Dat schijnt hij al te proberen. We zien hoe goed dat gaat.quote:Op dinsdag 17 mei 2022 11:14 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Goeie TT. Dus Putin gaat zich dood vechten? Dan moet ie misschien maar naar het front gaan om leiding te geven.
Precies. We weten zo ook wel dat er oorlog is in Oekraine.quote:Op dinsdag 17 mei 2022 11:17 schreef xpompompomx het volgende:
Mag dat kutfilmpje uit de OP svp? Want anders kunnen er 20000 andere filmpjes ook wel in de OP.
Edit: En die nietszeggende link ook.
Nee de VS gaat de Oekraners zich dood laten vechten, terwijl Zelensky open stond voor het bespreken van de Russische eisen, al op 9 maart.quote:Op dinsdag 17 mei 2022 11:14 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Goeie TT. Dus Putin gaat zich dood vechten? Dan moet ie misschien maar naar het front gaan om leiding te geven.
Er komt gewoon weer vrede als die Russen gewoon weer terug gaan naar waar ze vandaan komenquote:Op dinsdag 17 mei 2022 11:21 schreef Starhopper het volgende:
Wat is dit voor TT? Waarom heeft vrede geen kans meer? Over een paar maanden zijn alle Russen uit Oekraine geknikkerd en is hopelijk Poetin dood.
Dan had Rusland maar door moeten pakken, maar dat deden ze niet. Conclusie: het ligt, heel verrassend, aan Rusland.quote:Op dinsdag 17 mei 2022 11:21 schreef Za het volgende:
[..]
Nee de VS gaat de Oekraners zich dood laten vechten, terwijl Zelensky open stond voor het bespreken van de Russische eisen, al op 9 maart.
"Francis says transatlantic military alliance ‘barking’ at Russia’s door may have led to Vladimir Putin’s invasion of Ukraine"
quote:Op dinsdag 17 mei 2022 11:22 schreef Tengano het volgende:
[..]
Er komt gewoon weer vrede als die Russen gewoon weer terug gaan naar waar ze vandaan komen
Immers als ik ongevraagd bij mijn buren intrek verstoort dat ook de goede sfeer![]()
hEt LiGt AaN dE AmErIkAnEn, De Eu eN kAaG!!11quote:Op dinsdag 17 mei 2022 11:22 schreef Tengano het volgende:
[..]
Er komt gewoon weer vrede als die Russen gewoon weer terug gaan naar waar ze vandaan komen
Poetin is duidelijk in zijn uitspraken en streeft niet naar vrede. En wie gaat Poetin vermoorden?quote:Op dinsdag 17 mei 2022 11:21 schreef Starhopper het volgende:
Wat is dit voor TT? Waarom heeft vrede geen kans meer? Over een paar maanden zijn alle Russen uit Oekraine geknikkerd en is hopelijk Poetin dood.
Dat ligt dan aan jouw buren zelf, niet aan u.quote:Op dinsdag 17 mei 2022 11:22 schreef Tengano het volgende:
[..]
Immers als ik ongevraagd bij mijn buren intrek verstoort dat ook de goede sfeer![]()
Op @Za hoeven we niet te rekenen in ieder gevalquote:Op dinsdag 17 mei 2022 11:25 schreef Megumi het volgende:
Poetin is duidelijk in zijn uitspraken en streeft niet naar vrede. En wie gaat Poetin vermoorden?
Een boze KGB'er of minister. Of hij gaat dood aan kankerquote:Op dinsdag 17 mei 2022 11:25 schreef Megumi het volgende:
[..]
Poetin is duidelijk in zijn uitspraken en streeft niet naar vrede. En wie gaat Poetin vermoorden?
Karma!quote:Op dinsdag 17 mei 2022 11:25 schreef Megumi het volgende:
[..]
Ik moest wel ongevraagd bij mijn buren intrekken omdat ze zich bij de buurtwacht wilden aansluiten.quote:Op dinsdag 17 mei 2022 11:22 schreef Tengano het volgende:
Immers als ik ongevraagd bij mijn buren intrek verstoort dat ook de goede sfeer
Dit zijn de laatste stuiptrekkingen van de kremlintrollen op dit forum; zelfs op de Russische staatstelevisie is men langzaam maar zeker de geesten rijp aan het maken om de uitkomst van deze totaal mislukte "speciale operatie" (een gesloopte economie en een verminkte en gedemotiveerd krijgsmacht, maar niets van de oorspronkelijke doelstellingen behaald) maar gewoon te accepteren.quote:Op dinsdag 17 mei 2022 11:17 schreef ExTec het volgende:
Kan die zuigende pro-putin agitprop uit de OP verwijderd worden?
Nee, dan ligt het aan je andere buren en de buren waar je bij ingetrokken bent hadden gewoon hun mond moeten houden en een extra bord op tafel moeten zetten.quote:Op dinsdag 17 mei 2022 11:22 schreef Tengano het volgende:
[..]
Ik zou er niet op gokken. Voorlopig heeft Poetin een ruime steun in Rusland en vaak door nepnieuws en dergeljkje ook daar buiten.quote:Op dinsdag 17 mei 2022 11:25 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Een boze KGB'er of minister. Of hij gaat dood aan kanker
Het had een kans 2 maanden geleden.quote:Op dinsdag 17 mei 2022 11:21 schreef Starhopper het volgende:
Voelde je je bedreigd of kwam het niet uit?quote:Op dinsdag 17 mei 2022 11:26 schreef jeroen25 het volgende:
[..]
Ik moest wel ongevraagd bij mijn buren intrekken omdat ze zich bij de buurtwacht wilden aansluiten.
Putin had nooit een vredemissie moeten aanvangen omdat hij geen enkele notie heeft wat vrede, vrijheid en verdraagzaamheid inhoudt. Dat hele regime is opgebouwd uit niets dan leugens en daar zit niemand in deze wereld op te wachten. Opflikkeren dus.quote:Op dinsdag 17 mei 2022 11:32 schreef Za het volgende:
[..]
Het had een kans 2 maanden geleden.
Maar de situatie is nu overgecompliceerd. Door het bevriezen van tegoeden van oliegarchen zijn de Saudis, en Emiraten, waar de regimes niet geheel overheen stemmen met de westerse wensen, zich opeens bewust van hun positie.
En ze willen niet met Biden spreken.
Wat rest is trachten Rusland zoveel mogelijk af te zwakken en met 54.000.000.000 over de brug te komen merendeels voor wapens.
Dat is niet om het prachtige Oekrane vrede te bezorgen, maar een eigen gevecht waarin iedereen meegesleurd wordt.
Vrede is heel ver weg.
Tja, als Putin zijn verlies niet durft toe te geven...quote:
Wanneer ze al 18 jaar een gewapend conflict met je familie voeren, doe je het misschien een keer.quote:Op dinsdag 17 mei 2022 11:22 schreef Tengano het volgende:
Daar is die OP niet voor. Dat doe je maar gewoon in een reguliere post, net als iedereen hier.quote:Op dinsdag 17 mei 2022 11:39 schreef Za het volgende:
Wanneer ze al 18 jaar een gewapend conflict met je familie voeren, doe je het misschien een keer.
Ik heb een informatieve video in de OP geplaatst.
Pure Ruslandpropagandaquote:Op dinsdag 17 mei 2022 11:39 schreef Za het volgende:
[..]
Wanneer ze al 18 jaar een gewapend conflict met je familie voeren, doe je het misschien een keer.
Er is geen sprake van een verlies, net zomin als van dagelijkse overwinningen aan de kant van Oekraene. Dit is geen Netflix serie.quote:Op dinsdag 17 mei 2022 11:38 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Tja, als Putin zijn verlies niet durft toe te geven...
Rusland is 's werelds grootste kernmacht. Denk na.quote:Maar dan maken we er een frozen conflict van. Gewoon elke dag 1 bom of raket op west Rusland om ze wakker te houden.
Ik wil er graag de aandacht op vestigingen.quote:Op dinsdag 17 mei 2022 11:40 schreef Tengano het volgende:
Daar is die OP niet voor. Dat doe je maar gewoon in een reguliere post, net als iedereen hier.
Bluf. Putin trekt iedere keer zijn keutel terug. Hij ging toch ook een kernoorlog voeren over Zweden en Finland? Poef, niets meer van over.quote:Op dinsdag 17 mei 2022 11:42 schreef Za het volgende:
[..]
Er is geen sprake van een verlies, net zomin als van dagelijkse overwinningen aan de kant van Oekraene. Dit is geen Netflix serie.
[..]
Rusland is 's werelds grootste kernmacht. Denk na.
Dat is de VS ook? De NAVO heeft voldoende kernwapens in huis om Rusland van de kaart te vegen. Vermoedelijk de reden dat tijdens de 9 mei parade in Moskou Poetin het daar verder ook niet meer over gehad heeft.quote:Op dinsdag 17 mei 2022 11:42 schreef Za het volgende:
Ja dus? Blaffende honden bijten niet.quote:Op dinsdag 17 mei 2022 11:42 schreef Za het volgende:
[..]
Er is geen sprake van een verlies, net zomin als van dagelijkse overwinningen aan de kant van Oekraene. Dit is geen Netflix serie.
[..]
Het heeft nog steeds een kans. Alleen is het niet (meer) mogelijk door diplomatie dankzij de onredelijke eisen van Poetin. Er gaat straks vrede komen als de laatste Rus Oekraine uit geschoten of gebombardeerd is.quote:Op dinsdag 17 mei 2022 11:32 schreef Za het volgende:
[..]
Het had een kans 2 maanden geleden.
Maar de situatie is nu overgecompliceerd. Door het bevriezen van tegoeden van oliegarchen zijn de Saudis, en Emiraten, waar de regimes niet geheel overheen stemmen met de westerse wensen, zich opeens bewust van hun positie.
En ze willen niet met Biden spreken.
Wat rest is trachten Rusland zoveel mogelijk af te zwakken en met 54.000.000.000 over de brug te komen merendeels voor wapens.
Dat is niet om het prachtige Oekrane vrede te bezorgen, maar een eigen gevecht waarin iedereen meegesleurd wordt.
Vrede is heel ver weg.
Dat kernwapenverhaal heeft helemaal geen betekenis meer in deze oorlog.quote:Op dinsdag 17 mei 2022 11:44 schreef Megumi het volgende:
[..]
Dat is de VS ook? De NAVO heeft voldoende kernwapens in huis om Rusland van de kaart te vegen.
Precies. Zodra die worden gebruikt is het einde verhaal voor iedereen.quote:Op dinsdag 17 mei 2022 11:45 schreef Rode_Wijn het volgende:
[..]
Dat kernwapenverhaal heeft helemaal geen betekenis meer in deze oorlog.
Poetin blijft een geestelijk gestoorde dictator. Houd dus een slag om de ram.quote:Op dinsdag 17 mei 2022 11:45 schreef Rode_Wijn het volgende:
[..]
Dat kernwapenverhaal heeft helemaal geen betekenis meer in deze oorlog.
Beter staand sterven.quote:Op dinsdag 17 mei 2022 11:47 schreef Megumi het volgende:
Poetin blijft een geestelijk gestoorde dictator. Houd dus een slag om de ram.
Dat waren de woorden op de Russische staatstelevisie en van de een of andere prominent, niet van Putin zelf.quote:Op dinsdag 17 mei 2022 11:43 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Bluf. Putin trekt iedere keer zijn keutel terug. Hij ging toch ook een kernoorlog voeren over Zweden en Finland? Poef, niets meer van over.
Er leven organismen op zo een vier kilometer onder de grond gaat dus wel goedkomen?quote:
Zodra er met extraatjes voor Erdogan wordt gestrooid zal hij van mening veranderen.quote:Op dinsdag 17 mei 2022 11:49 schreef Za het volgende:
[..]
Dat waren de woorden op de Russische staatstelevisie en van de een of andere prominent, niet van Putin zelf.
Daarbij hebben zij hun aanvraag nog niet gedaan en zal Edogan daarbij dwarsliggen, dus hij hoeft vooralsnog niets te ondernemen.
Ik reageerde op dezexpost:quote:Op dinsdag 17 mei 2022 11:44 schreef Megumi het volgende:
Dat is de VS ook? De NAVO heeft voldoende kernwapens in huis om Rusland van de kaart te vegen.
Voor wat betreft Rusland van de kaart vegen door de NAVO dmv kernbommen, ik laat deze onzin aan mij passeren.quote:Op dinsdag 17 mei 2022 11:38 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Maar dan maken we er een frozen conflict van. Gewoon elke dag 1 bom of raket op west Rusland om ze wakker te houden.
Hij kan niets ondernemen, het is game over. Ik geef het RF leger nog een maand en Putin nog 6.quote:Op dinsdag 17 mei 2022 11:49 schreef Za het volgende:
[..]
Dat waren de woorden op de Russische staatstelevisie en van de een of andere prominent, niet van Putin zelf.
Daarbij hebben zij hun aanvraag nog niet gedaan en zal Edogan daarbij dwarsliggen, dus hij hoeft vooralsnog niets te ondernemen.
Dat is geen onzin verdiep je eens in de MAD doctrine. Een totale kernoorlog is zelfmoord voor de Russen.quote:Op dinsdag 17 mei 2022 11:54 schreef Za het volgende:
Voor wat betreft Rusland van de kaart vegen door de NAVO dmv kernbommen, ik laat deze, onzin aan mij passeren.
Erdogan ligt alleen dwars om er wat extra voordeeltjes uit te halen.quote:Op dinsdag 17 mei 2022 11:49 schreef Za het volgende:
[..]
Of om zijn grote mede dictator Poetin te vriend te houden. Kijk dan met een schuin ook naar Syri. Eigenlijk zouden we de Turken de NAVO uit moeten gooien maar dat kan niet.quote:Op dinsdag 17 mei 2022 12:01 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Erdogan ligt alleen dwars om er wat extra voordeeltjes uit te halen.
Als we Turkije uit de NAVO gooien, dan weet je zeker dat hij aan de kant gaat staan van Poetin.quote:Op dinsdag 17 mei 2022 12:03 schreef Megumi het volgende:
[..]
Of om zijn grote mede dictator Poetin te vriend te houden. Kijk dan met een schuin ook naar Syri. Eigenlijk zouden we de Turken de NAVO uit moeten gooien maar dat kan niet.
Nee, ik voorspel dat als de laatste ork dat land uitgetrapt is, of afgeschoten de trollen op deze toer gaan:quote:Op dinsdag 17 mei 2022 11:27 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Dit zijn de laatste stuiptrekkingen van de kremlintrollen op dit forum; zelfs op de Russische staatstelevisie is men langzaam maar zeker de geesten rijp aan het maken om de uitkomst van deze totaal mislukte "speciale operatie" (een gesloopte economie en een verminkte en gedemotiveerd krijgsmacht, maar niets van de oorspronkelijke doelstellingen behaald) maar gewoon te accepteren.
Het geblaf en gegrom uit het Kremlin klinkt ook steeds minder luid. M.a.w. de Russen lijden pijn...
quote:Ja, maar het heeft zoveel doden gekost! Ze hadden beter in kunnen gaan op die "alleszins redelijke eisen", dan waren er niet zo veel doden gevallen!
Dat staat hij al lang. Turkije heeft Poetin nodig om samen met Assad de Koerden aan te pakken.quote:Op dinsdag 17 mei 2022 12:03 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Als we Turkije uit de NAVO gooien, dan weet je zeker dat hij aan de kant gaat staan van Poetin.
In een meer strategisch kader heeft Poetin wat pech. Niemand wil met een gezond stel hersens dienen in dat leger. De generaals zijn daar boven op corrupt. Mishandelen hun ondergeschikten en ga zo maar door.quote:Op dinsdag 17 mei 2022 12:06 schreef ExTec het volgende:
[..]
Jij blijft vrede maar verwarren met "de overgave van Oekrane".
Dat klinkt heel aannemelijk. Erdogan wil er een slaatje uit slaan.quote:Op dinsdag 17 mei 2022 12:12 schreef speknek het volgende:
Volgens de Luxemburgse minister van BZ Jean Asselborn, die bekend staat een beetje een flapuit te zijn, is het Erdogan alleen te doen om weer in het F-35 programma opgenomen te worden. Daar is Turkije uitgegooid nadat ze Russische S-400s hadden gekocht, waarvan ze zelf weer zeggen die alleen gekocht te hebben omdat ze geen Patriots mochten.
Bovenal wil Erdogan gewoon serieus genomen worden door de VS, die op hun beurt niet voortdurend gechanteerd willen worden. Ze nog een keer chanteren is niet echt een beste move van Erdogan, en de S-400 moet er alsnog uit, maar het kan zijn dat de VS weer accepteert Patriots te stallen en Turkije terug bij de F-35 te laten komen zolang Turkije de S-400 aan Oekraine geeft.
Erdo die serieus genomen wil worden met chantage is een beetje als Poetin die bij elke poep en scheet dreigt met nukes.quote:Op dinsdag 17 mei 2022 12:12 schreef speknek het volgende:
Bovenal wil Erdogan gewoon serieus genomen worden door de VS
Voorlopig is daar ook geen reden voor.quote:Op dinsdag 17 mei 2022 12:06 schreef ExTec het volgende:
[..]
Jij blijft vrede maar verwarren met "de overgave van Oekrane".
Me tante Sjaan heeft hier ook een informatieve video over gemaakt, staat op faceboekquote:Op dinsdag 17 mei 2022 11:39 schreef Za het volgende:
Was het omdat ze ook de technologie van de Patriots wilden hebben?quote:Op dinsdag 17 mei 2022 12:12 schreef speknek het volgende:
Volgens de Luxemburgse minister van BZ Jean Asselborn, die bekend staat een beetje een flapuit te zijn, is het Erdogan alleen te doen om weer in het F-35 programma opgenomen te worden. Daar is Turkije uitgegooid nadat ze Russische S-400s hadden gekocht, waarvan ze zelf weer zeggen die alleen gekocht te hebben omdat ze geen Patriots mochten.
Bovenal wil Erdogan gewoon serieus genomen worden door de VS, die op hun beurt niet voortdurend gechanteerd willen worden. Ze nog een keer chanteren is niet echt een beste move van Erdogan, en de S-400 moet er alsnog uit, maar het kan zijn dat de VS weer accepteert Patriots te stallen en Turkije terug bij de F-35 te laten komen zolang Turkije de S-400 aan Oekraine geeft.
Wordt interessant in Syrie als Rusland instort en daarna Assad volgtquote:Op dinsdag 17 mei 2022 12:04 schreef Megumi het volgende:
[..]
Dat staat hij al lang. Turkije heeft Poetin nodig om samen met Assad de Koerden aan te pakken.
Maar het mag nu wel duidelijk zijn dat de Russen schijt hebben aan verdragen en afspraken. Die gaan zich daar niet aan houden.quote:Op dinsdag 17 mei 2022 12:15 schreef Ulx het volgende:
Natuurlijk is er kans op vrede. Gewoon terug naar de grenzen van 1991, Rusland betaalt de schade aan de infrastructuur en geeft de Oekrainse burgerslachtoffers ook een mooi bedrag om hun leven weer op te bouwen , en klaar.
Geen onredelijke eisen als je het mij vraagt.
Zouden ze zo ook hadden gedacht in Versailles, na de eerste wereldoorlog? Rusland is geen rijk land, dus wat voor ons redelijk lijkt, kan voor hun (weer) een rede zijn om extreem te doenquote:Op dinsdag 17 mei 2022 12:15 schreef Ulx het volgende:
Natuurlijk is er kans op vrede. Gewoon terug naar de grenzen van 1991, Rusland betaalt de schade aan de infrastructuur en geeft de Oekrainse burgerslachtoffers ook een mooi bedrag om hun leven weer op te bouwen , en klaar.
Geen onredelijke eisen als je het mij vraagt.
Erdogan is gewoon pissed dat Turkije al sinds 1999 kandidaat- lid is voor de EU…(en blijft) 😏quote:Op dinsdag 17 mei 2022 12:01 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Erdogan ligt alleen dwars om er wat extra voordeeltjes uit te halen.
Maar je lijkt het wel enorm graag te willen.quote:Op dinsdag 17 mei 2022 11:43 schreef Za het volgende:
[..]
Ik wil er graag de aandacht op vestigingen.
De informatievoorziening hier is eenzijdig en gekleurd, we leven niet in een dictatuur.
Dat hoeft niet, wantquote:Op dinsdag 17 mei 2022 11:47 schreef Megumi het volgende:
[..]
Poetin blijft een geestelijk gestoorde dictator. Houd dus een slag om de ram.
quote:Op dinsdag 17 mei 2022 11:46 schreef mazaru het volgende:
[..]
Precies. Zodra die worden gebruikt is het einde verhaal voor iedereen.
Met je eens want wat voor Rusland opgaat geld ook voor de VS en de NAVO bondgenoten.quote:
Ze kunnen gewoon direct de inkomsten van olie en gas overmaken? Okay, de kleptocratenclub rond Poetin gaait dan failliet, maar soit, dat hebben die moederlandslievende lui er vast wel voor over.quote:Op dinsdag 17 mei 2022 12:20 schreef zuchtje het volgende:
[..]
Zouden ze zo ook hadden gedacht in Versailles, na de eerste wereldoorlog? Rusland is geen rijk land, dus wat voor ons redelijk lijkt, kan voor hun (weer) een rede zijn om extreem te doen
Kijk eens aan.quote:Op dinsdag 17 mei 2022 12:21 schreef Hathor het volgende:
[..]
Maar je lijkt het wel enorm graag te willen.
Ik denk dat de Russen zelf armoe en een slechte economie willen. Poetin is tenslotte een democratisch gekozen dictator.quote:Op dinsdag 17 mei 2022 12:24 schreef Ulx het volgende:
[..]
Ze kunnen gewoon direct de inkomsten van olie en gas overmaken? Okay, de kleptocratenclub rond Poetin gaait dan failliet, maar soit, dat hebben die moederlandslievende lui er vast wel voor over.
Jaquote:Op dinsdag 17 mei 2022 12:16 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Was het omdat ze ook de technologie van de Patriots wilden hebben?
https://www.reuters.com/a(...)ty-usa-idUKKBN20X1O0quote:Turkey has said it will only agree to an offer if it includes technology transfer and joint production terms.
Dat staat ze vrij. Maar de bevolking hoeft er toch geen last van te hebben? Poetin heeft naar het schijnt enkele tientallen, zo niet honderden miljarden achterover gedrukt. Geeft hij dat aan Oekraine is de schade ook wel vergoed.quote:Op dinsdag 17 mei 2022 12:31 schreef Megumi het volgende:
[..]
Ik denk dat de Russen zelf armoe en een slechte economie willen. Poetin is tenslotte een democratisch gekozen dictator.
Gaat hij natuurlijk niet doen. Wat we wel kunnen doen los daarvan is het leven van de Russen zo lastig mogelijk te maken.quote:Op dinsdag 17 mei 2022 12:35 schreef Ulx het volgende:
[..]
Dat staat ze vrij. Maar de bevolking hoeft er toch geen last van te hebben? Poetin heeft naar het schijnt enkele tientallen, zo niet honderden miljarden achterover gedrukt. Geeft hij dat aan Oekraine is de schade ook wel vergoed.
Maar Poetin wil toch vrede?quote:Op dinsdag 17 mei 2022 12:37 schreef Megumi het volgende:
[..]
Gaat hij natuurlijk niet doen. Wat we wel kunnen doen los daarvan is het leven van de Russen zo lastig mogelijk te maken.
Putin wil alleen maar winnen en 'beter' zijn dan de rest, net zoals alle narcisten.quote:
hij wil vrede (op zijn condities), en aan de macht blijven. En ik denk dat het Westen dit laatste ook wil, omdat ze niet zo goed weten waar ze mee te maken krijgen als iemand anders het stokje overneemt. Daarom willen sommige stemmen uit het Westen ook een "uitweg" bieden voor hem. En op zich is het goed om "mee te denken" aangezien onderhandelingen het beste werken als je de ander begrijpt.quote:
Heeft niet alleen te maken met de onredelijke eisen. De hoop (en mss de wil) op een diplomatieke oplossing was bij de Oekraners ook weg nadat ze zagen hoe beestachtig de Russen zijn geweest in de voorsteden van Kyiv.quote:Op dinsdag 17 mei 2022 11:45 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Het heeft nog steeds een kans. Alleen is het niet (meer) mogelijk door diplomatie dankzij de onredelijke eisen van Poetin. Er gaat straks vrede komen als de laatste Rus Oekrane uit geschoten of gebombardeerd is.
Toch is het belangrijk om diplomatiek te werk te blijven ook al doet de tegenpartij het niet.quote:Op dinsdag 17 mei 2022 13:02 schreef Timwonnacott het volgende:
[..]
Heeft niet alleen te maken met de onredelijke eisen. De hoop (en mss de wil) op een diplomatieke oplossing was bij de Oekraners ook weg nadat ze zagen hoe beestachtig de Russen zijn geweest in de voorsteden van Kyiv.
quote:Op dinsdag 17 mei 2022 11:39 schreef Za het volgende:
[..]
Maarten van Rossem beveelde in zijn podcast nog wat boeken van haar aan.quote:
Als jij dat werkelijk denkt? Dan weet ik niet waar jij je nieuws vandaan haalt. Poetin wil oorlog maar is daar gelukkig niet zo succesvol in. Is mijn conclusie. Een omhoog gevallen taxichauffeur/ex KGB agent. Doet me aan een korporaal denken die post rond bracht. Waardoor een Engelse soldaat besloot hem niet dood te schieten.quote:
quote:Rusland gaat de uitwisseling van militair regiment "Azov" verbieden
Dit werd verklaard door spreker Vyacheslav Volodin. Hij gaf de verdedigingscommissie de opdracht om de juiste protocolinstructie voor te bereiden.
Als dit klopt is het een oorlogsmisdaad. Als ik je begrijp? Maar er staat ook een koeltrein vol met dode Russen klaar. Die wil Poetin niet terug krijgen want dan merken de Russen hoeveel de oorlog hun aan mensen kost. Vandaar dat hij ook niets zegt over een algemene mobilisatie en oorlog.quote:Op dinsdag 17 mei 2022 13:28 schreef xpompompomx het volgende:
Gatverdamme. Vieze Russische teringratten weer:
[ twitter ]
Vertaald:
[..]
Je kan ze nooit vertrouwen. Dus laten we ze maar kapot maken tot de laatste man.quote:Op dinsdag 17 mei 2022 13:28 schreef xpompompomx het volgende:
[ twitter ]
Vertaald:
[..]
Ja leuk, maar dat mag niet van mensen zoals Za.quote:Op dinsdag 17 mei 2022 13:36 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Je kan ze nooit vertrouwen. Dus laten we ze maar kapot maken tot de laatste man.
Lastig? Ik zou dat beperken tot de legerleiding, de doema en Poetin?quote:Op dinsdag 17 mei 2022 13:36 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Je kan ze nooit vertrouwen. Dus laten we ze maar kapot maken tot de laatste man.
Bron?quote:Op dinsdag 17 mei 2022 13:35 schreef Megumi het volgende:
[..]
Als dit klopt is het een oorlogsmisdaad. Als ik je begrijp? Maar er staat ook een koeltrein vol met dode Russen klaar. Die wil Poetin niet terug krijgen want dan merken de Russen hoeveel de oorlog hun aan mensen kost. Vandaar dat hij ook niets zegt over een algemene mobilisatie en oorlog.
Die voelde ik al aankomen inderdaad. Als je ervan uit gaat dat ze hun eigen gewonde soldaten gewoon een nekschot geven...quote:Op dinsdag 17 mei 2022 13:28 schreef xpompompomx het volgende:
[ twitter ]
Vertaald:
[..]
Za niet zo serieus nemen.quote:Op dinsdag 17 mei 2022 13:37 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ja leuk, maar dat mag niet van mensen zoals Za.
Het is natuurlijk wel nogal een dick move als je daar eerst een akkoord over hebt bereikt met de Oekraners en dan op je woord terug komt.quote:Op dinsdag 17 mei 2022 13:37 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Bron?
Uitwisselen van krijgsgevangenen is geen plicht.
Op zich wel volgens de Geneefse conventies. In elk geval moet je krijgsgevangenen goed behandelen. Maar daar heb jij wellicht nog nooit van gehoord of gelezen?quote:Op dinsdag 17 mei 2022 13:37 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Bron?
Uitwisselen van krijgsgevangenen is geen plicht.
Ach het grootste gedeelte van het hele volk heeft geen ruggengraat. Ze zijn allemaal doodsbang daar.quote:Op dinsdag 17 mei 2022 13:37 schreef Megumi het volgende:
[..]
Lastig? Ik zou dat beperken tot de legerleiding, de doema en Poetin?
In elk geval weten we dat de meeste Russen niet het leger in willen. Daar zijn ze namelijk ook bang voor.quote:Op dinsdag 17 mei 2022 13:41 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Ach het grootste gedeelte van het hele volk heeft geen ruggengraat. Ze zijn allemaal doodsbang daar.
Doe eens een artikel dan. Of was je gewoon dom aan het gillen zoals de meeste posters in dit topic?quote:Op dinsdag 17 mei 2022 13:40 schreef Megumi het volgende:
[..]
Op zich wel volgens de Geneefse conventies. Maar daar heb jij wellicht nog nooit van gehoord of gelezen.
Da's voor een groot deel ook zelfbehoud zoals je dat altijd wel ziet bij mensen die moeten leven onder totalitaire regimes.quote:Op dinsdag 17 mei 2022 13:41 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Ach het grootste gedeelte van het hele volk heeft geen ruggengraat. Ze zijn allemaal doodsbang daar.
Maar wel allemaal netjes het regime steunen.quote:Op dinsdag 17 mei 2022 13:42 schreef Megumi het volgende:
[..]
In elk geval weten we dat de meeste Russen niet het leger in willen. Daar zijn ze namelijk ook bang voor.
Ik gaf je een bron over oorlogsverdragen? Die staat ook in mij post wat je duidelijk gezien niet gelezen hebt gezien je snelle reactie.quote:Op dinsdag 17 mei 2022 13:42 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Doe eens een artikel dan. Of was je gewoon dom aan het gillen zoals de meeste posters in dit topic?
oOrlOGsMisDAAd!!!!
De Russen houden van dictatoriale leiders.quote:Op dinsdag 17 mei 2022 13:44 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Maar wel allemaal netjes het regime steunen.
Maar daar staat alleen iets in over het uitwisselen van krijgsgevangen als de oorlog beindigt is, tijdens een oorlog is er geen verplichting om het te doen.quote:Op dinsdag 17 mei 2022 13:44 schreef Megumi het volgende:
[..]
Ik gaf je een bron over oorlogsverdragen?
Een bron voor je bewering dat het niet uitwisselen van krijgsgevangen een oorlogsmisdaad is: dus een specifiek artikel waarin dat is vastgelegd.quote:Op dinsdag 17 mei 2022 13:44 schreef Megumi het volgende:
[..]
Ik gaf je een bron over oorlogsverdragen?
Klopt. Maar ze dood maken mag dus ook niet. Wat de Russen wel doen inclusief burgers. En het uitwisselen van gevangen en zelfs spionnen is niet ongewoon.quote:Op dinsdag 17 mei 2022 13:46 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Maar daar staat alleen iets in over het uitwisselen van krijgsgevangen als de oorlog beindigt is, tijdens een oorlog is er geen verplichting om het te doen.
Waar post ik dat precies?quote:Op dinsdag 17 mei 2022 13:47 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Een bron voor je bewering dat het niet uitwisselen van krijgsgevangen een oorlogsmisdaad is: dus een specifiek artikel waarin dat is vastgelegd.
Krijgsgevangenen moeten:quote:Op dinsdag 17 mei 2022 13:42 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Doe eens een artikel dan. Of was je gewoon dom aan het gillen zoals de meeste posters in dit topic?
oOrlOGsMisDAAd!!!!
Ik heb hier niets aan toe te voegen.quote:Op dinsdag 17 mei 2022 13:50 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Krijgsgevangenen moeten:
Humaan en met eerbied behandeld worden,
Hun naaste verwanten en het Krijgsgevangenenagentschap van het Internationale Rode Kruis van hun gevangenschap kunnen inlichten,
Regelmatig met hun naaste verwanten en bijstaanders kunnen corresponderen,
Kleding, eetgerei en persoonlijke spullen kunnen bijhouden,
Afdoende gevoed en gekleed worden,
Gehuisvest worden op minstens gelijke voet als de vijandelijke soldaten,
De medische en geestelijke zorg krijgen die ze nodig hebben,
Betaald worden voor enig werk dat ze doen,
Gerepatrieerd worden indien ze ernstig ziek of gewond zijn, waarna ze niet terug in militaire dienst mogen keren,
Vrijgelaten en gerepatrieerd worden als de vijandelijkheden beindigd zijn.
Ze mogen niet:
Andere informatie dan naam, leeftijd, rang en dienstnummer gevraagd worden,
Geld en waardevolle zaken afgenomen worden zonder registratie en latere teruggave,
Individuele privileges gegeven worden tenzij die verband houden met gezondheid, geslacht, leeftijd, rang of beroepskennis,
In kleine cellen vastgehouden worden buiten de wet om. Beperkte bewegingsvrijheid om veiligheidsredenen kan wel,
Gedwongen worden militair, gevaarlijk, ongezond of vernederend werk te doen.
Bron: https://nl.wikipedia.org/wiki/Derde_Geneefse_Conventie
Succes ermee dit gaat natuurlijk nooit gebeuren.quote:Op dinsdag 17 mei 2022 13:50 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Krijgsgevangenen moeten:
Hun naaste verwanten en het Krijgsgevangenenagentschap van het Internationale Rode Kruis van hun gevangenschap kunnen inlichten,
Gerepatrieerd worden indien ze ernstig ziek of gewond zijn, waarna ze niet terug in militaire dienst mogen keren,
Ze mogen niet:
Geld en waardevolle zaken afgenomen worden zonder registratie en latere teruggave,
Individuele privileges gegeven worden tenzij die verband houden met gezondheid, geslacht, leeftijd, rang of beroepskennis,
In kleine cellen vastgehouden worden buiten de wet om. Beperkte bewegingsvrijheid om veiligheidsredenen kan wel,
Wellicht dat de oorlogsmisdadigers niet allemaal vervolgd gaan worden maar het onderzoek is al gaande.quote:Op dinsdag 17 mei 2022 13:55 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Succes ermee dit gaat natuurlijk nooit gebeuren.
En op het handjevol prada prinsesjes na leven Russen het liefst in armoede.quote:Op dinsdag 17 mei 2022 13:45 schreef Megumi het volgende:
[..]
De Russen houden van dictatoriale leiders.
Toffe site idd, maar link dan naar de EN versiequote:Op dinsdag 17 mei 2022 13:32 schreef xpompompomx het volgende:
Leuke site waar je in google streetvieuw style kan zien hoe bevrijding er uit ziet:
https://kyivregiontours.gov.ua/war#museum
Dat maakt het ergens ook wel wat triest. En dit gaat al op sinds de Tsaren tijdquote:Op dinsdag 17 mei 2022 14:07 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
En op het handjevol prada prinsesjes na leven Russen het liefst in armoede.
Ik snap niet waarom er geaccepteerd is de resterende (Azov) eenheden te evacueren. Nu worden ze doodgemarteld ergens in Rusland. Gaat er bij mij niet in dat ze dat niet zelf konden bedenken. Dan kun je toch beter zelfmoord plegen.quote:Op dinsdag 17 mei 2022 13:36 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Lastig. Soms maken soldaten lastige keuzes. En zeker als de vijand meedogenloos is zoals de Russen kan je beter vechten tot de laatste man/vrouw. Dan ga in elk geval een dood te gemoed zonder gemarteld te worden. Ik denk dat ze daar voor gaan kiezen? Zeker nu de meeste burgers weg zijn? Ze gaan zich niet terugtrekken denk ik?quote:Op dinsdag 17 mei 2022 14:16 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Ik snap niet waarom er geaccepteerd is de resterende (Azov) eenheden te evacueren. Nu worden ze doodgemarteld ergens in Rusland. Gaat er bij mij niet in dat ze dat niet zelf konden bedenken. Dan kun je toch beter zelfmoord plegen.
Het hoeft niet zo te zijn dat ze doodgemarteld worden. Blijkbaar hebben de soldaten overtuigende garanties gekregen om de wapens neer te leggen. Ik dacht dat Turkije dit graag wilde regelen, dus wellicht heeft die er iets tegenover gezet? (Blokkeren dat Finland/Zweden toetreden tot de NAVO)quote:Op dinsdag 17 mei 2022 14:16 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Ik snap niet waarom er geaccepteerd is de resterende (Azov) eenheden te evacueren. Nu worden ze doodgemarteld ergens in Rusland. Gaat er bij mij niet in dat ze dat niet zelf konden bedenken. Dan kun je toch beter zelfmoord plegen.
Rusland houd zich niet aan afspraken.quote:Op dinsdag 17 mei 2022 14:28 schreef zuchtje het volgende:
[..]
Het hoeft niet zo te zijn dat ze doodgemarteld worden. Blijkbaar hebben de soldaten overtuigende garanties gekregen om de wapens neer te leggen. Ik dacht dat Turkije dit graag wilde regelen, dus wellicht heeft die er iets tegenover gezet? (Blokkeren dat Finland/Zweden toetreden tot de NAVO)
Ik deel jou vertrouwen in Russen niet. Ze zijn niet te vertrouwen. Ik ben een product van de koude oorlog en mijn wantrouwen in de Russen is denk ik juist gebleken.quote:Op dinsdag 17 mei 2022 14:31 schreef zuchtje het volgende:
[..]
Rusland houd zich niet altijd aan afspraken.
Veel dingen worden ook wel aangepraat.quote:Op dinsdag 17 mei 2022 14:34 schreef Megumi het volgende:
[..]
Ik deel jou vertrouwen in Russen niet. Ik ben een product van de koude oorlog en mijn wantrouwen in de Russen is denk ik juist.
Ik ben zelfs een voormalig lid van de communistische partij net als Poetin en dan leer je vanzelf wel dat de Russen corrupt zijn. En niet te vertrouwen.quote:Op dinsdag 17 mei 2022 14:37 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Veel dingen worden ook wel aangepraat.
Rusland is slecht en wij zijn goed.
Niet dat hij Russische regime goed is maar het wordt wel een beetje aangedikt hier.
Het lijkt me voor Rusland meer nadelig om die (uitgeschakelde) soldaten te martelen, en/of ze niet te ruilen voor eigen soldaten. Maar ik sta er ook niet van de kijken als het toch gebeurt.quote:Op dinsdag 17 mei 2022 14:34 schreef Megumi het volgende:
[..]
Ik deel jou vertrouwen in Russen niet. Ze zijn niet te vertrouwen. Ik ben een product van de koude oorlog en mijn wantrouwen in de Russen is denk ik juist gebleken.
Spetsnaz? Dat zijn de Russische elite moordenaars?quote:Op dinsdag 17 mei 2022 14:40 schreef zuchtje het volgende:
[..]
Het lijkt me voor Rusland meer nadelig om die (uitgeschakelde) soldaten te martelen, en/of ze niet te ruilen voor eigen soldaten. Maar ik sta er ook niet van de kijken als het toch gebeurt.
Blijkbaar wordt de evacuatie door de Spetsnaz uitgevoerd, wat er op wijst dat het wel een belangrijk (PR) dingetje is, en dat ze het enigszins zorgvuldig uit willen voeren.
ja? Maar doorgaans beter getraind, en zouden dus minder emotioneel kunnen functioneren en gewoon doen wat ze opgedragen isquote:Op dinsdag 17 mei 2022 14:42 schreef Megumi het volgende:
[..]
Spetsnaz? Dat zijn de Russische elite moordenaars?
Dat is wel heerlijk Russisch hoor.quote:Op dinsdag 17 mei 2022 14:44 schreef zuchtje het volgende:
[..]
ja? Maar doorgaans beter getraind, en zouden dus minder emotioneel kunnen functioneren en gewoon doen wat ze opgedragen is
Dat ben ik met je eens.quote:Op dinsdag 17 mei 2022 14:44 schreef zuchtje het volgende:
[..]
ja? Maar doorgaans beter getraind, en zouden dus minder emotioneel kunnen functioneren en gewoon doen wat ze opgedragen is
Dat ben ik helemaal met je eens maar vind je dan de Oekraners wel te vertrouwen?quote:Op dinsdag 17 mei 2022 14:39 schreef Megumi het volgende:
[..]
Ik ben zelfs een voormalig lid van de communistische partij net als Poetin en dan leer je vanzelf wel dat de Russen corrupt zijn. En niet te vertrouwen.
Russen hadden best nog een goede naam onder het internet volk/jongeren. De memes, de russische rappers, alle belachelijke russische videos die altijd langs komen. Ik had zelf ook niet echt een negatief beeld bij Rusland (al was er natuurlijk veel mis )quote:Op dinsdag 17 mei 2022 14:37 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Veel dingen worden ook wel aangepraat.
Rusland is slecht en wij zijn goed.
Niet dat hij Russische regime goed is maar het wordt wel een beetje aangedikt hier.
Jij vertrouwt Poetin dus wel en geef daar maar eens antwoord op?quote:Op dinsdag 17 mei 2022 14:47 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Dat ben ik helemaal met je eens maar vind je dan de Oekraners wel te vertrouwen?
Nee, daarom zei ik ook dat ik het met je eens wasquote:Op dinsdag 17 mei 2022 14:49 schreef Megumi het volgende:
[..]
Jij vertrouwt Poetin dus wel en geef daar maar eens antwoord op?
Dus je je bent pro-Poetin? En liegt?quote:Op dinsdag 17 mei 2022 14:50 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Nee, daarom zei ik ook dat ik het met je een was
En terecht, want het lijkt er namelijk op dat de Russen genocide op hun eigen volk aan het plegen zijn.quote:Op dinsdag 17 mei 2022 13:42 schreef Megumi het volgende:
In elk geval weten we dat de meeste Russen niet het leger in willen. Daar zijn ze namelijk ook bang voor.
Die kennen daar toch ook weinig aan doen?quote:Op dinsdag 17 mei 2022 14:48 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Russen hadden best nog een goede naam onder het internet volk/jongeren. De memes, de russische rappers, alle belachelijke russische videos die altijd langs komen. Ik had zelf ook niet echt een negatief beeld bij Rusland (al was er natuurlijk veel mis )
Dat hebben ze nu compleet vergooid. Erg jammer.
quote:Oorlog is een plek waar jonge mensen die elkaar niet kennen, en elkaar niet haten, elkaar doden op bevel van oude mensen die elkaar kennen, en elkaar haten, maar elkaar niet doden ....
In Rusland zijn het ook vooral de 70-jarige opaatjes die ervoor kiezen nog veel jeugd door de gehaktmolen te draaien voor ze zelf hun laatste adem uitblazen. In Oekraine is een jongere generatie aan de macht.quote:Op dinsdag 17 mei 2022 15:13 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Die kennen daar toch ook weinig aan doen?
[..]
Volgens de Geneefse Conventies is er niet eens een oorlog. Want geen van beide heeft de ander een oorlogsverklaring afgegeven.quote:Op dinsdag 17 mei 2022 13:46 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Maar daar staat alleen iets in over het uitwisselen van krijgsgevangen als de oorlog beindigt is, tijdens een oorlog is er geen verplichting om het te doen.
Die stemmen hebben vaak een nationalistisch conservatieve Utopia voor ogen. En voor het westen was Poetin de laatste redding. 1. brexit faalde, eu viel niet! Nee sterker nog, EU bleek redelijk nuttig te zijn.quote:Op dinsdag 17 mei 2022 12:58 schreef zuchtje het volgende:
[..]
hij wil vrede (op zijn condities), en aan de macht blijven. En ik denk dat het Westen dit laatste ook wil, omdat ze niet zo goed weten waar ze mee te maken krijgen als iemand anders het stokje overneemt. Daarom willen sommige stemmen uit het Westen ook een "uitweg" bieden voor hem. En op zich is het goed om "mee te denken" aangezien onderhandelingen het beste werken als je de ander begrijpt.
wutquote:Op dinsdag 17 mei 2022 15:35 schreef RetepV het volgende:
[..]
Volgens de Geneefse Conventies is er niet eens een oorlog. Want geen van beide heeft de ander een oorlogsverklaring afgegeven.
Ze hebben dus besloten hun geschillen onderling uit te vechten, buiten de Geneefse Conventies om.
Waarom de rest van de wereld zich er dan mee bemoeit, is mij een raadsel. Ik denk dat de rest van de wereld ook ooit op school eens heeft geleerd dat die Geneefse Conventies bestaan en dat het een resultaat van WOII was.
Maar hoe belangrijk die Conventies zijn, dat beseft niemand echt. Behalve Poetin dan, en het Internationaal Gerechtshof. Maar niemand van belang luistert naar het Internationaal Gerechtshof, want doordat mensen de Geneefse Conventies niet begrijpen, begrijpen ze ook niet hoe belangrijk het Internationaal Gerechtshof is. Iedereen neemt acties op basis van zijn onderbuik.
En daarom rent Poetin rondjes om iedereen heen. De Roebel staat al weer op het niveau van Februari 2020. En iedereen wil Rusland aanklagen voor oorlogsmisdaden, maar niemand weet hoe ze een goede case moeten maken.
Ik zie nog gebeuren dat Poetin een stel Oekraners voor het Internationaal Gerecht zal slepen en ze ook nog eens veroordeeld zal krijgen. Dan zal onze vernedering compleet zijn.
We zullen zien. Misschien herpakken we onszelf nog.
Lijkt er eerder op dat ze fabrieken die met buitenlands kapitaal zijn opgebouwd aan het vernietigen zijn.quote:Op dinsdag 17 mei 2022 14:33 schreef la_perle_rouge het volgende:
[ twitter ][ twitter ][ twitter ]
De Russen blijven het land verwoesten.
Kun je aangeven waar er in de Geneefse Conventies staat dat er sprake moet zijn van "oorlog", en dat er een oorlogsverklaring moet afgegeven zijn?quote:Op dinsdag 17 mei 2022 15:35 schreef RetepV het volgende:
[..]
Volgens de Geneefse Conventies is er niet eens een oorlog. Want geen van beide heeft de ander een oorlogsverklaring afgegeven.
Ze hebben dus besloten hun geschillen onderling uit te vechten, buiten de Geneefse Conventies om.
Ga er eens van uit dat het Internationaal Gerecht volledig onafhankelijk is, pas na afweging van feiten een veroordeling maakt, en niet eerst veroordeelt en daarna ondersteunend bewijs voor die veroordeling gaat zitten zoeken.quote:
Niet 3, niet 4, niet 5, maar 6D schaken!quote:Op dinsdag 17 mei 2022 15:35 schreef RetepV het volgende:
En daarom rent Poetin rondjes om iedereen heen.
Van wie? Jou en je moeder?quote:
Wie? Jou en je moeder?quote:Op dinsdag 17 mei 2022 15:39 schreef RetepV het volgende:
[..]Dat doen ze dan waarschijnlijk expres om ons te raken.
Toch bijzonder hoe het in jouw hersenen werkt. Ik lees jouw betogen met stijgende verbazing.quote:Op dinsdag 17 mei 2022 15:35 schreef RetepV het volgende:
[..]
Waarom de rest van de wereld zich er dan mee bemoeit, is mij een raadsel. Ik denk dat de rest van de wereld ook ooit op school eens heeft geleerd dat die Geneefse Conventies bestaan en dat het een resultaat van WOII was.
Maar hoe belangrijk die Conventies zijn, dat beseft niemand echt. Behalve Poetin dan, en het Internationaal Gerechtshof. Maar niemand van belang luistert naar het Internationaal Gerechtshof, want doordat mensen de Geneefse Conventies niet begrijpen, begrijpen ze ook niet hoe belangrijk het Internationaal Gerechtshof is. Iedereen neemt acties op basis van zijn onderbuik.
En daarom rent Poetin rondjes om iedereen heen. De Roebel staat al weer op het niveau van Februari 2020. En iedereen wil Rusland aanklagen voor oorlogsmisdaden, maar niemand weet hoe ze een goede case moeten maken.
Ik zie nog gebeuren dat Poetin een stel Oekraners voor het Internationaal Gerecht zal slepen en ze ook nog eens veroordeeld zal krijgen. Dan zal onze vernedering compleet zijn.
De Roebel staat kunstmatig hoog door een torenhoge rente percentage en het afstaan van de petrol dollar. Leuk natuurlijk, maar op lange termijn gaat de economie nog meer naar de klote dan het al is.quote:Op dinsdag 17 mei 2022 15:35 schreef RetepV het volgende:
We zullen zien. Misschien herpakken we onszelf nog
Ik had het inderdaad niet helemaal juist. Alleen in de eerste versie was opgenomen dat er een oorlogsverklaring moet zijn. In 1949 is het uitgebreid:quote:Op dinsdag 17 mei 2022 15:42 schreef zarGon het volgende:
[..]
Kun je aangeven waar er in de Geneefse Conventies staat dat er sprake moet zijn van "oorlog", en dat er een oorlogsverklaring moet afgegeven zijn?
Ik lees alleen iets over "armed conflict" als ik ernaar zoek.
Nou lijkt me dat er nog een catch is: Volgens Wiki heeft Oekrane in 1954 de Geneefse Conventies onderschreven. Maar toen bestond Oekrane nog niet als zelfstandige staat. Ook zouden ze in 1990 de diverse protocollen geratificeerd hebben. Maar als land bestaat het pas sinds 1991.quote:Gemeenschappelijk artikel 2 met betrekking tot internationale gewapende conflicten
Dit artikel stelt dat de Verdragen van Genve van toepassing zijn op alle gevallen van internationale conflicten, waarbij ten minste n van de strijdende naties de Verdragen heeft geratificeerd. voornamelijk:
* De verdragen zijn van toepassing op alle gevallen van oorlogsverklaring tussen ondertekenende landen. Dit is het oorspronkelijke gevoel van toepasbaarheid, dat dateert van vr de 1949-versie.
* De verdragen zijn van toepassing op alle gevallen van gewapende conflicten tussen twee of meer ondertekenende landen. Deze taal werd in 1949 toegevoegd om situaties op te vangen die alle kenmerken van oorlog hebben zonder het bestaan van een formele oorlogsverklaring, zoals een politieoptreden .
* De verdragen zijn van toepassing op een ondertekenende natie, zelfs als de tegenpartij geen ondertekenende natie is, maar alleen als de tegengestelde natie "de bepalingen van de verdragen aanvaardt en toepast".
Artikel 1 van Protocol I verduidelijkt verder dat een gewapend conflict tegen koloniale overheersing en buitenlandse bezetting ook kwalificeert als een internationaal conflict.
Wanneer aan de criteria van internationale conflicten is voldaan, wordt de volledige bescherming van de verdragen geacht van toepassing te zijn. Conventies van Genve - https://nl.abcdef.wiki/wiki/Geneva_Conventions
Ik weet niet of het precies zo werkt maar als dit soort wettelijke details je beste verdediging zijn is het niet al te bestquote:Op dinsdag 17 mei 2022 15:54 schreef RetepV het volgende:
[..]
Ik had het inderdaad niet helemaal juist. Alleen in de eerste versie was opgenomen dat er een oorlogsverklaring moet zijn. In 1949 is het uitgebreid:
[..]
Nou lijkt me dat er nog een catch is: Volgens Wiki heeft Oekrane in 1954 de Geneefse Conventies onderschreven. Maar toen bestond Oekrane nog niet als zelfstandige staat. Ook zouden ze in 1990 de diverse protocollen geratificeerd hebben. Maar als land bestaat het pas sinds 1991.
Geen idee wat het betekent, maar hadden ze niet alles opnieuw moeten ratificeren toen ze onafhankelijk werden?
https://en.wikipedia.org/(...)e_Geneva_Conventions
We leggen onszelf in de luren door te denken dat Poetin een dictator is en dat alles van hem af komt. Maar hij heeft natuurlijk een heel groot team achter zich die de hele tijd bezig is om van alles en nog wat uit te zoeken en Poetin van advies te dienen. We vechten dus niet tegen Poetin, maar tegen zijn volledige team.quote:Op dinsdag 17 mei 2022 15:44 schreef ExTec het volgende:
[..]
Niet 3, niet 4, niet 5, maar 6D schaken!![]()
![]()
Je bedoelt het Internationaal Gerechtshof dat al een uitspraak heeft gemaakt dat Rusland moet stoppen met de invasie?quote:Op dinsdag 17 mei 2022 15:43 schreef RetepV het volgende:
[..]
Ga er eens van uit dat het Internationaal Gerecht volledig onafhankelijk is, pas na afweging van feiten een veroordeling maakt,
Die vraag lijkt me nogal onbelangrijk gezien de massale schendingen die daadwerkelijk door Rusland gepleegd worden.quote:Op dinsdag 17 mei 2022 15:54 schreef RetepV het volgende:
[..]
Ik had het inderdaad niet helemaal juist. Alleen in de eerste versie was opgenomen dat er een oorlogsverklaring moet zijn. In 1949 is het uitgebreid:
[..]
Nou lijkt me dat er nog een catch is: Volgens Wiki heeft Oekrane in 1954 de Geneefse Conventies onderschreven. Maar toen bestond Oekrane nog niet als zelfstandige staat. Ook zouden ze in 1990 de diverse protocollen geratificeerd hebben. Maar als land bestaat het pas sinds 1991.
Geen idee wat het betekent, maar hadden ze niet alles opnieuw moeten ratificeren toen ze onafhankelijk werden?
Maar de stomste het eerst.quote:
Het 'eensgezinde' Westen, waar onze politici zo over stonden te juichen, terwijl ze in recordtempo gezamenlijk ondoordachte beslissingen namen.quote:Op dinsdag 17 mei 2022 15:45 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Van wie? Jou en je moeder?
quote:Op dinsdag 17 mei 2022 15:35 schreef RetepV het volgende:
https://www.icrc.org/en/d(...)statement/57jqjk.htmquote:2. Is there any armed intervention to which international humanitarian law does not apply?
The Geneva Conventions and their Additional Protocols expressly provide that (first) their rules apply to all cases of armed conflict and (second) these rules must be respected by all the parties to the conflict in all circumstances.
Waardeloos team. En waar is de verering van de superieure leider gebleven?quote:Op dinsdag 17 mei 2022 15:56 schreef RetepV het volgende:
[..]
We leggen onszelf in de luren door te denken dat Poetin een dictator is en dat alles van hem af komt. Maar hij heeft natuurlijk een heel groot team achter zich die de hele tijd bezig is om van alles en nog wat uit te zoeken en Poetin van advies te dienen. We vechten dus niet tegen Poetin, maar tegen zijn volledige team.
Met andere woorden: we zijn hem van het begin af aan al aan het onderschatten en bezig met een inhaalrace. Maar aan de waarde van de Roebel te zien, staan we nog niet op winst in deze race.
Zijn we het dus eens dat het volgende voor jou geldt?quote:Op dinsdag 17 mei 2022 15:54 schreef RetepV het volgende:
[..]
[..]
quote:Op dinsdag 17 mei 2022 15:35 schreef RetepV het volgende:
...
Maar niemand van belang luistert naar het Internationaal Gerechtshof, want doordat mensen de Geneefse Conventies niet begrijpen, begrijpen ze ook niet hoe belangrijk het Internationaal Gerechtshof is. Iedereen neemt acties op basis van zijn onderbuik.
Wie weet.quote:Op dinsdag 17 mei 2022 15:53 schreef Joppiez het volgende:
[..]
De Roebel staat kunstmatig hoog door een torenhoge rente percentage en het afstaan van de petrol dollar. Leuk natuurlijk, maar op lange termijn gaat de economie nog meer naar de klote dan het al is.
En naar mijn weten herpakt Oekraine zich prima. Zou me niet verbazen als over aantal jaar zo niet eerder die Russische federatie als een luchtballon uit elkaar klapt.
Een team dat naar alle waarschijnlijkheid gekozen is om hun loyaliteit en hoe goed ze kunnen ja knikken en niet kun competentie. Dat is de klassieke fout die paranode dictators altijd maken namelijk.quote:Op dinsdag 17 mei 2022 15:56 schreef RetepV het volgende:
[..]
We leggen onszelf in de luren door te denken dat Poetin een dictator is en dat alles van hem af komt. Maar hij heeft natuurlijk een heel groot team achter zich die de hele tijd bezig is om van alles en nog wat uit te zoeken en Poetin van advies te dienen. We vechten dus niet tegen Poetin, maar tegen zijn volledige team.
Met andere woorden: we zijn hem van het begin af aan al aan het onderschatten en bezig met een inhaalrace. Maar aan de waarde van de Roebel te zien, staan we nog niet op winst in deze race.
quote:Op dinsdag 17 mei 2022 16:00 schreef RetepV het volgende:
Ik ga alleen niet de werkelijkheid uit de weg door mezelf voor de gek te houden.
Als je voor het Internationaal Gerecht komt, dan is dit de enige verdediging die toegestaan is.quote:Op dinsdag 17 mei 2022 15:55 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Ik weet niet of het precies zo werkt maar als dit soort wettelijke details je beste verdediging zijn is het niet al te best.
Niet relevant voor Azov dus.quote:Op dinsdag 17 mei 2022 13:50 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Krijgsgevangenen moeten:
Ze mogen niet:
Hmmmm, persoonlijk zou ik zeggen dat het beter is om aan te tonen dat hetgeen waar je van beschuldigt wordt of niet heeft plaatsgevonden of dat iemand anders schuldig is. Is doorgaans een betere optie dan een Eichmannetje doen (die probeerde ook niet eens te ontkennen dat hij een aandeel in de holocaust had, alleen maar dat Isral niet gemachtigd zou zijn om hem daarvoor te vervolgen).quote:Op dinsdag 17 mei 2022 16:03 schreef RetepV het volgende:
[..]
Als je voor het Internationaal Gerecht komt, dan is dit de enige verdediging die toegestaan is.
Dit antwoord is echt onzin. Je mag je voor het IG alleen verdedigen met de "argumenten" uit jouw post die ging over ratificatie van de Geneefse conventie door Ukraine?quote:Op dinsdag 17 mei 2022 16:03 schreef RetepV het volgende:
[..]
Als je voor het Internationaal Gerecht komt, dan is dit de enige verdediging die toegestaan is.
Je houdt jezelf voor de gek als je denkt dat Oekrane niet ook de Geneefse Conventies schendt. Denk je werkelijk dat zulke nieuwsberichten hier in het nieuws zouden komen?quote:Op dinsdag 17 mei 2022 15:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Die vraag lijkt me nogal onbelangrijk gezien de massale schendingen die daadwerkelijk door Rusland gepleegd worden.
Het is een historisch feit dat dictators maar zelden capabele mensen om zich heen dulden. Want die zouden wel eens ideen kunnen krijgen. Dus om die reden alleen al ben ik niet onder de indruk van het "talent" in putin zijn "dreamteam".quote:Op dinsdag 17 mei 2022 15:56 schreef RetepV het volgende:
[..]
Uh huh.quote:Met andere woorden: we zijn hem van het begin af aan al aan het onderschatten en bezig met een inhaalrace. Maar aan de waarde van de Roebel te zien, staan we nog niet op winst in deze race.
Is dit een onbewuste angst? Geen zorgen hoor. Dat je extreem contrair reageert op een openbaar forum is (nog) geen goede reden om voor het gerecht te komenquote:Op dinsdag 17 mei 2022 16:03 schreef RetepV het volgende:
[..]
De stomste is degene die zijn fouten niet toegeeft, maar gewoon stopt met schrijven als iemand hem op zijn fouten wijst, en een paar dagen later, wanneer hij denkt dat het overgewaaid is, weer iets gaat schrijven .quote:Op dinsdag 17 mei 2022 16:00 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Maar de stomste het eerst.
Dat zal worden onderzocht. Er was eergisteren een oorlogsmisdadiger gearresteerd uit de Ruanda crisis.quote:Op dinsdag 17 mei 2022 16:07 schreef RetepV het volgende:
[..]
Je houdt jezelf voor de gek als je denkt dat Oekrane niet ook de Geneefse Conventies schendt. Denk je werkelijk dat zulke nieuwsberichten hier in het nieuws zouden komen?
Maar dat houd niet voor eeuwig, zie boven.quote:Als het dan niet door een controleorgaan tegengehouden wordt, houdt de publieke opinie zelf wel de onafhankelijke berichtgeving tegen.
Maar onderzoekers en rechters doen gewoon hun werk. En echt werk, niet zoals in Rusland.quote:Want geen enkel tijdschrift zal nog iets verkopen als het naast negatieve berichtgeving over Rusland en positieve berichtgeving over Oekrane, ook positieve berichtgeving over Rusland en negatieve berichtgeving over Oekrane zou plaatsen. De publieke opinie is de markt, en onze tijdschriften geven die markt wat ze willen.
Misschien. Maar je zegt het zelf al: "naar alle waarschijnlijkheid". Het is dus speculatie. Is het verstandig om maar wat te speculeren?quote:Op dinsdag 17 mei 2022 16:02 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Een team dat naar alle waarschijnlijkheid gekozen is om hun loyaliteit en hoe goed ze kunnen ja knikken en niet kun competentie. Dat is de klassieke fout die paranode dictators altijd maken namelijk.
Dat zie ik jou regelmatig doen, ja.quote:Op dinsdag 17 mei 2022 16:09 schreef RetepV het volgende:
[..]
De stomste is degene die zijn fouten niet toegeeft, maar gewoon stopt met schrijven als iemand hem op zijn fouten wijst, en een paar dagen later, wanneer hij denkt dat het overgewaaid is, weer iets gaat schrijven .
Ik zie dat heel veel hier gebeuren.
Ik reageerde op dit:quote:Op dinsdag 17 mei 2022 16:06 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dit antwoord is echt onzin. Je mag je voor het IG alleen verdedigen met de "argumenten" uit jouw post die ging over ratificatie van de Geneefse conventie door Ukraine?
88?????quote:
Dat gaat op voor elke serieuze rechtbank, niet zoals ze dat in Rusland doen.quote:Op dinsdag 17 mei 2022 16:13 schreef RetepV het volgende:
[..]
Ik reageerde op dit:
"maar als dit soort wettelijke details je beste verdediging zijn"
Het IG gaat alleen maar in op wettelijke details, toch? Het gaat niet in op vermoedens, onderbuikgevoelens en subjectieve waarschijnlijkheden.
Ik heb ook nog een leven, waarin ik niet altijd achter de computer aanwezig ben.quote:Op dinsdag 17 mei 2022 16:12 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dat zie ik jou regelmatig doen, ja.
Dat is voor iedereen zo, dus je kan je beschuldiging intrekken.quote:Op dinsdag 17 mei 2022 16:15 schreef RetepV het volgende:
[..]
Ik heb ook nog een leven, waarin ik niet altijd achter de computer aanwezig ben.
Nee, gewoon consistente pro-Putin propaganda.quote:Geef dan in ieder geval toe dat mijn mening niet van links naar recht vliegt al naar de wind waait.
Ja und?quote:Op dinsdag 17 mei 2022 15:43 schreef RetepV het volgende:
[..]
Ga er eens van uit dat het Internationaal Gerecht volledig onafhankelijk is, pas na afweging van feiten een veroordeling maakt, en niet eerst veroordeelt en daarna ondersteunend bewijs voor die veroordeling gaat zitten zoeken.
Hoho, gewoon kritische vraagtekens.quote:Op dinsdag 17 mei 2022 16:16 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dat is voor iedereen zo, dus je kan je beschuldiging intrekken.
[..]
Nee, gewoon consistente pro-Putin propaganda.
Amerika: "We erkennen het IG, maar alleen maar omdat we anders geen aanleiding kunnen aandragen om Nederland binnen te vallen wanneer er een Amerikaan voor gesleept wordt."quote:Op dinsdag 17 mei 2022 16:15 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Rusland: "We erkennen het Internationale gerechtshof niet want ze gaan te weinig in op vermoedens, onderbuikgevoelens en subjectieve waarschijnlijkheden."
Ik doe precies hetzelfde als wat jij doet. Jij speculeert dat Poetin geen dictator is die alles alleen bepaald en een competent team heeft die hem helpt. Is dat wel verstandig?quote:Op dinsdag 17 mei 2022 16:11 schreef RetepV het volgende:
[..]
Misschien. Maar je zegt het zelf al: "naar alle waarschijnlijkheid". Het is dus speculatie. Is het verstandig om maar wat te speculeren?
Bestaat Rusland eigenlijk wel? Zo niet, hoe kunnen ze dan oorlogsmisdaden plegen, ze stellen gewoon vraagtekens bij het bestaan van Rusland, dan kunnen ze doen wat we willen!quote:Op dinsdag 17 mei 2022 16:18 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Hoho, gewoon kritische vraagtekens.
Dat klopt helemaal, maar dat is geen argument voor de Russische oorlog tegen Ukraine.quote:Op dinsdag 17 mei 2022 16:18 schreef RetepV het volgende:
[..]
Amerika: "We erkennen het IG, maar alleen maar omdat we anders geen aanleiding kunnen aandragen om Nederland binnen te vallen wanneer er een Amerikaan voor gesleept wordt."
"Iedereen is gelijk, maar degene met de meeste wapens is meer gelijk dan anderen - George W. Bush"
Ik lees anders overal dat de Doema steeds weer over van alles en nog wat moet beslissen en Poetin toestemming van hen moet krijgen.quote:Op dinsdag 17 mei 2022 16:18 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Ik doe precies hetzelfde als wat jij doet. Jij speculeert dat Poetin geen dictator is die alles alleen bepaald en een competent team heeft die hem helpt. Is dat wel verstandig?
Daar is niks mis mee, maar dan moet je niet pretenderen dat je op gelijke voet kunt discussiren met zij die wel wensen zich betreffende deze materie goed te informeren.quote:Op dinsdag 17 mei 2022 16:15 schreef RetepV het volgende:
[..]
Ik heb ook nog een leven, waarin ik niet altijd achter de computer aanwezig ben.
quote:
- komt een beetje over dat je zelf maar al te graag wat brainfarts hier loslaat, en verwacht dat we die serieus gaan bespreken, maar als het dan weerlegt word, geven we niet thuisquote:
Omdat gezonde Azov-soldaten niet gewond zijn? Het is niet zo lastig allemaal h?quote:
Ja dit is de tweede keer dat ik deze post quote.quote:Op dinsdag 17 mei 2022 16:13 schreef RetepV het volgende:
[..]
Ik reageerde op dit:
"maar als dit soort wettelijke details je beste verdediging zijn"
Het IG gaat alleen maar in op wettelijke details, toch? Het gaat niet in op vermoedens, onderbuikgevoelens en subjectieve waarschijnlijkheden.
Het geeft wel aan hoe een goed voorbeeld doet navolgen. Amerika heeft dit gedaan om Amerikaanse soldaten en politici te beschermen tegen aanklachten uit de landen waar ze vele onschuldige burgerdoden op hun geweten hebben (irak: 200.000+). Ze zijn er mee weg gekomen, niemand heeft Amerika veroordeeld voor die wet, niemand heeft er actie op ondernomen, niemand heeft het IG bijgestaan. Dat heeft de waarde van het IG sterk verminderd.quote:Op dinsdag 17 mei 2022 16:20 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dat klopt helemaal, maar dat is geen argument voor de Russische oorlog tegen Ukraine.
Hoe noem je (gezonde of ongezonde) krijgslieden die je (vrijwillig) gevangen hebt genomen?quote:Op dinsdag 17 mei 2022 16:23 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Omdat gezonde Azov-soldaten niet gewond zijn? Het is niet zo lastig allemaal h?
mooi verwoordquote:Op dinsdag 17 mei 2022 15:13 schreef Candymannetje het volgende:
Oorlog is een plek waar jonge mensen die elkaar niet kennen, en elkaar niet haten, elkaar doden op bevel van oude mensen die elkaar kennen, en elkaar haten, maar elkaar niet doden ....
We kunnen ook serieus gaan bespreken of putin niet een reptillian is.quote:
Is waarschijnlijk een poppenkast net zoals in China ja. Aangezien jij geen lid bent van zijn innercirkel kun jij net als ik niet oordelen erover.quote:Op dinsdag 17 mei 2022 16:21 schreef RetepV het volgende:
[..]
Ik lees anders overal dat de Doema steeds weer over van alles en nog wat moet beslissen en Poetin toestemming van hen moet krijgen.
Doet een dictator zoiets?
Ja, ik weet, draag maar aan dat dat alleen maar een show is. Maar weet je dat werkelijk?
Dus jij vind dat slecht, maar als Putin het doet is het geen probleem. Dat is gewoon hypocriet van je. Ik ben veel principiler dan dat, en heb daarom net zo veel kritiek op Amerika als op Rusland en daarom ben jij een propaganda spugende Troll.quote:Op dinsdag 17 mei 2022 16:25 schreef RetepV het volgende:
[..]
Het geeft wel aan hoe een goed voorbeeld doet navolgen. Amerika heeft dit gedaan om Amerikaanse soldaten en politici te beschermen tegen aanklachten uit de landen waar ze vele onschuldige burgerdoden op hun geweten hebben (irak: 200.000+). Ze zijn er mee weg gekomen, niemand heeft Amerika veroordeeld voor die wet, niemand heeft er actie op ondernomen, niemand heeft het IG bijgestaan. Dat heeft de waarde van het IG sterk verminderd.
Dat heeft Poetin natuurlijk ook gezien en gedacht: "wat zij kunnen, kan ik ook".
Poetin kan linksom of rechtsom niet winnen - en de tijd dringt. Ik durf zelfs te stellen dat Poetin en zijn team al zijn verslagen.quote:Op dinsdag 17 mei 2022 16:02 schreef RetepV het volgende:
[..]
Wie weet.
Persoonlijk denk ik dat wij een heel stuk slimmer moeten gaan worden als we Poetin en zijn team willen gaan verslaan.
Nee. Waar heb ik in godsnaam gezegd dat als Putin het doet het geen probleem is???quote:Op dinsdag 17 mei 2022 16:26 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dus jij vind dat slecht, maar als Putin het doet is het geen probleem. Dat is gewoon hypocriet van je. Ik ben veel principiler dan dat, en heb daarom net zo veel kritiek op Amerika als op Rusland en daarom ben jij een propaganda spugende Troll.
Gerepatrieerd worden indien ze ernstig ziek of gewond zijn, waarna ze niet terug in militaire dienst mogen keren,quote:Op dinsdag 17 mei 2022 16:23 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Omdat gezonde Azov-soldaten niet gewond zijn? Het is niet zo lastig allemaal h?
Rusland word een provincie van Ukraine. Dan word Rusland via de achterdeur EU n NATO-lid.quote:Op dinsdag 17 mei 2022 16:28 schreef zarGon het volgende:
Al met al is Rusland langzaam aan het doodbloeden (letterlijk en figuurlijk), terwijl Oekrane hier alleen maar sterker uitkomt dankzij de steun die ze nu al krijgen, en straks na de oorlog zullen blijven krijgen.
De afgelopen 364 topics.quote:Op dinsdag 17 mei 2022 16:32 schreef RetepV het volgende:
[..]
Nee. Waar heb ik in godsnaam gezegd dat als Putin het doet het geen probleem is???
Oh, je vergoelijkt het alleen. Ja, dat is heel wat andersquote:Misschien schrijf ik een andere Nederlandse taal ofzo? Ik schreef dat Amerika dat gedaan heeft en bewezen heeft dat je er weg mee kan komen, en dat Poetin dat gezien heeft en het dus ook doet.
Maar dat zg je niet.quote:Als ik Amerika dus slecht vind dat ze dat gedaan hebben, dan vind ik Poetin toch ook slecht dat hij dat doet?
Je bent helemaal niet onduidelijk. Maar je post was onzin. Misschien omdat je vastgeluld werd.quote:In mijn ogen is het IG n van de belangrijkste organen in de wereld. En iedereen die iets doet dat de waarde van het IG geweld aan doet zou wat mij betreft zelf voor dat IG gesleept moeten worden.
Waar was ik precies onduidelijk?
Krijgsgevangenen, en die mogen gewoon vastgehouden worden tot het moment van berechting.quote:Op dinsdag 17 mei 2022 16:25 schreef zuchtje het volgende:
[..]
Hoe noem je (gezonde of ongezonde) krijgslieden die je (vrijwillig) gevangen hebt genomen?
Poetin heeft zichzelf al een tijdje geleden verslagen.quote:Op dinsdag 17 mei 2022 16:02 schreef RetepV het volgende:
[..]
Wie weet.
Persoonlijk denk ik dat wij een heel stuk slimmer moeten gaan worden als we Poetin en zijn team willen gaan verslaan.
Hoe zouden 'we' ons moeten herpakken? Wat zou het westen anders moeten doen?quote:Op dinsdag 17 mei 2022 15:35 schreef RetepV het volgende:
[..]
Hard gelachen. Wat een hallucinant geneuzel.quote:Op dinsdag 17 mei 2022 15:35 schreef RetepV het volgende:
[..]
Wat ik vooral heel teleurstellend vond is het stukje over het Rode Kruis. Ik heb hoogstpersoonlijk zelf de oorsprong van het Rode Kruis gequoteted van Wikipedia, maar dat heeft ie dan zeker weer vergeten te lezen.quote:Op dinsdag 17 mei 2022 16:50 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Hard gelachen. Wat een hallucinant geneuzel.
Het gaat niet eens om Oekrane, het hele onderliggende probleem is de NAVO. En niet eens de NAVO, maar de Amerikanen. Ik vind dat de NAVO gebruikt wordt als vehikel om Amerikaanse macht in Europa op te bouwen. Als vehikel om atoomwapens, of in ieder geval atoomwapencapaciteit in de EU te plaatsen die het MAD systeem saboteren en Rusland kan vernietigen voordat ze zelf iets door hebben.quote:Op dinsdag 17 mei 2022 16:44 schreef OllieA het volgende:
[..]
Hoe zouden 'we' ons moeten herpakken? Wat zou het westen anders moeten doen?
Ik zie jou namelijk wel vaak betogen schrijven waarin geconcludeerd wordt dat 'men' het niet goed doet, maar ik zie je eigenlijk nooit met concrete voorstellen komen hoe het dan wel zou moeten.
Dus, kom op, hoe moet het anders? En dan graag iets concreter dan "Oekrane moet gaan onderhandelen".
Zeg niet dat je ongelijk hebt ofzo, maar berechten voor wat? Het zijn van een vijandelijke strijder?quote:Op dinsdag 17 mei 2022 16:40 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Krijgsgevangenen, en die mogen gewoon vastgehouden worden tot het moment van berechting.
? Dat was ik helemaal niet?quote:Op dinsdag 17 mei 2022 16:55 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Wat ik vooral heel teleurstellend vond is het stukje over het Rode Kruis. Ik heb hoogstpersoonlijk zelf de oorsprong van het Rode Kruis gequoteted van Wikipedia, maar dat heeft ie dan zeker weer vergeten te lezen.
Nee dat zeg ik toch, je hebt het NIET gelezen?quote:
Sorry, je maakt er nu echt een chaos van. la_perle_rouge heeft iets gequote over het Rode Kruis, jij toch niet.quote:Op dinsdag 17 mei 2022 17:08 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Nee dat zeg ik toch, je hebt het NIET gelezen?
De Geneefse Conventies is de verzamelnaam voor de verdragen die van 1864 tot 1949 zijn geformuleerd in Genve en die, als onderdeel van het internationaal humanitair recht, de rechtsregels bepalen ten tijde van een gewapend conflict.quote:Op dinsdag 17 mei 2022 15:35 schreef RetepV het volgende:
[..]
Jaja, ik heb al lang terug geschreven dat ik het bij het verkeerde eind had.quote:Op dinsdag 17 mei 2022 17:10 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
De Geneefse Conventies is de verzamelnaam voor de verdragen die van 1864 tot 1949 zijn geformuleerd in Genve en die, als onderdeel van het internationaal humanitair recht, de rechtsregels bepalen ten tijde van een gewapend conflict.
Of je het nu wel of geen oorlog wil noemen, er is overduidelijk sprake van een conflict en van wederzijds gebruik van wapens.
Fout. Het probleem is dat Rusland ontzettend onbetrouwbaar is en wordt geleid door een megalomane gek die naburige landen plat wil leggen.quote:Op dinsdag 17 mei 2022 17:06 schreef RetepV het volgende:
Het gaat niet eens om Oekrane, het hele onderliggende probleem is de NAVO.
Ik zeg toch dat je het niet gelezen hebt? Je raakt echt van het padje af, en dan bedoel ik niet de inhoud van je posts. Je raakt de weg kwijt in je eigen discussies.quote:Op dinsdag 17 mei 2022 17:10 schreef RetepV het volgende:
[..]
Sorry, je maakt er nu echt een chaos van. la_perle_rouge heeft iets gequote over het Rode Kruis, jij toch niet.
la_perle_rouge in NWS / Oorlog in Oekrane #364 waar vrede geen kans meer heeft
Sorry, maar wanneer heb je dat dan geschreven? Geef even een concrete link, dan kan ik er alsnog op reageren als dat zo belangrijk is.quote:Op dinsdag 17 mei 2022 17:11 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ik zeg toch dat je het niet gelezen hebt? Je raakt echt van het padje af, en dan bedoel ik niet de inhoud van je posts. Je raakt de weg kwijt in je eigen discussies.
Weet ik veel, 3 weken geleden? En het was een informatieve post, niet iets waarop je kan reageren.quote:Op dinsdag 17 mei 2022 17:13 schreef RetepV het volgende:
[..]
Sorry, maar wanneer heb je dat dan geschreven? Geef even een concrete link, dan kan ik er alsnog op reageren als dat zo belangrijk is.
quote:De aanleiding van de oprichting van het Rode Kruis was de Slag bij Solferino tussen enerzijds het leger van het Koninkrijk Sardini en het Franse leger onder keizer Napoleon III en anderzijds het Oostenrijkse leger in 1859. Na de veldslag bleven 40.000 slachtoffers op het slagveld achter. Duizenden gewonden stierven, omdat er onvoldoende medische hulp kon worden geboden.[1] Jean Henri Dunant (1828–1910), een Zwitserse bankier, kwam toevallig een dag na de veldslag aan in Solferino. Dunant was zo gechoqueerd over wat hij zag dat hij zelf het initiatief nam en de bevolking opriep, speciaal de vrouwen, om snel hulp te verlenen aan de gewonden en de zieken.
quote:Op 29 oktober 1863 eindigt een conferentie van vertegenwoordigers van zestien staten en vier filantropische instellingen in Genve.[1] Ze keuren het voorstel van Henri Dunant goed om verenigingen van vrijwillige hulpverleners op te richten. Deze datum kan beschouwd worden als de geboortedag van het Internationale Rode Kruis. Op 22 augustus 1864 werd het Rode Kruis officieel opgericht.
En weer dat domme gereutel als dat rus blijkbaar "bedreigd word" door de "oprukkende NAVO".quote:Op dinsdag 17 mei 2022 17:06 schreef RetepV het volgende:
Zij kunnen ook ophouden met overal in Europa te pushen om hun wapensystemen te plaatsen.
Toch grappig dat Putin zelf verantwoordelijk is voor deze mislukking. Wie moet ie nu ontslaan dan?quote:
De stemming staal al om in Rusland , men durft op TV de waarheid te vertellenquote:Op dinsdag 17 mei 2022 17:18 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Toch grappig dat Putin zelf verantwoordelijk is voor deze mislukking. Wie moet ie nu ontslaan dan?
quote:De hele wereld is tegen ons': Russische analist haalt uit op staats-tv
Door MISCHA VAN DIEPEN
9 min geleden in BUITENLAND
MOSKOU - Zeldzaam realisme van een militair analist op de Russische staatstelevisie. ,,We bevinden ons in een volledig geopolitiek isolement en de hele wereld is tegen ons."
Kolonel buiten dienst Michail Chodaryonok waarschuwde al vr Poetins inval dat de operatie niet volgens een leien dakje zou gaan en ziet nu zijn gelijk. ,,
Hoe erg we het ook vinden om dat toe te geven: uit deze situatie moeten wij wegkomen."
De Rus schetst een beeld van een operatie die alleen nog maar zwaarder gaat worden: de Oekraners kunnen via mobilisatie uit een enorm reservoir van gemotiveerde manschappen putten en door Amerikaanse en Europese steunpakketten worden die steeds beter bewapend.
Kritische noot
,,De wens om het moederland te beschermen - op de manier zoals dat in Oekrane bestaat - die is daar aanwezig en ze zijn bereid te vechten tot..", zegt Chodaryonok, totdat de presentatrice hem onderbreekt zodat hij de kritische noot niet kan kraken. Zo waagt de oud-kolonel zich bijna aan de suggestie dat mensen bereid zijn te sterven voor een Oekrane dat op de Russische staatstelevisie geen bestaansrecht heeft.
De militair analist deed zijn uitspraken maandag in het hol van de leeuw: het programma 60 Minuten is een van de belangrijkste praatprogramma's op de Russische staatstelevisie. De oorlogstrom luidde daar al jarenlang; de presentatoren zijn altijd de felste voorstanders van een escalatie tegen Oekrane en haar bondgenoten. Chodaryanok staat als militair expert regelmatig achter een van de spreekgestoeltes.
Propagandamachine
Het echtpaar dat de talkshow presenteert staat op Westerse sanctielijsten. Olga Skabejeva voor haar werk in de Russische propagandamachine; Jevgeni Popov omdat hij sinds vorig jaar in het Russische parlement zit dat in februari voor de erkenning van de 'Volksrepublieken' van Donetsk en Loegansk stemde.
,,Natuurlijk zijn er afzonderlijke gevallen, gevangenen, zekere legereenheden, maar dat zijn individuele gevallen", zei Chodaryonok over slechtnieuwsberichten van Oekraense kant die erop zouden wijzen dat de tegenpartij op het punt van breken staat. .
,,Maar in het geheel staan de zaken er zo voor: de Oekraners kunnen een miljoen mensen onder de wapens roepen."
In reportages uit het 'bevrijde' Marioepol en vanaf het slagveld in de Donbas brengt de Russische staatstelevisie een rooskleurig beeld naar voren van de 'speciale militaire operatie' in Oekrane: hele eenheden geven zich liever over dan dat zij vechten, het Oekraense leger bevoorraadt zijn manschappen niet en de bevolking wacht met smart op de Russen.
Tekortkomingen
Over tekortkomingen van het Russische leger, die in Westerse media juist breed uitgemeten worden, horen de Russen minder. En dat beeld van een vlekkeloos verlopende 'speciale militaire operatie' lijkt wijze beslissingen op het slagveld in de weg te zitten.
De Russische president Poetin zou zelf ook door het propagandabeeld van zijn eigen diensten in de luren gelegd zijn en daarom gedacht hebben dat Kiev binnen enkele dagen zou vallen.
,,Hij praatte als iemand die in zijn recht staat", reageerde de Russische oppositiejournalist Andrej Piontovski tegen een Oekraens tv-kanaal. ,,Die Chodaryonok begreep dat alle Russische militairen achter hem staan."
Waarschuwing
Chodaryonok waarschuwde begin februari al dat een gewapend conflict tegen Oekrane niet zou uitpakken zoals sommige lagen van de Russische politieke klasse dachten, namelijk dat 'Oekrane binnen enkele uren een genadeklap toegebracht zou kunnen worden.'
,,Het niveau van haat jegens Moskou in ons buurland wordt niet op waarde geschat", schreef hij in een column. ,,Niemand in Oekrane zal het Russische leger met bloemen begroeten."
Ik wacht het nog even af. Het gebeurd vaker dat iemand aan het begin van de uitzending iets normaals mag zeggen maar word vervolgens een uur lang die man of zijn verhaal volledig afgeslacht.quote:Op dinsdag 17 mei 2022 17:20 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
De stemming staal al om in Rusland , men durft op TV de waarheid te vertellen
https://www.telegraaf.nl/(...)alt-uit-op-staats-tv
Laten we vaststellen dat ik het niet was die ook maar iets over het Rode Kruis heb geschreven. Ik zie alleen MichaelScott, Megumi, LitmanenAFCA en la_perle_rouge over het Rode Kruis praten.quote:Op dinsdag 17 mei 2022 17:16 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Weet ik veel, 3 weken geleden? En het was een informatieve post, niet iets waarop je kan reageren.
Dan moet je je eigen posts nog maar eens teruglezen. Kan je eigenlijk wel lezen?quote:Op dinsdag 17 mei 2022 17:25 schreef RetepV het volgende:
[..]
Laten we vaststellen dat ik het niet was die ook maar iets over het Rode Kruis heb geschreven. Ik zie alleen MichaelScott, Megumi, LitmanenAFCA en la_perle_rouge over het Rode Kruis praten.
Ik snap niet waarom jij de mening Poem_ over mijn eerste post over de Geneefse Conventie ondersteunt met dat je teleurgesteld bent over mijn stukje over het Rode Kruis, terwijl ik dat hele Rode Kruis compleet nergens genoemd heb?
la_perle_rouge reageert op MichaelScott - la_perle_rouge in NWS / Oorlog in Oekrane #364 waar vrede geen kans meer heeftquote:Op dinsdag 17 mei 2022 17:26 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dan moet je je eigen posts nog maar eens teruglezen. Kan je eigenlijk wel lezen?
Zjeeezusquote:
Dank voor je uitgebreide antwoord.quote:Op dinsdag 17 mei 2022 17:06 schreef RetepV het volgende:
[..]
Het gaat niet eens om Oekrane, het hele onderliggende probleem is de NAVO. En niet eens de NAVO, maar de Amerikanen. Ik vind dat de NAVO gebruikt wordt als vehikel om Amerikaanse macht in Europa op te bouwen. Als vehikel om atoomwapens, of in ieder geval atoomwapencapaciteit in de EU te plaatsen die het MAD systeem saboteren en Rusland kan vernietigen voordat ze zelf iets door hebben.
Er moet een status-quo zijn, er is niets anders mogelijk tussen landen. Landen kunnen niet wegrennen van een conflict, dus is de enige keuze: conflicten vermijden of oorlog te voeren. Er is niets tussenin.
Als er macht in een land geplaatst wordt, verschuift het evenwicht altijd. De NAVO is dus de afgelopen jaren bezig geweest het evenwicht te verschuiven. Niet omdat de NAVO op zich dat doet, maar omdat in het kielzog van de NAVO altijd Amerikanen met hun raketsystemen meesurfen.
Het is een situatie die niet door Rusland wordt gecreerd, maar door Amerika. Zij kunnen ook ophouden met overal in Europa te pushen om hun wapensystemen te plaatsen.
Wij zouden er goed aan doen een keer terug te duwen naar Amerika en meer onze eigen lotsbestemming in de hand nemen. Dat bedoel ik met 'herpakken'. De Russen zijn onze buren, niet de Amerikaanse. Maar alweer is er een ruzie bij onze naaste buren, maar is ons alles uit handen genomen door de VS. De VS steekt er heel veel energie in om er voor te zorgen dat Europa verdeeld blijft.
Wij moeten meer voor onszelf opkomen. Ik vind serieus dat het afgelopen moet zijn met dat meeliften van Amerika in het kielzog van de NAVO. Amerika lijkt de EU als hun kolonie te zien.
Maar een echt antwoord op deze vraag nog niet gekregen?quote:
Dat weet ik ook wel. Ik snap alleen nog steeds niet hoe dat relevant is aan mijn discussie met betrekking tot welk soort gevechtsacties onder de Geneefse Conventies vallen en welke niet.quote:Op dinsdag 17 mei 2022 17:32 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
DE EERSTE CONVENTIE VAN GENEVE WAS DE OPRICHTINGH VAN HET RODE KRUIS!!!!!!!!!
MAD zou ik herhaal, zou in gevaar kunnen komen naarmate het westen verder evolueert, en rus langzaam in een modderput veranderd. We zouden wapensystemen kunnen ontwikkelen die ze tegen kunnen houden.quote:Op dinsdag 17 mei 2022 17:37 schreef OllieA het volgende:
Ik zie niet in dat de MAD-doctrine nu anders werkt dan tijdens de koude oorlog. Het verhaal dat Rusland zich nu meer bedreigd voelt is nmm een smoesje om ordinaire landjepik mee te verhullen.
Dat blijkt uit niets. Je rijgt de ene onzin aan de andere en je leest slecht. Je raakt de weg kwijt in je eigen discussies. En de rest van je post ga ik niet eens lezen, het zal wel weer over iets anders gaan om de aandacht af te leiden van je volledige afgang.quote:
In een meer algemeen kader zou je kunnen denken dat de Russen schijt hebben aan internationale wetgeving en verdragen wellicht? En niet te vertrouwen zijn?quote:Op dinsdag 17 mei 2022 17:51 schreef RetepV het volgende:
[..]
Dat weet ik ook wel. Ik snap alleen nog steeds niet hoe dat relevant is aan mijn discussie met betrekking tot welk soort gevechtsacties onder de Geneefse Conventies vallen en welke niet.
Ik begon met zeggen dat er volgens de Geneefse Conventies alleen een oorlog was als er een oorlogsverklaring afgeleverd was. Niet wetende dat het in de 2e conventie uitgebreid was tot veel algemenere gevechtshandelingen. Waar ik later van gewoon schreef dat ik het fout had.
Waar ergens in deze discussie werd het ineens relevant dat de oprichting van het Rode Kruis de eerste Geneefse Conventie was, en dat ik je teleurstelde dat ik jouw post van +/- 3 weken geleden daarover niet gelezen had?
Weet je, ik wil ook best wel stoppen met reageren en een paar dagen later weer terug komen wanneer alles weer afgezakt is. Maar ik heb in n van mijn vorige posts juist dat soort mensen zitten veroordelen. Dus het zou hypocriet zijn als ik dat deed.
Met je eens. Maar de dictator Poetin denkt daar anders over.quote:Op dinsdag 17 mei 2022 17:52 schreef ExTec het volgende:
Kernwapens zijn slecht, hoe minder hoe beter, en de VS smijt sinds we echt weten wat ze doen niet meer met nukes. Deden ze niet toen ze verloren in Vietnam, niet in de Korea oorlog, niet toen ze halsoverkop uit Afghanistan weggingen. De VS nuked Cuba niet, Iran niet... Dus nee, MAD is helemaal niet noodzakelijk om te voorkomen dat je zelf een nuke op je hoofd krijgt.
6000 kernwapens willen aanhouden is pure waanzin.
Het is letterlijk het enige wat ze (denken) te hebben. Conventioneel stelt het allemaal niks voor.quote:Op dinsdag 17 mei 2022 17:56 schreef Megumi het volgende:
[..]
Met je eens. Maar de dictator Poetin denkt daar anders over.
Nee, maar jammer dat je er zo over denkt.quote:Op dinsdag 17 mei 2022 17:53 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dat blijkt uit niets. Je rijgt de ene onzin aan de andere en je leest slecht. Je raakt de weg kwijt in je eigen discussies. En de rest van je post ga ik niet eens lezen, het zal wel weer over iets anders gaan om de aandacht af te leiden van je volledige afgang.
De Krimoorlog vond plaats tussen 1853 en 1856, het lijkt me dat ruim 160 jaar later de Russische problemen wel structureel genoemd mogen wordenquote:For much of Nicholas' reign, Russia was seen as a major military power, with considerable strength. The Crimean war, fought shortly before Nicholas' death, demonstrated to both Russia and the world what few had previously realized: Russia was militarily weak, technologically backward, and administratively incompetent. Despite his grand ambitions toward the south and Turkey, Russia had not built railroad network in that direction, and communications were bad. The bureaucracy was unprepared for war being riddled with graft, corruption, and inefficiency. The Navy had few competent officers, the rank and file were poorly trained and most importantly of its vessels were outdated; the Army, although very large, was good only for parades, suffered from colonels who pocketed their men's pay, poor morale, and was even more out of touch with the latest technology as developed by Britain and France.
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Nicholas_I_of_Russia
De NAVO vormt een defensiepact. Maar die oprukkende Amerikaanse wapensystemen zijn geen NAVO wapensystemen maar Amerikaanse. Neem als voorbeeld de nucleaire bommen in Woensdrecht. Dat zijn geen NAVO bommen maar Amerikaanse bommen.quote:Op dinsdag 17 mei 2022 17:37 schreef OllieA het volgende:
[..]
Dank voor je uitgebreide antwoord.
Het idee dat Rusland steeds meer bedreigd wordt door oprukkende Amerikaanse wapensystemen lijkt me echter onjuist, gegeven dat:
- de NAVO een defensiepact vormt,
Engeland is 'out', zeg maar, die willen voor zichzelf zorgen en moet dat nu doen.quote:- Engeland en Frankrijk hun eigen kernwapens hebben,
Maar die voldoen aan het MAD. Ze zijn ballistisch en worden opgepikt door de automatische vergeldingssystemen.quote:- er over de wereldzeen duikbootjes rondvaren die ICBMs kunnen afvoeren.
Lijkt er wel op ja.quote:Op dinsdag 17 mei 2022 18:13 schreef J.B. het volgende:
[..]
De Krimoorlog vond plaats tussen 1853 en 1856, het lijkt me dat ruim 160 jaar later de Russische problemen wel structureel genoemd mogen worden
quote:About the author: Mikhail Mikhailovich Khodarenok - ex-head of the group of the 1st direction of the 1st directorate of the Main Operational Directorate of the General Staff of the RF Armed Forces, Colonel
Some representatives of the Russian political class today argue that Russia is able to inflict a crushing defeat on Ukraine in a few hours (and shorter periods are also mentioned) if a military conflict breaks out. Let's see how such statements correspond to reality.
In the expert community of Russia, the opinion has recently taken root quite strongly that it will not even be necessary to send troops to the territory of Ukraine, since the Armed Forces of this country are in a deplorable state.
Some political analysts emphasize that a powerful Russian fire strike will destroy almost all surveillance and communication systems, artillery and tank formations. Moreover, a number of experts conclude that even one crushing blow from Russia will be enough to end such a war.
As a cherry on the cake, some analysts emphasize the fact that no one in Ukraine will defend the “Kyiv regime”.
NO EASY WALK
Let's start with the last one. To assert that no one in Ukraine will defend the regime means, in practice, complete ignorance of the military-political situation and the mood of the broad masses of the people in the neighboring state. Moreover, the degree of hatred (which, as you know, is the most effective fuel for armed struggle) in the neighboring republic in relation to Moscow is frankly underestimated. No one will meet the Russian army with bread, salt and flowers in Ukraine.
It seems that the events in the south-east of Ukraine in 2014 did not teach anyone anything. Then, after all, they also expected that the entire left-bank Ukraine, in a single impulse and in a matter of seconds, would turn into Novorossia. We have already drawn maps, figured out the personnel of future administrations of cities and regions, and developed state flags.
But even the Russian-speaking population of this part of Ukraine (including such cities as Kharkov, Zaporozhye, Dnepropetrovsk, Mariupol) did not support such plans in their vast majority. The project "Novorossiya" was somehow imperceptibly blown away and quietly died.
In a word, the liberation campaign in 2022, following the model and likeness of 1939, will not work out in any way. In this case, the words of the classic of Soviet literature Arkady Gaidar are more true than ever: “It is clear that we will now have not an easy battle, but a hard battle.”
"BY A SMALL BLOOD, A POWERFUL BLOW"
Now about the "powerful fire strike by Russia", which allegedly will destroy "practically all surveillance and communication systems, artillery and tank formations of the Armed Forces of Ukraine."
This expression alone shows that only political workers could say such a thing. For reference: in the course of hypothetical military operations on the scale of a theater of operations, strikes are carried out on priority targets and massive fire strikes. Note that in the course of operational-strategic planning, the epithets “powerful” (as well as “medium”, “weak”, etc.) are not used.
Military science emphasizes that strikes can be strategic (this mostly applies to strategic nuclear forces), operational and tactical. According to the number of forces involved and objects hit, strikes can be massive, group and single. It is still better not to introduce or use other concepts, even in works of a political science nature.
Attacks on priority targets and massive fire strikes can be carried out within the front (fronts on the western borders of Russia have not yet been formed) or the main command of the armed forces in the theater of operations (so far, one has not been created in the South-Western strategic direction either). Anything less than that is no longer a massive hit.
And what, for example, is a massive fire strike (MOA) of the front? To begin with, we note that the maximum number of combat-ready forces and means of aviation, missile troops and artillery, electronic warfare equipment at the disposal of the commander of the front forces (operational-strategic formation) is involved in the MOU. The MOU consists of one massive air sortie, two or three launches of OTP and TR missile systems, and several artillery fire raids. Well, if the degree of fire damage to the enemy is 60-70%.
What is the most important thing in this matter in relation to the conflict with Ukraine? Of course, the MOU will inflict heavy losses on a potential enemy. But to expect to crush the armed forces of an entire state with just one such blow means to show simply unbridled optimism in the course of planning and conducting combat operations. In the course of hypothetical strategic actions on the theater of operations, such MOUs will have to be applied not one or two, but much more.
It must be added by all means that the stocks of promising and high-precision weapons in the RF Armed Forces are not of any unlimited nature. Hypersonic missiles of the Zircon type are not yet in service. And the number of Kalibr (sea-launched cruise missiles), Kinzhals, Kh-101 (air-launched cruise missiles) and Iskander missiles is measured in the hundreds at best (tens in the case of Kinzhals). This arsenal is absolutely not enough to wipe out a state the size of France and with a population of more than 40 million from the face of the Earth. Namely, Ukraine is characterized by such parameters.
ABOUT AIR SUPERIORITY
Sometimes it is asserted in the Russian expert community (by fans of the Douai doctrine) that since the hypothetical military operations in Ukraine will take place under the conditions of complete dominance of Russian aircraft in the air, the war will be extremely short and will end in the shortest possible time.
At the same time, it is somehow forgotten that the armed formations of the Afghan opposition during the conflict of 1979-1989 did not have a single aircraft and not a single combat helicopter. And the war in this country dragged on for as much as 10 years. The Chechen fighters did not have a single aircraft either. And the fight against them lasted for several years and cost the federal forces a lot of blood and casualties.
And the Armed Forces of Ukraine still have some kind of combat aircraft. As well as means of air defense.
By the way, the Ukrainian crews of the anti-aircraft missile forces (by no means Georgian) significantly pinched the Russian Air Force during the 2008 conflict. After the first day of hostilities, the leadership of the Russian Air Force was in frank shock from the losses incurred. And you shouldn't forget about it.
Mourned in advance
Now about the thesis "The Armed Forces of Ukraine are in a deplorable state." Of course, the Armed Forces of Ukraine have problems with aviation and modern air defense systems. But the following must also be acknowledged. If until 2014 the Armed Forces of Ukraine were a fragment of the Soviet army, over the past seven years a qualitatively different army has been created in Ukraine, on a completely different ideological basis and largely on NATO standards. And very modern weapons and equipment are being supplied and continue to be supplied to Ukraine from many countries of the North Atlantic Alliance.
As for the weakest point of the Armed Forces of Ukraine - the Air Force. It cannot be ruled out that the collective West may, in a fairly short time, supply Kyiv with fighters, as they say, from the presence of the armed forces - in other words, second-hand. However, in terms of its performance characteristics, this second-hand product will be quite comparable with the majority of aircraft in the Russian fleet.
Of course, today the Armed Forces of Ukraine are significantly inferior to the Armed Forces of the Russian Federation in terms of their combat and operational capabilities. No one doubts this, neither in the East nor in the West.
But this army cannot be taken lightly either. In this regard, one must always remember the testament of Alexander Suvorov: "Never despise your enemy, do not consider him stupider and weaker than you."
Now with regard to the assertion that Western countries will not send a single soldier to die for Ukraine.
It should be noted that this is likely to be the case. However, in the event of Russia's invasion, this does not at all rule out massive assistance to the Armed Forces of Ukraine from the collective West with a wide variety of weapons and military equipment and bulk deliveries of all kinds of materiel. In this regard, the West has already shown a consolidated position, unprecedented until now, which, it seems, was not predicted in Moscow.
There is no doubt that the United States and the countries of the North Atlantic Alliance will begin a kind of reincarnation of Lend-Lease, modeled after the Second World War, there is no doubt. An influx of volunteers from the West, which can be very numerous, is not ruled out.
PARTISANS AND UNDERGROUND
And finally, about the duration of a hypothetical campaign. In the Russian expert community, several hours are called, sometimes even several tens of minutes. At the same time, it is somehow forgotten that we have already gone through all this. The phrase "take the city with one airborne regiment in two hours" has already become a classic of the genre.
It is also worth recalling that the mighty Stalinist NKVD and the multi-million Soviet army fought the nationalist underground in Western Ukraine for more than 10 years. And now there is an option that the whole of Ukraine can easily go into the partisans. In addition, these formations can easily begin to operate already on the territory of Russia.
The armed struggle in large Ukrainian cities is generally difficult to predict. It is common knowledge that the big city is the best battlefield for the weak and less technically advanced side of the armed conflict.
Serious experts emphasize that in a metropolis it is possible not only to concentrate a grouping of thousands and even tens of thousands of fighters, but also to hide it from the superior firepower of the enemy. And also to supply it with material resources for a long time and make up for losses in people and equipment. Neither mountains, nor forests, nor jungles today provide such an opportunity.
Experts are convinced that the urban environment helps the defenders, slows down the movement of the attackers, allows you to place a record number of fighters per unit area, and compensates for the lag in forces and technologies. And in Ukraine there are more than enough large cities, including those with a million inhabitants. So the Russian army in the course of a hypothetical war with Ukraine may meet with far more than just Stalingrad and Grozny.
FINDINGS
In general, there will be no Ukrainian blitzkrieg. The statements of some experts such as “The Russian army will defeat most of the units of the Armed Forces of Ukraine in 30-40 minutes”, “Russia is able to defeat Ukraine in 10 minutes in the event of a full-scale war”, “Russia will defeat Ukraine in eight minutes” have no serious grounds.
And finally, the most important thing. An armed conflict with Ukraine is currently fundamentally not in Russia's national interests. Therefore, it is best for some overexcited Russian experts to forget about their hatred fantasies. And in order to prevent further reputational losses, never remember again.
Het zou me weinig verbazen als die kernbommen niet eens meer blijken te bestaan.quote:Op dinsdag 17 mei 2022 18:19 schreef RetepV het volgende:
[..]
Lijkt er wel op ja.
Alleen hebben ze nu wel die atoombommen. Ik durf er niet op te gokken dat die het niet zullen doen als het nodig is.
Hij schetst het zoals wij het hier ook zien.quote:Op dinsdag 17 mei 2022 18:23 schreef slashdotter3 het volgende:
[ twitter ]
https://nvo-ng-ru.transla(...)/3_1175_donbass.html
Predictions of bloodthirsty political scientists
About enthusiastic hawks and hasty cuckoos
<knip>
Ik zat meer te denken aan die automatische vergeldingssystemen die misschien sinds de jaren '90 al niet meer geupdate zijn.quote:Op dinsdag 17 mei 2022 18:28 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Het zou me weinig verbazen als die kernbommen niet eens meer blijken te bestaan.
Hoe krijg je dit soort onzin uit je toetsenbord.quote:Op dinsdag 17 mei 2022 18:34 schreef RetepV het volgende:
Bijvoorbeeld het Pentagon opblazen. Dat zal Amerika zo ver terug zetten dat Rusland tijd zal hebben om het in te halen als wereldmacht.
quote:Op dinsdag 17 mei 2022 18:34 schreef RetepV het volgende:
Maar ik ben bang dat de VS een terugtrekken zal hypen als dat het afgelopen met Rusland is, dat ze niks meer zijn. Maar blijft toch over die nucleaire bommen.
Wat als die 'hawks' zich zo volledig verslagen voelen en voelen dat de oude wereld waarin ze leefden nooit meer terug zal komen, en hun hele leven dus nutteloos is? En wat als ze zich ook nog door het Russische volk verraden voelen? Dan ligt een ultieme wraakactie dichtbij.
Bijvoorbeeld het Pentagon opblazen. Dat zal Amerika zo ver terug zetten dat Rusland tijd zal hebben om het in te halen als wereldmacht. Maar het enige Russische wapen dat zo de VS kan bereiken is een atoombom. Suicide by US atomic bomb? Als het MAD nog werkt, dan zullen Amerika en Rusland elkaar weer terug naar de middeleeuwen schieten. Maar dan zal nog steeds de ene niet de andere domineren, en dat is winst voor de partij die op verlies staat. Wie weet wat er in het gestoorde brein van een verliezende Generaal omgaat?
Imo zullen we hier heel voorzichtig mee om moeten gaan, een heel groot ongeluk zit in een klein hoekje.
quote:Op dinsdag 17 mei 2022 18:40 schreef RetepV het volgende:
Ik zat meer te denken aan die automatische vergeldingssystemen die misschien sinds de jaren '90 al niet meer geupdate zijn.
n ding is zeker: Rusland heeft nu een groot imagoprobleem. Wij zijn vast niet de enigen die nu vraagtekens zetten bij de werkelijke nucleaire capaciteit van Rusland. Wat zal dat nog allemaal gaan uitlokken?
quote:Op dinsdag 17 mei 2022 16:11 schreef RetepV het volgende:
Is het verstandig om maar wat te speculeren?
Die gast is een van de grootste Putinfans hier. Zie zijn pohi.quote:Op dinsdag 17 mei 2022 18:56 schreef ExTec het volgende:
[..]
Hoe krijg je dit soort onzin uit je toetsenbord.
Zover zou ik niet gaan,quote:Op dinsdag 17 mei 2022 19:04 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Die gast is een van de grootste Putinfans hier. Zie zijn pohi.
Of teveel films gekekenquote:Op dinsdag 17 mei 2022 19:07 schreef ExTec het volgende:
Zover zou ik niet gaan,
Maar echt denken dat als je het hoofdkwartier van de legers van de VS vernietigd dat je dan die legers blijkbaar voor zeer lange tijd immobiliseert, is wel echt tergend Tom and Jerry niveau.
Zoiets inderdaad ja, dat is wat kinderen denken.quote:Op dinsdag 17 mei 2022 19:13 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Of teveel scifi gekeken![]()
Bij Avengers en IndependenceDay was het ook van moederschip opblazen en dan stopt op magische wijze de rest van het alien leger ook met vechten
Het Pentagon heeft een nogal forse atoom vrije bunker, overigens.quote:Op dinsdag 17 mei 2022 19:07 schreef ExTec het volgende:
[..]
Zover zou ik niet gaan,
Maar echt denken dat als je het hoofdkwartier van de legers van de VS vernietigd dat je dan die legers blijkbaar voor zeer lange tijd immobiliseert, is wel echt tergend Tom and Jerry niveau.
Ook wat showprocessen wegens verkrachting van kinderen organiseren tegen gevangen Russen.quote:Op dinsdag 17 mei 2022 19:47 schreef mcmlxiv het volgende:
Ik ben wel benieuwd wat de reactie van Oekrane gaat zijn, mocht Rusland via showprocessen azovstal strijders gaat veroordelen en vermoorden. Ik ben bang dat daarna de echt smerige oorlog gaat beginnen.
Newsflash dat is het al.quote:Op dinsdag 17 mei 2022 19:47 schreef mcmlxiv het volgende:
Ik ben wel benieuwd wat de reactie van Oekrane gaat zijn, mocht Rusland via showprocessen azovstal strijders gaat veroordelen en vermoorden. Ik ben bang dat daarna de echt smerige oorlog gaat beginnen.
Nee hoor. Dat zet de VS nauwelijks terug. Niet al hun militaire macht is daar gezeteld. Het is slechts een hoofdkwartier. Daarnaast zie ik geen enkele manier voor Rusland om in de nabije toekomst nog een wereldmacht te worden. Hun economie is naar de klote. Er is sprake van een braindrain. Ze hebben geen industrie, geen technologie en het ergst hun bevolking krimpt en hun bevolkingspyramide is zeer slecht.quote:Op dinsdag 17 mei 2022 18:34 schreef RetepV het volgende:
[..]
Bijvoorbeeld het Pentagon opblazen. Dat zal Amerika zo ver terug zetten dat Rusland tijd zal hebben om het in te halen als wereldmacht.
Nee
Het Pentagon is een verzameling kantoren. Kost een paar generaals en ambtenaren, maar zal verder weinig verschil maken in gevechtscapaciteit.quote:
Gezien het belang voor de Russische invasie ligt het volledig platbombarderen van Belgorod voor de hand.quote:Op dinsdag 17 mei 2022 19:47 schreef mcmlxiv het volgende:
Ze hebben ook het 'probleem' van meerdere volkeren/allochtonen die zich harder voortplanten dan de Slavische 'echte' Russen. Voor zover Rusland niet uit elkaar valt zal dit in de toekomst ook een 'probleem' zijn dat ze eruit gefokt worden door de minderheden.quote:Op dinsdag 17 mei 2022 19:58 schreef Jaeger85 het volgende:
Daarnaast zie ik geen enkele manier voor Rusland om in de nabije toekomst nog een wereldmacht te worden. Hun economie is naar de klote. Er is sprake van een braindrain. Ze hebben geen industrie, geen technologie en het ergst hun bevolking krimpt en hun bevolkingspyramide is zeer slecht.
Voorlopig krimpt Rusland alleen maar.quote:Op dinsdag 17 mei 2022 20:07 schreef slashdotter3 het volgende:
.
[..]
Ze hebben ook het 'probleem' van meerdere volkeren/allochtonen die zich harder voortplanten dan de Slavische 'echte' Russen. Voor zover Rusland niet uit elkaar valt zal dit in de toekomst ook een 'probleem' zijn dat ze eruit gefokt worden door de minderheden.
Jij kijkt echt te veel pulp op tv...quote:Op dinsdag 17 mei 2022 18:34 schreef RetepV het volgende:
[..]
Bijvoorbeeld het Pentagon opblazen. Dat zal Amerika zo ver terug zetten dat Rusland tijd zal hebben om het in te halen als wereldmacht. Maar het enige Russische wapen dat zo de VS kan bereiken is een atoombom. Suicide by US atomic bomb? Als het MAD nog werkt, dan zullen Amerika en Rusland elkaar weer terug naar de middeleeuwen schieten. Maar dan zal nog steeds de ene niet de andere domineren, en dat is winst voor de partij die op verlies staat. Wie weet wat er in het gestoorde brein van een verliezende Generaal omgaat?
[..]
En sowieso gaan ze in oorlogsituaties direct de ondergrondse bunkers in dus je zal nooit de kans krijgen om de politieke/militaire leiding van de VS te onthoofden met het Pentagon wegnuken.quote:Op dinsdag 17 mei 2022 19:58 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Het Pentagon is een verzameling kantoren. Kost een paar generaals en ambtenaren, maar zal verder weinig verschil maken in gevechtscapaciteit.
Er komt steeds meer onzin uit je toetsenbord.
Dat zijn dus allemaal schuttersputjes nu. Daar zit je dus best veilig dan. Lauw kans dat hij exact twee keer op dezelfde positie inslaat.quote:
Zo werkt kansberekening niet..quote:Op dinsdag 17 mei 2022 20:25 schreef Tengano het volgende:
[..]
Dat zijn dus allemaal schuttersputjes nu. Daar zit je dus best veilig dan. Lauw kans dat hij exact twee keer op dezelfde positie inslaat.
Tja, geef die man eens ongelijk. Wie wil dat nou nietquote:
Laten we het even aan @AchJa vragen dan, wat zijn visie hier op is.quote:
Zijn visie op kansberekening? Nou ik kan niet wachtenquote:Op dinsdag 17 mei 2022 20:28 schreef Tengano het volgende:
[..]
Laten we het even aan @:Achja vragen dan, wat zijn visie hier op is.
Al zou je het niet slecht vinden, je hoeft jezelf hier niet pagina na pagina te verdedigen en tot prooi laten maken door een stel mensen die overal mee weg kunnen komen omdat ze zich verschuilen onder de paraplu Oekrane-gevoeligen.quote:Op dinsdag 17 mei 2022 16:32 schreef RetepV het volgende:
Nee. Waar heb ik in godsnaam gezegd dat als Putin het doet het geen probleem is???
Misschien schrijf ik een andere Nederlandse taal ofzo? Ik schreef dat Amerika dat gedaan heeft en bewezen heeft dat je er weg mee kan komen, en dat Poetin dat gezien heeft en het dus ook doet.
Als ik Amerika dus slecht vind dat ze dat gedaan hebben, dan vind ik Poetin toch ook slecht dat hij dat doet?
niemand komt overal mee weg hierquote:Op dinsdag 17 mei 2022 20:44 schreef Za het volgende:
[..]
Al zou je het niet slecht vinden, je hoeft jezelf hier niet pagina na pagina te verdedigen en tot prooi laten maken door een stel mensen die overal mee weg kunnen komen omdat ze zich verschuilen onder de paraplu Oekrane-gevoeligen.
Ik zie dat hier pagina's lang op de man gespeelt wordt door een paar, en de persoon in kwestie blijft beleefd onderbouwde posts schrijven en beledigingen incasseren.quote:Op dinsdag 17 mei 2022 20:44 schreef sp3c het volgende:
[..]
niemand komt overal mee weg hier
geen enkele paraplu
dan zet je een tr ipv dom te lullen over dingen die je niet kunt wetenquote:Op dinsdag 17 mei 2022 20:46 schreef Za het volgende:
[..]
Ik zie dat hier pagina's lang op de man gespeelt wordt door een paar, en de persoon in kwestie blijft beleefd onderbouwde posts schrijven en beledigingen incasseren.
Leuk idee, die adoptie, maar zeer jammer van de persoonverheerlijking.quote:Op dinsdag 17 mei 2022 20:28 schreef Tengano het volgende:
[..]
Tja, geef die man eens ongelijk. Wie wil dat nou niet
Hmm, geen fan zijn van een regime wat steelt, verkracht, kinderen en ouden van dagen vermoord, burgers in hun rug schiet, oorlogsmisdaad na oorlogsmisdaad pleegt.quote:Op dinsdag 17 mei 2022 20:44 schreef Za het volgende:
[..]
Al zou je het niet slecht vinden, je hoeft jezelf hier niet pagina na pagina te verdedigen en tot prooi laten maken door een stel mensen die overal mee weg kunnen komen omdat ze zich verschuilen onder de paraplu Oekrane-gevoeligen.
Woensdrecht??? Het was eind jaren '80 dat het de bedoeling was dat daar de GLCM's zouden komen maar dat is er nooit van gekomen... En hoezo oprukkende Amerikaanse wapensystemen?quote:Op dinsdag 17 mei 2022 18:17 schreef RetepV het volgende:
De NAVO vormt een defensiepact. Maar die oprukkende Amerikaanse wapensystemen zijn geen NAVO wapensystemen maar Amerikaanse. Neem als voorbeeld de nucleaire bommen in Woensdrecht. Dat zijn geen NAVO bommen maar Amerikaanse bommen.
Begin je eerst maar eens af te vragen of dat Franse spul uberhaupt onder iets anders dan Franse vliegtuigen kan hangen...quote:Maar het begint een beetje raar te worden dat wij hier in de EU nog steeds Amerikaansen nucleaire wapens hebben liggen, terwijl we ook onze 'eigen' nucleaire wapens hebben.
Misschien is een oplossing voor Rusland's angst om die Amerikaanse nucleaire wapens te vervangen door Franse nucleaire wapens. Maar alla, dan rijst de vraag of wij in de EU de Fransen wel kunnen vertrouwen.
Uh wat? Welke systemen dan?quote:Maar die voldoen aan het MAD. Ze zijn ballistisch en worden opgepikt door de automatische vergeldingssystemen.
Wat bazel je allemaal? Er klopt niet echt veel van wat je zegt...quote:De nieuwe raketten zijn middellange-afstands kruisraketten. Die kunnen onder de radar vliegen (zoals Tomahawk) en worden niet persee gedetecteerd. En daarmee omzeilen ze het MAD. Iets wat, imo terecht, Rusland verontrust. Met deze raketten kan Amerika, volgens Rusland (Amerika laat zich er niet zo over uit), atoombommen op Moskou en St. Petersburg afvuren zonder dat Rusland de tijd heeft om zelf atoombommen terug te sturen. Dus zou het MAD systeem omzeild zijn, ingestort zijn.
Ik denk dat sommigen mensen fictie met realiteit verwarrenquote:Op dinsdag 17 mei 2022 21:17 schreef AchJa het volgende:
[..]
Woensdrecht??? Het was eind jaren '80 dat het de bedoeling was dat daar de GLCM's zouden komen maar dat is er nooit van gekomen... En hoezo oprukkende Amerikaanse wapensystemen?
[..]
Begin je eerst maar eens af te vragen of dat Franse spul uberhaupt onder iets anders dan Franse vliegtuigen kan hangen...
[..]
Uh wat? Welke systemen dan?
[..]
Wat bazel je allemaal? Er klopt niet echt veel van wat je zegt...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |