Daarom is het een slecht argument.quote:
Weer een bekende kul smoes.quote:Op woensdag 25 mei 2022 10:41 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
Vorige jaar deze maand stond een man in Brazilië nog met een kapmes in te hakken op peuters. Misschien had deze idioot wel een truck gepakt en een Amerikaanse avondvierdaagse platgereden.
Je zal de mentaliteit moeten veranderen. Ik begrijp donders goed hoe het werkt en dat de Amerikaan zal moeten wennen aan het idee dat zijn wapen niet meer heilig is.quote:Op woensdag 25 mei 2022 10:42 schreef Justinn het volgende:
[..]
Wat jij 'kul excuses' noemt, houdt voor Amerikanen een serieuze afweging van belangen in. Begrijp je dat wel? Een samenleving zonder wapens én afname van geweld is voor de VS helemaal geen haalbaar plan, zeker niet op de korte termijn.
Volgens mij is dat precies wat ik in mijn posts aangeef. Dat het gecompliceerd is en veel tijd nodig heeft. Maar als je nooit start met een oplossing, dan zal je nooit een oplossing krijgen.quote:Keer op keer verzand de politiek daar in een gepolariseerde discussie. Hier doen we hetzelfde, en roepen we vooral lekker oppervlakkig dat ze maar e.e.a. moeten gaan verbieden, terwijl de realiteit veel gecompliceerder is.
Knap dat ze alle problemen in zo weinig regels kunnen samenvatten.quote:
Hier kan je alleen maar om lachen. Wat een fluitketels leven daar. Mijn American Dream stopt NU.quote:
quote:
Gökmen Tanis telt niet?quote:Op woensdag 25 mei 2022 11:01 schreef GereDathan het volgende:
Om het even in de juiste context te plaatsen.
Nederland heeft strenge wapenwetgeving, wapens zijn dus niet vrij verkrijgbaar. Ondanks dat is er de afgelopen 11 jaar 1 gek geweest die een massa slachting op zijn geweten heeft (Tristan van der Vlies, Alphen aan de Rijn in 2011).
In Amerika is er amper een beperking op wapens, wapens zijn zo ongeveer vrij verkrijgbaar. Het is vandaag de 144e dag van 2022 en deze massa slachting was de 212de massaslachting in die tijd.
En dan zijn er nog mensen die met droge ogen durven beweren dat wapens vrij verkrijgbaar moeten zijn. Dan ben je echt compleet los van elke werkelijkheid.
Dus schouders ophalen en verder gaan?quote:Op woensdag 25 mei 2022 11:03 schreef Lyrebird het volgende:
Verder geen aandacht besteden aan dit soort monsters. Geef ze geen platform, daar is het ze juist om te doen. Net zoals we in Nederland zelfmoord niet meer in de krant zetten.
Daar zal het op neer komen. De daders vereren, gaat zeker niet helpen.quote:Op woensdag 25 mei 2022 11:14 schreef Questular het volgende:
[..]
Dus schouders ophalen en verder gaan?
Sorry hoor maar wat een belachelijke redenatie.quote:Op woensdag 25 mei 2022 11:17 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Daar zal het op neer komen. De daders vereren, gaat zeker niet helpen.
In Chicago alleen worden er per dag 2 mensen vermoord. Daar horen we verder niets over. Misschien omdat de slachtoffers zwart zijn?
Goed punt, die ben ik totaal vergeten. We zouden kunnen mieren over wanneer het een "mass shooting" is (hoeveel doden en gewonden), maar ik denk dat we Tanis wel mee kunnen nemen.quote:
Nee, omdat het net zo normaal is als dat er drinkwater uit onze kraan komt.quote:Op woensdag 25 mei 2022 11:17 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Daar zal het op neer komen. De daders vereren, gaat zeker niet helpen.
In Chicago alleen worden er per dag 2 mensen vermoord. Daar horen we verder niets over. Misschien omdat de slachtoffers zwart zijn?
Gelukkig 1 zekerheidje, deze loser gaat het niet nogmaals doen.quote:
Met je eens. Maar toch met een kanttekening er zijn landen waar bepaalde wapens ook vrij verkrijgbaar zijn. Zonder een situatie zoals in de VS. Blijkbaar is er naast wapenbezit toch iets meer aan de hand.quote:Op woensdag 25 mei 2022 11:01 schreef GereDathan het volgende:
In Amerika is er amper een beperking op wapens, wapens zijn zo ongeveer vrij verkrijgbaar. Het is vandaag de 144e dag van 2022 en deze massa slachting was de 212de massaslachting in die tijd.
En dan zijn er nog mensen die met droge ogen durven beweren dat wapens vrij verkrijgbaar moeten zijn. Dan ben je echt compleet los van elke werkelijkheid.
Het is het verontreinigde drinkwater.quote:Op woensdag 25 mei 2022 11:25 schreef Megumi het volgende:
[..]
Met je eens. Maar toch met een kanttekening er zijn landen waar bepaalde wapens ook vrij verkrijgbaar zijn. Zonder een situatie zoals in de VS. Blijkbaar is er naast wapenbezit toch iets meer aan de hand.
Het komt door games en films natuurlijk.quote:Op woensdag 25 mei 2022 11:25 schreef Megumi het volgende:
[..]
Met je eens. Maar toch met een kanttekening er zijn landen waar bepaalde wapens ook vrij verkrijgbaar zijn. Zonder een situatie zoals in de VS. Blijkbaar is er naast wapenbezit toch iets meer aan de hand.
Dat klopt. Amerikanen zijn gewelddadiger. Ik kan het zelf niet zo plaatsen. Heb er jaren gewoond en het altijd als een warm bad ervaren. Ik voelde me er zeker veiliger dan in Nederland. Zo was er geen kleine criminaliteit, waar je in Nederland knettergek van wordt. Maar ik had het geluk om in redelijk rijke buurten te kunnen wonen met veel hoog-opgeleide mensen. In ghetto's is het niet zo'n pretje, en er zijn nogal wat Amerikanen die niets hebben om voor te leven. Dat laatste zal meespelen. Verder zijn Amerikanen vaak grote kinderen. Als ze niet krijgen wat ze willen, kunnen ze nog wel eens gaan flippen.quote:Op woensdag 25 mei 2022 11:25 schreef Megumi het volgende:
[..]
Waar heb je het precies over?quote:Op woensdag 25 mei 2022 11:30 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Dat klopt. Amerikanen zijn gewelddadiger. Ik kan het zelf niet zo plaatsen. Heb er jaren gewoond en het altijd als een warm bad ervaren. Ik voelde me er zeker veiliger dan in Nederland. Zo was er geen kleine criminaliteit, waar je in Nederland knettergek van wordt. Maar ik had het geluk om in redelijk rijke buurten te kunnen wonen met veel hoog-opgeleide mensen. In ghetto's is het niet zo'n pretje, en er zijn nogal wat Amerikanen die niets hebben om voor te leven. Dat laatste zal meespelen. Verder zijn Amerikanen vaak grote kinderen. Als ze niet krijgen wat ze willen, kunnen ze nog wel eens gaan flippen.
Ik denk iets in de richting van dat wapengebruik normaal is in de VS. En ook het dragen van wapens om maar mee te beginnen. Met trieste gevolgen ook. Ook omdat mensen wapens derhalve ook niet achter slot en grendel bewaren. Voorbeelden te over waarbij kinderen cowboy denken te gaan spelen en een vriend of familie doodschieten. De VS is uniek het is een van de weinige landen waarin je meer kans hebt doodgeschoten te worden door je eigen familie dan door een moordenaar.quote:Op woensdag 25 mei 2022 11:27 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Het is het verontreinigde drinkwater.
De wapenlobby voert dat ook als argument aan.quote:Op woensdag 25 mei 2022 11:25 schreef Megumi het volgende:
[..]
Ik snap jouw punt en je hebt volledig gelijk. Alleen voor de context moeten we wel even melden dat in de VS negentien keer zoveel inwoners zijn.quote:Op woensdag 25 mei 2022 11:19 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Goed punt, die ben ik totaal vergeten. We zouden kunnen mieren over wanneer het een "mass shooting" is (hoeveel doden en gewonden), maar ik denk dat we Tanis wel mee kunnen nemen.
Maar mijn punt blijft wel overeind denk ik. 2 incidenten in 11 jaar tegenover 212 in 143 dagen. Het punt lijkt mij duidelijk.
Mja, maar dat is ook maar emotie. Uiteindelijk is het het beste dat deze jongeman nu de wereld heeft verlaten.Als ik een ouder was geweest van een slachtoffer zou het mij, denk ik, alleen maar meer pijn doen om te weten dat hij nog ergens rondloopt.quote:Op woensdag 25 mei 2022 11:20 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Gelukkig 1 zekerheidje, deze loser gaat het niet nogmaals doen.
Wat overigens wel jammer is dat ze de dader meestal doodschieten in plaats van echt laten boeten voor hun daden.
En vooral dat het niet zomaar inwoners zijn, maar specifiek amerikanen.quote:Op woensdag 25 mei 2022 11:41 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Ik snap jouw punt en je hebt volledig gelijk. Alleen voor de context moeten we wel even melden dat in de VS negentien keer zoveel inwoners zijn.
Zelf denk ik dat het het wapenbezit om mee te beginnen omlaag moet. Met uitzondering van de jacht wellicht. Maar jagers gebruiken om mee te beginnen geen wapens die 60 kogels per minuut afschieten.quote:Op woensdag 25 mei 2022 11:38 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
De wapenlobby voert dat ook als argument aan.
De vraag is of je dat “iets meer” (wat het ook is) los van het wapenbezit kan aanpakken.
Weet je niet. Ik zou die jongen tussen bepaalde gevangen plaatsen en weg laten rotten.quote:Op woensdag 25 mei 2022 11:41 schreef ems. het volgende:
[..]
Mja, maar dat is ook maar emotie. Uiteindelijk is het het beste dat deze jongeman nu de wereld heeft verlaten.Als ik een ouder was geweest van een slachtoffer zou het mij, denk ik, alleen maar meer pijn doen om te weten dat hij nog ergens rondloopt.
En voor de maatschappij scheelt het weer dat hij nooit meer een direct gevaar vormt in de gevangenis en op straat. En dat hij geen centjes kost, dus.
Bijzonder.quote:Op woensdag 25 mei 2022 11:30 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Dat klopt. Amerikanen zijn gewelddadiger. Ik kan het zelf niet zo plaatsen. Heb er jaren gewoond en het altijd als een warm bad ervaren. Ik voelde me er zeker veiliger dan in Nederland. Zo was er geen kleine criminaliteit, waar je in Nederland knettergek van wordt. Maar ik had het geluk om in redelijk rijke buurten te kunnen wonen met veel hoog-opgeleide mensen. In ghetto's is het niet zo'n pretje, en er zijn nogal wat Amerikanen die niets hebben om voor te leven. Dat laatste zal meespelen. Verder zijn Amerikanen vaak grote kinderen. Als ze niet krijgen wat ze willen, kunnen ze nog wel eens gaan flippen.
Meh, genoeg joetoebers gezien die met een AR-15 jagen.quote:Op woensdag 25 mei 2022 11:41 schreef Megumi het volgende:
[..]
Zelf denk ik dat het het wapenbezit om mee te beginnen omlaag moet. Met uitzondering van de jacht wellicht. Maar jagers gebruiken om mee te beginnen geen wapens die 60 kogels per minuut afschieten.
Weet ik niet ik weet uit persoonlijk ervarig dat kinderen wapens geven en laten schieten zeker ook met onduidelijke schietinstructies niet verstandig is.quote:Op woensdag 25 mei 2022 11:43 schreef Isdatzo het volgende:
Deze tragedie had voorkomen kunnen worden door kinderen het recht te geven zichzelf te verdedigen.
DEMOCRATEN HEBBEN BLOED AAN ZE HANDEN!!!1
Maar dat is het in Australie, Canada, Duitsland, Frankrijk Rusland, Finland enz ook?quote:Op woensdag 25 mei 2022 11:43 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Meh, genoeg joetoebers gezien die met een AR-15 jagen.![]()
Jagen is overigens een belangrijk onderdeel van de wapencultuur daar, dus ook daar zou eens naar gekeken moeten worden.
Australia heeft een van de strengste wapenwetgevingen ter wereld. Canada, een buurland, is een betere vergelijking.quote:Op woensdag 25 mei 2022 11:46 schreef Megumi het volgende:
[..]
Maar dat is het in Australie, Canada, Duitsland, Frankrijk Rusland, Finland enz ook?
De VS is een groot land waarbij de supermarkt niet altijd om de hoek is. Denk bijvoorbeeld aan Alaska. Dat je daar dus wat aan de jacht doet voor je voedsel is niet zo vreemd.quote:Op woensdag 25 mei 2022 11:43 schreef xpompompomx het volgende:
Jagen is overigens een belangrijk onderdeel van de wapencultuur daar, dus ook daar zou eens naar gekeken moeten worden.
De kogelwinkel is ook niet altijd om de hoek, dus sls je kogels kan kopen, kun je ook vlees kopen natuurlijk.quote:Op woensdag 25 mei 2022 11:49 schreef Megumi het volgende:
[..]
De VS is een groot land waarbij de supermarkt niet altijd om de hoek is. Denk bijvoorbeeld aan Alaska. Dat je daar dus wat aan de jacht doet voor je voedsel is niet zo vreemd.
Met je eens. Maar in Canada zie je dit soort zaken op scholen nauwelijks. En is het niet gewoon om met een wapen rond te lopen. En is ook de cultuur en het gebruik van wapens anders.quote:Op woensdag 25 mei 2022 11:47 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Australia heeft een van de strengste wapenwetgevingen ter wereld. Canada, een buurland, is een betere vergelijking.
Niet als je op 600 kilometer verderop woont. Om maar wat te noemen. In het noorden van Canada als voorbeeld mag je blij zijn als je mens tegenkomt. Alles moet daar worden aangevoerd via de lucht. Wat voedsel erg duur maakt. Dus iedereen jaagt of vist daar. Voor zover mogelijk.quote:Op woensdag 25 mei 2022 11:51 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
De kogelwinkel is ook niet altijd om de hoek, dus sls je kogels kan kopen, kun je ook vlees kopen natuurlijk.
En in de VS is de reactie "What can you do, its the crazies and you cant stop the crazies". Dit is niet de eerste, het is niet de laatste en het maakt geen fuck uit wie de slachtoffers zijn of hoeveel doden er vallen, er veranderd niets.quote:Op woensdag 25 mei 2022 11:51 schreef Megumi het volgende:
[..]
Met je eens. Maar in Canada zie je dit soort zaken op scholen nauwelijks. En is het niet gewoon om met een wapen rond te lopen. En is ook de cultuur en het gebruik van wapens anders.
Weet je, eigenlijk ben ik gewoon voor. Laat maar zien dat het werkt. Bewapen elke docent met een semi automatisch wapen. Doe jaarlijks trainingen, etc. Of ga een stap verder. Soldaten voor elk lokaal. Kinderen met kogelwerende vesten in de klas. Bodyscanners bij de ingang.quote:Op woensdag 25 mei 2022 08:54 schreef KoosVogels het volgende:
Gelukkig is de oplossing in zicht.
[ twitter ]
Klopt. Het is niet enkel het bezit van wapens, er hangt veel meer aan vast.quote:Op woensdag 25 mei 2022 11:25 schreef Megumi het volgende:
[..]
Met je eens maar ook en gek als Tristan kan in Nederland aan een wapen komen. Maar zie dat als een incident. Wat ook meespeelt denk ik is de hoge armoede en misdaad in de VS. En het gebrek aan handelen van de overheid daarin. Waardoor mensen mede vanwege de wapenwetgeving is de VS zich geroepen vinden een wapen te kopen uit zelfbescherming. Toegeven ik roep maar even wat?quote:Op woensdag 25 mei 2022 11:56 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
En in de VS is de reactie "What can you do, its the crazies and you cant stop the crazies". Dit is niet de eerste, het is niet de laatste en het maakt geen fuck uit wie de slachtoffers zijn of hoeveel doden er vallen, er veranderd niets.
Dat is ook zeker iets wat je mee moet nemen. Maar zelfs dan is het niet in verhouding, in de verste verten niet.quote:Op woensdag 25 mei 2022 11:41 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Ik snap jouw punt en je hebt volledig gelijk. Alleen voor de context moeten we wel even melden dat in de VS negentien keer zoveel inwoners zijn.
Dat is dan toch prima?quote:Op woensdag 25 mei 2022 11:56 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
En in de VS is de reactie "What can you do, its the crazies and you cant stop the crazies". Dit is niet de eerste, het is niet de laatste en het maakt geen fuck uit wie de slachtoffers zijn of hoeveel doden er vallen, er veranderd niets.
Men wringt de handen, stuurt thoughts and prayers, roept hoe erg het allemaal is en over een paar dagen is er weer een en weer een en weer een. Vorig jaar 693 mass shootings in de VS zonder dat er ook maar iets veranderd. Ze willen niet of ze kunnen niet anders.
Het is complex.quote:Op woensdag 25 mei 2022 12:00 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Klopt. Het is niet enkel het bezit van wapens, er hangt veel meer aan vast.
Waar ik vooral benieuwd naar ben is hoe veel leraren er dan ontslag nemen.quote:Op woensdag 25 mei 2022 11:56 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Weet je, eigenlijk ben ik gewoon voor. Laat maar zien dat het werkt. Bewapen elke docent met een semi automatisch wapen. Doe jaarlijks trainingen, etc. Of ga een stap verder. Soldaten voor elk lokaal. Kinderen met kogelwerende vesten in de klas. Bodyscanners bij de ingang.
Als er dan geen schoolshootings meer zijn in de jaren erna ben ik om. Als het niet werkt weten we dan ook weer en kan het hele idee voor altijd te prullenbak in.
Klopt educatie is ook een groot probleem. Toen ik daar op school zat kreeg ik vakken als: “yearbook, drivers lessons en gym”. Bij gym zaten we alleen maar op de tribune en bij drivers lessons reden we naar de mac donald heen en terug.quote:Op woensdag 25 mei 2022 12:00 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Klopt. Het is niet enkel het bezit van wapens, er hangt veel meer aan vast.
Precies. Een leraar gaat niet op een school werken om een militaire special forses of politie opleiding speciale politie eenheid te krijgen.quote:Op woensdag 25 mei 2022 12:05 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Waar ik vooral benieuwd naar ben is hoe veel leraren er dan ontslag nemen.
Bovendien word je een schietschijf. Want als je een klas wil neermaaien, dan weet je immers bij wie je moet beginnen - die ene die bewapend is.quote:Op woensdag 25 mei 2022 12:08 schreef Megumi het volgende:
[..]
Precies. Een leraar gaat niet op een school werken om een militaire of politie opleiding speciale politie eenheid te krijgen.
En zie het al voor een leraar die doordraait in een klas vol met etters?![]()
Te veel wapenliefhebbers willen niets anders.quote:Op woensdag 25 mei 2022 11:56 schreef Tijger_m het volgende:
Ze willen niet of ze kunnen niet anders.
https://www.telegraaf.nl/(...)na-bloedbad-in-texasquote:De Amerikaanse president Joe Biden heeft zijn landgenoten opgeroepen op te komen tegen de wapenlobby en wil dat ze het parlement onder druk zetten om „verstandige wapenwetten” aan te nemen.
Geen probleem. Alle onderwijzers een kogelvrij vest voor de klas.quote:Op woensdag 25 mei 2022 12:10 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Bovendien word je een schietschijf. Want als je een klas wil neermaaien, dan weet je immers bij wie je moet beginnen - die ene die bewapend is.
Precies. Of je doet wat in de koffie van die leraar. Maar alle gekheid op een stokje als je als land denkt te vinden dat je leraren moet gaan bewapenen dan is er denk ik flink wat mis?quote:Op woensdag 25 mei 2022 12:10 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Bovendien word je een schietschijf. Want als je een klas wil neermaaien, dan weet je immers bij wie je moet beginnen - die ene die bewapend is.
Foto?quote:Op woensdag 25 mei 2022 12:08 schreef britneycheers het volgende:
De Amerikanen waren ook altijd verbaasd dat ik “ er Amerikaans uitzag”terwijl ik uit Europa kom.
Volgende keer je klompen aan en een Volendams pakje aan?quote:Op woensdag 25 mei 2022 12:08 schreef britneycheers het volgende:
De Amerikanen waren ook altijd verbaasd dat ik “ er Amerikaans uitzag”terwijl ik uit Europa kom.
Vooral ook omdat die discussie nergens anders speelt, het is altijd alleen maar de VS waar ze pleiten voor dat soort onzin.quote:Op woensdag 25 mei 2022 12:12 schreef Megumi het volgende:
[..]
Precies. Of je doet wat in de koffie van die leraar. Maar alle gekheid op een stokje als je als land denkt te vinden dat je leraren moet gaan bewapenen dan is er denk ik flink wat mis?
Klopt, die emotie snap ik ook. Toch denk ik dat het deze uitweg veel te makkelijk is. Als je dood bent, dan ben je in mijn ogen weg (ik geloof niet in een hiernamaals) de makkelijke route eruit. Je gaat eruit met een klapper, je hoeft geen enkele verantwoording te dragen voor je daden.quote:Op woensdag 25 mei 2022 11:41 schreef ems. het volgende:
[..]
Mja, maar dat is ook maar emotie. Uiteindelijk is het het beste dat deze jongeman nu de wereld heeft verlaten.Als ik een ouder was geweest van een slachtoffer zou het mij, denk ik, alleen maar meer pijn doen om te weten dat hij nog ergens rondloopt.
En voor de maatschappij scheelt het weer dat hij nooit meer een direct gevaar vormt in de gevangenis en op straat. En dat hij geen centjes kost, dus.
Is goed, Ruttequote:
Een land waar op de basisschool school shooter trainingen gegeven worden aan kinderen is allang en breed het spoor dusdanig bijster dat er geen oplossing meer is.quote:Op woensdag 25 mei 2022 12:12 schreef Megumi het volgende:
[..]
Precies. Of je doet wat in de koffie van die leraar. Maar alle gekheid op een stokje als je als land denkt te vinden dat je leraren moet gaan bewapenen dan is er denk ik flink wat mis?
Absoluut, zoals ik in 1 van mijn eerste posts als aangaf weet ik de oplossing ook niet. Maar ik weet wel dat als je niet ergens begint, dat je het dan nooit gaat oplossen. De huidige tactiek van krokodillentranen en wegkijken maakt het probleem niet kleiner.quote:
Ben je viesdik?quote:Op woensdag 25 mei 2022 12:08 schreef britneycheers het volgende:
Is gewoon zo laten en accepteren geen oplossing?quote:Op woensdag 25 mei 2022 12:16 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Absoluut, zoals ik in 1 van mijn eerste posts als aangaf weet ik de oplossing ook niet. Maar ik weet wel dat als je niet ergens begint, dat je het dan nooit gaat oplossen. De huidige tactiek van krokodillentranen en wegkijken maakt het probleem niet kleiner.
Morgen is die commotie alweer weg en gaat men weer over tot de orde van de dag, te weten de volgende massa slachting van morgen of overmorgen. Het is allemaal gezwets voor de bühne, echt iets doen durft men niet. Uiteraard verandert er niets.quote:Op woensdag 25 mei 2022 12:11 schreef Bluesdude het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)na-bloedbad-in-texas
Nu denk ik.... dat alweer de commotie wegzakt.... en triggerhappy politici NIKS werkelijks gaan veranderen.
Met je eens. In principe zou het bezit van wapens voorbehouden moeten zijn aan politie en leger. En als er uitzonderingen nodig zijn streng gereguleerd. Maar zover is de VS nog lang niet.quote:Op woensdag 25 mei 2022 12:13 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Vooral ook omdat die discussie nergens anders speelt, het is altijd alleen maar de VS waar ze pleiten voor dat soort onzin.
En ga je dan docenten verantwoordelijk houden voor het niet goed genoeg terugschieten als er een aanval is?quote:Op woensdag 25 mei 2022 12:05 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Waar ik vooral benieuwd naar ben is hoe veel leraren er dan ontslag nemen.
Dat is precies wat er nu gebeurd. Aangevuld met diverse politieke figuren die het gebruiken om zelf in een mooier blaadje te komen (zoals Biden). Maar puntje bij paaltje is accepteren het enige wat er gebeurd. Vandaar dat ik het ook krokodillentranen noem, van zowel de nabestaanden als politica.quote:Op woensdag 25 mei 2022 12:18 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Is gewoon zo laten en accepteren geen oplossing?
Waarom zou je fakenews posten?quote:Op woensdag 25 mei 2022 11:49 schreef britneycheers het volgende:
[ link | afbeelding ]
Iemand die weet wat een leftis is?
Ik zou nooit van me leven op de VVD of Rutte stemmen jij wellicht wel juist.quote:
Ik zou ook niet in de VS willen wonen.quote:Op woensdag 25 mei 2022 12:16 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Een land waar op de basisschool school shooter trainingen gegeven worden aan kinderen is allang en breed het spoor dusdanig bijster dat er geen oplossing meer is.
https://www.alicetraining(...)ion/age-appropriate/
Mijn eerste gedachte is "Dat land moet je als de donder verlaten"
Ik meen het serieus. Gezien de hoeveelheid scholen is de kans klein dat je kind daar overlijdt en accepteren dat er iets kan gebeuren is al gemeengoed.quote:Op woensdag 25 mei 2022 12:21 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Dat is precies wat er nu gebeurd. Aangevuld met diverse politieke figuren die het gebruiken om zelf in een mooier blaadje te komen (zoals Biden). Maar puntje bij paaltje is accepteren het enige wat er gebeurd. Vandaar dat ik het ook krokodillentranen noem, van zowel de nabestaanden als politica.
Het zou een stuk logischer zijn als de Amerikaanse media gewoon geen aandacht meer besteden aan dit soort dingen, het hoort er gewoon bij daar. Net als dat het erbij hoort dat er soms een woonwijk zonder stroom zit of dat er een auto tegen een boom rijdt. Daar lees en zie je ook amper tot niets van in de media, hoort bij het leven. In Amerika sta je op en als je wat geluk hebt ben je niet op de verkeerde plek op de verkeerde tijd en eet je thuis.
Gemiddeld om de 5 dagen. In Nederland zitten scholieren wel eens in de stress om een proefwerk, in de USA zitten ze in de stress omdat ze niet weten of ze de lunch halen.quote:Op woensdag 25 mei 2022 12:21 schreef Tijger_m het volgende:
Overigens, dit was al de 27e school shooting dit jaar in de VS:
https://www.npr.org/2022/(...)-far?t=1653474014447
Iets kan gebeuren noemen wij een kind dat zijn knie schaaft omdat het op het schoolplein valt.quote:Op woensdag 25 mei 2022 12:23 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Ik meen het serieus. Gezien de hoeveelheid school is de kans klein dat je kind daar overlijdt en accepteren dat er iets kan gebeuren is al gemeengoed.
Nou ja het zinnetje dat het complex is, is ruttiaans voor ik hoor je maar wil er niks aan doen maar dat mag ik niet zeggen.quote:Op woensdag 25 mei 2022 12:21 schreef Megumi het volgende:
[..]
Ik zou nooit van me leven op de VVD of Rutte stemmen jij wellicht wel juist.
Zoek eens op het internet naar de betekenis van 'empathie'quote:Op woensdag 25 mei 2022 12:21 schreef GereDathan het volgende:
Vandaar dat ik het ook krokodillentranen noem, van zowel de nabestaanden
En overlijdt in een verkeersongeluk?quote:Op woensdag 25 mei 2022 12:24 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Iets kan gebeuren noemen wij een kind dat zijn knie schaaft omdat het op het schoolplein valt.
Het normaal gaan vinden dat kinderen onschuldig doodgeschoten worden? Dan zit er ergens een steekje los denk ik?quote:Op woensdag 25 mei 2022 12:23 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Ik meen het serieus. Gezien de hoeveelheid scholen is de kans klein dat je kind daar overlijdt en accepteren dat er iets kan gebeuren is al gemeengoed.
Als ik serieus ben dan zeg ik dat we nooit een zinloze dode moeten accepteren.quote:Op woensdag 25 mei 2022 12:23 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Ik meen het serieus. Gezien de hoeveelheid scholen is de kans klein dat je kind daar overlijdt en accepteren dat er iets kan gebeuren is al gemeengoed.
quote:Op woensdag 25 mei 2022 12:21 schreef Tijger_m het volgende:
Dat is jou mening. Ik heb denk ik voldoende gepost heb om aan te geven dat het meer is dan alleen wapenbezit is op zich. Dat jij daar over heen leest kan ik ook niks aan doen.quote:Op woensdag 25 mei 2022 12:24 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Nou ja het zinnetje dat het complex is, is ruttiaans voor ik hoor je maar wil er niks aan doen maar dat mag ik niet zeggen.
Dat gebeurt in de VS ook en ook dat gebeurt vaker dan in Nederland. Ongeveer 6x vaker, zelfs per 100.000 inwoners (dat is alle verkeersdoden, niet uitgesplitst op kinderen)quote:Op woensdag 25 mei 2022 12:24 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
En overlijdt in een verkeersongeluk?
Als de VS een land zal blijven met heel veel vuuewapens, dan is dit wel een idee met toegevoegde waardequote:Op woensdag 25 mei 2022 08:54 schreef KoosVogels het volgende:
Gelukkig is de oplossing in zicht.
[ twitter ]
In Amerika vinden ze dat doodnormaal. Om de 5 dagen worden er schoolkinderen afgeschoten. Als dat al geen trigger is om iets te doen aan de situatie dan kan je niet anders concluderen dat ze het normaal vinden.quote:Op woensdag 25 mei 2022 12:24 schreef Megumi het volgende:
[..]
Het normaal gaan vinden dat kinderen onschuldig doodgeschoten worden? Dan zit er ergens een steekje los denk ik?
Bijna iedere week 1 dus.quote:Op woensdag 25 mei 2022 12:21 schreef Tijger_m het volgende:
Klopt als je dat normaal vindt dan zit er een steekje los inderdaad. Kan je inhoudelijk reageren?quote:Op woensdag 25 mei 2022 12:24 schreef Megumi het volgende:
[..]
Het normaal gaan vinden dat kinderen onschuldig doodgeschoten worden? Dan zit er ergens een steekje los denk ik?
In het aanklaag-land de VS? Vast wel.quote:Op woensdag 25 mei 2022 12:20 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
En ga je dan docenten verantwoordelijk houden voor het niet goed genoeg terugschieten als er een aanval is?
Dus er is al acceptatie dat er iets kan gebeurenquote:Op woensdag 25 mei 2022 12:27 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat gebeurt in de VS ook en ook dat gebeurt vaker dan in Nederland. Ongeveer 6x vaker, zelfs per 100.000 inwoners (dat is alle verkeersdoden, niet uitgesplitst op kinderen)
Lood altijd fijn.quote:Op woensdag 25 mei 2022 11:27 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Het is het verontreinigde drinkwater.
Doe ik toch? Maar jij leest daar over heen.quote:Op woensdag 25 mei 2022 12:27 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Klopt als je dat normaal vindt dan zit er een steekje los inderdaad. Kan je inhoudelijk reageren?
En 212 "mass shootings" dit jaarquote:Op woensdag 25 mei 2022 12:21 schreef Tijger_m het volgende:
Dat heet een acceptabel risico. Dat gebeurt dagelijks door beleidmakers, ook in NL.quote:Op woensdag 25 mei 2022 12:27 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Lood altijd fijn.
Het was ook al door het lood in brandstoffen veroorzaakte vervuilde lucht. en dat wist men ook dat het IQ afnam en de criminaliteit toenam. Maar goed alles voor het bedrijfsleven en de maatschappelijke problemen zijn daar maar bijzaak.
Investigating the lead-crime link
In recent decades there has been growing interest in whether environmental toxins affect behavior. Scientific evidence suggests that exposure to lead and similar substances in childhood can alter brain development, with lasting detrimental effects on behavior
Waarom moet ik empathie tonen voor mensen die willens en wetens gekozen hebben voor deze situatie. Zeker in Texas is zo ongeveer iedereen voorstander van wapens voor iedereen. Ze hebben willens en wetens meegewerkt aan deze situatie. Daar voel ik geen enkele empathie voor, het interesseert mij geen reet wat die mensen voelen. Ik hoop eigenlijk dat ze hun leven lang elke dag zullen huilen om wat ze veroorzaakt hebben.quote:Op woensdag 25 mei 2022 12:24 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Zoek eens op het internet naar de betekenis van 'empathie'
Of 'gevoelsdood' .
Blijkbaar, ik lees het nietquote:Op woensdag 25 mei 2022 12:28 schreef Megumi het volgende:
[..]
Doe ik toch? Maar jij leest daar over heen.
Echt? Hebben al deze ouders hier voor gekozen?quote:Op woensdag 25 mei 2022 12:29 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Waarom moet ik empathie tonen voor mensen die willens en wetens gekozen hebben voor deze situatie. Zeker in Texas is zo ongeveer iedereen voorstander van wapens voor iedereen. Ze hebben willens en wetens meegewerkt aan deze situatie. Daar voel ik geen enkele empathie voor, het interesseert mij geen reet wat die mensen voelen. Ik hoop eigenlijk dat ze hun leven lang elke dag zullen huilen om wat ze veroorzaakt hebben.
Mijn hart huilt wel, zoals eerder gezegd, voor de onschuldige kinderen die wederom overleden zijn. Onverteerbaar dat volwassenen beslissingen nemen die tientallen onschuldige kinderen het leven kost per jaar.
Om de 5 dagen gemiddeld. En men vind het doodnormaal daar.quote:
De VS is een ziek land denk ik. En dat begint al in de politiek. Met een twee partij stelsel waarbij de partijen elkaar niet kunnen luchten of zien. Niet willen samenwerken.quote:Op woensdag 25 mei 2022 12:27 schreef GereDathan het volgende:
[..]
In Amerika vinden ze dat doodnormaal. Om de 5 dagen worden er schoolkinderen afgeschoten. Als dat al geen trigger is om iets te doen aan de situatie dan kan je niet anders concluderen dat ze het normaal vinden.
Het recht van zelfverdediging, eigenlijk datgene waar wapens nooit voor worden gebruikt maar dat terzijde, is belangrijker dan tientallen schoolkinderen die elk jaar aan flarden worden geschoten.
Wat een land.
De schutter had een kogelvrij vest aan.quote:Op woensdag 25 mei 2022 12:27 schreef OnwetendeNerd het volgende:
[..]
Als de VS een land zal blijven met heel veel vuuewapens, dan is dit wel een idee met toegevoegde waarde
Net zoals leerkrachten nu al de instructie krijgen om deuren op slot te doen en de mogelijkheid hebben om in de klas een vuurwapen te dragen. Heeft ook toegevoegde waarde, zeker omdat de schutters tot op heden geen leerkrachten zijn
Voor de volle 100%. De mogelijke uitzondering daargelaten. Maar door hun hang naar wapens voor iedereen en de weigering om in te grijpen heeft iedereen die pro-gun is in Amerika bloed aan zijn handen.quote:Op woensdag 25 mei 2022 12:30 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Echt? Hebben al deze ouders hier voor gekozen?
Nee de schutter had body armor op leger niveau aan.quote:Op woensdag 25 mei 2022 12:32 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
De schutter had een kogelvrij vest aan.
Laten we vooral niet denken dat het NL systeem met 101 partijen en al het gezeik een betere oplossing is. De waarheid zal ergens in het midden liggen wat een beter systeem is, maar beide zou ik niet als goed bestempelen.quote:Op woensdag 25 mei 2022 12:32 schreef Megumi het volgende:
[..]
De VS is een ziek land denk ik. En dat begint als in de politiek. Met een twee partij stelsel waarbij de partijen elkaar niet kunnen luchten of zien. Niet willen samenwerken.
Heb ik wel een oplossing voor, natuurlijk. Er zijn specifieke vuurwapens die ontworpen zijn om door vesten heen te gaan. Zie je wel, voor ieder probleem is er een oplossing als het om wapens gaat!quote:Op woensdag 25 mei 2022 12:33 schreef Megumi het volgende:
[..]
Nee de schutter had body armor op leger niveau aan.
In NL hebben we er 17.quote:Op woensdag 25 mei 2022 12:32 schreef Megumi het volgende:
[..]
De VS is een ziek land denk ik. En dat begint al in de politiek. Met een twee partij stelsel waarbij de partijen elkaar niet kunnen luchten of zien. Niet willen samenwerken.
Waar baseer je dat op?quote:Op woensdag 25 mei 2022 12:33 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Voor de volle 100%. De mogelijke uitzondering daargelaten. Maar door hun hang naar wapens voor iedereen en de weigering om in te grijpen heeft iedereen die pro-gun is in Amerika bloed aan zijn handen.
Krokodillentranen zijn het die je ziet.
Kunnen we als NL niet wat Panzerfausten leveren?quote:Op woensdag 25 mei 2022 12:34 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Heb ik wel een oplossing voor, natuurlijk. Er zijn specifieke vuurwapens die ontworpen zijn om door vesten heen te gaan. Zie je wel, voor ieder probleem is er een oplossing als het om wapens gaat!
Oh, mevrouw gaat weer dommetje spelen. Ik denk dat je dat heel goed zelf kan bedenken, maar ik raad je aan om eens te gaan nadenken over de wapenwetgeving van NL en de USA. Dan kom je er wel.quote:
Probleem is wel dat een burger is de VS daar ook bij kan.quote:Op woensdag 25 mei 2022 12:34 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Heb ik wel een oplossing voor, natuurlijk. Er zijn specifieke vuurwapens die ontworpen zijn om door vesten heen te gaan. Zie je wel, voor ieder probleem is er een oplossing als het om wapens gaat!
Op het feit dat dit niet nieuw is en dat de reacties altijd hetzelfde zijn en er nooit wat gebeurt.quote:
Nou ja, ik zoek naar informatie of ca alle volwassenen in texas voor de wapenwet zijn, maar ik kan dat niet vind. Ik blijf steken op een minderheidquote:Op woensdag 25 mei 2022 12:36 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Oh, mevrouw gaat weer dommetje spelen. Ik denk dat je dat heel goed zelf kan bedenken, maar ik raad je aan om eens te gaan nadenken over de wapenwetgeving.
En wat is daar precies het probleem mee? Een one liner is tenslotte geen inhoudelijke reactie?quote:
Ja maar de ouders zijn in de minderheid landelijk dus die verliezen het in een democratiequote:Op woensdag 25 mei 2022 12:37 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Op het feit dat dit niet nieuw is en dat de reacties altijd hetzelfde zijn en er nooit wat gebeurt.
Niet, dat is een aanvulling op je reactiequote:Op woensdag 25 mei 2022 12:38 schreef Megumi het volgende:
[..]
En wat is daar precies het probleem mee? Een one liner is tenslotte geen inhoudelijke reactie?
Oh, maar dan kunnen we voor de politie toch gewoon een net wat groter wapen aanschaffen? En wellicht zoals ik eerder suggereerde naast hoge muren en agenten op school ook een paar wachttorens met snipers.quote:Op woensdag 25 mei 2022 12:37 schreef Megumi het volgende:
[..]
Probleem is wel dat een burger is de VS daar ook bij kan.
Dan moet je toch nog even wat verder nadenken. Want als dat zo zou zijn, dan zou de wapenwet niet zo zijn.quote:Op woensdag 25 mei 2022 12:37 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Nou ja, ik zoek naar informatie of ca alle volwassenen in texas voor de wapenwet zijn, maar ik kan dat niet vind. Ik blijf steken op een minderheid
Je hebt echt geen flauw idee hoe het werkt in Amerika of wel?quote:Op woensdag 25 mei 2022 12:38 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Ja maar de ouders zijn in de minderheid landelijk dus die verliezen het in een democratie
Jawel hoor ook dan is die er. Ik heb iets gedaan voor je onderbuik, nu ben jij aan de beurtquote:Op woensdag 25 mei 2022 12:39 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Dan moet je toch nog even wat verder nadenken. Want als dat zo zou zijn, dan zou de wapenwet niet zo zijn.
Meer dan jij blijkbaarquote:Op woensdag 25 mei 2022 12:40 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Je hebt echt geen flauw idee hoe het werkt in Amerika of wel?
Blijkbaar niet dus. Dit is niet nieuw, het is niet eens uitzonderlijk meer, school shootings vinden gemiddeld een keer per week plaats en niemand doet iets. Ergo, dit is wat men wil, het speelt al decennia en iedere keer haalt men de schouders op en veranderd er hoegenaamd niets.quote:Op woensdag 25 mei 2022 12:38 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Ja maar de ouders zijn in de minderheid landelijk dus die verliezen het in een democratie
Dan moet de meerderheid zorgen voor een vertegenwoordiger in het senaat die daadwerkelijk luistert naar hun wensen.quote:Op woensdag 25 mei 2022 12:37 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Nou ja, ik zoek naar informatie of ca alle volwassenen in texas voor de wapenwet zijn, maar ik kan dat niet vind. Ik blijf steken op een minderheid
Nee, in Amerika vindt een deel van de bevolking het prima. Een minderheid van de bevolking is voorstander van al die wapenvrijheid alleen zit het politieke systeem daar zo in elkaar dat die minderheid al decennia zijn zin kan doordrijven.quote:Op woensdag 25 mei 2022 12:31 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Om de 5 dagen gemiddeld. En men vind het doodnormaal daar.
Als wij een dergelijke regelmaat aan massa slachtingen van onschuldige kinderen zouden hebben (even met de grootte van het land e.d. in ogenschouw nemende) dan zou de Nederland te klein zijn. In Amerika vinden ze het prima. Het is onbegrijpelijk en onverteerbaar.
Ik quote Tijger_m even.quote:Op woensdag 25 mei 2022 12:39 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Oh, maar dan kunnen we voor de politie toch gewoon een net wat groter wapen aanschaffen? En wellicht zoals ik eerder suggereerde naast hoge muren en agenten op school ook een paar wachttorens met snipers.
Je moet niet in problemen denken, er is altijd een mogelijkheid om met meer wapens en meer geweld dit soort dingen de kop in te drukken. Er zijn maar om de 5 dagen massa slachtingen op scholen en maar 2 massa slachtingen per dag in het algemeen in de VS, dus dat werkt goed. Gewoon zwaardere wapens en meer geweld in combinatie met de doodstraf, en dan ben je gegarandeerd verlost van dit gedoe.
quote:Op woensdag 25 mei 2022 12:16 schreef Tijger_m het volgende:
Acceptabel risico daarom proberen we sigaretten te verbannenquote:Op woensdag 25 mei 2022 12:29 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Dat heet een acceptabel risico. Dat gebeurt dagelijks door beleidmakers, ook in NL.
En nu is het weer de schuld van het politieke systeem. De schuld ligt bij de voorstanders van deze nonsens en bij de weigering van tegenstanders om door te pakken.quote:Op woensdag 25 mei 2022 12:41 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Nee, in Amerika vindt een deel van de bevolking het prima. Een minderheid van de bevolking is voorstander van al die wapenvrijheid alleen zit het politieke systeem daar zo in elkaar dat die minderheid al decennia zijn zin kan doordrijven.
De waarheid is altijd hard en zachte heelmeesters maken stinkende wonden.quote:Je suggestie dat de rouwende ouders, zonder dat je weet wat ze gestemd hebben en/of ze fanatiek lid van de NRA zijn, mede verantwoordelijk zouden zijn voor de dood van hun eigen kind en dat van anderen is echt smerig. Ranzig.
Waaruit maak je op dat dat de meerderheid is? En dat al die ouders die nu hun kind zijn verloren ook pro-gun waren?quote:Op woensdag 25 mei 2022 12:33 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Voor de volle 100%. De mogelijke uitzondering daargelaten. Maar door hun hang naar wapens voor iedereen en de weigering om in te grijpen heeft iedereen die pro-gun is in Amerika bloed aan zijn handen.
Precies. Het politiek systeem in de VS is ziek. En dat is niet alleen zo in de wapenwetgeving maar op veel meer onderdelen een probleem. Infrastructuur, economie en zo kan je wel doorgaan. Mooi voorbeeld bijvoorbeeld. De zorgkosten in de VS zijn torenhoog. Terwijl velen daar geen toegang toe hebben.quote:Op woensdag 25 mei 2022 12:41 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Nee, in Amerika vindt een deel van de bevolking het prima. Een minderheid van de bevolking is voorstander van al die wapenvrijheid alleen zit het politieke systeem daar zo in elkaar dat die minderheid al decennia zijn zin kan doordrijven.
Het is in de VS zeker ook de schuld van alle vrouwen dat abortus straks weer verboden is?quote:Op woensdag 25 mei 2022 12:45 schreef GereDathan het volgende:
[..]
En nu is het weer de schuld van het politieke systeem. De schuld ligt bij de voorstanders van deze nonsens en bij de weigering van tegenstanders om door te pakken.
[..]
De waarheid is altijd hard en zachte heelmeesters maken stinkende wonden.
Dat is inderdaad een aanname maar door het kiesstelsel in de VS kan het zijn dat dit niet tot uiting komt. Absoluut had Trump ook geen meerderheid maar door het kiesstelsel kwam hij toch aan de macht.quote:Op woensdag 25 mei 2022 12:45 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Waaruit maak je op dat dat de meerderheid is? En dat al die ouders die nu hun kind zijn verloren ook pro-gun waren?
Want dat is niet zo?quote:Op woensdag 25 mei 2022 12:45 schreef GereDathan het volgende:
En nu is het weer de schuld van het politieke systeem.
@GereDathan gaat er zonder meer vanuit dat de meerderheid van de Amerikanen, zo niet alle, pro-gun zijn en dus medeverantwoordelijk voor het feit dat zulke dingen als deze school shooting gebeuren. Dat lijkt me een behooriljke aanname, en gezien de protesten, demonstraties en andere uitingen, duidelijk een verkeerde.quote:Op woensdag 25 mei 2022 12:50 schreef Megumi het volgende:
[..]
Dat is inderdaad een aanname maar door het kiesstelsel in de VS kan het zijn dat dit niet tot uiting komt. Absoluut had Trump ook geen meerderheid maar door het kiesstelsel kwam hij toch aan de macht.
De VS zijn ook zo groot dat je het nauwelijks als een homogeen land kunt beschouwen.quote:Op woensdag 25 mei 2022 12:55 schreef miss_sly het volgende:
[..]
@:GereDathan gaat er zonder meer vanuit dat de meerderheid van de Amerikanen, zo niet alle, pro-gun zijn en dus medeverantwoordelijk voor het feit dat zulke dingen als deze school shooting gebeuren. Dat lijkt me een behooriljke aanname, en gezien de protesten, demonstraties en andere uitingen, duidelijk een verkeerde.
Dan doen we hier op fok met een heel continent als Afrika ook, dus dan gaat dat met de VS ook prima.quote:Op woensdag 25 mei 2022 12:56 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
De VS zijn ook zo groot dat je het nauwelijks als een homogeen land kunt beschouwen.
Niet natuurlijk. Het probleem is dat de Supreme Court of the United States en de leden daarvan niet onafhankelijk zijn. En daar nu een meerderheid in zit van conservatieve christenen anti-abortus in zit. De leden daarvan worden namelijk aangedragen door de president. Ook een probleem in de politiek van de VS.quote:Op woensdag 25 mei 2022 12:49 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Het is in de VS zeker ook de schuld van alle vrouwen dat abortus straks weer verboden is?
Dat sowieso.quote:Op woensdag 25 mei 2022 12:56 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
De VS zijn ook zo groot dat je het nauwelijks als een homogeen land kunt beschouwen.
Ik denk dat het point of no return al heel lang geleden gepasseerd is, de jongere generatie (onder de 30) is in tweederde meerderheid voor grote beperkingen van het prive bezit van wapens maar het gaat nog decennia duren voordat die de macht hebben om zaken echt te veranderen.quote:Op woensdag 25 mei 2022 12:55 schreef miss_sly het volgende:
[..]
@:GereDathan gaat er zonder meer vanuit dat de meerderheid van de Amerikanen, zo niet alle, pro-gun zijn en dus medeverantwoordelijk voor het feit dat zulke dingen als deze school shooting gebeuren. Dat lijkt me een behooriljke aanname, en gezien de protesten, demonstraties en andere uitingen, duidelijk een verkeerde.
Ik weet wel zeker dat je gelijk hebt. Maar zie wat ik vaker post. Gezien de politiek en de wapenlobby gaat hier niets aan veranderen in Texas in elk geval. Maar het is niet overal kommer en kwel in de VS. Er zijn staten die wel maatregelen nemen. New York bijvoorbeeld.quote:Op woensdag 25 mei 2022 12:55 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Eerder is het probleem dat bepaalde landgenoten in de VS juist terrorist zijn. Ook wel bekend als extreem rechts.quote:Op woensdag 25 mei 2022 13:00 schreef Toine51 het volgende:
Ironisch. De kans dat je in de VS door een terrorist wordt vermoord is significant kleiner dan dat je door een landgenoot wordt vermoord.
En maar roepen dat er in andere landen, vooral midden-oosten, gevaarlijke mensen wonen die de de VS kwaad willen doen..
Amerika, ze doen alsof ze heel wat zijn maar het is gewoon helemaal niks zonder de wapenindustrie..
Megumi, de racistische moordpartij in Buffalo vond plaats in de Staat New York. De dader woonde in dezelfde staat.quote:Op woensdag 25 mei 2022 13:04 schreef Megumi het volgende:
[..]
Ik weet wel zeker dat je gelijk hebt. Maar zie wat ik vaker post. Gezien de politiek en de wapenlobby gaat hier niets aan veranderen in Texas in elk geval. Maar het is niet overal kommer en kwel in de VS. Er zijn staten die wel maatregelen nemen. New York bijvoorbeeld.
Klopt maar New York heeft wel een strengere wapenwetgeving. Maar smokkel uit andere staten is natuurlijk makkelijk.quote:Op woensdag 25 mei 2022 13:07 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Megumi, de racistische moordpartij in Buffalo vond plaats in de Staat New York. De dader woonde in dezelfde staat.
Zijn wapens waren legaal gekocht in de Staat New York.quote:Op woensdag 25 mei 2022 13:09 schreef Megumi het volgende:
[..]
Klopt maar New York heeft wel een strengere wapenwetgeving. Maar smokkel uit andere staten is natuurlijk makkelijk.
Ik bedoel bijvoorbeeld het onderstaande:quote:
Ah, dus alle ouders hier waren pro-gun? Dat heb je ze allemaal even gevraagd?quote:Op woensdag 25 mei 2022 12:33 schreef GereDathan het volgende:
[..]
We een aardig artikel hierover wat ook aangeeft dat er wel een probleem is. In elk geval is in deze bron 53% van de Amerikanen voor strengere wapenwetgeving.quote:Op woensdag 25 mei 2022 13:19 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Ah, dus alle ouders hier waren pro-gun? Dat heb je ze allemaal even gevraagd?
Dat weet ik allemaal.quote:Op woensdag 25 mei 2022 13:04 schreef Megumi het volgende:
[..]
Ik weet wel zeker dat je gelijk hebt. Maar zie wat ik vaker post. Gezien de politiek en de wapenlobby gaat hier niets aan veranderen in Texas in elk geval. Maar het is niet overal kommer en kwel in de VS. Er zijn staten die wel maatregelen nemen. New York bijvoorbeeld.
Zie mijn post hierboven wellicht?quote:Op woensdag 25 mei 2022 13:24 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat weet ik allemaal.
Ik vind het niet kunnen om de tranen van de ouders van deze kinderen krokodillentranen te noemen en te zeggen dat ze het aan zichzelf te danken hebben omdat alle ouders toch ook pro-gun waren. Er is niets wat erop wijst dat dat het geval is.
Niets in de VS verbaast me.quote:Op woensdag 25 mei 2022 12:27 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Lood altijd fijn.
Het was ook al door het lood in brandstoffen veroorzaakte vervuilde lucht. en dat wist men ook dat het IQ afnam en de criminaliteit toenam. Maar goed alles voor het bedrijfsleven en de maatschappelijke problemen zijn daar maar bijzaak.
Investigating the lead-crime link
In recent decades there has been growing interest in whether environmental toxins affect behavior. Scientific evidence suggests that exposure to lead and similar substances in childhood can alter brain development, with lasting detrimental effects on behavior
Ik sluit niet uit dat Trump weer aan de macht gaat komen?quote:Op woensdag 25 mei 2022 13:31 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Niets in de VS verbaast me.
Niet meer op rails te krijgen dit. Ook al zou een democraat iets hervormen dan staat er wel een Trump 2 op die het allemaal weer terug probeert te draaien.
Goed mogelijkquote:Op woensdag 25 mei 2022 13:34 schreef Megumi het volgende:
[..]
Ik sluit niet uit dat Trump weer aan de macht gaat komen?
Ik denk niet dat hij de tranen van ouders bedoelde maar die van politici die telkenmale uitermate bedroefd zijn maar uiteindelijk niets doen.quote:Op woensdag 25 mei 2022 13:24 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat weet ik allemaal.
Ik vind het niet kunnen om de tranen van de ouders van deze kinderen krokodillentranen te noemen en te zeggen dat ze het aan zichzelf te danken hebben omdat alle ouders toch ook pro-gun waren. Er is niets wat erop wijst dat dat het geval is.
Het zal me allemaal een worst wezen ware het niet dat Amerika nog steeds vaak als voorbeeld gezien wordt, en veel onzin telkens deze kant op waait.quote:Op woensdag 25 mei 2022 13:31 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Niets in de VS verbaast me.
Niet meer op rails te krijgen dit. Ook al zou een democraat iets hervormen dan staat er wel een Trump 2 op die het allemaal weer terug probeert te draaien.
Je hoort hier wel eens een verdwaalde idioot die vind dat wij ook vrij wapenbezit moeten hebben maar godzijdank krijgt dat geen voet aan de grond hier. Er is wat mij betreft helemaal niets mis met de principes waarop wij wapenvergunningen verlenen.quote:Op woensdag 25 mei 2022 13:50 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Het zal me allemaal een worst wezen ware het niet dat Amerika nog steeds vaak als voorbeeld gezien wordt, en veel onzin telkens deze kant op waait.
Niet met de principes inderdaad, maar de controle schijnt nogal te wensen over te laten.quote:Op woensdag 25 mei 2022 13:53 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Je hoort hier wel eens een verdwaalde idioot die vind dat wij ook vrij wapenbezit moeten hebben maar godzijdank krijgt dat geen voet aan de grond hier. Er is wat mij betreft helemaal niets mis met de principes waarop wij wapenvergunningen verlenen.
Gezien het aantal incidenten met wapens, buiten de georganiseerde misdaad om, is er ook niet direct een probleem.quote:Op woensdag 25 mei 2022 13:54 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Niet met de principes inderdaad, maar de controle schijnt nogal te wensen over te laten.
Dat is op zich waar, maar als je te lang slecht controleert wie er zoal een wapenvergunning krijgt dan zou het dat op termijn wel kunnen worden.quote:Op woensdag 25 mei 2022 13:57 schreef Blik het volgende:
[..]
Gezien het aantal incidenten met wapens, buiten de georganiseerde misdaad om, is er ook niet direct een probleem.
Ik volg het niet op de voet en ik heb ook geen idee hoe de situatie nu is maar toen ik een vergunning aanvroeg, meer dan 20 jaar geleden overigens en al lang opgegeven, was dat behoorlijk streng en werd er ook daadwerkelijk in huis gecontroleerd op de opslag van het vuurwapen.quote:Op woensdag 25 mei 2022 13:54 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Niet met de principes inderdaad, maar de controle schijnt nogal te wensen over te laten.
Er stond laatst een stuk over in de krant dat dit een van de vele dingen is die te leiden heeft onder de onderbezetting bij de politie. Of liever, de prioriteiten die we stellen voor het korps.quote:Op woensdag 25 mei 2022 14:01 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik volg het niet op de voet en ik heb ook geen idee hoe de situatie nu is maar toen ik een vergunning aanvroeg, meer dan 20 jaar geleden overigens en al lang opgegeven, was dat behoorlijk streng en werd er ook daadwerkelijk in huis gecontroleerd op de opslag van het vuurwapen.
Ah, ok. Ik heb dat niet meegekregen maar het staat en valt inderdaad met controle.quote:Op woensdag 25 mei 2022 14:04 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Er stond laatst een stuk over in de krant dat dit een van de vele dingen is die te leiden heeft onder de onderbezetting bij de politie. Of liever, de prioriteiten die we stellen voor het korps.
Er zijn wel degelijk veranderingen gaande de NRA verliest steeds meer sponsors en is bij veel bedrijven denk aan hotels dan ook aan hotels voor samenkomsten niet meer welkom. Maar de wapenlobby in het algemeen en dan meer de fabrikanten blijven machtig.quote:Op woensdag 25 mei 2022 13:45 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik denk niet dat hij de tranen van ouders bedoelde maar die van politici die telkenmale uitermate bedroefd zijn maar uiteindelijk niets doen.
Bij de beoordeling van het verlof van Tristan zijn niet de juiste richtlijnen gevolgd. Als de regelgeving wel was gevolgd, dan had Tristan nooit een verlof gekregen en had hij ook geen wapens mogen en kunnen aanschaffen.quote:Op woensdag 25 mei 2022 12:00 schreef Megumi het volgende:
[..]
Met je eens maar ook en gek als Tristan kan in Nederland aan een wapen komen. Maar zie dat als een incident. Wat ook meespeelt denk ik is de hoge armoede en misdaad in de VS. En het gebrek aan handelen van de overheid daarin. Waardoor mensen mede vanwege de wapenwetgeving is de VS zich geroepen vinden een wapen te kopen uit zelfbescherming. Toegeven ik roep maar even wat?
Ik heb daar zelf niet zo veel moeite mee. Een burger in Nederland die in een stad woont heeft geen wapen nodig.quote:Op woensdag 25 mei 2022 14:09 schreef PeeJay1980 het volgende:
[..]
Bij de beoordeling van het verlof van Tristan zijn niet de juiste richtlijnen gevolgd. Als de regelgeving wel was gevolgd, dan had Tristan nooit een verlof gekregen en had hij ook geen wapens mogen en kunnen aanschaffen.
En naar goed Nederlands gebruik gaan we dan de regels nog veel verder verscherpen, terwijl er met de toen geldende regelgeving niets mis was.
Een verlof wordt alleen gegeven voor schietsport en wildbeheer. Dus ik weet niet helemaal waar je op doelt, maar voor zelfverdediging krijgt niemand een verlof hier.quote:Op woensdag 25 mei 2022 14:11 schreef Megumi het volgende:
[..]
Ik heb daar zelf niet zo veel moeite mee. Een burger in Nederland die in een stad woont heeft geen wapen nodig.
Goed geregeld dus. Maar om zaken als een Tristan mogelijk uit te sluiten zou ik het beperken toch tot de jacht/wildbeheer?quote:Op woensdag 25 mei 2022 14:13 schreef PeeJay1980 het volgende:
[..]
Een verlof wordt alleen gegeven voor schietsport en wildbeheer. Dus ik weet niet helemaal waar je op doelt, maar voor zelfverdediging krijgt niemand een verlof hier.
Gevallen als Tristan worden al gefilterd als de regels gevolgd worden.quote:Op woensdag 25 mei 2022 14:13 schreef Megumi het volgende:
[..]
Goed geregeld dus. Maar om zaken als een Tristan mogelijk uit te sluiten zou ik het beperken toch tot de jacht/wildbeheer?
Met je eens. Om maar een spreekwoord aan te halen. Praatjes vullen geen gaatjes.quote:Op woensdag 25 mei 2022 13:45 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik denk niet dat hij de tranen van ouders bedoelde maar die van politici die telkenmale uitermate bedroefd zijn maar uiteindelijk niets doen.
Dat klopt, maar dan moet je voor sport- en wildschutters dus wel de controle op orde hebben zodat je niet alsnog een halve gare een wapen geeft. De criminelen halen hun schiettuig toch wel in het illegale circuit, maar het gaat júist om die hobbyisten. Als de bestaande regels volstaan maar niet goed worden nageleefd en je wil dat pareren door de regels strenger te maken, dan gaat dat uiteindelijk ook ten koste van de sportschutter zonder snode plannen of mentale problemen.quote:
Exact dit.quote:Op woensdag 25 mei 2022 14:17 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dat klopt, maar dan moet je voor sport- en wildschutters dus wel de controle op orde hebben zodat je niet alsnog een halve gare een wapen geeft. De criminelen halen hun schiettuig toch wel in het illegale circuit, maar het gaat júist om die hobbyisten. Als de bestaande regels volstaan maar niet goed worden nageleefd en je wil dat pareren door de regels strenger te maken, dan gaat dat uiteindelijk ook ten koste van de sportschutter zonder snode plannen of mentale problemen.
Zie het maar als het vuurwerkverbod. Bijna alles wat we aan vuurwerk niet willen was al verboden, maar toch kiest men er (binnenkort) voor om ál het consumentenvuurwerk te verbieden. De illegale pyromaan komt toch wel aan zijn spullen, maar de huisvader die samen met zijn kinderen wat sierpotjes wil afsteken kan dat niet meer doen.
Dit gaan we niet oplossen op zich. Een gevaarlijke gek houd je niet tegen. En een crimineel die aan wapens wil komen houd je ook niet tegen. Wel kun je de drempel wel hoog leggen wat we hier doen. En wat ik ook denk is dat wij in een samenleving leven waar in wij het gebruik van semi automatische wapens niet normaal vinden. En wat Tijger_m al aan geeft is hier de opslag van wapens anders is geregeld. Een kind zal hier normaal gesproken geen doorgeladen wapen in een nachtkastje vinden. Of je papa is Ridouan Taghi.quote:Op woensdag 25 mei 2022 14:17 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dat klopt, maar dan moet je voor sport- en wildschutters dus wel de controle op orde hebben zodat je niet alsnog een halve gare een wapen geeft. De criminelen halen hun schiettuig toch wel in het illegale circuit, maar het gaat júist om die hobbyisten. Als de bestaande regels volstaan maar niet goed worden nageleefd en je wil dat pareren door de regels strenger te maken, dan gaat dat uiteindelijk ook ten koste van de sportschutter zonder snode plannen of mentale problemen.
Zie het maar als het vuurwerkverbod. Bijna alles wat we aan vuurwerk niet willen was al verboden, maar toch kiest men er (binnenkort) voor om ál het consumentenvuurwerk te verbieden. De illegale pyromaan komt toch wel aan zijn spullen, maar de huisvader die samen met zijn kinderen wat sierpotjes wil afsteken kan dat niet meer doen.
Je leest niet echt wat ik schrijf, is het wel?quote:Op woensdag 25 mei 2022 14:24 schreef Megumi het volgende:
[..]
Dit gaan we niet oplossen op zich. Een gevaarlijke gek houd je niet tegen. En een crimineel die aan wapens wil komen houd je ook niet tegen. Wel kun je de drempel wel hoog leggen wat we hier doen. En wat ik ook denk is dat wij in een samenleving leven waar in wij het gebruik van semi automatische wapens niet normaal vinden. En wat Tijger_m al aan geeft is hier de opslag van wapens anders is geregeld. Een kind zal hier normaal gesproken geen doorgeladen wapen in een nachtkastje vinden. Of je papa is Ridouan Taghi.
Sorry. Maar ik schieten is geen sport.quote:Op woensdag 25 mei 2022 14:27 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Je leest niet echt wat ik schrijf, is het wel?
Hoewel de leraar uit een andere klas dan wel kan ingrijpen, dus het zou kunnen werken.quote:Op woensdag 25 mei 2022 14:28 schreef ChevyCaprice het volgende:
Kinderen voortaan met een kogelwerend helm en vest in de klas zetten?
Zal beter werken dan de leraar bewapenen, want die leraar wordt dan natuurlijk als eerste uitgeschakeld.
Gezien het feit dat 60% van de inwoners daar republikeins stemt is die kans best groot.quote:Op woensdag 25 mei 2022 12:30 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Echt? Hebben al deze ouders hier voor gekozen?
quote:De bewering dat Ramos transgender was is onjuist, maar verspreidt zich snel online, samen met foto's die lijken te zijn genomen van een Reddit- account van een transgender.
"Ik ben het niet, ik woon niet eens in Texas", schrijft de persoon die dat account gebruikt sindsdien op Reddit. In de commentaren schreven ze dat "ze gewoon mijn foto's hebben genomen en deze hebben gebruikt om verkeerde informatie te verspreiden."
Republikein Paul Gosar was een van degenen die het gerucht verspreidde dat de schutter die verantwoordelijk was voor het bloedbad op een basisschool in Uvalde, Texas, transgender was.
De Republikein uit Arizona zei in een tweet over de schutter: "Het is een transseksueel linkse illegale vreemdeling genaamd Salvatore Ramos." De tweet is later verwijderd.
Het is ook (zoals vaak) een kwestie van handhaving en niet van ontoereikende regelgeving.quote:Op woensdag 25 mei 2022 14:17 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Republikeinen die 'klaarkomen' als achternaam hebben hoeven we niet serieus te nemen dus.quote:
Ongetwijfeld dat dat gaat gebeuren zodra ze officieel een wapen gaan dragen en training krijgen.quote:Op woensdag 25 mei 2022 12:20 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
En ga je dan docenten verantwoordelijk houden voor het niet goed genoeg terugschieten als er een aanval is?
quote:How much does a school resource officer make in Florida?
While ZipRecruiter is seeing salaries as high as $81,946 and as low as $16,896, the majority of School Resource Officer salaries currently range between $25,344 (25th percentile) to $41,818 (75th percentile) with top earners (90th percentile) making $49,844 annually in Florida.
Of de volgende schutter is een doorgedraaide leraar met een wapen. En zo blijf je bezig.quote:Op woensdag 25 mei 2022 14:29 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Hoewel de leraar uit een andere klas dan wel kan ingrijpen, dus het zou kunnen werken.
Men wil gewoon de wapens weg omdat men dat net zoals in Europa tirannieke wetten en gezondheidsfascisme kan opleggen en de meute hier trapt er weer met beide poten in. De dader zou trouwens een voormalig antifa en groen activist zijn. Een beetje een Volkert Van der Graaf type. Bewapende burgers zijn een obstakel voor den steeds maar tirannieker wordende overheid. Het zou me niet verbazen dat dit 1 van de vele false flag operaties is van de Russische en Chinese geheime dienst om Amerika kapot te krijgen…quote:Op woensdag 25 mei 2022 11:44 schreef bianconeri het volgende:
En dan nog zijn er mensen die voor algemeen wapenbezit zijn
Hoe ziek ben je dan.
Tijd om het te verbieden.
Die Paul Gosar is een smeerlap eerste klas. Dit is bepaald niet het eerste leugenachtige geintje wat hij uithaalt.quote:
quote:Op woensdag 25 mei 2022 16:42 schreef Rebel1978 het volgende:
[..]
Men wil gewoon de wapens weg omdat men dat net zoals in Europa tirannieke wetten en gezondheidsfascisme kan opleggen en de meute hier trapt er weer met beide poten in. De dader zou trouwens een voormalig antifa en groen activist zijn. Een beetje een Volkert Van der Graaf type. Bewapende burgers zijn een obstakel voor den steeds maar tirannieker wordende overheid. Het zou me niet verbazen dat dit 1 van de vele false flag operaties is van de Russische en Chinese geheime dienst om Amerika kapot te krijgen…
Tijd voor je medicatiequote:Op woensdag 25 mei 2022 16:42 schreef Rebel1978 het volgende:
[..]
Men wil gewoon de wapens weg omdat men dat net zoals in Europa tirannieke wetten en gezondheidsfascisme kan opleggen en de meute hier trapt er weer met beide poten in. De dader zou trouwens een voormalig antifa en groen activist zijn. Een beetje een Volkert Van der Graaf type. Bewapende burgers zijn een obstakel voor den steeds maar tirannieker wordende overheid. Het zou me niet verbazen dat dit 1 van de vele false flag operaties is van de Russische en Chinese geheime dienst om Amerika kapot te krijgen…
Hahahahahahaha. Europa en tiranniek hahahahahaha.quote:Op woensdag 25 mei 2022 16:42 schreef Rebel1978 het volgende:
[..]
Vandaar dat de staat Texas per 1 januari dit jaar de minimumleeftijd voor wapens van 21 naar 18 heeft gebracht.quote:Op woensdag 25 mei 2022 12:55 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Het is de schuld van de Amerikanen die kost wat het kost vast willen houden aan belachelijke regels en wetten. En dan krokodillentranen gaan huilen als het mis gaat.quote:
Het is de schuld van de Amerikaanse burgers dat abortus straks verboden is. Dat schijnt ook een minderheid te zijn die dat wil, en dat rammen ze er zo doorheen. Maar als het om wapens gaat is het blijkbaar allemaal lastig?quote:Op woensdag 25 mei 2022 12:49 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Het is in de VS zeker ook de schuld van alle vrouwen dat abortus straks weer verboden is?
Ja, ken ze toevallig allemaal.quote:Op woensdag 25 mei 2022 13:19 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Ah, dus alle ouders hier waren pro-gun? Dat heb je ze allemaal even gevraagd?
"Strengere wapenwetten" is nog wel wat anders dan "helemaal geen wapens meer". En het zal je verbazen hoe weinig Amerikanen zo'n wet zouden steunen.quote:Op woensdag 25 mei 2022 12:50 schreef Bluesdude het volgende:
Een kleine meerderheid van Texacanen willen minder strikte wapenbeperking of handhaven wat er nu is.
Daarnaast 44% wenst wel meer strengere wapenwetten.
Het probleem zit bij de rechtse kiezers en natuurlijk bij hun rechtse politici, die wederom niet de verantwoordelijkheid oppikken en zwijgen, of meelullen.
http://texaspolitics.utex(...)_feature/slide1.html
Strenger wapenwetten zijn gewoon een wassen neus. Wat gaat de vader van een mentaal instabiele jongen van 18 dan doen. Hij mag immers legaal wapens kopen en dan is het alleen op papier moeilijk om aan een wapen te komen. De mentaal instabiele haalt de wapens van zijn vader tevoorschijn en kan los gaan.quote:Op woensdag 25 mei 2022 13:09 schreef Megumi het volgende:
[..]
Klopt maar New York heeft wel een strengere wapenwetgeving. Maar smokkel uit andere staten is natuurlijk makkelijk.
Is hij familie van Nick Kerr?quote:Op woensdag 25 mei 2022 11:34 schreef Idisrom het volgende:
Basketbal coach Steve KerrOp het goede moment de maximale inspanning doen om wat tegen de wapens in de VS te doen.
Edit: dit staat ook al in de OP, maar hier de twitterloze opname.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 25 mei 2022 18:21 schreef superniger het volgende:
[..]
Is hij familie van Nick Kerr?SuperSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Die moordpartijen zijn de schuld van "alles en iedereen" die strenge wapenwetten afwijzen, blokkerenquote:Op woensdag 25 mei 2022 17:32 schreef GereDathan het volgende:
En maar huilen als het mis gaat, dan is het weer de schuld van alles en iedereen. Mede mogelijk gemaakt door de machtige wapen lobby en slappe natte kranten als "leiders".
Nee hoor.... het helpt echt. Zie maar in Nederland.quote:Op woensdag 25 mei 2022 18:14 schreef vipergts het volgende:
[..]
Strenger wapenwetten zijn gewoon een wassen neus.
Wij hebben al geen wapens zij willen hooguit een beetje controle en als dat net zo gaat als hier valt het daarmee. Je moet die zooi gewoon verbieden. Je mag 1 pistool voor zelfverdediging en kogels kosten 100 dollar per stuk. Wat verwacht je nu van een staat die abortus na 6 weken verbiedt dat ze opeens progressief zijn als het op wapens aan komt.quote:Op woensdag 25 mei 2022 18:41 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Nee hoor.... het helpt echt. Zie maar in Nederland.
Die nabestaanden in Uvaldehebben voor 60% op trump/republikeins gestemd de afgelopen verkiezingen, en als ze democratische stemde was dat op mensen die hooguit wat extra controle wilde geen verbod. De slachtoffers en nabestaanden zover ze mochten stemmen dachten waarschijnlijk ook tot eergisteren dit overkomt anderen ik laat me mijn wapen niet afpakken. Is het triest dat er weer een zooitje kinderen aan flarden zijn geschoten ik denk van wel. Wat nog triester is is dat dat land niets leert van het verleden waar heb je als burger in godsnaam een AR15 of vergelijkbaar model voor nodig. Koop gewoon een hond als je zo bang bent voor inbrekers, of alleen een bench als je geen zin hebt om dat mormel uit te laten.quote:Op woensdag 25 mei 2022 18:40 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Die moordpartijen zijn de schuld van "alles en iedereen" die strenge wapenwetten afwijzen, blokkeren
Wat jij doet is slachtoffers en hun nabestaanden afzeiken.
Ook onfatsoenlijk
Ah, jij kent ze ook al persoonlijk?quote:Op woensdag 25 mei 2022 19:06 schreef vipergts het volgende:
[..]
Die nabestaanden in Uvaldehebben voor 60% op trump/republikeins gestemd de afgelopen verkiezingen, en als ze democratische stemde was dat op mensen die hooguit wat extra controle wilde geen verbod. De slachtoffers en nabestaanden zover ze mochten stemmen dachten waarschijnlijk ook tot eergisteren dit overkomt anderen ik laat me mijn wapen niet afpakken. Is het triest dat er weer een zooitje kinderen aan flarden zijn geschoten ik denk van wel. Wat nog triester is is dat dat land niets leert van het verleden waar heb je als burger in godsnaam een AR15 of vergelijkbaar model voor nodig. Koop gewoon een hond als je zo bang bent voor inbrekers, of alleen een bench als je geen zin hebt om dat mormel uit te laten.
Denk niet dat 10-jarigen er op die manier naar kijken op dat moment.quote:Op woensdag 25 mei 2022 19:19 schreef TLC het volgende:
Die slachtoffers waren absoluut kansloos, opgesloten en gewoon ge-executeerd.
Wat moet dat een nachtmerrie zijn geweest voor die mensen in dat lokaal, weten dat je t niet gaat overleven.
Nee ik heb de verkiezingsuitslagen van Uvalde gegoogeld en de democratische kandidaten nagekeken op hun standpunten wat betreft gun control.quote:
Ah, en daarmee weet je precies hoe de nabestaanden over gun control denken. Oh, en dat het je weinig doet is verder niet echt relevant.quote:Op woensdag 25 mei 2022 20:04 schreef vipergts het volgende:
[..]
Nee ik heb de verkiezingsuitslagen van Uvalde gegoogeld en de democratische kandidaten nagekeken op hun standpunten wat betreft gun control.
Je kunt zulke dingen gewoon niet los zien van de inwoners van dat land.
Maar wat maakt het voor jou zo erg dat ik deze mening heb en kom je met deze dooddoener. Ik ken die mensen inderdaad persoonlijk niet het doet me ook weinig dat er kinderen zijn doodgeschoten het is wat het is.
Je oorspronkelijke post barst van de aannames, maar ok. Als jij er blij van wordt.quote:Op woensdag 25 mei 2022 20:14 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Uiteraard, alles om de wapens in stand te houden.
quote:Op woensdag 25 mei 2022 18:21 schreef superniger het volgende:
[..]
Is hij familie van Nick Kerr?Matige grap, maar toevallig wel. Dat is zijn zoon.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Xbox Live Gamertag : ThaD16
Dus jij denkt dat als je op poppetjes die qua gun control weinig willen veranderen stemt je geen verantwoordelijkheid draagt. Dat is makkelijk.quote:Op woensdag 25 mei 2022 20:14 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Ah, en daarmee weet je precies hoe de nabestaanden over gun control denken. Oh, en dat het je weinig doet is verder niet echt relevant.
😂😂😂uiteraard daarom dat de E.U. de vrije meningsuiting heeft afgeschaft als het niet meer conform de regels is wat betreft “ hatespeech”.quote:Op woensdag 25 mei 2022 17:06 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Hahahahahahaha. Europa en tiranniek hahahahahaha.
Vandaar dat Europa zo ontzettend vrij is. Veel vrijer en alles veel beter voor elkaar dan je geliefde VS hoor.
Nee, VS heeft al 200+ shootings dit jaar. Maar dat is natuurlijk allemaal door China en Rusland![]()
Een klein tactisch kernwapen?quote:Op woensdag 25 mei 2022 12:34 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Waarom zou je zo graag hakenkruizen aan je huis willen hangen? Begrijp je ook dat Nederland bezet is geweest door de Nazi's en Amerika niet?quote:Op donderdag 26 mei 2022 00:12 schreef Rebel1978 het volgende:
[..]
😂😂😂uiteraard daarom dat de E.U. de vrije meningsuiting heeft afgeschaft als het niet meer conform de regels is wat betreft “ hatespeech”.
https://ec.europa.eu/info(...)ate-speech-online_en
In de U.S.A. mag je volgens de grondwet nog steeds ( hoe verwerpelijk ook) hakenkruis vlaggen aan je woning hangen en racistische uitspraken doen dit in tegenstelling tot het dictatoriale Europa waar belediging van politici tegenwoordig al onder hatespeech valt. Hoe zo meer vrijheid in Europa? Het continent dat de geschiedenis zal ingaan als de uitvinders van de ziekste totalitaire regimes die de 20ste eeuw ooit gekend heeft ….
Want ja, al die mass shooters zijn rappers... Wat een onzin.quote:Op donderdag 26 mei 2022 00:36 schreef BookFreak het volgende:
Het grootste probleem in Amerika zijn geen schoolshootings, maar het geweld van rap/gangster/gang/straattuig cultuur.
En de beste verdediging daar tegen is om zelf bewapend te zijn, geen twijfel.
Ben je dan voor het volledig vrij geven van wapens? Dus dat burgers nukes zouden moeten kunnen kopen?quote:Op woensdag 25 mei 2022 16:42 schreef Rebel1978 het volgende:
[..]
Uuuh....zei ik dat dan? Mass shooters zijn erg zeldzaam. Het over over overgrote misdaad probleem in Amerika (raptuig/gangstertuig) wordt door links (jou dus) genegeerd. Waarom zou dat toch zijn?quote:Op donderdag 26 mei 2022 01:14 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Want ja, al die mass shooters zijn rappers... Wat een onzin.
Effe serieus, ik ken echt iemand die Nick Keur heet, het is niet eens een kortere naam oid. Die vertelt dat ook niet vaak zijn hele naam, maar een vreemde keuze van zijn ouders is het wel. Een tukker genaamd Nick Keur,quote:Op woensdag 25 mei 2022 20:32 schreef GotenSSJ het volgende:
[..]
Matige grap, maar toevallig wel. Dat is zijn zoon.
Oja nu negeer ik ook nog eens rappers en een probleem uit Amerika. Lekker alles links/rechts blijven denken, enorm bekrompen.quote:Op donderdag 26 mei 2022 01:20 schreef BookFreak het volgende:
[..]
Uuuh....zei ik dat dan? Mass shooters zijn erg zeldzaam. Het over over overgrote misdaad probleem in Amerika (raptuig/gangstertuig) wordt door links (jou dus) genegeerd. Waarom zou dat toch zijn?
Daarbij kunnen ook leraren levensmoe zijn of in een depressie zitten. Je kunt de 'good guys' wel wapens gaan geveb, maar je kunt niet garanderen dat ze altijd good guys zijn en bij een mass shooting komt de politie aan en die moet dan effe gaan uitvogelen wie van al de schutters nou eigenlijk de good guy is. Kerngezonde mensen kunnen zomaar depressief worden of wraakgevoelens hebben e.d. Het zou mooi zijn als je niet zo gemakkelijk aan een wapen komt. Mara veel Amerikanen zien zichzelf nooit als onderdeel van het probleem, want Amerika is zogenaamd 'land of the free' maar velen denken dat dat betekend dat je met niemand hoeft rekening te houden of onderdeel bent van een groter geheel.quote:Op woensdag 25 mei 2022 14:28 schreef ChevyCaprice het volgende:
Kinderen voortaan met een kogelwerend helm en vest in de klas zetten?
Zal beter werken dan de leraar bewapenen, want die leraar wordt dan natuurlijk als eerste uitgeschakeld.
Hoe snel men ook transgenders in een hoek wilden zetten bij de GOP en veel users op Fok namen dat direct zonder enige vorm van nadenken over (want fake news volgens is a way of living a tenminste geen MSM) of het wel klopt. En ook meteen zien als bewijs dat transgenders in de gaten gehouden moeten worden want die zijn geestesziek. Dat 100% van de mass shootings uitsluitend door mannen worden gepleegd deed er ineens niet toe. Blijkbaar zijn die nog geestezieker of zo. Bleek uiteindelijk een of andere GOP-er het fake news te hebben verspreid en dan vertrekken die lui even van het forum zonder toe te geven dat ze er enorm naast zaten.quote:Op woensdag 25 mei 2022 11:29 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Het komt door games en films natuurlijk.
Die slaan de plank volledig mis. Want stel dat het waar zou zijn dat het om een transgender gaat, die past zich dan netjes aan de traditie van 100% alleen maar manden die dit soort shootings doen. Eindelijk geassimileerd.quote:Op woensdag 25 mei 2022 11:49 schreef britneycheers het volgende:
[ link | afbeelding ]
Iemand die weet wat een leftis is?
Gedaan! Het plan was eerst daar te gaan wonen met mijn Amerikaanse vrouw, maar uiteindelijk wilden we een kind en dus zijn we hier gaan wonen. Goede keuze geweest, waar we beiden nog steeds vierkant achter staan.quote:Op woensdag 25 mei 2022 12:16 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Een land waar op de basisschool school shooter trainingen gegeven worden aan kinderen is allang en breed het spoor dusdanig bijster dat er geen oplossing meer is.
https://www.alicetraining(...)ion/age-appropriate/
Je kan wel je best doen om steeds een fantasie theorie (videogames) belachelijk te maken als rookgordijn om het werkelijke probleem (rap en gangstercultuur) te negeren.quote:Op donderdag 26 mei 2022 01:46 schreef Vis1980 het volgende:
Maar inderdaad Amerika in een notendop: Guns don't kill people, video games do.
Ja, in het wilde westen hielden ze ook al van rap, verder helemaal geen Amerikaanse traditie. In kerstgidsen van winkels bladerde men van speelgoed op de ene bladzij naar letterlijk vuurwapens op de andere bladzij. En dan nog doen alsof het met muziek te maken heeft.quote:Op donderdag 26 mei 2022 02:10 schreef BookFreak het volgende:
[..]
Je kan wel je best doen om steeds een fantasie theorie (videogames) belachelijk te maken als rookgordijn om het werkelijke probleem (rap en gangstercultuur) te negeren.
Ah onze papenvreter die overal met den Bijbel zwaait, zoals z'n Amerikaanse evangelical maatjes overzee.quote:Op woensdag 25 mei 2022 16:42 schreef Rebel1978 het volgende:
[..]
Voor rap muziek was Amerika een oord van hemelse vrede, inderdaad.quote:Op donderdag 26 mei 2022 01:20 schreef BookFreak het volgende:
[..]
Uuuh....zei ik dat dan? Mass shooters zijn erg zeldzaam. Het over over overgrote misdaad probleem in Amerika (raptuig/gangstertuig) wordt door links (jou dus) genegeerd. Waarom zou dat toch zijn?
Volgens mij zei ik dat de theorie dat games de oorzaak zijn van het grote geweld in de VS fantasie was.....quote:Op donderdag 26 mei 2022 02:18 schreef Vis1980 het volgende:
Je lijkt mij vader wel, afgeven op geweld in games of muziek.
Die cultuur komt niet zomaar uit de lucht vallen.quote:Op donderdag 26 mei 2022 06:54 schreef BookFreak het volgende:
[..]
Echter dat geldt niet voor het gangster rap cultuur wat wel degelijk problematisch is.
Het antwoord is natuurlijk geld. Geld geld geld geld geld. En het gevoel van macht dat het geeft om niets te doen waar mensen dingen van je verwachten.quote:Op donderdag 26 mei 2022 08:56 schreef theunderdog het volgende:
Ik ben niet snel onder de indruk over wat een politius zegt (noem het wantrouwen), maar pffff:
https://twitter.com/ABC/status/1529219289005400064.
Hahahahahahaha.quote:Op donderdag 26 mei 2022 00:12 schreef Rebel1978 het volgende:
[..]
😂😂😂uiteraard daarom dat de E.U. de vrije meningsuiting heeft afgeschaft als het niet meer conform de regels is wat betreft “ hatespeech”.
In de U.S.A. mag je volgens de grondwet nog steeds ( hoe verwerpelijk ook) hakenkruis vlaggen aan je woning hangen en racistische uitspraken doen dit in tegenstelling tot het dictatoriale Europa waar belediging van politici tegenwoordig al onder hatespeech valt. Hoe zo meer vrijheid in Europa? Het continent dat de geschiedenis zal ingaan als de uitvinders van de ziekste totalitaire regimes die de 20ste eeuw ooit gekend heeft ….
Onschuldige kinderen zijn bruut vermoord, maar nu gaan we het even hebben over een dode crimineel want dat is blijkbaar belangrijker ofzo.quote:
Dat staat er nietquote:Op donderdag 26 mei 2022 09:59 schreef Watnleven het volgende:
[..]
Onschuldige kinderen zijn bruut vermoord, maar nu gaan we het even hebben over een dode crimineel want dat is blijkbaar belangrijker ofzo.
Wauw.
Dat staat er wel, maar ok.quote:Op donderdag 26 mei 2022 10:01 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Dat staat er nietNiet kunnen lezen
Waar staat precies dat het ene belangrijker is dan het andere?quote:Op donderdag 26 mei 2022 10:03 schreef Watnleven het volgende:
[..]
Dat staat er wel, maar ok.
Wat jij wilt. 😂
Hij begint met een klein stukje 'we rouwen om de kinderen' en daarna een totaal niet relevant verhaal over Floyd, en dat het allemaal zo erg is. Dat wekt bij mij de indruk dat hij dat inderdaad belangrijker vind. Waarom überhaupt beginnen over hem in dezelfde tweet.quote:Op donderdag 26 mei 2022 10:08 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Waar staat precies dat het ene belangrijker is dan het andere?
Sowieso, welke relevantie heeft het strafblad van George Floyd precies toen hij werd omgebracht door een agent die daar niet van de op de hoogte was, noch de taak van uitvoerend beul had waardoor hij het recht had om iemand om te leggen?
Dus een pro-gun organisatie heeft een studie gedaan waaruit dit blijkt. Als inwoner van een land (België) waar het blijkbaar nog veel erger is dan in de VS, vraag ik me af waar die mass shootings dan juist plaatsvinden? Is dat altijd als ik met vakantie ben of zo?quote:Op donderdag 26 mei 2022 09:21 schreef jakosi het volgende:
https://worldpopulationre(...)shootings-by-country
Hier zie je dat de VS een lager aantal doden zou hebben (relatief) door mass shootings dan Frankrijk, Noorwegen, Finland, Tsjechie, Slowakije en Zwitserland (over 2009-2015).
In een tweet over het 2-jarig jubileum van de nodeloze dood van George Floyd beginnen over George Floyd is inderdaad erg irrelevantquote:Op donderdag 26 mei 2022 10:21 schreef Watnleven het volgende:
[..]
Hij begint met een klein stukje 'we rouwen om de kinderen' en daarna een totaal niet relevant verhaal over Floyd, en dat het allemaal zo erg is.
Je leest de tweet niet goed en verzint dingen erbij om daar vervolgens lekker verontwaardigd over te kunnen doen. Dat is wat er gebeurt.quote:Dat wekt bij mij de indruk dat hij dat inderdaad belangrijker vind. Waarom überhaupt beginnen over hem in dezelfde tweet.
Floyd was geen crimineelquote:Op donderdag 26 mei 2022 10:21 schreef Watnleven het volgende:
[..]
Hij begint met een klein stukje 'we rouwen om de kinderen' en daarna een totaal niet relevant verhaal over Floyd, en dat het allemaal zo erg is. Dat wekt bij mij de indruk dat hij dat inderdaad belangrijker vind. Waarom überhaupt beginnen over hem in dezelfde tweet.
Dat Floyd is vermoord is duidelijk.
En dat had ook nooit mogen gebeuren.
Ik vind de dood van een crimineel helaas minder ernstig dan dat van onschuldige kinderen en dat je die twee samen noemt in 1 tweet vind ik belachelijk.
Als hij gewoon 2 aparte tweets had verzonden was het anders geweest.quote:Op donderdag 26 mei 2022 10:39 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
In een tweet over het 2-jarig jubileum van de nodeloze dood van George Floyd beginnen over George Floyd is inderdaad erg irrelevantFenomenale redenering, geen speld tussen te krijgen.
[..]
Je leest de tweet niet goed en verzint dingen erbij om daar vervolgens lekker verontwaardigd over te kunnen doen. Dat is wat er gebeurt.
Wijs maar aan wat er precies fout is aan de bewoordingen in deze tweet zonder dingen te verzinnen over dat hij het ene belangrijker zou vinden dan het andere. Is elke tweet over een ander onderwerp dan dat in Texas nu een teken dat de afzender dat onderwerp BELANGRIJKER vindt dan die schietpartij? Of alleen die van Obama omdat het om Obama gaat?
Dat wij helemaal niet hoeven te denken aan een dode crimineel, op het moment dat er onschuldige kinderen zijn vermoord.quote:
Op het moment zelf had het niet perse relevantie. Nu 2 jaar later kan worden geconcludeerd dat het in elk geval een stuk minder erg is, dan de moord op onschuldige kinderen.quote:Op donderdag 26 mei 2022 10:08 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Waar staat precies dat het ene belangrijker is dan het andere?
Sowieso, welke relevantie heeft het strafblad van George Floyd precies toen hij werd omgebracht door een agent die daar niet van de op de hoogte was, noch de taak van uitvoerend beul had waardoor hij het recht had om iemand om te leggen?
Nee dat staat er niet. Het is twee jaar geleden dat het gebeurde daar wil hij even bij stil staan. Hij zegt helemaal niet dat het belangrijker is.quote:Op donderdag 26 mei 2022 10:03 schreef Watnleven het volgende:
[..]
Dat staat er wel, maar ok.
Wat jij wilt. 😂
Nee. Dan was het hetzelfde geweest, maar in twee tweets.quote:Op donderdag 26 mei 2022 11:24 schreef Watnleven het volgende:
[..]
Als hij gewoon 2 aparte tweets had verzonden was het anders geweest.
Hij benoemd het ene, om vervolgens op het andere door te gaan. Niets mis mee. Dat zaken erbij verzinnen, zoals vermeend belang van het ene onderwerp zodat daar lekker verontwaardigd over gedaan kan worden, erg vervelend en dom gedrag is. daar kan Barack Obama verder ook niets aan doen.quote:Het gaat erom dat hij ze samen benoemd, waarbij het grootste deel over Floyd gaat ipv de kinderen.
Gaan we nu meten hoe erg iets is en of je daar dan over zou mogen tweeten? Wat een onzin, jullie verzinnen er van alles bij, maar dat zegt toch echt iets over jezelf. Maar goed, Obama is bad, toch?quote:Op donderdag 26 mei 2022 11:27 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Op het moment zelf had het niet perse relevantie. Nu 2 jaar later kan worden geconcludeerd dat het in elk geval een stuk minder erg is, dan de moord op onschuldige kinderen.
Maar niemand wordt gedwongen door die tweet, dus ook dat staat er niet.quote:Op donderdag 26 mei 2022 11:25 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Dat wij helemaal niet hoeven te denken aan een dode crimineel, op het moment dat er onschuldige kinderen zijn vermoord.
Zo zeldzaam dat het gemiddeld twee keer per week gebeurt. Mischien toch niet zo zeldzaam?quote:Op donderdag 26 mei 2022 01:20 schreef BookFreak het volgende:
[..]
Mogen tweeten? is iemand hier voor een juridisch verbod soms?quote:Op donderdag 26 mei 2022 11:31 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Gaan we nu meten hoe erg iets is en of je daar dan over zou mogen tweeten? Wat een onzin, jullie verzinnen er van alles bij, maar dat zegt toch echt iets over jezelf. Maar goed, Obama is bad, toch?
Had George ook liever achter tralies gezien, hoor.quote:Op donderdag 26 mei 2022 11:33 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Maar niemand wordt gedwongen door die tweet, dus ook dat staat er niet.
Verder ben ik geen fan van willekeurige executies op straat door de politie, maar daar blijken de meningen elke keer weer over verdeeld te zijn.
Er komen intussen in Amerika meer kinderen om door vuurwapens dan in het verkeer.quote:Op donderdag 26 mei 2022 01:20 schreef BookFreak het volgende:
[..]
Voor welke misdaad precies? Stond er nog iets open? Een veroordeling?quote:Op donderdag 26 mei 2022 11:36 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Had George ook liever achter tralies gezien, hoor.
Hij verzette zich tijdens de arrestatie.quote:Op donderdag 26 mei 2022 11:41 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Voor welke misdaad precies? Stond er nog iets open? Een veroordeling?
Wel waar. Of als de school niet had bestaan.quote:Op donderdag 26 mei 2022 11:45 schreef recursief het volgende:
George Floyd heeft hier geen fuck mee te maken. Ted Cruz heeft vindt dat deze shooting voorkomen had kunnen worden als de school de achterdeur op slot had gedaan.
Je verzint er nu zelf ook van alles bij. Obama is bad? Ik vind zijn tweet dom, nooit gezegt dat ik Obama slecht vind.quote:Op donderdag 26 mei 2022 11:31 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Gaan we nu meten hoe erg iets is en of je daar dan over zou mogen tweeten? Wat een onzin, jullie verzinnen er van alles bij, maar dat zegt toch echt iets over jezelf. Maar goed, Obama is bad, toch?
Als Amerika de Australische aanpak hanteert breekt er daar een burgeroorlog uit. Australiërs definiëren hun Australiër-zijn niet adhv wapens. Veel Amerikanen wel.quote:
Dus daarom moet ie volgens jou de bak in? Omdat hij zich verzette tegen een arrestatie? Niet omdat ie veroordeeld was, niet omdat hij iets gedaan had voor de arrestatie, maar omdat hij zich verzette tegen deze willekeurige arrestatie? Een arrestatie door agenten die hem uiteindelijk gewoon om het leven brachten...quote:Op donderdag 26 mei 2022 11:44 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Hij verzette zich tijdens de arrestatie.
Of niet en het aantal schietpartijen neemt drastisch af.quote:Op donderdag 26 mei 2022 11:49 schreef probeer het volgende:
[..]
Als Amerika de Australische aanpak hanteert breekt er daar een burgeroorlog uit.
Of als niet iedere willekeurige burger op de dag dat hij of zij 18 wordt een winkel binnen kan lopen om twee (semi)automatische wapens + een berg munitie te kopen,quote:Op donderdag 26 mei 2022 11:46 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Wel waar. Of als de school niet had bestaan.
Dat is omdat je 21 moet zijn om te mogen autorijden, maar met 18 al wapens kan kopenquote:Op donderdag 26 mei 2022 11:40 schreef recursief het volgende:
[..]
Er komen intussen in Amerika meer kinderen om door vuurwapens dan in het verkeer.
Nee dat was niet hetzelfde geweest.quote:Op donderdag 26 mei 2022 11:30 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Nee. Dan was het hetzelfde geweest, maar in twee tweets.
[..]
Hij benoemd het ene, om vervolgens op het andere door te gaan. Niets mis mee. Dat zaken erbij verzinnen, zoals vermeend belang van het ene onderwerp zodat daar lekker verontwaardigd over gedaan kan worden, erg vervelend en dom gedrag is. daar kan Barack Obama verder ook niets aan doen.
Daar gaat het niet eens om. Jim Jefferies legt ook uitstekend uit waarom de argumenten die de republikeinse senatoren door de NRA worden ingefluisterd niet kloppen.quote:Op donderdag 26 mei 2022 11:49 schreef probeer het volgende:
[..]
Als Amerika de Australische aanpak hanteert breekt er daar een burgeroorlog uit. Australiërs definiëren hun Australiër-zijn niet adhv wapens. Veel Amerikanen wel.
16 autorijden, alcohol 21 daar.quote:Op donderdag 26 mei 2022 11:52 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dat is omdat je 21 moet zijn om te mogen autorijden, maar met 18 al wapens kan kopen
De Australiërs baseren hun wapenbezit dan ook niet op het argument 'we hebben het recht om ons te kunnen beschermen tegen de overheid', Amerikanen wel. 1x raden wat er gebeurt als de overheid die wapens af komt nemen.quote:Op donderdag 26 mei 2022 11:49 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Of niet en het aantal schietpartijen neemt drastisch af.
Ja, die spookverhalen over burgeroorlogen klinken leuk, maar het staat helemaal niet vast dat die zouden uitbreken als je gefaseerd (maar wel op tempo) het wapenbezit in de VS afbouwt en abnormaliseert. Sowieso is angst een slechte raadgever.quote:Op donderdag 26 mei 2022 11:55 schreef probeer het volgende:
[..]
De Australiërs baseren hun wapenbezit dan ook niet op het argument 'we hebben het recht om ons te kunnen beschermen tegen de overheid', Amerikanen wel. 1x raden wat er gebeurt als de overheid die wapens af komt nemen.
Ik ken het stukje. Ik zeg ook nergens dat het correcte argumenten moeten zijn. Ik zeg dat wapens afpakken juist die militante wapenbezitters mobiliseert.quote:Op donderdag 26 mei 2022 11:54 schreef recursief het volgende:
[..]
Daar gaat het niet eens om. Jim Jefferies legt ook uitstekend uit waarom de argumenten die de republikeinse senatoren door de NRA worden ingefluisterd niet kloppen.
Kan best zijn. Ik had het over praktijksituaties van een wapenverbod. Dat ze daar dan simpelweg veel van die waco situaties gaan krijgen.quote:Overigens vindt een meerderheid van de Amerikaanse burgers dat er iets tegen het vrije wapenbezit gedaan moet worden, zeg maar pro-gun control. Maar de lobby van de NRA is zo machtig dat dat in de politiek wordt tegengehouden.
Ja, maar je onderbouwt het niet. Waarom zou de toekomst gaan zoals jij hier zegt?quote:Op donderdag 26 mei 2022 11:58 schreef probeer het volgende:
[..] Ik zeg dat wapens afpakken juist die militante wapenbezitters mobiliseert.
En wat gaat er dan gebeuren?quote:Op donderdag 26 mei 2022 11:58 schreef probeer het volgende:
[..]
Ik ken het stukje. Ik zeg ook nergens dat het correcte argumenten moeten zijn. Ik zeg dat wapens afpakken juist die militante wapenbezitters mobiliseert.
Dat staat inderdaad niet vast nee.quote:Op donderdag 26 mei 2022 11:56 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Ja, die spookverhalen over burgeroorlogen klinken leuk, maar het staat helemaal niet vast dat die zouden uitbreken als je gefaseerd (maar wel op tempo) het wapenbezit in de VS afbouwt en abnormaliseert. Sowieso is angst een slechte raadgever.
Wat op zich geen reden is om er niet toch eens mee te gaan beginnen.quote:Op donderdag 26 mei 2022 12:02 schreef probeer het volgende:
Daar gaan dan denk ik toch echt meerdere generaties overheen, voordat wapenbezit ge-abnormaliseerd is.
Nou, ten eerste gaat een significant deel van de wapenbezitters hun wapens niet inleveren. Daar ze hun wapenbezit deel achten van hun identiteit (als Amerikaan). Vervolgens gaat justitie of zelfs defensie de mankracht nevernooitniet hebben om een verbod te handhaven, laat staan om huiszoekingen bij de notoire pro-wapen mensen uit te voeren. Dat gaat namelijk over miljoenen huishoudens. Dan zal er een deel van de gun-nut-jobs zich bevestigd voelen in hun angst (de overheid die wapens weg komt nemen) en krijg je een toename in waco achtige situaties. En omdat Amerika Amerika is, zal die wetgeving waarschijnlijk misbruikt gaan worden als stok om minderheden te slaan. Systematisch racisme bij justitie, icm met een wapenverbod, gaat voornamelijk leiden tot een toename in gevangenisstraffen voor minderheden. Hoeft niet eens gericht beleid te zijn; zolang minderheden relatief veel vaker aangehouden en gecontroleerd worden, zullen zij relatief vaker gearresteerd worden voor wapenbezit.quote:
Klopt. Maar doen alsof zo'n stringent wapenverbod zomaar even uitgevoerd kan worden zolang het maar door het politieke proces geloodst is, is het probleem immens onderkennen.quote:Op donderdag 26 mei 2022 12:04 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Wat op zich geen reden is om er niet toch eens mee te gaan beginnen.
Dus jij denkt (te weten) dat alle nabestaanden gestemd hebben op politici die weinig tot niets willen veranderen. Dat is makkelijk.quote:Op woensdag 25 mei 2022 20:39 schreef vipergts het volgende:
[..]
Dus jij denkt dat als je op poppetjes die qua gun control weinig willen veranderen stemt je geen verantwoordelijkheid draagt. Dat is makkelijk.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |