abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_205014420
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2022 16:32 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Ah daar hebben we de vaste complotdenker weer die liever Brabanr tot de nok toe met varkens volgepropt wil. :')
Nou, ik vind wel dat, als we de landbouw/veeteelt/tuinbouwsectoren gaan afbreken, er van tevoren mag worden aangekondigd/besproken wat er met de grond gaat gebeuren.
Alles volbouwen met woningen is de wens van Rob Jetten (hij zei ooit van Nederland een stadsstaat, een ‘Berlijn aan de Rijn’ te willen maken), maar dat zou ik zelf doodzonde vinden. Nog meer distributiecentra-dozen hebben we ook niet nodig. Laten we daar eerst maar eens plannen voor maken.
pi_205014545
Boeren gaan 22 juni weer actievoeren zie ik. Ik mag hopen dat ze alle trekkers in beslag nemen.
pi_205014565
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2022 16:38 schreef EinarBoe het volgende:

[..]
Dat is niet het probleem als je gewoon zoveel mest over het land uitrijdt dat het wegstroomt in het water en daar verstikkend werkt.
[..]
Het EP is niet alleen het minst machtige orgaan van de EU, dus het aantal zetels daar is niet eens zo heel relevant, maar je bent in je opsomming ook nog eens tactisch gestopt op het moment dat alleen Polen qua inwoneraantal ontbrak. Duitsland, Frankrijk, Italië, Spanje, Polen en dan komt Nederland al. Op 27 EU-landen zijn er dus maar 5 landen met meer inwoners, en maar 4 landen met een grotere economie. Maar oh wat zijn we klein en oh wat hebben we weinig te zeggen.
Dat het EP het minst machtige orgaan is, maar tegelijkertijd het enige orgaan waarvoor we mogen stemmen, geeft al aan hoe waardeloos het systeem is. Maar goed.
Nu UK eruit is gestapt, is Nederland inderdaad de grootste van de kleintjes. En nog steeds hebben we niets te zeggen. Kijk hoe de grote beslissingen door (voorheen) Merkel en Macron worden voorgekookt. Kijk naar het waardeloze ECB beleid, waartegen DNB zich meermaals heeft uitgesproken. Kijk naar kleinere zaken, zoals de belachelijke verhuizing naar Straatsburg, die er alleen maar is om de Fransen te plezieren. We stellen niets voor in de EU en zijn alleen maar interessant omdat we altijd braaf mee betalen.

quote:
[..]
De norm halen wordt helemaal niet makkelijker als er minder mensen in Nederland wonen als het grootste deel van de belastende uitstoot gewoon uit export-georienteerde, industriële sectoren komen. En die gaan echt niet krimpen in uitstoot als er opeens minder mensen in Woerden wonen. Waar dat rare idee toch vandaan komt...
Los van het feit dat meer inwoners automatisch meer uitstoot betekent (zeker als je er zo’n 100.000 per jaar binnenlaat, wat meer dan er in Woerden wonen):
om het klimaat- en stikstofprobleem op te lossen zijn grote economische offers nodig. Je noemt het zelf al: exporterende sectoren moeten fors kleiner of helemaal weg. Doordat we nog geen alternatieven voor de wegvallende fossiele energiebronnen hebben, zal het bedrijfsleven nog harder geraakt worden. Dat betekent dat we met z’n allen minder te besteden gaan hebben. Als je dan nog íets van een verzorgingsstaat overeind wil houden, moet het aantal mensen dat hiervan gebruik maakt omlaag.
  vrijdag 10 juni 2022 @ 16:58:22 #104
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_205014571
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2022 16:55 schreef Maverick_tfd het volgende:
Boeren gaan 22 juni weer actievoeren zie ik. Ik mag hopen dat ze alle trekkers in beslag nemen.
Dan is het zo opgelost!
  vrijdag 10 juni 2022 @ 17:00:06 #105
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_205014589
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2022 16:57 schreef JaxStrumleyII het volgende:

[..]
Los van het feit dat meer inwoners automatisch meer uitstoot betekent (zeker als je er zo’n 100.000 per jaar binnenlaat, wat meer dan er in Woerden wonen):
Niet echt want het gaat om lokale uitstoot en die komt voornamelijk van industrie en industriële landbouw.
quote:
om het klimaat- en stikstofprobleem op te lossen zijn grote economische offers nodig.
Het klimaatprobleem is een ander probleem, namelijk globaal.
quote:
Je noemt het zelf al: exporterende sectoren moeten fors kleiner of helemaal weg. Doordat we nog geen alternatieven voor de wegvallende fossiele energiebronnen hebben, zal het bedrijfsleven nog harder geraakt worden. Dat betekent dat we met z’n allen minder te besteden gaan hebben. Als je dan nog íets van een verzorgingsstaat overeind wil houden, moet het aantal mensen dat hiervan gebruik maakt omlaag.
Zo groot is de economische bijdrage van de boeren in Nederland niet. We redden het voorlopig nog wel dus.
  vrijdag 10 juni 2022 @ 17:01:54 #106
168739 Red_85
'echt wel'
pi_205014604
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2022 15:59 schreef Multatilu het volgende:

[..]
Hoe meer boeren stoppen hoe beter. Het is 2% van de mensen die 66% van de grond in ons (dichtbevolkte) land gebruikt. Voor eigen gewin he! Denk niet dat die boeren een liefdadigheidsinstelling zijn. Als ze in Spanje meer voor hun bieten krijgen dan crossen ze hun bieten gewoon naar Spanje hoor. Ik snap niet waar die sympathie voor boeren vandaan komt. Echt niet.
Ik snap die haat niet.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  vrijdag 10 juni 2022 @ 17:02:29 #107
168739 Red_85
'echt wel'
pi_205014615
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2022 16:55 schreef Maverick_tfd het volgende:
Ik mag hopen dat ze de 2de kamer binnendringen en het de politici het werk onmogelijk maken.
1947-2016
  vrijdag 10 juni 2022 @ 17:03:12 #108
168739 Red_85
'echt wel'
pi_205014623
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2022 21:48 schreef de_boswachter het volgende:
Maar de zware industrie rookt lekker verder!!!!!
En dat is priiiiima volgens de vvd66.
1947-2016
  vrijdag 10 juni 2022 @ 17:05:04 #109
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_205014638
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2022 17:01 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Ik snap die haat niet.
Het is geen haat... Er zijn gewoon te veel van.
  vrijdag 10 juni 2022 @ 17:06:19 #110
477768 TweedeKlum
Hang In Boom
pi_205014648
Gewoon Brabant aan België geven. O-)
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
  vrijdag 10 juni 2022 @ 17:11:28 #111
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_205014686
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2022 16:42 schreef JaxStrumleyII het volgende:

[..]
Nou, ik vind wel dat, als we de landbouw/veeteelt/tuinbouwsectoren gaan afbreken, er van tevoren mag worden aangekondigd/besproken wat er met de grond gaat gebeuren.
Alles volbouwen met woningen is de wens van Rob Jetten (hij zei ooit van Nederland een stadsstaat, een ‘Berlijn aan de Rijn’ te willen maken), maar dat zou ik zelf doodzonde vinden. Nog meer distributiecentra-dozen hebben we ook niet nodig. Laten we daar eerst maar eens plannen voor maken.
Er zijn woningen nodig maar ook weet niet zoveel dat je "alles moet volbouwen"

Dat wil helemaal niemand.
pi_205014689
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2022 17:02 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Ik mag hopen dat ze de 2de kamer binnendringen en het de politici het werk onmogelijk maken.
En dan? Gaat de BBB dan samen met de Farmers Defence Force een junta opzetten om het land te besturen?
  vrijdag 10 juni 2022 @ 17:13:50 #113
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_205014703
quote:

[..]
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2022 17:01 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Ik snap die haat niet.
  vrijdag 10 juni 2022 @ 17:15:39 #114
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_205014716
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2022 17:05 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Het is geen haat... Er zijn gewoon te veel van.
Wat een verdraagzaamheid tegenover een beroepsgroep die al eeuwen aan het krimpen is.
pi_205014722
quote:

[..]
Als je zoiets daadwerkelijk hoopt dan ben je gewoon een debiel. Bedenk even wat mensen die het oneens zijn met jouw favoriete politici dan ook zouden mogen doen als je zoiets goedkeurt.
  vrijdag 10 juni 2022 @ 17:20:20 #116
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_205014761
quote:

[..]
ik denk 10% voor extra woningbouw, 10% voor recreatie en 10% Ebike fietspaden en kringloop boeren
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_205014763
quote:

[..]
Hoeveel bebouwd terrein (woningen, industrie, infrastructuur etc.) denk je dat er in Nederland precies is? Hint: Het is veel minder dan je nu waarschijnlijk denkt.
  vrijdag 10 juni 2022 @ 17:23:31 #118
323876 michaelmoore
pi_205014788
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2022 17:20 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Hoeveel bebouwd terrein (woningen, industrie, infrastructuur etc.) denk je dat er in Nederland precies is? Hint: Het is veel minder dan je nu waarschijnlijk denkt.
https://webwoordenboek.nl(...)land-is-bebouwd-2020
quote:
Hoeveel procent van Nederland is bebouwd 2020?
Meer dan twee derde van de totale oppervlakte van Nederland is in gebruik als groene ruimte (68 procent), waarvan het merendeel agrarisch terrein is (54 procent van het totaal). Nederland bestaat daarnaast voor 19 procent uit water; 13 procent is bebouwd gebied.
Laten we van de 13 % maar maximaal 20 % maken
30% minder boeren bedrijven en veel meer woningbouw
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_205014864
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2022 17:11 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Oh nee? Ter Apel barst uit zijn voegen en asielzoekers weigeren gebeurt nog stééds niet dus er gaat flink gebouwd worden.
  vrijdag 10 juni 2022 @ 17:31:38 #120
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_205014878
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 juni 2022 17:30 schreef Regilio_ het volgende:

[..]
Oh nee? Ter Apel barst uit zijn voegen en asielzoekers weigeren gebeurt nog stééds niet dus er gaat flink gebouwd worden.
Dat is iets anders dan "alles volbouwen"

Dan heb je geen gevoel voor enige verhouding.
  Forum Admin vrijdag 10 juni 2022 @ 17:34:16 #121
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_205014900
Het werd tijd. Gelukkig maar, het is totaal gestoord dat een handjevol boeren Nederland als afvalstation gebruiken om hun producten vervolgens voor meer winst aan het buitenland te verkopen. Genoeg boeren om zelfvoorzienend te zijn en de rest mag opdonderen.

Waar ik wel een beetje bang voor ben, maar ik geef eerlijk toe dat dat mijn onderbuik is, is dat dit misbruikt gaat worden door milieuwappies om hun eigen agenda er doorheen te jassen. Want voor een deel daarvan gaat bijna niets ver genoeg.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  vrijdag 10 juni 2022 @ 17:44:38 #122
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_205014982
Nederland is een sterk onbetrouwbaar land waar je vergunningen niets waard zijn, de overheid bijna altijd zijn zin krijgt en zich verschuilend achter EU verdragen de duimschroeven verder aandraait. Slimme veehouders hebben al geschikt land verkocht voor realisatie van zonne- of windparken en zijn vertrokken naar het buitenland waar hun vak en bedrijf nog wel op een fatsoenlijke schaal kan plaatsvinden. Ik zal wel weer last krijgen van de protesten richting Den Haag, maar desalniettemin gun ik het mensen die hun eigen bedrijf nog willen verdedigen volledig.

Als je zo door je eigen overheid zonder overleg in je bestaan wordt aangevallen, is het logisch dat men in verzet komt. Aan de andere kant, voor de totale 32 miljard euro die voor de aanpak is uitgetrokken, kun je vast wel deals maken die voor sommige bedrijven aantrekkelijker zijn dan het gevecht met de overheid. Misschien nog even een paar stukjes Den Haag plat raggen met de trekker for old times sake en daarna toch maar het geld.
Sui cuique mores fingunt fortunam
  vrijdag 10 juni 2022 @ 17:45:21 #123
323876 michaelmoore
pi_205014984
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2022 17:34 schreef Straatcommando. het volgende:
Het werd tijd. Gelukkig maar, het is totaal gestoord dat een handjevol boeren Nederland als afvalstation gebruiken om hun producten vervolgens voor meer winst aan het buitenland te verkopen. Genoeg boeren om zelfvoorzienend te zijn en de rest mag opdonderen.

Waar ik wel een beetje bang voor ben, maar ik geef eerlijk toe dat dat mijn onderbuik is, is dat dit misbruikt gaat worden door milieuwappies om hun eigen agenda er doorheen te jassen. Want voor een deel daarvan gaat bijna niets ver genoeg.
di e 25 miljard is niet nodig, maar als er nu eens goed gebouwd gaat worden dan komt dat ten goede aan de jonge nederlandse bevolking die een huis zoekt en niet aan een paar miljoen koeien
  vrijdag 10 juni 2022 @ 17:46:33 #124
323876 michaelmoore
pi_205014992
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2022 17:44 schreef GemMagic het volgende:
Nederland is een sterk onbetrouwbaar land waar je vergunningen niets waard zijn, de overheid bijna altijd zijn zin krijgt en zich verschuilend achter EU verdragen de duimschroeven verder aandraait. Slimme veehouders hebben al geschikt land verkocht voor realisatie van zonne- of windparken en zijn vertrokken naar het buitenland waar hun vak en bedrijf nog wel op een fatsoenlijke schaal kan plaatsvinden. Ik zal wel weer last krijgen van de protesten richting Den Haag, maar desalniettemin gun ik het mensen die hun eigen bedrijf nog willen verdedigen volledig.

Als je zo door je eigen overheid zonder overleg in je bestaan wordt aangevallen, is het logisch dat men in verzet komt. Aan de andere kant, voor de totale 32 miljard euro die voor de aanpak is uitgetrokken, kun je vast wel deals maken die voor sommige bedrijven aantrekkelijker zijn dan het gevecht met de overheid. Misschien nog even een paar stukjes Den Haag plat raggen met de trekker for old times sake en daarna toch maar het geld.
In andere landen wordt de landbouwsubsidie door de regering verdeeld en krijgen de boeren niets

afschaffen die subsidies voor boeren
  vrijdag 10 juni 2022 @ 17:47:45 #125
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_205014999
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2022 17:20 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Nou ja, ook met die 13% voelt het land als druk en vol aan. Zeker in het westen lijkt het tegenwoordig een zeldzaamheid om open groen landschap aan te treffen waar je niet tegen hoogbouw aan de horizon zit aan te kijken of waar je niet constant verkeersgeluiden hoort. Meer woningen is domweg meer van zulke blikvervuiling, waarbij de steeds verder oprukkende nieuwbouw het steeds moeilijker maakt je te voelen alsof je "buiten" bent. Op die manier blijft er weinig van het plattelandsgevoel over.
  vrijdag 10 juni 2022 @ 17:50:39 #126
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_205015019
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2022 17:46 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
In andere landen wordt de landbouwsubsidie door de regering verdeeld en krijgen de boeren niets

Kan allemaal, maar uitgangspunt is dat die mensen een bedrijf voeren en dat zij net als jij en ik recht hebben op een betrouwbare overheid die netjes met ze om gaat. Ik ben benieuwd hoe het zal gaan, weet niet of de 32 miljard genoeg is om voldoende vrijwillig stoppen te bereiken.
  vrijdag 10 juni 2022 @ 17:52:20 #127
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_205015036
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2022 17:50 schreef GemMagic het volgende:

[..]
Kan allemaal, maar uitgangspunt is dat die mensen een bedrijf voeren en dat zij net als jij en ik recht hebben op een betrouwbare overheid die netjes met ze om gaat. Ik ben benieuwd hoe het zal gaan, weet niet of de 32 miljard genoeg is om voldoende vrijwillig stoppen te bereiken.
De overheid is niet onbetrouwbaar door regels toe te passen. Integendeel.
pi_205015040
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2022 17:47 schreef Iblardi het volgende:

[..]
Nou ja, ook met die 13% voelt het land als druk en vol aan. Zeker in het westen lijkt het tegenwoordig een zeldzaamheid om open groen landschap aan te treffen waar je niet tegen hoogbouw aan de horizon zit aan te kijken of waar je niet constant verkeersgeluiden hoort. Meer woningen is domweg meer van zulke blikvervuiling, waarbij de steeds verder oprukkende nieuwbouw het steeds moeilijker maakt je te voelen alsof je "buiten" bent. Op die manier blijft er weinig van het plattelandsgevoel over.
Maar wat mag het in stand houden van dat plattelandsgevoel allemaal kosten? Als dat ten koste gaat van zo'n beetje alle andere economische activiteiten en cruciale levenbehoeftes als huisvesting is de verhouding wel een beetje zoek toch?
pi_205015048
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2022 17:53 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Maar wat mag het in stand houden van dat plattelandsgevoel allemaal kosten? Als dat ten koste gaat van zo'n beetje alle andere economische activiteiten en cruciale levenbehoeftes als huisvesting is de verhouding wel een beetje zoek toch?
dat kan toch niet, want vroeger was dat gevoel er ook, hadden mensen ook cruciale levensbehoeftes als huisvesting en was er ook economische activiteit
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  vrijdag 10 juni 2022 @ 17:56:39 #130
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_205015068
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2022 17:52 schreef EinarBoe het volgende:
De overheid is niet onbetrouwbaar door regels toe te passen. Integendeel.
Kort door de bocht. De overheid had zich veel sneller moeten realiseren wat de regels in eerste instantie zouden betekenen, zich van adequaat onderzoeken gebaseerd op metingen moeten vergewissen van de stand van zaken en vanuit die positie gefaseerd toe moeten werken naar de doelstelling die zij in verdragen is overeengekomen, daarbij de bedrijvigheid die daarmee sterk veranderd of verdwijnt over een langere periode moeten begeleiden naar de gewenste eindsituatie. Nu heeft men het eerst aan laten komen op 'het is crisis' en moet het binnen 1 jaar allemaal met de botte bijl. Dat vind ik niet betrouwbaar, maar goed, als je het alleen wilt bekijken als de overheid heeft beloofd de stikstofdepositie grenzen na te komen en doet dat nu, dus is zij betrouwbaar, tja, dat is wel iets enkelzijdig.
pi_205015076
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2022 17:54 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
dat kan toch niet, want vroeger was dat gevoel er ook, hadden mensen ook cruciale levensbehoeftes als huisvesting en was er ook economische activiteit
En daar heeft de rechtbank nu dus een streep door gezet dus we kunnen kiezen: Of de landbouw (en dan vooral veeteelt) op zijn huidige niveau in stand houden of woningbouw en andere economische activiteiten zijn doorgang laten zitten. Dat zijn de enige opties die er over zijn.
pi_205015082
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2022 17:57 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
En daar heeft de rechtbank nu dus een streep door gezet dus we kunnen kiezen: Of de landbouw (en dan vooral veeteelt) op zijn huidige niveau in stand houden of woningbouw en andere economische activiteiten zijn doorgang laten zitten. Dat zijn de enige opties die er over zijn.
nee hoor, de rechtbank heeft een streep door de PAS gezet, ik heb het daar niet over.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  vrijdag 10 juni 2022 @ 18:04:39 #133
323876 michaelmoore
pi_205015143
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2022 17:50 schreef GemMagic het volgende:

[..]
Dat zal best in goede overeenstemming gaan , net als de vissers

wegkopen

woningbouw is noodzaak
pi_205015225
Rip boeren
U MAD?
pi_205015232
Pfoeh, benieuwd wat voor gezeik dit allemaal op gaat leveren.
pi_205015237
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2022 17:46 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Jij denkt werkelijk dat de boeren overend gehouden worden door subsidies :') .!!!
U MAD?
pi_205015263
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2022 18:17 schreef de_boswachter het volgende:

[..]
Jij denkt werkelijk dat de boeren overend gehouden worden door subsidies :') .!!!
Voor melkveehouders zijn subsidies zelfs zo'n 20% van hun omzet.
  vrijdag 10 juni 2022 @ 18:21:04 #138
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_205015267
quote:

[..]
Nou ja, prioritering van dit probleem en deze oplossing boven andere is op zich wel een politieke keuze.
pi_205015293
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2022 18:21 schreef Iblardi het volgende:

[..]
Nou ja, prioritering van dit probleem en deze oplossing boven andere is op zich wel een politieke keuze.
Maar welke andere oplossingen zijn er dan? Nog even los van het feit dat er al een reductie nodig is puur en alleen om aan de bestaande normen te voldoen voor je nog enige andere vergunningen kunt afgeven.
pi_205015319
Werd tijd dat die vervuilers bij het grof vuil werden gezet. Industrie uit vergane tijden hebben we niks aan. De baten wegen allang niet meer op.
  vrijdag 10 juni 2022 @ 18:26:46 #141
323876 michaelmoore
pi_205015320
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2022 18:17 schreef de_boswachter het volgende:

[..]
afschaffen per onmiddelijk dan zien we wel wat er over blijft
https://www.europa-nu.nl/(...)x=vl2gdhb0s7p4&tab=0
  vrijdag 10 juni 2022 @ 18:28:52 #142
65846 Bocaj
47th President.
pi_205015345
De politie kan daar toch bij handhaven? Het heeft ze ook nooit belet om Extinction Rebellion of die Coronawappies aan te pakken dus waarom zou het nu bij boeren dan niet kunnen.
pi_205015346
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2022 18:26 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
afschaffen per onmiddelijk dan zien we wel wat er over blijft
https://www.europa-nu.nl/(...)x=vl2gdhb0s7p4&tab=0
Gelukkig bepaal jij dat niet
U MAD?
pi_205015355
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2022 18:31 schreef Tocadisco het volgende:
De politie kan daar toch bij handhaven? Het heeft ze ook nooit belet om Extinction Rebellion of die Coronawappies aan te pakken dus waarom zou het nu bij boeren dan niet kunnen.
Jaren 30 vibes
  vrijdag 10 juni 2022 @ 18:36:21 #147
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_205015380
quote:
Gewoon trekkers in beslag nemen, klaar
pi_205015390
twitter

Ik ken de context niet maar dan nog. "Weilanden leegtrekken".
pi_205015391
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2022 18:32 schreef tralalala het volgende:

[..]
Jaren 30 vibes
Waarom? Omdat er voor boeren op dezelfde manier gehandhaafd zou worden als voor alle anderen? Lijkt toch elke keer wel een rode draad te zijn in deze hele ellende, dat boeren zich op de een of andere manier boven de wet voor gewone stervelingen verheven voelen (of dat nou milieuwetgeving is of het demonstratierecht).
pi_205015397
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2022 18:37 schreef Dutchguy het volgende:
[ twitter ]
Ik ken de context niet maar dan nog. "Weilanden leegtrekken".
Als er toch één iemand is die zijn grote $%*^$#& bek moet houden over huisvesting dan is het wel de resident huisjesmelker van de Tweede Kamer.
pi_205015410
quote:
18s.gif Op vrijdag 10 juni 2022 18:38 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Als er toch één iemand is die zijn grote $%*^$#& bek moet houden over huisvesting dan is het wel de resident huisjesmelker van de Tweede Kamer.
Zeker. Maar het gaat nu even om de premier.
  vrijdag 10 juni 2022 @ 18:42:34 #152
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_205015425
quote:

Nee, maar gezien de behaalde resultaten uit het verleden gaat dat wel die kant op hoor. Maar goed, dit is topic 6985 ondertussen al vwb stikstof, mijn mening omtrent dit verzonnen probleem mag wel bekend zijn ondertussen.
  vrijdag 10 juni 2022 @ 18:43:22 #153
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_205015433
Maargoed de stikstofstruisvogels even een maandje laten uitrazen en daarna gewoon doorpakken.
  vrijdag 10 juni 2022 @ 18:47:08 #154
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_205015456
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2022 18:24 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Maar welke andere oplossingen zijn er dan? Nog even los van het feit dat er al een reductie nodig is puur en alleen om aan de bestaande normen te voldoen voor je nog enige andere vergunningen afgeeft.
O, ik ben geen expert, maar ik neem aan dat er, zoals meestal wanneer er beleid moet worden gemaakt, wel alternatieven zijn, maar dat die te duur of te lastig worden gevonden. Inbreiden op kantoorruimtes, industrieterreinen, braakliggende stukken grond in de stad, efficiënter omgaan met bestaande ruimte - en anderzijds boeren begeleiden naar een schonere bedrijfsvoering. Het heeft er toch wel de schijn van dat voor dat laatste niet veel moeite voor wordt gedaan omdat men het bouwland momenteel bijzonder goed kan gebruiken.

En waar ik persoonlijk bang voor ben is dat dit hele gebeuren de boerenstand de nek omdraait, zodat we in de toekomst nog afhankelijker zullen worden van internationale constellaties omdat we niet eens meer in staat zijn ons eigen voedsel te produceren als het moet. Bijna net zo betreurenswaardig is het als het Nederlandse platteland met zijn specifieke landschap en cultuur verdwijnt: waar eenmaal gebouwd is, wordt niet meer "ontbouwd", maar wordt juist een precedent geschapen om verder te kunnen bouwen. En aangezien consuminderen en "demo-minderen" niet echt tot de mogelijkheden lijken te behoren, zal dat er ook wel van komen.
  vrijdag 10 juni 2022 @ 18:54:15 #155
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_205015517
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2022 18:47 schreef Iblardi het volgende:

En waar ik persoonlijk bang voor ben is dat dit hele gebeuren de boerenstand de nek omdraait, zodat we in de toekomst nog afhankelijker zullen worden van internationale constellaties omdat we niet eens meer in staat zijn ons eigen voedsel te produceren als het moet.
Dat kunnen we voorkomen door de boerenstand grondig te reorganiseren. Veel minder boeren die schoner produceren. En dat betekend niet het einde van de boeren maar de redding, want wat er nu gebeurd (1 van de kleinste landen ter wereld is de op 1 na grootste voedselexporteur ter wereld) is onhoudbaar. Niet alleen vanwege milieu, maar vooral vanwege te weinig woon- en recreatieruimte voor 17 miljoen inwoners.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  vrijdag 10 juni 2022 @ 18:55:04 #156
pi_205015523
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2022 18:47 schreef Iblardi het volgende:
landschap
Een grasveld is geen landschap.
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
pi_205015557
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2022 18:43 schreef Hexagon het volgende:
Maargoed de stikstofstruisvogels even een maandje laten uitrazen en daarna gewoon doorpakken.
Ik ben wel benieuwd naar hoe dat doorpakken eruit gaat zien. Hoeveel geld gaan boeren krijgen voor hun grond? Wordt er alternatieve huisvesting voor ze geregeld? Komen er omscholingsprogramma’s? Gaan we de veestapel versneld ruimen?
Wat gaat het betekenen voor niet-agrarische activiteiten rondom Natura 2000-gebieden? Moeten andere bedrijven ook gesloten worden? Wat gebeurt er met het personeel daarvan?
  vrijdag 10 juni 2022 @ 18:58:23 #158
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_205015559
quote:
7s.gif Op vrijdag 10 juni 2022 18:55 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Ik zie een landschap.
pi_205015566
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2022 18:58 schreef Iblardi het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
Ik zie een landschap.
Ziet er leuk uit, maar niet dermate leuk dat het het waard is dat mensen tot hun 50e thuis moeten blijven wonen omdat er geen woonruimte voor ze beschikbaar is.
  vrijdag 10 juni 2022 @ 19:05:03 #160
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_205015604
#gaafland
Ik ben inmiddels overleden
  vrijdag 10 juni 2022 @ 19:05:09 #161
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_205015606
quote:
7s.gif Op vrijdag 10 juni 2022 18:54 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
Dat kunnen we voorkomen door de boerenstand grondig te reorganiseren. Veel minder boeren die schoner produceren. En dat betekend niet het einde van de boeren maar de redding, want wat er nu gebeurd (1 van de kleinste landen ter wereld is de op 1 na grootste voedselexporteur ter wereld) is onhoudbaar. Niet alleen vanwege milieu, maar vooral vanwege te weinig woon- en recreatieruimte voor 17 miljoen inwoners.
Er zijn al weinig boeren. Ze hebben juist "te" veel land omdat ze een grootschalige en industriële bedrijfsvoering hebben. Dat dit naast onze andere meer of minder noodzakelijke activiteiten druk op het milieu legt is niet goed, en op dat gebied zouden aanpassingen wenselijk zijn; maar het lijkt me erg optimistisch om te verwachten dat verdere decimering door uitkoop en onteigening de kansen op een gezonde en levensvatbare boerenstand vergroot.
  vrijdag 10 juni 2022 @ 19:07:36 #162
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_205015628
quote:
9s.gif Op vrijdag 10 juni 2022 18:59 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Ziet er leuk uit, maar niet dermate leuk dat het het waard is dat mensen tot hun 50e thuis moeten blijven wonen omdat er geen woonruimte voor ze beschikbaar is.
Ik zou het je hebben gegeven omdat jij het bent, maar ik denk dat dat specifieke stukje lang geleden al is volgebouwd.

Edit: Hoewel, het is 's-Graveland. Misschien valt het mee.

[ Bericht 4% gewijzigd door Iblardi op 10-06-2022 19:17:23 ]
pi_205015708
quote:

[..]
Die woningnood kan ook bestreden worden door veel strengere immigratieregelingen. Waarom draait de overheid maar aan één knop?
  vrijdag 10 juni 2022 @ 19:19:08 #164
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_205015724
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2022 19:16 schreef JaxStrumleyII het volgende:

[..]
Die woningnood kan ook bestreden worden door veel strengere immigratieregelingen. Waarom draait de overheid maar aan één knop?
:')
En wat is de volgende stap als er na een paar weken weer woningen te kort zijn? Bepaalde groepen naar de gaskamers sturen zodat er weer woningen vrij komen?
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_205015780
quote:
84s.gif Op vrijdag 10 juni 2022 19:19 schreef Starhopper het volgende:

[..]
En wat is de volgende stap als er na een paar weken weer woningen te kort zijn? Bepaalde groepen naar de gaskamers sturen zodat er weer woningen vrij komen?
In dat stadium zitten we eigenlijk al, want we hebben veel te weinig (een tekort van zo'n 400.000 dacht ik) woningen voor de mensen die er nu al zijn, laat staan dat daar nog eens mensen bij komen.
  vrijdag 10 juni 2022 @ 19:28:51 #166
464681 hollandia02
"The Young Boy"
pi_205015836
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 juni 2022 15:12 schreef J.B. het volgende:

[..]
[..]
Het plan? Ik weet niet of je kan kaartlezen, maar Nederland + Vlaamse Ruit + Düsseldorf/Dortmund/Keulen en omgeving heeft gewoon 30 miljoen inwoners :P Dit is dus geen dystopisch toekomstperspectief maar gewoon een realistische telling...
Dat is waar maar het is natuurlijk geen onzin dat Nederland snelt groeit, volgensmij de snelste van de EU. We zitten al op 17.7 miljoen
In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Jules Deelder, may he rest in peace
pi_205015846
quote:

[..]
Mijn punt is: je moet aan meerdere knoppen draaien. Dus niet alleen meer aanbod creëren (zoals men nu gaat doen door meer bouwen), maar ook voor een sterke vraagreductie zorgen door het beperken van immigratie. Nu is het dweilen met de kraan open.
Gaskamers zijn daarvoor natuurlijk niet nodig en niet gewenst; wat wel kan is:
- strengere voorwaarden om te worden toegelaten tot Nederland
- een snellere procedure met maximaal één beroepsmogelijkheid
- uitgeprocedeerden daadwerkelijk uitzetten
- werkvergunningen afgeven; geen baan, geen verblijf
- repatriëring aanmoedigen d.m.v. subsidies (we gaan onze boeren immers ook betalen om weg te gaan)

Dit alleen gaat de woningnood niet oplossen, maar als we de immigratie niet drastisch inperken is er nooit tegenop te bouwen.

[ Bericht 2% gewijzigd door JaxStrumleyII op 10-06-2022 19:34:46 ]
  vrijdag 10 juni 2022 @ 19:35:53 #168
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_205015922
quote:

[..]
De autochtone bevolking krimpt al, dus dat zou niet nodig moeten zijn. Wel een compliment voor de originele invalshoek en het out-of-the-box, oplossingsgericht denken!
  vrijdag 10 juni 2022 @ 19:38:52 #169
pi_205015954
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2022 19:05 schreef Iblardi het volgende:

[..]
Er zijn al weinig boeren. Ze hebben juist "te" veel land omdat ze een grootschalige en industriële bedrijfsvoering hebben. Dat dit naast onze andere meer of minder noodzakelijke activiteiten druk op het milieu legt is niet goed, en op dat gebied zouden aanpassingen wenselijk zijn; maar het lijkt me erg optimistisch om te verwachten dat verdere decimering door uitkoop en onteigening de kansen op een gezonde en levensvatbare boerenstand vergroot.
Zolang we meer dan de helft van ons voedsel de grens over sturen, gaat het hartstikke goed met de boerenstand.
pi_205015966
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 juni 2022 19:35 schreef Iblardi het volgende:

[..]
De autochtone bevolking krimpt al, dus dat zou niet nodig moeten zijn. Wel een compliment voor de originele invalshoek en het out-of-the-box, oplossingsgericht denken!
De autochtone bevolking, als in degenen die in Nederland geboren zijn, groeit nog. Niet hard, maar ze groeit wel nog. En zelfs als die zou krimpen zou het nog decennia duren voordat de bevolking voldoende gekrompen is om niet meer een tekort an honderdduizenden woningen te hebben.
  vrijdag 10 juni 2022 @ 19:41:26 #171
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_205015975
quote:

Dus het gaat helemaal niet om de flora en fauna?
  vrijdag 10 juni 2022 @ 19:42:50 #172
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_205015991
quote:
7s.gif Op vrijdag 10 juni 2022 19:38 schreef Papierversnipperaar het volgende:

Zolang we meer dan de helft van ons voedsel de grens over sturen, gaat het hartstikke goed met de boerenstand.
Is ook zo'n frame... Er wordt helemaal niet meer dan de helft van ons "voedsel" de grens overgestuurd. Of je moet tulpenbollen en melkmachines ook als voedsel gaan aanmerken ofzo.
  vrijdag 10 juni 2022 @ 19:44:46 #173
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_205016009
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2022 18:43 schreef Hexagon het volgende:
Dan heb je dus het feitelijke probleem helemaal niet scherp he.
  Forum Admin vrijdag 10 juni 2022 @ 19:45:25 #174
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_205016020
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2022 19:42 schreef AchJa het volgende:

[..]
Is ook zo'n frame... Er wordt helemaal niet meer dan de helft van ons "voedsel" de grens overgestuurd. Of je moet tulpenbollen en melkmachines ook als voedsel gaan aanmerken ofzo.
Er gaat wel ontzettend veel vlees over de grens hoor.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  vrijdag 10 juni 2022 @ 19:48:12 #175
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_205016049
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2022 18:58 schreef Iblardi het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
Ik zie een landschap.
Van 200 jaar geleden.

Misschien nu meer zoiets?
  vrijdag 10 juni 2022 @ 19:49:41 #176
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_205016062
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2022 19:41 schreef AchJa het volgende:

[..]
Dus het gaat helemaal niet om de flora en fauna?
Je hebt gemist dat WE momenteel niet kunnen bouwen omdat er geen stikstofruimte beschikbaar is, waardoor eventuele bouw overmatig de natuur (flora & fauna, jwz) belast?
  vrijdag 10 juni 2022 @ 19:51:22 #177
323876 michaelmoore
pi_205016086
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2022 18:31 schreef de_boswachter het volgende:

[..]
Gelukkig bepaal jij dat niet
subsdies zijn nooit goed en zeker niet voor een deel economie

quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2022 18:36 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Gewoon trekkers in beslag nemen, klaar
ook dat
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2022 19:45 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Er gaat wel ontzettend veel vlees over de grens hoor.
laten ze die beesten dan daar volmesten alsjeblieft en dan hebben ze ook de stront daar
  vrijdag 10 juni 2022 @ 19:54:15 #178
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_205016122
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 juni 2022 19:40 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
De autochtone bevolking, als in degenen die in Nederland geboren zijn, groeit nog. Niet hard, maar ze groeit wel nog. En zelfs als die zou krimpen zou het nog decennia duren voordat de bevolking voldoende gekrompen is om niet meer een tekort an honderdduizenden woningen te hebben.
Daar doelde ik ook niet op, maar ik had het bericht waar Starhopper op reageerde verkeerd gelezen en dacht dat haar opmerking over bejaarden en gehandicapten ging. :{
  vrijdag 10 juni 2022 @ 19:54:28 #179
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_205016126
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2022 16:32 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Ah daar hebben we de vaste complotdenker weer die liever Brabanr tot de nok toe met varkens volgepropt wil. :')
Zaken zijn al snel complot en alt-rechts voor je, niet?

Je kunt het gewoon met eigen ogen zien hoor, de verstening en ver-Randstedelijking van het ooit zo lieflijke, Roomse Brabant. We hebben helaas die achterlijke kapitalistisch-globalistische fetisj hier geïmporteerd, en daar horen boeren niet zo bij.

Genot straks, al die woontorens, bedrijventerreinen en datacentra. Hopelijk krijgen we er een leuk hertenkampje met kayakvijver bij.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  vrijdag 10 juni 2022 @ 19:55:28 #180
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_205016138
quote:
7s.gif Op vrijdag 10 juni 2022 18:55 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
Een betonblokken kantoortuin nog minder.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  vrijdag 10 juni 2022 @ 19:55:39 #181
13456 AchJa
Shut up!!!
  vrijdag 10 juni 2022 @ 19:56:29 #182
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_205016155
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2022 19:48 schreef EinarBoe het volgende:

[..]
Van 200 jaar geleden.

[ afbeelding ]

Misschien nu meer zoiets?
Dat zou best kunnen, want de locatie ligt nog steeds in een groen gebied. Laten we er maar zuinig op zijn. :)
  vrijdag 10 juni 2022 @ 19:57:53 #183
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_205016171
quote:

[..]

Oh hoe schattig naïef.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  vrijdag 10 juni 2022 @ 19:59:26 #184
13456 AchJa
Shut up!!!
  vrijdag 10 juni 2022 @ 19:59:49 #185
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_205016193
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2022 12:13 schreef Multatilu het volgende:
Ik ben heel blij met de maatregelen van de overheid. Ongeacht de werkelijke bijdrage van de boeren en ongeacht de ernst van het probleem. Ik keur alle maatregelen goed die het aantal boeren in Nederland drastisch gaan doen verminderen. Minder boeren is meer groen is meer natuur. Want als er één misverstand is, dan is het dat boeren iets toevoegen aan 'de natuur'. Integendeel.
Nog zo'n dromer die werkelijk denkt dat boerenland omgezet zal worden in natuurlandschap.

Over misverstanden gesproken.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  vrijdag 10 juni 2022 @ 20:00:46 #186
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_205016208
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2022 17:20 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
ik denk 10% voor extra woningbouw, 10% voor recreatie en 10% Ebike fietspaden en kringloop boeren
Ik denk 100% beton.

Nou ja, minus dat hertenkampje, heb je in ieder geval je recreatie.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  vrijdag 10 juni 2022 @ 20:01:18 #187
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_205016215
quote:

[..]
Misschien de grens dan eens dicht doen.

Is maar een idee.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  vrijdag 10 juni 2022 @ 20:01:53 #188
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_205016227
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2022 19:59 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Nog zo'n dromer die werkelijk denkt dat boerenland omgezet zal worden in natuurlandschap.

Over misverstanden gesproken.
Verlicht ons allen, Nostradamus van België, en kom met een onderbouwde bron hoe het anders gaat gaan.
pi_205016290
Kunnen we nadat de boeren zijn weggepest vanwege dit stikstofgelul ook eindelijk van die 100km/u op de snelweg af?
Zonder wrijving geen glans
  vrijdag 10 juni 2022 @ 20:06:53 #190
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_205016292
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2022 19:49 schreef EinarBoe het volgende:
Je hebt gemist dat WE momenteel niet kunnen bouwen omdat er geen stikstofruimte beschikbaar is, waardoor eventuele bouw overmatig de natuur (flora & fauna, jwz) belast?
Dat is een zelf gecreeerd probleem wat door stichting Urgenda vakkundig is uitgebuit en door rechters die op de stoel van de politiek zijn gaan zitten dwingend is opgelegd.

In de basis gaat het om het behoud danwel de verbetering van de N2K gebieden, niks meer niks minder. Dat de politiek daar in al zijn "wijsheid" in het verleden een lekker makkelijk hanteerbaar model (lees: stikstof) tegengaan heeft geplakt wat ook nog een keer universeel toegepast wordt gaat nergens over want het het is helemaal niet gezegd dat dat de heilige graal is om die gebieden te verbeteren danwel te behouden. Dit hele "probleem" is een compleet eigen leven gaan leiden.

Daarnaast heb oa ik en nog een paar al vanaf het begin lopen roepen begin eerst de depositie daadwerkelijk te meten in de gebieden en ga de herkomst bepalen. Deze hele exercitie is gebaseerd op rekenmodellen welken bewezen niet kloppen.
  vrijdag 10 juni 2022 @ 20:11:13 #191
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_205016333
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2022 19:59 schreef AchJa het volgende:

[..]
En wat is er precies mis mee? Wat is je punt?
Zoals iedereen die het dossier een beetje volgt ondertussen wel heeft meegekregen, heeft met name de intensieve veehouderij en schaalvergroting in de landbouw een funest effect op de algehele leefomgeving in Nederland, wat zich onder andere uit in drastische afname van biodiversiteit. Daarbovenop komt in dit geval dat die paar plukjes land die niet onder het juk van een of andere boer vallen, hier ook al aan ten prooi vallen om de vervuilende neerslag die vanuit de veestapel doordringt in de kwetsbare natuurgebieden. Zo bepaalt een handjevol boeren dus de absoluut treurige, monotone staat van het leven in dit land.

Maar dit weet je best, zoals je al zei voordat je zei dat je er niet verder op door zou gaan en nog 10 posts in een half uur plaatste, is dit pas het 6934e topic over stikstof, dus het is je allemaal vast al wel eens uitgelegd. Je kiest er gewoon voor om het te ontkennen.
  vrijdag 10 juni 2022 @ 20:11:25 #192
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_205016335
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2022 20:01 schreef EinarBoe het volgende:

[..]
Verlicht ons allen, Nostradamus van België, en kom met een onderbouwde bron hoe het anders gaat gaan.
Mijn onderbouwde bron is mijn eigen gemeente. Dat heb ik ook al eerder laten zien, maar voor Einar 'Begrijpend Lezen is Moeilijk' Boe kun je met bronnen, cijfers, statistieken, beeld- en geluidsmateriaal komen tot je een ons weegt, onze Einar blijft gewoon op dezelfde plek kleven.

Alles heeft de laatste twee decennia in het teken gestaan van, bovenal, groei. Economische en demografische. Onderwijs, zorg, woningmarkt, arbeidsmarkt, alle geofferd aan het altaar van de Mammon, economische groei prioriteit nummer 1.

Maar nu is het uiteraard anders. De mogols van VVD66 gaan nu natuurlijk al die vrijgekomen gronden benutten voor prachtige 'robuuste natuur', hectare na hectare van schitterend groen, donzig smaragd en turquoise heerlijkheden... De natuur haar gang laten gaan, zeg maar.

Daar past slechts één reactie bij, dergelijke waanideeën:

Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  vrijdag 10 juni 2022 @ 20:12:24 #193
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_205016342
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2022 20:00 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Ik denk 100% beton.

Nou ja, minus dat hertenkampje, heb je in ieder geval je recreatie.
Waarschijnlijk komen er ook wel wat frisse, ruim opgezette woonwijken die worden doorsneden met wat braakliggende grond en een paar kanalen waarin een paar excuus-eendjes om stukjes brood mogen concurreren met de meeuwenzwermen die de oprukkende beschaving zijn komen vergezellen.
  vrijdag 10 juni 2022 @ 20:12:29 #194
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_205016344
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2022 20:11 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Mijn onderbouwde bron is mijn eigen gemeente. Dat heb ik ook al eerder laten zien, maar voor Einar 'Begrijpend Lezen is Moeilijk' Boe kun je met bronnen, cijfers, statistieken, beeld- en geluidsmateriaal komen tot je een ons weegt, onze Einar blijft gewoon op dezelfde plek kleven.

Alles heeft de laatste twee decennia in het teken gestaan van, bovenal, groei. Economische en demografische. Onderwijs, zorg, woningmarkt, arbeidsmarkt, alle geofferd aan het altaar van de Mammon, economische groei prioriteit nummer 1.

Maar nu is het uiteraard anders. De mogols van VVD66 gaan nu natuurlijk al die vrijgekomen gronden benutten voor prachtige 'robuuste natuur', hectare na hectare van schitterend groen, donzig smaragd en turquoise heerlijkheden... De natuur haar gang laten gaan, zeg maar.

Daar past slechts één reactie bij, dergelijke waanideeën:

[ afbeelding ]
Ik tel nul linkjes en dus 0 bronnen? Goh, wat een verrassing weer.
  vrijdag 10 juni 2022 @ 20:13:03 #195
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_205016349
quote:
7s.gif Op vrijdag 10 juni 2022 20:12 schreef Iblardi het volgende:

[..]
Waarschijnlijk komen er ook wel wat frisse, ruim opgezette woonwijken die worden doorsneden met wat braakliggende grond en een paar kanalen waarin een paar excuus-eendjes om stukjes brood mogen concurreren met de meeuwenzwermen die de oprukkende beschaving zijn komen vergezellen.
Vinex 2.0

Genot.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  vrijdag 10 juni 2022 @ 20:15:21 #196
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_205016371
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2022 20:12 schreef EinarBoe het volgende:

[..]
Ik tel nul linkjes en dus 0 bronnen? Goh, wat een verrassing weer.
Hectares aan schitterende natuur bijgekomen in Helmond, inderdaad.

Misschien eens dat grachtengordelpandje uitkomen en je doppen gebruiken.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  vrijdag 10 juni 2022 @ 20:16:13 #197
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_205016375
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2022 20:13 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Vinex 2.0

Genot.
Heb je daar een bron voor?
  vrijdag 10 juni 2022 @ 20:16:45 #198
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_205016381
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2022 20:15 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Hectares aan schitterende natuur bijgekomen in Helmond, inderdaad.

Misschien eens dat grachtengordelpandje uitkomen en je doppen gebruiken.
Ah, het vandaag gepresenteerde plan is al uitgevoerd in Helmond? Was dat een soort proeftuin dan?
  vrijdag 10 juni 2022 @ 20:18:03 #199
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_205016392
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2022 20:16 schreef EinarBoe het volgende:

[..]
Heb je daar een bron voor?
Ja, dat zeg ik net. Mijn eigen gemeente. Is echt prachtig geworden, het buitengebied. Maar misschien gaan ze die robuuste natuur nog achter dat bedrijvencomplex realiseren?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  vrijdag 10 juni 2022 @ 20:18:44 #200
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_205016398
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2022 20:16 schreef EinarBoe het volgende:

[..]
Ah, het vandaag gepresenteerde plan is al uitgevoerd in Helmond? Was dat een soort proeftuin dan?
Ik zou het woord 'tuin' niet willen gebruiken in deze context.

Maar tering jantje, wat een naïviteit...
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')