nee, de afgelopen 2 races wel, dit zou wel weer licht voordeel voor Red Bull moeten zijn al heeft Ferrari wat aan dat topspeed verschil gedaanquote:Op zondag 5 juni 2022 14:03 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Mwah dit lijkt me dit seizoen Ferrari-terrein.
Omdat er geen structurele problemen spelen. Alle issues zijn ongerelateerde kleinigheden.quote:Op maandag 6 juni 2022 09:31 schreef raptorix het volgende:
Overigens bijzonder dat niemand het meer heeft over de stabiliteit van Red Bull
Ja dat riep ik toen ook al, volgens mij was er hier een user die Ferrari liep te hemelen, dat ze zo stabiel waren.quote:Op maandag 6 juni 2022 09:41 schreef Tijn het volgende:
[..]
Omdat er geen structurele problemen spelen. Alle issues zijn ongerelateerde kleinigheden.
ik was het niet hoor maar dat waren ze toch ook, zij zitten nu met een betrouwbaarheidsprobleem en voor Leclerc bijna een zekere motorenwisselquote:Op maandag 6 juni 2022 09:42 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ja dat riep ik toen ook al, volgens mij was er hier een user die Ferrari liep te hemelen, dat ze zo stabiel waren.
Nouja, ik zei toen al dat je na 2/3 races moeilijk iets over stabiliteit kunt zeggen als iedereen met nieuwe systemen rijd.quote:Op maandag 6 juni 2022 09:45 schreef Tarado het volgende:
[..]
ik was het niet hoor maar dat waren ze toch ook, zij zitten nu met een betrouwbaarheidsprobleem en voor Leclerc bijna een zekere motorenwissel
Laten we eerlijk zijn, het verschil is zo groot dat dit uiteindelijk 1 of 2 plaatsen scheelt. Pak het bij een sprintrace en je kunt zondag gewoon winnenquote:Op maandag 6 juni 2022 09:45 schreef Tarado het volgende:
[..]
ik was het niet hoor maar dat waren ze toch ook, zij zitten nu met een betrouwbaarheidsprobleem en voor Leclerc bijna een zekere motorenwissel
De gridstraffen worden gerekend over de hoofdraces, niet over sprintraces.quote:Op maandag 6 juni 2022 10:43 schreef Blik het volgende:
[..]
Laten we eerlijk zijn, het verschil is zo groot dat dit uiteindelijk 1 of 2 plaatsen scheelt. Pak het bij een sprintrace en je kunt zondag gewoon winnen
Is dat nieuw? Want vorig jaar was dat nog niet zo (ik denk even terug aan Brazilië waar Hamilton de straffen tijdens de sprintrace pakte)quote:Op maandag 6 juni 2022 10:56 schreef Dauthi het volgende:
[..]
De gridstraffen worden gerekend over de hoofdraces, niet over sprintraces.
Nee, dat is altijd zo geweest.quote:Op maandag 6 juni 2022 11:00 schreef Blik het volgende:
[..]
Is dat nieuw? Want vorig jaar was dat nog niet zo (ik denk even terug aan Brazilië waar Hamilton de straffen tijdens de sprintrace pakte)
Dat had een andere reden. Hij was toen gediskwalificeerd vanwege achtervleugel probleem.quote:Op maandag 6 juni 2022 11:00 schreef Blik het volgende:
[..]
Is dat nieuw? Want vorig jaar was dat nog niet zo (ik denk even terug aan Brazilië waar Hamilton de straffen tijdens de sprintrace pakte)
Ah, dan had ik dat door elkaar gehaaldquote:Op maandag 6 juni 2022 11:03 schreef Dauthi het volgende:
[..]
Nee, dat is altijd zo geweest.
Hamilton pakte geen gridstraffen in Brazilië bij de sprintrace, Hamilton had een DSQ voor een illegale auto en moest daarom achteraan starten.
Tijdens de hoofdrace moest hij toen nog steeds zijn gridstraffen inlossen voor de nieuwe motor.
zeker als ze het goed aanpakken en ze hebben ook een goed pakket verder dus het is nog verre van beslistquote:Op maandag 6 juni 2022 10:43 schreef Blik het volgende:
[..]
Laten we eerlijk zijn, het verschil is zo groot dat dit uiteindelijk 1 of 2 plaatsen scheelt. Pak het bij een sprintrace en je kunt zondag gewoon winnen
Niet helemaal waar. Ze schijnen een structureel probleem te hebben met een te stijve ophanging, waardoor ze moeilijker van richting kunnen veranderen. Blijkbaar komt dat door de nieuwe pull rod ophanging, waarbij de bovenste draagarmen (wishbones) aan elkaar gelinkt zijn.quote:Op maandag 6 juni 2022 09:41 schreef Tijn het volgende:
[..]
Omdat er geen structurele problemen spelen. Alle issues zijn ongerelateerde kleinigheden.
https://racingnews365.com(...)g-difficult-to-solvequote:The car is running a particular pull-rod configuration. The front arms of the upper wishbones are linked together, creating a single element. This generates itself a stiffer suspension set-up. That should, on paper, make it easier to adjust the car's ride height. However, it is proving to be a limitation of Red Bull's new car.
Regardless of the damper and torsion bar settings, the suspension on the RB18 is proving to be too stiff. Even when all elements are tuned to be softer, Red Bull have been unable to find an advantage through the corners.
Maar dat is geen betrouwbaarheidsissue waardoor je uit kan vallen of gridstraffen kan krijgenquote:Op maandag 6 juni 2022 11:33 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Niet helemaal waar. Ze schijnen een structureel probleem te hebben met een te stijve ophanging, waardoor ze moeilijker van richting kunnen veranderen. Blijkbaar komt dat door de nieuwe pull rod ophanging, waarbij de bovenste draagarmen (wishbones) aan elkaar gelinkt zijn.
[..]
https://racingnews365.com(...)g-difficult-to-solve
Dat klopt. Ik werd getriggerd door de opmerking dat ze geen structurele problemen zouden hebben. Dat klopt imho niet. Maar ze hebben geen structurele betrouwbaarheidsproblemen, nee.quote:Op maandag 6 juni 2022 11:41 schreef Blik het volgende:
[..]
Maar dat is geen betrouwbaarheidsissue waardoor je uit kan vallen of gridstraffen kan krijgen
Die keren dat beide red bulls uitvielen, zou zijn veroorzaakt door de te harde afvering/porpoising waardoor de brandstofleidingen beschadigd zouden zijn geraakt.quote:Op maandag 6 juni 2022 11:33 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Niet helemaal waar. Ze schijnen een structureel probleem te hebben met een te stijve ophanging, waardoor ze moeilijker van richting kunnen veranderen. Blijkbaar komt dat door de nieuwe pull rod ophanging, waarbij de bovenste draagarmen (wishbones) aan elkaar gelinkt zijn.
[..]
https://racingnews365.com(...)g-difficult-to-solve
was het in Bahrein niet gewoon en geval van te weinig brandstof?quote:Op maandag 6 juni 2022 11:47 schreef Dauthi het volgende:
[..]
Die keren dat beide red bulls uitvielen, zou zijn veroorzaakt door de te harde afvering/porpoising waardoor de brandstofleidingen beschadigd zouden zijn geraakt.
Voor zover ik had begrepen was er nooit sprake van te weinig brandstof.quote:Op maandag 6 juni 2022 11:48 schreef Tarado het volgende:
[..]
was het in Bahrein niet gewoon en geval van te weinig brandstof?
Dat heb ik nog niet eerder gehoord. Wel dat het door een 'vacuum' in de brandstoftank of -pomp kwam. Heb je daar een bron voor?quote:Op maandag 6 juni 2022 11:47 schreef Dauthi het volgende:
[..]
Die keren dat beide red bulls uitvielen, zou zijn veroorzaakt door de te harde afvering/porpoising waardoor de brandstofleidingen beschadigd zouden zijn geraakt.
Oh, ik dacht dat het door een soort vapor lock kwam.quote:Op maandag 6 juni 2022 12:13 schreef Starflyer het volgende:
Bahrein zou te maken hebben met 'fuel cavitation', oftwel het verdampen van de brandstof in de pomp, doordat de E10 brandstof heter wordt dan wat ze voorheen gebruikten. Dit werd versterkt door het heen en weer klotsen van de brandstof in de tank, en dat zouden ze opgelost hebben.
“Everything is fine with that,” Marko confirmed. “The problem was not in the engine itself, but in the fuel line. That cracked under high pressure. And we think that had something to do with the problem of porpoising.quote:Op maandag 6 juni 2022 12:11 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Dat heb ik nog niet eerder gehoord. Wel dat het door een 'vacuum' in de brandstoftank of -pomp kwam. Heb je daar een bron voor?
Daar ging het over (al werd het verwarrend genoeg "stabiliteit" genoemd, wat in F1 iets anders is dan betrouwbaarheid). De vraag was waarom er opeens niet meer wordt gesproken over de betrouwbaarheid bij Red Bull, terwijl dat aan het begin van het seizoen zo'n issue leek. Maar dat komt dus omdat ze geen structurele betrouwbaarheidsproblemen hebben.quote:Op maandag 6 juni 2022 11:46 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Dat klopt. Ik werd getriggerd door de opmerking dat ze geen structurele problemen zouden hebben. Dat klopt imho niet. Maar ze hebben geen structurele betrouwbaarheidsproblemen, nee.
Het seizoen is nog lang, en er kan nog best wat naar boven komen later. Laten we hopen van nietquote:Op maandag 6 juni 2022 13:14 schreef Tijn het volgende:
[..]
Daar ging het over (al werd het verwarrend genoeg "stabiliteit" genoemd, wat in F1 iets anders is dan betrouwbaarheid). De vraag was waarom er opeens niet meer wordt gesproken over de betrouwbaarheid bij Red Bull, terwijl dat aan het begin van het seizoen zo'n issue leek. Maar dat komt dus omdat ze geen structurele betrouwbaarheidsproblemen hebben.
Toen gebeurde er van alles in de andere klassen en waren de F1-coureurs gewaarschuwd waarschijnlijk, daar gebeurde niks inderdaadquote:Op woensdag 1 juni 2022 14:27 schreef DjVero het volgende:
Alleen de eerste editie was ruk. Daarna stuk voor stuk prachtraves gezien hier
Raves? Ik kijk zelf meer voor de race eerlijk gezegd, voor een raveparty ga ik zelf gewoon heenquote:Op woensdag 1 juni 2022 14:27 schreef DjVero het volgende:
Alleen de eerste editie was ruk. Daarna stuk voor stuk prachtraves gezien hier
Was erg sick in 2012 hoorquote:Op maandag 6 juni 2022 15:13 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Raves? Ik kijk zelf meer voor de race eerlijk gezegd, voor een raveparty ga ik zelf gewoon heen
HAHAHA
Nee 2019 was toch ook niet echt leuk eigenlijk.
Volgens mij is dat hetzelfde.quote:Op maandag 6 juni 2022 12:14 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Oh, ik dacht dat het door een soort vapor lock kwam.
Dit ging alleen over Melbourne, toch?quote:Op maandag 6 juni 2022 12:30 schreef Dauthi het volgende:
[..]
“Everything is fine with that,” Marko confirmed. “The problem was not in the engine itself, but in the fuel line. That cracked under high pressure. And we think that had something to do with the problem of porpoising.
“We do indeed have porpoising well under control, but nevertheless there are small movements and that is mainly to do with the way the car ‘lands’ again. We assume that this was the main cause of the damage to the fuel line.”
https://www.planetf1.com/(...)ine-problems-solved/
quote:Op maandag 6 juni 2022 19:59 schreef DeeBee het volgende:
Vloog vandaag nog over Baku heen, komt wel dichtbij zo.
Wellicht.quote:Op maandag 6 juni 2022 17:27 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Dit ging alleen over Melbourne, toch?
In het artikel staat ook dat het een ander probleem dan in Bahrein was.
Max en Checo zeggen er geen interesse in te hebben maar dat is toch geen gezeik? Het werd ze gevraagd na de Indy500 en ze gaven antwoord.quote:Op donderdag 9 juni 2022 09:40 schreef Dauthi het volgende:
[..]
Wellicht.
De motorsportmedia verzinnen helaas te vaak hun eigen narratief.
Zoals deze week het gezeik over dat F1 coureurs niet in Indy willen rijden.
Ligt het aan mij, of staat hier 'alleen maar' wat er op/tot/na de "Friday at Monaco GP" is gebruikt.....?quote:Op maandag 6 juni 2022 09:46 schreef raptorix het volgende:
[..]
Nouja, ik zei toen al dat je na 2/3 races moeilijk iets over stabiliteit kunt zeggen als iedereen met nieuwe systemen rijd.
Wellicht trouwens deze in de OP: https://maxf1.net/en/2022-f1-power-unit-elements-usage/
Wellicht dat FIA pas later dit update en vrij geeft.quote:Op donderdag 9 juni 2022 11:28 schreef Sally het volgende:
[..]
Ligt het aan mij, of staat hier 'alleen maar' wat er op/tot/na de "Friday at Monaco GP" is gebruikt.....?
En dus niet echt zó up-to-date....?
En ik vond het bovendien nog een goed onderbouwd antwoord.quote:Op donderdag 9 juni 2022 11:16 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Max en Checo zeggen er geen interesse in te hebben maar dat is toch geen gezeik? Het werd ze gevraagd na de Indy500 en ze gaven antwoord.
Ik heb het over de media, niet over de coureurs.quote:Op donderdag 9 juni 2022 11:16 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Max en Checo zeggen er geen interesse in te hebben maar dat is toch geen gezeik? Het werd ze gevraagd na de Indy500 en ze gaven antwoord.
Ik zou het gewoon lekker niet lezenquote:Op donderdag 9 juni 2022 11:46 schreef Dauthi het volgende:
[..]
De hele framing en narratief is gezeik van de motorsportmedia om clickbaitartikelen te creëren.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |