Die opzegtermijn gold dus ook bij wijzigingen. Per ingangsdatum van de wijziging.quote:Per de ingangsdatum die op het polisblad staat.
• Controleer de gegevens op het polisblad altijd nauwkeurig.
• U heeft tot veertien dagen na ontvangst van het polisblad het recht de verzekering kosteloos te beëindigen.
Zonder tegenbericht binnen veertien dagen, gaan wij ervan uit dat u instemt met de gegevens op het
polisblad.
Bizar. Ik denk dat ik in totaal 2 handtekeningen heb gezet de afgelopen jaren. 1 voor het KDV en 1 voor de wijziging naar BSO.quote:Op woensdag 14 december 2022 14:12 schreef SacreCoeur het volgende:
Overigens laten ze je voor elke scheet opnieuw tekenen hier, ook bij andere tussentijdse veranderingen zoals locatie, dagen, van kdv naar bso en van bso naar vso etc. Heb al heel wat getekend.
Same.quote:Op donderdag 15 december 2022 13:43 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Bizar. Ik denk dat ik in totaal 2 handtekeningen heb gezet de afgelopen jaren. 1 voor het KDV en 1 voor de wijziging naar BSO.
quote:Op donderdag 15 december 2022 16:33 schreef B.ertha het volgende:
@:SacreCoeur lees de voorwaarden eens terug, zou ik zeggen. Want over het algemeen geldt dat als jij moet tekenen voor een verhoging en je doet dat niet, dat je contract niet meer geldt. Dat overrulet die opzegtermijn van een maand lijkt me.
Dan heb je ófwel dus per 1 januari geen contract meer, ondanks dat je te laat hebt afgezegd, omdat je niet akkoord bent met de nieuwe voorwaarden, ófwel het is tegen de oude tarieven. Want ze kunnen nooit iets opleggen van hun zijde wat niet contractueel is geregeld, maar zelf wel volgens contract werken.
quote:Op woensdag 14 december 2022 15:26 schreef SacreCoeur het volgende:
Het is opgelost.
Degene waarmee ik sprak was verkeerd geïnformeerd.
Het contract stopt per 1 januari omdat ik niet akkoord ga met de nieuwe wijzigingen.
Ik ook. Maar bij ons zijn de nieuwe tarieven altijd gecommuniceerd voor 1 december, zodat je het contract nog met de vastgestelde opzegtermijn per 1 januari kan beëindigen.quote:Op donderdag 15 december 2022 13:43 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Bizar. Ik denk dat ik in totaal 2 handtekeningen heb gezet de afgelopen jaren. 1 voor het KDV en 1 voor de wijziging naar BSO.
Hier zijn al jaren wachtlijsten, geen enkel probleem dus om per de volgende dag op te zeggenquote:Op donderdag 15 december 2022 16:56 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Ik ook. Maar bij ons zijn de nieuwe tarieven altijd gecommuniceerd voor 1 december, zodat je het contract nog met de vastgestelde opzegtermijn per 1 januari kan beëindigen.
Toch weer 'n ¤ 7,- per maand extra. Alle beetje helpen!quote:Op donderdag 15 december 2022 13:42 schreef GereDathan het volgende:
Goed nieuws deze week, eerst werd er al 57 miljoen extra vrijgemaakt. Vandaag nog eens 45 miljoen. Hiermee wordt het maximale uurtarief opgeschroefd.
Voor wie gelijk gaat juichen, dit is voor 2023 maar het is nog niet bekend wanneer dit ingevoerd kan worden. Overheid en IT is een bekende chaos. Zoals het er nu uitziet krijgt iedereen volgend jaar een eenmalige uitkering (gelijkend op hoe ze de Coronasluiting tegemoetkoming hebben geregeld denk ik).
Niet ideaal, maar het is goed om te zien dat de politiek eindelijk eens iets serieus neemt.
Wauw..quote:Op vrijdag 23 december 2022 11:12 schreef Sunshine1982 het volgende:
Nu de overheid toch besloten heeft KOT volgend jaar te verhogen heeft onze kdv een tweede prijswijziging gemaild. Ze gaan nu naar 9.12 per uur. Vanavond maar weer aanpassen.
Een reden wordt niet echt genoemd (buiten dat KOT verhoogd wordt):quote:Op vrijdag 23 december 2022 11:20 schreef Hupje het volgende:
Ik zou dan wel willen weten welke extra kosten zij hebben aan de verhoogde kot, dat ze het geld eerst niet nodig hadden en nu wel.
quote:De minister Van Gennip stelt duidelijk dat de verhoging een tegemoetkoming is aan de ouders: “Kinderopvang is van essentieel belang voor ouders om werk en de zorg voor hun kind(eren) te kunnen combineren. Daarom wil ik dat de kinderopvang toegankelijk en betaalbaar blijft. Zeker nu veel sectoren personeelstekorten kennen. De extra verhoging van de maximum uurprijs gaat daarbij helpen.”
https://www.boink.info/ar(...)maals-extra-verhoogdquote:Ook mag deze indexatie op zich geen reden zijn voor ondernemers om hun uurtarieven extra te verhogen. BOinK kreeg daarover afgelopen dagen al diverse berichten van ouders. Het feit dat ouders meer vergoeding krijgen van de overheid voor hun kinderopvangkosten is immers geen kostenstijging voor ondernemers. En dit is dus ook geen argument om een hogere uurprijs door te voeren in 2023. Een verhoging van het uurtarief van een kinderopvangorganisatie hoort immers inhoudelijk onderbouwd te worden én vergezeld te gaan van een adviesprocedure via de oudercommissie. Zie ook pagina 63 en verder in onze brochure Prijzen in de kinderopvang 2023.
Huh, dit is ook nieuw.quote:Voor hoeveel opvanguren krijg ik kinderopvangtoeslag?
U kunt tot maximaal 230 opvanguren per maand en per kind vergoed krijgen. Dit maximum geldt vanaf 2023 voor iedereen die recht heeft op kinderopvangtoeslag. Het maakt niet meer uit hoeveel uur u werkt. En ook niet of u bijvoorbeeld werkt of studeert.
Ja klopt!quote:Op zaterdag 24 december 2022 21:06 schreef arvensis het volgende:
[..]
Huh, dit is ook nieuw.
https://www.belastingdien(...)erkt%20of%20studeert
Nou ja dat dusquote:Op zaterdag 14 januari 2023 13:18 schreef Aure het volgende:
Als dit nou de enige gestegen rekening was, maar nee
Lekker werken om te overlevenquote:
Bizar eigenlijk hè. Maar snap de overweging volledig.quote:Op zaterdag 14 januari 2023 17:02 schreef _Lily_ het volgende:
Even kijken hoe t loopt maar het is voor ons een overweging dat man een dag minder gaat werken.
Dat zou ons gewoon geld opleveren als we daarmee 1 dag opvang per week besparen
Er zit een knip in het jaar. Waarschijnlijk zie je dat in je overzicht ook al. Tot en met maand X staat je huidige bedrag en vanaf maand X staat je nieuwe bedrag er al.quote:Op woensdag 18 januari 2023 08:54 schreef baskick het volgende:
Recent heb ik een wijziging doorgegeven per later in het jaar die behoorlijk van invloed is op de toeslag. Wordt de totale toeslag nu herberekend en gemiddeld uitbetaald over de resterende maanden, of zit er een knip in het jaar (de periode vóór het moment dat de wijziging ingaat en de periode vanaf het moment dat de wijziging ingaat, al dan niet in hele maanden)?
Voor het totaal maakt het natuurlijk niet uit, voor de maandelijkse cashflow wel.
Dank voor je reactie. Ik zie wel een knip, maar alleen de door mij ingevoerde uren en tarieven, niet wat ik uitbetaald krijg. Begrijp ik goed dat ik ergens de maandelijkse bedragen kan zien?quote:Op woensdag 18 januari 2023 09:00 schreef Donna het volgende:
[..]
Er zit een knip in het jaar. Waarschijnlijk zie je dat in je overzicht ook al. Tot en met maand X staat je huidige bedrag en vanaf maand X staat je nieuwe bedrag er al.
Ja gewoon in het overzicht van je beschikkingen toch?quote:Op woensdag 18 januari 2023 09:04 schreef baskick het volgende:
[..]
Dank voor je reactie. Ik zie wel een knip, maar alleen de door mij ingevoerde uren en tarieven, niet wat ik uitbetaald krijg. Begrijp ik goed dat ik ergens de maandelijkse bedragen kan zien?
Als je (in een browser) inlogt kom je meteen op je overzicht, waar 'Kinderopvangtoeslag' staat. Als je dan op het huidige jaartal klikt, kom je direct in een scherm terecht wat je maandbedrag toont. Dat is het overzicht van de beschikking.quote:Op woensdag 18 januari 2023 09:04 schreef baskick het volgende:
[..]
Dank voor je reactie. Ik zie wel een knip, maar alleen de door mij ingevoerde uren en tarieven, niet wat ik uitbetaald krijg. Begrijp ik goed dat ik ergens de maandelijkse bedragen kan zien?
quote:Op woensdag 18 januari 2023 09:08 schreef SQ het volgende:
[..]
Ja gewoon in het overzicht van je beschikkingen toch?
In het jaaroverzicht staat bovenaan een blauwe balk met daarin een bedrag, dat is wat je per maand betaald krijgt. Wanneer heb je de wijziging doorgegeven? Want de herberekening kan soms ff duren.
Eerder deze week. De nieuwe voorschotbeschikking is nog niet beschikbaar.quote:Op woensdag 18 januari 2023 09:13 schreef Donna het volgende:
[..]
Als je (in een browser) inlogt kom je meteen op je overzicht, waar 'Kinderopvangtoeslag' staat. Als je dan op het huidige jaartal klikt, kom je direct in een scherm terecht wat je maandbedrag toont. Dat is het overzicht van de beschikking.
Ja die!quote:Op vrijdag 20 januari 2023 16:36 schreef SQ het volgende:
Maandelijks aftrekbare rente vragen?
Bedoel je het rekentooltje voor verzamelinkomen?
Oh joh da's alleen om een zo goed mogelijke inschatting te maken van je inkomen, er is echt geen enkele reden waarom dat tot op de cent nauwkeurig zou moeten ofzo. En die rente zal echt het verschil niet makenquote:
Dat was ook wel mijn voorzichtige conclusie nadat ik het hele ding doorlopen had.quote:Op vrijdag 20 januari 2023 18:18 schreef SQ het volgende:
[..]
Oh joh da's alleen om een zo goed mogelijke inschatting te maken van je inkomen, er is echt geen enkele reden waarom dat tot op de cent nauwkeurig zou moeten ofzo. En die rente zal echt het verschil niet maken
Ja je hebt bijv. 100 uren per maand bij opvang 1. En dan nog 30 uren in de maand bij opvang 2. Kan gewoon naast elkaar bestaan, is geen probleem. Goed opletten dat je de juiste uren en tarieven bij de juiste opvang invult enzo. Even extra opletten met het invullen.quote:Op zaterdag 21 januari 2023 11:16 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Top. Dan gaan we haar definitief aanmelden.
Ja, dan krijg ik te horen dat hij erg ondernemend is en van klimmen houdtquote:Op woensdag 8 februari 2023 18:03 schreef Hupje het volgende:
Ja. Hoe ouder, hoe uitdagender de omgeving in de groep (niet meer baby-veilig) en het spel.
Maar als je je zorgen maakt, even bespreken met de leidsters?
En dan zeg jij wat je hier ook typt: in de vorige groep had hij dat niet zo vaak. Kun je vertellen hoe bult x gekomen is?quote:Op woensdag 8 februari 2023 18:05 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Ja, dan krijg ik te horen dat hij erg ondernemend is en van klimmen houdt![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |