abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_205036446
quote:
0s.gif Op zondag 12 juni 2022 20:30 schreef NicolasJoy het volgende:
[ afbeelding ]

O+
Wat een rijkdom O+.

Ik ben heel benieuwd hoe Bubbles gaat reageren op de komst van haar zusje. Als ze daar net zo lief voor gaat zijn als voor de hond dan moet het goedkomen :P.
  zondag 12 juni 2022 @ 21:50:16 #77
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_205036902
:Z Ik heb J's avond routine omgegooid. Tot nu toe ging hij bad/douchen, pyjama, boekjes lezen, flesje en viel hij in slaap met die fles. Maar ik wil dat hij met schone tanden naar bed gaat + hij slaapt 's nachts op zijn buik en lekt daardoor vaak door omdat die fles net voor het slapen erin gaat. Nu krijgt hij zijn fles drie kwartier tot een uur van tevoren, zodat ie nog een goede plas kan doen. En gaat dan douchen, pyjama, lezen en met schone tanden naar bed. ^O^ Al drie avonden (en geen doorlekken!!) achter de rug en J heeft er gelukkig geen moeite mee dat het ineens heel anders is. Manlief houdt niet van veranderingen, want "het ging toch zo makkelijk", maar het moest écht van mij! :6 Haha!

Het inslapen is wel weer hard werk. J is zó actief. Zelfs als hij dood en doodmoe is gaat hij gewoon door met keten. :D Hij valt nog altijd in slaap in onze armen (nu dus niet meer dankzij een fles). Dus knuffelen/wiegen op kalme muziek. Hij kalmeert anders gewoon niet genoeg zelf. Maar hij beweegt, grijpt mijn neus, praat er op los, wijst naar mijn ogen (drukt zijn vinger in mijn ogen), etc. etc. Zucht! Haha ! Gelukkig wordt hij maar 1x 's nachts wakker, heeeeel soms slaapt hij eens door. Hij kan de rest van de nacht dus wel zichzelf helpen! Volgende stap wordt hem leren het 's avonds ook zelf te doen!

En wij gaan vanaf deze maand officieel proberen voor een tweede! :o Nerveus! Spannend! O+
pi_205042104
quote:
0s.gif Op zondag 12 juni 2022 21:50 schreef Bienelientjee het volgende:
:Z Ik heb J's avond routine omgegooid. Tot nu toe ging hij bad/douchen, pyjama, boekjes lezen, flesje en viel hij in slaap met die fles. Maar ik wil dat hij met schone tanden naar bed gaat + hij slaapt 's nachts op zijn buik en lekt daardoor vaak door omdat die fles net voor het slapen erin gaat. Nu krijgt hij zijn fles drie kwartier tot een uur van tevoren, zodat ie nog een goede plas kan doen. En gaat dan douchen, pyjama, lezen en met schone tanden naar bed. ^O^ Al drie avonden (en geen doorlekken!!) achter de rug en J heeft er gelukkig geen moeite mee dat het ineens heel anders is. Manlief houdt niet van veranderingen, want "het ging toch zo makkelijk", maar het moest écht van mij! :6 Haha!

Het inslapen is wel weer hard werk. J is zó actief. Zelfs als hij dood en doodmoe is gaat hij gewoon door met keten. :D Hij valt nog altijd in slaap in onze armen (nu dus niet meer dankzij een fles). Dus knuffelen/wiegen op kalme muziek. Hij kalmeert anders gewoon niet genoeg zelf. Maar hij beweegt, grijpt mijn neus, praat er op los, wijst naar mijn ogen (drukt zijn vinger in mijn ogen), etc. etc. Zucht! Haha ! Gelukkig wordt hij maar 1x 's nachts wakker, heeeeel soms slaapt hij eens door. Hij kan de rest van de nacht dus wel zichzelf helpen! Volgende stap wordt hem leren het 's avonds ook zelf te doen!

En wij gaan vanaf deze maand officieel proberen voor een tweede! :o Nerveus! Spannend! O+
Dit hebben wij ook. Met bedtijd nog erg actief. Vandaar dat we dachten dat het aan het middagslaapje lag, maar die heeft hij nog wel nodig zo blijkt. Ik ben benieuwd hoe het vanavond gaat.. En spannend! Hopelijk snel raak!

En ik presenteer u.... Een bord met druiven en een kloddertje ketchup :Y)

Ik wilde druiven uit de koelkast pakken voor A en hij snaaide er tegelijkertijd een fles ketchup uit. Ik had even geen zin in een krijssessie wanneer ik de fles zou afpakken, dus heb ik maar een beetje ketchup erbij gedaan :')
pi_205046004
@Sunshine1982 het gekrijs niet willen snap ik. :Y
Mijn man wou gisteren Poffertje kwark voeren, maar zij wou het bakje en zelf doen. Ik denk dat ze volgende keer wel gelijk het bakje krijgt. :X

Ze is zo lekker eigenwijs aan het worden. Wil je slapen, zegt ze nou "ne". :D

En terwijl ze meestal weinig geduld heeft voor boekjes, zit ze nu lekker met kleuter te lezen. O+
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_205051924
Spannend Bienelien! Maar ook zo leuk. :D

Eigenwijze dreumessen. L die een hekel heeft aan tandenpoetsen heeft vandaag bij de tandarts keurig haar tandjes laten zien. Er is nog 1 kies aan het doorkomen en dan heeft ze op 1 kies na haar melkgebit al compleet. :o

Afgelopen week had ze een keer een bloedneus midden in de nacht. Haar gezicht, haar, mond, oren, knuffel, slaapzak, bed tot op het matras, alles rood. :X
Ik schrok enorm en het stroomde best flink uit haar neus. Vriend heeft het dicht gehouden en ik probeerde haar te troosten. Pff, was weer een avontuur. Geen idee wat de oorzaak is geweest. Ik denk spontaan, vriend denkt tegen het bed gestoten ofzo. :? Ik hoop dat het niet meer gebeurt.
  woensdag 15 juni 2022 @ 22:03:06 #81
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_205061663
Ahw, arme L! ;( Lijkt me zo eng om ze helemaal onder het bloed te vinden en je weet niet meteen waar het vandaan komt!

J weigert op dit moment te slapen en het is hier flink warm dus hij is niet in zijn slaapzak, geen idee of hij dat raar vindt ofzo. :z Na half uur rellen lag hij eindelijk, maar was wel aan het babbelen en praten, maar hij stond weer op, ziet mij in de kamer zitten en gooit zichzelf neer en doet net of hij slaapt al lachend! :') _O- Ik was het zat en begon me te ergeren omdat ik het ook zo warm heb, dus manlief maar ff gestuurd! _O- Eens zien hoe lang dit spel gaat.
pi_205072495
@Bienelientjee Wij gebruiken altijd een slaapzak, ook met hitte. Ik heb een paar hele dunne, daar ligt ze nu in romper in, maar eventueel kan ze daar ook in alleen luier in.

Even een speeltip: J vindt het helemaal fantastisch om met vier op een rij te spelen, en het is ook nog eens goed voor de fijne motoriek.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  maandag 20 juni 2022 @ 23:40:13 #83
277627 Seven.
We are Borg.
pi_205107088
@NicolasJoy hoe is het met jullie?
Resistance is futile.
  maandag 20 juni 2022 @ 23:52:28 #84
277627 Seven.
We are Borg.
pi_205107167
Ik merk dat ik weinig aandacht meer heb voor dit topic, sorry daarvoor!

Colin update dan maar: woordenschat blijft beperkt tot bauw en soms mama, en hij doet soms mauw en boe als we vragen wat de poes of koe doet. Maar hey ho, wie heeft woorden nodig, als je ook gewoon met hard schreeuwen je zin kunt krijgen :P . Staan tetteren bij het traphek naar de keuken rond etenstijd, of gewoon bij elk youtube filmpje dat je niet aanstaat een keel opzetten :7 . Verder nog steeds veel geklauter, maar kusjes geven en knuffelen met mama doet hij ook steeds vaker. Verder al kledingmaat 98, dus met z'n 21 maanden echt wel een klein reusje.

M'n man is met hem naar een rondleiding op de peuterspeelzaal geweest. De kindjes zaten netjes in een kringetje toen hij aankwam, maar de orde was snel verstoord toen hij in de duplo begon te trekken. En luid protest bij vertrek :D .

Op de kinderboerderij interesseren de dieren hem geen lor :') maar het speelhuisje met glijbaan is hij niet af te slaan.

Nee komt in zijn woordenboek niet voor dus Pretlettertjes gaat op pauze tot hij luistert. Dingen van de trap flikkeren en dan 'oh oww' zeggen. Pakkerdje is helemaal hot, dan ren ik voorovergebogen als een T-Rex brullend achter hem aan. Vindt 'ie grappig :P .

Heerlijk O+ .
Resistance is futile.
pi_205110668
quote:
7s.gif Op maandag 20 juni 2022 23:40 schreef Seven. het volgende:
@:NicolasJoy hoe is het met jullie?
Goed! Tijd vliegt voorbij hier. De kalender stond gisteren nog op mei, maar dat klopt dus niet. :9
Mevrouw krijgt hier een tand of 4-6 tegelijk door, dus is al weken niet te genieten. Maar ze is afwisselend een kreng en een geweldig lief ding. Kort lontje en zelf heerlijk spelen. Typisch dreumes dus geloof ik. *) Komt een spannende tijd aan; de eerste beenmergpunctie na de stamceltransplantatie bij m'n schoonmoeder begint dichterbij te komen. Daar in gedachten erg druk mee. Verder bijna (op) vakantie, mega druk op het werk door zieken en vakanties.. Leven met twee kinderen. *) Hoop dat we op vakantie even kunnen loskomen van de dagelijkse routine en kunnen aarden.
pi_205111327
Wat een reus inderdaad Seven! Wauw! Mijn kleuter past ook nog in die maat _O- Wanneer gaat hij naar de psz? Als hij 2 jaar is? Hij klinkt als een hele leuke avontuurlijke dreumes O+

Spannende tijden NJ :* Hopelijk snel op vakantie en kunnen jullie daar wat ontspannen.

Hier gaat alles zn gangetje. De dreumes slaapt nog steeds alsof hij een newborn is, soms dan lijkt het beter te gaan maar we zijn alweer een tijdje terug bij af. Hij wordt nu elk anderhalf-twee uur wakker. Intens. En koffie helpt niet meer }:| Ik ga deze zomer toch een keer een soort van slaaptraining doen denk ik. Verder is ie wel echt heel gezellig! Hij heeft minder last van zn slechte nachten dan wij :') Hij begint iets meer te babbelen 'poeh' = poes (of elk ander dier wat ie ziet). En bij het begroeten van personen komt er een vrolijk 'Alloooooooooo!' uit. Verder vooral nog wel veel gegrom (bij elk plastic dierachtig figuur), hoog gegil (bij alles wat leuk is) en driftig geschreeuw (als hij iets wil hebben).

Charmante dreumes onder de spoiler:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
O+
pi_205111352
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2022 15:54 schreef Aure het volgende:
Wat een reus inderdaad Seven! Wauw! Mijn kleuter past ook nog in die maat _O- Wanneer gaat hij naar de psz? Als hij 2 jaar is? Hij klinkt als een hele leuke avontuurlijke dreumes O+

Spannende tijden NJ :* Hopelijk snel op vakantie en kunnen jullie daar wat ontspannen.

Hier gaat alles zn gangetje. De dreumes slaapt nog steeds alsof hij een newborn is, soms dan lijkt het beter te gaan maar we zijn alweer een tijdje terug bij af. Hij wordt nu elk anderhalf-twee uur wakker. Intens. En koffie helpt niet meer }:| Ik ga deze zomer toch een keer een soort van slaaptraining doen denk ik. Verder is ie wel echt heel gezellig! Hij heeft minder last van zn slechte nachten dan wij :') Hij begint iets meer te babbelen 'poeh' = poes (of elk ander dier wat ie ziet). En bij het begroeten van personen komt er een vrolijk 'Alloooooooooo!' uit. Verder vooral nog wel veel gegrom (bij elk plastic dierachtig figuur), hoog gegil (bij alles wat leuk is) en driftig geschreeuw (als hij iets wil hebben).

Charmante dreumes onder de spoiler:
SPOILER
O+
Ik heb hier dit boek liggen:

Je mag 'm lenen als je wilt.
pi_205111425
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2022 15:59 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Ik heb hier dit boek liggen:

[ afbeelding ]

Je mag 'm lenen als je wilt.
Hoe werkte deze voor jullie? :P
  dinsdag 21 juni 2022 @ 16:28:20 #89
149959 SQ
snelle trees
pi_205111557
Als het boek heel dik is en je raakt de schedel precies juist lijkt het me best effectief!
disclaimer
pi_205111617
_O-
  dinsdag 21 juni 2022 @ 16:33:42 #91
149959 SQ
snelle trees
pi_205111618
Hij wordt wel echt heel blond, Aure!

En colin juist hartstikke rood :D
disclaimer
  dinsdag 21 juni 2022 @ 16:40:04 #92
149959 SQ
snelle trees
pi_205111684
Goud gaat ook lekker!
Zegt nog steeds niet meer dan "hai" "klaar" "oh-oh" en "op" maar inderdaad, waarom praten als je ook boos kan krijsen en wijzen, toch 8-)

Zelf is ie inmiddels toch wel echt klaar met baby zijn en probeert dus werkelijk alles zelf, maar ik vind dat nogal stressvol want alles gaat dus ook wel ergens fout en zijn schedel zit inmiddels ook vol deuken :')

En boos, boos, zo vaak boos en dan niet te troosten, verschrikkelijk :')

Babysets zijn voor babies:

De border is een prima plek voor je tuinkabouter-troon :') (en kun je makkelijker bloemetjes onthoofden)
disclaimer
  dinsdag 21 juni 2022 @ 19:11:24 #93
277627 Seven.
We are Borg.
pi_205113007
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2022 14:18 schreef NicolasJoy het volgende:

[..]
Goed! Tijd vliegt voorbij hier. De kalender stond gisteren nog op mei, maar dat klopt dus niet. :9
Mevrouw krijgt hier een tand of 4-6 tegelijk door, dus is al weken niet te genieten. Maar ze is afwisselend een kreng en een geweldig lief ding. Kort lontje en zelf heerlijk spelen. Typisch dreumes dus geloof ik. *) Komt een spannende tijd aan; de eerste beenmergpunctie na de stamceltransplantatie bij m'n schoonmoeder begint dichterbij te komen. Daar in gedachten erg druk mee. Verder bijna (op) vakantie, mega druk op het werk door zieken en vakanties.. Leven met twee kinderen. *) Hoop dat we op vakantie even kunnen loskomen van de dagelijkse routine en kunnen aarden.
Fingers crossed en hele fijne vakantie!
Resistance is futile.
pi_205113054
Mega dreumesen!
pi_205113934
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2022 16:10 schreef Aure het volgende:

[..]
Hoe werkte deze voor jullie? :P
Ik ben nooit zo van die zelfhulpboeken, maar als je wanhopig bent ben je bereid om het toch te proberen :P

Tsja, veel aan gehad, mwah. Hoop geijkte dingen zoals tv uit voor het slapen gaan, huiskamer wat donkerder maken, niet te laat naar bed en daar wordt dan een heel verhaal omheen gebouwd. Ze omschreef een methode om het kind weer in bed slaap te laten vallen. Ja, leuk die methode, maar die werkte hier dus niet :P A. had wat andere slaapissues. Die was niet tig keer wakker, maar laaaaaaang wakker. Ik heb het boek ook maar voor de helft gelezen. Misschien staat er in de andere helft nog wat boeiends.

Ik weet niet of je Reddit hebt? In de subreddit 'sleeptrain' staan veel verhalen en tips van verschillende ouders. Daar heb ik meer aan gehad. Want dat mis je natuurlijk ook een beetje in zo'n boek, dat kinderen niet allemaal hetzelfde zijn. Er staan dingen in en die zouden dan voor de meeste kinderen moeten werken. Vaak werkt dit in de praktijk toch anders :)

[ Bericht 0% gewijzigd door Sunshine1982 op 21-06-2022 20:46:10 ]
pi_205117749
Ik had gisteren ook wel zo'n boek gewild om Poffertje uit te slaan. Ze sliep om 21:00. :'(
Meestal gaat ze stipt om 20:00 uit. Maar gisteren moest ik eerst lachen toen ze begon met "ijs, ijs, ijs". :D En ook toen ze in plaats van drinken, op mijn borst ging blazen moest ik lachen, dus ik ben mede schuldig. Al had het waarschijnlijk niet zoveel verschil gemaakt. ;)

Verder is ze wel heel leuk. Ze doet dansjes mee bij televisie, knuffelt zelf haar broer, en ze babbelt van alles mee. O+
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
  Moderator woensdag 22 juni 2022 @ 12:24:12 #97
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_205118976
Wat leuk om weer foto's te zien van alle kindjes O+ Ik kom ook moeilijk aangehaakt momenteel, veel te druk, maar ik lees wel trouw mee.

Aapie zit ook in zo'n leuke fase, hij is zo ontzettend lief. Zijn woordenschat groeit, zo zegt hij nu haai (haar), daar, boven en hooodooo wat hij al weken zegt blijkt auto te betekenen. En ik zou zweren dat hij vanochtend "wakker worden" zei, mijn man hoorde het ook :o

Vorige week kregen we een foto van de opvang, ik moet elke keer weer lachen als ik het zie. Ze hadden buiten een badje opgezet en Aapie rent weg want hij had er geen zin in. Elke keer als ik de foto zie denk ik erbij "Oh heeeellll nooooo!" en lig weer helemaal in een deuk :') Even onder een spoiler wegens "naakt" (ik zal hem later ook weghalen ivm eventuele herkenbaarheid andere kindjes).

SPOILER
Verder is het een echt jochie, hij speelt alleen nog maar met auto's, blokken en zijn nieuwe favoriet: een bal. En het blijft een grappenmaker, hier een foto met een luier op z'n hoofd O+

Bonusfoto van toen we gingen zwemmen:

26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_205119158
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 juni 2022 20:28 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Ik ben nooit zo van die zelfhulpboeken, maar als je wanhopig bent ben je bereid om het toch te proberen :P

Tsja, veel aan gehad, mwah. Hoop geijkte dingen zoals tv uit voor het slapen gaan, huiskamer wat donkerder maken, niet te laat naar bed en daar wordt dan een heel verhaal omheen gebouwd. Ze omschreef een methode om het kind weer in bed slaap te laten vallen. Ja, leuk die methode, maar die werkte hier dus niet :P A. had wat andere slaapissues. Die was niet tig keer wakker, maar laaaaaaang wakker. Ik heb het boek ook maar voor de helft gelezen. Misschien staat er in de andere helft nog wat boeiends.

Ik weet niet of je Reddit hebt? In de subreddit 'sleeptrain' staan veel verhalen en tips van verschillende ouders. Daar heb ik meer aan gehad. Want dat mis je natuurlijk ook een beetje in zo'n boek, dat kinderen niet allemaal hetzelfde zijn. Er staan dingen in en die zouden dan voor de meeste kinderen moeten werken. Vaak werkt dit in de praktijk toch anders :)
Heb je nog tips voor dreumesen die lang wakker zijn? Ik heb van maandag op dinsdag nog geen 4 uur geslapen, tot 1.00 uur lag ik zelf te spoken (heb ik gelukkig bijna nooit), van 1 tot 3 was J. klaarwakker. Zó vermoeiend! Ik ga in ieder geval eens naar die reddit kijken.

@MaJo: Rumours op je muur. O+ En lachen om Aapie met de luier.

@SQ wel leuk, zo'n dreumes die denkt dat ie een peuter is. Hier nog zo een, die eet serieus bij voorkeur met bestek, want dat doen wij ook. Klimt ook overal op (om er ook regelmatig vanaf te donderen).
  Moderator woensdag 22 juni 2022 @ 12:54:17 #99
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_205119226
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2022 12:46 schreef Gogo83 het volgende:

[..]
Heb je nog tips voor dreumesen die lang wakker zijn? Ik heb van maandag op dinsdag nog geen 4 uur geslapen, tot 1.00 uur lag ik zelf te spoken (heb ik gelukkig bijna nooit), van 1 tot 3 was J. klaarwakker. Zó vermoeiend! Ik ga in ieder geval eens naar die reddit kijken.

@:Majo: Rumours op je muur. O+ En lachen om Aapie met de luier.

@:SQ wel leuk, zo'n dreumes die denkt dat ie een peuter is. Hier nog zo een, die eet serieus bij voorkeur met bestek, want dat doen wij ook. Klimt ook overal op (om er ook regelmatig vanaf te donderen).
Aapie heeft soms 's nachts ook zo'n wakkere periode. Ik zet hem dan in de box met de tv aan en slaap dan zelf verder #loedermoeder. Hetzelfde doe ik ook als hij om 6 uur 's ochtends besluit dat het wel een goed idee is om op te staan, zoals vanochtend. Ik werd wakker van mijn wekker om kwart voor 8, hij zat heerlijk tekenfilmpjes te kijken _O- :@

Yup Rumours :Y Daarboven hangt nog Pink Floyd en daaronder de Beatles. We proberen het wel een beetje te rouleren maar dat is alweer een tijdje geleden. Kunnen we mooi weer doen in het nieuwe huis ^O^

Dat peutergedrag zie ik hier ook, hij kopieert sowieso alles. Doopt zijn broodje netjes in de soep, wil de kattenbak verschonen, helpt met stofzuigen en vegen :D Gisteren hielp hij echt goed door alle boodschappen uit de tas aan te geven O+

[ Bericht 0% gewijzigd door MaJo op 22-06-2022 13:50:54 ]
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
  woensdag 22 juni 2022 @ 13:32:44 #100
149959 SQ
snelle trees
pi_205119539
Aapie verandert! Het baby gaat er af!
disclaimer
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')