abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator woensdag 1 juni 2022 @ 13:05:54 #1
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_204932147
Wie posten hier mee:

Sunshine1982 - - Augustus 2020
NicolasJoy - S. - September 2020
tpopml - Mickey - September 2020
Seven. - Colin - September 2020
SQ - Goud - oktober 2020
Peejtur - LL - Oktober 2020
MaJo - Aapie - 24 Oktober 2020
Donna - A-tje - november 2020
arvensis - Zielie - November 2020
PKM - Poffertje - November 2020
Gogo83 - J. - Januari 2021
Bienelientjee - Dreumes J. - februari 2021
Aure - Otis - 15 maart 2021
Kwakz0r - Pep - 19 maart 2021
Tink89 - Spruit - maart 2021

Welkom in het dreumestopic! *O* .

[ Bericht 3% gewijzigd door Peejtur op 01-08-2022 22:30:46 ]
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
  Moderator woensdag 1 juni 2022 @ 13:07:51 #2
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_204932159
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2022 13:04 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
:D O+

Hier is dat niet aan de orde. Als hij wat wilt pakt hij mijn hand en gidst hij me er naartoe. Meestal naar de koelkast, het is af en toe een bodemloze put.

En hij ziet in alles een telefoon. Van de week pakte hij een tube zinkzalf. Hield dat ding tegen zijn oor, ' awo?' _O-
Aapie loopt naar de deur en dan ga ik achter hem aan. In de keuken wijst hij vervolgens naar de voorraadkast en roept "die", dan wil hij een cracotte. Wijst hij naar het raam dan wil hij een banaan (ligt in de vensterbank). Wijst hij naar de tafel dan wil hij water. Wel handig hoor je kind een beetje kunnen begrijpen O+

Vanochtend pakte hij mijn telefoon en riep haaaajoooo naar het scherm. Waarschijnlijk omdat we daarmee facetimen met opa en oma O+
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
  Moderator woensdag 1 juni 2022 @ 13:09:40 #3
382129 crew  Donna
pi_204932188
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2022 13:04 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
:D O+

Hier is dat niet aan de orde. Als hij wat wilt pakt hij mijn hand en gidst hij me er naartoe. Meestal naar de koelkast, het is af en toe een bodemloze put.

En hij ziet in alles een telefoon. Van de week pakte hij een tube zinkzalf. Hield dat ding tegen zijn oor, ' awo?' _O-
Hahaha. Ja A-tje is ook regelmatig aan het bellen met van alles. Zo lief! O+
  Moderator woensdag 1 juni 2022 @ 13:10:22 #4
382129 crew  Donna
pi_204932200
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2022 13:07 schreef MaJo het volgende:

[..]
Aapie loopt naar de deur en dan ga ik achter hem aan. In de keuken wijst hij vervolgens naar de voorraadkast en roept "die", dan wil hij een cracotte. Wijst hij naar het raam dan wil hij een banaan (ligt in de vensterbank). Wijst hij naar de tafel dan wil hij water. Wel handig hoor je kind een beetje kunnen begrijpen O+

Vanochtend pakte hij mijn telefoon en riep haaaajoooo naar het scherm. Waarschijnlijk omdat we daarmee facetimen met opa en oma O+
A-tje roept dan eigenlijk weer geen 'die'. Ze begint gewoon te wijzen en krijsen bij de plek. Of bij de koelkast idd ja. :7
  woensdag 1 juni 2022 @ 14:09:54 #5
475804 1inamelon
Je mag wel meloentje zeggen
pi_204932766
Zusje staat rond etenstijd regelmatig naar de koelkast te wijzen en lamiiii lamiiii te eisen :') en ze noemt zichzelf meme en mij en haar broer mama.

Ik weet nog dat ik de dreumestijd van m’n oudste best zwaar vond maar met Zusje vind ik het echt heel leuk. Misschien vanwege het begin van Corona en m’n zwangerschap, dat het bij m’n oudste zwaarder voelde of zo.
  woensdag 1 juni 2022 @ 20:42:28 #6
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_204936275
Denk dat J's eerste kiezen aan het bewegen zijn. Zowel boven en onder is zijn tandvlees dik en rood. Hopelijk komen ze voor onze mid week vakantie nog door :') Vakanties lijken wel zijn PRIME TIME om iets onder de leden te hebben Ik heb nog steeds vieze nachtmerries van de diarree die hij na zijn buikgriep nog twee weken lang had. En de meerdere diarree tot zijn nek en enkel verschoon momenten in de achterbak! :D _O-

Hier een bizar filmpje van J en zijn giga woordenschat! :o Hij zit ondertussen al zeker rond de 60 woordjes (ja echt, wtf) en gebruikt al een tijdje twee woorden samen. Vandaag deed hij zijn eerste 4 woorden "zin"!! :o

Met bonus spaghetti bolognese mond
https://www.youtube.com/shorts/nRoOyRNkHh0
  woensdag 1 juni 2022 @ 21:32:07 #7
277627 Seven.
We are Borg.
pi_204937193
Colin is een kijker. Zit ik kwark te eten en dan kijkt hij eerst indringend naar het bakje. Binnen 20 seconden geen hap, dan begint hij te schetteren.
Resistance is futile.
pi_204939544
Mijn kind ging gisteravond pas om 22.30 slapen :'(

Misschien is er een sprongetje gaande. Om 22.15 zat hij opeens naar zijn hand te kijken en ik hoorde hem duidelijk 1, 2, 3 zeggen O+
pi_204939801
Hoe gaat het met de hoektandjes @Bienelientjee?
  donderdag 2 juni 2022 @ 09:29:50 #10
318361 Bienelientjee
pi_204940109
@Sunshine1982 Hoektanden was mijn J niet :D Mijn J is bezig met kiezen van wat ik kan zien!

ZZZZZzzzz. J was om 4 uur klaarwakker. Gelukkig niet vervelend, hij lag wel al luid pratend in zijn bed en na 1,5 uur viel hij weer in slaap tot 7.30!
  donderdag 2 juni 2022 @ 09:31:19 #11
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_204940115
Wat doen jullie tegen dreumesgegil? Hier wordt niet gesproken, alles moet op 105 decibel geloof ik ;(
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
  donderdag 2 juni 2022 @ 09:32:45 #12
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_204940125
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2022 09:29 schreef Bienelientjee het volgende:
@:Sunshine1982 Hoektanden was mijn J niet :D Mijn J is bezig met kiezen van wat ik kan zien!

ZZZZZzzzz. J was om 4 uur klaarwakker. Gelukkig niet vervelend, hij lag wel al luid pratend in zijn bed en na 1,5 uur viel hij weer in slaap tot 7.30!
Dat geklets van J, serieus een wonderkind! E. Is een maandje jonger en die zegt alleen mama, huuuh (ik wil eten) en Hi 🙈. Wat leuk dat J zo vlotjes is! Oefenen jullie veel?
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
  donderdag 2 juni 2022 @ 09:54:16 #13
318361 Bienelientjee
pi_204940293
@monsterd. Het is verbazingwekkend hoe snel hij dingen oppikt. We oefenen niet eens specifiek, maar lezen bv. wel elke dag. En ik benoemde altijd veel dingen dagelijks, maar J is net een spons. Hij zuigt nieuwe informatie zo op en kopieert heel erg snel. Hij heeft wel echt uitdaging nodig anders verveeld hij zich en wordt super vervelend.
  donderdag 2 juni 2022 @ 10:33:23 #14
319308 Tink89
To live is to dance
pi_204940547
Dreumesgegil negeer ik en als het echt blijft gaan, corrigeer ik even kort met 'Spruitje, niet gillen, mama hoort je zo ook wel'. Vaak is dat (nog) genoeg...

Ik had vanochtend twee kinderen met ieder twee toettoetauto's op de achterbank -O-

En mag ik nog in de op? Spruit is van maart 2021.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_204943150
quote:
1s.gif Op donderdag 2 juni 2022 08:44 schreef Sunshine1982 het volgende:
Hoe gaat het met de hoektandjes @:Bienelientjee?
Dat was de mijne. Ik denk dat ze door zijn, het gekwijl is over en de nachten zijn weer wat beter. Ik mag niet in haar mond voelen, ik hoop op alle 4 door.
pi_204943160
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2022 16:10 schreef Gogo83 het volgende:

[..]
Dat was de mijne. Ik denk dat ze door zijn, het gekwijl is over en de nachten zijn weer wat beter. Ik mag niet in haar mond voelen, ik hoop op alle 4 door.
Ah excuses :@ Gelukkig!
pi_204943585
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2022 09:31 schreef monsterd. het volgende:
Wat doen jullie tegen dreumesgegil? Hier wordt niet gesproken, alles moet op 105 decibel geloof ik ;(
Ergeren. :9 Negeren werkte hier niet, dus we geven haar nu aan 'dat het wel genoeg' is.
pi_204943591
Hier hebben we net een kamer wissel doorgevoerd.. Dat in combinatie met twee hoektanden...
De nachten zijn weer als vanouds. :O
  Moderator donderdag 2 juni 2022 @ 17:36:39 #19
447051 crew  Peejtur
pi_204943639
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2022 10:33 schreef Tink89 het volgende:
Dreumesgegil negeer ik en als het echt blijft gaan, corrigeer ik even kort met 'Spruitje, niet gillen, mama hoort je zo ook wel'. Vaak is dat (nog) genoeg...

Ik had vanochtend twee kinderen met ieder twee toettoetauto's op de achterbank -O-

En mag ik nog in de op? Spruit is van maart 2021.
Done :)
  Moderator donderdag 2 juni 2022 @ 18:03:00 #20
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_204943845
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2022 20:42 schreef Bienelientjee het volgende:
Denk dat J's eerste kiezen aan het bewegen zijn. Zowel boven en onder is zijn tandvlees dik en rood. Hopelijk komen ze voor onze mid week vakantie nog door :') Vakanties lijken wel zijn PRIME TIME om iets onder de leden te hebben Ik heb nog steeds vieze nachtmerries van de diarree die hij na zijn buikgriep nog twee weken lang had. En de meerdere diarree tot zijn nek en enkel verschoon momenten in de achterbak! :D _O-

Hier een bizar filmpje van J en zijn giga woordenschat! :o Hij zit ondertussen al zeker rond de 60 woordjes (ja echt, wtf) en gebruikt al een tijdje twee woorden samen. Vandaag deed hij zijn eerste 4 woorden "zin"!! :o

Met bonus spaghetti bolognese mond
https://www.youtube.com/shorts/nRoOyRNkHh0
Jeetje Bien, die van jou is wel heel erg snel hoor :D Als er ooit een tweede komt vind je die waarschijnlijk maar sloom _O-

Hier ook voor het eerst sinds Aapie dreumes is weer poeppakken tot zijn schouders :X Ik denk dat het een mix is tussen niet helemaal lekker zijn (hij heeft gisteren ook gespuugd) en doorkomende kiezen. Het is heel zuur en hij heeft er rode billetjes van.

We denken trouwens te weten wat "bai" is, buiten! Ik vroeg aan hem wat bai is en toen wees hij naar buiten. En dat vindt hij inderdaad wel erg leuk, hij komt ook regelmatig aanzetten met zijn schoentjes. Dat gaat een feestje worden in ons nieuwe huis met tuin en daarachter een groot grasveld O+
pi_204948100
Ik had geen 'buiten' gelinkt aan bai :P Een grote tuin is echt heel fijn voor kinderen. Wij hebben nu ook een grotere tuin. Oudste wilde een trampoline en die staat er nu in. Nog steeds een hoop ruimte :) A. is nu heel vaak in de tuin te vinden.

We hebben gisteren voor het eerst het middagslaapje geskipt. Hij ging in de avond steeds later slapen en hij wil ook meestal niet meer tussen de middag slapen (na wat moeite ging hij dan toch). Om 18.30 werd hij wat sago, en een half uur later lag hij te slapen tot vanmorgen 8 uur. *O*

Wel even pittig, geen middagslaapje meer, maar daar wennen we ook wel weer aan.

Even een aanvulling.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 21% gewijzigd door Sunshine1982 op 03-06-2022 11:25:12 ]
  Moderator vrijdag 3 juni 2022 @ 12:37:26 #22
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_204950194
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 juni 2022 08:05 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik had geen 'buiten' gelinkt aan bai :P Een grote tuin is echt heel fijn voor kinderen. Wij hebben nu ook een grotere tuin. Oudste wilde een trampoline en die staat er nu in. Nog steeds een hoop ruimte :) A. is nu heel vaak in de tuin te vinden.

We hebben gisteren voor het eerst het middagslaapje geskipt. Hij ging in de avond steeds later slapen en hij wil ook meestal niet meer tussen de middag slapen (na wat moeite ging hij dan toch). Om 18.30 werd hij wat sago, en een half uur later lag hij te slapen tot vanmorgen 8 uur. *O*

Even een aanvulling.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"Baiten" zeg maar :P Al ben ik er ook nog niet helemaal over uit hoor of dit het is _O- En jeetje, geen slaapje meer. Dat lijkt me wel even wennen hoor! Onze kleine man doet soms nog tukken van 2,5/3 uur dus dat is echt even me time tijd om te werken.

Aapie is echt niet in z'n hum de laatste dagen, hij zit de hele tijd te piepen en weigert pertinent zijn speen, dus ik denk naast buikpijn ook tandjesleed. En ja buikpijn is het denk ik wel want manlief is inmiddels ook geveld met buikgriep en ik ben inmiddels ook een paar keer naar de wc geweest :X

Hoe gaat het bij jullie allemaal met eten? Aapie eet in principe overdag heel goed: broodjes, fruit, crackertje, wat rauwkost/kaas etc. Maar avondeten wordt steeds meer drama. Het komt er eigenlijk op neer dat hij alleen maar vlees wil eten :') Eerst at hij ook gewoon groenten, aardappelen gaan ook steeds moeizamer maar meneer MOET vlees. Gisteren dus alleen maar een filetlapje op, geen aardappel aangeraakt en de spinazie was echt slechts decoratie. Die filetlap had hij in 2 minuten op en daarna was het janken omdat wij natuurlijk nog wel op ons bord hadden liggen. Hoe pakken jullie dit aan?

We eten natuurlijk niet alleen maar AVG, maar bij bijna alles doet hij nu moeilijk. Hij eet alleen nog maar pasta bolognese (geen spaghetti!), soep met brood, pizza en patat. Bij andere dingen draait hij zijn hoofd weg :N En dat terwijl hij altijd super enthousiast is voordat we gaan eten. Waar is het misgegaan :'(

SPOILER
  vrijdag 3 juni 2022 @ 12:55:44 #23
149959 SQ
snelle trees
pi_204950363
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 juni 2022 08:05 schreef Sunshine1982 het volgende:

Even een aanvulling.

SPOILER
Is dit typisch dreumesgedrag --> JA
of gaat dit een tandje verder? --> NEE
Of doe ik gewoon wat fout? --> NEE }:|

quote:
ik ben bang dat andere ouders een bepaalde mening hebben
Waarom ben je daar bang voor? Ja, dat hebben ze. Moet jij daar iets mee? Nope.

Weet je, elk kind is anders. Maar een kind met een sterke wil is niet abnormaal. Hij is niet stuk, jij doet niks verkeerd. Hij is gewoon wie hij is.
Mijn jongens zijn ook allebei zo, altijd al geweest, en het loslaten van wat andere mensen al dan niet misschien zouden kunnen denken is echt essentieel als je hier mee wil leren dealen. En dan kun jij je focussen op jezelf en je kind en welke aanpak het beste werkt. Daar hebben jullie allebei veel meer aan :*
disclaimer
  Moderator vrijdag 3 juni 2022 @ 12:58:06 #24
382129 crew  Donna
pi_204950387
Helemaal eens met @SQ

Mijn jongste is ook zo. Op het KDV loop ik standaard met een krijsend kind onder de arm van het plein af om haar vervolgens vakkundig in de auto te duwen/vouwen. Zweet in m'n naad en op m'n voorhoofd.

Dreumesdraken.
pi_204950527
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2022 12:55 schreef SQ het volgende:

[..]
Is dit typisch dreumesgedrag --> JA
of gaat dit een tandje verder? --> NEE
Of doe ik gewoon wat fout? --> NEE }:|
[..]
Waarom ben je daar bang voor? Ja, dat hebben ze. Moet jij daar iets mee? Nope.

Weet je, elk kind is anders. Maar een kind met een sterke wil is niet abnormaal. Hij is niet stuk, jij doet niks verkeerd. Hij is gewoon wie hij is.
Mijn jongens zijn ook allebei zo, altijd al geweest, en het loslaten van wat andere mensen al dan niet misschien zouden kunnen denken is echt essentieel als je hier mee wil leren dealen. En dan kun jij je focussen op jezelf en je kind en welke aanpak het beste werkt. Daar hebben jullie allebei veel meer aan :*
Je hebt helemaal gelijk! En dank voor het relativeren. Dat had effe nodig :)

Ik voel me zo onzeker op zulke momenten. Dat ze denken dat ik het niet kan, of dat ze denken wat een vervelend kind. Ik merk ook dat ik dingen hierdoor vermijd. In de dierentuin bijvoorbeeld is er een heel leuk speeltuintje voor kleintjes. Ik durf hem er gewoon niet te laten spelen. Bang voor een een publieke krijs/sla-in-gezicht/gespartelbui als we weg gaan. Bij een kinderboerderij ben ik zo weer weg maar bij de dierentuin moet ik nog het halve park door eer ik bij de auto ben.

Ik verwacht echt geen supermakkelijke dreumes, want ik weet dat dat niet reëel is (uitzonderingen daargelaten) maar dit is best een uitdaging :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')