Wat een rijkdomquote:
Dit hebben wij ook. Met bedtijd nog erg actief. Vandaar dat we dachten dat het aan het middagslaapje lag, maar die heeft hij nog wel nodig zo blijkt. Ik ben benieuwd hoe het vanavond gaat.. En spannend! Hopelijk snel raak!quote:Op zondag 12 juni 2022 21:50 schreef Bienelientjee het volgende:
Ik heb J's avond routine omgegooid. Tot nu toe ging hij bad/douchen, pyjama, boekjes lezen, flesje en viel hij in slaap met die fles. Maar ik wil dat hij met schone tanden naar bed gaat + hij slaapt 's nachts op zijn buik en lekt daardoor vaak door omdat die fles net voor het slapen erin gaat. Nu krijgt hij zijn fles drie kwartier tot een uur van tevoren, zodat ie nog een goede plas kan doen. En gaat dan douchen, pyjama, lezen en met schone tanden naar bed.
Al drie avonden (en geen doorlekken!!) achter de rug en J heeft er gelukkig geen moeite mee dat het ineens heel anders is. Manlief houdt niet van veranderingen, want "het ging toch zo makkelijk", maar het moest écht van mij!
Haha!
Het inslapen is wel weer hard werk. J is zó actief. Zelfs als hij dood en doodmoe is gaat hij gewoon door met keten.Hij valt nog altijd in slaap in onze armen (nu dus niet meer dankzij een fles). Dus knuffelen/wiegen op kalme muziek. Hij kalmeert anders gewoon niet genoeg zelf. Maar hij beweegt, grijpt mijn neus, praat er op los, wijst naar mijn ogen (drukt zijn vinger in mijn ogen), etc. etc. Zucht! Haha ! Gelukkig wordt hij maar 1x 's nachts wakker, heeeeel soms slaapt hij eens door. Hij kan de rest van de nacht dus wel zichzelf helpen! Volgende stap wordt hem leren het 's avonds ook zelf te doen!
En wij gaan vanaf deze maand officieel proberen voor een tweede!Nerveus! Spannend!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Goed! Tijd vliegt voorbij hier. De kalender stond gisteren nog op mei, maar dat klopt dus niet.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op dinsdag 21 juni 2022 15:54 schreef Aure het volgende:
Wat een reus inderdaad Seven! Wauw! Mijn kleuter past ook nog in die maatWanneer gaat hij naar de psz? Als hij 2 jaar is? Hij klinkt als een hele leuke avontuurlijke dreumes
![]()
Spannende tijden NJHopelijk snel op vakantie en kunnen jullie daar wat ontspannen.
Hier gaat alles zn gangetje. De dreumes slaapt nog steeds alsof hij een newborn is, soms dan lijkt het beter te gaan maar we zijn alweer een tijdje terug bij af. Hij wordt nu elk anderhalf-twee uur wakker. Intens. En koffie helpt niet meerIk ga deze zomer toch een keer een soort van slaaptraining doen denk ik. Verder is ie wel echt heel gezellig! Hij heeft minder last van zn slechte nachten dan wij
Hij begint iets meer te babbelen 'poeh' = poes (of elk ander dier wat ie ziet). En bij het begroeten van personen komt er een vrolijk 'Alloooooooooo!' uit. Verder vooral nog wel veel gegrom (bij elk plastic dierachtig figuur), hoog gegil (bij alles wat leuk is) en driftig geschreeuw (als hij iets wil hebben).
Charmante dreumes onder de spoiler:Ik heb hier dit boek liggen:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Je mag 'm lenen als je wilt.
Hoe werkte deze voor jullie?quote:Op dinsdag 21 juni 2022 15:59 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Ik heb hier dit boek liggen:
[ afbeelding ]
Je mag 'm lenen als je wilt.
Fingers crossed en hele fijne vakantie!quote:Op dinsdag 21 juni 2022 14:18 schreef NicolasJoy het volgende:
[..]
Goed! Tijd vliegt voorbij hier. De kalender stond gisteren nog op mei, maar dat klopt dus niet.
Mevrouw krijgt hier een tand of 4-6 tegelijk door, dus is al weken niet te genieten. Maar ze is afwisselend een kreng en een geweldig lief ding. Kort lontje en zelf heerlijk spelen. Typisch dreumes dus geloof ik.Komt een spannende tijd aan; de eerste beenmergpunctie na de stamceltransplantatie bij m'n schoonmoeder begint dichterbij te komen. Daar in gedachten erg druk mee. Verder bijna (op) vakantie, mega druk op het werk door zieken en vakanties.. Leven met twee kinderen.
Hoop dat we op vakantie even kunnen loskomen van de dagelijkse routine en kunnen aarden.
Ik ben nooit zo van die zelfhulpboeken, maar als je wanhopig bent ben je bereid om het toch te proberenquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Verder is het een echt jochie, hij speelt alleen nog maar met auto's, blokken en zijn nieuwe favoriet: een bal. En het blijft een grappenmaker, hier een foto met een luier op z'n hoofd
Bonusfoto van toen we gingen zwemmen:
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
Heb je nog tips voor dreumesen die lang wakker zijn? Ik heb van maandag op dinsdag nog geen 4 uur geslapen, tot 1.00 uur lag ik zelf te spoken (heb ik gelukkig bijna nooit), van 1 tot 3 was J. klaarwakker. Zó vermoeiend! Ik ga in ieder geval eens naar die reddit kijken.quote:Op dinsdag 21 juni 2022 20:28 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Ik ben nooit zo van die zelfhulpboeken, maar als je wanhopig bent ben je bereid om het toch te proberen![]()
Tsja, veel aan gehad, mwah. Hoop geijkte dingen zoals tv uit voor het slapen gaan, huiskamer wat donkerder maken, niet te laat naar bed en daar wordt dan een heel verhaal omheen gebouwd. Ze omschreef een methode om het kind weer in bed slaap te laten vallen. Ja, leuk die methode, maar die werkte hier dus nietA. had wat andere slaapissues. Die was niet tig keer wakker, maar laaaaaaang wakker. Ik heb het boek ook maar voor de helft gelezen. Misschien staat er in de andere helft nog wat boeiends.
Ik weet niet of je Reddit hebt? In de subreddit 'sleeptrain' staan veel verhalen en tips van verschillende ouders. Daar heb ik meer aan gehad. Want dat mis je natuurlijk ook een beetje in zo'n boek, dat kinderen niet allemaal hetzelfde zijn. Er staan dingen in en die zouden dan voor de meeste kinderen moeten werken. Vaak werkt dit in de praktijk toch anders
Aapie heeft soms 's nachts ook zo'n wakkere periode. Ik zet hem dan in de box met de tv aan en slaap dan zelf verder #loedermoeder. Hetzelfde doe ik ook als hij om 6 uur 's ochtends besluit dat het wel een goed idee is om op te staan, zoals vanochtend. Ik werd wakker van mijn wekker om kwart voor 8, hij zat heerlijk tekenfilmpjes te kijkenquote:Op woensdag 22 juni 2022 12:46 schreef Gogo83 het volgende:
[..]
Heb je nog tips voor dreumesen die lang wakker zijn? Ik heb van maandag op dinsdag nog geen 4 uur geslapen, tot 1.00 uur lag ik zelf te spoken (heb ik gelukkig bijna nooit), van 1 tot 3 was J. klaarwakker. Zó vermoeiend! Ik ga in ieder geval eens naar die reddit kijken.
@:Majo: Rumours op je muur.En lachen om Aapie met de luier.
@:SQ wel leuk, zo'n dreumes die denkt dat ie een peuter is. Hier nog zo een, die eet serieus bij voorkeur met bestek, want dat doen wij ook. Klimt ook overal op (om er ook regelmatig vanaf te donderen).
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |