Ach wat sneu, beterschap!quote:Op woensdag 13 juli 2022 13:08 schreef PKM het volgende:
Mijn meisje zit helemaal onder de waterpokken.
Ik hoop dat dit de oorzaak was van het slechtere slapen de laatste tijd, dan is het eind in ieder geval in zicht.
Ze gaat wel als een speer ineens met taal. In een boekje wees ze "Nijntje mama" aan bij Nijntjes moeder. Mijn tandenborstel is "van mama", ze roept de naam van mijn man, en voegt nog meer halve woorden toe aan het onverstaanbaar gebrabbel.
De rest van de dag zegt ze vooral "ijs".
Tips?quote:Op woensdag 13 juli 2022 13:25 schreef Donna het volgende:
[..]
Ach wat sneu, beterschap!
A-tje zegt lekker ouderwetsch; ijsco
Haha., zo cute.![]()
En ze is van de speen af.![]()
Just do it.quote:
Mja, ik heb dat wel gedaan bij mijn middelste. Gewoon niet meer gegeven. Was 3 avonden kut en daarna was het overquote:Op vrijdag 15 juli 2022 11:56 schreef Morgane89 het volgende:
Hoi! Mijn dreumes (14 maanden) heeft ook nog een speen, maar eigenlijk vooral met slapen en niet zomaar tussendoor. Wat is een goede manier om dit verder af te bouwen? Speen uit zijn mond halen zodra hij slaapt?
Ik denk niet dat hij gaat slapen als we de speen gelijk helemaal niet meer geven, dat is wellicht wat te rigoureus.
Dank je, dan moet ik misschien toch maar eens cold turkey proberenquote:Op vrijdag 15 juli 2022 12:02 schreef SQ het volgende:
[..]
Mja, ik heb dat wel gedaan bij mijn middelste. Gewoon niet meer gegeven. Was 3 avonden kut en daarna was het over
Moet er wel bij zeggen dat hij nog met een fles melk naar bed ging, en dat gaf hem voldoende rust.
Bij mijn oudste durfde ik nooit en die heeft dus een speen gehad tot ze 4,5 was (haar broertje was er dus eerder vanaf dan zij) en daardoor ook wel een vervormd gehemelte
De jongste is net zo verslaafd als zijn grote zus dus die moeten we er ook hardhandig vanaf helpen. Maar dat gaan we na de vakantie doen.
Nog gefeliciteerd!quote:Op vrijdag 15 juli 2022 10:25 schreef Nolita het volgende:
Wij hebben geen dreumes meer in huis. Ze gedroeg zich er al maanden naar, maar is vanaf vandaag ook echt een peuter.![]()
Ze zingt al weken lang zal ze leven, was bijna 'harig' en is nu 2 'harig'.
Werd helemaal blij van de slingers en ballonnen binnen en buiten en het cadeau.![]()
De rest van de dag worden we geleefd door dansles en schoolfeest van kleuter, maar zondag gaan we er een echt feestje van maken.
Speen afleren was hier ook geen enkel probleem met 1,5 jaar, terwijl ze er ook best aan gehecht was/leek voor slaapjes.
Wat groeit ze snel! Leuke foto's weer.quote:Op zondag 17 juli 2022 11:18 schreef NicolasJoy het volgende:
Onze bijna peuter!
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Bij ons maakte 'oeps, kapot' het verschil. Dus je zou nog een speen lek kunnen stekenquote:Op vrijdag 15 juli 2022 11:56 schreef Morgane89 het volgende:
Hoi! Mijn dreumes (14 maanden) heeft ook nog een speen, maar eigenlijk vooral met slapen en niet zomaar tussendoor. Wat is een goede manier om dit verder af te bouwen? Speen uit zijn mond halen zodra hij slaapt?
Ik denk niet dat hij gaat slapen als we de speen gelijk helemaal niet meer geven, dat is wellicht wat te rigoureus.
quote:Op zondag 17 juli 2022 15:25 schreef Seven. het volgende:
[..]
Bij ons maakte 'oeps, kapot' het verschil. Dus je zou nog een speen lek kunnen steken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |