Even nog een keer in het nieuwe topic. Prima filmpje wel. Die explosie op 1 min 18quote:Op dinsdag 7 juni 2022 19:18 schreef polderturk het volgende:
Je moet je wapendepots uit het bereik van artillerie houden. Of de Oekranse artillerie komt heel ver.
[ twitter ]
Muziek is wel weer zoals gewoonlijk heel erg kutquote:Op dinsdag 7 juni 2022 19:22 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Even nog een keer in het nieuwe topic. Prima filmpje wel. Die explosie op 1 min 18
Zou Oekrane echt die gebieden niet meer aanvallen na zo een nep-referendum terwijl ze na de vorige keer, een aantal jaar later zo genaaid zijn door die tyfusrussen? Geloof ik geen zak van.quote:
Je kunt wel steeds zo bijdehand doen. Ik heb tenminste een veel realistischer beeld hoe deze oorlog zal eindigen.quote:Op dinsdag 7 juni 2022 19:20 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Nou, ik wacht nog steeds op de 5 a 10 alternatieve descalerende scenario's van onze grote vriend @:Lospedrosa . Die niet kwamen. Dus ik gok dat dit inderdaad het alternatief is. Maar jij mag de uitdaging wel overnemen? Uitgangspunt is dat het resultaat van de de-escalatie vanuit UA minimaal gelijk is aan hoe het er in januari voor stond (excl. Geleden schade aan defensieve middelen).
Daarom heb je zo een ijzersterke beargumentatiequote:Op dinsdag 7 juni 2022 20:08 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Je kunt wel steeds zo bijdehand doen. Ik heb tenminste een veel realistischer beeld hoe deze oorlog zal eindigen.
104 dagen geleden dachten de realisten ook dat het binnen 3 dagen wel klaar was.quote:Op dinsdag 7 juni 2022 20:08 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Je kunt wel steeds zo bijdehand doen. Ik heb tenminste een veel realistischer beeld hoe deze oorlog zal eindigen.
Ik denk niet dat Oekrane er nu in gaat trappen.quote:Op dinsdag 7 juni 2022 19:49 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Zou Oekrane echt die gebieden niet meer aanvallen na zo een nep-referendum terwijl ze na de vorige keer, een aantal jaar later zo genaaid zijn door die tyfusrussen? Geloof ik geen zak van.
Zelfs onze generaals en deskundigen lopen maar een beetje achter de feiten aan. Kan alle kanten op gaan nog in deze oorlog.quote:Op dinsdag 7 juni 2022 20:08 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Wat is dan wel het punt? In plaats van het ontwijken van de vraag zou je allicht gewoon een concreet antwoord kunnen geven.quote:Op dinsdag 7 juni 2022 18:18 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Oekrane is het punt niet.
De westerse Staten moeten wij ons druk over make .
Bovenstaande is overigens geen concreet antwoord. Wat is de consequentie en hoe moet die gehandhaafd worden? Hoe krijg je Oekrane berhaupt ervan overtuigd om een verdrag met Rusland te sluiten terwijl ze bij ieder verdrag sinds onafhankelijkheid door Rusland zijn genaaid?quote:Op dinsdag 7 juni 2022 14:20 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Niet hard genoeg, de concequentie in het contract moet torenhoog zijn.
Ik wist niet dat er een vraag was?quote:Op dinsdag 7 juni 2022 20:42 schreef J.B. het volgende:
[..]
Wat is dan wel het punt? In plaats van het ontwijken van de vraag zou je allicht gewoon een concreet antwoord kunnen geven.
[..]
Bovenstaande is overigens geen concreet antwoord. Wat is de consequentie en hoe moet die gehandhaafd worden? Hoe krijg je Oekrane berhaupt ervan overtuigd om een verdrag met Rusland te sluiten terwijl ze bij ieder verdrag sinds onafhankelijkheid door Rusland zijn genaaid?
De andere zijde bedoel je.quote:Op dinsdag 7 juni 2022 20:17 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Daarom heb je zo een ijzersterke beargumentatie. Je wordt keer op keer onder de tafel gekletst met feiten joh.
Wie dachten dat het binnen 3 dagen klaar was dan?quote:Op dinsdag 7 juni 2022 20:23 schreef ExTec het volgende:
[..]
104 dagen geleden dachten de realisten ook dat het binnen 3 dagen wel klaar was.
Realistisch, is dus nogal aan verandering onderhevig
De russenquote:Op dinsdag 7 juni 2022 20:56 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Wie dachten dat het binnen 3 dagen klaar was dan?
quote:Op dinsdag 7 juni 2022 20:54 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ik wist niet dat er een vraag was?
Met bovenstaande bedoel ik, we kunnen wel vanalles willen, maar de nederlandse burger heeft daar geen stem in.
quote:Op dinsdag 7 juni 2022 14:40 schreef J.B. het volgende:
[..]
Wat stel je voor? Oekrane krijgt kernwapens die ze op Moskou schieten zodra ze nog een keer een dergelijke stunt uithalen?
De vraag (of vragen) lijkt me nochtans vrij duidelijk. Hoe wil je garanderen dat Rusland niet nog een keer dergelijke stunts uit gaat zetten? Wat is de consequentie als ze het wel doen en hoe moet het gehandhaafd worden?quote:Op dinsdag 7 juni 2022 18:08 schreef J.B. het volgende:
[..]
Dat klopt, maar het is een feit dat de andere twee betrokken partijen bij het Boedapest memorandum, de VS en het VK, in de NAVO zitten en niet van zins zijn hun kernwapens te gebruiken. De vraag blijft dus wat je in gedachten had om te garanderen dat Oekrane de volgende keer wel verdedigd wordt?
Moet IK dat garanderen? Dat lijkt me iets tussen Oekrane en Rusland te onderhandelen.quote:Op dinsdag 7 juni 2022 21:00 schreef J.B. het volgende:
[..]
[..]
[..]
De vraag (of vragen) lijkt me nochtans vrij duidelijk. Hoe wil je garanderen dat Rusland niet nog een keer dergelijke stunts uit gaat zetten? Wat is de consequentie als ze het wel doen en hoe moet het gehandhaafd worden?
quote:Op dinsdag 7 juni 2022 21:06 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Moet IK dat garanderen? Dat lijkt me iets tussen Oekrane en Rusland te onderhandelen.
Ze beginnen net weer, waarom zo negatief?quote:Op dinsdag 7 juni 2022 21:10 schreef ExTec het volgende:
[..]
K, zullen we het er dan op houden dat een akkoord tussen rus en UA van tafel is?
Bron?quote:Op dinsdag 7 juni 2022 21:07 schreef Lospedrosa het volgende:
De stad lijkt in handel te vallen van de Russen nu.
quote:Op dinsdag 7 juni 2022 21:11 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ze beginnen net weer, waarom zo negatief?
Laat mij je gewoon een antwoord geven: UA wil gewoon niet onderhandelen met rus.quote:JA, DAT WEET IK TOCH NIET, DAT LIGT AAN HULLIE!
Wedje dat de oorlog eindigt na een akkoord, al dan niet gedwongen?quote:Op dinsdag 7 juni 2022 21:15 schreef ExTec het volgende:
[..]
Er worden je hier vragen gesteld waarom UA dat in godesnaam zou willen ondernemen, gezien dat rus werkelijk alle afspraken die ze maken breken, en jij komt niet verder dan:
[..]
Laat mij je gewoon een antwoord geven: UA wil gewoon niet onderhandelen met rus.
En dat is niet te verwarren met dat ze heus wel voor de vorm doen alsof, etc.
Zelensky zelf.quote:Op dinsdag 7 juni 2022 21:12 schreef ExTec het volgende:
[..]
Bron?
https://deepstatemap.live/ vind van niet namelijk.
Goh.quote:Op dinsdag 7 juni 2022 21:18 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Wedje dat de oorlog eindigt na een akkoord, al dan niet gedwongen?
Jij poneerde dit:quote:Op dinsdag 7 juni 2022 21:06 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Moet IK dat garanderen? Dat lijkt me iets tussen Oekrane en Rusland te onderhandelen.
Er liggen reeds twee akkoorden, in de vorm van het Boedapest-memorandum en de Minsk-akkoorden, waar Rusland zich overduidelijk geen bal van aantrekt. Dat zijn dus blijkbaar geen goede afspraken, dus waarom en hoe zou het volgende akkoord beter moeten zijn? Hebben er de vorige keren idioten aan tafel gezeten of blijkt er toch een partij aan tafel structureel ter kwader trouw te handelen?quote:Op dinsdag 7 juni 2022 13:01 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Vals sentiment.
Door meer voor gas te betalen zal er niet minder leed zijn.
Sterker nog, door goede afspraken mbt de Donbas wordt en het leed gestopt en de gasprijs verlaagd.
Gaat ook gebeuren, en dan zie ik jullie allemaal sputteren.
Er komt een nieuw akkoord, maar hierbij is een andere grootmacht nodig die garant staat. Het akkoord zal harder zijn, de VS zal mee tekenen.quote:Op dinsdag 7 juni 2022 21:19 schreef J.B. het volgende:
[..]
Jij poneerde dit:
[..]
Er liggen reeds twee akkoorden, in de vorm van het Boedapest-memorandum en de Minsk-akkoorden, waar Rusland zich overduidelijk geen bal van aantrekt. Dat zijn dus blijkbaar geen goede afspraken, dus waarom en hoe zou het volgende akkoord beter moeten zijn? Hebben er de vorige keren idioten aan tafel gezeten of blijkt er toch een partij aan tafel structureel ter kwader trouw te handelen?
Rusland, het Verenigd Koninkrijk en de Verenigde Staten staan garant voor het Boedapest-memorandum. Dus nogmaals de vraag, wat moet er beter? Wat houdt harder in?quote:Op dinsdag 7 juni 2022 21:22 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
We komt een nieuw akkoord, maar hierbij is een andere grootmacht nodig die garant staat. Het akkoord zal harder zijn, de VS zal mee tekenen.
De Russen zelf geloven dit toch niet hoop ik. Overigens wel een punt, Oekrane heeft gedurende deze oorlog geen enkele keer de Krim beschoten geloof ik.quote:
Het Boedapest memorandum is gestest door Rusland in 2014. Toen bleek al dat ze vrij spel hadden.quote:Op dinsdag 7 juni 2022 21:24 schreef J.B. het volgende:
[..]
Rusland, het Verenigd Koninkrijk en de Verenigde Staten staan garant voor het Boedapest-memorandum. Dus nogmaals de vraag, wat moet er beter? Wat houdt harder in?
Ja, aan het einde van WO2 ging duitsland er ook mee akkoord dat ze verloren hadden en de oorlog over was. Japan idem. Dus dat zegt niet zo veel.quote:Op dinsdag 7 juni 2022 21:18 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Wedje dat de oorlog eindigt na een akkoord, al dan niet gedwongen?
Misschien proberen ze er een lulverhaal van te maken dat het voortaan Russisch grondgebied is dus als het nu wordt aangevallen dan mag Rusland met kernwapens antwoordenquote:Op dinsdag 7 juni 2022 19:49 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Zou Oekrane echt die gebieden niet meer aanvallen na zo een nep-referendum terwijl ze na de vorige keer, een aantal jaar later zo genaaid zijn door die tyfusrussen? Geloof ik geen zak van.
Dat zegt niet zoveel?quote:Op dinsdag 7 juni 2022 21:45 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ja, aan het einde van WO2 ging duitsland er ook mee akkoord dat ze verloren hadden en de oorlog over was. Japan idem. Dus dat zegt niet zo veel.
quote:Op dinsdag 7 juni 2022 21:48 schreef Lospedrosa het volgende:
Dat zijn feiten en dat is waar het gaat eindigen.
Dat is evident, maar waarom zou een nieuw akkoord dan "goede afspraken" bevatten en beter zijn dan bestaande akkoorden? Rusland blijkt zich structureel niet aan verdragen te houden en de landen die het moeten garanderen zijn te bang om in te grijpen vanwege Russische nucleaire dreigementen. Oekrane heeft gezien de ervaringen van de afgelopen 30 jaar geen enkele incentive om eender welk verdrag met Rusland te sluiten. Wellicht is het in dat licht voor de Oekraeners een aantrekkelijkere optie om te hopen op een Afghanistan scenario.quote:Op dinsdag 7 juni 2022 21:44 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Het Boedapest memorandum is gestest door Rusland in 2014. Toen bleek al dat ze vrij spel hadden.
https://www.defensenews.c(...)as-ukraine-invasion/
Ik hoop stiekem op wat aanslagen in Russische steden door Oekraiense migranten.quote:Op dinsdag 7 juni 2022 21:54 schreef J.B. het volgende:
[..]
Dat is evident, maar waarom zou een nieuw akkoord dan "goede afspraken" bevatten en beter zijn dan bestaande akkoorden? Rusland blijkt zich structureel niet aan verdragen te houden en de landen die het moeten garanderen zijn te bang om in te grijpen vanwege Russische nucleaire dreigementen. Oekrane heeft gezien de ervaringen van de afgelopen 30 jaar geen enkele incentive om eender welk verdrag met Rusland te sluiten. Wellicht is het in dat licht voor de Oekraeners een aantrekkelijkere optie om te hopen op een Afghanistan scenario.
Volgens Extec niet hoor.quote:Op dinsdag 7 juni 2022 21:51 schreef BEFEM het volgende:
Letterlijk elke oorlog eindigt met een akkoord.
https://www.spectator.co.(...)-russia-to-negotiatequote:There are several parts to this. The first priority is maintaining the sanctions pressure on Russia, which London would like to intensify with a full oil and gas embargo. Second is to continue supplying Ukraine with the weaponry that enables it to change the facts on the ground.
‘We’re helping them come to the negotiating table from a position of strength. What they do with that strength is up to them,’ says one Whitehall source, who goes on to add: ‘The Ukrainians will not do anything without the UK and the US in the room.’
Dat vind ik een enge gedachtengangquote:Op dinsdag 7 juni 2022 21:56 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Ik hoop stiekem op wat aanslagen in Russische steden door Oekraiense migranten.
Omdat er dan een nucleair antwoord geldt? Die kans is er. Als het geannexeerd een aangesloten is is het voor Rusland iets existentieels formeel. M.a.w. waarbij kernwapens geoorloofd zijn. Ik denk dat ze zo'n constructie gaan beginnen. Rob de Wijk had het ook al over zoiets.quote:
quote:Op dinsdag 7 juni 2022 21:51 schreef ExTec het volgende:
[..]
[..]
Uk MoD vind dat ook niet echt.
[ afbeelding ]
https://www.nu.nl/spannin(...)ilen-in-fabriek.htmlquote:Zelensky zegt dinsdag dat zijn leger in Severodonetsk in de minderheid is en probeert stand te houden. Maar volgens de Oekraense president zijn de Russen met meer en sterker.
Bij BNR vandaag de precieze aantallen die ze nodig denken te hebben om de Russen af te kunnen houden. Dit is overigens al vrij oud nieuws, ondertussen is er alweer een brigade gestorven bij wijze van spreken.quote:
Beter gewoon doen met tactische nukes, goede afschrikking.quote:Op dinsdag 7 juni 2022 21:46 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Misschien proberen ze er een lulverhaal van te maken dat het voortaan Russisch grondgebied is dus als het nu wordt aangevallen dan mag Rusland met kernwapens antwoorden
Turkije is 3e graanimporteur ter wereld; het eigen belang prevaleert hier dus.quote:Op dinsdag 7 juni 2022 22:14 schreef EenAndereWeg het volgende:
Over dat Turkije helpt om graanexport te hervatten in deze oorlog...
Wat je veel hoort onder FVD Nederland en in mindere mate PVV Nederland is dat de energiecrisis en ook de graancrisis een WEF plan is.
Dan zullen ze het Turkije toch nooit toestaan dat dit gebeurt??
Ik zie ze Griekenland wel op Turkije loslaten om dit te verhinderen.
Check deze cover van nota bene the ECONOMIST. En check dat lugubere detail in het graan (doodshoofdjes).
Als ze dit willen en 'voorspellen' dan denk ik dat Turkije hier niet de kans voor gaat krjgen.
[img]https://www.economist.com/img/b/1280/1684/90/media-assets/image/20220521_DE_US.jpg[/img}
Lul op met je graan.quote:Op dinsdag 7 juni 2022 22:14 schreef EenAndereWeg het volgende:
Over dat Turkije helpt om graanexport te hervatten in deze oorlog...
Wat je veel hoort onder FVD Nederland en in mindere mate PVV Nederland is dat de energiecrisis en ook de graancrisis een WEF plan is.
Dan zullen ze het Turkije toch nooit toestaan dat dit gebeurt??
Ik zie ze Griekenland wel op Turkije loslaten om dit te verhinderen.
Check deze cover van nota bene the ECONOMIST. En check dat lugubere detail in het graan (doodshoofdjes).
Als ze dit willen en 'voorspellen' dan denk ik dat Turkije hier niet de kans voor gaat krjgen.
[ afbeelding ]
Als dat zo makkelijk is 'ff elders verbouwen'. Waarom spreekt iedereen dan van een graan/voedselcrisis?quote:Op dinsdag 7 juni 2022 22:17 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Lul op met je graan.
Dat verbouwen ze maar elders. Dit graan is al weg.
De Gray Eagle drones (4 stuks) moet je niet teveel van verwachten hoorde ik. Das meer symbolisch.quote:Op dinsdag 7 juni 2022 22:23 schreef slashdotter3 het volgende:
Tegen zo'n artillery muur die van 40+ km op je afgevuurd wordt doe je niets tenzij je zelf op 40+km kan terugschieten (HIMARS) en weet waar het vandaan komt (Gray Eagle drones).
[ afbeelding ]
[ twitter ]
Dat is mijn punt.quote:Op dinsdag 7 juni 2022 22:26 schreef EenAndereWeg het volgende:
[..]
Als dat zo makkelijk is 'ff elders verbouwen'. Waarom spreekt iedereen dan van een graan/voedselcrisis?
Hoe zit dat met al die switchblades? Of zijn die al weer op? Lijkt mij prima spul om artillerie mee op te blazen.quote:Op dinsdag 7 juni 2022 22:23 schreef slashdotter3 het volgende:
Tegen zo'n artillery muur die van 40+ km op je afgevuurd wordt doe je niets tenzij je zelf op 40+km kan terugschieten (HIMARS) en weet waar het vandaan komt (Gray Eagle drones).
[ afbeelding ]
[ twitter ]
Volgens mij hadden ze daar maar iets van 100~200 van. En ze werden voor het eerst rond 25 mei gezien. We zijn nu 2 weken verder, denk dat ze allang op zijn.quote:Op dinsdag 7 juni 2022 22:27 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Hoe zit dat met al die switchblades? Of zijn die al weer op? Lijkt mij prima spul om artillerie mee op te blazen.
Die truc werkt eigenlijk alleen als de rest van de planeet het ook als Russisch grondgebied erkent, anders wordt het toch wel een takkegroot risico dat alles en iedereen tegenmaatregelen tegen je gaat treffen (ook China en India hebben een grens).quote:Op dinsdag 7 juni 2022 21:46 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Misschien proberen ze er een lulverhaal van te maken dat het voortaan Russisch grondgebied is dus als het nu wordt aangevallen dan mag Rusland met kernwapens antwoorden
Correct.quote:Op dinsdag 7 juni 2022 23:14 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Dat kleine fliebertje tussen Polen en Litouwen, Koningsbergen.
Dit,quote:Op dinsdag 7 juni 2022 23:18 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Correct.
Dat die Duitsers er niet wat harder ingaan snap ik niet. Hun oh zo geliefde Koningsbergen verwoest en overgenomen door grauwe beton flats, alcoholisten en Russische maffia.
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Kaliningrad
Dat je als Rus denkt: Jaa dit is mooi, beton, grijs. Wat is dat toch met die gasten?quote:Op dinsdag 7 juni 2022 23:21 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Dit,
https://nl.wikipedia.org/wiki/Slot_van_Koningsbergen
vervangen door,
https://nl.wikipedia.org/wiki/Huis_van_de_Sovjets
Wanneer gaan we dat bevrijden?quote:
Dat is ze in Duitsland ook wel duidelijk hoor:quote:Op woensdag 8 juni 2022 00:48 schreef polderturk het volgende:
Waar zijn de Duitsers mee bezig?
[ twitter ]
quote:BILD-Militrexperte Julian Rpcke hat beim Talk „Viertel nach Acht“ die Waffenlieferung der Scholz-Regierung an die Ukraine kritisiert.
https://www.bild.de/video(...)e-80332034.bild.html
Je zou denken dat die duitsers inmiddels wel geleerd hebben hoe het is om aan de verkeerde kant van de geschiedenis te staan...quote:Op woensdag 8 juni 2022 01:42 schreef J.B. het volgende:
Over Duitsland gesproken, Scholz heeft vandaag weer eens staan liegen over de Duitse steun aan Oekrane:
Scholz, once again, defends Germany over Ukraine support, Putin talks
https://www.politico.eu/a(...)-ukraine-talk-putin/
[ twitter ]
[ twitter ]
Het zal ze wel bevallen.quote:Op woensdag 8 juni 2022 02:27 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Je zou denken dat die duitsers inmiddels wel geleerd hebben hoe het is om aan de verkeerde kant van de geschiedenis te staan...
Mogen we het nu hier nu dus ook over de mensen die het paralelle topic in bnw bevolken hebben?quote:mensen die normaliter in BNW posten lijken mij wat meer open minded dan mensen die op dit moment het NWS topic over hetzelfde onderwerp bevolken
Dat ligt net zoals met alles aan de contextquote:Op woensdag 8 juni 2022 08:34 schreef xpompompomx het volgende:
@:sp3c
[..]
Mogen we het nu hier nu dus ook over de mensen die het paralelle topic in bnw bevolken hebben?
quote:Op woensdag 8 juni 2022 09:12 schreef mcmlxiv het volgende:
Hmm ik begrijp dat dit topic teveel pro Oekrane is. Grappige stelling, ik zie dat helemaal niet. Dit topic is in mijn beleving vooral anti huidig Russisch regime, dat is absoluut niet hetzelfde als pro Oekrane.
- Ik zie niemand die Oekrane als het paradijs ziet
- ik zie niemand die Zelensky als Jezus Christus himself ziet
- ik zie niemand die denkt dat Oekrane een makkelijke overwinning gaat halen
Ik zie wel een duidelijke verdeling in mensen die begrijpen dat drie bovenstaande punten er niet toe doen en mensen die dat niet begrijpen. De mensen die het niet begrijpen beginnen keer op keer over Azov, over zelensky de pianist, over dat Oekrane toch wel een klein beetje schuld treft, over allerlei andere shit.
Mensen die het wel begrijpen, begrijpen dat er maar 1 schuldig is, begrijpen dat geen enkel Oekrans binnenlands probleem een excuus vormt, begrijpen het gevaar van het type Putin voor vrede in het algemeen en begrijpen dat hulp aan Oekrane en het bestrijden van Putin heel vergelijkbaar is met indertijd de strijd tegen hitler. En ja, wij anti nazi-Rusland figuren juichen bij Russische nederlagen, bij dode (hoge) orcs en bij alles wat lijkt op Russische tegenslagen.
Kortom er is hier geen pro Oekrane stemming er is hier een anti nazi-Rusland stemming. Heel logisch voor normaal denkende mensen lijkt mij. Maar ja hitler had ook een grote aanhang, dus wat is logisch?
Lekker belangrijkquote:Op woensdag 8 juni 2022 09:12 schreef mcmlxiv het volgende:
Hmm ik begrijp dat dit topic teveel pro Oekrane is. Grappige stelling, ik zie dat helemaal niet. Dit topic is in mijn beleving vooral anti huidig Russisch regime, dat is absoluut niet hetzelfde als pro Oekrane.
Ik zie wel een duidelijke verdeling in mensen die begrijpen dat drie bovenstaande punten er niet toe doen en mensen die dat niet begrijpen. De mensen die het niet begrijpen beginnen keer op keer over Azov, over zelensky de pianist, over dat Oekrane toch wel een klein beetje schuld treft, over allerlei andere shit.
Mensen die het wel begrijpen, begrijpen dat er maar 1 schuldig is, begrijpen dat geen enkel Oekrans binnenlands probleem een excuus vormt, begrijpen het gevaar van het type Putin voor vrede in het algemeen en begrijpen dat hulp aan Oekrane en het bestrijden van Putin heel vergelijkbaar is met indertijd de strijd tegen hitler. En ja, wij anti nazi-Rusland figuren juichen bij Russische nederlagen, bij dode (hoge) orcs en bij alles wat lijkt op Russische tegenslagen. En heel belangrijk, begrijpen dat onderhandelen met een nazi onmogelijk is omdat elke nazi een liegend varken is waar geen afspraak meer te maken is
Kortom er is hier geen pro Oekrane stemming er is hier een anti nazi-Rusland stemming. Heel logisch voor normaal denkende mensen lijkt mij. Maar ja hitler had ook een grote aanhang, dus wat is logisch?
quote:Op woensdag 8 juni 2022 09:12 schreef mcmlxiv het volgende:
Mensen die het wel begrijpen, begrijpen dat er maar 1 schuldig is, begrijpen dat geen enkel Oekrans binnenlands probleem een excuus vormt, begrijpen het gevaar van het type Putin voor vrede in het algemeen en begrijpen dat hulp aan Oekrane en het bestrijden van Putin heel vergelijkbaar is met indertijd de strijd tegen hitler. En ja, wij anti nazi-Rusland figuren juichen bij Russische nederlagen, bij dode (hoge) orcs en bij alles wat lijkt op Russische tegenslagen. En heel belangrijk, begrijpen dat onderhandelen met een nazi onmogelijk is omdat elke nazi een liegend varken is waar geen afspraak meer te maken is
-1quote:
Anti-Rusland of pro- Oekrane is toch lood om oud ijzer.quote:Op woensdag 8 juni 2022 09:12 schreef mcmlxiv het volgende:
Kijk, jij bewijst dus inderdaad dat je er niets van begrijpt.quote:Op woensdag 8 juni 2022 10:48 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Anti-Rusland of pro- Oekrane is toch lood om oud ijzer.
Heb helemaal niets met Rusland maar nog minder met Oekrane. Dat is gewoon een bufferstaat sinds 1991. Zwaar communistische fundering met een westers huisje erop en dat gaat in alle lagen van dat land mis. Westerse puppet regering maar corrupt als kut, 'geholpen' door Europa maar gexploiteerd door Europeanen.
Ook 'het westen'boeit Oekrane helemaal niets. We sturen wel wapens, als het straks een maanlandschap is daar hebben we in ieder geval gevochten tegen de Russen.
En die surrogaatrussen mogen als compensatie voor de misstanden vrij Europa in. Dat hebben ze wel verdiend.
Sow stevig offensief wat je hier toont.quote:Op woensdag 8 juni 2022 10:48 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Anti-Rusland of pro- Oekrane is toch lood om oud ijzer.
Heb helemaal niets met Rusland maar nog minder met Oekrane. Dat is gewoon een bufferstaat sinds 1991. Zwaar communistische fundering met een westers huisje erop en dat gaat in alle lagen van dat land mis. Westerse puppet regering maar corrupt als kut, 'geholpen' door Europa maar gexploiteerd door Europeanen.
Ook 'het westen'boeit Oekrane helemaal niets. We sturen wel wapens, als het straks een maanlandschap is daar hebben we in ieder geval gevochten tegen de Russen.
En die surrogaatrussen mogen als compensatie voor de misstanden vrij Europa in. Dat hebben ze wel verdiend.
Het doelmatig opsporen, veroordelen en afslachten van een volk verhoudt zich op welke wijze tot een burgeroorlog in Oekrane?quote:Op woensdag 8 juni 2022 10:51 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Kijk, jij bewijst dus inderdaad dat je er niets van begrijpt.
“Niets met Oekrane” is namelijk helemaal prima, net zoals je niets met joden hoeft te hebben. Maar daarna komt het wegkijken, het goedpraten en het vergoelijken…….
Zo is het niet per se bedoeld, maar als het zo overkomt, c'est a.quote:Op woensdag 8 juni 2022 11:12 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Sow stevig offensief wat je hier toont.
Land A valt land B binnen. Hoe is dat precies een burgeroorlog?quote:Op woensdag 8 juni 2022 11:50 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Het doelmatig opsporen, veroordelen en afslachten van een volk verhoudt zich op welke wijze tot een burgeroorlog in Oekrane?
Een leugen gebruiken om de schuldvraag te ontkrachten. Gefeliciteerd jongen, je bent geslaagdquote:Op woensdag 8 juni 2022 11:50 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Het doelmatig opsporen, veroordelen en afslachten van een volk verhoudt zich op welke wijze tot een burgeroorlog in Oekrane?
'Land B' is pas 30 van de 400 jaar een "land". En dat na een staatsgreep.quote:Op woensdag 8 juni 2022 12:00 schreef Hugo862 het volgende:
[..]
Land A valt land B binnen. Hoe is dat precies een burgeroorlog?
Waarom draait alles om een schuldvraag?quote:Op woensdag 8 juni 2022 12:03 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Een leugen gebruiken om de schuldvraag te ontkrachten. Gefeliciteerd jongen, je bent geslaagd
Maw, het is een soeverein land en Rusland is een ander land.quote:Op woensdag 8 juni 2022 12:21 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
'Land B' is pas 30 van de 400 jaar een "land". En dat na een staatsgreep.
Ook al was het een week, het was een soeverein land, erkend door iedereen, waaronder het land dat dit soevereine land is binnengevallen.quote:Op woensdag 8 juni 2022 12:21 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Juridisch gezien wel. Vanuit o.a. cultuurhistorisch perspectief is het nauwelijks een 'ander land'.quote:Op woensdag 8 juni 2022 12:27 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Maw, het is een sovereign land en Rusland is een ander land.
De meeste Oekrainers vinden van wel en die willen onafhankelijk van Rusland hus eigen toekomst bepalen en hier hebben ze het volle recht op.quote:Op woensdag 8 juni 2022 12:30 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Juridisch gezien wel. Vanuit o.a. cultuurhistorisch perspectief is het nauwelijks een 'ander land'.
Is de VS cultuurhistorisch een ander land dan het VK?quote:Op woensdag 8 juni 2022 12:30 schreef inslagenreuring het volgende:
Juridisch gezien wel. Vanuit o.a. cultuurhistorisch perspectief is het nauwelijks een 'ander land'.
En de staatsgreep?quote:Op woensdag 8 juni 2022 12:30 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Nog even afgezien van of het waar is... dat maakt het nog geen burgeroorlogquote:Op woensdag 8 juni 2022 12:30 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Vanuit o.a. cultuurhistorisch perspectief is het nauwelijks een 'ander land'.
De VS is zo'n beetje een verzameling van de hele wereldbevolking.quote:Op woensdag 8 juni 2022 12:33 schreef speknek het volgende:
[..]
Is de VS cultuurhistorisch een ander land dan het VK?
Prima maar dan snap ik er nog minder van waarom Rusland alles en iedereen wil uitmoorden daar. Het is hun broedervolkquote:Op woensdag 8 juni 2022 12:30 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Volgens de Russen is het geen broedervolk. Ukrainers zijn kokholsquote:Op woensdag 8 juni 2022 12:44 schreef _Lily_ het volgende:
[..]
Prima maar dan snap ik er nog minder van waarom Rusland alles en iedereen wil uitmoorden daar. Het is hun broedervolk
in donbas en Luhansk kun je gewoon van een burgeroorlog sprekenquote:Op woensdag 8 juni 2022 12:37 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Nog even afgezien van of het waar is... dat maakt het nog geen burgeroorloganders lust ik er nog wel een paar
Dat is geen burgeroorlog, dat was altijd al een oorlog met Rusland. Rusland doet alleen al die tijd alsof het niet zo is, en succesvol zo blijkt.quote:Op woensdag 8 juni 2022 12:49 schreef sp3c het volgende:
[..]
in donbas en Luhansk kun je gewoon van een burgeroorlog spreken
Oekrainers die tegen Oekrainers (en rare groene mannetjes) vechten
Dus de opdeling van Polen door Rusland en Duitsland in WOII was ook prima? Polen bestond na WOI tenslotte ook pas 21 jaar als onafhankelijk land na 123 jaar opgedeeld te zijn geweest.quote:Op woensdag 8 juni 2022 12:21 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Dus die mogen dan ook de hele wereld overnemen?quote:Op woensdag 8 juni 2022 12:41 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
De VS is zo'n beetje een verzameling van de hele wereldbevolking.
Volgens mij hebben daar ook wat burgeroorlogen aan ten grondslag gelegen.
Omdat de schuldvraag het enige echt belangrijke is. wonderlijk dat je dat niet begrijpt of wil begrijpen.quote:Op woensdag 8 juni 2022 12:22 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Waarom draait alles om een schuldvraag?
Is het nou zo vreselijk om er een andere mening op na te houden?
Bullshit.quote:Op woensdag 8 juni 2022 12:21 schreef inslagenreuring het volgende:
Resolutie 3314 Algemene Vergadering Verenigde Natiesquote:Op woensdag 8 juni 2022 13:19 schreef sp3c het volgende:
staatsgreep kan een prima reden zijn om een land binnen te vallen
Ik vraag me ergens wel af waar de grens (hoe lang moet je onafhankelijk zijn voordat het definitief wordt) precies ligt want afhankelijk van waar je die legt kan zo'n beetje ieder land in Europa een claim op elkaars grondgebied leggen.quote:Op woensdag 8 juni 2022 13:10 schreef J.B. het volgende:
[..]
Dus de opdeling van Polen door Rusland en Duitsland in WOII was ook prima? Polen bestond na WOI tenslotte ook pas 21 jaar als onafhankelijk land na 123 jaar opgedeeld te zijn geweest.
Dus als een land een ander land binnen valt is het een burgeroorlog. We moeten dus ook even wat historische termen gaan corrigeren. Zo was er dus in de periode 1939-1945 de tweede wereldburgeroorlog, hadden we in 2003 de irakburgeroorlog en begon in 1914 de eerste wereldburgeroorlog. Ook een erg interesante is de franco-prussische burgeroorlog van 1870 en de 100 jarige burgeroorlog tussen de Fransen en de Engelsen. Mijn persoonlijke favoriet is overigens de Atjehburgeroorlog van 1873 tot 1914 want die burgeroorlog leverde Nederland een leuke kolonie opquote:Op woensdag 8 juni 2022 12:21 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Er is geen grens. Het enige wat relevant is is of het past in het Russische narratief, want dat wordt door sommigen klakkeloos overgenomen.quote:Op woensdag 8 juni 2022 13:29 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Ik vraag me ergens wel af waar de grens (hoe lang moet je onafhankelijk zijn voordat het definitief wordt) precies ligt want afhankelijk van waar je die legt kan zo'n beetje ieder land in Europa een claim op elkaars grondgebied leggen.
Maar al wel 500 jaar een andere taal en cultuur, dat ze steeds door willekeurige landen in Oost-Europa bezet zijn geweest doet daar niet aan af.quote:Op woensdag 8 juni 2022 12:21 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
De muziek wordt wel met de video ergerquote:
Nogmaals je vergelijkt echt appels met peren. Houd a.u.b. op met de holocaust erbij te betrekken. Maakt je punt (die je slechts gering maakt) echt niet sterker.quote:Op woensdag 8 juni 2022 13:18 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Omdat de schuldvraag het enige echt belangrijke is. wonderlijk dat je dat niet begrijpt of wil begrijpen.
Waarom vindt je de holocaust belangrijk wanneer de schuldvraag er niet toe doet? Gewoon een paar Duitsers die ruzie maken wat mensen met grote neuzen toch? No big deal lijkt mij.
Jouw “maar ik heb ook een hekel aan Oekraners” is precies even fout en even walgelijk als de joden de holocaust verwijten.
Voor de grap even aangezet, geen spijt.quote:Op woensdag 8 juni 2022 14:05 schreef over_hedge het volgende:
[..]
De muziek wordt wel met de video erger
Welke burgeroorlog in Oekranequote:Op woensdag 8 juni 2022 11:50 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Tussen al die 'ethnische Russen' daar.quote:
Wat zijn etnische Russen? En als die zogenaamd etnische Russen georganiseerd in staatslegers tegen elkaar vechten, hoezo is het dan een burgeroorlog?quote:Op woensdag 8 juni 2022 14:31 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Tussen al die 'ethnische Russen' daar.
Hard gelachen.quote:Op woensdag 8 juni 2022 14:31 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Tussen al die 'ethnische Russen' daar.
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Russians_in_Ukrainequote:Op woensdag 8 juni 2022 14:34 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Wat zijn etnische Russen? En als die zogenaamd etnische Russen georganiseerd in staatslegers tegen elkaar vechten, hoezo is het dan een burgeroorlog?
quote:. Russians constitute the majority in Crimea (71.7% in Sevastopol and 58.5% in the Autonomous republic of Crimea),[1] the southern peninsula which the Soviet government transferred from the Russian SFSR to the Ukrainian SSR in 1954.
Outside of Crimea, Russians are the largest ethnic group in [3] Donetsk (48.2%) and Makiyivka (50.8%) in Donetsk Oblast, Ternivka (52.9%) in Dnipropetrovsk Oblast, Krasnodon (63.3%) and Sverdlovsk (58.7%) and Krasnodonskyi raion (51.7%) and Stanychno-Luhanskyi (61.1%) raion in Luhansk Oblast, Reni (70.54%) and Izmail (43.7%) in Odessa oblast, Putyvl Raion (51.6%) in Sumy Oblast.[4]
Wanneer de Belgen hier binnenvallen kunnen ze in Oekrane ook spreken van een burgeroorlog onder al die etnische Nederlanders.quote:
www.lepel.nlquote:Op woensdag 8 juni 2022 14:55 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Russians_in_Ukraine
Dacht zoek het even voor je op, omdat je zei dat je niet wist wat etnische Russen waren.quote:
Belgi bestaat al sinds 1830 i.p.v. 1991 maar dat terzijdequote:Op woensdag 8 juni 2022 14:55 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Wanneer de Belgen hier binnenvallen kunnen ze in Oekrane ook spreken van een burgeroorlog onder al die etnische Nederlanders.
Oekrane bestaat al ruim 1000 jaar, maar dat terzijdequote:Op woensdag 8 juni 2022 15:01 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Belgi bestaat al sinds 1830 i.p.v. 1991 maar dat terzijde
Kom op zeg, als je zover terug wilt in de tijd wordt het allemaal een compleet ander verhaal. Je kunt het hooguit hebben over wat nu het huidige Oekranie is.quote:Op woensdag 8 juni 2022 15:04 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Oekrane bestaat al ruim 1000 jaar, maar dat terzijde
Ja, dus?quote:Op woensdag 8 juni 2022 15:01 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Belgi bestaat al sinds 1830 i.p.v. 1991 maar dat terzijde
Wat zijn echte Russenquote:Op woensdag 8 juni 2022 15:00 schreef Mr.Sandman het volgende:
Nou, dus er wonen echte Russen in Oekranie? En in sommigen delen vormen ze zelfs de meerderheid!
Van die dingen die verwacht je niet bij twee buurlanden met zoveel overeenkomsten qua taal, cultuur, geloof etc.
Kun je als het toch al volslagen arbitrair is niet het beste kijken naar wat de huidige bewoners daar nu van vinden?quote:Op woensdag 8 juni 2022 15:11 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Kom op zeg, als je zover terug wilt in de tijd wordt het allemaal een compleet ander verhaal. Je kunt het hooguit hebben over wat nu het huidige Oekranie is.
[ afbeelding ]
https://nl.wikipedia.org/wiki/Geschiedenis_van_Oekra%C3%AFne
Ik weet het nu nog steeds niet. Misschien kan je me het in je eigen woorden uitleggen?quote:Op woensdag 8 juni 2022 14:57 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Dacht zoek het even voor je op, omdat je zei dat je niet wist wat etnische Russen waren.
Uiteraard weer inclusief Oekraiense tokkiemuziek.quote:
Ohja je kunt geen Engels lezen. Snap ik.quote:Op woensdag 8 juni 2022 15:16 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Ik weet het nu nog steeds niet. Misschien kan je me het in je eigen woorden uitleggen?
Ik meld dit slechts om aan te tonen dat het "hoe lang een land bestaat als soevereine staat"-argument gewoon volkomen debiel arbritair gelul is. Oekrane is een erkende soevereine staat dat is binnengevallen door Rusland. Fin, basta.quote:Op woensdag 8 juni 2022 15:11 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Kom op zeg, als je zover terug wilt in de tijd wordt het allemaal een compleet ander verhaal. Je kunt het hooguit hebben over wat nu het huidige Oekranie is.
[ afbeelding ]
https://nl.wikipedia.org/wiki/Geschiedenis_van_Oekra%C3%AFne
Ja, dat was mijn punt. Maar ik ben bang dat het eerlijke antwoord voor veel users hier ongewenst zou zijn omdat ze zich misschien wel echt liever bij Rusland zouden horen, om welke reden dan ook.quote:Op woensdag 8 juni 2022 15:15 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Kun je als het toch al volslagen arbitrair is niet het beste kijken naar wat de huidige bewoners daar nu van vinden?
Daar zit toch wel een andere mate van continuteit in (lijkt me een beetje obvious die conclusie, maar toch, speciaal voor jou)quote:
Soms als ik iets niet helemaal begrijp dan zoek ik het op, dat is niet voor alles even gemakkelijk, dat geef ik toe maar ik zou dit beschouwen als een goede eerste oefening.quote:
Maar goed dat je geen 1000 jaar wordt, dan had je je goed kunnen ergeren aan al die binnengevallen "soevereine landen"quote:Op woensdag 8 juni 2022 15:22 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Ik meld dit slechts om aan te tonen dat het "hoe lang een land bestaat als soevereine staat"-argument gewoon volkomen debiel arbritair gelul is. Oekrane is een erkende soevereine staat dat is binnengevallen door Rusland. Fin, basta.
Ik erger me meer aan mensen die nu de nodeloze aggressie van Rusland aan het goedpraten zijn dmv kinderachtig semantisch gehuil.quote:Op woensdag 8 juni 2022 15:26 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Maar goed dat je geen 1000 jaar wordt, dan had je je goed kunnen ergeren aan al die binnengevallen "soevereine landen"
Jurisprudentie in deze context is dan ook gewoon onjuist.quote:Op woensdag 8 juni 2022 15:28 schreef Jamilla.J het volgende:
Volgens mij begrijpen sommige mensen niet dat geschiedenis en jurisprudentie niet hetzelfde is.
De laatste keer dat het werd gevraagd in 1991 zag het resultaat er zo uit (even voor de goede orde: Dit is het aantal inwoners dat nee heeft geantwoord op de vraag of Oekrane onafhankelijk zou moeten zijn):quote:Op woensdag 8 juni 2022 15:23 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Ja, dat was mijn punt. Maar ik ben bang dat het eerlijke antwoord voor veel users hier ongewenst zou zijn omdat ze zich misschien wel echt liever bij Rusland zouden horen, om welke reden dan ook.
Over semantiek gesproken.quote:Op woensdag 8 juni 2022 15:29 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Ik erger me meer aan mensen die nu de nodeloze aggressie van Rusland aan het goedpraten zijn dmv kinderachtig semantisch gehuil.
Maar bedankt voor je zorgen.
Andersom.quote:Op woensdag 8 juni 2022 15:30 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Jurisprudentie in deze context is dan ook gewoon onjuist.
Misschien moeten we dat polletje nog een keer houden. Kunnen we daarmee richting de onderhandelingstafel.quote:Op woensdag 8 juni 2022 15:30 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
De laatste keer dat het werd gevraagd in 1991 zag het resultaat er zo uit (even voor de goede orde: Dit is het aantal inwoners dat nee heeft geantwoord op de vraag of Oekrane onafhankelijk zou moeten zijn):
[ afbeelding ]
Zijn niet zo heel veel inwoners die liever bij Rusland willen worden. En dat aantal is echt niet toegenomen sinds de Russen hebben besloten om een zo groot mogelijk stuk van dat land helemaal de tering in te bombarderen.
Nee dan wordt het een hele vreemde zin.quote:
Alsof dat polletje eerlijk zou zijn in de bezette gebieden door daar door Putin neergeplante Russen en gedeporteerde Oekranersquote:Op woensdag 8 juni 2022 15:32 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Misschien moeten we dat polletje nog een keer houden. Kunnen we daarmee richting de onderhandelingstafel.
Maar die stemming in 1991 was wel betrouwbaar neem ik aan?quote:Op woensdag 8 juni 2022 15:35 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Alsof dat polletje eerlijk zou zijn in de bezette gebieden door daar door Putin neergeplante Russen en gedeporteerde OekranersEen stemming uitbrengen met een pistool tegen je hoofd zal echt betrouwbaar zijn ja. Gap, echt
Maar stel dat we zoiets wel kunnen organiseren? Wijs je het dan ook af?quote:Op woensdag 8 juni 2022 15:35 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Alsof dat polletje eerlijk zou zijn in de bezette gebieden door daar door Putin neergeplante Russen en gedeporteerde OekranersEen stemming uitbrengen met een pistool tegen je hoofd zal echt betrouwbaar zijn ja. Gap, echt
Voor jou misschien wel. Voor de rest van de civilisatie is de wetgeving bepalend.quote:Op woensdag 8 juni 2022 15:33 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Nee dan wordt het een hele vreemde zin.
Het is zinloos om te gaan discussieren over een hypothetische poll die er toch niet gaat komen.quote:Op woensdag 8 juni 2022 15:39 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Maar stel dat we zoiets wel kunnen organiseren? Wijs je het dan ook af?
Als jij van mening bent van niet kun je dat vast wel aantonenquote:Op woensdag 8 juni 2022 15:39 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Maar die stemming in 1991 was wel betrouwbaar neem ik aan?
Dat is precies het punt ja. Totaal niet van toepassing hier.quote:Op woensdag 8 juni 2022 15:40 schreef Jamilla.J het volgende:
[..]
Voor jou misschien wel. Voor de rest van de civilisatie is de wetgeving bepalend.
Flauw hoor.quote:Op woensdag 8 juni 2022 15:41 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Het is zinloos om te gaan discussieren over een hypothetische poll die er toch niet gaat komen.
Dat mag je vinden.quote:
Daar waren internationale waarnemers bij en die hebben bevestigd dat het vrij en eerlijk is verlopen: https://www.csce.gov/site(...)kraineReferendum.pdfquote:Op woensdag 8 juni 2022 15:39 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Maar die stemming in 1991 was wel betrouwbaar neem ik aan?
De tering wat een treurnis. Bewaar je dat lijstje ook nog echt ergens?quote:Op woensdag 8 juni 2022 15:43 schreef RamboDirk het volgende:
Ik zet x even op dit voorzichtige lijstje
Rusland heeft geen jurisdictie om een referendum in een andere land te organiseren. Referendum op Crimeria is gezien als niet legitiem omdat alleen officile Kiev mag referendums houden. Anders zouden Chinezen al lang een referendum organiseren in Siberia die ze zien als “historisch” chinees land. Ook Japan zou een referendum kunnen houden in Vladivostok. Finland in Yakutia. Polen in Kaliningrad (Koningberg) etc etc etcquote:Op woensdag 8 juni 2022 15:39 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Groot gelijk. Er moet een definitieve oplossing komen voor het Russische vraagstuk. De beer moet terug zijn grot in.quote:
Nee natuurlijk werkt het zo niet.quote:Op woensdag 8 juni 2022 15:45 schreef Jamilla.J het volgende:
[..]
Rusland heeft geen jurisdictie om een referendum in een andere land te organiseren. Referendum op Crimeria is gezien als niet legitiem omdat alleen officile Kiev mag referendums houden. Anders zouden Chinezen al lang een referendum organiseren in Siberia die ze zien als “historisch” chinees land. Ook Japan zou een referendum kunnen houden in Vladivostok. Finland in Yakutia. Polen in Kaliningrad (Koningberg) etc etc etc
Zo werkt het niet.
Dat geeft ze nog niet het recht om andere landen binnen te vallen. Rusland moet gewoon opdonderen uit Oekrane.quote:Op woensdag 8 juni 2022 15:46 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Nee natuurlijk werkt het zo niet.
Maar het feit dat landen cultuurhistorische claims zullen maken hou je daarmee niet tegen.
Je mist wat basis niveau kennis om het gesprek te voeren.quote:Op woensdag 8 juni 2022 15:42 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Dat is precies het punt ja. Totaal niet van toepassing hier.
Cultuurhistorisch argumenten mag je gebruiken waar dan ook. Thuis of met je collega’s en vrienden.quote:Op woensdag 8 juni 2022 15:46 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Nee natuurlijk werkt het zo niet.
Maar het feit dat landen cultuurhistorische claims zullen maken hou je daarmee niet tegen.
Dat recht is dus nogal subjectief.quote:Op woensdag 8 juni 2022 15:48 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Dat geeft ze nog niet het recht om andere landen binnen te vallen. Rusland moet gewoon opdonderen uit Oekrane.
Ja precies, en daarom denk ik dat jij het niet helemaal begrijpt.quote:Op woensdag 8 juni 2022 15:50 schreef Jamilla.J het volgende:
[..]
Cultuurhistorisch argumenten mag je gebruiken waar dan ook. Thuis of met je collega’s en vrienden.
Maar niet in de rechtbank.
Beetje lachwekkend om een voorgesteld referendum als onbetrouwbaar af te doen, maar ik moet dingen aantonen op hetzelfde niveau.quote:Op woensdag 8 juni 2022 15:42 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Als jij van mening bent van niet kun je dat vast wel aantonen
Wat begrijp ik niet?quote:Op woensdag 8 juni 2022 15:51 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Ja precies, en daarom denk ik dat jij het niet helemaal begrijpt.
Denk je oprecht dat Rusland zich zal houden aan de resultaten van zo'n stemming als die ongunstig voor hen uit pakt?quote:Op woensdag 8 juni 2022 15:39 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Niks subjectiefs aan. Rusland heeft geen enkel recht om andere landen binnen te vallen. Er zijn geen juridische redenen voor, er zijn geen cultuurhistorische redenen voor. Dus opdonderen uit Oekrane. Klaar.quote:Op woensdag 8 juni 2022 15:50 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Dat recht is dus nogal subjectief.
Ik ben het met je eens maar daar hebben we zo weinig aan.
Er zullen landen zijn die cultuurhistorische claims als casus belli zien. Daar zal internationaal recht weinig afbreuk aan doen, hoe onterecht je dat ook vindt.quote:Op woensdag 8 juni 2022 15:50 schreef Jamilla.J het volgende:
[..]
Cultuurhistorisch argumenten mag je gebruiken waar dan ook. Thuis of met je collega’s en vrienden.
Maar niet in de rechtbank.
Rusland is een lidstaat van VN. Als ze niet met de huidige grenzen eens zijn, moeten ze eruit. Simpel zat.quote:Op woensdag 8 juni 2022 15:51 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Naar welke rechtbank ga je dan? En welke rechter wijzen ze dan toe? Wie doet er onafhankelijk onderzoek? Vertrouwen beide partijen de onderzoekers? Zullen beide partijen akkoord gaan met een 'uitspraak'?
Ik bedoel, ik zou die 'rechtzaak' graag willen zien.
Dat hoeft niet, een andere user heeft al keurig aangetoond dat het referendum eerlijk was verlopen. Kom je weer makkelijk mee wegquote:Op woensdag 8 juni 2022 15:55 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Beetje lachwekkend om een voorgesteld referendum als onbetrouwbaar af te doen, maar ik moet dingen aantonen op hetzelfde niveau.
Dus met dezelfde spelregels (ergo. Onafhankelijke waarnemers e.d.) weer een polletje houden en deze oorlog maar afsluiten ook prima?quote:Op woensdag 8 juni 2022 15:59 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Dat hoeft niet, een andere user heeft al keurig aangetoond dat het referendum eerlijk was verlopen. Kom je weer makkelijk mee weg
Ook voor jou dan de vraag: Denk je oprecht dat Poetin het er verder bij zal laten als uit zo'n stemming een resultaat zou komen dat hem niet bevalt?quote:Op woensdag 8 juni 2022 16:01 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Dus met dezelfde spelregels (ergo. Onafhankelijke waarnemers e.d.) weer een polletje houden en deze oorlog maar afsluiten ook prima?
Zijn we het toch eens.
Deze landen zullen in dat geval juridische problemen krijgen.quote:Op woensdag 8 juni 2022 15:58 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Er zullen landen zijn die cultuurhistorische claims als casus belli zien. Daar zal internationaal recht weinig afbreuk aan doen, hoe onterecht je dat ook vindt.
Dat lijken me vragen voor achterafquote:Op woensdag 8 juni 2022 16:02 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Ook voor jou dan de vraag: Denk je oprecht dat Poetin het er verder bij zal laten als uit zo'n stemming een resultaat zou komen dat hem niet bevalt?
En als alle Russen opgedonderd zijn en alle gedeporteerde Oekraners weer terug zijn. Maar dat gaat niet gebeuren en zoals ik al zei ga ik niet discussieren over hypothetische situaties die toch niet gaan gebeuren.quote:Op woensdag 8 juni 2022 16:01 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Dus met dezelfde spelregels (ergo. Onafhankelijke waarnemers e.d.) weer een polletje houden en deze oorlog maar afsluiten ook prima?
Zijn we het toch eens.
Een referendum houden in een regio waar net miljoenen mensen uit op de vlucht geslagen zijn en waar Rusland druk bezig is een politiestaat te vestigen?quote:Op woensdag 8 juni 2022 16:01 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Zijn we het toch eens.
Of iedereen het resultaat zal accepteren is een nogal cruciale voorwaarde om zo'n referendum te organiseren toch?quote:Op woensdag 8 juni 2022 16:03 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Dat lijken me vragen voor achteraf
Alle 'etnische Russen'? Of mensen met een Russische nationaliteit of ook alle mensen die bij Rusland willen horen?quote:Op woensdag 8 juni 2022 16:04 schreef Barbusse het volgende:
[..]
En als alle Russen opgedonderd zijn en alle gedeporteerde Oekraners weer terug zijn. Maar dat gaat niet gebeuren en zoals ik al zei ga ik niet discussieren over hypothetische situaties die toch niet gaan gebeuren.
Geef gewoon toe dat Rusland niks te zoeken heeft daar en dat deze inval niet te rechtvaardigen is.
Mensen met de Russische nationaliteit hebben geen kiesrecht in Oekrane. Nogal logisch dat buitenlanders niet mogen deelnemen, doen we in Nederland ook niet.quote:Op woensdag 8 juni 2022 16:06 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Alle 'etnische Russen'? Of mensen met een Russische nationaliteit of ook alle mensen die bij Rusland willen horen?
Anders maar in het kader van 'meten is weten'quote:Op woensdag 8 juni 2022 16:04 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Of iedereen het resultaat zal accepteren is een nogal cruciale voorwaarde om zo'n referendum te organiseren toch?
Dat begrijp ik. Vroeg me af welke 'Russen'moeten oprotten uit Oekrane.quote:Op woensdag 8 juni 2022 16:08 schreef J.B. het volgende:
[..]
Mensen met de Russische nationaliteit hebben geen kiesrecht in Oekrane.
Diegenen die van mening zijn dat ze in het verkeerde land wonen natuurlijk. Een niet onaanzienlijk deel heeft sinds de val van de Sovjet-Unie die conclusie al getrokken, want het percentage Russen in Oekrane is sinds 1989 gedaald van 22% naar 17%.quote:Op woensdag 8 juni 2022 16:09 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Dat begrijp ik. Vroeg me af welke 'Russen'moeten oprotten uit Oekrane.
De Russen die met tanks, pantservoertuigen en artillerie de grens over staken. Het Russische leger, de Wagner huurlingen en de Tjetjenen die voor Rusland vechten.quote:Op woensdag 8 juni 2022 16:09 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Dat begrijp ik. Vroeg me af welke 'Russen'moeten oprotten uit Oekrane.
Maar ook dat is alleen maar nuttig als je ook een plan hebt om iets met de vergaarde informatie te doen.quote:Op woensdag 8 juni 2022 16:08 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Anders maar in het kader van 'meten is weten'
En Russen die denken dat ze moeten stoken in de binnenlandse aangelegenheden van het land waar ze wonen zou ik er ook gewoon uittrappen. Niet alleen in Oekrane, maar in alle buurlanden. Ben je een Putin fan, ga lekker in Rusland wonen.quote:Op woensdag 8 juni 2022 16:36 schreef Hugo862 het volgende:
[..]
De Russen die met tanks, pantservoertuigen en artillerie de grens over staken. Het Russische leger, de Wagner huurlingen en de Tjetjenen die voor Rusland vechten.
Je kan het dus niet uitleggen. Prima hoor, maar zeg dat dan gewoon.quote:Op woensdag 8 juni 2022 15:25 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Soms als ik iets niet helemaal begrijp dan zoek ik het op, dat is niet voor alles even gemakkelijk, dat geef ik toe maar ik zou dit beschouwen als een goede eerste oefening.
Niet vaak genoeg.quote:Op woensdag 8 juni 2022 17:15 schreef la_perle_rouge het volgende:
[ twitter ][ twitter ]
Daar hebben die vijandige struiken niet van terug. Hoe vaak schieten ze bij dit soort piepafpoef-acties elkaar neer?
quote:Bij de gemeente Amsterdam zijn meerdere signalen binnengekomen over seksueel misbruik bij Oekraense vluchtelingen die in de stad zijn opgevangen. Dat laat burgemeester Femke Halsema weten in een antwoord op schriftelijke vragen van raadslid Sheher Khan (Denk). Tot nu toe is er n zedenzaak opgepakt door de politie. Ook was er in n geval sprake van seksuele uitbuiting en zijn er in een woning 'signalen van illegale prostitutie' geweest.
https://www.at5.nl/artike(...)aiense-vluchtelingen
Die zijn tegenwoordig bijna een onaanvaardbaar veiligheidsrisico voor een soevereine staat aangezien Poetin ze elk moment kan komen steunen. Het lijkt me nu een goed moment voor andere landen om maatregelen te treffen die toekomstige problemen kunnen voorkomen.quote:Op woensdag 8 juni 2022 17:05 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
En Russen die denken dat ze moeten stoken in de binnenlandse aangelegenheden van het land waar ze wonen zou ik er ook gewoon uittrappen. Niet alleen in Oekrane, maar in alle buurlanden. Ben je een Putin fan, ga lekker in Rusland wonen.
Soevereine Staten zijn allemaal in gevaar.quote:Op woensdag 8 juni 2022 17:58 schreef NoCigar het volgende:
[..]
Die zijn tegenwoordig bijna een onaanvaardbaar veiligheidsrisico voor een soevereine staat aangezien Poetin ze elk moment kan komen steunen. Het lijkt me nu een goed moment voor andere landen om maatregelen te treffen die toekomstige problemen kunnen voorkomen.
Als we nu niet ingrijpen gaat hij voor een groot sovjet-rijk van China tot aan Argentini.quote:Op woensdag 8 juni 2022 18:14 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Soevereine Staten zijn allemaal in gevaar.
Nu gewoon nog 10 plaatjes van opgeblazen tanks, en je bent van de lijst afquote:Op woensdag 8 juni 2022 18:23 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Als we nu niet ingrijpen gaat hij voor een groot sovjet-rijk van China tot aan Argentini.
Annexatie van China is next.quote:Op woensdag 8 juni 2022 18:23 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Als we nu niet ingrijpen gaat hij voor een groot sovjet-rijk van China tot aan Argentini.
Yayquote:Op woensdag 8 juni 2022 18:26 schreef ExTec het volgende:
[..]
Nu gewoon nog 10 plaatjes van opgeblazen tanks, en je bent van de lijst af
Chinezen verberg uw vrouwen en dochters, het rode leger onder aanvoering van Putler is onderweg.quote:
Hier zijn gewoon onderzoeken naar gedaan en de cijfers zijn ongeveer hetzelfde, de link staat een paar topics terug. Het komt erop neer dat heel Oekrane buiten stukjes van de Donbas (niet helemaal), gewoon pro-Oekrane zijn.quote:Op woensdag 8 juni 2022 15:41 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Het is zinloos om te gaan discussieren over een hypothetische poll die er toch niet gaat komen.
Is er een reden waarom het niet per vliegtuig gaat?quote:Op woensdag 8 juni 2022 20:16 schreef Lospedrosa het volgende:
[ twitter ]
[ twitter ]
Zware week dit
[ twitter ]
Die heb ik ook laatst zitten kijken. Goede uitleg. En dank voor het delen hier!quote:Op woensdag 8 juni 2022 20:51 schreef slashdotter3 het volgende:
Colonel Markus Reisner of the Austrian Armed Forces describes how the fighting in eastern Ukraine developed.
Kortom donbass als regio met veel vrijheid bij Oekrane, Rusland houdt de Krim, al het andere grondgebied terug naar Oekrane. Oekrane lid van NATO om herhaling te voorkomen.quote:Op woensdag 8 juni 2022 19:44 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Hier zijn gewoon onderzoeken naar gedaan en de cijfers zijn ongeveer hetzelfde, de link staat een paar topics terug. Het komt erop neer dat heel Oekrane buiten stukjes van de Donbas (niet helemaal), gewoon pro-Oekrane zijn.
Zelfs in de Donbas zou is de voorkeur om bij Oekrane te blijven, maar wel als autonome region.
De Krim is eigenlijk het enige deel dat als geheel simpelweg pro-Russisch is.
Bij de inname van de Krim liepen er ook direct 9268 soldaten over naar het Russische leger, ook het grootste deel van de ambtenaren liepen direct over.
Dat zagen we in de Donbas ook, maar op heel andere schaal; in de praktijk vechten troepen uit de Donbas aan beide kanten mee.
quote:Op woensdag 8 juni 2022 21:22 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Kortom donbass als regio met veel vrijheid bij Oekrane, Rusland houdt de Krim, al het andere grondgebied terug naar Oekrane. Oekrane lid van NATO om herhaling te voorkomen.
Klaar.
quote:"Dear Putin, Let's speed up to the part where you kill yourself in a bunker".
Het kan maanden duren voor een software update voor die andere raketten lees ik alleen.quote:Op woensdag 8 juni 2022 21:45 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Zeg wordt die Scholz betaald, of wat is dit?
Dat commentaar er onder ook..quote:Op woensdag 8 juni 2022 21:45 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Die knakker straalt nog meer incompetentie uit in die paar maanden dat ie daar de leiding heeft dan Trump en Biden hebben kunnen laten zien in 6 jaarquote:Op woensdag 8 juni 2022 21:45 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Onderschat Duitsers nooit.quote:Op woensdag 8 juni 2022 21:51 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Die knakker straalt nog meer incompetentie uit in die paar maanden dat ie daar de leiding heeft dan Trump en Biden hebben kunnen laten zien in 6 jaar.
Ik heb wel medelijden met het Duitse volk momenteel. Kunnen wij ze niet bevrijden van dat incompetente volk daar in de Reichstag?
Scholz lijkt Merkel te willen overtreffen als het om het naar de zin maken van Poetin gaat.quote:Op woensdag 8 juni 2022 21:51 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Die knakker straalt nog meer incompetentie uit in die paar maanden dat ie daar de leiding heeft dan Trump en Biden hebben kunnen laten zien in 6 jaar.
Ik heb wel medelijden met het Duitse volk momenteel. Kunnen wij ze niet bevrijden van dat incompetente volk daar in de Reichstag?
quote:Op woensdag 8 juni 2022 21:22 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Kortom donbass als regio met veel vrijheid bij Oekrane, Rusland houdt de Krim, al het andere grondgebied terug naar Oekrane. Oekrane lid van NATO om herhaling te voorkomen.
Klaar.
En het is nog een excuus ookquote:Op woensdag 8 juni 2022 21:45 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
https://m.faz.net/aktuell(...)a3f3d16d997700a57afdquote:Ze herinnerde zich dat ze altijd had gewaarschuwd dat Poetin Europa wilde vernietigen omdat hij het als een "voorloper van de NAVO" beschouwde.
Ik had het al gezien ja. Uiteraard geen woord over dat zij en haar regering Nord Stream 2 n jaar na de Krim hebben goedgekeurdquote:Op woensdag 8 juni 2022 22:05 schreef capricia het volgende:
Vanavond was er een interview met Merkel. Iemand gezien?
Ze veegde haar straatje schoon.
[..]
https://m.faz.net/aktuell(...)a3f3d16d997700a57afd
Merkel is de wederopstanding van Hitler. Soort van h?quote:Op woensdag 8 juni 2022 22:05 schreef capricia het volgende:
Vanavond was er een interview met Merkel. Iemand gezien?
Ze veegde haar straatje schoon.
[..]
https://m.faz.net/aktuell(...)a3f3d16d997700a57afd
Dat was voor het begin van de oorlogm, zonder het Navo lidmaatschap, denk ik wel een acceptabele optie. Gezien de recente bewoordingen van Russische bewindslieden lijken de Russische eisen momenteel te zijn:quote:Op woensdag 8 juni 2022 21:22 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Klaar.
Tja, Godwin kon er ook nog wel bij...quote:Op woensdag 8 juni 2022 22:15 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Merkel is de wederopstanding van Hitler. Soort van h?
Repatriring van ontvoerde Oekraners en Oekraense kinderen niet vergeten.quote:Op woensdag 8 juni 2022 21:27 schreef Ulx het volgende:
"Rusland betaalt de schade aan burgers en land" niet vergeten.
Zullen wel een paar gezellige jaren gaan worden in Europa, geen enkele Oost-Europese staat zal nog enig vertrouwen in Duitsland en Frankrijk hebben.quote:Op woensdag 8 juni 2022 22:00 schreef ExTec het volgende:
[..]
En het is nog een excuus ook
Dat ding kan alleen niet de verouderde clusterbom type munitie verschieten.
[ twitter ]
Maar dat type munitie bestaat uit ladingen kleinere bommen, waarvan er te veel niet afgaan, worden dan een soort onbedoelde landmijnen, wil eigenlijk niemand meer om die reden gebruiken / ligt niet in de lijn der verwachting dat UA die berhaupt krijgt.
Grote kans dat zoiets uiteindelijk het eindspel wel wordt. En dan doet Rusland een nucleaire vergelding in die gebieden, want... Russisch existentieel blabla.quote:Op woensdag 8 juni 2022 22:17 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Dat was voor het begin van de oorlogm, zonder het Navo lidmaatschap, denk ik wel een acceptabele optie. Gezien de recente bewoordingen van Russische bewindslieden lijken de Russische eisen momenteel te zijn:
1. Geen navo lidmaatschap
2. Landbrug naar Krim (grens aan Dnjepr lijkt me)
3. Krim de jure Russisch
4. Bezette delen donbas naar Rusland
Stukken van Kharkiv oblast en Kherson zouden dan wellicht terug kunnen naar Oekrane.
1,3 zijn denk ik wel te accepteren voor de Oekrane.
2,4 zijn de probleempunten.
De Duitsers zelf zijn ook niet zo blij met Scholz nu.quote:Op woensdag 8 juni 2022 22:23 schreef J.B. het volgende:
[..]
Zullen wel een paar gezellige jaren gaan worden in Europa, geen enkele Oost-Europese staat zal nog enig vertrouwen in Duitsland en Frankrijk hebben.
[ twitter ]
Deze tweet is al van eind april, maar dit vermoeden wordt alleen maar groter. Wie gelooft nog dat Duitsland in actie komt als bijvoorbeeld Polen of de Baltische Staten zouden worden aangevallen door Rusland? Ik geloof er geen biet van met de huidige Duitse leiding.
Precies, laat mensen die emotie eens binnenhouden. Juist dit soort emotionele opschudding (wellicht aangesterkt door bots) is een droomscenario voor de Russen.quote:Op woensdag 8 juni 2022 22:28 schreef quirina het volgende:
Tsjah Duitsland en Frankrijk dat viel wel te verwachten.
Maar dit komt Poetin alleen maar mooi uit. Een verdeeld Europa is een zwak Europa.
Frankrijk is alleen met de politieke mond dom.quote:Op woensdag 8 juni 2022 22:28 schreef quirina het volgende:
Tsjah Duitsland en Frankrijk dat viel wel te verwachten.
Maar dit komt Poetin alleen maar mooi uit. Een verdeeld Europa is een zwak Europa.
quote:Op woensdag 8 juni 2022 22:30 schreef Lospedrosa het volgende:
De Duitsers hebben misschien hele goede reden om leveringen te vertragen.
De consensus is dat scholz gewoon bang is om in een oorlog getrokken te worden. In interviews komt er zoveel naar voren. Blijkbaar niet door hebbend dat het allemaal weinig uitmaakt.quote:Op woensdag 8 juni 2022 22:42 schreef Ulx het volgende:
Ik vind dat ieder staatshoofd in de EU nogal lief is voor die lui met die gasbel in het noorden van hun land. Daarmee kunnen ze probleemloos een land als Duitsland van gas voorzien en had je die angst van de Duitsers kunnen wegnemen.
Hij kan iets weten wat wij of haast niemand nog weet.quote:
Polen speelt geen spelletjes.quote:Op woensdag 8 juni 2022 22:31 schreef J.B. het volgende:
[ twitter ]
[ twitter ]
[ twitter ]
De Poolse president Duda heeft een interview aan Bild gegeven waarin hij bepaald geen blad voor de mond neemt. Ook krijgt Duitsland weer een flinke veeg uit de pan.
Ja, 4D schaken, h?quote:Op woensdag 8 juni 2022 23:07 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Hij kan iets weten wat wij of haast niemand nog weet.
Ik oordeel iig niet zo snel, zou ieder moeten doen, het anderste uiterste is onrust en destabilisatie in Europa. Wil je dat?
Ik pleit hem niet vrij, zal waarschijnlijk gewoon weer een angsthazen actie zijn maar ik geef dat oordeel nog niet.quote:
Jij bent onderdeel van het probleem, niet de oplossing.quote:Op woensdag 8 juni 2022 22:30 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Precies, laat mensen die emotie eens binnenhouden. Juist dit soort emotionele opschudding (wellicht aangesterkt door bots) is een droomscenario voor de Russen.
De Duitsers hebben misschien hele goede reden om leveringen te vertragen.
Wat een gelul. Want er wordt nu een navo land aangevallen?quote:Op woensdag 8 juni 2022 22:23 schreef J.B. het volgende:
[..]
Zullen wel een paar gezellige jaren gaan worden in Europa, geen enkele Oost-Europese staat zal nog enig vertrouwen in Duitsland en Frankrijk hebben.
[ twitter ]
Deze tweet is al van eind april, maar dit vermoeden wordt alleen maar groter. Wie gelooft nog dat Duitsland in actie komt als bijvoorbeeld Polen of de Baltische Staten zouden worden aangevallen door Rusland? Ik geloof er geen biet van met de huidige Duitse leiding.
Bijvoorbeeld omdat Rusland nabij Duitsland grenst?quote:Op woensdag 8 juni 2022 23:53 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Jij bent onderdeel van het probleem, niet de oplossing.
Wat? Hij is onderdeel van het probleem? Hij geeft gewoon zijn mening.quote:Op woensdag 8 juni 2022 23:53 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Jij bent onderdeel van het probleem, niet de oplossing.
Waarom zou dat onrust en destabilisatie in Europa betekenen?quote:Op woensdag 8 juni 2022 23:07 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Hij kan iets weten wat wij of haast niemand nog weet.
Ik oordeel iig niet zo snel, zou ieder moeten doen, het anderste uiterste is onrust en destabilisatie in Europa. Wil je dat?
quote:Op donderdag 9 juni 2022 01:03 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Bijvoorbeeld omdat Rusland nabij Duitsland grenst?
Lees zijn postgeschiedenis even rustig door.quote:Op donderdag 9 juni 2022 01:04 schreef Pokkehandtas het volgende:
[..]
Wat? Hij is onderdeel van het probleem? Hij geeft gewoon zijn mening.
Polen is goed bezig.quote:Op woensdag 8 juni 2022 22:31 schreef J.B. het volgende:
[ twitter ]
[ twitter ]
[ twitter ]
De Poolse president Duda heeft een interview aan Bild gegeven waarin hij bepaald geen blad voor de mond neemt. Ook krijgt Duitsland weer een flinke veeg uit de pan.
Opspelende onrust, Frankrijk en Duitsland tegen andere Europese landen, gedonder in Brussel. Het speelt de Russen wel erg in de kaart.quote:Op donderdag 9 juni 2022 01:09 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Waarom zou dat onrust en destabilisatie in Europa betekenen?
Wel eng dat zo'n groot en machtig land in het poepertje van Poetin zit.quote:Op donderdag 9 juni 2022 02:45 schreef quirina het volgende:
Duitsland wilde al niet meewerken aan het begin vd oorlog.
Dat is niet zonder reden. En dat heeft niet te maken met de tweede Wereldoorlog maar alles met handjes schudden en dealtjes maken met Rusland.
Duitsland hoort open kaart te spelen en nu blijkt Duitsland over het een en ander gelogen/gezwegen/verzwegen te hebben.
Maar ja ga toch lekker tanken over de grens want het is hier teringduur.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Nord_Streamquote:Op donderdag 9 juni 2022 07:36 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Wel eng dat zo'n groot en machtig land in het poepertje van Poetin zit.
Machtig valt wel mee dus. Hebben weinig in de melk te brokkelen op geopolitiek niveau. Verkopen al hun principes voor wat economisch voordeel op de korte termijn.quote:Op donderdag 9 juni 2022 07:36 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Maar Duda's opmerking over dat het zo raar is dat mensen met Putin praten is natuurlijk onzin. Ook al is Rusland de agressor, een vorm van dialoog moet altijd open blijven om enige kans te hebben iets te bereiken. Weinig nut om dat met Hitler te vergelijken.quote:Op donderdag 9 juni 2022 07:36 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Ik heb het idee dat het zuiver economisch is. Duitsland is een industrieland en ze zitten niet te wachten op peperduur gas.quote:Op donderdag 9 juni 2022 08:11 schreef Wantie het volgende:
Nou mocht Duitsland van Rusland onder voorwaarden herenigd worden destijds.
Is het mogelijk dat de Duitse terughoudendheid daarmee te maken heeft?
Is het ook, het Duitse beleid is puur mercantalistisch. Goedkoop grondstoffen (gas) uit o.a. Rusland halen en duur verkopen in het buitenland (auto's in China); het hele Duitse economisch model is daar omheen gebouwd. Enig strategisch denken zit er niet achter, of het nou om China of Rusland gaat. Nord Stream 2 is ook een duidelijk gevolg van deze houding.quote:Op donderdag 9 juni 2022 08:16 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Ik heb het idee dat het zuiver economisch is. Duitsland is een industrieland en ze zitten niet te wachten op peperduur gas.
Pakken wat je pakken kan op de korte termijn, ten koste van al het andere.quote:Op donderdag 9 juni 2022 08:28 schreef J.B. het volgende:
[..]
Is het ook, het Duitse beleid is puur mercantalistisch. Goedkoop grondstoffen (gas) uit o.a. Rusland halen en duur verkopen in het buitenland (auto's in China); het hele Duitse economisch model is daar omheen gebouwd. Enig strategisch denken zit er niet achter, of het nou om China of Rusland gaat. Nord Stream 2 is ook een duidelijk gevolg van deze houding.
Toch zal het me nog benieuwen of de maatschappij die extreme prijsstijgingen hier blijft slikken. Want het einde lijkt nog niet in zicht en dan moet de winter nog komen.quote:Op donderdag 9 juni 2022 08:32 schreef Perrin het volgende:
[..]
Pakken wat je pakken kan op de korte termijn, ten koste van al het andere.
Mag wat oorlogen kosten, als de eigen schoorsteen maar rookt.
We kunnen de sancties opheffen, maar dan krijgen we gegarandeerd wel op een andere manier een oor aangenaaid door de Russen. Dus beter nu de pleister er in n keer vanaf trekken, ook al duurt dat misschien een decennium.quote:Op donderdag 9 juni 2022 08:38 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Toch zal het me nog benieuwen of de maatschappij die extreme prijsstijgingen hier blijft slikken. Want het einde lijkt nog niet in zicht en dan moet de winter nog komen.
Ik zie alleen geen direct alternatief voor die sancties.
Niet echt de Sovjet-Unie was toen al zo goed als bankroet en die wouden wel van dat land af. Duitsland heeft er flink voor moeten betalen en de nieuwe grens met Polen moesten ze erkennen. De bedenkingen waren vooral in West-Europa met de bekende uitspraak van een Franse of Engelse diplomaat "We houden zoveel van Duitsland dat we het liefste 2 Duitslanden hebben."quote:Op donderdag 9 juni 2022 08:11 schreef Wantie het volgende:
Ja, ik denk het wel. Jim Baker (VS Minister van Buitenlandse Zaken) maakte afspraken met Michael Gorbatsjov en Edoeard Sjevardnadze om de Duitse eenwording te kunnen laten doorgaan, Plus dat het verenigde Duitsland naar de NAVO mocht gaan..quote:Op donderdag 9 juni 2022 08:11 schreef Wantie het volgende:
Ja, maar ook Lubbers ging hier volledig de mist in om zo openlijk tegen de Duitse eenwording te zijn.quote:Op donderdag 9 juni 2022 09:07 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Niet echt de Sovjet-Unie was toen al zo goed als bankroet en die wouden wel van dat land af. Duitsland heeft er flink voor moeten betalen en de nieuwe grens met Polen moesten ze erkennen. De bedenkingen waren vooral in West-Europa met de bekende uitspraak van een Franse of Engelse diplomaat "We houden zoveel van Duitsland dat we het liefste 2 Duitslanden hebben."
Hoe werkt dat dan?quote:Op donderdag 9 juni 2022 08:11 schreef Wantie het volgende:
Nee, de VS heeft in de persoon van Jim Baker toezeggingen gedaan dat behalve Oost-Duitsland de NAVO niet verder naar het Oosten zou gaan uitbreiden. De kwestie of keuze was toen, of Duitsland onder de NAVO-paraplu van de VS, of heel Duitsland buiten de NAVO.quote:Op donderdag 9 juni 2022 09:13 schreef ExTec het volgende:
[..]
Hoe werkt dat dan?
DE heeft moeten toezeggen rus militair nooit tegen te werken, en als ze dat wel zouden doen, dan draait rus eigenhandig de unificatie even terug ofzo?
Waar kunnen we dat lezen?quote:Op donderdag 9 juni 2022 09:17 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Nee, de VS heeft in de persoon van Jim Baker toezeggingen gedaan dat behalve Oost-Duitsland de NAVO niet verder naar het Oosten zou gaan uitbreiden.
https://www.chathamhouse.(...)to-would-not-enlargequote:Op donderdag 9 juni 2022 09:20 schreef ExTec het volgende:
[..]
Waar kunnen we dat lezen?
En wat is de relevantie mbt dat DE nu huichelend dingen blijft toezeggen, maar nooit levert?
Op heel veel plaatsen, en afgelopen zaterdagmiddag is in het Radio 1-programma Argos hier een uur lang op teruggeblikt.quote:
Klopt, die is later ook behoorlijk tegen gewerkt om nog een internationale functie ergens te krijgen. Maar Frankrijk en Engeland waren in het begin er ook flink op tegen. Daar heeft toen der tijd Helmut Kohl ook behoorlijk wat toezeggingen voor moeten doen. Maar na de val van de muur in 1989 had de DDR eigenlijk geen functie meer voor de Russen. In 1990 was de hereniging en in 1991 implodeerde de Sovjet-Unie wat compleet bankroet was.quote:Op donderdag 9 juni 2022 09:12 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Ja, maar ook Lubbers ging hier volledig de mist in om zo openlijk tegen de Duitse eenwording te zijn.
Allemaal blabla, maar het staat dus werkelijk in niet 1 verdrag?quote:Op donderdag 9 juni 2022 09:23 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Op heel veel plaatsen, en afgelopen zaterdagmiddag is in het Radio 1-programma Argos hier een uur lang op teruggeblikt.
https://www.nporadio1.nl/(...)een-gebroken-belofte
Staat nergens op papier nee. Van wat ik ervan begrepen heb is het door Baker opgeworpen als hypothese, en is het vervolgens door de oude Bush (de uiteindelijke beslisser) afgeschoten als idee. Vraag me ook af wat het berhaupt uitmaakt, want Rusland lapt structureel verdragen die wl op papier staan aan z'n laars.quote:Op donderdag 9 juni 2022 09:26 schreef ExTec het volgende:
[..]
Allemaal blabla, maar het staat dus werkelijk in niet 1 verdrag?
Het speelde toen nog helemaal niet.quote:Op donderdag 9 juni 2022 09:39 schreef J.B. het volgende:
[..]
Staat nergens op papier nee. Van wat ik ervan begrepen heb is het door Baker opgeworpen als hypothese, en is het vervolgens door de oude Bush (de uiteindelijke beslisser) afgeschoten. Vraag me ook af wat het berhaupt uitmaakt, want Rusland lapt structureel verdragen die wl op papier staan aan z'n laars.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |