Aapie loopt naar de deur en dan ga ik achter hem aan. In de keuken wijst hij vervolgens naar de voorraadkast en roept "die", dan wil hij een cracotte. Wijst hij naar het raam dan wil hij een banaan (ligt in de vensterbank). Wijst hij naar de tafel dan wil hij water. Wel handig hoor je kind een beetje kunnen begrijpenquote:Op woensdag 1 juni 2022 13:04 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]![]()
![]()
Hier is dat niet aan de orde. Als hij wat wilt pakt hij mijn hand en gidst hij me er naartoe. Meestal naar de koelkast, het is af en toe een bodemloze put.
En hij ziet in alles een telefoon. Van de week pakte hij een tube zinkzalf. Hield dat ding tegen zijn oor, ' awo?'
Hahaha. Ja A-tje is ook regelmatig aan het bellen met van alles. Zo lief!quote:Op woensdag 1 juni 2022 13:04 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]![]()
![]()
Hier is dat niet aan de orde. Als hij wat wilt pakt hij mijn hand en gidst hij me er naartoe. Meestal naar de koelkast, het is af en toe een bodemloze put.
En hij ziet in alles een telefoon. Van de week pakte hij een tube zinkzalf. Hield dat ding tegen zijn oor, ' awo?'
A-tje roept dan eigenlijk weer geen 'die'. Ze begint gewoon te wijzen en krijsen bij de plek. Of bij de koelkast idd ja.quote:Op woensdag 1 juni 2022 13:07 schreef MaJo het volgende:
[..]
Aapie loopt naar de deur en dan ga ik achter hem aan. In de keuken wijst hij vervolgens naar de voorraadkast en roept "die", dan wil hij een cracotte. Wijst hij naar het raam dan wil hij een banaan (ligt in de vensterbank). Wijst hij naar de tafel dan wil hij water. Wel handig hoor je kind een beetje kunnen begrijpen
Vanochtend pakte hij mijn telefoon en riep haaaajoooo naar het scherm. Waarschijnlijk omdat we daarmee facetimen met opa en oma
Dat geklets van J, serieus een wonderkind! E. Is een maandje jonger en die zegt alleen mama, huuuh (ik wil eten) en Hi 🙈. Wat leuk dat J zo vlotjes is! Oefenen jullie veel?quote:Op donderdag 2 juni 2022 09:29 schreef Bienelientjee het volgende:
@:Sunshine1982 Hoektanden was mijn J nietMijn J is bezig met kiezen van wat ik kan zien!
ZZZZZzzzz. J was om 4 uur klaarwakker. Gelukkig niet vervelend, hij lag wel al luid pratend in zijn bed en na 1,5 uur viel hij weer in slaap tot 7.30!
Dat was de mijne. Ik denk dat ze door zijn, het gekwijl is over en de nachten zijn weer wat beter. Ik mag niet in haar mond voelen, ik hoop op alle 4 door.quote:Op donderdag 2 juni 2022 08:44 schreef Sunshine1982 het volgende:
Hoe gaat het met de hoektandjes @:Bienelientjee?
Ah excusesquote:Op donderdag 2 juni 2022 16:10 schreef Gogo83 het volgende:
[..]
Dat was de mijne. Ik denk dat ze door zijn, het gekwijl is over en de nachten zijn weer wat beter. Ik mag niet in haar mond voelen, ik hoop op alle 4 door.
Ergeren.quote:Op donderdag 2 juni 2022 09:31 schreef monsterd. het volgende:
Wat doen jullie tegen dreumesgegil? Hier wordt niet gesproken, alles moet op 105 decibel geloof ik
Donequote:Op donderdag 2 juni 2022 10:33 schreef Tink89 het volgende:
Dreumesgegil negeer ik en als het echt blijft gaan, corrigeer ik even kort met 'Spruitje, niet gillen, mama hoort je zo ook wel'. Vaak is dat (nog) genoeg...
Ik had vanochtend twee kinderen met ieder twee toettoetauto's op de achterbank![]()
En mag ik nog in de op? Spruit is van maart 2021.
Jeetje Bien, die van jou is wel heel erg snel hoorquote:Op woensdag 1 juni 2022 20:42 schreef Bienelientjee het volgende:
Denk dat J's eerste kiezen aan het bewegen zijn. Zowel boven en onder is zijn tandvlees dik en rood. Hopelijk komen ze voor onze mid week vakantie nog doorVakanties lijken wel zijn PRIME TIME om iets onder de leden te hebben Ik heb nog steeds vieze nachtmerries van de diarree die hij na zijn buikgriep nog twee weken lang had. En de meerdere diarree tot zijn nek en enkel verschoon momenten in de achterbak!
![]()
![]()
Hier een bizar filmpje van J en zijn giga woordenschat!Hij zit ondertussen al zeker rond de 60 woordjes (ja echt, wtf) en gebruikt al een tijdje twee woorden samen. Vandaag deed hij zijn eerste 4 woorden "zin"!!
![]()
Met bonus spaghetti bolognese mond
https://www.youtube.com/shorts/nRoOyRNkHh0
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 21% gewijzigd door Sunshine1982 op 03-06-2022 11:25:12 ]
quote:Op vrijdag 3 juni 2022 08:05 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik had geen 'buiten' gelinkt aan baiEen grote tuin is echt heel fijn voor kinderen. Wij hebben nu ook een grotere tuin. Oudste wilde een trampoline en die staat er nu in. Nog steeds een hoop ruimte
A. is nu heel vaak in de tuin te vinden.
We hebben gisteren voor het eerst het middagslaapje geskipt. Hij ging in de avond steeds later slapen en hij wil ook meestal niet meer tussen de middag slapen (na wat moeite ging hij dan toch). Om 18.30 werd hij wat sago, en een half uur later lag hij te slapen tot vanmorgen 8 uur.![]()
Wel even pittig, geen middagslaapje meer, maar daar wennen we ook wel weer aan.
Even een aanvulling."Baiten" zeg maarSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Al ben ik er ook nog niet helemaal over uit hoor of dit het is
En jeetje, geen slaapje meer. Dat lijkt me wel even wennen hoor! Onze kleine man doet soms nog tukken van 2,5/3 uur dus dat is echt even me time tijd om te werken.
Aapie is echt niet in z'n hum de laatste dagen, hij zit de hele tijd te piepen en weigert pertinent zijn speen, dus ik denk naast buikpijn ook tandjesleed. En ja buikpijn is het denk ik wel want manlief is inmiddels ook geveld met buikgriep en ik ben inmiddels ook een paar keer naar de wc geweest
Hoe gaat het bij jullie allemaal met eten? Aapie eet in principe overdag heel goed: broodjes, fruit, crackertje, wat rauwkost/kaas etc. Maar avondeten wordt steeds meer drama. Het komt er eigenlijk op neer dat hij alleen maar vlees wil etenEerst at hij ook gewoon groenten, aardappelen gaan ook steeds moeizamer maar meneer MOET vlees. Gisteren dus alleen maar een filetlapje op, geen aardappel aangeraakt en de spinazie was echt slechts decoratie. Die filetlap had hij in 2 minuten op en daarna was het janken omdat wij natuurlijk nog wel op ons bord hadden liggen. Hoe pakken jullie dit aan?
We eten natuurlijk niet alleen maar AVG, maar bij bijna alles doet hij nu moeilijk. Hij eet alleen nog maar pasta bolognese (geen spaghetti!), soep met brood, pizza en patat. Bij andere dingen draait hij zijn hoofd wegEn dat terwijl hij altijd super enthousiast is voordat we gaan eten. Waar is het misgegaan
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
quote:Op vrijdag 3 juni 2022 08:05 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik had geen 'buiten' gelinkt aan baiEen grote tuin is echt heel fijn voor kinderen. Wij hebben nu ook een grotere tuin. Oudste wilde een trampoline en die staat er nu in. Nog steeds een hoop ruimte
A. is nu heel vaak in de tuin te vinden.
We hebben gisteren voor het eerst het middagslaapje geskipt. Hij ging in de avond steeds later slapen en hij wil ook meestal niet meer tussen de middag slapen (na wat moeite ging hij dan toch). Om 18.30 werd hij wat sago, en een half uur later lag hij te slapen tot vanmorgen 8 uur.![]()
Wel even pittig, geen middagslaapje meer, maar daar wennen we ook wel weer aan.
Even een aanvulling.Is dit typisch dreumesgedrag --> JASPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
of gaat dit een tandje verder? --> NEE
Of doe ik gewoon wat fout? --> NEE
Waarom ben je daar bang voor? Ja, dat hebben ze. Moet jij daar iets mee? Nope.quote:ik ben bang dat andere ouders een bepaalde mening hebben
Weet je, elk kind is anders. Maar een kind met een sterke wil is niet abnormaal. Hij is niet stuk, jij doet niks verkeerd. Hij is gewoon wie hij is.
Mijn jongens zijn ook allebei zo, altijd al geweest, en het loslaten van wat andere mensen al dan niet misschien zouden kunnen denken is echt essentieel als je hier mee wil leren dealen. En dan kun jij je focussen op jezelf en je kind en welke aanpak het beste werkt. Daar hebben jullie allebei veel meer aan
disclaimer
Je hebt helemaal gelijk! En dank voor het relativeren. Dat had effe nodigquote:Op vrijdag 3 juni 2022 12:55 schreef SQ het volgende:
[..]
Is dit typisch dreumesgedrag --> JA
of gaat dit een tandje verder? --> NEE
Of doe ik gewoon wat fout? --> NEE
[..]
Waarom ben je daar bang voor? Ja, dat hebben ze. Moet jij daar iets mee? Nope.
Weet je, elk kind is anders. Maar een kind met een sterke wil is niet abnormaal. Hij is niet stuk, jij doet niks verkeerd. Hij is gewoon wie hij is.
Mijn jongens zijn ook allebei zo, altijd al geweest, en het loslaten van wat andere mensen al dan niet misschien zouden kunnen denken is echt essentieel als je hier mee wil leren dealen. En dan kun jij je focussen op jezelf en je kind en welke aanpak het beste werkt. Daar hebben jullie allebei veel meer aan
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |