Even nog een keer in het nieuwe topic. Prima filmpje wel. Die explosie op 1 min 18quote:Op dinsdag 7 juni 2022 19:18 schreef polderturk het volgende:
Je moet je wapendepots uit het bereik van artillerie houden. Of de Oekranse artillerie komt heel ver.
[ twitter ]
Muziek is wel weer zoals gewoonlijk heel erg kutquote:Op dinsdag 7 juni 2022 19:22 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Even nog een keer in het nieuwe topic. Prima filmpje wel. Die explosie op 1 min 18
Zou Oekrane echt die gebieden niet meer aanvallen na zo een nep-referendum terwijl ze na de vorige keer, een aantal jaar later zo genaaid zijn door die tyfusrussen? Geloof ik geen zak van.quote:
Je kunt wel steeds zo bijdehand doen. Ik heb tenminste een veel realistischer beeld hoe deze oorlog zal eindigen.quote:Op dinsdag 7 juni 2022 19:20 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Nou, ik wacht nog steeds op de 5 a 10 alternatieve descalerende scenario's van onze grote vriend @:Lospedrosa . Die niet kwamen. Dus ik gok dat dit inderdaad het alternatief is. Maar jij mag de uitdaging wel overnemen? Uitgangspunt is dat het resultaat van de de-escalatie vanuit UA minimaal gelijk is aan hoe het er in januari voor stond (excl. Geleden schade aan defensieve middelen).
Daarom heb je zo een ijzersterke beargumentatiequote:Op dinsdag 7 juni 2022 20:08 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Je kunt wel steeds zo bijdehand doen. Ik heb tenminste een veel realistischer beeld hoe deze oorlog zal eindigen.
104 dagen geleden dachten de realisten ook dat het binnen 3 dagen wel klaar was.quote:Op dinsdag 7 juni 2022 20:08 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Je kunt wel steeds zo bijdehand doen. Ik heb tenminste een veel realistischer beeld hoe deze oorlog zal eindigen.
Ik denk niet dat Oekrane er nu in gaat trappen.quote:Op dinsdag 7 juni 2022 19:49 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Zou Oekrane echt die gebieden niet meer aanvallen na zo een nep-referendum terwijl ze na de vorige keer, een aantal jaar later zo genaaid zijn door die tyfusrussen? Geloof ik geen zak van.
Zelfs onze generaals en deskundigen lopen maar een beetje achter de feiten aan. Kan alle kanten op gaan nog in deze oorlog.quote:Op dinsdag 7 juni 2022 20:08 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Wat is dan wel het punt? In plaats van het ontwijken van de vraag zou je allicht gewoon een concreet antwoord kunnen geven.quote:Op dinsdag 7 juni 2022 18:18 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Oekrane is het punt niet.
De westerse Staten moeten wij ons druk over make .
Bovenstaande is overigens geen concreet antwoord. Wat is de consequentie en hoe moet die gehandhaafd worden? Hoe krijg je Oekrane berhaupt ervan overtuigd om een verdrag met Rusland te sluiten terwijl ze bij ieder verdrag sinds onafhankelijkheid door Rusland zijn genaaid?quote:Op dinsdag 7 juni 2022 14:20 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Niet hard genoeg, de concequentie in het contract moet torenhoog zijn.
Ik wist niet dat er een vraag was?quote:Op dinsdag 7 juni 2022 20:42 schreef J.B. het volgende:
[..]
Wat is dan wel het punt? In plaats van het ontwijken van de vraag zou je allicht gewoon een concreet antwoord kunnen geven.
[..]
Bovenstaande is overigens geen concreet antwoord. Wat is de consequentie en hoe moet die gehandhaafd worden? Hoe krijg je Oekrane berhaupt ervan overtuigd om een verdrag met Rusland te sluiten terwijl ze bij ieder verdrag sinds onafhankelijkheid door Rusland zijn genaaid?
De andere zijde bedoel je.quote:Op dinsdag 7 juni 2022 20:17 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Daarom heb je zo een ijzersterke beargumentatie. Je wordt keer op keer onder de tafel gekletst met feiten joh.
Wie dachten dat het binnen 3 dagen klaar was dan?quote:Op dinsdag 7 juni 2022 20:23 schreef ExTec het volgende:
[..]
104 dagen geleden dachten de realisten ook dat het binnen 3 dagen wel klaar was.
Realistisch, is dus nogal aan verandering onderhevig
De russenquote:Op dinsdag 7 juni 2022 20:56 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Wie dachten dat het binnen 3 dagen klaar was dan?
quote:Op dinsdag 7 juni 2022 20:54 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ik wist niet dat er een vraag was?
Met bovenstaande bedoel ik, we kunnen wel vanalles willen, maar de nederlandse burger heeft daar geen stem in.
quote:Op dinsdag 7 juni 2022 14:40 schreef J.B. het volgende:
[..]
Wat stel je voor? Oekrane krijgt kernwapens die ze op Moskou schieten zodra ze nog een keer een dergelijke stunt uithalen?
De vraag (of vragen) lijkt me nochtans vrij duidelijk. Hoe wil je garanderen dat Rusland niet nog een keer dergelijke stunts uit gaat zetten? Wat is de consequentie als ze het wel doen en hoe moet het gehandhaafd worden?quote:Op dinsdag 7 juni 2022 18:08 schreef J.B. het volgende:
[..]
Dat klopt, maar het is een feit dat de andere twee betrokken partijen bij het Boedapest memorandum, de VS en het VK, in de NAVO zitten en niet van zins zijn hun kernwapens te gebruiken. De vraag blijft dus wat je in gedachten had om te garanderen dat Oekrane de volgende keer wel verdedigd wordt?
Moet IK dat garanderen? Dat lijkt me iets tussen Oekrane en Rusland te onderhandelen.quote:Op dinsdag 7 juni 2022 21:00 schreef J.B. het volgende:
[..]
[..]
[..]
De vraag (of vragen) lijkt me nochtans vrij duidelijk. Hoe wil je garanderen dat Rusland niet nog een keer dergelijke stunts uit gaat zetten? Wat is de consequentie als ze het wel doen en hoe moet het gehandhaafd worden?
quote:Op dinsdag 7 juni 2022 21:06 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Moet IK dat garanderen? Dat lijkt me iets tussen Oekrane en Rusland te onderhandelen.
Ze beginnen net weer, waarom zo negatief?quote:Op dinsdag 7 juni 2022 21:10 schreef ExTec het volgende:
[..]
K, zullen we het er dan op houden dat een akkoord tussen rus en UA van tafel is?
Bron?quote:Op dinsdag 7 juni 2022 21:07 schreef Lospedrosa het volgende:
De stad lijkt in handel te vallen van de Russen nu.
quote:Op dinsdag 7 juni 2022 21:11 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ze beginnen net weer, waarom zo negatief?
Laat mij je gewoon een antwoord geven: UA wil gewoon niet onderhandelen met rus.quote:JA, DAT WEET IK TOCH NIET, DAT LIGT AAN HULLIE!
Wedje dat de oorlog eindigt na een akkoord, al dan niet gedwongen?quote:Op dinsdag 7 juni 2022 21:15 schreef ExTec het volgende:
[..]
Er worden je hier vragen gesteld waarom UA dat in godesnaam zou willen ondernemen, gezien dat rus werkelijk alle afspraken die ze maken breken, en jij komt niet verder dan:
[..]
Laat mij je gewoon een antwoord geven: UA wil gewoon niet onderhandelen met rus.
En dat is niet te verwarren met dat ze heus wel voor de vorm doen alsof, etc.
Zelensky zelf.quote:Op dinsdag 7 juni 2022 21:12 schreef ExTec het volgende:
[..]
Bron?
https://deepstatemap.live/ vind van niet namelijk.
Goh.quote:Op dinsdag 7 juni 2022 21:18 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Wedje dat de oorlog eindigt na een akkoord, al dan niet gedwongen?
Jij poneerde dit:quote:Op dinsdag 7 juni 2022 21:06 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Moet IK dat garanderen? Dat lijkt me iets tussen Oekrane en Rusland te onderhandelen.
Er liggen reeds twee akkoorden, in de vorm van het Boedapest-memorandum en de Minsk-akkoorden, waar Rusland zich overduidelijk geen bal van aantrekt. Dat zijn dus blijkbaar geen goede afspraken, dus waarom en hoe zou het volgende akkoord beter moeten zijn? Hebben er de vorige keren idioten aan tafel gezeten of blijkt er toch een partij aan tafel structureel ter kwader trouw te handelen?quote:Op dinsdag 7 juni 2022 13:01 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Vals sentiment.
Door meer voor gas te betalen zal er niet minder leed zijn.
Sterker nog, door goede afspraken mbt de Donbas wordt en het leed gestopt en de gasprijs verlaagd.
Gaat ook gebeuren, en dan zie ik jullie allemaal sputteren.
Er komt een nieuw akkoord, maar hierbij is een andere grootmacht nodig die garant staat. Het akkoord zal harder zijn, de VS zal mee tekenen.quote:Op dinsdag 7 juni 2022 21:19 schreef J.B. het volgende:
[..]
Jij poneerde dit:
[..]
Er liggen reeds twee akkoorden, in de vorm van het Boedapest-memorandum en de Minsk-akkoorden, waar Rusland zich overduidelijk geen bal van aantrekt. Dat zijn dus blijkbaar geen goede afspraken, dus waarom en hoe zou het volgende akkoord beter moeten zijn? Hebben er de vorige keren idioten aan tafel gezeten of blijkt er toch een partij aan tafel structureel ter kwader trouw te handelen?
Rusland, het Verenigd Koninkrijk en de Verenigde Staten staan garant voor het Boedapest-memorandum. Dus nogmaals de vraag, wat moet er beter? Wat houdt harder in?quote:Op dinsdag 7 juni 2022 21:22 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
We komt een nieuw akkoord, maar hierbij is een andere grootmacht nodig die garant staat. Het akkoord zal harder zijn, de VS zal mee tekenen.
De Russen zelf geloven dit toch niet hoop ik. Overigens wel een punt, Oekrane heeft gedurende deze oorlog geen enkele keer de Krim beschoten geloof ik.quote:
Het Boedapest memorandum is gestest door Rusland in 2014. Toen bleek al dat ze vrij spel hadden.quote:Op dinsdag 7 juni 2022 21:24 schreef J.B. het volgende:
[..]
Rusland, het Verenigd Koninkrijk en de Verenigde Staten staan garant voor het Boedapest-memorandum. Dus nogmaals de vraag, wat moet er beter? Wat houdt harder in?
Ja, aan het einde van WO2 ging duitsland er ook mee akkoord dat ze verloren hadden en de oorlog over was. Japan idem. Dus dat zegt niet zo veel.quote:Op dinsdag 7 juni 2022 21:18 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Wedje dat de oorlog eindigt na een akkoord, al dan niet gedwongen?
Misschien proberen ze er een lulverhaal van te maken dat het voortaan Russisch grondgebied is dus als het nu wordt aangevallen dan mag Rusland met kernwapens antwoordenquote:Op dinsdag 7 juni 2022 19:49 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Zou Oekrane echt die gebieden niet meer aanvallen na zo een nep-referendum terwijl ze na de vorige keer, een aantal jaar later zo genaaid zijn door die tyfusrussen? Geloof ik geen zak van.
Dat zegt niet zoveel?quote:Op dinsdag 7 juni 2022 21:45 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ja, aan het einde van WO2 ging duitsland er ook mee akkoord dat ze verloren hadden en de oorlog over was. Japan idem. Dus dat zegt niet zo veel.
quote:Op dinsdag 7 juni 2022 21:48 schreef Lospedrosa het volgende:
Dat zijn feiten en dat is waar het gaat eindigen.
Dat is evident, maar waarom zou een nieuw akkoord dan "goede afspraken" bevatten en beter zijn dan bestaande akkoorden? Rusland blijkt zich structureel niet aan verdragen te houden en de landen die het moeten garanderen zijn te bang om in te grijpen vanwege Russische nucleaire dreigementen. Oekrane heeft gezien de ervaringen van de afgelopen 30 jaar geen enkele incentive om eender welk verdrag met Rusland te sluiten. Wellicht is het in dat licht voor de Oekraeners een aantrekkelijkere optie om te hopen op een Afghanistan scenario.quote:Op dinsdag 7 juni 2022 21:44 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Het Boedapest memorandum is gestest door Rusland in 2014. Toen bleek al dat ze vrij spel hadden.
https://www.defensenews.c(...)as-ukraine-invasion/
Ik hoop stiekem op wat aanslagen in Russische steden door Oekraiense migranten.quote:Op dinsdag 7 juni 2022 21:54 schreef J.B. het volgende:
[..]
Dat is evident, maar waarom zou een nieuw akkoord dan "goede afspraken" bevatten en beter zijn dan bestaande akkoorden? Rusland blijkt zich structureel niet aan verdragen te houden en de landen die het moeten garanderen zijn te bang om in te grijpen vanwege Russische nucleaire dreigementen. Oekrane heeft gezien de ervaringen van de afgelopen 30 jaar geen enkele incentive om eender welk verdrag met Rusland te sluiten. Wellicht is het in dat licht voor de Oekraeners een aantrekkelijkere optie om te hopen op een Afghanistan scenario.
Volgens Extec niet hoor.quote:Op dinsdag 7 juni 2022 21:51 schreef BEFEM het volgende:
Letterlijk elke oorlog eindigt met een akkoord.
https://www.spectator.co.(...)-russia-to-negotiatequote:There are several parts to this. The first priority is maintaining the sanctions pressure on Russia, which London would like to intensify with a full oil and gas embargo. Second is to continue supplying Ukraine with the weaponry that enables it to change the facts on the ground.
‘We’re helping them come to the negotiating table from a position of strength. What they do with that strength is up to them,’ says one Whitehall source, who goes on to add: ‘The Ukrainians will not do anything without the UK and the US in the room.’
Dat vind ik een enge gedachtengangquote:Op dinsdag 7 juni 2022 21:56 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Ik hoop stiekem op wat aanslagen in Russische steden door Oekraiense migranten.
Omdat er dan een nucleair antwoord geldt? Die kans is er. Als het geannexeerd een aangesloten is is het voor Rusland iets existentieels formeel. M.a.w. waarbij kernwapens geoorloofd zijn. Ik denk dat ze zo'n constructie gaan beginnen. Rob de Wijk had het ook al over zoiets.quote:
quote:Op dinsdag 7 juni 2022 21:51 schreef ExTec het volgende:
[..]
[..]
Uk MoD vind dat ook niet echt.
[ afbeelding ]
https://www.nu.nl/spannin(...)ilen-in-fabriek.htmlquote:Zelensky zegt dinsdag dat zijn leger in Severodonetsk in de minderheid is en probeert stand te houden. Maar volgens de Oekraense president zijn de Russen met meer en sterker.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |