abonnement Unibet Coolblue
pi_204858135
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2022 12:27 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Dat gebeurt in de VS ook en ook dat gebeurt vaker dan in Nederland. Ongeveer 6x vaker, zelfs per 100.000 inwoners (dat is alle verkeersdoden, niet uitgesplitst op kinderen)
Dus er is al acceptatie dat er iets kan gebeuren
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_204858136
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2022 11:27 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Het is het verontreinigde drinkwater.
Lood altijd fijn.

Het was ook al door het lood in brandstoffen veroorzaakte vervuilde lucht. en dat wist men ook dat het IQ afnam en de criminaliteit toenam. Maar goed alles voor het bedrijfsleven en de maatschappelijke problemen zijn daar maar bijzaak.

Investigating the lead-crime link
In recent decades there has been growing interest in whether environmental toxins affect behavior. Scientific evidence suggests that exposure to lead and similar substances in childhood can alter brain development, with lasting detrimental effects on behavior
  woensdag 25 mei 2022 @ 12:28:37 #103
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_204858141
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2022 12:27 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Klopt als je dat normaal vindt dan zit er een steekje los inderdaad. Kan je inhoudelijk reageren?
Doe ik toch? Maar jij leest daar over heen.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  woensdag 25 mei 2022 @ 12:28:53 #104
62913 Blik
The one and Only!
pi_204858142
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2022 12:21 schreef Tijger_m het volgende:
Overigens, dit was al de 27e school shooting dit jaar in de VS:

https://www.npr.org/2022/(...)-far?t=1653474014447
En 212 "mass shootings" dit jaar

(lijkt wel dalende te zijn, vorig jaar waren er 693 in 1 jaar)
pi_204858152
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2022 12:27 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Lood altijd fijn.

Het was ook al door het lood in brandstoffen veroorzaakte vervuilde lucht. en dat wist men ook dat het IQ afnam en de criminaliteit toenam. Maar goed alles voor het bedrijfsleven en de maatschappelijke problemen zijn daar maar bijzaak.

Investigating the lead-crime link
In recent decades there has been growing interest in whether environmental toxins affect behavior. Scientific evidence suggests that exposure to lead and similar substances in childhood can alter brain development, with lasting detrimental effects on behavior

Dat heet een acceptabel risico. Dat gebeurt dagelijks door beleidmakers, ook in NL.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_204858153
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2022 12:24 schreef Bluesdude het volgende:

[..]
Zoek eens op het internet naar de betekenis van 'empathie'
Of 'gevoelsdood' .
Waarom moet ik empathie tonen voor mensen die willens en wetens gekozen hebben voor deze situatie. Zeker in Texas is zo ongeveer iedereen voorstander van wapens voor iedereen. Ze hebben willens en wetens meegewerkt aan deze situatie. Daar voel ik geen enkele empathie voor, het interesseert mij geen reet wat die mensen voelen. Ik hoop eigenlijk dat ze hun leven lang elke dag zullen huilen om wat ze veroorzaakt hebben.

Mijn hart huilt wel, zoals eerder gezegd, voor de onschuldige kinderen die wederom overleden zijn. Onverteerbaar dat volwassenen beslissingen nemen die tientallen onschuldige kinderen het leven kost per jaar.
pi_204858155
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2022 12:28 schreef Megumi het volgende:

[..]
Doe ik toch? Maar jij leest daar over heen.
Blijkbaar, ik lees het niet
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_204858163
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2022 12:29 schreef GereDathan het volgende:

[..]
Waarom moet ik empathie tonen voor mensen die willens en wetens gekozen hebben voor deze situatie. Zeker in Texas is zo ongeveer iedereen voorstander van wapens voor iedereen. Ze hebben willens en wetens meegewerkt aan deze situatie. Daar voel ik geen enkele empathie voor, het interesseert mij geen reet wat die mensen voelen. Ik hoop eigenlijk dat ze hun leven lang elke dag zullen huilen om wat ze veroorzaakt hebben.

Mijn hart huilt wel, zoals eerder gezegd, voor de onschuldige kinderen die wederom overleden zijn. Onverteerbaar dat volwassenen beslissingen nemen die tientallen onschuldige kinderen het leven kost per jaar.
Echt? Hebben al deze ouders hier voor gekozen?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_204858173
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2022 12:27 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Bijna iedere week 1 dus.
Om de 5 dagen gemiddeld. En men vind het doodnormaal daar.

Als wij een dergelijke regelmaat aan massa slachtingen van onschuldige kinderen zouden hebben (even met de grootte van het land e.d. in ogenschouw nemende) dan zou de Nederland te klein zijn. In Amerika vinden ze het prima. Het is onbegrijpelijk en onverteerbaar.
  woensdag 25 mei 2022 @ 12:32:16 #110
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_204858175
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2022 12:27 schreef GereDathan het volgende:

[..]
In Amerika vinden ze dat doodnormaal. Om de 5 dagen worden er schoolkinderen afgeschoten. Als dat al geen trigger is om iets te doen aan de situatie dan kan je niet anders concluderen dat ze het normaal vinden.

Het recht van zelfverdediging, eigenlijk datgene waar wapens nooit voor worden gebruikt maar dat terzijde, is belangrijker dan tientallen schoolkinderen die elk jaar aan flarden worden geschoten.

Wat een land.
De VS is een ziek land denk ik. En dat begint al in de politiek. Met een twee partij stelsel waarbij de partijen elkaar niet kunnen luchten of zien. Niet willen samenwerken.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  Moderator woensdag 25 mei 2022 @ 12:32:21 #111
54278 crew  Tijger_m
42
pi_204858177
quote:
1s.gif Op woensdag 25 mei 2022 12:27 schreef OnwetendeNerd het volgende:

[..]
Als de VS een land zal blijven met heel veel vuuewapens, dan is dit wel een idee met toegevoegde waarde

Net zoals leerkrachten nu al de instructie krijgen om deuren op slot te doen en de mogelijkheid hebben om in de klas een vuurwapen te dragen. Heeft ook toegevoegde waarde, zeker omdat de schutters tot op heden geen leerkrachten zijn
De schutter had een kogelvrij vest aan.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_204858185
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2022 12:30 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Echt? Hebben al deze ouders hier voor gekozen?
Voor de volle 100%. De mogelijke uitzondering daargelaten. Maar door hun hang naar wapens voor iedereen en de weigering om in te grijpen heeft iedereen die pro-gun is in Amerika bloed aan zijn handen.

Krokodillentranen zijn het die je ziet.
  woensdag 25 mei 2022 @ 12:33:33 #113
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_204858189
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2022 12:32 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
De schutter had een kogelvrij vest aan.
Nee de schutter had body armor op leger niveau aan.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_204858199
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2022 12:32 schreef Megumi het volgende:

[..]
De VS is een ziek land denk ik. En dat begint als in de politiek. Met een twee partij stelsel waarbij de partijen elkaar niet kunnen luchten of zien. Niet willen samenwerken.
Laten we vooral niet denken dat het NL systeem met 101 partijen en al het gezeik een betere oplossing is. De waarheid zal ergens in het midden liggen wat een beter systeem is, maar beide zou ik niet als goed bestempelen.

Maar ik ben wel blij, dat ondanks de politieke problemen die er ook in Nederland spelen, we gelukkig wel met zijn allen in staat zijn om een veilige omgeving voor alle inwoners van Nederland na te streven.
  Moderator woensdag 25 mei 2022 @ 12:34:58 #115
54278 crew  Tijger_m
42
pi_204858204
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2022 12:33 schreef Megumi het volgende:

[..]
Nee de schutter had body armor op leger niveau aan.
Heb ik wel een oplossing voor, natuurlijk. Er zijn specifieke vuurwapens die ontworpen zijn om door vesten heen te gaan. Zie je wel, voor ieder probleem is er een oplossing als het om wapens gaat!
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_204858206
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2022 12:32 schreef Megumi het volgende:

[..]
De VS is een ziek land denk ik. En dat begint al in de politiek. Met een twee partij stelsel waarbij de partijen elkaar niet kunnen luchten of zien. Niet willen samenwerken.
In NL hebben we er 17.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_204858214
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2022 12:33 schreef GereDathan het volgende:

[..]
Voor de volle 100%. De mogelijke uitzondering daargelaten. Maar door hun hang naar wapens voor iedereen en de weigering om in te grijpen heeft iedereen die pro-gun is in Amerika bloed aan zijn handen.

Krokodillentranen zijn het die je ziet.
Waar baseer je dat op?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_204858215
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2022 12:34 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Heb ik wel een oplossing voor, natuurlijk. Er zijn specifieke vuurwapens die ontworpen zijn om door vesten heen te gaan. Zie je wel, voor ieder probleem is er een oplossing als het om wapens gaat!
Kunnen we als NL niet wat Panzerfausten leveren?
pi_204858222
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2022 12:36 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Waar baseer je dat op?
Oh, mevrouw gaat weer dommetje spelen. Ik denk dat je dat heel goed zelf kan bedenken, maar ik raad je aan om eens te gaan nadenken over de wapenwetgeving van NL en de USA. Dan kom je er wel.
  woensdag 25 mei 2022 @ 12:37:00 #120
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_204858225
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2022 12:34 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Heb ik wel een oplossing voor, natuurlijk. Er zijn specifieke vuurwapens die ontworpen zijn om door vesten heen te gaan. Zie je wel, voor ieder probleem is er een oplossing als het om wapens gaat!
Probleem is wel dat een burger is de VS daar ook bij kan.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  Moderator woensdag 25 mei 2022 @ 12:37:13 #121
54278 crew  Tijger_m
42
pi_204858230
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2022 12:36 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Waar baseer je dat op?
Op het feit dat dit niet nieuw is en dat de reacties altijd hetzelfde zijn en er nooit wat gebeurt.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_204858235
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2022 12:36 schreef GereDathan het volgende:

[..]
Oh, mevrouw gaat weer dommetje spelen. Ik denk dat je dat heel goed zelf kan bedenken, maar ik raad je aan om eens te gaan nadenken over de wapenwetgeving.
Nou ja, ik zoek naar informatie of ca alle volwassenen in texas voor de wapenwet zijn, maar ik kan dat niet vind. Ik blijf steken op een minderheid
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  woensdag 25 mei 2022 @ 12:38:14 #123
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_204858240
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2022 12:35 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
In NL hebben we er 17.
En wat is daar precies het probleem mee? Een one liner is tenslotte geen inhoudelijke reactie?
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_204858249
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2022 12:37 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Op het feit dat dit niet nieuw is en dat de reacties altijd hetzelfde zijn en er nooit wat gebeurt.
Ja maar de ouders zijn in de minderheid landelijk dus die verliezen het in een democratie
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_204858251
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2022 12:38 schreef Megumi het volgende:

[..]
En wat is daar precies het probleem mee? Een one liner is tenslotte geen inhoudelijke reactie?
Niet, dat is een aanvulling op je reactie
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_204858252
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2022 12:37 schreef Megumi het volgende:

[..]
Probleem is wel dat een burger is de VS daar ook bij kan.
Oh, maar dan kunnen we voor de politie toch gewoon een net wat groter wapen aanschaffen? En wellicht zoals ik eerder suggereerde naast hoge muren en agenten op school ook een paar wachttorens met snipers.

Je moet niet in problemen denken, er is altijd een mogelijkheid om met meer wapens en meer geweld dit soort dingen de kop in te drukken. Er zijn maar om de 5 dagen massa slachtingen op scholen en maar 2 massa slachtingen per dag in het algemeen in de VS, dus dat werkt goed. Gewoon zwaardere wapens en meer geweld in combinatie met de doodstraf, en dan ben je gegarandeerd verlost van dit gedoe.
pi_204858257
quote:
1s.gif Op woensdag 25 mei 2022 12:37 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Nou ja, ik zoek naar informatie of ca alle volwassenen in texas voor de wapenwet zijn, maar ik kan dat niet vind. Ik blijf steken op een minderheid
Dan moet je toch nog even wat verder nadenken. Want als dat zo zou zijn, dan zou de wapenwet niet zo zijn.
pi_204858262
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2022 12:38 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Ja maar de ouders zijn in de minderheid landelijk dus die verliezen het in een democratie
Je hebt echt geen flauw idee hoe het werkt in Amerika of wel?
pi_204858267
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2022 12:39 schreef GereDathan het volgende:

[..]
Dan moet je toch nog even wat verder nadenken. Want als dat zo zou zijn, dan zou de wapenwet niet zo zijn.
Jawel hoor ook dan is die er. Ik heb iets gedaan voor je onderbuik, nu ben jij aan de beurt
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_204858271
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2022 12:40 schreef GereDathan het volgende:

[..]
Je hebt echt geen flauw idee hoe het werkt in Amerika of wel?
Meer dan jij blijkbaar
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  Moderator woensdag 25 mei 2022 @ 12:41:29 #131
54278 crew  Tijger_m
42
pi_204858275
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2022 12:38 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Ja maar de ouders zijn in de minderheid landelijk dus die verliezen het in een democratie
Blijkbaar niet dus. Dit is niet nieuw, het is niet eens uitzonderlijk meer, school shootings vinden gemiddeld een keer per week plaats en niemand doet iets. Ergo, dit is wat men wil, het speelt al decennia en iedere keer haalt men de schouders op en veranderd er hoegenaamd niets.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_204858282
quote:
1s.gif Op woensdag 25 mei 2022 12:37 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Nou ja, ik zoek naar informatie of ca alle volwassenen in texas voor de wapenwet zijn, maar ik kan dat niet vind. Ik blijf steken op een minderheid
Dan moet de meerderheid zorgen voor een vertegenwoordiger in het senaat die daadwerkelijk luistert naar hun wensen.
  woensdag 25 mei 2022 @ 12:41:58 #133
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_204858284
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2022 12:31 schreef GereDathan het volgende:

[..]
Om de 5 dagen gemiddeld. En men vind het doodnormaal daar.

Als wij een dergelijke regelmaat aan massa slachtingen van onschuldige kinderen zouden hebben (even met de grootte van het land e.d. in ogenschouw nemende) dan zou de Nederland te klein zijn. In Amerika vinden ze het prima. Het is onbegrijpelijk en onverteerbaar.
Nee, in Amerika vindt een deel van de bevolking het prima. Een minderheid van de bevolking is voorstander van al die wapenvrijheid alleen zit het politieke systeem daar zo in elkaar dat die minderheid al decennia zijn zin kan doordrijven.

Je suggestie dat de rouwende ouders, zonder dat je weet wat ze gestemd hebben en/of ze fanatiek lid van de NRA zijn, mede verantwoordelijk zouden zijn voor de dood van hun eigen kind en dat van anderen is echt smerig. Ranzig.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  woensdag 25 mei 2022 @ 12:43:02 #134
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_204858291
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2022 12:39 schreef GereDathan het volgende:

[..]
Oh, maar dan kunnen we voor de politie toch gewoon een net wat groter wapen aanschaffen? En wellicht zoals ik eerder suggereerde naast hoge muren en agenten op school ook een paar wachttorens met snipers.

Je moet niet in problemen denken, er is altijd een mogelijkheid om met meer wapens en meer geweld dit soort dingen de kop in te drukken. Er zijn maar om de 5 dagen massa slachtingen op scholen en maar 2 massa slachtingen per dag in het algemeen in de VS, dus dat werkt goed. Gewoon zwaardere wapens en meer geweld in combinatie met de doodstraf, en dan ben je gegarandeerd verlost van dit gedoe.
Ik quote Tijger_m even.

quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2022 12:16 schreef Tijger_m het volgende:
Mijn eerste gedachte is "Dat land moet je als de donder verlaten"
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_204858308
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2022 12:29 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Dat heet een acceptabel risico. Dat gebeurt dagelijks door beleidmakers, ook in NL.
Acceptabel risico daarom proberen we sigaretten te verbannen :D

Zelfs de oude Romeinen wisten al dat lood in drinkwater erg ongezond is, in de VS krijgen nog steeds tussen de 15 en dan 20 miljoen mensen drinkwater door loden pijpen aangevoerd. 8)7
pi_204858315
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2022 12:41 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Nee, in Amerika vindt een deel van de bevolking het prima. Een minderheid van de bevolking is voorstander van al die wapenvrijheid alleen zit het politieke systeem daar zo in elkaar dat die minderheid al decennia zijn zin kan doordrijven.
En nu is het weer de schuld van het politieke systeem. De schuld ligt bij de voorstanders van deze nonsens en bij de weigering van tegenstanders om door te pakken.

quote:
Je suggestie dat de rouwende ouders, zonder dat je weet wat ze gestemd hebben en/of ze fanatiek lid van de NRA zijn, mede verantwoordelijk zouden zijn voor de dood van hun eigen kind en dat van anderen is echt smerig. Ranzig.
De waarheid is altijd hard en zachte heelmeesters maken stinkende wonden.
  Moderator woensdag 25 mei 2022 @ 12:45:54 #137
5428 crew  miss_sly
pi_204858324
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2022 12:33 schreef GereDathan het volgende:

[..]
Voor de volle 100%. De mogelijke uitzondering daargelaten. Maar door hun hang naar wapens voor iedereen en de weigering om in te grijpen heeft iedereen die pro-gun is in Amerika bloed aan zijn handen.

Krokodillentranen zijn het die je ziet.
Waaruit maak je op dat dat de meerderheid is? En dat al die ouders die nu hun kind zijn verloren ook pro-gun waren?

Volgens mij is er een enorm deel van de bevolking dat niet pro-gun is, ook in Texas. En die mensen hebben gewoon pech en kunnen hun kind in een school shooting net zo goed verliezen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  woensdag 25 mei 2022 @ 12:48:10 #138
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_204858345
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2022 12:41 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Nee, in Amerika vindt een deel van de bevolking het prima. Een minderheid van de bevolking is voorstander van al die wapenvrijheid alleen zit het politieke systeem daar zo in elkaar dat die minderheid al decennia zijn zin kan doordrijven.
Precies. Het politiek systeem in de VS is ziek. En dat is niet alleen zo in de wapenwetgeving maar op veel meer onderdelen een probleem. Infrastructuur, economie en zo kan je wel doorgaan. Mooi voorbeeld bijvoorbeeld. De zorgkosten in de VS zijn torenhoog. Terwijl velen daar geen toegang toe hebben.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  woensdag 25 mei 2022 @ 12:49:16 #139
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_204858356
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2022 12:45 schreef GereDathan het volgende:

[..]
En nu is het weer de schuld van het politieke systeem. De schuld ligt bij de voorstanders van deze nonsens en bij de weigering van tegenstanders om door te pakken.
[..]
De waarheid is altijd hard en zachte heelmeesters maken stinkende wonden.
Het is in de VS zeker ook de schuld van alle vrouwen dat abortus straks weer verboden is?
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_204858369
Een kleine meerderheid van Texacanen willen minder strikte wapenbeperking of handhaven wat er nu is.
Daarnaast 44% wenst wel meer strengere wapenwetten.
Het probleem zit bij de rechtse kiezers en natuurlijk bij hun rechtse politici, die wederom niet de verantwoordelijkheid oppikken en zwijgen, of meelullen.
http://texaspolitics.utex(...)_feature/slide1.html
  woensdag 25 mei 2022 @ 12:50:41 #141
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_204858374
quote:
7s.gif Op woensdag 25 mei 2022 12:45 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Waaruit maak je op dat dat de meerderheid is? En dat al die ouders die nu hun kind zijn verloren ook pro-gun waren?
Dat is inderdaad een aanname maar door het kiesstelsel in de VS kan het zijn dat dit niet tot uiting komt. Absoluut had Trump ook geen meerderheid maar door het kiesstelsel kwam hij toch aan de macht.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  woensdag 25 mei 2022 @ 12:50:49 #142
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_204858376
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2022 12:45 schreef GereDathan het volgende:

En nu is het weer de schuld van het politieke systeem.
Want dat is niet zo?
Huilen dan.
pi_204858378
Derdewereldland.
  Moderator woensdag 25 mei 2022 @ 12:55:12 #144
5428 crew  miss_sly
pi_204858428
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2022 12:50 schreef Megumi het volgende:

[..]
Dat is inderdaad een aanname maar door het kiesstelsel in de VS kan het zijn dat dit niet tot uiting komt. Absoluut had Trump ook geen meerderheid maar door het kiesstelsel kwam hij toch aan de macht.
@GereDathan gaat er zonder meer vanuit dat de meerderheid van de Amerikanen, zo niet alle, pro-gun zijn en dus medeverantwoordelijk voor het feit dat zulke dingen als deze school shooting gebeuren. Dat lijkt me een behooriljke aanname, en gezien de protesten, demonstraties en andere uitingen, duidelijk een verkeerde.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  woensdag 25 mei 2022 @ 12:56:45 #145
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_204858441
quote:
7s.gif Op woensdag 25 mei 2022 12:55 schreef miss_sly het volgende:

[..]
@:GereDathan gaat er zonder meer vanuit dat de meerderheid van de Amerikanen, zo niet alle, pro-gun zijn en dus medeverantwoordelijk voor het feit dat zulke dingen als deze school shooting gebeuren. Dat lijkt me een behooriljke aanname, en gezien de protesten, demonstraties en andere uitingen, duidelijk een verkeerde.
De VS zijn ook zo groot dat je het nauwelijks als een homogeen land kunt beschouwen.
pi_204858459
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2022 12:56 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
De VS zijn ook zo groot dat je het nauwelijks als een homogeen land kunt beschouwen.
Dan doen we hier op fok met een heel continent als Afrika ook, dus dan gaat dat met de VS ook prima.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  woensdag 25 mei 2022 @ 12:59:36 #147
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_204858476
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2022 12:49 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Het is in de VS zeker ook de schuld van alle vrouwen dat abortus straks weer verboden is?
Niet natuurlijk. Het probleem is dat de Supreme Court of the United States en de leden daarvan niet onafhankelijk zijn. En daar nu een meerderheid in zit van conservatieve christenen anti-abortus in zit. De leden daarvan worden namelijk aangedragen door de president. Ook een probleem in de politiek van de VS.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  Moderator woensdag 25 mei 2022 @ 12:59:50 #148
5428 crew  miss_sly
pi_204858480
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2022 12:56 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
De VS zijn ook zo groot dat je het nauwelijks als een homogeen land kunt beschouwen.
Dat sowieso.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator woensdag 25 mei 2022 @ 13:00:15 #149
54278 crew  Tijger_m
42
pi_204858485
quote:
7s.gif Op woensdag 25 mei 2022 12:55 schreef miss_sly het volgende:

[..]
@:GereDathan gaat er zonder meer vanuit dat de meerderheid van de Amerikanen, zo niet alle, pro-gun zijn en dus medeverantwoordelijk voor het feit dat zulke dingen als deze school shooting gebeuren. Dat lijkt me een behooriljke aanname, en gezien de protesten, demonstraties en andere uitingen, duidelijk een verkeerde.
Ik denk dat het point of no return al heel lang geleden gepasseerd is, de jongere generatie (onder de 30) is in tweederde meerderheid voor grote beperkingen van het prive bezit van wapens maar het gaat nog decennia duren voordat die de macht hebben om zaken echt te veranderen.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_204858490
Ironisch. De kans dat je in de VS door een terrorist wordt vermoord is significant kleiner dan dat je door een landgenoot wordt vermoord.

En maar roepen dat er in andere landen, vooral midden-oosten, gevaarlijke mensen wonen die de de VS kwaad willen doen..

Amerika, ze doen alsof ze heel wat zijn maar het is gewoon helemaal niks zonder de wapenindustrie..

:')
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')