abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_204828780
quote:
1s.gif Op zondag 22 mei 2022 13:30 schreef Document1 het volgende:

[..]
Dikke duim dus. :7
Dat mag jij denken. Zal mij aan m'n reet roesten. Let wel: er zijn nog steeds 1000 (ik gok maar wat) van die restaurants in Nederland en de een is de ander niet.
pi_204828795
quote:
1s.gif Op zondag 22 mei 2022 13:34 schreef Erasmus het volgende:

[..]
Je hoeft je dikke duim niet op mij te proberen, hoor. Ik weet wel beter.
Ik heb toch gelijk? Je hebt nooit in zo'n restaurant gewerkt en je kon dus niet in de keuken kijken. Hoezo weet je dan beter?
pi_204828805
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2022 13:36 schreef FlauwKapsel het volgende:

[..]
Ik heb toch gelijk? Je hebt nooit in zo'n restaurant gewerkt en je kon dus niet in de keuken kijken. Hoezo weet je dan beter?
Matige troll is matig. :O

[ Bericht 0% gewijzigd door Erasmus op 22-05-2022 13:37:18 ]
pi_204828964
De prijzen in Nederlandse restaurants zijn overal te hoog, wat een gevolg is van de hoge personeelskosten, wat weer een gevolg is van de enorm hoge loonbelastig.

Daarom eet ik alleen in restaurants op vakanties in het buitenland, waar iedere willekeurig café of lunchroom al beter en goedkoper is dan De Beren.
pi_204828989
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2022 14:00 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
De prijzen in Nederlandse restaurants zijn overal te hoog, wat een gevolg is van de hoge personeelskosten, wat weer een gevolg is van de enorm hoge loonbelastig.

Daarom eet ik alleen in restaurants op vakanties in het buitenland, waar iedere willekeurig café of lunchroom al beter en goedkoper is dan De Beren.
Nou,lijkt mij ook dat huur, en ingrediënten duur zijn in Nederland.
  zondag 22 mei 2022 @ 14:07:14 #131
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_204829025
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2022 14:00 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:

Hele combinatie van inflatieketen en naweeën van coronabeleid en impact komen heel zichtbaar samen in de horeca. Torenhoge prijzen voor matige services tegenwoordig
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_204829110
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2022 14:03 schreef potjecreme het volgende:

[..]
Nou,lijkt mij ook dat huur, en ingrediënten duur zijn in Nederland.
Inderdaad, dat alles speelt ook mee.

In ieder geval is de verhouding helemaal zoek. Ik wel best iemand betalen die voor mij mijn biefstuk bakt en daarna mijn bord afwast - prima.

Maar de ¤32 die De Beren vraagt voor een klein biefstukje van 200 gram is absurd.

Bij een goede slager betaal je ca. ¤10 voor een goede biefstuk van de haas van 200 gram.

Dat betekent dus dat De Beren ¤22 rekent voor het bakken en afwassen.

Welnu, dat bakken kan ik zelf béter en mijn bord en pan zet ik daarna in de vaatwasser.

Blijft over de gezelligheid van een restaurant. Deze is er bij De Beren niet.
pi_204829127
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2022 14:15 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:

[..]

In ieder geval is de verhouding helemaal zoek. Ik wel best iemand betalen die voor mij mijn biefstuk bakt en daarna mijn bord afwast - prima.

Maar de ¤32 die De Beren vraagt voor een klein biefstukje van 200 gram is absurd.

Bij een goede slager betaal je ca. ¤10 voor een goede biefstuk van de haas van 200 gram.

Welnu, dat bakken kan ik zelf béter en mijn bord en pan zet ik daarna in de vaatwasser.

Voor franchise moet je ook betalen. Vraag mij af hoeveel het kost om te Beren.
pi_204829153
quote:
1s.gif Op zondag 22 mei 2022 14:07 schreef Molo het volgende:

[..]
Hele combinatie van inflatieketen en naweeën van coronabeleid en impact komen heel zichtbaar samen in de horeca. Torenhoge prijzen voor matige services tegenwoordig
Wat hogere prijzen zijn misschien niet zo vreemd maar je zou denken dat ze beter hun best doen toch? Bij kleinere porties ze wat groter maken, een gratis aperitiefje. Dat soort dingen. Het liefst ook goed personeel maar goed...
pi_204829210
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2022 14:21 schreef FlauwKapsel het volgende:

[..]
Wat hogere prijzen zijn misschien niet zo vreemd maar je zou denken dat ze beter hun best doen toch? Bij kleinere porties ze wat groter maken, een gratis aperitiefje. Dat soort dingen. Het liefst ook goed personeel maar goed...
Bij de beren moet je bij sommige gerechten de saus er nog extra bij betalen :')

Volgens mij zijn het bijna alleen maar studenten die daar werkzaam zijn, ook in de keuken. Je kan daar moeilijk een fantastisch stuk vlees van verwachten. Dat ze er wel de hoofdprijs voor willen hebben zegt veel over het bedrijf.
  zondag 22 mei 2022 @ 14:30:18 #136
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_204829226
quote:
7s.gif Op zondag 22 mei 2022 12:49 schreef borbit het volgende:

[..]
Ja gewoon zo'n keuken waar je lekker snel veel kipsatetjes naar buiten kan gooien. Beetje als de beren maar dan eigen merk van de cruiseschepenuitbaatorganizatie zou ik denken. Lijkt mij ergens ook wel leuk om op zoiets te werken. Maar ik kan niet koken en niet zwemmen dus zo'n goed idee is dat voor mij niet .
Nee, ik trok de vergelijking dat Cruisschepen zijn als Hotels, je hebt de Gigagrote en je hebt Boutique hotels, zeer exclusieve kleine luxe hotels.
Ik heb niet op die Carnival en hoe ze ook heten cruiseschepen gewerkt, daar ben ik te duur voor, ik heb op heb op de luxe uitvoering gewerkt, waar a la carte op hoog niveau werd gekookt.
  zondag 22 mei 2022 @ 14:32:24 #137
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_204829245
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2022 07:43 schreef FlauwKapsel het volgende:

[..]
Dit is gewoon standaard, vriend. Denk maar niet dat die 'nasi' van de 'chinees' niet deels van iemands bord komt.
Jouw referentiekader is dat van een WC raampje lijkt mij, Klein en van matglas voorzien
pi_204829246
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2022 14:28 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Bij de beren moet je bij sommige gerechten de saus er nog extra bij betalen :')

Volgens mij zijn het bijna alleen maar studenten die daar werkzaam zijn, ook in de keuken. Je kan daar moeilijk een fantastisch stuk vlees van verwachten. Dat ze er wel de hoofdprijs voor willen hebben zegt veel over het bedrijf.
En dan toch 50 filialen. Is de aantrekkingskracht de berenmutsen van de bezorgers ofzo? Er zijn toch zoveel restaurants die dezelfde shit verkopen voor een lagere prijs? En ik zat te geinen over de berenmuts maar dat imago is toch ook zwaar kinderachtig?
  Redactie Sport zondag 22 mei 2022 @ 14:35:45 #139
274204 crew  Mexicanobakker
pi_204829271
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2022 14:15 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:

[..]

Wij zijn het niet zo vaak eens, maar hierin kan ik me wel vinden. Ik vind de prijsstelling voor bepaalde producten ook wel belachelijk daar. Als je voor 15 euro een bord wil is de kwaliteit wellicht nog acceptabel, voor 30 euro echter kun je ongetwijfeld beter een andere zaak zoeken.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_204829281
quote:
1s.gif Op zondag 22 mei 2022 14:32 schreef FlauwKapsel het volgende:

[..]
En dan toch 50 filialen. Is de aantrekkingskracht de berenmutsen van de bezorgers ofzo? Er zijn toch zoveel restaurants die dezelfde shit verkopen voor een lagere prijs? En ik zat te geinen over de berenmuts maar dat imago is toch ook zwaar kinderachtig?
Ik heb echt geen idee wat de kracht van de Beren is. Misschien gevestigd op strategische plekken? De Beren die hier zitten zitten op slimme plekken. Eentje net de snelweg af en eentje bij de Kuip.

En laten we heel eerlijk zijn, de gemiddelde Nederlander is niet echt heel culinair onderbouwt.
pi_204829354
dat is toch gewoon 1-in-het-dozijn snackbar tent?
  zondag 22 mei 2022 @ 15:32:04 #142
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_204830245
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2022 14:35 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Wij zijn het niet zo vaak eens, maar hierin kan ik me wel vinden. Ik vind de prijsstelling voor bepaalde producten ook wel belachelijk daar. Als je voor 15 euro een bord wil is de kwaliteit wellicht nog acceptabel, voor 30 euro echter kun je ongetwijfeld beter een andere zaak zoeken.
Ze profileren zich qua imago als prima betaalbaar voor de gewone man met zijn gezin, die toch fancy wil eten. Hence de gerechtentitels.
Als je dan gaat kijken wat je er daadwerkelijk neer moet leggen voor meer dan een sateetje, dan is het helemaal niet , onbetaalbaar en dikke onvoldoende.
Maar het imago blijft blijkbaar bestaan en komt zat volk op af
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  zondag 22 mei 2022 @ 15:32:22 #143
68091 borbit
Is dit het begin van een pr0n?
pi_204830249
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2022 14:30 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Nee, ik trok de vergelijking dat Cruisschepen zijn als Hotels, je hebt de Gigagrote en je hebt Boutique hotels, zeer exclusieve kleine luxe hotels.
Ik heb niet op die Carnival en hoe ze ook heten cruiseschepen gewerkt, daar ben ik te duur voor, ik heb op heb op de luxe uitvoering gewerkt, waar a la carte op hoog niveau werd gekookt.
Maar als je een "de Beren" zou openen op z'n cruiseschip. Is er dan wel ruimte voor de brommers?
pi_204831295
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2022 14:32 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Jouw referentiekader is dat van een WC raampje lijkt mij, Klein en van matglas voorzien
Meneer heeft in een paar Nederlandse restaurants gewerkt en denkt dat ie weet hoe t er in andere restaurants aan toegaat.
  zondag 22 mei 2022 @ 16:31:02 #145
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_204831329
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2022 16:29 schreef FlauwKapsel het volgende:

[..]
Meneer heeft in een paar Nederlandse restaurants gewerkt en denkt dat ie weet hoe t er in andere restaurants aan toegaat.
:P
pi_204831340
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2022 14:35 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Dat is wat ik ook denk, dus. Tevens is dat 'beren-imago' zwaar kinderachtig.
  zondag 22 mei 2022 @ 16:31:43 #147
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_204831344
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2022 16:31 schreef FlauwKapsel het volgende:

[..]
Dat is wat ik ook denk, dus. Tevens is dat 'beren-imago' zwaar kinderachtig.
Jouw gedrag hier is dat ook
pi_204831483
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2022 16:31 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Jouw gedrag hier is dat ook
Omdat ik Meneer Piet irriteer? Ik heb je laatst nog een compliment gegegeven.
  zondag 22 mei 2022 @ 16:41:23 #149
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_204831552
Hou es op allebei, het moet wel een beetje leuk blijven, het is KLB niet.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zondag 22 mei 2022 @ 16:43:17 #150
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_204831584
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2022 14:41 schreef mschol het volgende:
dat is toch gewoon 1-in-het-dozijn snackbar tent?
Ja gewoon een grote keten, snap de ophef niet zo goed; schijnbaar zijn ze te duur voor wat ze bieden, maar dat is bijna overal zo tegenwoordig.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')