abonnement Unibet Coolblue
pi_204982243
Topic over de Nederlandse politiek

Bewindspersonen Rutte IV
Bewindspersonen

Regeringsverklaring en coalitieakkoord
Regeringsverklaring
Coalitieakkoord

Website Tweede Kamer
Tweede Kamer

Website Eerste Kamer
Eerste Kamer


Huidige zetelverdeling Tweede Kamer


Peilingen
Peilingwijzer
I&O Research
Ipsos
Kantar
De Hond

[ Bericht 48% gewijzigd door Hanca op 07-06-2022 10:26:45 ]
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  dinsdag 7 juni 2022 @ 08:54:20 #2
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_204982571
Het is natuurlijk extra pijnlijk voor de Groningers omdat kabinet continu blijft roepen dat het echt niet gaat gebeuren maar als puntje bij paaltje komt pompen ze hele veld leeg. Dan heb je toch liever dat kabinet gewoon gelijk eerlijk is en zegt dat het mogelijk gaat gebeuren en zij er goed voor gecompenseerd gaan worden.
  dinsdag 7 juni 2022 @ 08:59:31 #3
398044 0ne_of_the_few
Mate verslaafde
pi_204982593
quote:
1s.gif Op zondag 5 juni 2022 06:32 schreef Hanca het volgende:

[..]
Die EU regels zijn dan ook opgeschort voor corona en die opschorting geldt nog altijd, die regels zijn dus momenteel irrelevant.

Dat de overheidsfinanciën verslechteren is natuurlijk wel relevant, maar lijkt me ook precies de bedoeling: in tijden van crisis zoals nu moet je het tekort op laten lopen, in tijden van voorspoed moet je zorgen dat de staatsschuld naar een zo laag mogelijk percentage van het BBP zakt. Dat heet verstandig begrotingsbeleid. Dat ze de vorige crisis zo moesten bezuinigen, kwam omdat ze toen in tijd van voorspoed het tekort hadden laten oplopen, dat hebben ze de afgelopen jaren niet gedaan.
Welke kabinetten hebben het onnodig laten oplopen? Daarna implodeerde het inkomstenkader en explodeerde de uitgaven. No way dat je een dergelijke crisis binnen de regels had kunnen oplossen.

Maar stukje van de RvS is weinig alarmerend inderdaad. https://www.raadvanstate.(...)otingstoezicht-2022/
Dat structurele tekortcijfer is ook echt zeer nietszeggend. Sowieso zijn er weinig experts erover eens wat dit eigenlijk zegt en hoe je hier je beleid op zou moeten maken. Het cijfer zelf is omgeven met onzekerheden, helemaal als je het gaat modelleren voor de toekomst. Maar de RvS roept dit wel vaker, al kan het zelf ook nauwelijks toelichten wat dit dan eigenlijk zegt. Het stukje over brede welvaart is leuk, maar zeer politiek omgeven. Alsof alles in indicatoren en cijfers is te vangen. Juristen en economie, rare versie van de werkelijkheid krijg je dan.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
pi_204982803
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2022 08:54 schreef Frozen-assassin het volgende:
Het is natuurlijk extra pijnlijk voor de Groningers omdat kabinet continu blijft roepen dat het echt niet gaat gebeuren maar als puntje bij paaltje komt pompen ze hele veld leeg. Dan heb je toch liever dat kabinet gewoon gelijk eerlijk is en zegt dat het mogelijk gaat gebeuren en zij er goed voor gecompenseerd gaan worden.
Het is gewoon onnodig (zie laatste post vorige topic in de reeks) om Gronings gas te pompen. En ja, in dit geval vind ik het ophogen van het gebruik van de kolencentrales (die draaien nu op 35%) een logischere optie dan gas winnen uit Groningen. En gelukkig vindt het kabinet dat ook.

Maar voorlopig komt er exact evenveel gas Europa binnen als alle andere jaren en lijkt het er op dat voor september de voorraden voor 90% zijn gevuld. De mijnraad zaait dus paniek om niks, het gaat ze om het 'wat als' scenario als Rusland zou stoppen met leveren. Maar voorlopig wijst niks daar op, het contract van Gasterra is bijvoorbeeld gewoon door een andere EU afnemer overgenomen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Hanca op 07-06-2022 09:49:37 ]
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_204982971
Ondertussen wordt de behandeling van het correctief bindend referendum weer uitgesteld: https://www.volkskrant.nl(...)te-krijgen~b61c67fa/

Ook is het plan nu opgesplitst in een regionaal deel (gemeentes en provincies) en een landelijk deel. Het regionale deel zou wel eens de 2/3e meerderheid kunnen gaan halen, landelijk zit het er waarschijnlijk niet in.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_204983085
En ook de OP maar eens aangepast, 'notulengate' nog steeds als eerste noemen in dit topic was een beetje vreemd. Als er nog iets bij moet, zeggen jullie het maar.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  dinsdag 7 juni 2022 @ 15:10:28 #7
37887 Dauthi
Progressive
pi_204985514
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2022 08:54 schreef Frozen-assassin het volgende:
Het is natuurlijk extra pijnlijk voor de Groningers omdat kabinet continu blijft roepen dat het echt niet gaat gebeuren maar als puntje bij paaltje komt pompen ze hele veld leeg. Dan heb je toch liever dat kabinet gewoon gelijk eerlijk is en zegt dat het mogelijk gaat gebeuren en zij er goed voor gecompenseerd gaan worden.
Dat gasveld gaat ook gewoon leeg.
Het is naïef te denken dat dat niet gebeurd.
En zolang de Groningers er geen halszaak van maken (gewapende opstand), zal er niets veranderen.
Ze zullen gewoon gepiepeld blijven worden.
A pound of flesh, to be by him cut off Nearest the merchant's heart. -- Shakespeare :P
  Moderator / Redactie FP + Sport dinsdag 7 juni 2022 @ 15:18:15 #8
408813 crew  trein2000
pi_204985574
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 juni 2022 10:02 schreef Hanca het volgende:
Ondertussen wordt de behandeling van het correctief bindend referendum weer uitgesteld: https://www.volkskrant.nl(...)te-krijgen~b61c67fa/

Ook is het plan nu opgesplitst in een regionaal deel (gemeentes en provincies) en een landelijk deel. Het regionale deel zou wel eens de 2/3e meerderheid kunnen gaan halen, landelijk zit het er waarschijnlijk niet in.
De angst zit diep bij sommige partijen kennelijk. Immers, als het een principieel standpunt is dan ben je niet regionaal wel voor…
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_204985867
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2022 15:18 schreef trein2000 het volgende:

[..]
De angst zit diep bij sommige partijen kennelijk. Immers, als het een principieel standpunt is dan ben je niet regionaal wel voor…
Hoezo niet? Ik ben er landelijk ook principieel op tegen, maar regionaal heb ik daar veel minder moeite mee. Gewoon ook vanwege het ander type beslissingen dat in de gemeenteraad en provincie wordt genomen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_204985900
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2022 15:10 schreef Dauthi het volgende:

[..]
Dat gasveld gaat ook gewoon leeg.
Het is naïef te denken dat dat niet gebeurd.
En zolang de Groningers er geen halszaak van maken (gewapende opstand), zal er niets veranderen.
Ze zullen gewoon gepiepeld blijven worden.
Als de Groningers het nog 1 jaar tegenhouden, kan het niet eens meer omdat de faciliteiten dan zijn afgebroken. Zonder oorlog twijfelde niemand aan het dicht gaan van de gaskraan en nu is er ook geen reden om er echt aan te twijfelen.

Helemaal leeg kan niet eens meer, het maximaal veilige winningsniveau zit inmiddels al ver onder de 12 miljard kuub, dat zit nu op 5 of 6 miljard ongeveer. Meer dan dat zal de rechter altijd tegenhouden. Er valt dus ook nauwelijks meer wat te winnen, gaat niet veel sneller dan de kleinere velden in Nederland.

Het SodM ziet nauwelijks ruimte voor gaswinning: https://www.sodm.nl/actue(...)en-veiligheidsrisico
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_204986025
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2022 15:58 schreef Hanca het volgende:

[..]
Hoezo niet? Ik ben er landelijk ook principieel op tegen, maar regionaal heb ik daar veel minder moeite mee. Gewoon ook vanwege het ander type beslissingen dat in de gemeenteraad en provincie wordt genomen.
We zijn het een keer eens ^O^
pi_204986043
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2022 15:58 schreef Hanca het volgende:

[..]
Hoezo niet? Ik ben er landelijk ook principieel op tegen, maar regionaal heb ik daar veel minder moeite mee. Gewoon ook vanwege het ander type beslissingen dat in de gemeenteraad en provincie wordt genomen.
Ik kan me niet echt aan de indruk onttrekken dat nogal wat tegenstanders, uitgezonderd jij dan, het regionaal wel prima vinden omdat ze daar via de achterdeur toch nog wel aan de touwtjes kunnen trekken (omdat de Rijksoverheid veel controle over het budget van gemeenten kan uitoefenen bijvoorbeeld).
  vrijdag 10 juni 2022 @ 12:05:37 #13
480574 Smegma.
Ettert lekker onder je toompje
pi_205012122
Haagse Insider vreest een tunnelcrash. Eerlijk gezegd deel ik die vrees, dit kabinet is er een voor vredestijd. De kabinetten-Rutte hebben tien jaar problemen opgestapeld en voor zich uitgeschoven. Dit wreekt zich nu door in elkaar wevende en versterkende problemen.

twitter


twitter


twitter
  Moderator / Redactie FP + Sport vrijdag 10 juni 2022 @ 12:31:27 #14
408813 crew  trein2000
pi_205012307
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2022 12:05 schreef Smegma. het volgende:
Haagse Insider vreest een tunnelcrash. Eerlijk gezegd deel ik die vrees, dit kabinet is er een voor vredestijd. De kabinetten-Rutte hebben tien jaar problemen opgestapeld en voor zich uitgeschoven. Dit wreekt zich nu door in elkaar wevende en versterkende problemen.

[ twitter ]

[ twitter ]

[ twitter ]
Ik deel die vrees ook. Ik heb dat al eerder uitgesproken hier. Je ziet het aan alle kanten gebeuren, alleen het past niet in het model dus het is niet zo, wachten tot het echt mis gaat.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_205012464
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2022 12:05 schreef Smegma. het volgende:
Haagse Insider vreest een tunnelcrash. Eerlijk gezegd deel ik die vrees, dit kabinet is er een voor vredestijd. De kabinetten-Rutte hebben tien jaar problemen opgestapeld en voor zich uitgeschoven. Dit wreekt zich nu door in elkaar wevende en versterkende problemen.

[ twitter ]

[ twitter ]

[ twitter ]
De staatssecretaris van financiën is ook een ervaren econoom.

Ik denk ook dat Haagse Insider de invloed van de regering overschat, uiteindelijk is Nederland gewoon een speelbal in de wereldeconomie. Het enige wat een regering kan is proberen de problemen te dempen voor de armsten en daarvoor is de expertise er wel genoeg, zeker op de ministeries. De vraag is altijd hoeveel bereidheid er is, maar die lijkt nu wel aanwezig. Dat de eerste instrumenten niet de passende waren zei de regering ook, maar er is nou eenmaal weinig of niks wat je onmiddelijk in kunt voeren en wat wel maatwerk is. Die 800 euro via de gemeentes was al wel goed gevonden. Het leuke idee in Duitsland van de goedkope OV zorgt nu ook al 10 dagen voor chaos.

Er waren ook gister bij het verantwoordingsdebat in de kamer al regeringspartijen (ook daar zitten gewoon economen in de Kamer) die aangaven dat er volgende week bij de voorjaarsnota meer nodig is.

[ Bericht 5% gewijzigd door Hanca op 10-06-2022 13:07:40 ]
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  vrijdag 10 juni 2022 @ 13:13:44 #16
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_205012663
Misschien was het gewoon niet zo'n heel goed idee om iemand MinFin te maken die dat niet doet vanwege kennis en/of affiniteit met het departement, maar met het oog op haar toekomstige carrière.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  vrijdag 10 juni 2022 @ 13:13:49 #17
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_205012664
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 juni 2022 12:51 schreef Hanca het volgende:

[..]


Er waren ook gister bij het verantwoordingsdebat in de kamer al regeringspartijen (ook daar zitten gewoon economen in de Kamer) die aangaven dat er volgende week bij de voorjaarsnota meer nodig is.
Naar het schijnt wil de regering de werkende onder- en middenklasse ondersteunen door de belasting te verlagen. Bijkomend voordeel is dat het voor parttimers lonender wordt om meer uren te maken. Uitstekend voorstel wat mij betreft.
pi_205012735
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2022 13:13 schreef Van_Poppel het volgende:

[..]
Naar het schijnt wil de regering de werkende onder- en middenklasse ondersteunen door de belasting te verlagen. Bijkomend voordeel is dat het voor parttimers lonender wordt om meer uren te maken. Uitstekend voorstel wat mij betreft.
Probleem is: dit geld krijgen veel mensen dan pas juni 2024 ergens, bij de belastingteruggaaf. Meestal hooguit deels in de voorlopige teruggaaf van 2023. Dat is ook de reden dat er in het vorige pakket geen belastingmaatregel zat, het duurt erg lang voor mensen er van profiteren. Voor mensen die nu in de problemen komen doet het helemaal niks.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_205012756
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2022 13:13 schreef Janneke141 het volgende:
Misschien was het gewoon niet zo'n heel goed idee om iemand MinFin te maken die dat niet doet vanwege kennis en/of affiniteit met het departement, maar met het oog op haar toekomstige carrière.
Helemaal eens, Kaag is beschamend slecht in de debatten. Had ik niet verwacht van iemand met haar intelligentie. Maar Kaag hoeft de ideeën voor maatregelpakketten natuurlijk niet te verzinnen, daar heeft ze een ministerie voor.

Je ziet ook niet dat er in andere landen nou zoveel anders gebeurt, accijnsverlagingen die vooral bij het rijke deel van de bevolking terechtkomen zie je overal.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_205012889
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 juni 2022 12:51 schreef Hanca het volgende:

[..]
De staatssecretaris van financiën is ook een ervaren econoom.

Ik denk ook dat Haagse Insider de invloed van de regering overschat, uiteindelijk is Nederland gewoon een speelbal in de wereldeconomie. Het enige wat een regering kan is proberen de problemen te dempen voor de armsten en daarvoor is de expertise er wel genoeg, zeker op de ministeries. De vraag is altijd hoeveel bereidheid er is, maar die lijkt nu wel aanwezig. Dat de eerste instrumenten niet de passende waren zei de regering ook, maar er is nou eenmaal weinig of niks wat je onmiddelijk in kunt voeren en wat wel maatwerk is. Die 800 euro via de gemeentes was al wel goed gevonden. Het leuke idee in Duitsland van de goedkope OV zorgt nu ook al 10 dagen voor chaos.

Er waren ook gister bij het verantwoordingsdebat in de kamer al regeringspartijen (ook daar zitten gewoon economen in de Kamer) die aangaven dat er volgende week bij de voorjaarsnota meer nodig is.
Ik heb er een hard hoofd in, al kijk ik daar misschien te pessimistisch naar. Over de afgelopen jaren zijn we, zowel de overheid als de samenleving, eigenlijk maar slecht in staat gebleken om problemen op te lossen waar een duidelijke afruil bestaat. En dat is wel zo'n beetje de aard van alle grote crises die nu op ons bordje liggen, er zijn geen betekenisvolle oplossingen voor te bedenken zonder dat iemand er (in ieder geval op de korte termijn) een nadeel van ondervindt.
  Moderator vrijdag 10 juni 2022 @ 14:03:30 #21
54278 crew  Tijger_m
42
pi_205013140
quote:
9s.gif Op vrijdag 10 juni 2022 13:36 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Ik heb er een hard hoofd in, al kijk ik daar misschien te pessimistisch naar. Over de afgelopen jaren zijn we, zowel de overheid als de samenleving, eigenlijk maar slecht in staat gebleken om problemen op te lossen waar een duidelijke afruil bestaat. En dat is wel zo'n beetje de aard van alle grote crises die nu op ons bordje liggen, er zijn geen betekenisvolle oplossingen voor te bedenken zonder dat iemand er (in ieder geval op de korte termijn) een nadeel van ondervindt.
Beetje het probleem met grote coalities, natuurlijk, er is dan altijd wel een partij die vind dat hun kiezers benadeeld worden.

Ik denk dat je wel gelijk hebt en het is ook een typisch Nederlands iets, zodra een maatregel nadelig blijkt te zijn is men er in de 2e Kamer als een haas bij om met reparaties te komen terwijl het soms gewoon een logisch gevolg is van gevoerd beleid
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_205013237
quote:
9s.gif Op vrijdag 10 juni 2022 13:36 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Ik heb er een hard hoofd in, al kijk ik daar misschien te pessimistisch naar. Over de afgelopen jaren zijn we, zowel de overheid als de samenleving, eigenlijk maar slecht in staat gebleken om problemen op te lossen waar een duidelijke afruil bestaat. En dat is wel zo'n beetje de aard van alle grote crises die nu op ons bordje liggen, er zijn geen betekenisvolle oplossingen voor te bedenken zonder dat iemand er (in ieder geval op de korte termijn) een nadeel van ondervindt.
Ik denk dat in dit geval, voor het in financiële problemen komen van 1,1 miljoen huishoudens, alle partijen maatregelen willen nemen. Misschien niet exact dezelfde, PvdA en GL zullen een minimumloon van 14 euro met daaraan gekoppelde uitkeringen willen, dat gaat VVD en CDA te ver. Maar dat er wat moet gebeuren voor die groep zijn ze het wel over eens, die ambitie om het aantal kinderen in armoede te halveren in 4 jaar kwam ook niet uit het niets.

Voordeel is ook dat er nu een vice-premier zit namens de armen, Carola Schouten. Die gaat echt niet accepteren dat er zo veel meer armoede komt. Schouten was trouwens een geweldige woordvoerder financiën, dus ook bij haar zullen wel ideeën vandaan komen.

Ik denk dus echt dat er wel een behoorlijk pakket nog komt. Of het de juiste maatregelen zijn is altijd afwachten. Ik ben nog steeds van mening dat ze de energieprijs hadden moeten maximeren, dat zou enorm veel schelen en al het geld was bij de juiste mensen terecht gekomen: niet de mensen met een doorlopend contract. Dan had er daarnaast nog iets voor die groep gedaan kunnen worden die nu die 800 euro krijgt. Maar dat maximeren van de prijs lijkt helaas niet echt meer een optie.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_205013594
Het zijn niet de ambities waar ik aan twijfel maar de wil om die ambities ook in concreet beleid om te zetten als duidelijk wordt wat de afruilen zijn. Die maatregelen om lagere inkomens te compenseren gaan, volgens het Ministerie van Financiën (pdfje) althans, ten koste van de koopkracht van hogere inkomens en ik weet niet of het Kabinet en de Kamer wel bereid zijn om in te stemmen met een wet die dat veroorzaakt.
Voor de rest geldt dat ook, er is absoluut geen gebrek aan ambities op het gebied van huisvesting, klimaat en stikstof. Maar zodra er ook daadwerkelijk woningen of windmolens moeten worden gebouwd, nieuwe energie-infrastructuur moet worden aangelegd of boeren worden uitgekocht volgt er heel fel verzet.
  Moderator vrijdag 10 juni 2022 @ 15:12:58 #24
54278 crew  Tijger_m
42
pi_205013657
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2022 15:06 schreef Tocadisco het volgende:
Het zijn niet de ambities waar ik aan twijfel maar de wil om die ambities ook in concreet beleid om te zetten als duidelijk wordt wat de afruilen zijn. Die maatregelen om lagere inkomens te compenseren gaan, volgens het Ministerie van Financiën (pdfje) althans, ten koste van de koopkracht van hogere inkomens en ik weet niet of het Kabinet en de Kamer wel bereid zijn om in te stemmen met een wet die dat veroorzaakt.
Voor de rest geldt dat ook, er is absoluut geen gebrek aan ambities op het gebied van huisvesting, klimaat en stikstof. Maar zodra er ook daadwerkelijk woningen of windmolens moeten worden gebouwd, nieuwe energie-infrastructuur moet worden aangelegd of boeren worden uitgekocht volgt er heel fel verzet.
De boeren zijn al weer in aantocht. Ik ben benieuwd of er nu eindelijk wel een keer adequaat opgetreden gaat worden door zowel de politiek als de politie.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_205013866
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2022 14:03 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Beetje het probleem met grote coalities, natuurlijk, er is dan altijd wel een partij die vind dat hun kiezers benadeeld worden.

Ik denk dat je wel gelijk hebt en het is ook een typisch Nederlands iets, zodra een maatregel nadelig blijkt te zijn is men er in de 2e Kamer als een haas bij om met reparaties te komen terwijl het soms gewoon een logisch gevolg is van gevoerd beleid
Ja, dat zie je bijvoorbeeld met het weer gelijkstellen verhoging minimumloon aan AOW. Zat eerst niet in het coalitieakkoord, maar komt er mede door linkse partijen wel. Terwijl het in praktijk vooral denivellerend werkt.
pi_205014113
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2022 15:06 schreef Tocadisco het volgende:
Het zijn niet de ambities waar ik aan twijfel maar de wil om die ambities ook in concreet beleid om te zetten als duidelijk wordt wat de afruilen zijn. Die maatregelen om lagere inkomens te compenseren gaan, volgens het Ministerie van Financiën (pdfje) althans, ten koste van de koopkracht van hogere inkomens en ik weet niet of het Kabinet en de Kamer wel bereid zijn om in te stemmen met een wet die dat veroorzaakt.
Voor de rest geldt dat ook, er is absoluut geen gebrek aan ambities op het gebied van huisvesting, klimaat en stikstof. Maar zodra er ook daadwerkelijk woningen of windmolens moeten worden gebouwd, nieuwe energie-infrastructuur moet worden aangelegd of boeren worden uitgekocht volgt er heel fel verzet.
Ik denk dat ze zeker voor deze 1,1 miljoen huishoudens echt wel wat willen doen. Niet alleen zijn dat verschrikkelijk veel kiezers, het land raakt ook ontwricht als zoveel mensen in de betalingsproblemen komen.

Hoe hard ze de boeren aan gaan pakken moet ik ook nog zien, alheb ik na de plannen van vandaag wel veel meer hoop dan eerder. Ik vond Staghouwer tot nu toe teveel pro-boer, maar wellicht is dat ook gewoon om wel een deel van de boeren mee te krijgen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  vrijdag 10 juni 2022 @ 17:18:43 #27
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_205014741
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2022 16:04 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ik denk dat ze zeker voor deze 1,1 miljoen huishoudens echt wel wat willen doen. Niet alleen zijn dat verschrikkelijk veel kiezers, het land raakt ook ontwricht als zoveel mensen in de betalingsproblemen komen.

Hoe hard ze de boeren aan gaan pakken moet ik ook nog zien, alheb ik na de plannen van vandaag wel veel meer hoop dan eerder. Ik vond Staghouwer tot nu toe teveel pro-boer, maar wellicht is dat ook gewoon om wel een deel van de boeren mee te krijgen.
Betalingsproblemen voorkom je ook zelf door je gedrag aan te passen. Een overheid kan maar tot op bepaalde hoogte wat aan armoede doen. Anders was iedereen ter wereld rijk.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_205014860
quote:
9s.gif Op vrijdag 10 juni 2022 13:36 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Ik heb er een hard hoofd in, al kijk ik daar misschien te pessimistisch naar. Over de afgelopen jaren zijn we, zowel de overheid als de samenleving, eigenlijk maar slecht in staat gebleken om problemen op te lossen waar een duidelijke afruil bestaat. En dat is wel zo'n beetje de aard van alle grote crises die nu op ons bordje liggen, er zijn geen betekenisvolle oplossingen voor te bedenken zonder dat iemand er (in ieder geval op de korte termijn) een nadeel van ondervindt.
Zit ook wel een beetje in de aard van het beestje, polderen met zo'n versplinterde politiek is schier onmogelijk.

Maar ja er zit ook niemand in het kabinet die daadwerkelijk de leiding durft te nemen want dat is electorale suicide.
pi_205015153
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2022 17:18 schreef Perrin het volgende:

[..]
Betalingsproblemen voorkom je ook zelf door je gedrag aan te passen. Een overheid kan maar tot op bepaalde hoogte wat aan armoede doen. Anders was iedereen ter wereld rijk.
Natuurlijk, als het planbaar is. Ik weet dat zeer goed, een heel aantal jaar van 40 euro per week met 5 personen geleefd (incl luiers e.d.). Dat gaat prima.

Maar als jij in een huurhuis of koophuis met een bepaalde vaste lasten zit en die worden plots veel hoger (energie), is dat heel lastig opvangen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  vrijdag 10 juni 2022 @ 20:40:30 #30
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_205016620
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2022 18:05 schreef Hanca het volgende:

[..]
Natuurlijk, als het planbaar is. Ik weet dat zeer goed, een heel aantal jaar van 40 euro per week met 5 personen geleefd (incl luiers e.d.). Dat gaat prima.

Maar als jij in een huurhuis of koophuis met een bepaalde vaste lasten zit en die worden plots veel hoger (energie), is dat heel lastig opvangen.
Als je allebei al 40 uur per week werkt en op die salarissen maximaal hebt geleend wel ja.. Ik en mijn partner hebben om die reden zowel gekozen voor speelruimte in werktijden als gekozen om ver onder ons maximum te lenen voor onze woning..

Nou snap ik dat dat niet voor iedereen een optie is, maar het is de afgelopen jaren ook wel een sport geweest om maximaal te lenen en zo groot mogelijk te kopen. Met die mensen heb ik persoonlijk nu echt geen medelijden wanneer die gaan klagen dat ze bij de eerste de beste tegenwind in de knel komen.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_205016718
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2022 20:40 schreef Perrin het volgende:

[..]
Als je allebei al 40 uur per week werkt en op die salarissen maximaal hebt geleend wel ja.. Ik en mijn partner hebben om die reden zowel gekozen voor speelruimte in werktijden als gekozen om ver onder ons maximum te lenen voor onze woning.. Nou snap ik dat dat niet voor iedereen een optie is, maar het is de afgelopen jaren ook wel een sport geweest om maximaal te lenen en zo groot mogelijk te kopen. Met die mensen heb ik persoonlijk nu echt geen medelijden.
Dat zijn ook absoluut niet de personen waar ik medelijden mee heb. Maar wel met die mensen die net met moeite een huis hebben kunnen vinden met hun inkomen, of dat nou koop, particuliere huur (dat is het duurst) of sociale huur is. Sommige mensen moeten wel maximaal lenen om überhaupt iets te kunnen krijgen of kunnen zelfs dan niks krijgen en zitten aan een particuliere verhuurder vast.

Zelf heb ik mijn eerste huis gelukkig zo gekocht dat het op 1 salaris betaald kon worden (dat was echt een eis van mij), maar tegenwoordig krijg je dan helemaal niks meer.

Dus nee, ik heb het natuurlijk niet over de mensen die bewust een huis hebben gekocht wat ze eigenlijk zich niet konden veroorloven als statussymbool. Of over mensen die nu geen designerkleren meer kunnen kopen. Maar ik denk ook niet dat een groot percentage van de 1,1 miljoen in die categorie valt. Ik denk zelfs dat de meerderheid van die groep huurt.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_205016723
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2022 20:40 schreef Perrin het volgende:

[..]
Als je allebei al 40 uur per week werkt en op die salarissen maximaal hebt geleend wel ja.. Ik en mijn partner hebben om die reden zowel gekozen voor speelruimte in werktijden als gekozen om ver onder ons maximum te lenen voor onze woning..

Nou snap ik dat dat niet voor iedereen een optie is, maar het is de afgelopen jaren ook wel een sport geweest om maximaal te lenen en zo groot mogelijk te kopen. Met die mensen heb ik persoonlijk nu echt geen medelijden wanneer die gaan klagen dat ze bij de eerste de beste tegenwind in de knel komen.
Het zijn helaas niet alleen de energiekosten die parten spelen, bijna alles is duurder geworden, ga maar eens boodschappen halen, en op een minimumloon is dat geen lolletje
  vrijdag 10 juni 2022 @ 20:50:19 #33
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_205016742
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2022 20:48 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Het zijn helaas niet alleen de energiekosten die parten spelen, bijna alles is duurder geworden, ga maar eens boodschappen halen, en op een minimumloon is dat geen lolletje
Ja dat zijn de plekken in de samenleving waar het in eerste instantie echt pijn doet en waar de betrokkenen ook zelf weinig aan kunnen doen behalve beknibbelen waar het nog kan. Van werkende singles die benedenmodaal verdienen tot ouderen met alleen AOW.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  vrijdag 10 juni 2022 @ 20:53:05 #34
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_205016779
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2022 20:47 schreef Hanca het volgende:

[..]
Maar ik denk ook niet dat een groot percentage van de 1,1 miljoen in die categorie valt. Ik denk zelfs dat de meerderheid van die groep huurt.
Ik ken er best wel veel in mijn omgeving..
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_205016813
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2022 20:48 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Het zijn helaas niet alleen de energiekosten die parten spelen, bijna alles is duurder geworden, ga maar eens boodschappen halen, en op een minimumloon is dat geen lolletje
Klopt, maar dat zijn wel stuurbare kosten. Je kunt wat vaker heel goedkoop eten (ik weet uit ervaring dat een maaltijd voor 5 personen voor 3 euro gewoon kan, het is weinig afwisselend en ook niet echt iets om je op te verheugen, maar wel genoeg voedzaam). Sowieso gaat dat om een procent of 6 tot 8 tot nu toe. Zoals ik boodschappen deed was dat een tientje in de maand. Lastig, maar niet zo onoverkomelijk als de honderden euro's energie.
Je energie is veel lastiger stuurbaar. Je kunt niet stoppen met koken. Je kunt wel minder douchen, maar helemaal stoppen is geen goed idee. En om thuis nu alleen maar onder een deken in het donker in bed te liggen als het koud is, is ook geen optie.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_205016868
quote:
11s.gif Op vrijdag 10 juni 2022
20:53
schreef Perrin het volgende:


[..]
Ik ken er best wel veel in mijn omgeving..
Ja, ik ken ook zat mensen die maximaal zijn gegaan op hun hypotheek. Maar ik vraag me af of dat nu de mensen zijn waar het CPB het over had. https://www.cpb.nl/stresstest-kosten-van-levensonderhoud



69% huurder dus, veel alleenstaanden, bijna allemaal zonder kinderen.

[ Bericht 5% gewijzigd door Hanca op 10-06-2022 21:06:27 ]
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_205016958
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2022 20:55 schreef Hanca het volgende:

[..]
Klopt, maar dat zijn wel stuurbare kosten. Je kunt wat vaker heel goedkoop eten (ik weet uit ervaring dat een maaltijd voor 5 personen voor 3 euro gewoon kan, het is weinig afwisselend en ook niet echt iets om je op te verheugen, maar wel genoeg voedzaam). Sowieso gaat dat om een procent of 6 tot 8 tot nu toe. Zoals ik boodschappen deed was dat een tientje in de maand. Lastig, maar niet zo onoverkomelijk als de honderden euro's energie.
Je energie is veel lastiger stuurbaar. Je kunt niet stoppen met koken. Je kunt wel minder douchen, maar helemaal stoppen is geen goed idee. En om thuis nu alleen maar onder een deken in het donker in bed te liggen als het koud is, is ook geen optie.
Dat klopt, ik weet zelf ook wel manieren om goedkoop aan mijn eten te komen, maar de boodschappen zijn echt wel prijzig geworden maar inderdaad niet zo onoverkomelijk als de honderden euro energie, al heb ik wel de tactiek regelmatig maaltijdsalades te kopen( 2 voor 7 euro) die hoef je niet warm te maken dus kost geen energie en ik heb voor 2 dagen eten, alleen je mist dan wel de warme maaltijd, maar qua voedzaamheid is het prima, veel groente, wat vlees, douchen doe ik 1 keer per dag kort, je hoeft er geen half uur onder te staan, schoon is schoon, ik woon 11 hoog tussen allemaal buren in en goede isolatie dus stookkosten zijn erg minimaal.
Ik heb geen auto, rook niet dus ik red het best met mijn IVA uitkering maar heb medelijden met mensen die het moeilijk hebben daar ben ik wat strijdbaar voor
pi_205017039
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2022 21:08 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Dat klopt, ik weet zelf ook wel manieren om goedkoop aan mijn eten te komen, maar de boodschappen zijn echt wel prijzig geworden maar inderdaad niet zo onoverkomelijk als de honderden euro energie, al heb ik wel de tactiek regelmatig maaltijdsalades te kopen( 2 voor 7 euro) die hoef je niet warm te maken dus kost geen energie en ik heb voor 2 dagen eten, alleen je mist dan wel de warme maaltijd, maar qua voedzaamheid is het prima, veel groente, wat vlees, douchen doe ik 1 keer per dag kort, je hoeft er geen half uur onder te staan, schoon is schoon, ik woon 11 hoog tussen allemaal buren in en goede isolatie dus stookkosten zijn erg minimaal.
Ik heb geen auto, rook niet dus ik red het best met mijn IVA uitkering maar heb medelijden met mensen die het moeilijk hebben daar ben ik wat strijdbaar voor
Ja, terecht. Maar als je de energiekosten zou tackelen, ben je vervolgens volgens mij geholpen als je de tot 120% groep 50 euro in de maand extra geeft (dat kan op diverse manieren, bijvoorbeeld via de gemeente zoals nu). Dan gaan die er wellicht zelfs gewoon op vooruit.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_205017110
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2022 21:15 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ja, terecht. Maar als je de energiekosten zou tackelen, ben je vervolgens volgens mij geholpen als je de tot 120% groep 50 euro in de maand extra geeft (dat kan op diverse manieren, bijvoorbeeld via de gemeente zoals nu). Dan gaan die er wellicht zelfs gewoon op vooruit.
Ja tot mijn verbazing moet ik de vergoeding voor de energie kosten nog krijgen
pi_205017141
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2022 21:22 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Ja tot mijn verbazing moet ik de vergoeding voor de energie kosten nog krijgen
Daarvoor moet je bij je gemeente zijn, ik vind het ook vreemd dat veel gemeentes dit blijkbaar niet snel kunnen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_205017149
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 juni 2022 21:00 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ja, ik ken ook zat mensen die maximaal zijn gegaan op hun hypotheek. Maar ik vraag me af of dat nu de mensen zijn waar het CPB het over had. https://www.cpb.nl/stresstest-kosten-van-levensonderhoud

[ afbeelding ]

69% huurder dus, veel alleenstaanden, bijna allemaal zonder kinderen.
Ik vind het toch verbazend dat er nog een hoog percentage een auto heeft, dat zou het eerste zijn wat er ik eruit zou gooien als ik moeilijk rond zou kunnen komen, alleen die benzine prijzen al zeg!
  vrijdag 10 juni 2022 @ 21:34:32 #42
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_205017243
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2022 21:25 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Ik vind het toch verbazend dat er nog een hoog percentage een auto heeft, dat zou het eerste zijn wat er ik eruit zou gooien als ik moeilijk rond zou kunnen komen, alleen die benzine prijzen al zeg!
Zullen er nog een aantal bij zitten die het voor woon-werkverkeer nodig hebben?

En misschien ook lastig om van zo'n statussymbool en dat gevoel van vrijheid definitief afscheid te nemen.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_205017261
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2022 21:25 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Ik vind het toch verbazend dat er nog een hoog percentage een auto heeft, dat zou het eerste zijn wat er ik eruit zou gooien als ik moeilijk rond zou kunnen komen, alleen die benzine prijzen al zeg!
Behalve als je hem nodig hebt voor je werk. Bijvoorbeeld als je als ZZPer bij mensen klust of als je opdrachten hebt bij verschillende klanten op 1 dag. Ook bij sommige banen is een auto echt een must, bijvoorbeeld als verloskundige kun je echt niet zonder, je moet zo snel mogelijk op een random plek kunnen zijn op elk moment van de dag en nacht.

Vergis je niet voor hoeveel mensen een auto gewoon echt noodzaak is. En voor anderen is het de enige manier om nog familie te bezoeken, de enige reden dat ik mijn auto hield in de periode dat wij zeer krap zaten. OV is soms geen optie (rijdt vaak genoeg 's avonds niet eens) en ook heel erg duur, dan ga je stoppen met familiebezoek omdat je geen ticket kunt betalen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  vrijdag 10 juni 2022 @ 21:38:21 #44
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_205017282
Ik probeer het gebruik van dat ding zo laag mogelijk te houden. Woon-werk doe ik met trein, boodschappen lopend of met de fiets.

Gebruik 'm alleen incidenteel voor grote boodschappen, en idd uitjes en bezoeken die niet of slecht op andere manier kunnen. En vakantie.

Denk dat deelauto-achtige concepten als Greenwheels wel een uitkomst kunnen zijn.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_205017325
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2022 21:38 schreef Perrin het volgende:
Ik probeer het gebruik van dat ding zo laag mogelijk te houden. Woon-werk doe ik met trein, boodschappen lopend of met de fiets.

Gebruik 'm alleen incidenteel voor grote boodschappen, en idd uitjes en bezoeken die niet of slecht op andere manier kunnen. En vakantie.
Ik ook, alles binnen 20/30 minuten fietsafstand gaat met de fiets. Maar familiebezoek (al 3 uur met de auto, met de trein een dagreis) of de sporttraining van de kinderen (20 minuten autorijden) gaan echt niet anders. Nou is dat laatste een luxe, maar wel iets waar ik niet snel afscheid van zou nemen. En ja, ook voor vakantie met de tent is een grote auto een must.


Ik zie alleen niks in deelauto's, zoveel kost een auto niet als hij stil staat. En laatst moest ik 2 keer in een week plots zeer snel naar het ziekenhuis met mijn zoontje, dan eerst een auto zoeken zou ik echt niet zien zitten.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  vrijdag 10 juni 2022 @ 21:47:15 #46
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_205017348
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 juni 2022 21:43 schreef Hanca het volgende:

Ik zie alleen niks in deelauto's, zoveel kost een auto niet als hij stil staat. En laatst moest ik 2 keer in een week plots zeer snel naar het ziekenhuis met mijn zoontje, dan eerst een auto zoeken zou ik echt niet zien zitten.
Ja dan moet het wel (flink) goedkoper zijn dan zelf een auto aanhouden en zo laagdrempelig mogelijk zijn om zo'n ding te regelen voor een tripje. Met aanschafkosten en onderhoudskosten is een auto bezitten vaak duurder dan je denkt. Denk dat als je het rekensommetje maakt en echt maar een paar keer per maand in de auto stapt (en die leenconcepten populairder worden) de prijs wel echt flink in het voordeel van deelauto's kan uitvallen.

Telt ook mee dat straks elektrische auto's verplicht worden en die ook prijziger zijn in de aanschaf dan benzineauto's.

Die elektrische leenscooters werken zijn al wel populair bijv.

Maar goed, ik hou voorlopig mijn auto ook gewoon :P
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  Moderator / Redactie FP + Sport vrijdag 10 juni 2022 @ 21:52:59 #47
408813 crew  trein2000
pi_205017390
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2022 21:36 schreef Hanca het volgende:

[..]
Behalve als je hem nodig hebt voor je werk. Bijvoorbeeld als je als ZZPer bij mensen klust of als je opdrachten hebt bij verschillende klanten op 1 dag. Ook bij sommige banen is een auto echt een must, bijvoorbeeld als verloskundige kun je echt niet zonder, je moet zo snel mogelijk op een random plek kunnen zijn op elk moment van de dag en nacht.

Vergis je niet voor hoeveel mensen een auto gewoon echt noodzaak is. En voor anderen is het de enige manier om nog familie te bezoeken, de enige reden dat ik mijn auto hield in de periode dat wij zeer krap zaten. OV is soms geen optie (rijdt vaak genoeg 's avonds niet eens) en ook heel erg duur, dan ga je stoppen met familiebezoek omdat je geen ticket kunt betalen.
Als je niet in de stad woont is een auto echt niet zo luxe hoor. Het OV in Nederland is weliswaar redelijk dekkend (je kunt bijna overal wel komen) maar buiten de steden echt niet snel. Kost je gewoon heel veel tijd op een dag als je alles met het OV moet doen. En tijd is geld, maar tijd is ook energie.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_205017402
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2022 21:47 schreef Perrin het volgende:

[..]

Maar goed, ik hou voorlopig mijn auto ook gewoon :P
Ja, alleen het idee dat ik dus als een kind midden in de nacht een probleem heeft en naar het ziekenhuis moet of als ik plots naar mijn (schoon)ouders moet en dat er dan geen auto staat... sorry, die vrijheid ga ik niet snel opgeven. Ik denk daarom ook niet dat deelauto's buiten de grote steden ooit aan gaan slaan.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  Moderator / Redactie FP + Sport vrijdag 10 juni 2022 @ 21:54:12 #49
408813 crew  trein2000
pi_205017404
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2022 21:47 schreef Perrin het volgende:
Telt ook mee dat straks elektrische auto's verplicht worden en die ook prijziger zijn in de aanschaf dan benzineauto's.
Nog wel, maar dat wordt ook wel minder. En daarnaast zijn ze in gebruik natuurlijk een stuk goedkoper. En als hij duurder is in aanschaf heeft hij waarschijnlijk ook langer een restwaarde...
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  vrijdag 10 juni 2022 @ 21:55:43 #50
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_205017415
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2022 21:54 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Nog wel, maar dat wordt ook wel minder. En daarnaast zijn ze in gebruik natuurlijk een stuk goedkoper. En als hij duurder is in aanschaf heeft hij waarschijnlijk ook langer een restwaarde...
Behalve dat het duurste ding, de accu, het hardst achteruit gaat. Ben benieuwd of een elektrische auto na 10 jaar nog veel waard is?

edit: ff gechecked, zo te zien lijkt een Toyota RAV4 bijv wel iets waardevaster dan een Prius als je kijkt naar relatieve waarde na 10 jaar tov de nieuwprijs.

[ Bericht 3% gewijzigd door Perrin op 10-06-2022 22:02:08 ]
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_205017419
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2022 21:52 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Als je niet in de stad woont is een auto echt niet zo luxe hoor. Het OV in Nederland is weliswaar redelijk dekkend (je kunt bijna overal wel komen) maar buiten de steden echt niet snel. Kost je gewoon heel veel tijd op een dag als je alles met het OV moet doen. En tijd is geld, maar tijd is ook energie.
Klopt ook, ik snap dan ook prima dat veel mensen hun auto echt pas als allerlaatste weg doen.

(Wat me meer verbaast altijd is dat mensen in die hulptv programma's altijd huisdieren hebben en roken, dat is wel echt duur allebei)
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_205017439
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2022 21:34 schreef Perrin het volgende:

[..]
Zullen er nog een aantal bij zitten die het voor woon-werkverkeer nodig hebben?

En misschien ook lastig om van zo'n statussymbool en dat gevoel van vrijheid definitief afscheid te nemen.
Komt misschien ook omdat ik geen auto gewend ben, doe alles op de fiets en verre afstanden met het OV
  Moderator / Redactie FP + Sport vrijdag 10 juni 2022 @ 22:00:56 #53
408813 crew  trein2000
pi_205017457
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2022 21:56 schreef Hanca het volgende:

[..]
Klopt ook, ik snap dan ook prima dat veel mensen hun auto echt pas als allerlaatste weg doen.

(Wat me meer verbaast altijd is dat mensen in die hulptv programma's altijd huisdieren hebben en roken, dat is wel echt duur allebei)
Yup daar ben ik ook altijd verbaasd over, alhoewel ik mij ook kan voorstellen dat binnen de levensduur van zo'n beest je financiele situatie behoorlijk kan veranderen. En wegdoen is ook lastig.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  vrijdag 10 juni 2022 @ 22:08:23 #54
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_205017536
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2022 22:00 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Yup daar ben ik ook altijd verbaasd over, alhoewel ik mij ook kan voorstellen dat binnen de levensduur van zo'n beest je financiele situatie behoorlijk kan veranderen. En wegdoen is ook lastig.
En soms geven die zaken nog enige vreugde waar op andere punten hun leven dat vaak niet doet.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_205017539
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2022 21:56 schreef Hanca het volgende:

[..]
Klopt ook, ik snap dan ook prima dat veel mensen hun auto echt pas als allerlaatste weg doen.

(Wat me meer verbaast altijd is dat mensen in die hulptv programma's altijd huisdieren hebben en roken, dat is wel echt duur allebei)
Ik heb 2 papegaaitjes( ciaques) kost 10 euro voer per maand, een paprika in de week, zakje nootjes in de 2 weken, en ja je moet rekenen op onvoorziene kosten
  vrijdag 10 juni 2022 @ 22:09:38 #56
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_205017550
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2022 22:08 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Ik heb 2 papegaaitjes( ciaques) kost 10 euro voer per maand, een paprika in de week, zakje nootjes in de 2 weken, en ja je moet rekenen op onvoorziene kosten
Vogels zijn volgens mij een van de huisdiersoorten met de beste prijs/kwaliteit-verhouding :P Ik heb een ontzettend gezellig parkietje.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_205019238
quote:
9s.gif Op vrijdag 10 juni 2022 22:08 schreef Perrin het volgende:

[..]
En soms geven die zaken nog enige vreugde waar op andere punten hun leven dat vaak niet doet.
Dit ja. Het is wat kenmerkend voor het beleid van de laatste tien, twaalf jaar dat mensen die niet (hard genoeg) werken zo weinig mogelijk moeten krijgen. Dat is leuk en goedkoop, maar zoals zoveel onder Rutte is leuk en goedkoop op de lange termijn vooral problematisch en duur.

Mensen gaan hun leven niet beteren als je ze de shit in duwt.

Nou is er gelukkig geen sprake van het afpakken van huisdieren in zo'n situatie maar 'doe die hond dan weg' is wel wat tekenend voor de gemiddelde reactie in den lande.
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
pi_205019261
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 juni 2022 08:55 schreef BlackLining het volgende:

[..]
Dit ja. Het is wat kenmerkend voor het beleid van de laatste tien, twaalf jaar dat mensen die niet (hard genoeg) werken zo weinig mogelijk moeten krijgen. Dat is leuk en goedkoop, maar zoals zoveel onder Rutte is leuk en goedkoop op de lange termijn vooral problematisch en duur.

Mensen gaan hun leven niet beteren als je ze de shit in duwt.

Nou is er gelukkig geen sprake van het afpakken van huisdieren in zo'n situatie maar 'doe die hond dan weg' is wel wat tekenend voor de gemiddelde reactie in den lande.
Dat je een hond niet weg doet snap ik nog wel, maar vaak genoeg hebben ze een jonge hond terwijl ze al jaren in de problemen zitten. 'Koop geen hond' is echt wel wat anders.

Een hond hebben is echt een dure hobby, kost meestal zo'n 1500 euro per jaar. Je begint als je arm bent ook geen verzameling waar je 1500 euro per jaar in steekt. En bij een hond zit je er ook nog eens jaren aan vast, want ik snap inderdaad dat weg doen wat anders is dan niet beginnen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_205019282
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 juni 2022 09:01 schreef Hanca het volgende:

[..]
Dat je een hond niet weg doet snap ik nog wel, maar vaak genoeg hebben ze een jonge hond terwijl ze al jaren in de problemen zitten. 'Koop geen hond' is echt wel wat anders.

Een hond hebben is echt een dure hobby, kost meestal zo'n 1500 euro per jaar. Je begint als je arm bent ook geen verzameling waar je 1500 euro per jaar in steekt. En bij een hond zit je er ook nog eens jaren aan vast, want ik snap inderdaad dat weg doen wat anders is dan niet beginnen.
Dat is absoluut waar.

(Ik poogde overigens zijdelings het beleid van het UWV onderuit te schoffelen, waar je omgetoverd wordt tot een waar circusdier als je zonder werk komt te zitten)
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
pi_205021856
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2022 15:12 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
De boeren zijn al weer in aantocht. Ik ben benieuwd of er nu eindelijk wel een keer adequaat opgetreden gaat worden door zowel de politiek als de politie.
Bij de VVD komen nu al de 'inovatieve technieken' weer te voorschijn: https://nos.nl/artikel/24(...)-over-stikstofbeleid
  zaterdag 11 juni 2022 @ 16:00:12 #61
398044 0ne_of_the_few
Mate verslaafde
pi_205021955
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2022 21:47 schreef Perrin het volgende:

[..]
Ja dan moet het wel (flink) goedkoper zijn dan zelf een auto aanhouden en zo laagdrempelig mogelijk zijn om zo'n ding te regelen voor een tripje. Met aanschafkosten en onderhoudskosten is een auto bezitten vaak duurder dan je denkt. Denk dat als je het rekensommetje maakt en echt maar een paar keer per maand in de auto stapt (en die leenconcepten populairder worden) de prijs wel echt flink in het voordeel van deelauto's kan uitvallen.

Telt ook mee dat straks elektrische auto's verplicht worden en die ook prijziger zijn in de aanschaf dan benzineauto's.

Die elektrische leenscooters werken zijn al wel populair bijv.

Maar goed, ik hou voorlopig mijn auto ook gewoon :P
Ik gebruik mijn auto maar paar keer per maand en in vakantie. Rij zo'n 10k per jaar. Had eerst een weekend vrij abbo.

Grootste voordeel is de vrijheid en mobiliteit die je krijgt. Niet altijd je route moeten uitvogelen, geen overlast van anderen in het OV, weg kunnen wanneer je wilt etc.

Deelauto's moeten en vrij veel goedkoper zijn dan een eigen auto en eigenlijk net zo makkelijk te pakken zijn. Nog makkelijker dan een Uber. Voor heel veel mensen is de combi vrijheid en mobiliteit heel veel waard, dat wordt echt zwaar onderschat door veel partijen.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
pi_205022110
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 juni 2022 16:00 schreef 0ne_of_the_few het volgende:

[..]
Ik gebruik mijn auto maar paar keer per maand en in vakantie. Rij zo'n 10k per jaar. Had eerst een weekend vrij abbo.

Grootste voordeel is de vrijheid en mobiliteit die je krijgt. Niet altijd je route moeten uitvogelen, geen overlast van anderen in het OV, weg kunnen wanneer je wilt etc.

Deelauto's moeten en vrij veel goedkoper zijn dan een eigen auto en eigenlijk net zo makkelijk te pakken zijn. Nog makkelijker dan een Uber. Voor heel veel mensen is de combi vrijheid en mobiliteit heel veel waard, dat wordt echt zwaar onderschat door veel partijen.
En om aan deze eisen te voldoen, heb je heel veel stilstaande deelauto's nodig, omdat iedereen die het wil onmiddelijk een auto moet kunnen pakken. Ook in diverse groottes, een eenling wil geen bezineslurpende 7 persoonsauto, maar een gezin heeft die misschien wel nodig. Volgens mij wordt dat nooit een goed verdienmodel, zeker niet buiten de grote stad.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_205023720
Toch wel mooi om die Nederlandse partijcongressen op zo’n dag als vandaag eens in de gaten te houden. Hoe kneuterig/zeikerig sommige discussies daar soms ook zijn, ik vind het mooi om te zien dat leden toch echt wel invloed hebben. Toch wel vrij uitzonderlijk vergeleken met veel andere landen.
pi_205023855
quote:
9s.gif Op zaterdag 11 juni 2022 15:48 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Bij de VVD komen nu al de 'inovatieve technieken' weer te voorschijn: https://nos.nl/artikel/24(...)-over-stikstofbeleid
Die zelfde technieken waar de agrarische industrie het al sinds de jaren negentig over heeft en die binnenkort toch echt alle problemen omtrent stikstof gaan oplossen!
"Academics, people who know the word for coal in seventeen languages but gape and stammer when asked to lay a fire."
pi_205023872
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juni 2022 19:22 schreef Stephen_Dedalus het volgende:

[..]
Die zelfde technieken waar de agrarische industrie het al sinds de jaren negentig over heeft en die binnenkort toch echt alle problemen omtrent stikstof gaan oplossen!
Eén voordeel: die innovaties worden in het plan van Van der Wal gewoon genoemd, alleen met als voorwaarde dat ze goed moeten zijn gekeurd en niet meer kunnen worden afgeschoten door de rechter. Dat zinnetje zal de VVD wel onderstrepen, dan is de helft van de motie al voldaan. En dankzij die voorwaarde doet die zin niks.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  Moderator zaterdag 11 juni 2022 @ 19:26:44 #66
54278 crew  Tijger_m
42
pi_205023884
quote:
9s.gif Op zaterdag 11 juni 2022 15:48 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Bij de VVD komen nu al de 'inovatieve technieken' weer te voorschijn: https://nos.nl/artikel/24(...)-over-stikstofbeleid
Ongetwijfeld zal het convenant ook weer boven tafel komen bij het dreggen naar gefaalde plannen uit het verleden.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_205028574
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 juni 2022 16:00 schreef 0ne_of_the_few het volgende:

[..]
Ik gebruik mijn auto maar paar keer per maand en in vakantie. Rij zo'n 10k per jaar. Had eerst een weekend vrij abbo.

Grootste voordeel is de vrijheid en mobiliteit die je krijgt. Niet altijd je route moeten uitvogelen, geen overlast van anderen in het OV, weg kunnen wanneer je wilt etc.

Deelauto's moeten en vrij veel goedkoper zijn dan een eigen auto en eigenlijk net zo makkelijk te pakken zijn. Nog makkelijker dan een Uber. Voor heel veel mensen is de combi vrijheid en mobiliteit heel veel waard, dat wordt echt zwaar onderschat door veel partijen.
Ik heb mijn auto verkocht en een fiets met een kratje voorop aangeschaft. En dan zie ik van de winter wel weer verder :W
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
pi_205042096
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2022 15:06 schreef Tocadisco het volgende:
Het zijn niet de ambities waar ik aan twijfel maar de wil om die ambities ook in concreet beleid om te zetten als duidelijk wordt wat de afruilen zijn. Die maatregelen om lagere inkomens te compenseren gaan, volgens het Ministerie van Financiën (pdfje) althans, ten koste van de koopkracht van hogere inkomens en ik weet niet of het Kabinet en de Kamer wel bereid zijn om in te stemmen met een wet die dat veroorzaakt.
Voor de rest geldt dat ook, er is absoluut geen gebrek aan ambities op het gebied van huisvesting, klimaat en stikstof. Maar zodra er ook daadwerkelijk woningen of windmolens moeten worden gebouwd, nieuwe energie-infrastructuur moet worden aangelegd of boeren worden uitgekocht volgt er heel fel verzet.
Effe mijn eigen post op rakelen want de ellende begint nu al: https://www.volkskrant.nl(...)e-behouden~bf25b853/

Iedereen en zijn moeder, oma en goudvis is het er al jaren over eens dat er meer gebouwd moet worden, maar een stok achter de deur zetten om te zorgen dat het nu voor de verandering eens daadwerkelijk gebeurd gaat de Kamer dan weer te ver.
  maandag 13 juni 2022 @ 17:54:40 #69
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_205042185
Kent u die grap van de regering die zei dat ze de Kamer nu écht, écht gingen informeren?

quote:
In gevangenissen is te weinig aandacht voor het voorbereiden van gedetineerden op hun terugkeer in de samenleving. Zo krijgen ze onvoldoende begeleiding tijdens hun proefverlof en worden ze niet altijd goed opgevangen als ze vrijkomen.
(..)
Voor het onderzoek werd de deelnemers onder meer gevraagd of het gevoerde gevangenisbeleid in de praktijk wel goed uitpakt. Daar was ook reden toe, er was destijds net een nieuwe wet voor het gevangeniswezen ingevoerd. En bovendien: de Tweede Kamer had na de kinderopvangtoeslagaffaire een les geleerd. Het parlement wilde van alle uitvoeringsdiensten weten of zij misschien ook met regelgeving te maken hebben die in de praktijk te hardvochtig uitpakt.

Het rapport uit oktober waaruit blijkt dat gevangenispersoneel dat inderdaad vindt, is niet naar de Tweede Kamer gestuurd. En dat leidt tot wrevel bij Kamerleden.
Inmiddels heeft de NOS het rapport in handen, zodat onze volksvertegenwoordigers er inmiddels ook toegang toe hebben. Verantwoordelijk minister Weerwind had het rapport wel naar de Kamer willen sturen, maar dan net voor de zomer. Ik verzin het niet.

@trein2000

[ Bericht 0% gewijzigd door Janneke141 op 13-06-2022 18:10:09 ]
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  Moderator / Redactie FP + Sport maandag 13 juni 2022 @ 18:09:29 #70
408813 crew  trein2000
pi_205042259
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2022 17:54 schreef Janneke141 het volgende:
Kent u die grap van de regering die zei dat ze de Kamer nu écht, écht gingen informeren?
[..]
Inmiddels heeft de NOS het rapport in handen, zodat onze volksvertegenwoordigers er inmiddels ook toegang toe hebben. Verantwoordelijk minister Weerwind had het rapport wel naar de Kamer willen sturen, maar dan net voor de zomer. Ik verzin het niet.

@:trein2000
Ik ben er niet eens meer verbaasd over.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  Moderator / Redactie FP + Sport maandag 13 juni 2022 @ 23:22:51 #71
408813 crew  trein2000
pi_205045092
https://nos.nl/nieuwsuur/(...)atig-zeggen-juristen

Oeps, uitsluiting van studenten bij de 800 Euro energietoeslag blijkt onrechtmatig...
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  maandag 13 juni 2022 @ 23:33:15 #72
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_205045150
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2022 23:22 schreef trein2000 het volgende:
https://nos.nl/nieuwsuur/(...)atig-zeggen-juristen

Oeps, uitsluiting van studenten bij de 800 Euro energietoeslag blijkt onrechtmatig...
Dat weet de minister ook wel via zijn ambtenaren. Hij betreurt nu de onduidelijkheid die is ontstaan!!!
  Moderator / Redactie FP + Sport maandag 13 juni 2022 @ 23:34:35 #73
408813 crew  trein2000
pi_205045163
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2022 23:33 schreef BasEnAad het volgende:

[..]
Dat weet de minister ook wel via zijn ambtenaren. Hij betreurt nu de onduidelijkheid die is ontstaan!!!
Het ligt aan de gemeenten!
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  Moderator / Redactie FP + Sport maandag 13 juni 2022 @ 23:59:43 #74
408813 crew  trein2000
pi_205045246
twitter

Ondertussen in het toeslagenschandaal de overtreffende trap van hufterigheid.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  dinsdag 14 juni 2022 @ 00:31:15 #75
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_205045308
Rutte heeft zijn nieuwe bewindslieden wel een goede onderdompeling gegeven in zijn bestuurscultuur...
  Moderator dinsdag 14 juni 2022 @ 19:42:47 #76
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_205050411
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2022 23:59 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Ondertussen in het toeslagenschandaal de overtreffende trap van hufterigheid.
Ik vraag me altijd af hoe men op die ministeries en uitvoeringsinstanties kan denken dat dit acceptabele oplossingen zijn.
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
  dinsdag 14 juni 2022 @ 19:55:06 #77
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_205050539
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 juni 2022 19:42 schreef ijs_beer het volgende:

[..]
Ik vraag me altijd af hoe men op die ministeries en uitvoeringsinstanties kan denken dat dit acceptabele oplossingen zijn.
Niet. Het boeit ze gewoon geen ene kut.
Als je denkt dat deze mensen er zijn om de burger te helpen dan snap je er weinig van.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
  dinsdag 14 juni 2022 @ 19:57:17 #78
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_205050562
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2022 23:59 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Ondertussen in het toeslagenschandaal de overtreffende trap van hufterigheid.
Hardop gelachen.
Dit is Monthy Python.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  Moderator / Redactie FP + Sport dinsdag 14 juni 2022 @ 20:05:34 #79
408813 crew  trein2000
pi_205050653
https://www.nrc.nl/nieuws(...)-niet-nodig-a4133426

De pipo's van illegale inlichtingendienst de NCTV dachten dat minister Van der Wal niet bezocht zou worden. Wat zijn dat voor incompetente stumpers? Opdoeken die club, veel te druk met interresantdoenerij maar op hun kerntaak falen ze.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_205051829
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2022 20:05 schreef trein2000 het volgende:
https://www.nrc.nl/nieuws(...)-niet-nodig-a4133426

De pipo's van illegale inlichtingendienst de NCTV dachten dat minister Van der Wal niet bezocht zou worden. Wat zijn dat voor incompetente stumpers? Opdoeken die club, veel te druk met interresantdoenerij maar op hun kerntaak falen ze.
Ze willen volgens mij vooral vaak meer inbreuk maken op onze privacy. Lekker informatie over ons doorspelen aan andere landen. In plaats van dat ze een paar mollen bij die boerenterroristenclus onderbrengen.
  Moderator / Redactie FP + Sport dinsdag 14 juni 2022 @ 21:24:50 #81
408813 crew  trein2000
pi_205051843
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2022 21:23 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Ze willen volgens mij vooral vaak meer inbreuk maken op onze privacy. Lekker informatie over ons doorspelen aan andere landen. In plaats van dat ze een paar mollen bij die boerenterroristenclus onderbrengen.
Dat moet de politie of de AIVD doen, niet deze club.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  dinsdag 14 juni 2022 @ 21:53:25 #82
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_205052269
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2022 20:05 schreef trein2000 het volgende:
https://www.nrc.nl/nieuws(...)-niet-nodig-a4133426

De pipo's van illegale inlichtingendienst de NCTV dachten dat minister Van der Wal niet bezocht zou worden. Wat zijn dat voor incompetente stumpers? Opdoeken die club, veel te druk met interresantdoenerij maar op hun kerntaak falen ze.
Wat, met al hun data-hoarding hebben ze nog steeds niet in de gaten waar de gevaren zitten?
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_205052329
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2022 20:05 schreef trein2000 het volgende:
https://www.nrc.nl/nieuws(...)-niet-nodig-a4133426

De pipo's van illegale inlichtingendienst
:?
  Moderator / Redactie FP + Sport dinsdag 14 juni 2022 @ 21:58:02 #84
408813 crew  trein2000
pi_205052368
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2022 21:53 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Wat, met al hun data-hoarding hebben ze nog steeds niet in de gaten waar de gevaren zitten?
Ze komen blijkbaar nooit buiten.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  Moderator / Redactie FP + Sport dinsdag 14 juni 2022 @ 21:59:21 #85
408813 crew  trein2000
pi_205052388
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_205052402
quote:
Aha en dat maakt de hele dienst meteen illegaal. Ok :D
  Moderator / Redactie FP + Sport woensdag 15 juni 2022 @ 04:18:26 #87
408813 crew  trein2000
pi_205054442
https://www.nrc.nl/nieuws(...)n-potje-van-a4133444

https://www.nrc.nl/nieuws(...)vernietigen-a4133468

Vandaag in de krant, twee stukken die toch wel weer behoorlijk te denken geven over de staat van het land. Het eerste gaat over het begrotingsbeleid, economen van links tot rechts vinden het een puinzooi. Er worden geen keuzes meer gemaakt, alleen maar geld uitgegeven en de rekening doorgeschoven zo is het verwijt.

Het tweede gaat over de geheime diensten die in strijd met de wet gegevens bewaren, jarenlang, en nu eindelijk door de toezichthouder gedwongen worden om die te verwijderen…
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  woensdag 15 juni 2022 @ 06:40:52 #88
275286 Bondsrepubliek
Weltmeister 2014
pi_205054514
quote:
Ruim 400 wetenschappers spreken zich uit tegen gasboringen Noordzee

Een groep van 432 wetenschappers kraakt de beslissing van de Nederlandse regering om gaswinning in de Noordzee in de buurt van Schiermonnikoog toe te staan. Nieuwe gasvelden aanboren staat haaks op de klimaatambitie om de temperatuur op aarde met niet meer dan 1,5 graad Celsius te laten stijgen, schrijven ze in een open brief (.pdf).

Staatssecretaris Vijlbrief van Economische Zaken hakte begin deze maand de knoop door over de exploitatie van een gasveld ten noorden van Schiermonnikoog. Samen met Duitsland zal het gas daar naar boven gehaald worden. Naar verwachting wordt vanaf 2024 het eerste gas via een pijpleiding naar land getransporteerd.

Volgens het ministerie leveren nieuwe aardgasvelden een bijdrage aan het duurzamer worden van de energievoorziening. De wetenschappers die de brief ondertekend hebben volgen die redenering niet: "Zo waarschuwt het meest recente IPCC-rapport dat de verwachte emissies gedurende de levensduur van de bestaande en geplande infrastructuur voor fossiele brandstoffen ons al boven de 1,5 graad-doelstelling zullen brengen."

Brief aangeboden aan kabinet
In hun brief roepen ze de regering op "per direct te stoppen met het verlenen van vergunningen voor nieuwe infrastructuur voor de extractie van fossiele brandstoffen" en "de klimaatcrisis serieus te nemen".

De brief is onder meer ondertekend door Han Dolman, de directeur van het Koninklijk Nederlands Instituut voor Onderzoek der Zee (NIOZ), Bart van den Hurk, hoogleraar water en climate risk aan de VU in Amsterdam en hoogleraar hydrologie aan de TU Delft Susan Steele-Dunne. Vandaag wordt de brief aangeboden aan staatssecretaris Vijlbrief en minister voor Klimaat en Energie Rob Jetten.

https://nos.nl/artikel/24(...)gasboringen-noordzee
-Vijlbrief van D66 wil dus boren naar gas op de Noordzee.
-Jetten van D66 keurt het goed dat er in Nederland meer dan 150 biomassacentrales gaan draaien terwijl die dingen zelfs vervuilender zijn dan kolencentrales.
-Menno Snel van D66 heeft er voor gekozen om lobbyist te worden voor de olie en gas sector.
-En de D66 kiezersgroep is de groep die het meeste vliegt wat zeer vervuilend is.

De snelste route naar een onleefbare planeet is een stem op D66. D66'ers zijn namelijk mensen die in empathisch opzicht gehandicapt zijn.
pi_205054561
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2022 04:18 schreef trein2000 het volgende:
Vandaag in de krant, twee stukken die toch wel weer behoorlijk te denken geven over de staat van het land. Het eerste gaat over het begrotingsbeleid, economen van links tot rechts vinden het een puinzooi. Er worden geen keuzes meer gemaakt, alleen maar geld uitgegeven en de rekening doorgeschoven zo is het verwijt.
Dit klopt op zich wel, maar aan de andere kant is het wel erg makkelijk roepen. Waar viel nog geld weg te halen dan? Wat viel er nog te hervormen? Of wilden ze in deze tijd flinke belastingverhogingen doorvoeren?

Meer geld de economie in pompen nu het lastig gaat en dan straks als het weer beter gaat weer bezuinigen is op zich toch gewoon een goed idee?

Als er niet op die manier gehandeld was, was er ook veel commentaar geweest.


Dat het geld van het noodpakket ongericht is, klopt. Maar ik heb geen enkele econoom of politicus een voorstel van een echt gericht pakket horen noemen dat wel gelijk bij de mensen zou komen die het nodig hebben. Het gene wat je nog het meest hoorde was de belasting voor de laagste inkomens in 2022 nog met terugwerkende kracht verlagen. Niet alleen lastig uitvoerbaar, maar mensen krijgen dat geld ook op zijn vroegst in juni 2023 omdat de voorlopige teruggaven al de deur uit zijn. Een ander idee heb ik eigenlijk niet echt gehoord.

[ Bericht 9% gewijzigd door Hanca op 15-06-2022 07:29:43 ]
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  woensdag 15 juni 2022 @ 16:49:23 #90
464681 hollandia02
"The Young Boy"
pi_205058189
quote:
Volgen op social media mag iedereen.
In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Jules Deelder, may he rest in peace
  Moderator / Redactie FP + Sport woensdag 15 juni 2022 @ 17:21:20 #91
408813 crew  trein2000
pi_205058416
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2022 16:49 schreef hollandia02 het volgende:

[..]
Volgen op social media mag iedereen.
Behalve de overheid en je werkgever.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  woensdag 15 juni 2022 @ 17:28:33 #92
464681 hollandia02
"The Young Boy"
pi_205058473
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2022 17:21 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Behalve de overheid en je werkgever.
Is heel grijs gebied natuurlijk.

Als een werknemer zich ziek meld en vervolgens een foto op Facebook plaatst dat die uitbundig aan het feesten is op café is dat ook illegaal en vertrouwen werkgever werknemer telt 2 kanten op natuurlijk.

En werkgever is niet altijd de CEO met een dikke Porsche maar ook een teamleider met kinderen die niet vrij kon krijgen voor de Sweet Sixteen van z'n dochter omdat een werknemer 'ziek' was.
In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Jules Deelder, may he rest in peace
  woensdag 15 juni 2022 @ 17:30:23 #93
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_205058482
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2022 17:28 schreef hollandia02 het volgende:
Is heel grijs gebied natuurlijk.

Nee hoor, er is niets grijs aan.

Het is niet altijd aantoonbaar, maar dat is wat anders.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  Moderator / Redactie FP + Sport woensdag 15 juni 2022 @ 17:37:13 #94
408813 crew  trein2000
pi_205058529
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2022 17:28 schreef hollandia02 het volgende:

[..]
Is heel grijs gebied natuurlijk.

Als een werknemer zich ziek meld en vervolgens een foto op Facebook plaatst dat die uitbundig aan het feesten is op café is dat ook illegaal
Oh? Wie weet is iemand wel situatief arbeidsongeschikt. Ook dat mag een werkgever helemaal niet weten op dat moment.
quote:
en vertrouwen werkgever werknemer telt 2 kanten op natuurlijk.
Je punt?
quote:
En werkgever is niet altijd de CEO met een dikke Porsche maar ook een teamleider met kinderen die niet vrij kon krijgen voor de Sweet Sixteen van z'n dochter omdat een werknemer 'ziek' was.
Je punt?

Juridisch is dit zo klaar als een klontje, mag niet.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_205058567
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2022 17:37 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Oh? Wie weet is iemand wel situatief arbeidsongeschikt. Ook dat mag een werkgever helemaal niet weten op dat moment.
[..]
Je punt?
[..]
Je punt?

Juridisch is dit zo klaar als een klontje, mag niet.
https://uitspraken.rechts(...)I:NL:RBMNE:2022:1919
  woensdag 15 juni 2022 @ 18:01:50 #96
464681 hollandia02
"The Young Boy"
pi_205058726
quote:
Exact,
Ik ben hartstikke pro werknemer hoor, ben zelf ook werknemer.
Maar ben net zo goed netjes zakendoen van beide kanten, ook van werknemer.

Andere werknemers kunnen namelijk de dupe zijn van gedrag.

Net zoals het zeggen waarom je ziek bent, inderdaad dat hoeft niet en een werkgever mag dat niet verplichten en eigenlijk niet eens vragen. Maar bij een gezonde verstandhouding zal het logisch zijn als je het deelt.
In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Jules Deelder, may he rest in peace
  Moderator / Redactie FP + Sport woensdag 15 juni 2022 @ 18:04:03 #97
408813 crew  trein2000
pi_205058743
quote:
Dat het gebeurt betekent niet dat het mag.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  Moderator / Redactie FP + Sport woensdag 15 juni 2022 @ 21:28:24 #98
408813 crew  trein2000
pi_205061129
twitter


Het is weer feest. @Janneke141
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_205061355
Ik kon vandaag helaas het debat niet zien, maar blijkbaar is er een opening voor 500 euro voor de groep die zorgtoeslag krijgt. Ik vind dat wel een mooie afbakening van de groep en de uitvoering smijt je dan tenminste niet weer bij gemeentes op hun bord. Lijkt me een heel aardig compromis, bij gebrek aan mogelijke maatregelen die echt gericht zijn.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  Moderator / Redactie FP + Sport woensdag 15 juni 2022 @ 21:46:35 #100
408813 crew  trein2000
pi_205061398
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2022 21:43 schreef Hanca het volgende:
Ik kon vandaag helaas het debat niet zien, maar blijkbaar is er een opening voor 500 euro voor de groep die zorgtoeslag krijgt. Ik vind dat wel een mooie afbakening van de groep en de uitvoering smijt je dan tenminste niet weer bij gemeentes op hun bord. Lijkt me een heel aardig compromis, bij gebrek aan mogelijke maatregelen die echt gericht zijn.
Tja, ik weet niet zo goed wat ik er van moet vinden. Het is wel weer de grote geldmachine die aangeslingerd wordt. Hoe gaan we dat betalen? Of voeren we de staatsschuld nog wat verder op? Omdat onze premier 0 politiek krediet meer heeft?
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_205061588
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2022 21:46 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Tja, ik weet niet zo goed wat ik er van moet vinden. Het is wel weer de grote geldmachine die aangeslingerd wordt. Hoe gaan we dat betalen? Of voeren we de staatsschuld nog wat verder op? Omdat onze premier 0 politiek krediet meer heeft?
Makkelijke kritiek, waar wil je op bezuinigen dan? Of hoeveel mensen wil je in de schuldsanering laten vallen? Welke belasting wil je verhogen op dit moment?

Een tijd van economische tegenspoed is de geldmachine aanslingeren gewoon best een goed idee volgens bijna alle economische theorieën.


Edit: ik vind het ook prima om het niet tot besteding komende Wobke-Wiebes fonds op te heffen en die miljarden in te zetten, ook dit gaat om eenmalig geld.

[ Bericht 8% gewijzigd door Hanca op 15-06-2022 22:09:24 ]
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')