Aapie loopt naar de deur en dan ga ik achter hem aan. In de keuken wijst hij vervolgens naar de voorraadkast en roept "die", dan wil hij een cracotte. Wijst hij naar het raam dan wil hij een banaan (ligt in de vensterbank). Wijst hij naar de tafel dan wil hij water. Wel handig hoor je kind een beetje kunnen begrijpenquote:Op woensdag 1 juni 2022 13:04 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]![]()
![]()
Hier is dat niet aan de orde. Als hij wat wilt pakt hij mijn hand en gidst hij me er naartoe. Meestal naar de koelkast, het is af en toe een bodemloze put.
En hij ziet in alles een telefoon. Van de week pakte hij een tube zinkzalf. Hield dat ding tegen zijn oor, ' awo?'
Hahaha. Ja A-tje is ook regelmatig aan het bellen met van alles. Zo lief!quote:Op woensdag 1 juni 2022 13:04 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]![]()
![]()
Hier is dat niet aan de orde. Als hij wat wilt pakt hij mijn hand en gidst hij me er naartoe. Meestal naar de koelkast, het is af en toe een bodemloze put.
En hij ziet in alles een telefoon. Van de week pakte hij een tube zinkzalf. Hield dat ding tegen zijn oor, ' awo?'
A-tje roept dan eigenlijk weer geen 'die'. Ze begint gewoon te wijzen en krijsen bij de plek. Of bij de koelkast idd ja.quote:Op woensdag 1 juni 2022 13:07 schreef MaJo het volgende:
[..]
Aapie loopt naar de deur en dan ga ik achter hem aan. In de keuken wijst hij vervolgens naar de voorraadkast en roept "die", dan wil hij een cracotte. Wijst hij naar het raam dan wil hij een banaan (ligt in de vensterbank). Wijst hij naar de tafel dan wil hij water. Wel handig hoor je kind een beetje kunnen begrijpen
Vanochtend pakte hij mijn telefoon en riep haaaajoooo naar het scherm. Waarschijnlijk omdat we daarmee facetimen met opa en oma
Dat geklets van J, serieus een wonderkind! E. Is een maandje jonger en die zegt alleen mama, huuuh (ik wil eten) en Hi 🙈. Wat leuk dat J zo vlotjes is! Oefenen jullie veel?quote:Op donderdag 2 juni 2022 09:29 schreef Bienelientjee het volgende:
@:Sunshine1982 Hoektanden was mijn J nietMijn J is bezig met kiezen van wat ik kan zien!
ZZZZZzzzz. J was om 4 uur klaarwakker. Gelukkig niet vervelend, hij lag wel al luid pratend in zijn bed en na 1,5 uur viel hij weer in slaap tot 7.30!
Dat was de mijne. Ik denk dat ze door zijn, het gekwijl is over en de nachten zijn weer wat beter. Ik mag niet in haar mond voelen, ik hoop op alle 4 door.quote:Op donderdag 2 juni 2022 08:44 schreef Sunshine1982 het volgende:
Hoe gaat het met de hoektandjes @:Bienelientjee?
Ah excusesquote:Op donderdag 2 juni 2022 16:10 schreef Gogo83 het volgende:
[..]
Dat was de mijne. Ik denk dat ze door zijn, het gekwijl is over en de nachten zijn weer wat beter. Ik mag niet in haar mond voelen, ik hoop op alle 4 door.
Ergeren.quote:Op donderdag 2 juni 2022 09:31 schreef monsterd. het volgende:
Wat doen jullie tegen dreumesgegil? Hier wordt niet gesproken, alles moet op 105 decibel geloof ik
Donequote:Op donderdag 2 juni 2022 10:33 schreef Tink89 het volgende:
Dreumesgegil negeer ik en als het echt blijft gaan, corrigeer ik even kort met 'Spruitje, niet gillen, mama hoort je zo ook wel'. Vaak is dat (nog) genoeg...
Ik had vanochtend twee kinderen met ieder twee toettoetauto's op de achterbank![]()
En mag ik nog in de op? Spruit is van maart 2021.
Jeetje Bien, die van jou is wel heel erg snel hoorquote:Op woensdag 1 juni 2022 20:42 schreef Bienelientjee het volgende:
Denk dat J's eerste kiezen aan het bewegen zijn. Zowel boven en onder is zijn tandvlees dik en rood. Hopelijk komen ze voor onze mid week vakantie nog doorVakanties lijken wel zijn PRIME TIME om iets onder de leden te hebben Ik heb nog steeds vieze nachtmerries van de diarree die hij na zijn buikgriep nog twee weken lang had. En de meerdere diarree tot zijn nek en enkel verschoon momenten in de achterbak!
![]()
![]()
Hier een bizar filmpje van J en zijn giga woordenschat!Hij zit ondertussen al zeker rond de 60 woordjes (ja echt, wtf) en gebruikt al een tijdje twee woorden samen. Vandaag deed hij zijn eerste 4 woorden "zin"!!
![]()
Met bonus spaghetti bolognese mond
https://www.youtube.com/shorts/nRoOyRNkHh0
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 21% gewijzigd door Sunshine1982 op 03-06-2022 11:25:12 ]
quote:Op vrijdag 3 juni 2022 08:05 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik had geen 'buiten' gelinkt aan baiEen grote tuin is echt heel fijn voor kinderen. Wij hebben nu ook een grotere tuin. Oudste wilde een trampoline en die staat er nu in. Nog steeds een hoop ruimte
A. is nu heel vaak in de tuin te vinden.
We hebben gisteren voor het eerst het middagslaapje geskipt. Hij ging in de avond steeds later slapen en hij wil ook meestal niet meer tussen de middag slapen (na wat moeite ging hij dan toch). Om 18.30 werd hij wat sago, en een half uur later lag hij te slapen tot vanmorgen 8 uur.![]()
Wel even pittig, geen middagslaapje meer, maar daar wennen we ook wel weer aan.
Even een aanvulling."Baiten" zeg maarSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Al ben ik er ook nog niet helemaal over uit hoor of dit het is
En jeetje, geen slaapje meer. Dat lijkt me wel even wennen hoor! Onze kleine man doet soms nog tukken van 2,5/3 uur dus dat is echt even me time tijd om te werken.
Aapie is echt niet in z'n hum de laatste dagen, hij zit de hele tijd te piepen en weigert pertinent zijn speen, dus ik denk naast buikpijn ook tandjesleed. En ja buikpijn is het denk ik wel want manlief is inmiddels ook geveld met buikgriep en ik ben inmiddels ook een paar keer naar de wc geweest
Hoe gaat het bij jullie allemaal met eten? Aapie eet in principe overdag heel goed: broodjes, fruit, crackertje, wat rauwkost/kaas etc. Maar avondeten wordt steeds meer drama. Het komt er eigenlijk op neer dat hij alleen maar vlees wil etenEerst at hij ook gewoon groenten, aardappelen gaan ook steeds moeizamer maar meneer MOET vlees. Gisteren dus alleen maar een filetlapje op, geen aardappel aangeraakt en de spinazie was echt slechts decoratie. Die filetlap had hij in 2 minuten op en daarna was het janken omdat wij natuurlijk nog wel op ons bord hadden liggen. Hoe pakken jullie dit aan?
We eten natuurlijk niet alleen maar AVG, maar bij bijna alles doet hij nu moeilijk. Hij eet alleen nog maar pasta bolognese (geen spaghetti!), soep met brood, pizza en patat. Bij andere dingen draait hij zijn hoofd wegEn dat terwijl hij altijd super enthousiast is voordat we gaan eten. Waar is het misgegaan
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
quote:Op vrijdag 3 juni 2022 08:05 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik had geen 'buiten' gelinkt aan baiEen grote tuin is echt heel fijn voor kinderen. Wij hebben nu ook een grotere tuin. Oudste wilde een trampoline en die staat er nu in. Nog steeds een hoop ruimte
A. is nu heel vaak in de tuin te vinden.
We hebben gisteren voor het eerst het middagslaapje geskipt. Hij ging in de avond steeds later slapen en hij wil ook meestal niet meer tussen de middag slapen (na wat moeite ging hij dan toch). Om 18.30 werd hij wat sago, en een half uur later lag hij te slapen tot vanmorgen 8 uur.![]()
Wel even pittig, geen middagslaapje meer, maar daar wennen we ook wel weer aan.
Even een aanvulling.Is dit typisch dreumesgedrag --> JASPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
of gaat dit een tandje verder? --> NEE
Of doe ik gewoon wat fout? --> NEE
Waarom ben je daar bang voor? Ja, dat hebben ze. Moet jij daar iets mee? Nope.quote:ik ben bang dat andere ouders een bepaalde mening hebben
Weet je, elk kind is anders. Maar een kind met een sterke wil is niet abnormaal. Hij is niet stuk, jij doet niks verkeerd. Hij is gewoon wie hij is.
Mijn jongens zijn ook allebei zo, altijd al geweest, en het loslaten van wat andere mensen al dan niet misschien zouden kunnen denken is echt essentieel als je hier mee wil leren dealen. En dan kun jij je focussen op jezelf en je kind en welke aanpak het beste werkt. Daar hebben jullie allebei veel meer aan
disclaimer
Je hebt helemaal gelijk! En dank voor het relativeren. Dat had effe nodigquote:Op vrijdag 3 juni 2022 12:55 schreef SQ het volgende:
[..]
Is dit typisch dreumesgedrag --> JA
of gaat dit een tandje verder? --> NEE
Of doe ik gewoon wat fout? --> NEE
[..]
Waarom ben je daar bang voor? Ja, dat hebben ze. Moet jij daar iets mee? Nope.
Weet je, elk kind is anders. Maar een kind met een sterke wil is niet abnormaal. Hij is niet stuk, jij doet niks verkeerd. Hij is gewoon wie hij is.
Mijn jongens zijn ook allebei zo, altijd al geweest, en het loslaten van wat andere mensen al dan niet misschien zouden kunnen denken is echt essentieel als je hier mee wil leren dealen. En dan kun jij je focussen op jezelf en je kind en welke aanpak het beste werkt. Daar hebben jullie allebei veel meer aan
Die in het zand buiten, aangrenzend aan die grote speeltuin met die hoge glijbaan.quote:Op vrijdag 3 juni 2022 13:50 schreef Aure het volgende:
Welke speeltuin in de dierentuin bedoel jij Sun?
En amen @ levens(ouder)wijsheid van @:SQ
Sowieso is het loslaten van wat andere ouders ergens van vinden echt het allerbeste wat je kan doen. Dat scheelt je zoveel stress. Maar ik snap dat dat soms ook wel lastig is hoor
Oohja dat is een leuk stukje voor die kleintjes! Maar iedereen is daar zo met zichzelf en eigen kinderen bezig, niemand die er iets van vindt als je kind er met drama vertrekt. Sowieso overkomt dat ons allemaal toch wel eensquote:Op vrijdag 3 juni 2022 13:54 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Die in het zand buiten, aangrenzend aan die grote speeltuin met die hoge glijbaan.
Ja , het is echt heel leuk daarquote:Op vrijdag 3 juni 2022 14:24 schreef Aure het volgende:
[..]
Oohja dat is een leuk stukje voor die kleintjes! Maar iedereen is daar zo met zichzelf en eigen kinderen bezig, niemand die er iets van vindt als je kind er met drama vertrekt. Sowieso overkomt dat ons allemaal toch wel eensgewoon lekker naar die speeltuin gaan!
quote:Op vrijdag 3 juni 2022 12:37 schreef MaJo het volgende:
[..]
"Baiten" zeg maarAl ben ik er ook nog niet helemaal over uit hoor of dit het is
En jeetje, geen slaapje meer. Dat lijkt me wel even wennen hoor! Onze kleine man doet soms nog tukken van 2,5/3 uur dus dat is echt even me time tijd om te werken.
Aapie is echt niet in z'n hum de laatste dagen, hij zit de hele tijd te piepen en weigert pertinent zijn speen, dus ik denk naast buikpijn ook tandjesleed. En ja buikpijn is het denk ik wel want manlief is inmiddels ook geveld met buikgriep en ik ben inmiddels ook een paar keer naar de wc geweest
Hoe gaat het bij jullie allemaal met eten? Aapie eet in principe overdag heel goed: broodjes, fruit, crackertje, wat rauwkost/kaas etc. Maar avondeten wordt steeds meer drama. Het komt er eigenlijk op neer dat hij alleen maar vlees wil etenEerst at hij ook gewoon groenten, aardappelen gaan ook steeds moeizamer maar meneer MOET vlees. Gisteren dus alleen maar een filetlapje op, geen aardappel aangeraakt en de spinazie was echt slechts decoratie. Die filetlap had hij in 2 minuten op en daarna was het janken omdat wij natuurlijk nog wel op ons bord hadden liggen. Hoe pakken jullie dit aan?
We eten natuurlijk niet alleen maar AVG, maar bij bijna alles doet hij nu moeilijk. Hij eet alleen nog maar pasta bolognese (geen spaghetti!), soep met brood, pizza en patat. Bij andere dingen draait hij zijn hoofd wegEn dat terwijl hij altijd super enthousiast is voordat we gaan eten. Waar is het misgegaan
Even reageren op je eetvraag, want ik heb wel wat herkenning, al beperkt Goud zich niet tot vlees maar tot saus momenteelSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het liefst mayonaise maar ook andere sauzen zijn in principe goed. Als we bbq-en (en dat is vrij vaak) blijft hij gillen tot alle smaken saus op zijn bord liggen en dan gaat hij de saus vervolgens met zo'n vettig vingertje naar binnen zitten scoopen
![]()
Ik had gisteren zo'n kleffe bbq-salade in zo'n witte saus waar hij heel enthousiast op aanviel omdat zijn goudvisbrein mayonaise had geregistreerd, maar toen zat er dus ineens allemaal groente in zijn mond. Werd wel vrij rap en vakkundig (sausloos) naar buiten gemanouvreerd.
De oplossing is een beetje laf maar goed, dus geen saus meer serveren en als we dan saus hebben, de pot direct terug in de kast na het opscheppen. Hij wil ook alleen maar van mijn bord vreten en uit mijn glas drinken (ja, ook als daar bier in zit. Ja, dat lust ie. Nee, dat krijgt hij niet van me).
Bittere realiteit: de komende minimaal 6 jaar gaat het avondeten waarschijnlijk je minst favoriete moment van de dag zijn. Het is altijd gezeik, gejank, gegooi, gewiebel en getetter (gegil). Met wat geluk wordt het daarna makkelijker. Met wat pech moet je het nog een jaar of 17 uitzingen.
Eikels, allemaal eikels.disclaimer
Maar als we het niet geven en hij ziet het wel op ons bord liggen gaat hij ook losquote:Op vrijdag 3 juni 2022 14:38 schreef SQ het volgende:
[..]
Even reageren op je eetvraag, want ik heb wel wat herkenning, al beperkt Goud zich niet tot vlees maar tot saus momenteelHet liefst mayonaise maar ook andere sauzen zijn in principe goed. Als we bbq-en (en dat is vrij vaak) blijft hij gillen tot alle smaken saus op zijn bord liggen en dan gaat hij de saus vervolgens met zo'n vettig vingertje naar binnen zitten scoopen
![]()
Ik had gisteren zo'n kleffe bbq-salade in zo'n witte saus waar hij heel enthousiast op aanviel omdat zijn goudvisbrein mayonaise had geregistreerd, maar toen zat er dus ineens allemaal groente in zijn mond. Werd wel vrij rap en vakkundig (sausloos) naar buiten gemanouvreerd.
De oplossing is een beetje laf maar goed, dus geen saus meer serveren en als we dan saus hebben, de pot direct terug in de kast na het opscheppen. Hij wil ook alleen maar van mijn bord vreten en uit mijn glas drinken (ja, ook als daar bier in zit. Ja, dat lust ie. Nee, dat krijgt hij niet van me).
Bittere realiteit: de komende minimaal 6 jaar gaat het avondeten waarschijnlijk je minst favoriete moment van de dag zijn. Het is altijd gezeik, gejank, gegooi, gewiebel en getetter (gegil). Met wat geluk wordt het daarna makkelijker. Met wat pech moet je het nog een jaar of 17 uitzingen.
Eikels, allemaal eikels.
Dit ja.quote:Op vrijdag 3 juni 2022 17:51 schreef SQ het volgende:
Oprecht niks negatiefs denken, dan ben je gewoon een zenmaster
Nou dat is het dus, zodra ik negatief over hem denk voel ik me schuldig. Dan denk ik “ach hij kan er ook niks aan doen” en “hij is nog zo klein”. Maar hij kan ook gewoon irritant zijn soms en ik weet dat ik dat ook mag vinden maar die schuld is er dus. Momguilt voordat ik zo kan denken zeg maarquote:Op vrijdag 3 juni 2022 17:51 schreef SQ het volgende:
Ik eet mijn lekkere / populaire dingen dus ook heel snel op. Beste oplossing / minste weerstand.
En ik vind ze ook echt niet altijd eikels hoor, maar soms wel.
Momguilt zou zijn als je wel negatief over hem denkt maar je daar rot over voelt. Oprecht niks negatiefs denken, dan ben je gewoon een zenmaster
Waterpokken zijn bultjes / blaasjes. Vlekjes is vaak vijfde ziekte ofzoquote:Op vrijdag 3 juni 2022 18:58 schreef MaJo het volgende:
[..]
Nou dat is het dus, zodra ik negatief over hem denk voel ik me schuldig. Dan denk ik “ach hij kan er ook niks aan doen” en “hij is nog zo klein”. Maar hij kan ook gewoon irritant zijn soms en ik weet dat ik dat ook mag vinden maar die schuld is er dus. Momguilt voordat ik zo kan denken zeg maar![]()
Ook leuk: Aapie’s armen zitten helemaal onder de rode vlekjes. Zouden het waterpokken zijn?
Eh ik bedoel eigenlijk bultjes. Alleen op zijn armen, niet op zijn romp of benen.quote:Op vrijdag 3 juni 2022 19:03 schreef SQ het volgende:
[..]
Waterpokken zijn bultjes / blaasjes. Vlekjes is vaak vijfde ziekte ofzo
Een stuk of 30 op 1 arm lijkt me wat extreemquote:
Die poepluier 's ochtendsquote:Op vrijdag 3 juni 2022 19:28 schreef Sunshine1982 het volgende:
Avondeten gaat hier eigenlijk verbazingwekkend goed. Soms mindere dagen, maar over het algemeen eet hij prima. Vanavond hadden we de prei-kerriesoep van zo'n maaltijdpakket. Ging erin als snoepVoor het eerst ook zelf soep met een lepel gegeten. Ging eigenlijk ook best ok.
[ afbeelding ]
Mijn minst favoriete deel van de dag is de ochtend. Het duurt eeuwen voordat mijn oudste eens klaar is voor school, tegelijkertijd moet ik A van een ontbijt voorzien wat hij vaak op de grond gooit en aankleden wat hij niet wil. Als ik eindelijk alles op de rit heb en klaar ben om A. in de kinderwagen te wurmen, zie ik dat A zijn luier vol aan het schijten isEcht, dit heb ik al zo vaak gehad, alsof hij het aan voelt. #ochtend #chaos enzo.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
Beterschap!quote:Op vrijdag 3 juni 2022 20:51 schreef MaJo het volgende:
Als Aapie zich de afgelopen dagen zo gevoeld heeft als ik me nu voel dan snap ik wel dat hij niet te genieten wasdamn wat voel ik me beroerd
Verder dan ruim 4 jaar kom ik nog niet en ik weet zeker dat er nog mindere periodes zullen komen, maar die kleuter is de rust zelf en dat was ze als dreumes ook.quote:Op vrijdag 3 juni 2022 21:28 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Ik vind dit topic ook echt zo grappig, kan niet wachten tot mijn F. over 2,5 maand (omg, dan al?!?!?) een dreumes is. Nu doet ze soms al zulke grappige én irritante dingen, ben benieuwd hoe dat gaat als ze echt kunnen lopen en klimmen en praten. Ze is nu al behoorlijk temperamentvol.
Vinden jullie (en dan vooral de users die meer kinderen hebben) de dreumestijd het pittigst qua driftbuien/opvoeden/alles in het algemeen?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 18% gewijzigd door SQ op 04-06-2022 08:53:18 ]disclaimer
Ja dit allemaal!quote:Op zaterdag 4 juni 2022 08:51 schreef SQ het volgende:
Oh en ik had het filmpje van @:Bienelientjee ook nog gezien, wauw! Wat bizar eigenlijk om zulke dingen uit je baby te horen komen![]()
En kleine boze zielie met haar temperament
En poffertje die er uit ziet als een peuter maar slaapt als een newborn![]()
![]()
Allemaal eikels schatjes!
Haha, geweldig! J belt ook met alles.quote:Op zondag 5 juni 2022 10:09 schreef SQ het volgende:
In de categorie "daar kun je ook mee bellen":
https://youtube.com/shorts/DZLIqvW7ZE0?feature=share
Het is lastig met de slaapjes. De ene dag gaat het goed, de andere dag niet. Vandaag is hij al om 17.30 in slaap gevallen. We hebben hem maar naar bed gedaan. Ik wil niet weten hoe vroeg hij morgen wakker wordt... We laten hem vanaf nu een een half uurtje á 45 minuten op bed liggen tussen de middag. Dan maar tot laat wakker, maar zo behoudt hij het goede ritme nog een beetje.quote:Op dinsdag 7 juni 2022 20:41 schreef Nolita het volgende:
Ik vond kleuter toen ze 3 was het pittigst, al is ze over het algemeen heel prima te handelen. (Als ik het naar bed gaan/inslapen van 0 tot 4 en nu ook nog soms even buiten beschouwing laat...)
Dreumes is een andere categorie en nu al soms een uitdaging, maar idd dat is anders dan een peuter / kleuter.
En wow sun, wat is a snel klaar met zijn slaapjes.
Ik vond kleuter met 2,5 al jong.
Het blijft soms zo gek..quote:Op zondag 12 juni 2022 20:34 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Het is lastig met de slaapjes. De ene dag gaat het goed, de andere dag niet. Vandaag is hij al om 17.30 in slaap gevallen. We hebben hem maar naar bed gedaan. Ik wil niet weten hoe vroeg hij morgen wakker wordt... We laten hem nu een een half uurtje á 45 minuten op bed liggen tussen de middag. Dan maar tot laat wakker, maar zo behoudt hij het goede ritme nog een beetje.
Wat een rijkdomquote:
Dit hebben wij ook. Met bedtijd nog erg actief. Vandaar dat we dachten dat het aan het middagslaapje lag, maar die heeft hij nog wel nodig zo blijkt. Ik ben benieuwd hoe het vanavond gaat.. En spannend! Hopelijk snel raak!quote:Op zondag 12 juni 2022 21:50 schreef Bienelientjee het volgende:
Ik heb J's avond routine omgegooid. Tot nu toe ging hij bad/douchen, pyjama, boekjes lezen, flesje en viel hij in slaap met die fles. Maar ik wil dat hij met schone tanden naar bed gaat + hij slaapt 's nachts op zijn buik en lekt daardoor vaak door omdat die fles net voor het slapen erin gaat. Nu krijgt hij zijn fles drie kwartier tot een uur van tevoren, zodat ie nog een goede plas kan doen. En gaat dan douchen, pyjama, lezen en met schone tanden naar bed.
Al drie avonden (en geen doorlekken!!) achter de rug en J heeft er gelukkig geen moeite mee dat het ineens heel anders is. Manlief houdt niet van veranderingen, want "het ging toch zo makkelijk", maar het moest écht van mij!
Haha!
Het inslapen is wel weer hard werk. J is zó actief. Zelfs als hij dood en doodmoe is gaat hij gewoon door met keten.Hij valt nog altijd in slaap in onze armen (nu dus niet meer dankzij een fles). Dus knuffelen/wiegen op kalme muziek. Hij kalmeert anders gewoon niet genoeg zelf. Maar hij beweegt, grijpt mijn neus, praat er op los, wijst naar mijn ogen (drukt zijn vinger in mijn ogen), etc. etc. Zucht! Haha ! Gelukkig wordt hij maar 1x 's nachts wakker, heeeeel soms slaapt hij eens door. Hij kan de rest van de nacht dus wel zichzelf helpen! Volgende stap wordt hem leren het 's avonds ook zelf te doen!
En wij gaan vanaf deze maand officieel proberen voor een tweede!Nerveus! Spannend!
Goed! Tijd vliegt voorbij hier. De kalender stond gisteren nog op mei, maar dat klopt dus niet.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op dinsdag 21 juni 2022 15:54 schreef Aure het volgende:
Wat een reus inderdaad Seven! Wauw! Mijn kleuter past ook nog in die maatWanneer gaat hij naar de psz? Als hij 2 jaar is? Hij klinkt als een hele leuke avontuurlijke dreumes
![]()
Spannende tijden NJHopelijk snel op vakantie en kunnen jullie daar wat ontspannen.
Hier gaat alles zn gangetje. De dreumes slaapt nog steeds alsof hij een newborn is, soms dan lijkt het beter te gaan maar we zijn alweer een tijdje terug bij af. Hij wordt nu elk anderhalf-twee uur wakker. Intens. En koffie helpt niet meerIk ga deze zomer toch een keer een soort van slaaptraining doen denk ik. Verder is ie wel echt heel gezellig! Hij heeft minder last van zn slechte nachten dan wij
Hij begint iets meer te babbelen 'poeh' = poes (of elk ander dier wat ie ziet). En bij het begroeten van personen komt er een vrolijk 'Alloooooooooo!' uit. Verder vooral nog wel veel gegrom (bij elk plastic dierachtig figuur), hoog gegil (bij alles wat leuk is) en driftig geschreeuw (als hij iets wil hebben).
Charmante dreumes onder de spoiler:Ik heb hier dit boek liggen:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Je mag 'm lenen als je wilt.
Hoe werkte deze voor jullie?quote:Op dinsdag 21 juni 2022 15:59 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Ik heb hier dit boek liggen:
[ afbeelding ]
Je mag 'm lenen als je wilt.
Fingers crossed en hele fijne vakantie!quote:Op dinsdag 21 juni 2022 14:18 schreef NicolasJoy het volgende:
[..]
Goed! Tijd vliegt voorbij hier. De kalender stond gisteren nog op mei, maar dat klopt dus niet.
Mevrouw krijgt hier een tand of 4-6 tegelijk door, dus is al weken niet te genieten. Maar ze is afwisselend een kreng en een geweldig lief ding. Kort lontje en zelf heerlijk spelen. Typisch dreumes dus geloof ik.Komt een spannende tijd aan; de eerste beenmergpunctie na de stamceltransplantatie bij m'n schoonmoeder begint dichterbij te komen. Daar in gedachten erg druk mee. Verder bijna (op) vakantie, mega druk op het werk door zieken en vakanties.. Leven met twee kinderen.
Hoop dat we op vakantie even kunnen loskomen van de dagelijkse routine en kunnen aarden.
Ik ben nooit zo van die zelfhulpboeken, maar als je wanhopig bent ben je bereid om het toch te proberenquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Verder is het een echt jochie, hij speelt alleen nog maar met auto's, blokken en zijn nieuwe favoriet: een bal. En het blijft een grappenmaker, hier een foto met een luier op z'n hoofd
Bonusfoto van toen we gingen zwemmen:
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
Heb je nog tips voor dreumesen die lang wakker zijn? Ik heb van maandag op dinsdag nog geen 4 uur geslapen, tot 1.00 uur lag ik zelf te spoken (heb ik gelukkig bijna nooit), van 1 tot 3 was J. klaarwakker. Zó vermoeiend! Ik ga in ieder geval eens naar die reddit kijken.quote:Op dinsdag 21 juni 2022 20:28 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Ik ben nooit zo van die zelfhulpboeken, maar als je wanhopig bent ben je bereid om het toch te proberen![]()
Tsja, veel aan gehad, mwah. Hoop geijkte dingen zoals tv uit voor het slapen gaan, huiskamer wat donkerder maken, niet te laat naar bed en daar wordt dan een heel verhaal omheen gebouwd. Ze omschreef een methode om het kind weer in bed slaap te laten vallen. Ja, leuk die methode, maar die werkte hier dus nietA. had wat andere slaapissues. Die was niet tig keer wakker, maar laaaaaaang wakker. Ik heb het boek ook maar voor de helft gelezen. Misschien staat er in de andere helft nog wat boeiends.
Ik weet niet of je Reddit hebt? In de subreddit 'sleeptrain' staan veel verhalen en tips van verschillende ouders. Daar heb ik meer aan gehad. Want dat mis je natuurlijk ook een beetje in zo'n boek, dat kinderen niet allemaal hetzelfde zijn. Er staan dingen in en die zouden dan voor de meeste kinderen moeten werken. Vaak werkt dit in de praktijk toch anders
Aapie heeft soms 's nachts ook zo'n wakkere periode. Ik zet hem dan in de box met de tv aan en slaap dan zelf verder #loedermoeder. Hetzelfde doe ik ook als hij om 6 uur 's ochtends besluit dat het wel een goed idee is om op te staan, zoals vanochtend. Ik werd wakker van mijn wekker om kwart voor 8, hij zat heerlijk tekenfilmpjes te kijkenquote:Op woensdag 22 juni 2022 12:46 schreef Gogo83 het volgende:
[..]
Heb je nog tips voor dreumesen die lang wakker zijn? Ik heb van maandag op dinsdag nog geen 4 uur geslapen, tot 1.00 uur lag ik zelf te spoken (heb ik gelukkig bijna nooit), van 1 tot 3 was J. klaarwakker. Zó vermoeiend! Ik ga in ieder geval eens naar die reddit kijken.
@:Majo: Rumours op je muur.En lachen om Aapie met de luier.
@:SQ wel leuk, zo'n dreumes die denkt dat ie een peuter is. Hier nog zo een, die eet serieus bij voorkeur met bestek, want dat doen wij ook. Klimt ook overal op (om er ook regelmatig vanaf te donderen).
Vind ik ook ja, hij krijgt echt een ander koppiequote:
kan nog komen! Jip z'n krullen kwamen ook laat.quote:Op woensdag 22 juni 2022 18:39 schreef SQ het volgende:
Ik heb net toch maar de mat van Goud afgeknipt. Had ergens nog de hoop dat hij zulke leuke krulletjes zou krijgen als zijn broer en zus maar helaas.
Over 3 maanden wordt hij 2, dus dan inderdaad. En hij is zeker avontuurlijk!quote:Op dinsdag 21 juni 2022 15:54 schreef Aure het volgende:
Wat een reus inderdaad Seven! Wauw! Mijn kleuter past ook nog in die maatWanneer gaat hij naar de psz? Als hij 2 jaar is? Hij klinkt als een hele leuke avontuurlijke dreumes
![]()
Niet met de hoeveelheid haar die types zoals Goud en Aapie op hun kop hebben.quote:Op woensdag 22 juni 2022 20:13 schreef Seven. het volgende:
Ik zie thuisknippers in dit topic! Is dat lastig?
Hmm, ik ben bang dat ik mis knip en dan eindig met een gemillimeterd kindquote:Op woensdag 22 juni 2022 20:16 schreef SQ het volgende:
[..]
Niet met de hoeveelheid haar die types zoals Goud en Aapie op hun kop hebben.
Maar, ja. Ze zitten niet stil. Dus je hebt wel een partner in crime nodig voor afleiding danwel houdgreep
Zo doet mijn dreumes ook bij mij. En dan komt haar vader om te hoek, gaat ze meteen liggen met de knuffels over zich heen en gaat ze slapen. Truttebol.quote:Op donderdag 30 juni 2022 20:41 schreef Sunshine1982 het volgende:
Slapen gaat 's avonds nog steeds ruk![]()
Hij lijkt gewoon echt klaarwakker nog om half negen. Ik kijk chago voor me uit (ja, van tig van zulke avonden op rij word ik behoorlijk chago) en dan zie ik vanuit mijn ooghoeken dat hij net zo lang naar me kijkt totdat ik naar hem terug kijk en dan moet ik ook gewoon weer lachen, en hij ook![]()
Zo'n ondeugend bekkie, hij wéét het gewoon.
Soms denk ik dat dit de bekende 24 maanden slaapregressie is, alleen was hij nog geen 2 jaar toen hij begon. 16 augustus wordt hij pas 2.
Ik hoop echt dat dit snel afgelopen is en mijn avonden weer soort van terug heb.
Wij hebben ook echt beroerde nachten gekend die ook uren duurde. Vre-se-lijkquote:Op donderdag 30 juni 2022 21:40 schreef SQ het volgende:
Een half uur? Heb je nog tips?
Hier was ie zondag van 01:30 tot 05:30 wakker en vannacht van 02:00 tot pakweg 04:30echt wat een fuckers zijn het ook
Ja die heeft toch nooit echt aan overdag slapen gedaan?quote:Op donderdag 30 juni 2022 22:10 schreef PKM het volgende:
Poffertje heeft meestal weinig gedoe 's nachts. Wel iets meer moeite met in slaap vallen, dan is het soms 20:15.![]()
Maar voordat jullie denken dat het hier makkelijk is, Poffertje sliep vandaag de hele dag niet. Twee pogingen op bed, tweede keer begon ze te bijten. Een uur buiten gelopen en zat ze nog steeds naar alle vraxhtauto's "wauw" en "dahag".![]()
Maar net sliep ze dus wel snel.
Ja dat klopt wel. Demonstreert ze ook wel door als ik zeg dat ze gaat slapen te antwoorden met nee.quote:Op vrijdag 1 juli 2022 07:04 schreef SQ het volgende:
[..]
Ja die heeft toch nooit echt aan overdag slapen gedaan?![]()
Goud is normaal echt een superslaper, daarom reageer ik ook zo onvolwassen
Herkenbaarquote:Op vrijdag 1 juli 2022 09:47 schreef SQ het volgende:
Ik ga gewoon meestal knalharde ruzie maken met mijn man.
Als ik hiermee door ga dan komen we ook nog wel op dat puntquote:Op vrijdag 1 juli 2022 09:47 schreef SQ het volgende:
Ik ga gewoon meestal knalharde ruzie maken met mijn man.
Ik moest even kijken wat het is, maar het ziet er leuk uit! Volgens mij heeft Ikea ook zoiets toch?quote:Op vrijdag 1 juli 2022 10:49 schreef Aure het volgende:
Maar op zich zit ik op een leuke score, een brio garage met auto's, spoorwegovergang, spoorbruggen, een sleepwagen met auto en een boerderij set
Ja klopt! En je hebt nog meer merken met leuke treinbaanonderdelen. Qua aanvullingen op het spoor (dus niet het houten spoor zelf), is Brio hier wel meer hufterproof gebleken dan ikea. Maar qua houten spoor hebben we juist bijna alles weer van ikea omdat ik daar niet echt verschil in merkquote:Op zaterdag 2 juli 2022 07:08 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Ik moest even kijken wat het is, maar het ziet er leuk uit! Volgens mij heeft Ikea ook zoiets toch?
Vannacht weer Heel Veel wakker![]()
Zojuist dacht ik, het zullen toch niet de laatste kiezen zijn? Ik dacht dat die wat later door kwamen, maar na wat onderzoek zie ik dat ze al vanaf 22 maanden door kunnen komen. Zou prima kunnen dus! Dat verklaart ook weer de flinke luier uitslag.
Even niet dreumesgerelateerd, maar mijn oudste slaapt ook altijd zo ontiegelijk laat. Vaak gewoon pas half tien en soms zelfs tien uurquote:Op zondag 3 juli 2022 11:44 schreef kwakz0r het volgende:
Hullo… ik leef ook nog…
Pep is de makkelijke slaper hier thuis, als hij wakker wordt en huilt dan is er gewoon iets (dorst, pijn). Slaapt altijd goed tenzij ziek dan is het een paar nachten drama.
Melba daarentegen… ik wil na 7,5 jaar best wel weer eens een avond met mn vriend kunnen praten zeg maar.Het lijkt wel iets beter te gaan nu hij gewoon zelf Donald Duck pockets gaat lezen tussen acht en …. (Officieel tot 21 uur uiterlijk), maar t kost toch nog best veel energie en moeite.
Helemaal eens over de dreumesontwikkeling trouwens. Soms doodvermoeiend maar zo leukBabies die ineens mensjes met een karakter worden.
Pep is nog steeds heel vrolijk, lacht heel erg veel, maar kan ook lekker fel zijn. Hard huilen als je nee zegt of als broer de ipad niet wil gevendramatisch met zn hoofd op de grond gaan liggen huilen enzo.
Hij eet bijna alles, dol op broccoli en boontjes en alles wat wij op ons bord hebben. Als er ergens twee kinderen zijn die laten zien dat je niet zoveel invloed hebt op hoe je kinderen eten dan zijn t Pep en Melba denk ik. Bij allebei exact hetzelfde gedaan en totaal andere uitkomst…
Hij loopt nog niet los maar klimt OVERAL op. Momenteel heeft hij een blauwe kin want t IKEAstoeltje was niet gemaakt om op te gaan staan en dan over de rugleuning te hangen… en ik bind m nu dus vast in de winkelwagen met een ceintuur in een soort zelfgemaakte vijfpuntsgordel
Wat een heerlijke foto’s en verhalen verder van Aapie en Otis en Goud en Colin en (ik vergeet er vast een paar).
Bloemlezing:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik heb gemist wat er was denk ik! Maar fijn dat ie gerepareerd is!quote:Op vrijdag 8 juli 2022 18:35 schreef SQ het volgende:
Ik zag allemaal mentions ja hoi goud is weer gerepareerd gelukkig! Bijlees komt later!
Hoi! Wij zitten heerlijk op Texel vakantie te houden.quote:Op vrijdag 8 juli 2022 13:59 schreef PKM het volgende:
Nou ben ik ook benieuwd. Hie gaat het met Goud @:SQ? En @:NicolasJoy hoe gaat het met jullie?
Poffertje gaat nou steeds na acht uur pas slapen. Ik ben ook voor het eerst weer ongesteld, volgens mij maakt dat de melk ook minder lekker. Ze klaagt soms ook met "kan niet" ofzo, alsof ze wel wil slapen maar het niet lukt. En ze wordt ook weer vaak wakker.![]()
Maar ze heeft vandaag ook voor het eerst op het potje geplast.![]()
Ze legt puzzels met twee stukjes en snapt steeds beter welke er aan elkaar horen. En als het in elkaar zit steekt ze twee duimpjes (eigenlijk wijsvingers) op.
Wat ontzettend schattigquote:Op maandag 11 juli 2022 10:09 schreef Seven. het volgende:
Leuke updates weer.
Colin slaapt steeds vaker de hele nacht door (vooral als hij goed geslapen heeft). Zijn hoektanden komen door.
En we zijn per ongeluk met de speen gestopt. We waren overdag al gestopt, deed al veel goeds voor zijn open beet. Hij beet 2 weken geleden de laatste speen kapot voor het slapen gaan. Dus toen was het goed. En nu zie ik zijn voortanden als hij lacht. Bizar hoe snel dat bijtrekt.
Verder hadden we een tamme kauw die een weekje vaak op visite kwam. Colin vond het super interessant:
https://youtube.com/shorts/m4mBA-SKxr0?feature=share
Ooooooh datquote:Op maandag 11 juli 2022 11:37 schreef SQ het volgende:
Niks hoor, hij had even heftige slaapregressie met een paar slapeloze nachten waardoor ik na 3 dagen bijna zelfmoord wilde plegen omdat ik dat niet meer gewend ben
(Ja ik weet dat er hordes mensen zijn die al jaren niet meer geslapen hebben en ik een aansteller ben. )
Niks aansteller. Slaapregressies zijn klote.quote:Op maandag 11 juli 2022 11:37 schreef SQ het volgende:
Niks hoor, hij had even heftige slaapregressie met een paar slapeloze nachten waardoor ik na 3 dagen bijna zelfmoord wilde plegen omdat ik dat niet meer gewend ben
(Ja ik weet dat er hordes mensen zijn die al jaren niet meer geslapen hebben en ik een aansteller ben. )
Officieel is het zelfs Hermano de alpaca uit het Andesgebergtequote:Op maandag 11 juli 2022 12:41 schreef Seven. het volgende:
@:MaJo Hermano de alpacawat supergrappig. Mijn man bedenkt de namen voor de knuffels maar hij komt niet verder dan Barry de Beer en Wally Walvis.
quote:Op maandag 11 juli 2022 12:47 schreef MaJo het volgende:
[..]
Officieel is het zelfs Hermano de alpaca uit het AndesgebergteWe zijn wel van de grapjes. Zo hebben we Mei-Li Vos (PvdA politicus), Sam de pinguïn (vernoemd naar de serie Atypical waar de autistische jongen Sam gek is op pinguïns), Fred uit Bled, Japie het aapie en vast nog wel meer waar ik even niet op kom. Mijn man is nogal van de woordgrappen
Van Mei-Li hebben we er inmiddels 3 omdat hij daar zo gek op is. Het zal je niet verbazen dat 1 van die versies Mei-Drie heet
Ach wat sneu, beterschap!quote:Op woensdag 13 juli 2022 13:08 schreef PKM het volgende:
Mijn meisje zit helemaal onder de waterpokken.
Ik hoop dat dit de oorzaak was van het slechtere slapen de laatste tijd, dan is het eind in ieder geval in zicht.
Ze gaat wel als een speer ineens met taal. In een boekje wees ze "Nijntje mama" aan bij Nijntjes moeder. Mijn tandenborstel is "van mama", ze roept de naam van mijn man, en voegt nog meer halve woorden toe aan het onverstaanbaar gebrabbel.
De rest van de dag zegt ze vooral "ijs".
Tips?quote:Op woensdag 13 juli 2022 13:25 schreef Donna het volgende:
[..]
Ach wat sneu, beterschap!
A-tje zegt lekker ouderwetsch; ijsco
Haha., zo cute.![]()
En ze is van de speen af.![]()
Just do it.quote:
Mja, ik heb dat wel gedaan bij mijn middelste. Gewoon niet meer gegeven. Was 3 avonden kut en daarna was het overquote:Op vrijdag 15 juli 2022 11:56 schreef Morgane89 het volgende:
Hoi! Mijn dreumes (14 maanden) heeft ook nog een speen, maar eigenlijk vooral met slapen en niet zomaar tussendoor. Wat is een goede manier om dit verder af te bouwen? Speen uit zijn mond halen zodra hij slaapt?
Ik denk niet dat hij gaat slapen als we de speen gelijk helemaal niet meer geven, dat is wellicht wat te rigoureus.
Dank je, dan moet ik misschien toch maar eens cold turkey proberenquote:Op vrijdag 15 juli 2022 12:02 schreef SQ het volgende:
[..]
Mja, ik heb dat wel gedaan bij mijn middelste. Gewoon niet meer gegeven. Was 3 avonden kut en daarna was het over
Moet er wel bij zeggen dat hij nog met een fles melk naar bed ging, en dat gaf hem voldoende rust.
Bij mijn oudste durfde ik nooit en die heeft dus een speen gehad tot ze 4,5 was (haar broertje was er dus eerder vanaf dan zij) en daardoor ook wel een vervormd gehemelte
De jongste is net zo verslaafd als zijn grote zus dus die moeten we er ook hardhandig vanaf helpen. Maar dat gaan we na de vakantie doen.
Nog gefeliciteerd!quote:Op vrijdag 15 juli 2022 10:25 schreef Nolita het volgende:
Wij hebben geen dreumes meer in huis. Ze gedroeg zich er al maanden naar, maar is vanaf vandaag ook echt een peuter.![]()
Ze zingt al weken lang zal ze leven, was bijna 'harig' en is nu 2 'harig'.
Werd helemaal blij van de slingers en ballonnen binnen en buiten en het cadeau.![]()
De rest van de dag worden we geleefd door dansles en schoolfeest van kleuter, maar zondag gaan we er een echt feestje van maken.
Speen afleren was hier ook geen enkel probleem met 1,5 jaar, terwijl ze er ook best aan gehecht was/leek voor slaapjes.
Wat groeit ze snel! Leuke foto's weer.quote:Op zondag 17 juli 2022 11:18 schreef NicolasJoy het volgende:
Onze bijna peuter!
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Bij ons maakte 'oeps, kapot' het verschil. Dus je zou nog een speen lek kunnen stekenquote:Op vrijdag 15 juli 2022 11:56 schreef Morgane89 het volgende:
Hoi! Mijn dreumes (14 maanden) heeft ook nog een speen, maar eigenlijk vooral met slapen en niet zomaar tussendoor. Wat is een goede manier om dit verder af te bouwen? Speen uit zijn mond halen zodra hij slaapt?
Ik denk niet dat hij gaat slapen als we de speen gelijk helemaal niet meer geven, dat is wellicht wat te rigoureus.
quote:Op zondag 17 juli 2022 15:25 schreef Seven. het volgende:
[..]
Bij ons maakte 'oeps, kapot' het verschil. Dus je zou nog een speen lek kunnen steken.
In A zijn kamer luier verschonen, omkleden. Fles en een boekje. Daarna in bed leggen en de methode volgen uit het boek 'Slaap kindje slaap'.quote:Op maandag 25 juli 2022 18:56 schreef Seven. het volgende:
Hoe ziet jullie bedtijd ritueel eruit? Wij zijn er wel een beetje klaar mee dat het elke keer een uur duurt.
Zo kort mogelijkquote:Op maandag 25 juli 2022 18:56 schreef Seven. het volgende:
Hoe ziet jullie bedtijd ritueel eruit? Wij zijn er wel een beetje klaar mee dat het elke keer een uur duurt.
Nog niet echt uitgeprobeerd omdat ze nog helemaal niet naar schermpjes trekt. Wel een goede om eens te proberen.quote:Op maandag 25 juli 2022 21:33 schreef Lemijn het volgende:
Wat stom. Noodgreep: een scherm inzetten? Of iets dat muziek/geluid maakt?
Echt een kaal plekje. Ik zie ook geen huidaandoening of schilfers. Het is gewoon een stuk hoofdhuid. Maandag even het CB bellen voor de zekerheid.quote:Op vrijdag 29 juli 2022 22:15 schreef NicolasJoy het volgende:
Hier nooit opgevallen. Groeit er wel haar, maar lichter, of echt een kaal plekje?
Even geruststelling is toch wel fijn in zoiets. Is het altijd kaal geweest?quote:Op vrijdag 29 juli 2022 22:20 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Echt een kaal plekje. Ik zie ook geen huidaandoening of schilfers. Het is gewoon een stuk hoofdhuid. Maandag even het CB bellen voor de zekerheid.
Al wel een tijdje ja. Ik dacht dat het kwam van het liggen op die plek, maar dat duurt volgens mij nu wel erg lang.quote:Op vrijdag 29 juli 2022 22:27 schreef NicolasJoy het volgende:
[..]
Even geruststelling is toch wel fijn in zoiets. Is het altijd kaal geweest?
Niks klaagpostquote:Op donderdag 28 juli 2022 08:33 schreef Tink89 het volgende:
Wagenziek kan idd ook nog. Mijn nu-peuter kotste als baby en dreumes regelmatig alles onder in de auto. Zo sneu...
Mijn dreumes heeft weer een flinke dubbele oorontsteking. Het loopt er al 1,5 week met stromen uit, hij gilt de hele dag ondanks paracetamol en nurofen en oordruppels en slaapt niet. Gewoon, niet. Man en ik hebben vannacht afgewisseld en hebben allebei drie uurtjes gepakt en ik weet meteen weer hoe ik me de eerste 11 maanden na de geboorte voelde: zo intens moe.
KNO zegt: blijven druppelen, het gaat wel weer over, de buisjes doen hun werk. Ik ben kapot en alle potentiële hulptroepen die ik heb ingeschakeld, zijn op vakantie, druk met hun eigen kinderen of hebben covid. Kutzooi.
[/klaagpost]
Geen kale plek maar Colin's haarlijn begint zo'n beetje halverwege zijn schedel. Dus de achterste helft zit goed in de haren maar de haargrens ligt echt heel ver naar achteren. Hij heeft bijvoorbeeld geen bakkebaarden.quote:Op vrijdag 29 juli 2022 11:08 schreef Sunshine1982 het volgende:
A. heeft een kaal plekje op zijn hoofd. Als ik wat haar er overheen leg zie je het niet zo goed, maar toch wel apart. Hebben meer dreumesen hier dit?
[ afbeelding ]
Je bedoelt met zijn vingers? Hij zit naar mijn weten niet aan zijn haren te trekken oid. Overdag zie ik dat niet, en ik zie ook geen haren in zijn bedje.quote:
quote:Op zondag 31 juli 2022 07:27 schreef Bienelientjee het volgende:
ZzzZzzzZzzz.... J is een beetje ziek. Vannacht van 23.00 tot 02.00 lopen spoken. Klaar wakker, praten en constant bewegen. Calpol gegeven, geslapen tot 5.00 en nu elk half uur huilen met verstopte neus. Nu ligt ie tussen ons in, half op mij en dan kan ik niet slapen natuurlijk en weer constant bewegen elke paar minuten! Gaaaaaaap!
Oh jeequote:Op dinsdag 2 augustus 2022 20:08 schreef Gogo83 het volgende:
Gefeliciteerd Hilmo!
Ik had vandaag de grootste faal uit mijn moederschap tot nu toe. Ik had vanochtend met een heel duf hoofd J aangekleed. Tien minuten later, ik was nog op de badkamer, kwam man haar boven brengen: ik moest een schone luier om doen, want ze had gepoept en het zat ook op de bank. Ik haar uitkleden en haar romper was onderaan helemaal vies ipv alleen bij de randjes. Wat bleek? Ik was vergeten haar een luier aan te trekken, ze had rechtstreeks in haar romper gepoept.
Ik moet echt meer slapen.
Oh my God, ik zie het helemaal voor mequote:Op dinsdag 2 augustus 2022 20:08 schreef Gogo83 het volgende:
Gefeliciteerd Hilmo!
Ik had vandaag de grootste faal uit mijn moederschap tot nu toe. Ik had vanochtend met een heel duf hoofd J aangekleed. Tien minuten later, ik was nog op de badkamer, kwam man haar boven brengen: ik moest een schone luier om doen, want ze had gepoept en het zat ook op de bank. Ik haar uitkleden en haar romper was onderaan helemaal vies ipv alleen bij de randjes. Wat bleek? Ik was vergeten haar een luier aan te trekken, ze had rechtstreeks in haar romper gepoept.
Hahahahahaquote:Op dinsdag 2 augustus 2022 20:08 schreef Gogo83 het volgende:
Gefeliciteerd Hilmo!
Ha, snap ik. Op een gegeven moment is het gewoon niet meer te doen.quote:Op vrijdag 5 augustus 2022 20:42 schreef Nanuke het volgende:
Ik heb laatst in de regen de kinderen weggebracht op de fiets omdat ik geen idee had waar ik mijn autosleutels had gelaten. Gelukkig was ik vrij, want ik was anders never nooit niet op mijn werk gekomen.
PS. Ik wil graag een interventie voor Hannah. Ik weet dat ik gezegd heb dat het fijn is dat deze niet zoveel haast heeft met upsates, en dat ze pas niet meer baby is als ze loopt. Wil niet zeggen dat ze die update niet hoeft te gaan draaien. Ze wordt echt zwaar, en buiten is kruipen eng. We hebben vandaag een middag op de kinderboerderij gespeeld en mijn ene arm is gewoon lam van het tillen.
Wat grappig dat beide kinderen uitkomen op "kuunta" voor speeltuin, dat valt toch totaal niet te herleiden?quote:Op donderdag 4 augustus 2022 13:16 schreef PKM het volgende:
Leuk om te lezen hoe het met Aapie gaat @:MaJo![]()
Poffertje doet elke dag een paar plasjes op het potje.![]()
Ze leert nu heel snel woorden en gebaren bij. Vandaag zei ze iets wat op aardbei leek. Veel woorden zijn wel variaties op klanken die ze al kent. Wel heel grappig, speeltuin is "kuunta" en dat was precies zo voor kleuter.
In de supermarkt zingt ze "vlavlavlavla jajajaja".![]()
Vanochtend gebaarde ik voor de grap iets naar kleuter (begrijpen) en zij gebaarde gelijk een bijbehorend gebaar (weten) terug.
Ze puzzelt nog steeds een paar keer per dag. Sommige kan ze zelf. Houdt haar vaak wel vijf minuten bezig.Als ik wat langer met haar wil zitten dan lukt 50 stukjes soms. Zij krijgt dan makkelijke stukjes. Maar even vaak trekt ze het halverwege uit elkaar.
In het zwembad vindt ze fantastisch mooi. Op de krokodil, stukje op mijn armen heen en weer, zelf lopen (kan net), bal eruit gooien en weer halen. Met heel veel gegil, wijzen en sowieso gewoon wild.![]()
Maar ze is ook wel heel ongeduldig, slaapt niet zoveel en vindt het soms leuk om van alles te gooien.
Wat is ze veranderdquote:Op donderdag 4 augustus 2022 22:25 schreef NicolasJoy het volgende:
Bijna dreumes af! Laatste maandje hier, we zien het al in de verte!![]()
[ afbeelding ]
Deze wil ik jullie niet onthouden; haar taart gezicht.![]()
[ afbeelding ]
Met dit weer laat ik Aapie ook wel eens zonder romper spelen, vooralsnog geen poepincidenten! Zelfs plas houdt hij redelijk goed op. Ik heb ook al een potje aangeschaft voor de zekerheid maar daar heeft hij nog nul interesse in.quote:Op vrijdag 5 augustus 2022 16:53 schreef SQ het volgende:
[..]
Hahahahaha
Mij overkomt dit overigens ook wel eens, maar dan wel in een andere context: als het heel heet is laat ik 'm wel eens in alleen een romper spelen, zonder luier. Prompt dat ie dan gaat kakken he. En ik blijf er in tuinen.
Dit zou mij ook zo kunnen overkomenquote:Op vrijdag 5 augustus 2022 17:29 schreef Sunshine1982 het volgende:
Of tot de conclusie komen dat het rugzakje nog op straat staat voor deur als je al bij de opvang bent![]()
Ik bracht A naar de opvang. Hoppa, rugzakje mee en afleveren. Maar waar is de rugzak... Niet op de achterbank waar ik 'm altijd zet... Nee, hij stond nog thuis op straat waar ik 'm had neergezet wanneer ik A in de autostoel plantte. Gewoon weggereden daarna
Tijd om een potje aan te schaffen?quote:Op vrijdag 5 augustus 2022 21:46 schreef Seven. het volgende:
Nog gefeliciteerd @:Hilmo
Mooie plaatjes weer @:NicolasJoy . Wat een bos haar ineens.
Colin ontdoet zich steeds van zijn luier, laatst hadden we een drol ij de woonkamer. Gelukkig is hij gek op wasa crackers, daar krijgt hij compacte keutels van![]()
En we zijn laatst voor het eerst wezen zwemmen. Rillen van de kou, maar hij vertikte het om uit het water te komen:
[ afbeelding ]
Ik voel je pijn (letterlijk), ik heb ook een tenniselleboog overgehouden aan het vele sjouwen van Aapie. Gelukkig loopt hij nu veel maar nog steeds wil hij ook wel stukken getild worden (of ik doe het omdat meneer steevast de andere kant op wil rennenquote:Op vrijdag 5 augustus 2022 20:42 schreef Nanuke het volgende:
Ik heb laatst in de regen de kinderen weggebracht op de fiets omdat ik geen idee had waar ik mijn autosleutels had gelaten. Gelukkig was ik vrij, want ik was anders never nooit niet op mijn werk gekomen.
PS. Ik wil graag een interventie voor Hannah. Ik weet dat ik gezegd heb dat het fijn is dat deze niet zoveel haast heeft met upsates, en dat ze pas niet meer baby is als ze loopt. Wil niet zeggen dat ze die update niet hoeft te gaan draaien. Ze wordt echt zwaar, en buiten is kruipen eng. We hebben vandaag een middag op de kinderboerderij gespeeld en mijn ene arm is gewoon lam van het tillen.
Oh dear...quote:Op zaterdag 6 augustus 2022 13:59 schreef Smart_ass het volgende:
Bubbles vond het potje ook fantastisch, totdat ik haar erop wilde zetten terwijl ze al bezig was met poepen, het op de grond viel en ze er daarna instapte![]()
. Nu heb ik haar volgens mij voor het leven beschadigd en wil ze dus met geen mogelijkheid dat potje meer op..
Ik heb ‘m inderdaad voor nu maar even weggezet, zal ‘m waarschijnlijk wel op een hele leuke manier weer moeten introduceren wil ze er weer op willen jaquote:Op zaterdag 6 augustus 2022 14:02 schreef Seven. het volgende:
[..]
Oh dear...![]()
Paar weken wegzetten en dan heel leuk maken?
Succesquote:Op zaterdag 6 augustus 2022 14:04 schreef Smart_ass het volgende:
[..]
Ik heb ‘m inderdaad voor nu maar even weggezet, zal ‘m waarschijnlijk wel op een hele leuke manier weer moeten introduceren wil ze er weer op willen ja.
quote:Op vrijdag 5 augustus 2022 06:32 schreef Morgane89 het volgende:
Ohh wat een schatjewat gaat het toch snel met die ukkies
quote:
't haar begint echt in de weg te hangen.quote:Op vrijdag 5 augustus 2022 21:46 schreef Seven. het volgende:
Nog gefeliciteerd @:Hilmo
Mooie plaatjes weer @:NicolasJoy . Wat een bos haar ineens.
Colin ontdoet zich steeds van zijn luier, laatst hadden we een drol ij de woonkamer. Gelukkig is hij gek op wasa crackers, daar krijgt hij compacte keutels van![]()
En we zijn laatst voor het eerst wezen zwemmen. Rillen van de kou, maar hij vertikte het om uit het water te komen:
[ afbeelding ]
Bijna dreumes! Sowieso zo maf om te zien hoe hard het hier in 't topic ineens gaat.quote:Op zaterdag 6 augustus 2022 12:05 schreef MaJo het volgende:
[..]
Wat grappig dat beide kinderen uitkomen op "kuunta" voor speeltuin, dat valt toch totaal niet te herleiden?
Wat leuk dat puzzelen! En zulke grote puzzels al, dat is echt wel knapIk heb nog een Bing puzzel liggen die ik eigenlijk voor jouw peuter had gekocht (maar teveel schade), eens kijken of Aapie dat al wat vindt. Hij heeft tot nu toe alleen houten puzzels gedaan
[..]
Wat is ze veranderdEcht een kleine dame al! Maar die big smile die blijft
[..]
Met dit weer laat ik Aapie ook wel eens zonder romper spelen, vooralsnog geen poepincidenten! Zelfs plas houdt hij redelijk goed op. Ik heb ook al een potje aangeschaft voor de zekerheid maar daar heeft hij nog nul interesse in.
[..]
Dit zou mij ook zo kunnen overkomenMijn grootste faal blijft toch dat Aapie zeker een dag met een houten puzzelstukje in zijn romper (op z'n rug) heeft rondgelopen, en ik maar niet snappen waarom hij steeds zo liep te miepen
![]()
[..]
Tijd om een potje aan te schaffen?
Oh kijk hem dan
[..]
Ik voel je pijn (letterlijk), ik heb ook een tenniselleboog overgehouden aan het vele sjouwen van Aapie. Gelukkig loopt hij nu veel maar nog steeds wil hij ook wel stukken getild worden (of ik doe het omdat meneer steevast de andere kant op wil rennen)
Hoe oud is Hannah nu? Aapie ging met 17 maanden eindelijk lopen, maar deed het ook meteen wel goed! Hopelijk is Hannah ook snel zover
Ik snap Bubbles.quote:Op zaterdag 6 augustus 2022 13:59 schreef Smart_ass het volgende:
Bubbles vond het potje ook fantastisch, totdat ik haar erop wilde zetten terwijl ze al bezig was met poepen, het op de grond viel en ze er daarna instapte![]()
. Nu heb ik haar volgens mij voor het leven beschadigd en wil ze dus met geen mogelijkheid dat potje meer op..
Heeft 'ie je nog verrast met uitslapen?quote:Op zondag 7 augustus 2022 00:00 schreef Bienelientjee het volgende:
Zucht, eindelijk slaapt J...
Ben nu al drie uur bezig. Hij had een hoest bui, nog over van zijn verkoudheid. Werd daar verdrietig om en moest kokhalzen omdat hij van slag was en kotste een beetje. Nu eindeeeeelijk weer in slaap!
Hij zal vast niet uitslapen he?!
..... Nee.....quote:Op zondag 7 augustus 2022 12:22 schreef NicolasJoy het volgende:
[..]
Heeft 'ie je nog verrast met uitslapen?
Mooie tijd om op te staanquote:Op zondag 7 augustus 2022 15:43 schreef Bienelientjee het volgende:
[..]
..... Nee.....
Hij was stipt om 7.00 alweer klaar voor de dag! Haha!
Jammer..quote:Op zondag 7 augustus 2022 15:43 schreef Bienelientjee het volgende:
[..]
..... Nee.....
Hij was stipt om 7.00 alweer klaar voor de dag! Haha!
Zeker!quote:Op maandag 8 augustus 2022 14:06 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Officieel sluit ik hier pas volgende week aan (...), maar misschien herkennen jullie dit/weten jullie dit.
Mijn F. heeft nu vier tanden die door zijn en er komt me nog een zooitje aan, in de bovenkaak zie ik er al drie zitten en onderin ook nog een paar. Ze kwijlt al een maand onwijs veel en is soms heel driftig overal op aan het bijten. Sinds die tijd wordt ze 's nachts ook weer regelmatig wakker, zeker twee keer (en een keer als we zelf naar bed gaan). Tot vorige maand werd ze pas rond 5:00 uur wakker en sliep ze dus bijna tien uur achter elkaar. Mijn theorie is dat ze 's nachts meer last heeft van haar tanden, maar ik weet niet of dat klopt.Herkenbaar? Ze is wel gewoon vrolijk, af en toe flink miepen als ze aandacht wil of iets niet mag, maar dat past gewoon bij haar persoontje.
Dat ja. De aantal gebroken nachten waren tien x erger en meer in de dreumestijd dan in de babytijdquote:Op maandag 8 augustus 2022 15:51 schreef SQ het volgende:
Oh maar die fases blijven nog wel ff komen hooren dan ineens slapen ze gewoon weer klokje rond
Het verbaast me meer dat hij dat nog niet doetquote:Op maandag 8 augustus 2022 16:38 schreef Bienelientjee het volgende:
Vindt het ook erger nu J een dreumes is. Ze zijn sterker, maken meer lawaai, praten, springen, gillen bewust, zijn meer bewegelijk!Sterker willetje.
Zal me ook niets verbazen als hij in de komende maanden eens uit zijn bedje klimt!
Dat doet hij hier gelukkig nog niet.quote:Op maandag 8 augustus 2022 16:38 schreef Bienelientjee het volgende:
Vindt het ook erger nu J een dreumes is. Ze zijn sterker, maken meer lawaai, praten, springen, gillen bewust, zijn meer bewegelijk!Sterker willetje.
Zal me ook niets verbazen als hij in de komende maanden eens uit zijn bedje klimt!
Ja, plassen op de bank is een mogelijkheidquote:Op maandag 8 augustus 2022 13:35 schreef PKM het volgende:
Kan Colin dan niet op de bank plassen @:Seven. ? Dat weerhoudt mij eevan om Poffertje bloot te laten lopen.
Laatst vonden we poep in de tuin, die was er net voordat we naar binnen gingen gelegd denk ik.![]()
Maar nog steeds elke dag meerdere plasjes op het potje. Gek genoeg gaat ze buiten juist nooit op het potje, terwijl ze daar vaker bloot loopt.
Haha ik moest lachen om die drol in de tuinquote:Op maandag 8 augustus 2022 13:35 schreef PKM het volgende:
Kan Colin dan niet op de bank plassen @:Seven. ? Dat weerhoudt mij eevan om Poffertje bloot te laten lopen.
Laatst vonden we poep in de tuin, die was er net voordat we naar binnen gingen gelegd denk ik.![]()
Maar nog steeds elke dag meerdere plasjes op het potje. Gek genoeg gaat ze buiten juist nooit op het potje, terwijl ze daar vaker bloot loopt.
Ja erg hèquote:Op maandag 8 augustus 2022 21:04 schreef Nanuke het volgende:
Slapen, wat is dat.Hoektanden zijn bitches, niet normaal.
Ik wilde al zeggen: ander potje halen? Ander kleurtje, ander model?quote:Op maandag 8 augustus 2022 21:06 schreef PKM het volgende:
@:Smart_ass wij hebben bij beide wc's en 1 buiten. Op het potje poepen is nog nooit gelukt. Ze wil wel op het potje zitten en een persgeluid maken met een vies gezicht erbij.![]()
Ik zou het potje juist weer terugzetten zodat ze weer aan het idee went. Of als ze echt getraumatiseerd is, een andere kleur/vorm neerzetten.
Wat sneuquote:Op woensdag 10 augustus 2022 21:46 schreef Bienelientjee het volgende:
J is een flikke pech vogel vandaag. Viel in het park op zijn knietjes. Open knietjes. Viel in de tuin vanavond met zijn gezicht op de stenen. Gezicht geschraapt (gelukkig merendeel rood en huid niet flink gebroken zoals zijn knietjes)Arme jongen!
Haha, niet zo'n klein beetje ook. Hij klimt op van alles, rent overal en is nu een gevaar voor zichzelf!quote:Op woensdag 10 augustus 2022 22:04 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Wat sneuIs het zo'n wildebras?
Helaas herkenbaarquote:Op woensdag 10 augustus 2022 21:46 schreef Bienelientjee het volgende:
J is een flikke pech vogel vandaag. Viel in het park op zijn knietjes. Open knietjes. Viel in de tuin vanavond met zijn gezicht op de stenen. Gezicht geschraapt (gelukkig merendeel rood en huid niet flink gebroken zoals zijn knietjes)Arme jongen!
quote:Op donderdag 11 augustus 2022 14:25 schreef Bienelientjee het volgende:
Ja, J heeft er ook weinig last van verder. Na 5 minuten was het net of er niets gebeurd was!
Vanochtend in ieder geval weer veel plezier gehad bij een dreumes/peuter speel ruimte. Allerlei hoekjes met verschillend rollenspel. (Keuken, supermarkt, dokter, constructie,etc)
Met zijn kapotte gezichtje!![]()
Ach dat koppieSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ziet er wel heel cute uit!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
Wij zeiden bij de oudste ook; voor ze één is zitten we in het ziekenhuis.quote:Op vrijdag 12 augustus 2022 22:48 schreef Nanuke het volgende:
@:Bienelientjee, mijn oudste is er ook zo een. Ik heb met de kinderopvang vaak genoeg gesprekken gehad als 'elke keer dat jullie bellen denk ik dat hij deze keer echt z'n been gebroken heeft, maar het valt altijd mee'. Ter geruststelling; hij heeft nog nooit wat gebroken, behalve een tand.
Hannah echter, dat is echt geen avonturier. Wel relaxt, dat wel.
Hopelijk komen de kiezen soepel door...quote:Op zondag 14 augustus 2022 13:15 schreef Bienelientjee het volgende:
Wij moesten vandaag het zwembad vervroegd verlaten.Hij had er echt wel zin in toen we er net waren. Toen begonnen de tranen....
Hij klom op het kleine trapje voor de mini glijbaan. En dan bovenaan huilen en eraf willen. Keer tien ofzo. Zag de bubbels in het water. Wou er al wijzend en lachend heen. Maar dan toch ook niet en dan huilen. Wou langs de rand lopen, maar toch ook niet, drama.
Rest van de ochtend thuis alleen maar drama. Net in zijn mondje gekeken en kan net een wit plekje zien onder de twee kies bulten die van onder door komen. Zal dat wel zijn dan? Zucht...gelukkig slaapt hij nu!
J is pas net 18 maanden, haha! Maar hij is erg vroeg met alles!quote:Op maandag 15 augustus 2022 22:31 schreef Morgane89 het volgende:
Oh jee, dat klinkt pittig! Hoe oud is J nu? Dan kan ik me vast mentaal voorbereiden
Met 15 maanden zou het nog wat vroeg kunnen zijn voor één dutje, maar misschien is het de moeite van het proberen waard? Die van mij is nu 17 maanden en slaapt toch al een maand nog maar één keer.quote:Op dinsdag 16 augustus 2022 09:16 schreef Morgane89 het volgende:
Heeft iemand nog slaaptips? Mijn zoon sliep altijd heel goed, tot een uur of 6 of 7, en werd dan wakker en ging vrolijk liggen babbelen.
Sinds een paar weken wordt hij rond 5.15-5.30 wakker en gaat dan gelijk hard huilen.
Dan proberen we wat (pap/dentinox/water/boekje lezen), maar hij gaat daarna niet meer slapen.
Hij slaapt meestal rond 19.30-20.00 en doet overdag 2 dutjes.
Ja zou kunnen, misschien is hij er al vroeg aan toe. Hoe laat is het slaapje overdag bij jullie ongeveer?quote:Op dinsdag 16 augustus 2022 09:18 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Met 15 maanden zou het nog wat vroeg kunnen zijn voor één dutje, maar misschien is het de moeite van het proberen waard? Die van mij is nu 17 maanden en slaapt toch al een maand nog maar één keer.
Beetje afhankelijk van hoe laat hij wakker is, ligt hij er tussen 11 en 12 weer in. Is hij om 6 uur al wakker, dan wat vroeger, maar slaapt hij tot 8 (bijna nooit dus), dan pas tegen 12en.quote:Op dinsdag 16 augustus 2022 09:22 schreef Morgane89 het volgende:
[..]
Ja zou kunnen, misschien is hij er al vroeg aan toe. Hoe laat is het slaapje overdag bij jullie ongeveer?
Oké, dank je!quote:Op dinsdag 16 augustus 2022 09:26 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Beetje afhankelijk van hoe laat hij wakker is, ligt hij er tussen 11 en 12 weer in. Is hij om 6 uur al wakker, dan wat vroeger, maar slaapt hij tot 8 (bijna nooit dus), dan pas tegen 12en.
Hij heeft maar 8 tanden die echt volledig door zijn. En 1 klein puntje van de twee bovenste kiezen die al meer dan twee maanden aan het roeren zijn.quote:Op dinsdag 16 augustus 2022 09:09 schreef Morgane89 het volgende:
Ohh, mijn J is net 15 maanden. Dan hebben we hopelijk nog even![]()
Hoeveel tanden heeft hij nu dan?
quote:Op dinsdag 16 augustus 2022 07:07 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Zo, gisteravond al afgezwaaid uit het babytopic - ik heb een verse dreumes in huis nu! 🥰
Stats: 72,5 cm, 9,2 kilo. Kruipt erop los, staat tegen alles aan, rent achter haar loopwagen, staat vaak al een halve minuut los zonder dat ze het doorheeft, scharrelt langs meubels en de muur. Kletst ontzettend veel, 'die' en 'daa' en 'bah' zijn favoriet. Verder is het een ontzettend blij ei, altijd vroeg wakker en energie voor 10. Qua gedrag is ze al een aantal weken een dreumes. Erg benieuwd naar het komende jaar!
Nog gefeliciteerd!quote:Op dinsdag 16 augustus 2022 11:03 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Ha, herkenning Morgane. Hier dus vandaag 1 geworden, maar ook een maand lang al om 5:30 uur wakker vaak. Soms lukt het om te slapen tot 6:15/6:30. Sowieso wordt ze een paar keer per nacht wakker en wil ze drinken bij me. Vaak maar kort en dan slaapt ze weer, tot het na vijven is. Ze krijgt ook ontzettend veel tanden, nu al vier of vijf achter elkaar/tegelijk en ik zie er nog meer zitten/doorschijnen door het tandvlees. Dat zal ook niet helpen.
Even kijken hoe het de komende weken gaat, anders ook maar proberen hoe ze het doet op 1 lange slaap. Zondag sliep ze ook al van 12 tot bijna 3, maar toen was ze wel pas om 6:45 uur wakker en had ze een mini powernap aan de borst om 9:15 uur.
Dit bleek geen succes. Colin bleef maar spelen en ouwehoeren, dus ik heb de stoute schoenen aangetrokken. Na 1 minuut was er nog niks aan de hand. Na 3 minuten kwam ik terug en had hij z'n luier uitgetrokken en tegen de muur en over de vloer gepist. Daarna na 3 van 5 minuten gaan kijken want hij raakte zo overstuur dat hij ging kotsen. De keer daarna zelfde resultaat. Maar toen we dat opgeruimd hadden en samen gingen liggen, ging in ieder geval wel direct slapen.quote:Op maandag 25 juli 2022 19:12 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
In A zijn kamer luier verschonen, omkleden. Fles en een boekje. Daarna in bed leggen en de methode volgen uit het boek 'Slaap kindje slaap'.
Hier staat de methode:
https://www.zwangerschaps(...)dr-estivill-methode/
quote:Op donderdag 18 augustus 2022 00:33 schreef Smart_ass het volgende:
@:Seven. wat een drama, maar ik moest toch lachen.
Ik moet heel eerlijk zeggen dat dit voor ons even werkte (toen ik dit dus als tip gaf) en daarna werd het ook drama.quote:Op woensdag 17 augustus 2022 23:32 schreef Seven. het volgende:
[..]
Dit bleek geen succes. Colin bleef maar spelen en ouwehoeren, dus ik heb de stoute schoenen aangetrokken. Na 1 minuut was er nog niks aan de hand. Na 3 minuten kwam ik terug en had hij z'n luier uitgetrokken en tegen de muur en over de vloer gepist. Daarna na 3 van 5 minuten gaan kijken want hij raakte zo overstuur dat hij ging kotsen. De keer daarna zelfde resultaat. Maar toen we dat opgeruimd hadden en samen gingen liggen, ging in ieder geval wel direct slapen.
Dit is niet de methode voor ons in ieder geval.
Gefeliciteerd en tot gauw!quote:Op donderdag 18 augustus 2022 07:52 schreef Sunshine1982 het volgende:
Verder ga ik een beetje afscheid nemen van dit topic. A is afgelopen dinsdag 2 gewordenWe hebben een loopfietsje gegeven, kan hij met de tijd lekker buiten bezig zijn. In tegenstelling tot zijn zus is het een echt buitenkind.
[ afbeelding ]
Tot snel iedereen!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |