abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator woensdag 1 juni 2022 @ 13:05:54 #1
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_204932147
Wie posten hier mee:

Sunshine1982 - - Augustus 2020
NicolasJoy - S. - September 2020
tpopml - Mickey - September 2020
Seven. - Colin - September 2020
SQ - Goud - oktober 2020
Peejtur - LL - Oktober 2020
MaJo - Aapie - 24 Oktober 2020
Donna - A-tje - november 2020
arvensis - Zielie - November 2020
PKM - Poffertje - November 2020
Gogo83 - J. - Januari 2021
Bienelientjee - Dreumes J. - februari 2021
Aure - Otis - 15 maart 2021
Kwakz0r - Pep - 19 maart 2021
Tink89 - Spruit - maart 2021

Welkom in het dreumestopic! *O* .

[ Bericht 3% gewijzigd door Peejtur op 01-08-2022 22:30:46 ]
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
  Moderator woensdag 1 juni 2022 @ 13:07:51 #2
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_204932159
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2022 13:04 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
:D O+

Hier is dat niet aan de orde. Als hij wat wilt pakt hij mijn hand en gidst hij me er naartoe. Meestal naar de koelkast, het is af en toe een bodemloze put.

En hij ziet in alles een telefoon. Van de week pakte hij een tube zinkzalf. Hield dat ding tegen zijn oor, ' awo?' _O-
Aapie loopt naar de deur en dan ga ik achter hem aan. In de keuken wijst hij vervolgens naar de voorraadkast en roept "die", dan wil hij een cracotte. Wijst hij naar het raam dan wil hij een banaan (ligt in de vensterbank). Wijst hij naar de tafel dan wil hij water. Wel handig hoor je kind een beetje kunnen begrijpen O+

Vanochtend pakte hij mijn telefoon en riep haaaajoooo naar het scherm. Waarschijnlijk omdat we daarmee facetimen met opa en oma O+
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
  Moderator woensdag 1 juni 2022 @ 13:09:40 #3
382129 crew  Donna
pi_204932188
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2022 13:04 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
:D O+

Hier is dat niet aan de orde. Als hij wat wilt pakt hij mijn hand en gidst hij me er naartoe. Meestal naar de koelkast, het is af en toe een bodemloze put.

En hij ziet in alles een telefoon. Van de week pakte hij een tube zinkzalf. Hield dat ding tegen zijn oor, ' awo?' _O-
Hahaha. Ja A-tje is ook regelmatig aan het bellen met van alles. Zo lief! O+
  Moderator woensdag 1 juni 2022 @ 13:10:22 #4
382129 crew  Donna
pi_204932200
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2022 13:07 schreef MaJo het volgende:

[..]
Aapie loopt naar de deur en dan ga ik achter hem aan. In de keuken wijst hij vervolgens naar de voorraadkast en roept "die", dan wil hij een cracotte. Wijst hij naar het raam dan wil hij een banaan (ligt in de vensterbank). Wijst hij naar de tafel dan wil hij water. Wel handig hoor je kind een beetje kunnen begrijpen O+

Vanochtend pakte hij mijn telefoon en riep haaaajoooo naar het scherm. Waarschijnlijk omdat we daarmee facetimen met opa en oma O+
A-tje roept dan eigenlijk weer geen 'die'. Ze begint gewoon te wijzen en krijsen bij de plek. Of bij de koelkast idd ja. :7
  woensdag 1 juni 2022 @ 14:09:54 #5
475804 1inamelon
Je mag wel meloentje zeggen
pi_204932766
Zusje staat rond etenstijd regelmatig naar de koelkast te wijzen en lamiiii lamiiii te eisen :') en ze noemt zichzelf meme en mij en haar broer mama.

Ik weet nog dat ik de dreumestijd van m’n oudste best zwaar vond maar met Zusje vind ik het echt heel leuk. Misschien vanwege het begin van Corona en m’n zwangerschap, dat het bij m’n oudste zwaarder voelde of zo.
  woensdag 1 juni 2022 @ 20:42:28 #6
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_204936275
Denk dat J's eerste kiezen aan het bewegen zijn. Zowel boven en onder is zijn tandvlees dik en rood. Hopelijk komen ze voor onze mid week vakantie nog door :') Vakanties lijken wel zijn PRIME TIME om iets onder de leden te hebben Ik heb nog steeds vieze nachtmerries van de diarree die hij na zijn buikgriep nog twee weken lang had. En de meerdere diarree tot zijn nek en enkel verschoon momenten in de achterbak! :D _O-

Hier een bizar filmpje van J en zijn giga woordenschat! :o Hij zit ondertussen al zeker rond de 60 woordjes (ja echt, wtf) en gebruikt al een tijdje twee woorden samen. Vandaag deed hij zijn eerste 4 woorden "zin"!! :o

Met bonus spaghetti bolognese mond
https://www.youtube.com/shorts/nRoOyRNkHh0
  woensdag 1 juni 2022 @ 21:32:07 #7
277627 Seven.
We are Borg.
pi_204937193
Colin is een kijker. Zit ik kwark te eten en dan kijkt hij eerst indringend naar het bakje. Binnen 20 seconden geen hap, dan begint hij te schetteren.
Resistance is futile.
pi_204939544
Mijn kind ging gisteravond pas om 22.30 slapen :'(

Misschien is er een sprongetje gaande. Om 22.15 zat hij opeens naar zijn hand te kijken en ik hoorde hem duidelijk 1, 2, 3 zeggen O+
pi_204939801
Hoe gaat het met de hoektandjes @Bienelientjee?
  donderdag 2 juni 2022 @ 09:29:50 #10
318361 Bienelientjee
pi_204940109
@Sunshine1982 Hoektanden was mijn J niet :D Mijn J is bezig met kiezen van wat ik kan zien!

ZZZZZzzzz. J was om 4 uur klaarwakker. Gelukkig niet vervelend, hij lag wel al luid pratend in zijn bed en na 1,5 uur viel hij weer in slaap tot 7.30!
  donderdag 2 juni 2022 @ 09:31:19 #11
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_204940115
Wat doen jullie tegen dreumesgegil? Hier wordt niet gesproken, alles moet op 105 decibel geloof ik ;(
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
  donderdag 2 juni 2022 @ 09:32:45 #12
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_204940125
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2022 09:29 schreef Bienelientjee het volgende:
@:Sunshine1982 Hoektanden was mijn J niet :D Mijn J is bezig met kiezen van wat ik kan zien!

ZZZZZzzzz. J was om 4 uur klaarwakker. Gelukkig niet vervelend, hij lag wel al luid pratend in zijn bed en na 1,5 uur viel hij weer in slaap tot 7.30!
Dat geklets van J, serieus een wonderkind! E. Is een maandje jonger en die zegt alleen mama, huuuh (ik wil eten) en Hi 🙈. Wat leuk dat J zo vlotjes is! Oefenen jullie veel?
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
  donderdag 2 juni 2022 @ 09:54:16 #13
318361 Bienelientjee
pi_204940293
@monsterd. Het is verbazingwekkend hoe snel hij dingen oppikt. We oefenen niet eens specifiek, maar lezen bv. wel elke dag. En ik benoemde altijd veel dingen dagelijks, maar J is net een spons. Hij zuigt nieuwe informatie zo op en kopieert heel erg snel. Hij heeft wel echt uitdaging nodig anders verveeld hij zich en wordt super vervelend.
  donderdag 2 juni 2022 @ 10:33:23 #14
319308 Tink89
To live is to dance
pi_204940547
Dreumesgegil negeer ik en als het echt blijft gaan, corrigeer ik even kort met 'Spruitje, niet gillen, mama hoort je zo ook wel'. Vaak is dat (nog) genoeg...

Ik had vanochtend twee kinderen met ieder twee toettoetauto's op de achterbank -O-

En mag ik nog in de op? Spruit is van maart 2021.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_204943150
quote:
1s.gif Op donderdag 2 juni 2022 08:44 schreef Sunshine1982 het volgende:
Hoe gaat het met de hoektandjes @:Bienelientjee?
Dat was de mijne. Ik denk dat ze door zijn, het gekwijl is over en de nachten zijn weer wat beter. Ik mag niet in haar mond voelen, ik hoop op alle 4 door.
pi_204943160
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2022 16:10 schreef Gogo83 het volgende:

[..]
Dat was de mijne. Ik denk dat ze door zijn, het gekwijl is over en de nachten zijn weer wat beter. Ik mag niet in haar mond voelen, ik hoop op alle 4 door.
Ah excuses :@ Gelukkig!
pi_204943585
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2022 09:31 schreef monsterd. het volgende:
Wat doen jullie tegen dreumesgegil? Hier wordt niet gesproken, alles moet op 105 decibel geloof ik ;(
Ergeren. :9 Negeren werkte hier niet, dus we geven haar nu aan 'dat het wel genoeg' is.
pi_204943591
Hier hebben we net een kamer wissel doorgevoerd.. Dat in combinatie met twee hoektanden...
De nachten zijn weer als vanouds. :O
  Moderator donderdag 2 juni 2022 @ 17:36:39 #19
447051 crew  Peejtur
pi_204943639
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2022 10:33 schreef Tink89 het volgende:
Dreumesgegil negeer ik en als het echt blijft gaan, corrigeer ik even kort met 'Spruitje, niet gillen, mama hoort je zo ook wel'. Vaak is dat (nog) genoeg...

Ik had vanochtend twee kinderen met ieder twee toettoetauto's op de achterbank -O-

En mag ik nog in de op? Spruit is van maart 2021.
Done :)
  Moderator donderdag 2 juni 2022 @ 18:03:00 #20
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_204943845
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2022 20:42 schreef Bienelientjee het volgende:
Denk dat J's eerste kiezen aan het bewegen zijn. Zowel boven en onder is zijn tandvlees dik en rood. Hopelijk komen ze voor onze mid week vakantie nog door :') Vakanties lijken wel zijn PRIME TIME om iets onder de leden te hebben Ik heb nog steeds vieze nachtmerries van de diarree die hij na zijn buikgriep nog twee weken lang had. En de meerdere diarree tot zijn nek en enkel verschoon momenten in de achterbak! :D _O-

Hier een bizar filmpje van J en zijn giga woordenschat! :o Hij zit ondertussen al zeker rond de 60 woordjes (ja echt, wtf) en gebruikt al een tijdje twee woorden samen. Vandaag deed hij zijn eerste 4 woorden "zin"!! :o

Met bonus spaghetti bolognese mond
https://www.youtube.com/shorts/nRoOyRNkHh0
Jeetje Bien, die van jou is wel heel erg snel hoor :D Als er ooit een tweede komt vind je die waarschijnlijk maar sloom _O-

Hier ook voor het eerst sinds Aapie dreumes is weer poeppakken tot zijn schouders :X Ik denk dat het een mix is tussen niet helemaal lekker zijn (hij heeft gisteren ook gespuugd) en doorkomende kiezen. Het is heel zuur en hij heeft er rode billetjes van.

We denken trouwens te weten wat "bai" is, buiten! Ik vroeg aan hem wat bai is en toen wees hij naar buiten. En dat vindt hij inderdaad wel erg leuk, hij komt ook regelmatig aanzetten met zijn schoentjes. Dat gaat een feestje worden in ons nieuwe huis met tuin en daarachter een groot grasveld O+
pi_204948100
Ik had geen 'buiten' gelinkt aan bai :P Een grote tuin is echt heel fijn voor kinderen. Wij hebben nu ook een grotere tuin. Oudste wilde een trampoline en die staat er nu in. Nog steeds een hoop ruimte :) A. is nu heel vaak in de tuin te vinden.

We hebben gisteren voor het eerst het middagslaapje geskipt. Hij ging in de avond steeds later slapen en hij wil ook meestal niet meer tussen de middag slapen (na wat moeite ging hij dan toch). Om 18.30 werd hij wat sago, en een half uur later lag hij te slapen tot vanmorgen 8 uur. *O*

Wel even pittig, geen middagslaapje meer, maar daar wennen we ook wel weer aan.

Even een aanvulling.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 21% gewijzigd door Sunshine1982 op 03-06-2022 11:25:12 ]
  Moderator vrijdag 3 juni 2022 @ 12:37:26 #22
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_204950194
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 juni 2022 08:05 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik had geen 'buiten' gelinkt aan bai :P Een grote tuin is echt heel fijn voor kinderen. Wij hebben nu ook een grotere tuin. Oudste wilde een trampoline en die staat er nu in. Nog steeds een hoop ruimte :) A. is nu heel vaak in de tuin te vinden.

We hebben gisteren voor het eerst het middagslaapje geskipt. Hij ging in de avond steeds later slapen en hij wil ook meestal niet meer tussen de middag slapen (na wat moeite ging hij dan toch). Om 18.30 werd hij wat sago, en een half uur later lag hij te slapen tot vanmorgen 8 uur. *O*

Even een aanvulling.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"Baiten" zeg maar :P Al ben ik er ook nog niet helemaal over uit hoor of dit het is _O- En jeetje, geen slaapje meer. Dat lijkt me wel even wennen hoor! Onze kleine man doet soms nog tukken van 2,5/3 uur dus dat is echt even me time tijd om te werken.

Aapie is echt niet in z'n hum de laatste dagen, hij zit de hele tijd te piepen en weigert pertinent zijn speen, dus ik denk naast buikpijn ook tandjesleed. En ja buikpijn is het denk ik wel want manlief is inmiddels ook geveld met buikgriep en ik ben inmiddels ook een paar keer naar de wc geweest :X

Hoe gaat het bij jullie allemaal met eten? Aapie eet in principe overdag heel goed: broodjes, fruit, crackertje, wat rauwkost/kaas etc. Maar avondeten wordt steeds meer drama. Het komt er eigenlijk op neer dat hij alleen maar vlees wil eten :') Eerst at hij ook gewoon groenten, aardappelen gaan ook steeds moeizamer maar meneer MOET vlees. Gisteren dus alleen maar een filetlapje op, geen aardappel aangeraakt en de spinazie was echt slechts decoratie. Die filetlap had hij in 2 minuten op en daarna was het janken omdat wij natuurlijk nog wel op ons bord hadden liggen. Hoe pakken jullie dit aan?

We eten natuurlijk niet alleen maar AVG, maar bij bijna alles doet hij nu moeilijk. Hij eet alleen nog maar pasta bolognese (geen spaghetti!), soep met brood, pizza en patat. Bij andere dingen draait hij zijn hoofd weg :N En dat terwijl hij altijd super enthousiast is voordat we gaan eten. Waar is het misgegaan :'(

SPOILER
  vrijdag 3 juni 2022 @ 12:55:44 #23
149959 SQ
snelle trees
pi_204950363
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 juni 2022 08:05 schreef Sunshine1982 het volgende:

Even een aanvulling.

SPOILER
Is dit typisch dreumesgedrag --> JA
of gaat dit een tandje verder? --> NEE
Of doe ik gewoon wat fout? --> NEE }:|

quote:
ik ben bang dat andere ouders een bepaalde mening hebben
Waarom ben je daar bang voor? Ja, dat hebben ze. Moet jij daar iets mee? Nope.

Weet je, elk kind is anders. Maar een kind met een sterke wil is niet abnormaal. Hij is niet stuk, jij doet niks verkeerd. Hij is gewoon wie hij is.
Mijn jongens zijn ook allebei zo, altijd al geweest, en het loslaten van wat andere mensen al dan niet misschien zouden kunnen denken is echt essentieel als je hier mee wil leren dealen. En dan kun jij je focussen op jezelf en je kind en welke aanpak het beste werkt. Daar hebben jullie allebei veel meer aan :*
disclaimer
  Moderator vrijdag 3 juni 2022 @ 12:58:06 #24
382129 crew  Donna
pi_204950387
Helemaal eens met @SQ

Mijn jongste is ook zo. Op het KDV loop ik standaard met een krijsend kind onder de arm van het plein af om haar vervolgens vakkundig in de auto te duwen/vouwen. Zweet in m'n naad en op m'n voorhoofd.

Dreumesdraken.
pi_204950527
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2022 12:55 schreef SQ het volgende:

[..]
Is dit typisch dreumesgedrag --> JA
of gaat dit een tandje verder? --> NEE
Of doe ik gewoon wat fout? --> NEE }:|
[..]
Waarom ben je daar bang voor? Ja, dat hebben ze. Moet jij daar iets mee? Nope.

Weet je, elk kind is anders. Maar een kind met een sterke wil is niet abnormaal. Hij is niet stuk, jij doet niks verkeerd. Hij is gewoon wie hij is.
Mijn jongens zijn ook allebei zo, altijd al geweest, en het loslaten van wat andere mensen al dan niet misschien zouden kunnen denken is echt essentieel als je hier mee wil leren dealen. En dan kun jij je focussen op jezelf en je kind en welke aanpak het beste werkt. Daar hebben jullie allebei veel meer aan :*
Je hebt helemaal gelijk! En dank voor het relativeren. Dat had effe nodig :)

Ik voel me zo onzeker op zulke momenten. Dat ze denken dat ik het niet kan, of dat ze denken wat een vervelend kind. Ik merk ook dat ik dingen hierdoor vermijd. In de dierentuin bijvoorbeeld is er een heel leuk speeltuintje voor kleintjes. Ik durf hem er gewoon niet te laten spelen. Bang voor een een publieke krijs/sla-in-gezicht/gespartelbui als we weg gaan. Bij een kinderboerderij ben ik zo weer weg maar bij de dierentuin moet ik nog het halve park door eer ik bij de auto ben.

Ik verwacht echt geen supermakkelijke dreumes, want ik weet dat dat niet reëel is (uitzonderingen daargelaten) maar dit is best een uitdaging :)
pi_204950852
Welke speeltuin in de dierentuin bedoel jij Sun?

En amen @ levens(ouder)wijsheid van @SQ _O_

Sowieso is het loslaten van wat andere ouders ergens van vinden echt het allerbeste wat je kan doen. Dat scheelt je zoveel stress. Maar ik snap dat dat soms ook wel lastig is hoor :*
  vrijdag 3 juni 2022 @ 13:51:18 #27
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_204950856
Ik denk dat veel ouders kunnen relateren aan de situatie die je beschrijft maar begrijp ook dat je je bezwaard voelt. Want die drama hoor je natuurlijk. Als je het de andere kant op redeneert. Wil je je kind dat de speeltuin ontzeggen omdat hij nog niet snapt hoe weggaan werkt of wil je het ontzeggen omdat je bang bent voor een reactie uit de omgeving?
E. Heeft ook tantrums. Net nog was ik bij scapino sandaaltjes passen en ik wilde dat hij even erop zou lopen. Meneer vond het zo leuk om rond te lopen dat hij echt niet terug wilde in de kinderwagen. Ik heb inmiddels een soort houdgreep waarin ik hem in de kinderwagen krijg en ik probeer rustig voor hem te blijven en een poker-face naar oordelende mensen. ;)
Oh en het zweet in de bilnaad herken ik dan ook :+
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
pi_204950882
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 juni 2022 13:50 schreef Aure het volgende:
Welke speeltuin in de dierentuin bedoel jij Sun?

En amen @ levens(ouder)wijsheid van @:SQ _O_

Sowieso is het loslaten van wat andere ouders ergens van vinden echt het allerbeste wat je kan doen. Dat scheelt je zoveel stress. Maar ik snap dat dat soms ook wel lastig is hoor :*
Die in het zand buiten, aangrenzend aan die grote speeltuin met die hoge glijbaan.
  Moderator vrijdag 3 juni 2022 @ 13:57:17 #29
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_204950905
Yup, zweet in bilnaad check _O- Ik vind de momenten wanneer Aapie precies het tegenovergestelde wil doen van wat ik wil super frustrerend. Lopen we van de opvang naar de auto (ik met mijn handen vol met moederdagcadeautjes) en hij loopt steevast de andere kant op (hij weigert dan ook aan de hand te lopen :X). In het winkelcentrum terwijl ik met een zware tas loop bevriest hij opeens en moet ik hem tillen etc. Dat zijn echt momenten dat ik het uit kan schreeuwen :X Ik denk dat elk kind z'n eikelfase heeft en ik zou inderdaad proberen zo min mogelijk van anderen aan te trekken. Dat interesseert mij dan weer vrij weinig :D
pi_204950946
Heel herkenbaar Sun. Hier is het ook drama/krijsen/huilen als iets niet direct lukt, als ze iets niet mag, als ze de buggy niet in wil, etc. En dat heel veel keer per dag. Afgelopen week nog zo’n bui die ruim 4u duurde in het vliegtuig.. it is what it is :s) . Het is al zwaar genoeg, te zwaar om je dan ook nog druk te moeten maken over wat andere mensen vinden. Plus ik denk dat het voor veel mensen die zelf kinderen hebben echt wel herkenbaar is (zoals je hier ook ziet).
pi_204951137
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2022 13:54 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Die in het zand buiten, aangrenzend aan die grote speeltuin met die hoge glijbaan.
Oohja dat is een leuk stukje voor die kleintjes! Maar iedereen is daar zo met zichzelf en eigen kinderen bezig, niemand die er iets van vindt als je kind er met drama vertrekt. Sowieso overkomt dat ons allemaal toch wel eens :* gewoon lekker naar die speeltuin gaan!
pi_204951218
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 juni 2022 14:24 schreef Aure het volgende:

[..]
Oohja dat is een leuk stukje voor die kleintjes! Maar iedereen is daar zo met zichzelf en eigen kinderen bezig, niemand die er iets van vindt als je kind er met drama vertrekt. Sowieso overkomt dat ons allemaal toch wel eens :* gewoon lekker naar die speeltuin gaan!
Ja , het is echt heel leuk daar :)

Misschien trek ik er ook veel te zwaar aan. Ik zal het proberen wat meer los te laten :Y
  vrijdag 3 juni 2022 @ 14:32:50 #33
149959 SQ
snelle trees
pi_204951222
En laten we wel wezen he, een kind van 1 jaar oud heeft nog niet zo heel veel manieren om zichzelf genuanceerd uit te drukken. Dat komt echt heus wel als ze wat ouder worden (of niet, maar goed, daar groei je dan in mee :+ )

Mijn vijfjarige gaat al beter, die kan soms wel een beetje normaal reageren, maar veel vaker gaat het mis hoor, en dan is het ook krijsen en nephuilen en wegrennen.

Mijn zevenjarige lijkt meestal wel een beetje opgevoed inmiddels, die kent nu ook schaamte dus zal niet zo snel een fittie meer gooien en plein public :+ maar thuis is het ook af en toe nog wel dat je denkt: "..... :')!!" als ze weer eens stampend en gillend naar boven verdwijnt omdat ik de verkeerde soort groenten op tafel zet.
Dus.

Eikels, allemaal eikels.
disclaimer
  vrijdag 3 juni 2022 @ 14:38:21 #34
149959 SQ
snelle trees
pi_204951265
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2022 12:37 schreef MaJo het volgende:

[..]
"Baiten" zeg maar :P Al ben ik er ook nog niet helemaal over uit hoor of dit het is _O- En jeetje, geen slaapje meer. Dat lijkt me wel even wennen hoor! Onze kleine man doet soms nog tukken van 2,5/3 uur dus dat is echt even me time tijd om te werken.

Aapie is echt niet in z'n hum de laatste dagen, hij zit de hele tijd te piepen en weigert pertinent zijn speen, dus ik denk naast buikpijn ook tandjesleed. En ja buikpijn is het denk ik wel want manlief is inmiddels ook geveld met buikgriep en ik ben inmiddels ook een paar keer naar de wc geweest :X

Hoe gaat het bij jullie allemaal met eten? Aapie eet in principe overdag heel goed: broodjes, fruit, crackertje, wat rauwkost/kaas etc. Maar avondeten wordt steeds meer drama. Het komt er eigenlijk op neer dat hij alleen maar vlees wil eten :') Eerst at hij ook gewoon groenten, aardappelen gaan ook steeds moeizamer maar meneer MOET vlees. Gisteren dus alleen maar een filetlapje op, geen aardappel aangeraakt en de spinazie was echt slechts decoratie. Die filetlap had hij in 2 minuten op en daarna was het janken omdat wij natuurlijk nog wel op ons bord hadden liggen. Hoe pakken jullie dit aan?

We eten natuurlijk niet alleen maar AVG, maar bij bijna alles doet hij nu moeilijk. Hij eet alleen nog maar pasta bolognese (geen spaghetti!), soep met brood, pizza en patat. Bij andere dingen draait hij zijn hoofd weg :N En dat terwijl hij altijd super enthousiast is voordat we gaan eten. Waar is het misgegaan :'(

SPOILER
Even reageren op je eetvraag, want ik heb wel wat herkenning, al beperkt Goud zich niet tot vlees maar tot saus momenteel 8)7 Het liefst mayonaise maar ook andere sauzen zijn in principe goed. Als we bbq-en (en dat is vrij vaak) blijft hij gillen tot alle smaken saus op zijn bord liggen en dan gaat hij de saus vervolgens met zo'n vettig vingertje naar binnen zitten scoopen :')
Ik had gisteren zo'n kleffe bbq-salade in zo'n witte saus waar hij heel enthousiast op aanviel omdat zijn goudvisbrein mayonaise had geregistreerd, maar toen zat er dus ineens allemaal groente in zijn mond. Werd wel vrij rap en vakkundig (sausloos) naar buiten gemanouvreerd.

De oplossing is een beetje laf maar goed, dus geen saus meer serveren en als we dan saus hebben, de pot direct terug in de kast na het opscheppen. Hij wil ook alleen maar van mijn bord vreten en uit mijn glas drinken (ja, ook als daar bier in zit. Ja, dat lust ie. Nee, dat krijgt hij niet van me).
Bittere realiteit: de komende minimaal 6 jaar gaat het avondeten waarschijnlijk je minst favoriete moment van de dag zijn. Het is altijd gezeik, gejank, gegooi, gewiebel en getetter (gegil). Met wat geluk wordt het daarna makkelijker. Met wat pech moet je het nog een jaar of 17 uitzingen.

Eikels, allemaal eikels.
disclaimer
pi_204951368
Goudvisbrein _O-
  Moderator vrijdag 3 juni 2022 @ 17:39:47 #36
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_204952806
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2022 14:38 schreef SQ het volgende:

[..]
Even reageren op je eetvraag, want ik heb wel wat herkenning, al beperkt Goud zich niet tot vlees maar tot saus momenteel 8)7 Het liefst mayonaise maar ook andere sauzen zijn in principe goed. Als we bbq-en (en dat is vrij vaak) blijft hij gillen tot alle smaken saus op zijn bord liggen en dan gaat hij de saus vervolgens met zo'n vettig vingertje naar binnen zitten scoopen :')
Ik had gisteren zo'n kleffe bbq-salade in zo'n witte saus waar hij heel enthousiast op aanviel omdat zijn goudvisbrein mayonaise had geregistreerd, maar toen zat er dus ineens allemaal groente in zijn mond. Werd wel vrij rap en vakkundig (sausloos) naar buiten gemanouvreerd.

De oplossing is een beetje laf maar goed, dus geen saus meer serveren en als we dan saus hebben, de pot direct terug in de kast na het opscheppen. Hij wil ook alleen maar van mijn bord vreten en uit mijn glas drinken (ja, ook als daar bier in zit. Ja, dat lust ie. Nee, dat krijgt hij niet van me).
Bittere realiteit: de komende minimaal 6 jaar gaat het avondeten waarschijnlijk je minst favoriete moment van de dag zijn. Het is altijd gezeik, gejank, gegooi, gewiebel en getetter (gegil). Met wat geluk wordt het daarna makkelijker. Met wat pech moet je het nog een jaar of 17 uitzingen.

Eikels, allemaal eikels.
Maar als we het niet geven en hij ziet het wel op ons bord liggen gaat hij ook los :') We hebben wel eens geprobeerd om eerst te beginnen met de aardappelen en de groente en het vlees buiten zicht te houden en dat werkte eerst wel, maar hij heeft nu die verbinding gemaakt dus hij gaat gewoon krijsen totdat hij z'n stukkie vlees krijgt. En dan te bedenken dat we steeds meer vega eten _O-

Eerst konden we ook nog wel wegkomen met groente geprakt door aardappelen als een soort stamppot, vond ie heerlijk :9 Maar nu is het steeds "nee" en wegdraaien met het hoofdje. Wat is er gebeurt met mijn vrolijke etende mannetje :'(

Ik zal me maar voor gaan bereiden op de komende jaren. Waarom is dit altijd met avondeten zo? De rest van de dag is het geen enkel probleem :?

Ik kan het trouwens niet over mijn hart verkrijgen om over Aapie te denken als een eikel. Als ik dat zo zie staan bij anderen moet ik er wel om lachen maar ik kan gewoon bijna niet negatief over hem denken #momguilt Hebben anderen daar ook last van of ben ik daar weer lekker uniek in? :')
  vrijdag 3 juni 2022 @ 17:51:55 #37
149959 SQ
snelle trees
pi_204952916
Ik eet mijn lekkere / populaire dingen dus ook heel snel op. Beste oplossing / minste weerstand.

En ik vind ze ook echt niet altijd eikels hoor, maar soms wel.

Momguilt zou zijn als je wel negatief over hem denkt maar je daar rot over voelt. Oprecht niks negatiefs denken, dan ben je gewoon een zenmaster 8-)
disclaimer
  vrijdag 3 juni 2022 @ 17:55:29 #38
149959 SQ
snelle trees
pi_204952961
En waarom altijd bij avondeten? Legio factoren:

- ze zijn moe en hangry
- lunch en ontbijt zijn voorspelbaarder (als in, bijna altijd brood). Kinderen gaan hard op voorspelbaarheid.
- veel groenten zijn ook gewoon niet te nassen maar wij eten het omdat we geleerd hebben dat het goed voor ons is. Dreutels zijn ontzettend primair, als ze iets lekkerders zien willen ze dat gewoon, klaar. Die zijn nog niet bezig met variatie, vitaminen en tandbederf.
disclaimer
pi_204953227
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 juni 2022 17:51 schreef SQ het volgende:
Oprecht niks negatiefs denken, dan ben je gewoon een zenmaster 8-)
Dit ja.

Ik wou wel dat ik daar meer van was vandaag. :+ Dreumes die te weinig sliep vanwege krijsende overprikkelde kleuter die daarna beide continu bij elkaar in de irritatie zitten, nou daar is echt niks leuks aan.
Morgen ben ik vast weer mezelf.
  Moderator vrijdag 3 juni 2022 @ 18:58:03 #40
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_204953543
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 juni 2022 17:51 schreef SQ het volgende:
Ik eet mijn lekkere / populaire dingen dus ook heel snel op. Beste oplossing / minste weerstand.

En ik vind ze ook echt niet altijd eikels hoor, maar soms wel.

Momguilt zou zijn als je wel negatief over hem denkt maar je daar rot over voelt. Oprecht niks negatiefs denken, dan ben je gewoon een zenmaster 8-)
Nou dat is het dus, zodra ik negatief over hem denk voel ik me schuldig. Dan denk ik “ach hij kan er ook niks aan doen” en “hij is nog zo klein”. Maar hij kan ook gewoon irritant zijn soms en ik weet dat ik dat ook mag vinden maar die schuld is er dus. Momguilt voordat ik zo kan denken zeg maar :')

Ook leuk: Aapie’s armen zitten helemaal onder de rode vlekjes. Zouden het waterpokken zijn?
  vrijdag 3 juni 2022 @ 19:03:55 #41
149959 SQ
snelle trees
pi_204953581
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2022 18:58 schreef MaJo het volgende:

[..]
Nou dat is het dus, zodra ik negatief over hem denk voel ik me schuldig. Dan denk ik “ach hij kan er ook niks aan doen” en “hij is nog zo klein”. Maar hij kan ook gewoon irritant zijn soms en ik weet dat ik dat ook mag vinden maar die schuld is er dus. Momguilt voordat ik zo kan denken zeg maar :')

Ook leuk: Aapie’s armen zitten helemaal onder de rode vlekjes. Zouden het waterpokken zijn?
Waterpokken zijn bultjes / blaasjes. Vlekjes is vaak vijfde ziekte ofzo :P
disclaimer
  Moderator vrijdag 3 juni 2022 @ 19:13:59 #42
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_204953675
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 juni 2022 19:03 schreef SQ het volgende:

[..]
Waterpokken zijn bultjes / blaasjes. Vlekjes is vaak vijfde ziekte ofzo :P
Eh ik bedoel eigenlijk bultjes. Alleen op zijn armen, niet op zijn romp of benen.
  vrijdag 3 juni 2022 @ 19:26:19 #43
149959 SQ
snelle trees
pi_204953782
Muggen? :+
disclaimer
pi_204953802
Avondeten gaat hier eigenlijk verbazingwekkend goed. Soms mindere dagen, maar over het algemeen eet hij prima. Vanavond hadden we de prei-kerriesoep van zo'n maaltijdpakket. Ging erin als snoep :Y) Voor het eerst ook zelf soep met een lepel gegeten. Ging eigenlijk ook best ok.

Mijn minst favoriete deel van de dag is de ochtend. Het duurt eeuwen voordat mijn oudste eens klaar is voor school, tegelijkertijd moet ik A van een ontbijt voorzien wat hij vaak op de grond gooit en aankleden wat hij niet wil. Als ik eindelijk alles op de rit heb en klaar ben om A. in de kinderwagen te wurmen, zie ik dat A zijn luier vol aan het schijten is :{w Echt, dit heb ik al zo vaak gehad, alsof hij het aan voelt. #ochtend #chaos enzo.
  Moderator vrijdag 3 juni 2022 @ 19:30:57 #45
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_204953817
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 juni 2022 19:26 schreef SQ het volgende:
Muggen? :+
Een stuk of 30 op 1 arm lijkt me wat extreem :D
  Moderator vrijdag 3 juni 2022 @ 19:35:53 #46
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_204953896
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2022 19:28 schreef Sunshine1982 het volgende:
Avondeten gaat hier eigenlijk verbazingwekkend goed. Soms mindere dagen, maar over het algemeen eet hij prima. Vanavond hadden we de prei-kerriesoep van zo'n maaltijdpakket. Ging erin als snoep :Y) Voor het eerst ook zelf soep met een lepel gegeten. Ging eigenlijk ook best ok.

[ afbeelding ]

Mijn minst favoriete deel van de dag is de ochtend. Het duurt eeuwen voordat mijn oudste eens klaar is voor school, tegelijkertijd moet ik A van een ontbijt voorzien wat hij vaak op de grond gooit en aankleden wat hij niet wil. Als ik eindelijk alles op de rit heb en klaar ben om A. in de kinderwagen te wurmen, zie ik dat A zijn luier vol aan het schijten is :{w Echt, dit heb ik al zo vaak gehad, alsof hij het aan voelt. #ochtend #chaos enzo.
Die poepluier 's ochtends :Y Tot een paar weken terug deed Aapie dat ook standaard net op het punt dat we weg zouden gaan. Sinds een paar weken is zijn poepritme verandert en doet hij het opeens niet meer :D

Fijn dat het avondeten er wel goed in gaat! Soep is hier ook wel een succes ja :Y Ik bedenk nu, we kunnen hem natuurlijk ook soep geven als wij iets anders eten. Maar ik vermoed nu al dat hij dan ook gaat piepen :P
  vrijdag 3 juni 2022 @ 19:37:12 #47
149959 SQ
snelle trees
pi_204953915
Wat een mooie ogen, Sunshine1982 O+

Ja dat schijten als je net weg moet, hoe krijgen ze dat toch altijd voor elkaar :')
disclaimer
pi_204954020
Ik heb geen idee wat Poffertje echt eet op een dag. Er gaan wel wat hapjes uit komkommer, wortel, avocado is ze gek op. Als je je zorgen maakt @MaJo dan kun je als tussendoortje wat gezonds geven.

@Sunshine1982 dat klinkt voor mij redelijk normaal. Normaler toch dan een dreumes die dat niet doet.

Poffertje is soms ook wel een eikel. Ze heeft geen greintje geduld. Maar wat een leuk mensje. O+
SPOILER
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_204954593
Dreumessen, ik vind ze heerlijk hoor. O+

Wat eten betreft heeft ze hetzelfde patroon als aapie van majo. Al laat ze zelfs het vlees inmiddels staan. Aangezien ik het er niet in kan dwingen en ze het verder prima doet negeer ik het maar vooral na een paar keer aanmoedigen..

Vandaag weer naar dansles met kleuter en dreumes was ervan overtuigd dat ze ook weer mocht vandaag. 'nenne aug dansles'. :D
Helaas, nog 2 jaar geduld hebben, maar gelukkig is er een speeltuin naast de gymzaal.
Vanaf volgende week mag ik dreumes ook wekelijks vermaken in de kantine bij de zwemles. :X
  Moderator vrijdag 3 juni 2022 @ 20:51:34 #50
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_204954987
Als Aapie zich de afgelopen dagen zo gevoeld heeft als ik me nu voel dan snap ik wel dat hij niet te genieten was :X damn wat voel ik me beroerd :'(
pi_204955105
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2022 20:51 schreef MaJo het volgende:
Als Aapie zich de afgelopen dagen zo gevoeld heeft als ik me nu voel dan snap ik wel dat hij niet te genieten was :X damn wat voel ik me beroerd :'(
Beterschap!
  vrijdag 3 juni 2022 @ 21:11:45 #52
318361 Bienelientjee
pi_204955249
Lange dag gehad en J is doodmoe. Ik zeg dat we douchen maar beter skippen, want hij trekt het niet langer. Maar man stond erop...... J is nu dus zo oververmoeid dat hij klaar wakker is! :') :') Tjah... I told you!
  vrijdag 3 juni 2022 @ 21:16:57 #53
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_204955355
Boze dreumesen? Dat kennen wij helemaal niet hier in huis. :{w

We hebben deze dame vandaag ingeschreven op de basisschool. :) We hadden een gesprek met de juf van U. en Zielie was mee. Ze pakte een boekje uit de kast en ging meteen aan tafel zitten.. pff. :D

[ Bericht 14% gewijzigd door arvensis op 04-06-2022 06:47:50 ]
Protège moi de mes désirs.
pi_204955589
Ik vind dit topic ook echt zo grappig, kan niet wachten tot mijn F. over 2,5 maand (omg, dan al?!?!?) een dreumes is. Nu doet ze soms al zulke grappige én irritante dingen, ben benieuwd hoe dat gaat als ze echt kunnen lopen en klimmen en praten. Ze is nu al behoorlijk temperamentvol. :D
Vinden jullie (en dan vooral de users die meer kinderen hebben) de dreumestijd het pittigst qua driftbuien/opvoeden/alles in het algemeen?
  vrijdag 3 juni 2022 @ 21:50:55 #55
149959 SQ
snelle trees
pi_204955968
Neen.
disclaimer
  Moderator vrijdag 3 juni 2022 @ 22:01:06 #56
382129 crew  Donna
pi_204956152
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2022 21:28 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Ik vind dit topic ook echt zo grappig, kan niet wachten tot mijn F. over 2,5 maand (omg, dan al?!?!?) een dreumes is. Nu doet ze soms al zulke grappige én irritante dingen, ben benieuwd hoe dat gaat als ze echt kunnen lopen en klimmen en praten. Ze is nu al behoorlijk temperamentvol. :D
Vinden jullie (en dan vooral de users die meer kinderen hebben) de dreumestijd het pittigst qua driftbuien/opvoeden/alles in het algemeen?
Verder dan ruim 4 jaar kom ik nog niet en ik weet zeker dat er nog mindere periodes zullen komen, maar die kleuter is de rust zelf en dat was ze als dreumes ook.
Haar zusje de dreumes daarentegen is een regelrechte draak, dus wat dat betreft zeg ik ja; tot nu toe vind ik dit de minst leuke periode.
Maar ik ben bang dat het straks ook een draak van een peuter en kleuter wordt. 8-)
  vrijdag 3 juni 2022 @ 22:30:39 #57
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_204956756
Nee joh, zo'n dreumes neem je nog onder je arm. Ik heb me erop verkeken maar als ze gaan praten dan ben je echt de sjaak want dan krijg je, naast het drama, weerwoord en ze zijn niet meer zo makkelijk bij kop en kont te pakken tegen die tijd.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  zaterdag 4 juni 2022 @ 08:44:49 #58
149959 SQ
snelle trees
pi_204958321
Nou @MaJo, ik denk dat goud mee heeft gelezen over de aanpak van Aapie, want hij at gisteren bij de bbq dus 7 grote gamba's, een kipspies, een spekspies en een halve braadworst.

Groenten zijn allemaal op de grond beland.
En toen het vlees op was heeft ie geprobeerd zijn satéprikker op te eten. Lock your fridge mommy :')
Ben benieuwd hoe de luier straks ruikt :9

SPOILER

[ Bericht 18% gewijzigd door SQ op 04-06-2022 08:53:18 ]
disclaimer
  zaterdag 4 juni 2022 @ 08:51:13 #59
149959 SQ
snelle trees
pi_204958372
Oh en ik had het filmpje van @Bienelientjee ook nog gezien, wauw! Wat bizar eigenlijk om zulke dingen uit je baby te horen komen :D

En kleine boze zielie met haar temperament O+

En poffertje die er uit ziet als een peuter maar slaapt als een newborn O+ :')
Allemaal eikels schatjes!
disclaimer
  zaterdag 4 juni 2022 @ 08:53:46 #60
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_204958385
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 juni 2022 08:51 schreef SQ het volgende:
Oh en ik had het filmpje van @:Bienelientjee ook nog gezien, wauw! Wat bizar eigenlijk om zulke dingen uit je baby te horen komen :D

En kleine boze zielie met haar temperament O+

En poffertje die er uit ziet als een peuter maar slaapt als een newborn O+ :')
Allemaal eikels schatjes!
Ja dit allemaal!
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  zaterdag 4 juni 2022 @ 09:57:57 #61
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_204958763
Omg ik heb echt lopen gniffelen om de verhalen van de eikel dreumessen :D. Ik denk ook wel eens jemig, maar de gedachte dat ze zelf nog geen grip hebben op emoties en motoriek maakt veel goed. Dat gezegd hebbende hadden we gisteren de eerste terroravond. Ed had krampjes en wilde alleen maar geborgenheid en de hele avond heerlijk krijsen en E wilde wel meedoen. Eerst sliep hij door het lawaai door, maar al gauw werd hij wakker en was hij meer dan 1,5 uur niet te troosten. Dit ging door tot het punt dat ik dacht dat hij tandenpijn oid moest hebben, dus zetpil erin en hem bij ons in bed gelegd. Toen veranderde hij ineens in de zorgzame broer (eikelmodus off) en wilde hij Edje alleen nog maar aaien. Toen hebben we nog een uur gekrijs aangehoord totdat ik op het briljante idee van inbakeren kwam en sliepen we allen nog lang en gelukkig. :P
Ps. Lang en gelukkig is de volgende ochtend 6 uur. |:)
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
pi_204959367
Haha nee. Peuter die moest wennen aan peuterspeelzaal, poepzindelijk worden, niet meer vast kunnen zetten in de eetstoel, slaan, ijs/chips willen als ontbijt, dat waren minder leuke fases. Maar nu heb ik een kleuter en is dat grotendeels voorbij.
Zijn kleutertijd is nog niet voorbij maar gaat ook meestal niet over rozen.

Poffertje kan nog mee in de houdgreep. :Y) Hoewel ook zij achterlijk sterk kan zijn.
pi_204965104
Ik heb volgens mij twee redelijk temperamentvolle kinderen en ik vind de dreumesfase juist het leukst denk ik. Hoe langzaam hun wereld groter wordt en ze steeds meer hun eigen persoontje worden. O+ Daarbij kan ik nu nog heel erg lachen om Hannah die begint te krijsen en slaan als ze gefrustreerd is dat iets niet lukt. Bij Dirk zijn dat toch de momenten dat ik tot 10 20 100 moet tellen voor ik reageer. Al is Hannah nog steeds de rust zelf als ik haar met Dirk vergelijk, dus misschien is bij haar de peuter/kleuterfase ook makkelijker.
  zondag 5 juni 2022 @ 09:40:43 #64
149959 SQ
snelle trees
pi_204967053
Het is wel lachen ja, met die dreumesen. Dat imiteren blijft zo leuk. Hoe die hersentjes verbindingen leggen. En hoe ze zo heerlijk compleet en vol overgave egocentrisch kunnen zijn en iedereen dat nog lief / schattig vindt (en daar maken ze best vernuftig misbruik van :'))
disclaimer
  zondag 5 juni 2022 @ 10:09:01 #65
149959 SQ
snelle trees
pi_204967187
In de categorie "daar kun je ook mee bellen":

https://youtube.com/shorts/DZLIqvW7ZE0?feature=share
disclaimer
  zondag 5 juni 2022 @ 11:46:11 #66
319308 Tink89
To live is to dance
pi_204967725
Ik vind mijn dreumes nu juist leuk eigenlijk! Mijn peuter gilt, krijst, slaat, geeft weerwoord, kleurt op de kast/tafel/muur, is sneller dan ik met wegrennen en ik tel dagelijks tien keer tot 100 voor ik soms alsnog ontplof.
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_204980448
A. begint zijn naam te zeggen :D 'Aatuu' zegt ie O+

En vanmiddag hebben we hem toch een middagslaap laten doen van 1,5 uur. We zijn de ochtend weg geweest en hij was vroeg wakker vanmorgen, dus ik dacht dat het wel nodig zou zijn. Nouja, het is weer feest nu. Hij slaapt nog steeds niet. De vorige dagen hebben we hem geen middagslaap meer laten doen en toen sliep hij wel rond 7 uur/ half acht. Ik denk toch dat we nu definitief het middagslaapje gaan skippen.
pi_204980634
quote:
1s.gif Op zondag 5 juni 2022 10:09 schreef SQ het volgende:
In de categorie "daar kun je ook mee bellen":

https://youtube.com/shorts/DZLIqvW7ZE0?feature=share
Haha, geweldig! J belt ook met alles.
pi_204985021
Ohh wat een leuke dreumesen hebben jullie toch! Goud met zn 'telefoon' :D

Ik vind de dreumesfase inderdaad ook niet zo pittig. En zoals al meerderen zeggen hebben ze nu eigenlijk nog niet zoveel te willen omdat je ze nog makkelijk meesjouwt. Ik gooi die van mij op moeilijke dagen ook gewoon in de kinderwagen. Maar een pratende peuter/kleuter is inderdaad wel weer andere koek :D
pi_204988034
Over het algemeen is ze heel erg leuk.

Maar dat gillen ....
pi_204988260
Ik vond kleuter toen ze 3 was het pittigst, al is ze over het algemeen heel prima te handelen. (Als ik het naar bed gaan/inslapen van 0 tot 4 en nu ook nog soms even buiten beschouwing laat...)
Dreumes is een andere categorie en nu al soms een uitdaging, maar idd dat is anders dan een peuter / kleuter.

En wow sun, wat is a snel klaar met zijn slaapjes.
Ik vond kleuter met 2,5 al jong. :D
pi_205036126

O+
pi_205036142
quote:
0s.gif Op zondag 12 juni 2022 20:30 schreef NicolasJoy het volgende:
[ afbeelding ]

O+
O+
pi_205036189
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2022 20:41 schreef Nolita het volgende:
Ik vond kleuter toen ze 3 was het pittigst, al is ze over het algemeen heel prima te handelen. (Als ik het naar bed gaan/inslapen van 0 tot 4 en nu ook nog soms even buiten beschouwing laat...)
Dreumes is een andere categorie en nu al soms een uitdaging, maar idd dat is anders dan een peuter / kleuter.

En wow sun, wat is a snel klaar met zijn slaapjes.
Ik vond kleuter met 2,5 al jong. :D
Het is lastig met de slaapjes. De ene dag gaat het goed, de andere dag niet. Vandaag is hij al om 17.30 in slaap gevallen. We hebben hem maar naar bed gedaan. Ik wil niet weten hoe vroeg hij morgen wakker wordt... We laten hem vanaf nu een een half uurtje á 45 minuten op bed liggen tussen de middag. Dan maar tot laat wakker, maar zo behoudt hij het goede ritme nog een beetje.
pi_205036217
quote:
0s.gif Op zondag 12 juni 2022 20:34 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Het is lastig met de slaapjes. De ene dag gaat het goed, de andere dag niet. Vandaag is hij al om 17.30 in slaap gevallen. We hebben hem maar naar bed gedaan. Ik wil niet weten hoe vroeg hij morgen wakker wordt... We laten hem nu een een half uurtje á 45 minuten op bed liggen tussen de middag. Dan maar tot laat wakker, maar zo behoudt hij het goede ritme nog een beetje.
Het blijft soms zo gek..

We hebben hier dagen dat ze met moeite 30-40 minuten slaapt, en dagen zoals vandaag...
Rommelige nacht, vervolgens uitslapen tot ~ 10:00. Al snel weer prikkelig, dus naar bed omstreeks 13:30. Geslapen tot 16:30. Willen we haar nog even beneden houden terwijl grote zus naar bed gaat, staat ze te tieren bij de trap.. Oftewel gewoon om 19:30 alweer naar bed..

Zo'n contrast van de ene naar de andere dag.
pi_205036446
quote:
0s.gif Op zondag 12 juni 2022 20:30 schreef NicolasJoy het volgende:
[ afbeelding ]

O+
Wat een rijkdom O+.

Ik ben heel benieuwd hoe Bubbles gaat reageren op de komst van haar zusje. Als ze daar net zo lief voor gaat zijn als voor de hond dan moet het goedkomen :P.
  zondag 12 juni 2022 @ 21:50:16 #77
318361 Bienelientjee
pi_205036902
:Z Ik heb J's avond routine omgegooid. Tot nu toe ging hij bad/douchen, pyjama, boekjes lezen, flesje en viel hij in slaap met die fles. Maar ik wil dat hij met schone tanden naar bed gaat + hij slaapt 's nachts op zijn buik en lekt daardoor vaak door omdat die fles net voor het slapen erin gaat. Nu krijgt hij zijn fles drie kwartier tot een uur van tevoren, zodat ie nog een goede plas kan doen. En gaat dan douchen, pyjama, lezen en met schone tanden naar bed. ^O^ Al drie avonden (en geen doorlekken!!) achter de rug en J heeft er gelukkig geen moeite mee dat het ineens heel anders is. Manlief houdt niet van veranderingen, want "het ging toch zo makkelijk", maar het moest écht van mij! :6 Haha!

Het inslapen is wel weer hard werk. J is zó actief. Zelfs als hij dood en doodmoe is gaat hij gewoon door met keten. :D Hij valt nog altijd in slaap in onze armen (nu dus niet meer dankzij een fles). Dus knuffelen/wiegen op kalme muziek. Hij kalmeert anders gewoon niet genoeg zelf. Maar hij beweegt, grijpt mijn neus, praat er op los, wijst naar mijn ogen (drukt zijn vinger in mijn ogen), etc. etc. Zucht! Haha ! Gelukkig wordt hij maar 1x 's nachts wakker, heeeeel soms slaapt hij eens door. Hij kan de rest van de nacht dus wel zichzelf helpen! Volgende stap wordt hem leren het 's avonds ook zelf te doen!

En wij gaan vanaf deze maand officieel proberen voor een tweede! :o Nerveus! Spannend! O+
pi_205042104
quote:
0s.gif Op zondag 12 juni 2022 21:50 schreef Bienelientjee het volgende:
:Z Ik heb J's avond routine omgegooid. Tot nu toe ging hij bad/douchen, pyjama, boekjes lezen, flesje en viel hij in slaap met die fles. Maar ik wil dat hij met schone tanden naar bed gaat + hij slaapt 's nachts op zijn buik en lekt daardoor vaak door omdat die fles net voor het slapen erin gaat. Nu krijgt hij zijn fles drie kwartier tot een uur van tevoren, zodat ie nog een goede plas kan doen. En gaat dan douchen, pyjama, lezen en met schone tanden naar bed. ^O^ Al drie avonden (en geen doorlekken!!) achter de rug en J heeft er gelukkig geen moeite mee dat het ineens heel anders is. Manlief houdt niet van veranderingen, want "het ging toch zo makkelijk", maar het moest écht van mij! :6 Haha!

Het inslapen is wel weer hard werk. J is zó actief. Zelfs als hij dood en doodmoe is gaat hij gewoon door met keten. :D Hij valt nog altijd in slaap in onze armen (nu dus niet meer dankzij een fles). Dus knuffelen/wiegen op kalme muziek. Hij kalmeert anders gewoon niet genoeg zelf. Maar hij beweegt, grijpt mijn neus, praat er op los, wijst naar mijn ogen (drukt zijn vinger in mijn ogen), etc. etc. Zucht! Haha ! Gelukkig wordt hij maar 1x 's nachts wakker, heeeeel soms slaapt hij eens door. Hij kan de rest van de nacht dus wel zichzelf helpen! Volgende stap wordt hem leren het 's avonds ook zelf te doen!

En wij gaan vanaf deze maand officieel proberen voor een tweede! :o Nerveus! Spannend! O+
Dit hebben wij ook. Met bedtijd nog erg actief. Vandaar dat we dachten dat het aan het middagslaapje lag, maar die heeft hij nog wel nodig zo blijkt. Ik ben benieuwd hoe het vanavond gaat.. En spannend! Hopelijk snel raak!

En ik presenteer u.... Een bord met druiven en een kloddertje ketchup :Y)

Ik wilde druiven uit de koelkast pakken voor A en hij snaaide er tegelijkertijd een fles ketchup uit. Ik had even geen zin in een krijssessie wanneer ik de fles zou afpakken, dus heb ik maar een beetje ketchup erbij gedaan :')
pi_205046004
@Sunshine1982 het gekrijs niet willen snap ik. :Y
Mijn man wou gisteren Poffertje kwark voeren, maar zij wou het bakje en zelf doen. Ik denk dat ze volgende keer wel gelijk het bakje krijgt. :X

Ze is zo lekker eigenwijs aan het worden. Wil je slapen, zegt ze nou "ne". :D

En terwijl ze meestal weinig geduld heeft voor boekjes, zit ze nu lekker met kleuter te lezen. O+
pi_205051924
Spannend Bienelien! Maar ook zo leuk. :D

Eigenwijze dreumessen. L die een hekel heeft aan tandenpoetsen heeft vandaag bij de tandarts keurig haar tandjes laten zien. Er is nog 1 kies aan het doorkomen en dan heeft ze op 1 kies na haar melkgebit al compleet. :o

Afgelopen week had ze een keer een bloedneus midden in de nacht. Haar gezicht, haar, mond, oren, knuffel, slaapzak, bed tot op het matras, alles rood. :X
Ik schrok enorm en het stroomde best flink uit haar neus. Vriend heeft het dicht gehouden en ik probeerde haar te troosten. Pff, was weer een avontuur. Geen idee wat de oorzaak is geweest. Ik denk spontaan, vriend denkt tegen het bed gestoten ofzo. :? Ik hoop dat het niet meer gebeurt.
  woensdag 15 juni 2022 @ 22:03:06 #81
318361 Bienelientjee
pi_205061663
Ahw, arme L! ;( Lijkt me zo eng om ze helemaal onder het bloed te vinden en je weet niet meteen waar het vandaan komt!

J weigert op dit moment te slapen en het is hier flink warm dus hij is niet in zijn slaapzak, geen idee of hij dat raar vindt ofzo. :z Na half uur rellen lag hij eindelijk, maar was wel aan het babbelen en praten, maar hij stond weer op, ziet mij in de kamer zitten en gooit zichzelf neer en doet net of hij slaapt al lachend! :') _O- Ik was het zat en begon me te ergeren omdat ik het ook zo warm heb, dus manlief maar ff gestuurd! _O- Eens zien hoe lang dit spel gaat.
pi_205072495
@Bienelientjee Wij gebruiken altijd een slaapzak, ook met hitte. Ik heb een paar hele dunne, daar ligt ze nu in romper in, maar eventueel kan ze daar ook in alleen luier in.

Even een speeltip: J vindt het helemaal fantastisch om met vier op een rij te spelen, en het is ook nog eens goed voor de fijne motoriek.

SPOILER
  maandag 20 juni 2022 @ 23:40:13 #83
277627 Seven.
We are Borg.
pi_205107088
@NicolasJoy hoe is het met jullie?
Resistance is futile.
  maandag 20 juni 2022 @ 23:52:28 #84
277627 Seven.
We are Borg.
pi_205107167
Ik merk dat ik weinig aandacht meer heb voor dit topic, sorry daarvoor!

Colin update dan maar: woordenschat blijft beperkt tot bauw en soms mama, en hij doet soms mauw en boe als we vragen wat de poes of koe doet. Maar hey ho, wie heeft woorden nodig, als je ook gewoon met hard schreeuwen je zin kunt krijgen :P . Staan tetteren bij het traphek naar de keuken rond etenstijd, of gewoon bij elk youtube filmpje dat je niet aanstaat een keel opzetten :7 . Verder nog steeds veel geklauter, maar kusjes geven en knuffelen met mama doet hij ook steeds vaker. Verder al kledingmaat 98, dus met z'n 21 maanden echt wel een klein reusje.

M'n man is met hem naar een rondleiding op de peuterspeelzaal geweest. De kindjes zaten netjes in een kringetje toen hij aankwam, maar de orde was snel verstoord toen hij in de duplo begon te trekken. En luid protest bij vertrek :D .

Op de kinderboerderij interesseren de dieren hem geen lor :') maar het speelhuisje met glijbaan is hij niet af te slaan.

Nee komt in zijn woordenboek niet voor dus Pretlettertjes gaat op pauze tot hij luistert. Dingen van de trap flikkeren en dan 'oh oww' zeggen. Pakkerdje is helemaal hot, dan ren ik voorovergebogen als een T-Rex brullend achter hem aan. Vindt 'ie grappig :P .

Heerlijk O+ .
Resistance is futile.
pi_205110668
quote:
7s.gif Op maandag 20 juni 2022 23:40 schreef Seven. het volgende:
@:NicolasJoy hoe is het met jullie?
Goed! Tijd vliegt voorbij hier. De kalender stond gisteren nog op mei, maar dat klopt dus niet. :9
Mevrouw krijgt hier een tand of 4-6 tegelijk door, dus is al weken niet te genieten. Maar ze is afwisselend een kreng en een geweldig lief ding. Kort lontje en zelf heerlijk spelen. Typisch dreumes dus geloof ik. *) Komt een spannende tijd aan; de eerste beenmergpunctie na de stamceltransplantatie bij m'n schoonmoeder begint dichterbij te komen. Daar in gedachten erg druk mee. Verder bijna (op) vakantie, mega druk op het werk door zieken en vakanties.. Leven met twee kinderen. *) Hoop dat we op vakantie even kunnen loskomen van de dagelijkse routine en kunnen aarden.
pi_205111327
Wat een reus inderdaad Seven! Wauw! Mijn kleuter past ook nog in die maat _O- Wanneer gaat hij naar de psz? Als hij 2 jaar is? Hij klinkt als een hele leuke avontuurlijke dreumes O+

Spannende tijden NJ :* Hopelijk snel op vakantie en kunnen jullie daar wat ontspannen.

Hier gaat alles zn gangetje. De dreumes slaapt nog steeds alsof hij een newborn is, soms dan lijkt het beter te gaan maar we zijn alweer een tijdje terug bij af. Hij wordt nu elk anderhalf-twee uur wakker. Intens. En koffie helpt niet meer }:| Ik ga deze zomer toch een keer een soort van slaaptraining doen denk ik. Verder is ie wel echt heel gezellig! Hij heeft minder last van zn slechte nachten dan wij :') Hij begint iets meer te babbelen 'poeh' = poes (of elk ander dier wat ie ziet). En bij het begroeten van personen komt er een vrolijk 'Alloooooooooo!' uit. Verder vooral nog wel veel gegrom (bij elk plastic dierachtig figuur), hoog gegil (bij alles wat leuk is) en driftig geschreeuw (als hij iets wil hebben).

Charmante dreumes onder de spoiler:
SPOILER
O+
pi_205111352
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2022 15:54 schreef Aure het volgende:
Wat een reus inderdaad Seven! Wauw! Mijn kleuter past ook nog in die maat _O- Wanneer gaat hij naar de psz? Als hij 2 jaar is? Hij klinkt als een hele leuke avontuurlijke dreumes O+

Spannende tijden NJ :* Hopelijk snel op vakantie en kunnen jullie daar wat ontspannen.

Hier gaat alles zn gangetje. De dreumes slaapt nog steeds alsof hij een newborn is, soms dan lijkt het beter te gaan maar we zijn alweer een tijdje terug bij af. Hij wordt nu elk anderhalf-twee uur wakker. Intens. En koffie helpt niet meer }:| Ik ga deze zomer toch een keer een soort van slaaptraining doen denk ik. Verder is ie wel echt heel gezellig! Hij heeft minder last van zn slechte nachten dan wij :') Hij begint iets meer te babbelen 'poeh' = poes (of elk ander dier wat ie ziet). En bij het begroeten van personen komt er een vrolijk 'Alloooooooooo!' uit. Verder vooral nog wel veel gegrom (bij elk plastic dierachtig figuur), hoog gegil (bij alles wat leuk is) en driftig geschreeuw (als hij iets wil hebben).

Charmante dreumes onder de spoiler:
SPOILER
O+
Ik heb hier dit boek liggen:

Je mag 'm lenen als je wilt.
pi_205111425
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2022 15:59 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Ik heb hier dit boek liggen:

[ afbeelding ]

Je mag 'm lenen als je wilt.
Hoe werkte deze voor jullie? :P
  dinsdag 21 juni 2022 @ 16:28:20 #89
149959 SQ
snelle trees
pi_205111557
Als het boek heel dik is en je raakt de schedel precies juist lijkt het me best effectief!
disclaimer
pi_205111617
_O-
  dinsdag 21 juni 2022 @ 16:33:42 #91
149959 SQ
snelle trees
pi_205111618
Hij wordt wel echt heel blond, Aure!

En colin juist hartstikke rood :D
disclaimer
  dinsdag 21 juni 2022 @ 16:40:04 #92
149959 SQ
snelle trees
pi_205111684
Goud gaat ook lekker!
Zegt nog steeds niet meer dan "hai" "klaar" "oh-oh" en "op" maar inderdaad, waarom praten als je ook boos kan krijsen en wijzen, toch 8-)

Zelf is ie inmiddels toch wel echt klaar met baby zijn en probeert dus werkelijk alles zelf, maar ik vind dat nogal stressvol want alles gaat dus ook wel ergens fout en zijn schedel zit inmiddels ook vol deuken :')

En boos, boos, zo vaak boos en dan niet te troosten, verschrikkelijk :')

Babysets zijn voor babies:

De border is een prima plek voor je tuinkabouter-troon :') (en kun je makkelijker bloemetjes onthoofden)
disclaimer
  dinsdag 21 juni 2022 @ 19:11:24 #93
277627 Seven.
We are Borg.
pi_205113007
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2022 14:18 schreef NicolasJoy het volgende:

[..]
Goed! Tijd vliegt voorbij hier. De kalender stond gisteren nog op mei, maar dat klopt dus niet. :9
Mevrouw krijgt hier een tand of 4-6 tegelijk door, dus is al weken niet te genieten. Maar ze is afwisselend een kreng en een geweldig lief ding. Kort lontje en zelf heerlijk spelen. Typisch dreumes dus geloof ik. *) Komt een spannende tijd aan; de eerste beenmergpunctie na de stamceltransplantatie bij m'n schoonmoeder begint dichterbij te komen. Daar in gedachten erg druk mee. Verder bijna (op) vakantie, mega druk op het werk door zieken en vakanties.. Leven met twee kinderen. *) Hoop dat we op vakantie even kunnen loskomen van de dagelijkse routine en kunnen aarden.
Fingers crossed en hele fijne vakantie!
Resistance is futile.
pi_205113054
Mega dreumesen!
pi_205113934
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2022 16:10 schreef Aure het volgende:

[..]
Hoe werkte deze voor jullie? :P
Ik ben nooit zo van die zelfhulpboeken, maar als je wanhopig bent ben je bereid om het toch te proberen :P

Tsja, veel aan gehad, mwah. Hoop geijkte dingen zoals tv uit voor het slapen gaan, huiskamer wat donkerder maken, niet te laat naar bed en daar wordt dan een heel verhaal omheen gebouwd. Ze omschreef een methode om het kind weer in bed slaap te laten vallen. Ja, leuk die methode, maar die werkte hier dus niet :P A. had wat andere slaapissues. Die was niet tig keer wakker, maar laaaaaaang wakker. Ik heb het boek ook maar voor de helft gelezen. Misschien staat er in de andere helft nog wat boeiends.

Ik weet niet of je Reddit hebt? In de subreddit 'sleeptrain' staan veel verhalen en tips van verschillende ouders. Daar heb ik meer aan gehad. Want dat mis je natuurlijk ook een beetje in zo'n boek, dat kinderen niet allemaal hetzelfde zijn. Er staan dingen in en die zouden dan voor de meeste kinderen moeten werken. Vaak werkt dit in de praktijk toch anders :)

[ Bericht 0% gewijzigd door Sunshine1982 op 21-06-2022 20:46:10 ]
pi_205117749
Ik had gisteren ook wel zo'n boek gewild om Poffertje uit te slaan. Ze sliep om 21:00. :'(
Meestal gaat ze stipt om 20:00 uit. Maar gisteren moest ik eerst lachen toen ze begon met "ijs, ijs, ijs". :D En ook toen ze in plaats van drinken, op mijn borst ging blazen moest ik lachen, dus ik ben mede schuldig. Al had het waarschijnlijk niet zoveel verschil gemaakt. ;)

Verder is ze wel heel leuk. Ze doet dansjes mee bij televisie, knuffelt zelf haar broer, en ze babbelt van alles mee. O+
  Moderator woensdag 22 juni 2022 @ 12:24:12 #97
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_205118976
Wat leuk om weer foto's te zien van alle kindjes O+ Ik kom ook moeilijk aangehaakt momenteel, veel te druk, maar ik lees wel trouw mee.

Aapie zit ook in zo'n leuke fase, hij is zo ontzettend lief. Zijn woordenschat groeit, zo zegt hij nu haai (haar), daar, boven en hooodooo wat hij al weken zegt blijkt auto te betekenen. En ik zou zweren dat hij vanochtend "wakker worden" zei, mijn man hoorde het ook :o

Vorige week kregen we een foto van de opvang, ik moet elke keer weer lachen als ik het zie. Ze hadden buiten een badje opgezet en Aapie rent weg want hij had er geen zin in. Elke keer als ik de foto zie denk ik erbij "Oh heeeellll nooooo!" en lig weer helemaal in een deuk :') Even onder een spoiler wegens "naakt" (ik zal hem later ook weghalen ivm eventuele herkenbaarheid andere kindjes).

SPOILER
Verder is het een echt jochie, hij speelt alleen nog maar met auto's, blokken en zijn nieuwe favoriet: een bal. En het blijft een grappenmaker, hier een foto met een luier op z'n hoofd O+

Bonusfoto van toen we gingen zwemmen:

pi_205119158
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 juni 2022 20:28 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Ik ben nooit zo van die zelfhulpboeken, maar als je wanhopig bent ben je bereid om het toch te proberen :P

Tsja, veel aan gehad, mwah. Hoop geijkte dingen zoals tv uit voor het slapen gaan, huiskamer wat donkerder maken, niet te laat naar bed en daar wordt dan een heel verhaal omheen gebouwd. Ze omschreef een methode om het kind weer in bed slaap te laten vallen. Ja, leuk die methode, maar die werkte hier dus niet :P A. had wat andere slaapissues. Die was niet tig keer wakker, maar laaaaaaang wakker. Ik heb het boek ook maar voor de helft gelezen. Misschien staat er in de andere helft nog wat boeiends.

Ik weet niet of je Reddit hebt? In de subreddit 'sleeptrain' staan veel verhalen en tips van verschillende ouders. Daar heb ik meer aan gehad. Want dat mis je natuurlijk ook een beetje in zo'n boek, dat kinderen niet allemaal hetzelfde zijn. Er staan dingen in en die zouden dan voor de meeste kinderen moeten werken. Vaak werkt dit in de praktijk toch anders :)
Heb je nog tips voor dreumesen die lang wakker zijn? Ik heb van maandag op dinsdag nog geen 4 uur geslapen, tot 1.00 uur lag ik zelf te spoken (heb ik gelukkig bijna nooit), van 1 tot 3 was J. klaarwakker. Zó vermoeiend! Ik ga in ieder geval eens naar die reddit kijken.

@MaJo: Rumours op je muur. O+ En lachen om Aapie met de luier.

@SQ wel leuk, zo'n dreumes die denkt dat ie een peuter is. Hier nog zo een, die eet serieus bij voorkeur met bestek, want dat doen wij ook. Klimt ook overal op (om er ook regelmatig vanaf te donderen).
  Moderator woensdag 22 juni 2022 @ 12:54:17 #99
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_205119226
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2022 12:46 schreef Gogo83 het volgende:

[..]
Heb je nog tips voor dreumesen die lang wakker zijn? Ik heb van maandag op dinsdag nog geen 4 uur geslapen, tot 1.00 uur lag ik zelf te spoken (heb ik gelukkig bijna nooit), van 1 tot 3 was J. klaarwakker. Zó vermoeiend! Ik ga in ieder geval eens naar die reddit kijken.

@:Majo: Rumours op je muur. O+ En lachen om Aapie met de luier.

@:SQ wel leuk, zo'n dreumes die denkt dat ie een peuter is. Hier nog zo een, die eet serieus bij voorkeur met bestek, want dat doen wij ook. Klimt ook overal op (om er ook regelmatig vanaf te donderen).
Aapie heeft soms 's nachts ook zo'n wakkere periode. Ik zet hem dan in de box met de tv aan en slaap dan zelf verder #loedermoeder. Hetzelfde doe ik ook als hij om 6 uur 's ochtends besluit dat het wel een goed idee is om op te staan, zoals vanochtend. Ik werd wakker van mijn wekker om kwart voor 8, hij zat heerlijk tekenfilmpjes te kijken _O- :@

Yup Rumours :Y Daarboven hangt nog Pink Floyd en daaronder de Beatles. We proberen het wel een beetje te rouleren maar dat is alweer een tijdje geleden. Kunnen we mooi weer doen in het nieuwe huis ^O^

Dat peutergedrag zie ik hier ook, hij kopieert sowieso alles. Doopt zijn broodje netjes in de soep, wil de kattenbak verschonen, helpt met stofzuigen en vegen :D Gisteren hielp hij echt goed door alle boodschappen uit de tas aan te geven O+

[ Bericht 0% gewijzigd door MaJo op 22-06-2022 13:50:54 ]
  woensdag 22 juni 2022 @ 13:32:44 #100
149959 SQ
snelle trees
pi_205119539
Aapie verandert! Het baby gaat er af!
disclaimer
  Moderator woensdag 22 juni 2022 @ 13:44:03 #101
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_205119627
quote:
1s.gif Op woensdag 22 juni 2022 13:32 schreef SQ het volgende:
Aapie verandert! Het baby gaat er af!
Vind ik ook ja, hij krijgt echt een ander koppie :Y
  woensdag 22 juni 2022 @ 18:39:23 #102
149959 SQ
snelle trees
pi_205122200
Ik heb net toch maar de mat van Goud afgeknipt. Had ergens nog de hoop dat hij zulke leuke krulletjes zou krijgen als zijn broer en zus maar helaas.
disclaimer
pi_205122583
quote:
1s.gif Op woensdag 22 juni 2022 18:39 schreef SQ het volgende:
Ik heb net toch maar de mat van Goud afgeknipt. Had ergens nog de hoop dat hij zulke leuke krulletjes zou krijgen als zijn broer en zus maar helaas.
kan nog komen! Jip z'n krullen kwamen ook laat.
  woensdag 22 juni 2022 @ 20:10:57 #104
277627 Seven.
We are Borg.
pi_205123194
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2022 15:54 schreef Aure het volgende:

Over 3 maanden wordt hij 2, dus dan inderdaad. En hij is zeker avontuurlijk! :+

De jouwe gaat ook als een speer! Scheetje is Otis toch O+
Resistance is futile.
  woensdag 22 juni 2022 @ 20:13:03 #105
277627 Seven.
We are Borg.
pi_205123221
Ik zie thuisknippers in dit topic! Is dat lastig? :@
Resistance is futile.
  woensdag 22 juni 2022 @ 20:16:05 #106
149959 SQ
snelle trees
pi_205123253
quote:
14s.gif Op woensdag 22 juni 2022 20:13 schreef Seven. het volgende:
Ik zie thuisknippers in dit topic! Is dat lastig? :@
Niet met de hoeveelheid haar die types zoals Goud en Aapie op hun kop hebben. _O-

Maar, ja. Ze zitten niet stil. Dus je hebt wel een partner in crime nodig voor afleiding danwel houdgreep :')
disclaimer
  woensdag 22 juni 2022 @ 20:17:34 #107
277627 Seven.
We are Borg.
pi_205123273
quote:
1s.gif Op woensdag 22 juni 2022 20:16 schreef SQ het volgende:

[..]
Niet met de hoeveelheid haar die types zoals Goud en Aapie op hun kop hebben. _O-

Maar, ja. Ze zitten niet stil. Dus je hebt wel een partner in crime nodig voor afleiding danwel houdgreep :')
Hmm, ik ben bang dat ik mis knip en dan eindig met een gemillimeterd kind :P .
Resistance is futile.
pi_205123438
Ik geef bij de kapper altijd van die babysnacks van Ella's kitchen. Knippen is dan zo gepiept *)

En herkenbaarheid bij @Seven. Op je knieën achter je kind kruipen en doen alsof je een wildwoest dier bent, check! Vindt ie fantastisch. Hij vindt dieren sowieso erg leuk. Hier staat vaak ipv zappelin animal Planet aan :P Maar wanneer een leeuw een gnoe uit elkaar dreigt te scheuren zet ik 'm wel effe over :{w
pi_205193628
Slapen gaat 's avonds nog steeds ruk ;(

Hij lijkt gewoon echt klaarwakker nog om half negen. Ik kijk chago voor me uit (ja, van tig van zulke avonden op rij word ik behoorlijk chago) en dan zie ik vanuit mijn ooghoeken dat hij net zo lang naar me kijkt totdat ik naar hem terug kijk en dan moet ik ook gewoon weer lachen, en hij ook :D ;( Zo'n ondeugend bekkie, hij wéét het gewoon.

Soms denk ik dat dit de bekende 24 maanden slaapregressie is, alleen was hij nog geen 2 jaar toen hij begon. 16 augustus wordt hij pas 2.

Ik hoop echt dat dit snel afgelopen is en mijn avonden weer soort van terug heb.
  Moderator donderdag 30 juni 2022 @ 20:48:08 #110
382129 crew  Donna
pi_205193721
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2022 20:41 schreef Sunshine1982 het volgende:
Slapen gaat 's avonds nog steeds ruk ;(

Hij lijkt gewoon echt klaarwakker nog om half negen. Ik kijk chago voor me uit (ja, van tig van zulke avonden op rij word ik behoorlijk chago) en dan zie ik vanuit mijn ooghoeken dat hij net zo lang naar me kijkt totdat ik naar hem terug kijk en dan moet ik ook gewoon weer lachen, en hij ook :D ;( Zo'n ondeugend bekkie, hij wéét het gewoon.

Soms denk ik dat dit de bekende 24 maanden slaapregressie is, alleen was hij nog geen 2 jaar toen hij begon. 16 augustus wordt hij pas 2.

Ik hoop echt dat dit snel afgelopen is en mijn avonden weer soort van terug heb.
Zo doet mijn dreumes ook bij mij. En dan komt haar vader om te hoek, gaat ze meteen liggen met de knuffels over zich heen en gaat ze slapen. Truttebol.
  donderdag 30 juni 2022 @ 21:02:16 #111
149959 SQ
snelle trees
pi_205193871
Goud heeft sinds zondag ook ineens mega moeite met slapen. Echt zo maf. Al bijna een jaar leg ik m zonder moeite elke avond in bed met een fles melk en gaat hij zelf slapen tot de volgende ochtend. En ineens is het voorbij :? Het is een soort verlatingswoede. Zit nu weer elke avond uren naast m, daar gaat mijn zomer hoor :'(
En het ergste is nog wel, als hij om half 2 wakker wordt in de nacht slaapt hij dus niet meer.

Ja het is pas 4 dagen maar ik ben nu al wanhopig en er helemaal klaar mee :') :'(
disclaimer
pi_205194147
Ellende. Wij zijn ook nog regelmatig 's nachts bezig om hem weer in slaap te krijgen, vaak een half uur lang...

Kunnen we niet de eerste 4 jaar skippen, slaaptechnisch? :P
  donderdag 30 juni 2022 @ 21:40:19 #113
149959 SQ
snelle trees
pi_205194335
Een half uur? Heb je nog tips? :D
Hier was ie zondag van 01:30 tot 05:30 wakker en vannacht van 02:00 tot pakweg 04:30 :') echt wat een fuckers zijn het ook _O-
disclaimer
  donderdag 30 juni 2022 @ 21:45:28 #114
149959 SQ
snelle trees
pi_205194406
Ik mag dus het fysieke contact niet verbreken momenteel want dan is er paniek. Op zich geen issue, als hij gewoon zou slapen bij mij in bed. Maar neeee. Bij mama in bed is het keten :')
disclaimer
pi_205194411
quote:
1s.gif Op donderdag 30 juni 2022 21:40 schreef SQ het volgende:
Een half uur? Heb je nog tips? :D
Hier was ie zondag van 01:30 tot 05:30 wakker en vannacht van 02:00 tot pakweg 04:30 :') echt wat een fuckers zijn het ook _O-
Wij hebben ook echt beroerde nachten gekend die ook uren duurde. Vre-se-lijk :'( Ik heb volgens mij ondertussen een heel seizoen van Dr. Pimple Popper gezien en ook dr. Now kwam hier veelvuldig in beeld. Om te janken :'( :P

Maar hé, het is een goed teken want dan maken ze weer een ontwikkeling door! Ofzo.
  donderdag 30 juni 2022 @ 21:47:16 #116
149959 SQ
snelle trees
pi_205194429
Ja ik heb maar weer wat boeken op mijn ereader gezet :P
Ga zo ook maar weer naar bed, voor het geval mijn nacht over 4 uurtjes weer voorbij is ;)
disclaimer
pi_205194723
Poffertje heeft meestal weinig gedoe 's nachts. Wel iets meer moeite met in slaap vallen, dan is het soms 20:15. :+

Maar voordat jullie denken dat het hier makkelijk is, Poffertje sliep vandaag de hele dag niet. Twee pogingen op bed, tweede keer begon ze te bijten. Een uur buiten gelopen en zat ze nog steeds naar alle vraxhtauto's "wauw" en "dahag". :D

Maar net sliep ze dus wel snel. ^O^
  vrijdag 1 juli 2022 @ 06:42:27 #118
318361 Bienelientjee
pi_205195921
Misschien hangt er iets in de lucht!? :D Hier een die al een paar dagen om stipt 5 uur ochtends wakker is. Zzzzzzzzz.......
  vrijdag 1 juli 2022 @ 07:04:20 #119
149959 SQ
snelle trees
pi_205195971
quote:
3s.gif Op donderdag 30 juni 2022 22:10 schreef PKM het volgende:
Poffertje heeft meestal weinig gedoe 's nachts. Wel iets meer moeite met in slaap vallen, dan is het soms 20:15. :+

Maar voordat jullie denken dat het hier makkelijk is, Poffertje sliep vandaag de hele dag niet. Twee pogingen op bed, tweede keer begon ze te bijten. Een uur buiten gelopen en zat ze nog steeds naar alle vraxhtauto's "wauw" en "dahag". :D

Maar net sliep ze dus wel snel. ^O^
Ja die heeft toch nooit echt aan overdag slapen gedaan? :D

Goud is normaal echt een superslaper, daarom reageer ik ook zo onvolwassen :')
disclaimer
pi_205195989
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 juli 2022 07:04 schreef SQ het volgende:

[..]
Ja die heeft toch nooit echt aan overdag slapen gedaan? :D

Goud is normaal echt een superslaper, daarom reageer ik ook zo onvolwassen :')
Ja dat klopt wel. Demonstreert ze ook wel door als ik zeg dat ze gaat slapen te antwoorden met nee.

Maar bijna alles is op het moment nee. Wil je kwarktaart antwoordde ze ook al met nee, en daarna blij ja schudden. :D

Pas geleden had ik haar pas ècht boos. Zei ik "kom, we gaan een ijsje halen" en dat kwam dus niet uit de diepvries waar ze naast stond. :X
pi_205196084
Slaap, klinkt als een droom :P :')

Gisteren sliep ie wel voor 't eerst sinds tijden weer eens 4 uur achter elkaar. Helaas lag ik toen zelf nog niet op bed. Maar ik had in ieder geval wel weer eens een avond! Daarna deed ie weer netjes 2.5 uur max natuurlijk :') het is dat ie zo leuk is overdag :D
pi_205196238
Dankzij A heb ik vannacht een fantastische bespaartip gezien bij Extreme Cheapskates. Je vaatwasser als oven en vaatwasser tegelijk gebruiken _O_ :')
pi_205196865
Ik geef juist geld uit snachts als ik wakker ben :') heb allemaal briospul gekocht op vinted de afgelopen nachten :') ik bewaar het wel tot sinterklaas :D
  vrijdag 1 juli 2022 @ 09:47:32 #124
149959 SQ
snelle trees
pi_205196891
Ik ga gewoon meestal knalharde ruzie maken met mijn man.
disclaimer
pi_205197119
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2022 09:47 schreef SQ het volgende:
Herkenbaar :P
pi_205197462
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2022 09:47 schreef SQ het volgende:
Als ik hiermee door ga dan komen we ook nog wel op dat punt :')
pi_205197510
Maar op zich zit ik op een leuke score, een brio garage met auto's, spoorwegovergang, spoorbruggen, een sleepwagen met auto en een boerderij set *)
pi_205207221
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 juli 2022 10:49 schreef Aure het volgende:
Maar op zich zit ik op een leuke score, een brio garage met auto's, spoorwegovergang, spoorbruggen, een sleepwagen met auto en een boerderij set *)
Ik moest even kijken wat het is, maar het ziet er leuk uit! Volgens mij heeft Ikea ook zoiets toch?

Vannacht weer Heel Veel wakker :O
Zojuist dacht ik, het zullen toch niet de laatste kiezen zijn? Ik dacht dat die wat later door kwamen, maar na wat onderzoek zie ik dat ze al vanaf 22 maanden door kunnen komen. Zou prima kunnen dus! Dat verklaart ook weer de flinke luier uitslag.
pi_205207322
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2022 07:08 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Ik moest even kijken wat het is, maar het ziet er leuk uit! Volgens mij heeft Ikea ook zoiets toch?

Vannacht weer Heel Veel wakker :O
Zojuist dacht ik, het zullen toch niet de laatste kiezen zijn? Ik dacht dat die wat later door kwamen, maar na wat onderzoek zie ik dat ze al vanaf 22 maanden door kunnen komen. Zou prima kunnen dus! Dat verklaart ook weer de flinke luier uitslag.
Ja klopt! En je hebt nog meer merken met leuke treinbaanonderdelen. Qua aanvullingen op het spoor (dus niet het houten spoor zelf), is Brio hier wel meer hufterproof gebleken dan ikea. Maar qua houten spoor hebben we juist bijna alles weer van ikea omdat ik daar niet echt verschil in merk :P

Klote van de nacht zeg. Ik heb weer eens als een tetrisblokje in bed gelegen terwijl de eikelbaby alle ruimte had :')
  zaterdag 2 juli 2022 @ 08:22:23 #130
277627 Seven.
We are Borg.
pi_205207366
Colin is wel voorspelbaar. Hij heeft standaard 45-90 minuten nodig om in slaap te vallen (en dat begint pas om 20:00). Momenteel vertikt hij het wel eens om te gaan slapen zonder mommy power dus dan ga ik m'n man aflossen na een half uur.

Verder 1 flesje 's nachts, soms zelfs doorslapen. En omdat hij koude melk ook gewoon drinkt, zetten we gewoon water en poeder klaar op het nachtkastje. Hij lurkt de fles leeg en slaapt zo weer verder.

Meestal ligt hij tegen m'n man aan >:) . Vannacht schijnbaar inclusief krabben en schoppen :+ .
Resistance is futile.
  zondag 3 juli 2022 @ 11:44:53 #131
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_205220021
Hullo… ik leef ook nog…

Pep is de makkelijke slaper hier thuis, als hij wakker wordt en huilt dan is er gewoon iets (dorst, pijn). Slaapt altijd goed tenzij ziek dan is het een paar nachten drama.

Melba daarentegen… ik wil na 7,5 jaar best wel weer eens een avond met mn vriend kunnen praten zeg maar. :+ Het lijkt wel iets beter te gaan nu hij gewoon zelf Donald Duck pockets gaat lezen tussen acht en …. (Officieel tot 21 uur uiterlijk), maar t kost toch nog best veel energie en moeite.

Helemaal eens over de dreumesontwikkeling trouwens. Soms doodvermoeiend maar zo leuk O+ Babies die ineens mensjes met een karakter worden.

Pep is nog steeds heel vrolijk, lacht heel erg veel, maar kan ook lekker fel zijn. Hard huilen als je nee zegt of als broer de ipad niet wil geven :7 dramatisch met zn hoofd op de grond gaan liggen huilen enzo.

Hij eet bijna alles, dol op broccoli en boontjes en alles wat wij op ons bord hebben. Als er ergens twee kinderen zijn die laten zien dat je niet zoveel invloed hebt op hoe je kinderen eten dan zijn t Pep en Melba denk ik. Bij allebei exact hetzelfde gedaan en totaal andere uitkomst…

Hij loopt nog niet los maar klimt OVERAL op. Momenteel heeft hij een blauwe kin want t IKEAstoeltje was niet gemaakt om op te gaan staan en dan over de rugleuning te hangen… en ik bind m nu dus vast in de winkelwagen met een ceintuur in een soort zelfgemaakte vijfpuntsgordel :')

Wat een heerlijke foto’s en verhalen verder van Aapie en Otis en Goud en Colin en (ik vergeet er vast een paar).

Bloemlezing:

Kwak
pi_205220098
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2022 11:44 schreef kwakz0r het volgende:
Hullo… ik leef ook nog…

Pep is de makkelijke slaper hier thuis, als hij wakker wordt en huilt dan is er gewoon iets (dorst, pijn). Slaapt altijd goed tenzij ziek dan is het een paar nachten drama.

Melba daarentegen… ik wil na 7,5 jaar best wel weer eens een avond met mn vriend kunnen praten zeg maar. :+ Het lijkt wel iets beter te gaan nu hij gewoon zelf Donald Duck pockets gaat lezen tussen acht en …. (Officieel tot 21 uur uiterlijk), maar t kost toch nog best veel energie en moeite.

Helemaal eens over de dreumesontwikkeling trouwens. Soms doodvermoeiend maar zo leuk O+ Babies die ineens mensjes met een karakter worden.

Pep is nog steeds heel vrolijk, lacht heel erg veel, maar kan ook lekker fel zijn. Hard huilen als je nee zegt of als broer de ipad niet wil geven :7 dramatisch met zn hoofd op de grond gaan liggen huilen enzo.

Hij eet bijna alles, dol op broccoli en boontjes en alles wat wij op ons bord hebben. Als er ergens twee kinderen zijn die laten zien dat je niet zoveel invloed hebt op hoe je kinderen eten dan zijn t Pep en Melba denk ik. Bij allebei exact hetzelfde gedaan en totaal andere uitkomst…

Hij loopt nog niet los maar klimt OVERAL op. Momenteel heeft hij een blauwe kin want t IKEAstoeltje was niet gemaakt om op te gaan staan en dan over de rugleuning te hangen… en ik bind m nu dus vast in de winkelwagen met een ceintuur in een soort zelfgemaakte vijfpuntsgordel :')

Wat een heerlijke foto’s en verhalen verder van Aapie en Otis en Goud en Colin en (ik vergeet er vast een paar).

Bloemlezing:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Even niet dreumesgerelateerd, maar mijn oudste slaapt ook altijd zo ontiegelijk laat. Vaak gewoon pas half tien en soms zelfs tien uur :{ Dusja, boks enzo.
pi_205221386
Oh jongens wat heerlijk om te lezen allemaal. De slaapproblemen die hier voorkomen vind ik wel heftig hoor. F slaapt wel goed, om 19.00 op bed, meestal snel inslapen, hoeven er meestal niet bij te blijven, en vaak doorslaap en anders is het roepen om mij en wil hij bij mij liggen. Alles hij onrustig is of gaat snurken gaat hij terug, anders mag hij soms wat uurtjes blijven. Tegenwoordig kan ik nu zelf ook redelijk slapen in die situatie. Overdag dikke slaap nodig. Van soms 12.30 tot 15.00 uiterlijk en dan maken we hem wakker of is hij net wakker.

Vond driejarige leeftijd bij eerste het heftigste maar deze hangt nu wel zo extreem aan mij, wil het liefst hele dag op mij liggen met duimpje of met mij spelen/boekje lezen. Zodra ik uit beeld ben, gaat dat prima zonder mij zolang hij mij niet hoort of ziet. Praten gaat top, maar alleen spelen lijkt toch weer te gaan mislukken behalve bij poepen. Echt hoor, wij kunnen geen zelfspeelkinderen creëeren.

Ik moest wel enorm lachen om de luier op het hoofd, de klimmende pep, en de baby van sq in de border en zo.

En we zijn hier continu snot verkouden door F. Waardeloos. Wij hebben nu voor het zwembad zo'n puddle jumper, Ideaal voor de bijna 2 jarige!

Oh en haren knippen, check. Ik doe maar wat. Laatst buiten gedaan, scheelde nogal wat opruimen. Voor een scherm doe ik de volgende keer of iets geven wat ze eigenlijk niet mogen, een neusspray ofzo met dopje ;( die van mij heeft krullen, dus ik knip er gewoon wat in met een kam. Beetje kammen, rechte lijn proberen en hup op de kam knippen. Binnenkort weer doen want ziet er niet uit zo lang
Pony laatst wel wat scheef maar ach dat groeit aan.
pi_205247938
Ik ga dus echt niet aan knippen beginnen. Heb daar totaal geen feeling voor en ik wil wel dat mijn kind een beetje toonbaar is :P Aanstaande donderdag gaan we weer naar de kapper.

@SQ hoe gaan de avonden en nachten?
  Moderator donderdag 7 juli 2022 @ 16:53:02 #135
382129 crew  Donna
pi_205268323
Dreumes snotogen en snotneus to the max. Bah |:)
  donderdag 7 juli 2022 @ 21:21:46 #136
318361 Bienelientjee
pi_205271327
Ugh, ik kan een bepaald duplo mannetje nergens vinden in huis. En J liep ook al te zoeken. Kan me daar echt kapot aan ergeren! :D :D WAAR is het?! Haha!
pi_205276173
Nou ben ik ook benieuwd. Hie gaat het met Goud @SQ? En @NicolasJoy hoe gaat het met jullie?

Poffertje gaat nou steeds na acht uur pas slapen. Ik ben ook voor het eerst weer ongesteld, volgens mij maakt dat de melk ook minder lekker. Ze klaagt soms ook met "kan niet" ofzo, alsof ze wel wil slapen maar het niet lukt. En ze wordt ook weer vaak wakker. :Z

Maar ze heeft vandaag ook voor het eerst op het potje geplast. w/

Ze legt puzzels met twee stukjes en snapt steeds beter welke er aan elkaar horen. En als het in elkaar zit steekt ze twee duimpjes (eigenlijk wijsvingers) op. O+
  vrijdag 8 juli 2022 @ 18:35:23 #138
149959 SQ
snelle trees
pi_205279979
Ik zag allemaal mentions ja hoi goud is weer gerepareerd gelukkig! Bijlees komt later!
disclaimer
pi_205288099
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 juli 2022 18:35 schreef SQ het volgende:
Ik zag allemaal mentions ja hoi goud is weer gerepareerd gelukkig! Bijlees komt later!
Ik heb gemist wat er was denk ik! Maar fijn dat ie gerepareerd is!
  zondag 10 juli 2022 @ 09:30:11 #140
318361 Bienelientjee
pi_205294359
Pff, wij hebben een lange hittegolf in Engeland. Al twee dagen achter de rug en de komende zeven dagen ook 27-31 graden. Minstens, geen idee wat de dagen daarna nog worden, sommige websites geven zelfs een kans van 35 - 40 graden aan..... ! Hopelijk komt dat niet uit.

Dat wordt speeltuinen bezoeken om half 9 in de ochtend anders wordt J gek binnen! :D Aan het einde van de middag is J helemaal moe en hangerig van de hitte!

En een deel van zijn eerste kiezen zijn eindelijk doorgebroken. Hopelijk volgt de rest snel, maar liever eigenlijk niet in de komende hitte dagen! Haha!

Hij is zo leuk de laatste tijd. Geniet echt van zijn gepraat en hij is begonnen met rollenspel met zijn knuffels. Geeft ze wat te drinken of een "hapje" van zijn snacks. En hij doet net of hij in een auto zit als hij in een doos zit! :D Hij vindt het alleen nog niet tof als je de doos dan voortbeweegt met hem erin! Haha! Dat is eng!
pi_205295035
quote:
3s.gif Op vrijdag 8 juli 2022 13:59 schreef PKM het volgende:
Nou ben ik ook benieuwd. Hie gaat het met Goud @:SQ? En @:NicolasJoy hoe gaat het met jullie?

Poffertje gaat nou steeds na acht uur pas slapen. Ik ben ook voor het eerst weer ongesteld, volgens mij maakt dat de melk ook minder lekker. Ze klaagt soms ook met "kan niet" ofzo, alsof ze wel wil slapen maar het niet lukt. En ze wordt ook weer vaak wakker. :Z

Maar ze heeft vandaag ook voor het eerst op het potje geplast. w/

Ze legt puzzels met twee stukjes en snapt steeds beter welke er aan elkaar horen. En als het in elkaar zit steekt ze twee duimpjes (eigenlijk wijsvingers) op. O+
Hoi! Wij zitten heerlijk op Texel vakantie te houden. O+ Ze is wel een beetje stuk qua ritme, als we haar niet wakker maken dan slaapt ze echt tot een uur of 10 door geloof ik. Lekker hoor, maar vervolgens loopt je hele dag... niet. :9 Denk dat de tanden en ontwikkeling de oorzaak zijn. Het lijkt er op dat de kiezen met z'n allen tegelijk doorkomen. De eerste zijn nog steeds bezig, de laatste zie ik nu ook puntjes doorkomen. Maar ze ontwikkelt echt als een malle. Woordenschat gaat ineens zo hard.. Elke dag 1-2 nieuwe woorden op 't moment.

Maar grote ontwikkelingen ook bij Poffertje lees ik! Echt grote dingen, en dat potje, nice, mooi op tijd. :D
  maandag 11 juli 2022 @ 10:09:33 #142
277627 Seven.
We are Borg.
pi_205305751
Leuke updates weer.

Colin slaapt steeds vaker de hele nacht door (vooral als hij goed geslapen heeft). Zijn hoektanden komen door.

En we zijn per ongeluk met de speen gestopt. We waren overdag al gestopt, deed al veel goeds voor zijn open beet. Hij beet 2 weken geleden de laatste speen kapot voor het slapen gaan. Dus toen was het goed. En nu zie ik zijn voortanden als hij lacht O+. Bizar hoe snel dat bijtrekt.

Verder hadden we een tamme kauw die een weekje vaak op visite kwam. Colin vond het super interessant:

https://youtube.com/shorts/m4mBA-SKxr0?feature=share

Resistance is futile.
  Moderator maandag 11 juli 2022 @ 11:11:05 #143
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_205306211
quote:
7s.gif Op maandag 11 juli 2022 10:09 schreef Seven. het volgende:
Leuke updates weer.

Colin slaapt steeds vaker de hele nacht door (vooral als hij goed geslapen heeft). Zijn hoektanden komen door.

En we zijn per ongeluk met de speen gestopt. We waren overdag al gestopt, deed al veel goeds voor zijn open beet. Hij beet 2 weken geleden de laatste speen kapot voor het slapen gaan. Dus toen was het goed. En nu zie ik zijn voortanden als hij lacht O+. Bizar hoe snel dat bijtrekt.

Verder hadden we een tamme kauw die een weekje vaak op visite kwam. Colin vond het super interessant:

https://youtube.com/shorts/m4mBA-SKxr0?feature=share

Wat ontzettend schattig O+ Aapie begint ook te delen. Laatst aten we Surinaams en vroegen we of we een stukje van zijn spekkoek mochten. Eerst kreeg papa een hapje, toen mama en toen ik vroeg of Noa ook een stukje mocht gaf hij ook een stukje aan Noa O+

Hij begint nu ook met dingen nadoen in zijn spel. Zijn vosje krijgt een cracotte en slokjes water, hij geeft ons "drinken" en "ijsjes" en de rekenmachine gebruikt hij als telefoon. Zet ie aan zijn oor en zegt "haaaajooooooo". Hij begint nu ook dingen te herkennen en aan te wijzen in boekjes. Hij heeft een abonnement op de Pippo en daar stond een minuscuul autootje afgebeeld en hij vond het en riep "ottooooo!". Hij is sowieso echt gek op auto's. We keken laatst het journaal over de boerenprotesten en hij riep minutenlang otttooooo er doorheen _O-

Qua taal gaat het nu ook echt de goede kant op. Hij herhaalt veel woordjes en kan zich echt behoorlijk verstaanbaar maken. Soms lijkt hij gekke woordjes te hebben, zo noemt hij zijn speentje "mannie". We snapte daar steeds niets van totdat hij naar zijn onderwegspeen wees waar een alpaca aanhangt die wij Hermano noemen. Daar komt mannie vandaan :o O+

Afgelopen weekend waren we 3 dagen naar Parijs zonder hem en dat is wel de max van weg zijn hoor, man ik miste hem de laatste dag echt te erg :D Toen we terugkwamen werden we overladen met knuffels O+
  Moderator maandag 11 juli 2022 @ 11:12:03 #144
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_205306219
En ook benieuwd wat er met Goud was @SQ :o
  maandag 11 juli 2022 @ 11:37:15 #145
149959 SQ
snelle trees
pi_205306425
Niks hoor, hij had even heftige slaapregressie met een paar slapeloze nachten waardoor ik na 3 dagen bijna zelfmoord wilde plegen omdat ik dat niet meer gewend ben ;)
(Ja ik weet dat er hordes mensen zijn die al jaren niet meer geslapen hebben en ik een aansteller ben. )
disclaimer
  Moderator maandag 11 juli 2022 @ 12:28:43 #146
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_205306891
quote:
1s.gif Op maandag 11 juli 2022 11:37 schreef SQ het volgende:
Niks hoor, hij had even heftige slaapregressie met een paar slapeloze nachten waardoor ik na 3 dagen bijna zelfmoord wilde plegen omdat ik dat niet meer gewend ben ;)
(Ja ik weet dat er hordes mensen zijn die al jaren niet meer geslapen hebben en ik een aansteller ben. )
Ooooooh dat ;) Kan me voorstellen dat dit heftig is hoor, je bent zeker geen aansteller :*

Aapie heeft de laatste tijd ook dat hij weer meerdere keren per nacht wakker wordt. We weten het steeds te redden met de eerste keer een flesje en de tweede keer tussen ons in leggen, maar helemaal ideaal is het niet. Vannacht sliep hij na de eerste fles door :o Ik denk dat het bij hem ook veel met spanning te maken heeft, hij voelt waarschijnlijk onze stress rondom de verhuizing. Hopelijk kunnen we snel echt ons eigen huis in en keert de rust weer helemaal terug.
  maandag 11 juli 2022 @ 12:40:31 #147
277627 Seven.
We are Borg.
pi_205306980
quote:
1s.gif Op maandag 11 juli 2022 11:37 schreef SQ het volgende:
Niks aansteller. Slaapregressies zijn klote.
Resistance is futile.
  maandag 11 juli 2022 @ 12:41:38 #148
277627 Seven.
We are Borg.
pi_205306989
@MaJo Hermano de alpaca :+ wat supergrappig. Mijn man bedenkt de namen voor de knuffels maar hij komt niet verder dan Barry de Beer en Wally Walvis.
Resistance is futile.
  Moderator maandag 11 juli 2022 @ 12:47:56 #149
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_205307034
quote:
10s.gif Op maandag 11 juli 2022 12:41 schreef Seven. het volgende:
@:MaJo Hermano de alpaca :+ wat supergrappig. Mijn man bedenkt de namen voor de knuffels maar hij komt niet verder dan Barry de Beer en Wally Walvis.
Officieel is het zelfs Hermano de alpaca uit het Andesgebergte ;) We zijn wel van de grapjes. Zo hebben we Mei-Li Vos (PvdA politicus), Sam de pinguïn (vernoemd naar de serie Atypical waar de autistische jongen Sam gek is op pinguïns), Fred uit Bled, Japie het aapie en vast nog wel meer waar ik even niet op kom. Mijn man is nogal van de woordgrappen :+ Van Mei-Li hebben we er inmiddels 3 omdat hij daar zo gek op is. Het zal je niet verbazen dat 1 van die versies Mei-Drie heet :')
  maandag 11 juli 2022 @ 12:53:11 #150
277627 Seven.
We are Borg.
pi_205307065
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2022 12:47 schreef MaJo het volgende:

[..]
Officieel is het zelfs Hermano de alpaca uit het Andesgebergte ;) We zijn wel van de grapjes. Zo hebben we Mei-Li Vos (PvdA politicus), Sam de pinguïn (vernoemd naar de serie Atypical waar de autistische jongen Sam gek is op pinguïns), Fred uit Bled, Japie het aapie en vast nog wel meer waar ik even niet op kom. Mijn man is nogal van de woordgrappen :+ Van Mei-Li hebben we er inmiddels 3 omdat hij daar zo gek op is. Het zal je niet verbazen dat 1 van die versies Mei-Drie heet :')
_O-

Haha, Mei-Li Vos :+

Ik heb ons wel omgedoopt tot papala en mamala. Daar zing ik ook hele liedjes over met slechts 1 woord: mamalamamalamamalamamalaaaaa (en dan papala in de herhaling).

En als opa en oma binnenkomen, dan is het steevast halloma en hallopa :') .
Resistance is futile.
pi_205307953
Dieren. O+ Vandaag lammetjes/geitjes/kippen wezen knuffelen op Texel. Intens en intens gelukkige dreumes hier.
pi_205327136
Mijn meisje zit helemaal onder de waterpokken. -O-

Ik hoop dat dit de oorzaak was van het slechtere slapen de laatste tijd, dan is het eind in ieder geval in zicht.

Ze gaat wel als een speer ineens met taal. In een boekje wees ze "Nijntje mama" aan bij Nijntjes moeder. Mijn tandenborstel is "van mama", ze roept de naam van mijn man, en voegt nog meer halve woorden toe aan het onverstaanbaar gebrabbel.

De rest van de dag zegt ze vooral "ijs". :9
  Moderator woensdag 13 juli 2022 @ 13:25:18 #153
382129 crew  Donna
pi_205327428
quote:
3s.gif Op woensdag 13 juli 2022 13:08 schreef PKM het volgende:
Mijn meisje zit helemaal onder de waterpokken. -O-

Ik hoop dat dit de oorzaak was van het slechtere slapen de laatste tijd, dan is het eind in ieder geval in zicht.

Ze gaat wel als een speer ineens met taal. In een boekje wees ze "Nijntje mama" aan bij Nijntjes moeder. Mijn tandenborstel is "van mama", ze roept de naam van mijn man, en voegt nog meer halve woorden toe aan het onverstaanbaar gebrabbel.

De rest van de dag zegt ze vooral "ijs". :9
Ach wat sneu, beterschap!

A-tje zegt lekker ouderwetsch; ijsco
Haha., zo cute. O+

En ze is van de speen af. _O_ _O_
pi_205327436
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2022 13:25 schreef Donna het volgende:

[..]
Ach wat sneu, beterschap!

A-tje zegt lekker ouderwetsch; ijsco
Haha., zo cute. O+

En ze is van de speen af. _O_ _O_
Tips? :P
  Moderator woensdag 13 juli 2022 @ 13:29:17 #155
382129 crew  Donna
pi_205327465
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2022 13:26 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Tips? :P
Just do it. |:)

Ik zag er enorm tegenop. Ze had de speen overdag ook best wel 'veel'. Ik gaf 'm al gauw als troost of tegen miepen. Zondag was ik de hele dag weg en zag m'n vriend z'n kans schoon haha. Ze heeft toen alleen bij haar slaapjes gehad. Op de opvang hadden ze maandag ook meteen maar haar slaapje zonder speen gedaan waardoor wij de nacht ook weer zonder gedaan hebben. Ging hartstikke goed. En afgelopen nacht weer.
Dus ze zijn weg nu. :W

Ik had dit echt niet verwacht. Dus geen tips eigenlijk. :Y)
*edit - Naast een speen had ze ook een stuk of 3 knuffeldoekjes altijd mee in bed. Die heeft ze uiteraard wel gewoon mee.
pi_205348172
Wij hebben geen dreumes meer in huis. Ze gedroeg zich er al maanden naar, maar is vanaf vandaag ook echt een peuter. *O*
Ze zingt al weken lang zal ze leven, was bijna 'harig' en is nu 2 'harig'.
Werd helemaal blij van de slingers en ballonnen binnen en buiten en het cadeau. O+

De rest van de dag worden we geleefd door dansles en schoolfeest van kleuter, maar zondag gaan we er een echt feestje van maken.

Speen afleren was hier ook geen enkel probleem met 1,5 jaar, terwijl ze er ook best aan gehecht was/leek voor slaapjes.
pi_205348982
Gefeliciteerd @Nolita *O* *O*
  vrijdag 15 juli 2022 @ 11:56:53 #158
500473 Morgane89
Omnomnomnivoor
pi_205349029
Hoi! Mijn dreumes (14 maanden) heeft ook nog een speen, maar eigenlijk vooral met slapen en niet zomaar tussendoor. Wat is een goede manier om dit verder af te bouwen? Speen uit zijn mond halen zodra hij slaapt?
Ik denk niet dat hij gaat slapen als we de speen gelijk helemaal niet meer geven, dat is wellicht wat te rigoureus.
  vrijdag 15 juli 2022 @ 11:59:34 #159
149959 SQ
snelle trees
pi_205349052
Gefeliciteerd Nolita! Zo onwerkelijk dat de lichting alweer langzaamaan richting 2 jaar gaat :o
disclaimer
  vrijdag 15 juli 2022 @ 12:02:44 #160
149959 SQ
snelle trees
pi_205349076
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2022 11:56 schreef Morgane89 het volgende:
Hoi! Mijn dreumes (14 maanden) heeft ook nog een speen, maar eigenlijk vooral met slapen en niet zomaar tussendoor. Wat is een goede manier om dit verder af te bouwen? Speen uit zijn mond halen zodra hij slaapt?
Ik denk niet dat hij gaat slapen als we de speen gelijk helemaal niet meer geven, dat is wellicht wat te rigoureus.
Mja, ik heb dat wel gedaan bij mijn middelste. Gewoon niet meer gegeven. Was 3 avonden kut en daarna was het over :@
Moet er wel bij zeggen dat hij nog met een fles melk naar bed ging, en dat gaf hem voldoende rust.

Bij mijn oudste durfde ik nooit en die heeft dus een speen gehad tot ze 4,5 was (haar broertje was er dus eerder vanaf dan zij :')) en daardoor ook wel een vervormd gehemelte ;(

De jongste is net zo verslaafd als zijn grote zus dus die moeten we er ook hardhandig vanaf helpen. Maar dat gaan we na de vakantie doen.
disclaimer
  vrijdag 15 juli 2022 @ 13:42:32 #161
500473 Morgane89
Omnomnomnivoor
pi_205350057
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 juli 2022 12:02 schreef SQ het volgende:

[..]
Mja, ik heb dat wel gedaan bij mijn middelste. Gewoon niet meer gegeven. Was 3 avonden kut en daarna was het over :@
Moet er wel bij zeggen dat hij nog met een fles melk naar bed ging, en dat gaf hem voldoende rust.

Bij mijn oudste durfde ik nooit en die heeft dus een speen gehad tot ze 4,5 was (haar broertje was er dus eerder vanaf dan zij :')) en daardoor ook wel een vervormd gehemelte ;(

De jongste is net zo verslaafd als zijn grote zus dus die moeten we er ook hardhandig vanaf helpen. Maar dat gaan we na de vakantie doen.
Dank je, dan moet ik misschien toch maar eens cold turkey proberen :) Tussen 1 en 2 schijnt een goede leeftijd te zijn om te stoppen. Succes met de jouwe!
pi_205350314
Wauw, 2 jaar alweer! Gefeliciteerd met je peuter, @Nolita ! *O*
  zaterdag 16 juli 2022 @ 22:00:09 #163
318361 Bienelientjee
pi_205363690
Gefeliciteerd Nolita! *O*

En:
:{w Ga toch eens slapen J...... -O- Ugh, ik ben al een uur bezig geweest, nu manlief. Daar gaat onze avond! _O- 8)7 Constant maar babbelen en praten niet stil willen zijn. En als we neerleggen proberen dan gaat ie staan springen..... }:|
pi_205364369
Wat kunnen ze toch driftig zijn.. Vond dat met de oudste al heftig soms, maar de jongste... Dan wordt ze boos en begint ze gewoon op de tafel te slaan, staat ze helemaal trillend van woede/onmacht/.. Dirftkikker joh. En oneerlijk ook. Dan wil de zus helpen/knuffelen/iets aangeven/samen spelen, maar wil ze er niets van hebben. Maar andersom.. Portretje dit.
pi_205366409
Onze bijna peuter!

zondag 17 juli 2022 @ 15:22:43 #166
277627 Seven.
We are Borg.
pi_205368440
@PKM hoe gaat het nu?
Resistance is futile.
  zondag 17 juli 2022 @ 15:23:24 #167
277627 Seven.
We are Borg.
pi_205368445
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 juli 2022 10:25 schreef Nolita het volgende:
Wij hebben geen dreumes meer in huis. Ze gedroeg zich er al maanden naar, maar is vanaf vandaag ook echt een peuter. *O*
Ze zingt al weken lang zal ze leven, was bijna 'harig' en is nu 2 'harig'.
Werd helemaal blij van de slingers en ballonnen binnen en buiten en het cadeau. O+

De rest van de dag worden we geleefd door dansles en schoolfeest van kleuter, maar zondag gaan we er een echt feestje van maken.

Speen afleren was hier ook geen enkel probleem met 1,5 jaar, terwijl ze er ook best aan gehecht was/leek voor slaapjes.
Nog gefeliciteerd! *O*
Resistance is futile.
  zondag 17 juli 2022 @ 15:23:52 #168
277627 Seven.
We are Borg.
pi_205368452
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2022 11:18 schreef NicolasJoy het volgende:
Onze bijna peuter!

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Wat groeit ze snel! Leuke foto's weer.
Resistance is futile.
  zondag 17 juli 2022 @ 15:25:47 #169
277627 Seven.
We are Borg.
pi_205368471
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2022 11:56 schreef Morgane89 het volgende:
Bij ons maakte 'oeps, kapot' het verschil. Dus je zou nog een speen lek kunnen steken :P .
Resistance is futile.
  maandag 18 juli 2022 @ 15:36:48 #170
318361 Bienelientjee
pi_205379135
Pfoe, het is echt heet hier in engeland nu! Al 34 graden! Vanochtend om 9 uur even naar het park geweest, maar het was toen al 25 graden! Hij is in ieder geval buiten geweest. Hebben ons binnen opgesloten, haha!

J wilt weinig eten met maaltijden, maar is wel graag aan het snacken. Staat dus een permanente fruit schaal beschikbaar! :D Gaat me toch een lading aardbeien in, haha! Ben blij als het woensdag is, weer terug naar 25 graden!

En hij was al om 5.30 wakker, zzzzzzz!
  maandag 18 juli 2022 @ 15:42:55 #171
277627 Seven.
We are Borg.
pi_205379199
Colin blijkt gazpacho lekker te vinden.
Resistance is futile.
  maandag 18 juli 2022 @ 15:57:26 #172
500473 Morgane89
Omnomnomnivoor
pi_205379304
quote:
10s.gif Op zondag 17 juli 2022 15:25 schreef Seven. het volgende:

[..]
Bij ons maakte 'oeps, kapot' het verschil. Dus je zou nog een speen lek kunnen steken :P .
:D Daar moet ik even over nadenken...
We hebben er momenteel maar 3: 1 voor onderweg, 1 voor in bed en 1 reserve.
  maandag 18 juli 2022 @ 15:58:15 #173
500473 Morgane89
Omnomnomnivoor
pi_205379309
5.30 wakker is hier al een tijdje vrijwel standaard }:|
pi_205382541
Slaapissues, check.

Het is bij ons al tijden aan de hand. In de avond niet willen slapen en vaak snachts wakker worden en dan ook niet willen slapen. Ik heb voor aanstaande woensdag een afspraak bij een osteopaat, dezelfde waar ik met A. naartoe ging toen hij nog een baby was. Toen hele goede ervaring gehad en misschien vindt ze nu wel weer wat.

Vannacht om 2.30 wakker, niet meer willen slapen. Vandaag 2 uurtjes overdag geslapen en nu net was het weer een krijs festijn in bed toen ik hem naar bed bracht om half 8. Serieus, ik had het niet meer. Zolang een kind dat niet normaal wil slapen maakt je wanhopig ;( Uit bed gehaald en 5 minuten later sliep hij in mijn armen...
pi_205382998
Stukken beter @Seven. ! Maar ze is nou wel 1 en al korstjes. ;(

@Sunshine1982 dat klinkt heel zwaar. Goed dat je gaat kijken of de osteopaat werkt. :*

Poffertje slaapt nog steeds als een newborn. Ze wordt nog vaak kort wakker maar ik baal het meest dat ze niet sneller gaat slapen zodat ik ook nog wat tijd voor mezelf heb.

Wij hebben het grote zwembad opgezet en Poffertje vindt het prachtig als ze erin mag. O+ Ze gooit zich soms zo'n beetje van de krokodil weer het water in. :D
  Moderator maandag 18 juli 2022 @ 23:28:24 #176
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_205384515
Gefeliciteerd met je peuter @Nolita! Onvoorstelbaar dat ze richting de 2 gaan inderdaad :o

Wij zijn afgelopen week geveld geweest door Corona en we zijn nog steeds niet helemaal fit. Aapie had weer torenhoge koorts en hing piepend op de bank. Hij is nog erg moe, gisteren sliep hij uit tot 10 (!!!) uur. Komt ons ook niet verkeerd uit want wij zijn ook nog helemaal kapot.

Wij spelen de laatste tijd veel buiten met de watertafel en vandaag ook voor het eerst een zwembadje neergezet. Aapie vond het fantastisch O+

Het blijft een echt jochie, roept de hele dag “oto” en “Toet Toet”. Ik zal hem binnenkort voor de balans eens een pop aanbieden, kijken wat hij daarvan vindt _O-

Hij is ook dol op koken, zit steeds met allemaal plastic bakken en spatels te spelen. En hij helpt ook echt mee in het huishouden :D hij wil helpen met de boodschappen opruimen, dingen weggooien, de was doen. Als je hem iets geeft en zegt “dit moet in de was/prullenbak/bij het plastic” dan weet hij daar naar te handelen O+ :')

Hij is ook superschoon. Als er maar een kruimeltje op zijn vinger zit houdt hij zijn handjes al uit om ze schoon te maken. Hij lijkt op mijn man, super schoon en alles opruimen _O-
pi_205407027
Handig zo'n dreumes majo! Hopelijk knappen jullie snel op allemaal.

Dreumes heeft genoten van haar feestje zondag, vooral van het spelen met alle kindjes. O+

Bedankt voor alle felicitaties en tot in het peuter topic! :W
pi_205430073
Nog van harte gefeliciteerd Nolita!

En inderdaad handig zo'n dreumes, Marjo. Mijn man is ook overdreven netjes, dus hopelijk neemt onze dreumes dit ook over.

Wij zijn op vakantie en hij heeft zich ip de reis hiernaar toe super netjes gedragen (zuid-frankrijk). Hij slaapt super goed in de tent wil alleen nog maar lopen of zwemmen. Heerlijk kind. Behalve die driftbuien als hij zijn zin niet krijgt en daar kan ik helemaal niks mee. En die heeft hij voor de balans helaas ook erg vaak (krijsen en gebalde vuistjes).
  zaterdag 23 juli 2022 @ 11:21:34 #179
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_205430249
Gefeliciteerd @Nolita!

@MaJo beterschap! Zijn jullie weer helemaal beter?

Wat betreft spenen: wij waren die van Zielie verloren op de fiets. Ik had geen reserve meer thuis en wilde ook geen nieuwe kopen. Het ging verrassend goed, ondanks dat ze altijd in slaap viel met de speen. Is nu een paar maanden geleden dat we er cold turkey mee zijn gestopt.

Wij zijn net terug van vakantie en de nr.1 opmerking die we over Zielie kregen was: “wat een pittig meisje”. :') ;( Ja, thanks, dat weten wij ook. :D

Ze heeft wel echt genoten, vooral van het zwemmen. O+

Ik weet trouwens niet wat ik met haar haar moet. Ze heeft een afro als ik het los laat. :D Staartjes en klemmetjes zijn er binnen 10 minuten weer uit. En het is te kort om het te vlechten. Achter heeft ze hele mooie krullen, aan de voorkant is het langer en heeft ze meer een slag. Tips zijn welkom. :+
Protège moi de mes désirs.
pi_205433877
Wat een leuk meisje Arvensis!

Wat haar betreft de mijne heeft niet veel haar, maar de rubberen elastiekjes van zenner blijven prima een dag zitten. Zo'n setje van 500 in een zakje.
pi_205442279
Wat een cutie @arvensis O+

Poffertje maakt lekkere sprongen. Heel zachtjes zegt ze onderstaande, maar duidelijk genoeg en vaak genoeg dat er geen twijfel meer is.
Itta (naam broertje) voor jou, terwijl ze iets geeft.

Mag ik dees? Die zit daar. Wil jij dees?

Haar nieuwe favoriet op televisie Rita (guunta) en krokodil. :D
En Barbie (baby) is ze ook wel weg van. O+
  maandag 25 juli 2022 @ 18:56:01 #182
277627 Seven.
We are Borg.
pi_205456292
Hoe ziet jullie bedtijd ritueel eruit? Wij zijn er wel een beetje klaar mee dat het elke keer een uur duurt :') .
Resistance is futile.
pi_205456467
quote:
5s.gif Op maandag 25 juli 2022 18:56 schreef Seven. het volgende:
Hoe ziet jullie bedtijd ritueel eruit? Wij zijn er wel een beetje klaar mee dat het elke keer een uur duurt :') .
In A zijn kamer luier verschonen, omkleden. Fles en een boekje. Daarna in bed leggen en de methode volgen uit het boek 'Slaap kindje slaap'.

Hier staat de methode:

https://www.zwangerschaps(...)dr-estivill-methode/
  maandag 25 juli 2022 @ 19:49:35 #184
208890 June.
Seriously?
pi_205456712
quote:
5s.gif Op maandag 25 juli 2022 18:56 schreef Seven. het volgende:
Zo kort mogelijk :D Tandenpoetsen, omkleden, schone luier en pyjama met slaapzak aan. Dan nog een boekje lezen, kus en naar bed.. Dat was al zo als baby en nu nog steeds.
Shine bright like a diamond.
pi_205457033
Ik wil ook graag binnenvallen met een vraag. :@ Hannah heeft een grote hekel aan autorijden. Ik had nog de hoop dat het beter zou worden als ze vooruit mocht, maar dat lijkt geen verschil te maken. De eerste 10min zijn prima, daarna begint ze het gillen, jammeren en huilen af te wisselen. Slapen in de auto is helemaal een no go. Nu vind ik het in de vakantie dus best leuk om erop uit te gaan met beide kinderen, maar het autorijden is echt een hel niet zo leuk. Hebben jullie misschien tips om te proberen?

Wat we al geprobeerd hebben:
* Eten geven. Alleen een optie als we er een volwassene naast zit, anders gooit ze het weg
* Speelgoed, zie hierboven
* Dirk naast haar zetten. Werkt averechts want hij gilt met haar mee omdat hij het ook vervelend vind dat zij gilt en zij gooit speelgoed naar hem waardoor hij begint met gillen als zij het even niet doet.
* Liedjes zingen. Werkt voor ong 10 min.

;(
  maandag 25 juli 2022 @ 21:33:37 #186
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_205457694
Wat stom. Noodgreep: een scherm inzetten? Of iets dat muziek/geluid maakt?
pi_205458166
Wat lastig Nanuke! Wij hebben natuurlijk geen auto dus ik heb geen idee hoe dat op te lossen :') een schermpje is mijn enige oplossing denk ik :P

Bedritueel: verschonen, pyjama en slaapzak aan, fles aanbieden, tanden poetsen en naar bed. Soms een verhaaltje, maar niet elke avond.

Knap dat ze al zoveel zegt PKM!

Leuk gifje van Zielie O+ Ik heb Otis z'n wilde haren gewoon los, maar dat is wel wat korter en iets minder springerig.

Otis is zoooooo'n boef en zoooooo blond _O- dat dat een kind van mij is :D
SPOILER
pi_205458372
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2022 21:33 schreef Lemijn het volgende:
Wat stom. Noodgreep: een scherm inzetten? Of iets dat muziek/geluid maakt?
Nog niet echt uitgeprobeerd omdat ze nog helemaal niet naar schermpjes trekt. Wel een goede om eens te proberen. :Y

Otis, wat ben je een clown. O+
En haast niet te geloven dat die jonger is dan Hannah.
pi_205459389
@Nanuke, ik had precies zo’n kind. Vanaf dag 1 had hij een hekel aan autorijden. Ook schermen hielpen niet, daar ging hij van spugen :X Uiteindelijk hielp alleen ouder worden en tot die tijd een gekmakende cocktail van speelgoedjes, bananen en het zingen van ‘Nijntje, lief klein konijntje’, waarbij elk van die items ongeveer 30 seconden werkte. Sterkte hoor, het is echt vervelend. (Zeker omdat zoveel mensen dingen zeggen als ‘Waarom stress je zo over die rit van 3 uur? Ze slapen toch allemaal zodra je de straat uit bent.’ Mijnes dus niet }:| De keren dat hij in de auto geslapen heeft (hij is nu bijna 8), kan ik op één hand tellen.)
pi_205461426
@Jentin, het is echt heel naar inderdaad. Het maakt het rijden stressvol en helemaal omdat ik er niet aan ontkom in dit verre Twente. Als ik wat wil (uitje, of gewoon naar vrienden of familie, etc) is de auto al gauw de enige optie. Hopelijk wordt het dan beter als ze groter wordt.
  dinsdag 26 juli 2022 @ 13:25:44 #191
319308 Tink89
To live is to dance
pi_205461757
Mijn baby die niet in de auto wilde, bleek achteraf altijd oorontsteking te hebben. De trillingen van de auto deden haar fysiek pijn. Jongste hetzelfde verhaal: als die gaat gillen in de auto, weet ik hoe laat het is. Is bij jou vast niet het geval, maar ik wilde de optie toch even genoemd hebben.
pi_205468547
De oren van Hannah worden regelmatig gecontroleerd dus dat is het niet. Wel goed dat je het even noemt. :)
  woensdag 27 juli 2022 @ 20:04:43 #193
277627 Seven.
We are Borg.
pi_205474593
Otis O+

@Nanuke denk je dat Hannah wagenziek is?
Resistance is futile.
  donderdag 28 juli 2022 @ 08:33:54 #194
319308 Tink89
To live is to dance
pi_205478194
Wagenziek kan idd ook nog. Mijn nu-peuter kotste als baby en dreumes regelmatig alles onder in de auto. Zo sneu...

Mijn dreumes heeft weer een flinke dubbele oorontsteking. Het loopt er al 1,5 week met stromen uit, hij gilt de hele dag ondanks paracetamol en nurofen en oordruppels en slaapt niet. Gewoon, niet. Man en ik hebben vannacht afgewisseld en hebben allebei drie uurtjes gepakt en ik weet meteen weer hoe ik me de eerste 11 maanden na de geboorte voelde: zo intens moe.

KNO zegt: blijven druppelen, het gaat wel weer over, de buisjes doen hun werk. Ik ben kapot en alle potentiële hulptroepen die ik heb ingeschakeld, zijn op vakantie, druk met hun eigen kinderen of hebben covid. Kutzooi.

[/klaagpost]
pi_205480013
@Tink89 :*

Poffertje houdt ook niet van auto rijden. Ik rij zelf liever niet en zit dan standaard naast haar. Liedjes zingen, speeltjes aangeven, spelletjes doen en als je aandacht even verslapt begint het gezeur. Ik weet niet beter, de oudste kan ook pas sinds zijn derde een beetje normaal in de auto zitten.
pi_205488138
A. heeft een kaal plekje op zijn hoofd. Als ik wat haar er overheen leg zie je het niet zo goed, maar toch wel apart. Hebben meer dreumesen hier dit?

pi_205495010
Hier nooit opgevallen. Groeit er wel haar, maar lichter, of echt een kaal plekje?
pi_205495082
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2022 22:15 schreef NicolasJoy het volgende:
Hier nooit opgevallen. Groeit er wel haar, maar lichter, of echt een kaal plekje?
Echt een kaal plekje. Ik zie ook geen huidaandoening of schilfers. Het is gewoon een stuk hoofdhuid. Maandag even het CB bellen voor de zekerheid.
pi_205495165
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2022 22:20 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Echt een kaal plekje. Ik zie ook geen huidaandoening of schilfers. Het is gewoon een stuk hoofdhuid. Maandag even het CB bellen voor de zekerheid.
Even geruststelling is toch wel fijn in zoiets. Is het altijd kaal geweest?
pi_205495332
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2022 22:27 schreef NicolasJoy het volgende:

[..]
Even geruststelling is toch wel fijn in zoiets. Is het altijd kaal geweest?
Al wel een tijdje ja. Ik dacht dat het kwam van het liggen op die plek, maar dat duurt volgens mij nu wel erg lang.
  vrijdag 29 juli 2022 @ 23:45:57 #201
277627 Seven.
We are Borg.
pi_205495981
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2022 08:33 schreef Tink89 het volgende:
Wagenziek kan idd ook nog. Mijn nu-peuter kotste als baby en dreumes regelmatig alles onder in de auto. Zo sneu...

Mijn dreumes heeft weer een flinke dubbele oorontsteking. Het loopt er al 1,5 week met stromen uit, hij gilt de hele dag ondanks paracetamol en nurofen en oordruppels en slaapt niet. Gewoon, niet. Man en ik hebben vannacht afgewisseld en hebben allebei drie uurtjes gepakt en ik weet meteen weer hoe ik me de eerste 11 maanden na de geboorte voelde: zo intens moe.

KNO zegt: blijven druppelen, het gaat wel weer over, de buisjes doen hun werk. Ik ben kapot en alle potentiële hulptroepen die ik heb ingeschakeld, zijn op vakantie, druk met hun eigen kinderen of hebben covid. Kutzooi.

[/klaagpost]
Niks klaagpost :* . Veel sterkte, het is ook gewoon kut ;( . Hopelijk gaat het snel weer beter, beterschap voor je kleintje O+ .
Resistance is futile.
  vrijdag 29 juli 2022 @ 23:50:02 #202
277627 Seven.
We are Borg.
pi_205496005
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2022 11:08 schreef Sunshine1982 het volgende:
A. heeft een kaal plekje op zijn hoofd. Als ik wat haar er overheen leg zie je het niet zo goed, maar toch wel apart. Hebben meer dreumesen hier dit?

[ afbeelding ]
Geen kale plek maar Colin's haarlijn begint zo'n beetje halverwege zijn schedel. Dus de achterste helft zit goed in de haren maar de haargrens ligt echt heel ver naar achteren. Hij heeft bijvoorbeeld geen bakkebaarden.

Dus hij draagt z'n haar een beetje naar voren ;) . Kapper zei dat het bij zou trekken en dat dat tot een jaar of 4 kan duren.

Maar goed: of dat ook bij A. zo is, kan ik je niet zeggen natuurlijk. Heeft A. z'n kapper er wel eens iets over gezegd?
Resistance is futile.
  vrijdag 29 juli 2022 @ 23:51:26 #203
277627 Seven.
We are Borg.
pi_205496019
Draait A wel eens in zijn haren?
Resistance is futile.
pi_205496795
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 juli 2022 23:51 schreef Seven. het volgende:
Draait A wel eens in zijn haren?
Je bedoelt met zijn vingers? Hij zit naar mijn weten niet aan zijn haren te trekken oid. Overdag zie ik dat niet, en ik zie ook geen haren in zijn bedje.

Gelukkig is het met wat haar erover heen niet echt zichtbaar :)
  zondag 31 juli 2022 @ 07:27:04 #205
318361 Bienelientjee
pi_205507885
ZzzZzzzZzzz.... J is een beetje ziek. Vannacht van 23.00 tot 02.00 lopen spoken. Klaar wakker, praten en constant bewegen. Calpol gegeven, geslapen tot 5.00 en nu elk half uur huilen met verstopte neus. Nu ligt ie tussen ons in, half op mij en dan kan ik niet slapen natuurlijk en weer constant bewegen elke paar minuten! Gaaaaaaap!
pi_205509335
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2022 07:27 schreef Bienelientjee het volgende:
ZzzZzzzZzzz.... J is een beetje ziek. Vannacht van 23.00 tot 02.00 lopen spoken. Klaar wakker, praten en constant bewegen. Calpol gegeven, geslapen tot 5.00 en nu elk half uur huilen met verstopte neus. Nu ligt ie tussen ons in, half op mij en dan kan ik niet slapen natuurlijk en weer constant bewegen elke paar minuten! Gaaaaaaap!
:O Hopelijk vandaag een beetje kalm aan en beter te pas. :*
pi_205524653
Nou ik moet jullie verlaten. De 30e is F twee geworden. Ongelooflijk. Mijn baby, zo noem ik hem nog steeds geregeld. Op vakantie een beetje gevierd met slingers in vakantiehuisje, wat kleine cadeautjes (houten treintje van de DM), een Bumba spel en een Lidl elektrische trein voor houten treinenbaan. Thuis krijgt hij Stapelsteinen. Het is een heerlijk kind maar het tandenpoetsen is al twee jaar pure drama met boze buien van mij want man begint er niet eens aan. Communiceren gaat wel heel goed en wordt overal voor meisje aangezien door zijn krullen. Hij kan niet met en niet zonder zijn broer, ze slaan elkaar regelmatig de tent uit maar wonderbaarlijk lijkt hij zijn mannetje flink te staan. Wil op iets met Bumba trakteren bij opvang maar nog niets opgezocht aan inspiratie wat makkelijk is. Gister Legoland Duitsland met elkaar geweest en morgen gaan we weer. Hij vond het geweldig al kon hij bijna nergens in.
pi_205531902
Gefeliciteerd Hilmo!

Ik had vandaag de grootste faal uit mijn moederschap tot nu toe. Ik had vanochtend met een heel duf hoofd J aangekleed. Tien minuten later, ik was nog op de badkamer, kwam man haar boven brengen: ik moest een schone luier om doen, want ze had gepoept en het zat ook op de bank. Ik haar uitkleden en haar romper was onderaan helemaal vies ipv alleen bij de randjes. Wat bleek? Ik was vergeten haar een luier aan te trekken, ze had rechtstreeks in haar romper gepoept.

Ik moet echt meer slapen. :')
  woensdag 3 augustus 2022 @ 10:36:00 #209
500473 Morgane89
Omnomnomnivoor
pi_205536497
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2022 20:08 schreef Gogo83 het volgende:
Gefeliciteerd Hilmo!

Ik had vandaag de grootste faal uit mijn moederschap tot nu toe. Ik had vanochtend met een heel duf hoofd J aangekleed. Tien minuten later, ik was nog op de badkamer, kwam man haar boven brengen: ik moest een schone luier om doen, want ze had gepoept en het zat ook op de bank. Ik haar uitkleden en haar romper was onderaan helemaal vies ipv alleen bij de randjes. Wat bleek? Ik was vergeten haar een luier aan te trekken, ze had rechtstreeks in haar romper gepoept.

Oh jee :D Ik zit echt te wachten tot dit me ook een keer gaat overkomen hoor!
pi_205540098
Het was me tot nu toe nog nooit gebeurd. En kind 1 was pas tegen zijn vierde verjaardag uit de luiers.
  Moderator woensdag 3 augustus 2022 @ 21:58:56 #211
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_205542576
quote:
Gefeliciteerd Hilmo!

Oh my God, ik zie het helemaal voor me _O-

Gefeliciteerd nog met je grote @Hilmo!

Hier gaat ook alles goed al kan Aapie behoorlijk slaan/knijpen/bijten. Meestal luistert hij wel als ik zeg dat het niet mag maar soms blijft hij doorgaan. Net als zijn kop in mijn ribben rammen met een aanloopje, dat is ook een leuk spelletje :X

Gelukkig gebeurt dit maar sporadisch en is hij verder ontzettend lief. Zijn taal gaat echt met sprongen vooruit, ik kan het bijna niet meer bijhouden. In een week tijd heeft hij geleerd: appel, aardbei, banaan, emmer, schep, keuken, huis (spreek uit "huisj" O+), fiets (zelfde verhaal als huis) en gisteren probeerde hij meloen te zeggen maar dat was meer een klank en daarna zijn tong uitsteken _O- Zijn favoriete woorden zijn auto, aardbei en hoppekee O+

Van mijn ouders heeft hij een loopfietsje gekregen maar de laagste stand is nog te hoog helaas, hij heeft echt hele korte beentjes :D

Op de nieuwe opvang gaat het aardig goed maar wegbrengen is echt drama, huilen, huilen, huilen :'( De eerste paar keer ophalen was het ook flink huilen maar dat is inmiddels bijgedraaid. Ondertussen horen we alleen maar goede verhalen van de leidsters, hij eet en slaapt goed, doet mee met alle activiteiten en is lekker aan het spelen. Komt dus vast goed!

Ik zal binnenkort weer eens een foto-update doen, ben nu te gaar :O

Hoe is het met alle andere dreumesen?
pi_205546743
Leuk om te lezen hoe het met Aapie gaat @MaJo O+

Poffertje doet elke dag een paar plasjes op het potje. ^O^

Ze leert nu heel snel woorden en gebaren bij. Vandaag zei ze iets wat op aardbei leek. Veel woorden zijn wel variaties op klanken die ze al kent. Wel heel grappig, speeltuin is "kuunta" en dat was precies zo voor kleuter.

In de supermarkt zingt ze "vlavlavlavla jajajaja". :D
Vanochtend gebaarde ik voor de grap iets naar kleuter (begrijpen) en zij gebaarde gelijk een bijbehorend gebaar (weten) terug.

Ze puzzelt nog steeds een paar keer per dag. Sommige kan ze zelf. Houdt haar vaak wel vijf minuten bezig. :) Als ik wat langer met haar wil zitten dan lukt 50 stukjes soms. Zij krijgt dan makkelijke stukjes. Maar even vaak trekt ze het halverwege uit elkaar.

In het zwembad vindt ze fantastisch mooi. Op de krokodil, stukje op mijn armen heen en weer, zelf lopen (kan net), bal eruit gooien en weer halen. Met heel veel gegil, wijzen en sowieso gewoon wild. :s)

Maar ze is ook wel heel ongeduldig, slaapt niet zoveel en vindt het soms leuk om van alles te gooien. :P
pi_205552151
Bijna dreumes af! Laatste maandje hier, we zien het al in de verte! *)

Deze wil ik jullie niet onthouden; haar taart gezicht. O+
  vrijdag 5 augustus 2022 @ 06:32:09 #214
500473 Morgane89
Omnomnomnivoor
pi_205553541
Ohh wat een schatje O+ wat gaat het toch snel met die ukkies ;(
  vrijdag 5 augustus 2022 @ 16:51:44 #215
149959 SQ
snelle trees
pi_205558083
Wat kan dat kind toch grijnzen. NJ :D :D :D
disclaimer
  vrijdag 5 augustus 2022 @ 16:53:14 #216
149959 SQ
snelle trees
pi_205558088
quote:
Gefeliciteerd Hilmo!

Hahahahaha :')
Mij overkomt dit overigens ook wel eens, maar dan wel in een andere context: als het heel heet is laat ik 'm wel eens in alleen een romper spelen, zonder luier. Prompt dat ie dan gaat kakken he. En ik blijf er in tuinen. :r
disclaimer
pi_205558395
Of tot de conclusie komen dat het rugzakje nog op straat staat voor deur als je al bij de opvang bent :')

Ik bracht A naar de opvang. Hoppa, rugzakje mee en afleveren. Maar waar is de rugzak... Niet op de achterbank waar ik 'm altijd zet... Nee, hij stond nog thuis op straat waar ik 'm had neergezet wanneer ik A in de autostoel plantte. Gewoon weggereden daarna :')
pi_205559869
Ik heb laatst in de regen de kinderen weggebracht op de fiets omdat ik geen idee had waar ik mijn autosleutels had gelaten. Gelukkig was ik vrij, want ik was anders never nooit niet op mijn werk gekomen. :')

PS. Ik wil graag een interventie voor Hannah. Ik weet dat ik gezegd heb dat het fijn is dat deze niet zoveel haast heeft met upsates, en dat ze pas niet meer baby is als ze loopt. Wil niet zeggen dat ze die update niet hoeft te gaan draaien. Ze wordt echt zwaar, en buiten is kruipen eng. We hebben vandaag een middag op de kinderboerderij gespeeld en mijn ene arm is gewoon lam van het tillen. }:|
  vrijdag 5 augustus 2022 @ 21:46:42 #219
277627 Seven.
We are Borg.
pi_205560565
Nog gefeliciteerd @Hilmo

Mooie plaatjes weer @NicolasJoy . Wat een bos haar ineens :D .

Colin ontdoet zich steeds van zijn luier, laatst hadden we een drol ij de woonkamer. Gelukkig is hij gek op wasa crackers, daar krijgt hij compacte keutels van :+

En we zijn laatst voor het eerst wezen zwemmen. Rillen van de kou, maar hij vertikte het om uit het water te komen:

Resistance is futile.
  vrijdag 5 augustus 2022 @ 21:48:02 #220
277627 Seven.
We are Borg.
pi_205560581
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 20:42 schreef Nanuke het volgende:
Ik heb laatst in de regen de kinderen weggebracht op de fiets omdat ik geen idee had waar ik mijn autosleutels had gelaten. Gelukkig was ik vrij, want ik was anders never nooit niet op mijn werk gekomen. :')

PS. Ik wil graag een interventie voor Hannah. Ik weet dat ik gezegd heb dat het fijn is dat deze niet zoveel haast heeft met upsates, en dat ze pas niet meer baby is als ze loopt. Wil niet zeggen dat ze die update niet hoeft te gaan draaien. Ze wordt echt zwaar, en buiten is kruipen eng. We hebben vandaag een middag op de kinderboerderij gespeeld en mijn ene arm is gewoon lam van het tillen. }:|
Ha, snap ik. Op een gegeven moment is het gewoon niet meer te doen.
Resistance is futile.
  Moderator zaterdag 6 augustus 2022 @ 12:05:56 #221
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_205563756
quote:
3s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 13:16 schreef PKM het volgende:
Leuk om te lezen hoe het met Aapie gaat @:MaJo O+

Poffertje doet elke dag een paar plasjes op het potje. ^O^

Ze leert nu heel snel woorden en gebaren bij. Vandaag zei ze iets wat op aardbei leek. Veel woorden zijn wel variaties op klanken die ze al kent. Wel heel grappig, speeltuin is "kuunta" en dat was precies zo voor kleuter.

In de supermarkt zingt ze "vlavlavlavla jajajaja". :D
Vanochtend gebaarde ik voor de grap iets naar kleuter (begrijpen) en zij gebaarde gelijk een bijbehorend gebaar (weten) terug.

Ze puzzelt nog steeds een paar keer per dag. Sommige kan ze zelf. Houdt haar vaak wel vijf minuten bezig. :) Als ik wat langer met haar wil zitten dan lukt 50 stukjes soms. Zij krijgt dan makkelijke stukjes. Maar even vaak trekt ze het halverwege uit elkaar.

In het zwembad vindt ze fantastisch mooi. Op de krokodil, stukje op mijn armen heen en weer, zelf lopen (kan net), bal eruit gooien en weer halen. Met heel veel gegil, wijzen en sowieso gewoon wild. :s)

Maar ze is ook wel heel ongeduldig, slaapt niet zoveel en vindt het soms leuk om van alles te gooien. :P
Wat grappig dat beide kinderen uitkomen op "kuunta" voor speeltuin, dat valt toch totaal niet te herleiden? :D

Wat leuk dat puzzelen! En zulke grote puzzels al, dat is echt wel knap O+ Ik heb nog een Bing puzzel liggen die ik eigenlijk voor jouw peuter had gekocht (maar teveel schade), eens kijken of Aapie dat al wat vindt. Hij heeft tot nu toe alleen houten puzzels gedaan :)

quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 22:25 schreef NicolasJoy het volgende:
Bijna dreumes af! Laatste maandje hier, we zien het al in de verte! *)

[ afbeelding ]

Deze wil ik jullie niet onthouden; haar taart gezicht. O+
[ afbeelding ]
Wat is ze veranderd :o Echt een kleine dame al! Maar die big smile die blijft O+

quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 16:53 schreef SQ het volgende:

[..]
Hahahahaha :')
Mij overkomt dit overigens ook wel eens, maar dan wel in een andere context: als het heel heet is laat ik 'm wel eens in alleen een romper spelen, zonder luier. Prompt dat ie dan gaat kakken he. En ik blijf er in tuinen. :r
Met dit weer laat ik Aapie ook wel eens zonder romper spelen, vooralsnog geen poepincidenten! Zelfs plas houdt hij redelijk goed op. Ik heb ook al een potje aangeschaft voor de zekerheid maar daar heeft hij nog nul interesse in.

quote:
1s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 17:29 schreef Sunshine1982 het volgende:
Of tot de conclusie komen dat het rugzakje nog op straat staat voor deur als je al bij de opvang bent :')

Ik bracht A naar de opvang. Hoppa, rugzakje mee en afleveren. Maar waar is de rugzak... Niet op de achterbank waar ik 'm altijd zet... Nee, hij stond nog thuis op straat waar ik 'm had neergezet wanneer ik A in de autostoel plantte. Gewoon weggereden daarna :')
Dit zou mij ook zo kunnen overkomen _O- Mijn grootste faal blijft toch dat Aapie zeker een dag met een houten puzzelstukje in zijn romper (op z'n rug) heeft rondgelopen, en ik maar niet snappen waarom hij steeds zo liep te miepen :@ :')

quote:
7s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 21:46 schreef Seven. het volgende:
Nog gefeliciteerd @:Hilmo

Mooie plaatjes weer @:NicolasJoy . Wat een bos haar ineens :D .

Colin ontdoet zich steeds van zijn luier, laatst hadden we een drol ij de woonkamer. Gelukkig is hij gek op wasa crackers, daar krijgt hij compacte keutels van :+

En we zijn laatst voor het eerst wezen zwemmen. Rillen van de kou, maar hij vertikte het om uit het water te komen:

[ afbeelding ]
Tijd om een potje aan te schaffen?

Oh kijk hem dan O+

quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 20:42 schreef Nanuke het volgende:

Ik voel je pijn (letterlijk), ik heb ook een tenniselleboog overgehouden aan het vele sjouwen van Aapie. Gelukkig loopt hij nu veel maar nog steeds wil hij ook wel stukken getild worden (of ik doe het omdat meneer steevast de andere kant op wil rennen :'))

Hoe oud is Hannah nu? Aapie ging met 17 maanden eindelijk lopen, maar deed het ook meteen wel goed! Hopelijk is Hannah ook snel zover :*
pi_205563836
Herkenbaar van T, die liep pas met 21 maanden. Wat dat betreft is J een stuk sneller.

Ik hoorde laatst een theorie over dat je het beste voor de 2 jaar met potjes kan beginnen, want dreumesen vinden dat nog leuk en zijn minder recalcitrant. De potjes maar weer eens neergezet, ze zit er nu zo'n vier keer per dag op, met zo nu en dan een plasje.
  zaterdag 6 augustus 2022 @ 12:43:40 #223
319308 Tink89
To live is to dance
pi_205563931
Mijn dreumes van 16 maanden vindt het potje ook fantastisch en roept steeds dat hij moet poepen zodat hij erop mag zitten... Arbeidsintensief dit 😅
  zaterdag 6 augustus 2022 @ 13:45:00 #224
277627 Seven.
We are Borg.
pi_205564275
Ik ben laatst zelf maar op get potje gaan zitten want Colin zet dat ding steeds op zijn hoofd.
Resistance is futile.
pi_205564331
Bubbles vond het potje ook fantastisch, totdat ik haar erop wilde zetten terwijl ze al bezig was met poepen, het op de grond viel en ze er daarna instapte ;( :'( . Nu heb ik haar volgens mij voor het leven beschadigd en wil ze dus met geen mogelijkheid dat potje meer op..
  zaterdag 6 augustus 2022 @ 14:02:50 #226
277627 Seven.
We are Borg.
pi_205564348
quote:
9s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 13:59 schreef Smart_ass het volgende:
Bubbles vond het potje ook fantastisch, totdat ik haar erop wilde zetten terwijl ze al bezig was met poepen, het op de grond viel en ze er daarna instapte ;( :'( . Nu heb ik haar volgens mij voor het leven beschadigd en wil ze dus met geen mogelijkheid dat potje meer op..
Oh dear... >:)
Paar weken wegzetten en dan heel leuk maken?
Resistance is futile.
  zaterdag 6 augustus 2022 @ 14:03:00 #227
318361 Bienelientjee
pi_205564349
Ik zet hier ook wel eens het potje al neer. Soms zit hij er aangekleed op en zegt pssst of maakt een persend geluid, haha! :D Soms zet hij er een knuffel op. En dan pakt hij het bakje eruit en "leegt" het in de wc!

Naakt erop zitten vindt hij nog niets. Dat is echt een nee.

Gister deed hij wel een poep in zijn luier en ik zei erna: ga je poepen op het potje? En hij liep ernaartoe, ging zitten en stond weer op. Dushet prille begin is er! :D
pi_205564363
quote:
7s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 14:02 schreef Seven. het volgende:

[..]
Oh dear... >:)
Paar weken wegzetten en dan heel leuk maken?
Ik heb ‘m inderdaad voor nu maar even weggezet, zal ‘m waarschijnlijk wel op een hele leuke manier weer moeten introduceren wil ze er weer op willen ja :P.
  zaterdag 6 augustus 2022 @ 14:06:59 #229
277627 Seven.
We are Borg.
pi_205564376
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 14:04 schreef Smart_ass het volgende:

[..]
Ik heb ‘m inderdaad voor nu maar even weggezet, zal ‘m waarschijnlijk wel op een hele leuke manier weer moeten introduceren wil ze er weer op willen ja :P.
Succes :s)
Resistance is futile.
pi_205567814
@MaJo, Hannah is anderhalf. Ze loopt al bijna een half jaar langs alles. Maar los staan en lopen is er niet bij. Het is maar goed dat ze het compenseert met haar blije persoonlijkheid. ;)
  zondag 7 augustus 2022 @ 00:00:50 #231
318361 Bienelientjee
pi_205569960
Zucht, eindelijk slaapt J...
Ben nu al drie uur bezig. Hij had een hoest bui, nog over van zijn verkoudheid. Werd daar verdrietig om en moest kokhalzen omdat hij van slag was en kotste een beetje. Nu eindeeeeelijk weer in slaap!

Hij zal vast niet uitslapen he?! :D
pi_205572098
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 06:32 schreef Morgane89 het volgende:
Ohh wat een schatje O+ wat gaat het toch snel met die ukkies ;(
O+ Bijna dreumes af! Onze laatste maand met 'n dreumes in huis. :o
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 16:51 schreef SQ het volgende:
Wat kan dat kind toch grijnzen. NJ :D :D :D
:D
Als baby leek ze op veel foto's steeds totaal anders, nu zie ik waar dat gebleven is. Zodra ze blij is of boos verandert dat koppie totaaaaal.
quote:
7s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 21:46 schreef Seven. het volgende:
Nog gefeliciteerd @:Hilmo

Mooie plaatjes weer @:NicolasJoy . Wat een bos haar ineens :D .

[ afbeelding ]
't haar begint echt in de weg te hangen. :9

Maar ja, onze vaste kapster kreeg zelf even een baby en we zijn nog niet vreemd gegaan. Inmiddels dus alweer ~ 3 maanden geleden dat we een kappersbezoek hebben gehad.

Colin is gewoon 'n kleine nudist!
Geweldig ook hé dat samen zwemmend dan. :D
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 12:05 schreef MaJo het volgende:

[..]
Wat grappig dat beide kinderen uitkomen op "kuunta" voor speeltuin, dat valt toch totaal niet te herleiden? :D

Wat leuk dat puzzelen! En zulke grote puzzels al, dat is echt wel knap O+ Ik heb nog een Bing puzzel liggen die ik eigenlijk voor jouw peuter had gekocht (maar teveel schade), eens kijken of Aapie dat al wat vindt. Hij heeft tot nu toe alleen houten puzzels gedaan :)
[..]
Wat is ze veranderd :o Echt een kleine dame al! Maar die big smile die blijft O+
[..]
Met dit weer laat ik Aapie ook wel eens zonder romper spelen, vooralsnog geen poepincidenten! Zelfs plas houdt hij redelijk goed op. Ik heb ook al een potje aangeschaft voor de zekerheid maar daar heeft hij nog nul interesse in.
[..]
Dit zou mij ook zo kunnen overkomen _O- Mijn grootste faal blijft toch dat Aapie zeker een dag met een houten puzzelstukje in zijn romper (op z'n rug) heeft rondgelopen, en ik maar niet snappen waarom hij steeds zo liep te miepen :@ :')
[..]
Tijd om een potje aan te schaffen?

Oh kijk hem dan O+
[..]
Ik voel je pijn (letterlijk), ik heb ook een tenniselleboog overgehouden aan het vele sjouwen van Aapie. Gelukkig loopt hij nu veel maar nog steeds wil hij ook wel stukken getild worden (of ik doe het omdat meneer steevast de andere kant op wil rennen :'))

Hoe oud is Hannah nu? Aapie ging met 17 maanden eindelijk lopen, maar deed het ook meteen wel goed! Hopelijk is Hannah ook snel zover :*
Bijna dreumes! Sowieso zo maf om te zien hoe hard het hier in 't topic ineens gaat.

Even wat minder actief hier en alle kinderen worden heuse kinderen. :+
pi_205572118
quote:
9s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 13:59 schreef Smart_ass het volgende:
Ik snap Bubbles. :9 Het gevoel van poep tussen je tenen, brrr. :+
pi_205572125
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2022 00:00 schreef Bienelientjee het volgende:
Zucht, eindelijk slaapt J...
Ben nu al drie uur bezig. Hij had een hoest bui, nog over van zijn verkoudheid. Werd daar verdrietig om en moest kokhalzen omdat hij van slag was en kotste een beetje. Nu eindeeeeelijk weer in slaap!

Hij zal vast niet uitslapen he?! :D
Heeft 'ie je nog verrast met uitslapen? *)
pi_205572140
Zindelijkheid zijn we hier met die kleine nog niet aan begonnen. Ze vind de wcbezoeken van oudste geweldig interessant, maar met het drama bij de oudste nu.. Even geen zin in nog.
  zondag 7 augustus 2022 @ 15:43:47 #236
318361 Bienelientjee
pi_205573832
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2022 12:22 schreef NicolasJoy het volgende:

[..]
Heeft 'ie je nog verrast met uitslapen? *)
..... Nee..... :D

Hij was stipt om 7.00 alweer klaar voor de dag! Haha!
pi_205574343
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2022 15:43 schreef Bienelientjee het volgende:

[..]

Mooie tijd om op te staan :+ We hebben het geluk dat A. niet gelijk zijn mond opentrekt wanneer hij wakker wordt zodat we nog eventjes normaal kunnen wakker worden. Bij zijn grote zus was het ogen open en Ik Wil Er Uitttttttt.

Zindelijktoestanden zijn we ook nog niet zo mee bezig. Planning is wel om er binnenkort een beetje mee te starten. Ik weet alleen niet in hoeverre je zoiets kan sturen. Kind begint er immers mee wanneer het eraan toe is. Bij mijn oudste toen best wat uit de kast getrokken en ze werd pas zindelijk toen ik tegen haar zei dat het echt eens tijd werd dat ze op de wc ging plassen en poepen. Ze was toen ruim 3.5 jaar. Direct ook dag en nacht zindelijk.

Ik verbaas me er vaak over hoe het kan dat kleine kinderen zo lief met hun ouders kunnen mee lopen. De mijne is een ongeleid projectiel en rent alle kanten op (en valt daarbij geregeld op zijn giechel). Hij is ook al bijna 2 jaar! 16 augustus is de dag. Hij gaat nu heel snel, vooral met praten. Nog best wat woordjes die we niet verstaan, maar ook steeds meer woordjes die voor ons duidelijk zijn. Gelukkig maar, want zo gaat het communiceren makkelijker en da's wel fijn met iemand die een flink eigen willetje heeft :+

pi_205575604
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2022 15:43 schreef Bienelientjee het volgende:

[..]

Jammer.. :s)
  maandag 8 augustus 2022 @ 07:51:25 #239
277627 Seven.
We are Borg.
pi_205577615
Aw @Sunshine1982 , wat een schatje. En de herkenning, gisteren eten bij m'n ouders op het erf maar dat wil gewoon niet omdat Colin constant op avontuur gaat. En Colin wil 's morgens graag knuffelen O+. We liggen standaard een half uur te chillen met z'n allen voor we opstaan.
Resistance is futile.
  maandag 8 augustus 2022 @ 07:53:41 #240
277627 Seven.
We are Borg.
pi_205577618
Gisteren schoof Colin trouwens z'n luier opzij om in de woonkamer te pissen.

Ik overweeg om het kleed tijdelijk te verhuizen, dan kan hij gewoon de hele dag in z'n blote kont. Qua weersvoorspellingen doen we hem er groot plezier mee.
Resistance is futile.
pi_205579897
Kan Colin dan niet op de bank plassen @Seven. ? Dat weerhoudt mij eevan om Poffertje bloot te laten lopen.

Laatst vonden we poep in de tuin, die was er net voordat we naar binnen gingen gelegd denk ik. :@

Maar nog steeds elke dag meerdere plasjes op het potje. Gek genoeg gaat ze buiten juist nooit op het potje, terwijl ze daar vaker bloot loopt.
pi_205580181
Officieel sluit ik hier pas volgende week aan (...), maar misschien herkennen jullie dit/weten jullie dit.
Mijn F. heeft nu vier tanden die door zijn en er komt me nog een zooitje aan, in de bovenkaak zie ik er al drie zitten en onderin ook nog een paar. Ze kwijlt al een maand onwijs veel en is soms heel driftig overal op aan het bijten. Sinds die tijd wordt ze 's nachts ook weer regelmatig wakker, zeker twee keer (en een keer als we zelf naar bed gaan). Tot vorige maand werd ze pas rond 5:00 uur wakker en sliep ze dus bijna tien uur achter elkaar. Mijn theorie is dat ze 's nachts meer last heeft van haar tanden, maar ik weet niet of dat klopt. :D Herkenbaar? Ze is wel gewoon vrolijk, af en toe flink miepen als ze aandacht wil of iets niet mag, maar dat past gewoon bij haar persoontje. :D
  maandag 8 augustus 2022 @ 14:21:15 #243
149959 SQ
snelle trees
pi_205580289
Nou ja, als je pijn of ongemak hebt word je daar vaak wel wakker van, en vooral moelijker om weer in slaap te komen. Dus zo gek is het niet. Sterkte met de tandjes!
disclaimer
  maandag 8 augustus 2022 @ 14:39:13 #244
318361 Bienelientjee
pi_205580438
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2022 14:06 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Officieel sluit ik hier pas volgende week aan (...), maar misschien herkennen jullie dit/weten jullie dit.
Mijn F. heeft nu vier tanden die door zijn en er komt me nog een zooitje aan, in de bovenkaak zie ik er al drie zitten en onderin ook nog een paar. Ze kwijlt al een maand onwijs veel en is soms heel driftig overal op aan het bijten. Sinds die tijd wordt ze 's nachts ook weer regelmatig wakker, zeker twee keer (en een keer als we zelf naar bed gaan). Tot vorige maand werd ze pas rond 5:00 uur wakker en sliep ze dus bijna tien uur achter elkaar. Mijn theorie is dat ze 's nachts meer last heeft van haar tanden, maar ik weet niet of dat klopt. :D Herkenbaar? Ze is wel gewoon vrolijk, af en toe flink miepen als ze aandacht wil of iets niet mag, maar dat past gewoon bij haar persoontje. :D
Zeker! :Y Overdag is er gewoon genoeg afleiding. Lekker spelen, op stap met mama en papa en gezelligheid. Ze hebben dingen om op te bijten en er is genoeg te doen. 's Nachts zijn ze erg moe en is er helemaal geen afleiding dus de pijn staat op nummer 1.

Als ik zeker weet dat J last heeft van zijn tanden, geven we hem meestal wat paracetamol voor het slapen. Hij heeft er vaak een dag of twee last van, dan ineens weer een tijdlang niets, en dan weer een paar dagen last, etc. Zijn eerste kiezen zijn al 2 maanden tergend langzaam aan het doorkomen! -O-
pi_205580587
Thanks! Probleem is dat het hier continu gaande is. Een maand geleden was het eerste puntje van haar derde tand door en sindsdien zien we iedere keer weer nieuwe tanden komen. Nu is ook haar eerste boventand heel goed door en de twee daarnaast laten ook hun eerste puntje al zien. Om nu iedere avond paracetamol te gaan geven... Doe ik alleen als ze echt blijft jammeren. Gelukkig gaat het vrij snel goed als ik haar even aanleg, dan slaapt ze meestal weer verder na een paar minuten.
pi_205580803
Hier ook meer last in de nacht. Vooral hoektanden zijn een stel bitches :{w
Paracetamol hielp toen niet eens.

Maar als ze na 5 minuten bv weer slaapt lijkt me het me niet echt een probleem toch?
pi_205580850
Nee, zo'n ramp is het ook niet, maar het is gewoon even flink anders dan voorheen, toen we zeker 6/7 uur aan een stuk konden slapen. :D Ach, ja, het is een fase.....
  maandag 8 augustus 2022 @ 15:51:53 #248
149959 SQ
snelle trees
pi_205581007
Oh maar die fases blijven nog wel ff komen hoor :P en dan ineens slapen ze gewoon weer klokje rond :Z
disclaimer
pi_205581355
quote:
1s.gif Op maandag 8 augustus 2022 15:51 schreef SQ het volgende:
Oh maar die fases blijven nog wel ff komen hoor :P en dan ineens slapen ze gewoon weer klokje rond :Z
Dat ja. De aantal gebroken nachten waren tien x erger en meer in de dreumestijd dan in de babytijd ;(
  maandag 8 augustus 2022 @ 16:38:24 #250
318361 Bienelientjee
pi_205581418
Vindt het ook erger nu J een dreumes is. Ze zijn sterker, maken meer lawaai, praten, springen, gillen bewust, zijn meer bewegelijk! :D Sterker willetje.

Zal me ook niets verbazen als hij in de komende maanden eens uit zijn bedje klimt!
  maandag 8 augustus 2022 @ 17:13:32 #251
149959 SQ
snelle trees
pi_205581725
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2022 16:38 schreef Bienelientjee het volgende:
Vindt het ook erger nu J een dreumes is. Ze zijn sterker, maken meer lawaai, praten, springen, gillen bewust, zijn meer bewegelijk! :D Sterker willetje.

Zal me ook niets verbazen als hij in de komende maanden eens uit zijn bedje klimt!
Het verbaast me meer dat hij dat nog niet doet :D
disclaimer
pi_205581727
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2022 16:38 schreef Bienelientjee het volgende:

Dat doet hij hier gelukkig nog niet.

Wat betreft de gebroken nachten ben ik wel blij dat het jaar bijna om is. Naar bed gaan en de nachten gaan steeds wat beter (even af kloppen!). Ik vond vooral de nachten killing. Vooral ook omdat het er zoveel waren.

Zo gelachen net. A. kast heel zijn papier vol met potlood en dat zegt ie: mooooiiii! :D
  maandag 8 augustus 2022 @ 17:15:35 #253
149959 SQ
snelle trees
pi_205581745
Zou het miraculeus stoppen zodra hij 2 is denk je?
disclaimer
  maandag 8 augustus 2022 @ 17:18:06 #254
277627 Seven.
We are Borg.
pi_205581764
quote:
3s.gif Op maandag 8 augustus 2022 13:35 schreef PKM het volgende:
Kan Colin dan niet op de bank plassen @:Seven. ? Dat weerhoudt mij eevan om Poffertje bloot te laten lopen.

Laatst vonden we poep in de tuin, die was er net voordat we naar binnen gingen gelegd denk ik. :@

Maar nog steeds elke dag meerdere plasjes op het potje. Gek genoeg gaat ze buiten juist nooit op het potje, terwijl ze daar vaker bloot loopt.
Ja, plassen op de bank is een mogelijkheid :P maar we hebben nu wel een leren bank!
Resistance is futile.
pi_205581779
Nah, dat denk ik nee :) We zijn er ook nog niet, maar het gaat nu wel steeds wat makkelijker.
pi_205583284
quote:
3s.gif Op maandag 8 augustus 2022 13:35 schreef PKM het volgende:
Kan Colin dan niet op de bank plassen @:Seven. ? Dat weerhoudt mij eevan om Poffertje bloot te laten lopen.

Haha ik moest lachen om die drol in de tuin :'( :D.

Poept ze weleens op het potje, of dat nog niet? En waar staat het potje bij jullie? Ik denk dat ik mijn vriend het potje maar weer tevoorschijn laat halen over een paar weken ofzo. Bubbles is echt getraumatiseerd volgens mij en ik geef haar geen ongelijk ;( .

Vervelend van de tandjes en slecht slapen fases. Ik knijp echt in mijn handen dat zulke fases ons (vooralsnog) onbekend zijn, Bubbles houdt echt van slapen en gaat ook echt met plezier naar bed enzo :') :D. Net d’r moeder O+.
pi_205583695
Slapen, wat is dat. :') Hoektanden zijn bitches, niet normaal.
pi_205583709
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2022 21:04 schreef Nanuke het volgende:
Slapen, wat is dat. :') Hoektanden zijn bitches, niet normaal.
Ja erg hè }:| Gelukkig kwamen die hier vrij snel door.
pi_205583718
@Smart_ass wij hebben bij beide wc's en 1 buiten. Op het potje poepen is nog nooit gelukt. Ze wil wel op het potje zitten en een persgeluid maken met een vies gezicht erbij. :D

Ik zou het potje juist weer terugzetten zodat ze weer aan het idee went. Of als ze echt getraumatiseerd is, een andere kleur/vorm neerzetten.
  dinsdag 9 augustus 2022 @ 08:58:15 #260
319308 Tink89
To live is to dance
pi_205586285
quote:
3s.gif Op maandag 8 augustus 2022 21:06 schreef PKM het volgende:
@:Smart_ass wij hebben bij beide wc's en 1 buiten. Op het potje poepen is nog nooit gelukt. Ze wil wel op het potje zitten en een persgeluid maken met een vies gezicht erbij. :D

Ik zou het potje juist weer terugzetten zodat ze weer aan het idee went. Of als ze echt getraumatiseerd is, een andere kleur/vorm neerzetten.
Ik wilde al zeggen: ander potje halen? Ander kleurtje, ander model?
pi_205586993
Ik denk dat we dat maar gaan doen inderdaad :Y.
pi_205595528
't monster hier heeft zichzelf uit het ledikant gewerkt vannacht..
We hadden eigenlijk bedacht deze wat langer in het ledikant te houden dan grote zus.. (Met 1,5 jaar naar een peuterbed..)
  woensdag 10 augustus 2022 @ 21:46:50 #263
318361 Bienelientjee
pi_205603293
J is een flikke pech vogel vandaag. Viel in het park op zijn knietjes. Open knietjes. Viel in de tuin vanavond met zijn gezicht op de stenen. Gezicht geschraapt (gelukkig merendeel rood en huid niet flink gebroken zoals zijn knietjes) -O- Arme jongen!
pi_205603478
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 21:46 schreef Bienelientjee het volgende:
J is een flikke pech vogel vandaag. Viel in het park op zijn knietjes. Open knietjes. Viel in de tuin vanavond met zijn gezicht op de stenen. Gezicht geschraapt (gelukkig merendeel rood en huid niet flink gebroken zoals zijn knietjes) -O- Arme jongen!
Wat sneu ;( Is het zo'n wildebras?
  woensdag 10 augustus 2022 @ 22:24:35 #265
318361 Bienelientjee
pi_205603669
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 22:04 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Wat sneu ;( Is het zo'n wildebras?
Haha, niet zo'n klein beetje ook. Hij klimt op van alles, rent overal en is nu een gevaar voor zichzelf! _O- Een deel van de tuin heeft twee stappen naar beneden en die moet ik nu dus hermetisch afzetten van de rest. Want hij vindt het leuk om te lachen en dan "run run run" te zeggen en naar die rand toe te rennen. Dan zegt ie "stop, wait", omdat hij op mij moet wachten. Maar in zijn enthousiasme is het al paar keer bijna mis gegaan omdat hij wel stopt, maar zijn lichaam nog bijna door gaat zeg maar!

Vandaag was mijn man dingen aan het wegzetten, omdat wij morgen iemand hebben die het huis komt bezichtigen. En bij een andere (1 stap verhoging) stak J een hand uit naar mijn man voor hulp, wat mijn man niet zag. Man loopt door, J loopt ook door en stapt dus zo mis, valt voorover en met zijn gezicht zo op de stenen! ;( :'(

Zucht! Hij lijkt me het type dat ooit eens iets gaat breken op deze manier! 8)7 Hopelijk valt het morgen mee qua schade!
  Moderator woensdag 10 augustus 2022 @ 23:30:02 #266
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_205604286
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 21:46 schreef Bienelientjee het volgende:
Helaas herkenbaar :X Aapie viel laatst ook in de tuin van mijn ouders met z'n voorhoofd op de tegels, fikse buts :X Hij valt vrijwel dagelijks en heeft dus altijd open knietjes, nadeel van die korte broekjes ;( En als klap op de vuurpijl is hij net als ik allergisch voor bruine pleisters dus heeft hij ook nog uitslag er bovenop gekregen :'(

Dus ja, je kunt helaas niet meer doen dan je hart vasthouden, pleisters plakken en veel knuffelen. Ik merk dat Aapie zelf er weinig last van heeft en snel weer verder speelt maar het is wel sneu, al die butsen en krassen :X
  donderdag 11 augustus 2022 @ 14:25:08 #267
318361 Bienelientjee
pi_205608284
Ja, J heeft er ook weinig last van verder. Na 5 minuten was het net of er niets gebeurd was!

Vanochtend in ieder geval weer veel plezier gehad bij een dreumes/peuter speel ruimte. Allerlei hoekjes met verschillend rollenspel. (Keuken, supermarkt, dokter, constructie,etc)

Met zijn kapotte gezichtje! :'( :D
SPOILER
  Moderator donderdag 11 augustus 2022 @ 22:15:31 #268
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_205612667
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 14:25 schreef Bienelientjee het volgende:
Ja, J heeft er ook weinig last van verder. Na 5 minuten was het net of er niets gebeurd was!

Vanochtend in ieder geval weer veel plezier gehad bij een dreumes/peuter speel ruimte. Allerlei hoekjes met verschillend rollenspel. (Keuken, supermarkt, dokter, constructie,etc)

Met zijn kapotte gezichtje! :'( :D
SPOILER
Ach dat koppie ;( Ziet er wel heel cute uit!

SPOILER
pi_205623107
@Bienelientjee, mijn oudste is er ook zo een. Ik heb met de kinderopvang vaak genoeg gesprekken gehad als 'elke keer dat jullie bellen denk ik dat hij deze keer echt z'n been gebroken heeft, maar het valt altijd mee'. Ter geruststelling; hij heeft nog nooit wat gebroken, behalve een tand.

Hannah echter, dat is echt geen avonturier. Wel relaxt, dat wel. O+
pi_205626456
Kapotte knietjes hoort er wel bij toch. Wij zingen steeds een liedje en dan wil ze een kusje en klaar.

Gisteren was ze achteruit aan het lopen en ook achterstevoren op tafel aan het klimmen. Ging gelukkig goed. :D :X
  zondag 14 augustus 2022 @ 12:23:10 #271
277627 Seven.
We are Borg.
pi_205634550
Hoe kun je eigenlijk een short video van YT embedden?

Zie hier een filmpje van onze Houdini die zijn gym matje versleept zodat hij op de kast kan klimmen :( . Dit doet hij ook met tafeltjes, hockers etc. Laatst maakte hij een opstapje door alle kussentjes op een hoop te gooien :')

https://youtube.com/shorts/EQhLCGYZOh0?feature=share

_O-
Resistance is futile.
  zondag 14 augustus 2022 @ 12:24:53 #272
277627 Seven.
We are Borg.
pi_205634570
Verder heeft Colin de weegschaal ontdekt. 13,8 kilo schoon aan de haak :') . Kleine reus.
Resistance is futile.
  zondag 14 augustus 2022 @ 13:15:16 #273
318361 Bienelientjee
pi_205634988
Wij moesten vandaag het zwembad vervroegd verlaten. :D Hij had er echt wel zin in toen we er net waren. Toen begonnen de tranen....

Hij klom op het kleine trapje voor de mini glijbaan. En dan bovenaan huilen en eraf willen. Keer tien ofzo. Zag de bubbels in het water. Wou er al wijzend en lachend heen. Maar dan toch ook niet en dan huilen. Wou langs de rand lopen, maar toch ook niet, drama.

Rest van de ochtend thuis alleen maar drama. Net in zijn mondje gekeken en kan net een wit plekje zien onder de twee kies bulten die van onder door komen. Zal dat wel zijn dan? Zucht...gelukkig slaapt hij nu! :D
pi_205635573
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2022 22:48 schreef Nanuke het volgende:
@:Bienelientjee, mijn oudste is er ook zo een. Ik heb met de kinderopvang vaak genoeg gesprekken gehad als 'elke keer dat jullie bellen denk ik dat hij deze keer echt z'n been gebroken heeft, maar het valt altijd mee'. Ter geruststelling; hij heeft nog nooit wat gebroken, behalve een tand.

Hannah echter, dat is echt geen avonturier. Wel relaxt, dat wel. O+
Wij zeiden bij de oudste ook; voor ze één is zitten we in het ziekenhuis.

Ze heeft nog een week gewacht tot na haar verjaardag. :+
pi_205635579
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2022 13:15 schreef Bienelientjee het volgende:
Wij moesten vandaag het zwembad vervroegd verlaten. :D Hij had er echt wel zin in toen we er net waren. Toen begonnen de tranen....

Hij klom op het kleine trapje voor de mini glijbaan. En dan bovenaan huilen en eraf willen. Keer tien ofzo. Zag de bubbels in het water. Wou er al wijzend en lachend heen. Maar dan toch ook niet en dan huilen. Wou langs de rand lopen, maar toch ook niet, drama.

Rest van de ochtend thuis alleen maar drama. Net in zijn mondje gekeken en kan net een wit plekje zien onder de twee kies bulten die van onder door komen. Zal dat wel zijn dan? Zucht...gelukkig slaapt hij nu! :D
Hopelijk komen de kiezen soepel door... :*
  maandag 15 augustus 2022 @ 21:19:29 #276
318361 Bienelientjee
pi_205648862
@NicolasJoy Verwacht van niet. Zelfs zijn bovenste kiezen zijn nog altijd niet volledig door. Al zeker twee maanden doen die erover om door te komen!

En OMG J heeft driftbuien ontdekt! _O- :') Sinds een dag of twee wordt hij zo "boos/verdrietig/van slag" als hij zijn zin niet krijgt. Man vroeg mij zelfs of dit wel normaal is, haha! Ja, helaas wel! _O-
  maandag 15 augustus 2022 @ 22:31:22 #277
500473 Morgane89
Omnomnomnivoor
pi_205649861
Oh jee, dat klinkt pittig! Hoe oud is J nu? Dan kan ik me vast mentaal voorbereiden :D
pi_205650762
Zo, gisteravond al afgezwaaid uit het babytopic - ik heb een verse dreumes in huis nu! 🥰
Stats: 72,5 cm, 9,2 kilo. Kruipt erop los, staat tegen alles aan, rent achter haar loopwagen, staat vaak al een halve minuut los zonder dat ze het doorheeft, scharrelt langs meubels en de muur. Kletst ontzettend veel, 'die' en 'daa' en 'bah' zijn favoriet. Verder is het een ontzettend blij ei, altijd vroeg wakker en energie voor 10. Qua gedrag is ze al een aantal weken een dreumes. Erg benieuwd naar het komende jaar!
  dinsdag 16 augustus 2022 @ 09:07:21 #279
318361 Bienelientjee
pi_205651460
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2022 22:31 schreef Morgane89 het volgende:
Oh jee, dat klinkt pittig! Hoe oud is J nu? Dan kan ik me vast mentaal voorbereiden :D
J is pas net 18 maanden, haha! Maar hij is erg vroeg met alles! :D (behalve tanden, haha!

@Komkommerschijfje Gefeliciteerd! En welkom! :D
  dinsdag 16 augustus 2022 @ 09:09:18 #280
500473 Morgane89
Omnomnomnivoor
pi_205651479
Ohh, mijn J is net 15 maanden. Dan hebben we hopelijk nog even :D
Hoeveel tanden heeft hij nu dan?
  dinsdag 16 augustus 2022 @ 09:16:02 #281
500473 Morgane89
Omnomnomnivoor
pi_205651551
Heeft iemand nog slaaptips? Mijn zoon sliep altijd heel goed, tot een uur of 6 of 7, en werd dan wakker en ging vrolijk liggen babbelen.
Sinds een paar weken wordt hij rond 5.15-5.30 wakker en gaat dan gelijk hard huilen.
Dan proberen we wat (pap/dentinox/water/boekje lezen), maar hij gaat daarna niet meer slapen.
Hij slaapt meestal rond 19.30-20.00 en doet overdag 2 dutjes.
  dinsdag 16 augustus 2022 @ 09:18:41 #282
319308 Tink89
To live is to dance
pi_205651574
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 09:16 schreef Morgane89 het volgende:
Heeft iemand nog slaaptips? Mijn zoon sliep altijd heel goed, tot een uur of 6 of 7, en werd dan wakker en ging vrolijk liggen babbelen.
Sinds een paar weken wordt hij rond 5.15-5.30 wakker en gaat dan gelijk hard huilen.
Dan proberen we wat (pap/dentinox/water/boekje lezen), maar hij gaat daarna niet meer slapen.
Hij slaapt meestal rond 19.30-20.00 en doet overdag 2 dutjes.
Met 15 maanden zou het nog wat vroeg kunnen zijn voor één dutje, maar misschien is het de moeite van het proberen waard? Die van mij is nu 17 maanden en slaapt toch al een maand nog maar één keer.
  dinsdag 16 augustus 2022 @ 09:22:28 #283
500473 Morgane89
Omnomnomnivoor
pi_205651608
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 09:18 schreef Tink89 het volgende:

[..]
Met 15 maanden zou het nog wat vroeg kunnen zijn voor één dutje, maar misschien is het de moeite van het proberen waard? Die van mij is nu 17 maanden en slaapt toch al een maand nog maar één keer.
Ja zou kunnen, misschien is hij er al vroeg aan toe. Hoe laat is het slaapje overdag bij jullie ongeveer?
  dinsdag 16 augustus 2022 @ 09:26:37 #284
319308 Tink89
To live is to dance
pi_205651630
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 09:22 schreef Morgane89 het volgende:

[..]
Ja zou kunnen, misschien is hij er al vroeg aan toe. Hoe laat is het slaapje overdag bij jullie ongeveer?
Beetje afhankelijk van hoe laat hij wakker is, ligt hij er tussen 11 en 12 weer in. Is hij om 6 uur al wakker, dan wat vroeger, maar slaapt hij tot 8 (bijna nooit dus), dan pas tegen 12en.
  dinsdag 16 augustus 2022 @ 09:28:40 #285
500473 Morgane89
Omnomnomnivoor
pi_205651645
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 09:26 schreef Tink89 het volgende:

[..]
Beetje afhankelijk van hoe laat hij wakker is, ligt hij er tussen 11 en 12 weer in. Is hij om 6 uur al wakker, dan wat vroeger, maar slaapt hij tot 8 (bijna nooit dus), dan pas tegen 12en.
Oké, dank je! :)
  dinsdag 16 augustus 2022 @ 10:04:25 #286
318361 Bienelientjee
pi_205651929
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 09:09 schreef Morgane89 het volgende:
Ohh, mijn J is net 15 maanden. Dan hebben we hopelijk nog even :D
Hoeveel tanden heeft hij nu dan?
Hij heeft maar 8 tanden die echt volledig door zijn. En 1 klein puntje van de twee bovenste kiezen die al meer dan twee maanden aan het roeren zijn. :D

J heeft sinds 15 maanden nog maar 1 slaapje overdag. Slapen na 3 uur smiddags was funest voor de avond en ik kon gewoon geen twee dutjes meer in de dag inplannen (en J was gewoon niet moe genoeg). Dus een tijdje heb ik zijn dutje moeten rekken om er 1 van te maken. En ineens snapte hij het en slaapt nu meestal 2 uur lang net na lunch.

Hoe lang zijn de dutjes? Misschien zit hij in de overgang van 2 naar 1 dutje?

Maar misschien hangt het ook in de lucht. De laatste tijd wordt J ook veel vroeger wakker dan normaal. :D
  dinsdag 16 augustus 2022 @ 10:21:59 #287
500473 Morgane89
Omnomnomnivoor
pi_205652079
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 10:04 schreef Bienelientjee het volgende:

[..]

Hoe lang zijn de dutjes?
Geen pijl op te trekken. Soms drie kwartier, soms twee uur :D
pi_205652433
Ha, herkenning Morgane. Hier dus vandaag 1 geworden, maar ook een maand lang al om 5:30 uur wakker vaak. Soms lukt het om te slapen tot 6:15/6:30. Sowieso wordt ze een paar keer per nacht wakker en wil ze drinken bij me. Vaak maar kort en dan slaapt ze weer, tot het na vijven is. Ze krijgt ook ontzettend veel tanden, nu al vier of vijf achter elkaar/tegelijk en ik zie er nog meer zitten/doorschijnen door het tandvlees. Dat zal ook niet helpen.

Even kijken hoe het de komende weken gaat, anders ook maar proberen hoe ze het doet op 1 lange slaap. Zondag sliep ze ook al van 12 tot bijna 3, maar toen was ze wel pas om 6:45 uur wakker en had ze een mini powernap aan de borst om 9:15 uur.
  dinsdag 16 augustus 2022 @ 11:53:50 #289
500473 Morgane89
Omnomnomnivoor
pi_205652860
Oh precies vandaag 1, leuk! Gefeliciteerd! O+ *O*
pi_205653677
Gefeliciteerd @Komkommerschijfje! *O*

@Bienelientjee wij hebben ook al een tijd een driftkikkertje. Vooral wachten is Onbeschrijfelijk Stom! Ze stampt dan al goed met haar voetjes.

Haar broer boos maken kan ze ook goed. Stukje Lego pakken, lachend wegrennen met tongetje eruit. Succes verzekerd. :X
pi_205661493
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 07:07 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Zo, gisteravond al afgezwaaid uit het babytopic - ik heb een verse dreumes in huis nu! 🥰
Stats: 72,5 cm, 9,2 kilo. Kruipt erop los, staat tegen alles aan, rent achter haar loopwagen, staat vaak al een halve minuut los zonder dat ze het doorheeft, scharrelt langs meubels en de muur. Kletst ontzettend veel, 'die' en 'daa' en 'bah' zijn favoriet. Verder is het een ontzettend blij ei, altijd vroeg wakker en energie voor 10. Qua gedrag is ze al een aantal weken een dreumes. Erg benieuwd naar het komende jaar!
:* Congrats!
  woensdag 17 augustus 2022 @ 20:35:12 #292
277627 Seven.
We are Borg.
pi_205668979
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 11:03 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Ha, herkenning Morgane. Hier dus vandaag 1 geworden, maar ook een maand lang al om 5:30 uur wakker vaak. Soms lukt het om te slapen tot 6:15/6:30. Sowieso wordt ze een paar keer per nacht wakker en wil ze drinken bij me. Vaak maar kort en dan slaapt ze weer, tot het na vijven is. Ze krijgt ook ontzettend veel tanden, nu al vier of vijf achter elkaar/tegelijk en ik zie er nog meer zitten/doorschijnen door het tandvlees. Dat zal ook niet helpen.

Even kijken hoe het de komende weken gaat, anders ook maar proberen hoe ze het doet op 1 lange slaap. Zondag sliep ze ook al van 12 tot bijna 3, maar toen was ze wel pas om 6:45 uur wakker en had ze een mini powernap aan de borst om 9:15 uur.
Nog gefeliciteerd!
Resistance is futile.
  woensdag 17 augustus 2022 @ 21:18:57 #293
318361 Bienelientjee
pi_205669698
*O* Voor het eerst een plasje op het potje gedaan! *O* J liep vandaag naar de badkamer en ging aangekleed op het potje zitten. Ik vroeg hem of hij ging plassen. Ja. Toen hij opstond voelde ik zijn luier even. Nog niets. Vroeg of hij het nog eens wou proberen. En toen was zijn luier warm! Woohoo!

's Avonds moet hij altijd onder de douche plassen. Dus ik zet J naakt op het potje (vorige keer was dat echt een resolute NEE). Met een plastic kopje met water in zijn handen (hij is op dit moment dol op rol spelen dat hij thee drinkt onder de douche! :') ) en ik vroeg hem om een plasje te doen. En tot onze verrassing lag er een plasje toen hij opstond! Samen in de grote wc gegoten en doorgespoeld!

Hij begrijpt volgens mij nog niet waarom wij zo blij deden! _O- Hij was meer geinteresseerd in zijn kopje thee! c_/
  woensdag 17 augustus 2022 @ 23:32:40 #294
277627 Seven.
We are Borg.
pi_205671563
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2022 19:12 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
In A zijn kamer luier verschonen, omkleden. Fles en een boekje. Daarna in bed leggen en de methode volgen uit het boek 'Slaap kindje slaap'.

Hier staat de methode:

https://www.zwangerschaps(...)dr-estivill-methode/
Dit bleek geen succes. Colin bleef maar spelen en ouwehoeren, dus ik heb de stoute schoenen aangetrokken. Na 1 minuut was er nog niks aan de hand. Na 3 minuten kwam ik terug en had hij z'n luier uitgetrokken en tegen de muur en over de vloer gepist. Daarna na 3 van 5 minuten gaan kijken want hij raakte zo overstuur dat hij ging kotsen. De keer daarna zelfde resultaat. Maar toen we dat opgeruimd hadden en samen gingen liggen, ging in ieder geval wel direct slapen.

Dit is niet de methode voor ons in ieder geval ;) .
Resistance is futile.
pi_205671815
@Seven. wat een drama, maar ik moest toch lachen :'( .
  donderdag 18 augustus 2022 @ 06:59:53 #296
277627 Seven.
We are Borg.
pi_205672097
quote:
10s.gif Op donderdag 18 augustus 2022 00:33 schreef Smart_ass het volgende:
@:Seven. wat een drama, maar ik moest toch lachen :'( .
:P . Het zweet brak me uit aan alle kanten.

Colin jengelt regelmatig want dorst, honger, aandacht, niet lekker. En als hij zich pijn gedaan heeft, dan huilt hij een halve minuut of zo.

Echt overstuur hebben we nu 3 keer meegemaakt. Arm joch ;( . Binnenkort een zachtere methode proberen waarbij we hopelijk geen extreme verlatingsangst triggeren :+ .

En vandaag ff dweilen :') .
Resistance is futile.
pi_205672189
quote:
11s.gif Op woensdag 17 augustus 2022 23:32 schreef Seven. het volgende:

[..]
Dit bleek geen succes. Colin bleef maar spelen en ouwehoeren, dus ik heb de stoute schoenen aangetrokken. Na 1 minuut was er nog niks aan de hand. Na 3 minuten kwam ik terug en had hij z'n luier uitgetrokken en tegen de muur en over de vloer gepist. Daarna na 3 van 5 minuten gaan kijken want hij raakte zo overstuur dat hij ging kotsen. De keer daarna zelfde resultaat. Maar toen we dat opgeruimd hadden en samen gingen liggen, ging in ieder geval wel direct slapen.

Dit is niet de methode voor ons in ieder geval ;) .
Ik moet heel eerlijk zeggen dat dit voor ons even werkte (toen ik dit dus als tip gaf) en daarna werd het ook drama.

A. valt nu standaard elke avond bij vriend op schoot in slaap en die legt hem daarna rustig in bed. Soms duurt het wel even, maar meestal is het met een kwartiertje gebeurd.

Is Collin wel moe als je hem naar bed doet? Wij beginnen met een flesje geven rond een uur of half negen. Voor 8 uur gaat hij vaak nog niet slapen.

[ Bericht 3% gewijzigd door Sunshine1982 op 18-08-2022 07:48:19 ]
pi_205672231
Verder ga ik een beetje afscheid nemen van dit topic. A is afgelopen dinsdag 2 geworden O+ We hebben een loopfietsje gegeven, kan hij met de tijd lekker buiten bezig zijn. In tegenstelling tot zijn zus is het een echt buitenkind.

Tot snel iedereen! :W
pi_205674497
Gefeliciteerd met je peuter! *O*
  donderdag 18 augustus 2022 @ 22:09:17 #300
277627 Seven.
We are Borg.
pi_205680774
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2022 07:52 schreef Sunshine1982 het volgende:
Verder ga ik een beetje afscheid nemen van dit topic. A is afgelopen dinsdag 2 geworden O+ We hebben een loopfietsje gegeven, kan hij met de tijd lekker buiten bezig zijn. In tegenstelling tot zijn zus is het een echt buitenkind.

[ afbeelding ]

Tot snel iedereen! :W
Gefeliciteerd en tot gauw!
Resistance is futile.
pi_205729570
Zal ik 'm dan maar dicht doen? ;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')