abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator woensdag 22 juni 2022 @ 13:44:03 #101
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_205119627
quote:
1s.gif Op woensdag 22 juni 2022 13:32 schreef SQ het volgende:
Aapie verandert! Het baby gaat er af!
Vind ik ook ja, hij krijgt echt een ander koppie :Y
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
  woensdag 22 juni 2022 @ 18:39:23 #102
149959 SQ
snelle trees
pi_205122200
Ik heb net toch maar de mat van Goud afgeknipt. Had ergens nog de hoop dat hij zulke leuke krulletjes zou krijgen als zijn broer en zus maar helaas.
disclaimer
pi_205122583
quote:
1s.gif Op woensdag 22 juni 2022 18:39 schreef SQ het volgende:
Ik heb net toch maar de mat van Goud afgeknipt. Had ergens nog de hoop dat hij zulke leuke krulletjes zou krijgen als zijn broer en zus maar helaas.
kan nog komen! Jip z'n krullen kwamen ook laat.
  woensdag 22 juni 2022 @ 20:10:57 #104
277627 Seven.
We are Borg.
pi_205123194
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2022 15:54 schreef Aure het volgende:
Wat een reus inderdaad Seven! Wauw! Mijn kleuter past ook nog in die maat _O- Wanneer gaat hij naar de psz? Als hij 2 jaar is? Hij klinkt als een hele leuke avontuurlijke dreumes O+

Over 3 maanden wordt hij 2, dus dan inderdaad. En hij is zeker avontuurlijk! :+

De jouwe gaat ook als een speer! Scheetje is Otis toch O+
Resistance is futile.
  woensdag 22 juni 2022 @ 20:13:03 #105
277627 Seven.
We are Borg.
pi_205123221
Ik zie thuisknippers in dit topic! Is dat lastig? :@
Resistance is futile.
  woensdag 22 juni 2022 @ 20:16:05 #106
149959 SQ
snelle trees
pi_205123253
quote:
14s.gif Op woensdag 22 juni 2022 20:13 schreef Seven. het volgende:
Ik zie thuisknippers in dit topic! Is dat lastig? :@
Niet met de hoeveelheid haar die types zoals Goud en Aapie op hun kop hebben. _O-

Maar, ja. Ze zitten niet stil. Dus je hebt wel een partner in crime nodig voor afleiding danwel houdgreep :')
disclaimer
  woensdag 22 juni 2022 @ 20:17:34 #107
277627 Seven.
We are Borg.
pi_205123273
quote:
1s.gif Op woensdag 22 juni 2022 20:16 schreef SQ het volgende:

[..]
Niet met de hoeveelheid haar die types zoals Goud en Aapie op hun kop hebben. _O-

Maar, ja. Ze zitten niet stil. Dus je hebt wel een partner in crime nodig voor afleiding danwel houdgreep :')
Hmm, ik ben bang dat ik mis knip en dan eindig met een gemillimeterd kind :P .
Resistance is futile.
pi_205123438
Ik geef bij de kapper altijd van die babysnacks van Ella's kitchen. Knippen is dan zo gepiept *)

En herkenbaarheid bij @Seven. Op je knieën achter je kind kruipen en doen alsof je een wildwoest dier bent, check! Vindt ie fantastisch. Hij vindt dieren sowieso erg leuk. Hier staat vaak ipv zappelin animal Planet aan :P Maar wanneer een leeuw een gnoe uit elkaar dreigt te scheuren zet ik 'm wel effe over :{w
pi_205193628
Slapen gaat 's avonds nog steeds ruk ;(

Hij lijkt gewoon echt klaarwakker nog om half negen. Ik kijk chago voor me uit (ja, van tig van zulke avonden op rij word ik behoorlijk chago) en dan zie ik vanuit mijn ooghoeken dat hij net zo lang naar me kijkt totdat ik naar hem terug kijk en dan moet ik ook gewoon weer lachen, en hij ook :D ;( Zo'n ondeugend bekkie, hij wéét het gewoon.

Soms denk ik dat dit de bekende 24 maanden slaapregressie is, alleen was hij nog geen 2 jaar toen hij begon. 16 augustus wordt hij pas 2.

Ik hoop echt dat dit snel afgelopen is en mijn avonden weer soort van terug heb.
  Moderator/colorchick donderdag 30 juni 2022 @ 20:48:08 #110
382129 crew  Donna
pi_205193721
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2022 20:41 schreef Sunshine1982 het volgende:
Slapen gaat 's avonds nog steeds ruk ;(

Hij lijkt gewoon echt klaarwakker nog om half negen. Ik kijk chago voor me uit (ja, van tig van zulke avonden op rij word ik behoorlijk chago) en dan zie ik vanuit mijn ooghoeken dat hij net zo lang naar me kijkt totdat ik naar hem terug kijk en dan moet ik ook gewoon weer lachen, en hij ook :D ;( Zo'n ondeugend bekkie, hij wéét het gewoon.

Soms denk ik dat dit de bekende 24 maanden slaapregressie is, alleen was hij nog geen 2 jaar toen hij begon. 16 augustus wordt hij pas 2.

Ik hoop echt dat dit snel afgelopen is en mijn avonden weer soort van terug heb.
Zo doet mijn dreumes ook bij mij. En dan komt haar vader om te hoek, gaat ze meteen liggen met de knuffels over zich heen en gaat ze slapen. Truttebol.
  donderdag 30 juni 2022 @ 21:02:16 #111
149959 SQ
snelle trees
pi_205193871
Goud heeft sinds zondag ook ineens mega moeite met slapen. Echt zo maf. Al bijna een jaar leg ik m zonder moeite elke avond in bed met een fles melk en gaat hij zelf slapen tot de volgende ochtend. En ineens is het voorbij :? Het is een soort verlatingswoede. Zit nu weer elke avond uren naast m, daar gaat mijn zomer hoor :'(
En het ergste is nog wel, als hij om half 2 wakker wordt in de nacht slaapt hij dus niet meer.

Ja het is pas 4 dagen maar ik ben nu al wanhopig en er helemaal klaar mee :') :'(
disclaimer
pi_205194147
Ellende. Wij zijn ook nog regelmatig 's nachts bezig om hem weer in slaap te krijgen, vaak een half uur lang...

Kunnen we niet de eerste 4 jaar skippen, slaaptechnisch? :P
  donderdag 30 juni 2022 @ 21:40:19 #113
149959 SQ
snelle trees
pi_205194335
Een half uur? Heb je nog tips? :D
Hier was ie zondag van 01:30 tot 05:30 wakker en vannacht van 02:00 tot pakweg 04:30 :') echt wat een fuckers zijn het ook _O-
disclaimer
  donderdag 30 juni 2022 @ 21:45:28 #114
149959 SQ
snelle trees
pi_205194406
Ik mag dus het fysieke contact niet verbreken momenteel want dan is er paniek. Op zich geen issue, als hij gewoon zou slapen bij mij in bed. Maar neeee. Bij mama in bed is het keten :')
disclaimer
pi_205194411
quote:
1s.gif Op donderdag 30 juni 2022 21:40 schreef SQ het volgende:
Een half uur? Heb je nog tips? :D
Hier was ie zondag van 01:30 tot 05:30 wakker en vannacht van 02:00 tot pakweg 04:30 :') echt wat een fuckers zijn het ook _O-
Wij hebben ook echt beroerde nachten gekend die ook uren duurde. Vre-se-lijk :'( Ik heb volgens mij ondertussen een heel seizoen van Dr. Pimple Popper gezien en ook dr. Now kwam hier veelvuldig in beeld. Om te janken :'( :P

Maar hé, het is een goed teken want dan maken ze weer een ontwikkeling door! Ofzo.
  donderdag 30 juni 2022 @ 21:47:16 #116
149959 SQ
snelle trees
pi_205194429
Ja ik heb maar weer wat boeken op mijn ereader gezet :P
Ga zo ook maar weer naar bed, voor het geval mijn nacht over 4 uurtjes weer voorbij is ;)
disclaimer
pi_205194723
Poffertje heeft meestal weinig gedoe 's nachts. Wel iets meer moeite met in slaap vallen, dan is het soms 20:15. :+

Maar voordat jullie denken dat het hier makkelijk is, Poffertje sliep vandaag de hele dag niet. Twee pogingen op bed, tweede keer begon ze te bijten. Een uur buiten gelopen en zat ze nog steeds naar alle vraxhtauto's "wauw" en "dahag". :D

Maar net sliep ze dus wel snel. ^O^
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
  vrijdag 1 juli 2022 @ 06:42:27 #118
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_205195921
Misschien hangt er iets in de lucht!? :D Hier een die al een paar dagen om stipt 5 uur ochtends wakker is. Zzzzzzzzz.......
  vrijdag 1 juli 2022 @ 07:04:20 #119
149959 SQ
snelle trees
pi_205195971
quote:
3s.gif Op donderdag 30 juni 2022 22:10 schreef PKM het volgende:
Poffertje heeft meestal weinig gedoe 's nachts. Wel iets meer moeite met in slaap vallen, dan is het soms 20:15. :+

Maar voordat jullie denken dat het hier makkelijk is, Poffertje sliep vandaag de hele dag niet. Twee pogingen op bed, tweede keer begon ze te bijten. Een uur buiten gelopen en zat ze nog steeds naar alle vraxhtauto's "wauw" en "dahag". :D

Maar net sliep ze dus wel snel. ^O^
Ja die heeft toch nooit echt aan overdag slapen gedaan? :D

Goud is normaal echt een superslaper, daarom reageer ik ook zo onvolwassen :')
disclaimer
pi_205195989
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 juli 2022 07:04 schreef SQ het volgende:

[..]
Ja die heeft toch nooit echt aan overdag slapen gedaan? :D

Goud is normaal echt een superslaper, daarom reageer ik ook zo onvolwassen :')
Ja dat klopt wel. Demonstreert ze ook wel door als ik zeg dat ze gaat slapen te antwoorden met nee.

Maar bijna alles is op het moment nee. Wil je kwarktaart antwoordde ze ook al met nee, en daarna blij ja schudden. :D

Pas geleden had ik haar pas ècht boos. Zei ik "kom, we gaan een ijsje halen" en dat kwam dus niet uit de diepvries waar ze naast stond. :X
pi_205196084
Slaap, klinkt als een droom :P :')

Gisteren sliep ie wel voor 't eerst sinds tijden weer eens 4 uur achter elkaar. Helaas lag ik toen zelf nog niet op bed. Maar ik had in ieder geval wel weer eens een avond! Daarna deed ie weer netjes 2.5 uur max natuurlijk :') het is dat ie zo leuk is overdag :D
pi_205196238
Dankzij A heb ik vannacht een fantastische bespaartip gezien bij Extreme Cheapskates. Je vaatwasser als oven en vaatwasser tegelijk gebruiken _O_ :')
pi_205196865
Ik geef juist geld uit snachts als ik wakker ben :') heb allemaal briospul gekocht op vinted de afgelopen nachten :') ik bewaar het wel tot sinterklaas :D
  vrijdag 1 juli 2022 @ 09:47:32 #124
149959 SQ
snelle trees
pi_205196891
Ik ga gewoon meestal knalharde ruzie maken met mijn man.
disclaimer
pi_205197119
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2022 09:47 schreef SQ het volgende:
Herkenbaar :P
pi_205197462
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2022 09:47 schreef SQ het volgende:
Als ik hiermee door ga dan komen we ook nog wel op dat punt :')
pi_205197510
Maar op zich zit ik op een leuke score, een brio garage met auto's, spoorwegovergang, spoorbruggen, een sleepwagen met auto en een boerderij set *)
pi_205207221
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 juli 2022 10:49 schreef Aure het volgende:
Maar op zich zit ik op een leuke score, een brio garage met auto's, spoorwegovergang, spoorbruggen, een sleepwagen met auto en een boerderij set *)
Ik moest even kijken wat het is, maar het ziet er leuk uit! Volgens mij heeft Ikea ook zoiets toch?

Vannacht weer Heel Veel wakker :O
Zojuist dacht ik, het zullen toch niet de laatste kiezen zijn? Ik dacht dat die wat later door kwamen, maar na wat onderzoek zie ik dat ze al vanaf 22 maanden door kunnen komen. Zou prima kunnen dus! Dat verklaart ook weer de flinke luier uitslag.
pi_205207322
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2022 07:08 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Ik moest even kijken wat het is, maar het ziet er leuk uit! Volgens mij heeft Ikea ook zoiets toch?

Vannacht weer Heel Veel wakker :O
Zojuist dacht ik, het zullen toch niet de laatste kiezen zijn? Ik dacht dat die wat later door kwamen, maar na wat onderzoek zie ik dat ze al vanaf 22 maanden door kunnen komen. Zou prima kunnen dus! Dat verklaart ook weer de flinke luier uitslag.
Ja klopt! En je hebt nog meer merken met leuke treinbaanonderdelen. Qua aanvullingen op het spoor (dus niet het houten spoor zelf), is Brio hier wel meer hufterproof gebleken dan ikea. Maar qua houten spoor hebben we juist bijna alles weer van ikea omdat ik daar niet echt verschil in merk :P

Klote van de nacht zeg. Ik heb weer eens als een tetrisblokje in bed gelegen terwijl de eikelbaby alle ruimte had :')
  zaterdag 2 juli 2022 @ 08:22:23 #130
277627 Seven.
We are Borg.
pi_205207366
Colin is wel voorspelbaar. Hij heeft standaard 45-90 minuten nodig om in slaap te vallen (en dat begint pas om 20:00). Momenteel vertikt hij het wel eens om te gaan slapen zonder mommy power dus dan ga ik m'n man aflossen na een half uur.

Verder 1 flesje 's nachts, soms zelfs doorslapen. En omdat hij koude melk ook gewoon drinkt, zetten we gewoon water en poeder klaar op het nachtkastje. Hij lurkt de fles leeg en slaapt zo weer verder.

Meestal ligt hij tegen m'n man aan >:) . Vannacht schijnbaar inclusief krabben en schoppen :+ .
Resistance is futile.
  zondag 3 juli 2022 @ 11:44:53 #131
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_205220021
Hullo… ik leef ook nog…

Pep is de makkelijke slaper hier thuis, als hij wakker wordt en huilt dan is er gewoon iets (dorst, pijn). Slaapt altijd goed tenzij ziek dan is het een paar nachten drama.

Melba daarentegen… ik wil na 7,5 jaar best wel weer eens een avond met mn vriend kunnen praten zeg maar. :+ Het lijkt wel iets beter te gaan nu hij gewoon zelf Donald Duck pockets gaat lezen tussen acht en …. (Officieel tot 21 uur uiterlijk), maar t kost toch nog best veel energie en moeite.

Helemaal eens over de dreumesontwikkeling trouwens. Soms doodvermoeiend maar zo leuk O+ Babies die ineens mensjes met een karakter worden.

Pep is nog steeds heel vrolijk, lacht heel erg veel, maar kan ook lekker fel zijn. Hard huilen als je nee zegt of als broer de ipad niet wil geven :7 dramatisch met zn hoofd op de grond gaan liggen huilen enzo.

Hij eet bijna alles, dol op broccoli en boontjes en alles wat wij op ons bord hebben. Als er ergens twee kinderen zijn die laten zien dat je niet zoveel invloed hebt op hoe je kinderen eten dan zijn t Pep en Melba denk ik. Bij allebei exact hetzelfde gedaan en totaal andere uitkomst…

Hij loopt nog niet los maar klimt OVERAL op. Momenteel heeft hij een blauwe kin want t IKEAstoeltje was niet gemaakt om op te gaan staan en dan over de rugleuning te hangen… en ik bind m nu dus vast in de winkelwagen met een ceintuur in een soort zelfgemaakte vijfpuntsgordel :')

Wat een heerlijke foto’s en verhalen verder van Aapie en Otis en Goud en Colin en (ik vergeet er vast een paar).

Bloemlezing:

Kwak
pi_205220098
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2022 11:44 schreef kwakz0r het volgende:
Hullo… ik leef ook nog…

Pep is de makkelijke slaper hier thuis, als hij wakker wordt en huilt dan is er gewoon iets (dorst, pijn). Slaapt altijd goed tenzij ziek dan is het een paar nachten drama.

Melba daarentegen… ik wil na 7,5 jaar best wel weer eens een avond met mn vriend kunnen praten zeg maar. :+ Het lijkt wel iets beter te gaan nu hij gewoon zelf Donald Duck pockets gaat lezen tussen acht en …. (Officieel tot 21 uur uiterlijk), maar t kost toch nog best veel energie en moeite.

Helemaal eens over de dreumesontwikkeling trouwens. Soms doodvermoeiend maar zo leuk O+ Babies die ineens mensjes met een karakter worden.

Pep is nog steeds heel vrolijk, lacht heel erg veel, maar kan ook lekker fel zijn. Hard huilen als je nee zegt of als broer de ipad niet wil geven :7 dramatisch met zn hoofd op de grond gaan liggen huilen enzo.

Hij eet bijna alles, dol op broccoli en boontjes en alles wat wij op ons bord hebben. Als er ergens twee kinderen zijn die laten zien dat je niet zoveel invloed hebt op hoe je kinderen eten dan zijn t Pep en Melba denk ik. Bij allebei exact hetzelfde gedaan en totaal andere uitkomst…

Hij loopt nog niet los maar klimt OVERAL op. Momenteel heeft hij een blauwe kin want t IKEAstoeltje was niet gemaakt om op te gaan staan en dan over de rugleuning te hangen… en ik bind m nu dus vast in de winkelwagen met een ceintuur in een soort zelfgemaakte vijfpuntsgordel :')

Wat een heerlijke foto’s en verhalen verder van Aapie en Otis en Goud en Colin en (ik vergeet er vast een paar).

Bloemlezing:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Even niet dreumesgerelateerd, maar mijn oudste slaapt ook altijd zo ontiegelijk laat. Vaak gewoon pas half tien en soms zelfs tien uur :{ Dusja, boks enzo.
pi_205221386
Oh jongens wat heerlijk om te lezen allemaal. De slaapproblemen die hier voorkomen vind ik wel heftig hoor. F slaapt wel goed, om 19.00 op bed, meestal snel inslapen, hoeven er meestal niet bij te blijven, en vaak doorslaap en anders is het roepen om mij en wil hij bij mij liggen. Alles hij onrustig is of gaat snurken gaat hij terug, anders mag hij soms wat uurtjes blijven. Tegenwoordig kan ik nu zelf ook redelijk slapen in die situatie. Overdag dikke slaap nodig. Van soms 12.30 tot 15.00 uiterlijk en dan maken we hem wakker of is hij net wakker.

Vond driejarige leeftijd bij eerste het heftigste maar deze hangt nu wel zo extreem aan mij, wil het liefst hele dag op mij liggen met duimpje of met mij spelen/boekje lezen. Zodra ik uit beeld ben, gaat dat prima zonder mij zolang hij mij niet hoort of ziet. Praten gaat top, maar alleen spelen lijkt toch weer te gaan mislukken behalve bij poepen. Echt hoor, wij kunnen geen zelfspeelkinderen creëeren.

Ik moest wel enorm lachen om de luier op het hoofd, de klimmende pep, en de baby van sq in de border en zo.

En we zijn hier continu snot verkouden door F. Waardeloos. Wij hebben nu voor het zwembad zo'n puddle jumper, Ideaal voor de bijna 2 jarige!

Oh en haren knippen, check. Ik doe maar wat. Laatst buiten gedaan, scheelde nogal wat opruimen. Voor een scherm doe ik de volgende keer of iets geven wat ze eigenlijk niet mogen, een neusspray ofzo met dopje ;( die van mij heeft krullen, dus ik knip er gewoon wat in met een kam. Beetje kammen, rechte lijn proberen en hup op de kam knippen. Binnenkort weer doen want ziet er niet uit zo lang
Pony laatst wel wat scheef maar ach dat groeit aan.
pi_205247938
Ik ga dus echt niet aan knippen beginnen. Heb daar totaal geen feeling voor en ik wil wel dat mijn kind een beetje toonbaar is :P Aanstaande donderdag gaan we weer naar de kapper.

@SQ hoe gaan de avonden en nachten?
  Moderator/colorchick donderdag 7 juli 2022 @ 16:53:02 #135
382129 crew  Donna
pi_205268323
Dreumes snotogen en snotneus to the max. Bah |:)
  donderdag 7 juli 2022 @ 21:21:46 #136
318361 Bienelientjee
pi_205271327
Ugh, ik kan een bepaald duplo mannetje nergens vinden in huis. En J liep ook al te zoeken. Kan me daar echt kapot aan ergeren! :D :D WAAR is het?! Haha!
pi_205276173
Nou ben ik ook benieuwd. Hie gaat het met Goud @SQ? En @NicolasJoy hoe gaat het met jullie?

Poffertje gaat nou steeds na acht uur pas slapen. Ik ben ook voor het eerst weer ongesteld, volgens mij maakt dat de melk ook minder lekker. Ze klaagt soms ook met "kan niet" ofzo, alsof ze wel wil slapen maar het niet lukt. En ze wordt ook weer vaak wakker. :Z

Maar ze heeft vandaag ook voor het eerst op het potje geplast. w/

Ze legt puzzels met twee stukjes en snapt steeds beter welke er aan elkaar horen. En als het in elkaar zit steekt ze twee duimpjes (eigenlijk wijsvingers) op. O+
  vrijdag 8 juli 2022 @ 18:35:23 #138
149959 SQ
snelle trees
pi_205279979
Ik zag allemaal mentions ja hoi goud is weer gerepareerd gelukkig! Bijlees komt later!
disclaimer
pi_205288099
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 juli 2022 18:35 schreef SQ het volgende:
Ik zag allemaal mentions ja hoi goud is weer gerepareerd gelukkig! Bijlees komt later!
Ik heb gemist wat er was denk ik! Maar fijn dat ie gerepareerd is!
  zondag 10 juli 2022 @ 09:30:11 #140
318361 Bienelientjee
pi_205294359
Pff, wij hebben een lange hittegolf in Engeland. Al twee dagen achter de rug en de komende zeven dagen ook 27-31 graden. Minstens, geen idee wat de dagen daarna nog worden, sommige websites geven zelfs een kans van 35 - 40 graden aan..... ! Hopelijk komt dat niet uit.

Dat wordt speeltuinen bezoeken om half 9 in de ochtend anders wordt J gek binnen! :D Aan het einde van de middag is J helemaal moe en hangerig van de hitte!

En een deel van zijn eerste kiezen zijn eindelijk doorgebroken. Hopelijk volgt de rest snel, maar liever eigenlijk niet in de komende hitte dagen! Haha!

Hij is zo leuk de laatste tijd. Geniet echt van zijn gepraat en hij is begonnen met rollenspel met zijn knuffels. Geeft ze wat te drinken of een "hapje" van zijn snacks. En hij doet net of hij in een auto zit als hij in een doos zit! :D Hij vindt het alleen nog niet tof als je de doos dan voortbeweegt met hem erin! Haha! Dat is eng!
pi_205295035
quote:
3s.gif Op vrijdag 8 juli 2022 13:59 schreef PKM het volgende:
Nou ben ik ook benieuwd. Hie gaat het met Goud @:SQ? En @:NicolasJoy hoe gaat het met jullie?

Poffertje gaat nou steeds na acht uur pas slapen. Ik ben ook voor het eerst weer ongesteld, volgens mij maakt dat de melk ook minder lekker. Ze klaagt soms ook met "kan niet" ofzo, alsof ze wel wil slapen maar het niet lukt. En ze wordt ook weer vaak wakker. :Z

Maar ze heeft vandaag ook voor het eerst op het potje geplast. w/

Ze legt puzzels met twee stukjes en snapt steeds beter welke er aan elkaar horen. En als het in elkaar zit steekt ze twee duimpjes (eigenlijk wijsvingers) op. O+
Hoi! Wij zitten heerlijk op Texel vakantie te houden. O+ Ze is wel een beetje stuk qua ritme, als we haar niet wakker maken dan slaapt ze echt tot een uur of 10 door geloof ik. Lekker hoor, maar vervolgens loopt je hele dag... niet. :9 Denk dat de tanden en ontwikkeling de oorzaak zijn. Het lijkt er op dat de kiezen met z'n allen tegelijk doorkomen. De eerste zijn nog steeds bezig, de laatste zie ik nu ook puntjes doorkomen. Maar ze ontwikkelt echt als een malle. Woordenschat gaat ineens zo hard.. Elke dag 1-2 nieuwe woorden op 't moment.

Maar grote ontwikkelingen ook bij Poffertje lees ik! Echt grote dingen, en dat potje, nice, mooi op tijd. :D
  maandag 11 juli 2022 @ 10:09:33 #142
277627 Seven.
We are Borg.
pi_205305751
Leuke updates weer.

Colin slaapt steeds vaker de hele nacht door (vooral als hij goed geslapen heeft). Zijn hoektanden komen door.

En we zijn per ongeluk met de speen gestopt. We waren overdag al gestopt, deed al veel goeds voor zijn open beet. Hij beet 2 weken geleden de laatste speen kapot voor het slapen gaan. Dus toen was het goed. En nu zie ik zijn voortanden als hij lacht O+. Bizar hoe snel dat bijtrekt.

Verder hadden we een tamme kauw die een weekje vaak op visite kwam. Colin vond het super interessant:

https://youtube.com/shorts/m4mBA-SKxr0?feature=share

Resistance is futile.
  Moderator maandag 11 juli 2022 @ 11:11:05 #143
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_205306211
quote:
7s.gif Op maandag 11 juli 2022 10:09 schreef Seven. het volgende:
Leuke updates weer.

Colin slaapt steeds vaker de hele nacht door (vooral als hij goed geslapen heeft). Zijn hoektanden komen door.

En we zijn per ongeluk met de speen gestopt. We waren overdag al gestopt, deed al veel goeds voor zijn open beet. Hij beet 2 weken geleden de laatste speen kapot voor het slapen gaan. Dus toen was het goed. En nu zie ik zijn voortanden als hij lacht O+. Bizar hoe snel dat bijtrekt.

Verder hadden we een tamme kauw die een weekje vaak op visite kwam. Colin vond het super interessant:

https://youtube.com/shorts/m4mBA-SKxr0?feature=share

Wat ontzettend schattig O+ Aapie begint ook te delen. Laatst aten we Surinaams en vroegen we of we een stukje van zijn spekkoek mochten. Eerst kreeg papa een hapje, toen mama en toen ik vroeg of Noa ook een stukje mocht gaf hij ook een stukje aan Noa O+

Hij begint nu ook met dingen nadoen in zijn spel. Zijn vosje krijgt een cracotte en slokjes water, hij geeft ons "drinken" en "ijsjes" en de rekenmachine gebruikt hij als telefoon. Zet ie aan zijn oor en zegt "haaaajooooooo". Hij begint nu ook dingen te herkennen en aan te wijzen in boekjes. Hij heeft een abonnement op de Pippo en daar stond een minuscuul autootje afgebeeld en hij vond het en riep "ottooooo!". Hij is sowieso echt gek op auto's. We keken laatst het journaal over de boerenprotesten en hij riep minutenlang otttooooo er doorheen _O-

Qua taal gaat het nu ook echt de goede kant op. Hij herhaalt veel woordjes en kan zich echt behoorlijk verstaanbaar maken. Soms lijkt hij gekke woordjes te hebben, zo noemt hij zijn speentje "mannie". We snapte daar steeds niets van totdat hij naar zijn onderwegspeen wees waar een alpaca aanhangt die wij Hermano noemen. Daar komt mannie vandaan :o O+

Afgelopen weekend waren we 3 dagen naar Parijs zonder hem en dat is wel de max van weg zijn hoor, man ik miste hem de laatste dag echt te erg :D Toen we terugkwamen werden we overladen met knuffels O+
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
  Moderator maandag 11 juli 2022 @ 11:12:03 #144
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_205306219
En ook benieuwd wat er met Goud was @SQ :o
  maandag 11 juli 2022 @ 11:37:15 #145
149959 SQ
snelle trees
pi_205306425
Niks hoor, hij had even heftige slaapregressie met een paar slapeloze nachten waardoor ik na 3 dagen bijna zelfmoord wilde plegen omdat ik dat niet meer gewend ben ;)
(Ja ik weet dat er hordes mensen zijn die al jaren niet meer geslapen hebben en ik een aansteller ben. )
disclaimer
  Moderator maandag 11 juli 2022 @ 12:28:43 #146
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_205306891
quote:
1s.gif Op maandag 11 juli 2022 11:37 schreef SQ het volgende:
Niks hoor, hij had even heftige slaapregressie met een paar slapeloze nachten waardoor ik na 3 dagen bijna zelfmoord wilde plegen omdat ik dat niet meer gewend ben ;)
(Ja ik weet dat er hordes mensen zijn die al jaren niet meer geslapen hebben en ik een aansteller ben. )
Ooooooh dat ;) Kan me voorstellen dat dit heftig is hoor, je bent zeker geen aansteller :*

Aapie heeft de laatste tijd ook dat hij weer meerdere keren per nacht wakker wordt. We weten het steeds te redden met de eerste keer een flesje en de tweede keer tussen ons in leggen, maar helemaal ideaal is het niet. Vannacht sliep hij na de eerste fles door :o Ik denk dat het bij hem ook veel met spanning te maken heeft, hij voelt waarschijnlijk onze stress rondom de verhuizing. Hopelijk kunnen we snel echt ons eigen huis in en keert de rust weer helemaal terug.
  maandag 11 juli 2022 @ 12:40:31 #147
277627 Seven.
We are Borg.
pi_205306980
quote:
1s.gif Op maandag 11 juli 2022 11:37 schreef SQ het volgende:
Niks aansteller. Slaapregressies zijn klote.
Resistance is futile.
  maandag 11 juli 2022 @ 12:41:38 #148
277627 Seven.
We are Borg.
pi_205306989
@MaJo Hermano de alpaca :+ wat supergrappig. Mijn man bedenkt de namen voor de knuffels maar hij komt niet verder dan Barry de Beer en Wally Walvis.
Resistance is futile.
  Moderator maandag 11 juli 2022 @ 12:47:56 #149
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_205307034
quote:
10s.gif Op maandag 11 juli 2022 12:41 schreef Seven. het volgende:
@:MaJo Hermano de alpaca :+ wat supergrappig. Mijn man bedenkt de namen voor de knuffels maar hij komt niet verder dan Barry de Beer en Wally Walvis.
Officieel is het zelfs Hermano de alpaca uit het Andesgebergte ;) We zijn wel van de grapjes. Zo hebben we Mei-Li Vos (PvdA politicus), Sam de pinguïn (vernoemd naar de serie Atypical waar de autistische jongen Sam gek is op pinguïns), Fred uit Bled, Japie het aapie en vast nog wel meer waar ik even niet op kom. Mijn man is nogal van de woordgrappen :+ Van Mei-Li hebben we er inmiddels 3 omdat hij daar zo gek op is. Het zal je niet verbazen dat 1 van die versies Mei-Drie heet :')
  maandag 11 juli 2022 @ 12:53:11 #150
277627 Seven.
We are Borg.
pi_205307065
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2022 12:47 schreef MaJo het volgende:

[..]
Officieel is het zelfs Hermano de alpaca uit het Andesgebergte ;) We zijn wel van de grapjes. Zo hebben we Mei-Li Vos (PvdA politicus), Sam de pinguïn (vernoemd naar de serie Atypical waar de autistische jongen Sam gek is op pinguïns), Fred uit Bled, Japie het aapie en vast nog wel meer waar ik even niet op kom. Mijn man is nogal van de woordgrappen :+ Van Mei-Li hebben we er inmiddels 3 omdat hij daar zo gek op is. Het zal je niet verbazen dat 1 van die versies Mei-Drie heet :')
_O-

Haha, Mei-Li Vos :+

Ik heb ons wel omgedoopt tot papala en mamala. Daar zing ik ook hele liedjes over met slechts 1 woord: mamalamamalamamalamamalaaaaa (en dan papala in de herhaling).

En als opa en oma binnenkomen, dan is het steevast halloma en hallopa :') .
Resistance is futile.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')