abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator woensdag 1 juni 2022 @ 13:05:54 #1
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_204932147
Wie posten hier mee:

Sunshine1982 - - Augustus 2020
NicolasJoy - S. - September 2020
tpopml - Mickey - September 2020
Seven. - Colin - September 2020
SQ - Goud - oktober 2020
Peejtur - LL - Oktober 2020
MaJo - Aapie - 24 Oktober 2020
Donna - A-tje - november 2020
arvensis - Zielie - November 2020
PKM - Poffertje - November 2020
Gogo83 - J. - Januari 2021
Bienelientjee - Dreumes J. - februari 2021
Aure - Otis - 15 maart 2021
Kwakz0r - Pep - 19 maart 2021
Tink89 - Spruit - maart 2021

Welkom in het dreumestopic! *O* .

[ Bericht 3% gewijzigd door Peejtur op 01-08-2022 22:30:46 ]
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
  Moderator woensdag 1 juni 2022 @ 13:07:51 #2
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_204932159
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2022 13:04 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
:D O+

Hier is dat niet aan de orde. Als hij wat wilt pakt hij mijn hand en gidst hij me er naartoe. Meestal naar de koelkast, het is af en toe een bodemloze put.

En hij ziet in alles een telefoon. Van de week pakte hij een tube zinkzalf. Hield dat ding tegen zijn oor, ' awo?' _O-
Aapie loopt naar de deur en dan ga ik achter hem aan. In de keuken wijst hij vervolgens naar de voorraadkast en roept "die", dan wil hij een cracotte. Wijst hij naar het raam dan wil hij een banaan (ligt in de vensterbank). Wijst hij naar de tafel dan wil hij water. Wel handig hoor je kind een beetje kunnen begrijpen O+

Vanochtend pakte hij mijn telefoon en riep haaaajoooo naar het scherm. Waarschijnlijk omdat we daarmee facetimen met opa en oma O+
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
  Moderator woensdag 1 juni 2022 @ 13:09:40 #3
382129 crew  Donna
pi_204932188
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2022 13:04 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
:D O+

Hier is dat niet aan de orde. Als hij wat wilt pakt hij mijn hand en gidst hij me er naartoe. Meestal naar de koelkast, het is af en toe een bodemloze put.

En hij ziet in alles een telefoon. Van de week pakte hij een tube zinkzalf. Hield dat ding tegen zijn oor, ' awo?' _O-
Hahaha. Ja A-tje is ook regelmatig aan het bellen met van alles. Zo lief! O+
  Moderator woensdag 1 juni 2022 @ 13:10:22 #4
382129 crew  Donna
pi_204932200
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2022 13:07 schreef MaJo het volgende:

[..]
Aapie loopt naar de deur en dan ga ik achter hem aan. In de keuken wijst hij vervolgens naar de voorraadkast en roept "die", dan wil hij een cracotte. Wijst hij naar het raam dan wil hij een banaan (ligt in de vensterbank). Wijst hij naar de tafel dan wil hij water. Wel handig hoor je kind een beetje kunnen begrijpen O+

Vanochtend pakte hij mijn telefoon en riep haaaajoooo naar het scherm. Waarschijnlijk omdat we daarmee facetimen met opa en oma O+
A-tje roept dan eigenlijk weer geen 'die'. Ze begint gewoon te wijzen en krijsen bij de plek. Of bij de koelkast idd ja. :7
  woensdag 1 juni 2022 @ 14:09:54 #5
475804 1inamelon
Je mag wel meloentje zeggen
pi_204932766
Zusje staat rond etenstijd regelmatig naar de koelkast te wijzen en lamiiii lamiiii te eisen :') en ze noemt zichzelf meme en mij en haar broer mama.

Ik weet nog dat ik de dreumestijd van m’n oudste best zwaar vond maar met Zusje vind ik het echt heel leuk. Misschien vanwege het begin van Corona en m’n zwangerschap, dat het bij m’n oudste zwaarder voelde of zo.
  woensdag 1 juni 2022 @ 20:42:28 #6
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_204936275
Denk dat J's eerste kiezen aan het bewegen zijn. Zowel boven en onder is zijn tandvlees dik en rood. Hopelijk komen ze voor onze mid week vakantie nog door :') Vakanties lijken wel zijn PRIME TIME om iets onder de leden te hebben Ik heb nog steeds vieze nachtmerries van de diarree die hij na zijn buikgriep nog twee weken lang had. En de meerdere diarree tot zijn nek en enkel verschoon momenten in de achterbak! :D _O-

Hier een bizar filmpje van J en zijn giga woordenschat! :o Hij zit ondertussen al zeker rond de 60 woordjes (ja echt, wtf) en gebruikt al een tijdje twee woorden samen. Vandaag deed hij zijn eerste 4 woorden "zin"!! :o

Met bonus spaghetti bolognese mond
https://www.youtube.com/shorts/nRoOyRNkHh0
  woensdag 1 juni 2022 @ 21:32:07 #7
277627 Seven.
We are Borg.
pi_204937193
Colin is een kijker. Zit ik kwark te eten en dan kijkt hij eerst indringend naar het bakje. Binnen 20 seconden geen hap, dan begint hij te schetteren.
Resistance is futile.
pi_204939544
Mijn kind ging gisteravond pas om 22.30 slapen :'(

Misschien is er een sprongetje gaande. Om 22.15 zat hij opeens naar zijn hand te kijken en ik hoorde hem duidelijk 1, 2, 3 zeggen O+
pi_204939801
Hoe gaat het met de hoektandjes @Bienelientjee?
  donderdag 2 juni 2022 @ 09:29:50 #10
318361 Bienelientjee
pi_204940109
@Sunshine1982 Hoektanden was mijn J niet :D Mijn J is bezig met kiezen van wat ik kan zien!

ZZZZZzzzz. J was om 4 uur klaarwakker. Gelukkig niet vervelend, hij lag wel al luid pratend in zijn bed en na 1,5 uur viel hij weer in slaap tot 7.30!
  donderdag 2 juni 2022 @ 09:31:19 #11
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_204940115
Wat doen jullie tegen dreumesgegil? Hier wordt niet gesproken, alles moet op 105 decibel geloof ik ;(
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
  donderdag 2 juni 2022 @ 09:32:45 #12
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_204940125
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2022 09:29 schreef Bienelientjee het volgende:
@:Sunshine1982 Hoektanden was mijn J niet :D Mijn J is bezig met kiezen van wat ik kan zien!

ZZZZZzzzz. J was om 4 uur klaarwakker. Gelukkig niet vervelend, hij lag wel al luid pratend in zijn bed en na 1,5 uur viel hij weer in slaap tot 7.30!
Dat geklets van J, serieus een wonderkind! E. Is een maandje jonger en die zegt alleen mama, huuuh (ik wil eten) en Hi 🙈. Wat leuk dat J zo vlotjes is! Oefenen jullie veel?
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
  donderdag 2 juni 2022 @ 09:54:16 #13
318361 Bienelientjee
pi_204940293
@monsterd. Het is verbazingwekkend hoe snel hij dingen oppikt. We oefenen niet eens specifiek, maar lezen bv. wel elke dag. En ik benoemde altijd veel dingen dagelijks, maar J is net een spons. Hij zuigt nieuwe informatie zo op en kopieert heel erg snel. Hij heeft wel echt uitdaging nodig anders verveeld hij zich en wordt super vervelend.
  donderdag 2 juni 2022 @ 10:33:23 #14
319308 Tink89
To live is to dance
pi_204940547
Dreumesgegil negeer ik en als het echt blijft gaan, corrigeer ik even kort met 'Spruitje, niet gillen, mama hoort je zo ook wel'. Vaak is dat (nog) genoeg...

Ik had vanochtend twee kinderen met ieder twee toettoetauto's op de achterbank -O-

En mag ik nog in de op? Spruit is van maart 2021.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_204943150
quote:
1s.gif Op donderdag 2 juni 2022 08:44 schreef Sunshine1982 het volgende:
Hoe gaat het met de hoektandjes @:Bienelientjee?
Dat was de mijne. Ik denk dat ze door zijn, het gekwijl is over en de nachten zijn weer wat beter. Ik mag niet in haar mond voelen, ik hoop op alle 4 door.
pi_204943160
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2022 16:10 schreef Gogo83 het volgende:

[..]
Dat was de mijne. Ik denk dat ze door zijn, het gekwijl is over en de nachten zijn weer wat beter. Ik mag niet in haar mond voelen, ik hoop op alle 4 door.
Ah excuses :@ Gelukkig!
pi_204943585
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2022 09:31 schreef monsterd. het volgende:
Wat doen jullie tegen dreumesgegil? Hier wordt niet gesproken, alles moet op 105 decibel geloof ik ;(
Ergeren. :9 Negeren werkte hier niet, dus we geven haar nu aan 'dat het wel genoeg' is.
pi_204943591
Hier hebben we net een kamer wissel doorgevoerd.. Dat in combinatie met twee hoektanden...
De nachten zijn weer als vanouds. :O
  Moderator donderdag 2 juni 2022 @ 17:36:39 #19
447051 crew  Peejtur
pi_204943639
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2022 10:33 schreef Tink89 het volgende:
Dreumesgegil negeer ik en als het echt blijft gaan, corrigeer ik even kort met 'Spruitje, niet gillen, mama hoort je zo ook wel'. Vaak is dat (nog) genoeg...

Ik had vanochtend twee kinderen met ieder twee toettoetauto's op de achterbank -O-

En mag ik nog in de op? Spruit is van maart 2021.
Done :)
  Moderator donderdag 2 juni 2022 @ 18:03:00 #20
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_204943845
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2022 20:42 schreef Bienelientjee het volgende:
Denk dat J's eerste kiezen aan het bewegen zijn. Zowel boven en onder is zijn tandvlees dik en rood. Hopelijk komen ze voor onze mid week vakantie nog door :') Vakanties lijken wel zijn PRIME TIME om iets onder de leden te hebben Ik heb nog steeds vieze nachtmerries van de diarree die hij na zijn buikgriep nog twee weken lang had. En de meerdere diarree tot zijn nek en enkel verschoon momenten in de achterbak! :D _O-

Hier een bizar filmpje van J en zijn giga woordenschat! :o Hij zit ondertussen al zeker rond de 60 woordjes (ja echt, wtf) en gebruikt al een tijdje twee woorden samen. Vandaag deed hij zijn eerste 4 woorden "zin"!! :o

Met bonus spaghetti bolognese mond
https://www.youtube.com/shorts/nRoOyRNkHh0
Jeetje Bien, die van jou is wel heel erg snel hoor :D Als er ooit een tweede komt vind je die waarschijnlijk maar sloom _O-

Hier ook voor het eerst sinds Aapie dreumes is weer poeppakken tot zijn schouders :X Ik denk dat het een mix is tussen niet helemaal lekker zijn (hij heeft gisteren ook gespuugd) en doorkomende kiezen. Het is heel zuur en hij heeft er rode billetjes van.

We denken trouwens te weten wat "bai" is, buiten! Ik vroeg aan hem wat bai is en toen wees hij naar buiten. En dat vindt hij inderdaad wel erg leuk, hij komt ook regelmatig aanzetten met zijn schoentjes. Dat gaat een feestje worden in ons nieuwe huis met tuin en daarachter een groot grasveld O+
pi_204948100
Ik had geen 'buiten' gelinkt aan bai :P Een grote tuin is echt heel fijn voor kinderen. Wij hebben nu ook een grotere tuin. Oudste wilde een trampoline en die staat er nu in. Nog steeds een hoop ruimte :) A. is nu heel vaak in de tuin te vinden.

We hebben gisteren voor het eerst het middagslaapje geskipt. Hij ging in de avond steeds later slapen en hij wil ook meestal niet meer tussen de middag slapen (na wat moeite ging hij dan toch). Om 18.30 werd hij wat sago, en een half uur later lag hij te slapen tot vanmorgen 8 uur. *O*

Wel even pittig, geen middagslaapje meer, maar daar wennen we ook wel weer aan.

Even een aanvulling.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 21% gewijzigd door Sunshine1982 op 03-06-2022 11:25:12 ]
  Moderator vrijdag 3 juni 2022 @ 12:37:26 #22
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_204950194
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 juni 2022 08:05 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik had geen 'buiten' gelinkt aan bai :P Een grote tuin is echt heel fijn voor kinderen. Wij hebben nu ook een grotere tuin. Oudste wilde een trampoline en die staat er nu in. Nog steeds een hoop ruimte :) A. is nu heel vaak in de tuin te vinden.

We hebben gisteren voor het eerst het middagslaapje geskipt. Hij ging in de avond steeds later slapen en hij wil ook meestal niet meer tussen de middag slapen (na wat moeite ging hij dan toch). Om 18.30 werd hij wat sago, en een half uur later lag hij te slapen tot vanmorgen 8 uur. *O*

Even een aanvulling.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"Baiten" zeg maar :P Al ben ik er ook nog niet helemaal over uit hoor of dit het is _O- En jeetje, geen slaapje meer. Dat lijkt me wel even wennen hoor! Onze kleine man doet soms nog tukken van 2,5/3 uur dus dat is echt even me time tijd om te werken.

Aapie is echt niet in z'n hum de laatste dagen, hij zit de hele tijd te piepen en weigert pertinent zijn speen, dus ik denk naast buikpijn ook tandjesleed. En ja buikpijn is het denk ik wel want manlief is inmiddels ook geveld met buikgriep en ik ben inmiddels ook een paar keer naar de wc geweest :X

Hoe gaat het bij jullie allemaal met eten? Aapie eet in principe overdag heel goed: broodjes, fruit, crackertje, wat rauwkost/kaas etc. Maar avondeten wordt steeds meer drama. Het komt er eigenlijk op neer dat hij alleen maar vlees wil eten :') Eerst at hij ook gewoon groenten, aardappelen gaan ook steeds moeizamer maar meneer MOET vlees. Gisteren dus alleen maar een filetlapje op, geen aardappel aangeraakt en de spinazie was echt slechts decoratie. Die filetlap had hij in 2 minuten op en daarna was het janken omdat wij natuurlijk nog wel op ons bord hadden liggen. Hoe pakken jullie dit aan?

We eten natuurlijk niet alleen maar AVG, maar bij bijna alles doet hij nu moeilijk. Hij eet alleen nog maar pasta bolognese (geen spaghetti!), soep met brood, pizza en patat. Bij andere dingen draait hij zijn hoofd weg :N En dat terwijl hij altijd super enthousiast is voordat we gaan eten. Waar is het misgegaan :'(

SPOILER
  vrijdag 3 juni 2022 @ 12:55:44 #23
149959 SQ
snelle trees
pi_204950363
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 juni 2022 08:05 schreef Sunshine1982 het volgende:

Even een aanvulling.

SPOILER
Is dit typisch dreumesgedrag --> JA
of gaat dit een tandje verder? --> NEE
Of doe ik gewoon wat fout? --> NEE }:|

quote:
ik ben bang dat andere ouders een bepaalde mening hebben
Waarom ben je daar bang voor? Ja, dat hebben ze. Moet jij daar iets mee? Nope.

Weet je, elk kind is anders. Maar een kind met een sterke wil is niet abnormaal. Hij is niet stuk, jij doet niks verkeerd. Hij is gewoon wie hij is.
Mijn jongens zijn ook allebei zo, altijd al geweest, en het loslaten van wat andere mensen al dan niet misschien zouden kunnen denken is echt essentieel als je hier mee wil leren dealen. En dan kun jij je focussen op jezelf en je kind en welke aanpak het beste werkt. Daar hebben jullie allebei veel meer aan :*
disclaimer
  Moderator vrijdag 3 juni 2022 @ 12:58:06 #24
382129 crew  Donna
pi_204950387
Helemaal eens met @SQ

Mijn jongste is ook zo. Op het KDV loop ik standaard met een krijsend kind onder de arm van het plein af om haar vervolgens vakkundig in de auto te duwen/vouwen. Zweet in m'n naad en op m'n voorhoofd.

Dreumesdraken.
pi_204950527
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2022 12:55 schreef SQ het volgende:

[..]
Is dit typisch dreumesgedrag --> JA
of gaat dit een tandje verder? --> NEE
Of doe ik gewoon wat fout? --> NEE }:|
[..]
Waarom ben je daar bang voor? Ja, dat hebben ze. Moet jij daar iets mee? Nope.

Weet je, elk kind is anders. Maar een kind met een sterke wil is niet abnormaal. Hij is niet stuk, jij doet niks verkeerd. Hij is gewoon wie hij is.
Mijn jongens zijn ook allebei zo, altijd al geweest, en het loslaten van wat andere mensen al dan niet misschien zouden kunnen denken is echt essentieel als je hier mee wil leren dealen. En dan kun jij je focussen op jezelf en je kind en welke aanpak het beste werkt. Daar hebben jullie allebei veel meer aan :*
Je hebt helemaal gelijk! En dank voor het relativeren. Dat had effe nodig :)

Ik voel me zo onzeker op zulke momenten. Dat ze denken dat ik het niet kan, of dat ze denken wat een vervelend kind. Ik merk ook dat ik dingen hierdoor vermijd. In de dierentuin bijvoorbeeld is er een heel leuk speeltuintje voor kleintjes. Ik durf hem er gewoon niet te laten spelen. Bang voor een een publieke krijs/sla-in-gezicht/gespartelbui als we weg gaan. Bij een kinderboerderij ben ik zo weer weg maar bij de dierentuin moet ik nog het halve park door eer ik bij de auto ben.

Ik verwacht echt geen supermakkelijke dreumes, want ik weet dat dat niet reëel is (uitzonderingen daargelaten) maar dit is best een uitdaging :)
pi_204950852
Welke speeltuin in de dierentuin bedoel jij Sun?

En amen @ levens(ouder)wijsheid van @SQ _O_

Sowieso is het loslaten van wat andere ouders ergens van vinden echt het allerbeste wat je kan doen. Dat scheelt je zoveel stress. Maar ik snap dat dat soms ook wel lastig is hoor :*
  vrijdag 3 juni 2022 @ 13:51:18 #27
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_204950856
Ik denk dat veel ouders kunnen relateren aan de situatie die je beschrijft maar begrijp ook dat je je bezwaard voelt. Want die drama hoor je natuurlijk. Als je het de andere kant op redeneert. Wil je je kind dat de speeltuin ontzeggen omdat hij nog niet snapt hoe weggaan werkt of wil je het ontzeggen omdat je bang bent voor een reactie uit de omgeving?
E. Heeft ook tantrums. Net nog was ik bij scapino sandaaltjes passen en ik wilde dat hij even erop zou lopen. Meneer vond het zo leuk om rond te lopen dat hij echt niet terug wilde in de kinderwagen. Ik heb inmiddels een soort houdgreep waarin ik hem in de kinderwagen krijg en ik probeer rustig voor hem te blijven en een poker-face naar oordelende mensen. ;)
Oh en het zweet in de bilnaad herken ik dan ook :+
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
pi_204950882
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 juni 2022 13:50 schreef Aure het volgende:
Welke speeltuin in de dierentuin bedoel jij Sun?

En amen @ levens(ouder)wijsheid van @:SQ _O_

Sowieso is het loslaten van wat andere ouders ergens van vinden echt het allerbeste wat je kan doen. Dat scheelt je zoveel stress. Maar ik snap dat dat soms ook wel lastig is hoor :*
Die in het zand buiten, aangrenzend aan die grote speeltuin met die hoge glijbaan.
  Moderator vrijdag 3 juni 2022 @ 13:57:17 #29
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_204950905
Yup, zweet in bilnaad check _O- Ik vind de momenten wanneer Aapie precies het tegenovergestelde wil doen van wat ik wil super frustrerend. Lopen we van de opvang naar de auto (ik met mijn handen vol met moederdagcadeautjes) en hij loopt steevast de andere kant op (hij weigert dan ook aan de hand te lopen :X). In het winkelcentrum terwijl ik met een zware tas loop bevriest hij opeens en moet ik hem tillen etc. Dat zijn echt momenten dat ik het uit kan schreeuwen :X Ik denk dat elk kind z'n eikelfase heeft en ik zou inderdaad proberen zo min mogelijk van anderen aan te trekken. Dat interesseert mij dan weer vrij weinig :D
pi_204950946
Heel herkenbaar Sun. Hier is het ook drama/krijsen/huilen als iets niet direct lukt, als ze iets niet mag, als ze de buggy niet in wil, etc. En dat heel veel keer per dag. Afgelopen week nog zo’n bui die ruim 4u duurde in het vliegtuig.. it is what it is :s) . Het is al zwaar genoeg, te zwaar om je dan ook nog druk te moeten maken over wat andere mensen vinden. Plus ik denk dat het voor veel mensen die zelf kinderen hebben echt wel herkenbaar is (zoals je hier ook ziet).
pi_204951137
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2022 13:54 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Die in het zand buiten, aangrenzend aan die grote speeltuin met die hoge glijbaan.
Oohja dat is een leuk stukje voor die kleintjes! Maar iedereen is daar zo met zichzelf en eigen kinderen bezig, niemand die er iets van vindt als je kind er met drama vertrekt. Sowieso overkomt dat ons allemaal toch wel eens :* gewoon lekker naar die speeltuin gaan!
pi_204951218
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 juni 2022 14:24 schreef Aure het volgende:

[..]
Oohja dat is een leuk stukje voor die kleintjes! Maar iedereen is daar zo met zichzelf en eigen kinderen bezig, niemand die er iets van vindt als je kind er met drama vertrekt. Sowieso overkomt dat ons allemaal toch wel eens :* gewoon lekker naar die speeltuin gaan!
Ja , het is echt heel leuk daar :)

Misschien trek ik er ook veel te zwaar aan. Ik zal het proberen wat meer los te laten :Y
  vrijdag 3 juni 2022 @ 14:32:50 #33
149959 SQ
snelle trees
pi_204951222
En laten we wel wezen he, een kind van 1 jaar oud heeft nog niet zo heel veel manieren om zichzelf genuanceerd uit te drukken. Dat komt echt heus wel als ze wat ouder worden (of niet, maar goed, daar groei je dan in mee :+ )

Mijn vijfjarige gaat al beter, die kan soms wel een beetje normaal reageren, maar veel vaker gaat het mis hoor, en dan is het ook krijsen en nephuilen en wegrennen.

Mijn zevenjarige lijkt meestal wel een beetje opgevoed inmiddels, die kent nu ook schaamte dus zal niet zo snel een fittie meer gooien en plein public :+ maar thuis is het ook af en toe nog wel dat je denkt: "..... :')!!" als ze weer eens stampend en gillend naar boven verdwijnt omdat ik de verkeerde soort groenten op tafel zet.
Dus.

Eikels, allemaal eikels.
disclaimer
  vrijdag 3 juni 2022 @ 14:38:21 #34
149959 SQ
snelle trees
pi_204951265
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2022 12:37 schreef MaJo het volgende:

[..]
"Baiten" zeg maar :P Al ben ik er ook nog niet helemaal over uit hoor of dit het is _O- En jeetje, geen slaapje meer. Dat lijkt me wel even wennen hoor! Onze kleine man doet soms nog tukken van 2,5/3 uur dus dat is echt even me time tijd om te werken.

Aapie is echt niet in z'n hum de laatste dagen, hij zit de hele tijd te piepen en weigert pertinent zijn speen, dus ik denk naast buikpijn ook tandjesleed. En ja buikpijn is het denk ik wel want manlief is inmiddels ook geveld met buikgriep en ik ben inmiddels ook een paar keer naar de wc geweest :X

Hoe gaat het bij jullie allemaal met eten? Aapie eet in principe overdag heel goed: broodjes, fruit, crackertje, wat rauwkost/kaas etc. Maar avondeten wordt steeds meer drama. Het komt er eigenlijk op neer dat hij alleen maar vlees wil eten :') Eerst at hij ook gewoon groenten, aardappelen gaan ook steeds moeizamer maar meneer MOET vlees. Gisteren dus alleen maar een filetlapje op, geen aardappel aangeraakt en de spinazie was echt slechts decoratie. Die filetlap had hij in 2 minuten op en daarna was het janken omdat wij natuurlijk nog wel op ons bord hadden liggen. Hoe pakken jullie dit aan?

We eten natuurlijk niet alleen maar AVG, maar bij bijna alles doet hij nu moeilijk. Hij eet alleen nog maar pasta bolognese (geen spaghetti!), soep met brood, pizza en patat. Bij andere dingen draait hij zijn hoofd weg :N En dat terwijl hij altijd super enthousiast is voordat we gaan eten. Waar is het misgegaan :'(

SPOILER
Even reageren op je eetvraag, want ik heb wel wat herkenning, al beperkt Goud zich niet tot vlees maar tot saus momenteel 8)7 Het liefst mayonaise maar ook andere sauzen zijn in principe goed. Als we bbq-en (en dat is vrij vaak) blijft hij gillen tot alle smaken saus op zijn bord liggen en dan gaat hij de saus vervolgens met zo'n vettig vingertje naar binnen zitten scoopen :')
Ik had gisteren zo'n kleffe bbq-salade in zo'n witte saus waar hij heel enthousiast op aanviel omdat zijn goudvisbrein mayonaise had geregistreerd, maar toen zat er dus ineens allemaal groente in zijn mond. Werd wel vrij rap en vakkundig (sausloos) naar buiten gemanouvreerd.

De oplossing is een beetje laf maar goed, dus geen saus meer serveren en als we dan saus hebben, de pot direct terug in de kast na het opscheppen. Hij wil ook alleen maar van mijn bord vreten en uit mijn glas drinken (ja, ook als daar bier in zit. Ja, dat lust ie. Nee, dat krijgt hij niet van me).
Bittere realiteit: de komende minimaal 6 jaar gaat het avondeten waarschijnlijk je minst favoriete moment van de dag zijn. Het is altijd gezeik, gejank, gegooi, gewiebel en getetter (gegil). Met wat geluk wordt het daarna makkelijker. Met wat pech moet je het nog een jaar of 17 uitzingen.

Eikels, allemaal eikels.
disclaimer
pi_204951368
Goudvisbrein _O-
  Moderator vrijdag 3 juni 2022 @ 17:39:47 #36
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_204952806
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2022 14:38 schreef SQ het volgende:

[..]
Even reageren op je eetvraag, want ik heb wel wat herkenning, al beperkt Goud zich niet tot vlees maar tot saus momenteel 8)7 Het liefst mayonaise maar ook andere sauzen zijn in principe goed. Als we bbq-en (en dat is vrij vaak) blijft hij gillen tot alle smaken saus op zijn bord liggen en dan gaat hij de saus vervolgens met zo'n vettig vingertje naar binnen zitten scoopen :')
Ik had gisteren zo'n kleffe bbq-salade in zo'n witte saus waar hij heel enthousiast op aanviel omdat zijn goudvisbrein mayonaise had geregistreerd, maar toen zat er dus ineens allemaal groente in zijn mond. Werd wel vrij rap en vakkundig (sausloos) naar buiten gemanouvreerd.

De oplossing is een beetje laf maar goed, dus geen saus meer serveren en als we dan saus hebben, de pot direct terug in de kast na het opscheppen. Hij wil ook alleen maar van mijn bord vreten en uit mijn glas drinken (ja, ook als daar bier in zit. Ja, dat lust ie. Nee, dat krijgt hij niet van me).
Bittere realiteit: de komende minimaal 6 jaar gaat het avondeten waarschijnlijk je minst favoriete moment van de dag zijn. Het is altijd gezeik, gejank, gegooi, gewiebel en getetter (gegil). Met wat geluk wordt het daarna makkelijker. Met wat pech moet je het nog een jaar of 17 uitzingen.

Eikels, allemaal eikels.
Maar als we het niet geven en hij ziet het wel op ons bord liggen gaat hij ook los :') We hebben wel eens geprobeerd om eerst te beginnen met de aardappelen en de groente en het vlees buiten zicht te houden en dat werkte eerst wel, maar hij heeft nu die verbinding gemaakt dus hij gaat gewoon krijsen totdat hij z'n stukkie vlees krijgt. En dan te bedenken dat we steeds meer vega eten _O-

Eerst konden we ook nog wel wegkomen met groente geprakt door aardappelen als een soort stamppot, vond ie heerlijk :9 Maar nu is het steeds "nee" en wegdraaien met het hoofdje. Wat is er gebeurt met mijn vrolijke etende mannetje :'(

Ik zal me maar voor gaan bereiden op de komende jaren. Waarom is dit altijd met avondeten zo? De rest van de dag is het geen enkel probleem :?

Ik kan het trouwens niet over mijn hart verkrijgen om over Aapie te denken als een eikel. Als ik dat zo zie staan bij anderen moet ik er wel om lachen maar ik kan gewoon bijna niet negatief over hem denken #momguilt Hebben anderen daar ook last van of ben ik daar weer lekker uniek in? :')
  vrijdag 3 juni 2022 @ 17:51:55 #37
149959 SQ
snelle trees
pi_204952916
Ik eet mijn lekkere / populaire dingen dus ook heel snel op. Beste oplossing / minste weerstand.

En ik vind ze ook echt niet altijd eikels hoor, maar soms wel.

Momguilt zou zijn als je wel negatief over hem denkt maar je daar rot over voelt. Oprecht niks negatiefs denken, dan ben je gewoon een zenmaster 8-)
disclaimer
  vrijdag 3 juni 2022 @ 17:55:29 #38
149959 SQ
snelle trees
pi_204952961
En waarom altijd bij avondeten? Legio factoren:

- ze zijn moe en hangry
- lunch en ontbijt zijn voorspelbaarder (als in, bijna altijd brood). Kinderen gaan hard op voorspelbaarheid.
- veel groenten zijn ook gewoon niet te nassen maar wij eten het omdat we geleerd hebben dat het goed voor ons is. Dreutels zijn ontzettend primair, als ze iets lekkerders zien willen ze dat gewoon, klaar. Die zijn nog niet bezig met variatie, vitaminen en tandbederf.
disclaimer
pi_204953227
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 juni 2022 17:51 schreef SQ het volgende:
Oprecht niks negatiefs denken, dan ben je gewoon een zenmaster 8-)
Dit ja.

Ik wou wel dat ik daar meer van was vandaag. :+ Dreumes die te weinig sliep vanwege krijsende overprikkelde kleuter die daarna beide continu bij elkaar in de irritatie zitten, nou daar is echt niks leuks aan.
Morgen ben ik vast weer mezelf.
  Moderator vrijdag 3 juni 2022 @ 18:58:03 #40
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_204953543
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 juni 2022 17:51 schreef SQ het volgende:
Ik eet mijn lekkere / populaire dingen dus ook heel snel op. Beste oplossing / minste weerstand.

En ik vind ze ook echt niet altijd eikels hoor, maar soms wel.

Momguilt zou zijn als je wel negatief over hem denkt maar je daar rot over voelt. Oprecht niks negatiefs denken, dan ben je gewoon een zenmaster 8-)
Nou dat is het dus, zodra ik negatief over hem denk voel ik me schuldig. Dan denk ik “ach hij kan er ook niks aan doen” en “hij is nog zo klein”. Maar hij kan ook gewoon irritant zijn soms en ik weet dat ik dat ook mag vinden maar die schuld is er dus. Momguilt voordat ik zo kan denken zeg maar :')

Ook leuk: Aapie’s armen zitten helemaal onder de rode vlekjes. Zouden het waterpokken zijn?
  vrijdag 3 juni 2022 @ 19:03:55 #41
149959 SQ
snelle trees
pi_204953581
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2022 18:58 schreef MaJo het volgende:

[..]
Nou dat is het dus, zodra ik negatief over hem denk voel ik me schuldig. Dan denk ik “ach hij kan er ook niks aan doen” en “hij is nog zo klein”. Maar hij kan ook gewoon irritant zijn soms en ik weet dat ik dat ook mag vinden maar die schuld is er dus. Momguilt voordat ik zo kan denken zeg maar :')

Ook leuk: Aapie’s armen zitten helemaal onder de rode vlekjes. Zouden het waterpokken zijn?
Waterpokken zijn bultjes / blaasjes. Vlekjes is vaak vijfde ziekte ofzo :P
disclaimer
  Moderator vrijdag 3 juni 2022 @ 19:13:59 #42
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_204953675
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 juni 2022 19:03 schreef SQ het volgende:

[..]
Waterpokken zijn bultjes / blaasjes. Vlekjes is vaak vijfde ziekte ofzo :P
Eh ik bedoel eigenlijk bultjes. Alleen op zijn armen, niet op zijn romp of benen.
  vrijdag 3 juni 2022 @ 19:26:19 #43
149959 SQ
snelle trees
pi_204953782
Muggen? :+
disclaimer
pi_204953802
Avondeten gaat hier eigenlijk verbazingwekkend goed. Soms mindere dagen, maar over het algemeen eet hij prima. Vanavond hadden we de prei-kerriesoep van zo'n maaltijdpakket. Ging erin als snoep :Y) Voor het eerst ook zelf soep met een lepel gegeten. Ging eigenlijk ook best ok.

Mijn minst favoriete deel van de dag is de ochtend. Het duurt eeuwen voordat mijn oudste eens klaar is voor school, tegelijkertijd moet ik A van een ontbijt voorzien wat hij vaak op de grond gooit en aankleden wat hij niet wil. Als ik eindelijk alles op de rit heb en klaar ben om A. in de kinderwagen te wurmen, zie ik dat A zijn luier vol aan het schijten is :{w Echt, dit heb ik al zo vaak gehad, alsof hij het aan voelt. #ochtend #chaos enzo.
  Moderator vrijdag 3 juni 2022 @ 19:30:57 #45
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_204953817
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 juni 2022 19:26 schreef SQ het volgende:
Muggen? :+
Een stuk of 30 op 1 arm lijkt me wat extreem :D
  Moderator vrijdag 3 juni 2022 @ 19:35:53 #46
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_204953896
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2022 19:28 schreef Sunshine1982 het volgende:
Avondeten gaat hier eigenlijk verbazingwekkend goed. Soms mindere dagen, maar over het algemeen eet hij prima. Vanavond hadden we de prei-kerriesoep van zo'n maaltijdpakket. Ging erin als snoep :Y) Voor het eerst ook zelf soep met een lepel gegeten. Ging eigenlijk ook best ok.

[ afbeelding ]

Mijn minst favoriete deel van de dag is de ochtend. Het duurt eeuwen voordat mijn oudste eens klaar is voor school, tegelijkertijd moet ik A van een ontbijt voorzien wat hij vaak op de grond gooit en aankleden wat hij niet wil. Als ik eindelijk alles op de rit heb en klaar ben om A. in de kinderwagen te wurmen, zie ik dat A zijn luier vol aan het schijten is :{w Echt, dit heb ik al zo vaak gehad, alsof hij het aan voelt. #ochtend #chaos enzo.
Die poepluier 's ochtends :Y Tot een paar weken terug deed Aapie dat ook standaard net op het punt dat we weg zouden gaan. Sinds een paar weken is zijn poepritme verandert en doet hij het opeens niet meer :D

Fijn dat het avondeten er wel goed in gaat! Soep is hier ook wel een succes ja :Y Ik bedenk nu, we kunnen hem natuurlijk ook soep geven als wij iets anders eten. Maar ik vermoed nu al dat hij dan ook gaat piepen :P
  vrijdag 3 juni 2022 @ 19:37:12 #47
149959 SQ
snelle trees
pi_204953915
Wat een mooie ogen, Sunshine1982 O+

Ja dat schijten als je net weg moet, hoe krijgen ze dat toch altijd voor elkaar :')
disclaimer
pi_204954020
Ik heb geen idee wat Poffertje echt eet op een dag. Er gaan wel wat hapjes uit komkommer, wortel, avocado is ze gek op. Als je je zorgen maakt @MaJo dan kun je als tussendoortje wat gezonds geven.

@Sunshine1982 dat klinkt voor mij redelijk normaal. Normaler toch dan een dreumes die dat niet doet.

Poffertje is soms ook wel een eikel. Ze heeft geen greintje geduld. Maar wat een leuk mensje. O+
SPOILER
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_204954593
Dreumessen, ik vind ze heerlijk hoor. O+

Wat eten betreft heeft ze hetzelfde patroon als aapie van majo. Al laat ze zelfs het vlees inmiddels staan. Aangezien ik het er niet in kan dwingen en ze het verder prima doet negeer ik het maar vooral na een paar keer aanmoedigen..

Vandaag weer naar dansles met kleuter en dreumes was ervan overtuigd dat ze ook weer mocht vandaag. 'nenne aug dansles'. :D
Helaas, nog 2 jaar geduld hebben, maar gelukkig is er een speeltuin naast de gymzaal.
Vanaf volgende week mag ik dreumes ook wekelijks vermaken in de kantine bij de zwemles. :X
  Moderator vrijdag 3 juni 2022 @ 20:51:34 #50
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_204954987
Als Aapie zich de afgelopen dagen zo gevoeld heeft als ik me nu voel dan snap ik wel dat hij niet te genieten was :X damn wat voel ik me beroerd :'(
pi_204955105
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2022 20:51 schreef MaJo het volgende:
Als Aapie zich de afgelopen dagen zo gevoeld heeft als ik me nu voel dan snap ik wel dat hij niet te genieten was :X damn wat voel ik me beroerd :'(
Beterschap!
  vrijdag 3 juni 2022 @ 21:11:45 #52
318361 Bienelientjee
pi_204955249
Lange dag gehad en J is doodmoe. Ik zeg dat we douchen maar beter skippen, want hij trekt het niet langer. Maar man stond erop...... J is nu dus zo oververmoeid dat hij klaar wakker is! :') :') Tjah... I told you!
  vrijdag 3 juni 2022 @ 21:16:57 #53
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_204955355
Boze dreumesen? Dat kennen wij helemaal niet hier in huis. :{w

We hebben deze dame vandaag ingeschreven op de basisschool. :) We hadden een gesprek met de juf van U. en Zielie was mee. Ze pakte een boekje uit de kast en ging meteen aan tafel zitten.. pff. :D

[ Bericht 14% gewijzigd door arvensis op 04-06-2022 06:47:50 ]
Protège moi de mes désirs.
pi_204955589
Ik vind dit topic ook echt zo grappig, kan niet wachten tot mijn F. over 2,5 maand (omg, dan al?!?!?) een dreumes is. Nu doet ze soms al zulke grappige én irritante dingen, ben benieuwd hoe dat gaat als ze echt kunnen lopen en klimmen en praten. Ze is nu al behoorlijk temperamentvol. :D
Vinden jullie (en dan vooral de users die meer kinderen hebben) de dreumestijd het pittigst qua driftbuien/opvoeden/alles in het algemeen?
  vrijdag 3 juni 2022 @ 21:50:55 #55
149959 SQ
snelle trees
pi_204955968
Neen.
disclaimer
  Moderator vrijdag 3 juni 2022 @ 22:01:06 #56
382129 crew  Donna
pi_204956152
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2022 21:28 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Ik vind dit topic ook echt zo grappig, kan niet wachten tot mijn F. over 2,5 maand (omg, dan al?!?!?) een dreumes is. Nu doet ze soms al zulke grappige én irritante dingen, ben benieuwd hoe dat gaat als ze echt kunnen lopen en klimmen en praten. Ze is nu al behoorlijk temperamentvol. :D
Vinden jullie (en dan vooral de users die meer kinderen hebben) de dreumestijd het pittigst qua driftbuien/opvoeden/alles in het algemeen?
Verder dan ruim 4 jaar kom ik nog niet en ik weet zeker dat er nog mindere periodes zullen komen, maar die kleuter is de rust zelf en dat was ze als dreumes ook.
Haar zusje de dreumes daarentegen is een regelrechte draak, dus wat dat betreft zeg ik ja; tot nu toe vind ik dit de minst leuke periode.
Maar ik ben bang dat het straks ook een draak van een peuter en kleuter wordt. 8-)
  vrijdag 3 juni 2022 @ 22:30:39 #57
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_204956756
Nee joh, zo'n dreumes neem je nog onder je arm. Ik heb me erop verkeken maar als ze gaan praten dan ben je echt de sjaak want dan krijg je, naast het drama, weerwoord en ze zijn niet meer zo makkelijk bij kop en kont te pakken tegen die tijd.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  zaterdag 4 juni 2022 @ 08:44:49 #58
149959 SQ
snelle trees
pi_204958321
Nou @MaJo, ik denk dat goud mee heeft gelezen over de aanpak van Aapie, want hij at gisteren bij de bbq dus 7 grote gamba's, een kipspies, een spekspies en een halve braadworst.

Groenten zijn allemaal op de grond beland.
En toen het vlees op was heeft ie geprobeerd zijn satéprikker op te eten. Lock your fridge mommy :')
Ben benieuwd hoe de luier straks ruikt :9

SPOILER

[ Bericht 18% gewijzigd door SQ op 04-06-2022 08:53:18 ]
disclaimer
  zaterdag 4 juni 2022 @ 08:51:13 #59
149959 SQ
snelle trees
pi_204958372
Oh en ik had het filmpje van @Bienelientjee ook nog gezien, wauw! Wat bizar eigenlijk om zulke dingen uit je baby te horen komen :D

En kleine boze zielie met haar temperament O+

En poffertje die er uit ziet als een peuter maar slaapt als een newborn O+ :')
Allemaal eikels schatjes!
disclaimer
  zaterdag 4 juni 2022 @ 08:53:46 #60
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_204958385
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 juni 2022 08:51 schreef SQ het volgende:
Oh en ik had het filmpje van @:Bienelientjee ook nog gezien, wauw! Wat bizar eigenlijk om zulke dingen uit je baby te horen komen :D

En kleine boze zielie met haar temperament O+

En poffertje die er uit ziet als een peuter maar slaapt als een newborn O+ :')
Allemaal eikels schatjes!
Ja dit allemaal!
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  zaterdag 4 juni 2022 @ 09:57:57 #61
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_204958763
Omg ik heb echt lopen gniffelen om de verhalen van de eikel dreumessen :D. Ik denk ook wel eens jemig, maar de gedachte dat ze zelf nog geen grip hebben op emoties en motoriek maakt veel goed. Dat gezegd hebbende hadden we gisteren de eerste terroravond. Ed had krampjes en wilde alleen maar geborgenheid en de hele avond heerlijk krijsen en E wilde wel meedoen. Eerst sliep hij door het lawaai door, maar al gauw werd hij wakker en was hij meer dan 1,5 uur niet te troosten. Dit ging door tot het punt dat ik dacht dat hij tandenpijn oid moest hebben, dus zetpil erin en hem bij ons in bed gelegd. Toen veranderde hij ineens in de zorgzame broer (eikelmodus off) en wilde hij Edje alleen nog maar aaien. Toen hebben we nog een uur gekrijs aangehoord totdat ik op het briljante idee van inbakeren kwam en sliepen we allen nog lang en gelukkig. :P
Ps. Lang en gelukkig is de volgende ochtend 6 uur. |:)
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
pi_204959367
Haha nee. Peuter die moest wennen aan peuterspeelzaal, poepzindelijk worden, niet meer vast kunnen zetten in de eetstoel, slaan, ijs/chips willen als ontbijt, dat waren minder leuke fases. Maar nu heb ik een kleuter en is dat grotendeels voorbij.
Zijn kleutertijd is nog niet voorbij maar gaat ook meestal niet over rozen.

Poffertje kan nog mee in de houdgreep. :Y) Hoewel ook zij achterlijk sterk kan zijn.
pi_204965104
Ik heb volgens mij twee redelijk temperamentvolle kinderen en ik vind de dreumesfase juist het leukst denk ik. Hoe langzaam hun wereld groter wordt en ze steeds meer hun eigen persoontje worden. O+ Daarbij kan ik nu nog heel erg lachen om Hannah die begint te krijsen en slaan als ze gefrustreerd is dat iets niet lukt. Bij Dirk zijn dat toch de momenten dat ik tot 10 20 100 moet tellen voor ik reageer. Al is Hannah nog steeds de rust zelf als ik haar met Dirk vergelijk, dus misschien is bij haar de peuter/kleuterfase ook makkelijker.
Morgen ben ik vast weer mezelf.
  zondag 5 juni 2022 @ 09:40:43 #64
149959 SQ
snelle trees
pi_204967053
Het is wel lachen ja, met die dreumesen. Dat imiteren blijft zo leuk. Hoe die hersentjes verbindingen leggen. En hoe ze zo heerlijk compleet en vol overgave egocentrisch kunnen zijn en iedereen dat nog lief / schattig vindt (en daar maken ze best vernuftig misbruik van :'))
disclaimer
  zondag 5 juni 2022 @ 10:09:01 #65
149959 SQ
snelle trees
pi_204967187
In de categorie "daar kun je ook mee bellen":

https://youtube.com/shorts/DZLIqvW7ZE0?feature=share
disclaimer
  zondag 5 juni 2022 @ 11:46:11 #66
319308 Tink89
To live is to dance
pi_204967725
Ik vind mijn dreumes nu juist leuk eigenlijk! Mijn peuter gilt, krijst, slaat, geeft weerwoord, kleurt op de kast/tafel/muur, is sneller dan ik met wegrennen en ik tel dagelijks tien keer tot 100 voor ik soms alsnog ontplof.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_204980448
A. begint zijn naam te zeggen :D 'Aatuu' zegt ie O+

En vanmiddag hebben we hem toch een middagslaap laten doen van 1,5 uur. We zijn de ochtend weg geweest en hij was vroeg wakker vanmorgen, dus ik dacht dat het wel nodig zou zijn. Nouja, het is weer feest nu. Hij slaapt nog steeds niet. De vorige dagen hebben we hem geen middagslaap meer laten doen en toen sliep hij wel rond 7 uur/ half acht. Ik denk toch dat we nu definitief het middagslaapje gaan skippen.
pi_204980634
quote:
1s.gif Op zondag 5 juni 2022 10:09 schreef SQ het volgende:
In de categorie "daar kun je ook mee bellen":

https://youtube.com/shorts/DZLIqvW7ZE0?feature=share
Haha, geweldig! J belt ook met alles.
pi_204985021
Ohh wat een leuke dreumesen hebben jullie toch! Goud met zn 'telefoon' :D

Ik vind de dreumesfase inderdaad ook niet zo pittig. En zoals al meerderen zeggen hebben ze nu eigenlijk nog niet zoveel te willen omdat je ze nog makkelijk meesjouwt. Ik gooi die van mij op moeilijke dagen ook gewoon in de kinderwagen. Maar een pratende peuter/kleuter is inderdaad wel weer andere koek :D
pi_204988034
Over het algemeen is ze heel erg leuk.

Maar dat gillen ....
pi_204988260
Ik vond kleuter toen ze 3 was het pittigst, al is ze over het algemeen heel prima te handelen. (Als ik het naar bed gaan/inslapen van 0 tot 4 en nu ook nog soms even buiten beschouwing laat...)
Dreumes is een andere categorie en nu al soms een uitdaging, maar idd dat is anders dan een peuter / kleuter.

En wow sun, wat is a snel klaar met zijn slaapjes.
Ik vond kleuter met 2,5 al jong. :D
pi_205036126

O+
pi_205036142
quote:
0s.gif Op zondag 12 juni 2022 20:30 schreef NicolasJoy het volgende:
[ afbeelding ]

O+
O+
pi_205036189
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2022 20:41 schreef Nolita het volgende:
Ik vond kleuter toen ze 3 was het pittigst, al is ze over het algemeen heel prima te handelen. (Als ik het naar bed gaan/inslapen van 0 tot 4 en nu ook nog soms even buiten beschouwing laat...)
Dreumes is een andere categorie en nu al soms een uitdaging, maar idd dat is anders dan een peuter / kleuter.

En wow sun, wat is a snel klaar met zijn slaapjes.
Ik vond kleuter met 2,5 al jong. :D
Het is lastig met de slaapjes. De ene dag gaat het goed, de andere dag niet. Vandaag is hij al om 17.30 in slaap gevallen. We hebben hem maar naar bed gedaan. Ik wil niet weten hoe vroeg hij morgen wakker wordt... We laten hem vanaf nu een een half uurtje á 45 minuten op bed liggen tussen de middag. Dan maar tot laat wakker, maar zo behoudt hij het goede ritme nog een beetje.
pi_205036217
quote:
0s.gif Op zondag 12 juni 2022 20:34 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Het is lastig met de slaapjes. De ene dag gaat het goed, de andere dag niet. Vandaag is hij al om 17.30 in slaap gevallen. We hebben hem maar naar bed gedaan. Ik wil niet weten hoe vroeg hij morgen wakker wordt... We laten hem nu een een half uurtje á 45 minuten op bed liggen tussen de middag. Dan maar tot laat wakker, maar zo behoudt hij het goede ritme nog een beetje.
Het blijft soms zo gek..

We hebben hier dagen dat ze met moeite 30-40 minuten slaapt, en dagen zoals vandaag...
Rommelige nacht, vervolgens uitslapen tot ~ 10:00. Al snel weer prikkelig, dus naar bed omstreeks 13:30. Geslapen tot 16:30. Willen we haar nog even beneden houden terwijl grote zus naar bed gaat, staat ze te tieren bij de trap.. Oftewel gewoon om 19:30 alweer naar bed..

Zo'n contrast van de ene naar de andere dag.
pi_205036446
quote:
0s.gif Op zondag 12 juni 2022 20:30 schreef NicolasJoy het volgende:
[ afbeelding ]

O+
Wat een rijkdom O+.

Ik ben heel benieuwd hoe Bubbles gaat reageren op de komst van haar zusje. Als ze daar net zo lief voor gaat zijn als voor de hond dan moet het goedkomen :P.
  zondag 12 juni 2022 @ 21:50:16 #77
318361 Bienelientjee
pi_205036902
:Z Ik heb J's avond routine omgegooid. Tot nu toe ging hij bad/douchen, pyjama, boekjes lezen, flesje en viel hij in slaap met die fles. Maar ik wil dat hij met schone tanden naar bed gaat + hij slaapt 's nachts op zijn buik en lekt daardoor vaak door omdat die fles net voor het slapen erin gaat. Nu krijgt hij zijn fles drie kwartier tot een uur van tevoren, zodat ie nog een goede plas kan doen. En gaat dan douchen, pyjama, lezen en met schone tanden naar bed. ^O^ Al drie avonden (en geen doorlekken!!) achter de rug en J heeft er gelukkig geen moeite mee dat het ineens heel anders is. Manlief houdt niet van veranderingen, want "het ging toch zo makkelijk", maar het moest écht van mij! :6 Haha!

Het inslapen is wel weer hard werk. J is zó actief. Zelfs als hij dood en doodmoe is gaat hij gewoon door met keten. :D Hij valt nog altijd in slaap in onze armen (nu dus niet meer dankzij een fles). Dus knuffelen/wiegen op kalme muziek. Hij kalmeert anders gewoon niet genoeg zelf. Maar hij beweegt, grijpt mijn neus, praat er op los, wijst naar mijn ogen (drukt zijn vinger in mijn ogen), etc. etc. Zucht! Haha ! Gelukkig wordt hij maar 1x 's nachts wakker, heeeeel soms slaapt hij eens door. Hij kan de rest van de nacht dus wel zichzelf helpen! Volgende stap wordt hem leren het 's avonds ook zelf te doen!

En wij gaan vanaf deze maand officieel proberen voor een tweede! :o Nerveus! Spannend! O+
pi_205042104
quote:
0s.gif Op zondag 12 juni 2022 21:50 schreef Bienelientjee het volgende:
:Z Ik heb J's avond routine omgegooid. Tot nu toe ging hij bad/douchen, pyjama, boekjes lezen, flesje en viel hij in slaap met die fles. Maar ik wil dat hij met schone tanden naar bed gaat + hij slaapt 's nachts op zijn buik en lekt daardoor vaak door omdat die fles net voor het slapen erin gaat. Nu krijgt hij zijn fles drie kwartier tot een uur van tevoren, zodat ie nog een goede plas kan doen. En gaat dan douchen, pyjama, lezen en met schone tanden naar bed. ^O^ Al drie avonden (en geen doorlekken!!) achter de rug en J heeft er gelukkig geen moeite mee dat het ineens heel anders is. Manlief houdt niet van veranderingen, want "het ging toch zo makkelijk", maar het moest écht van mij! :6 Haha!

Het inslapen is wel weer hard werk. J is zó actief. Zelfs als hij dood en doodmoe is gaat hij gewoon door met keten. :D Hij valt nog altijd in slaap in onze armen (nu dus niet meer dankzij een fles). Dus knuffelen/wiegen op kalme muziek. Hij kalmeert anders gewoon niet genoeg zelf. Maar hij beweegt, grijpt mijn neus, praat er op los, wijst naar mijn ogen (drukt zijn vinger in mijn ogen), etc. etc. Zucht! Haha ! Gelukkig wordt hij maar 1x 's nachts wakker, heeeeel soms slaapt hij eens door. Hij kan de rest van de nacht dus wel zichzelf helpen! Volgende stap wordt hem leren het 's avonds ook zelf te doen!

En wij gaan vanaf deze maand officieel proberen voor een tweede! :o Nerveus! Spannend! O+
Dit hebben wij ook. Met bedtijd nog erg actief. Vandaar dat we dachten dat het aan het middagslaapje lag, maar die heeft hij nog wel nodig zo blijkt. Ik ben benieuwd hoe het vanavond gaat.. En spannend! Hopelijk snel raak!

En ik presenteer u.... Een bord met druiven en een kloddertje ketchup :Y)

Ik wilde druiven uit de koelkast pakken voor A en hij snaaide er tegelijkertijd een fles ketchup uit. Ik had even geen zin in een krijssessie wanneer ik de fles zou afpakken, dus heb ik maar een beetje ketchup erbij gedaan :')
pi_205046004
@Sunshine1982 het gekrijs niet willen snap ik. :Y
Mijn man wou gisteren Poffertje kwark voeren, maar zij wou het bakje en zelf doen. Ik denk dat ze volgende keer wel gelijk het bakje krijgt. :X

Ze is zo lekker eigenwijs aan het worden. Wil je slapen, zegt ze nou "ne". :D

En terwijl ze meestal weinig geduld heeft voor boekjes, zit ze nu lekker met kleuter te lezen. O+
pi_205051924
Spannend Bienelien! Maar ook zo leuk. :D

Eigenwijze dreumessen. L die een hekel heeft aan tandenpoetsen heeft vandaag bij de tandarts keurig haar tandjes laten zien. Er is nog 1 kies aan het doorkomen en dan heeft ze op 1 kies na haar melkgebit al compleet. :o

Afgelopen week had ze een keer een bloedneus midden in de nacht. Haar gezicht, haar, mond, oren, knuffel, slaapzak, bed tot op het matras, alles rood. :X
Ik schrok enorm en het stroomde best flink uit haar neus. Vriend heeft het dicht gehouden en ik probeerde haar te troosten. Pff, was weer een avontuur. Geen idee wat de oorzaak is geweest. Ik denk spontaan, vriend denkt tegen het bed gestoten ofzo. :? Ik hoop dat het niet meer gebeurt.
  woensdag 15 juni 2022 @ 22:03:06 #81
318361 Bienelientjee
pi_205061663
Ahw, arme L! ;( Lijkt me zo eng om ze helemaal onder het bloed te vinden en je weet niet meteen waar het vandaan komt!

J weigert op dit moment te slapen en het is hier flink warm dus hij is niet in zijn slaapzak, geen idee of hij dat raar vindt ofzo. :z Na half uur rellen lag hij eindelijk, maar was wel aan het babbelen en praten, maar hij stond weer op, ziet mij in de kamer zitten en gooit zichzelf neer en doet net of hij slaapt al lachend! :') _O- Ik was het zat en begon me te ergeren omdat ik het ook zo warm heb, dus manlief maar ff gestuurd! _O- Eens zien hoe lang dit spel gaat.
pi_205072495
@Bienelientjee Wij gebruiken altijd een slaapzak, ook met hitte. Ik heb een paar hele dunne, daar ligt ze nu in romper in, maar eventueel kan ze daar ook in alleen luier in.

Even een speeltip: J vindt het helemaal fantastisch om met vier op een rij te spelen, en het is ook nog eens goed voor de fijne motoriek.

SPOILER
  maandag 20 juni 2022 @ 23:40:13 #83
277627 Seven.
We are Borg.
pi_205107088
@NicolasJoy hoe is het met jullie?
Resistance is futile.
  maandag 20 juni 2022 @ 23:52:28 #84
277627 Seven.
We are Borg.
pi_205107167
Ik merk dat ik weinig aandacht meer heb voor dit topic, sorry daarvoor!

Colin update dan maar: woordenschat blijft beperkt tot bauw en soms mama, en hij doet soms mauw en boe als we vragen wat de poes of koe doet. Maar hey ho, wie heeft woorden nodig, als je ook gewoon met hard schreeuwen je zin kunt krijgen :P . Staan tetteren bij het traphek naar de keuken rond etenstijd, of gewoon bij elk youtube filmpje dat je niet aanstaat een keel opzetten :7 . Verder nog steeds veel geklauter, maar kusjes geven en knuffelen met mama doet hij ook steeds vaker. Verder al kledingmaat 98, dus met z'n 21 maanden echt wel een klein reusje.

M'n man is met hem naar een rondleiding op de peuterspeelzaal geweest. De kindjes zaten netjes in een kringetje toen hij aankwam, maar de orde was snel verstoord toen hij in de duplo begon te trekken. En luid protest bij vertrek :D .

Op de kinderboerderij interesseren de dieren hem geen lor :') maar het speelhuisje met glijbaan is hij niet af te slaan.

Nee komt in zijn woordenboek niet voor dus Pretlettertjes gaat op pauze tot hij luistert. Dingen van de trap flikkeren en dan 'oh oww' zeggen. Pakkerdje is helemaal hot, dan ren ik voorovergebogen als een T-Rex brullend achter hem aan. Vindt 'ie grappig :P .

Heerlijk O+ .
Resistance is futile.
pi_205110668
quote:
7s.gif Op maandag 20 juni 2022 23:40 schreef Seven. het volgende:
@:NicolasJoy hoe is het met jullie?
Goed! Tijd vliegt voorbij hier. De kalender stond gisteren nog op mei, maar dat klopt dus niet. :9
Mevrouw krijgt hier een tand of 4-6 tegelijk door, dus is al weken niet te genieten. Maar ze is afwisselend een kreng en een geweldig lief ding. Kort lontje en zelf heerlijk spelen. Typisch dreumes dus geloof ik. *) Komt een spannende tijd aan; de eerste beenmergpunctie na de stamceltransplantatie bij m'n schoonmoeder begint dichterbij te komen. Daar in gedachten erg druk mee. Verder bijna (op) vakantie, mega druk op het werk door zieken en vakanties.. Leven met twee kinderen. *) Hoop dat we op vakantie even kunnen loskomen van de dagelijkse routine en kunnen aarden.
pi_205111327
Wat een reus inderdaad Seven! Wauw! Mijn kleuter past ook nog in die maat _O- Wanneer gaat hij naar de psz? Als hij 2 jaar is? Hij klinkt als een hele leuke avontuurlijke dreumes O+

Spannende tijden NJ :* Hopelijk snel op vakantie en kunnen jullie daar wat ontspannen.

Hier gaat alles zn gangetje. De dreumes slaapt nog steeds alsof hij een newborn is, soms dan lijkt het beter te gaan maar we zijn alweer een tijdje terug bij af. Hij wordt nu elk anderhalf-twee uur wakker. Intens. En koffie helpt niet meer }:| Ik ga deze zomer toch een keer een soort van slaaptraining doen denk ik. Verder is ie wel echt heel gezellig! Hij heeft minder last van zn slechte nachten dan wij :') Hij begint iets meer te babbelen 'poeh' = poes (of elk ander dier wat ie ziet). En bij het begroeten van personen komt er een vrolijk 'Alloooooooooo!' uit. Verder vooral nog wel veel gegrom (bij elk plastic dierachtig figuur), hoog gegil (bij alles wat leuk is) en driftig geschreeuw (als hij iets wil hebben).

Charmante dreumes onder de spoiler:
SPOILER
O+
pi_205111352
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2022 15:54 schreef Aure het volgende:
Wat een reus inderdaad Seven! Wauw! Mijn kleuter past ook nog in die maat _O- Wanneer gaat hij naar de psz? Als hij 2 jaar is? Hij klinkt als een hele leuke avontuurlijke dreumes O+

Spannende tijden NJ :* Hopelijk snel op vakantie en kunnen jullie daar wat ontspannen.

Hier gaat alles zn gangetje. De dreumes slaapt nog steeds alsof hij een newborn is, soms dan lijkt het beter te gaan maar we zijn alweer een tijdje terug bij af. Hij wordt nu elk anderhalf-twee uur wakker. Intens. En koffie helpt niet meer }:| Ik ga deze zomer toch een keer een soort van slaaptraining doen denk ik. Verder is ie wel echt heel gezellig! Hij heeft minder last van zn slechte nachten dan wij :') Hij begint iets meer te babbelen 'poeh' = poes (of elk ander dier wat ie ziet). En bij het begroeten van personen komt er een vrolijk 'Alloooooooooo!' uit. Verder vooral nog wel veel gegrom (bij elk plastic dierachtig figuur), hoog gegil (bij alles wat leuk is) en driftig geschreeuw (als hij iets wil hebben).

Charmante dreumes onder de spoiler:
SPOILER
O+
Ik heb hier dit boek liggen:

Je mag 'm lenen als je wilt.
pi_205111425
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2022 15:59 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Ik heb hier dit boek liggen:

[ afbeelding ]

Je mag 'm lenen als je wilt.
Hoe werkte deze voor jullie? :P
  dinsdag 21 juni 2022 @ 16:28:20 #89
149959 SQ
snelle trees
pi_205111557
Als het boek heel dik is en je raakt de schedel precies juist lijkt het me best effectief!
disclaimer
pi_205111617
_O-
  dinsdag 21 juni 2022 @ 16:33:42 #91
149959 SQ
snelle trees
pi_205111618
Hij wordt wel echt heel blond, Aure!

En colin juist hartstikke rood :D
disclaimer
  dinsdag 21 juni 2022 @ 16:40:04 #92
149959 SQ
snelle trees
pi_205111684
Goud gaat ook lekker!
Zegt nog steeds niet meer dan "hai" "klaar" "oh-oh" en "op" maar inderdaad, waarom praten als je ook boos kan krijsen en wijzen, toch 8-)

Zelf is ie inmiddels toch wel echt klaar met baby zijn en probeert dus werkelijk alles zelf, maar ik vind dat nogal stressvol want alles gaat dus ook wel ergens fout en zijn schedel zit inmiddels ook vol deuken :')

En boos, boos, zo vaak boos en dan niet te troosten, verschrikkelijk :')

Babysets zijn voor babies:

De border is een prima plek voor je tuinkabouter-troon :') (en kun je makkelijker bloemetjes onthoofden)
disclaimer
  dinsdag 21 juni 2022 @ 19:11:24 #93
277627 Seven.
We are Borg.
pi_205113007
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2022 14:18 schreef NicolasJoy het volgende:

[..]
Goed! Tijd vliegt voorbij hier. De kalender stond gisteren nog op mei, maar dat klopt dus niet. :9
Mevrouw krijgt hier een tand of 4-6 tegelijk door, dus is al weken niet te genieten. Maar ze is afwisselend een kreng en een geweldig lief ding. Kort lontje en zelf heerlijk spelen. Typisch dreumes dus geloof ik. *) Komt een spannende tijd aan; de eerste beenmergpunctie na de stamceltransplantatie bij m'n schoonmoeder begint dichterbij te komen. Daar in gedachten erg druk mee. Verder bijna (op) vakantie, mega druk op het werk door zieken en vakanties.. Leven met twee kinderen. *) Hoop dat we op vakantie even kunnen loskomen van de dagelijkse routine en kunnen aarden.
Fingers crossed en hele fijne vakantie!
Resistance is futile.
pi_205113054
Mega dreumesen!
pi_205113934
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2022 16:10 schreef Aure het volgende:

[..]
Hoe werkte deze voor jullie? :P
Ik ben nooit zo van die zelfhulpboeken, maar als je wanhopig bent ben je bereid om het toch te proberen :P

Tsja, veel aan gehad, mwah. Hoop geijkte dingen zoals tv uit voor het slapen gaan, huiskamer wat donkerder maken, niet te laat naar bed en daar wordt dan een heel verhaal omheen gebouwd. Ze omschreef een methode om het kind weer in bed slaap te laten vallen. Ja, leuk die methode, maar die werkte hier dus niet :P A. had wat andere slaapissues. Die was niet tig keer wakker, maar laaaaaaang wakker. Ik heb het boek ook maar voor de helft gelezen. Misschien staat er in de andere helft nog wat boeiends.

Ik weet niet of je Reddit hebt? In de subreddit 'sleeptrain' staan veel verhalen en tips van verschillende ouders. Daar heb ik meer aan gehad. Want dat mis je natuurlijk ook een beetje in zo'n boek, dat kinderen niet allemaal hetzelfde zijn. Er staan dingen in en die zouden dan voor de meeste kinderen moeten werken. Vaak werkt dit in de praktijk toch anders :)

[ Bericht 0% gewijzigd door Sunshine1982 op 21-06-2022 20:46:10 ]
pi_205117749
Ik had gisteren ook wel zo'n boek gewild om Poffertje uit te slaan. Ze sliep om 21:00. :'(
Meestal gaat ze stipt om 20:00 uit. Maar gisteren moest ik eerst lachen toen ze begon met "ijs, ijs, ijs". :D En ook toen ze in plaats van drinken, op mijn borst ging blazen moest ik lachen, dus ik ben mede schuldig. Al had het waarschijnlijk niet zoveel verschil gemaakt. ;)

Verder is ze wel heel leuk. Ze doet dansjes mee bij televisie, knuffelt zelf haar broer, en ze babbelt van alles mee. O+
  Moderator woensdag 22 juni 2022 @ 12:24:12 #97
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_205118976
Wat leuk om weer foto's te zien van alle kindjes O+ Ik kom ook moeilijk aangehaakt momenteel, veel te druk, maar ik lees wel trouw mee.

Aapie zit ook in zo'n leuke fase, hij is zo ontzettend lief. Zijn woordenschat groeit, zo zegt hij nu haai (haar), daar, boven en hooodooo wat hij al weken zegt blijkt auto te betekenen. En ik zou zweren dat hij vanochtend "wakker worden" zei, mijn man hoorde het ook :o

Vorige week kregen we een foto van de opvang, ik moet elke keer weer lachen als ik het zie. Ze hadden buiten een badje opgezet en Aapie rent weg want hij had er geen zin in. Elke keer als ik de foto zie denk ik erbij "Oh heeeellll nooooo!" en lig weer helemaal in een deuk :') Even onder een spoiler wegens "naakt" (ik zal hem later ook weghalen ivm eventuele herkenbaarheid andere kindjes).

SPOILER
Verder is het een echt jochie, hij speelt alleen nog maar met auto's, blokken en zijn nieuwe favoriet: een bal. En het blijft een grappenmaker, hier een foto met een luier op z'n hoofd O+

Bonusfoto van toen we gingen zwemmen:

pi_205119158
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 juni 2022 20:28 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Ik ben nooit zo van die zelfhulpboeken, maar als je wanhopig bent ben je bereid om het toch te proberen :P

Tsja, veel aan gehad, mwah. Hoop geijkte dingen zoals tv uit voor het slapen gaan, huiskamer wat donkerder maken, niet te laat naar bed en daar wordt dan een heel verhaal omheen gebouwd. Ze omschreef een methode om het kind weer in bed slaap te laten vallen. Ja, leuk die methode, maar die werkte hier dus niet :P A. had wat andere slaapissues. Die was niet tig keer wakker, maar laaaaaaang wakker. Ik heb het boek ook maar voor de helft gelezen. Misschien staat er in de andere helft nog wat boeiends.

Ik weet niet of je Reddit hebt? In de subreddit 'sleeptrain' staan veel verhalen en tips van verschillende ouders. Daar heb ik meer aan gehad. Want dat mis je natuurlijk ook een beetje in zo'n boek, dat kinderen niet allemaal hetzelfde zijn. Er staan dingen in en die zouden dan voor de meeste kinderen moeten werken. Vaak werkt dit in de praktijk toch anders :)
Heb je nog tips voor dreumesen die lang wakker zijn? Ik heb van maandag op dinsdag nog geen 4 uur geslapen, tot 1.00 uur lag ik zelf te spoken (heb ik gelukkig bijna nooit), van 1 tot 3 was J. klaarwakker. Zó vermoeiend! Ik ga in ieder geval eens naar die reddit kijken.

@MaJo: Rumours op je muur. O+ En lachen om Aapie met de luier.

@SQ wel leuk, zo'n dreumes die denkt dat ie een peuter is. Hier nog zo een, die eet serieus bij voorkeur met bestek, want dat doen wij ook. Klimt ook overal op (om er ook regelmatig vanaf te donderen).
  Moderator woensdag 22 juni 2022 @ 12:54:17 #99
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_205119226
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2022 12:46 schreef Gogo83 het volgende:

[..]
Heb je nog tips voor dreumesen die lang wakker zijn? Ik heb van maandag op dinsdag nog geen 4 uur geslapen, tot 1.00 uur lag ik zelf te spoken (heb ik gelukkig bijna nooit), van 1 tot 3 was J. klaarwakker. Zó vermoeiend! Ik ga in ieder geval eens naar die reddit kijken.

@:Majo: Rumours op je muur. O+ En lachen om Aapie met de luier.

@:SQ wel leuk, zo'n dreumes die denkt dat ie een peuter is. Hier nog zo een, die eet serieus bij voorkeur met bestek, want dat doen wij ook. Klimt ook overal op (om er ook regelmatig vanaf te donderen).
Aapie heeft soms 's nachts ook zo'n wakkere periode. Ik zet hem dan in de box met de tv aan en slaap dan zelf verder #loedermoeder. Hetzelfde doe ik ook als hij om 6 uur 's ochtends besluit dat het wel een goed idee is om op te staan, zoals vanochtend. Ik werd wakker van mijn wekker om kwart voor 8, hij zat heerlijk tekenfilmpjes te kijken _O- :@

Yup Rumours :Y Daarboven hangt nog Pink Floyd en daaronder de Beatles. We proberen het wel een beetje te rouleren maar dat is alweer een tijdje geleden. Kunnen we mooi weer doen in het nieuwe huis ^O^

Dat peutergedrag zie ik hier ook, hij kopieert sowieso alles. Doopt zijn broodje netjes in de soep, wil de kattenbak verschonen, helpt met stofzuigen en vegen :D Gisteren hielp hij echt goed door alle boodschappen uit de tas aan te geven O+

[ Bericht 0% gewijzigd door MaJo op 22-06-2022 13:50:54 ]
  woensdag 22 juni 2022 @ 13:32:44 #100
149959 SQ
snelle trees
pi_205119539
Aapie verandert! Het baby gaat er af!
disclaimer
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')