Dan had je dat moeten zeggen. Nu reageer je totaal idioot op een volkomen normale post. En dan wil je alsnog de schuld bij mij leggen. En daar ging het mis.quote:Op zondag 22 mei 2022 11:00 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Duidelijker was geweest: duiveltje zegt dat er alleen maar paupers en proleten eten. Tot welke groep hoor jij?
In het echt in een groep zou ik de vraag ook stellen omdat het doel en intentie was, laten zien hoe belachelijk die opmerking was.
Ik was in de veronderstelling dat je duiveltje zijn post ook had gelezen. Het staat allemaal onder elkaar. Jammer dat het niet duidelijk was.quote:Op zondag 22 mei 2022 11:01 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Dan had je dat moeten zeggen. Nu reageer je totaal idioot op een volkomen normale post. En dan wil je alsnog de schuld bij mij leggen. En daar ging het mis.
Je hebt gelijk. Ik geloofde je nietquote:Op zondag 22 mei 2022 10:34 schreef Duiveltja het volgende:
[..]
En toch zit het vol met paupers en vullen ze hun zakken.
Het is een tent voor proleten die niet beter weten. Dat is het concept en daar cashen ze op in. Prima business model toch? Het werkt.
Ik heb 8 jaar in de horeca gewerkt dus dat belerende toontje mag je voor je houden pik.quote:Op zondag 22 mei 2022 07:43 schreef FlauwKapsel het volgende:
[..]
Dit is gewoon standaard, vriend. Denk maar niet dat die 'nasi' van de 'chinees' niet deels van iemands bord komt.
Aannames, er zijn hele keizerrijken aan ten onder gegaan.quote:Op zondag 22 mei 2022 11:02 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Ik was in de veronderstelling dat je duiveltje zijn post ook had gelezen. Het staat allemaal onder elkaar. Jammer dat het niet duidelijk was.
Ik reageerde in de geest van het gesprek.
Eten op cruise schepen lijkt mij juist het goedkoopste all you can eat all inclusive voer wat je kunt krijgen.quote:Op zaterdag 21 mei 2022 16:20 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Dit
Heb 10 jaar in de horeca gewerkt en op cruise schepen, ben zeer kritisch op eten. Ik verwacht dat het minstens zo goed is dan wanneer ik het zelf maak.
Jij hebt een hele dikke duim of kan je dit bewijzen?quote:Op zondag 22 mei 2022 07:43 schreef FlauwKapsel het volgende:
Denk maar niet dat die 'nasi' van de 'chinees' niet deels van iemands bord komt.
Je hebt cruiseschepen en cruiseschepen, massa hotels op zee en Boutique.quote:Op zondag 22 mei 2022 11:12 schreef borbit het volgende:
[..]
Eten op cruise schepen lijkt mij juist het goedkoopste all you can eat all inclusive voer wat je kunt krijgen.
Ja inderdaad, massa is kassa. De Beren zou dus best een goed concept zijn op een cruiseschip zeg je.quote:Op zondag 22 mei 2022 11:57 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Je hebt cruiseschepen en cruiseschepen, massa hotels op zee en Boutique.
Enig idee wat ik bedoel met boutique?quote:Op zondag 22 mei 2022 12:36 schreef borbit het volgende:
[..]
Ja inderdaad, massa is kassa. De Beren zou dus best een goed concept zijn op een cruiseschip zeg je.
Ja gewoon zo'n keuken waar je lekker snel veel kipsatetjes naar buiten kan gooien. Beetje als de beren maar dan eigen merk van de cruiseschepenuitbaatorganizatie zou ik denken. Lijkt mij ergens ook wel leuk om op zoiets te werken. Maar ik kan niet koken en niet zwemmen dus zo'n goed idee is dat voor mij niet .quote:Op zondag 22 mei 2022 12:45 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Enig idee wat ik bedoel met boutique?
Ik heb ooit eens een reis om zuid Amerika gedaan op een cruiseschip van Oceania, een luxe reis. We hadden suites met de familie, en aten daardoor iedere dag in één van de zes of zeven a la carte restaurants. Ik vond het eten van prima kwaliteit.quote:Op zondag 22 mei 2022 11:57 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Je hebt cruiseschepen en cruiseschepen, massa hotels op zee en Boutique.
Ik denk dat Borbit de boot van Hoek van Holland naar Harwich met een Cruiseship verward. Op die boot zou een Beren-vestiging namelijk prima lopen.quote:Op zondag 22 mei 2022 12:45 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Enig idee wat ik bedoel met boutique?
Ik laat alleen een apostrof weg, expres; jij kunt serieus geen werkwoorden vervoegen.quote:Op zondag 22 mei 2022 09:59 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
En jij wilt mensen corrigeren in hun taalgebruik?
Nou ja, bewijzen... Nee maar je kunt t van me aannemen via gasten die in die restaurants gewerkt hebben.quote:Op zondag 22 mei 2022 11:49 schreef golfer het volgende:
[..]
Jij hebt een hele dikke duim of kan je dit bewijzen?
Chin. Ind. restaurant? Nee hè?quote:Op zondag 22 mei 2022 11:04 schreef Erasmus het volgende:
[..]
Ik heb 8 jaar in de horeca gewerkt dus dat belerende toontje mag je voor je houden pik.
Dikke duim dus.quote:Op zondag 22 mei 2022 13:26 schreef FlauwKapsel het volgende:
[..]
Nou ja, bewijzen... Nee maar je kunt t van me aannemen via gasten die in die restaurants gewerkt hebben.
Dat heeft a) niks met restaurants in Nederland te maken en b) als je daar al in de horeca hebt gewerkt zal t t hogere segment zijn geweest omdat je geen Chinees spreekt.quote:
Je hoeft je dikke duim niet op mij te proberen, hoor. Ik weet wel beter.quote:Op zondag 22 mei 2022 13:31 schreef FlauwKapsel het volgende:
[..]
Dat heeft a) niks met restaurants in Nederland te maken en b) als je daar al in de horeca hebt gewerkt zal t t hogere segment zijn geweest omdat je geen Chinees spreekt.
Dat mag jij denken. Zal mij aan m'n reet roesten. Let wel: er zijn nog steeds 1000 (ik gok maar wat) van die restaurants in Nederland en de een is de ander niet.quote:
Ik heb toch gelijk? Je hebt nooit in zo'n restaurant gewerkt en je kon dus niet in de keuken kijken. Hoezo weet je dan beter?quote:Op zondag 22 mei 2022 13:34 schreef Erasmus het volgende:
[..]
Je hoeft je dikke duim niet op mij te proberen, hoor. Ik weet wel beter.
Matige troll is matig.quote:Op zondag 22 mei 2022 13:36 schreef FlauwKapsel het volgende:
[..]
Ik heb toch gelijk? Je hebt nooit in zo'n restaurant gewerkt en je kon dus niet in de keuken kijken. Hoezo weet je dan beter?
Nou,lijkt mij ook dat huur, en ingrediënten duur zijn in Nederland.quote:Op zondag 22 mei 2022 14:00 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
De prijzen in Nederlandse restaurants zijn overal te hoog, wat een gevolg is van de hoge personeelskosten, wat weer een gevolg is van de enorm hoge loonbelastig.
Daarom eet ik alleen in restaurants op vakanties in het buitenland, waar iedere willekeurig café of lunchroom al beter en goedkoper is dan De Beren.
Hele combinatie van inflatieketen en naweeën van coronabeleid en impact komen heel zichtbaar samen in de horeca. Torenhoge prijzen voor matige services tegenwoordigquote:Op zondag 22 mei 2022 14:00 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
De prijzen in Nederlandse restaurants zijn overal te hoog, wat een gevolg is van de hoge personeelskosten, wat weer een gevolg is van de enorm hoge loonbelastig.
Daarom eet ik alleen in restaurants op vakanties in het buitenland, waar iedere willekeurig café of lunchroom al beter en goedkoper is dan De Beren.
Inderdaad, dat alles speelt ook mee.quote:Op zondag 22 mei 2022 14:03 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Nou,lijkt mij ook dat huur, en ingrediënten duur zijn in Nederland.
Voor franchise moet je ook betalen. Vraag mij af hoeveel het kost om te Beren.quote:Op zondag 22 mei 2022 14:15 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
[..]
Inderdaad, dat alles speelt ook mee.
In ieder geval is de verhouding helemaal zoek. Ik wel best iemand betalen die voor mij mijn biefstuk bakt en daarna mijn bord afwast - prima.
Maar de ¤32 die De Beren vraagt voor een klein biefstukje van 200 gram is absurd.
Bij een goede slager betaal je ca. ¤10 voor een goede biefstuk van de haas van 200 gram.
Dat betekent dus dat De Beren ¤22 rekent voor het bakken en afwassen.
Welnu, dat bakken kan ik zelf béter en mijn bord en pan zet ik daarna in de vaatwasser.
Blijft over de gezelligheid van een restaurant. Deze is er bij De Beren niet.
Wat hogere prijzen zijn misschien niet zo vreemd maar je zou denken dat ze beter hun best doen toch? Bij kleinere porties ze wat groter maken, een gratis aperitiefje. Dat soort dingen. Het liefst ook goed personeel maar goed...quote:Op zondag 22 mei 2022 14:07 schreef Molo het volgende:
[..]
Hele combinatie van inflatieketen en naweeën van coronabeleid en impact komen heel zichtbaar samen in de horeca. Torenhoge prijzen voor matige services tegenwoordig
Bij de beren moet je bij sommige gerechten de saus er nog extra bij betalenquote:Op zondag 22 mei 2022 14:21 schreef FlauwKapsel het volgende:
[..]
Wat hogere prijzen zijn misschien niet zo vreemd maar je zou denken dat ze beter hun best doen toch? Bij kleinere porties ze wat groter maken, een gratis aperitiefje. Dat soort dingen. Het liefst ook goed personeel maar goed...
Nee, ik trok de vergelijking dat Cruisschepen zijn als Hotels, je hebt de Gigagrote en je hebt Boutique hotels, zeer exclusieve kleine luxe hotels.quote:Op zondag 22 mei 2022 12:49 schreef borbit het volgende:
[..]
Ja gewoon zo'n keuken waar je lekker snel veel kipsatetjes naar buiten kan gooien. Beetje als de beren maar dan eigen merk van de cruiseschepenuitbaatorganizatie zou ik denken. Lijkt mij ergens ook wel leuk om op zoiets te werken. Maar ik kan niet koken en niet zwemmen dus zo'n goed idee is dat voor mij niet .
Jouw referentiekader is dat van een WC raampje lijkt mij, Klein en van matglas voorzienquote:Op zondag 22 mei 2022 07:43 schreef FlauwKapsel het volgende:
[..]
Dit is gewoon standaard, vriend. Denk maar niet dat die 'nasi' van de 'chinees' niet deels van iemands bord komt.
En dan toch 50 filialen. Is de aantrekkingskracht de berenmutsen van de bezorgers ofzo? Er zijn toch zoveel restaurants die dezelfde shit verkopen voor een lagere prijs? En ik zat te geinen over de berenmuts maar dat imago is toch ook zwaar kinderachtig?quote:Op zondag 22 mei 2022 14:28 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Bij de beren moet je bij sommige gerechten de saus er nog extra bij betalen![]()
Volgens mij zijn het bijna alleen maar studenten die daar werkzaam zijn, ook in de keuken. Je kan daar moeilijk een fantastisch stuk vlees van verwachten. Dat ze er wel de hoofdprijs voor willen hebben zegt veel over het bedrijf.
Wij zijn het niet zo vaak eens, maar hierin kan ik me wel vinden. Ik vind de prijsstelling voor bepaalde producten ook wel belachelijk daar. Als je voor 15 euro een bord wil is de kwaliteit wellicht nog acceptabel, voor 30 euro echter kun je ongetwijfeld beter een andere zaak zoeken.quote:Op zondag 22 mei 2022 14:15 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
[..]
Inderdaad, dat alles speelt ook mee.
In ieder geval is de verhouding helemaal zoek. Ik wel best iemand betalen die voor mij mijn biefstuk bakt en daarna mijn bord afwast - prima.
Maar de ¤32 die De Beren vraagt voor een klein biefstukje van 200 gram is absurd.
Bij een goede slager betaal je ca. ¤10 voor een goede biefstuk van de haas van 200 gram.
Dat betekent dus dat De Beren ¤22 rekent voor het bakken en afwassen.
Welnu, dat bakken kan ik zelf béter en mijn bord en pan zet ik daarna in de vaatwasser.
Blijft over de gezelligheid van een restaurant. Deze is er bij De Beren niet.
Ik heb echt geen idee wat de kracht van de Beren is. Misschien gevestigd op strategische plekken? De Beren die hier zitten zitten op slimme plekken. Eentje net de snelweg af en eentje bij de Kuip.quote:Op zondag 22 mei 2022 14:32 schreef FlauwKapsel het volgende:
[..]
En dan toch 50 filialen. Is de aantrekkingskracht de berenmutsen van de bezorgers ofzo? Er zijn toch zoveel restaurants die dezelfde shit verkopen voor een lagere prijs? En ik zat te geinen over de berenmuts maar dat imago is toch ook zwaar kinderachtig?
Ze profileren zich qua imago als prima betaalbaar voor de gewone man met zijn gezin, die toch fancy wil eten. Hence de gerechtentitels.quote:Op zondag 22 mei 2022 14:35 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Wij zijn het niet zo vaak eens, maar hierin kan ik me wel vinden. Ik vind de prijsstelling voor bepaalde producten ook wel belachelijk daar. Als je voor 15 euro een bord wil is de kwaliteit wellicht nog acceptabel, voor 30 euro echter kun je ongetwijfeld beter een andere zaak zoeken.
Maar als je een "de Beren" zou openen op z'n cruiseschip. Is er dan wel ruimte voor de brommers?quote:Op zondag 22 mei 2022 14:30 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Nee, ik trok de vergelijking dat Cruisschepen zijn als Hotels, je hebt de Gigagrote en je hebt Boutique hotels, zeer exclusieve kleine luxe hotels.
Ik heb niet op die Carnival en hoe ze ook heten cruiseschepen gewerkt, daar ben ik te duur voor, ik heb op heb op de luxe uitvoering gewerkt, waar a la carte op hoog niveau werd gekookt.
Meneer heeft in een paar Nederlandse restaurants gewerkt en denkt dat ie weet hoe t er in andere restaurants aan toegaat.quote:Op zondag 22 mei 2022 14:32 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Jouw referentiekader is dat van een WC raampje lijkt mij, Klein en van matglas voorzien
quote:Op zondag 22 mei 2022 16:29 schreef FlauwKapsel het volgende:
[..]
Meneer heeft in een paar Nederlandse restaurants gewerkt en denkt dat ie weet hoe t er in andere restaurants aan toegaat.
Dat is wat ik ook denk, dus. Tevens is dat 'beren-imago' zwaar kinderachtig.quote:Op zondag 22 mei 2022 14:35 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Wij zijn het niet zo vaak eens, maar hierin kan ik me wel vinden. Ik vind de prijsstelling voor bepaalde producten ook wel belachelijk daar. Als je voor 15 euro een bord wil is de kwaliteit wellicht nog acceptabel, voor 30 euro echter kun je ongetwijfeld beter een andere zaak zoeken.
Jouw gedrag hier is dat ookquote:Op zondag 22 mei 2022 16:31 schreef FlauwKapsel het volgende:
[..]
Dat is wat ik ook denk, dus. Tevens is dat 'beren-imago' zwaar kinderachtig.
Ja gewoon een grote keten, snap de ophef niet zo goed; schijnbaar zijn ze te duur voor wat ze bieden, maar dat is bijna overal zo tegenwoordig.quote:Op zondag 22 mei 2022 14:41 schreef mschol het volgende:
dat is toch gewoon 1-in-het-dozijn snackbar tent?
Klopt, maar de Beren betaald geen 50 Euro de kilo voor hun ossehaas, eerder de helft.quote:Op zondag 22 mei 2022 17:10 schreef mcmlxiv het volgende:
Als een biefstuk inkoop 10 euro kost is 32 euro overigens weer niet zo’n vreemde prijs. Eenderde inkoop, eenderde personeel, eenderde bruto marge is al sinds jaar en dag een soort van standaard horeca formule.
Het eten is in Nederland aan de dure kant, maar om de restaurants in Nederland te mijden vind ik wel wat ver gaan.quote:Op zondag 22 mei 2022 14:00 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
De NRC journalist is gewoon in meerdere vestigingen geweest tijdens zijn theater tournee door Nederland, en hij beschrijft wat hij daar beleefde en te eten kreeg. Dat schijft hij nota bene in het artikel zelf.quote:Op maandag 23 mei 2022 08:55 schreef Rode_Wijn het volgende:
Niet het hele topic doorgelezen, maar ben ik de enige die wat 'influencer' vibes krijgt bij deze nrc meneer? Ik bedoel, niet weten wat een sparerib is lijkt mij heul onwaarschijnlijk. Misschien wist de student niet wat een nrc journalist is en daar kan ik mij vanalles bij voorstellen. Misschien dat de nrc meneer daar niet zo goed tegen kon.
Dan nu naar De Beren. Franchise, tja wat wil je? Ik ben nog nooit een kwalitatief hoogwaardige franchise tegengekomen. Dus met welke verwachting ga je daar eten?
Nou, vertel!quote:Op maandag 23 mei 2022 09:12 schreef AToontje87 het volgende:
Ooit eens de fout gemaakt om bij de Beren in Tilburg te gaan eten. Daar zit de toko bij de Pathé, dus leek een goede optie om daar wat te gaan nuttigen vóór de film.
Nooit meer.
Heb dit soort rare vergelijkingen nooit begrepen.quote:Op zondag 22 mei 2022 17:27 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Voor een Cote de Boeuf van 600 gram vragen ze 55 Euro
Dus een kilo verkoopprijs van slordige 92 Euro
Iedereen met een Makropas kan die inkopen voor 20 Euro de Kilo, nu ben je de Beren en je koopt die dan bij de Hoerecaslager voor een paar euro de kilo minder in.
Ja. Maar wil het feit dat hij het opschrijft ook zeggen dat het klopt? Daar durf ik aan te twijfelen. Het is watquote:Op maandag 23 mei 2022 09:54 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
De NRC journalist is gewoon in meerdere vestigingen geweest tijdens zijn theater tournee door Nederland, en hij beschrijft wat hij daar beleefde en te eten kreeg. Dat schijft hij nota bene in het artikel zelf.
Het ging in de post als aanvulling op waar ik op reageerde dat het vrij standaard is in de Horeca waar het eten betreft, inkoop maal 3 is verkoopprijs. Wellicht even de draad lezen voor je zo reageertquote:Op maandag 23 mei 2022 10:24 schreef zarGon het volgende:
[..]
Heb dit soort rare vergelijkingen nooit begrepen.
Jaaa, als ik het zelf doe, ben ik zoooooveel goedkoper uit. Joh. Jij betaalt jezelf dan ook niet voor de tijd en moeite (en expertise)...
Ja, als ik pasta koop bij de AH, ben ik klaar voor 2 euro. Durft dat restaurant mij 15 euro te vragen...
Ooooh, ik koop risotto, champignon en boullion voor minder dan 5 euro. Vraagt dat restaurant 3 keer meer, en voor een kleinere portie ook nog.
JA HALLO, WAAROM BETAAL IK 3 EURO VOOR EEN GLAASJE COLA, THUIS HEB IK 6 GLAASJES VOOR 2 EURO, WAT IS DIT NOU.
(Al zijn sommige producten wel te hoog geprijsd, maar ging mij om de vergelijkingen tussen zelf koken en uit eten gaan.)
Kijk maar eerst even naar de prijzenquote:Op maandag 23 mei 2022 10:11 schreef Ronald het volgende:
Binnenkort opent de Beren in Enschede. Ik ben zelf nog nooit bij een filiaal geweest, maar het lijkt mij prima om er met mijn zoontje van 3 heen te gaan. Snel eten, met niet al te hoge verwachtingen.
Het ziet er niet goedkoop uit inderdaad, maar alle horeca is duur momenteel. Ergens heb ik daar ook wel begrip voor als je de enorm gestegen prijzen van o.a. gas ziet.quote:Op maandag 23 mei 2022 10:35 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Kijk maar eerst even naar de prijzen
Jij kent Joël Broekaert duidelijk niet?quote:Op maandag 23 mei 2022 10:30 schreef Rode_Wijn het volgende:
Ja. Maar wil het feit dat hij het opschrijft ook zeggen dat het klopt? Daar durf ik aan te twijfelen. Het is wat
Ik zeg dat wat hij stelt niet automatisch waarheid is. Iemand die niet weet wat een spare rib is. Ik geloof dat nietquote:Op maandag 23 mei 2022 11:12 schreef golfer het volgende:
[..]
Jij kent Joël Broekaert duidelijk niet?
Die man is al jarenlang een erkend en bekend voedsel- en restaurant recensent en heeft ook meerdere TV-programma's over voedsel gepresenteerd.
Ik zie geen enkele aanleiding om zijn bevindingen in twijfel te trekken.
Jij blijkbaar wel? Waarop baseer je dat?
Ik ga er van uit dat Joël wel de waarheid schrijft.quote:Op maandag 23 mei 2022 11:19 schreef Rode_Wijn het volgende:
Ik zeg dat wat hij stelt niet automatisch waarheid is. Iemand die niet weet wat een spare rib is. Ik geloof dat niet
Je kan mij 100 filmpjes laten zien maar geen filmpje haalt mijn argument onderuitquote:Op maandag 23 mei 2022 11:20 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Denk dat Rode Wijn dit eerst eens moet kijken
https://www.npostart.nl/de-5-smaken-van-joel/KN_1694043
https://www.npostart.nl/de-smaak-van-joel/KN_1708778
Roepen dat je het niet gelooft is niet echt een argument.quote:Op maandag 23 mei 2022 11:21 schreef Rode_Wijn het volgende:
[..]
Je kan mij 100 filmpjes laten zien maar geen filmpje haalt mijn argument onderuit
Zeker. Dat is mijn punt. Een probleem zou ik het niet willen noemenquote:Op maandag 23 mei 2022 11:20 schreef golfer het volgende:
[..]
Ik ga er van uit dat Joël wel de waarheid schrijft.
Jouw probleem dus dat jij iets niet geloofd.
Roepen dat je hem wel gelooft ook niet vind ik.quote:Op maandag 23 mei 2022 11:22 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Roepen dat je het niet gelooft is niet echt een argument.
Je gelooft van nature mensen gewoon niet?quote:Op maandag 23 mei 2022 11:25 schreef Rode_Wijn het volgende:
Zeker. Dat is mijn punt. Een probleem zou ik het niet willen noemen
Opzich wel. Maar die specifieke bewering vind ik gewoon ongeloofwaardig. Zat voorbeelden van 'gerenommeerde' mensen die later ook kletskoek bleken te verkopenquote:Op maandag 23 mei 2022 11:25 schreef golfer het volgende:
[..]
Je gelooft van nature mensen gewoon niet?
Ik heb Joël hoog zitten, die verkoopt geen kletskoekquote:Op maandag 23 mei 2022 11:27 schreef Rode_Wijn het volgende:
[..]
Opzich wel. Maar die specifieke bewering vind ik gewoon ongeloofwaardig. Zat voorbeelden van 'gerenommeerde' mensen die later ook kletskoek bleken te verkopen
Ik denk niet dat Joël zijn goede naam, die hij jarenlang heeft opgebouwd als journalist voor de NRC en Vrij Nederland te grabbel zou gaan gooien om iets onwaars te verkondigen. Daarvoor ken ik hem toch iets te goed.quote:Op maandag 23 mei 2022 11:27 schreef Rode_Wijn het volgende:
Opzich wel. Maar die specifieke bewering vind ik gewoon ongeloofwaardig. Zat voorbeelden van 'gerenommeerde' mensen die later ook kletskoek bleken te verkopen
Want een fanatismequote:Op maandag 23 mei 2022 11:30 schreef golfer het volgende:
[..]
Ik denk niet dat Joël zijn goede naam, die hij jarenlang heeft opgebouwd als journalist voor de NRC en Vrij Nederland te grabbel zou gaan gooien om iets onwaars te verkondigen. Daarvoor ken ik hem toch iets te goed.
Maar goed, blijf jij lekker de ongelovige Thomas uithangen en te denken dat jij het beter weet.
Sow dit zijn nog eens onderbouwingenquote:Op maandag 23 mei 2022 11:28 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Ik heb Joël hoog zitten, die verkoopt geen kletskoek
Je zou maar eens realistisch kijken naar wat iemand stelt. In dit geval stelt de kennelijk grote Godheid Joël van de NRC dat iemand die in de Beren werkt, niet weet wat spareribs zijn.quote:Op maandag 23 mei 2022 11:35 schreef golfer het volgende:
We hebben een opvolger van Flauwkapsel als troll in dit topic?
Verder maar niet meer voeren.
Twijfel je nou stiekem aan de grootsheid van Joël Broekaert ?quote:Op maandag 23 mei 2022 11:55 schreef Gunner het volgende:
Heeft die recensent ook zelf wat kook-ervaring op enig niveau? bij culinaire recensenten krijg ik altijd het idee dat het zelf niet zulke succesvolle koks zijn.
quote:Op maandag 23 mei 2022 11:56 schreef Ronald het volgende:
[..]
Twijfel je nou stiekem aan de grootsheid van Joël Broekaert ?
Krijgen we die weer.quote:Op maandag 23 mei 2022 11:55 schreef Gunner het volgende:
Heeft die recensent ook zelf wat kook-ervaring op enig niveau? bij culinaire recensenten krijg ik altijd het idee dat het zelf niet zulke succesvolle koks zijn.
Hou eens op joh, je bent een beetje sneu bezig, ik ken je anders.quote:Op maandag 23 mei 2022 11:52 schreef Rode_Wijn het volgende:
[..]
Je zou maar eens realistisch kijken naar wat iemand stelt. In dit geval stelt de kennelijk grote Godheid Joël van de NRC dat iemand die in de Beren werkt, niet weet wat spareribs zijn.
Ongeloofwaardig, stel ik als miezerig forumusertje. Wellicht onterecht, wellicht niet.
Maar Joël schrijft al heel lang stukjes en maakt filmpjes dus alles wat hij zegt is toch wel waar! En zet u vraagtekens dan bent u een troll, beste Wijn.
Eh, oke.
Ik neem aan dat jij het artikel en de menukaart goed gelezen hebt? En Joël is in mijn ogen zowat de tegenpool van een snobquote:Op maandag 23 mei 2022 11:32 schreef 2dope het volgende:
"Tv-persoonlijkheid" klaagt op snobistische wijze dat het vlees bij tokkie-snackbarfranchise X niet je-van-het is. Jeetje.
Laat ik het zo zeggen, jaar of 3 geleden aten wij in een restaurantje in Zeeland, de jonge dame die ons bediende wist alles van de kaart, de gerechten, hoe ze bereid werden en wat er in zat, zonder in de keuken te hoeven navragen. Iets wat me verbaasde, dat komt niet vaak voor.quote:Op maandag 23 mei 2022 12:22 schreef Doedezemaar het volgende:
En dat de serverende persoon niet weet wat spare-ribs zijn verbaast mij niet, tijdje geleden kreeg ik in een restaurant mijn gerecht geserveerd met de tekst: en dat is gevulde aubergine…ik heb maar even gecorrigeerd en gezegd dat het courgette was, ze was oprecht verbaasd. En nee, dat was geen franchiseketen met opwarmspul van de groothandel
Kennen wij elkaar?quote:Op maandag 23 mei 2022 12:07 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Hou eens op joh, je bent een beetje sneu bezig, ik ken je anders.
Een aubergine met een courgette verwisselen klinkt voor mij eerder als een honest mistake. In elk geval anders dan gewoon niet weten wat spareribs zijn. Wat dus geclaimd wordt. Vind je dat niet een tikje onwaarschijnlijk?quote:Op maandag 23 mei 2022 12:22 schreef Doedezemaar het volgende:
En dat de serverende persoon niet weet wat spare-ribs zijn verbaast mij niet, tijdje geleden kreeg ik in een restaurant mijn gerecht geserveerd met de tekst: en dat is gevulde aubergine…ik heb maar even gecorrigeerd en gezegd dat het courgette was, ze was oprecht verbaasd. En nee, dat was geen franchiseketen met opwarmspul van de groothandel
wat raar dat men zo een probleem heeft personeel te vindenquote:Op maandag 23 mei 2022 13:42 schreef NoCigar het volgende:
Ik las elders naar aanleiding van dezelfde recensie onderstaand verhaal. Nu ik het herlees word ik weer kwaad, smerige uitbuiters dat het zijn.
'Dit is 15 jaar geleden en volgens mij werken dezelfde mensen er nog. Ik kan het me niet voorstellen, super lange shifts op arelaxte tijden ook - maar blijkbaar vinden ze het leuk!
Wat ik ook leip vond is hoe fucking gierig die tent was. Als je dagshift had en daar moest avondeten moest je een half uur uitklokken en 4,50 betalen voor je eten. Lijkt niet veel maar omdat het voltallige personeel op minimumjeugdloon zat was het meer dan een uurloon pp!
Ik kan me ook nog een dag training herinneren waarvoor we vanuit regio Utrecht naar Rotterdam moesten komen. Met eigen vervoer, op zaterdag, brandstof werd niet vergoed en training werd niet betaald. Tijdens de training allemaal gelul over hoe de gasten niet voor het eten kwamen maar voor 'de ervaring'. Training was 1700 af, eerste shifts begonnen om 1800 dus als je een shift had moest je terugracen naar Utrecht (zonder avondeten) omdat je anders te laat was en te laat inklokken = die avond geen fooi.
Laatste leuke was een ontbijtmeeting op zaterdag (uiteraard niet betaald) waarbij een manager van het hoofdkantoor aanwezig was. Blijkbaar kregen sommige personeelsleden meer salaris vanwege oude voorwaarden, dus iemand vroeg of dat gelijk getrokken kon worden. Antwoord van de manager: 'jaa ik snap je, maar we kunnen het salaris van je collega's helaas niet omlaag doen!' haha I'm sure dat dat de gedachte achter de vraag was!'
Dit zegt wel genoeg, personeel zien als een kostenpost.quote:Op maandag 23 mei 2022 13:42 schreef NoCigar het volgende:
Ik las elders naar aanleiding van dezelfde recensie onderstaand verhaal. Nu ik het herlees word ik weer kwaad, smerige uitbuiters dat het zijn.
'Dit is 15 jaar geleden en volgens mij werken dezelfde mensen er nog. Ik kan het me niet voorstellen, super lange shifts op arelaxte tijden ook - maar blijkbaar vinden ze het leuk!
Wat ik ook leip vond is hoe fucking gierig die tent was. Als je dagshift had en daar moest avondeten moest je een half uur uitklokken en 4,50 betalen voor je eten. Lijkt niet veel maar omdat het voltallige personeel op minimumjeugdloon zat was het meer dan een uurloon pp!
Ik kan me ook nog een dag training herinneren waarvoor we vanuit regio Utrecht naar Rotterdam moesten komen. Met eigen vervoer, op zaterdag, brandstof werd niet vergoed en training werd niet betaald. Tijdens de training allemaal gelul over hoe de gasten niet voor het eten kwamen maar voor 'de ervaring'. Training was 1700 af, eerste shifts begonnen om 1800 dus als je een shift had moest je terugracen naar Utrecht (zonder avondeten) omdat je anders te laat was en te laat inklokken = die avond geen fooi.
Laatste leuke was een ontbijtmeeting op zaterdag (uiteraard niet betaald) waarbij een manager van het hoofdkantoor aanwezig was. Blijkbaar kregen sommige personeelsleden meer salaris vanwege oude voorwaarden, dus iemand vroeg of dat gelijk getrokken kon worden. Antwoord van de manager: 'jaa ik snap je, maar we kunnen het salaris van je collega's helaas niet omlaag doen!' haha I'm sure dat dat de gedachte achter de vraag was!'
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |