Aapie loopt naar de deur en dan ga ik achter hem aan. In de keuken wijst hij vervolgens naar de voorraadkast en roept "die", dan wil hij een cracotte. Wijst hij naar het raam dan wil hij een banaan (ligt in de vensterbank). Wijst hij naar de tafel dan wil hij water. Wel handig hoor je kind een beetje kunnen begrijpenquote:Op woensdag 1 juni 2022 13:04 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]![]()
![]()
Hier is dat niet aan de orde. Als hij wat wilt pakt hij mijn hand en gidst hij me er naartoe. Meestal naar de koelkast, het is af en toe een bodemloze put.
En hij ziet in alles een telefoon. Van de week pakte hij een tube zinkzalf. Hield dat ding tegen zijn oor, ' awo?'
Hahaha. Ja A-tje is ook regelmatig aan het bellen met van alles. Zo lief!quote:Op woensdag 1 juni 2022 13:04 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]![]()
![]()
Hier is dat niet aan de orde. Als hij wat wilt pakt hij mijn hand en gidst hij me er naartoe. Meestal naar de koelkast, het is af en toe een bodemloze put.
En hij ziet in alles een telefoon. Van de week pakte hij een tube zinkzalf. Hield dat ding tegen zijn oor, ' awo?'
A-tje roept dan eigenlijk weer geen 'die'. Ze begint gewoon te wijzen en krijsen bij de plek. Of bij de koelkast idd ja.quote:Op woensdag 1 juni 2022 13:07 schreef MaJo het volgende:
[..]
Aapie loopt naar de deur en dan ga ik achter hem aan. In de keuken wijst hij vervolgens naar de voorraadkast en roept "die", dan wil hij een cracotte. Wijst hij naar het raam dan wil hij een banaan (ligt in de vensterbank). Wijst hij naar de tafel dan wil hij water. Wel handig hoor je kind een beetje kunnen begrijpen
Vanochtend pakte hij mijn telefoon en riep haaaajoooo naar het scherm. Waarschijnlijk omdat we daarmee facetimen met opa en oma
Dat geklets van J, serieus een wonderkind! E. Is een maandje jonger en die zegt alleen mama, huuuh (ik wil eten) en Hi 🙈. Wat leuk dat J zo vlotjes is! Oefenen jullie veel?quote:Op donderdag 2 juni 2022 09:29 schreef Bienelientjee het volgende:
@:Sunshine1982 Hoektanden was mijn J nietMijn J is bezig met kiezen van wat ik kan zien!
ZZZZZzzzz. J was om 4 uur klaarwakker. Gelukkig niet vervelend, hij lag wel al luid pratend in zijn bed en na 1,5 uur viel hij weer in slaap tot 7.30!
Dat was de mijne. Ik denk dat ze door zijn, het gekwijl is over en de nachten zijn weer wat beter. Ik mag niet in haar mond voelen, ik hoop op alle 4 door.quote:Op donderdag 2 juni 2022 08:44 schreef Sunshine1982 het volgende:
Hoe gaat het met de hoektandjes @:Bienelientjee?
Ah excusesquote:Op donderdag 2 juni 2022 16:10 schreef Gogo83 het volgende:
[..]
Dat was de mijne. Ik denk dat ze door zijn, het gekwijl is over en de nachten zijn weer wat beter. Ik mag niet in haar mond voelen, ik hoop op alle 4 door.
Ergeren.quote:Op donderdag 2 juni 2022 09:31 schreef monsterd. het volgende:
Wat doen jullie tegen dreumesgegil? Hier wordt niet gesproken, alles moet op 105 decibel geloof ik
Donequote:Op donderdag 2 juni 2022 10:33 schreef Tink89 het volgende:
Dreumesgegil negeer ik en als het echt blijft gaan, corrigeer ik even kort met 'Spruitje, niet gillen, mama hoort je zo ook wel'. Vaak is dat (nog) genoeg...
Ik had vanochtend twee kinderen met ieder twee toettoetauto's op de achterbank![]()
En mag ik nog in de op? Spruit is van maart 2021.
Jeetje Bien, die van jou is wel heel erg snel hoorquote:Op woensdag 1 juni 2022 20:42 schreef Bienelientjee het volgende:
Denk dat J's eerste kiezen aan het bewegen zijn. Zowel boven en onder is zijn tandvlees dik en rood. Hopelijk komen ze voor onze mid week vakantie nog doorVakanties lijken wel zijn PRIME TIME om iets onder de leden te hebben Ik heb nog steeds vieze nachtmerries van de diarree die hij na zijn buikgriep nog twee weken lang had. En de meerdere diarree tot zijn nek en enkel verschoon momenten in de achterbak!
![]()
![]()
Hier een bizar filmpje van J en zijn giga woordenschat!Hij zit ondertussen al zeker rond de 60 woordjes (ja echt, wtf) en gebruikt al een tijdje twee woorden samen. Vandaag deed hij zijn eerste 4 woorden "zin"!!
![]()
Met bonus spaghetti bolognese mond
https://www.youtube.com/shorts/nRoOyRNkHh0
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 21% gewijzigd door Sunshine1982 op 03-06-2022 11:25:12 ]
quote:Op vrijdag 3 juni 2022 08:05 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik had geen 'buiten' gelinkt aan baiEen grote tuin is echt heel fijn voor kinderen. Wij hebben nu ook een grotere tuin. Oudste wilde een trampoline en die staat er nu in. Nog steeds een hoop ruimte
A. is nu heel vaak in de tuin te vinden.
We hebben gisteren voor het eerst het middagslaapje geskipt. Hij ging in de avond steeds later slapen en hij wil ook meestal niet meer tussen de middag slapen (na wat moeite ging hij dan toch). Om 18.30 werd hij wat sago, en een half uur later lag hij te slapen tot vanmorgen 8 uur.![]()
Wel even pittig, geen middagslaapje meer, maar daar wennen we ook wel weer aan.
Even een aanvulling."Baiten" zeg maarSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Al ben ik er ook nog niet helemaal over uit hoor of dit het is
En jeetje, geen slaapje meer. Dat lijkt me wel even wennen hoor! Onze kleine man doet soms nog tukken van 2,5/3 uur dus dat is echt even me time tijd om te werken.
Aapie is echt niet in z'n hum de laatste dagen, hij zit de hele tijd te piepen en weigert pertinent zijn speen, dus ik denk naast buikpijn ook tandjesleed. En ja buikpijn is het denk ik wel want manlief is inmiddels ook geveld met buikgriep en ik ben inmiddels ook een paar keer naar de wc geweest
Hoe gaat het bij jullie allemaal met eten? Aapie eet in principe overdag heel goed: broodjes, fruit, crackertje, wat rauwkost/kaas etc. Maar avondeten wordt steeds meer drama. Het komt er eigenlijk op neer dat hij alleen maar vlees wil etenEerst at hij ook gewoon groenten, aardappelen gaan ook steeds moeizamer maar meneer MOET vlees. Gisteren dus alleen maar een filetlapje op, geen aardappel aangeraakt en de spinazie was echt slechts decoratie. Die filetlap had hij in 2 minuten op en daarna was het janken omdat wij natuurlijk nog wel op ons bord hadden liggen. Hoe pakken jullie dit aan?
We eten natuurlijk niet alleen maar AVG, maar bij bijna alles doet hij nu moeilijk. Hij eet alleen nog maar pasta bolognese (geen spaghetti!), soep met brood, pizza en patat. Bij andere dingen draait hij zijn hoofd wegEn dat terwijl hij altijd super enthousiast is voordat we gaan eten. Waar is het misgegaan
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
quote:Op vrijdag 3 juni 2022 08:05 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik had geen 'buiten' gelinkt aan baiEen grote tuin is echt heel fijn voor kinderen. Wij hebben nu ook een grotere tuin. Oudste wilde een trampoline en die staat er nu in. Nog steeds een hoop ruimte
A. is nu heel vaak in de tuin te vinden.
We hebben gisteren voor het eerst het middagslaapje geskipt. Hij ging in de avond steeds later slapen en hij wil ook meestal niet meer tussen de middag slapen (na wat moeite ging hij dan toch). Om 18.30 werd hij wat sago, en een half uur later lag hij te slapen tot vanmorgen 8 uur.![]()
Wel even pittig, geen middagslaapje meer, maar daar wennen we ook wel weer aan.
Even een aanvulling.Is dit typisch dreumesgedrag --> JASPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
of gaat dit een tandje verder? --> NEE
Of doe ik gewoon wat fout? --> NEE
Waarom ben je daar bang voor? Ja, dat hebben ze. Moet jij daar iets mee? Nope.quote:ik ben bang dat andere ouders een bepaalde mening hebben
Weet je, elk kind is anders. Maar een kind met een sterke wil is niet abnormaal. Hij is niet stuk, jij doet niks verkeerd. Hij is gewoon wie hij is.
Mijn jongens zijn ook allebei zo, altijd al geweest, en het loslaten van wat andere mensen al dan niet misschien zouden kunnen denken is echt essentieel als je hier mee wil leren dealen. En dan kun jij je focussen op jezelf en je kind en welke aanpak het beste werkt. Daar hebben jullie allebei veel meer aan
disclaimer
Je hebt helemaal gelijk! En dank voor het relativeren. Dat had effe nodigquote:Op vrijdag 3 juni 2022 12:55 schreef SQ het volgende:
[..]
Is dit typisch dreumesgedrag --> JA
of gaat dit een tandje verder? --> NEE
Of doe ik gewoon wat fout? --> NEE
[..]
Waarom ben je daar bang voor? Ja, dat hebben ze. Moet jij daar iets mee? Nope.
Weet je, elk kind is anders. Maar een kind met een sterke wil is niet abnormaal. Hij is niet stuk, jij doet niks verkeerd. Hij is gewoon wie hij is.
Mijn jongens zijn ook allebei zo, altijd al geweest, en het loslaten van wat andere mensen al dan niet misschien zouden kunnen denken is echt essentieel als je hier mee wil leren dealen. En dan kun jij je focussen op jezelf en je kind en welke aanpak het beste werkt. Daar hebben jullie allebei veel meer aan
Die in het zand buiten, aangrenzend aan die grote speeltuin met die hoge glijbaan.quote:Op vrijdag 3 juni 2022 13:50 schreef Aure het volgende:
Welke speeltuin in de dierentuin bedoel jij Sun?
En amen @ levens(ouder)wijsheid van @:SQ
Sowieso is het loslaten van wat andere ouders ergens van vinden echt het allerbeste wat je kan doen. Dat scheelt je zoveel stress. Maar ik snap dat dat soms ook wel lastig is hoor
Oohja dat is een leuk stukje voor die kleintjes! Maar iedereen is daar zo met zichzelf en eigen kinderen bezig, niemand die er iets van vindt als je kind er met drama vertrekt. Sowieso overkomt dat ons allemaal toch wel eensquote:Op vrijdag 3 juni 2022 13:54 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Die in het zand buiten, aangrenzend aan die grote speeltuin met die hoge glijbaan.
Ja , het is echt heel leuk daarquote:Op vrijdag 3 juni 2022 14:24 schreef Aure het volgende:
[..]
Oohja dat is een leuk stukje voor die kleintjes! Maar iedereen is daar zo met zichzelf en eigen kinderen bezig, niemand die er iets van vindt als je kind er met drama vertrekt. Sowieso overkomt dat ons allemaal toch wel eensgewoon lekker naar die speeltuin gaan!
quote:Op vrijdag 3 juni 2022 12:37 schreef MaJo het volgende:
[..]
"Baiten" zeg maarAl ben ik er ook nog niet helemaal over uit hoor of dit het is
En jeetje, geen slaapje meer. Dat lijkt me wel even wennen hoor! Onze kleine man doet soms nog tukken van 2,5/3 uur dus dat is echt even me time tijd om te werken.
Aapie is echt niet in z'n hum de laatste dagen, hij zit de hele tijd te piepen en weigert pertinent zijn speen, dus ik denk naast buikpijn ook tandjesleed. En ja buikpijn is het denk ik wel want manlief is inmiddels ook geveld met buikgriep en ik ben inmiddels ook een paar keer naar de wc geweest
Hoe gaat het bij jullie allemaal met eten? Aapie eet in principe overdag heel goed: broodjes, fruit, crackertje, wat rauwkost/kaas etc. Maar avondeten wordt steeds meer drama. Het komt er eigenlijk op neer dat hij alleen maar vlees wil etenEerst at hij ook gewoon groenten, aardappelen gaan ook steeds moeizamer maar meneer MOET vlees. Gisteren dus alleen maar een filetlapje op, geen aardappel aangeraakt en de spinazie was echt slechts decoratie. Die filetlap had hij in 2 minuten op en daarna was het janken omdat wij natuurlijk nog wel op ons bord hadden liggen. Hoe pakken jullie dit aan?
We eten natuurlijk niet alleen maar AVG, maar bij bijna alles doet hij nu moeilijk. Hij eet alleen nog maar pasta bolognese (geen spaghetti!), soep met brood, pizza en patat. Bij andere dingen draait hij zijn hoofd wegEn dat terwijl hij altijd super enthousiast is voordat we gaan eten. Waar is het misgegaan
Even reageren op je eetvraag, want ik heb wel wat herkenning, al beperkt Goud zich niet tot vlees maar tot saus momenteelSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het liefst mayonaise maar ook andere sauzen zijn in principe goed. Als we bbq-en (en dat is vrij vaak) blijft hij gillen tot alle smaken saus op zijn bord liggen en dan gaat hij de saus vervolgens met zo'n vettig vingertje naar binnen zitten scoopen
![]()
Ik had gisteren zo'n kleffe bbq-salade in zo'n witte saus waar hij heel enthousiast op aanviel omdat zijn goudvisbrein mayonaise had geregistreerd, maar toen zat er dus ineens allemaal groente in zijn mond. Werd wel vrij rap en vakkundig (sausloos) naar buiten gemanouvreerd.
De oplossing is een beetje laf maar goed, dus geen saus meer serveren en als we dan saus hebben, de pot direct terug in de kast na het opscheppen. Hij wil ook alleen maar van mijn bord vreten en uit mijn glas drinken (ja, ook als daar bier in zit. Ja, dat lust ie. Nee, dat krijgt hij niet van me).
Bittere realiteit: de komende minimaal 6 jaar gaat het avondeten waarschijnlijk je minst favoriete moment van de dag zijn. Het is altijd gezeik, gejank, gegooi, gewiebel en getetter (gegil). Met wat geluk wordt het daarna makkelijker. Met wat pech moet je het nog een jaar of 17 uitzingen.
Eikels, allemaal eikels.disclaimer
Maar als we het niet geven en hij ziet het wel op ons bord liggen gaat hij ook losquote:Op vrijdag 3 juni 2022 14:38 schreef SQ het volgende:
[..]
Even reageren op je eetvraag, want ik heb wel wat herkenning, al beperkt Goud zich niet tot vlees maar tot saus momenteelHet liefst mayonaise maar ook andere sauzen zijn in principe goed. Als we bbq-en (en dat is vrij vaak) blijft hij gillen tot alle smaken saus op zijn bord liggen en dan gaat hij de saus vervolgens met zo'n vettig vingertje naar binnen zitten scoopen
![]()
Ik had gisteren zo'n kleffe bbq-salade in zo'n witte saus waar hij heel enthousiast op aanviel omdat zijn goudvisbrein mayonaise had geregistreerd, maar toen zat er dus ineens allemaal groente in zijn mond. Werd wel vrij rap en vakkundig (sausloos) naar buiten gemanouvreerd.
De oplossing is een beetje laf maar goed, dus geen saus meer serveren en als we dan saus hebben, de pot direct terug in de kast na het opscheppen. Hij wil ook alleen maar van mijn bord vreten en uit mijn glas drinken (ja, ook als daar bier in zit. Ja, dat lust ie. Nee, dat krijgt hij niet van me).
Bittere realiteit: de komende minimaal 6 jaar gaat het avondeten waarschijnlijk je minst favoriete moment van de dag zijn. Het is altijd gezeik, gejank, gegooi, gewiebel en getetter (gegil). Met wat geluk wordt het daarna makkelijker. Met wat pech moet je het nog een jaar of 17 uitzingen.
Eikels, allemaal eikels.
Dit ja.quote:Op vrijdag 3 juni 2022 17:51 schreef SQ het volgende:
Oprecht niks negatiefs denken, dan ben je gewoon een zenmaster
Nou dat is het dus, zodra ik negatief over hem denk voel ik me schuldig. Dan denk ik “ach hij kan er ook niks aan doen” en “hij is nog zo klein”. Maar hij kan ook gewoon irritant zijn soms en ik weet dat ik dat ook mag vinden maar die schuld is er dus. Momguilt voordat ik zo kan denken zeg maarquote:Op vrijdag 3 juni 2022 17:51 schreef SQ het volgende:
Ik eet mijn lekkere / populaire dingen dus ook heel snel op. Beste oplossing / minste weerstand.
En ik vind ze ook echt niet altijd eikels hoor, maar soms wel.
Momguilt zou zijn als je wel negatief over hem denkt maar je daar rot over voelt. Oprecht niks negatiefs denken, dan ben je gewoon een zenmaster
Waterpokken zijn bultjes / blaasjes. Vlekjes is vaak vijfde ziekte ofzoquote:Op vrijdag 3 juni 2022 18:58 schreef MaJo het volgende:
[..]
Nou dat is het dus, zodra ik negatief over hem denk voel ik me schuldig. Dan denk ik “ach hij kan er ook niks aan doen” en “hij is nog zo klein”. Maar hij kan ook gewoon irritant zijn soms en ik weet dat ik dat ook mag vinden maar die schuld is er dus. Momguilt voordat ik zo kan denken zeg maar![]()
Ook leuk: Aapie’s armen zitten helemaal onder de rode vlekjes. Zouden het waterpokken zijn?
Eh ik bedoel eigenlijk bultjes. Alleen op zijn armen, niet op zijn romp of benen.quote:Op vrijdag 3 juni 2022 19:03 schreef SQ het volgende:
[..]
Waterpokken zijn bultjes / blaasjes. Vlekjes is vaak vijfde ziekte ofzo
Een stuk of 30 op 1 arm lijkt me wat extreemquote:
Die poepluier 's ochtendsquote:Op vrijdag 3 juni 2022 19:28 schreef Sunshine1982 het volgende:
Avondeten gaat hier eigenlijk verbazingwekkend goed. Soms mindere dagen, maar over het algemeen eet hij prima. Vanavond hadden we de prei-kerriesoep van zo'n maaltijdpakket. Ging erin als snoepVoor het eerst ook zelf soep met een lepel gegeten. Ging eigenlijk ook best ok.
[ afbeelding ]
Mijn minst favoriete deel van de dag is de ochtend. Het duurt eeuwen voordat mijn oudste eens klaar is voor school, tegelijkertijd moet ik A van een ontbijt voorzien wat hij vaak op de grond gooit en aankleden wat hij niet wil. Als ik eindelijk alles op de rit heb en klaar ben om A. in de kinderwagen te wurmen, zie ik dat A zijn luier vol aan het schijten isEcht, dit heb ik al zo vaak gehad, alsof hij het aan voelt. #ochtend #chaos enzo.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
Beterschap!quote:Op vrijdag 3 juni 2022 20:51 schreef MaJo het volgende:
Als Aapie zich de afgelopen dagen zo gevoeld heeft als ik me nu voel dan snap ik wel dat hij niet te genieten wasdamn wat voel ik me beroerd
Verder dan ruim 4 jaar kom ik nog niet en ik weet zeker dat er nog mindere periodes zullen komen, maar die kleuter is de rust zelf en dat was ze als dreumes ook.quote:Op vrijdag 3 juni 2022 21:28 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Ik vind dit topic ook echt zo grappig, kan niet wachten tot mijn F. over 2,5 maand (omg, dan al?!?!?) een dreumes is. Nu doet ze soms al zulke grappige én irritante dingen, ben benieuwd hoe dat gaat als ze echt kunnen lopen en klimmen en praten. Ze is nu al behoorlijk temperamentvol.
Vinden jullie (en dan vooral de users die meer kinderen hebben) de dreumestijd het pittigst qua driftbuien/opvoeden/alles in het algemeen?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 18% gewijzigd door SQ op 04-06-2022 08:53:18 ]disclaimer
Ja dit allemaal!quote:Op zaterdag 4 juni 2022 08:51 schreef SQ het volgende:
Oh en ik had het filmpje van @:Bienelientjee ook nog gezien, wauw! Wat bizar eigenlijk om zulke dingen uit je baby te horen komen![]()
En kleine boze zielie met haar temperament
En poffertje die er uit ziet als een peuter maar slaapt als een newborn![]()
![]()
Allemaal eikels schatjes!
Haha, geweldig! J belt ook met alles.quote:Op zondag 5 juni 2022 10:09 schreef SQ het volgende:
In de categorie "daar kun je ook mee bellen":
https://youtube.com/shorts/DZLIqvW7ZE0?feature=share
Het is lastig met de slaapjes. De ene dag gaat het goed, de andere dag niet. Vandaag is hij al om 17.30 in slaap gevallen. We hebben hem maar naar bed gedaan. Ik wil niet weten hoe vroeg hij morgen wakker wordt... We laten hem vanaf nu een een half uurtje á 45 minuten op bed liggen tussen de middag. Dan maar tot laat wakker, maar zo behoudt hij het goede ritme nog een beetje.quote:Op dinsdag 7 juni 2022 20:41 schreef Nolita het volgende:
Ik vond kleuter toen ze 3 was het pittigst, al is ze over het algemeen heel prima te handelen. (Als ik het naar bed gaan/inslapen van 0 tot 4 en nu ook nog soms even buiten beschouwing laat...)
Dreumes is een andere categorie en nu al soms een uitdaging, maar idd dat is anders dan een peuter / kleuter.
En wow sun, wat is a snel klaar met zijn slaapjes.
Ik vond kleuter met 2,5 al jong.
Het blijft soms zo gek..quote:Op zondag 12 juni 2022 20:34 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Het is lastig met de slaapjes. De ene dag gaat het goed, de andere dag niet. Vandaag is hij al om 17.30 in slaap gevallen. We hebben hem maar naar bed gedaan. Ik wil niet weten hoe vroeg hij morgen wakker wordt... We laten hem nu een een half uurtje á 45 minuten op bed liggen tussen de middag. Dan maar tot laat wakker, maar zo behoudt hij het goede ritme nog een beetje.
Wat een rijkdomquote:
Dit hebben wij ook. Met bedtijd nog erg actief. Vandaar dat we dachten dat het aan het middagslaapje lag, maar die heeft hij nog wel nodig zo blijkt. Ik ben benieuwd hoe het vanavond gaat.. En spannend! Hopelijk snel raak!quote:Op zondag 12 juni 2022 21:50 schreef Bienelientjee het volgende:
Ik heb J's avond routine omgegooid. Tot nu toe ging hij bad/douchen, pyjama, boekjes lezen, flesje en viel hij in slaap met die fles. Maar ik wil dat hij met schone tanden naar bed gaat + hij slaapt 's nachts op zijn buik en lekt daardoor vaak door omdat die fles net voor het slapen erin gaat. Nu krijgt hij zijn fles drie kwartier tot een uur van tevoren, zodat ie nog een goede plas kan doen. En gaat dan douchen, pyjama, lezen en met schone tanden naar bed.
Al drie avonden (en geen doorlekken!!) achter de rug en J heeft er gelukkig geen moeite mee dat het ineens heel anders is. Manlief houdt niet van veranderingen, want "het ging toch zo makkelijk", maar het moest écht van mij!
Haha!
Het inslapen is wel weer hard werk. J is zó actief. Zelfs als hij dood en doodmoe is gaat hij gewoon door met keten.Hij valt nog altijd in slaap in onze armen (nu dus niet meer dankzij een fles). Dus knuffelen/wiegen op kalme muziek. Hij kalmeert anders gewoon niet genoeg zelf. Maar hij beweegt, grijpt mijn neus, praat er op los, wijst naar mijn ogen (drukt zijn vinger in mijn ogen), etc. etc. Zucht! Haha ! Gelukkig wordt hij maar 1x 's nachts wakker, heeeeel soms slaapt hij eens door. Hij kan de rest van de nacht dus wel zichzelf helpen! Volgende stap wordt hem leren het 's avonds ook zelf te doen!
En wij gaan vanaf deze maand officieel proberen voor een tweede!Nerveus! Spannend!
Goed! Tijd vliegt voorbij hier. De kalender stond gisteren nog op mei, maar dat klopt dus niet.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op dinsdag 21 juni 2022 15:54 schreef Aure het volgende:
Wat een reus inderdaad Seven! Wauw! Mijn kleuter past ook nog in die maatWanneer gaat hij naar de psz? Als hij 2 jaar is? Hij klinkt als een hele leuke avontuurlijke dreumes
![]()
Spannende tijden NJHopelijk snel op vakantie en kunnen jullie daar wat ontspannen.
Hier gaat alles zn gangetje. De dreumes slaapt nog steeds alsof hij een newborn is, soms dan lijkt het beter te gaan maar we zijn alweer een tijdje terug bij af. Hij wordt nu elk anderhalf-twee uur wakker. Intens. En koffie helpt niet meerIk ga deze zomer toch een keer een soort van slaaptraining doen denk ik. Verder is ie wel echt heel gezellig! Hij heeft minder last van zn slechte nachten dan wij
Hij begint iets meer te babbelen 'poeh' = poes (of elk ander dier wat ie ziet). En bij het begroeten van personen komt er een vrolijk 'Alloooooooooo!' uit. Verder vooral nog wel veel gegrom (bij elk plastic dierachtig figuur), hoog gegil (bij alles wat leuk is) en driftig geschreeuw (als hij iets wil hebben).
Charmante dreumes onder de spoiler:Ik heb hier dit boek liggen:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Je mag 'm lenen als je wilt.
Hoe werkte deze voor jullie?quote:Op dinsdag 21 juni 2022 15:59 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Ik heb hier dit boek liggen:
[ afbeelding ]
Je mag 'm lenen als je wilt.
Fingers crossed en hele fijne vakantie!quote:Op dinsdag 21 juni 2022 14:18 schreef NicolasJoy het volgende:
[..]
Goed! Tijd vliegt voorbij hier. De kalender stond gisteren nog op mei, maar dat klopt dus niet.
Mevrouw krijgt hier een tand of 4-6 tegelijk door, dus is al weken niet te genieten. Maar ze is afwisselend een kreng en een geweldig lief ding. Kort lontje en zelf heerlijk spelen. Typisch dreumes dus geloof ik.Komt een spannende tijd aan; de eerste beenmergpunctie na de stamceltransplantatie bij m'n schoonmoeder begint dichterbij te komen. Daar in gedachten erg druk mee. Verder bijna (op) vakantie, mega druk op het werk door zieken en vakanties.. Leven met twee kinderen.
Hoop dat we op vakantie even kunnen loskomen van de dagelijkse routine en kunnen aarden.
Ik ben nooit zo van die zelfhulpboeken, maar als je wanhopig bent ben je bereid om het toch te proberenquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Verder is het een echt jochie, hij speelt alleen nog maar met auto's, blokken en zijn nieuwe favoriet: een bal. En het blijft een grappenmaker, hier een foto met een luier op z'n hoofd
Bonusfoto van toen we gingen zwemmen:
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
Heb je nog tips voor dreumesen die lang wakker zijn? Ik heb van maandag op dinsdag nog geen 4 uur geslapen, tot 1.00 uur lag ik zelf te spoken (heb ik gelukkig bijna nooit), van 1 tot 3 was J. klaarwakker. Zó vermoeiend! Ik ga in ieder geval eens naar die reddit kijken.quote:Op dinsdag 21 juni 2022 20:28 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Ik ben nooit zo van die zelfhulpboeken, maar als je wanhopig bent ben je bereid om het toch te proberen![]()
Tsja, veel aan gehad, mwah. Hoop geijkte dingen zoals tv uit voor het slapen gaan, huiskamer wat donkerder maken, niet te laat naar bed en daar wordt dan een heel verhaal omheen gebouwd. Ze omschreef een methode om het kind weer in bed slaap te laten vallen. Ja, leuk die methode, maar die werkte hier dus nietA. had wat andere slaapissues. Die was niet tig keer wakker, maar laaaaaaang wakker. Ik heb het boek ook maar voor de helft gelezen. Misschien staat er in de andere helft nog wat boeiends.
Ik weet niet of je Reddit hebt? In de subreddit 'sleeptrain' staan veel verhalen en tips van verschillende ouders. Daar heb ik meer aan gehad. Want dat mis je natuurlijk ook een beetje in zo'n boek, dat kinderen niet allemaal hetzelfde zijn. Er staan dingen in en die zouden dan voor de meeste kinderen moeten werken. Vaak werkt dit in de praktijk toch anders
Aapie heeft soms 's nachts ook zo'n wakkere periode. Ik zet hem dan in de box met de tv aan en slaap dan zelf verder #loedermoeder. Hetzelfde doe ik ook als hij om 6 uur 's ochtends besluit dat het wel een goed idee is om op te staan, zoals vanochtend. Ik werd wakker van mijn wekker om kwart voor 8, hij zat heerlijk tekenfilmpjes te kijkenquote:Op woensdag 22 juni 2022 12:46 schreef Gogo83 het volgende:
[..]
Heb je nog tips voor dreumesen die lang wakker zijn? Ik heb van maandag op dinsdag nog geen 4 uur geslapen, tot 1.00 uur lag ik zelf te spoken (heb ik gelukkig bijna nooit), van 1 tot 3 was J. klaarwakker. Zó vermoeiend! Ik ga in ieder geval eens naar die reddit kijken.
@:Majo: Rumours op je muur.En lachen om Aapie met de luier.
@:SQ wel leuk, zo'n dreumes die denkt dat ie een peuter is. Hier nog zo een, die eet serieus bij voorkeur met bestek, want dat doen wij ook. Klimt ook overal op (om er ook regelmatig vanaf te donderen).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |