Ik zal de OP in de loop van volgende week updaten met onder andere de compounds en het weerbericht. Alhoewel je ook wel kunt raden wat voor weer het wordt.quote:Op zaterdag 4 juni 2022 07:26 schreef _UserName_ het volgende:
Mooie OP, wat achtergrondinfo en een terugblik is wat ik soms mis, nu ik dit zo lees. De compounds die worden gebruikt zijn nog niet bekend?
quote:
Nog steeds dit.quote:Op zaterdag 4 juni 2022 10:33 schreef KillerBee4ever het volgende:
Een nieuw topic, maar staat helemaal onderaan?
Het commentaar van Olav was ook wel legendarischquote:
quote:Op zaterdag 4 juni 2022 10:33 schreef KillerBee4ever het volgende:
Een nieuw topic, maar staat helemaal onderaan?
DONE DEALquote:
Bohhhhhhhhquote:Op zaterdag 4 juni 2022 22:14 schreef El_Thijs het volgende:
Nog maar een kleine twee uur en dan is het weer RACEWEEK
Ik ga voor MEGAquote:Op zaterdag 4 juni 2022 22:16 schreef El_Thijs het volgende:
Gaan we een mega of ultra weekend krijgen?
Ik reageer graag ULTRA ludiekquote:
Gewoon. Omdat het kan.quote:Op zaterdag 4 juni 2022 22:23 schreef Twieki het volgende:
Wat is dit nou weer? Ruim een week voor de GP al een topic? Wat was er mis met een voorbeschouwing op de donderdag van kwaliteitsuser @:3rr0r ?
Leuk man. Gaan we tijdens de kwalificatie van de GP van Azerbeidzjan komende zaterdag ook alvast een voorbeschouwing maken voor de GP van Canada wat een week later plaatsvindt? Gewoon. Omdat het kan?quote:
Daar was ook niks mis mee.quote:Op zaterdag 4 juni 2022 22:23 schreef Twieki het volgende:
Wat is dit nou weer? Ruim een week voor de GP al een topic? Wat was er mis met een voorbeschouwing op de donderdag van kwaliteitsuser @:3rr0r ?
Er was een wens vanuit een aantal users om een sneller over te gaan naar een volgende GP, dit is nu dus gaande en we gaan kijken hoe dit loopt.quote:Op zaterdag 4 juni 2022 22:29 schreef Twieki het volgende:
[..]
Leuk man. Gaan we tijdens de kwalificatie van de GP van Azerbeidzjan komende zaterdag ook alvast een voorbeschouwing maken voor de GP van Canada wat een week later plaatsvindt? Gewoon. Omdat het kan?
En gaan we nu ook eerst 5 topics vol lullen met nutteloze dingen uit het verleden voor 't F1-weekend eindelijk begint komende donderdag?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Altijd onderweg naar het avontuur
Tsja, mij best, ik zie 't nut er niet van in. Vind 't een beetje postopkrikkend.quote:Op zaterdag 4 juni 2022 22:38 schreef R-woud93 het volgende:
[..]
Er was een wens vanuit een aantal users om een sneller over te gaan naar een volgende GP, dit is nu dus gaande en we gaan kijken hoe dit loopt.
Dat is je eigen keuze, tot donderdag!quote:Op zaterdag 4 juni 2022 22:49 schreef Twieki het volgende:
[..]
Tsja, mij best, ik zie 't nut er niet van in. Vind 't een beetje postopkrikkend.
Waar zou je over kunnen discussiëren als 't gaat om de GP van Azerbeidzjan? Ik kan zelf niks bedenken, hooguit wat kleine dingetjes die in 't algemene F1-topic kunnen. Dus ik voorzie nu een paar topics vol gelul over vorig jaar.
Maar goed, in ontvolg deze reeks wel en check donderdag wel weer in.
Ja.quote:Op zaterdag 4 juni 2022 22:16 schreef El_Thijs het volgende:
Mwah dit lijkt me dit seizoen Ferrari-terrein.quote:
Want? MEGA lang recht stuk, waar Red Bull oppermachtig is.quote:Op zondag 5 juni 2022 14:03 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Mwah dit lijkt me dit seizoen Ferrari-terrein.
Leclerc en Sainz hebben 'm nog nooit gewonnen, toch? En verder... Russell? Norris? Tja, alles kan natuurlijk. Maar ik denk dat in principe Red Bull en dus Max Verstappen hier wel een goede kans maken.quote:Op zondag 5 juni 2022 14:06 schreef Blik het volgende:
Kans is groot dat er een nieuwe winnaar in het lijstje komt, en dan bedoel ik eentje die de GP nog niet eerder gewonnen heeft
Ultra met al die rechte stukken en Mickey Mouse-bochten….quote:Op zaterdag 4 juni 2022 22:16 schreef El_Thijs het volgende:
Alleen Perez heeft hem gewonnen (door de lekke band van Verstappen) van de top-2 teams.quote:Op zondag 5 juni 2022 14:08 schreef Tijn het volgende:
[..]
Leclerc en Sainz hebben 'm nog nooit gewonnen, toch? En verder... Russell? Norris? Tja, alles kan natuurlijk. Maar ik denk dat in principe Red Bull en dus Max Verstappen hier wel een goede kans maken.
nee, de afgelopen 2 races wel, dit zou wel weer licht voordeel voor Red Bull moeten zijn al heeft Ferrari wat aan dat topspeed verschil gedaanquote:Op zondag 5 juni 2022 14:03 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Mwah dit lijkt me dit seizoen Ferrari-terrein.
Omdat er geen structurele problemen spelen. Alle issues zijn ongerelateerde kleinigheden.quote:Op maandag 6 juni 2022 09:31 schreef raptorix het volgende:
Overigens bijzonder dat niemand het meer heeft over de stabiliteit van Red Bull
Ja dat riep ik toen ook al, volgens mij was er hier een user die Ferrari liep te hemelen, dat ze zo stabiel waren.quote:Op maandag 6 juni 2022 09:41 schreef Tijn het volgende:
[..]
Omdat er geen structurele problemen spelen. Alle issues zijn ongerelateerde kleinigheden.
ik was het niet hoor maar dat waren ze toch ook, zij zitten nu met een betrouwbaarheidsprobleem en voor Leclerc bijna een zekere motorenwisselquote:Op maandag 6 juni 2022 09:42 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ja dat riep ik toen ook al, volgens mij was er hier een user die Ferrari liep te hemelen, dat ze zo stabiel waren.
Nouja, ik zei toen al dat je na 2/3 races moeilijk iets over stabiliteit kunt zeggen als iedereen met nieuwe systemen rijd.quote:Op maandag 6 juni 2022 09:45 schreef Tarado het volgende:
[..]
ik was het niet hoor maar dat waren ze toch ook, zij zitten nu met een betrouwbaarheidsprobleem en voor Leclerc bijna een zekere motorenwissel
Laten we eerlijk zijn, het verschil is zo groot dat dit uiteindelijk 1 of 2 plaatsen scheelt. Pak het bij een sprintrace en je kunt zondag gewoon winnenquote:Op maandag 6 juni 2022 09:45 schreef Tarado het volgende:
[..]
ik was het niet hoor maar dat waren ze toch ook, zij zitten nu met een betrouwbaarheidsprobleem en voor Leclerc bijna een zekere motorenwissel
De gridstraffen worden gerekend over de hoofdraces, niet over sprintraces.quote:Op maandag 6 juni 2022 10:43 schreef Blik het volgende:
[..]
Laten we eerlijk zijn, het verschil is zo groot dat dit uiteindelijk 1 of 2 plaatsen scheelt. Pak het bij een sprintrace en je kunt zondag gewoon winnen
Is dat nieuw? Want vorig jaar was dat nog niet zo (ik denk even terug aan Brazilië waar Hamilton de straffen tijdens de sprintrace pakte)quote:Op maandag 6 juni 2022 10:56 schreef Dauthi het volgende:
[..]
De gridstraffen worden gerekend over de hoofdraces, niet over sprintraces.
Nee, dat is altijd zo geweest.quote:Op maandag 6 juni 2022 11:00 schreef Blik het volgende:
[..]
Is dat nieuw? Want vorig jaar was dat nog niet zo (ik denk even terug aan Brazilië waar Hamilton de straffen tijdens de sprintrace pakte)
Dat had een andere reden. Hij was toen gediskwalificeerd vanwege achtervleugel probleem.quote:Op maandag 6 juni 2022 11:00 schreef Blik het volgende:
[..]
Is dat nieuw? Want vorig jaar was dat nog niet zo (ik denk even terug aan Brazilië waar Hamilton de straffen tijdens de sprintrace pakte)
Ah, dan had ik dat door elkaar gehaaldquote:Op maandag 6 juni 2022 11:03 schreef Dauthi het volgende:
[..]
Nee, dat is altijd zo geweest.
Hamilton pakte geen gridstraffen in Brazilië bij de sprintrace, Hamilton had een DSQ voor een illegale auto en moest daarom achteraan starten.
Tijdens de hoofdrace moest hij toen nog steeds zijn gridstraffen inlossen voor de nieuwe motor.
zeker als ze het goed aanpakken en ze hebben ook een goed pakket verder dus het is nog verre van beslistquote:Op maandag 6 juni 2022 10:43 schreef Blik het volgende:
[..]
Laten we eerlijk zijn, het verschil is zo groot dat dit uiteindelijk 1 of 2 plaatsen scheelt. Pak het bij een sprintrace en je kunt zondag gewoon winnen
Niet helemaal waar. Ze schijnen een structureel probleem te hebben met een te stijve ophanging, waardoor ze moeilijker van richting kunnen veranderen. Blijkbaar komt dat door de nieuwe pull rod ophanging, waarbij de bovenste draagarmen (wishbones) aan elkaar gelinkt zijn.quote:Op maandag 6 juni 2022 09:41 schreef Tijn het volgende:
[..]
Omdat er geen structurele problemen spelen. Alle issues zijn ongerelateerde kleinigheden.
https://racingnews365.com(...)g-difficult-to-solvequote:The car is running a particular pull-rod configuration. The front arms of the upper wishbones are linked together, creating a single element. This generates itself a stiffer suspension set-up. That should, on paper, make it easier to adjust the car's ride height. However, it is proving to be a limitation of Red Bull's new car.
Regardless of the damper and torsion bar settings, the suspension on the RB18 is proving to be too stiff. Even when all elements are tuned to be softer, Red Bull have been unable to find an advantage through the corners.
Maar dat is geen betrouwbaarheidsissue waardoor je uit kan vallen of gridstraffen kan krijgenquote:Op maandag 6 juni 2022 11:33 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Niet helemaal waar. Ze schijnen een structureel probleem te hebben met een te stijve ophanging, waardoor ze moeilijker van richting kunnen veranderen. Blijkbaar komt dat door de nieuwe pull rod ophanging, waarbij de bovenste draagarmen (wishbones) aan elkaar gelinkt zijn.
[..]
https://racingnews365.com(...)g-difficult-to-solve
Dat klopt. Ik werd getriggerd door de opmerking dat ze geen structurele problemen zouden hebben. Dat klopt imho niet. Maar ze hebben geen structurele betrouwbaarheidsproblemen, nee.quote:Op maandag 6 juni 2022 11:41 schreef Blik het volgende:
[..]
Maar dat is geen betrouwbaarheidsissue waardoor je uit kan vallen of gridstraffen kan krijgen
Die keren dat beide red bulls uitvielen, zou zijn veroorzaakt door de te harde afvering/porpoising waardoor de brandstofleidingen beschadigd zouden zijn geraakt.quote:Op maandag 6 juni 2022 11:33 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Niet helemaal waar. Ze schijnen een structureel probleem te hebben met een te stijve ophanging, waardoor ze moeilijker van richting kunnen veranderen. Blijkbaar komt dat door de nieuwe pull rod ophanging, waarbij de bovenste draagarmen (wishbones) aan elkaar gelinkt zijn.
[..]
https://racingnews365.com(...)g-difficult-to-solve
was het in Bahrein niet gewoon en geval van te weinig brandstof?quote:Op maandag 6 juni 2022 11:47 schreef Dauthi het volgende:
[..]
Die keren dat beide red bulls uitvielen, zou zijn veroorzaakt door de te harde afvering/porpoising waardoor de brandstofleidingen beschadigd zouden zijn geraakt.
Voor zover ik had begrepen was er nooit sprake van te weinig brandstof.quote:Op maandag 6 juni 2022 11:48 schreef Tarado het volgende:
[..]
was het in Bahrein niet gewoon en geval van te weinig brandstof?
Dat heb ik nog niet eerder gehoord. Wel dat het door een 'vacuum' in de brandstoftank of -pomp kwam. Heb je daar een bron voor?quote:Op maandag 6 juni 2022 11:47 schreef Dauthi het volgende:
[..]
Die keren dat beide red bulls uitvielen, zou zijn veroorzaakt door de te harde afvering/porpoising waardoor de brandstofleidingen beschadigd zouden zijn geraakt.
Oh, ik dacht dat het door een soort vapor lock kwam.quote:Op maandag 6 juni 2022 12:13 schreef Starflyer het volgende:
Bahrein zou te maken hebben met 'fuel cavitation', oftwel het verdampen van de brandstof in de pomp, doordat de E10 brandstof heter wordt dan wat ze voorheen gebruikten. Dit werd versterkt door het heen en weer klotsen van de brandstof in de tank, en dat zouden ze opgelost hebben.
“Everything is fine with that,” Marko confirmed. “The problem was not in the engine itself, but in the fuel line. That cracked under high pressure. And we think that had something to do with the problem of porpoising.quote:Op maandag 6 juni 2022 12:11 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Dat heb ik nog niet eerder gehoord. Wel dat het door een 'vacuum' in de brandstoftank of -pomp kwam. Heb je daar een bron voor?
Daar ging het over (al werd het verwarrend genoeg "stabiliteit" genoemd, wat in F1 iets anders is dan betrouwbaarheid). De vraag was waarom er opeens niet meer wordt gesproken over de betrouwbaarheid bij Red Bull, terwijl dat aan het begin van het seizoen zo'n issue leek. Maar dat komt dus omdat ze geen structurele betrouwbaarheidsproblemen hebben.quote:Op maandag 6 juni 2022 11:46 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Dat klopt. Ik werd getriggerd door de opmerking dat ze geen structurele problemen zouden hebben. Dat klopt imho niet. Maar ze hebben geen structurele betrouwbaarheidsproblemen, nee.
Het seizoen is nog lang, en er kan nog best wat naar boven komen later. Laten we hopen van nietquote:Op maandag 6 juni 2022 13:14 schreef Tijn het volgende:
[..]
Daar ging het over (al werd het verwarrend genoeg "stabiliteit" genoemd, wat in F1 iets anders is dan betrouwbaarheid). De vraag was waarom er opeens niet meer wordt gesproken over de betrouwbaarheid bij Red Bull, terwijl dat aan het begin van het seizoen zo'n issue leek. Maar dat komt dus omdat ze geen structurele betrouwbaarheidsproblemen hebben.
Toen gebeurde er van alles in de andere klassen en waren de F1-coureurs gewaarschuwd waarschijnlijk, daar gebeurde niks inderdaadquote:Op woensdag 1 juni 2022 14:27 schreef DjVero het volgende:
Alleen de eerste editie was ruk. Daarna stuk voor stuk prachtraves gezien hier
Raves? Ik kijk zelf meer voor de race eerlijk gezegd, voor een raveparty ga ik zelf gewoon heenquote:Op woensdag 1 juni 2022 14:27 schreef DjVero het volgende:
Alleen de eerste editie was ruk. Daarna stuk voor stuk prachtraves gezien hier
Was erg sick in 2012 hoorquote:Op maandag 6 juni 2022 15:13 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Raves? Ik kijk zelf meer voor de race eerlijk gezegd, voor een raveparty ga ik zelf gewoon heen
HAHAHA
Nee 2019 was toch ook niet echt leuk eigenlijk.
Volgens mij is dat hetzelfde.quote:Op maandag 6 juni 2022 12:14 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Oh, ik dacht dat het door een soort vapor lock kwam.
Dit ging alleen over Melbourne, toch?quote:Op maandag 6 juni 2022 12:30 schreef Dauthi het volgende:
[..]
“Everything is fine with that,” Marko confirmed. “The problem was not in the engine itself, but in the fuel line. That cracked under high pressure. And we think that had something to do with the problem of porpoising.
“We do indeed have porpoising well under control, but nevertheless there are small movements and that is mainly to do with the way the car ‘lands’ again. We assume that this was the main cause of the damage to the fuel line.”
https://www.planetf1.com/(...)ine-problems-solved/
quote:Op maandag 6 juni 2022 19:59 schreef DeeBee het volgende:
Vloog vandaag nog over Baku heen, komt wel dichtbij zo.
Wellicht.quote:Op maandag 6 juni 2022 17:27 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Dit ging alleen over Melbourne, toch?
In het artikel staat ook dat het een ander probleem dan in Bahrein was.
Max en Checo zeggen er geen interesse in te hebben maar dat is toch geen gezeik? Het werd ze gevraagd na de Indy500 en ze gaven antwoord.quote:Op donderdag 9 juni 2022 09:40 schreef Dauthi het volgende:
[..]
Wellicht.
De motorsportmedia verzinnen helaas te vaak hun eigen narratief.
Zoals deze week het gezeik over dat F1 coureurs niet in Indy willen rijden.
Ligt het aan mij, of staat hier 'alleen maar' wat er op/tot/na de "Friday at Monaco GP" is gebruikt.....?quote:Op maandag 6 juni 2022 09:46 schreef raptorix het volgende:
[..]
Nouja, ik zei toen al dat je na 2/3 races moeilijk iets over stabiliteit kunt zeggen als iedereen met nieuwe systemen rijd.
Wellicht trouwens deze in de OP: https://maxf1.net/en/2022-f1-power-unit-elements-usage/
Wellicht dat FIA pas later dit update en vrij geeft.quote:Op donderdag 9 juni 2022 11:28 schreef Sally het volgende:
[..]
Ligt het aan mij, of staat hier 'alleen maar' wat er op/tot/na de "Friday at Monaco GP" is gebruikt.....?
En dus niet echt zó up-to-date....?
En ik vond het bovendien nog een goed onderbouwd antwoord.quote:Op donderdag 9 juni 2022 11:16 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Max en Checo zeggen er geen interesse in te hebben maar dat is toch geen gezeik? Het werd ze gevraagd na de Indy500 en ze gaven antwoord.
Ik heb het over de media, niet over de coureurs.quote:Op donderdag 9 juni 2022 11:16 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Max en Checo zeggen er geen interesse in te hebben maar dat is toch geen gezeik? Het werd ze gevraagd na de Indy500 en ze gaven antwoord.
Ik zou het gewoon lekker niet lezenquote:Op donderdag 9 juni 2022 11:46 schreef Dauthi het volgende:
[..]
De hele framing en narratief is gezeik van de motorsportmedia om clickbaitartikelen te creëren.
Uiteraard, maar wanneer je de titels van de artikels ziet weet je alweer genoeg.quote:
Op de vrijdag van een GP weekend wordt dit document geupload naar de 'Official Documents' op de FIA site.quote:Op donderdag 9 juni 2022 11:38 schreef raptorix het volgende:
[..]
Wellicht dat FIA pas later dit update en vrij geeft.
quote:Op donderdag 9 juni 2022 11:59 schreef TagForce het volgende:
[..]
Op de vrijdag van een GP weekend wordt dit document geupload naar de 'Official Documents' op de FIA site.
https://www.fia.com/docum(...)son/season-2022-2005
als alles heel blijft wel jaquote:Op vrijdag 10 juni 2022 09:40 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Zal Max dit weekend voor het eerst het podium halen in Baku?
quote:Op donderdag 9 juni 2022 20:01 schreef Predator40 het volgende:
GENOT dit ook:
https://www.gpblog.com/en(...)rience-masi-had.html
was te verwachten en prima dit, kunnen ze die eerste motor in de VT's gebruiken.....en de 2de in de Q en de race.quote:
Bang dat hij er een Britney van wordt?quote:Op vrijdag 10 juni 2022 11:02 schreef Zipportal het volgende:
Ex-wereldkampioen Rosberg niet welkom bij F1 omdat hij coronavaccin weigert
https://www.nu.nl/formule(...)avaccin-weigert.html
Wappie troep.
Mercedes hoefde de laatste motor vorig jaar minder lang te gebruiken en kon dus een hogere stand gebruiken waardoor de levensduur van de motor verminderd werd. Daar lijkt mij hier geen sprake van en dus verwacht ik niet dat ze meer vermogen hebben.quote:Op vrijdag 10 juni 2022 10:46 schreef Predator40 het volgende:
[..]
was te verwachten en prima dit, kunnen ze die eerste motor in de VT's gebruiken.....en de 2de in de Q en de race.
en een nieuwe spec ?
zelfde spec maar dat kan wel betekenen dat er meer vermogen kan zijn
( zie mercedes vorig jaar )
de geruchten gaan toch echt dat ze met een verse motor wat meer vermogen hebbenquote:Op vrijdag 10 juni 2022 11:21 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Mercedes hoefde de laatste motor vorig jaar minder lang te gebruiken en kon dus een hogere stand gebruiken waardoor de levensduur van de motor verminderd werd. Daar lijkt mij hier geen sprake van en dus verwacht ik niet dat ze meer vermogen hebben.
Dat zal imho hooguit gebeuren als er een nieuwe versie van de MGU-H of -K komt aangezien die ERS systemen pas voor 1 september gehomologeerd hoeven te zijn. De ICE is dat al (per 1 maart).
1 van de 2 banen blijkbaar waar Max nog geen podium reed. Voor de andere moet hij nog 3 maanden wachten..quote:Op vrijdag 10 juni 2022 09:40 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Zal Max dit weekend voor het eerst het podium halen in Baku?
Monza heeft hem weinig geluk gebracht ook iddquote:Op vrijdag 10 juni 2022 11:25 schreef Marcoss het volgende:
[..]
1 van de 2 banen blijkbaar waar Max nog geen podium reed. Voor de andere moet hij nog 3 maanden wachten..
De motor zal imho niet meer vermogen hebben dan de vorige, ze kunnen hem waarschijnlijk wel weer wat meer belasten omdat deze nieuw is. Dat zal geleidelijk aan minder worden. Hoe meer je hem gebruikt hoe minder goed die wordt.quote:Op vrijdag 10 juni 2022 11:25 schreef Predator40 het volgende:
[..]
de geruchten gaan toch echt dat ze met een verse motor wat meer vermogen hebben
vandaar ook nu een wissel op high power circuits
juist.....en we weten hoe goed de MB opeens was dus het kan wel aanzienlijk schelen.quote:Op vrijdag 10 juni 2022 11:35 schreef Starflyer het volgende:
[..]
De motor zal imho niet meer vermogen hebben dan de vorige, ze kunnen hem waarschijnlijk wel weer wat meer belasten omdat deze nieuw is. Dat zal geleidelijk aan minder worden. Hoe meer je hem gebruikt hoe minder goed die wordt.
Zoveel als met de Mercedes in Brazilië zal het niet schelen aangezien die nog maar vier ipv acht races mee hoefde te gaan. Maar het zal allicht een paar pk schelen, ja.quote:Op vrijdag 10 juni 2022 11:37 schreef Predator40 het volgende:
[..]
juist.....en we weten hoe goed de MB opeens was dus het kan wel aanzienlijk schelen.
Zowel Ferrari als MB kunnen dat niet aangezien ze al een motor extra hebben "verbruikt"
tevens heeft Ferrari betrouwbaarheidsproblemen.
de vrije trainingen gaan nu dus helemaal niks zeggen met dit in het achterhoofd
Ze hadden Checo beter vragen kunnen stellen over z’n vreemdgaan. Vuile proleet!!!quote:
En zo goed als in Brazilië was de motor in de races daarna ook al niet meer.quote:Op vrijdag 10 juni 2022 11:40 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Zoveel als met de Mercedes in Brazilië zal het niet schelen aangezien die nog maar vier ipv acht races mee hoefde te gaan. Maar het zal allicht een paar pk schelen, ja.
quote:Op vrijdag 10 juni 2022 11:42 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Ze hadden Checo beter vragen kunnen stellen over z’n vreemdgaan. Vuile proleet!!!
quote:Op vrijdag 10 juni 2022 11:50 schreef Tarado het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
sinds deze man heeft vreemdgaan een hele andere dimensie gekregen
Nicequote:
Elke motor verliest vermogen door gebruik vanwege slijtage, bij F1 motoren is dat proces alleen veel sneller dan bij een auto voor weggebruik. Dat komt niet alleen omdat de motoren op een extreme manier worden gebruikt maar ook omdat de toleranties veel kleiner zijn.quote:Op vrijdag 10 juni 2022 11:35 schreef Starflyer het volgende:
[..]
De motor zal imho niet meer vermogen hebben dan de vorige, ze kunnen hem waarschijnlijk wel weer wat meer belasten omdat deze nieuw is. Dat zal geleidelijk aan minder worden. Hoe meer je hem gebruikt hoe minder goed die wordt.
Iemand is jarloers dat Checo die pussy magnet isquote:Op vrijdag 10 juni 2022 11:42 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Ze hadden Checo beter vragen kunnen stellen over z’n vreemdgaan. Vuile proleet!!!
I know! Ik las de oorspronkelijke post waarschijnlijk verkeerd, waardoor ik dacht dat er bedoeld werd dat er meer vermogen gevonden was.quote:Op vrijdag 10 juni 2022 12:50 schreef SamCooke het volgende:
[..]
Elke motor verliest vermogen door gebruik vanwege slijtage, bij F1 motoren is dat proces alleen veel sneller dan bij een auto voor weggebruik. Dat komt niet alleen omdat de motoren op een extreme manier worden gebruikt maar ook omdat de toleranties veel kleiner zijn.
Viaplay?quote:Op vrijdag 10 juni 2022 13:02 schreef El_Thijs het volgende:
Kwaliteit van de app op pc lijkt wel 720p. Anderen ook last van?
understatement van deze weekquote:Op vrijdag 10 juni 2022 13:06 schreef ChevyCaprice het volgende:
Had het al voorspeld hè, redelijk gestuiter bij de Mercedes.
Binnenkort in de F1 2022 spel, een schokkende cameraquote:Op vrijdag 10 juni 2022 13:06 schreef ondeugend het volgende:
Allemachtig wat een kermisattractie die Mercedes.
NEW FEATURES:quote:Op vrijdag 10 juni 2022 13:07 schreef StephanL het volgende:
[..]
Binnenkort in de F1 2022 spel, een schokkende camera
Geïntroduceerd bij de eerste patchquote:Op vrijdag 10 juni 2022 13:08 schreef El_Thijs het volgende:
[..]
NEW FEATURES:
- Porpoising cam: experience the bouncing firsthand!
Geen weerbericht. Maar 19 is al meer likes dan ik ooit heb gekregen dus is genoeg zo.quote:Op vrijdag 10 juni 2022 13:07 schreef Zipportal het volgende:
[..]
Erg jammer dat je de OP nog niet een like hebt gegeven.
Wuppie zit in de bak.quote:Op vrijdag 10 juni 2022 13:09 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Geen weerbericht. Maar 19 is al meer likes dan ik ooit heb gekregen dus is genoeg zo.
Zat net de onboard van Max te kijken, die had nergens of nauwelijks last van.quote:
ja zat ook al op te lettenquote:Op vrijdag 10 juni 2022 13:10 schreef El_Thijs het volgende:
[..]
Zat net de onboard van Max te kijken, die had nergens of nauwelijks last van.
MEGA RONDJE.quote:
quote:
QUALATIFIquote:
MEGA LOSS OF POWER.quote:
BUDGETCAPPEDquote:
Je kan zelf je Audio track kiezen.quote:Op vrijdag 10 juni 2022 13:17 schreef nattermann het volgende:
Vraag voor de F1TV kijkers:
Is tijdens de kwalificatie en de race zelf het commentaar op kanaal "F1 Live" wel met Croft/Brundle?
Heb namelijk totaal geen behoefte aan het commentaar van die twee lulhannesen van ViaPlee (kanaal "International").
BUDGETCRAPPED.quote:
Zag het net inderdaad. Thanksquote:Op vrijdag 10 juni 2022 13:18 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Je kan zelf je Audio track kiezen.
Met als toevoeging dit jaar het eigen commentatoren team van F1TV.
Mercedes.quote:Op vrijdag 10 juni 2022 13:19 schreef greysbones het volgende:
welk team gaat qua budget het eerst opgeven?
Mijn like was omdat het topic er zo snel was. Niet vanwege de inhoud. Dus meer een signaal richting onze blauwe kleuterjuffenquote:Op vrijdag 10 juni 2022 13:09 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Geen weerbericht. Maar 19 is al meer likes dan ik ooit heb gekregen dus is genoeg zo.
"My piercings are bouncing out man."quote:
idd, ze kunnen nu toch geen kampioen meer worden......quote:Op vrijdag 10 juni 2022 13:22 schreef ChevyCaprice het volgende:
Mercedes moet alles zetten op het feit dat ze vanaf nu alle porpoising voorkomen
Wijs jij ze er ff op andersquote:Op vrijdag 10 juni 2022 13:22 schreef Predator40 het volgende:
wanneer word MB eens gewezen op die flexi front wings ???
dat mag toch niet meer
Alleen een beetje flexquote:
ah....gelijk maar de regels aanpassenquote:
Dat hadden ze allang voor elkaar moeten hebben nuquote:
is gewoon illigaal maargoed MB he.....voorkeurspostiequote:
Ze zitten op de limiet. Gaaf toch om te zienquote:Op vrijdag 10 juni 2022 13:26 schreef greysbones het volgende:
[..]
Dat hadden ze allang voor elkaar moeten hebben nu
ding schommelde gewoon
Oké bewijs dat het illigaal is?quote:Op vrijdag 10 juni 2022 13:26 schreef Predator40 het volgende:
[..]
is gewoon illigaal maargoed MB he.....voorkeurspostie
lolquote:Op vrijdag 10 juni 2022 13:27 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Ze zitten op de limiet. Gaaf toch om te zien
[..]
Oké bewijs dat het illigaal is?
goede vraagquote:Op vrijdag 10 juni 2022 13:19 schreef greysbones het volgende:
welk team gaat qua budget het eerst opgeven?
Ik wacht geduldigquote:
Het zou van Mercedes überhaupt knap zijn als ze eens een race winnen dit seizoen.quote:Op vrijdag 10 juni 2022 13:29 schreef FireFox1 het volgende:
Zal echt knap zijn als stuiterballen Ferrari en Mercedes hier gaan winnen..
ik ben benieuwd hoeveel budget er nog is voor vreemde beslissingen van Gary Connelyquote:Op vrijdag 10 juni 2022 13:30 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het zou van Mercedes überhaupt knap zijn als ze eens een race winnen dit seizoen.
Chevy is altijd boosquote:Op vrijdag 10 juni 2022 13:31 schreef Predator40 het volgende:
[..]
ik ben benieuwd hoeveel budget er nog is voor vreemde beslissingen van Gary Connely
en Chevy is nu weer boos
Zou jammer zijn als Max een ez win pakt hier.quote:Op vrijdag 10 juni 2022 13:29 schreef FireFox1 het volgende:
Zal echt knap zijn als stuiterballen Ferrari en Mercedes hier gaan winnen..
zolang lewis/MB geen dominante auto heeft wel.....quote:
Doe niet zo boosquote:Op vrijdag 10 juni 2022 13:32 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Zou jammer zijn als Max een ez win pakt hier.
ik heb je nooit gehoord over 7 jaar easy wins van lewisquote:Op vrijdag 10 juni 2022 13:32 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Nog geen bewijs kunnen vinden zie ik.quote:Op vrijdag 10 juni 2022 13:31 schreef Predator40 het volgende:
[..]
ik ben benieuwd hoeveel budget er nog is voor vreemde beslissingen van Gary Connely
en Chevy is nu weer boos
niet de verstappen watcher pestenquote:Op vrijdag 10 juni 2022 13:33 schreef Predator40 het volgende:
[..]
ik heb je nooit gehoord over 7 jaar easy wins van lewis
Hoezo boos?quote:
Soms valt alles net goed. Ocon en Gasly hebben ook gewonnen.quote:Op vrijdag 10 juni 2022 13:30 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het zou van Mercedes überhaupt knap zijn als ze eens een race winnen dit seizoen.
International is niet ViaPlay maar Sky, F1Live is Ben Edwards en Jolyon Palmer, meen ik.quote:Op vrijdag 10 juni 2022 13:17 schreef nattermann het volgende:
Vraag voor de F1TV kijkers:
Is tijdens de kwalificatie en de race zelf het commentaar op kanaal "F1 Live" wel met Croft/Brundle?
Heb namelijk totaal geen behoefte aan het commentaar van die twee lulhannesen van ViaPlee (kanaal "International").
Spuit 11, dat kun je zelf instellen.![]()
![]()
Jolyon Palmerquote:Op vrijdag 10 juni 2022 13:35 schreef Starflyer het volgende:
[..]
International is niet ViaPlay maar Ben Edwards en Jolyon Palmer, meen ik.
International is Sky.quote:Op vrijdag 10 juni 2022 13:35 schreef Starflyer het volgende:
[..]
International is niet ViaPlay maar Ben Edwards en Jolyon Palmer, meen ik.
Ik bedoel het F1Live kanaal inderdaad.quote:
Nou echtquote:Op vrijdag 10 juni 2022 13:36 schreef ChevyCaprice het volgende:
De DRS flap van Max zit vast met spuug en plakband lijkt het
Niet voor lang meer als dat zo door blijft rammelen.quote:Op vrijdag 10 juni 2022 13:36 schreef ChevyCaprice het volgende:
Nee hoor.quote:Op vrijdag 10 juni 2022 13:32 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Als het goed is heeft hij geen DRS meer nodig tijdens de racequote:Op vrijdag 10 juni 2022 13:36 schreef ChevyCaprice het volgende:
quote:
Ferrari leert ook niet echt van de voorgaande races.quote:Op vrijdag 10 juni 2022 13:43 schreef ChevyCaprice het volgende:
Ferrari lijkt voor hoge downforce te gaan en RB voor laag.
Misschien heeft hij een andere / zwaardere vleugel.quote:Op vrijdag 10 juni 2022 13:43 schreef Perox het volgende:
Mmm die vleugel zat bij Perez wel goed vast bij DRS open. Het kan dus wel.
RB is kampioen geworden met die strategie.quote:Op vrijdag 10 juni 2022 13:43 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Ferrari leert ook niet echt van de voorgaande races.
toch vreemdquote:Op vrijdag 10 juni 2022 13:44 schreef Tijn het volgende:
[..]
Misschien heeft hij een andere / zwaardere vleugel.
dit, die vleugel van max lijkt van papier mache gemaakt manquote:Op vrijdag 10 juni 2022 13:44 schreef Tijn het volgende:
[..]
Als high downforce je kracht is zou je ervoor kunnen kiezen om daarvoor te kiezen. Alleen ze moeten wel de single lap pace ervoor hebben.quote:Op vrijdag 10 juni 2022 13:43 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Ferrari leert ook niet echt van de voorgaande races.
Dat zeiden ze in Spanje al, dat de DRS-problemen zijn veroorzaakt door de lichtere vleugel die ze toen introduceerden in een poging het gewicht van de auto terug te brengen.quote:Op vrijdag 10 juni 2022 13:45 schreef Predator40 het volgende:
[..]
dit, die vleugel van max lijkt van papier mache gemaakt man
Die rijdt natuurlijk weer met het zwaardere materiaal.quote:Op vrijdag 10 juni 2022 13:43 schreef Perox het volgende:
Mmm die vleugel zat bij Perez wel goed vast bij DRS open. Het kan dus wel.
Beetje lastig op een circuit met een recht stuk dat een miljoenmiljard kilometer lang is.quote:Op vrijdag 10 juni 2022 13:46 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Als high downforce je kracht is zou je ervoor kunnen kiezen om daarvoor te kiezen. Alleen ze moeten wel de single lap pace ervoor hebben.
Maar als de auto van Perez even snel is met die zwaardere vleugelquote:Op vrijdag 10 juni 2022 13:46 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat zeiden ze in Spanje al, dat de DRS-problemen zijn veroorzaakt door de lichtere vleugel die ze toen introduceerden in een poging het gewicht van de auto terug te brengen.
ze slaan vt 2 en 3 overquote:Op vrijdag 10 juni 2022 13:48 schreef FireFox1 het volgende:
Die gasten van Ferrari kruipen straks helemaal gesloopt uit de auto, dit kan toch niet goed zijn voor je lichaam?
Gras is groen.quote:Op vrijdag 10 juni 2022 13:48 schreef Predator40 het volgende:
ik zei het toch.....geklaag van Hamilton lol
het zijn topsporters.....maar ik denk niet dat ze dit een hele race vohouden zoquote:Op vrijdag 10 juni 2022 13:48 schreef FireFox1 het volgende:
Die gasten van Ferrari kruipen straks helemaal gesloopt uit de auto, dit kan toch niet goed zijn voor je lichaam?
Daarom zullen ze ook wel met twee verschillende specs rijden, juist om te kijken wat nou beter werkt. Ongetwijfeld kost het flapperen van de DRS tijd, dus de vraag is hoeveel je ermee wint en hoeveel verliest.quote:Op vrijdag 10 juni 2022 13:47 schreef greysbones het volgende:
[..]
Maar als de auto van Perez even snel is met die zwaardere vleugel
moeten ze zich toch achter de oren krabben
preciesquote:Op vrijdag 10 juni 2022 13:49 schreef Tijn het volgende:
[..]
Daarom zullen ze ook wel met twee verschillende specs rijden, juist om te kijken wat nou beter werkt. Ongetwijfeld kost het flapperen van de DRS tijd, dus de vraag is hoeveel je ermee wint en hoeveel verliest.
De wings wat lager dan kunnen ze morgen pole pakken.quote:Op vrijdag 10 juni 2022 13:47 schreef Tijn het volgende:
[..]
Beetje lastig op een circuit met een recht stuk dat een miljoenmiljard kilometer lang is.
bij max worden eerst de nieuwe onderdelen erop geschroefd, soort van testrijder.quote:Op vrijdag 10 juni 2022 13:44 schreef Tijn het volgende:
[..]
echt niet altijd hoorquote:Op vrijdag 10 juni 2022 13:50 schreef THEFXR het volgende:
[..]
bij max worden eerst de nieuwe onderdelen erop geschroefd, soort van testrijder.
wie ?quote:Op vrijdag 10 juni 2022 13:50 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
De wings wat lager dan kunnen ze morgen pole pakken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |