hij wel mee naar bed met de andere kinderen.
Vind dit wel lastig hoor. Ik wil 'm niet van zijn slaap onthouden als hij moe is. Maar elke keer van die lange avonden vind ik ook niet top![]()
Pfoe, 1300 euro per maand betalenIk vind ruim 300 euro per maand al een heel bedrag eerlijk gezegd.
2 dagen in de weekquote:Op woensdag 16 november 2022 20:30 schreef MaJo het volgende:
[..]
Voor hoeveel dagen is dat? Wij betalen 450 bij voor 3 dagen, vind dat ook veel geld.
De laatste maanden betalen we door een stomme fout zelfs 1100 euro zelf, er wordt dus even niet gespaard
Net hoorde ik hem nog door de babyfoon, maar dat komt denk ik ook door de buurman die om 20.30 nog besloot te klussenquote:Op woensdag 16 november 2022 20:31 schreef Donna het volgende:
[..]
En is hij nu wel lekker naar bed gegaan thuis??
quote:Op woensdag 16 november 2022 19:32 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Pfoe, 1300 euro per maand betalenIk vind ruim 300 euro per maand al een heel bedrag eerlijk gezegd.
Ja! Maar ik heb net met de belastingdienst gebeld.. Blijkbaar is het ergens misgegaan met het inschrijven van ons tweede kind voor de kinderopvang toeslag.quote:
Indd ik vond het al heel hoogquote:Op donderdag 17 november 2022 10:22 schreef Kaizen_ het volgende:
[..]
[..]
Ja! Maar ik heb net met de belastingdienst gebeld.. Blijkbaar is het ergens misgegaan met het inschrijven van ons tweede kind voor de kinderopvang toeslag.
Dit is nu gefixed.We hebben de afgelopen drie maanden (sinds toen it de jongste bij de opvang) EUR700 per maand teveel betaald. Als het goed is krijgen we dit nog met terugwerkende kracht. Even in de gaten houden de komende tijd..
Dus voor twee kids, twee dagen in de week, betalen we vanaf deze maand geen 1300 euro, maar rond de 600. Alsnog een fors bedrag, maar in ieder geval minder absurd..
Ik denk dat je dat zelf iedere maand moet opgeven en corrigeren waar nodig.quote:Op donderdag 17 november 2022 10:50 schreef DjVero het volgende:
Hoe zit het eigenlijk met toeslag en zzp? Het inkomen van mijn vrouw is enorm wisselend, echt variërend van een paar honderd euro per maand tot ongeveer duizend euro. Hoe weet de belastingdienst wat zij verdient? Toetsen zij dat a.d.h.v. de btw-aangifte? Krijgen we elke maand dus een wisselende toeslag? Vanaf 7 december gaat onze kleine één dag in de week naar de opvang, ben benieuwd
De kinderopvang had aangegeven dat de belastingdienst zelf het gezamenlijke inkomen toetst, maar dat leek me al een raar antwoord, juist omdat haar inkomen zo wisselend is.quote:Op donderdag 17 november 2022 10:52 schreef arvensis het volgende:
[..]
Ik denk dat je dat zelf iedere maand moet opgeven en corrigeren waar nodig.
Of je moet er rekening mee houden dat je na een jaar een deel terug krijgt of terug moet betalen… ligt er maar net aan wat ze heeft ingevuld.
De belastingdienst toetst het wel, maar pas na afloop op jaarbasis. Op maandbasis kun je het beter zelf in de gaten houden dus.quote:Op donderdag 17 november 2022 10:59 schreef DjVero het volgende:
[..]
De kinderopvang had aangegeven dat de belastingdienst zelf het gezamenlijke inkomen toetst, maar dat leek me al een raar antwoord, juist omdat haar inkomen zo wisselend is.
Ze kijken dan naar jullie beiden jaarinkomens, het aantal uur opvang en of je daar te veel of te weinig toeslag over hebt ontvangen.quote:Op donderdag 17 november 2022 10:59 schreef DjVero het volgende:
[..]
De kinderopvang had aangegeven dat de belastingdienst zelf het gezamenlijke inkomen toetst, maar dat leek me al een raar antwoord, juist omdat haar inkomen zo wisselend is.
Ah kijk, je kunt het dus iedere maand aanpassen, het antwoord waar ik op hoopte. Geen idee hoe nog, maar dat zoek ik t.z.t. wel weer uit. Thanks in ieder geval.quote:Op donderdag 17 november 2022 11:17 schreef arvensis het volgende:
[..]
Je vrouw kan iedere maand de hoogte van haar inkomen aanpassen. Dan krijg je straks in ieder geval geen verrassingen
Ja dat inderdaad. Zeker met een tweede kind, waar je verhoudingsgewijs veel toeslag over ontvangt, is dat best een bedrag wat je aan toeslag misloopt. Tot een aantal jaar geleden liep het uurtarief min of meer gelijk aan het maximale tarief voor de KOT, maar het gaat echt steeds verder uit elkaar liggen.quote:Op woensdag 16 november 2022 18:50 schreef SQ het volgende:
Ik lap ook 1300 zelf, maar ik gok niet dat mariposas dat bedoelt? Ik denk dat ze over 245 euro geen KOT krijgt. KOT is sowieso nooit 100% en met 2 (bijna) fulltime inkomens ga ik er van uit dat ze wel wat meer betaalt dan die 245
De max. vergoeding en de inkomenstabel met percentages zijn al bekend. Even Googlen en dan met de rekenmachine aan de slag.quote:Op donderdag 17 november 2022 19:54 schreef tombolafan het volgende:
Hoe weten jullie allemaal al wat je aan toeslagen krijgt![]()
Proefberekening kan pas vanaf 25 november krijg ik te zien
Zelf berekenen. De bedragen zijn al bekend (als de opvang tenminste het bedrag bekend heeft gemaakt.quote:Op donderdag 17 november 2022 19:54 schreef tombolafan het volgende:
Hoe weten jullie allemaal al wat je aan toeslagen krijgt![]()
Proefberekening kan pas vanaf 25 november krijg ik te zien
Ik zou een gemiddelde proberen in te schatten voor het jaar. Als je elke maand gaat doorgeven hoe het dan is geweest/wordt dan word je gek van de wisselende bedragen.quote:Op donderdag 17 november 2022 11:19 schreef DjVero het volgende:
[..]
Ah kijk, je kunt het dus iedere maand aanpassen, het antwoord waar ik op hoopte. Geen idee hoe nog, maar dat zoek ik t.z.t. wel weer uit. Thanks in ieder geval.
Als ik hier zo lees betaald iedereen zo'n 150 per dag dat het kind naar de opvang gaat bij. Dat tikt aardig aan met meerdere kinderen die een paar dagen per week naar de opvang gaanquote:Op woensdag 16 november 2022 20:55 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
2 dagen in de week![]()
Zo, dat hakt er even flink in
Ik vond het zo’n enorm gedoe. Misschien hebben we het opgeven verkeerd gedaan. Maar het inkomen van mijn man veranderde fors afgelopen september dus wij hebben dit geprobeerd op te geven bij de belasting. Het leek wel alsof ik voor een compleet nieuwe belastingaangifte voor een heel jaar moest doen. Wat een werkverschaffing. Ik heb hier met een drukke baan echt absoluut geen tijd voor. Dus wij dachten fuck it, we horen het wel bij de jaarlijkse aangifte en dokken terug wat nodig is.quote:Op donderdag 17 november 2022 10:52 schreef arvensis het volgende:
[..]
Ik denk dat je dat zelf iedere maand moet opgeven en corrigeren waar nodig.
Of je moet er rekening mee houden dat je na een jaar een deel terug krijgt of terug moet betalen… ligt er maar net aan wat ze heeft ingevuld.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |