abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_204857129
twitter

twitter

twitter

Alles in Uvalde, Texas. Er zijn 21 doden bevestigd.
Je hebt in totaal 88 likes gekregen van onze moderators.
pi_204857132
Mooie OP heb je gemaakt @Bolasie :)
pi_204857141
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2022 10:42 schreef Questular het volgende:

[..]
Misschien ook niet :')
Daarom is het een slecht argument.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
  woensdag 25 mei 2022 @ 10:48:24 #4
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_204857174
pi_204857180
quote:
14s.gif Op woensdag 25 mei 2022 10:41 schreef Complotwappie het volgende:

[..]
Vorige jaar deze maand stond een man in Brazilië nog met een kapmes in te hakken op peuters. Misschien had deze idioot wel een truck gepakt en een Amerikaanse avondvierdaagse platgereden.
Weer een bekende kul smoes.

Het klopt wat je zegt, maar de drempel is dermate hoog om dat te doen dat je een groot deel van dit soort situaties bij voorbaat voorkomt. Je voorbeeld van een kapmes is een slecht voorbeeld, een man met een kapmes is veel makkelijker te overmeesteren dan iemand met een machinegeweer. Je voorbeeld van een truck is ook maar zeer matig, grote kans dat men niet weg kan rijden met dat ding. Terwijl de trekker van een machinegeweer overhalen een eitje is.

Het is een illusie om te denken dat je al het geweld en misdaad uit kunt bannen. Juist Amerika laat goed zien dat dit niet zo is. Zo ongeveer de zwaarste straffen ter wereld, waaronder de doodstraf. En 0,0 minder criminaliteit.

Als je zorgt dat geweldsmiddelen niet algemeen verkrijgbaar zijn, dan haal je heel veel ellende weg. Nee, je voorkomt niet alles. Maar wel heel veel.
pi_204857184
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2022 10:42 schreef Justinn het volgende:

[..]
Wat jij 'kul excuses' noemt, houdt voor Amerikanen een serieuze afweging van belangen in. Begrijp je dat wel? Een samenleving zonder wapens én afname van geweld is voor de VS helemaal geen haalbaar plan, zeker niet op de korte termijn.
Je zal de mentaliteit moeten veranderen. Ik begrijp donders goed hoe het werkt en dat de Amerikaan zal moeten wennen aan het idee dat zijn wapen niet meer heilig is.

Als je mijn posts zou lezen dan zou je hebben gelezen dat ik het niet over de korte termijn heb. Welke wet je ook invoert, geen enkele zal er voor zorgen dat morgen alles opgelost is.

quote:
Keer op keer verzand de politiek daar in een gepolariseerde discussie. Hier doen we hetzelfde, en roepen we vooral lekker oppervlakkig dat ze maar e.e.a. moeten gaan verbieden, terwijl de realiteit veel gecompliceerder is.
Volgens mij is dat precies wat ik in mijn posts aangeef. Dat het gecompliceerd is en veel tijd nodig heeft. Maar als je nooit start met een oplossing, dan zal je nooit een oplossing krijgen.

En dan moet je dit als land dus simpelweg accepteren en niet aankomen met je krokodillentranen als land en als ouder.
pi_204857194
quote:
81s.gif Op woensdag 25 mei 2022 10:48 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
Wat een debielen.
pi_204857202
quote:
[ afbeelding ]
Knap dat ze alle problemen in zo weinig regels kunnen samenvatten.

De oplossing om massale schietpartijen te voorkomen is zorgen dat er meer wapens komen _O-
pi_204857223
quote:
[ afbeelding ]
Hier kan je alleen maar om lachen. Wat een fluitketels leven daar. Mijn American Dream stopt NU.
  woensdag 25 mei 2022 @ 10:53:07 #10
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_204857229
quote:
[ afbeelding ]
_O-
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_204857237
quote:
[ afbeelding ]
Is dit echt? 8)7
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  woensdag 25 mei 2022 @ 10:55:47 #12
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_204857257
quote:
10s.gif Op woensdag 25 mei 2022 10:53 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Is dit echt? 8)7
Zag het op meerdere serieuze blauwe vinkjes twitter accounts voorbij komen, ben bang van wel.
  woensdag 25 mei 2022 @ 10:56:23 #13
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_204857265
quote:
[ afbeelding ]
Man man man.
pi_204857305
Om het even in de juiste context te plaatsen.

Nederland heeft strenge wapenwetgeving, wapens zijn dus niet vrij verkrijgbaar. Ondanks dat is er de afgelopen 11 jaar 1 gek geweest die een massa slachting op zijn geweten heeft (Tristan van der Vlies, Alphen aan de Rijn in 2011).

In Amerika is er amper een beperking op wapens, wapens zijn zo ongeveer vrij verkrijgbaar. Het is vandaag de 144e dag van 2022 en deze massa slachting was de 212de massaslachting in die tijd.

En dan zijn er nog mensen die met droge ogen durven beweren dat wapens vrij verkrijgbaar moeten zijn _O-. Dan ben je echt compleet los van elke werkelijkheid.
pi_204857311
quote:
10s.gif Op woensdag 25 mei 2022 10:53 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Is dit echt? 8)7
100% echt.

twitter

Volledig geschift dat land.
pi_204857323
Verder geen aandacht besteden aan dit soort monsters. Geef ze geen platform, daar is het ze juist om te doen. Net zoals we in Nederland zelfmoord niet meer in de krant zetten.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 woensdag 25 mei 2022 @ 11:10:17 #17
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_204857399
quote:
[ afbeelding ]
:r
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  woensdag 25 mei 2022 @ 11:11:41 #18
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_204857417
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2022 11:01 schreef GereDathan het volgende:
Om het even in de juiste context te plaatsen.

Nederland heeft strenge wapenwetgeving, wapens zijn dus niet vrij verkrijgbaar. Ondanks dat is er de afgelopen 11 jaar 1 gek geweest die een massa slachting op zijn geweten heeft (Tristan van der Vlies, Alphen aan de Rijn in 2011).

In Amerika is er amper een beperking op wapens, wapens zijn zo ongeveer vrij verkrijgbaar. Het is vandaag de 144e dag van 2022 en deze massa slachting was de 212de massaslachting in die tijd.

En dan zijn er nog mensen die met droge ogen durven beweren dat wapens vrij verkrijgbaar moeten zijn _O-. Dan ben je echt compleet los van elke werkelijkheid.
Gökmen Tanis telt niet?
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_204857437
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2022 11:03 schreef Lyrebird het volgende:
Verder geen aandacht besteden aan dit soort monsters. Geef ze geen platform, daar is het ze juist om te doen. Net zoals we in Nederland zelfmoord niet meer in de krant zetten.
Dus schouders ophalen en verder gaan?
pi_204857460
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2022 11:14 schreef Questular het volgende:

[..]
Dus schouders ophalen en verder gaan?
Daar zal het op neer komen. De daders vereren, gaat zeker niet helpen.

In Chicago alleen worden er per dag 2 mensen vermoord. Daar horen we verder niets over. Misschien omdat de slachtoffers zwart zijn?
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_204857472
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2022 11:17 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

In Chicago alleen worden er per dag 2 mensen vermoord. Daar horen we verder niets over. Misschien omdat de slachtoffers zwart zijn?
Sorry hoor maar wat een belachelijke redenatie.
  woensdag 25 mei 2022 @ 11:19:00 #22
302743 WhateverWhatever
Tik `m aan ouwe!
pi_204857473

:(
pi_204857475
quote:
14s.gif Op woensdag 25 mei 2022 11:11 schreef MichaelScott het volgende:

[..]
Gökmen Tanis telt niet?
Goed punt, die ben ik totaal vergeten. We zouden kunnen mieren over wanneer het een "mass shooting" is (hoeveel doden en gewonden), maar ik denk dat we Tanis wel mee kunnen nemen.

Maar mijn punt blijft wel overeind denk ik. 2 incidenten in 11 jaar tegenover 212 in 143 dagen. Het punt lijkt mij duidelijk.
pi_204857481
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2022 11:17 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Nee, omdat het net zo normaal is als dat er drinkwater uit onze kraan komt.
pi_204857491
quote:
Gelukkig 1 zekerheidje, deze loser gaat het niet nogmaals doen.

Wat overigens wel jammer is dat ze de dader meestal doodschieten in plaats van echt laten boeten voor hun daden.
  woensdag 25 mei 2022 @ 11:21:12 #26
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
  woensdag 25 mei 2022 @ 11:25:52 #27
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_204857532
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2022 11:01 schreef GereDathan het volgende:

Met je eens. Maar toch met een kanttekening er zijn landen waar bepaalde wapens ook vrij verkrijgbaar zijn. Zonder een situatie zoals in de VS. Blijkbaar is er naast wapenbezit toch iets meer aan de hand.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_204857547
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2022 11:25 schreef Megumi het volgende:

[..]
Met je eens. Maar toch met een kanttekening er zijn landen waar bepaalde wapens ook vrij verkrijgbaar zijn. Zonder een situatie zoals in de VS. Blijkbaar is er naast wapenbezit toch iets meer aan de hand.
Het is het verontreinigde drinkwater.
pi_204857566
quote:

[..]
Het komt door games en films natuurlijk.
pi_204857574
quote:

[..]
Dat klopt. Amerikanen zijn gewelddadiger. Ik kan het zelf niet zo plaatsen. Heb er jaren gewoond en het altijd als een warm bad ervaren. Ik voelde me er zeker veiliger dan in Nederland. Zo was er geen kleine criminaliteit, waar je in Nederland knettergek van wordt. Maar ik had het geluk om in redelijk rijke buurten te kunnen wonen met veel hoog-opgeleide mensen. In ghetto's is het niet zo'n pretje, en er zijn nogal wat Amerikanen die niets hebben om voor te leven. Dat laatste zal meespelen. Verder zijn Amerikanen vaak grote kinderen. Als ze niet krijgen wat ze willen, kunnen ze nog wel eens gaan flippen.
pi_204857589
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2022 11:30 schreef Lyrebird het volgende:

[..]
Dat klopt. Amerikanen zijn gewelddadiger. Ik kan het zelf niet zo plaatsen. Heb er jaren gewoond en het altijd als een warm bad ervaren. Ik voelde me er zeker veiliger dan in Nederland. Zo was er geen kleine criminaliteit, waar je in Nederland knettergek van wordt. Maar ik had het geluk om in redelijk rijke buurten te kunnen wonen met veel hoog-opgeleide mensen. In ghetto's is het niet zo'n pretje, en er zijn nogal wat Amerikanen die niets hebben om voor te leven. Dat laatste zal meespelen. Verder zijn Amerikanen vaak grote kinderen. Als ze niet krijgen wat ze willen, kunnen ze nog wel eens gaan flippen.
Waar heb je het precies over?
pi_204857603
Basketbal coach Steve Kerr ^O^ Op het goede moment de maximale inspanning doen om wat tegen de wapens in de VS te doen.

Edit: dit staat ook al in de OP, maar hier de twitterloze opname.
  woensdag 25 mei 2022 @ 11:38:03 #33
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_204857650
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2022 11:27 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Ik denk iets in de richting van dat wapengebruik normaal is in de VS. En ook het dragen van wapens om maar mee te beginnen. Met trieste gevolgen ook. Ook omdat mensen wapens derhalve ook niet achter slot en grendel bewaren. Voorbeelden te over waarbij kinderen cowboy denken te gaan spelen en een vriend of familie doodschieten. De VS is uniek het is een van de weinige landen waarin je meer kans hebt doodgeschoten te worden door je eigen familie dan door een moordenaar.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  woensdag 25 mei 2022 @ 11:38:32 #34
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_204857656
quote:

[..]
De wapenlobby voert dat ook als argument aan.
De vraag is of je dat “iets meer” (wat het ook is) los van het wapenbezit kan aanpakken.
pi_204857679
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2022 11:19 schreef GereDathan het volgende:

[..]
Goed punt, die ben ik totaal vergeten. We zouden kunnen mieren over wanneer het een "mass shooting" is (hoeveel doden en gewonden), maar ik denk dat we Tanis wel mee kunnen nemen.

Maar mijn punt blijft wel overeind denk ik. 2 incidenten in 11 jaar tegenover 212 in 143 dagen. Het punt lijkt mij duidelijk.
Ik snap jouw punt en je hebt volledig gelijk. Alleen voor de context moeten we wel even melden dat in de VS negentien keer zoveel inwoners zijn.
pi_204857680
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2022 11:20 schreef GereDathan het volgende:

[..]
Gelukkig 1 zekerheidje, deze loser gaat het niet nogmaals doen.

Wat overigens wel jammer is dat ze de dader meestal doodschieten in plaats van echt laten boeten voor hun daden.
Mja, maar dat is ook maar emotie. Uiteindelijk is het het beste dat deze jongeman nu de wereld heeft verlaten.Als ik een ouder was geweest van een slachtoffer zou het mij, denk ik, alleen maar meer pijn doen om te weten dat hij nog ergens rondloopt.

En voor de maatschappij scheelt het weer dat hij nooit meer een direct gevaar vormt in de gevangenis en op straat. En dat hij geen centjes kost, dus.
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2022 11:41 schreef Idisrom het volgende:

[..]
Ik snap jouw punt en je hebt volledig gelijk. Alleen voor de context moeten we wel even melden dat in de VS negentien keer zoveel inwoners zijn.
En vooral dat het niet zomaar inwoners zijn, maar specifiek amerikanen.
Conscience do cost.
  woensdag 25 mei 2022 @ 11:41:47 #37
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_204857681
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2022 11:38 schreef Domnivoor het volgende:

[..]
De wapenlobby voert dat ook als argument aan.
De vraag is of je dat “iets meer” (wat het ook is) los van het wapenbezit kan aanpakken.
Zelf denk ik dat het het wapenbezit om mee te beginnen omlaag moet. Met uitzondering van de jacht wellicht. Maar jagers gebruiken om mee te beginnen geen wapens die 60 kogels per minuut afschieten.
  woensdag 25 mei 2022 @ 11:42:59 #38
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_204857688
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2022 11:41 schreef ems. het volgende:

[..]
Mja, maar dat is ook maar emotie. Uiteindelijk is het het beste dat deze jongeman nu de wereld heeft verlaten.Als ik een ouder was geweest van een slachtoffer zou het mij, denk ik, alleen maar meer pijn doen om te weten dat hij nog ergens rondloopt.

En voor de maatschappij scheelt het weer dat hij nooit meer een direct gevaar vormt in de gevangenis en op straat. En dat hij geen centjes kost, dus.
Weet je niet. Ik zou die jongen tussen bepaalde gevangen plaatsen en weg laten rotten.
pi_204857695
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2022 11:30 schreef Lyrebird het volgende:

[..]
Bijzonder.

Ik heb mij nog nooit onveilig gevoeld in mijn Nederlandse woonplaats.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_204857698
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2022 11:41 schreef Megumi het volgende:

[..]
Zelf denk ik dat het het wapenbezit om mee te beginnen omlaag moet. Met uitzondering van de jacht wellicht. Maar jagers gebruiken om mee te beginnen geen wapens die 60 kogels per minuut afschieten.
Meh, genoeg joetoebers gezien die met een AR-15 jagen. :')
Jagen is overigens een belangrijk onderdeel van de wapencultuur daar, dus ook daar zou eens naar gekeken moeten worden.
  woensdag 25 mei 2022 @ 11:43:41 #41
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_204857700
Deze tragedie had voorkomen kunnen worden door kinderen het recht te geven zichzelf te verdedigen.

DEMOCRATEN HEBBEN BLOED AAN ZE HANDEN!!!1
Huilen dan.
pi_204857708
En dan nog zijn er mensen die voor algemeen wapenbezit zijn :')
Hoe ziek ben je dan.

Tijd om het te verbieden.
  woensdag 25 mei 2022 @ 11:45:02 #43
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_204857715
quote:
8s.gif Op woensdag 25 mei 2022 11:43 schreef Isdatzo het volgende:
Deze tragedie had voorkomen kunnen worden door kinderen het recht te geven zichzelf te verdedigen.

DEMOCRATEN HEBBEN BLOED AAN ZE HANDEN!!!1
Weet ik niet ik weet uit persoonlijk ervarig dat kinderen wapens geven en laten schieten zeker ook met onduidelijke schietinstructies niet verstandig is. :')
  woensdag 25 mei 2022 @ 11:46:12 #44
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_204857727
quote:
2s.gif Op woensdag 25 mei 2022 11:43 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Meh, genoeg joetoebers gezien die met een AR-15 jagen. :')
Jagen is overigens een belangrijk onderdeel van de wapencultuur daar, dus ook daar zou eens naar gekeken moeten worden.
Maar dat is het in Australie, Canada, Duitsland, Frankrijk Rusland, Finland enz ook?
pi_204857735
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2022 11:46 schreef Megumi het volgende:

[..]
Maar dat is het in Australie, Canada, Duitsland, Frankrijk Rusland, Finland enz ook?
Australia heeft een van de strengste wapenwetgevingen ter wereld. Canada, een buurland, is een betere vergelijking.
  woensdag 25 mei 2022 @ 11:49:23 #46
389558 britneycheers
It's Britney Bitch
pi_204857747

Iemand die weet wat een leftis is?
If you're easy to get, you are probably easy to forget.
  woensdag 25 mei 2022 @ 11:49:33 #47
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_204857748
quote:
2s.gif Op woensdag 25 mei 2022 11:43 schreef xpompompomx het volgende:
De VS is een groot land waarbij de supermarkt niet altijd om de hoek is. Denk bijvoorbeeld aan Alaska. Dat je daar dus wat aan de jacht doet voor je voedsel is niet zo vreemd.
pi_204857763
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2022 11:49 schreef Megumi het volgende:

[..]
De VS is een groot land waarbij de supermarkt niet altijd om de hoek is. Denk bijvoorbeeld aan Alaska. Dat je daar dus wat aan de jacht doet voor je voedsel is niet zo vreemd.
De kogelwinkel is ook niet altijd om de hoek, dus sls je kogels kan kopen, kun je ook vlees kopen natuurlijk.
  woensdag 25 mei 2022 @ 11:51:59 #49
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_204857767
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2022 11:47 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Australia heeft een van de strengste wapenwetgevingen ter wereld. Canada, een buurland, is een betere vergelijking.
Met je eens. Maar in Canada zie je dit soort zaken op scholen nauwelijks. En is het niet gewoon om met een wapen rond te lopen. En is ook de cultuur en het gebruik van wapens anders.
  woensdag 25 mei 2022 @ 11:52:13 #50
389558 britneycheers
It's Britney Bitch
pi_204857770

Arme kindjes😔
  woensdag 25 mei 2022 @ 11:54:42 #51
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_204857796
quote:
2s.gif Op woensdag 25 mei 2022 11:51 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
De kogelwinkel is ook niet altijd om de hoek, dus sls je kogels kan kopen, kun je ook vlees kopen natuurlijk.
Niet als je op 600 kilometer verderop woont. Om maar wat te noemen. In het noorden van Canada als voorbeeld mag je blij zijn als je mens tegenkomt. Alles moet daar worden aangevoerd via de lucht. Wat voedsel erg duur maakt. Dus iedereen jaagt of vist daar. Voor zover mogelijk.
pi_204857820
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2022 11:51 schreef Megumi het volgende:

[..]
Met je eens. Maar in Canada zie je dit soort zaken op scholen nauwelijks. En is het niet gewoon om met een wapen rond te lopen. En is ook de cultuur en het gebruik van wapens anders.
En in de VS is de reactie "What can you do, its the crazies and you cant stop the crazies". Dit is niet de eerste, het is niet de laatste en het maakt geen fuck uit wie de slachtoffers zijn of hoeveel doden er vallen, er veranderd niets.

Men wringt de handen, stuurt thoughts and prayers, roept hoe erg het allemaal is en over een paar dagen is er weer een en weer een en weer een. Vorig jaar 693 mass shootings in de VS zonder dat er ook maar iets veranderd. Ze willen niet of ze kunnen niet anders.
  woensdag 25 mei 2022 @ 11:56:40 #53
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_204857823
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2022 08:54 schreef KoosVogels het volgende:
Gelukkig is de oplossing in zicht.

[ twitter ]
Weet je, eigenlijk ben ik gewoon voor. Laat maar zien dat het werkt. Bewapen elke docent met een semi automatisch wapen. Doe jaarlijks trainingen, etc. Of ga een stap verder. Soldaten voor elk lokaal. Kinderen met kogelwerende vesten in de klas. Bodyscanners bij de ingang.

Als er dan geen schoolshootings meer zijn in de jaren erna ben ik om. Als het niet werkt weten we dan ook weer en kan het hele idee voor altijd te prullenbak in.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_204857862
quote:

[..]
Klopt. Het is niet enkel het bezit van wapens, er hangt veel meer aan vast.
  woensdag 25 mei 2022 @ 12:00:58 #55
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_204857868
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2022 11:56 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
En in de VS is de reactie "What can you do, its the crazies and you cant stop the crazies". Dit is niet de eerste, het is niet de laatste en het maakt geen fuck uit wie de slachtoffers zijn of hoeveel doden er vallen, er veranderd niets.
Met je eens maar ook en gek als Tristan kan in Nederland aan een wapen komen. Maar zie dat als een incident. Wat ook meespeelt denk ik is de hoge armoede en misdaad in de VS. En het gebrek aan handelen van de overheid daarin. Waardoor mensen mede vanwege de wapenwetgeving is de VS zich geroepen vinden een wapen te kopen uit zelfbescherming. Toegeven ik roep maar even wat?
pi_204857875
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2022 11:41 schreef Idisrom het volgende:

[..]
Dat is ook zeker iets wat je mee moet nemen. Maar zelfs dan is het niet in verhouding, in de verste verten niet.
pi_204857886
quote:

[..]

Men wringt de handen, stuurt thoughts and prayers, roept hoe erg het allemaal is en over een paar dagen is er weer een en weer een en weer een. Vorig jaar 693 mass shootings in de VS zonder dat er ook maar iets veranderd. Ze willen niet of ze kunnen niet anders.
Dat is dan toch prima?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  woensdag 25 mei 2022 @ 12:03:23 #58
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_204857889
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2022 12:00 schreef GereDathan het volgende:

[..]
Het is complex.
  woensdag 25 mei 2022 @ 12:05:16 #59
346939 Janneke141
pi_204857906
quote:
2s.gif Op woensdag 25 mei 2022 11:56 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]
Weet je, eigenlijk ben ik gewoon voor. Laat maar zien dat het werkt. Bewapen elke docent met een semi automatisch wapen. Doe jaarlijks trainingen, etc. Of ga een stap verder. Soldaten voor elk lokaal. Kinderen met kogelwerende vesten in de klas. Bodyscanners bij de ingang.

Als er dan geen schoolshootings meer zijn in de jaren erna ben ik om. Als het niet werkt weten we dan ook weer en kan het hele idee voor altijd te prullenbak in.
Waar ik vooral benieuwd naar ben is hoe veel leraren er dan ontslag nemen.
  woensdag 25 mei 2022 @ 12:06:34 #60
389558 britneycheers
It's Britney Bitch
pi_204857918
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2022 12:00 schreef GereDathan het volgende:

[..]
Klopt educatie is ook een groot probleem. Toen ik daar op school zat kreeg ik vakken als: “yearbook, drivers lessons en gym”. Bij gym zaten we alleen maar op de tribune en bij drivers lessons reden we naar de mac donald heen en terug.

Zo zul je als persoon weinig kwaliteiten en mogelijkheden ontwikkelen. De kinderen waarvan de ouders advocaat, dokter etc waren gingen naar een privé school. Deze kinderen waren ook veel intelligenter en ruimdenkender.
  woensdag 25 mei 2022 @ 12:08:07 #61
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_204857939
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2022 12:05 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Precies. Een leraar gaat niet op een school werken om een militaire special forses of politie opleiding speciale politie eenheid te krijgen.

En zie het al voor me een leraar die doordraait in een klas vol met etters? :')
  woensdag 25 mei 2022 @ 12:08:24 #62
389558 britneycheers
It's Britney Bitch
pi_204857943
De Amerikanen waren ook altijd verbaasd dat ik “ er Amerikaans uitzag” :') terwijl ik uit Europa kom.
  woensdag 25 mei 2022 @ 12:10:11 #63
346939 Janneke141
pi_204857966
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2022 12:08 schreef Megumi het volgende:

[..]
Precies. Een leraar gaat niet op een school werken om een militaire of politie opleiding speciale politie eenheid te krijgen.

En zie het al voor een leraar die doordraait in een klas vol met etters? :')
Bovendien word je een schietschijf. Want als je een klas wil neermaaien, dan weet je immers bij wie je moet beginnen - die ene die bewapend is.
pi_204857977
quote:
Ze willen niet of ze kunnen niet anders.
Te veel wapenliefhebbers willen niets anders.
Wie wel wil.....verdergaande wapenverboden.... komen niet verder door vooral rechtse politici.
Zij blokkeren stevige wetten.
Biden vannacht;
quote:
De Amerikaanse president Joe Biden heeft zijn landgenoten opgeroepen op te komen tegen de wapenlobby en wil dat ze het parlement onder druk zetten om „verstandige wapenwetten” aan te nemen.
https://www.telegraaf.nl/(...)na-bloedbad-in-texas

Nu denk ik.... dat alweer de commotie wegzakt.... en triggerhappy politici NIKS werkelijks gaan veranderen.
pi_204857988
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2022 12:10 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Bovendien word je een schietschijf. Want als je een klas wil neermaaien, dan weet je immers bij wie je moet beginnen - die ene die bewapend is.
Geen probleem. Alle onderwijzers een kogelvrij vest voor de klas.
  woensdag 25 mei 2022 @ 12:12:56 #66
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_204858001
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2022 12:10 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Precies. Of je doet wat in de koffie van die leraar. Maar alle gekheid op een stokje als je als land denkt te vinden dat je leraren moet gaan bewapenen dan is er denk ik flink wat mis?
  woensdag 25 mei 2022 @ 12:13:26 #67
302743 WhateverWhatever
Tik `m aan ouwe!
pi_204858006
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2022 12:08 schreef britneycheers het volgende:
De Amerikanen waren ook altijd verbaasd dat ik “ er Amerikaans uitzag” :') terwijl ik uit Europa kom.
Foto?
  woensdag 25 mei 2022 @ 12:13:39 #68
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_204858008
quote:
Volgende keer je klompen aan en een Volendams pakje aan? :')
  woensdag 25 mei 2022 @ 12:13:43 #69
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_204858011
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2022 12:12 schreef Megumi het volgende:

[..]
Precies. Of je doet wat in de koffie van die leraar. Maar alle gekheid op een stokje als je als land denkt te vinden dat je leraren moet gaan bewapenen dan is er denk ik flink wat mis?
Vooral ook omdat die discussie nergens anders speelt, het is altijd alleen maar de VS waar ze pleiten voor dat soort onzin.
  woensdag 25 mei 2022 @ 12:15:17 #70
302743 WhateverWhatever
Tik `m aan ouwe!
pi_204858019
Wapenwet aanpassen anders verandert er niks in Yankeeland
pi_204858021
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2022 11:41 schreef ems. het volgende:

[..]

Klopt, die emotie snap ik ook. Toch denk ik dat het deze uitweg veel te makkelijk is. Als je dood bent, dan ben je in mijn ogen weg (ik geloof niet in een hiernamaals) de makkelijke route eruit. Je gaat eruit met een klapper, je hoeft geen enkele verantwoording te dragen voor je daden.

Als ik een dergelijke nabestaande zou zijn dan zou ik liever zien dat iemand de rest van zijn 60 jarige leven zinloos brokken graniet staat fijn te hakken met een grote ketting om zijn been dan dat hij de chicken way out krijgt.

De doodstraf is overigens niet veel goedkoper voor de maatschappij. Men zit heel lang in een dodencel en er worden jarenlang ettelijke procedures gevolgd. Dat zal ook ongetwijfeld 1 van de redenen zijn waarom schutters zoals deze gek direct door de politie worden afgeschoten. Dat voorkomt een hoop rompslomp en kosten. Vergelijk het maar met de Nederlandse situatie dat heel veel mensen in de ambulance naar het ziekenhuis overlijden, daar is niets van waar maar het voorkomt dat er uren gewacht moet worden op een dure uitvaartondernemer.
pi_204858022
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2022 12:03 schreef Megumi het volgende:

[..]
Het is complex.
Is goed, Rutte
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_204858023
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2022 12:12 schreef Megumi het volgende:

[..]
Een land waar op de basisschool school shooter trainingen gegeven worden aan kinderen is allang en breed het spoor dusdanig bijster dat er geen oplossing meer is.

https://www.alicetraining(...)ion/age-appropriate/

Mijn eerste gedachte is "Dat land moet je als de donder verlaten"

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 25-05-2022 12:17:26 ]
pi_204858027
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2022 12:03 schreef Megumi het volgende:

[..]
Het is complex.
Absoluut, zoals ik in 1 van mijn eerste posts als aangaf weet ik de oplossing ook niet. Maar ik weet wel dat als je niet ergens begint, dat je het dan nooit gaat oplossen. De huidige tactiek van krokodillentranen en wegkijken maakt het probleem niet kleiner.
pi_204858033
quote:
Ben je viesdik?
pi_204858034
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2022 12:16 schreef GereDathan het volgende:

[..]
Absoluut, zoals ik in 1 van mijn eerste posts als aangaf weet ik de oplossing ook niet. Maar ik weet wel dat als je niet ergens begint, dat je het dan nooit gaat oplossen. De huidige tactiek van krokodillentranen en wegkijken maakt het probleem niet kleiner.
Is gewoon zo laten en accepteren geen oplossing?
pi_204858040
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2022 12:11 schreef Bluesdude het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)na-bloedbad-in-texas

Nu denk ik.... dat alweer de commotie wegzakt.... en triggerhappy politici NIKS werkelijks gaan veranderen.
Morgen is die commotie alweer weg en gaat men weer over tot de orde van de dag, te weten de volgende massa slachting van morgen of overmorgen. Het is allemaal gezwets voor de bühne, echt iets doen durft men niet. Uiteraard verandert er niets.
  woensdag 25 mei 2022 @ 12:19:18 #78
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_204858042
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2022 12:13 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Vooral ook omdat die discussie nergens anders speelt, het is altijd alleen maar de VS waar ze pleiten voor dat soort onzin.
Met je eens. In principe zou het bezit van wapens voorbehouden moeten zijn aan politie en leger. En als er uitzonderingen nodig zijn streng gereguleerd. Maar zover is de VS nog lang niet.
  woensdag 25 mei 2022 @ 12:20:43 #79
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_204858055
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2022 12:05 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
En ga je dan docenten verantwoordelijk houden voor het niet goed genoeg terugschieten als er een aanval is?
pi_204858061
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2022 12:18 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Is gewoon zo laten en accepteren geen oplossing?
Dat is precies wat er nu gebeurd. Aangevuld met diverse politieke figuren die het gebruiken om zelf in een mooier blaadje te komen (zoals Biden). Maar puntje bij paaltje is accepteren het enige wat er gebeurd. Vandaar dat ik het ook krokodillentranen noem, van zowel de nabestaanden als politica.

Het zou een stuk logischer zijn als de Amerikaanse media gewoon geen aandacht meer besteden aan dit soort dingen, het hoort er gewoon bij daar. Net als dat het erbij hoort dat er soms een woonwijk zonder stroom zit of dat er een auto tegen een boom rijdt. Daar lees en zie je ook amper tot niets van in de media, hoort bij het leven. In Amerika sta je op en als je wat geluk hebt ben je niet op de verkeerde plek op de verkeerde tijd en eet je thuis.
pi_204858063
Overigens, dit was al de 27e school shooting dit jaar in de VS:

https://www.npr.org/2022/(...)-far?t=1653474014447
  woensdag 25 mei 2022 @ 12:21:33 #82
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_204858067
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2022 11:49 schreef britneycheers het volgende:
[ link | afbeelding ]

Waarom zou je fakenews posten?
  woensdag 25 mei 2022 @ 12:21:57 #83
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_204858073
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2022 12:15 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Is goed, Rutte
Ik zou nooit van me leven op de VVD of Rutte stemmen jij wellicht wel juist.
  woensdag 25 mei 2022 @ 12:22:56 #84
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_204858082
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2022 12:16 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Een land waar op de basisschool school shooter trainingen gegeven worden aan kinderen is allang en breed het spoor dusdanig bijster dat er geen oplossing meer is.

Ik zou ook niet in de VS willen wonen.
pi_204858084
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2022 12:21 schreef GereDathan het volgende:

[..]
Dat is precies wat er nu gebeurd. Aangevuld met diverse politieke figuren die het gebruiken om zelf in een mooier blaadje te komen (zoals Biden). Maar puntje bij paaltje is accepteren het enige wat er gebeurd. Vandaar dat ik het ook krokodillentranen noem, van zowel de nabestaanden als politica.

Het zou een stuk logischer zijn als de Amerikaanse media gewoon geen aandacht meer besteden aan dit soort dingen, het hoort er gewoon bij daar. Net als dat het erbij hoort dat er soms een woonwijk zonder stroom zit of dat er een auto tegen een boom rijdt. Daar lees en zie je ook amper tot niets van in de media, hoort bij het leven. In Amerika sta je op en als je wat geluk hebt ben je niet op de verkeerde plek op de verkeerde tijd en eet je thuis.
Ik meen het serieus. Gezien de hoeveelheid scholen is de kans klein dat je kind daar overlijdt en accepteren dat er iets kan gebeuren is al gemeengoed.
pi_204858089
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2022 12:21 schreef Tijger_m het volgende:

Gemiddeld om de 5 dagen. In Nederland zitten scholieren wel eens in de stress om een proefwerk, in de USA zitten ze in de stress omdat ze niet weten of ze de lunch halen.
pi_204858091
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2022 12:23 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Ik meen het serieus. Gezien de hoeveelheid school is de kans klein dat je kind daar overlijdt en accepteren dat er iets kan gebeuren is al gemeengoed.
Iets kan gebeuren noemen wij een kind dat zijn knie schaaft omdat het op het schoolplein valt.
pi_204858093
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2022 12:21 schreef Megumi het volgende:

[..]
Ik zou nooit van me leven op de VVD of Rutte stemmen jij wellicht wel juist.
Nou ja het zinnetje dat het complex is, is ruttiaans voor ik hoor je maar wil er niks aan doen maar dat mag ik niet zeggen.
pi_204858094
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2022 12:21 schreef GereDathan het volgende:

Vandaar dat ik het ook krokodillentranen noem, van zowel de nabestaanden
Zoek eens op het internet naar de betekenis van 'empathie'
Of 'gevoelsdood' .
pi_204858097
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2022 12:24 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Iets kan gebeuren noemen wij een kind dat zijn knie schaaft omdat het op het schoolplein valt.
En overlijdt in een verkeersongeluk?
  woensdag 25 mei 2022 @ 12:24:54 #91
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_204858098
quote:
1s.gif Op woensdag 25 mei 2022 12:23 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Ik meen het serieus. Gezien de hoeveelheid scholen is de kans klein dat je kind daar overlijdt en accepteren dat er iets kan gebeuren is al gemeengoed.
Het normaal gaan vinden dat kinderen onschuldig doodgeschoten worden? Dan zit er ergens een steekje los denk ik?
pi_204858099
quote:
1s.gif Op woensdag 25 mei 2022 12:23 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Als ik serieus ben dan zeg ik dat we nooit een zinloze dode moeten accepteren.

Maar ik begrijp je sentiment en ben het daar ook deels mee eens, zoals ik met een kleine korrel zout al aangaf. Het is gewoon geaccepteerd risico daar.
pi_204858105
quote:

Wordt tijd dat we deze voor de scholen gaan zetten daar.
  woensdag 25 mei 2022 @ 12:27:02 #94
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_204858124
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2022 12:24 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Nou ja het zinnetje dat het complex is, is ruttiaans voor ik hoor je maar wil er niks aan doen maar dat mag ik niet zeggen.
Dat is jou mening. Ik heb denk ik voldoende gepost heb om aan te geven dat het meer is dan alleen wapenbezit is op zich. Dat jij daar over heen leest kan ik ook niks aan doen.
pi_204858128
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2022 12:24 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
En overlijdt in een verkeersongeluk?
Dat gebeurt in de VS ook en ook dat gebeurt vaker dan in Nederland. Ongeveer 6x vaker, zelfs per 100.000 inwoners (dat is alle verkeersdoden, niet uitgesplitst op kinderen)
pi_204858129
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2022 08:54 schreef KoosVogels het volgende:
Gelukkig is de oplossing in zicht.

[ twitter ]
Als de VS een land zal blijven met heel veel vuuewapens, dan is dit wel een idee met toegevoegde waarde

Net zoals leerkrachten nu al de instructie krijgen om deuren op slot te doen en de mogelijkheid hebben om in de klas een vuurwapen te dragen. Heeft ook toegevoegde waarde, zeker omdat de schutters tot op heden geen leerkrachten zijn

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 25-05-2022 12:29:46 ]
pi_204858130
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2022 12:24 schreef Megumi het volgende:

[..]
Het normaal gaan vinden dat kinderen onschuldig doodgeschoten worden? Dan zit er ergens een steekje los denk ik?
In Amerika vinden ze dat doodnormaal. Om de 5 dagen worden er schoolkinderen afgeschoten. Als dat al geen trigger is om iets te doen aan de situatie dan kan je niet anders concluderen dat ze het normaal vinden.

Het recht van zelfverdediging, eigenlijk datgene waar wapens nooit voor worden gebruikt maar dat terzijde, is belangrijker dan tientallen schoolkinderen die elk jaar aan flarden worden geschoten.

Wat een land.
  woensdag 25 mei 2022 @ 12:27:30 #98
346939 Janneke141
pi_204858131
quote:

Bijna iedere week 1 dus.
pi_204858133
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2022 12:24 schreef Megumi het volgende:

[..]
Klopt als je dat normaal vindt dan zit er een steekje los inderdaad. Kan je inhoudelijk reageren?
  woensdag 25 mei 2022 @ 12:27:55 #100
346939 Janneke141
pi_204858134
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2022 12:20 schreef EinarBoe het volgende:

[..]
En ga je dan docenten verantwoordelijk houden voor het niet goed genoeg terugschieten als er een aanval is?
In het aanklaag-land de VS? Vast wel.
pi_204858135
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2022 12:27 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Dat gebeurt in de VS ook en ook dat gebeurt vaker dan in Nederland. Ongeveer 6x vaker, zelfs per 100.000 inwoners (dat is alle verkeersdoden, niet uitgesplitst op kinderen)
Dus er is al acceptatie dat er iets kan gebeuren
pi_204858136
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2022 11:27 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Lood altijd fijn.

Het was ook al door het lood in brandstoffen veroorzaakte vervuilde lucht. en dat wist men ook dat het IQ afnam en de criminaliteit toenam. Maar goed alles voor het bedrijfsleven en de maatschappelijke problemen zijn daar maar bijzaak.

Investigating the lead-crime link
In recent decades there has been growing interest in whether environmental toxins affect behavior. Scientific evidence suggests that exposure to lead and similar substances in childhood can alter brain development, with lasting detrimental effects on behavior
  woensdag 25 mei 2022 @ 12:28:37 #103
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_204858141
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2022 12:27 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Klopt als je dat normaal vindt dan zit er een steekje los inderdaad. Kan je inhoudelijk reageren?
Doe ik toch? Maar jij leest daar over heen.
  woensdag 25 mei 2022 @ 12:28:53 #104
62913 Blik
The one and Only!
pi_204858142
quote:

En 212 "mass shootings" dit jaar

(lijkt wel dalende te zijn, vorig jaar waren er 693 in 1 jaar)
pi_204858152
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2022 12:27 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Lood altijd fijn.

Het was ook al door het lood in brandstoffen veroorzaakte vervuilde lucht. en dat wist men ook dat het IQ afnam en de criminaliteit toenam. Maar goed alles voor het bedrijfsleven en de maatschappelijke problemen zijn daar maar bijzaak.

In recent decades there has been growing interest in whether environmental toxins affect behavior. Scientific evidence suggests that exposure to lead and similar substances in childhood can alter brain development, with lasting detrimental effects on behavior

Dat heet een acceptabel risico. Dat gebeurt dagelijks door beleidmakers, ook in NL.
pi_204858153
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2022 12:24 schreef Bluesdude het volgende:

[..]
Zoek eens op het internet naar de betekenis van 'empathie'
Of 'gevoelsdood' .
Waarom moet ik empathie tonen voor mensen die willens en wetens gekozen hebben voor deze situatie. Zeker in Texas is zo ongeveer iedereen voorstander van wapens voor iedereen. Ze hebben willens en wetens meegewerkt aan deze situatie. Daar voel ik geen enkele empathie voor, het interesseert mij geen reet wat die mensen voelen. Ik hoop eigenlijk dat ze hun leven lang elke dag zullen huilen om wat ze veroorzaakt hebben.

Mijn hart huilt wel, zoals eerder gezegd, voor de onschuldige kinderen die wederom overleden zijn. Onverteerbaar dat volwassenen beslissingen nemen die tientallen onschuldige kinderen het leven kost per jaar.
pi_204858155
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2022 12:28 schreef Megumi het volgende:

[..]
Doe ik toch? Maar jij leest daar over heen.
Blijkbaar, ik lees het niet
pi_204858163
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2022 12:29 schreef GereDathan het volgende:

[..]
Waarom moet ik empathie tonen voor mensen die willens en wetens gekozen hebben voor deze situatie. Zeker in Texas is zo ongeveer iedereen voorstander van wapens voor iedereen. Ze hebben willens en wetens meegewerkt aan deze situatie. Daar voel ik geen enkele empathie voor, het interesseert mij geen reet wat die mensen voelen. Ik hoop eigenlijk dat ze hun leven lang elke dag zullen huilen om wat ze veroorzaakt hebben.

Mijn hart huilt wel, zoals eerder gezegd, voor de onschuldige kinderen die wederom overleden zijn. Onverteerbaar dat volwassenen beslissingen nemen die tientallen onschuldige kinderen het leven kost per jaar.
Echt? Hebben al deze ouders hier voor gekozen?
pi_204858173
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2022 12:27 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Bijna iedere week 1 dus.
Om de 5 dagen gemiddeld. En men vind het doodnormaal daar.

Als wij een dergelijke regelmaat aan massa slachtingen van onschuldige kinderen zouden hebben (even met de grootte van het land e.d. in ogenschouw nemende) dan zou de Nederland te klein zijn. In Amerika vinden ze het prima. Het is onbegrijpelijk en onverteerbaar.
  woensdag 25 mei 2022 @ 12:32:16 #110
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_204858175
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2022 12:27 schreef GereDathan het volgende:

[..]
In Amerika vinden ze dat doodnormaal. Om de 5 dagen worden er schoolkinderen afgeschoten. Als dat al geen trigger is om iets te doen aan de situatie dan kan je niet anders concluderen dat ze het normaal vinden.

Het recht van zelfverdediging, eigenlijk datgene waar wapens nooit voor worden gebruikt maar dat terzijde, is belangrijker dan tientallen schoolkinderen die elk jaar aan flarden worden geschoten.

Wat een land.
De VS is een ziek land denk ik. En dat begint al in de politiek. Met een twee partij stelsel waarbij de partijen elkaar niet kunnen luchten of zien. Niet willen samenwerken.
pi_204858177
quote:
1s.gif Op woensdag 25 mei 2022 12:27 schreef OnwetendeNerd het volgende:

[..]
Als de VS een land zal blijven met heel veel vuuewapens, dan is dit wel een idee met toegevoegde waarde

Net zoals leerkrachten nu al de instructie krijgen om deuren op slot te doen en de mogelijkheid hebben om in de klas een vuurwapen te dragen. Heeft ook toegevoegde waarde, zeker omdat de schutters tot op heden geen leerkrachten zijn
De schutter had een kogelvrij vest aan.
pi_204858185
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2022 12:30 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Voor de volle 100%. De mogelijke uitzondering daargelaten. Maar door hun hang naar wapens voor iedereen en de weigering om in te grijpen heeft iedereen die pro-gun is in Amerika bloed aan zijn handen.

Krokodillentranen zijn het die je ziet.
  woensdag 25 mei 2022 @ 12:33:33 #113
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_204858189
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2022 12:32 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
De schutter had een kogelvrij vest aan.
Nee de schutter had body armor op leger niveau aan.
pi_204858199
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2022 12:32 schreef Megumi het volgende:

[..]
De VS is een ziek land denk ik. En dat begint als in de politiek. Met een twee partij stelsel waarbij de partijen elkaar niet kunnen luchten of zien. Niet willen samenwerken.
Laten we vooral niet denken dat het NL systeem met 101 partijen en al het gezeik een betere oplossing is. De waarheid zal ergens in het midden liggen wat een beter systeem is, maar beide zou ik niet als goed bestempelen.

Maar ik ben wel blij, dat ondanks de politieke problemen die er ook in Nederland spelen, we gelukkig wel met zijn allen in staat zijn om een veilige omgeving voor alle inwoners van Nederland na te streven.
pi_204858204
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2022 12:33 schreef Megumi het volgende:

[..]
Nee de schutter had body armor op leger niveau aan.
Heb ik wel een oplossing voor, natuurlijk. Er zijn specifieke vuurwapens die ontworpen zijn om door vesten heen te gaan. Zie je wel, voor ieder probleem is er een oplossing als het om wapens gaat!
pi_204858206
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2022 12:32 schreef Megumi het volgende:

[..]
De VS is een ziek land denk ik. En dat begint al in de politiek. Met een twee partij stelsel waarbij de partijen elkaar niet kunnen luchten of zien. Niet willen samenwerken.
In NL hebben we er 17.
pi_204858214
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2022 12:33 schreef GereDathan het volgende:

[..]
Voor de volle 100%. De mogelijke uitzondering daargelaten. Maar door hun hang naar wapens voor iedereen en de weigering om in te grijpen heeft iedereen die pro-gun is in Amerika bloed aan zijn handen.

Waar baseer je dat op?
pi_204858215
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2022 12:34 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Heb ik wel een oplossing voor, natuurlijk. Er zijn specifieke vuurwapens die ontworpen zijn om door vesten heen te gaan. Zie je wel, voor ieder probleem is er een oplossing als het om wapens gaat!
Kunnen we als NL niet wat Panzerfausten leveren?
pi_204858222
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2022 12:36 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Waar baseer je dat op?
Oh, mevrouw gaat weer dommetje spelen. Ik denk dat je dat heel goed zelf kan bedenken, maar ik raad je aan om eens te gaan nadenken over de wapenwetgeving van NL en de USA. Dan kom je er wel.
  woensdag 25 mei 2022 @ 12:37:00 #120
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_204858225
quote:

[..]
Probleem is wel dat een burger is de VS daar ook bij kan.
pi_204858230
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2022 12:36 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Waar baseer je dat op?
Op het feit dat dit niet nieuw is en dat de reacties altijd hetzelfde zijn en er nooit wat gebeurt.
pi_204858235
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2022 12:36 schreef GereDathan het volgende:

[..]
Oh, mevrouw gaat weer dommetje spelen. Ik denk dat je dat heel goed zelf kan bedenken, maar ik raad je aan om eens te gaan nadenken over de wapenwetgeving.
Nou ja, ik zoek naar informatie of ca alle volwassenen in texas voor de wapenwet zijn, maar ik kan dat niet vind. Ik blijf steken op een minderheid
  woensdag 25 mei 2022 @ 12:38:14 #123
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_204858240
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2022 12:35 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
In NL hebben we er 17.
En wat is daar precies het probleem mee? Een one liner is tenslotte geen inhoudelijke reactie?
pi_204858249
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2022 12:37 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Op het feit dat dit niet nieuw is en dat de reacties altijd hetzelfde zijn en er nooit wat gebeurt.
Ja maar de ouders zijn in de minderheid landelijk dus die verliezen het in een democratie
pi_204858251
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2022 12:38 schreef Megumi het volgende:

[..]
En wat is daar precies het probleem mee? Een one liner is tenslotte geen inhoudelijke reactie?
Niet, dat is een aanvulling op je reactie
pi_204858252
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2022 12:37 schreef Megumi het volgende:

[..]
Probleem is wel dat een burger is de VS daar ook bij kan.
Oh, maar dan kunnen we voor de politie toch gewoon een net wat groter wapen aanschaffen? En wellicht zoals ik eerder suggereerde naast hoge muren en agenten op school ook een paar wachttorens met snipers.

Je moet niet in problemen denken, er is altijd een mogelijkheid om met meer wapens en meer geweld dit soort dingen de kop in te drukken. Er zijn maar om de 5 dagen massa slachtingen op scholen en maar 2 massa slachtingen per dag in het algemeen in de VS, dus dat werkt goed. Gewoon zwaardere wapens en meer geweld in combinatie met de doodstraf, en dan ben je gegarandeerd verlost van dit gedoe.
pi_204858257
quote:
1s.gif Op woensdag 25 mei 2022 12:37 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Nou ja, ik zoek naar informatie of ca alle volwassenen in texas voor de wapenwet zijn, maar ik kan dat niet vind. Ik blijf steken op een minderheid
Dan moet je toch nog even wat verder nadenken. Want als dat zo zou zijn, dan zou de wapenwet niet zo zijn.
pi_204858262
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2022 12:38 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Ja maar de ouders zijn in de minderheid landelijk dus die verliezen het in een democratie
Je hebt echt geen flauw idee hoe het werkt in Amerika of wel?
pi_204858267
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2022 12:39 schreef GereDathan het volgende:

[..]
Dan moet je toch nog even wat verder nadenken. Want als dat zo zou zijn, dan zou de wapenwet niet zo zijn.
Jawel hoor ook dan is die er. Ik heb iets gedaan voor je onderbuik, nu ben jij aan de beurt
pi_204858271
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2022 12:40 schreef GereDathan het volgende:

[..]
Je hebt echt geen flauw idee hoe het werkt in Amerika of wel?
Meer dan jij blijkbaar
pi_204858275
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2022 12:38 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Blijkbaar niet dus. Dit is niet nieuw, het is niet eens uitzonderlijk meer, school shootings vinden gemiddeld een keer per week plaats en niemand doet iets. Ergo, dit is wat men wil, het speelt al decennia en iedere keer haalt men de schouders op en veranderd er hoegenaamd niets.
pi_204858282
quote:
1s.gif Op woensdag 25 mei 2022 12:37 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Dan moet de meerderheid zorgen voor een vertegenwoordiger in het senaat die daadwerkelijk luistert naar hun wensen.
  woensdag 25 mei 2022 @ 12:41:58 #133
346939 Janneke141
pi_204858284
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2022 12:31 schreef GereDathan het volgende:

[..]
Om de 5 dagen gemiddeld. En men vind het doodnormaal daar.

Als wij een dergelijke regelmaat aan massa slachtingen van onschuldige kinderen zouden hebben (even met de grootte van het land e.d. in ogenschouw nemende) dan zou de Nederland te klein zijn. In Amerika vinden ze het prima. Het is onbegrijpelijk en onverteerbaar.
Nee, in Amerika vindt een deel van de bevolking het prima. Een minderheid van de bevolking is voorstander van al die wapenvrijheid alleen zit het politieke systeem daar zo in elkaar dat die minderheid al decennia zijn zin kan doordrijven.

Je suggestie dat de rouwende ouders, zonder dat je weet wat ze gestemd hebben en/of ze fanatiek lid van de NRA zijn, mede verantwoordelijk zouden zijn voor de dood van hun eigen kind en dat van anderen is echt smerig. Ranzig.
  woensdag 25 mei 2022 @ 12:43:02 #134
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_204858291
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2022 12:39 schreef GereDathan het volgende:

[..]
Oh, maar dan kunnen we voor de politie toch gewoon een net wat groter wapen aanschaffen? En wellicht zoals ik eerder suggereerde naast hoge muren en agenten op school ook een paar wachttorens met snipers.

Je moet niet in problemen denken, er is altijd een mogelijkheid om met meer wapens en meer geweld dit soort dingen de kop in te drukken. Er zijn maar om de 5 dagen massa slachtingen op scholen en maar 2 massa slachtingen per dag in het algemeen in de VS, dus dat werkt goed. Gewoon zwaardere wapens en meer geweld in combinatie met de doodstraf, en dan ben je gegarandeerd verlost van dit gedoe.
Ik quote Tijger_m even.

quote:
pi_204858308
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2022 12:29 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Dat heet een acceptabel risico. Dat gebeurt dagelijks door beleidmakers, ook in NL.
Acceptabel risico daarom proberen we sigaretten te verbannen :D

Zelfs de oude Romeinen wisten al dat lood in drinkwater erg ongezond is, in de VS krijgen nog steeds tussen de 15 en dan 20 miljoen mensen drinkwater door loden pijpen aangevoerd. 8)7
pi_204858315
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2022 12:41 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Nee, in Amerika vindt een deel van de bevolking het prima. Een minderheid van de bevolking is voorstander van al die wapenvrijheid alleen zit het politieke systeem daar zo in elkaar dat die minderheid al decennia zijn zin kan doordrijven.
En nu is het weer de schuld van het politieke systeem. De schuld ligt bij de voorstanders van deze nonsens en bij de weigering van tegenstanders om door te pakken.

quote:
Je suggestie dat de rouwende ouders, zonder dat je weet wat ze gestemd hebben en/of ze fanatiek lid van de NRA zijn, mede verantwoordelijk zouden zijn voor de dood van hun eigen kind en dat van anderen is echt smerig. Ranzig.
De waarheid is altijd hard en zachte heelmeesters maken stinkende wonden.
  Moderator woensdag 25 mei 2022 @ 12:45:54 #137
5428 crew  miss_sly
pi_204858324
quote:

[..]

Waaruit maak je op dat dat de meerderheid is? En dat al die ouders die nu hun kind zijn verloren ook pro-gun waren?

Volgens mij is er een enorm deel van de bevolking dat niet pro-gun is, ook in Texas. En die mensen hebben gewoon pech en kunnen hun kind in een school shooting net zo goed verliezen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  woensdag 25 mei 2022 @ 12:48:10 #138
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_204858345
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2022 12:41 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Precies. Het politiek systeem in de VS is ziek. En dat is niet alleen zo in de wapenwetgeving maar op veel meer onderdelen een probleem. Infrastructuur, economie en zo kan je wel doorgaan. Mooi voorbeeld bijvoorbeeld. De zorgkosten in de VS zijn torenhoog. Terwijl velen daar geen toegang toe hebben.
  woensdag 25 mei 2022 @ 12:49:16 #139
346939 Janneke141
pi_204858356
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2022 12:45 schreef GereDathan het volgende:

[..]
En nu is het weer de schuld van het politieke systeem. De schuld ligt bij de voorstanders van deze nonsens en bij de weigering van tegenstanders om door te pakken.
[..]
De waarheid is altijd hard en zachte heelmeesters maken stinkende wonden.
Het is in de VS zeker ook de schuld van alle vrouwen dat abortus straks weer verboden is?
pi_204858369
Een kleine meerderheid van Texacanen willen minder strikte wapenbeperking of handhaven wat er nu is.
Daarnaast 44% wenst wel meer strengere wapenwetten.
Het probleem zit bij de rechtse kiezers en natuurlijk bij hun rechtse politici, die wederom niet de verantwoordelijkheid oppikken en zwijgen, of meelullen.
http://texaspolitics.utex(...)_feature/slide1.html
  woensdag 25 mei 2022 @ 12:50:41 #141
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_204858374
quote:
7s.gif Op woensdag 25 mei 2022 12:45 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Waaruit maak je op dat dat de meerderheid is? En dat al die ouders die nu hun kind zijn verloren ook pro-gun waren?
Dat is inderdaad een aanname maar door het kiesstelsel in de VS kan het zijn dat dit niet tot uiting komt. Absoluut had Trump ook geen meerderheid maar door het kiesstelsel kwam hij toch aan de macht.
  woensdag 25 mei 2022 @ 12:50:49 #142
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_204858376
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2022 12:45 schreef GereDathan het volgende:

En nu is het weer de schuld van het politieke systeem.
Want dat is niet zo?
Huilen dan.
pi_204858378
Derdewereldland.
  Moderator woensdag 25 mei 2022 @ 12:55:12 #144
5428 crew  miss_sly
pi_204858428
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2022 12:50 schreef Megumi het volgende:

[..]
Dat is inderdaad een aanname maar door het kiesstelsel in de VS kan het zijn dat dit niet tot uiting komt. Absoluut had Trump ook geen meerderheid maar door het kiesstelsel kwam hij toch aan de macht.
@GereDathan gaat er zonder meer vanuit dat de meerderheid van de Amerikanen, zo niet alle, pro-gun zijn en dus medeverantwoordelijk voor het feit dat zulke dingen als deze school shooting gebeuren. Dat lijkt me een behooriljke aanname, en gezien de protesten, demonstraties en andere uitingen, duidelijk een verkeerde.
  woensdag 25 mei 2022 @ 12:56:45 #145
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_204858441
quote:
7s.gif Op woensdag 25 mei 2022 12:55 schreef miss_sly het volgende:

[..]
@:GereDathan gaat er zonder meer vanuit dat de meerderheid van de Amerikanen, zo niet alle, pro-gun zijn en dus medeverantwoordelijk voor het feit dat zulke dingen als deze school shooting gebeuren. Dat lijkt me een behooriljke aanname, en gezien de protesten, demonstraties en andere uitingen, duidelijk een verkeerde.
De VS zijn ook zo groot dat je het nauwelijks als een homogeen land kunt beschouwen.
pi_204858459
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2022 12:56 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
De VS zijn ook zo groot dat je het nauwelijks als een homogeen land kunt beschouwen.
Dan doen we hier op fok met een heel continent als Afrika ook, dus dan gaat dat met de VS ook prima.
  woensdag 25 mei 2022 @ 12:59:36 #147
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_204858476
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2022 12:49 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Het is in de VS zeker ook de schuld van alle vrouwen dat abortus straks weer verboden is?
Niet natuurlijk. Het probleem is dat de Supreme Court of the United States en de leden daarvan niet onafhankelijk zijn. En daar nu een meerderheid in zit van conservatieve christenen anti-abortus in zit. De leden daarvan worden namelijk aangedragen door de president. Ook een probleem in de politiek van de VS.
  Moderator woensdag 25 mei 2022 @ 12:59:50 #148
5428 crew  miss_sly
pi_204858480
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2022 12:56 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Dat sowieso.
pi_204858485
quote:

[..]
@:GereDathan gaat er zonder meer vanuit dat de meerderheid van de Amerikanen, zo niet alle, pro-gun zijn en dus medeverantwoordelijk voor het feit dat zulke dingen als deze school shooting gebeuren. Dat lijkt me een behooriljke aanname, en gezien de protesten, demonstraties en andere uitingen, duidelijk een verkeerde.
Ik denk dat het point of no return al heel lang geleden gepasseerd is, de jongere generatie (onder de 30) is in tweederde meerderheid voor grote beperkingen van het prive bezit van wapens maar het gaat nog decennia duren voordat die de macht hebben om zaken echt te veranderen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 25-05-2022 13:00:49 ]
pi_204858490
Ironisch. De kans dat je in de VS door een terrorist wordt vermoord is significant kleiner dan dat je door een landgenoot wordt vermoord.

En maar roepen dat er in andere landen, vooral midden-oosten, gevaarlijke mensen wonen die de de VS kwaad willen doen..

Amerika, ze doen alsof ze heel wat zijn maar het is gewoon helemaal niks zonder de wapenindustrie..

:')
  woensdag 25 mei 2022 @ 13:04:52 #151
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_204858533
quote:

[..]
Ik weet wel zeker dat je gelijk hebt. Maar zie wat ik vaker post. Gezien de politiek en de wapenlobby gaat hier niets aan veranderen in Texas in elk geval. Maar het is niet overal kommer en kwel in de VS. Er zijn staten die wel maatregelen nemen. New York bijvoorbeeld.
  woensdag 25 mei 2022 @ 13:07:13 #152
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_204858557
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2022 13:00 schreef Toine51 het volgende:
Ironisch. De kans dat je in de VS door een terrorist wordt vermoord is significant kleiner dan dat je door een landgenoot wordt vermoord.

En maar roepen dat er in andere landen, vooral midden-oosten, gevaarlijke mensen wonen die de de VS kwaad willen doen..

Amerika, ze doen alsof ze heel wat zijn maar het is gewoon helemaal niks zonder de wapenindustrie..

Eerder is het probleem dat bepaalde landgenoten in de VS juist terrorist zijn. Ook wel bekend als extreem rechts.
pi_204858559
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2022 13:04 schreef Megumi het volgende:

[..]
Ik weet wel zeker dat je gelijk hebt. Maar zie wat ik vaker post. Gezien de politiek en de wapenlobby gaat hier niets aan veranderen in Texas in elk geval. Maar het is niet overal kommer en kwel in de VS. Er zijn staten die wel maatregelen nemen. New York bijvoorbeeld.
Megumi, de racistische moordpartij in Buffalo vond plaats in de Staat New York. De dader woonde in dezelfde staat.
  woensdag 25 mei 2022 @ 13:09:42 #154
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_204858571
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2022 13:07 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Megumi, de racistische moordpartij in Buffalo vond plaats in de Staat New York. De dader woonde in dezelfde staat.
Klopt maar New York heeft wel een strengere wapenwetgeving. Maar smokkel uit andere staten is natuurlijk makkelijk.
pi_204858578
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2022 13:09 schreef Megumi het volgende:

[..]
Klopt maar New York heeft wel een strengere wapenwetgeving. Maar smokkel uit andere staten is natuurlijk makkelijk.
Zijn wapens waren legaal gekocht in de Staat New York.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 25-05-2022 13:11:11 ]
  woensdag 25 mei 2022 @ 13:12:38 #156
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_204858589
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2022 13:10 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Zijn wapens waren legaal gekocht.
Ik bedoel bijvoorbeeld het onderstaande:

https://www.rtlnieuws.nl/(...)uurwapens%20gebruikt.

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20130115_00434326

Maar perfect is het niet. Maar het is daar geen Texas in elk geval.

[ Bericht 2% gewijzigd door Megumi op 25-05-2022 13:18:52 ]
  Moderator woensdag 25 mei 2022 @ 13:19:42 #157
375570 crew  Cyan9
pi_204858663
quote:

[..]

Ah, dus alle ouders hier waren pro-gun? Dat heb je ze allemaal even gevraagd?
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
  woensdag 25 mei 2022 @ 13:22:55 #158
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_204858696
quote:
82s.gif Op woensdag 25 mei 2022 13:19 schreef Cyan9 het volgende:

[..]
We een aardig artikel hierover wat ook aangeeft dat er wel een probleem is. In elk geval is in deze bron 53% van de Amerikanen voor strengere wapenwetgeving.

https://www.pewresearch.o(...)-americans-and-guns/
  Moderator woensdag 25 mei 2022 @ 13:24:06 #159
5428 crew  miss_sly
pi_204858707
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2022 13:04 schreef Megumi het volgende:

[..]
Dat weet ik allemaal.

Ik vind het niet kunnen om de tranen van de ouders van deze kinderen krokodillentranen te noemen en te zeggen dat ze het aan zichzelf te danken hebben omdat alle ouders toch ook pro-gun waren. Er is niets wat erop wijst dat dat het geval is.
  woensdag 25 mei 2022 @ 13:26:03 #160
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_204858721
quote:
7s.gif Op woensdag 25 mei 2022 13:24 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Dat weet ik allemaal.

Ik vind het niet kunnen om de tranen van de ouders van deze kinderen krokodillentranen te noemen en te zeggen dat ze het aan zichzelf te danken hebben omdat alle ouders toch ook pro-gun waren. Er is niets wat erop wijst dat dat het geval is.
Zie mijn post hierboven wellicht?
  woensdag 25 mei 2022 @ 13:28:51 #161
91615 ZZtopSpeed
Zedde gij ja..
pi_204858744
In Amerika heerst ook wel een enorme prestatiecultuur. You're either in or out en met een groeiende kloof tussen arm en rijk vallen steeds meer mensen buiten de boot. De tegenstellingen worden op vele vlakken (politiek, religie, financieel, ideologisch, enz) alleen maar groter. Daarnaast: (Mentale) gezondheidszorg is voor veel mensen onbereikbaar. Naast een hele rits maatschappelijke problemen komt dan ook nog de vrije toegang tot wapens; lont in het kruitvat.
pi_204858766
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2022 12:27 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Lood altijd fijn.

Niets in de VS verbaast me.

Niet meer op rails te krijgen dit. Ook al zou een democraat iets hervormen dan staat er wel een Trump 2 op die het allemaal weer terug probeert te draaien.
  woensdag 25 mei 2022 @ 13:34:03 #163
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_204858797
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2022 13:31 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Niet meer op rails te krijgen dit. Ook al zou een democraat iets hervormen dan staat er wel een Trump 2 op die het allemaal weer terug probeert te draaien.
Ik sluit niet uit dat Trump weer aan de macht gaat komen?
pi_204858861
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2022 13:34 schreef Megumi het volgende:

[..]
Ik sluit niet uit dat Trump weer aan de macht gaat komen?
Goed mogelijk

Dr. Oz is trouwens ook Republikeins politicus geworden na zijn ethisch geblunder als presentator. De politiek aan republikeinse zijde lijkt het afvoerputje te worden van falende carrieres.
pi_204858913
quote:
7s.gif Op woensdag 25 mei 2022 13:24 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Dat weet ik allemaal.

Ik denk niet dat hij de tranen van ouders bedoelde maar die van politici die telkenmale uitermate bedroefd zijn maar uiteindelijk niets doen.
  woensdag 25 mei 2022 @ 13:50:13 #166
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_204858947
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2022 13:31 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Het zal me allemaal een worst wezen ware het niet dat Amerika nog steeds vaak als voorbeeld gezien wordt, en veel onzin telkens deze kant op waait.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_204858972
quote:
2s.gif Op woensdag 25 mei 2022 13:50 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]
Het zal me allemaal een worst wezen ware het niet dat Amerika nog steeds vaak als voorbeeld gezien wordt, en veel onzin telkens deze kant op waait.
Je hoort hier wel eens een verdwaalde idioot die vind dat wij ook vrij wapenbezit moeten hebben maar godzijdank krijgt dat geen voet aan de grond hier. Er is wat mij betreft helemaal niets mis met de principes waarop wij wapenvergunningen verlenen.
  woensdag 25 mei 2022 @ 13:54:56 #168
346939 Janneke141
pi_204858983
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2022 13:53 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Je hoort hier wel eens een verdwaalde idioot die vind dat wij ook vrij wapenbezit moeten hebben maar godzijdank krijgt dat geen voet aan de grond hier. Er is wat mij betreft helemaal niets mis met de principes waarop wij wapenvergunningen verlenen.
Niet met de principes inderdaad, maar de controle schijnt nogal te wensen over te laten.
  woensdag 25 mei 2022 @ 13:57:17 #169
62913 Blik
The one and Only!
pi_204858995
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2022 13:54 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Niet met de principes inderdaad, maar de controle schijnt nogal te wensen over te laten.
Gezien het aantal incidenten met wapens, buiten de georganiseerde misdaad om, is er ook niet direct een probleem.
  woensdag 25 mei 2022 @ 13:58:32 #170
346939 Janneke141
pi_204859001
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2022 13:57 schreef Blik het volgende:

[..]
Gezien het aantal incidenten met wapens, buiten de georganiseerde misdaad om, is er ook niet direct een probleem.
Dat is op zich waar, maar als je te lang slecht controleert wie er zoal een wapenvergunning krijgt dan zou het dat op termijn wel kunnen worden.
pi_204859019
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2022 13:54 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Ik volg het niet op de voet en ik heb ook geen idee hoe de situatie nu is maar toen ik een vergunning aanvroeg, meer dan 20 jaar geleden overigens en al lang opgegeven, was dat behoorlijk streng en werd er ook daadwerkelijk in huis gecontroleerd op de opslag van het vuurwapen.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 25-05-2022 14:02:12 ]
  woensdag 25 mei 2022 @ 14:04:13 #172
346939 Janneke141
pi_204859037
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2022 14:01 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Ik volg het niet op de voet en ik heb ook geen idee hoe de situatie nu is maar toen ik een vergunning aanvroeg, meer dan 20 jaar geleden overigens en al lang opgegeven, was dat behoorlijk streng en werd er ook daadwerkelijk in huis gecontroleerd op de opslag van het vuurwapen.
Er stond laatst een stuk over in de krant dat dit een van de vele dingen is die te leiden heeft onder de onderbezetting bij de politie. Of liever, de prioriteiten die we stellen voor het korps.
pi_204859063
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2022 14:04 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Er stond laatst een stuk over in de krant dat dit een van de vele dingen is die te leiden heeft onder de onderbezetting bij de politie. Of liever, de prioriteiten die we stellen voor het korps.
Ah, ok. Ik heb dat niet meegekregen maar het staat en valt inderdaad met controle.
  woensdag 25 mei 2022 @ 14:09:12 #174
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_204859077
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2022 13:45 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Ik denk niet dat hij de tranen van ouders bedoelde maar die van politici die telkenmale uitermate bedroefd zijn maar uiteindelijk niets doen.
Er zijn wel degelijk veranderingen gaande de NRA verliest steeds meer sponsors en is bij veel bedrijven denk aan hotels dan ook aan hotels voor samenkomsten niet meer welkom. Maar de wapenlobby in het algemeen en dan meer de fabrikanten blijven machtig.
pi_204859079
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2022 12:00 schreef Megumi het volgende:

[..]
Met je eens maar ook en gek als Tristan kan in Nederland aan een wapen komen. Maar zie dat als een incident. Wat ook meespeelt denk ik is de hoge armoede en misdaad in de VS. En het gebrek aan handelen van de overheid daarin. Waardoor mensen mede vanwege de wapenwetgeving is de VS zich geroepen vinden een wapen te kopen uit zelfbescherming. Toegeven ik roep maar even wat?
Bij de beoordeling van het verlof van Tristan zijn niet de juiste richtlijnen gevolgd. Als de regelgeving wel was gevolgd, dan had Tristan nooit een verlof gekregen en had hij ook geen wapens mogen en kunnen aanschaffen.

En naar goed Nederlands gebruik gaan we dan de regels nog veel verder verscherpen, terwijl er met de toen geldende regelgeving niets mis was.
Van ongelukken op de achterbank komen kinderen. Van kinderen op de achterbank komen ongelukken.
  woensdag 25 mei 2022 @ 14:11:05 #176
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_204859095
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2022 14:09 schreef PeeJay1980 het volgende:

[..]
Bij de beoordeling van het verlof van Tristan zijn niet de juiste richtlijnen gevolgd. Als de regelgeving wel was gevolgd, dan had Tristan nooit een verlof gekregen en had hij ook geen wapens mogen en kunnen aanschaffen.

En naar goed Nederlands gebruik gaan we dan de regels nog veel verder verscherpen, terwijl er met de toen geldende regelgeving niets mis was.
Ik heb daar zelf niet zo veel moeite mee. Een burger in Nederland die in een stad woont heeft geen wapen nodig.
pi_204859125
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2022 14:11 schreef Megumi het volgende:

[..]
Ik heb daar zelf niet zo veel moeite mee. Een burger in Nederland die in een stad woont heeft geen wapen nodig.
Een verlof wordt alleen gegeven voor schietsport en wildbeheer. Dus ik weet niet helemaal waar je op doelt, maar voor zelfverdediging krijgt niemand een verlof hier.
Van ongelukken op de achterbank komen kinderen. Van kinderen op de achterbank komen ongelukken.
  woensdag 25 mei 2022 @ 14:13:42 #178
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_204859134
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2022 14:13 schreef PeeJay1980 het volgende:

[..]
Een verlof wordt alleen gegeven voor schietsport en wildbeheer. Dus ik weet niet helemaal waar je op doelt, maar voor zelfverdediging krijgt niemand een verlof hier.
Goed geregeld dus. Maar om zaken als een Tristan mogelijk uit te sluiten zou ik het beperken toch tot de jacht/wildbeheer?
pi_204859155
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2022 14:13 schreef Megumi het volgende:

[..]
Goed geregeld dus. Maar om zaken als een Tristan mogelijk uit te sluiten zou ik het beperken toch tot de jacht/wildbeheer?
Gevallen als Tristan worden al gefilterd als de regels gevolgd worden.

Het was goed geregeld hier. Het grote nadeel aan de schietpartij in Alphen a/d Rijn is dat er gesneden is in de toegestane schietdisciplines.

Maar ik begrijp dat jij het liefste schietsport ziet verdwijnen dan? Want anders valt je sport simpelweg niet te beoefenen.
  woensdag 25 mei 2022 @ 14:16:23 #180
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_204859158
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2022 13:45 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Met je eens. Om maar een spreekwoord aan te halen. Praatjes vullen geen gaatjes.
  woensdag 25 mei 2022 @ 14:17:36 #181
346939 Janneke141
pi_204859168
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2022 14:13 schreef Megumi het volgende:

[..]
Goed geregeld dus.
Dat klopt, maar dan moet je voor sport- en wildschutters dus wel de controle op orde hebben zodat je niet alsnog een halve gare een wapen geeft. De criminelen halen hun schiettuig toch wel in het illegale circuit, maar het gaat júist om die hobbyisten. Als de bestaande regels volstaan maar niet goed worden nageleefd en je wil dat pareren door de regels strenger te maken, dan gaat dat uiteindelijk ook ten koste van de sportschutter zonder snode plannen of mentale problemen.

Zie het maar als het vuurwerkverbod. Bijna alles wat we aan vuurwerk niet willen was al verboden, maar toch kiest men er (binnenkort) voor om ál het consumentenvuurwerk te verbieden. De illegale pyromaan komt toch wel aan zijn spullen, maar de huisvader die samen met zijn kinderen wat sierpotjes wil afsteken kan dat niet meer doen.
pi_204859179
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2022 14:17 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Dat klopt, maar dan moet je voor sport- en wildschutters dus wel de controle op orde hebben zodat je niet alsnog een halve gare een wapen geeft. De criminelen halen hun schiettuig toch wel in het illegale circuit, maar het gaat júist om die hobbyisten. Als de bestaande regels volstaan maar niet goed worden nageleefd en je wil dat pareren door de regels strenger te maken, dan gaat dat uiteindelijk ook ten koste van de sportschutter zonder snode plannen of mentale problemen.

Zie het maar als het vuurwerkverbod. Bijna alles wat we aan vuurwerk niet willen was al verboden, maar toch kiest men er (binnenkort) voor om ál het consumentenvuurwerk te verbieden. De illegale pyromaan komt toch wel aan zijn spullen, maar de huisvader die samen met zijn kinderen wat sierpotjes wil afsteken kan dat niet meer doen.
Exact dit.
  woensdag 25 mei 2022 @ 14:24:42 #183
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_204859215
quote:

[..]

Dit gaan we niet oplossen op zich. Een gevaarlijke gek houd je niet tegen. En een crimineel die aan wapens wil komen houd je ook niet tegen. Wel kun je de drempel wel hoog leggen wat we hier doen. En wat ik ook denk is dat wij in een samenleving leven waar in wij het gebruik van semi automatische wapens niet normaal vinden. En wat Tijger_m al aan geeft is hier de opslag van wapens anders is geregeld. Een kind zal hier normaal gesproken geen doorgeladen wapen in een nachtkastje vinden. Of je papa is Ridouan Taghi. :')
  woensdag 25 mei 2022 @ 14:27:03 #184
346939 Janneke141
pi_204859234
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2022 14:24 schreef Megumi het volgende:

[..]
Dit gaan we niet oplossen op zich. Een gevaarlijke gek houd je niet tegen. En een crimineel die aan wapens wil komen houd je ook niet tegen. Wel kun je de drempel wel hoog leggen wat we hier doen. En wat ik ook denk is dat wij in een samenleving leven waar in wij het gebruik van semi automatische wapens niet normaal vinden. En wat Tijger_m al aan geeft is hier de opslag van wapens anders is geregeld. Een kind zal hier normaal gesproken geen doorgeladen wapen in een nachtkastje vinden. Of je papa is Ridouan Taghi. :')
Je leest niet echt wat ik schrijf, is het wel?
  woensdag 25 mei 2022 @ 14:28:58 #185
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_204859255
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2022 14:27 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Je leest niet echt wat ik schrijf, is het wel?
Sorry. Maar ik schieten is geen sport.
  Moderator woensdag 25 mei 2022 @ 14:28:58 #186
403652 crew  ChevyCaprice
Multidisciplinair simcoureur
pi_204859256
Kinderen voortaan met een kogelwerend helm en vest in de klas zetten?

Zal beter werken dan de leraar bewapenen, want die leraar wordt dan natuurlijk als eerste uitgeschakeld.
Gerieflijke groeten, ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!) F1 Watcher
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
  Moderator woensdag 25 mei 2022 @ 14:29:29 #187
403652 crew  ChevyCaprice
Multidisciplinair simcoureur
pi_204859260
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2022 14:28 schreef ChevyCaprice het volgende:

Zal beter werken dan de leraar bewapenen, want die leraar wordt dan natuurlijk als eerste uitgeschakeld.
Hoewel de leraar uit een andere klas dan wel kan ingrijpen, dus het zou kunnen werken.
Gerieflijke groeten, ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!) F1 Watcher
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
pi_204859353
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2022 12:30 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Gezien het feit dat 60% van de inwoners daar republikeins stemt is die kans best groot.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_204859477
quote:
De bewering dat Ramos transgender was is onjuist, maar verspreidt zich snel online, samen met foto's die lijken te zijn genomen van een Reddit- account van een transgender.

"Ik ben het niet, ik woon niet eens in Texas", schrijft de persoon die dat account gebruikt sindsdien op Reddit. In de commentaren schreven ze dat "ze gewoon mijn foto's hebben genomen en deze hebben gebruikt om verkeerde informatie te verspreiden."

Republikein Paul Gosar was een van degenen die het gerucht verspreidde dat de schutter die verantwoordelijk was voor het bloedbad op een basisschool in Uvalde, Texas, transgender was.

De Republikein uit Arizona zei in een tweet over de schutter: "Het is een transseksueel linkse illegale vreemdeling genaamd Salvatore Ramos." De tweet is later verwijderd.
  Forum Admin woensdag 25 mei 2022 @ 15:01:15 #190
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_204859518
quote:

[..]

Het is ook (zoals vaak) een kwestie van handhaving en niet van ontoereikende regelgeving.

Sterker nog, het is hier behoorlijk streng. Dit icm met steekproeven, kluizen en gescheiden opslag. Zo makkelijk is het niet om een wapen in huis te halen en houden.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 25 mei 2022 @ 15:04:14 #191
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_204859541
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2022 14:56 schreef Questular het volgende:

[..]
Republikeinen die 'klaarkomen' als achternaam hebben hoeven we niet serieus te nemen dus.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_204860451
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2022 12:20 schreef EinarBoe het volgende:

[..]
Ongetwijfeld dat dat gaat gebeuren zodra ze officieel een wapen gaan dragen en training krijgen.

In Florida wordt een (gewapende) resource officer (?) aangeklaagd voor child neglect omdat hij niet ingreep bij zo'n schietpartij. Je mag dus mooi voor $25k-$42k je leven wagen en als je dat niet doet moet je wellicht jarenlang brommen :')

https://edition.cnn.com/2(...)n-charges/index.html

quote:
How much does a school resource officer make in Florida?
While ZipRecruiter is seeing salaries as high as $81,946 and as low as $16,896, the majority of School Resource Officer salaries currently range between $25,344 (25th percentile) to $41,818 (75th percentile) with top earners (90th percentile) making $49,844 annually in Florida.
pi_204860503
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2022 14:29 schreef ChevyCaprice het volgende:

[..]
Hoewel de leraar uit een andere klas dan wel kan ingrijpen, dus het zou kunnen werken.
Of de volgende schutter is een doorgedraaide leraar met een wapen. En zo blijf je bezig.
pi_204860729
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2022 11:44 schreef bianconeri het volgende:
En dan nog zijn er mensen die voor algemeen wapenbezit zijn :')
Hoe ziek ben je dan.

Tijd om het te verbieden.
Men wil gewoon de wapens weg omdat men dat net zoals in Europa tirannieke wetten en gezondheidsfascisme kan opleggen en de meute hier trapt er weer met beide poten in. De dader zou trouwens een voormalig antifa en groen activist zijn. Een beetje een Volkert Van der Graaf type. Bewapende burgers zijn een obstakel voor den steeds maar tirannieker wordende overheid. Het zou me niet verbazen dat dit 1 van de vele false flag operaties is van de Russische en Chinese geheime dienst om Amerika kapot te krijgen…
pi_204860946
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2022 14:56 schreef Questular het volgende:

[..]
Die Paul Gosar is een smeerlap eerste klas. Dit is bepaald niet het eerste leugenachtige geintje wat hij uithaalt.
En nu over de rug van dode kinderen dit soort valse narratieven pushen. Zo iemand zit dan als Republikein in het Congress. :r
And it's only the giving
That makes you
What you are
  woensdag 25 mei 2022 @ 16:57:20 #196
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_204861039
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2022 16:42 schreef Rebel1978 het volgende:

[..]
Men wil gewoon de wapens weg omdat men dat net zoals in Europa tirannieke wetten en gezondheidsfascisme kan opleggen en de meute hier trapt er weer met beide poten in. De dader zou trouwens een voormalig antifa en groen activist zijn. Een beetje een Volkert Van der Graaf type. Bewapende burgers zijn een obstakel voor den steeds maar tirannieker wordende overheid. Het zou me niet verbazen dat dit 1 van de vele false flag operaties is van de Russische en Chinese geheime dienst om Amerika kapot te krijgen…
pi_204861054
quote:

[..]
Tijd voor je medicatie ^O^
pi_204861211
quote:

[..]
Hahahahahahaha. Europa en tiranniek hahahahahaha.
Vandaar dat Europa zo ontzettend vrij is. Veel vrijer en alles veel beter voor elkaar dan je geliefde VS hoor.

Nee, VS heeft al 200+ shootings dit jaar. Maar dat is natuurlijk allemaal door China en Rusland _O- _O-
pi_204861402
Deze kan ook weer uit de kast gehaald worden..

Mijn blog over o.a. leven met OCD (dwang) | <a href="https://mdj-stek.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >https://mdj-stek.nl</a>
pi_204861479
quote:

[..]
Vandaar dat de staat Texas per 1 januari dit jaar de minimumleeftijd voor wapens van 21 naar 18 heeft gebracht.

Abortus afschaffen is ook een minderheid en toch gebeurd het, dus dat argument gaat niet op. De gemiddelde Amerikaan wil gewoon wapens, en dan hoort het risico erbij dat jij of je familie naar de andere kant van het grasveld wordt geschoten. Deal with it.
pi_204861491
quote:
7s.gif Op woensdag 25 mei 2022 12:50 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Want dat is niet zo?
Het is de schuld van de Amerikanen die kost wat het kost vast willen houden aan belachelijke regels en wetten. En dan krokodillentranen gaan huilen als het mis gaat.
pi_204861504
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2022 12:49 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Het is de schuld van de Amerikaanse burgers dat abortus straks verboden is. Dat schijnt ook een minderheid te zijn die dat wil, en dat rammen ze er zo doorheen. Maar als het om wapens gaat is het blijkbaar allemaal lastig?

Wat een slappe excuses allemaal. En dat allemaal omdat men de waarheid niet onder ogen wil zien dat als wapens voor elke gek toegankelijk zijn er elke dag 2 massa slachtingen zijn en elke 5 dagen op een school wordt geschoten.
pi_204861510
quote:
82s.gif Op woensdag 25 mei 2022 13:19 schreef Cyan9 het volgende:

[..]
Ja, ken ze toevallig allemaal.
pi_204861529
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2022 12:50 schreef Bluesdude het volgende:
Een kleine meerderheid van Texacanen willen minder strikte wapenbeperking of handhaven wat er nu is.
Daarnaast 44% wenst wel meer strengere wapenwetten.
Het probleem zit bij de rechtse kiezers en natuurlijk bij hun rechtse politici, die wederom niet de verantwoordelijkheid oppikken en zwijgen, of meelullen.
http://texaspolitics.utex(...)_feature/slide1.html
"Strengere wapenwetten" is nog wel wat anders dan "helemaal geen wapens meer". En het zal je verbazen hoe weinig Amerikanen zo'n wet zouden steunen.

En maar huilen als het mis gaat, dan is het weer de schuld van alles en iedereen. Mede mogelijk gemaakt door de machtige wapen lobby en slappe natte kranten als "leiders".
  Moderator woensdag 25 mei 2022 @ 17:40:10 #205
375570 crew  Cyan9
pi_204861590
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2022 17:31 schreef GereDathan het volgende:

[..]
Ja, ken ze toevallig allemaal.
Lekker kort door de bocht, goed bezig.
pi_204861910
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2022 13:09 schreef Megumi het volgende:

[..]
Strenger wapenwetten zijn gewoon een wassen neus. Wat gaat de vader van een mentaal instabiele jongen van 18 dan doen. Hij mag immers legaal wapens kopen en dan is het alleen op papier moeilijk om aan een wapen te komen. De mentaal instabiele haalt de wapens van zijn vader tevoorschijn en kan los gaan.
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_204861967
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2022 11:34 schreef Idisrom het volgende:
Basketbal coach Steve Kerr ^O^ Op het goede moment de maximale inspanning doen om wat tegen de wapens in de VS te doen.

Edit: dit staat ook al in de OP, maar hier de twitterloze opname.
Is hij familie van Nick Kerr?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_204861985
quote:
1s.gif Op woensdag 25 mei 2022 18:21 schreef superniger het volgende:

[..]
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Super
pi_204862123
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2022 17:32 schreef GereDathan het volgende:

En maar huilen als het mis gaat, dan is het weer de schuld van alles en iedereen. Mede mogelijk gemaakt door de machtige wapen lobby en slappe natte kranten als "leiders".
Die moordpartijen zijn de schuld van "alles en iedereen" die strenge wapenwetten afwijzen, blokkeren
Wat jij doet is slachtoffers en hun nabestaanden afzeiken.
Ook onfatsoenlijk
pi_204862135
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2022 18:14 schreef vipergts het volgende:

[..]
Strenger wapenwetten zijn gewoon een wassen neus.
Nee hoor.... het helpt echt. Zie maar in Nederland.
pi_204862266
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2022 18:41 schreef Bluesdude het volgende:

[..]
Nee hoor.... het helpt echt. Zie maar in Nederland.
Wij hebben al geen wapens zij willen hooguit een beetje controle en als dat net zo gaat als hier valt het daarmee. Je moet die zooi gewoon verbieden. Je mag 1 pistool voor zelfverdediging en kogels kosten 100 dollar per stuk. Wat verwacht je nu van een staat die abortus na 6 weken verbiedt dat ze opeens progressief zijn als het op wapens aan komt.
Mijn reactie was trouwens op iemand die het over de strengere wapen weten in NY had kennelijk haalt dat niet veel uit als een schutter legaal aan wapens kan komen.
pi_204862400
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2022 18:40 schreef Bluesdude het volgende:

[..]
Die moordpartijen zijn de schuld van "alles en iedereen" die strenge wapenwetten afwijzen, blokkeren
Wat jij doet is slachtoffers en hun nabestaanden afzeiken.
Ook onfatsoenlijk
Die nabestaanden in Uvaldehebben voor 60% op trump/republikeins gestemd de afgelopen verkiezingen, en als ze democratische stemde was dat op mensen die hooguit wat extra controle wilde geen verbod. De slachtoffers en nabestaanden zover ze mochten stemmen dachten waarschijnlijk ook tot eergisteren dit overkomt anderen ik laat me mijn wapen niet afpakken. Is het triest dat er weer een zooitje kinderen aan flarden zijn geschoten ik denk van wel. Wat nog triester is is dat dat land niets leert van het verleden waar heb je als burger in godsnaam een AR15 of vergelijkbaar model voor nodig. Koop gewoon een hond als je zo bang bent voor inbrekers, of alleen een bench als je geen zin hebt om dat mormel uit te laten.
pi_204862551
Die slachtoffers waren absoluut kansloos, opgesloten en gewoon ge-executeerd.

Wat moet dat een nachtmerrie zijn geweest voor die mensen in dat lokaal, weten dat je t niet gaat overleven.
"You can call me Susan if it makes you happy"
  Moderator woensdag 25 mei 2022 @ 19:26:33 #214
375570 crew  Cyan9
pi_204862625
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2022 19:06 schreef vipergts het volgende:

[..]
Die nabestaanden in Uvaldehebben voor 60% op trump/republikeins gestemd de afgelopen verkiezingen, en als ze democratische stemde was dat op mensen die hooguit wat extra controle wilde geen verbod. De slachtoffers en nabestaanden zover ze mochten stemmen dachten waarschijnlijk ook tot eergisteren dit overkomt anderen ik laat me mijn wapen niet afpakken. Is het triest dat er weer een zooitje kinderen aan flarden zijn geschoten ik denk van wel. Wat nog triester is is dat dat land niets leert van het verleden waar heb je als burger in godsnaam een AR15 of vergelijkbaar model voor nodig. Koop gewoon een hond als je zo bang bent voor inbrekers, of alleen een bench als je geen zin hebt om dat mormel uit te laten.
Ah, jij kent ze ook al persoonlijk? |:)
pi_204862724
Amerika heeft het zover laten komen dat er hele dorpen bestaan die per individu ieder honderden vuurwapens thuis hebben liggen en je met alleen een verbod al een burgeroorlog kunt ontketenen. Voor progessie komen ze hun bed niet af maar als er wat te rellen valt dan zijn ze erbij.
  woensdag 25 mei 2022 @ 19:41:16 #216
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_204862809
twitter

twitter
  woensdag 25 mei 2022 @ 19:58:27 #217
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_204863022
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2022 19:19 schreef TLC het volgende:
Die slachtoffers waren absoluut kansloos, opgesloten en gewoon ge-executeerd.

Wat moet dat een nachtmerrie zijn geweest voor die mensen in dat lokaal, weten dat je t niet gaat overleven.
Denk niet dat 10-jarigen er op die manier naar kijken op dat moment.
pi_204863104
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2022 19:26 schreef Cyan9 het volgende:

[..]
Ah, jij kent ze ook al persoonlijk? |:)
Nee ik heb de verkiezingsuitslagen van Uvalde gegoogeld en de democratische kandidaten nagekeken op hun standpunten wat betreft gun control.

Je kunt zulke dingen gewoon niet los zien van de inwoners van dat land.
Maar wat maakt het voor jou zo erg dat ik deze mening heb en kom je met deze dooddoener. Ik ken die mensen inderdaad persoonlijk niet het doet me ook weinig dat er kinderen zijn doodgeschoten het is wat het is.
pi_204863189
https://www.ksat.com/news(...)ary-school-shooting/

Zal vast al tig keer gepost zijn, maar een lijst met verhaal van de slachtoffers. Wat sneu :{
pi_204863213
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2022 17:40 schreef Cyan9 het volgende:

[..]
Lekker kort door de bocht, goed bezig.
Uiteraard, alles om de wapens in stand te houden.
  Moderator woensdag 25 mei 2022 @ 20:14:48 #221
375570 crew  Cyan9
pi_204863217
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2022 20:04 schreef vipergts het volgende:

[..]
Nee ik heb de verkiezingsuitslagen van Uvalde gegoogeld en de democratische kandidaten nagekeken op hun standpunten wat betreft gun control.

Je kunt zulke dingen gewoon niet los zien van de inwoners van dat land.
Maar wat maakt het voor jou zo erg dat ik deze mening heb en kom je met deze dooddoener. Ik ken die mensen inderdaad persoonlijk niet het doet me ook weinig dat er kinderen zijn doodgeschoten het is wat het is.
Ah, en daarmee weet je precies hoe de nabestaanden over gun control denken. Oh, en dat het je weinig doet is verder niet echt relevant.
  Moderator woensdag 25 mei 2022 @ 20:17:37 #222
375570 crew  Cyan9
pi_204863257
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2022 20:14 schreef GereDathan het volgende:

[..]
Uiteraard, alles om de wapens in stand te houden.
Je oorspronkelijke post barst van de aannames, maar ok. Als jij er blij van wordt.
  woensdag 25 mei 2022 @ 20:20:36 #223
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_204863299
Trump is nog steeds fan van School shootings

https://twitter.com/NRA/s(...)dd0bysOXKdUgO8wrEMSA
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  woensdag 25 mei 2022 @ 20:32:17 #224
33317 GotenSSJ
eilander 4-life
pi_204863455
quote:
1s.gif Op woensdag 25 mei 2022 18:21 schreef superniger het volgende:

[..]
SPOILER
Matige grap, maar toevallig wel. Dat is zijn zoon. :')
Xbox Live Gamertag : ThaD16
pi_204863550
quote:
81s.gif Op woensdag 25 mei 2022 20:14 schreef Cyan9 het volgende:

[..]
Ah, en daarmee weet je precies hoe de nabestaanden over gun control denken. Oh, en dat het je weinig doet is verder niet echt relevant.
Dus jij denkt dat als je op poppetjes die qua gun control weinig willen veranderen stemt je geen verantwoordelijkheid draagt. Dat is makkelijk.
pi_204867532
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2022 17:06 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Hahahahahahaha. Europa en tiranniek hahahahahaha.
Vandaar dat Europa zo ontzettend vrij is. Veel vrijer en alles veel beter voor elkaar dan je geliefde VS hoor.

Nee, VS heeft al 200+ shootings dit jaar. Maar dat is natuurlijk allemaal door China en Rusland _O- _O-
😂😂😂uiteraard daarom dat de E.U. de vrije meningsuiting heeft afgeschaft als het niet meer conform de regels is wat betreft “ hatespeech”.

https://ec.europa.eu/info(...)ate-speech-online_en

In de U.S.A. mag je volgens de grondwet nog steeds ( hoe verwerpelijk ook) hakenkruis vlaggen aan je woning hangen en racistische uitspraken doen dit in tegenstelling tot het dictatoriale Europa waar belediging van politici tegenwoordig al onder hatespeech valt. Hoe zo meer vrijheid in Europa? Het continent dat de geschiedenis zal ingaan als de uitvinders van de ziekste totalitaire regimes die de 20ste eeuw ooit gekend heeft ….
pi_204867637
Het grootste probleem in Amerika zijn geen schoolshootings, maar het geweld van rap/gangster/gang/straattuig cultuur.

En de beste verdediging daar tegen is om zelf bewapend te zijn, geen twijfel.
pi_204867697
quote:

[..]
Een klein tactisch kernwapen?
pi_204867708
twitter

Dit geval loopt dan goed af maar het is wachten op de volgende idioot helaas. Weer in Texas.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 26-05-2022 01:09:30 ]
  donderdag 26 mei 2022 @ 01:13:16 #230
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_204867715
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2022 00:12 schreef Rebel1978 het volgende:

[..]
😂😂😂uiteraard daarom dat de E.U. de vrije meningsuiting heeft afgeschaft als het niet meer conform de regels is wat betreft “ hatespeech”.

https://ec.europa.eu/info(...)ate-speech-online_en

In de U.S.A. mag je volgens de grondwet nog steeds ( hoe verwerpelijk ook) hakenkruis vlaggen aan je woning hangen en racistische uitspraken doen dit in tegenstelling tot het dictatoriale Europa waar belediging van politici tegenwoordig al onder hatespeech valt. Hoe zo meer vrijheid in Europa? Het continent dat de geschiedenis zal ingaan als de uitvinders van de ziekste totalitaire regimes die de 20ste eeuw ooit gekend heeft ….
Waarom zou je zo graag hakenkruizen aan je huis willen hangen? Begrijp je ook dat Nederland bezet is geweest door de Nazi's en Amerika niet?
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  donderdag 26 mei 2022 @ 01:14:01 #231
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_204867716
quote:
1s.gif Op donderdag 26 mei 2022 00:36 schreef BookFreak het volgende:
Het grootste probleem in Amerika zijn geen schoolshootings, maar het geweld van rap/gangster/gang/straattuig cultuur.

En de beste verdediging daar tegen is om zelf bewapend te zijn, geen twijfel.
Want ja, al die mass shooters zijn rappers... Wat een onzin.
  donderdag 26 mei 2022 @ 01:16:29 #232
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_204867724
quote:

[..]
Ben je dan voor het volledig vrij geven van wapens? Dus dat burgers nukes zouden moeten kunnen kopen?
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
pi_204867729
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2022 01:14 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Want ja, al die mass shooters zijn rappers... Wat een onzin.
Uuuh....zei ik dat dan? Mass shooters zijn erg zeldzaam. Het over over overgrote misdaad probleem in Amerika (raptuig/gangstertuig) wordt door links (jou dus) genegeerd. Waarom zou dat toch zijn?
  donderdag 26 mei 2022 @ 01:20:39 #234
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_204867730
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2022 20:32 schreef GotenSSJ het volgende:

[..]
Matige grap, maar toevallig wel. Dat is zijn zoon. :')
Effe serieus, ik ken echt iemand die Nick Keur heet, het is niet eens een kortere naam oid. Die vertelt dat ook niet vaak zijn hele naam, maar een vreemde keuze van zijn ouders is het wel. Een tukker genaamd Nick Keur,
  donderdag 26 mei 2022 @ 01:25:20 #235
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_204867737
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2022 01:20 schreef BookFreak het volgende:

[..]
Uuuh....zei ik dat dan? Mass shooters zijn erg zeldzaam. Het over over overgrote misdaad probleem in Amerika (raptuig/gangstertuig) wordt door links (jou dus) genegeerd. Waarom zou dat toch zijn?
Oja nu negeer ik ook nog eens rappers en een probleem uit Amerika. Lekker alles links/rechts blijven denken, enorm bekrompen.
  donderdag 26 mei 2022 @ 01:31:21 #236
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_204867742
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2022 14:28 schreef ChevyCaprice het volgende:

Daarbij kunnen ook leraren levensmoe zijn of in een depressie zitten. Je kunt de 'good guys' wel wapens gaan geveb, maar je kunt niet garanderen dat ze altijd good guys zijn en bij een mass shooting komt de politie aan en die moet dan effe gaan uitvogelen wie van al de schutters nou eigenlijk de good guy is. Kerngezonde mensen kunnen zomaar depressief worden of wraakgevoelens hebben e.d. Het zou mooi zijn als je niet zo gemakkelijk aan een wapen komt. Mara veel Amerikanen zien zichzelf nooit als onderdeel van het probleem, want Amerika is zogenaamd 'land of the free' maar velen denken dat dat betekend dat je met niemand hoeft rekening te houden of onderdeel bent van een groter geheel.
  donderdag 26 mei 2022 @ 01:46:58 #237
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_204867763
quote:
6s.gif Op woensdag 25 mei 2022 11:29 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Het komt door games en films natuurlijk.
Hoe snel men ook transgenders in een hoek wilden zetten bij de GOP en veel users op Fok namen dat direct zonder enige vorm van nadenken over (want fake news volgens is a way of living a tenminste geen MSM) of het wel klopt. En ook meteen zien als bewijs dat transgenders in de gaten gehouden moeten worden want die zijn geestesziek. Dat 100% van de mass shootings uitsluitend door mannen worden gepleegd deed er ineens niet toe. Blijkbaar zijn die nog geestezieker of zo. Bleek uiteindelijk een of andere GOP-er het fake news te hebben verspreid en dan vertrekken die lui even van het forum zonder toe te geven dat ze er enorm naast zaten.

De logica van dit soort mensen...de haat ook tegen alles wat een beetje afwijkt... Maar inderdaad Amerika in een notendop: Guns don't kill people, video games do.
  donderdag 26 mei 2022 @ 01:52:19 #238
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_204867767
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2022 11:49 schreef britneycheers het volgende:
[ link | afbeelding ]

Die slaan de plank volledig mis. Want stel dat het waar zou zijn dat het om een transgender gaat, die past zich dan netjes aan de traditie van 100% alleen maar manden die dit soort shootings doen. Eindelijk geassimileerd. ;)
  donderdag 26 mei 2022 @ 01:56:16 #239
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_204867771
quote:

[..]

Gedaan! Het plan was eerst daar te gaan wonen met mijn Amerikaanse vrouw, maar uiteindelijk wilden we een kind en dus zijn we hier gaan wonen. Goede keuze geweest, waar we beiden nog steeds vierkant achter staan.
pi_204867779
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2022 01:46 schreef Vis1980 het volgende:
Maar inderdaad Amerika in een notendop: Guns don't kill people, video games do.
Je kan wel je best doen om steeds een fantasie theorie (videogames) belachelijk te maken als rookgordijn om het werkelijke probleem (rap en gangstercultuur) te negeren.
  donderdag 26 mei 2022 @ 02:18:24 #241
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_204867784
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2022 02:10 schreef BookFreak het volgende:

[..]
Je kan wel je best doen om steeds een fantasie theorie (videogames) belachelijk te maken als rookgordijn om het werkelijke probleem (rap en gangstercultuur) te negeren.
Ja, in het wilde westen hielden ze ook al van rap, verder helemaal geen Amerikaanse traditie. In kerstgidsen van winkels bladerde men van speelgoed op de ene bladzij naar letterlijk vuurwapens op de andere bladzij. En dan nog doen alsof het met muziek te maken heeft. 8)7

Voor jou nog even de aanpassing: Gun don't kill people, rap do.

Je lijkt mij vader wel, afgeven op geweld in games of muziek. Zijn favo film? Scarface...
  donderdag 26 mei 2022 @ 03:14:31 #242
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_204867815
quote:

[..]
Ah onze papenvreter die overal met den Bijbel zwaait, zoals z'n Amerikaanse evangelical maatjes overzee.

Misschien nog eens Matteüs 26, 52 lezen.

Maar goed, hypocrisie en protestantse fundi zeloten... niets nieuws onder de zon. Voor wapenbezit, voor kapitalisme en vergaring van materiële welvaart, voor de doodstraf, voor het zeiken op regeringen, overheden en belastingen, voor vlaggen gezwaai en nationalisme, voor militarisme... nou ja, zeg maar eigenlijk alles waar Christus tegen ageerde, daar zijn onze holy rollers helemaal voor. Ondertussen is alles en iedereen de antichrist, babymoordenaar en jezuïet, of iets dergelijks.

Blijft lachen met je, rebelse rakker

[ Bericht 0% gewijzigd door EttovanBelgie op 26-05-2022 03:22:20 ]
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  donderdag 26 mei 2022 @ 03:16:43 #243
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_204867816
quote:

[..]
Voor rap muziek was Amerika een oord van hemelse vrede, inderdaad.

Al die lynchende, kerkopblazende Ku Klux Klanners en hun thug life...

[ Bericht 9% gewijzigd door EttovanBelgie op 26-05-2022 03:26:02 ]
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_204867899
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2022 02:18 schreef Vis1980 het volgende:
Je lijkt mij vader wel, afgeven op geweld in games of muziek.
Volgens mij zei ik dat de theorie dat games de oorzaak zijn van het grote geweld in de VS fantasie was.....

Echter dat geldt niet voor het gangster rap cultuur wat wel degelijk problematisch is.
  donderdag 26 mei 2022 @ 07:45:11 #245
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_204868072
Zoveelste school shooting. En deze keer zijn kleine kinderen weer het slachtoffer. Vreselijk.
Maar er gaat niets veranderen.

Kan het ze vaak ook niet kwalijk nemen.
Het is een land met zoveel misdaad en loslopende gekken op straat dankzij zeer gebrekkige sociale voorzieningen en zorg.

Als ik daar zou wonen had ik waarschijnlijk ook een automatisch geweer boven mijn bed hangen.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  donderdag 26 mei 2022 @ 07:45:53 #246
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_204868075
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2022 06:54 schreef BookFreak het volgende:

[..]
Echter dat geldt niet voor het gangster rap cultuur wat wel degelijk problematisch is.
Die cultuur komt niet zomaar uit de lucht vallen.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_204868457
Ik ben niet snel onder de indruk over wat een politius zegt (noem het wantrouwen), maar pffff:

https://twitter.com/ABC/status/1529219289005400064.
  donderdag 26 mei 2022 @ 09:21:09 #248
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_204868659
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2022 08:56 schreef theunderdog het volgende:
Ik ben niet snel onder de indruk over wat een politius zegt (noem het wantrouwen), maar pffff:

https://twitter.com/ABC/status/1529219289005400064.
Het antwoord is natuurlijk geld. Geld geld geld geld geld. En het gevoel van macht dat het geeft om niets te doen waar mensen dingen van je verwachten.
pi_204868669
https://worldpopulationre(...)shootings-by-country

Hier zie je dat de VS een lager aantal doden zou hebben (relatief) door mass shootings dan Frankrijk, Noorwegen, Finland, Tsjechie, Slowakije en Zwitserland (over 2009-2015).
pi_204868716
Blockchaintechnologie zou hier misschien de oplossing kunnen brengen?
pi_204868732
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2022 00:12 schreef Rebel1978 het volgende:

[..]

Hahahahahahaha.

Vrijheid van meningsuiting is in Europa nog gewoon aanwezig.
En natuurlijk zijn daar regels aan, dat is er altijd al geweest en dat is maar goed ook.

Dictatoriaal? Owh, vandaar dat we overal heen kunnen. Overal toegang tot hebben. Kunnen doen wat we zelf willen elke dag weer.

De VS is gewoon ziek. Wapens is daar maar 1 voorbeeld van.
pi_204868946
Domste tweet ooit?

twitter
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_204869034
quote:
1s.gif Op donderdag 26 mei 2022 09:49 schreef superniger het volgende:
Domste tweet ooit?

[ twitter ]
Onschuldige kinderen zijn bruut vermoord, maar nu gaan we het even hebben over een dode crimineel want dat is blijkbaar belangrijker ofzo.
Wauw.
  donderdag 26 mei 2022 @ 10:00:57 #254
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_204869044
quote:
1s.gif Op donderdag 26 mei 2022 09:49 schreef superniger het volgende:
Domste tweet ooit?

[ twitter ]
Wat klopt er niet?
  donderdag 26 mei 2022 @ 10:01:22 #255
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_204869048
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2022 09:59 schreef Watnleven het volgende:

[..]
Onschuldige kinderen zijn bruut vermoord, maar nu gaan we het even hebben over een dode crimineel want dat is blijkbaar belangrijker ofzo.
Wauw.
Dat staat er niet :') Niet kunnen lezen :')
pi_204869065
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2022 10:01 schreef EinarBoe het volgende:

[..]
Dat staat er niet :') Niet kunnen lezen :')
Dat staat er wel, maar ok.
Wat jij wilt. 😂
pi_204869116
Het is gewoon een ordinaire ophitser, die oorlogscrimineel. In een ideale wereld was hij in een cel naast die van Putin geëindigd.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
  donderdag 26 mei 2022 @ 10:08:31 #258
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_204869117
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2022 10:03 schreef Watnleven het volgende:

[..]
Wat jij wilt. 😂
Waar staat precies dat het ene belangrijker is dan het andere?

Sowieso, welke relevantie heeft het strafblad van George Floyd precies toen hij werd omgebracht door een agent die daar niet van de op de hoogte was, noch de taak van uitvoerend beul had waardoor hij het recht had om iemand om te leggen?
pi_204869257
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2022 10:08 schreef EinarBoe het volgende:

[..]

Sowieso, welke relevantie heeft het strafblad van George Floyd precies toen hij werd omgebracht door een agent die daar niet van de op de hoogte was, noch de taak van uitvoerend beul had waardoor hij het recht had om iemand om te leggen?
Hij begint met een klein stukje 'we rouwen om de kinderen' en daarna een totaal niet relevant verhaal over Floyd, en dat het allemaal zo erg is. Dat wekt bij mij de indruk dat hij dat inderdaad belangrijker vind. Waarom überhaupt beginnen over hem in dezelfde tweet.

Dat Floyd is vermoord is duidelijk.
En dat had ook nooit mogen gebeuren.
Ik vind de dood van een crimineel helaas minder ernstig dan dat van onschuldige kinderen en dat je die twee samen noemt in 1 tweet vind ik belachelijk.
  donderdag 26 mei 2022 @ 10:25:34 #260
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_204869285
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2022 09:21 schreef jakosi het volgende:
https://worldpopulationre(...)shootings-by-country

Hier zie je dat de VS een lager aantal doden zou hebben (relatief) door mass shootings dan Frankrijk, Noorwegen, Finland, Tsjechie, Slowakije en Zwitserland (over 2009-2015).
Dus een pro-gun organisatie heeft een studie gedaan waaruit dit blijkt. Als inwoner van een land (België) waar het blijkbaar nog veel erger is dan in de VS, vraag ik me af waar die mass shootings dan juist plaatsvinden? Is dat altijd als ik met vakantie ben of zo?
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  donderdag 26 mei 2022 @ 10:39:41 #261
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_204869373
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2022 10:21 schreef Watnleven het volgende:

[..]
Hij begint met een klein stukje 'we rouwen om de kinderen' en daarna een totaal niet relevant verhaal over Floyd, en dat het allemaal zo erg is.
In een tweet over het 2-jarig jubileum van de nodeloze dood van George Floyd beginnen over George Floyd is inderdaad erg irrelevant :') Fenomenale redenering, geen speld tussen te krijgen.
quote:
Dat wekt bij mij de indruk dat hij dat inderdaad belangrijker vind. Waarom überhaupt beginnen over hem in dezelfde tweet.
Je leest de tweet niet goed en verzint dingen erbij om daar vervolgens lekker verontwaardigd over te kunnen doen. Dat is wat er gebeurt.

Wijs maar aan wat er precies fout is aan de bewoordingen in deze tweet zonder dingen te verzinnen over dat hij het ene belangrijker zou vinden dan het andere. Is elke tweet over een ander onderwerp dan dat in Texas nu een teken dat de afzender dat onderwerp BELANGRIJKER vindt dan die schietpartij? Of alleen die van Obama omdat het om Obama gaat?
  donderdag 26 mei 2022 @ 10:51:24 #262
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_204869547
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2022 10:21 schreef Watnleven het volgende:

[..]
Hij begint met een klein stukje 'we rouwen om de kinderen' en daarna een totaal niet relevant verhaal over Floyd, en dat het allemaal zo erg is. Dat wekt bij mij de indruk dat hij dat inderdaad belangrijker vind. Waarom überhaupt beginnen over hem in dezelfde tweet.

Dat Floyd is vermoord is duidelijk.
En dat had ook nooit mogen gebeuren.
Ik vind de dood van een crimineel helaas minder ernstig dan dat van onschuldige kinderen en dat je die twee samen noemt in 1 tweet vind ik belachelijk.
Floyd was geen crimineel
hij werd naar die winkel gelokt en de politie was al ter plekke toen Floyd buiten kwam
hij had niets gedaan , de politieagent die hem vermoorde kende Floyd van een nachtclub waar beiden werkten als beveiliging

Achteraf zei de politieagent dat Floyd betaald had met een vals briefje van 20 dollar

Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_204869864
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2022 10:39 schreef EinarBoe het volgende:

[..]
In een tweet over het 2-jarig jubileum van de nodeloze dood van George Floyd beginnen over George Floyd is inderdaad erg irrelevant :') Fenomenale redenering, geen speld tussen te krijgen.
[..]
Je leest de tweet niet goed en verzint dingen erbij om daar vervolgens lekker verontwaardigd over te kunnen doen. Dat is wat er gebeurt.

Wijs maar aan wat er precies fout is aan de bewoordingen in deze tweet zonder dingen te verzinnen over dat hij het ene belangrijker zou vinden dan het andere. Is elke tweet over een ander onderwerp dan dat in Texas nu een teken dat de afzender dat onderwerp BELANGRIJKER vindt dan die schietpartij? Of alleen die van Obama omdat het om Obama gaat?
Als hij gewoon 2 aparte tweets had verzonden was het anders geweest.
Het gaat erom dat hij ze samen benoemd, waarbij het grootste deel over Floyd gaat ipv de kinderen.

Als ik tweet:
Laten we rouwen om de kinderen, oh en om mijn vogel die is ook overleden ik mis hem nog elke dag. Rip vogel.

Is dat anders dan dat ik tweet:
Ik mis mijn overleden vogel.

Het heeft niets met elkaar te maken. Net zoals dat die kinderen en floyd niets met elkaar te maken hebben.
pi_204869884
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2022 10:00 schreef EinarBoe het volgende:

[..]
Wat klopt er niet?
Dat wij helemaal niet hoeven te denken aan een dode crimineel, op het moment dat er onschuldige kinderen zijn vermoord.
pi_204869921
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2022 10:08 schreef EinarBoe het volgende:

[..]

Op het moment zelf had het niet perse relevantie. Nu 2 jaar later kan worden geconcludeerd dat het in elk geval een stuk minder erg is, dan de moord op onschuldige kinderen.
  donderdag 26 mei 2022 @ 11:28:55 #266
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_204869930
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2022 10:03 schreef Watnleven het volgende:

[..]
Wat jij wilt. 😂
Nee dat staat er niet. Het is twee jaar geleden dat het gebeurde daar wil hij even bij stil staan. Hij zegt helemaal niet dat het belangrijker is.
  donderdag 26 mei 2022 @ 11:30:57 #267
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_204869950
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2022 11:24 schreef Watnleven het volgende:

[..]
Als hij gewoon 2 aparte tweets had verzonden was het anders geweest.
Nee. Dan was het hetzelfde geweest, maar in twee tweets.
quote:
Het gaat erom dat hij ze samen benoemd, waarbij het grootste deel over Floyd gaat ipv de kinderen.
Hij benoemd het ene, om vervolgens op het andere door te gaan. Niets mis mee. Dat zaken erbij verzinnen, zoals vermeend belang van het ene onderwerp zodat daar lekker verontwaardigd over gedaan kan worden, erg vervelend en dom gedrag is. daar kan Barack Obama verder ook niets aan doen.
  donderdag 26 mei 2022 @ 11:31:33 #268
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_204869955
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2022 11:27 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Op het moment zelf had het niet perse relevantie. Nu 2 jaar later kan worden geconcludeerd dat het in elk geval een stuk minder erg is, dan de moord op onschuldige kinderen.
Gaan we nu meten hoe erg iets is en of je daar dan over zou mogen tweeten? Wat een onzin, jullie verzinnen er van alles bij, maar dat zegt toch echt iets over jezelf. Maar goed, Obama is bad, toch?
  donderdag 26 mei 2022 @ 11:33:01 #270
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_204869968
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2022 11:25 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Dat wij helemaal niet hoeven te denken aan een dode crimineel, op het moment dat er onschuldige kinderen zijn vermoord.
Maar niemand wordt gedwongen door die tweet, dus ook dat staat er niet.
Verder ben ik geen fan van willekeurige executies op straat door de politie, maar daar blijken de meningen elke keer weer over verdeeld te zijn.
pi_204869993
quote:

[..]
Zo zeldzaam dat het gemiddeld twee keer per week gebeurt. Mischien toch niet zo zeldzaam?
pi_204870000
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2022 11:31 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Gaan we nu meten hoe erg iets is en of je daar dan over zou mogen tweeten? Wat een onzin, jullie verzinnen er van alles bij, maar dat zegt toch echt iets over jezelf. Maar goed, Obama is bad, toch?
Mogen tweeten? is iemand hier voor een juridisch verbod soms?

Obama tweet iets en sommige mensen hebben daar kritiek op. Dat is de correcte observatie.
pi_204870005
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2022 11:33 schreef EinarBoe het volgende:

[..]
Maar niemand wordt gedwongen door die tweet, dus ook dat staat er niet.
Verder ben ik geen fan van willekeurige executies op straat door de politie, maar daar blijken de meningen elke keer weer over verdeeld te zijn.
Had George ook liever achter tralies gezien, hoor.
pi_204870027
quote:

[..]
Er komen intussen in Amerika meer kinderen om door vuurwapens dan in het verkeer.
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
  donderdag 26 mei 2022 @ 11:41:42 #275
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_204870031
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2022 11:36 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Had George ook liever achter tralies gezien, hoor.
Voor welke misdaad precies? Stond er nog iets open? Een veroordeling?
pi_204870045
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2022 11:41 schreef EinarBoe het volgende:

[..]
Voor welke misdaad precies? Stond er nog iets open? Een veroordeling?
Hij verzette zich tijdens de arrestatie.
pi_204870060
George Floyd heeft hier geen fuck mee te maken. Ted Cruz heeft vindt dat deze shooting voorkomen had kunnen worden als de school de achterdeur op slot had gedaan.
pi_204870069
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2022 11:45 schreef recursief het volgende:
George Floyd heeft hier geen fuck mee te maken. Ted Cruz heeft vindt dat deze shooting voorkomen had kunnen worden als de school de achterdeur op slot had gedaan.
Wel waar. Of als de school niet had bestaan.
pi_204870078
Maare ... wat is de oplossing? Lijkt me niet dat louter meer wapenwetgeving iets uit gaat halen. Niet wanneer er al meer particuliere wapens in omloop zijn dan er mensen zijn (120 op elke 100 mensen). Niet wanneer >80% van de wapeneigenaars hun wapen als deel van hun identiteit ziet. Is toch een deel van de cultuur daar, wapenbezit.
"Pools are perfect for holding water"
pi_204870086
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2022 11:31 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Je verzint er nu zelf ook van alles bij. Obama is bad? Ik vind zijn tweet dom, nooit gezegt dat ik Obama slecht vind.
pi_204870088
quote:
Als Amerika de Australische aanpak hanteert breekt er daar een burgeroorlog uit. Australiërs definiëren hun Australiër-zijn niet adhv wapens. Veel Amerikanen wel.
  donderdag 26 mei 2022 @ 11:49:32 #283
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_204870089
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2022 11:44 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Hij verzette zich tijdens de arrestatie.
Dus daarom moet ie volgens jou de bak in? Omdat hij zich verzette tegen een arrestatie? Niet omdat ie veroordeeld was, niet omdat hij iets gedaan had voor de arrestatie, maar omdat hij zich verzette tegen deze willekeurige arrestatie? Een arrestatie door agenten die hem uiteindelijk gewoon om het leven brachten...

Ja, nee, levenslang op water en brood!
  donderdag 26 mei 2022 @ 11:49:59 #284
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_204870093
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2022 11:49 schreef probeer het volgende:

[..]
Als Amerika de Australische aanpak hanteert breekt er daar een burgeroorlog uit.
Of niet en het aantal schietpartijen neemt drastisch af.
pi_204870098
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2022 11:46 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Wel waar. Of als de school niet had bestaan.
Of als niet iedere willekeurige burger op de dag dat hij of zij 18 wordt een winkel binnen kan lopen om twee (semi)automatische wapens + een berg munitie te kopen,
  donderdag 26 mei 2022 @ 11:52:06 #286
346939 Janneke141
pi_204870110
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2022 11:40 schreef recursief het volgende:

[..]
Er komen intussen in Amerika meer kinderen om door vuurwapens dan in het verkeer.
Dat is omdat je 21 moet zijn om te mogen autorijden, maar met 18 al wapens kan kopen :P
pi_204870123
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2022 11:30 schreef EinarBoe het volgende:

[..]
Nee. Dan was het hetzelfde geweest, maar in twee tweets.
[..]
Hij benoemd het ene, om vervolgens op het andere door te gaan. Niets mis mee. Dat zaken erbij verzinnen, zoals vermeend belang van het ene onderwerp zodat daar lekker verontwaardigd over gedaan kan worden, erg vervelend en dom gedrag is. daar kan Barack Obama verder ook niets aan doen.
Nee dat was niet hetzelfde geweest.
Maar blijkbaar zijn we het daar niet over eens, prima. Echter zodra je mensen vervelend en dom gaat noemen vanwege een mening ben ik er klaar mee. 🖐
pi_204870125
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2022 11:49 schreef probeer het volgende:

[..]
Als Amerika de Australische aanpak hanteert breekt er daar een burgeroorlog uit. Australiërs definiëren hun Australiër-zijn niet adhv wapens. Veel Amerikanen wel.
Daar gaat het niet eens om. Jim Jefferies legt ook uitstekend uit waarom de argumenten die de republikeinse senatoren door de NRA worden ingefluisterd niet kloppen.

Overigens vindt een meerderheid van de Amerikaanse burgers dat er iets tegen het vrije wapenbezit gedaan moet worden, zeg maar pro-gun control. Maar de lobby van de NRA is zo machtig dat dat in de politiek wordt tegengehouden.
pi_204870132
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2022 11:52 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Dat is omdat je 21 moet zijn om te mogen autorijden, maar met 18 al wapens kan kopen :P
16 autorijden, alcohol 21 daar. :P
pi_204870133
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2022 11:49 schreef EinarBoe het volgende:

[..]
Of niet en het aantal schietpartijen neemt drastisch af.
De Australiërs baseren hun wapenbezit dan ook niet op het argument 'we hebben het recht om ons te kunnen beschermen tegen de overheid', Amerikanen wel. 1x raden wat er gebeurt als de overheid die wapens af komt nemen.
  donderdag 26 mei 2022 @ 11:56:53 #291
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_204870143
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2022 11:55 schreef probeer het volgende:

[..]
De Australiërs baseren hun wapenbezit dan ook niet op het argument 'we hebben het recht om ons te kunnen beschermen tegen de overheid', Amerikanen wel. 1x raden wat er gebeurt als de overheid die wapens af komt nemen.
Ja, die spookverhalen over burgeroorlogen klinken leuk, maar het staat helemaal niet vast dat die zouden uitbreken als je gefaseerd (maar wel op tempo) het wapenbezit in de VS afbouwt en abnormaliseert. Sowieso is angst een slechte raadgever.
  donderdag 26 mei 2022 @ 11:58:03 #292
346939 Janneke141
pi_204870153
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2022 11:55 schreef Basp1 het volgende:

[..]
16 autorijden, alcohol 21 daar. :P
Oh ja. Oeps.
pi_204870154
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2022 11:54 schreef recursief het volgende:

[..]
Daar gaat het niet eens om. Jim Jefferies legt ook uitstekend uit waarom de argumenten die de republikeinse senatoren door de NRA worden ingefluisterd niet kloppen.
Ik ken het stukje. Ik zeg ook nergens dat het correcte argumenten moeten zijn. Ik zeg dat wapens afpakken juist die militante wapenbezitters mobiliseert.

quote:
Overigens vindt een meerderheid van de Amerikaanse burgers dat er iets tegen het vrije wapenbezit gedaan moet worden, zeg maar pro-gun control. Maar de lobby van de NRA is zo machtig dat dat in de politiek wordt tegengehouden.
Kan best zijn. Ik had het over praktijksituaties van een wapenverbod. Dat ze daar dan simpelweg veel van die waco situaties gaan krijgen.
  donderdag 26 mei 2022 @ 12:00:14 #294
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_204870175
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2022 11:58 schreef probeer het volgende:

[..] Ik zeg dat wapens afpakken juist die militante wapenbezitters mobiliseert.
Ja, maar je onderbouwt het niet. Waarom zou de toekomst gaan zoals jij hier zegt?
pi_204870186
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2022 11:58 schreef probeer het volgende:

[..]
Ik ken het stukje. Ik zeg ook nergens dat het correcte argumenten moeten zijn. Ik zeg dat wapens afpakken juist die militante wapenbezitters mobiliseert.
En wat gaat er dan gebeuren?
pi_204870189
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2022 11:56 schreef EinarBoe het volgende:

[..]
Ja, die spookverhalen over burgeroorlogen klinken leuk, maar het staat helemaal niet vast dat die zouden uitbreken als je gefaseerd (maar wel op tempo) het wapenbezit in de VS afbouwt en abnormaliseert. Sowieso is angst een slechte raadgever.
Dat staat inderdaad niet vast nee.

En op tempo abnormaliseren van wapenbezit in de VS? Lol. Wapenbezit is een van de pijlers van Amerika. Dat land is gebouwd op wapenbezit. Cowboys, onafhankelijkheidsoorlog, politieagent van de wereld. Wapens zijn onderdeel van de Amerikaanse cultuur.

Daar gaan dan denk ik toch echt meerdere generaties overheen, voordat wapenbezit ge-abnormaliseerd is.
  donderdag 26 mei 2022 @ 12:04:27 #297
346939 Janneke141
pi_204870235
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2022 12:02 schreef probeer het volgende:
Daar gaan dan denk ik toch echt meerdere generaties overheen, voordat wapenbezit ge-abnormaliseerd is.
Wat op zich geen reden is om er niet toch eens mee te gaan beginnen.
pi_204870265
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2022 12:01 schreef recursief het volgende:

[..]
En wat gaat er dan gebeuren?
Nou, ten eerste gaat een significant deel van de wapenbezitters hun wapens niet inleveren. Daar ze hun wapenbezit deel achten van hun identiteit (als Amerikaan). Vervolgens gaat justitie of zelfs defensie de mankracht nevernooitniet hebben om een verbod te handhaven, laat staan om huiszoekingen bij de notoire pro-wapen mensen uit te voeren. Dat gaat namelijk over miljoenen huishoudens. Dan zal er een deel van de gun-nut-jobs zich bevestigd voelen in hun angst (de overheid die wapens weg komt nemen) en krijg je een toename in waco achtige situaties. En omdat Amerika Amerika is, zal die wetgeving waarschijnlijk misbruikt gaan worden als stok om minderheden te slaan. Systematisch racisme bij justitie, icm met een wapenverbod, gaat voornamelijk leiden tot een toename in gevangenisstraffen voor minderheden. Hoeft niet eens gericht beleid te zijn; zolang minderheden relatief veel vaker aangehouden en gecontroleerd worden, zullen zij relatief vaker gearresteerd worden voor wapenbezit.
pi_204870278
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2022 12:04 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Wat op zich geen reden is om er niet toch eens mee te gaan beginnen.
Klopt. Maar doen alsof zo'n stringent wapenverbod zomaar even uitgevoerd kan worden zolang het maar door het politieke proces geloodst is, is het probleem immens onderkennen.

[ Bericht 5% gewijzigd door probeer op 26-05-2022 12:14:29 ]
  Moderator donderdag 26 mei 2022 @ 12:17:14 #300
375570 crew  Cyan9
pi_204870350
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2022 20:39 schreef vipergts het volgende:

[..]
Dus jij denkt dat als je op poppetjes die qua gun control weinig willen veranderen stemt je geen verantwoordelijkheid draagt. Dat is makkelijk.
Dus jij denkt (te weten) dat alle nabestaanden gestemd hebben op politici die weinig tot niets willen veranderen. Dat is makkelijk.
pi_204870382
Kan iemand mij vertellen hoe deze jongen aan 6000$ aan equipment kwam? Wapens? kogels, special tactical attachments op zijn wapen. ??

Hij was toch zo arm? Wie heeft hem die wapens gekocht?
Iemand die haat heeft tegen Elon Musk gunt succesvolle Afrikanen het licht niet in de ogen en is een racist bigot.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')