abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_204827824
quote:
4s.gif Op zondag 22 mei 2022 10:57 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Nee. Je moet je eens afvragen, zou ik die vraag IRL ook zo gesteld hebben?

Ik post een hele normale post, een soort mini recensie. In geen enkel normaal scenario zou jouw vraag sociaal geaccepteerd zijn.

Dus kijk eens in de spiegel voor je nog een keer mans probeert over te komen.
Duidelijker was geweest: duiveltje zegt dat er alleen maar paupers en proleten eten. Tot welke groep hoor jij?

In het echt, in een groep ( na de opmerking dat alleen paupers en proleten er eten) zou ik de vraag ook stellen omdat het doel en intentie was, laten zien hoe belachelijk die opmerking was.
  zondag 22 mei 2022 @ 11:01:16 #102
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_204827831
quote:
1s.gif Op zondag 22 mei 2022 11:00 schreef potjecreme het volgende:

[..]
Duidelijker was geweest: duiveltje zegt dat er alleen maar paupers en proleten eten. Tot welke groep hoor jij?

In het echt in een groep zou ik de vraag ook stellen omdat het doel en intentie was, laten zien hoe belachelijk die opmerking was.
Dan had je dat moeten zeggen. Nu reageer je totaal idioot op een volkomen normale post. En dan wil je alsnog de schuld bij mij leggen. En daar ging het mis.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_204827847
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2022 11:01 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Dan had je dat moeten zeggen. Nu reageer je totaal idioot op een volkomen normale post. En dan wil je alsnog de schuld bij mij leggen. En daar ging het mis.
Ik was in de veronderstelling dat je duiveltje zijn post ook had gelezen. Het staat allemaal onder elkaar. Jammer dat het niet duidelijk was.

Ik reageerde in de geest van het gesprek.
pi_204827857
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2022 10:34 schreef Duiveltja het volgende:

[..]
En toch zit het vol met paupers en vullen ze hun zakken.

Het is een tent voor proleten die niet beter weten. Dat is het concept en daar cashen ze op in. Prima business model toch? Het werkt. :)
Je hebt gelijk. Ik geloofde je niet
pi_204827858
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2022 07:43 schreef FlauwKapsel het volgende:

[..]
Dit is gewoon standaard, vriend. Denk maar niet dat die 'nasi' van de 'chinees' niet deels van iemands bord komt.
Ik heb 8 jaar in de horeca gewerkt dus dat belerende toontje mag je voor je houden pik.
  zondag 22 mei 2022 @ 11:06:15 #106
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_204827865
quote:
1s.gif Op zondag 22 mei 2022 11:02 schreef potjecreme het volgende:

[..]
Ik was in de veronderstelling dat je duiveltje zijn post ook had gelezen. Het staat allemaal onder elkaar. Jammer dat het niet duidelijk was.

Ik reageerde in de geest van het gesprek.

Aannames, er zijn hele keizerrijken aan ten onder gegaan.

Maar soit, we houden er over op. Maar als je de volgende keer grappig wil zijn in tekstvorm, maak dat dan duidelijk, quote die post, of doe eens gek, gebruik een smiley :).
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  zondag 22 mei 2022 @ 11:12:17 #107
68091 borbit
Is dit het begin van een pr0n?
pi_204827896
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2022 16:20 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Dit
Heb 10 jaar in de horeca gewerkt en op cruise schepen, ben zeer kritisch op eten. Ik verwacht dat het minstens zo goed is dan wanneer ik het zelf maak.
Eten op cruise schepen lijkt mij juist het goedkoopste all you can eat all inclusive voer wat je kunt krijgen.
  zondag 22 mei 2022 @ 11:49:03 #108
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_204828114
quote:

Denk maar niet dat die 'nasi' van de 'chinees' niet deels van iemands bord komt.
Jij hebt een hele dikke duim of kan je dit bewijzen?
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  zondag 22 mei 2022 @ 11:57:41 #109
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_204828168
quote:
7s.gif Op zondag 22 mei 2022 11:12 schreef borbit het volgende:

[..]
Eten op cruise schepen lijkt mij juist het goedkoopste all you can eat all inclusive voer wat je kunt krijgen.
Je hebt cruiseschepen en cruiseschepen, massa hotels op zee en Boutique.
  zondag 22 mei 2022 @ 12:19:04 #110
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_204828314
Weleens in de loop der jaren geweest, keertje prima gegeten jaar of zes terug, keertje 'mwah' paar jaar terug (hamburger was echt matig en salade en patat erbij ook, vieze zoete sauzen).
Jaar terug met mijn dochter gaan eten omdat dat even goed uit kwam. Was écht zwaar om te huilen. Ik was ook zo dom om vis te bestellen, maar ook haar spareribs waren gewoon opgewarmd kattenvoer met vette patat en bruine sla met zoete saus uit fles erop.
Toen de ober vroeg of het gesmaakt had (ik had twee hapjes vis op, duidelijk zichtbaar), en ik vertelde dat het echt oneetbaar was kreeg ik als antwoord 'ok'.
:') _O- :') :')
Rekening betaald en kom ik nooit meer.

De prijzen zijn absurd voor wat ze leveren vind ik, tenzij je denk ik de goedkoopste opties als kipsateh neemt.

Hoe dan ook, er is zat markt voor dus de handel zal wel door kunnen blijven gaan.

Dat er Beren restaurants zijn die er nog wel wat van maken vind ik wel des te knapper, want van de centrale liefde voor voedsel en vakmanschap van meneer De Beren moeten ze het niet hebben. Procesoptimalisatie en uitnutting to the max
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  zondag 22 mei 2022 @ 12:20:00 #111
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_204828319
Tevens: Joël :9~
  zondag 22 mei 2022 @ 12:36:16 #112
68091 borbit
pi_204828411
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2022 11:57 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Ja inderdaad, massa is kassa. De Beren zou dus best een goed concept zijn op een cruiseschip zeg je.
  zondag 22 mei 2022 @ 12:45:15 #113
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_204828456
quote:
7s.gif Op zondag 22 mei 2022 12:36 schreef borbit het volgende:

[..]
Ja inderdaad, massa is kassa. De Beren zou dus best een goed concept zijn op een cruiseschip zeg je.
Enig idee wat ik bedoel met boutique?
pi_204828466
Beren is gewoon een dure snackbar.. Maar geen restaurant waardig.
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
  zondag 22 mei 2022 @ 12:49:01 #115
68091 borbit
pi_204828484
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2022 12:45 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Ja gewoon zo'n keuken waar je lekker snel veel kipsatetjes naar buiten kan gooien. Beetje als de beren maar dan eigen merk van de cruiseschepenuitbaatorganizatie zou ik denken. Lijkt mij ergens ook wel leuk om op zoiets te werken. Maar ik kan niet koken en niet zwemmen dus zo'n goed idee is dat voor mij niet .
pi_204828516
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2022 11:57 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Ik heb ooit eens een reis om zuid Amerika gedaan op een cruiseschip van Oceania, een luxe reis. We hadden suites met de familie, en aten daardoor iedere dag in één van de zes of zeven a la carte restaurants. Ik vond het eten van prima kwaliteit.

Wat me vooral opviel, was dat het personeel zich helemaal de touwtering werkte, en de kok moest bereid zijn elke dag van ieder gerecht 40 couverts uit te delen. Lijkt me niet makkelijk. Het is vast met fooi erbij prima verdienen, maar het lijkt me ook een uitputtingsslag
-nee-
pi_204828538
Ik kom er niet uit vrije wil. Na een keer halfrauwe zalm, een mislukt toetje en uitgedroogde kipsaté had ik het wel gehad. Soms ontkom ik er niet aan omdat de 'groep' besluit uit vrije wil naar de Beren te gaan en dan verbaas ik me altijd weer dat het toch nog best prijzig is voor wat je krijgt.

Het liefst loop ik er met een grote boog omheen. Why the fuck zou je soeiwso in bjiv. Delft naar de Beren gaan :?
Er zijn daar nog 1000 cafés en restaurants binnen 100m die een stuk beter zijn en net zo duur.
beter een knipoog dan een blauw oog
  zondag 22 mei 2022 @ 13:20:41 #118
277212 stavromulabeta
LOAD "$",8,1
pi_204828670
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2022 12:45 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Ik denk dat Borbit de boot van Hoek van Holland naar Harwich met een Cruiseship verward. Op die boot zou een Beren-vestiging namelijk prima lopen.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
pi_204828688
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2022 09:59 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
En jij wilt mensen corrigeren in hun taalgebruik?
Ik laat alleen een apostrof weg, expres; jij kunt serieus geen werkwoorden vervoegen.
pi_204828715
quote:
81s.gif Op zondag 22 mei 2022 11:49 schreef golfer het volgende:

[..]
Jij hebt een hele dikke duim of kan je dit bewijzen?
Nou ja, bewijzen... Nee maar je kunt t van me aannemen via gasten die in die restaurants gewerkt hebben.
pi_204828736
quote:
1s.gif Op zondag 22 mei 2022 11:04 schreef Erasmus het volgende:

[..]
Ik heb 8 jaar in de horeca gewerkt dus dat belerende toontje mag je voor je houden pik.
Chin. Ind. restaurant? Nee hè?
pi_204828749
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2022 13:28 schreef FlauwKapsel het volgende:

[..]
Chin. Ind. restaurant? Nee hè?
Ik heb in China gewoond.
pi_204828752
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2022 13:26 schreef FlauwKapsel het volgende:

[..]
Nou ja, bewijzen... Nee maar je kunt t van me aannemen via gasten die in die restaurants gewerkt hebben.
Dikke duim dus. :7
pi_204828759
quote:
1s.gif Op zondag 22 mei 2022 13:29 schreef Erasmus het volgende:

[..]
Ik heb in China gewoond.
Dat heeft a) niks met restaurants in Nederland te maken en b) als je daar al in de horeca hebt gewerkt zal t t hogere segment zijn geweest omdat je geen Chinees spreekt.
pi_204828776
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2022 13:31 schreef FlauwKapsel het volgende:

[..]
Dat heeft a) niks met restaurants in Nederland te maken en b) als je daar al in de horeca hebt gewerkt zal t t hogere segment zijn geweest omdat je geen Chinees spreekt.
Je hoeft je dikke duim niet op mij te proberen, hoor. Ik weet wel beter.
pi_204828780
quote:
1s.gif Op zondag 22 mei 2022 13:30 schreef Document1 het volgende:

[..]
Dikke duim dus. :7
Dat mag jij denken. Zal mij aan m'n reet roesten. Let wel: er zijn nog steeds 1000 (ik gok maar wat) van die restaurants in Nederland en de een is de ander niet.
pi_204828795
quote:
1s.gif Op zondag 22 mei 2022 13:34 schreef Erasmus het volgende:

[..]
Je hoeft je dikke duim niet op mij te proberen, hoor. Ik weet wel beter.
Ik heb toch gelijk? Je hebt nooit in zo'n restaurant gewerkt en je kon dus niet in de keuken kijken. Hoezo weet je dan beter?
pi_204828805
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2022 13:36 schreef FlauwKapsel het volgende:

[..]
Ik heb toch gelijk? Je hebt nooit in zo'n restaurant gewerkt en je kon dus niet in de keuken kijken. Hoezo weet je dan beter?
Matige troll is matig. :O

[ Bericht 0% gewijzigd door Erasmus op 22-05-2022 13:37:18 ]
pi_204828964
De prijzen in Nederlandse restaurants zijn overal te hoog, wat een gevolg is van de hoge personeelskosten, wat weer een gevolg is van de enorm hoge loonbelastig.

Daarom eet ik alleen in restaurants op vakanties in het buitenland, waar iedere willekeurig café of lunchroom al beter en goedkoper is dan De Beren.
pi_204828989
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2022 14:00 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
De prijzen in Nederlandse restaurants zijn overal te hoog, wat een gevolg is van de hoge personeelskosten, wat weer een gevolg is van de enorm hoge loonbelastig.

Daarom eet ik alleen in restaurants op vakanties in het buitenland, waar iedere willekeurig café of lunchroom al beter en goedkoper is dan De Beren.
Nou,lijkt mij ook dat huur, en ingrediënten duur zijn in Nederland.
  zondag 22 mei 2022 @ 14:07:14 #131
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_204829025
quote:

Hele combinatie van inflatieketen en naweeën van coronabeleid en impact komen heel zichtbaar samen in de horeca. Torenhoge prijzen voor matige services tegenwoordig
pi_204829110
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2022 14:03 schreef potjecreme het volgende:

[..]
Nou,lijkt mij ook dat huur, en ingrediënten duur zijn in Nederland.
Inderdaad, dat alles speelt ook mee.

In ieder geval is de verhouding helemaal zoek. Ik wel best iemand betalen die voor mij mijn biefstuk bakt en daarna mijn bord afwast - prima.

Maar de ¤32 die De Beren vraagt voor een klein biefstukje van 200 gram is absurd.

Bij een goede slager betaal je ca. ¤10 voor een goede biefstuk van de haas van 200 gram.

Dat betekent dus dat De Beren ¤22 rekent voor het bakken en afwassen.

Welnu, dat bakken kan ik zelf béter en mijn bord en pan zet ik daarna in de vaatwasser.

Blijft over de gezelligheid van een restaurant. Deze is er bij De Beren niet.
pi_204829127
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2022 14:15 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:

[..]

In ieder geval is de verhouding helemaal zoek. Ik wel best iemand betalen die voor mij mijn biefstuk bakt en daarna mijn bord afwast - prima.

Maar de ¤32 die De Beren vraagt voor een klein biefstukje van 200 gram is absurd.

Bij een goede slager betaal je ca. ¤10 voor een goede biefstuk van de haas van 200 gram.

Welnu, dat bakken kan ik zelf béter en mijn bord en pan zet ik daarna in de vaatwasser.

Voor franchise moet je ook betalen. Vraag mij af hoeveel het kost om te Beren.
pi_204829153
quote:
1s.gif Op zondag 22 mei 2022 14:07 schreef Molo het volgende:

[..]
Hele combinatie van inflatieketen en naweeën van coronabeleid en impact komen heel zichtbaar samen in de horeca. Torenhoge prijzen voor matige services tegenwoordig
Wat hogere prijzen zijn misschien niet zo vreemd maar je zou denken dat ze beter hun best doen toch? Bij kleinere porties ze wat groter maken, een gratis aperitiefje. Dat soort dingen. Het liefst ook goed personeel maar goed...
pi_204829210
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2022 14:21 schreef FlauwKapsel het volgende:

[..]
Wat hogere prijzen zijn misschien niet zo vreemd maar je zou denken dat ze beter hun best doen toch? Bij kleinere porties ze wat groter maken, een gratis aperitiefje. Dat soort dingen. Het liefst ook goed personeel maar goed...
Bij de beren moet je bij sommige gerechten de saus er nog extra bij betalen :')

Volgens mij zijn het bijna alleen maar studenten die daar werkzaam zijn, ook in de keuken. Je kan daar moeilijk een fantastisch stuk vlees van verwachten. Dat ze er wel de hoofdprijs voor willen hebben zegt veel over het bedrijf.
  zondag 22 mei 2022 @ 14:30:18 #136
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_204829226
quote:
7s.gif Op zondag 22 mei 2022 12:49 schreef borbit het volgende:

[..]
Ja gewoon zo'n keuken waar je lekker snel veel kipsatetjes naar buiten kan gooien. Beetje als de beren maar dan eigen merk van de cruiseschepenuitbaatorganizatie zou ik denken. Lijkt mij ergens ook wel leuk om op zoiets te werken. Maar ik kan niet koken en niet zwemmen dus zo'n goed idee is dat voor mij niet .
Nee, ik trok de vergelijking dat Cruisschepen zijn als Hotels, je hebt de Gigagrote en je hebt Boutique hotels, zeer exclusieve kleine luxe hotels.
Ik heb niet op die Carnival en hoe ze ook heten cruiseschepen gewerkt, daar ben ik te duur voor, ik heb op heb op de luxe uitvoering gewerkt, waar a la carte op hoog niveau werd gekookt.
  zondag 22 mei 2022 @ 14:32:24 #137
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_204829245
quote:

[..]
Dit is gewoon standaard, vriend. Denk maar niet dat die 'nasi' van de 'chinees' niet deels van iemands bord komt.
Jouw referentiekader is dat van een WC raampje lijkt mij, Klein en van matglas voorzien
pi_204829246
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2022 14:28 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Bij de beren moet je bij sommige gerechten de saus er nog extra bij betalen :')

Volgens mij zijn het bijna alleen maar studenten die daar werkzaam zijn, ook in de keuken. Je kan daar moeilijk een fantastisch stuk vlees van verwachten. Dat ze er wel de hoofdprijs voor willen hebben zegt veel over het bedrijf.
En dan toch 50 filialen. Is de aantrekkingskracht de berenmutsen van de bezorgers ofzo? Er zijn toch zoveel restaurants die dezelfde shit verkopen voor een lagere prijs? En ik zat te geinen over de berenmuts maar dat imago is toch ook zwaar kinderachtig?
  Redactie Sport zondag 22 mei 2022 @ 14:35:45 #139
274204 crew  Mexicanobakker
pi_204829271
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2022 14:15 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:

[..]

Wij zijn het niet zo vaak eens, maar hierin kan ik me wel vinden. Ik vind de prijsstelling voor bepaalde producten ook wel belachelijk daar. Als je voor 15 euro een bord wil is de kwaliteit wellicht nog acceptabel, voor 30 euro echter kun je ongetwijfeld beter een andere zaak zoeken.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_204829281
quote:
1s.gif Op zondag 22 mei 2022 14:32 schreef FlauwKapsel het volgende:

[..]
En dan toch 50 filialen. Is de aantrekkingskracht de berenmutsen van de bezorgers ofzo? Er zijn toch zoveel restaurants die dezelfde shit verkopen voor een lagere prijs? En ik zat te geinen over de berenmuts maar dat imago is toch ook zwaar kinderachtig?
Ik heb echt geen idee wat de kracht van de Beren is. Misschien gevestigd op strategische plekken? De Beren die hier zitten zitten op slimme plekken. Eentje net de snelweg af en eentje bij de Kuip.

En laten we heel eerlijk zijn, de gemiddelde Nederlander is niet echt heel culinair onderbouwt.
pi_204829354
dat is toch gewoon 1-in-het-dozijn snackbar tent?
  zondag 22 mei 2022 @ 15:32:04 #142
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_204830245
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2022 14:35 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Wij zijn het niet zo vaak eens, maar hierin kan ik me wel vinden. Ik vind de prijsstelling voor bepaalde producten ook wel belachelijk daar. Als je voor 15 euro een bord wil is de kwaliteit wellicht nog acceptabel, voor 30 euro echter kun je ongetwijfeld beter een andere zaak zoeken.
Ze profileren zich qua imago als prima betaalbaar voor de gewone man met zijn gezin, die toch fancy wil eten. Hence de gerechtentitels.
Als je dan gaat kijken wat je er daadwerkelijk neer moet leggen voor meer dan een sateetje, dan is het helemaal niet , onbetaalbaar en dikke onvoldoende.
Maar het imago blijft blijkbaar bestaan en komt zat volk op af
  zondag 22 mei 2022 @ 15:32:22 #143
68091 borbit
pi_204830249
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2022 14:30 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Nee, ik trok de vergelijking dat Cruisschepen zijn als Hotels, je hebt de Gigagrote en je hebt Boutique hotels, zeer exclusieve kleine luxe hotels.
Ik heb niet op die Carnival en hoe ze ook heten cruiseschepen gewerkt, daar ben ik te duur voor, ik heb op heb op de luxe uitvoering gewerkt, waar a la carte op hoog niveau werd gekookt.
Maar als je een "de Beren" zou openen op z'n cruiseschip. Is er dan wel ruimte voor de brommers?
pi_204831295
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2022 14:32 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Jouw referentiekader is dat van een WC raampje lijkt mij, Klein en van matglas voorzien
Meneer heeft in een paar Nederlandse restaurants gewerkt en denkt dat ie weet hoe t er in andere restaurants aan toegaat.
  zondag 22 mei 2022 @ 16:31:02 #145
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_204831329
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2022 16:29 schreef FlauwKapsel het volgende:

[..]
Meneer heeft in een paar Nederlandse restaurants gewerkt en denkt dat ie weet hoe t er in andere restaurants aan toegaat.
:P
pi_204831340
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2022 14:35 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Dat is wat ik ook denk, dus. Tevens is dat 'beren-imago' zwaar kinderachtig.
  zondag 22 mei 2022 @ 16:31:43 #147
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_204831344
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2022 16:31 schreef FlauwKapsel het volgende:

[..]
Dat is wat ik ook denk, dus. Tevens is dat 'beren-imago' zwaar kinderachtig.
Jouw gedrag hier is dat ook
pi_204831483
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2022 16:31 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Jouw gedrag hier is dat ook
Omdat ik Meneer Piet irriteer? Ik heb je laatst nog een compliment gegegeven.
  zondag 22 mei 2022 @ 16:41:23 #149
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_204831552
Hou es op allebei, het moet wel een beetje leuk blijven, het is KLB niet.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zondag 22 mei 2022 @ 16:43:17 #150
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_204831584
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2022 14:41 schreef mschol het volgende:
dat is toch gewoon 1-in-het-dozijn snackbar tent?
Ja gewoon een grote keten, snap de ophef niet zo goed; schijnbaar zijn ze te duur voor wat ze bieden, maar dat is bijna overal zo tegenwoordig.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_204831635
De beer was vroeger best tof in Rotterdam en omgeving. Maar toen kon je er gewoon voor een spotbedrag onbeperkt spareribs eten. De laatste jaren proberen ze trendy te doen, maar daarmee slaan ze wat mij betreft de plank nogal mis. Het eten is er niet beter op geworden, maar de prijzen zijn wel verdubbeld.
pi_204832023
Was ooit een perfecte plek om met een wat grotere groep samen wat te eten na een kart/paintball sessie. ( 10 jaar geleden ofzo, Rdam omgeving)
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
  zondag 22 mei 2022 @ 17:10:28 #153
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_204832044
Als een biefstuk inkoop 10 euro kost is 32 euro overigens weer niet zo’n vreemde prijs. Eenderde inkoop, eenderde personeel, eenderde bruto marge is al sinds jaar en dag een soort van standaard horeca formule.
  zondag 22 mei 2022 @ 17:21:14 #154
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_204832179
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2022 17:10 schreef mcmlxiv het volgende:
Als een biefstuk inkoop 10 euro kost is 32 euro overigens weer niet zo’n vreemde prijs. Eenderde inkoop, eenderde personeel, eenderde bruto marge is al sinds jaar en dag een soort van standaard horeca formule.
Klopt, maar de Beren betaald geen 50 Euro de kilo voor hun ossehaas, eerder de helft.
  zondag 22 mei 2022 @ 17:27:11 #155
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_204832253
Voor een Cote de Boeuf van 600 gram vragen ze 55 Euro
Dus een kilo verkoopprijs van slordige 92 Euro
Iedereen met een Makropas kan die inkopen voor 20 Euro de Kilo, nu ben je de Beren en je koopt die dan bij de Hoerecaslager voor een paar euro de kilo minder in.
  zondag 22 mei 2022 @ 17:55:03 #156
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_204832551
quote:

Het eten is in Nederland aan de dure kant, maar om de restaurants in Nederland te mijden vind ik wel wat ver gaan.
Ik woon in Duitsland en het eten van gelijkwaardige kwaliteit is hier gemiddeld 5 euro goedkoper. Maar ook in Nederland heb je prima eetcafés en ook in Duitsland is er dure meuk

Ontopic: 2 x bij de beren gegeten. Mijn tent is het niet.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  maandag 23 mei 2022 @ 08:55:04 #157
500074 Rode_Wijn
Kom laat ons vrolijk zijn
pi_204836639
Niet het hele topic doorgelezen, maar ben ik de enige die wat 'influencer' vibes krijgt bij deze nrc meneer? Ik bedoel, niet weten wat een sparerib is lijkt mij heul onwaarschijnlijk. Misschien wist de student niet wat een nrc journalist is en daar kan ik mij vanalles bij voorstellen. Misschien dat de nrc meneer daar niet zo goed tegen kon.

Dan nu naar De Beren. Franchise, tja wat wil je? Ik ben nog nooit een kwalitatief hoogwaardige franchise tegengekomen. Dus met welke verwachting ga je daar eten?
pi_204836734
Ooit eens de fout gemaakt om bij de Beren in Tilburg te gaan eten. Daar zit de toko bij de Pathé, dus leek een goede optie om daar wat te gaan nuttigen vóór de film.

Nooit meer.
  maandag 23 mei 2022 @ 09:54:55 #159
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_204837004
quote:
1s.gif Op maandag 23 mei 2022 08:55 schreef Rode_Wijn het volgende:
Niet het hele topic doorgelezen, maar ben ik de enige die wat 'influencer' vibes krijgt bij deze nrc meneer? Ik bedoel, niet weten wat een sparerib is lijkt mij heul onwaarschijnlijk. Misschien wist de student niet wat een nrc journalist is en daar kan ik mij vanalles bij voorstellen. Misschien dat de nrc meneer daar niet zo goed tegen kon.

Dan nu naar De Beren. Franchise, tja wat wil je? Ik ben nog nooit een kwalitatief hoogwaardige franchise tegengekomen. Dus met welke verwachting ga je daar eten?
De NRC journalist is gewoon in meerdere vestigingen geweest tijdens zijn theater tournee door Nederland, en hij beschrijft wat hij daar beleefde en te eten kreeg. Dat schijft hij nota bene in het artikel zelf.
pi_204837022
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2022 09:12 schreef AToontje87 het volgende:
Ooit eens de fout gemaakt om bij de Beren in Tilburg te gaan eten. Daar zit de toko bij de Pathé, dus leek een goede optie om daar wat te gaan nuttigen vóór de film.

Nooit meer.
Nou, vertel! :D
pi_204837161
Binnenkort opent de Beren in Enschede. Ik ben zelf nog nooit bij een filiaal geweest, maar het lijkt mij prima om er met mijn zoontje van 3 heen te gaan. Snel eten, met niet al te hoge verwachtingen.
٩๏̯͡๏)۶
pi_204837196
Ik ben er nog nooit geweest maar tegenwoordig mijd ik restaurants/eetgelegenheden met een grote menukaart.
Dat kan niet allemaal vers gemaakt worden wat er op staat.
pi_204837287
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2022 17:27 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Voor een Cote de Boeuf van 600 gram vragen ze 55 Euro
Dus een kilo verkoopprijs van slordige 92 Euro
Iedereen met een Makropas kan die inkopen voor 20 Euro de Kilo, nu ben je de Beren en je koopt die dan bij de Hoerecaslager voor een paar euro de kilo minder in.
Heb dit soort rare vergelijkingen nooit begrepen.

Jaaa, als ik het zelf doe, ben ik zoooooveel goedkoper uit. Joh. Jij betaalt jezelf dan ook niet voor de tijd en moeite (en expertise)...

Ja, als ik pasta koop bij de AH, ben ik klaar voor 2 euro. Durft dat restaurant mij 15 euro te vragen...
Ooooh, ik koop risotto, champignon en boullion voor minder dan 5 euro. Vraagt dat restaurant 3 keer meer, en voor een kleinere portie ook nog.

JA HALLO, WAAROM BETAAL IK 3 EURO VOOR EEN GLAASJE COLA, THUIS HEB IK 6 GLAASJES VOOR 2 EURO, WAT IS DIT NOU.

(Al zijn sommige producten wel te hoog geprijsd, maar ging mij om de vergelijkingen tussen zelf koken en uit eten gaan.)

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 23-05-2022 10:26:32 ]
  maandag 23 mei 2022 @ 10:30:33 #164
500074 Rode_Wijn
pi_204837341
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2022 09:54 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
De NRC journalist is gewoon in meerdere vestigingen geweest tijdens zijn theater tournee door Nederland, en hij beschrijft wat hij daar beleefde en te eten kreeg. Dat schijft hij nota bene in het artikel zelf.
Ja. Maar wil het feit dat hij het opschrijft ook zeggen dat het klopt? Daar durf ik aan te twijfelen. Het is wat
  maandag 23 mei 2022 @ 10:32:20 #165
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_204837354
quote:
2s.gif Op maandag 23 mei 2022 10:24 schreef zarGon het volgende:

[..]
Heb dit soort rare vergelijkingen nooit begrepen.

Jaaa, als ik het zelf doe, ben ik zoooooveel goedkoper uit. Joh. Jij betaalt jezelf dan ook niet voor de tijd en moeite (en expertise)...

Ja, als ik pasta koop bij de AH, ben ik klaar voor 2 euro. Durft dat restaurant mij 15 euro te vragen...
Ooooh, ik koop risotto, champignon en boullion voor minder dan 5 euro. Vraagt dat restaurant 3 keer meer, en voor een kleinere portie ook nog.

JA HALLO, WAAROM BETAAL IK 3 EURO VOOR EEN GLAASJE COLA, THUIS HEB IK 6 GLAASJES VOOR 2 EURO, WAT IS DIT NOU.

(Al zijn sommige producten wel te hoog geprijsd, maar ging mij om de vergelijkingen tussen zelf koken en uit eten gaan.)
Het ging in de post als aanvulling op waar ik op reageerde dat het vrij standaard is in de Horeca waar het eten betreft, inkoop maal 3 is verkoopprijs. Wellicht even de draad lezen voor je zo reageert
pi_204837367
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2022 10:11 schreef Ronald het volgende:
Binnenkort opent de Beren in Enschede. Ik ben zelf nog nooit bij een filiaal geweest, maar het lijkt mij prima om er met mijn zoontje van 3 heen te gaan. Snel eten, met niet al te hoge verwachtingen.
Kijk maar eerst even naar de prijzen
pi_204837497
Ik heb maar één ervaring in de vestiging in Dordrecht een jaar of tien terug. Daar kreeg ik een schnitzel die smaakte alsof die eerst drie maanden als deurmat was gebruikt, dus dat was meteen de laatste keer.

Maar bij de Google Reviews heeft dat restaurant gewoon 4 sterren, dus blijkbaar zijn er genoeg mensen wel fan.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_204837593
quote:
1s.gif Op maandag 23 mei 2022 10:35 schreef potjecreme het volgende:

[..]
Kijk maar eerst even naar de prijzen
Het ziet er niet goedkoop uit inderdaad, maar alle horeca is duur momenteel. Ergens heb ik daar ook wel begrip voor als je de enorm gestegen prijzen van o.a. gas ziet.
٩๏̯͡๏)۶
  maandag 23 mei 2022 @ 11:12:38 #169
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_204837615
quote:
1s.gif Op maandag 23 mei 2022 10:30 schreef Rode_Wijn het volgende:

Ja. Maar wil het feit dat hij het opschrijft ook zeggen dat het klopt? Daar durf ik aan te twijfelen. Het is wat
Jij kent Joël Broekaert duidelijk niet?
Die man is al jarenlang een erkend en bekend voedsel- en restaurant recensent en heeft ook meerdere TV-programma's over voedsel gepresenteerd.
Ik zie geen enkele aanleiding om zijn bevindingen in twijfel te trekken.
Jij blijkbaar wel? Waarop baseer je dat?
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  maandag 23 mei 2022 @ 11:19:31 #170
500074 Rode_Wijn
pi_204837660
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2022 11:12 schreef golfer het volgende:

[..]
Jij kent Joël Broekaert duidelijk niet?
Die man is al jarenlang een erkend en bekend voedsel- en restaurant recensent en heeft ook meerdere TV-programma's over voedsel gepresenteerd.
Ik zie geen enkele aanleiding om zijn bevindingen in twijfel te trekken.
Jij blijkbaar wel? Waarop baseer je dat?
Ik zeg dat wat hij stelt niet automatisch waarheid is. Iemand die niet weet wat een spare rib is. Ik geloof dat niet
  maandag 23 mei 2022 @ 11:20:25 #171
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
  maandag 23 mei 2022 @ 11:20:45 #172
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_204837666
quote:
1s.gif Op maandag 23 mei 2022 11:19 schreef Rode_Wijn het volgende:

Ik zeg dat wat hij stelt niet automatisch waarheid is. Iemand die niet weet wat een spare rib is. Ik geloof dat niet
Ik ga er van uit dat Joël wel de waarheid schrijft.
Jouw probleem dus dat jij iets niet geloofd.
Poef.....gone! ©golfer
  maandag 23 mei 2022 @ 11:21:12 #173
500074 Rode_Wijn
pi_204837669
quote:
Je kan mij 100 filmpjes laten zien maar geen filmpje haalt mijn argument onderuit _O-

Of er is een filmpje over de gebeurtenissen met de sparerib. Dan wordt het anders.
  maandag 23 mei 2022 @ 11:22:24 #174
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_204837674
quote:
1s.gif Op maandag 23 mei 2022 11:21 schreef Rode_Wijn het volgende:

[..]
Je kan mij 100 filmpjes laten zien maar geen filmpje haalt mijn argument onderuit _O-
Roepen dat je het niet gelooft is niet echt een argument.
  maandag 23 mei 2022 @ 11:25:03 #175
500074 Rode_Wijn
pi_204837685
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2022 11:20 schreef golfer het volgende:

[..]
Ik ga er van uit dat Joël wel de waarheid schrijft.
Jouw probleem dus dat jij iets niet geloofd.
Zeker. Dat is mijn punt. Een probleem zou ik het niet willen noemen
  maandag 23 mei 2022 @ 11:25:33 #176
500074 Rode_Wijn
pi_204837690
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2022 11:22 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Roepen dat je het niet gelooft is niet echt een argument.
Roepen dat je hem wel gelooft ook niet vind ik.
  maandag 23 mei 2022 @ 11:25:54 #177
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_204837694
quote:
1s.gif Op maandag 23 mei 2022 11:25 schreef Rode_Wijn het volgende:

Zeker. Dat is mijn punt. Een probleem zou ik het niet willen noemen
Je gelooft van nature mensen gewoon niet?
Poef.....gone! ©golfer
  maandag 23 mei 2022 @ 11:27:32 #178
500074 Rode_Wijn
pi_204837705
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2022 11:25 schreef golfer het volgende:

[..]
Je gelooft van nature mensen gewoon niet?
Opzich wel. Maar die specifieke bewering vind ik gewoon ongeloofwaardig. Zat voorbeelden van 'gerenommeerde' mensen die later ook kletskoek bleken te verkopen
pi_204837718
quote:
1s.gif Op maandag 23 mei 2022 11:27 schreef Rode_Wijn het volgende:

[..]
Opzich wel. Maar die specifieke bewering vind ik gewoon ongeloofwaardig. Zat voorbeelden van 'gerenommeerde' mensen die later ook kletskoek bleken te verkopen
Ik heb Joël hoog zitten, die verkoopt geen kletskoek
  maandag 23 mei 2022 @ 11:30:46 #180
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_204837731
quote:
1s.gif Op maandag 23 mei 2022 11:27 schreef Rode_Wijn het volgende:

Ik denk niet dat Joël zijn goede naam, die hij jarenlang heeft opgebouwd als journalist voor de NRC en Vrij Nederland te grabbel zou gaan gooien om iets onwaars te verkondigen. Daarvoor ken ik hem toch iets te goed.
Maar goed, blijf jij lekker de ongelovige Thomas uithangen en denken dat jij het beter weet.
Poef.....gone! ©golfer
  Moderator maandag 23 mei 2022 @ 11:31:56 #181
236264 crew  capricia
pi_204837742
Nou ja. Ik ken mijn eigen smaak.
Vond het eten daar altijd vlak van smaak. En voornamelijk zwaar overpriced.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  Eindredactie Games maandag 23 mei 2022 @ 11:32:50 #182
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_204837747
"Tv-persoonlijkheid" klaagt op snobistische wijze dat het vlees bij tokkie-snackbarfranchise X niet je-van-het is. Jeetje.
Op donderdag 3 maart 2011 19:12 schreef zeross het volgende:
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
  maandag 23 mei 2022 @ 11:33:08 #183
500074 Rode_Wijn
pi_204837752
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2022 11:30 schreef golfer het volgende:

[..]
Ik denk niet dat Joël zijn goede naam, die hij jarenlang heeft opgebouwd als journalist voor de NRC en Vrij Nederland te grabbel zou gaan gooien om iets onwaars te verkondigen. Daarvoor ken ik hem toch iets te goed.
Maar goed, blijf jij lekker de ongelovige Thomas uithangen en te denken dat jij het beter weet.
Want een fanatisme _O-

Zou Joël iets te grabbel gooien? De mogelijke kletskoek wordt sowieso als zoete koek geslikt. Want Joël is gerenommeerd dus twijfelen kan dan niet meer. Naïef
  maandag 23 mei 2022 @ 11:33:50 #184
500074 Rode_Wijn
pi_204837756
quote:
1s.gif Op maandag 23 mei 2022 11:28 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]
Ik heb Joël hoog zitten, die verkoopt geen kletskoek
Sow dit zijn nog eens onderbouwingen
  maandag 23 mei 2022 @ 11:35:02 #185
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_204837770
We hebben een opvolger van Flauwkapsel als troll in dit topic?
Verder maar niet meer voeren. :X
Poef.....gone! ©golfer
  maandag 23 mei 2022 @ 11:52:51 #186
500074 Rode_Wijn
pi_204837940
quote:
86s.gif Op maandag 23 mei 2022 11:35 schreef golfer het volgende:
We hebben een opvolger van Flauwkapsel als troll in dit topic?
Verder maar niet meer voeren. :X
Je zou maar eens realistisch kijken naar wat iemand stelt. In dit geval stelt de kennelijk grote Godheid Joël van de NRC dat iemand die in de Beren werkt, niet weet wat spareribs zijn.

Ongeloofwaardig, stel ik als miezerig forumusertje. Wellicht onterecht, wellicht niet.

Maar Joël schrijft al heel lang stukjes en maakt filmpjes dus alles wat hij zegt is toch wel waar! En zet u vraagtekens dan bent u een troll, beste Wijn.

Eh, oke.
  maandag 23 mei 2022 @ 11:55:11 #187
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_204837962
Heeft die recensent ook zelf wat kook-ervaring op enig niveau? bij culinaire recensenten krijg ik altijd het idee dat het zelf niet zulke succesvolle koks zijn.
Where law ends, tyrrany begins.
pi_204837974
quote:
2s.gif Op maandag 23 mei 2022 11:55 schreef Gunner het volgende:
Heeft die recensent ook zelf wat kook-ervaring op enig niveau? bij culinaire recensenten krijg ik altijd het idee dat het zelf niet zulke succesvolle koks zijn.
Twijfel je nou stiekem aan de grootsheid van Joël Broekaert ?
٩๏̯͡๏)۶
  maandag 23 mei 2022 @ 11:58:54 #189
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_204837987
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2022 11:56 schreef Ronald het volgende:

[..]
Twijfel je nou stiekem aan de grootsheid van Joël Broekaert ?
:P Niet bewust maar het was wel een oprechte vraag :P
Where law ends, tyrrany begins.
  maandag 23 mei 2022 @ 12:02:34 #190
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_204838014
quote:
2s.gif Op maandag 23 mei 2022 11:55 schreef Gunner het volgende:
Krijgen we die weer. :D
Johannes van Dam was algemeen beschouwd de allerbeste voedsel- en restaurantrecensent, maar zelf was hij geen kok.
Hiske Versprille is een zeer erkend restaurant-recensent in De Volkskrant, maar is geen kok.
Joël Broekaert reist vanaf 2011 de hele wereld over om over voedsel en restaurants te schrijven en te praten (heeft zelfs een theatertour), maar is inderdaad geen kok.
Als dat een criterium moet zijn om over iets met verstand van zaken te schrijven vallen er heel veel beroepen en recensenten af.

Rinus Michels is algemeen beschouwd de beste Nederlandse voetbalcoach ooit geweest, maar was een zeer beperkte voetballer.
Marco van Basten was een zeer begenadigde voetballer, maar dat maakte hem nog geen goede coach. ;)
Poef.....gone! ©golfer
pi_204838045
quote:
1s.gif Op maandag 23 mei 2022 11:52 schreef Rode_Wijn het volgende:

[..]
Je zou maar eens realistisch kijken naar wat iemand stelt. In dit geval stelt de kennelijk grote Godheid Joël van de NRC dat iemand die in de Beren werkt, niet weet wat spareribs zijn.

Ongeloofwaardig, stel ik als miezerig forumusertje. Wellicht onterecht, wellicht niet.

Maar Joël schrijft al heel lang stukjes en maakt filmpjes dus alles wat hij zegt is toch wel waar! En zet u vraagtekens dan bent u een troll, beste Wijn.

Eh, oke.
Hou eens op joh, je bent een beetje sneu bezig, ik ken je anders.
pi_204838071
quote:
10s.gif Op maandag 23 mei 2022 11:32 schreef 2dope het volgende:
"Tv-persoonlijkheid" klaagt op snobistische wijze dat het vlees bij tokkie-snackbarfranchise X niet je-van-het is. Jeetje.
Ik neem aan dat jij het artikel en de menukaart goed gelezen hebt? En Joël is in mijn ogen zowat de tegenpool van een snob
pi_204838179
En dat de serverende persoon niet weet wat spare-ribs zijn verbaast mij niet, tijdje geleden kreeg ik in een restaurant mijn gerecht geserveerd met de tekst: en dat is gevulde aubergine…ik heb maar even gecorrigeerd en gezegd dat het courgette was, ze was oprecht verbaasd. En nee, dat was geen franchiseketen met opwarmspul van de groothandel
  maandag 23 mei 2022 @ 12:33:08 #194
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_204838271
quote:
1s.gif Op maandag 23 mei 2022 12:22 schreef Doedezemaar het volgende:
En dat de serverende persoon niet weet wat spare-ribs zijn verbaast mij niet, tijdje geleden kreeg ik in een restaurant mijn gerecht geserveerd met de tekst: en dat is gevulde aubergine…ik heb maar even gecorrigeerd en gezegd dat het courgette was, ze was oprecht verbaasd. En nee, dat was geen franchiseketen met opwarmspul van de groothandel
Laat ik het zo zeggen, jaar of 3 geleden aten wij in een restaurantje in Zeeland, de jonge dame die ons bediende wist alles van de kaart, de gerechten, hoe ze bereid werden en wat er in zat, zonder in de keuken te hoeven navragen. Iets wat me verbaasde, dat komt niet vaak voor.
  maandag 23 mei 2022 @ 12:57:37 #195
500074 Rode_Wijn
pi_204838447
quote:
1s.gif Op maandag 23 mei 2022 12:07 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]
Hou eens op joh, je bent een beetje sneu bezig, ik ken je anders.
Kennen wij elkaar?
  maandag 23 mei 2022 @ 12:59:38 #196
500074 Rode_Wijn
pi_204838461
quote:
1s.gif Op maandag 23 mei 2022 12:22 schreef Doedezemaar het volgende:
Een aubergine met een courgette verwisselen klinkt voor mij eerder als een honest mistake. In elk geval anders dan gewoon niet weten wat spareribs zijn. Wat dus geclaimd wordt. Vind je dat niet een tikje onwaarschijnlijk?

Al die andere claims geloof ik prima overigens. Maar dat gaat helaas op voor enorm veel restaurants. Dat is daarmee een beetje gratuit.
pi_204838749
Ik las elders naar aanleiding van dezelfde recensie onderstaand verhaal. Nu ik het herlees word ik weer kwaad, smerige uitbuiters dat het zijn.

'Dit is 15 jaar geleden en volgens mij werken dezelfde mensen er nog. Ik kan het me niet voorstellen, super lange shifts op arelaxte tijden ook - maar blijkbaar vinden ze het leuk!

Wat ik ook leip vond is hoe fucking gierig die tent was. Als je dagshift had en daar moest avondeten moest je een half uur uitklokken en 4,50 betalen voor je eten. Lijkt niet veel maar omdat het voltallige personeel op minimumjeugdloon zat was het meer dan een uurloon pp!

Ik kan me ook nog een dag training herinneren waarvoor we vanuit regio Utrecht naar Rotterdam moesten komen. Met eigen vervoer, op zaterdag, brandstof werd niet vergoed en training werd niet betaald. Tijdens de training allemaal gelul over hoe de gasten niet voor het eten kwamen maar voor 'de ervaring'. Training was 1700 af, eerste shifts begonnen om 1800 dus als je een shift had moest je terugracen naar Utrecht (zonder avondeten) omdat je anders te laat was en te laat inklokken = die avond geen fooi.

Laatste leuke was een ontbijtmeeting op zaterdag (uiteraard niet betaald) waarbij een manager van het hoofdkantoor aanwezig was. Blijkbaar kregen sommige personeelsleden meer salaris vanwege oude voorwaarden, dus iemand vroeg of dat gelijk getrokken kon worden. Antwoord van de manager: 'jaa ik snap je, maar we kunnen het salaris van je collega's helaas niet omlaag doen!' haha I'm sure dat dat de gedachte achter de vraag was!'
anonieme razernist
  maandag 23 mei 2022 @ 14:41:29 #198
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_204839156
quote:
18s.gif Op maandag 23 mei 2022 13:42 schreef NoCigar het volgende:
Ik las elders naar aanleiding van dezelfde recensie onderstaand verhaal. Nu ik het herlees word ik weer kwaad, smerige uitbuiters dat het zijn.

'Dit is 15 jaar geleden en volgens mij werken dezelfde mensen er nog. Ik kan het me niet voorstellen, super lange shifts op arelaxte tijden ook - maar blijkbaar vinden ze het leuk!

Wat ik ook leip vond is hoe fucking gierig die tent was. Als je dagshift had en daar moest avondeten moest je een half uur uitklokken en 4,50 betalen voor je eten. Lijkt niet veel maar omdat het voltallige personeel op minimumjeugdloon zat was het meer dan een uurloon pp!

Ik kan me ook nog een dag training herinneren waarvoor we vanuit regio Utrecht naar Rotterdam moesten komen. Met eigen vervoer, op zaterdag, brandstof werd niet vergoed en training werd niet betaald. Tijdens de training allemaal gelul over hoe de gasten niet voor het eten kwamen maar voor 'de ervaring'. Training was 1700 af, eerste shifts begonnen om 1800 dus als je een shift had moest je terugracen naar Utrecht (zonder avondeten) omdat je anders te laat was en te laat inklokken = die avond geen fooi.

Laatste leuke was een ontbijtmeeting op zaterdag (uiteraard niet betaald) waarbij een manager van het hoofdkantoor aanwezig was. Blijkbaar kregen sommige personeelsleden meer salaris vanwege oude voorwaarden, dus iemand vroeg of dat gelijk getrokken kon worden. Antwoord van de manager: 'jaa ik snap je, maar we kunnen het salaris van je collega's helaas niet omlaag doen!' haha I'm sure dat dat de gedachte achter de vraag was!'
wat raar dat men zo een probleem heeft personeel te vinden
pi_204839362
quote:
18s.gif Op maandag 23 mei 2022 13:42 schreef NoCigar het volgende:

Dit zegt wel genoeg, personeel zien als een kostenpost. _O-
Hallo
pi_204839397
Niks mis met een Berenburger :9 . De sate, de ribs en de kip nog nooit geprobeerd.. lijkt me ook niet dat dat hun specialiteit is.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')