Klopt, maar de Beren betaald geen 50 Euro de kilo voor hun ossehaas, eerder de helft.quote:Op zondag 22 mei 2022 17:10 schreef mcmlxiv het volgende:
Als een biefstuk inkoop 10 euro kost is 32 euro overigens weer niet zo’n vreemde prijs. Eenderde inkoop, eenderde personeel, eenderde bruto marge is al sinds jaar en dag een soort van standaard horeca formule.
Het eten is in Nederland aan de dure kant, maar om de restaurants in Nederland te mijden vind ik wel wat ver gaan.quote:Op zondag 22 mei 2022 14:00 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
De prijzen in Nederlandse restaurants zijn overal te hoog, wat een gevolg is van de hoge personeelskosten, wat weer een gevolg is van de enorm hoge loonbelastig.
Daarom eet ik alleen in restaurants op vakanties in het buitenland, waar iedere willekeurig café of lunchroom al beter en goedkoper is dan De Beren.
De NRC journalist is gewoon in meerdere vestigingen geweest tijdens zijn theater tournee door Nederland, en hij beschrijft wat hij daar beleefde en te eten kreeg. Dat schijft hij nota bene in het artikel zelf.quote:Op maandag 23 mei 2022 08:55 schreef Rode_Wijn het volgende:
Niet het hele topic doorgelezen, maar ben ik de enige die wat 'influencer' vibes krijgt bij deze nrc meneer? Ik bedoel, niet weten wat een sparerib is lijkt mij heul onwaarschijnlijk. Misschien wist de student niet wat een nrc journalist is en daar kan ik mij vanalles bij voorstellen. Misschien dat de nrc meneer daar niet zo goed tegen kon.
Dan nu naar De Beren. Franchise, tja wat wil je? Ik ben nog nooit een kwalitatief hoogwaardige franchise tegengekomen. Dus met welke verwachting ga je daar eten?
Nou, vertel!quote:Op maandag 23 mei 2022 09:12 schreef AToontje87 het volgende:
Ooit eens de fout gemaakt om bij de Beren in Tilburg te gaan eten. Daar zit de toko bij de Pathé, dus leek een goede optie om daar wat te gaan nuttigen vóór de film.
Nooit meer.
Heb dit soort rare vergelijkingen nooit begrepen.quote:Op zondag 22 mei 2022 17:27 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Voor een Cote de Boeuf van 600 gram vragen ze 55 Euro
Dus een kilo verkoopprijs van slordige 92 Euro
Iedereen met een Makropas kan die inkopen voor 20 Euro de Kilo, nu ben je de Beren en je koopt die dan bij de Hoerecaslager voor een paar euro de kilo minder in.
Ja. Maar wil het feit dat hij het opschrijft ook zeggen dat het klopt? Daar durf ik aan te twijfelen. Het is watquote:Op maandag 23 mei 2022 09:54 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
De NRC journalist is gewoon in meerdere vestigingen geweest tijdens zijn theater tournee door Nederland, en hij beschrijft wat hij daar beleefde en te eten kreeg. Dat schijft hij nota bene in het artikel zelf.
Het ging in de post als aanvulling op waar ik op reageerde dat het vrij standaard is in de Horeca waar het eten betreft, inkoop maal 3 is verkoopprijs. Wellicht even de draad lezen voor je zo reageertquote:Op maandag 23 mei 2022 10:24 schreef zarGon het volgende:
[..]
Heb dit soort rare vergelijkingen nooit begrepen.
Jaaa, als ik het zelf doe, ben ik zoooooveel goedkoper uit. Joh. Jij betaalt jezelf dan ook niet voor de tijd en moeite (en expertise)...
Ja, als ik pasta koop bij de AH, ben ik klaar voor 2 euro. Durft dat restaurant mij 15 euro te vragen...
Ooooh, ik koop risotto, champignon en boullion voor minder dan 5 euro. Vraagt dat restaurant 3 keer meer, en voor een kleinere portie ook nog.
JA HALLO, WAAROM BETAAL IK 3 EURO VOOR EEN GLAASJE COLA, THUIS HEB IK 6 GLAASJES VOOR 2 EURO, WAT IS DIT NOU.
(Al zijn sommige producten wel te hoog geprijsd, maar ging mij om de vergelijkingen tussen zelf koken en uit eten gaan.)
Kijk maar eerst even naar de prijzenquote:Op maandag 23 mei 2022 10:11 schreef Ronald het volgende:
Binnenkort opent de Beren in Enschede. Ik ben zelf nog nooit bij een filiaal geweest, maar het lijkt mij prima om er met mijn zoontje van 3 heen te gaan. Snel eten, met niet al te hoge verwachtingen.
Het ziet er niet goedkoop uit inderdaad, maar alle horeca is duur momenteel. Ergens heb ik daar ook wel begrip voor als je de enorm gestegen prijzen van o.a. gas ziet.quote:Op maandag 23 mei 2022 10:35 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Kijk maar eerst even naar de prijzen
Jij kent Joël Broekaert duidelijk niet?quote:Op maandag 23 mei 2022 10:30 schreef Rode_Wijn het volgende:
Ja. Maar wil het feit dat hij het opschrijft ook zeggen dat het klopt? Daar durf ik aan te twijfelen. Het is wat
Ik zeg dat wat hij stelt niet automatisch waarheid is. Iemand die niet weet wat een spare rib is. Ik geloof dat nietquote:Op maandag 23 mei 2022 11:12 schreef golfer het volgende:
[..]
Jij kent Joël Broekaert duidelijk niet?
Die man is al jarenlang een erkend en bekend voedsel- en restaurant recensent en heeft ook meerdere TV-programma's over voedsel gepresenteerd.
Ik zie geen enkele aanleiding om zijn bevindingen in twijfel te trekken.
Jij blijkbaar wel? Waarop baseer je dat?
Ik ga er van uit dat Joël wel de waarheid schrijft.quote:Op maandag 23 mei 2022 11:19 schreef Rode_Wijn het volgende:
Ik zeg dat wat hij stelt niet automatisch waarheid is. Iemand die niet weet wat een spare rib is. Ik geloof dat niet
Je kan mij 100 filmpjes laten zien maar geen filmpje haalt mijn argument onderuitquote:Op maandag 23 mei 2022 11:20 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Denk dat Rode Wijn dit eerst eens moet kijken
https://www.npostart.nl/de-5-smaken-van-joel/KN_1694043
https://www.npostart.nl/de-smaak-van-joel/KN_1708778
Roepen dat je het niet gelooft is niet echt een argument.quote:Op maandag 23 mei 2022 11:21 schreef Rode_Wijn het volgende:
[..]
Je kan mij 100 filmpjes laten zien maar geen filmpje haalt mijn argument onderuit
Zeker. Dat is mijn punt. Een probleem zou ik het niet willen noemenquote:Op maandag 23 mei 2022 11:20 schreef golfer het volgende:
[..]
Ik ga er van uit dat Joël wel de waarheid schrijft.
Jouw probleem dus dat jij iets niet geloofd.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |